Eneco snoeit in terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Vanochtend vind ik ineens dit in de mailbox:
Er wordt niet uitgelegd waarom en of het ook maar iets met TLV veranderen te maken heeft, ze hebben altijd aangegeven mij dit niet te willen vergoeden. Het is wel exact het bedrag van mijn eis bij de geschillencommissie excl de 52,50 euro
Beste mevrouw, heer X,

U krijgt geld terug met betrekking tot het adres X. Hieronder vindt u alle informatie.
Op deze nota vergoeden wij het bedrag van € -607,61.

Voordat we het bedrag aan u uitbetalen wordt het verrekend met eventuele openstaande bedragen, of uw eerstvolgende termijnnota als deze de uitbetaling kruist. Als er geen bedragen openstaan maken we het tegoed binnen 14 dagen over naar uw rekening eindigend op X.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 23:44

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Wat bizar, ik ontvang gewoon structureel de boodschap:
Dank voor uw mail. Mijn excuses voor de late reactie. Het is momenteel erg druk op de klantenservice.

Als ik het goed begrijp gaat uw klacht over de verschuldigde € xxx,xx vanuit het teruglevertarief. Helaas komt u hier niet voor in aanmerking omdat u een modelcontract had lopen. Nu compenseren wij geen tarieven. Voor klanten met een vast contract (1,3 of 4 jaar) krijgen het oude teruglevertarief terug. Voor klanten met een variabel of modelcontract is dit echter niet het geval. Hier blijft de € 0,09 cent gehanteerd worden.

Ik zie dat u geen klant meer bent van Eneco, wat jammer om te zien. Ik realiseer me dat dit niet het antwoord is waar u op gehoopt had. Maar ik hoop dat ik u meer duidelijkheid heb kunnen geven want op dit moment kunnen wij niet meer bieden.
Toch met een van bovenstaande berichten nog maar eens achteraan gemaild dat ik er niet mee akkoord ga.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukewerff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 10:08
Hier ook een modelcontract. Per 15-9 vertrokken naar Vattenval. De reactie op mijn klacht slaat kant nog wal:

Onlangs heb je een klacht ingediend over de termijn waarop de wijzigingen van energietarieven gecommuniceerd worden. In deze mail komen we hier graag bij je op terug.

We vinden het erg vervelend dat er de afgelopen periode zoveel onduidelijkheid is ontstaan rondom de aankondigingstermijn van onze energietarieven. Vooral in een tijd waarin er al zoveel speelt rondom de energierekening.

We hebben altijd gehandeld volgens de wet en de algemene voorwaarden die in de energiesector gelden en bekend zijn bij de ACM. Om echter te voldoen aan de oproep om klanten eerder over hun nieuwe tarieven te informeren, hebben we besloten om - conform de wens van de ACM - vanaf 1 oktober klanten ten minste 30 dagen voor het ingaan van de nieuwe tarieven hierover te informeren. Bij tarieven die eerder zijn ingegaan dan 1 oktober verandert er dan ook niets.

Heb je nieuwe tarieven die in oktober ingaan?
Dan heb je inmiddels een mail van ons ontvangen waarin bevestigd wordt dat je tarieven 30 dagen na ontvangst van de communicatie ingaan. Heb je bijvoorbeeld op 25 september bericht van ons ontvangen? Dan gaan die nieuwe tarieven vanaf 25 oktober in. Tot deze datum gelden je huidige tarieven. Het duurt even voordat we de verlengde ingangstermijn kunnen verwerken in onze systemen. Het kan dus zijn dat je de wijziging nog niet direct terugziet in de Eneco app, Mijn Eneco en andere communicatie, zoals je Maandelijkse Energierapport. We werken er hard aan om je zo snel mogelijk de juiste informatie te tonen, hier hoef je zelf niets voor te doen.

We vinden het nogmaals erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. Het is altijd ons doel geweest om je tijdig en juist te informeren over je tarieven. We verwachten met het eerder communiceren van de tarieven beter aan jouw wensen te voldoen en je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Eneco Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:04

j4y

boukewerff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:46:
Hier ook een modelcontract. Per 15-9 vertrokken naar Vattenval. De reactie op mijn klacht slaat kant nog wal:
Deze kreeg ik ook. En geen reactie meer op reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09 11:40
boukewerff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:46:

Onlangs heb je een klacht ingediend over de termijn waarop de wijzigingen van energietarieven gecommuniceerd worden. In deze mail komen we hier graag bij je op terug.

We vinden het erg vervelend dat er de afgelopen periode zoveel onduidelijkheid is ontstaan rondom de aankondigingstermijn van onze energietarieven. Vooral in een tijd waarin er al zoveel speelt rondom de energierekening.

We hebben altijd gehandeld volgens de wet en de algemene voorwaarden die in de energiesector gelden en bekend zijn bij de ACM. Om echter te voldoen aan de oproep om klanten eerder over hun nieuwe tarieven te informeren, hebben we besloten om - conform de wens van de ACM - vanaf 1 oktober klanten ten minste 30 dagen voor het ingaan van de nieuwe tarieven hierover te informeren. Bij tarieven die eerder zijn ingegaan dan 1 oktober verandert er dan ook niets.

Heb je nieuwe tarieven die in oktober ingaan?
Dan heb je inmiddels een mail van ons ontvangen waarin bevestigd wordt dat je tarieven 30 dagen na ontvangst van de communicatie ingaan. Heb je bijvoorbeeld op 25 september bericht van ons ontvangen? Dan gaan die nieuwe tarieven vanaf 25 oktober in. Tot deze datum gelden je huidige tarieven. Het duurt even voordat we de verlengde ingangstermijn kunnen verwerken in onze systemen. Het kan dus zijn dat je de wijziging nog niet direct terugziet in de Eneco app, Mijn Eneco en andere communicatie, zoals je Maandelijkse Energierapport. We werken er hard aan om je zo snel mogelijk de juiste informatie te tonen, hier hoef je zelf niets voor te doen.

We vinden het nogmaals erg vervelend dat er verwarring is ontstaan. Het is altijd ons doel geweest om je tijdig en juist te informeren over je tarieven. We verwachten met het eerder communiceren van de tarieven beter aan jouw wensen te voldoen en je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Eneco Klantenservice
Gewoon dreigen met de geschillencommissie en de extra kosten waaraan ze tegenaan gaan lopen. (50,-)
Dit is gewoon bluf van Eneco klantendienst die oude september mails herhaal verzenden.

(ervan uitgaande dat je niet opnieuw geïnformeerd bent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 10:53
Headshot_NL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:52:
Ik kreeg de 50 euro toezegging in de mail. Later ook 2 losse mailtjes, 1 met de juiste afrekening en 1 met de 50 euro compensatie. Het geld is al overgemaakt, 1 bedrag inclusief de 50 euro.
Dank voor de toelichting. Kwamen die twee losse mailtjes vlot achter elkaar of zat daar een dag/meerdere dagen tussen? Anders kan ik weer opnieuw gaan mailen :/

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
DeOS schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:52:
[...]
Ja hier hetzelfde. De 50 euro stond ook niet in de nota. Heb er maar een mail achteraan gestuurd, maar ben ook wel benieuwd of dit bij andere mensen ook zo was en of ze de 50 euro wel overgemaakt hebben gekregen.
Ik heb inmiddels een reactie op mijn mail met een aanvullende nota voor de 50 euro.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
DeOS schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb inmiddels een reactie op mijn mail met een aanvullende nota voor de 50 euro.
Had jij 'n klacht ingediend bij de geschillencommissie waar 'n reactie van Eneco uit voortgekomen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
Mika7 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Had jij 'n klacht ingediend bij de geschillencommissie waar 'n reactie van Eneco uit voortgekomen is?
Nee alleen per mail en klachtencompas.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
MaSw85 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Dank voor de toelichting. Kwamen die twee losse mailtjes vlot achter elkaar of zat daar een dag/meerdere dagen tussen? Anders kan ik weer opnieuw gaan mailen :/
Direct achter elkaar, zelfde minuut.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Headshot_NL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Direct achter elkaar, zelfde minuut.
Thanks, ik ga maar weer mailen :/

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb ook een afwijzing gehad:
Beste mevrouw, heer  ***,

Dank voor uw mail. Mijn excuses voor de late reactie. Het is momenteel enorm druk op de klantenservice. Graag verhelder ik u vragen.

U had een modelcontract bij ons afgesloten met de startdatum 11 juli 2022. Echter is het zo dat modelcontracten niet onder de vaste contracten (1, 3 of 4 jaar) vallen. Daardoor heeft u van ons geen bericht gehad over de terugdraaiing van de terugleververgoeding.

Terugleververgoeding
Vanaf 5 september 2022 wijzigt de teruglevering naar 0,09 cent per opgewekte kWh.
Wij veranderen de terugleververgoeding omdat de waarde van de teruggeleverde stroom een stuk lager ligt dan voorheen. Er wordt steeds meer stroom opgewekt door huishoudens. Doordat er steeds meer eigen opwek is, is er op sommige momenten stroom 'teveel'. Alle stroom die over is moet voor een goedkopere prijs aan de markt worden terug verkocht. Dit zorgt ervoor dat wij redelijkerwijs klanten niet meer een hogere terugleververgoeding kunnen betalen voor wat er teruggeleverd wordt.

De saldering zal echter hetzelfde blijven. Dit wordt nog steeds 1 op 1 tegen elkaar weggestreept.
Mocht het opgewekte stroom lager zijn dan uw stroomverbruik, dan is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Mag Eneco de voorwaarden tussentijds aanpassen?
In onze algemene leveringsvoorwaarden, die u heeft gehad bij uw contract, staat dat wij onze algemene leveringsvoorwaarden mogen aanpassen. Mits dit minimaal 10 dagen van te voren bekend is gemaakt.
De terugleververgoeding staat dus niet vast in het contract en kan, net als belastingen, wijzigen.

In het systeem is te zien dat u bent overgestapt. U heeft op 5 oktober uw eindnota ontvangen.

Ik realiseer me dat dit niet het antwoord is waar u op gehoopt had. Maar ik hoop dat ik u meer duidelijkheid heb kunnen geven want op dit moment kunnen wij niet meer bieden.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice
Zoals ze zelf al zeggen, 10 dagen van te voren kenbaar maken. Ze hebben mij tot op de dag van vandaag niets kenbaar gemaakt.

Ik heb maar weer teruggemailed:
Geachte lezer, beste ***,

Zoals u aangeeft dit zou mogen, mits Eneco dit 10 dagen van te voren bekend heeft gemaakt (feitelijk 30 dagen, maar dat is in deze niet relevant).

Eneco heeft mij in zijn geheel niet op de hoogte gebracht van de wijziging. Dit moet persoonlijk gebeuren, bijvoorbeeld via mail. Dit is tot op de dag van vandaag niet gebeurd.
Ik ben inderdaad overgestapt eind september, maar ik heb dit dus niet tijdig kunnen doen omdat Eneco mij niet heeft geïnformeerd. Ik ben hierdoor gedwongen om onder onredelijke voorwaarden stroom te leveren waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Dat de terugleververgoeding te hoog zou zijn is ook zeker niet waar, mijn nu huidige leverancier heeft zelfs gunstiger voorwaarden dan Eneco voor 5 september had.

Bij deze verzoek ik Eneco om de geleden schade (het verschil in de terugleververgoeding) alsnog uit te keren.

Indien dit wordt geweigerd ben ik genoodzaakt om dit aan de geschillencommissie voor te leggen en ik heb vertrouwen in een positieve uitkomst.

Ik hoop spoedig op een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

*Fairy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ook maar weer eens gemaild. Contract gestart eind augustus (huis met flink wat zonpv, dus Eneco leek een redelijk goede keuze), dus bij mij zijn de voorwaarden na 10 dagen opeens gewijzigd. Benieuwd hoe ze hier mee omgaan. In een eerste mail (maand geleden) gaven ze aan een oplossing te zoeken voor klanten die nog geen jaarnota hadden met teruglevering. Benieuwd of ze hier iets mee gaan doen. (Nog klant o.b.v. een variabel contract.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Fairy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:13:

[...]

Zoals ze zelf al zeggen, 10 dagen van te voren kenbaar maken. Ze hebben mij tot op de dag van vandaag niets kenbaar gemaakt.

[...]
Had je meteen kunnen melden dat de tlv niet klopt…..nog minder dan 1 ct 8)7

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Fairy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:13:

[...]

[...]
Het lijkt er op dat er verschillende standaard mails rond gaan, sommige met de 0,0009 E/kWh. Het lijkt er op dat deze mensen ook de sjaak zijn en het TLV verschil niet vergoed krijgen. Ben benieuwd of hier iemand met een persoonlijk gecomuniceerde TLV van 0,09 cent/kWh oftewel 0,0009 E/kWh een corretie heeft kunnen krijgen zonder bij de geschillencommissie te zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Laatst online: 09:47
Thanks voor het verplaatsen [@Proton_. Wist niet van het andere draadje af 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@NileZ_ die was er ook niet, maar die hadden jullie ook mogen maken ;)
Nog even voor de goede orde:
Modbreak:Hier gaat het over de terugleververgoeding van Eneco

en de United Consumers discussie is verhuisd naar United Consumers en de terugleververgoeding.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Eneco heeft nu ook het teruglevertarief in de app teruggezet naar wat het was (jaar contract)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb 2 weken geleden Eneco in gebreke gesteld n.a.v. nul reactie op klachten uit begin augustus. Daar heb ik ze 10 werkdagen voor gegeven, maar ook daar krijg ik geen reactie op.Sinds augustus al meerdere klachten lopen, geen reactie, nul resultaat bij navraag. Ik heb een volledig dossier incl. telefoonopnames van alle communicatie.

Summary:

- chat niet beschikbaar
- geen mailadres, willen ze niet geven
- geen replies op contacformulier
- telefonisch kan niemand helpen "uw klacht is in behandeling" of "vul het contactformulier in"
> geen contact met dit bedrijf te krijgen

Ze stellen mij continu gebeld te hebben (06-nummer klopt), maar ik heb geen gemiste oproepen. Provider bevestigt geen inkomende telefonie op gegeven data- en tijdstippen. Ik heb gewoon geen enkele optie behalve bellen, zonder resultaat, of contactformulier, geen reply. Gaat o.a. over de TLV maar ook om een aantal andere zaken (off-topic, maar contractbreuk en nalatig handelen).

Volgende week rol ik gewoon langs hun hoofdkantoor. Klachtencommissie duurt +- 15-20 weken en dagvaarden kost me te veel tijd, al doe ik het heel graag. Zijn hier mensen die eenzelfde situatie hebben? Eneco die klachten laat afweten?

edit: mensen hebben het hier over een €50 bonus/compensatie voor de TLV + hun gemiste kWh's. Die heb ik in m'n ingebrekestelling niet gevorderd (wel weer €50 tijd voor o.a. 15 uur werk om niet afgesloten te worden door Eneco's toedoen). Hoe krijg je die? Gewoon vragen?

[ Voor 42% gewijzigd door Processorkoeler op 28-10-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
Processorkoeler schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:41:
Ik heb 2 weken geleden Eneco in gebreke gesteld n.a.v. nul reactie op klachten uit begin augustus. Daar heb ik ze 10 werkdagen voor gegeven, maar ook daar krijg ik geen reactie op.Sinds augustus al meerdere klachten lopen, geen reactie, nul resultaat bij navraag. Ik heb een volledig dossier incl. telefoonopnames van alle communicatie.

Summary:

- chat niet beschikbaar
- geen mailadres, willen ze niet geven
- geen replies op contacformulier
- telefonisch kan niemand helpen "uw klacht is in behandeling" of "vul het contactformulier in"
> geen contact met dit bedrijf te krijgen

Ze stellen mij continu gebeld te hebben (06-nummer klopt), maar ik heb geen gemiste oproepen. Provider bevestigt geen inkomende telefonie op gegeven data- en tijdstippen. Ik heb gewoon geen enkele optie behalve bellen, zonder resultaat, of contactformulier, geen reply. Gaat o.a. over de TLV maar ook om een aantal andere zaken (off-topic, maar contractbreuk en nalatig handelen).

Volgende week rol ik gewoon langs hun hoofdkantoor. Klachtencommissie duurt +- 15-20 weken en dagvaarden kost me te veel tijd, al doe ik het heel graag. Zijn hier mensen die eenzelfde situatie hebben? Eneco die klachten laat afweten?

edit: mensen hebben het hier over een €50 bonus/compensatie voor de TLV + hun gemiste kWh's. Die heb ik in m'n ingebrekestelling niet gevorderd (wel weer €50 tijd voor o.a. 15 uur werk om niet afgesloten te worden door Eneco's toedoen). Hoe krijg je die? Gewoon vragen?
Kassa/radar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik denk niet dat zij geïnteresseerd zijn in dit soort lokale/enkelzijdige problemen. Zullen er vast honderden van zijn bij elk bedrijf. Tim Hofman bellen ga ik hiervoor ook niet doen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Thanks, ik ga maar weer mailen :/
Dat ging soepeler dan verwacht. Kreeg een dag a mijn mail een mail van Eneco dat ze het direct in orde hadden gemaakt en zag vervolgens bij een check dat het totale bedrag (dus TLV verrekening plus vergoeding) al overgemaakt was. Na bijna twee maanden is eindelijk het Eneco hoofdstuk afgesloten. Nu lekker terugleveren met gemiddeld 0,91€ bij UC :+

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Nog steeds geen oplossing op mn klacht van 6 september. Wanna kutbedrijf hebben we toch!

(ben bijna alweer een leverancier verder ivm omslag naar netto afname, mede door installatie warmtepomp en daarmee gasloos)

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

paQ

Dit soort teksten en smileys kan je achterwege laten

Nog STEEDS geen reactie op mijn zoveelste belofte dat ik wat ga terughoren.
WEER gebeld zojuist en alles weer kunnen samenvatten, en er wordt nu toch echt een interne mail gestuurd mij zsm te contacten.

welja joh |:(
Hoevaak ik dat al niet gehoord heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2022 14:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
paQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:11:
<knip>

WEER gebeld zojuist en alles weer kunnen samenvatten, en er wordt nu toch echt een interne mail gestuurd mij zsm te contacten.

Via dat speciale klachtennummer ook?
Gelukkig hoef je daar niet uur in de wacht te hangen maar echt iets oplossen doen ze ook niet. Belofte is binnen 3 werkdagen contact of binnen 14 dagen reactie op de email. Gebeurd beide niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2022 14:30 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Randy1800 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Via dat speciale klachtennummer ook?
Gelukkig hoef je daar niet uur in de wacht te hangen maar echt iets oplossen doen ze ook niet. Belofte is binnen 3 werkdagen contact of binnen 14 dagen reactie op de email. Gebeurd beide niet.
yep

ik kan u niet doorverbinden naar de behandelaar helaas
- tuurlijk wel, dat kon je collega vorige week ook
oh... zou kunnen maar ik niet

wtf zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Nu online
paQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

yep

ik kan u niet doorverbinden naar de behandelaar helaas
- tuurlijk wel, dat kon je collega vorige week ook
oh... zou kunnen maar ik niet

wtf zeg
Ze zijn gestopt met doorverbinden omdat ze anders de hele dag alleen maar mensen te woord staan die bellen omdat ze afspraken niet nakomen en door henzelf gestelde deadlines niet halen.

Zelf al een keer over gehad nadat er eentje zei dat collegas binnen X dagen moeten reageren, pas toen ik aangaf dat dat dus meermaals al niet gebeurde en graag meer wilde kwam dit verhaal eruit. De telefoonlijn rouleert nu binnen hun team zodat de rest kan "werken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Randy1800 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Ze zijn gestopt met doorverbinden omdat ze anders de hele dag alleen maar mensen te woord staan die bellen omdat ze afspraken niet nakomen en door henzelf gestelde deadlines niet halen.

Zelf al een keer over gehad nadat er eentje zei dat collegas binnen X dagen moeten reageren, pas toen ik aangaf dat dat dus meermaals al niet gebeurde en graag meer wilde kwam dit verhaal eruit. De telefoonlijn rouleert nu binnen hun team zodat de rest kan "werken"
Zo zijn er tig mensen bezig met elkaar uit de wind te houden ipv dat er mensen klachten oplossen.
Knap staaltje micromanagement met averechtse uitwerking.
Ik heb het klachtennummer maar op klachtenkompas erbij gezet. Kijken of dat nog eea versnelt.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 31-10-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

paQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Zo zijn er tig mensen bezig met elkaar uit de wind te houden ipv dat er mensen klachten oplossen.
Knap staaltje micromanagement met averechtse uitwerking.
Ik heb het klachtennummer maar op klachtenkompas erbij gezet. Kijken of dat nog eea versnelt.
Over micro-managen gesproken, hoeveel nut heeft het om elke dag te bellen (en je enorm op te winden)? Het is toch bekend welke oplossing Eneco aanbiedt? En het is toch niet zo dat je zonder gas en stroom zit, het duurt alleen even voordat je je geld terug krijgt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvanmaal
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 22:04
Hier inmiddels eind vorig maand overgestapt, nadat het stil werd vanuit Eneco.

Bezwaar gemaakt tegen de eindnota waarin vanaf 5 september met 9 cent werd gerekend. Had binnen 24 uur keurige reactie dat ze oude TLV (de 61 cent) zullen handhaven en het verschil uitkeren.

Kortom, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:41
Hier al het geld op de rekening gestort gekregen vanochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

fsfikke schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Over micro-managen gesproken, hoeveel nut heeft het om elke dag te bellen (en je enorm op te winden)? Het is toch bekend welke oplossing Eneco aanbiedt? En het is toch niet zo dat je zonder gas en stroom zit, het duurt alleen even voordat je je geld terug krijgt.
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik belde elke week, niet elke dag.
En ik belde om dat ze steeds aangaven het binnen enkele dagen wel te weten.
Weet wel dat mijn klacht al 2 keer eerder is 'afgewezen' omdat ik niet zou terugleveren. (is wel zo, maar moet er mijns inziens los van staan)

Vorige week zou ik of die maandag, of dinsdag wat horen. Dat gebeurde niet dus heb ik een mailtje gestuurd aan de behandelaar. Weer stil, dus zojuist weer gebeld en het op klachtenkompas gezet.

Of dat laatste nou de katalysator is geweest weet ik niet, maar ik krijg nu dus ook het mailtje over terugdraaien TLV en 50 euro vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 11:21
Stanvanmaal schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:12:

Bezwaar gemaakt tegen de eindnota waarin vanaf 5 september met 9 cent werd gerekend. Had binnen 24 uur keurige reactie dat ze oude TLV (de 61 cent) zullen handhaven en het verschil uitkeren.

Kortom, opgelost!
Via welke weg? Contactformulier op de Eneco website, direct gemaild (naar?), gebeld, klachtenkompas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:49
Het blijft bijzonder, vorige week gemaild met de vraag wanneer mijn tarieven en tlv (vast contract) weer terug aangepast gingen worden. Geen reactie, maar de volgende dag wel een aanpassing. Prima denk je dan. Vandaag reactie via mail dat dit niet aangepast werd omdat de lagere tlv ook voor vaste contracten zou gelden. Schiet mij maar lek. 8)7

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFox91
  • Laatst online: 11-10 13:40
Na de actie van Eneco was ik van plan om te vertrekken en had het salderen over de periode met lage TLV goed gepland. Heb wel doorgezet met de klacht.
"Daarom compenseren wij je € 1,14 en € 50,00 voor het ongemak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Nu online
Wat moet je doen voor de compensatie? Na aandringen bevestiging per email dat 61ct blijft gelden tot ze me wél persoonlijk informeren maar geen compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Laatst online: 11-10 13:40
Randy1800 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:57:
Wat moet je doen voor de compensatie? Na aandringen bevestiging per email dat 61ct blijft gelden tot ze me wél persoonlijk informeren maar geen compensatie.
Ik denk blijven aandringen. Op een gegeven moment heb ik een aantal mailtjes door de maanden heen ontvangen van dezelfde persoon. Wellicht een nieuwe klacht indienen en hopen dat je gekoppeld wordt aan een ander persoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanvanmaal
Dirtbiter schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Via welke weg? Contactformulier op de Eneco website, direct gemaild (naar?), gebeld, klachtenkompas?
Via email (klantenservice@eneco.com). Ik heb in september meermaals gemaild en snel reactie gehad. Sinds eind september werd het stil. Bezwaar op eindnota werd heel snel van reactie voorzien.

De €50 compensatie heb ik niet ontvangen, maar vind het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Overigens, als ik mijn mailtje van gisteren er nog eens bij pak, er staat:
We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden.
Dat zegt nog niks over welk tarief dan, maar daarnaast ook niet dat het miv 28 september of anders 5 oktober alsnog geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Ik ben nu per vandaag over naar een andere leverancier en ik kan helemaal niet meer in de Eneco app. Is dat normaal bij Eneco want ik vind dat wel heel erg vreemd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:06
Homer-Simpson schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:27:
[...]

Vooralsnog lijkt mijn tactiek dus nog bruikbaar. Ik heb niet ingelogd bij Eneco en ga dat ook vooral niet doen. Deze week wil ik me aanmelden bij een nieuwe leverancier en bij de jaarafrekening ga ik bezwaar maken. Door nu pro-actief bezwaar te maken zou ik mezelf dus in de vingers kunnen snijden. En aangezien mijn echte naam niet Homer-Simpson is (sorry voor wie ik nu teleurstel) kan ik volgens mij tegenover Eneco vol blijven houden van niks te hebben geweten.
Ben per 14 oktober overgestapt naar een andere leverancier. Op 18 oktober jaarnota ontvangen en direct bezwaar gemaakt met als argument dat ik niet was geïnformeerd over een wijziging van het voorwaardenoverzicht Consumenten en/of de TLV. Tevens voorbeeldberekening toegevoegd wat ik nog van ze tegoed had (bijna 700 kWh teruggeleverd in periode 5-9 t/m 14-10)

Vanochtend mail ontvangen dat ik alsnog de 61 cent TLV krijg, geen compensatie maar dat hoeft ook niet.

Wat wel opvallend was is dat die mail van Eneco vol fouten stond:
- verkeerde datum van mijn klacht
- onjuist aantal kWh in hun opsomming van de situatie sinds 5-9

Gelukkig hebben ze mijn voorbeeldberekening wel overgenomen dus zou het juiste bedrag nu moeten krijgen. Voor mij case closed. En blij met mijn tactiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 10-10 15:23
Ik heb dezelfde tactiek gebruikt als @Homer-Simpson, ook ik heb inmiddels bericht dat het verschil wordt overgemaakt :). Zonder compensatie zoals sommigen hier, maar ik vind dat ook niet nodig voor iets wat me één kort mailtje gekost heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door VERNederlander op 01-11-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filimento
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-07 13:18
Na weken discussie vandaag eindelijk bericht waarin Eneco de fout hersteld:
We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan even duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen.
Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over
Tot nu toe nog geen bericht over een aanpassing van de tlv dus voorlopig blijft de oude vergoeding gelden. (Ik had geen zin om weer over te stappen en ben dus nog steeds klant)
Tevens krijg ik ook de vergoeding van €50 euro ter compensatie voor het ongemak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 21:02
Filimento schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:13:

[...]

Tot nu toe nog geen bericht over een aanpassing van de tlv dus voorlopig blijft de oude vergoeding gelden. (Ik had geen zin om weer over te stappen en ben dus nog steeds klant)
Ik moest lachen om “We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. ”

Wat zijn ze toch goed hè? Het is bijna liefdadigheid. Oh nee, ze volgen gewoon de wet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29

Zenix

BOE!

Ik heb een klacht ingediend voor de 50 euro opzegboete, kijken of ik die ook nog terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:32
cryptapix schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:40:
[...]

Ik moest lachen om “We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. ”

Wat zijn ze toch goed hè? Het is bijna liefdadigheid. Oh nee, ze volgen gewoon de wet :X
lol, ik zou persoonlijk bericht krijgen....

en kreeg krek hetzelfde bericht... _O-

maar ben er tevreden mee.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
Hebben mensen met een variabel contract die wel een mail hebben ontvangen nu ook over 30 dagen vanaf ontvangst e-mail nog de €0,61 ontvangen?

Ik had een tijd geleden gebeld en toen hebben ze mij toegezegd dat ze het zouden rechtzetten. Een dag later een mail dat ze het toch niet rechtzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door gebruiker001 op 02-11-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
D.v.Heerikhuize schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:37:
reactie gekregen van Eneco over de terug levering, ze hebben de aangegeven dat ze de procedure fout hebben gehanteerd, en dat ze de terug leververgoeding vanaf 5 september tot onze overstap 4 oktober naar UC uitbetalen aan de terug leververgoeding die gelde van voor 5 september, tevens nog een extra vergoeding van 50€ dus al met al erg netjes van ze. groeten dirk
Had je een variabel contract?
Had je een mail ontvangen over aanpassing van tlv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Ik heb net bericht ontvangen van de geschillencommissie, Eneco gaat in op mijn voorwaarde dat ze naast het tariefverschil ook de kosten vergoeden van 52,50. Beetje jammer dat ze er in mee gaan, er komt dus geen uitspraak van de commissie... Hier is de zaak dus klaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Vandaag maar weer es de klacht opnieuw op Klachtenkompas gezet. Ik zie hier namelijk dat dat bij een aantal mensen werkte en zelfs tot een extra tegemoetkoming van 50 euro leidde. Ik laat mij graag verrassen, Eneco ...

Maar, ik ben die toko inmiddels zo spuugzat dat ik er de komende jaren geen klant meer zal worden en dat ook iedereen in mijn omgeving afraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Srednier schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:41:
Ik heb net bericht ontvangen van de geschillencommissie, Eneco gaat in op mijn voorwaarde dat ze naast het tariefverschil ook de kosten vergoeden van 52,50. Beetje jammer dat ze er in mee gaan, er komt dus geen uitspraak van de commissie... Hier is de zaak dus klaar...
Wat was de situatie?
Vast contract?
Bericht gehad van Eneco over tariefswijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ursusMaritimus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:53:
Vandaag maar weer es de klacht opnieuw op Klachtenkompas gezet. Ik zie hier namelijk dat dat bij een aantal mensen werkte en zelfs tot een extra tegemoetkoming van 50 euro leidde. Ik laat mij graag verrassen, Eneco ...

Maar, ik ben die toko inmiddels zo spuugzat dat ik er de komende jaren geen klant meer zal worden en dat ook iedereen in mijn omgeving afraadt.
Ik heb hem daar ook bij gezet. Maar het regent daar letterlijk klachten zie ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Srednier
gebruiker001 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:51:
[...]

Wat was de situatie?
Vast contract?
Bericht gehad van Eneco over tariefswijziging?
Model, geen bericht.
Ik zat bij de groep waarvan Eneco het tarief verschil niet wou vergoeden, ik heb er 3 mails naar Eneco aan gespendeerd, toen voorgelegd aan de commissie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 21:02
Srednier schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:01:
[...]

Model, geen bericht.
Ik zat bij de groep waarvan Eneco het tarief verschil niet wou vergoeden, ik heb er 3 mails naar Eneco aan gespendeerd, toen voorgelegd aan de commissie
Ik zit ook in de groep model en geen bericht. Ik heb inmiddels opgezegd en daarbij 1) aangegeven dat Eneco veelvuldig in het nieuws is gekomen vanwege tariefswijzigingen, 2) aangegeven dat ik geen bericht heb gehad en 3) verzocht om te bevestigen dat ze de tarieven in het contract zullen hanteren op de eindnota. De reactie daarop:
Beste mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor u bericht. Ik kan het me heel goed voorstellen dat u bent geschrokken van het nieuws dat Eneco per 5 september de terugleververgoeding aanpast. Graag geef ik u hier meer informatie over.

Uw terugleververgoeding is geregeld in het voorwaardenoverzicht van uw contract en daarin staat dat de tarieven kunnen wijzigen voor de teruglevering. Bij een contract voor bepaalde tijd wordt het leveringstarief voor u vast gezet. In een contract zetten we altijd alleen de kale leveringstarieven vast. De terugleververgoeding zetten we niet vast voor bepaalde tijd en kan, net als de overheidsheffingen, de btw en de netbeheerder wijzigen.

Eneco volgt voor de berekening voor de terugleververgoeding de elektriciteitswet. Het ACM heeft hier momenteel geen vaste afspraken voor staan. De ontwikkelingen hierin worden door ons op de voet gevolgd en indien nodig aangepast als dit wordt besloten door het ACM.

Neemt niet weg dat we uw teleurstelling over deze keuze begrijpen. Ik hoop u met deze uitleg van meer inzicht te hebben voorzien en wens u een prettige dag verder.
Daaruit leid ik af dat ze ook bij mij per 5 september andere tarieven hanteren (ik heb die datum nooit genoemd). Verder is het natuurlijk een lulverhaal. Mijn reactie daarop: 1) ik ontken niet dat Eneco tarieven kan wijzigen, maar dan wel in bepaalde gevallen (waarvan mij niet is gebleken) en onder de voorwaarde dat ik word geïnformeerd (en dat ben ik niet) en 2) dat daarnaast de overeenkomst zegt TLV=kale tarief en dat de wijzing van die afspraak in nog minder gevallen kan en ik daar bovendien ook niet over ben geïnformeerd. Tot slot gezegd dat als Eneco toch andere tarieven gaat hanteren op de eindnota, ik hierbij een klacht indien met het verzoek die klacht door te sturen naar de juiste afdeling. Voor de goede orde ook maar alvast toegevoegd dat als Eneco volhardt, ik het zal voorleggen aan de geschillencommissie Energie.

Ik ben benieuwd naar de reactie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
cryptapix schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:38:
[...]

Ik zit ook in de groep model en geen bericht. Ik heb inmiddels opgezegd en daarbij 1) aangegeven dat Eneco veelvuldig in het nieuws is gekomen vanwege tariefswijzigingen, 2) aangegeven dat ik geen bericht heb gehad en 3) verzocht om te bevestigen dat ze de tarieven in het contract zullen hanteren op de eindnota. De reactie daarop:

[...]

Daaruit leid ik af dat ze ook bij mij per 5 september andere tarieven hanteren (ik heb die datum nooit genoemd). Verder is het natuurlijk een lulverhaal. Mijn reactie daarop: 1) ik ontken niet dat Eneco tarieven kan wijzigen, maar dan wel in bepaalde gevallen (waarvan mij niet is gebleken) en onder de voorwaarde dat ik word geïnformeerd (en dat ben ik niet) en 2) dat daarnaast de overeenkomst zegt TLV=kale tarief en dat de wijzing van die afspraak in nog minder gevallen kan en ik daar bovendien ook niet over ben geïnformeerd. Tot slot gezegd dat als Eneco toch andere tarieven gaat hanteren op de eindnota, ik hierbij een klacht indien met het verzoek die klacht door te sturen naar de juiste afdeling. Voor de goede orde ook maar alvast toegevoegd dat als Eneco volhardt, ik het zal voorleggen aan de geschillencommissie Energie.

Ik ben benieuwd naar de reactie >:)
Zo ging het bij mij dus ook. Tot het zover kwam dat ze reactie moesten geven aan de commissie, toen gingen ze overstag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik heb 2x binnen 24 uur reactie gehad:

Eerst op mijn initiële klacht via het formulier op de website, kreeg ik een algemene reactie dat ik geïnformeerd zou zijn.

Daarop heb ik de mail beantwoord (dus rechtstreeks aan het klantenservice mailadres) dat ik dus niet geïnformeerd ben geweest, en daarop kreeg ik van een andere persoon een reactie dat ze dit verder uit gaan zoeken en er binnen 2 weken op terugkomen.

De snelheid van de respons valt me niets tegen.
Het lijkt erop alsof er derden ingehuurd zijn om deze stroom van mails en berichten af te handelen. De eerste reactie was in de 3e persoonsvorm ("Enenco zegt ") en in de 2e e-mail stonden de quotes (") nog aan het einde van het bericht, alsof er standaardreacties gekopieerd/geplakt worden.

Maar goed, we wachten het nog even af. De snelheid van de reacties en de vele positieve reacties die ik hier lees, geven hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 16:57
Filimento schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:13:

[...]

Deze kreeg ik ook, oude TLV hersteld en 50 euro voor het ongemak.

Oftewel mijn goedkope 9 cent potje wat ik op wilde maken met airco verwarming is nu dure stroom geworden, elk voordeel hep z'n nadeel... Sinds 5 september heb ik ruim 750 kWh nog teruggeleverd, tegen 61 cent is dat ook wel lekker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 17:10
Al weken aan het wachten op het afhandelen van mijn klacht bij Eneco. Ze blijven de boot afhouden.
Gisteren toch maar de klacht op klachtenkompas gezet en ja hoor, vanochtend mail met de correctie op de eindnota + 50 euro voor het ongemak.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mika7
Hier ook de Eneco eindnota ontvangen en vanaf 6 september de bekende lage Tlv berekend. Het betreft bij ons alleen 167Kwh vanaf die datum maar klacht is reeds ingediend. Het is ook 'n principe kwestie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT5UU4tf7_YwzYbkZ5w7in04nX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQuGKl07DtrEmWyzIZ8puq0K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 23:44

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ja, ik heb hem inmiddels ook binnen. ~100 euro en 50 euro compensatie, niet rot.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:09
Ik had een variabel contract bij Eneco tot 25 september en op mijn eindafrekening werd vanaf 5 september € 0,09/kWh TLV berekend. Na een derde mail aan Eneco waarin ik ze in gebreke heb gesteld en heb aangeven dat ik naar de Geschillencommissie stap als ze niet binnen veertien dagen het verschuldigde bedrag aan mij zouden betalen (ik heb al een zaak tegen ze gewonnen bij de Geschillencommissie over het te laat communiceren van de warmtetarieven van 2022) kreeg ik zojuist een mailtje van Eneco (dertien dagen na mijn mail) dat ze het te weinig betaalde alsnog binnen veertien dagen aan mij gaan betalen en ik ontvang ook nog € 50,00 extra voor het ongemak :)
Beste mevrouw, heer ....,
Je hebt een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.
Wij hebben vastgesteld dat we je niet op de goede manier hebben geïnformeerd over de wijziging van het teruglevertarief. Daarom hebben wij besloten om je te compenseren voor de stroom die je hebt teruggeleverd vanaf 5 september 2022 tot aan de einddatum van je stroomcontract bij Eneco.
Persoonlijke berekening
Op basis van je eindnota hebben we een persoonlijke berekening gemaakt. Uit onze gegevens blijkt dat je:
voor de periode van 19 juli 2022 tot 5 september 2022 voor ... kWh € ... hebt ontvangen
voor de periode 5 september 2022 tot 25 september 2022 voor ... kWh € 0,09 hebt ontvangen
De compensatie bereken wij over ... kWh, dit is de teruglevering over de periode vanaf 5 september 2022 tot einddatum van je stroomcontract. Hierover hebben wij je per kWh € 0,09 betaald, maar je had over deze periode per kWh € 0,61425 moeten ontvangen. Daarom compenseren wij je € ... (€ 0,61425– 0,09 * ...= € ....) en € 50,00 voor het ongemak.
Binnen twee weken ontvang je dit bedrag op je rekening. Heb je nog een openstaande rekening bij Eneco? Dan wordt de compensatie hier eerst mee verrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Scooper schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:47:
Al weken aan het wachten op het afhandelen van mijn klacht bij Eneco. Ze blijven de boot afhouden.
Gisteren toch maar de klacht op klachtenkompas gezet en ja hoor, vanochtend mail met de correctie op de eindnota + 50 euro voor het ongemak.
Klachtenkompas lijkt op dit moment te werken. Ook ik een reactie aldaar dat mail binnen vijf dagen volgt. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb het fijne mailtje ook binnen, vergoeding + coulance.
De mails en belletjes hielpen weinig had ik het idee, na een reminder op klachtenkompas was het snel geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Stefangrp schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:27:
Ik heb het fijne mailtje ook binnen, vergoeding + coulance.
De mails en belletjes hielpen weinig had ik het idee, na een reminder op klachtenkompas was het snel geregeld
erg eigenlijk

maar goed.. "opgelost" als het is teruggedraaid en die 50 piek op mn rekening staat. staat erop na 2 dagen

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 03-11-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben na tijdje weer terug in dit topic. Ik zit op een variabel contract en zit vanaf september dus op het lagere tarief. Wat is nu de grond om hier geld op terug te vragen, ik dacht namelijk eerder gelezen te hebben dat dit alleen geldt voor vast contracten. Ik ben voor nu niet van plan over te stappen, ga per eind november naar 3 euro/m3 gas (zit nu op 2.25/m3) maar geloof niet dat ik het nu per se ergens anders goedkoper krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Okasha schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:00:
Ben na tijdje weer terug in dit topic. Ik zit op een variabel contract en zit vanaf september dus op het lagere tarief. Wat is nu de grond om hier geld op terug te vragen, ik dacht namelijk eerder gelezen te hebben dat dit alleen geldt voor vast contracten. Ik ben voor nu niet van plan over te stappen, ga per eind november naar 3 euro/m3 gas (zit nu op 2.25/m3) maar geloof niet dat ik het nu per se ergens anders goedkoper krijg.
Via dynamische tarieven zit je op 1 euro per kuub (inclusief alles) nu ongeveer. 2 weken terug was de gasprijs zelfs even negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Voor zover ik kan zien is dit nu de situtatie.

Deze groep krijgt wel geld terug van Eneco:
- Mensen die een vast contract hebben/hadden omdat ze daar het teruglevertarief niet hadden mogen wijzigen.
- Mensen die een variabel contract hadden, maar geen email over wijziging tarieven hebben ontvangen van Eneco

Mensen die variabel/modelcontract hadden en wel bericht hebben gehad dat na 10 dagen het tarief zou wijzigen krijgen helaas niets terug. De 10 dagen was volgens Eneco rechtmatig. Wel hebben ze deze 10 dagen aangepast naar 30 dagen met ingang van 1 oktober, maar daar hebben we niks aan, aangezien dit speelde in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 16:57
gebruiker001 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:22:
Voor zover ik kan zien is dit nu de situtatie.

Deze groep krijgt wel geld terug van Eneco:
- Mensen die een vast contract hebben/hadden omdat ze daar het teruglevertarief niet hadden mogen wijzigen.
- Mensen die een variabel contract hadden, maar geen email over wijziging tarieven hebben ontvangen van Eneco

Mensen die variabel/modelcontract hadden en wel bericht hebben gehad dat na 10 dagen het tarief zou wijzigen krijgen helaas niets terug. De 10 dagen was volgens Eneco rechtmatig. Wel hebben ze deze 10 dagen aangepast naar 30 dagen met ingang van 1 oktober, maar daar hebben we niks aan, aangezien dit speelde in september
Volgens de modelcontractvoorwaarden moeten ze je 10 dagen van tevoren een persoonlijk bericht sturen voordat de nieuwe TLV ingaat. Doen ze dat niet dan plegen ze contractbreuk. Als ze wel een bericht hebben gestuurd is er dus ook geen enkele grond voor compensatie.

Mijn hele bezwaar was dan ook gericht op het feit dat ze me geen bericht hebben gestuurd, tegen de aanpassing vd TLV heb ik geen bezwaar gemaakt. Maar omdat ze geen bericht stuurden wilde ik dat ze de TLV met terugwerkende kracht zouden herstellen, dat hebben ze nu dus gedaan.

Die 50 euro uit coulance had niet gehoeven, het is een leuk bonusje maar valt in het niet bij de TLV. En als je ziet hoeveel tijd ik kwijt ben geweest met email en bezwaar is het nog steeds een bagger compensatie voor mijn tijd die ik ook declarabel bij een klant had kunnen inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

En ook hier de mail ontvangen voor compensatie van het verschil tussen 5 september en einde contract, plus 50 euro. Twee dagen na klacht op klachtenkompas ...

Dat blijkt dus de manier om nu wel een adequate actie van Eneco te krijgen. Allemaal naar Klachtenkompas dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 20:39
ursusMaritimus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:56:
En ook hier de mail ontvangen voor compensatie van het verschil tussen 5 september en einde contract, plus 50 euro. Twee dagen na klacht op klachtenkompas ...

Dat blijkt dus de manier om nu wel een adequate actie van Eneco te krijgen. Allemaal naar Klachtenkompas dus!
Nu ook maar via deze weg een klacht aangemaakt. Op de mails naar klantenservice@eneco.nl lijkt het wel er geen antwoord meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Update hier: na drie weken geen reactie op mijn ingebrekestelling. Ik heb nog een klacht op klachtenkompas gegooid voor de aandacht, na volgende week ga ik dan wel een dagvaarding sturen of naar de klachtencommissie. Ik weet nog niet wat sneller is...
paQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:11:
[mbr]Dit soort teksten en smileys kan je achterwege laten[/]

Alles opnemen, dat doe ik ook. Schriftelijke herinneringen sturen via het contactformulier. Na 2x2 weken heb je ze genoeg tijd (20 werkdagen) gegeven en dan kun je verder. Het werkt gewoon niet zo aan de telefoon, niemand is competent genoeg om iets te doen. Dus dan moet je het maar zo doen, hoe triest het ook is.

Ik gooi er denk ik nog een onkostenvergoeding van €100 bij op voor ze.
Stanvanmaal schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:12:

Kortom, opgelost!
Heb je iets voor ons om mee te gooien om een precedent te scheppen? Klantnummer is een persoongegeven, maar wel het makkelijkst om te vermelden. Desnoods een klachtnummmer o.i.d. Snap het ook als je dat niet wilt, maar op de huidige manier werkt niks bij Eneco.

[ Voor 23% gewijzigd door Processorkoeler op 04-11-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Na klachtenkompas gaat het ineens heel rap is hier al enkele malen gebleken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Bedankt voor de tip van klachtenkompas. Het scheelt bij mij nog niet eens zoveel, maar voor bijna 70 euro kan ik ook genoeg andere leuke dingen doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb binnen 10 minuten nu reactie op klachtenkompas, klik hier.

Dit is wel erg triest zo. Sinds augustus al bezig, nu stelt Eneco dat mijn klacht nooit is ingediend. Toch gek met twee schriftelijke bevestigen en drie telefonische bevestigigen (waarvan opname is).

Even uitzoeken wat de beste manier voor dagvaarding is alvast, want ik weet nu al dat er geen oplossing volgt met deze tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Eigenlijk is het heel triest dat er blijkbaar een publieke schandpaal aan te pas moet komen om überhaupt een inhoudelijke reactie te krijgen.
Het is echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

paQ schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:07:
Eigenlijk is het heel triest dat er blijkbaar een publieke schandpaal aan te pas moet komen om überhaupt een inhoudelijke reactie te krijgen.
Het is echt ondermaats.
Echt hoor, dit heb ik ook net duidelijk gemaakt. Het is zo druk dat het drie maanden duurt om iets op te pakken (wat niet is gedaan), maar tien minuten om openbaar te reageren.

Het liefst gooi ik de hele casus op internet, maar dat waarborgt mijn gegevens helaas niet echt. En het zal vast ook niet verder helpen. Kan wel een summary geven, mochten anderen zich ook herkennen in het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Processorkoeler op 04-11-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het is bij Eneco gewoon trekken aan een dood paard. Het enige dat effect heeft is weg gaan.
En met een 3e prijsverhoging sinds februari is dat niet heel moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 20:39
ybos schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:33:
[...]

Nu ook maar via deze weg een klacht aangemaakt. Op de mails naar klantenservice@eneco.nl lijkt het wel er geen antwoord meer komt.
Hier binnen 2 uur via klachtenkompas alsnog compensatie. Dan kan het dus wel... Ezels daar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Nu online
Hier inmiddels na meerdere e-mails en belletjes de bevestiging binnen per e-mail dat ze het bestaande tarief inclusief AV / oude TLV handhaven tot ze mij wel informeren.

Niet geklaagd op Klachtenkompas dus blijkbaar krijg je dan niet de € 50 voor de moeite. Wat een handelswijze en willekeur weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overwinteraar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-09 08:34
NileZ_ schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:09:
Nadat ik gisteren nog een mail heb gestuurd dat ik ze tot volgende week de tijd gaf, en anders het hele dossier bij de geschillencommissie zou neerleggen, heb ik vandaag ook de compensatiemail gekregen.
Plus 50 euro voor de moeite zullen we maar zeggen.

Wat me gigantisch stoort is dat er in de aanhef gewoon een verkeerde naam staat, de overige gegevens lijken wel te kloppen. Maar ben dan ook gelijk benieuwd hoe Eneco omgaat met de privacy gevoelige gegevens...

Man man man wat een club is het toch.
@NileZ_ en @niels11 Als ik het goed begrijp, dan hebben jullie beiden vanuit modelcontract toch de vergoeding obv juiste (in modelcontract afgesproken) terugleververgoeding ontvangen, waarbij @NileZ_ alleen gedreigd heeft met geschillencie ACM en @niels11 de klacht bij geschillencie ACM heeft ingetrokken na uitbetaling door Eneco. Klopt dit?

Ik zit nl - net als veel andere oud-Eneco klanten - op zelfde snijvlak. Eneco reageert met wat algemene reacties op onze formele klacht en reageert zelfs helemaal niet op dreiging met inzetten van geschillencie ACM. De reacties van Eneco lopen allemaal via de klantenservice, ik denk dat het juridisch gehalte daar wat beperkt is en de juridische afdeling inmiddels overspannen is.

Wel bijzonder om hier te lezen dat diverse (oud-)Eneco modelcontract klanten alsnog wel uitbetaling obv gecontracteerde tarief hebben gekregen en zelfs 50 euro compensatie. But then again... dit lijkt een beetje op de discussie die we in topic over gasverlaters hebben gehad, waarbij de netbeheerders tot heden toe nog onjuiste beweringen droppen bij consumenten, in de hoop dat dit voldoende afschrikt. Mooi dat rond deze Eneco soap de krachten ook gebundeld worden, dat werkte bij de netbeheerders ook goed.

Overigens is dit ook relevant voor de groep Eneco klanten die netto terug levert en nog steeds bij Eneco zit obv modelcontract. Die groep krijgt vanaf 5 september net zo goed te maken met de dubieuze poging van Eneco om een lagere Tlv toe te passen.

Loria 6010 met HCTM | 300l SWW zonneboiler | 27 kWp PV | gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
overwinteraar schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:07:
[...]

@NileZ_ en @niels11 Als ik het goed begrijp, dan hebben jullie beiden vanuit modelcontract toch de vergoeding obv juiste (in modelcontract afgesproken) terugleververgoeding ontvangen, waarbij @NileZ_ alleen gedreigd heeft met geschillencie ACM en @niels11 de klacht bij geschillencie ACM heeft ingetrokken na uitbetaling door Eneco. Klopt dit?

Ik zit nl - net als veel andere oud-Eneco klanten - op zelfde snijvlak. Eneco reageert met wat algemene reacties op onze formele klacht en reageert zelfs helemaal niet op dreiging met inzetten van geschillencie ACM. De reacties van Eneco lopen allemaal via de klantenservice, ik denk dat het juridisch gehalte daar wat beperkt is en de juridische afdeling inmiddels overspannen is.

Wel bijzonder om hier te lezen dat diverse (oud-)Eneco modelcontract klanten alsnog wel uitbetaling obv gecontracteerde tarief hebben gekregen en zelfs 50 euro compensatie. But then again... dit lijkt een beetje op de discussie die we in topic over gasverlaters hebben gehad, waarbij de netbeheerders tot heden toe nog onjuiste beweringen droppen bij consumenten, in de hoop dat dit voldoende afschrikt. Mooi dat rond deze Eneco soap de krachten ook gebundeld worden, dat werkte bij de netbeheerders ook goed.

Overigens is dit ook relevant voor de groep Eneco klanten die netto terug levert en nog steeds bij Eneco zit obv modelcontract. Die groep krijgt vanaf 5 september net zo goed te maken met de dubieuze poging van Eneco om een lagere Tlv toe te passen.
Ik heb een aantal klachten ingediend bij Eneco. Bij mij is het zo dat Eneco mij nooit geïnformeerd heeft over de 'nieuwe' TLV. Waardoor ze in strijd hebben gehandeld met hun eigen voorwaarden.
Ik heb het sowieso gemeld bij de ACM, en heb inderdaad aangegeven dat ik het daarna naar de geschillencommissie zou sturen.
Veel standaard berichtjes gehad, maar uiteindelijk inderdaad de correctie naar 61 cent. Plus 50 euro voor onkosten blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overwinteraar
NileZ_ schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:29:
[...]

Ik heb een aantal klachten ingediend bij Eneco. Bij mij is het zo dat Eneco mij nooit geïnformeerd heeft over de 'nieuwe' TLV. Waardoor ze in strijd hebben gehandeld met hun eigen voorwaarden.
Ik heb het sowieso gemeld bij de ACM, en heb inderdaad aangegeven dat ik het daarna naar de geschillencommissie zou sturen.
Veel standaard berichtjes gehad, maar uiteindelijk inderdaad de correctie naar 61 cent. Plus 50 euro voor onkosten blabla.
Helder, dank. En hier idem, geen bericht over wijziging tlv gehad, klacht ingediend bij eneco, veel standaard berichtjes terug, blabla... Ze hebben nog 1 kans gekregen, anders gaat ie gezellig door naar Geschillencommissie. Idioot, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels11
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:18
[...]

Klopt. Voor de volledigheid, ik was niet de geïnformeerd en heb diverse klachten ingediend via Klantenservice@eneco.com en het formulier op de website. Ook ben ik overgestapt per 15 september. Daarnaast heb ik begin oktober een klacht ingediend bij de geschillencommissie.

Ik vraag me echter af dat relevante overeenkomsten of verschillen zijn met anderen die een dergelijk aanbod niet hebben gehad. Volgens mij zit er geen logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:36
Ik had beste van beste
1 augustus panelen op dak, 5 augustus overstap geregeld naar eneco ,vanaf 24 augustus daar , en 26 augustus of zo bericht verlaging , dus meteen weg ,eigenlijk 14 september ,maar zal toch leuk 300e krijgen voor de niet eens 3 weken daar .
In totaal 80e betald omdat lager kan niet ,kom een afrekening voor de 3 weken , kunnen ze meterstanden niet uilezen ,niks terug ,met geschatte standen afgerekend ,teruglevering zeggen ze dat is helemal niet (wat niet waar is omdat de Eneco app heeft gewoon netjes teruglevering gemeld en was te zien dat ik heeft 300e verdiend).
Nou ,vechten met de k.. kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overwinteraar
niels11 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:04:
[...]

Klopt. Voor de volledigheid, ik was niet de geïnformeerd en heb diverse klachten ingediend via Klantenservice@eneco.com en het formulier op de website. Ook ben ik overgestapt per 15 september. Daarnaast heb ik begin oktober een klacht ingediend bij de geschillencommissie.

Ik vraag me echter af dat relevante overeenkomsten of verschillen zijn met anderen die een dergelijk aanbod niet hebben gehad. Volgens mij zit er geen logica in.
Dank d:)b en nee, geheel geen logica. Lijkt erop dat de aanhouder uiteindelijk wint. En ze lezen verrassend slecht bij Eneco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ja, ik zie bij die groep.

Heb per 5 september een tussentijdse afrekening gehad (op mijn verzoek), maar het oude model-contract niet opgezegd. Ze hebben mij nooit laten weten dat ze de voorwaarden willen aanpassen, dus ik heb een modelcontract waarin volgens de voorwaarden de TLV gelijk is aan het kale levertarief. Dat tarief hebben ze op 1-7 voor het laatst gewijzigd (zoals het ook in het contract staat), en ik verwacht dat ze dat op 1-1 weer gaan doen. Verder nooit iets van Eneco gehoord.

Kan best zijn dat ze dit zelf tegen de tijd dat ik mijn afrekening krijg uitgevogeld hebben en gewoon betalen. Maar mochten ze dat niet doen dan is het goed om te weten dat het dus vai de ACM geschillencommissie moet. Het bedrag zal niet enorm zijn, want zoveel zon is er niet in deze paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_D
  • Laatst online: 07-11-2022
Bij deze nog een melding: Want ook ik krijg van Eneco tot mijn eindafrekening/opzegging (per 7 okt) alsnog de TLV van 61+ cent. Ipv de 9 cent waar ze me op hadden gezet zonder me te informeren.

Het heeft me 2 weken geduld gekost, en 2 mailtjes naar de klantenservice. Op de eerste kreeg ik een kul antwoord ("Nee. Want ik zie dat u een modelcontract had, geen vast contract") en nu ist okee.

Niet die coulance/vergoeding van €50 overigens, maar ik heb daar ook niet specifiek naar gevraagd. En, ik vind het ook wel best zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Dr_D op 07-11-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvanmaal
Processorkoeler schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:21:
Heb je iets voor ons om mee te gooien om een precedent te scheppen? Klantnummer is een persoongegeven, maar wel het makkelijkst om te vermelden. Desnoods een klachtnummmer o.i.d. Snap het ook als je dat niet wilt, maar op de huidige manier werkt niks bij Eneco.
Je hebt nog een klacht lopen toch? Heb je ook al bezwaar gemaakt tegen de eindnota? Want dat lijkt de truc bij de meesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Srednier schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:01:
[...]
ik heb er 3 mails naar Eneco aan gespendeerd, toen voorgelegd aan de commissie
Hoe krijg je in die tijd antwoord op 3 mails? Hier duurt het bijna 1 maand (minus 5 dagen) om (een onzinnig) antwoord te krijgen op 1 klacht.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
cj1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:48:
[...]

Hoe krijg je in die tijd antwoord op 3 mails? Hier duurt het bijna 1 maand (minus 5 dagen) om (een onzinnig) antwoord te krijgen op 1 klacht.
Ja onder het motto van het is druk blabla. (Goh.. hoe zou dat komen haha..).
Gewoon lekker door blijven gaan en ze duidelijk maken wat je wil..

Je kan overigens ook nog het telefoonnummer bellen wat hier al eens eerder gepost is. Heb ik ook gedaan. Is eigenlijk een telefoonnummer die rechtstreeks naar een klachtenbehandelaar gaat, maar iets met een neus die bloedt enzo.. ;)
Weet niet zeker of dat nummer nog actief is.. maar mocht je hem niet kunnen vinden, kan ik hem je nog wel sturen via de pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 12:38

leandres

ook nog?

Stanvanmaal schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:14:
[...]

Je hebt nog een klacht lopen toch? Heb je ook al bezwaar gemaakt tegen de eindnota? Want dat lijkt de truc bij de meesten.
Die truc werkt hier niet, direct een bezwaar ingediend tegen eindnota, maar na wat vage reacties van de KS word ik nu genegeerd zo lijkt het.

Inmiddels via Klachtkompas een melding geplaatst. Kijken wat dat brengt. |:(

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 05:26
Hier inmiddels ook een dubbele klacht ingediend. Enerzijds vanwege het aanpassen van de TLV zonder kennisgeving (variabel contract) en anderzijds vanwege de verhoging van de tarieven per november. De prijs van gas is tussen juli en november gedaald met 23% op het moment van afgeven van de tarieven. Hoewel ze in hun reden aangeven dat de marktomstandigheden aanleiding geven tot het aanpassen van de tarieven, zou je bij aanpassing dan een verlaging verwachten.
klacht is ingediend op 1 november, de 20 werkdagen termijn loopt af op 29 november. Maar op de website staat verder helemaal niets over de klachten procedure (ook niet in de voorwaarden). Klopt dat? Ik neem aan dat ze ISO gecertificeerd zijn en daarmee eea moeten hebben vastgelegd en moeten communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Stanvanmaal schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:14:
[...]

Nou, het is echt ongelofelijk, zie mijn vorige post waar ik ze in gebreke heb gesteld over het feit dat ik geen contract heb gehad 3 weken (juridisch wel een contract, technisch niet door een fout bij hen). Daar krijg ik zo'n €100 aan TLV voor nog volgens mijn berekening.

En echt, ik krijg nu een geautomatiseerde mail over de TLV vanaf 5 sept tot einddatum. Heel fijn, maar dat was 1/3 van mijn gehele klacht. En nu hebben ze de klacht gesloten. Oprecht nog nooit zo'n ballentent gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Eneco gesproken over TLV. Wordt nog teruggebeld, maar blijkbaar gaat iedereen die een klacht heeft lopen (even de checkvraag gesteld wat er met klachten gebeurt waarop standaard reactie volgde) een mail krijgen met een oplossing. Er is dus (nog steeds) aandacht voor. Ben benieuwd wat ik binnenkort telefonisch nog te weten kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
cj1 schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:48:
[...]

Die mails waren van rond begin september, ik kreeg toen antwoord in ca 1 week. Het laatste zal van 10 september zijn geweest, hier heb ik nooit een antwoord op gehad. Daarom heb ik ook niet de moeite genomen om een mail te sturen na de afrekening, dit heb ik rechtstreeks aan de commissie gestuurd.

Ik heb nog een 4 kantjes tellend verhaal van Eneco aan de commissie... een heel blaatverhaal (daar hebben ze kennelijk wel tijd voor) Maar aan het eind concluderen ze dus dat het verschil in TLV en de 52,50 aan mij vergoed worden. Mochten mensen er hier nog wat aan hebben kan ik het wel posten, maar ik ga dan eerst heel wat anonimiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_pG6HZbsEk7iILmKKcNaVEwT0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZpNNDsdJD3S3NFuHKsQHg54.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OQY-1LQ4RkhNa4FyyAdNkgT7cU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p9xbzDuY2DoQ1ENTmt6MGBpT.jpg?f=user_large

Op mijn Eneco staat nog dat ik 9 cent per terugeleverde Kw krijg.
Op het maandoverzicht van oktober valt te berekenen dat ik 13 cent per KW krijg, dat is dus gelijk aan het Normaaltarief

Met een teruglevering van ongeveer 1100 kw zal dit 143 euro op jaarbasis zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ComPeter op 08-11-2022 15:28 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ComPeter schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:24:
[Afbeelding]

Op mijn Eneco staat nog dat ik 9 cent per terugeleverde Kw krijg.
Op het maandoverzicht van oktober valt te berekenen dat ik 13 cent per KW krijg, dat is dus gelijk aan het Normaaltarief

Met een teruglevering van ongeveer 1100 kw zal dit 143 euro op jaarbasis zijn.
Zie de '**' en '***' op je rekening. Mijn overzicht van september had ook de normale levertarieven, maar toen ik mijn eindafrekening kreeg eind oktober, stond er gewoon vanaf 5 september die 9 ct. Daarop dus bezwaar gemaakt.

Je maandoverzicht geeft dus helaas geen garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Dubbel!

[ Voor 114% gewijzigd door ComPeter op 08-11-2022 15:35 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJPEHyDAxGo6XLy9SoUqwWhGmK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/16YAqY3DPn9HNRRUVlXuEKrP.jpg?f=user_large

Dus jij hecht geen waarde aan dit soort berekeningen van Eneco.

iddqd idkfa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52
DeOS schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

Helaas nog steeds afhankelijk van de medewerker die je mail beantwoord. Volhouden en eventueel de route van klachtencompas bewandelen. En vooral benadrukken dat ze de voorwaarden hebben aangepast zonder je hier van op de hoogte te stellen en dat dit volgens de voorwaarden verplicht zijn. Hier ook modelcontract en vandaag pas de mail gekregen met de concrete compensatie na wederom een mail en klacht via klachtencompas.
Bedankt voor deze meestertip! Mijn klacht op klachtenkompas heeft geholpen!! _/-\o_
Op 18 oktober 2022 heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op. Wij hebben vastgesteld dat we je niet op de goede manier hebben geïnformeerd over de wijziging van het teruglevertarief. Daarom hebben wij besloten om je te compenseren voor de stroom die je hebt teruggeleverd vanaf 5 september 2022 tot aan de einddatum van je stroomcontract bij Eneco.
Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste