Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Zijn die Stadtwerke laadpassen soms niet best lastig te krijgen? Heb er een aantal voor bij zien komen die best wel goede vaste prijzen hebben namelijk. Maar allemaal alleen voor klanten voor zover ik begreep.Hachy schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:16:
[...]
MKB brandstof en bijna alle Duitste Stadtwerke laadpassen.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Zero compensation
Ik vrees dat dat niet werkt. Ooit ook geprobeerd. Gebruik mailboxde.com.Internet Janny schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:58:
De EweGo pas aangevraagd. Ik ben benieuwd of die echt binnenkomt. Ik heb maar plaatsnaam Niederlande ingevuld.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Is ook nooit eerder gemeld en staat ook niks over op de site van EWEPr088 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:15:
[...]
Ik vrees dat dat niet werkt. Ooit ook geprobeerd. Gebruik mailboxde.com.
Als je dit topic had gelezen, dan wist je het al: EWE Go stuurt geen passen naar Nederland.ebk71 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:16:
[...]
Is ook nooit eerder gemeld en staat ook niks over op de site van EWE
Je komt er vanzelf achter. Je kunt ook luisteren naar mensen die het voor jou al geprobeerd hebben... Je kunt ook eigenwijs blijven
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Het is mij vorig jaar wel gelukt, en heb niet gelogen over mijn adres. Wellicht dat ze het nu helemaal niet meer naar NL sturen maar destijds ging het meestal niet en soms wel dus…Pr088 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:21:
[...]
Als je dit topic had gelezen, dan wist je het al: EWE Go stuurt geen passen naar Nederland.
Je komt er vanzelf achter. Je kunt ook luisteren naar mensen die het voor jou al geprobeerd hebben... Je kunt ook eigenwijs blijven
Oh, bijzonder. Ik heb het twee jaar geleden geprobeerd en ruim een jaar geleden nog een keer. Beide keren niet gelukt. Via mailboxde.com was het zo geregeld.bart155 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:34:
[...]
Het is mij vorig jaar wel gelukt, en heb niet gelogen over mijn adres. Wellicht dat ze het nu helemaal niet meer naar NL sturen maar destijds ging het meestal niet en soms wel dus…
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
EnBW lukte mij via de app wel. Kostte ook 5 of 10 euro? Je kunt proberen een mailtje er achteraan te sturen?Puppetmaster schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:59:
Ik heb m’n laadpas van EnBW ook nooit ontvangen. Misschien tzt nog eens proberen via die site…
Zero compensation
Dat is standaard. Maar bij EWE Go is dat geen garantie dat de pas ooit aankomt. Maar wie weet en lukt het bij jou wel.Internet Janny schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:05:
Ter info; in de app staat dat de pas verstuurd is.
Beste klant,
Vanaf maandag 4 mei 2026 verandert de prijs voor EV-laden in Nederland en de rest van Europa naar een vast bedrag per kWh. Dit nieuwe model biedt een eenvoudigere en transparantere prijsstelling.
⚡ €0,58 per kWh excl. btw (vast all-in tarief), gebaseerd op €0,73 lijstprijs minus €0,15 korting.
👉 Geldt overal: Nederland & buitenland, snelladen & normaal laden, ongeacht het merk. U betaalt altijd €0,58 excl btw.
⏱️ De enige extra kosten zijn bezettingskosten: na 8 uur laden €3 per uur (max. €30 per dag).
We hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben!
[ Voor 14% gewijzigd door thomvh op 29-04-2026 16:40 ]
Wel transparant. Let op: prijzen zijn wel ex-btw (een ondernemerspas?)thomvh schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:39:
Radius heeft een nieuw prijs model. Vast bedrag met een blokkeertarief. Ben er nog niet helemaal uit of het nu een goede deal is.
[...]
Vind alleen een headsup van 5 dagen wel vrij kort dag, voor zo'n ommezwaai. Maar dat even daargelaten het is inderdaad een ondernemers pas.Pr088 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:46:
[...]
Wel transparant. Let op: prijzen zijn wel ex-btw (een ondernemerspas?)
mijn account ga ik nu wel opzeggen, ze worden nu 20 cent duurder dan als ik mijn vattenfall pas gebruik..thomvh schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:39:
Radius heeft een nieuw prijs model. Vast bedrag met een blokkeertarief. Ben er nog niet helemaal uit of het nu een goede deal is.
[...]
instagram: ioniq5nline
Je kunt blijkbaar contact opnemen met je account manager. Ik bewaar hem misschien toch wel. Heb hem oprecht nog nooit gebruikt. Omdat vattenfall netwerk niet werkt bij mij (Staat ook niet in de app en heb het fysiek een aantal keer geprobeerd). Maar met dit vaste prijs model op vakanties enzo is misschien wel handig. Eneco is goedkoper, nevermind.JerryVR schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:48:
[...]
mijn account ga ik nu wel opzeggen, ze worden nu 20 cent duurder dan als ik mijn vattenfall pas gebruik..
[ Voor 3% gewijzigd door thomvh op 29-04-2026 17:02 ]
ik heb destijds wel een goede deal gemaakt, betaal geen starttarief en ook geen abonnementskosten, en ze waren een hele tijd de goedkoopste optie bij mij in de buurt(amstelveen) maar via charge assist en vattenfall bij mij in de buurt betaal ik 33 cent in de daluren, en radius zit daar al een tijdje boven, dus ik kijk wel even wat ze antwoorden op mijn mail.thomvh schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:57:
[...]
Je kunt blijkbaar contact opnemen met je account manager. Ik bewaar hem misschien toch wel. Heb hem oprecht nog nooit gebruikt. Omdat vattenfall netwerk niet werkt bij mij (Staat ook niet in de app en heb het fysiek een aantal keer geprobeerd). Maar met dit vaste prijs model op vakanties enzo is misschien wel handig. Eneco is goedkoper, nevermind.
instagram: ioniq5nline
Ik had dezelfde deal. Maar hij werkte dus niet op de palen bij mij in de buurt. Gebruik TAP voor mijn thuislaadpaal en zo alles te vergoeden naar prive. Dus het was er nooit van gekomen. Maar op deze manier is de deal ook beetje weg dus heb ze daar maar eens op doorgevraagd. Want nu kan iedereen bijna beter een Eneco/Shell kaart halen ook zakelijk want dat is veel goedkoper dan dit.JerryVR schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:22:
[...]
ik heb destijds wel een goede deal gemaakt, betaal geen starttarief en ook geen abonnementskosten, en ze waren een hele tijd de goedkoopste optie bij mij in de buurt(amstelveen) maar via charge assist en vattenfall bij mij in de buurt betaal ik 33 cent in de daluren, en radius zit daar al een tijdje boven, dus ik kijk wel even wat ze antwoorden op mijn mail.
Ja, was ttv een tarrif L abo maand, dus gratis.Pr088 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:14:
[...]
EnBW lukte mij via de app wel. Kostte ook 5 of 10 euro? Je kunt proberen een mailtje er achteraan te sturen?
Heb nog wel eens gemaild, maar geen reactie.
Misschien bij een volgende abo maand nog eens bestellen.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
En dan kan straks een of andere dikke Duitser op jouw kosten laden...Internet Janny schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:05:
Ter info; in de app staat dat de pas verstuurd is.
Ik heb trouwens een complete discussie met EWE Go gehad over mijn factuur 1,5 maand terug. Over het feit dat mijn NL BTW nummer niet op de factuur stond. Ze hebben geen kick gegeven over het feit dat die pas dus bij een Nederlander ligt. Dus ik snap niet helemaal waarom dat verzenden zo fout gaat bij ze.
Bij mij zijn de facturen allemaal keurig inclusief 19% Duitse MwSt.thomvh schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:06:
Volgens mij maakt EWE ook een foutje met billing. Maar al hun facturen zijn ex BTW. Ongeacht in welk land ik geladen heb. Misschien toch interessant. Scheelt mij BTW betalen in het buitenland.
Ik heb trouwens een complete discussie met EWE Go gehad over mijn factuur 1,5 maand terug. Over het feit dat mijn NL BTW nummer niet op de factuur stond. Ze hebben geen kick gegeven over het feit dat die pas dus bij een Nederlander ligt. Dus ik snap niet helemaal waarom dat verzenden zo fout gaat bij ze.
Als je onder Invoices je factuur opzoekt staat daar bij jou een nultarief?
Dat stond er bij mij ook. Tot ik ze vroeg mijn BTW nummer op de factuur te zetten. Sinds dien kreeg ik ineens facturen met VAT Reverse Charged.Pr088 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:31:
[...]
Bij mij zijn de facturen allemaal keurig inclusief 19% Duitse MwSt.
Als je onder Invoices je factuur opzoekt staat daar bij jou een nultarief?
Het Autorai TV kanaal is in ieder geval gezwicht en promoten dit rücksichtslos;Hachy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:45:
En toch zou ik geen gebruik maken van EVDC, ik vertrouw ze voor geen cent (en veel e-Mobility ondernemers met mij na hun fratsen in de Nederlandse e-mobility sector)
YouTube: Zo BETAAL jij MINDER voor elke kWh laden! EVDC-app - AutoRAI TV
Weinig zinvolle app dus.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen
en de benzine maar duurder en schaarserSE7EN11 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:39:
Equans SGZH-1 vanaf morgen weer 2 centjes naar beneden:
https://www.laad-elektrisch.nl/sgzh1
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Ltrz,....
Volgens mij kun je op de kaart gewoon wisselen tussen tank- en laadsymbool.Steelo schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:13:
Ik heb een renault Clio hybride sinds een jaar maar dit is geen ev auto. Echter heb ik wel de my Renault app en is die auto er aan gekoppeld. Sinds kort rij ik regelmatig in een ev auto (fiat) die zo nu en dan opgeladen moet worden. Via my Renault kon ik blijkbaar gratis een mobilize charge pass aanvragen en heb ik die ondertussen binnen en geactiveerd. Omdat mijn Clio geen ev auto is en die dus in de my Renault app is gekoppeld, kan ik met geen mogelijkheid ergens vinden wat nou de prijzen zijn van openbare laadpalen (non ionity netwerk) omdat ik geen ev auto van Renault hebt gekoppeld. Ik heb al gegoogled maar ze blijven doorverwijzen naar de my Renault app mbt de tarieven van de openbare laadpalen. Is er geen tweak of een andere omweg waarmee ik wel de tarieven kan zien? Of zijn de tarieven vergelijkbaar met die van de anwb laadpaal pas?
PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2