[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 262 263 Laatste
Acties:

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 16:43
Inmiddels is 'mijn' vaste openbare laadpaal ook voorzien van de nieuwe stickers. Dus ook even getest.
Toen de backoffice nog greenflux was, was het inderdaad 42 cent. Nu met Total Energies als backoffice zit het bedrag keurig op 40 cent. Scheelt (de werkgever, zakelijk pas van MtC) dus bijna 1 euro op een laadsessie (als ik 50Kwh zou laden)

Overigens werden hier de laadsessies niet afgerond. Ik had een laadsessie gestopt na 4 minuten en zag dat er 0,79Kwh is geladen voor 31 cent. Dus MTC doet dat niet, vreemd verhaal van Allego dan.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-09 14:26
Nova163 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:35:
[...]

Het gaat inmiddels toch wat omhoog. Het is me nog steeds niet duidelijk wat hiervoor de benchmark is.
Het tarief is in de basis inkoop energieprijs + marge. Dus één van beiden zal waarschijnlijk veranderd zijn. Of de inkoopprijs van energie, of de marge. Of beiden :D

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:36

virus.elektro

profesionele monitor sloper

[...]

Het gaat inmiddels toch wat omhoog. Het is me nog steeds niet duidelijk wat hiervoor de benchmark is.
dus sgzh 1 0,42 euro per kwh. Velian (50five laadpas)

sgzh 2 0,45 euro per kwh. Velian (50five laadpas)

lijkt er op dat sgzh2 mee stijgt

Oh en ze staan soms letterlijk naast elkaar.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:30
virus.elektro schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:22:
[...]

ze staan hier in de straat op nog geen 40 meter van elkaar. Ik heb OVO boost dus betaal 10% minder. Ga nu niet meer letten op vrije 1 palen. Al zal het wel dezelfde paal blijven waar ik 80% vd tijd heb geladen (als hij niet wordt bezet door een uber taxi die denkt dat hij daar 48 uur kan parkeren) en als je er iets van zegt je half aangevallen wordt.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M5 16/512, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:25
virus.elektro schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:22:
[...]

sgzh 2.0 staat al een hele tijd op 0,45. Die hebben vastgezette tarieven voor langere periode.
sgzh 1.0 beweegt mee met de inkoopprijs van stroom per maand. Conflict midden oosten duurt nog even en daardoor steeds hogere tarieven

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:23
Ik ben sinds kort een beginnende EV rijder, heb al 2 keer mogen laden (van het weekend met Shell Recharge voor 0,30 euro / kWh en 0,35 euro starttarief :) ), maar daarbuiten is het best wel variabel en duur.

Ik heb de Vattenfall InCharge app. Die is serieus aan de prijs met 60-65 cent/kWh voor de gemiddelde laadpaal in de buurt. Electroverse is 45-48 cent/kWh, maar die kreeg ik vooralsnog niet aan de praat met de app (laadsessie slaat om in een foutmelding). ANWB heeft hetzelfde tarief, maar je moet een laadpas hebben :') dus intussen ook maar besteld.

E-flux zag de laadpalen in de buurt niet, en de dichtbijzijnste was alweer 52 cent/kWh.

Op het werk staat een laadpaal zonder publieke informatie, maar na 1x InCharge opladen kwam ik ook achter het tarief van 64 cent / kWh. Ja, het is nogsteeds goedkoper dan benzine, maar het wordt een beetje marginaal met zulke tarieven.

Waar kan ik een duidelijk overzicht vinden met laadtarieven in de buurt? Want al die apps afzondelijk is niet te doen :/

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:45
Beerkeeper schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:38:
Waar kan ik een duidelijk overzicht vinden met laadtarieven in de buurt? Want al die apps afzondelijk is niet te doen :/
De vraag die hier 84.000 keer gesteld wordt. :)

Staat ook in de topicstart;
1) Nee, er bestaat niet echt 1 app waarbij je in 1 oogopslag alle prijzen van alle laadpassen bij alle laadpalen kan zien.

Eigenlijk is dat overzicht er dus niet, ok, er zijn een aantal apps die het proberen maar mij hebben ze nog nooit overtuigd. Inmiddels ben ik er zo aan gewend om binnen 1 minuut een app of 3 tot 5 te checken voor de meest goedkope tarieven.

Wat je wel kan helpen is te zeggen waar bij jou 'in de buurt' is, we hoeven echt je adres niet te weten maar een plaatsnaam kan voor een aantal hier aanleiding zijn om je te vertellen hoe het zit in jouw buurt.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:30
Ik ben sinds kort een beginnende EV rijder, heb al 2 keer mogen laden (van het weekend met Shell Recharge voor 0,30 euro / kWh en 0,35 euro starttarief :) ), maar daarbuiten is het best wel variabel en duur.

Ik heb de Vattenfall InCharge app. Die is serieus aan de prijs met 60-65 cent/kWh voor de gemiddelde laadpaal in de buurt. Electroverse is 45-48 cent/kWh, maar die kreeg ik vooralsnog niet aan de praat met de app (laadsessie slaat om in een foutmelding). ANWB heeft hetzelfde tarief, maar je moet een laadpas hebben :') dus intussen ook maar besteld.

E-flux zag de laadpalen in de buurt niet, en de dichtbijzijnste was alweer 52 cent/kWh.

Op het werk staat een laadpaal zonder publieke informatie, maar na 1x InCharge opladen kwam ik ook achter het tarief van 64 cent / kWh. Ja, het is nogsteeds goedkoper dan benzine, maar het wordt een beetje marginaal met zulke tarieven.

Installeer een paar apps op je telefoon en kijk wat de tarieven zijn en of ze erg verschillen.

Ikzelf heb OVO, Electroverse, ANWB. Maar ook erg afhankelijk waar je woont ... in zuid holland heb je SGZH (samenwerkende gemeenten zuid holland) die in een groot aantal steden een vast (of eigenlijk 2 tarieven hebben (een vast tarief vastgesteld per jaar en variabel tarief vastgesteld per maand))). Een beetje zoeken in dit forum zoekt een schat aan informatie op. Ik ben door dit forum op OVO uitgekomen met 10% korting (voor 2 euro per maand)). Maar heb de andere passen ook wel eens gebruikt. Voor snelladen meestal Ionity of Tesla (met maand abbonnement). Maar laad niet zo vaak snel (alleen tijdens vakanties).

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M5 16/512, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:25

Moet mijn EV nog krijgen maar aan de hand van dit forum ook alvast wat aangevraagd.
-Anwb , eerste fout en is duur maar nuttig als noodbackup
-Shell recharge. Duurder dan andere passen maar wel een vast tarief overal. Daardoor kan je bij duurdere palen alsnog goedkoper uitzijn.
- Tap Ook een redelijke app en prijzen
- Zuid Holland pas, ( 50 five) bij engie. Gunstig voor laadpalen in Zuid Holland.
- Octopus Electroverse, goede dekking en redelijke prijzen in europa
Dan nog de bekende apps voor onderweg
- Tesla
- Ionity inclusief pas
- Fastned

Wil je een redelijk vergelijk van de prijzen dan wil abrp je nog wel eens inzicht geven

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
[...]

Vind het wel echt teleurstellend dat het maar omhoog blijft gaan. Half jaar geleden nog iets van .32 snap dat de olie prijs hoog is maar vooral in de zomermaanden had ik juist verwacht dat de tarieven niet omhoog zouden gaan. Ik ben er half afhankelijk van om publiek te laden. Maar .45 is toch wel het randje of het nog interessant is om niet een verlengsnoer uit te rollen over straat. Zou leuk zijn als sghz eens uitleg kan geven over de opbouw van het tarief. Een kleef tarief zou misschien ook helpen om meer kWh te verkopen en de prijs iets te drukken.
Pagina: 1 ... 262 263 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2