United Consumers en de terugleververgoeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Per 15 september ben ik over naar UC. Enkel hebben zij de TLV nergens vast liggen. Ja, hier: https://www.unitedconsume...en/salderingsregeling.jsp

Wat als UC Eneco achterna gaat v.w.b. de TLV verandering. Hoe gaan we/jullie/ik 8)7 bewijzen welk tarief er gehanteerd zou moeten worden. Ik bedoel, Eneco had het tarief benoemd in hun contract, en de 10 dagen benoemd. UC heeft dat volgens mij niet. Ben ik gewoon even benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
HKees schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:17:
Per 15 september ben ik over naar UC. Enkel hebben zij de TLV nergens vast liggen. Ja, hier: https://www.unitedconsume...en/salderingsregeling.jsp

Wat als UC Eneco achterna gaat v.w.b. de TLV verandering. Hoe gaan we/jullie/ik 8)7 bewijzen welk tarief er gehanteerd zou moeten worden. Ik bedoel, Eneco had het tarief benoemd in hun contract, en de 10 dagen benoemd. UC heeft dat volgens mij niet. Ben ik gewoon even benieuwd naar...
1Nov ben ik toch al weg bij UC.

En 1 maart zien we wel weer welke hoge tlv er is. Ik denk dat vanaf komende maand de tlv niet meer boeit, gaan 4 netto inkoop maanden worden, voor 9/10 mensen dan met normale panelen....

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
HKees schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:17:

Bij mij staat de TLV gewoon de overeenkomst van UC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:09
cryptapix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:10:
[...]

Bij mij ook, maar mogen ze deze direct aanpassen of staat dit vast tot 1 juli of mogen ze deze aanpassen na 10 dagen ofzo?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
cryptapix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:10:
[...]

Bij mij is de leveringsovereenkomst slechts 2 pagina's en daarin wordt niks over TLV gerept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
HKees schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Bij mij is de leveringsovereenkomst slechts 2 pagina's en daarin wordt niks over TLV gerept..
Bij mij ook en staat het bovenaan pagina 2. Als allereerste regel zelfs.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 27-10-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:53
Haha ik ga ook overstappen van UC naar een andere. Maar UC begint over de 30 dagen opzegtermijn. En tegelijk wordt er aangegeven dat je altijd kosteloos kan opzeggen/overstappen.
Ben dan toch benieuwd wat die 30 dagen opzegtermijn inhoudt 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
NileZ_ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:26:
Haha ik ga ook overstappen van UC naar een andere. Maar UC begint over de 30 dagen opzegtermijn. En tegelijk wordt er aangegeven dat je altijd kosteloos kan opzeggen/overstappen.
Ben dan toch benieuwd wat die 30 dagen opzegtermijn inhoudt 😂
Het ene gaat over tijd en het andere over geld, dat kan prima gelijktijdig naast elkaar bestaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ja en nee. Want een andere partij kan mij per direct overnemen als die dat wil. En dat is dan ook zonder boete, want die geldt niet bij een variabel contract. Dit is ook bevestigd.

Het heeft er vooral mee te maken hoe de nieuwe partij daarmee om gaat. Normaliter houdt UC 30 dagen aan bij het in orde maken van een nieuw contract voor een nieuwe klant. Mocht de andere partij dat niet doen, dan is dat gewoon mogelijk en is het nog steeds zonder boete, aldus klantenservice.

Afgelopen zomer ook vaak gezien door middel van de 'verhuis' constructie. Maar dat is dus maatschappij afhankelijk.

Toevoeging: overigens is tijd ook geld he. Als een partij je 30 dagen vast houdt, met ongunstige tarieven is dat ook geld. Toegegeven, dat is geneuzel in de ruimte. Maar UC heeft net bevestigd dat ze de klant niet aan de 30 dagen houden als een andere partij je binnen 30 dagen zou willen overnemen.

[ Voor 20% gewijzigd door NileZ_ op 28-10-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
cryptapix schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

Bij mij ook en staat het bovenaan pagina 2. Als allereerste regel zelfs.
Toch raar...

Heb jij dan ook een 'Leveringsovereenkomst UnitedConsumers Variabel onbepaalde tijd stroom'?

Andere mensen die ook een contract bij UC hebben maar waar daarin niks over de TLV gerept wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door HKees op 28-10-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
HKees schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Toch raar...

Heb jij dan ook een 'Leveringsovereenkomst UnitedConsumers Variabel onbepaalde tijd stroom'?

Andere mensen die ook een contract bij UC hebben maar waar daarin niks over de TLV gerept wordt?
Wat wil je precies weten? Dan kan ik straks wel even kijken voor je?

United Consumers heeft eigenlijk wel vanaf het begin gezegd dat de TLV wel eens zou kunnen gaan veranderen. Telefonisch en via Whatsapp destijds.

Ik vermoed dat ze inmiddels afwachten wat er per januari op de rol staat. Ook gezien de opwek voor velen inkakt. Dan is de noodzaak om die aan te passen natuurlijk ook niet zo groot..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
[...]

Toch raar...

Ja
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpZQwTfOuhWJQARCH7hA5B4sRRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqSZZmqsRfe9iJWOggjDXhwM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:27
Jup,
Leveringsovereenkomst United Consumers Variabel onbepaalde tijd stroom

Mijn contract is van begin september.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZPt3aK1WxVVsvyeWjxj8nx7x.png

Ik heb denk ik nog wel een screenshot van de ' voorbeeldberekening' toen ik het contract afsloot met daarin de verwachte jaarkosten bij mijn verbruik/opwek.

Ik kan er helaas ook niets over vinden in mijn contract. Wel een algemene regel in de Algemene Voorwaarden

"Wekt u zelf meer elektriciteit op dan u heeft verbruikt, dan ontvangt u hiervoor van ons de afgesproken
terugleververgoeding."

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:23
Toch raar...

Het staat er bij mij ook niet in.
Hetzelfde zoals bij @SmiGueL.

Overigens is nu de TLV weer verhoogd: Ep Woody in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:49

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

PCJR schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

1Nov ben ik toch al weg bij UC.

En 1 maart zien we wel weer welke hoge tlv er is. Ik denk dat vanaf komende maand de tlv niet meer boeit, gaan 4 netto inkoop maanden worden, voor 9/10 mensen dan met normale panelen....
#metoo

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 08:50
Deze week een variabel contract afgesloten bij UC. Ook bij mij staat het teruglevertarief gewoon in de overeenkomst.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
Maar helaas blijft het een variabel contract ;)
Het is geen garantie dat het tarief hetzelfde blijft.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
NileZ_ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Wat wil je precies weten? Dan kan ik straks wel even kijken voor je?

United Consumers heeft eigenlijk wel vanaf het begin gezegd dat de TLV wel eens zou kunnen gaan veranderen. Telefonisch en via Whatsapp destijds.

Ik vermoed dat ze inmiddels afwachten wat er per januari op de rol staat. Ook gezien de opwek voor velen inkakt. Dan is de noodzaak om die aan te passen natuurlijk ook niet zo groot..
Ik was gewoon benieuwd of jij eenzelfde contract had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Het zijn er dus toch meer... ik vind dit wel een beetje 'tricky'... hoe denken jullie hierover? Dat ze e.e.a. kunnen wijzigen zijn we inmiddels wel achter door Eneco.

Hier mijn pagina 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_J9HPtnNOOuDBEZY-CSihgKPNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1rRPXCQ04sOXkaxK5ihcDFgU.png?f=user_large

Overigens heb ik dit topic niet zelf aangemaakt, maar ik vermoed dat een mod mijn reactie verplaatst heeft naar een nieuw topic.. waarvoor dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Op zich maakt het niet zo heel erg veel uit. Je kan er (vrij) zeker van zijn dat UC het teruglevertarief gaat aanpassen. Dat hebben ze zelf ook meerdere keren min of meer aangegeven.

De vraag is wanneer ze dit willen doen. Ik denk zelf dat ze eerst graag willen dat klanten hun opgebouwde tegoed kleiner maken door netto afname. En dat ze daarna pas de TLV verlagen.

Met een variabel contract zie ik eigenlijk geen reden waarom ze dit niet zouden kunnen doen. Als ze netjes 30 dagen van tevoren aangeven dat ze die gaan wijzigen dan is er in principe niet zo heel erg veel aan de hand..

Zelf stap ik per 18e van deze maand over naar een ander. Puur om de TLV van UC nog even te cashen.
In 2023 kijk ik wel weer wat de beste partij is. Het zal volgend jaar wel weer allemaal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
NileZ_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:55:Je kan er (vrij) zeker van zijn dat UC het teruglevertarief gaat aanpassen.
En dat hebben ze nu gedaan voor nieuwe contracten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Oh is dat zo? Wat is de TLV nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
Als je op website kijkt 13,5 cent.
Maar als ik in mijn uc kijk staan er nog steeds tarieven(geldig tot 1 juli 2023) welke ook in contract stonden.
Is het ook niet zo dat ze dat 30 dagen van tevoren moeten emailen?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:21
Iemand al een eindnota ontvangen van UC nadat je per 1 juli vertrokken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Nee, maar ik heb vrijdag pas de meterstand doorgegeven (aan Engie).
Ik kan overigens nergens meer iets terugvinden over de TLV. Ik weet dat die voor mij €0,72618 incl. 9% BTW was (dus €0,66622), maar ik kan het nergens meer terugvinden...

Wel wil ik ze morgen even mailen met de vraag wanneer ik de eindnota kan verwachten, nu ik de meterstand heb doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Truus01 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:23:
Nee, maar ik heb vrijdag pas de meterstand doorgegeven (aan Engie).
Ik kan overigens nergens meer iets terugvinden over de TLV. Ik weet dat die voor mij €0,72618 incl. 9% BTW was (dus €0,66622), maar ik kan het nergens meer terugvinden...

Wel wil ik ze morgen even mailen met de vraag wanneer ik de eindnota kan verwachten, nu ik de meterstand heb doorgegeven.
Bij mij staan in leveringsovereenkomst.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
sipjohn schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:48:
Bij mij staan in leveringsovereenkomst.
Bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
BektLekker schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:36:
ik heb net contact gehad met de klantenservice, nadat ik op de portal mn verbruik/opwek van juni ook nog niet zag. hieronder de respons.
ik vind wat van de snelheid (in negatieve zin), maar me druk maken daar is t nog te vroeg (en heet) voor. onderstaande op de 0,89euro/kwh (voor de maand juni dus), ik kan alleen maar mopperen op mezelf dat de airco ook 24/7 heeft lopen stampen anders was t nog mooier :)

Goedemiddag! Daar waar de levering voor 01-07 is opgezegd wordt er geen overzicht opgemaakt, maar het verbruik was als volgt:
Stroom normaal: 32 kWh
Stroom dal: 155 kWh
Stroom normaal TLV: 611 kWh
Stroom dal TLV: 238 kWh

De afrekening komt binnen 4 a 6 weken na de einddatum. Groetjes, (naam weggehaald)

[ Voor 9% gewijzigd door dyrc op 10-07-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Vergissing. Ik zie nu dat jij Engie bedoelt, ik dacht UC i.v.m. posten daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
sipjohn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:54:
Vergissing. Ik zie nu dat jij Engie bedoelt, ik dacht UC i.v.m. posten daarboven.
Nee, ik bedoel inderdaad UC. Bij Engie heb ik het wel in mijn overeenkomst staan, maar bij UC, van afgelopen (dik) half jaar, niet.

Heb UC vandaag een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de eindnota kan verwachten. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Paul_84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 19:25
BektLekker schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:36:
Ja, sinds bij mij sinds vandaag online.
Klopt op paar cent na met mijn eigen berekening, krijg eind van de maand ruim €5k van ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:21
_Paul_84 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Ja, sinds bij mij sinds vandaag online.
Klopt op paar cent na met mijn eigen berekening, krijg eind van de maand ruim €5k van ze :P
Hier ook mijn afrekening binnen… heerlijk het weekend in gaan zo….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:19:
Heb UC vandaag een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de eindnota kan verwachten. Ben benieuwd.
Ik nog geen nota en geen reactie op mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Ik nog geen nota en geen reactie op mijn mail.
Nog geen nota, ook niet in Mijn UC (maar daar vind ik sowieso bijna niks meer).
Wel een reactie op mijn mail:
Wij hebben deze meterstanden in goede orde ontvangen en deze verwerkt in ons systeem.
Uw jaarnota is inmiddels opgemaakt en zit momenteel in de controlefase. Deze zal u binnen enkele dagen van ons ontvangen.
Dus nog bijna...

(Overigens is het geen jaarnota, want is zit er nog geen jaar, maar de eindnota, want ik ben er weg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Nu wel binnen. Lekker.
Rond 4 augustus de uitbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sinds 15 juli de eindnota via t portaal beschikbaar, zojuist gestort gekregen. (en komt overeen met eigen rekenwerk, dus geen gezeik)
fijn dat ze een half jaartje klant wilden zijn ;)
(en nu aan de lange termijnsrelatie met engie)

[ Voor 13% gewijzigd door dyrc op 28-07-2023 13:13 ]

Pagina: 1