Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:41
Onduidelijkheid ten top, maar er wordt momenteel geschoten/gevochten in de stad Kherson

[ Voor 19% gewijzigd door Prosac op 17-09-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Ja, zie het Kherson topic.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Prosac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:13:
Onduidelijkheid ten top, maar er wordt momenteel geschoten/gevochten in de stad Kherson
Dit wellicht? ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Prosac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:13:

[Twitter]

[Twitter]
Russen zeggen een succesvol afgeslagen partizanenaanval.

Dus ik geloof maar de locals.
Locals believe that the Russian soldiers occupying #Kherson either imitated "combat operations" for propaganda purposes or had a showdown with each other right on the streets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Die Marders mochten niet, met 20mm kanon. Maar dat Ukraine Gepards gaat gebruiken om met 2 x 35mm en een max dracht van 6.000m gronddoelen te beschieten hoor je niemand over.

Want net als de flak 8.8 van weleer is de Gepard ook in staat om gepantserde gronddoelen te slopen, van grotere afstand dan ze vaak zelf kunnen vuren. En tevens luchtdekking bieden. Ideaal dus, eigenlijk.

Draadje + filmpjes: luister vooral even naar de Gepard-symfonie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01
Ik heb je post en het artikel 2x gelezen, maar ik snap nog steeds niet wat Zelensky hier zegt. Ze willen meer Russen gevangen nemen zodat ze die kunnen ruilen tegen Oekrainiers? Of moet ik hier iets anders uit concluderen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
Muncher schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:37:
[...]

Ik heb je post en het artikel 2x gelezen, maar ik snap nog steeds niet wat Zelensky hier zegt. Ze willen meer Russen gevangen nemen zodat ze die kunnen ruilen tegen Oekrainiers? Of moet ik hier iets anders uit concluderen?
Je conclusie is de juiste. Er zijn meer Oekrainers (burgers en soldaten) in Rusland dan de Oekrainers tot nu toe aan Russen krijgsgevangen hebben genomen. Ze willen meer gevangenen nemen, zodat ze "ruilmateriaal" hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Een achtergrondartikel in de Stentor over deze dame, gaf mij toch wat meer duiding.
(het is momenteel zo verdomd moeilijk om verder te kijken na 'van Russische afkomst')

Geboren Russische Olga (34) stierf voor Oekraïne aan het front: ‘Ze vocht hier voor vrijheid’

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:06:
[...]

Een achtergrondartikel in de Stentor over deze dame, gaf mij toch wat meer duiding.
(het is momenteel zo verdomd moeilijk om verder te kijken na 'van Russische afkomst')

Geboren Russische Olga (34) stierf voor Oekraïne aan het front: ‘Ze vocht hier voor vrijheid’
dank! Dit soort artikelen verdiepen de zaak precies zoals het moet!
Ik postte het bericht om het te laten zien, niet ergens in een telegram-kanaaltje te laten zijn als een van de vele posts, maar om het uit te lichten.
Dit Stentor-artikel geeft meer lading, en terecht!
RIP SIMBA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Washington Post heeft een aantal mensen uit Kupiansk geïnterviewd en een verhaal gepubliceerd:
The front line is now a river, the Oskil, that runs through the middle of the eastern Ukrainian town of Kupiansk. On one side are the charging Ukrainian forces who have pushed their Russian enemies almost entirely out of the northeastern Kharkiv region during a sweeping counteroffensive this month.

From her bedroom window, Liza Udovik, 26, has a view of the other side, to where the Russians have retreated. The sound of outgoing fire from the Ukrainians rocked her apartment these past few days, when the Ukrainian military moved into Kupiansk and the town became a battleground. Russian tanks and armored vehicles still patrol the streets, but it’s the Ukrainians driving them, using the Russians’ own abandoned weapons against them.
‘Look, these are our boys’: Ukrainian troops drive Russian tanks on new front line

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:42:
[...]

vind het wel vergezocht.
Ja UA boekt succes maar kunnen ze in dezelfde sneltreinvaart ook even Donetsk schoonvegen? Nee toch zeker? Er is nog heel veel rood op de kaart.
Zou misschien wel kunnen maar ze zullen dan een groot beroep moeten doen op infanterie/TDF om posities vast te houden terwijl de mechanised troops verder trekken.
En dan maar hopen dat RF geen nieuwe column kan sturen.

Bijv. de 237th Panzer Regiment uit Valuyki zuidwaarts sturen:
237th Tank Regiment (Valuyki and Soloti, Belgorod Oblast, Military Unit Number 91726)
Wikipedia: 3rd Motor Rifle Division

[Afbeelding]
237th Tank Regiment, bestaat dat nog dan?

De tanks zijn gevonden ja, maar de crew is weg: The Russian 237th regiment ceased to exist

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
83 entries. Maar, gisteren was er geen update, dus dit is voor twee dagen. Wel een keer prima score weer, met de nodige captures. En ja, Janovksy heeft de datum verkeerd in de tweet gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:20:
[...]

Volgens Thomas Theiner, die mbt het grote plaatje een goed track record heeft, wordt het Melitopol. Als UA daar doorstoot, is het gedaan met ru.
[Twitter]
Er lijkt steeds meer actie plaats te vinden rond Melitopol. Recent nog de luchthaven en nu flinke klapper op Russische troepen:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:58:

Azovstal reminder

Kennen we deze mensen nog? Laten we hen niet vergeten. Zijn in Russische gevangenschap. Niet volgens Geneefse Conventies behandeld, zoveel is inmiddels duidelijk.
Hopelijk kan UA deze mensen vrij krijgen middels de vele Russische POW's uit Kharkiv-oblast.

[Afbeelding]

Ik gebruik altijd Kateryna 'Birdie' (Ptashka) als voorbeeld.
Deze mensen waren in Azovstal. Hun land aan het verdedigen. Binnen internationaal erkende landsgrenzen. Zijn nu gevangen. Als terroristen behandeld.
Hopelijk leven ze nog en waren ze niet bij de tientallen die zijn vermoord in Olenivka.
#RememberOlenivka
#WeDoNotForgive
#WeDoNotForget

[YouTube: Meanwhile at Azovstal.]

[Twitter]
filmpje inside.

En deze heb ik ook al eens gepost. Er zijn een paar andere soortgelijke foto's van andere Azovstal-strijders die zwaar vermagderd zijn in Russische gevangenschap.

[Afbeelding]

En in ander nieuws:

De ene dag ben je ICT-systeembeheerder, of kledingontwerper, of architect.
Of balletdanser.
De andere dag vecht je voor je land.
Helden van Oekraine rusten in vrede. Alleen de doden hebben het eind van de oorlog gezien.

[Afbeelding]
Ptashka schijnt nog in leven te zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
JB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:35:
[...]

Where was the combat? Die was er niet :? Russen zijn weggerend zonder hun spullen maar met de tv's van Oekraïners...
hoevenpe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:43:
[...]

Dat is te kort door de bocht, de eerste dagen is er serieus gevochten rond Balakliya en ten oosten daarvan. Genoeg beelden van versterkingen die totaal vernield waren, Rosgvardiya en speciale eenheden hebben zich lang verweerd.

Daarna sloeg inderdaad paniek toe, alles boven Kupiansk en rond Irzum is zonder slag of stoot verlaten. Nu zie je bij Lyman en ten oosten van de Oskil rivier weer serieuze tegenstand en beschietingen/gevechten.
Inmiddels komen de verhalen van de slag om Balakliia naar buiten:
Speaking anonymously, a Ukrainian officer stationed at a field hospital in the area confirmed that Ukrainian forces suffered heavy casualties in the first days of the counteroffensive, centered around the city of Balakliia. "In our sector alone we had around 200 wounded per day," he said. "And the dead? It's not our job to count them."

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:11

_Eend_

🌻🇺🇦

De NOS laat zien hoe het leven in Marioepol nu is: https://nos.nl/artikel/24...arioepol-vergeet-ons-niet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Rusland: Genocide is ons ding, laten we er trots op zijn.

Ondertussen in de vs: complotten zijn ons ding, laten we de Trump-groet doen:

En doet de Russische trollenfabriek goede zaken met het verspreiden van desinformatie:

De Iraanse drones zijn gearriveerd en blijken effectief. Ze veroorzaken veel schade aan Ukrainse zijde, die er op dit moment weinig tegen heeft. Volgens mij weten we niet hoeveel Iran er beschikbaar heeft gesteld, maar het is een complicerende fsctor:

Om af te sluiten met de optie om je eigen bericht op een artillerie granaat te laten schrijven in ruil voor een donatie. Mocht je nog een boodschap willen overbrengen.

Al met al is Ukraine deze oorlog nog steeds aan het winnen maar zakt de hele planeet steeds verder weg naar donkere tijden met oplaaiende conflicten, desinformatie en te veel chronisch boze mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:53
NiGeLaToR schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:57:
[Embed]

Rusland: Genocide is ons ding, laten we er trots op zijn.

Ondertussen in de vs: complotten zijn ons ding, laten we de Trump-groet doen:

[Embed]

En doet de Russische trollenfabriek goede zaken met het verspreiden van desinformatie:

[Embed]

De Iraanse drones zijn gearriveerd en blijken effectief. Ze veroorzaken veel schade aan Ukrainse zijde, die er op dit moment weinig tegen heeft. Volgens mij weten we niet hoeveel Iran er beschikbaar heeft gesteld, maar het is een complicerende fsctor:

[Embed]

Om af te sluiten met de optie om je eigen bericht op een artillerie granaat te laten schrijven in ruil voor een donatie. Mocht je nog een boodschap willen overbrengen.

[Embed]

Al met al is Ukraine deze oorlog nog steeds aan het winnen maar zakt de hele planeet steeds verder weg naar donkere tijden met oplaaiende conflicten, desinformatie en te veel chronisch boze mensen.
Bah, enge beelden met de vingertje.
Qanon groet blijkbaar? :+
Als ik mijn Amerikaanse collega moet geloven kunnen ze niet wachten om Trump terug als President te hebben.

De Amerikanen krijgen het verliezen van de invloedssfeer ook mee uiteraard. Dat gaat vast gezellig worden ik zou zeggen zet Trump, Putin en Xi in een kamertje en gooi de sleutel weg dan hebben wij er geen last van.

Taiwan gaat ook echt een sleutelrol worden volgens mij. Ik ga niet meteen uit van het einde der tijden, maar wat machtsverschuivingen (BRICS?) kunnen we wel verwachten de komende jaren. 1 ding is zeker Amerika laat zoiets (bv het vallen van de Dollar, al zou de Euro eerder zijn) nooit gebeuren zonder er een oorlog om te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Alpina schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:40:
[...]

Bah, enge beelden met de vingertje.
Qanon groet blijkbaar? :+
Makes sense. WWG1WGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:57:

[Embed]
Allemaal dezekfde typo _O- "comand"

(Ik heb er ook veel last van op mobile. Ik laat 'm maar staan :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Jerie op 18-09-2022 11:17 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:59
En wederom een RU basis door UA uitgeschakeld, ditmaal in Svatove (Regio Luhansk).
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik begrijp dat die iraanse loitering drones wel problematisch zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57

JB

Cédric roelt!

Prosac schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:35:
Ik begrijp dat die iraanse loitering drones wel problematisch zijn op dit moment.
Zijn die nu pas ingezet? Hopelijk heeft UE die dingen snel onder “controle”.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
JB schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]

Misschien dat hun succes wat overdreven wordt door Pro-Russen, maar her en der duiken wel beelden op telegram op dat ze wat voertuigen of mensen raken.\

edit: Laat misschien maar weg, bedenk ik me net. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Prosac op 18-09-2022 11:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een interessant artikel waar deze tweet naar linkt. Het duidt (wederom) op een tekort aan surface-to-surface en air-to-surface raketten aan RU zijde. De luchtverdediging in andere delen wordt daarom verzwakt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:37:
[...]

Soms leveren ze toch ook wel wat nuttigs, daar in Duitsland:
Germany Handed Over Four More Gepards and 65 Medical Refrigerators to Ukraine

Over the past week, Germany has handed over four more Gepard anti-aircraft self-propelled guns to Ukraine, bringing their total to 24.

The German government published this information on Tuesday.

Another six Gepard units are being prepared for shipment to Ukraine.
Ik had uit andere bronnen begrepen dat het totaal op zou kunnen lopen tot 50. In dit geval waren het overigens de Zwitsers die voor vertraging zorgden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is zo’n Gepard ook effectief tegen drones? Het is natuurlijk niet het meest moderne systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Even copy paste uit topic over oud sovjetstaten want zeker relevant hier:

https://apnews.com/articl...a0427f4410ec12b0388c47019
Wauw wat is China lief:
“We should prevent external forces from instigating a color revolution,” Xi said in a speech to the leaders of Shanghai Cooperation Organization member nations, referring to protests that toppled unpopular regimes in the former Soviet Union and the Middle East.

Xi offered to train 2,000 police officers, to set up a regional counterterrorism training center and to “strengthen law enforcement capacity building.” He did not elaborate.

His comments echoed longtime Russian grievances about the color-coded democratic uprisings in several ex-Soviet nations that the Kremlin viewed as instigated by the U.S. and its allies.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yaksa
downtime schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:01:
Is zo’n Gepard ook effectief tegen drones?
Lichtelijk off-topic, want hoort meer in wapensystemen thuis, maar het korte antwoord is ja.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat maar door. Een van de vele filmpjes vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op zondag 18 september 2022 @ 00:45:
[...]

237th Tank Regiment, bestaat dat nog dan?

[Twitter]

De tanks zijn gevonden ja, maar de crew is weg: The Russian 237th regiment ceased to exist
sorry, een gat van 7 dagen :P
10 sept vs 17 sept.
Dan was het regiment dus al naar het zuiden gestuurd en die kaart nog niet bijgewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Prosac schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:35:
Van wie begrijp je dat? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Apache4u schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:52:
Een interessant artikel waar deze tweet naar linkt. Het duidt (wederom) op een tekort aan surface-to-surface en air-to-surface raketten aan RU zijde. De luchtverdediging in andere delen wordt daarom verzwakt.
[Embed]
Een paar raketjes op Sint Petersburg om die S300's daar vast te pinnen zit er niet in zeker...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://abcnews.go.com/Po...iran-made-drones-89024338
https://www.popularmechan...a-imports-iranian-drones/

https://www.washingtonins...abilities-and-limitations

Maar als ze werken dan leveren ze wel problemen op. Het is (helaas) dus niet zo dat ze allemaal niet of slecht werken:
https://euromaidanpress.c...problems-for-ukraine-wsj/

:)

[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 18-09-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Apache4u schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:52:
[Embed]
Zag zoiets idd uit de Finse media opduiken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
_Eend_ schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:48:
Krijgt UA dan eindelijk Leopards?

[Twitter]https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1571448673749327872
Ik geloof het pas als ik een Leopard zie met iets van UA identificeerbaar in beeld. ;)

Duitsland is een meester in beloven en terugkrabbelen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik mis een bron voor die info. Nu lijkt het uit een Poolse bron te komen maar ik zou het nodige in de Duitse pers verwachten als dit serieus was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
RoD schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:23:
[Embed] Het gaat maar door. Een van de vele filmpjes vandaag.
Ik las net pas je post van circa een week geleden. Hoe bedoel je precies dat het na Melitopol 'gedaan' zou zijn met Rusland? Ik hoor nog steeds vaak het jaartal/moment in de tijd van medio 2023 voor een eventueel einde aan de oorlog en winst van UA, ook uit de koker van UA zelf.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

asing schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:25:
[...]

Ik geloof het pas als ik een Leopard zie met iets van UA identificeerbaar in beeld. ;)

Duitsland is een meester in beloven en terugkrabbelen.
downtime schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:28:
[...]

Ik mis een bron voor die info. Nu lijkt het uit een Poolse bron te komen maar ik zou het nodige in de Duitse pers verwachten als dit serieus was.
[Twitter: https://twitter.com/Noel_dotsol/status/1571463310695866369]https://nitter.it/Noel_dotsol/status/1571463310695866369

Vals alarm dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 18:24

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Oke, het maakt even niet uit hoe die Leopard 2's in Oekraïne komen, als ze er maar komen. Maar dan nog, stond ook als opmerkingen in de tweet:
  • Welk timeframe? Een consortium van landen klinkt namelijk ingewikkeld
  • 90? Ik denk dat de behoefte van Oekraïne groter is dan 90.
En zie ik onterecht een analogie aan de Marder-BPM-1 swap deal met Griekenland? Gloort er een nieuwe swap deal? De landen leveren hun Leopard 2's direct aan Oekraïne en Duitsland levert de hare aan die landen om de vrijgevallen plekken op te vangen?

Als dit weer zo'n swap deal wordt, dan vind ik die oplossing wat pathetisch. Dit is toch window dressing? Een nadeel van dergelijke deals is dat de uitvoering door de complexiteit wat trager is vergeleken met als een land de tanks gewoon direct zelf levert.

Hier een artikel van vandaag uit Die Zeit: Der Leopard 2 wäre jetzt genau richtig. een paar belangwekkende stukjes, lees de rest vooral zelf:
Neben der Bundeswehr nutzen zwölf weitere europäische Armeen Panzer dieses Typs. Über die verschiedenen Varianten hinweg kommen sie auf mehr als 2.000 Fahrzeuge.Nicht alle dieser Panzer sind unmittelbar für die Ukraine nutzbar; einige werden als Ersatzteillager ausgeschlachtet.
Het kan nog steeds een vermomde swap zijn, maar het onderstaande suggereert in mijn interpreatie gewoon parallelle activiteit:
Kanzler und Verteidigungsministerin betonen zudem, Deutschland dürfe "keine Alleingänge" wagen. Ein europäisches Leopard-Konsortium aber wäre alles andere als ein Alleingang: Es wäre eine Demonstration europäischer Handlungsfähigkeit par excellence.
Laten we ons niet teveel focussen op dat getal van 90. Als er een Leo 2 over de Oekraïense grens is volgen er meer. Simpelweg omdat er dan geen drempel meer is om dat niet te doen. Maar graag wel even wat sneller, het momentum is nu nodig.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jedi_Pimp schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:28:
[...]

Ik las net pas je post van circa een week geleden. Hoe bedoel je precies dat het na Melitopol 'gedaan' zou zijn met Rusland? Ik hoor nog steeds vaak het jaartal/moment in de tijd van medio 2023 voor een eventueel einde aan de oorlog en winst van UA, ook uit de koker van UA zelf.
Als Oekraïne een aanval doet en Melitopol ed veroverd, en dus het Donbass-front van het zuiden scheidt. Maargoed dat is dus een "als", en de vraag is wanneer zoiets zou kunnen gebeuren. Ik verwacht ook pas volgend jaar, als het uberhaubt al lukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
downtime schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:01:
Is zo’n Gepard ook effectief tegen drones? Het is natuurlijk niet het meest moderne systeem.
Lichtelijk off-topic: dat hangt van de drone af
To take a specific example, the Orlan-10, which is the primary drone flown by Russian forces, is cheap and simple to operate. It is not sophisticated, but because it flies too high to be targeted by short-range air defences and is too inexpensive to justify the use of long-range air defences, it is designed to be thoroughly awkward to destroy, while giving its operators a sufficient view of the battlefield to identify targets
Bron (is het lezen wel waard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 09:21
YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:16:
[...]

Zag zoiets idd uit de Finse media opduiken.
Yup, vanochtend geplaatst bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Er zijn explosies gerapporteerd op een RU militaire basis in Kherson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:55:
Er zijn explosies gerapporteerd op een RU militaire basis in Kherson.
Waar haal je dit nieuws vandaan? Komt dit langs op Twitter?
Is UA nog toch aan het aanvallen? Dacht dat ze even 'rustig aan' deden?

Verder vraag ik mij af wat er na deze oorlog allemaal gedaan zal worden.
Putin zal zich niet overgeven, want dan moet hij de gevangenis in wegens oorlogsmisdaden (lijkt me aannemelijk toch?).

Er wordt gedreigd met nucleaire wapens, maar ook dat kan ik mij niet voorstellen.
Ik weet niet of de NAVO dan iets gaat doen, maar het zou ook voor Putin het einde betekenen gok ik zo.
Tenzij China/NK het zien als een gerechtigheid om ook die wapens te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Als je al die dingen leest.. dan vraag je toch af waar het is misgegaan met de mensheid. Bah, wat verschrikkelijk dood/daden moeten die mensen toch hebben meegemaakt daar (en nog).

Putin kan hiervoor verantwoordelijk worden gesteld, met nadruk op kan (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:28
HollowGamer schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:01:
Putin zal zich niet overgeven, want dan moet hij de gevangenis in wegens oorlogsmisdaden (lijkt me aannemelijk toch?).
Ga jij hem in de gevangenis gooien dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
HollowGamer schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:07:
Putin kan hiervoor verantwoordelijk worden gesteld, met nadruk op kan (helaas).
Hahahaha .... nee :X

Ten eerste heeft Rusland de documenten nooit getekend. Ten tweede erkent men het strafhof in Den Haag niet.Ten derde zijn ze nu alles zó aan het spinnen dat Putin geen schuld heeft aan wat er in UA gebeurt.

Het enige wat we als westerse wereld kunnen doen is de sancties aanhouden, ook al stopt de oorlog. Maak er maar een Noord Korea van.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:11:
[...]

Helaas niet, jammer dat hij zo ongestraft overal mee wegkomt.

Niet alleen hij, ook in andere landen als China/NK/etc. - maar goed, kunnen blij zijn hier in NL te wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ct_oIU6PeYjQTWkL8VneZCoiQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3o6TRJpQnnuud2nCtOEHNt7f.jpg?f=fotoalbum_large

🖇 Spain will train the Ukrainian military to work with battle tanks, – Infodefense

The first group of 20 soldiers will arrive in Spain early next week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:11:
[...]

Het zou niet de eerste oorlogsmisdadiger zijn die na een politieke omwenteling verscheept werd naar Den Haag.

Noem mij naïef, maar naar mijn mening zou, in die situatie, het voor de politieke toekomst van Rusland de gezondere en veiligere optie zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:01:
[...]

Waar haal je dit nieuws vandaan? Komt dit langs op Twitter?
Is UA nog toch aan het aanvallen? Dacht dat ze even 'rustig aan' deden?
https://nitter.it/bayraktar_1love

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 17:54
RoD schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:23:
[Embed] Het gaat maar door. Een van de vele filmpjes vandaag.
Die mine clearing machines kunnen ze dan meteen gebruiken als ik het zo lees
In the village of Rubizhne, eight miles from Russia, the silence is stifling and ghostly; the only sounds the creaking of bent metal sheeting in the wind, and the scrabbling of stray dogs. No residents remain. The Russians who had been squatting in their houses, littering the ground with human faeces and green cardboard ration packs, were gone, too.

They had left behind a nest of deadly traps. On the frond gate of one house, a team of sappers had spraypainted the word 'mines' in capital letters. "They're everywhere," said Vladimir, 43, their commander. "They put them on the roads, in the houses, wherever. Some are wel hidden and some are more obvious, so we have to look for them."
[...]
On the road back towards Kharkiv, his team had been clearing armfuls of anti-tank mines, some of them daisy-chained together, that had been planted along the road.
Verder wordt in dit artikel het volgende gezegd over de bevolking van het voormalig bezette gebied.
The Ukrainian troops are taking no chances with civilians who stayed behind.
[...]
Before leaving the liberated territories, each civilian is checked by Ukrainian security forces in a filtration process that, depending on the area, can take minutes or days.
Wat dus ook verklaard waarom ze nu even rustiger zijn in hun offensief omdat ze gewoon eerst zeker willen weten dat er geen russen in hun achterhoede overblijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waren er hier nog mensen terughoudend met het veroordelen van oorlogsmisdaden in Izium?

Ze vinden zoveel mensen met de handen op de rug gebonden. Bewijzen van marteling.

Zie net op Reddit fotos van een lijk. Handen op de rug, broek op de knieën waarbij het geslachtsdeel eraf gesneden.

Ging je ervan uit dat die persoon van dat filmpje één of andere idioot is en het een uitzondering was. Het zal dan toch onderdeel van de doctrine zijn..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Interessant draadje over medische behandelingen in EU landen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fc7dg_uWIAAM_KS?format=jpg&name=medium

Duitsland neemt hier een groot deel voor z'n rekening, dat mag ook gezegd worden. Nederland doet ook relatief veel. Wederom Frankrijk die ver achter loopt, net als met vluchtelingen en militaire steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
user109731 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:45:
[Twitter]
[Afbeelding]

Duitsland neemt hier een groot deel voor z'n rekening, dat mag ook gezegd worden. Nederland doet ook relatief veel. Wederom Frankrijk die ver achter loopt, net als met vluchtelingen en militaire steun.
Gezien het inwoneraantal doet Noorwegen ook echt veel.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndereKoekoek schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:33:
Waren er hier nog mensen terughoudend met het veroordelen van oorlogsmisdaden in Izium?

Ze vinden zoveel mensen met de handen op de rug gebonden. Bewijzen van marteling.

Zie net op Reddit fotos van een lijk. Handen op de rug, broek op de knieën waarbij het geslachtsdeel eraf gesneden.

Ging je ervan uit dat die persoon van dat filmpje één of andere idioot is en het een uitzondering was. Het zal dan toch onderdeel van de doctrine zijn..
tja, er wordt ons verteld dat de meesten 'gewoon' gestorven zijn tijdens de initiele invasie. Bombardementen enzo.

Anderszijds hebben een aantal wat gekke armbandjes om. Lijkt wel geel/blauw. Zijn dat de kleuren van de Oekraiense vlag, of zijn het stroomdraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:45:
[Twitter]
[Afbeelding]

En ondertussen aan de andere kant:
https://www.ukrinform.net...ukraine-intelligence.html
Russian military hospitals close doors to "volunteers" wounded in Ukraine - intelligence

The number of conflict situations between representatives of the Russian army and those "mobilized from the territory of the ‘LPR’ and ‘DPR’” is increasing. "Volunteers" are being refused medical treatment in hospitals and even left behind in their positions by the retreating units.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/poppoppopkt/status/1571544133315203075?t=rYa7ShKyS_8Nru-DMPDiUg&s=19] Vrij vertaald, de russen hebben, in a gesture of goodwill, de eerste T-90 tank aan Oekraïne beschikbaar gesteld. De lend lease gaat door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 20:28

bloody

0.000 KB!!

Klinkt goed, laat ze elkaar maar mooi de tent uitvechten. Bizar, zoveel facties in een leger.

nope

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:07:
[Embed] Vrij vertaald, de russen hebben, in a gesture of goodwill, de eerste T-90 tank aan Oekraïne beschikbaar gesteld. De lend lease gaat door.
Redelijk high end.
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFc8zr2MXkAAfL-O.jpg%3Fname%3Dorig
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFc8ztxTXgAAsmId.jpg%3Fname%3Dorig

Track eraf, daarom is ie achter gelaten:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFc810WwWAAEViYT.jpg%3Fname%3Dorig

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 18-09-2022 19:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Embed] Vrij vertaald, de russen hebben, in a gesture of goodwill, de eerste T-90 tank aan Oekraïne beschikbaar gesteld. De lend lease gaat door.
On that... Ik weet dat de echte productie van de T14 is uitgesteld en uitgesteld, maar is er überhaupt 1 in Ukraine gespot? Met alle marketing van toen is het zelfs met beperkte aantallen wel heel stil als er wel 50+ jaar oud spul van stal gehaald wordt.

Of was het toch een stuk karton om een T90 met wat mooie specs op papier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:47:
[...]

Gezien het inwoneraantal doet Noorwegen ook echt veel.
En Moldova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:16:
[...]
On that... Ik weet dat de echte productie van de T14 is uitgesteld en uitgesteld, maar is er überhaupt 1 in Ukraine gespot? Met alle marketing van toen is het zelfs met beperkte aantallen wel heel stil als er wel 50+ jaar oud spul van stal gehaald wordt.

Er zijn nog steeds maar 15 van de 20 bestaande T-14 die mogelijk in actie zouden kunnen komen.
En van die 15 is het onbekend of ze überhaupt combat ready zijn.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:23:
[...]

Er zijn nog steeds maar 15 van de 20 bestaande T-14 die mogelijk in actie zouden kunnen komen.
En van die 15 is het onbekend of ze überhaupt combat ready zijn.
Het feit dat er vier meereden met het oefenen van de laatste parade, en maar drie op de parade zelf geeft wel een indicatie.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:14:
[...]

Redelijk high end.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Embed]

[Afbeelding]
Geen verstand van, maar ik vermoed gemakkelijk te repareren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:14:
Die track wordt gesleept zo te zien, dat lukt je niet met één track gemonteerd. :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tens schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:29:
[...]

Die track wordt gesleept zo te zien, dat lukt je niet met één track gemonteerd. :?
‘Werd’ ;)

Daarom is ie na die poging blijven staan gok ik.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tens schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:25:
[...]

Het feit dat er vier meereden met het oefenen van de laatste parade, en maar drie op de parade zelf geeft wel een indicatie.
Jup.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:27:
[...]

Yep. All in a days job voor een tanker. Maar wellicht kostte het teveel tijd en zijn ze er tussenuit geknepen omdat ze niet zo lang op die plek wilden blijven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

RoD schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:27:
[...]

Video van track assemblage en erop leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

T-90A is een andere naam voor de oude vertrouwde T-72 (die in de golf oorlog reputatie schade op liep). Ok, met andere koepel en betere pantsering. De T-90M is de allernieuwste variant, flink wat moderner qua actieve pantsering en (digitale) systemen.

Al viel het me erg tegen hoe simpel hij er nog steeds uit ziet van binnen en in welke slechte staat alles verkeert (vies).

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dit geeft wel een beetje aan dat er misvattingen zijn over elkaars standpunten hier.
Het probleem was volgens mij niet het veroordelen van oorlogsmisdaden maar het hebben van vooroordelen over de situatie in Izyium. Even wachten op betrouwbare bronnen alvorens te oordelen kan geen kwaad.

Ik heb geen enkele indruk dat er hier discussiedeelnemers zijn die deze wandaden proberen te bagatelliseren of te ontkennen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Alla Poegatsjova is een grote naam in Rusland, bekende zangeres aldaar. Zij heeft zich tegen de oorlog gekeerd, nu haar man als buitenlandse agent is aangemerkt (hij had zich eerder tegen de oorlog uitgesproken). Bij een rondje op twitter geven de kenners aan dat dit een grote vis is, zo niet de grootste naam die zich heeft uitgesproken tegen de oorlog.

Gezien haar leeftijd lijkt me dit een betere demografische treffer dan een jonge artiest die zich uitspreekt.

Afbeeldingslocatie: https://nitter.unixfox.eu/pic/media%2FFc9OXXTXEAETsyA.jpg%3Fname%3Dsmall

Toelichting van NRC
Alla Poegatsjova, een zeer bekende Russische popzangeres die al enorme populariteit geniet sinds de Sovjettijd, heeft zich zondagmiddag op haar Instagrampagina openlijk uitgesproken tegen de oorlog in Oekraïne. In haar bericht schrijft ze vrede te wensen voor haar moederland en „een einde aan de dood van onze jongens voor fictieve doelen in een oorlog die van Rusland een verschoppeling maakt”.

De aanleiding van haar bericht is dat Poegatsjova’s man, de populaire comedian Maxim Galkin, tot buitenlandse agent is verklaard. Dat label onderwerpt mensen en organisaties aan streng overheidstoezicht. Zo moeten ze bij elke publicatie een disclaimer plaatsen waarin staat dat ze ‘buitenlandse agenten’ zijn. Volgens critici is dit een methode om de media monddood te maken, volgens Rusland is de maatregel nodig om extremisme tegen te gaan en Rusland te beschermen tegen invloed van buitenaf. Galkin ontving het label vermoedelijk omdat hij zich al eerder uitsprak tegen de oorlog.

Met haar post op Instagram, waar ze 3,4 miljoen volgers heeft, wil Poegatsjova steun betuigen aan haar man. „Zet mij ook maar op de lijst van buitenlandse agenten, want ik ben solidair met mijn man, een eerlijk, fatsoenlijk en oprecht persoon, een echte patriot van Rusland”, schrijft de zangeres. De verklaring van Poegatsjova is een opmerkelijke aanklacht van een publiek figuur tegen de overheid. De afgelopen jaren smoort het Kremlin openbare kritiek toenemend.

[ Voor 59% gewijzigd door bulle bas op 18-09-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bulle bas schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:23:
Dit is een grote naam in Rusland, bekende zangeres aldaar. Zij heeft zich tegen de oorlog gekeerd, nu haar man als buitenlandse agent is aangemerkt (hij had zich eerder tegen de oorlog uitgesproken). Bij een rondje op twitter geven de kenners aan dat dit een grote vis is, zo niet de grootste naam die zich heeft uitgesproken tegen de oorlog.

Gezien haar leeftijd lijkt me dit een betere demografische treffer dan een jonge artiest die zich uitspreekt.

[Afbeelding]
Als je zo om de naam heen danst met je post zal (bijna) niemand hier haar (her)kennen gok ik :+

Ziet er een beetje uit als de zangeres van millione allich rose :?
(Alla pucheva)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-09-2022 21:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:16:
[...]

Tot op heden is de T-14 in elk geval niet gespot in Oekraïne.

Er zijn maar een 20-tal testexemplaren van de T-14 geleverd, bedoeld voor training en parades. Qua aantal zal dat het verschil niet maken, en bij testexemplaren is het maar de vraag of ze überhaupt gevechtsklaar zijn.

TLTR; de T-14 is een paradetank.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:28:
[...]

Als je zo om de naam heen danst met je post zal (bijna) niemand hier haar (her)kennen gok ik :+

Ziet er een beetje uit als de zangeres van millione allich rose :?
(Alla pucheva)
:) Heb de post bijgewerkt, ze zou Alla Poegatsjova moeten heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:30:
[...]
Tot op heden is de T-14 in elk geval niet gespot in Oekraïne.

Er zijn maar een 20-tal testexemplaren van de T-14 geleverd, bedoeld voor training en parades. Qua aantal zal dat het verschil niet maken, en bij testexemplaren is het maar de vraag of ze überhaupt gevechtsklaar zijn.

TLTR; de T-14 is een paradetank.
Er is wel bekendgemaakt dat er 1 in Syrië heeft rondgereden.
Maar gezien het gebrek aan foto’s blijft het de vraag of en hoe dat gegaan is.
https://militarywatchmaga...gainst-jihadist-militants

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulle bas schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:23:
Alla Poegatsjova is een grote naam in Rusland, bekende zangeres aldaar. Zij heeft zich tegen de oorlog gekeerd, nu haar man als buitenlandse agent is aangemerkt (hij had zich eerder tegen de oorlog uitgesproken). Bij een rondje op twitter geven de kenners aan dat dit een grote vis is, zo niet de grootste naam die zich heeft uitgesproken tegen de oorlog.

[Afbeelding]

Toelichting van NRC

[...]
volgens mij had Gerashchenko het er ook al over.

Maar als je de verkiezingen in Rusland wint, en niet vermoord wordt. Ben je waarschijnlijk net zo erg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bulle bas schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:34:
[...]

:) Heb de post bijgewerkt, ze zou Alla Poegatsjova moeten heten.
Ja, had haar al herkend O-)
Russisch cultureel erfgoed met invloed.

Toen mijn vrouw Freddy Mercury niet kende, kreeg ik deze als tegenhanger te horen die ik niet kende.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 18-09-2022 21:44 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

TL;DR die drie groepen zijn niet heel optimistisch over het verder verloop.

Ik pak er een paar interessante dingen uit:
Rybar:
Many reports still remain “a fable about how good everything is.” But there are more and more cases where, in the higher ups, they are facing objective reality. And the changes begin.
Voennyi Osvedomytel:
First of all, none of the routs of the RF Armed Forces, obviously, was originally planned, but was carried out due to many mistakes, overestimation of oneself and underestimation of the enemy, including the Kharkiv region.
Grey Zone:
Sooner or later, this will certainly happen ,and I feel this will happen before the spring of 2023, . The recent offensive of the Armed Forces of Ukraine in the Kherson region showed and proved once again that at the moment, and unfortunately, this prospect is hardly changeable, we will not have the possibility of offensive operations either on Mykolaiv or Odessa, counting on keeping Kherson in the best case scenario. With such a decline, in my humble non-professional opinion, which has also been repeatedly stated in tête-à-tête conversations, which is that our entire front will crumble in the fall, I think that the capture of these cities and the implementation of offensive operations is impossible.
Ik volg twee van de drie al een tijdje, en ze hebben de laatste tijd vrij nuchtige verhalen, iig geen straight RU propaganda.

1 comment op die twitter thread verwoordt het mooi:
I went through it quite quickly, but has the word 'logistics' been dropped as their Achilles' heel? I believe it hasn't, showing us once again that their pride makes them blind. They are - theoretically - fixating themselves in perhaps most ideal location for Ukr to attrit them.
Dus weer: Logistiek & Attrition.
Laten we hopen dat inderdaad het masterplan van UA is.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01
bloody schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:09:
[Twitter]
TL;DR die drie groepen zijn niet heel optimistisch over het verder verloop.
Wat zijn die getallen tussen haakjes? (800k) (450k) (300k)

Edit: ik denk het aantal volgers op Telegram kanalen.

Langer artikel obv. de tweets: https://wartranslated.com...withdrawing-from-kherson/

[ Voor 24% gewijzigd door Muncher op 18-09-2022 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Muncher schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:18:
[...]

Wat zijn die getallen tussen haakjes? (800k) (450k) (300k)
Aantal volgers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

Grouchy

meep meep

Volgers op Telegram.
Als je Telegram open heeft Rybar er zo te zien momenteel 798334 en GREY ZONE heeft er 310963.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het volgende offensief wordt voorbereid, aldus Zelensky:
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft nieuwe aanvallen aangekondigd op door Russische troepen bezette gebieden in Oekraïne. ,,Misschien lijkt het dat er na een reeks overwinningen stilte is geweest, maar het is geen stilte", zei hij zondag in zijn dagelijkse videotoespraak. Het is veeleer de voorbereiding op het volgende offensief, met als doel de herovering van Cherson, Marioepol en Melitopol, legde hij vervolgens uit.

Volgens Zelenski zal Oekraïne zich niet langer alleen concentreren op de gebieden die het vóór de Russische invasie in februari controleerde. Ook gebieden van de door Rusland gesteunde separatisten in het oosten van het land en de steden op de Krim, die in 2014 door Rusland zijn geannexeerd, moeten worden heroverd. ,,Omdat heel Oekraïne vrij moet zijn." Melitopol, een van de steden die de Oekraïense troepen volgens Zelenski op het oog hebben, wordt ook wel de 'poort naar de Krim' genoemd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:43:
[...]

Ja, had haar al herkend O-)
Russisch cultureel erfgoed met invloed.

Toen mijn vrouw Freddy Mercury niet kende, kreeg ik deze als tegenhanger te horen die ik niet kende.
Volgens Julia Davies:

They've been preemptively trashing Alla Pugacheva on state TV. Whatever will happen next will undoubtedly be even more ugly.

Ik had zelf gedacht dat men het gewoon zou negeren, waait vanzelf over lijkt me. Kennelijk is het dan echt groot nieuws in Rusland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:10
[...]
Ja, ik.
Hippocampus schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:21:
[...]

Dit geeft wel een beetje aan dat er misvattingen zijn over elkaars standpunten hier.
Het probleem was volgens mij niet het veroordelen van oorlogsmisdaden maar het hebben van vooroordelen over de situatie in Izyium. Even wachten op betrouwbare bronnen alvorens te oordelen kan geen kwaad.

Ik heb geen enkele indruk dat er hier discussiedeelnemers zijn die deze wandaden proberen te bagatelliseren of te ontkennen eerlijk gezegd.
Inderdaad. Terughoudend kan, in dezes, twee dingen betekenen, waardoor soms wat verwarring ontstaat. Ik ben niet terughoudend in de zin van bagatelliseren, maar was wel terughoudend om te oordelen voordat de feiten helder waren.
Die feiten lijken intussen vrij duidelijk te zijn. Uit de NRC bijvoorbeeld:
[...]De meeste slachtoffers zouden zijn omgekomen door geweerschoten, artillerievuur, mijnen en luchtaanvallen, maar er werden ook zes lichamen met touw om hun nek en vastgebonden handen opgegraven.[...]
Ik zou niet weten dit op een andere manier te verklaren is dan door marteling, dus zie ik geen reden meer om terughoudend te zijn met een veroordeling. Nou is mijn mening niet zo heel spannend, maar hopelijk geeft dit onweerlegbare bewijs een extra aanmoediging voor westerse landen om met meer en beter materieel te voorkomen dat deze oorlog en bezetting nog lang voortduurt.

De Russische propagandamachine is intussen -uiteraard- wel in staat dit te ontkennen. Iets verder in het gelinkte NRC liveblog:
Het hoofd van het door Rusland geïnstalleerde bestuur dat de noordoostelijke regio rond Izjoem vorige week verliet, beschuldigde Oekraïne ervan wreedheden te hebben geënsceneerd. „Ik heb niets gehoord over mensen die werden begraven”, zei Vitaly Gantsjev tegen de Russische staatstelevisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bulle bas schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:55:
[...]

Volgens Julia Davies:

They've been preemptively trashing Alla Pugacheva on state TV. Whatever will happen next will undoubtedly be even more ugly.

Ik had zelf gedacht dat men het gewoon zou negeren, waait vanzelf over lijkt me. Kennelijk is het dan echt groot nieuws in Rusland.
Zij had in het verleden veel invloed in de politiek, en zal met haar verleden ook nog veel invloed hebben bij een nostalgisch deel van de bevolking.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

onkl schreef op maandag 19 september 2022 @ 00:10:
[...]

Ja, ik.

[...]

Inderdaad. Terughoudend kan, in dezes, twee dingen betekenen, waardoor soms wat verwarring ontstaat. Ik ben niet terughoudend in de zin van bagatelliseren, maar was wel terughoudend om te oordelen voordat de feiten helder waren.
Die feiten lijken intussen vrij duidelijk te zijn. Uit de NRC bijvoorbeeld:

[...]

Ik zou niet weten dit op een andere manier te verklaren is dan door marteling, dus zie ik geen reden meer om terughoudend te zijn met een veroordeling. Nou is mijn mening niet zo heel spannend, maar hopelijk geeft dit onweerlegbare bewijs een extra aanmoediging voor westerse landen om met meer en beter materieel te voorkomen dat deze oorlog en bezetting nog lang voortduurt.

De Russische propagandamachine is intussen -uiteraard- wel in staat dit te ontkennen. Iets verder in het gelinkte NRC liveblog:

[...]
en los van de graven zijn er genoeg levende mensen die getuigen dat ze gemarteld zijn, oa met electric shocks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 18:24

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Zelensky: herovering Marioepol, Melitopol en Cherson volgend doel

Volkskrant Liveblog
23:34 18/9/2022

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft nieuwe aanvallen aangekondigd op door Russische troepen bezette gebieden in Oekraïne. 'Misschien lijkt het dat er na een reeks overwinningen stilte is geweest, maar het is geen stilte', zei hij zondag in zijn dagelijkse videotoespraak. Het is veeleer de voorbereiding op het volgende offensief, met als doel de herovering van Cherson, Marioepol en Melitopol, legde hij vervolgens uit.

Volgens Zelensky zal Oekraïne zich niet langer alleen concentreren op de gebieden die het vóór de Russische invasie in februari controleerde. Ook gebieden van de door Rusland gesteunde separatisten in het oosten van het land en de steden op de Krim, die in 2014 door Rusland zijn geannexeerd, moeten worden heroverd. 'Omdat heel Oekraïne vrij moet zijn.' Melitopol, een van de steden die de Oekraïense troepen volgens Zelensky op het oog hebben, wordt ook wel de 'poort naar de Krim' genoemd.
Na de invasie van Oekraïne op 24 februari heeft Rusland in het zuiden en oosten van het land veel gebied ingenomen. Moskou bezet nog steeds ongeveer 125.000 vierkante kilometer, ongeveer een vijfde van het grondgebied van Oekraïne, inclusief het Krim-schiereiland. (ANP)
Ben wel benieuwd of dit nu weer informatieruis is die vooral voor de Russen is bedoeld. De geruststelling naar het westen toe is natuurlijk de andere optie.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ze hebben wel erg veel vertrouwen in de Finse en Poolse terughoudendheid, heel de westflank is praktisch onverdedigd:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:49
hoevenpe schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:57:
Ze hebben wel erg veel vertrouwen in de Finse en Poolse terughoudendheid, heel de westflank is praktisch onverdedigd:
[Embed]
Geeft vooral aan dat ze door hun voorraden/materieel (in dit geval grond-raketten) heen zijn en het niet kunnen aanvullen. Toen ze begonnen werd er nog heel hard geroepen dat ze veel troepen achter hielden ivm een eventuele NAVO-aanval. Het is intussen wel duidelijk dat zelfs die 80% v/d volledige troepen in Oekraine een lage schatting is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

De afgelopen dagen zijn er 4 Iraanse vrachtvliegtuigen geland in Moskou: https://nitter.it/UkraineNewsLive/status/1571731038698868736

https://nitter.it/UkraineNewsLive/status/1571731041164922880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
Iran moet ook oppassen dat ze niet teveel gaan leveren, anders ruiken hun buurlanden ook nog wel bloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 22:12
Caelorum schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:11:
Iran moet ook oppassen dat ze niet teveel gaan leveren, anders ruiken hun buurlanden ook nog wel bloed.
Is Iran & Rusland meer dan gelegenheids of beide anti westers, politiek? Ultra islamitisch en fasistisch orthodox is toch geen natuurlijke combinatie?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:57:
[Embed]
Bevestigt tevens maar weer dat het 'speciale militaire operatie vanwege dreigende NAVO uitbreiding' narratief ook complete bullshit is.

Als het Kremlin die NAVO echt als zo'n dreiging beschouwde dan was deze verdediging nooit afgebouwd.

Dat dit excuus complete bullshit was wisten wij natuurlijk al, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

En weer een collaborateur gedood
Ditmaal in Melitopol.
Het begint zo langzamerhand een riskant beroep te worden :)

Hier staat 'partisanen', maar volgens de (ex?) burgemeester is deze persoon door de FSB gedood..
Fedorov later said that the explosion in the courtyard of the Melitopol apartment block was a result of the "clean-up" by the Federal Security Service [of the Russian Federation - ed.].
"Preliminary reports suggest that [the Russians] intended to eliminate one of the collaborator police officers, the Russian-appointed puppet ‘head of the rapid response team of the people’s militia’, as a result of internal strife. Denys Stefankov was one of the 118 police officers [who collaborated with Russian occupiers], whose real estate and personal property we were preparing to seize," Fedorov wrote.
Anyway, hij is dood. Prima.
Wat wel interessant is, is de FSB bewering, zouden ze schepen achter zich aan het verbranden zijn?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:05

3raser

⚜️ Premium member

Als ik het bericht over deze aanval lees dan kan het toch bijna niet anders dan dat er vanuit Rusland zelf (over de grens) wordt aangevallen? In hoeverre geeft dit een vrijbrief voor Oekraïne om hetzelfde te doen?
Pagina: 1 ... 32 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid