Ervaringen met startup DeWarmte pompAO (l/w hybride WP)

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

• RudyL90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:35
RudyL90 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:31:
Ik heb in HA een utility sensor aangemaakt om de electricity_consumption_energy en heat_output_energy dagelijks te loggen in een csv. Dit werkt aardig, maar ik zie kleine afwijkingen (soms enkele kWh) ten opzichte van wat de app aan verbruik / warmteafgifte aangeeft. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Niemand? Zo heb ik het in HA staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZhiCApWsu2xtfyWzxgSoU54SDg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KO8dMgCpR5tprE092ZJXM5jb.png?f=user_large
En zo wijken de twee van elkaar af (vele procenten vaak):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS8Xu9vZNh7MvVyC0RJnU_PhTkI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2BukvMCtRZZ7v0jvMa2QFolG.png?f=user_large

Het verbruik van de AO wijkt ook telkens een beetje af, maar het gaat om tienden kWh en dat is best prima.

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:04
Hier ook een melding in de app failed communication. Hoop dat de wp nog wel werkt, zag het toevallig toen ik de app opende. Wp heeft vandaag wel gewerkt.

• rabussa
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 23:27
Mkw schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:03:
[...]

Weer een standaard reactie vandaag van weer iemand anders bij support. De brom is er pas sinds een half jaar en was er niet de eerste bijna 2 jaar. Ik was tevreden en heb ook andere klanten aangeleverd maar daar stop ik wel mee nu de kwaliteit van de support zo bedroevend slecht is. Elke keer een standaard antwoord alsof je tegen een chatbot aanpraat. Vermoed eigenlijk dat er iets mis is met de compressor, en de vervanging van de circulatiepomp was dus onnodig. Morgen maar eens een officiële klacht indienen. :(
Wat bedoel je met officiële klacht? Ik heb namelijk dezelfde problemen met de support...

• RudyL90
De AO ziet het signaal van de thermostaat niet meer. Gaat dus niet aan. Iemand anders ook dit probleem?

• rabussa
  • Laatst online: 23:27
RudyL90 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:46:
De AO ziet het signaal van de thermostaat niet meer. Gaat dus niet aan. Iemand anders ook dit probleem?
Ik denk dat iedereen hetzelfde probleem heeft...

• RudyL90
Gek. De AO is toch aangesprongen :)

• VickyG
  • Laatst online: 22:18
Hier ook vanuit de app failed communication error, hadden dit paar dagen geleden trouwens ook al aantal uur en toen loste het vanzelf op.
Pomp draait ondertussen gewoon door. Zijn momenteel onze nieuwe eiken vloer voorzichtig met vloer verwarming aan opstoken, heb dus de pomp gefixeerd op 30 C draaien. Jammer genoeg kan ik dat nu niet in de gaten houden. Mocht de controller het de ketel laten overnemen dan schiet de water temp naar 40 c (is de ketel op begrensd). Hebben pomp loze verdeler op vloerverwarming dus dat zou wat te heet worden voor het parket.

Gezien jullie berichten wacht ik het wel even af. Ga met draaiende pomp niet de werk schakelaar omzetten buiten in elk geval.

Over dat fluitende geluid ; komt en gaat beetje , met name bij koud weer als pomp zichzelf gaat ontdooien, pomp is nieuw van november.

Over onderhoud ; onze doet niets met warmte pompen installateurs hebben afgelopen maanden echt alles aan de cv ketel etc gedaan in huis , gewoon pomp uitzetten en water kraan dicht , na werkzaamheden ontluchten en de boel start zo weer op: oftewel hoeven ze echt geen WP monteur voor te zijn.

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:34
Ik moet voortaan eerst op Tweakers kijken dus..
De hele wifi al gereset, communicatie unit opengemaakt, pomp van stroom af.

Enfin: de groene en rode lampjes op het communicatie-element in de control unit knipperen wel rood en groen. Er is dus communicatie tussen de Unit en de pomp.
De pomp staat ook gewoon aan, schakelt ook in na stroomonderbreking dus vannacht maar zien wat er gebeurt..

24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. DeWarmte AO 6kw.Gasloos sinds 11-2025

• Irene2025
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:04
Hier ook vanavond communicatie error. Sinds 1 januari lijkt support niet meer rechtstreeks te benaderen te zijn.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste