[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 257 258 Laatste
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sandro! schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:54:
Ik ben niet helemaal meer op de hoogte van laadpassen. Welke pas heeft nu het laagste/geen starttarief en CPO-prijzen? Mijn schoonvader gebruikt nu ANWB maar 89ct starttarief is echt absurd. Hij wil gewoon een pasje voor de paal kunnen houden i.p.v. laadsessies moeten starten via een app.
Ligt eraan hoe vaak je laadt. Ik doe dat meermaals per maand, dus is TAP Electric voor mij een prima optie (nu al helemaal in vergelijk met ANWB). Hier kan je starten met app of met een tag. De app werkt ook fijn. Afhankelijk van de laadsessie kan TAP's toeslag op het gratis abonnement nu in principe ook goedkoper zijn dan ANWB's starttarief. :+ 40kWh laden ad €0,36/kWh = €0,72 toeslag met hun gratis abo (5% toeslag op de laadsessie). Dat scheelt €0,17 per sessie (bij die prijzen. Sta je bij een paal die €0,90/kWh rekent dan wordt het een ander verhaal natuurlijk). Geen vetpot, maar goed. Met hun Roamer abo is het €2,50 per maand voor onbeperkt laden, zonder starttarief en zonder toeslag per kWh.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Niet online
RaymondD schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:05:
[...]

Allego. Geen extra kosten, korting bij Allego laadpalen.
Allego wil ik persoonlijk niet als provider, omdat hun laadpalen a.) echt absurde tarieven rekenen per kWh (hier €0,74 t.o.v. €0,35 per kWh van de gemeentepalen) en b.) daar overheen nog eens verborgen kosten voor "kleven" ad €3 per uur in rekening brengen; wat je pas achteraf ziet (en ook nergens op de paal vermeld staat). Vooral leuk als je nachtdiensten hebt, 's ochtends aan de laadpaal gaat hangen en per maand afrekent - hebben ze snel verdiend. :X

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 03-07-2026 19:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
RaymondD schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:05:
[...]

Allego. Geen extra kosten, korting bij Allego laadpalen.
Als ik naar allego kijk zit daar bij mij bekende laadpalen 3ct/kw toeslag op.

Dus wie rekend nu alleen nog CPO, zonder opslag, starttarief, kleeftarief (als die eigenlijk niet op de paal zit) en houd daarbij ook nog eens rekening met dynamische tarieven?

Update:

1 van mijn bekende palen is het tarief per 1juli veranderd. Daar klopt de CPO wel bij Allego. (Maar bij andere zie ik wel een opslag)

Maar blijkbaar zijn dus de tarieven in den haag nu weer verhoogd.
Vattenfall InCharge in Den HaagWas € 0,3793 nu€ 0,4120

[ Voor 55% gewijzigd door Madman_K op 03-07-2026 19:23 ]

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:35
onigiri schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:11:
[...]

Of kijk eens in het banden reparatiesetje, daar zit meestal ook een elektrisch pompje in wat via de sigaretten aansteker werkt.
Er blijkt waarachtig een klein elektrisch pompje in de auto aanwezig 😀

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:23
Ik ben niet helemaal meer op de hoogte van laadpassen. Welke pas heeft nu het laagste/geen starttarief en CPO-prijzen? Mijn schoonvader gebruikt nu ANWB maar 89ct starttarief is echt absurd. Hij wil gewoon een pasje voor de paal kunnen houden i.p.v. laadsessies moeten starten via een app.
Als hij vaak een vaste paal gebruikt dan is de eerste vraag onder welke aanbieder die valt.

Voor Zuid-Holland als voorbeeld hebben we Equans. Daarvoor is de zuid-Holland pas het goedkoopst.
Als 2e Cap, zelfs met starttarief en iets van opslag.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:36
Gebruik hier die van de anwb maar dan met abbonement van €3,99 per maand.
Geen starttarief of opslag dus wij laden hier voor €0,33 bij alle Vattenfall palen in het dorp hier. Moet je wel vaak laden om terug te verdienen maar voor ons is het het waard

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Het is gewoon allemaal nodeloos ingewikkeld gemaakt om er mee geld uit te persen. Waarom kan het bij een benzine pomp wel makkelijk zijn met transparante prijzen duidelijk zichtbaar maar bij laadpalen niet? Waarom moet je een pasje hebben met extra kosten?

Voor de consument alles behalve beter, 20 pasjes en dan kijken welke het goedkoopste is...

Zelf hebben we geen paal thuis of echt in de buurt en was het handig geweest als we af en toe een uurtje konden laden maar dat word dus bestraft met start tarieven of hogere kosten per kw als je geen start tarief wil.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 22:52
Philip Ross schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:41:
[...]

Geen starttarief of opslag dus wij laden hier voor €0,33 bij alle Vattenfall palen in het dorp hier. Moet je wel vaak laden om terug te verdienen maar voor ons is het het waard
Waarom zou je een abonnement betalen als er een laadpas is die helemaal geen opslag of abonnement nodig heeft en gewoon CPO tarieven rekent? (Allego)

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, Skoda Elroq

• WhatsappHack
  • Niet online
@LOTG Het houdt zichzelf ook symbiotisch in stand. De vattenfall palen hier hebben nu volledige displays, waar ze alles op kunnen laten zien. Maar dus geen tarieven, want dat ligt aan je pasaanbieder. :+

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Philip Ross schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:41:
[...]

dan kun je toch net zo goed die gratis pas aanvragen van Vattenfall :? Betaal je ook die € 0,3256 zonder abonnementskosten.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:36
Yucko schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:36:
[...]

dan kun je toch net zo goed die gratis pas aanvragen van Vattenfall :? Betaal je ook die € 0,3256 zonder abonnementskosten.
Pas werkt op vrij veel andere plaatsen ook voordelig.
Maar kan misschien wel goedkoper ergens anders ja.

• LOTG
  • Nu online
RaymondD schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Waarom zou je een abonnement betalen als er een laadpas is die helemaal geen opslag of abonnement nodig heeft en gewoon CPO tarieven rekent? (Allego)
Volgens hun site is het tarief 44-62 cent, dat is meer dan de 33 cent die het regelmatig is.

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Philip Ross schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:37:
[...]

Pas werkt op vrij veel andere plaatsen ook voordelig.
Maar kan misschien wel goedkoper ergens anders ja.
ow, dacht n.a.v. je post (omdat je zei dat je op alle vattenfall palen in buurt kunt laden voor 0,33) dat je daar dan ook voornamelijk deed laden.

het is dat de vattenfall pas niet werkt op de paal van mijn werk, anders zou dat mijn main-pas zijn want ik laad alleen daar en sporadisch bij zo'n vattenfall paal 50 meter mijn huis tegen het 0,3256 tarief.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:13

Internet Janny

He does it for free

Ik dacht dat Electroverse hier werd aanbevolen voor het CPO tarief?

Zero compensation

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 22:52
Internet Janny schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:53:
Ik dacht dat Electroverse hier werd aanbevolen voor het CPO tarief?
klopt, Electroverse rekent ook CPO. Electra lijkt inmiddels ook CPO tarieven te rekenen. Voordeel van Electra is korting bij Electra palen, voordeel van Allego is korting bij Allego palen. Electroverse had voorheen wel eens een tijdelijk voordeel bij sommige aanbieders. Maar starttarieven of abonnementen bovenop CPO tarieven lijken wel een beetje verleden tijd.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, Skoda Elroq

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:51
Yucko schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:43:
het is dat de vattenfall pas niet werkt op de paal van mijn werk, anders zou dat mijn main-pas zijn want ik laad alleen daar en sporadisch bij zo'n vattenfall paal 50 meter mijn huis tegen het 0,3256 tarief.
Ik ben zo reuze benieuwd naar de locatie van je werk, en, waarom je op je werk laadt en niet 50 meter van je huis? Vattenfall pas is eigenlijk wel (op een enkele uitzondering na) het goedkoopst bij Vattenfall-palen maar bij andere laadpunten meestal stukken duurder.

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Zjanzjak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Ik ben zo reuze benieuwd naar de locatie van je werk, en, waarom je op je werk laadt en niet 50 meter van je huis? Vattenfall pas is eigenlijk wel (op een enkele uitzondering na) het goedkoopst bij Vattenfall-palen maar bij andere laadpunten meestal stukken duurder.
werk: (op een industrieterrein)
palen (€ 0,31, CPO) die voor iedereen bruikbaar zijn maar niet openbaar staan (je ziet ze dus in geen enkele laadpas app). Aan de voorzijde van ons pand zijn parkeerplaatsen voor het kantoorpersoneel en bezoekers met in totaal 2 palen met elk 2 laadpunten.
Aan de achterkant van het pand zijn ook parkeerplaatsen en ook daar staan 2 palen met elk 2 laadpunten. Hier parkeren doorgaans onze chauffeurs omdat dit dichter bij de deur is die zij door moeten om bij de papieren/klappers en sleutels van de vrachtwagens te komen EN heel belangrijk de trap naar de kantine waar het koffiezetapparaat staat :P

thuis:
Meerdere Vattenfall palen (€ 0,3256) in de omgeving, met dus 1 paal (2 laadpunten) op/aan de markt waar ik dus ongeveer 50 meter vanaf woon. Voor de rest moet ik verder de wijk in.

Bij de Vattenfall paal is 1 laadpunt 90% van de tijd bezet door iemand met een hybride die aan een stevig potje kleven doet. Die persoon is elke dag vroeg in de middag thuis en dan staat die auto meteen aan de paal tot de volgende ochtend of nog langer. In het weekend staat hij er eigenlijk altijd aan de paal (vrijdagmiddag aan de paal, maandagochtend weg). De rest van de omwonenden mogen dus dat andere laadpunt delen.
Ik zou dan in principe naar een andere laadpaal in de wijk kunnen uitwijken, maar waarom zou ik nog verder lopen als ik het op mijn werk letterlijk 5m is van mijn auto naar de voordeur van het pand ?

Omdat de Vattenfall laadpas niet werkt op de palen van het werk, moest ik dus iets anders verzinnen.
  • E-Flux, hetzij de versie met een startarief + kleine markup danwel de abo-vorm
  • ANWB, tja .. vond de eerste starttarieven al hoog maar nu helemaal
  • Essent, maar dat is dan altijd met abo
ik ben dus voor de Essent pas gegaan. Werkt op beide locaties tegen het CPO tarief. Waarom Essent boven E-Flux verkozen want die laatste is qua maandbedrag iets goedkoper. Dunno :? Gevoelskwestie denk ik.

Alleen wist ik niet dat Electroverse CPO tarief deed, dus die ga ik a.s. maandag eens proberen op mijn werk. Mocht die werken op de palen daar dan gaat mijn Essent pas eruit :)

• Zjanzjak
Yucko schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:53:
[...]

werk: (op een industrieterrein)
palen (€ 0,31, CPO) die voor iedereen bruikbaar zijn maar niet openbaar staan (je ziet ze dus in geen enkele laadpas app). Aan de voorzijde van ons pand zijn parkeerplaatsen voor het kantoorpersoneel en bezoekers met in totaal 2 palen met elk 2 laadpunten.
Aan de achterkant van het pand zijn ook parkeerplaatsen en ook daar staan 2 palen met elk 2 laadpunten. Hier parkeren doorgaans onze chauffeurs omdat dit dichter bij de deur is die zij door moeten om bij de papieren/klappers en sleutels van de vrachtwagens te komen EN heel belangrijk de trap naar de kantine waar het koffiezetapparaat staat :P

thuis:
Meerdere Vattenfall palen (€ 0,3256) in de omgeving, met dus 1 paal (2 laadpunten) op/aan de markt waar ik dus ongeveer 50 meter vanaf woon. Voor de rest moet ik verder de wijk in.

Bij de Vattenfall paal is 1 laadpunt 90% van de tijd bezet door iemand met een hybride die aan een stevig potje kleven doet. Die persoon is elke dag vroeg in de middag thuis en dan staat die auto meteen aan de paal tot de volgende ochtend of nog langer. In het weekend staat hij er eigenlijk altijd aan de paal (vrijdagmiddag aan de paal, maandagochtend weg). De rest van de omwonenden mogen dus dat andere laadpunt delen.
Ik zou dan in principe naar een andere laadpaal in de wijk kunnen uitwijken, maar waarom zou ik nog verder lopen als ik het op mijn werk letterlijk 5m is van mijn auto naar de voordeur van het pand ?

Omdat de Vattenfall laadpas niet werkt op de palen van het werk, moest ik dus iets anders verzinnen.
  • E-Flux, hetzij de versie met een startarief + kleine markup danwel de abo-vorm
  • ANWB, tja .. vond de eerste starttarieven al hoog maar nu helemaal
  • Essent, maar dat is dan altijd met abo
ik ben dus voor de Essent pas gegaan. Werkt op beide locaties tegen het CPO tarief. Waarom Essent boven E-Flux verkozen want die laatste is qua maandbedrag iets goedkoper. Dunno :? Gevoelskwestie denk ik.

Alleen wist ik niet dat Electroverse CPO tarief deed, dus die ga ik a.s. maandag eens proberen op mijn werk. Mocht die werken op de palen daar dan gaat mijn Essent pas eruit :)
Wow, dank voor de duidelijke uitleg.
En nu begrijp ik je keuzes ook beter. ;)
Als het niet anders kan dan zou ik ook voor die 31 cent op het werk laden maar hoop ik niet dat je op 200 kilometer van je werk woont haha. Jammer van de persoon met de hybride in jouw buurt maar in zo'n geval was ik eens een normaal open gesprek aan gegaan. Zonder terecht te wijzen, zonder beschuldigingen, etc., maar uitleggen dat er meerdere mensen zijn die willen laden. Bij een ouderwets tankstation haal je immers ook je auto weg alstie vol is haal ik vaak aan zodat anderen ook kunnen tanken. Kwestie van fatsoen.

Aangaande de laadpalen op je werk, als ze nergens staan vermeld in de diverse apps dan is het inderdaad een kwestie van trial and error met wat laadpassen. Succes! Ben wel benieuwd.

• LOTG
  • Nu online
In de electroverse app moet ik een creditcard koppelen, Google pay geeft een error na selecteren bankpas.

In de Vattenfall app lijkt het zonder enige configuratie meteen te werken? Zegt active bij Google Pay.

[ Voor 33% gewijzigd door LOTG op 04-07-2026 13:05 ]

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Zjanzjak schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:08:
[...]

Als het niet anders kan dan zou ik ook voor die 31 cent op het werk laden maar hoop ik niet dat je op 200 kilometer van je werk woont haha.
20 min (waarvan kwartiertje snelweg) en dan ben ik op mijn werk :)
LOTG schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:04:
In de electroverse app moet ik een creditcard koppelen, Google pay geeft een error na selecteren bankpas.

....
hier is dat ook maar dan met ApplePay
De betaalkaart pakt hij niet, maar de CC via ApplePay wel.

Mijn betaalkaarten zijn nog Maestro. Ik gok wanneer ze vervangen zijn voor Mastercard Debit incl bijbehorende CVC code dat het dan wel werkt

[ Voor 29% gewijzigd door Yucko op 04-07-2026 14:28 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46
Madman_K schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:13:
[...]

Als ik naar allego kijk zit daar bij mij bekende laadpalen 3ct/kw toeslag op.

Dus wie rekend nu alleen nog CPO, zonder opslag, starttarief, kleeftarief (als die eigenlijk niet op de paal zit) en houd daarbij ook nog eens rekening met dynamische tarieven?

Update:

1 van mijn bekende palen is het tarief per 1juli veranderd. Daar klopt de CPO wel bij Allego. (Maar bij andere zie ik wel een opslag)

Maar blijkbaar zijn dus de tarieven in den haag nu weer verhoogd.
Vattenfall InCharge in Den HaagWas € 0,3793 nu€ 0,4120
Electroverse. In de meeste situaties CPO, geen starttarief, gratis pas. Goede dekking in buitenland.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:36
MichielFRL schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:31:

Bij onze Renault Megane ook niet. Heel onhandig, want alleen een melding dat er een spanningsverschil is maar dan weet je nog niks.
Megane E-tech of een legacy Megane die niet in dit topic hoort ;) ?
Onze E-tech laat namelijk wel gewoon netjes per band de druk zien. (Waarom dit spanning heet is me een raadsel)

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:21
_jap_ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:38:
[...]

Megane E-tech of een legacy Megane die niet in dit topic hoort ;) ?
Onze E-tech laat namelijk wel gewoon netjes per band de druk zien. (Waarom dit spanning heet is me een raadsel)
Megane E-Tech van 2025

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Madman_K
  • Nu online
Pr088 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:15:
[...]

Electroverse. In de meeste situaties CPO, geen starttarief, gratis pas. Goede dekking in buitenland.
Electroverse heb ik ook. Vaak goed, maar met dynamische tarieven geeft die niet aan. Zelfde met OVO en een berg anderen.

En dat kan toch de 1/2 van de prijs schelen.

ANWB geeft dat dan weer wel goed aan. Maar zit je weer met dat graai-start-tarief

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:55
Madman_K schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:33:
[...]

Electroverse heb ik ook. Vaak goed, maar met dynamische tarieven geeft die niet aan. Zelfde met OVO en een berg anderen.

En dat kan toch de 1/2 van de prijs schelen.

ANWB geeft dat dan weer wel goed aan. Maar zit je weer met dat graai-start-tarief
Allego dan. Zelfde app. Geen start tarief.

• Zjanzjak
Hachy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:45:
En toch zou ik geen gebruik maken van EVDC, ik vertrouw ze voor geen cent (en veel e-Mobility ondernemers met mij na hun fratsen in de Nederlandse e-mobility sector)
Zjanzjak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:34:
Het Autorai TV kanaal is in ieder geval gezwicht en promoten dit rücksichtslos;

YouTube: Zo BETAAL jij MINDER voor elke kWh laden! EVDC-app - AutoRAI TV
MichielFRL schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:50:
EVDC is op de TotalEnergies laadpalen meer dan 2x zo duur als TotalEnergies, Electroverse en Allego en er ontbreken heel veel laadpalen.
Weinig zinvolle app dus.
Volgens mij wordt er iemand bij AutoRai flink betaald, en wéér een video;
YouTube: Geld verdienen met je eigen laadbox?! EVDC Pro Charger - AutoRAI TV

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
D-dark schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:29:
[...]

Als hij vaak een vaste paal gebruikt dan is de eerste vraag onder welke aanbieder die valt.

Voor Zuid-Holland als voorbeeld hebben we Equans. Daarvoor is de zuid-Holland pas het goedkoopst.
Als 2e Cap, zelfs met starttarief en iets van opslag.
Voor Zuid-Holland zou ik OVO nemen. Met een abo van €2 krijg je op alle laadpalen 10% korting. Die kosten voor het abo heb je dan in no-time weer terug in de zak.

SGZH1 zijn dan €0,35 ipv €0,39 en SGZH2 is dan €0,40 ipv €0,45 bij Velian (vh Equans) zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Plucky op 04-07-2026 23:06 ]

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07 05:27

JerryVR

ioniq5 N-Line

Ik heb iets van 12 pasje aangevraagd toen ik electrisch ging rijden 1,5 jaar geleden, maar ik gebruik eigenlijk hoofdzakelijk vattenfall(33cent in daluren) en de charge assist app(34 cent in de daluren), die zijn voor mij hier in Amstelveen het voordeligst. Dat ik daarvoor 50 meter extra moet lopen vind ik geen probleem, want voor de deur betaal ik nog net geen 50 cent, dus die laten we lekker links liggen!

instagram: ioniq5nline

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00
JerryVR schreef op zondag 5 juli 2026 @ 05:27:
Ik heb iets van 12 pasje aangevraagd toen ik electrisch ging rijden 1,5 jaar geleden, maar ik gebruik eigenlijk hoofdzakelijk vattenfall(33cent in daluren) en de charge assist app(34 cent in de daluren), die zijn voor mij hier in Amstelveen het voordeligst. Dat ik daarvoor 50 meter extra moet lopen vind ik geen probleem, want voor de deur betaal ik nog net geen 50 cent, dus die laten we lekker links liggen!
Met OVO 2 euro abo betaal je de hele dag 33 cent bij Vattenfall :)

Ik heb in 4 maanden tijd €46 bespaard door de 10% korting. 4 x 2 euro eraf voor de abonnementskosten

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 05-07-2026 06:37 ]

11.455 Wp PV | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Nou, in tegenstelling tot de Vattenfall laadpas werkt de Electroverse laadpas wel op onze 'niet-openbare-maar-toch-door-derden-te-gebruiken' laadpalen @ work oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBBz2eppZOQAwtVOCuLJs3rgkR4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DsQpJ9KYkJSrji9j3rstl9zo.png?f=user_large
screenshot uit beheeromgeving van onze laadpalen

Ik weet alleen nog niet wat er afgerekend wordt per kWh (ik zie nog niets in de app) dus we gaan 't zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 06-07-2026 15:25 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:29
Yucko schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:22:
Nou, in tegenstelling tot de Vattenfall laadpas werkt de Electroverse laadpas wel op onze 'niet-openbare-maar-toch-door-derden-te-gebruiken' laadpalen @ work oOo

[Afbeelding]

Ik weet alleen nog niet wat er afgerekend wordt per kWh (ik zie nog niets in de app) dus we gaan 't zien.
Wat is de reden van je post?

• Yucko
  • Nu online

Yucko

boyette schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:47:
[...]

dit was dus een opvolging op 1 van mijn eerdere posts over de laadpalen op mijn werk.

Die staan "niet-openbaar" (niet zichtbaar in enige app met laadpaalprijzen) maar accepteren weldegelijk passen van derden, alleen niet alle, bv. de Vattenfall pas niet. Maar wel weer E-Flux, Essent, ANWB en blijkbaar ook Electroverse.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Yucko schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:12:
[...]

dit was dus een opvolging op 1 van mijn eerdere posts over de laadpalen op mijn werk.

Die staan "niet-openbaar" (niet zichtbaar in enige app met laadpaalprijzen) maar accepteren weldegelijk passen van derden, alleen niet alle, bv. de Vattenfall pas niet. Maar wel weer E-Flux, Essent, ANWB en blijkbaar ook Electroverse.
En wij kunnen daar, als niet werknemers, dan ook bij om op te laden?

• Yucko
  • Nu online

Yucko

jeroenkb schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:24:
[...]

En wij kunnen daar, als niet werknemers, dan ook bij om op te laden?
zeker :)

2 van de 4 palen staan NIET achter een poort of slagboom en zijn bereikbaar en bruikbaar voor iedereen (mits de pas geaccepteerd wordt :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 06-07-2026 16:27 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:29
Yucko schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:12:
[...]

Dat is toch normaal..
Wat is het probleem of de reden dat je dit meldt .

• Zjanzjak
Yucko schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:22:

[Afbeelding]

Je hebt wel lef, gelijk zoveel te laden haha. Ik had een half uurtje geladen of zoiets en dan zien wat de rekening is. ;) Keep us posted met wat straks het tarief is.
boyette schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:10:
Informeren. En omdat sommige, zoals o.a. ik, dit interessant vinden en er zelfs om vroeg.
Tis toch ook een 'openbare' laadpaal.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Holy crap ik wilde de Tesla app installeren op de telefoon van mijn vrouw voor de vakantie, dan kan zij gemakkelijk even kijken of er een SuC in de buurt is buiten de navi van de auto om. Die app is om welke reden dan ook 350 MB groot (?) en het enige wat ik wil is mijn locatie op een kaartje en zien waar een SuC is. Eventueel zelfs kunnen starten met de telefoon dan.
Ik snap het, kaart data en zo, maar dit slaat ook nergens op ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:45
boyette schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:47:
[...]

boyette schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:10:
[...]

Dat is toch normaal..
Jee wat een zure reacties. Ik heb dat ook weleens bij posts maar om er dan zo op in te (blijven) gaan…

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:05
True schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:24:
Holy crap ik wilde de Tesla app installeren op de telefoon van mijn vrouw voor de vakantie, dan kan zij gemakkelijk even kijken of er een SuC in de buurt is buiten de navi van de auto om. Die app is om welke reden dan ook 350 MB groot (?) en het enige wat ik wil is mijn locatie op een kaartje en zien waar een SuC is. Eventueel zelfs kunnen starten met de telefoon dan.
Je downloadt dan ook niet alleen de app om mee te laden, maar ook om je Tesla te bedienen, of als je wilt zelfs een Tesla te bestellen. De Jeep-app is ook 247 MB, die van Volkswagen is 217 MB, maar daar zit dan weer geen heel laadnetwerk in ;) De app van Kia is zelfs 845 MB. Dus het had erger gekund.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
Zo kan het ook:

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sandro! schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Je downloadt dan ook niet alleen de app om mee te laden, maar ook om je Tesla te bedienen, of als je wilt zelfs een Tesla te bestellen. De Jeep-app is ook 247 MB, die van Volkswagen is 217 MB, maar daar zit dan weer geen heel laadnetwerk in ;) De app van Kia is zelfs 845 MB. Dus het had erger gekund.
Dat snap ik, maar ik wil geen powerwall of Tesla-thuislader bedienen. En uit praktijktesten blijkt dat deze link: https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers voor geen meter werkt vanaf de telefoon en/of voor geen meter te bedienen is door mijn lieftallige wederhelft. Beiden minder bevorderlijk voor de heenreis. })

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32

Harrie van Til

Doe maar blauw

Holy crap ik wilde de Tesla app installeren op de telefoon van mijn vrouw voor de vakantie, dan kan zij gemakkelijk even kijken of er een SuC in de buurt is...

(?) en het enige wat ik wil is mijn locatie op een kaartje en zien waar een SuC is. Eventueel zelfs kunnen starten met de telefoon dan.
En dat kan allemaal gewoon met Google Maps. 8)7

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Harrie van Til schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:26:
[...]

En dat kan allemaal gewoon met Google Maps. 8)7
Ah leuk dat je dat deelt, hoe kan ik in Google Maps zien t.o.v. mijn huidige positie waar ik SuCs kan vinden én dat ik hier ook kan laden met een non-Tesla BEV? Dat zou ik graag willen weten namelijk.

• thomvh
True schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:13:
[...]

Ah leuk dat je dat deelt, hoe kan ik in Google Maps zien t.o.v. mijn huidige positie waar ik SuCs kan vinden én dat ik hier ook kan laden met een non-Tesla BEV? Dat zou ik graag willen weten namelijk.
Ik bedoel dit niet denigrerend. Maar Tesla zoeken... Dan krijg je een lijst van dichtbij naar ver weg. Voor zover mij bekend staan alleen de open Tesla laadplekken erin.

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Plot een route naar je eindbestemming (of tussenpunt). Kies daarna voor Extra stops toevoegen en voer daar Tesla of Tesla supercharger in. Et voilà je krijgt de sucs langs je route.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N2cB5IrhjUefF-DiYE6eCNS8U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qg2vyKWax74ANhRRQhKFaGJG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Harrie van Til op 06-07-2026 23:10 ]

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:44
[...]

Met Chargefinder app/site kun je selecteren op aanbieder en laat ook je positie zien.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

thomvh schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:06:
[...]

Ik bedoel dit niet denigrerend. Maar Tesla zoeken... Dan krijg je een lijst van dichtbij naar ver weg. Voor zover mij bekend staan alleen de open Tesla laadplekken erin.
Zo interpreteer ik het niet ;).
Maar dit is niet het geval, hoewel hier wellicht ietwat OT, maar bijv. Bozen -> Innsbruck geeft die gerust deze: 'snc A22 Al Passo del Brennero, Brennero 39041' aan, welke gesloten is voor non Tesla. Op de doorgaande wegen CH/AUS -> zuid is even op de kop af 1 v.d. 4 à 5 SuCs niet open. Toch wel buitengewoon vervelend als je partner die gevonden heeft en je daar met 10% aan komt.
Waar ik overigens helemaal niet bij stil gestaan heb is dat de weergave en features op de telefoon heel anders is dan op de PC m.b.t. Google Maps.
Zelfde antwoord is voor @Harrie van Til van toepassing.
PeterZ(on) schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:24:
[...]

Met Chargefinder app/site kun je selecteren op aanbieder en laat ook je positie zien.
Die is wel nice, had ik al sinds voor mijn eerste BEV kilometer, maar na ervaren te hebben dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken niet meer geopend.
Ik kan hier inderdaad aangeven bijv. alleen met Tesla te willen laden en gebaseerd op wat ik nu uitprobeer negeert deze app ook de Tesla only SuCs zoals die bij de Brenner pas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFJp1TLQXPSXVYo8ntpbGYnsVMQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TKZtQSVGfPXtjVLcS5ST4Oqn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSNL2V0Tx4WaA58iA3N_5E2Mqjw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RFglV8e3AWkZdCAJ1iuZ60ZB.png?f=fotoalbum_tile
Dit is wel aan te leren voordat mijn reisgenote de knollen op heeft. :9

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@True Voortaan toch maar met een echte Tesla gaan, dan gaat alles vanzelf. :P

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• thomvh
True schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 00:10:
[...]

Zo interpreteer ik het niet ;).
Maar dit is niet het geval, hoewel hier wellicht ietwat OT, maar bijv. Bozen -> Innsbruck geeft die gerust deze: 'snc A22 Al Passo del Brennero, Brennero 39041' aan, welke gesloten is voor non Tesla. Op de doorgaande wegen CH/AUS -> zuid is even op de kop af 1 v.d. 4 à 5 SuCs niet open. Toch wel buitengewoon vervelend als je partner die gevonden heeft en je daar met 10% aan komt.
Waar ik overigens helemaal niet bij stil gestaan heb is dat de weergave en features op de telefoon heel anders is dan op de PC m.b.t. Google Maps.
Zelfde antwoord is voor @Harrie van Til van toepassing.

[...]

Die is wel nice, had ik al sinds voor mijn eerste BEV kilometer, maar na ervaren te hebben dat ik mij nergens zorgen over hoef te maken niet meer geopend.
Ik kan hier inderdaad aangeven bijv. alleen met Tesla te willen laden en gebaseerd op wat ik nu uitprobeer negeert deze app ook de Tesla only SuCs zoals die bij de Brenner pas.
~[Afbeelding]~[Afbeelding]
Dit is wel aan te leren voordat mijn reisgenote de knollen op heeft. :9
Ah, dan moet je je plug instellingen aanpassen. Mijne staat standaard op mijn EV dus ik zie die op de Brenner niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVIJHbM6EYj0Q7_xBDjHmSVbF4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WRhIXMF6n6IW0gBFLuVdFoaG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wwv2Xkvcricp08aS4VcWOYBJyeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KVyquLimG1Rug3oaR7Kf7Zq1.png?f=fotoalbum_large

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
thomvh schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:06:
[...]

Als je je wagen ingeeft bij ABRP kan die dat normaal gezien ook. (weet niet hoe groot de app is maar is ook in webformat beschikbaar)

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:44
True schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 00:10:
[...]

Zowel in de app als op de site van Chargefinder staat, Tesla of ook Other EV, het is dus gauw te zien of het alleen Tesla is.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Heeey, Electra biedt vanaf heden ook laadpassen aan! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 08-07-2026 10:35 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
NaN schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:35:
Klopt ik krijg hem vandaag binnen. Het heeft dan een halve week geduurd, is vanuit Frankrijk verstuurd (met Deutsche post). Ben voor de twee maanden gratis actie gegaan met discount code (SUMMER26).

• juli4ns
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52
Mad_Manic schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:44:
[...]

Klopt ik krijg hem vandaag binnen. Het heeft dan een halve week geduurd, is vanuit Frankrijk verstuurd (met Deutsche post). Ben voor de twee maanden gratis actie gegaan met discount code (SUMMER26).
Toevallig gisteravond ook met deze promocode de zomer gratis doorkomen een smart+ afgesloten. Net één week mijn EV en deze gaat volgende maand naar Frankrijk. Handig dat je je route langs eigen palen kan plannen (0,29€ , 0,43€, 0,44€ in Frankrijk, wisselt erg) en ook met korting bij Ionity, Fastned en Atlante.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
juli4ns schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:21:
[...]

Toevallig gisteravond ook met deze promocode de zomer gratis doorkomen een smart+ afgesloten. Net één week mijn EV en deze gaat volgende maand naar Frankrijk. Handig dat je je route langs eigen palen kan plannen (0,29€ , 0,43€, 0,44€ in Frankrijk, wisselt erg) en ook met korting bij Ionity, Fastned en Atlante.
Dan gaan we hetzelfde avontuur aan. Ook ruim een week mijn EV en ga naar Frankrijk met vouwwagen

• gertvdijk
  • Laatst online: 17:50
Of-Aaargh schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:08:
[...]

Bij mij werkt de code niet:

[Afbeelding]

Ik krijg trouwens alleen de optie voor een Smart of Essential abonnement. Is Smart+ iets anders?
ben je hier nog uitgekomen? het is een kip-ei probleem. de foutmelding bij mij is dat het alleen voor abonnementhouders is "This code is for Electra+ subscriptions only", maar ja dat ben je op dat moment nog aan het worden.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• thomvh
gertvdijk schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:58:
[...]

ben je hier nog uitgekomen? het is een kip-ei probleem. de foutmelding bij mij is dat het alleen voor abonnementhouders is "This code is for Electra+ subscriptions only", maar ja dat ben je op dat moment nog aan het worden.
Moet je abonnement aanvragen. Op een gegeven moment moet je dan betaal profiel selecteren daar kun je de code invullen.

• gertvdijk
thomvh schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Moet je abonnement aanvragen. Op een gegeven moment moet je dan betaal profiel selecteren daar kun je de code invullen.
check, thanks! beetje slechte UX. er zit een andere wijze van couponcode toevoegen, pas zichtbaar in de laatste stap van het abonnement aanvragen.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 08-07-2026 13:05 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Waar in de app kan ik deze aanvragen?

Zero compensation

• gertvdijk
Internet Janny schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:20:
[...]

Waar in de app kan ik deze aanvragen?
Hoofdmenu PaymentCharging card

(wel beste om eerst je abonnement actief te hebben, dan is het gratis.)
Internet Janny schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:25:
We hebben het over dezelfde Electra? Die met die paar snelladers en Electra+ waarmee je ook korting hebt bij Fastned en Ionity?
Als ik naar betaalmiddelen ga, zie ik alleen mijn gekoppelde cc. :?
Ja ik heb het over die Electra, waar ik ook mijn credit card in heb gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwhxvgTjLDSFHfAPUcNCxwM0JZ4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/lSG0dJ6sETd2AWMhRet9DWdv.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsHXEIqiK448pvNy9il_E098qVY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/mx7FX8BeDBQRWsBXmZzd0y7s.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 79% gewijzigd door gertvdijk op 08-07-2026 13:30 ]

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

gertvdijk schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:21:
[...]

Hoofdmenu PaymentCharging card

(wel beste om eerst je abonnement actief te hebben, dan is het gratis.)
We hebben het over dezelfde Electra? Die met die paar snelladers en Electra+ waarmee je ook korting hebt bij Fastned en Ionity?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIMbUOEyle-iYhK3ItSdfOKvDho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kXKUuwavyXJ0fbBpdmpsZbys.png?f=fotoalbum_large
Dit is op iOS trouwens. Naja het zal wel :+

Via de website op de computer is het wel gelukt.

[ Voor 33% gewijzigd door Internet Janny op 08-07-2026 13:38 ]

Zero compensation

• juli4ns
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52
Pas wanneer je de kaart via de website ( https://www.go-electra.com/nl/charging-card-ordering/ ) hebt aangevraagd komt deze in je overzicht te staan (vandaag besteld, 21jui levering geven ze aan). Ik kon het ook niet via de app doen (Android).

• Yucko
  • Nu online

Yucko

hier wel gewoon zichtbaar in iOS
@Internet Janny 1 scherm terug, en dan zou de optie tussen Creditcard en Promotiecodes moeten staan (zie 1e screenshot gertvdijk )

[hamburger menu] > [Betaling] > [Laadkaart]

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 08-07-2026 15:20 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:46
[...]

[Afbeelding]

Paar laders? In Nederland. Ze zijn groot in Frankrijk en België!

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Zjanzjak
Ja klopt:
Hellbull89 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:18:
alsook is nu de optie toegevoegd om de nieuwe laadpas van Electra zelf toe te voegen.
Bij Electra snelladen is sowieso een grote aanrader als er eentje in Nederland (ongeveer) op je route aanwezig is, en al helemaal als je in/door België en Frankrijk gaat. Het goedkope abonnement heb je er sowieso echt snel uit.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:21

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
thomvh schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ik vind Hachy's argumentatie over 15 mensen niet helemaal eerlijk. Wat daar staan zijn Duitsers en Belgen die te lui zijn om in de parkeergarage te parkeren en dus parkeren op plekken waar ze eigenlijk niet mogen parkeren (vergunninghouders plekken etc). Ik kom zelden een Nederlander tegen die aan de Allego palen hangt. De Allego palen buiten het centrum zie ik echt nooit gebruikt worden.

Het centrum van Maastricht is bijna alleen voor vergunninghouders. Toch staan er op de laadplekken van Allego om de haverklap buitenlandse auto's te laden. Of het nu de Allego palen of de Vattenfall palen zijn. Dit tot grote frustratie van de buurt bewoners, omdat die hun eigen autos niet meer kunnen laden.
Ah kijk, die context had ik niet, ik had alleen de cijfers. Nuttige toevoeging, dank.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
RaymondD schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:16:
[...]

klopt, Electroverse rekent ook CPO. Electra lijkt inmiddels ook CPO tarieven te rekenen. Voordeel van Electra is korting bij Electra palen, voordeel van Allego is korting bij Allego palen. Electroverse had voorheen wel eens een tijdelijk voordeel bij sommige aanbieders. Maar starttarieven of abonnementen bovenop CPO tarieven lijken wel een beetje verleden tijd.
Dat denk ik niet, het is een kwestie van tijd tot de rekeningen bij Electra op de mat vallen. Dan gaan ook zij schuiven met maandelijkse kosten of met opslagen op het kWh tarief. Geldt ook voor Allego. Roaming moet simpelweg ergens van betaald worden. Hebben we al bij veel Duitse aanbieders gezien, goedkoop beginnen en dan toch steeds erop terugkomen (Maingau, DEW21, Telekom, Bonnet... etc etc)

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

Na het koppelen van je laadpas kom je ook in dit scherm, nog even je credit card aantikken, dan wordt'ie gekoppeld aan je laadpas.

De meeste kortingscodes werken alleen bij nieuwe abonnees (met een nog niet eerder gebruikt telefoonnummer).

Ik heb Electra gevraagd na hoeveel tijd na het opzeggen je nummer weer als 'nieuw' wordt gezien maar daar heb ik tot op heden nog geen duidelijk antwoord op ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:lj6hxof3o26zsvjwkozut5vu/bafkreihdf5vwr5cmrej2kbthpt5is7hyubc7dbvaettilwuxapg73zeb3i

[ Voor 27% gewijzigd door Hachy op 08-07-2026 17:42 ]

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Hachy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:38:
[...]

Na het koppelen van je laadpas kom je ook in dit scherm, nog even je credit card aantikken, dan wordt'ie gekoppeld aan je laadpas.

[Afbeelding]
Ik zie het dan nog niet. App zelfs opnieuw geinstalleerd.

edit: ik denk dat je wat anders bedoelt, ik heb de laadpas nog niet binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Internet Janny op 08-07-2026 17:42 ]

Zero compensation

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Bij bij mij betaalmiddelen staat ook 'creditcards/laadkaart/promotiecodes' menu net zoals in de post van @gertvdijk vlak boven die van jou. Maar het lijkt er inderdaad op dat je hiervoor al wel de laadpas besteld moet hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Hachy op 08-07-2026 17:46 ]

• gertvdijk
Hachy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:45:
Bij bij mij betaalmiddelen staat ook 'creditcards/laadkaart/promotiecodes' menu net zoals in de post van @gertvdijk vlak boven die van jou. Maar het lijkt er inderdaad op dat je hiervoor al wel de laadpas besteld moet hebben.
Volgens mij zag dat menu er precies hetzelfde uit als voordat ik hem bestelde en bestelde ik hem vanuit daar.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Zjanzjak schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:24:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij wordt er iemand bij AutoRai flink betaald, en wéér een video;
YouTube: Geld verdienen met je eigen laadbox?! EVDC Pro Charger - AutoRAI TV
Gatverdamme wat een ranzige advertentievideo voor EVDC is dat. EVDC is duidelijk hun oude laadpalen zonder MID meter aan het dumpen op de EU markt voordat mensen doorhebben dat je bij deze laadpunten geen gebruik kunt maken van ERE vergoeding of fiscus proof verrekenen.

AutoRai gaat er met boter en suiker in door dat ook nog eens met een mooi terugverdienverhaal te filmen met een volstrekt surrealistisch scenario én ze beweren ook nog eens dat het laadpunt 95 cent kost, (scroll naar 12m20) terwijl op de website van EVDC gewoon 200 euro wordt genoemd. Dat is opzich voordelig natuurlijk maar dat is geen 95 cent.

Ik had Autorai bij de vorige video al even een bericht gestuurd maar nu ben ik maar weer in de pen geklommen. Bedankt voor het melden @Zjanzjak :)

Dan nu even een stukje kots uit mijn mond halen.... :o

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Hachy schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:45:
ik heb geen laadpas besteld en zie die optie gewoon onder [betalen] staan :?

Pagina: 1 ... 257 258 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2