And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Is toch bizar? Je wordt gewoon opgehaald als een 1 of ander object voor het slagveld.asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:34:
Voor degene die twijfelde of de Russen weigeraars thuis op komen halen:
https://www.reddit.com/r/...voenkomat_or_recruitment/

En hier wil Poetin de oorlog mee winnen?
Is toch surrealistisch? Alsof je beelden ziet uit 1 of andere bizarre Netflix serie over een alternatieve realiteit.
TL;DR : de resten van de Russische kruisraketten zijn onderzocht. In het begin was het bouwjaar nog 2014-2015, maar nu zitten ze al in 2022. De raketten komen echt rechtstreeks vanaf de productielijn. De failure rate schiet omhoog, als te zien is in het filmpje.
Prachtige comment eronder : "That missile there clearly iniated the tumble dry cycle not realizing that it no longer is a washing machine."
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Jij zou ook spontaan gaan hoesten als ze je kwamen halenIJzerlijm schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:40:
[...]
Aan de mondkapjes en het expliciet noemen van de pandemie doet dit me vermoeden dat het een oud filmpje is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De reden schijnt in de westerse sancties na 2014 te zitten. Ze kunnen gewoon niet aan de componenten komen en zelf maken ze geen spullen van vergelijkbaar niveau.mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:25:
[...]
Ik denk dat dat best wel meevalt. Ik heb niet de indruk dat beide projecten achterlijk lang hebben geduurd. Hoe lang is men met de F35 bezig geweest? Dergelijke projecten duren nu eenmaal lang, en kosten vreselijk veel geld. De Su57 wordt sinds 2020 uitgerold, maar is nog maar mondjesmaat beschikbaar. Ze hebben gewoon nog geen air superiority in Oekraïne. Hoe dat precies zit, weet ik ook niet, maar het had in principe ook met die andere toestellen moeten kunnen. Hun tegenstanders zijn nou ook niet bepaald talrijk en maximaal dezelfde toestellen.
Die air superiority schijnt dan weer aan gebrek aan training te liggen. Vliegen is duur dus grote kans dat het geld om meer te vliegen gewoon in de zakken van de generaals is beland.
Dus het 180 graden draaien van die raket was misschien toch geen grapasing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:43:
Ik vond deze op Reddit : https://www.reddit.com/r/...modern_missiles_due_to_a/
TL;DR : de resten van de Russische kruisraketten zijn onderzocht. In het begin was het bouwjaar nog 2014-2015, maar nu zitten ze al in 2022. De raketten komen echt rechtstreeks vanaf de productielijn. De failure rate schiet omhoog, als te zien is in het filmpje.
Prachtige comment eronder : "That missile there clearly iniated the tumble dry cycle not realizing that it no longer is a washing machine."
grotere range en grotere kracht.bulle bas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:30:
[...]
Was het nou niet zo dat dat ATACMS een grote range hebben ten koste van kracht?
200 lb explosieven in GMLRS vs 500 lb in ATACMS, dus die is 2,5x zo zwaar kwa payload.
200 lb = 91 kg.
Verder nog een leuk feitje voor opsec:
Wikipedia: MGM-140 ATACMSAn ATACMS launch container has a lid patterned with six circles like a standard MLRS rocket lid, but contains only one missile[1] – the identical pattern makes it more challenging for espionage to single it out as a high-value target.
Wikipedia: M142 HIMARS
Alle ATACMS van de VS worden ook vervangen door de PrSM volgens de Wiki, dus de VS heeft op dat front ook niet veel redenen om niet te leveren:
The program is slated to end in 2024 with the introduction of the Precision Strike Missile (PrSM), which will replace the ATACMS missiles in the US arsenal.
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 15:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, maar aangezien die raket vanaf russische zijde kwam deed die dan geen 180 graden maar 360 graden. Full cycle.gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:48:
[...]
Dus het 180 graden draaien van die raket was misschien toch geen grap
Vergeet niet het gebrek aan onderhoud, per toestel heb je 1 piloot nodig en 60 man voor onderhoud, kan je garanderen dat ze die vuistregel negeren.downtime schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:47:
[...]
De reden schijnt in de westerse sancties na 2014 te zitten. Ze kunnen gewoon niet aan de componenten komen en zelf maken ze geen spullen van vergelijkbaar niveau.
Die air superiority schijnt dan weer aan gebrek aan training te liggen. Vliegen is duur dus grote kans dat het geld om meer te vliegen gewoon in de zakken van de generaals is beland.
Moet even zoeken of ik de bron nog kan vinden, maar in de regels van de huidige mobilisatie staat ook dat die personen vanaf nu direct hun huis niet meer mogen verlaten en moeten wachten tot ze opgeroepen worden om zich te melden.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:43:
[...]
Is toch bizar? Je wordt gewoon opgehaald als een 1 of ander object voor het slagveld.![]()
En hier wil Poetin de oorlog mee winnen?
Is toch surrealistisch? Alsof je beelden ziet uit 1 of andere bizarre Netflix serie over een alternatieve realiteit.
Dat is toch ook al bizar
Dat is niet helemaal waar, ik postte vanmorgen een video van Task and Purpose. Chris geeft daarin aan dat er al langere tijd een soort van grijze import van chips is, waarbij er tussenhandelaren worden gebruikt in landen die niet op een sanctielijst staan en waarbij Rusland ook niet op de sanctielijst van dat land staat.downtime schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:47:
[...]
De reden schijnt in de westerse sancties na 2014 te zitten. Ze kunnen gewoon niet aan de componenten komen en zelf maken ze geen spullen van vergelijkbaar niveau.
Op die manier kunnen ze aan een gedeelte van hun behoefte komen, uiteraard tegen een prijs. Deze grijze import wordt duidelijk bij het bestuderen van resten en veel componenten zijn via die manier geïmporteerd.
Maar stop het maar eens als een bedrijf in Azië chips besteld bij Texas Instruments en die doorverkoopt aan Rusland.
Klinkt als een 'snap covid lockdown' uit China iig.gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
[...]
Moet even zoeken of ik de bron nog kan vinden, maar in de regels van de huidige mobilisatie staat ook dat die personen vanaf nu direct hun huis niet meer mogen verlaten en moeten wachten tot ze opgeroepen worden om zich te melden.
Dat is toch ook al bizar
PSN
Er stond hier ergens een tweet van volgens mij Shoigu. Die tweet vertelde dat men wel mocht reizen, maar binnen de landsgrenzen moest blijven.gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
[...]
Moet even zoeken of ik de bron nog kan vinden, maar in de regels van de huidige mobilisatie staat ook dat die personen vanaf nu direct hun huis niet meer mogen verlaten en moeten wachten tot ze opgeroepen worden om zich te melden.
Dat is toch ook al bizar
Volgens specs zou een Su57s veel minder last moeten hebben van AA en daarmee breder bruikbaar moeten zijn. Gezien ze er maar een paar hebben en ze alleen boven russisch grondgebied durven te vliegen geeft echter aan dat ze niet zoveel vertrouwen hebben in de stealth, maar ook dat ze er niet genoeg van hebben om luchtoverwicht af te dwingen (kan kloppen, want ze hebben er maar een paar)mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:25:
[...]
Ik denk dat dat best wel meevalt. Ik heb niet de indruk dat beide projecten achterlijk lang hebben geduurd. Hoe lang is men met de F35 bezig geweest? Dergelijke projecten duren nu eenmaal lang, en kosten vreselijk veel geld. De Su57 wordt sinds 2020 uitgerold, maar is nog maar mondjesmaat beschikbaar. Ze hebben gewoon nog geen air superiority in Oekraïne. Hoe dat precies zit, weet ik ook niet, maar het had in principe ook met die andere toestellen moeten kunnen. Hun tegenstanders zijn nou ook niet bepaald talrijk en maximaal dezelfde toestellen.
Klopt, dit is waar ze heel veel op verliezen. Maar met 2000 Armata's hadden ze toch echt de tanks van Oekraine in de eerste weken al verslagen. Alleen zijn die er niet gekomen door de vele corruptie (en waarschijnlijk ook de sankties van 2014)Ik heb eerder het idee dat de Russen op een of andere manier een enorme informatie achterstand hebben. Je zou verwachten dat de Russen dezelfde gizmo's hebben als de Amerikanen, dus zaken als AWACS, Global Hawk en RIvet Joint toestellen om van alles te bekijken en af te luisteren. Maar het lijkt wel alsof ze blind en doof zijn. Ik zag ook ergens berichten dat ze een artilleriebeschieting deden op basis van kaarten uit de jaren 70 en dachten een fabriek te beschieten, die er al decennia niet meer is. Dat is toch ook typisch? Dan heb je ook niets aan al die bling bling speelgoedjes?
Maar inderdaad komt het grootste verlies van de russen door de slechte informatie die ze hebben en de slechte taktieken. Want uiteindelijk heeft rusland grotendeels hetzelfde spul als Oekraine, alleen dan meer (zeker als je naar de eerste maanden kijkt)
[removed]
Is best mogelijk, maar ik heb zelf wel eens chips van Ebay (uit China) laten komen en de kans dat je werkelijk krijgt wat je bestelt en wat op de chip staat is redelijk klein. Linksom of rechtsom doet dat iets met de kwaliteit van het eindproduct. Zeker als de kwaliteitscontrole op zijn best gebrekkig is.asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
[...]
Dat is niet helemaal waar, ik postte vanmorgen een video van Task and Purpose. Chris geeft daarin aan dat er al langere tijd een soort van grijze import van chips is, waarbij er tussenhandelaren worden gebruikt in landen die niet op een sanctielijst staan en waarbij Rusland ook niet op de sanctielijst van dat land staat.
Op die manier kunnen ze aan een gedeelte van hun behoefte komen, uiteraard tegen een prijs. Deze grijze import wordt duidelijk bij het bestuderen van resten en veel componenten zijn via die manier geïmporteerd.
Maar stop het maar eens als een bedrijf in Azië chips besteld bij Texas Instruments en die doorverkoopt aan Rusland.
Las dit draadje vanmiddag op Twitter:AndereKoekoek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:11:
Als Rusland zelf toch escaleert.
Laat een USA/NATO drone de Krim brug opblazen, dan is er een belangrijke aanvoerroute weg.
Mochten ze de drone neerschieten of wat dan ook: Die was dan gewoon geschonken aan UA voor precies dat doel.
Why are russian propagandists and the Kremlin so afraid of ATACMS missiles... is it a fear of striking deep into russia? is it a fear of striking symbolic targets?
— Thomas C. Theiner (@noclador) 21 september 2022
No, it's all about logistics. A thread 🧵:
1/n https://t.co/kWvmCAfx7k
Kern van het betoog, de spoorbrug naar De Krim moet eruit, de brug voor het gewone verkeer moet blijven. Iets beter mikken, maar echt een probleem hoeft dat niet te zijn.
A'dam PVOutput
Klopt inderdaad dat een groot gedeelte aan 'wonderwapens' is besteed en naast het feit dat ze niet geschikt zijn voor deze oorlog lijken al die projecten ook nog eens mislukkingen te zijn en dat zal voor een gedeelte ook corruptie zijn naast dat ze het technologisch gewoon niet meer kunnen. Maar ook het gewone leger is sinds 2012 onder Shoigoe weer corrupter geworden nadat zijn voorganger Serdyukov geprobeerd heeft tussen 2007 en 2012 om dat aan te pakken en daar waren de meeste in het leger natuurlijk niet blij mee.mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:58:
[...]
Sorry, maar in mijn enthousiastme vergat ik op deze zin te reageren.
In een van de videos van Perun geeft ie aan dat de Russen de afgelopen jaren enorm veel geld hebben gestoken in het moderniseren van hun leger:en ook het nucleaire arsenaal is aangepakt, wat altijd gruwelijk veel geld kost. Aan al deze zaken heb je voorlopig geen ene ros in Oekraïne. Dat geld had wat dat betreft beter aan andere dingen uitgegeven kunnen worden. In zijn video betoogd ie ook dat ze het verkeerde leger hebben voor deze operatie.
- 5de generatie gevechtsvliegtuigen (Su57)
- Hypersone raket
- T14 Armata tank
Interessant draadje waarom die mobilisatie maar een klein effect gaat hebben en waarom we vooral niet moeten denken aan de hordes van de ussr (die dat trouwens ook alleen kon in de 2e wo mbv de amerikanen)
Regarding mobilisation, Putin can declare it, indeed. But it will be a risky decision. The USSR maintained a massive infrastructure for the total mobilisation which has been mostly dismantled in post-Soviet Russia. Mobilisation is more likely to trigger political chaos
— Kamil Galeev (@kamilkazani) 20 september 2022
short🧵
That's why Serdyukov is hated so much. Rule of thumb. If someone is universally hated within a professional corporation, that almost always means he is acting agains the corporate interests. Serdyukov was cutting the excessive infrastructure & units, firing people. Hence, hatred pic.twitter.com/xCphgGJaVK
— Kamil Galeev (@kamilkazani) 20 september 2022
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik begreep juist dat ze nog wel beetje rond mochten rijden en op vakantie gaan, maar proberen Rusland te verlaten was 'zeer onverstandig'gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
[...]
Dat is toch ook al bizar
Dit dus.
Het is zo te zien idd een ouder filmpje over hun normale 1-jarige dienstplicht.IJzerlijm schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:40:
[...]
Aan de mondkapjes en het expliciet noemen van de pandemie doet dit me vermoeden dat het een oud filmpje is.
Het zal meer ter illustratie zijn van hoe het in RU gaat
Daniil wil geen Conscriptovitsj worden met 1-jarige ontgroening.
PSN
Dit zou ook 1% zijn.. waar halen ze dit cijfer precies vandaan?
Ik kom het niet echt tegen op de NOS/NU.nl, maar ik vertrouw die cijfers voor geen meter die RU naar buiten brengt.
https://www.reuters.com/w...-warning-west-2022-09-21/China's foreign ministry urged all parties to engage in dialogue and consultation and find a way to address the security concerns of all parties after Russian President Vladimir Putin warned the West over what he described as "nuclear blackmail".
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
China doet dat niet om humanitaire redenen oid, maar puur om zijn eigen economische belangen.Arator schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:14:
China heeft ondertussen ook gereageerd op de speech van Putin en roept op tot een staakt-het-vuren en dialoog.
[...]
https://www.reuters.com/w...-warning-west-2022-09-21/
nope
Die Olga van Rusland heeft wat te diep in de Vodka fles gekeken, toch helemaal van padje af als je oproept dat er een atoombom moest worden gegooid op de begrafenis plechtigheid. Dit is dronken praat van een tiener die al duidelijk maakt dat hij maar wat zegt en het niet eens meent.

Klopt, rest boeit ze niks. China doet in eigen land ook wat ze wil mbt de Oeigoeren.bloody schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:16:
[...]
China doet dat niet om humanitaire redenen oid, maar puur om zijn eigen economische belangen.
[Twitter: https://twitter.com/WarMonitor3/status/1572588634838290432]
Yes 😆 https://t.co/YL86Df2eU3
— Marta Llopis 🇪🇸🇺🇦 (@LlopisMarta95) 21 september 2022
https://nitter.fdn.fr/Llo...tus/1572588737238016000#m
/edit: op Google Maps met traffic is de file niet zo snel te vinden, dus misschien de benodigde zoutkorrels bij nemen?
[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 16:31 ]
PSN
Dit is TV voor Rusland intern. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten.MetalSonic schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:16:
https://www.telegraaf.nl/...atoombom-gooien-op-londen
Die Olga van Rusland heeft wat te diep in de Vodka fles gekeken, toch helemaal van padje af als je oproept dat er een atoombom moest worden gegooid op de begrafenis plechtigheid. Dit is dronken praat van een tiener die al duidelijk maakt dat hij maar wat zegt en het niet eens meent.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Krijgen we nog een "vluchtelingen" stroom uit Rusland over ons heen in de EUYakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:19:
Zo te zien rijden vooral mensen met een BMW uit Rusland naar Finland:
[Twitter]
[Twitter]
Ik hoop dat Finland de poot stijf houdt.
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-09-2022 16:22 ]
De uitspraak "the security concerns of all parties" is ook vrij nietszeggend als Rusland het volslagen duidelijk heeft gemaakt dat hun security concerns alleen met de verovering van Oekraine kunnen worden veilig gesteld en elk alternatief onacceptabel is. En tegelijk kan Oekraine niet akkoord gaan met permanent een Russisch mes op hun keel in Donbas en de Krim. Rusland bakt er nu niks van maar dat is allemaal op te lossen met tijd en geld, het potentieel voor Rusland aan miltaire macht blijft enorm.bloody schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:16:
[...]
China doet dat niet om humanitaire redenen oid, maar puur om zijn eigen economische belangen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dergelijke beweringen verifiëren we met een gedegen bron. Zie
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Brontoetsing #hoedan?!
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2022 22:24 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Euhm nee, bij hem niet. Bedoel immers zit hij in Rusland zelf.YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:22:
[...]
Alles voor de kliks en likes en youtube moneyz.
*knip*
Glijdende schaal / drogredeneringen laten we achterwege.
[ Voor 58% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2022 22:27 ]
Wat heeft hij nodig om te overleven in Rusland.?Xtr3me4me schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:22:
[...]
Euhm nee, bij hem niet. Bedoel immers zit hij in Rusland zelf.
Zou dat makkelijker zijn met veel kliks en likes en youtube moneyz?
PSN
Natuurlijk is dit uit geopolitieke en economische redenen. Maar lets face it; tenzij je Oekraïner bent is dat gewoon altijd zo. Rusland doet dit uit economisch belang (wat inderdaad heeft gebackfired) De EU en de VS bemoeien zich er ook mee uit economisch belang.Arator schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:14:
China heeft ondertussen ook gereageerd op de speech van Putin en roept op tot een staakt-het-vuren en dialoog.
[...]
https://www.reuters.com/w...-warning-west-2022-09-21/
Ik denk dat het voor China vooral hete kolen is omdat ze intern enorme economische problemen hebben (die bom is nog aan het tikken). Ze zijn juist nu heel erg afhankelijk van extern kapitaal. Maar guess what? Hun belt and road initiative was nu net gestoeld op een hoop landen die economisch niet sterk zijn. Natuurlijk soms komt dat goed uit en krijg je een haven of militaire basis erbij als vergoeding. Maar het dat B&R initiatieven is inmiddels de economie van China aan het mede-slopen want een hoop landen zijng default door de globale crisis
de TLDR is dat Poetin hoopte dat de post-Covid crisis ervoor zou zorgen dat het westen niet hard zou reageren op een inval van Rusland. Toen dat wel gebeurde bleek dat het westen bereid was een globale crisis in stand te houden om Rusland te slopen. Iets wat Poetin niet had voorzien en nu de hele wereld omgooit.
Alsof het westen niet inzag dat er een nieuw machtsblok werd gevormd.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Bron? Een of andere random CLICKBAIT !!````!111!! youtube filmpje is geen bron
[ Voor 61% gewijzigd door tweakduke op 21-09-2022 22:26 ]
Vaak bu'j te bang!
Andere Russische YouTubers geven aan dat ze niet niet bij hun YouTube verdiensten kunnen, zal dat voor hem anders zijn?YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:23:
[...]
Wat heeft hij nodig om te overleven in Rusland.?
Zou dat makkelijker zijn met veel kliks en likes en youtube moneyz?
Hij heeft het normaal wel bij het juiste eind met tot wat op heden allemaal aan het gebeuren is. Ik kan er ook niks verder over vinden.-tom-562 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:25:
[...]
Bron? Een of andere random CLICKBAIT !!````!111!! youtube filmpje is geen bron
Als je door klikt op zijn post historie en videos, dan krijg ik wel een beetje Hal Turner vibes. Veel doemscenario's en angst zaaien met apocalyptische click baiting, en dan affiliate links naar prepper shops en producten.consolefreak schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:26:
[...]
Andere Russische YouTubers geven aan dat ze niet niet bij hun YouTube verdiensten kunnen, zal dat voor hem anders zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 21-09-2022 16:27 ]
too old, too cold
Je bent nu een voorbeeld van iemand die in (staatsgestuurde?) propoaganda / desinformatie trapt.Xtr3me4me schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:26:
[...]
Hij heeft het normaal wel bij het juiste eind met tot wat op heden allemaal aan het gebeuren is. Ik kan er ook niks verder over vinden.
Dit is precies wat Rusland wil. Dat iemand zoals jij denkt 'dit gaat helemaal fout en we moeten als Westen stoppen'. Na 7 maanden oorlog hoop ik dat bijna iedereen hier ondertussen wel door heeft dat we midden in een informatie-oorlog zitten.
Geloof nooit zomaar iets van een (random) Youtube filmpje. Doe zelf verder onderzoek en probeer andere bronnen te vinden die het bevestigen. Ook graag pas zulke filmpjes delen als je er wat meer onderzoek naar gedaan hebt...
[ Voor 89% gewijzigd door HollowGamer op 21-09-2022 16:39 ]
Ik denk niet dat het Russische ministerie van Defensie op eBay winkelt voor hun chipsblissard schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:57:
[...]
Is best mogelijk, maar ik heb zelf wel eens chips van Ebay (uit China) laten komen en de kans dat je werkelijk krijgt wat je bestelt en wat op de chip staat is redelijk klein. Linksom of rechtsom doet dat iets met de kwaliteit van het eindproduct. Zeker als de kwaliteitscontrole op zijn best gebrekkig is.
Precies. Ze hebben er maar een paar, dus is er denk ik ook niet zo superveel ervaring mee. Ja, ze hebben in Syrië gevlogen, maar daar hadden ze niet echt te maken met een gevaarlijke tegenstander. Dus te weinig training en wat denk je van de blamage als je shiny new air force toy daar op de grond ligt te roken met dansende Oekraïners erop. Mooi plaatje voor CNN, maar niet op Russia 1...redwing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:55:
[...]
Volgens specs zou een Su57s veel minder last moeten hebben van AA en daarmee breder bruikbaar moeten zijn. Gezien ze er maar een paar hebben en ze alleen boven russisch grondgebied durven te vliegen geeft echter aan dat ze niet zoveel vertrouwen hebben in de stealth, maar ook dat ze er niet genoeg van hebben om luchtoverwicht af te dwingen (kan kloppen, want ze hebben er maar een paar)
Ik meen ook gehoord te hebben dat de Su57 niet zo stealthy is als de F35. Hij heeft wel weer heel veel radars. De Amerikanen hebben ook nog een enorme voorsprong in straalmotor ontwerp. De Chinezen zijn ook al heel erg lang bezig met een eigen straalmotor, maar ze zijn nog niet op het nivo van wat er in een F35 zit. Ze zullen daar best wel komen denk ik; Chinezen hebben daar wel de middelen voor. De Russen niet denk ik. Vooral nu niet.
Ze kunnen ook al niet aan gyroscopen komen voor hun kruiskroketten. Tenminste, niet officieel. Zullen ongetwijfeld wel op de zwarte markt te koop zijn voor een goede prijs. Want of China dezelfde specs kan leveren is ook maar de vraag. Putin heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nu proberen ze te vluchten en steken ze semi hun kop in het zand. Want van binnen voelen ze wel dat Rusland oppermachtig is en Oekraïne plat geslagen moet worden, maar ze willen er zelf geen risico voor lopen.
Met google maps traffic kon ik em niet zo snel vinden iig:HollowGamer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:30:
[Twitter]
Waarom is die grens nog open? Zie er vooral rijke Russen in staan?
https://www.google.com/ma...5523575,10z/data=!5m1!1e1
zie ook mijn post hierboven:
YakuzA in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9"
Met hetzelfde filmpje was het net 20 km, dus er zullen wel wat korrels zout ergens op moeten?
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2022 16:36 ]
PSN
Ieder Europees land mag een visum uitgeven. Dat hoeft niet per se het land van binnenkomst te zijn. Als jij op een visum uit Malta wil reizen, dikke prima. Er worden pas de laatste tijd restricties opgelegd.HollowGamer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:30:
[Twitter]
Waarom is die grens nog open? Zie er vooral rijke Russen in staan?
Met visum ben je ook te weigeren, want je hebt gewoon toegang gekregen. Dus via Finland want die grens is open en vanaf daar met het vliegtuig verder. Het is een route die al veel langer wordt gebruikt.
Flights abroad sell out following Putin’s partial mobilization.
Russian airlines have stopped selling tickets to Russian men aged 18 to 65 unless they can provide evidence of approval to travel from the Ministry of Defense.
All flights from Russia to available foreign destinations were sold out Wednesday after President Vladimir Putin declared a “partial” mobilization of the country’s 25 million reservists.
Flights from Moscow to the capitals of Georgia, Turkey and Armenia — which do not require visas for Russians — for Sept. 21 were unavailable within minutes of Putin’s announcement, according to Russia’s top travel planning website aviasales.ru.
By noon Moscow time, direct flights from Moscow to Azerbaijan, Kazakhstan, Uzbekistan and Kyrgyzstan had also stopped showing up on the website.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Met het pamflet wat opriep tot terreurdaden richting NATO in het achterhoofd.
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-09-2022 16:44 ]

Novosibirsk aan het begin van een demonstratie en hoe het verloopt.
nope
Ik heb ook wel eens een stukje van deze man (Konstantin) gekeken, maar ik zou hem nou niet zo snel willen categoriseren als staatspropaganda. Hij doet volgens mij tegenwoordig elke dag een vlog en hij praat niet echt positief over zijn Grote Leider en hun SMO in Oekraïne. Uiteraard moet hij voorzichtig zijn en als zijn monoloog voorbij is, opent hij de chat en reageert hij daarop. Er wordt dan ook verzocht om kreten als oorlog en 'putin is gek' te vermijden, want anders krijgt hij problemen. Hij ziet het uiteindelijk wel erg somber in, en dat komt omdat hij jaren in de VS heeft gewoond en weer terug is gekomen en teleurgesteld is in de staat van het land. Niet echt woorden van iemand die door de staat wordt gestuurd om rare verhalen te vertellen.Requiem19 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:29:
[...]
Je bent nu een voorbeeld van iemand die in (staatsgestuurde?) propoaganda / desinformatie trapt.
Dit is precies wat Rusland wil. Dat iemand zoals jij denkt 'dit gaat helemaal fout en we moeten als Westen stoppen'. Na 7 maanden oorlog hoop ik dat bijna iedereen hier ondertussen wel door heeft dat we midden in een informatie-oorlog zitten.
Geloof nooit zomaar iets van een (random) Youtube filmpje. Doe zelf verder onderzoek en probeer andere bronnen te vinden die het bevestigen. Ook graag pas zulke filmpjes delen als je er wat meer onderzoek naar gedaan hebt...
Waar hij dat verhaal vandaan haalt dat China klaar is voor oorlog weet ik ook niet. Ik zou nou niet direct een sensatiezuchtige figuur achter hem gezocht. Wat hij verteld zijn zijn persoonlijke ervaringen en hoe hij de situatie in zijn land ziet. Misschien is ie een beetje carried away geraakt. Vergeet ook niet dat door de infowar ook in Rusland de wildste verhalen de ronde doen. En dat China Taiwan aan wil vallen lees ik ook zo'n beetje om de ene week in de Westerse pers.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee, de order is dat over 5 jaar het leger in principe in staat zou moeten zijn om dat te kunnen doen. Dat is nog iets anders dan het daadwerkelijk doen.gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:46:
Misschien dat dat "China klaar voor oorlog" gebaseerd is op dat Xi de termijn van 5 jaar heeft gegeven voor het inlijven van Taiwan?
Er zal vast een deel via-via verkrijgbaar zijn maar een gevechtsvliegtuig heeft duizenden geavanceerde componenten nodig en de kans is heel klein dat ze allemaal op die manier te koop zijn. Misschien genoeg om simpele drones te maken maar niet genoeg voor een state-of-the-art jachtvliegtuig.asing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
[...]
Dat is niet helemaal waar, ik postte vanmorgen een video van Task and Purpose. Chris geeft daarin aan dat er al langere tijd een soort van grijze import van chips is, waarbij er tussenhandelaren worden gebruikt in landen die niet op een sanctielijst staan en waarbij Rusland ook niet op de sanctielijst van dat land staat.
Er zit vast een kern van waarheid in, iig dat er rijen (van ongespecificeerde lengte) staan bij de grensovergang.YakuzA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:34:
[...]
Met google maps traffic kon ik em niet zo snel vinden iig:
https://www.google.com/ma...5523575,10z/data=!5m1!1e1
Gifje:
[Twitter: https://twitter.com/casusbellintel/status/1572586513959112705]
En sommige CSTO staten blijken het niet zo op mobilisatie te hebben..
Kazakhstan, Uzbekistan and Kyrgyzstan informed their citizens that they will face criminal charges if they mobilise to fight in Ukraine.
— Dr. Diana T. Kudaibergen 🌻🍉 (@CreativeCorazon) 21 september 2022
nope
Hoor ik hem nu wel niet op de Belgische staatsradio, radio1?! Ongelofelijk dat dit soort types uitgenodigd worden om hun praatje te komen doen. Het is toch iets met de wereld vandaag, hoe idioter je opvattingen hoe meer je lijkt in de spotlight te staan..
Podcast staat helaas nog niet online.
In een korte zin samengevat: Europa moet buigen voor putin, aangezien hij anders naar kernwapens zal grijpen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
De reactie van UA was "Eh, het zal wel :O"Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:54:
Heeft Oekraine eigenlijk al gereageerd op de speech? Of de US/NAVO? Ik kan niet echt iets concreets vinden.
Putin komt amper buiten he. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat willen gaan doen.Ronald.42 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:57:
Er moet toch onderhand eens iemand opstaan en denken wat kan mij het verotten ik schiet putin gewoon door zijn harses....
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Agent47; kijk nou net de juiste persoon om hier op te reageren!Agent47 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:00:
[...]
Putin komt amper buiten he. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat willen gaan doen.
Als je bij 'm in de buurt kunt komen....Ronald.42 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:57:
Er moet toch onderhand eens iemand opstaan en denken wat kan mij het verotten ik schiet putin gewoon door zijn harses....
:strip_exif()/f/image/a3IP07RqOPqTmZ1m8m3UycIM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat weet ik dat er genoeg dat willen doen, maar ik doelde op binnen de kring waar hij zich nog begeeft.Agent47 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:00:
[...]
Putin komt amper buiten he. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat willen gaan doen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Laat maar zien dan waar dat enorme potentieel zit.IJzerlijm schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:20:
[...]Rusland bakt er nu niks van maar dat is allemaal op te lossen met tijd en geld, het potentieel voor Rusland aan miltaire macht blijft enorm.
Ook al zouden ze een algehele mobilisatie afkondigen dan hebben ze geen voedsel, uitrusting en vervoer om al die soldaten, die ook nog eens een behoorlijke training nodig hebben, aan het front te krijgen. Tenzij ze hun slechtgevulde ransel en boerengereedschap zelf mee moeten nemen en in hun oude Lada's met hamer en sikkel de 'vijand' tegemoet moeten treden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Al stuurt Putin maar manschappen de dood tegemoet (kijk even naar hoe Rusland met troepen om ging in WO2).Yaksa schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:02:
[...]
Laat maar zien dan waar dat enorme potentieel zit.
Ook al zouden ze een algehele mobilisatie afkondigen dan hebben ze geen voedsel, uitrusting en vervoer om al die soldaten, die ook nog eens een behoorlijke training nodig hebben, aan het front te krijgen. Tenzij ze hun slechtgevulde ransel en boerengereedschap zelf mee moeten nemen en in hun oude Lada's met hamer en sikkel de 'vijand' tegemoet moeten treden.
Dat kost de tegenstander (Oekraïne) immers middelen.
Dan lees je niet genoeg denk ik. Het wordt al een poosje om de haverklap gesugereerd. Oefeningen die ze daar voor de kust doen als provocatie enzo. Het kan haast niet aan je voorbij gegaan zijn, tenzij je er een of andere semantische discussie van wil maken.
Dat is helaas het riedeltje dat hij keer op keer afdraait ondanks het feit dat keer op keer blijkt dat Rusland blaft maar niet bijt omdat ze zelf ook wel weten dat ze het niet waar kunnen maken. Hij zit helaas compleet vast in het oude koude oorlog denken alsof het huidige Rusland hetzelfde is als de ussr met dezelfde mogelijkheden.Rubberen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:55:
In een korte zin samengevat: Europa moet buigen voor putin, aangezien hij anders naar kernwapens zal grijpen.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik las het alsof je bedoelt dat China dat nu elk moment zou kunnen doen. Waarover gespeculeerd wordt is dat China ooit dat eens zou willen doen (militair is China echter nog niet klaar).mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:05:
[...]
Dan lees je niet genoeg denk ik. Het wordt al een poosje om de haverklap gesugereerd. Oefeningen die ze daar voor de kust doen als provocatie enzo. Het kan haast niet aan je voorbij gegaan zijn, tenzij je er een of andere semantische discussie van wil maken.
Maar wellicht hebben we dan toch hetzelfde gelezen
In 1945 hadden de duitsers geen himars en artillerie die hun aanvoerlijnen kon raken en zelf buiten schot te blijven en hadden de sovjets een zware industrie die niet volledig en totaal is stilgevallen.HugoBoss1985 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:04:
[...]
Al stuurt Putin maar manschappen de dood tegemoet (kijk even naar hoe Rusland met troepen om ging in WO2).
Dat kost de tegenstanders (Ukraine) immers middelen.
Verwijderd
Alleen al voor deze situatie heb je lange afstand raketten nodigmphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:01:
[...]
Als je bij 'm in de buurt kunt komen....
Ohnee, dat was zeker niet de bedoeling. De pers maakt het graag wat smeuïger dan het is. Ik denk dat ze zeker nu met Rusland/Oekraïne gezien hebben dat men dat soort dingen niet zomaar zal pikken.bulle bas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:09:
[...]
Ik las het alsof je bedoelt dat China dat nu elk moment zou kunnen doen. Waarover gespeculeerd wordt is dat China ooit dat eens zou willen doen (militair is China echter nog niet klaar).
Maar wellicht hebben we dan toch hetzelfde gelezen
Aan de andere kant, maar dat is een hele andere discussie, ís Taiwan ook niet gewoon een stukje China? Ik bedoel, als Friesland nu ineens onafhankelijkheid uitroept, is ze dan ook gewoon onafhankelijk, of kunnen we de troepen er met een gerust hart erop af sturen?
Maar misschien weet ik niet genoeg van de geschiedenis. Het hoort hier ook helemaal niet thuis.
Alle officier 1's zijn opgeroepen volgens hem. Hij valt ook onder deze categorie. Hij heeft 3 kinderen en dat wordt gezien als een groot gezin. De man uit een groot gezin is uitgezonderd van de mobilisatie op dit moment. Hij zou eind deze maand Rusland uitreizen, maar je merkt dat hij toch wel iets zenuwachtig is daarvoor.
Hij heeft een goede afloop in het conflict, het zal snel eindingen. Er is iets gebeurd in Rusland waardoor dit nodig is is zijn uitleg. Binnenkort is het voorbij (net zoals de week in het begin van de operatie).
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
En hulp van de VS! Dat is op zich wel pikant in deze context. Rusland kreeg toen hulp van de VS op dezelfde manier als Oekraïne nu hulp krijgt.dakka schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:12:
[...]
en hadden de sovjets een zware industrie die niet volledig en totaal is stilgevallen.
Dat was bij Hitler destijds ook.. die heeft ook meerdere aanslagen overleeft.Ronald.42 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:57:
Hier ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou niet weten wat er kan gebeuren waardoor dit snel voorbij zou zijn.Coldcat schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:16:
Iemand met wie ik intens samenwerk woont in Rusland. Er is behoorlijk wat paniek na de mobilisatie in het land (en van Russen die daar buiten wonen). Vandaag is toch heel anders dan dat het gisteren was.
Alle officier 1's zijn opgeroepen volgens hem. Hij valt ook onder deze categorie. Hij heeft 3 kinderen en dat wordt gezien als een groot gezin. De man uit een groot gezin is uitgezonderd van de mobilisatie op dit moment. Hij zou eind deze maand Rusland uitreizen, maar je merkt dat hij toch wel iets zenuwachtig is daarvoor.
Hij heeft een goede afloop in het conflict, het zal snel eindingen. Er is iets gebeurd in Rusland waardoor dit nodig is is zijn uitleg. Binnenkort is het voorbij (net zoals de week in het begin van de operatie).
mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:14:
[...]
Aan de andere kant, maar dat is een hele andere discussie, ís Taiwan ook niet gewoon een stukje China? [...]
Maar misschien weet ik niet genoeg van de geschiedenis. Het hoort hier ook helemaal niet thuis.
Even kort door de bocht: de regering in Taiwan is de originele regering. De huidige regering van China is juist degene die uit een revolutie is ontstaan. Zie bijv. Wikipedia: Chinese Communist Revolution
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 21-09-2022 17:20 ]
Nouja de rij aan de grens met Finland is al een mooi voorbeeld/teken.oldgrumpy schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:19:
[...]
Hier ben ik dan wel heel benieuwd naar, ik zou niet weten wat er kan gebeuren waardoor dit snel voorbij zou zijn.
Stel je voor dat je liever uit Nederland vertrekt dan dat je gaat protesteren/dienst weigert.
Het is wel een heel schrijnend gebeuren allemaal, vind ik.
Hopelijk worden alle Russen nu eindelijk eens goed wakker en komt men echt massaal in opstand.
Wellicht is die gedeeltelijke mobilisatie wel de nagel aan de doodskist van het regime daar.
[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-09-2022 17:23 ]
Verwijderd
Je kan altijd hopen dat Moskou voor die 300000 reservisten een interessantere bestemming is dan Oekraïne.HugoBoss1985 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:21:
[...]
Nouja de rij aan de grens met Finland is al een mooi voorbeeld/teken.
Stel je voor dat je liever uit Nederland vertrekt dan dat je gaat protesteren/dienst weigert.
Het is wel een heel schrijnend gebeuren vind ik.
Hopelijk worden alle Russen nu eindelijk eens goed wakker en komt men echt massaal in opstand.
Maar de aantallen aan Russen die Rusland ontvluchten of omkomen in Oekraine zorgen er voor dat die bevolking alleen maar sneller afneemt. Way to go Putin!
mphilipp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:14:
[...]
Ohnee, dat was zeker niet de bedoeling. De pers maakt het graag wat smeuïger dan het is. Ik denk dat ze zeker nu met Rusland/Oekraïne gezien hebben dat men dat soort dingen niet zomaar zal pikken.
Aan de andere kant, maar dat is een hele andere discussie, ís Taiwan ook niet gewoon een stukje China? Ik bedoel, als Friesland nu ineens onafhankelijkheid uitroept, is ze dan ook gewoon onafhankelijk, of kunnen we de troepen er met een gerust hart erop af sturen?
En dit soort dingen hebben een plekjeCaelorum schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:19:
[...]
offtopic:
Even kort door de bocht: de regering in Taiwan is de originele regering. De huidige regering van China is juist degene die uit een revolutie is ontstaan. Zie bijv. Wikipedia: Chinese Communist Revolution
Proton_ in "China en de effecten Rusland-Oekraïne oorlog"
Ik snap niet helemaal wat hij zegt. Hij heeft hoop in een goede afloop. Wat is goed volgens hem? En wat is er dan gebeurd binnen Rusland (naast mobilisatie) dat die afloop kan bespoedigen? Het klinkt allemaal wel heel mysterieus nu.Coldcat schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:16:
Iemand met wie ik intens samenwerk woont in
Druppel op de gloeiende plaat, alleen volk wat genoeg verstand en geld heeft wil er tussenuit knijpen.technoaddict schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:25:
Toen de oorlog begon werd gezegd dat Rusland meer sterfgevallen heeft dan geboortes. Als Putin iets wou doen moest hij dat nu wel doen want over 10 jaar zou hij minder mannen tot de beschikking hebben.
Maar de aantallen aan Russen die Rusland ontvluchten of omkomen in Oekraine zorgen er voor dat die bevolking alleen maar sneller afneemt. Way to go Putin!
Denk dat je goed ziet hoe moeizaam echte informatie krijgen is in rusland en dat ze echt in een andere wereld leven.Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:26:
[...]
Ik snap niet helemaal wat hij zegt. Hij heeft hoop in een goede afloop. Wat is goed volgens hem? En wat is er dan gebeurd binnen Rusland (naast mobilisatie) dat die afloop kan bespoedigen? Het klinkt allemaal wel heel mysterieus nu.
Ik vind het juist extra zwaar wegen dat het de mensen met verstand zijn.TakeAway schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:27:
[...]
Druppel op de gloeiende plaat, alleen volk wat genoeg verstand en geld heeft wil er tussenuit knijpen.
Ik ook, maar het "domme" volk zijn de beste volgelingen...HugoBoss1985 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:28:
[...]
Ik vind het juist extra zwaar wegen dat het de mensen met verstand zijn.
Ja, nu begrijp ik je punt... immers blijven die dus achter in Rusland (en gaan naar OekraïneTakeAway schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:30:
[...]
Ik ook, maar het "domme" volk zijn de beste volgelingen...
Precies zoals hieronder. Het nieuws dat Oekraine flinke vooruitgang geboekt heeft is daar niet aangekomen.Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:26:
[...]
Ik snap niet helemaal wat hij zegt. Hij heeft hoop in een goede afloop. Wat is goed volgens hem? En wat is er dan gebeurd binnen Rusland (naast mobilisatie) dat die afloop kan bespoedigen? Het klinkt allemaal wel heel mysterieus nu.
Silent7 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:27:
[...]
Denk dat je goed ziet hoe moeizaam echte informatie krijgen is in rusland en dat ze echt in een andere wereld leven.
[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 21-09-2022 17:32 ]
Dan zijn er nog steeds 2 interpretaties mogelijk:Silent7 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:27:
[...]
Denk dat je goed ziet hoe moeizaam echte informatie krijgen is in rusland en dat ze echt in een andere wereld leven.
1. Hij ziet nu hoe het echt het gaat en er gaat iets vanuit Rusland komen om dit op te lossen (Putin weg oid).
2. Door de mobilisatie gaat Rusland snel “winnen” (whatever that may be).
[ Voor 4% gewijzigd door Muncher op 21-09-2022 17:33 ]
tja denk dat hij het echt over 2 heeft hoe vervelend en raar dat voor ons ook is.Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:33:
[...]
Dan is het nog steeds voor 2 uitleggen vatbaar:
1. Hij ziet nu hoe het echt het gaat en er gaat iets vanuit Rusland komen om dit op te lossen (Putin weg oid).
Ik denk dat het vrij naïef is om te denken dat dit voorbij is voor de Russen als ze die 300k mannen sturen of een (tactisch) nuclear wapen gebruiken.Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:26:
[...]
Het komt ofwel neer op 300k minder mannen, of het nog verder isoleren (en hopelijk ontmantelen) van Rusland. We moeten als westen nu alleen wel doorbijten en voor altijd afrekenen met de Russen.
Laat staan dat je iets anders mag geloven.
Zit vol verbijstering en bijna met tranen in mijn ogen naar die beelden te kijken naar Russische mensen die protesteren en worden ingeladen in een bus, naar.. ja, geen leuke plek.
Je zal maar een gezin hebben, familie, vrienden, werk.. allemaal voor een *** die vind dat UA bij RU hoort.
Ik denk dat er echt wel veel mensen zijn die RU steunen in alles, maar ook dat een overgroot deel ontzettend bang is. Even de straat op, Twitter-bericht plaatsen, je tegen kandidaat stellen.. neeh, dat kan je beter niet doen.
De vraag is wat nu. RU heeft zijn wapens, maar aan de andere kant begin ik daar ook steeds meer schijt aan te krijgen. Ook de experts op TV die dit meteen als eerste roepen, maar ik zie het eigenlijk nergens onderbouwd worden. Ondertussen wordt gewoon de halve wereld kapot gemaakt.
Ex-Putin Ally Plunges to His Death ‘From a Great Height’ at Moscow Aviation Institute
— Julia Davis (@JuliaDavisNews) 21 september 2022
Anatoly Gerashchenko’s passing comes amid a string of untimely deaths for senior Russian officials.https://t.co/WsMrTWqz0h
Dit is gewoon bewijs dat je in RU vrijwel niets kunt. Zelfs als 'vriend' ben je niet veilig.
Ik kan maar niet met mijn hoofd bij zo’n cognitieve dissonantie. Maandenlang lees je dat alles goed gaat en dan opeens is er 300K man nodig. Dan snapt elk persoon toch dat het niet goed gaat?Silent7 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:34:
[...]
tja denk dat hij het echt over 2 heeft hoe vervelend en raar dat voor ons ook is.
Aan de andere kant, dan kan dit (vanuit hun oogpunt) inderdaad de “push” zijn die nodig is om te “winnen”.
In principe doen we al wat, we sturen al wapens en zitten er inmiddels ook tussen.dr.lowtune schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:35:
[...]
Ik denk dat het vrij naïef is om te denken dat dit voorbij is voor de Russen als ze die 300k mannen sturen of een (tactisch) nuclear wapen gebruiken.
Het komt ofwel neer op 300k minder mannen, of het nog verder isoleren (en hopelijk ontmantelen) van Rusland. We moeten als westen nu alleen wel doorbijten en voor altijd afrekenen met de Russen.
Ook al zou de eerste interpretatie waar zijn, dan zou ik dat niet via de telefoon van hem horenMuncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:33:
[...]
Dan zijn er nog steeds 2 interpretaties mogelijk:
voor een SMO die maar 3 dagen ging duren?Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:36:
[...]
Ik kan maar niet met mijn hoofd hij zo’n cognitieve dissonantie. Maandenlang lees je dat alles goed gaat en dan opeens is er 300K man nodig. Dan snapt elk persoon toch dat het niet goed gaat?
Aan de andere kant, dan kan dit (vanuit hun oogpunt) inderdaad de “push” zijn die nodig is om te “winnen”.
Euh ok, is het zo moeilijk om te begrijpen dat er dan echt wel iets niet klopt?
Ik denk al heel lang (al sinds de invasie) "waarom gaan we niet als NATO naar Ukraïene en zeggen we tot hier en niet verder".HollowGamer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:37:
[...]
In principe doen we al wat, we sturen al wapens en zitten er inmiddels ook tussen.
Omdat we bang zijn voor MAD?
Want dat zijn we nu ook.
Goed, er zijn nog meer redenen.
Er liggen schijnbaar nog meer sancties tegen Rusland klaar, ik ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-09-2022 17:42 ]
Volgens mij is de invasie gestart met 150k manschappen?Muncher schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:36:
[...]
Ik kan maar niet met mijn hoofd hij zo’n cognitieve dissonantie. Maandenlang lees je dat alles goed gaat en dan opeens is er 300K man nodig. Dan snapt elk persoon toch dat het niet goed gaat?
De laatste maand(en) had Rusland niet veel terrein winst, maar wel gestaag kleine beetjes.
Misschien is de gedachte, 150k man, 6000 dood nu, maar vervolgens 300k erbij, dan zal alles een stuk (2x) zo snel gaan in het voordeel van Rusland.
Hoeveel manschappen heeft UA nu? Is dat bekend?gise schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:41:
[...]
Volgens mij is de invasie gestart met 150k manschappen?
De laatste maand(en) had Rusland niet veel terrein winst, maar wel gestaag kleine beetjes.
Misschien is de gedachte, 150k man, 6000 dood nu, maar vervolgens 300k erbij, dan zal alles een stuk (2x) zo snel gaan in het voordeel van Rusland.
Het verschil is ook dat die 300k niet allemaal gemotiveerd zijn en/of al gek in het hoofd zijn (die W-groep o.a.).
LIVE: Reuters Editor-in-Chief Alessandra Galloni speaks with NATO Secretary-General Jens Stoltenberg https://t.co/Vr8PfG9Fuf
— Reuters (@Reuters) 21 september 2022
Ik denk hier toch wel te horen dat:
- (eindelijk!) de ruimte tot escalatie wordt afgeknepen.
- als Putin de NAVO zo graag als partij ziet in het conflict, de NAVO zich dan maar partij maakt.
Had deze heldere, strakke insteek zo graag in maart gezien.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Dan klikt het op de lijn denk ikColdcat schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:38:
[...]
Ook al zou de eerste interpretatie waar zijn, dan zou ik dat niet via de telefoon van hem horen
Mijn boefje is liev!
Wat bedoel je precies met je eerste punt?Maestro schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:43:
[Twitter]
Ik denk hier toch wel te horen dat:
- (eindelijk!) de ruimte tot escalatie wordt afgeknepen.
- als Putin de NAVO zo graag als partij ziet in het conflict, de NAVO zich dan maar partij maakt.
Had deze heldere, strakke insteek zo graag in maart gezien.
Toch is St. Himars niet heilig... euhm..dakka schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:12:
[...]
In 1945 hadden de duitsers geen himars en artillerie die hun aanvoerlijnen kon raken en zelf buiten schot te blijven en hadden de sovjets een zware industrie die niet volledig en totaal is stilgevallen.
Ik bedoel, die driehonderdduizend staan inderdaad niet allemaal morgen op de frontlinie, maar het is toch wel een dingetje. Ik kan me niet voorstellen dat men hier op zat te wachten in Oekraïne, het zag er redelijk hoopvol uit. Inderdaad hier en daar wat strategische doelen himarsen en links en rechts wat pockets oprollen.
Nu gaat het slagveld overspoeld worden met verse manschappen, die wellicht niet allemaal up to date zijn maar ook een oude tank is nog steeds een tank en daarmee toch een extra belasting gaat zijn voor de Oekraïners.
En een munitiedepot omploegen met himars is nog wel te doen, maar een linie met tweeduizend ingegraven soldaten gaat al wat meer moeite kosten en waarschijnlijk worden naderhand die gaten gewoon weer gevuld met nieuw Russisch voetvolk. Hoeveel dure raketten wil je op infanterie en wat oude tanks loslaten bv?
Als we even simpel scorebord journalistiek toepassen en zien dat er grofweg 'pas' vijftigduizend Russen zijn uitgeschakeld in zeven maanden tijd dan gaat dit conflict nu toch aanzienlijk langer duren dan men (ik in ieder geval) gehoopt had.
Putin had beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald maar hij heeft zijn zinnen gezet op nog veel meer bloedvergieten...
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid