Eneco snoeit in terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
niek89 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Ik had een vast contract en heb vandaag ook een reactie gekregen. Naast het verschil en de 50 euro voor het ongemak krijg ik ook de opzegboete van 50 euro terug.
Hoe heb je dit geregeld? Ik heb zo te zien dezelfde mail als iedereen maar geen woord over opzegboete. Wel de 50 euro voor het ongemak.

Nevermind, post terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door padoempats op 21-10-2022 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Zelfde reactie van Eneco gekregen vanmorgen. Blijven volhouden, al maken ze het wel een erg lang verhaal.... dan is de drempel om het maar te vergeten voor veel mensen klein. Slim van Eneco maar niet klantvriendelijk.

"Daarom compenseren wij je € xx,xx en 50 euro voor het ongemak."

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:41
Denken jullie dat je ook die 50 euro ongemakvergoeding kan krijgen als je op de dag van de tariefwijziging bent overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

paQ

banaliteit schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:07:
Denken jullie dat je ook die 50 euro ongemakvergoeding kan krijgen als je op de dag van de tariefwijziging bent overgestapt?
nee

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 14:25
banaliteit schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:07:
waarom zouden ze? Wat was het ongemak dan wel als jij overstapt?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Mijn klacht die een paar weken geleden doorgestuurd werd naar het hoofdkantoor en met spoed behandeld zou worden, staat volgens de medewerker die ik vandaag sprak weer in een wachtrij en niemand weet hoe lang het nog duurt. Elke paar dagen een ander antwoord.

Eneco, hef jezelf op |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 21-10-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Hier ook bericht, voledige gecompenseerd en de 50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:10
Nadat ik gisteren nog een mail heb gestuurd dat ik ze tot volgende week de tijd gaf, en anders het hele dossier bij de geschillencommissie zou neerleggen, heb ik vandaag ook de compensatiemail gekregen.
Plus 50 euro voor de moeite zullen we maar zeggen.

Wat me gigantisch stoort is dat er in de aanhef gewoon een verkeerde naam staat, de overige gegevens lijken wel te kloppen. Maar ben dan ook gelijk benieuwd hoe Eneco omgaat met de privacy gevoelige gegevens...

Man man man wat een club is het toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Is iedereen die geld krijgt overgestapt? Ben wel benieuwd naar mensen die nog klant zijn model/variabel wat daar met het sept tarief gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:14
Ik ben blijven zitten, om >5sept weg te salderen tegen mijn (nog) komende netto opname.

Ik heb nog niets vernomen, ondanks dat ze mij vorige week aan de telefoon beloofde om DEZE week een terugbel te plannen... :F

"zie de maan schijnt door de bomen.... vol verwachting klopt mijn hart..." _O-
----------------------------
update; ZAT 22 OKT 15:29... en ik heb dus NIETS vernomen... volgende week maar weer eens bellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hansieo op 22-10-2022 15:30 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filimento
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-07 13:18
Vendetta_X schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:13:
Is iedereen die geld krijgt overgestapt? Ben wel benieuwd naar mensen die nog klant zijn model/variabel wat daar met het sept tarief gebeurt.
Ik ben ook nog steeds klant bij Eneco en heb een model overeenkomst. Eneco heeft eerder al wel aangegeven fout te zitten, maar nog te zoeken naar een oplossing. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Vanmorgen maar weer eens een reminder gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
Ook ik ben nog steeds een "variabele" klant.
++++++++++++++++++++++++++++
Mail van Eneco verstuurd op 30 september 2022.

U heeft op 13 september 2022 een klacht bij ons ingediend. Als eerste onze excuses voor de late beantwoording van uw klacht.

Wij snappen dat de wijziging van onze terugleververgoeding per 5 september heel vervelend is. Dat is waarom wij hebben besloten u te compenseren voor de stroom die u teruglevert in september 2022. Op het moment dat bekend is wat u in september heeft teruggeleverd maken wij een persoonlijke berekening.

Op welke manier u wordt gecompenseerd en met welk bedrag laten wij zo snel mogelijk weten.

Met vriendelijke groet,
++++++++++++++++++
En mijn reactie, gemaild op 3 oktober ( waar net als de mail van 30 september nog geen antwoord op is gekomen)

Beste Hannah en collega's

In het laatste telefoongesprek van maandag 19 september 2022 15:54 uur is nadrukkelijk door uw collega aan mij verteld, dat de terug leververgoeding bij mij niet gewijzigd was en onveranderd € 0,615 was. Over de tariefswijziging zou ik nog persoonlijk een bericht ontvangen. Pas dan zou na een bedenktijd van 30 dagen het nieuwe tarief mogen ingaan, zoals landelijk ook is afgesproken.
U heeft het over een verlaging van de terug leververgoeding per 5 september. Wij vielen niet onder deze wijziging.( telefoongesprek op 19-09-2022 15:54 uur.)
Ik snap dan ook niet uw redenatie.
Eerlijk gezegd had ik een mail van u verwacht met het nieuwe terug levertarief en de datum van ingang, zijnde 30 dagen na versturen van de mail.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Vendetta_X schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:13:
Ik ben inderdaad overgestapt, prima zelfs omdat ik nu bij UC een TLV krijg van rond de 90 cent.
Ik had geen zin om te blijven zitten omdat Eneco overduidelijk van plan was om ons een oor aan te naaien. Dat ze terug gefloten zijn heeft natuurlijk wel roet in hun plannen gegooid. UC had ook nog eens een betere deal, dus ik vind het prima zo.

Eneco compenseert dus nu de TLV tot en met de datum van mijn overstap. Uit mijn hoofd was dit rond 14 september.. 50 euro extra voor de overlast. Uiteindelijk is het ook een principe kwestie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 16:30
Bellen met de service desk helpt niet echt, vul het klachtenformulier maar in....
Nou dat werkt dus ook niet daar heb je een klantnummer voor nodig. Dat van mij als ex klant werkt niet meer.

Heb maar een klacht bij de ACM gemaakt.

Ben voorlopig nog niet klaar met Eneco.... :(

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Net ook maar eens een klacht ingeschoten. Onder het mom van niet geschoten is altijd mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Zojuist een mail ontvangen nadat ik een gemist gesprek had van Eneco. Ik heb gewoon het modelcontract. Hieronder de mail:

Dank u wel voor uw bericht!
Uw terugleveringstarief is nog het zelfde als de leveringstarieven. Dat kunt u ook terug zien op de maandelijkse energie rapporten.
Het wordt verder nagekeken waarom u andere tarieven terug ziet in de app en het zal al heel gauw weer de juiste tarieven in staan.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 16:42
WTF 8)7 :X
Ook ik heb reactie gehad op mijn klacht, niet de reactie waar ik op gehoopt had...
Natuurlijk ben ik geen klant meer na dit soort praktijken. Neemt niet weg dat je gewoon op mijn klantnummer de gegevens terug kan zoeken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gpUEfywPep44hLGYPPamz_bFNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BN16JOhNcttXXfzHXrpSriNW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door ybos op 21-10-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Bravertal schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:53:
Zojuist een mail ontvangen nadat ik een gemist gesprek had van Eneco. Ik heb gewoon het modelcontract. Hieronder de mail:

Dank u wel voor uw bericht!
Uw terugleveringstarief is nog het zelfde als de leveringstarieven. Dat kunt u ook terug zien op de maandelijkse energie rapporten.
Het wordt verder nagekeken waarom u andere tarieven terug ziet in de app en het zal al heel gauw weer de juiste tarieven in staan.
Ik heb de maand september even opgezocht. Worden we dus niet wijzer van. De TLV is nog onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaGYY0kwUtC7eGxyXSETfOl_U94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y0VIislwGxPWhRLrOBM9qNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:51

Leudal

2 X Pana MDC05J3E5 72 cpc

DeHollander schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:41:
Bellen met de service desk helpt niet echt, vul het klachtenformulier maar in....
Nou dat werkt dus ook niet daar heb je een klantnummer voor nodig. Dat van mij als ex klant werkt niet meer.

Heb maar een klacht bij de ACM gemaakt.

Ben voorlopig nog niet klaar met Eneco.... :(
Hier het zelfde met een modelcontract, van 5 september tot 19 september afgescheept met 9 cent.
Gisteren Eneco gebeld dat de eindfactuur niet klopt maar ze blijven erbijj dat ik het had moeten weten.
Klantenservice gezegd dat als ze de spelregels veranderen dit tijdig aan moeten geven.
Hier werd niks mee gedaan, heb ze verteld dat ik een klacht indien via klachtenkompas. Ben benieuwd hoe het afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Leudal schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:27:
[...]

Hier het zelfde met een modelcontract, van 5 september tot 19 september afgescheept met 9 cent.
Gisteren Eneco gebeld dat de eindfactuur niet klopt maar ze blijven erbijj dat ik het had moeten weten.
Klantenservice gezegd dat als ze de spelregels veranderen dit tijdig aan moeten geven.
Hier werd niks mee gedaan, heb ze verteld dat ik een klacht indien via klachtenkompas. Ben benieuwd hoe het afloopt!
Naast de waarschijnlijk duizenden andere klachten zullen ze er niet van schrikken.
Je zou het nu ook via de geschillencommissie kunnen spelen, waar ze waarschijnlijk ook niet van onder de indruk zijn maar hiermee krijg je zeer waarschijnlijk wel alsnog je geld.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:58
Reactie Eneco:

Naar aanleiding van uw mail van 13 oktober 2022 stuur ik u deze mail.

Het tarief voor teruglevering is aangepast per 5 september 2022 naar 09.00 cent p/kwh.
De 30 dagen communicatie is bedoeld voor de wijziging van een stroom of gas tarief.

Dus de terugleververgoeding voor stroom valt niet onder een stroom tarief 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:49

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Nog steeds geen compensatie voorstel. Maandag nog gebeld met klachten management, zou aangepakt gaan worden Vage bende dat ze niet gewoon alle klachten in 1x afhandelen.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeHollander
Net maar even een klacht aangemaakt op Klachtenkompas.

Eens kijken of ze daar wel op reageren. :-(

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:39
Nou, ik heb na overstap naar vandebron eindelijk de eindnota binnen.

Er klopt echt geen hout van wat er in staat, sterker nog de doorgegeven meterstanden per tariefwijziging gedurende mei, juni, juli, aug en okt periode staan niet niet eens in de eindnota vermeld.

Er staat ook nergens wat het teruglevertarief is voor die periodes. Het is dus maar een beetje natte vinger werk geworden heb ik het idee. (ik had het modelcontract van €0,58 en later €0,36)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqV5ZuWZxzKbMVY5qy4-Ib4x4lM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XikMjP1Us8gverSIvDUiz2aN.jpg?f=user_large

Volgens mijn eigen cijfers krijg ik nu +/- 500 euro minder dan ik zou moeten krijgen, maar ik heb simpelweg geen tijd om hier uren en uren in te steken en met dat rotbedrijf over en weer te ruziën.

Wel blij dat ik in ieder geval een aardige som krijg terwijl de meeste mensen in de penarie zitten door de energiemarkt. Ik zal de komende maanden daar maar aan blijven denken tot de lente. Dan zien we wel weer hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:35
Dusky5 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:19:
Nou, ik heb na overstap naar vandebron eindelijk de eindnota binnen.

Er klopt echt geen hout van wat er in staat, sterker nog de doorgegeven meterstanden per tariefwijziging gedurende mei, juni, juli, aug en okt periode staan niet niet eens in de eindnota vermeld.

Er staat ook nergens wat het teruglevertarief is voor die periodes. Het is dus maar een beetje natte vinger werk geworden heb ik het idee. (ik had het modelcontract van €0,58 en later €0,36)

[Afbeelding]

Volgens mijn eigen cijfers krijg ik nu +/- 500 euro minder dan ik zou moeten krijgen, maar ik heb simpelweg geen tijd om hier uren en uren in te steken en met dat rotbedrijf over en weer te ruziën.

Wel blij dat ik in ieder geval een aardige som krijg terwijl de meeste mensen in de penarie zitten door de energiemarkt. Ik zal de komende maanden daar maar aan blijven denken tot de lente. Dan zien we wel weer hoe verder.
Misschien moet je niet stoppen met lezen op de eerste pagina.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:39
reneeke1970 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Misschien moet je niet stoppen met lezen op de eerste pagina.....
Huh, dit is niet de eerste pagina. Heb de PDF 2 x doorgenomen, wat mis ik volgens jou?
Ik heb overigens nog een ferrarismeter dus misschien wijkt het daarom af met de gemiddelde nota.

[ Voor 8% gewijzigd door Dusky5 op 22-10-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Laatst online: 08:35
Dusky5 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

Huh, dit is niet de eerste pagina. Heb de PDF 2 x doorgenomen, wat mis ik volgens jou?
Ik heb overigens nog een ferrarismeter dus misschien wijkt het daarom af met de gemiddelde nota.
Dan zal dat het probleem zijn ja, normaal heb je eerst een overzicht, wat jij nu hebt, en daarna de specificaties per periode, per tarief en per telwerk de standen erbij.

Nog een keer gekeken, en er moet meer zijn, jou terug levering word vermeld als bedrag, de standen en tarieven moeten ergens staan

[ Voor 12% gewijzigd door reneeke1970 op 22-10-2022 14:45 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ook hier een eindnota waarin ze met 0,09 TLV gerekend hebben. Ik had al eerder een mail gestuurd dat ik hier niet netjes over geïnformeerd was, en ze verzocht dat terug te draaien. Ze mogen me daarna prima alsnog een wel van te voren aangekondigde verlaging geven. Men ging het uitzoeken, maar dat heb ik niets meer van gehoord. Mail gestuurd met bezwaar, we gaan zien wat er gebeurt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 00:07
Milmoor schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:00:
Ook hier een eindnota waarin ze met 0,09 TLV gerekend hebben. Ik had al eerder een mail gestuurd dat ik hier niet netjes over geïnformeerd was, en ze verzocht dat terug te draaien. Ze mogen me daarna prima alsnog een wel van te voren aangekondigde verlaging geven. Men ging het uitzoeken, maar dat heb ik niets meer van gehoord. Mail gestuurd met bezwaar, we gaan zien wat er gebeurt.
Wel apart dat ze dit nu nog steeds flikken bij Eneco, na al die uitspraken van ACM en geschillencommissie dat is. Via de App zie ik dat bij mij gewoon 0,61kwh berekend wordt wat betreft Tlv. (modelcontract)

Is dit willekeur van Eneco of gokken ze erop dat ze Tlv gelden in eigen zak kunnen behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.B.te L.
+++++++++++++++++++
Via de App zie ik dat bij mij gewoon 0,61kwh berekend wordt wat betreft Tlv. (modelcontract)
+++++++++++++++++++

Mika 7, zet je roze bril even af. In de app en op de site worden de terug geleverde kW uren vermenigvuldigd met het tarief van leveren. En niet vermenigvuldigd met 0,615(= het terug levertarief).

Dus in de app en op de website kun je niet zien wat jij betaald krijgt voor je terug geleverde stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 20:37
Je kan het wel in je app zien maar niet bij verbruik.
Deze berekening klopt niet.
Kijk in je app bij ‘regelen’ , dan tabblad ‘ producten’.
Daar staan de prijzen, ook de tlv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
En dat is maar de vraag.
Geen persoonlijk bericht gehad van tariefswijziging terug levering?
Kom er dan maar eens achter wat je terug krijgt.

Sluit je nu een contract af?
Dan is de terug lever vergoeding 9 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 20:37
M.B.te L. schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:38:
En dat is maar de vraag.
Geen persoonlijk bericht gehad van tariefswijziging terug levering?
Kom er dan maar eens achter wat je terug krijgt.

Sluit je nu een contract af?
Dan is de terug lever vergoeding 9 cent.
Mee eens, tlv staat bij mij op 0,09€, was 0,61€.
Weet niks van nieuwe voorwaarden of enig ander bericht. Zaak loopt intussen bij geschillencommissie, zie:
Aadjuh_ in "Eneco Tarieven?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
M.B.te L. schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:45:
+++++++++++++++++++
Via de App zie ik dat bij mij gewoon 0,61kwh berekend wordt wat betreft Tlv. (modelcontract)
+++++++++++++++++++

Mika 7, zet je roze bril even af. In de app en op de site worden de terug geleverde kW uren vermenigvuldigd met het tarief van leveren. En niet vermenigvuldigd met 0,615(= het terug levertarief).

Dus in de app en op de website kun je niet zien wat jij betaald krijgt voor je terug geleverde stroom.
Laat mij nou even genieten van feitelijke opbrengst ajb, :+ ik weet, met die App draaien ze je 'n rad voor ogen, ook bij mij is Tlv allang teruggezet naar 0,09 als ik contract in App check.
Ik heb verder alhoewel niks/0 vernomen van Eneco, dus ik claim ook oktober van ze straks, we gaan over naar elders per 1-11.

Met dank aan @Aadjuh_

https://www.degeschillenc...-over-tariefswijzigingen/

https://www.degeschillenc...ondiging-was-niet-tijdig/

https://www.degeschillenc...eovereenkomst-is-te-kort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesp
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Vandaag ook reactie gehad, ook hier compensatie met terugwerkende kracht en 50 euro genoegdoeningsbonus.

Edit: compensatie vanaf 5 sept.(datum verlaging naar 9 cent) tot overstapdatum, in mijn geval 20 sept.
Compensatie naar contracttarief voor de periode 5-20 sept naar 61,4ct ipv 9 cent, plus 50 euro bonus.

[ Voor 50% gewijzigd door jannesp op 24-10-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
jannesp schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:39:
Vandaag ook reactie gehad, ook hier compensatie met terugwerkende kracht en 50 euro genoegdoeningsbonus.
Hier ook, vanochtend......

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 23:43

uibeltje

Idiotheque

@Naalroc N.a.v. een mail/telefoontje of iets op klachtenkompas? Al een maand geleden laatste contact met Eneco gehad maar het blijft erg stil en hoop de juiste weg te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
@uibeltje Mijn complaint van 5 oktober werd aangehaald in de betreffende mail van Eneco, maar inmiddels stond er sinds een paar dagen ook een klacht op klachtenkompas, maar die lijkt nu niet de aanleiding te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
jannesp schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:39:
1. ben je nog klant?
2. welk contract heb/had je?

Zonder dit te weten kan *ik* er in ieder geval weinig mee :>

Ik was klant, ergens eind sept van eneco naar UC gegaan. Ik had een modelcontract. Hoop dat ik nog iets kan regelen om de weken in sept terug te krijgen aan 61cnt en niet aan 9cnt. Eindafrekening al lang gehad...

[ Voor 24% gewijzigd door PCJR op 24-10-2022 12:55 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
PCJR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:54:
Ik was klant, ergens eind sept van eneco naar UC gegaan. Ik had een modelcontract.
Denk dat we het qua timing/contracten aardig vergelijkbaar hebben:

Hier ook Eneco klant tot midden/eind september, ben toen naar UC gegaan.
Ik had ook een modelcontract €0,61 TLV
Eindafrekening gekregen met €0,09 TLV vanaf 5 sept.
Toen via de klachtenlijn klacht ingediend.

Vanmorgen een nette email met berekening erbij gekregen dat ik het verschil + €50 terug krijg. :)

Slechte zaak, slecht geregeld, slechte communicatie. Maar netjes opgelost. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
Hier net en email ontvangen van Eneco.

Het verkeerd afgerekende bedrag wordt gecorrigeerd _/-\o_

Helaas geen 50€ extra ter compensatie maar daar ging het me ook niet om.....

Klacht via klachtenkompas dan gaat het wel sneller (mail voor afhandeling via Klachtenkompas kwam er direct achteraan)

[ Voor 24% gewijzigd door DeHollander op 24-10-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

nou hier ander nieuws
U heeft een klacht bij ons ingediend over uw terugleververgoeding. Als eerste onze excuses voor de late beantwoording van uw klacht.

Compensatie
Wij snappen dat de wijziging van onze terugleververgoeding per 5 september heel vervelend is. Dat is waarom wij hebben besloten u te compenseren voor de stroom die u teruglevert in september 2022.

Persoonlijke berekening
Wij hebben een persoonlijke berekening gemaakt op basis van uw maandelijks energierapport. Uw levert geen stroom en de opgewekte energie wordt direct gesaldeerd met uw verbruik. U ontvangt daarom geen compensatie.

Gaat u in de toekomst wel terugleveren, dan geldt ook voor u de gewijzigde terugleververgoeding van € 0,09 per kWh. Dit is exclusief btw, Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie en vaste leveringskosten.
echt ik val van mijn stoel... alsof je tegen muren praat! :(

Weer gebeld met de klachtenmanagement lijn en doorverbonden naar de schrijver van de mail.

Hoe kun je schrijven dat je de energierapporten erbij pakt en ziet dat ik niet terug lever?
- oh uh.. oh ja ik zie het nu ook, dan is dat fout gegaan.

ya think!?

Klacht heropend.
@DeHollander wel vreemd dat een wel en de ander geen compensatie krijgt. Het is volstrekte willekeur lijkt het wel.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
paQ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:37:
nou hier ander nieuws

[...]

echt ik val van mijn stoel... alsof je tegen muren praat! :(

Weer gebeld met de klachtenmanagement lijn en doorverbonden naar de schrijver van de mail.

Hoe kun je schrijven dat je de energierapporten erbij pakt en ziet dat ik niet terug lever?
- oh uh.. oh ja ik zie het nu ook, dan is dat fout gegaan.

ya think!?

Klacht heropend.
@DeHollander wel vreemd dat een wel en de ander geen compensatie krijgt. Het is volstrekte willekeur lijkt het wel.
Zet gewoon een klacht neer op Klachtenkompas.....

Eens kijken hoe snel ze het dan oplossen. Bij mij de eerste werkdag zaterdag geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
SmiGueL schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Denk dat we het qua timing/contracten aardig vergelijkbaar hebben:

Hier ook Eneco klant tot midden/eind september, ben toen naar UC gegaan.
Ik had ook een modelcontract €0,61 TLV
Eindafrekening gekregen met €0,09 TLV vanaf 5 sept.
Toen via de klachtenlijn klacht ingediend.

Vanmorgen een nette email met berekening erbij gekregen dat ik het verschil + €50 terug krijg. :)

Slechte zaak, slecht geregeld, slechte communicatie. Maar netjes opgelost. :)
010-8923094
Dit nummer is dood volgens mij, krijg een bandje en verder niks.

Hoe heb je hen bereikt? En wat heb je getypt/gezegd? Ik wil het ook voor elkaar krijgen... Compensatie boeit me nog niet zo 123, 99% gaat om t principe.

:/ Dat dit een les voor elke toko mag zijn...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeHollander
PCJR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

010-8923094

Hoe heb je hen bereikt? En wat heb je getypt/gezegd? Ik wil het ook voor elkaar krijgen... Compensatie boeit me nog niet zo 123, 99% gaat om t principe.

:/ Dat dit een les voor elke toko mag zijn...
Vandaag nog gebeld nr werkt wel maar volgens mij gooien ze vroeg het bandje erop....
Tijdens het gesprek kwam van een andere Eneco collega de mail binnen met de oplossing.
Gesprek was dan ook vrij snel afgelopen, wel een zeer behulpzame dame trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door DeHollander op 24-10-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
PCJR schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:22:

010-8923094
Hoe heb je hen bereikt?
Gebeld. :Y)
En wat heb je getypt/gezegd?
Dat ik een klacht had. :P (vanwege een foutieve afrekening)

Dit nummer is eigenlijk alleen voor klanten die al een klacht hebben lopen. Dus hij vroeg ook hoe ik aan dit nummer kwam. >:)
Maar heeft toen gelijk de klacht aangemaakt; scheelt weer een uur in de wacht staan.
Ik las hier in dit topic wel eens dat klachten niet zijn doorgezet, dus dat gedoe heb je dan ook niet.

Maar misschien omdat nu iedereen uit dit topic dit nummer belt dat ze inmiddels een ander intern nummer hebben. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2022 17:41 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Jullie bellen echt teveel hoor, dan krijg je dit >:) als je solliciteert kan je het voor jezelf regelen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y70FGH75UTIH68_SiQI5rOlqeLc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHPVn8REENGJOxU1lMS4gZ0b.jpg?f=user_large

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
Wat is het emailadres van die afdeling? Ik heb nog een appeltje te schillen met Eneco wat betreft de warmtetarieven. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
GioStyle schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:13:
Wat is het emailadres van die afdeling? Ik heb nog een appeltje te schillen met Eneco wat betreft de warmtetarieven. :D
Het enige e-mailadres wat werkt is dat klantenservice e-mailadres:

Klantenservice@eneco.com

@PCJR je eindafrekening betwisten. Die 9 cent wist je niks van, niet gecommuniceerd, en je wil gecompenseerd worden voor het verschil (61-9).

Er van uitgaande dat jij ook niet geïnformeerd bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Straks radar over die terugleververgoeding van oa eneco.

[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 24-10-2022 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:29:
'Redelijke vergoeding'

Per maand salderen is wel de grootste middelvinger naar de consument trouwens

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 24-10-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Rol-Co schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:29:
Kan iemand die man die bij budget energie zit met maandelijks salderen en lage TLV zeggen dat die gewoon beter kan verkassen ipv te blijven zitten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

padoempats schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:09:
[...]

Kan iemand die man die bij budget energie zit met maandelijks salderen en lage TLV zeggen dat die gewoon beter kan verkassen ipv te blijven zitten ?!
Als ie een flex contract heeft wel, maar gok dat ie ook nog vast heeft, dan heb je ook die mail maar daar geldt dat niet.
Overstappen kan problemen opleveren als je nog gas hebt, dan kan het ook duur uitvallen.

Maar je hebt gelijk, ik ging er ook met gierende banden weg ( net weg maar was vast 13 cent en heb zelfs nog een 150,- bonus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
padoempats schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:09:
[...]

Ik vermoed dat ie wel weg kan maar dat hij aanneemt dat overstappen overal even duur of nog duurder zal zijn. Bij de grote energie boeren is dat veelal ook zo. Bij kleinere spelers zijn er wel uitzonderingen zoals Zonneplan en ANWB energie die met dynamische tarieven werken. (ANWB heeft klant/stop momenteel)

Hij zou ook naar Engie kunnen die afgelopen week gunstiger waren en evt ook blijven. (gas prijs daalt)

[ Voor 3% gewijzigd door Mika7 op 24-10-2022 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Mika7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:18:
[...]

Ik vermoed dat ie wel weg kan maar dat hij aanneemt dat overstappen overal even duur of nog duurder zal zijn. Bij de grote energie boeren is dat veelal ook zo. Bij kleinere spelers zijn er wel uitzonderingen zoals Zonneplan en ANWB energie die met dynamische tarieven werken. (ANWB heeft klant/stop momenteel)

Hij zou ook naar Engie kunnen die afgelopen week gunstiger waren en evt ook blijven. (gas prijs daalt)
Powerpeers, geen kleintje, biedt 21c per kWh en saldeert per jaar, waar het hem om gaat. Als je over een jaar wil salderen is een partij met dynamische tarieven wel de laatste waar je moet zitten. Die salderen niet per maand maar zelfs per uur :)

[ Voor 11% gewijzigd door padoempats op 25-10-2022 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Vanochtend eindelijk ook de mail dat ze corrigeren met 50 euro erbij voor het ongemak. Het duurt lang en kost te veel tijd, eind goed al goed denken we dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 12:24
Vandaag mijn eindafrekening gekregen. Daar staat het totaal verbruik stroom -16690 kWh met het bedrag 4.200,10- . Als ik dus terugreken betalen ze me dus 0.251 cent per kWh. In mijn contract staat echter dat ik een TLV heb van -0,2819. Proberen ze me nu gewoon een oor aan te naaien of mis ik iets en kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afas schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:
Vanochtend eindelijk ook de mail dat ze corrigeren met 50 euro erbij voor het ongemak. Het duurt lang en kost te veel tijd, eind goed al goed denken we dan maar.
Ik heb vanochtend ook een mail ontvangen met een correctie, echter zonder de €50 compensatie. Het blijft willekeur daar bij Eneco :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:36
Vanochtend ook een mail ontvangen over correctie TLV plus de €50 compensatie, erg fijn. Nu weer door met nog meer geld vangen bij UC (€0,91 gemiddeld per kWh door op de juiste dag overgestapt te zijn - voor zolang het duurt).

Wel opvallend dat dit bijna direct volgt nadat ik gisteren een reply had gestuurd op de eerdere aankondiging over de persoonlijke berekening...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
padoempats schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Powerpeers, geen kleintje, biedt 21c per kWh en saldeert per jaar, waar het hem om gaat. Als je over een jaar wil salderen is een partij met dynamische tarieven wel de laatste waar je moet zitten. Die salderen niet per maand maar zelfs per uur :)
Correct, salderen is met name 'n seizoen issue dus als je veel opbrengst hebt. Zoals in 't programma van Radar besproken verwacht ik ook dat de overheid voor de lange termijn iets gaat doen aan de Tlv & saldeer voorwaarden.

Verder ben ik benieuwd wat mijn Eneco eindrekening gaat opleveren binnenkort, of ze voor de Tlv maand oktober nog 'n 0,09 trucje gaan proberen te verzinnen blijft ffe afwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
fsfikke schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb vanochtend ook een mail ontvangen met een correctie, echter zonder de €50 compensatie. Het blijft willekeur daar bij Eneco :p
ik ook, correctie van 340 euro, maar geen 50 euro compensatie. Wel klacht via email, niet via klachtenkompas oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rube schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

ik ook, correctie van 340 euro, maar geen 50 euro compensatie. Wel klacht via email, niet via klachtenkompas oid.
klacht indienen, ongelijke behandeling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
  • Laatst online: 12-09 17:48
Fredericm schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:18:
Eindelijk bericht van Eneco. Ik word gecorrigeerd. Ik krijg over 328 Kwh het verschil tussen 61,425 en 9,00 en 50 euro voor het ongemak. Ik mag eneco eigenlijk wel dankbaar zijn. Zonder de 9 cent TLV was ik nooit gaan shoppen en niet bij UC uitgekomen (tegen 90 cent). De 222 euro wordt binnen 2 weken uitbetaald
Ik heb mijn geld gekregen. Alle andere forum lezers nog veel succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
geedsen schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:41:
Vandaag mijn eindafrekening gekregen. Daar staat het totaal verbruik stroom -16690 kWh met het bedrag 4.200,10- . Als ik dus terugreken betalen ze me dus 0.251 cent per kWh. In mijn contract staat echter dat ik een TLV heb van -0,2819. Proberen ze me nu gewoon een oor aan te naaien of mis ik iets en kan dat kloppen?
Ik denk dat je vooral jezelf een oor hebt aangenaaid door met een TLV van 28ct en zo’n gigantische teruglevering niet over te stappen?

En verder kunnen wij natuurlijk zonder inzage in de nota en het contract niet weten of je wel goed vergelijkt (btw, energiebelasting, ODE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
Hier ook na een klacht indienen via de site vandaag de mail binnen dat het gecompenseerd wordt. Geen extra €50 voor het ongemak en dat had ik ook niet echt; heb na de afrekening welgeteld 1 mailtje gestuurd en afgewacht. Ik vind het prima zo.

ik heb op 5 oktober mijn klacht ingediend en nu dus 25 oktober reactie. Nu nog maximaal 2 weken wachten voor het restant geld binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
Grappig stuk over het overnemen van klanten bij de toen ongevallen energiemaatschappijen door Eneco en Innova.

De tarieven zoals ze waren hadden meegenomen moeten worden.

Kan dit nou achteraf nog tot een claim leiden bij Eneco en Innova? Deze vraag hier ivm de liquiditeitsdiscussie.

[ Voor 14% gewijzigd door Whiskey48 op 25-10-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leudal
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:51

Leudal

2 X Pana MDC05J3E5 72 cpc

Leudal schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:27:
[...]

Vandaag een mailtje dat ze het verschil gaan vergoeden.
Vanaf 20 september bij U.C. met nog een hoge terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Nog mensen hier die per, laten we zeggen halverwege november naar een andere partij gaan? Ik lever nu nog ruim terug bij UC. Maar die wil ik cashen in plaats daar straks vanaf te gaan snoepen bij verbruik. Ik zie dat Engie en Vattenfall redelijk gelijkwaardige tarieven hanteren op dit moment. Sowieso lager dan de TLV bij UC.

Ben wel benieuwd namelijk hoe ze dat gaan doen straks met de pricecap.
Het zou me (gezien de praktijken afgelopen zomer) weer eens niet verbazen als ze een constructie bedenken waarbij er tot aan de pricecap een tariefsperiode afgesloten wordt.. of zouden ze eindelijk geleerd hebben en het salderen netjes door laten lopen, waarbij het tarief gecapped wordt, maar in werkelijkheid wel hoger ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:17

j4y

NileZ_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:55:
Nog mensen hier die per, laten we zeggen halverwege november naar een andere partij gaan? Ik lever nu nog ruim terug bij UC. Maar die wil ik cashen in plaats daar straks vanaf te gaan snoepen bij verbruik.
Ik stap per 1 nov over naar Vattenfall. Heb dan 1,5 maand bij UC gezeten. Vattenfall had in eerste instantie maandbedrag op 125 euro gezet maar via klantenservice op 5 euro kunnen zetten. Is alleen nog niet bijgewerkt op mijn account dus ben wel benieuwd of dat goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
j4y schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:12:
[...]

Ik stap per 1 nov over naar Vattenfall. Heb dan 1,5 maand bij UC gezeten. Vattenfall had in eerste instantie maandbedrag op 125 euro gezet maar via klantenservice op 5 euro kunnen zetten. Is alleen nog niet bijgewerkt op mijn account dus ben wel benieuwd of dat goed is gegaan.
Ja ik denk ook Vattenfall. Volgens mij doen die een overstap binnen 15 dagen. Zou mij ook alleen gaan om te cashen.
Na 31 december geldt er een cap natuurlijk. Maar ben benieuwd hoe ze dan de maanden november en december verwerken in jouw geval.. immers na 31 december is het tarief lager door die cap..

Als ze correct salderen, is er niks aan de hand. En denk ook dat dat zo is. Immers is de TLV van Vattenfall sowieso maar 19 cent. Maar ze hebben er vast wel op zitten broeden haha.

Edit:
@j4y variabel of model gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:17

j4y

Heb niet persee gekozen, gewoon op de website aangevraagd. Blijkt een modelcontract te zijn.

Heb geen antwoord verder op je vraag ga het wel zien en hopen dat het goed gaat. En anders is er nog de 190 euro van Rutte. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 13:15

ComPeter

iddqd idkfa

https://radar.avrotros.nl...chter-bij-energieprijzen/

Item terugleververgoeding bij Radar

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59
Door Eneco gecompenseerde mensen: wat voor contract hadden jullie?

Ik had een modelcontract, ben inmiddels verhuisd naar UC maar een klacht ingediend omdat op mijn jaarnota van 5-9 tot ergens in oktober met 9 ct is gerekend terwijl ik nooit bericht heb gehad.

Antwoord Eneco nu:
U heeft een variabel contract gehad wat betreft uw stroom. In de algemene voorwaarden vindt u terug dat wij de wijziging van de teruglevering mogen doorvoeren. Ik wil graag mijn excuses aanbieden dat u niet tussentijds bent bericht m.b.t. de wijziging. Ik begrijp dat dit niet prettig voor u is.

Helaas kan ik de tussentijdse wijziging niet terug draaien.
Variabel contract? Ik had een modelcontract...

Is het echt willekeur wie er gecompenseerd wordt of ligt dit wel aan het type contract?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:48:

Ik had een modelcontract, ben inmiddels verhuisd naar UC maar een klacht ingediend omdat op mijn jaarnota van 5-9 tot ergens in oktober met 9 ct is gerekend terwijl ik nooit bericht heb gehad.

Antwoord Eneco nu:

[...]

Is het echt willekeur wie er gecompenseerd wordt of ligt dit wel aan het type contract?
Helaas nog steeds afhankelijk van de medewerker die je mail beantwoord. Volhouden en eventueel de route van klachtencompas bewandelen. En vooral benadrukken dat ze de voorwaarden hebben aangepast zonder je hier van op de hoogte te stellen en dat dit volgens de voorwaarden verplicht zijn. Hier ook modelcontract en vandaag pas de mail gekregen met de concrete compensatie na wederom een mail en klacht via klachtencompas.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Atomius schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:48:

Antwoord Eneco nu:

[...]

Model
Bij mij willen ze er ook niet aan. Mijn klacht dateert van 26 augustus, er is een case nummer, maar men wil mij niet compenseren. Begin oktober heb ik het bij de geschillencommisie neergelegd. Nog steeds geen reactie van Eneco. Ze hebben tot 5 november de tijd om zich te verweren op mijn eis, daarna neemt de geschillencommisie een besluit.
Het lijkt inderdaad net alsof er weer een vreemd criterium is wie er wel of niet gecompenseerd wordt net zoals wie er wel of geen bericht krijgt van de tariefwijzigingen.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Wel mooi trouwens, als Eneco zich niet voor 5 november bij mij meldt met een schikking moet de geschillencomissie een besluit nemen en dus zo'n stukje schrijven. Daar kunnen we later mee slaan als een andere boer zoiets weer doet. Dus ik hoop dat Eneco zich niet meldt bij mij eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Srednier schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:39:
Wel mooi trouwens, als Eneco zich niet voor 5 november bij mij meldt met een schikking moet de geschillencomissie een besluit nemen en dus zo'n stukje schrijven. Daar kunnen we later mee slaan als een andere boer zoiets weer doet. Dus ik hoop dat Eneco zich niet meldt bij mij eigenlijk
Geen ervaring mee, maar meen dat als je 'tegenstander' niet reageert bij de commissie, dat je dan gewoon in het gelijk wordt gesteld. Geen verdere verklaringen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filimento
Srednier schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:39:
Uiteindelijk zou dat het beste zijn inderdaad. Ervan uitgaande dat je in je gelijk word gesteld.

Ik heb vandaag ook weer reactie van Eneco:
Hartelijk dank voor uw mail. Deze is in goede orde ontvangen. Ik bied mijn excuses aan voor de late reactie. Momenteel is het enorm druk op de klantenservice.

Ik begrijp uw situatie en uw frustratie rondom het teruglevertarief. Helaas draaien wij de terugleververgoeding niet terug voor klanten met een modelcontract.

In deze mail leg ik u graag uit waarom de terugleververgoeding is verminderd, en wat dat voor u betekent.

Terugleververgoeding
Vanaf 5 september 2022 wijzigt de teruglevering naar 0,09 cent per opgewekte kWh.
Wij veranderen de terugleververgoeding omdat de waarde van de teruggeleverde stroom een stuk lager ligt dan voorheen. Er wordt steeds meer stroom opgewekt door huishoudens. Doordat er steeds meer eigen opwek is, is er op sommige momenten stroom 'teveel'. Alle stroom die over is moet voor een goedkopere prijs aan de markt worden terug verkocht. Dit zorgt ervoor dat wij redelijkerwijs klanten niet meer een hogere terugleververgoeding kunnen betalen voor wat er teruggeleverd wordt.

De saldering zal echter hetzelfde blijven. Dit wordt nog steeds 1 op 1 tegen elkaar weggestreept.
Mocht het opgewekte stroom lager zijn dan uw stroomverbruik, dan is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Mag Eneco de voorwaarden tussentijds aanpassen?
In onze algemene leveringsvoorwaarden, die u heeft gehad bij uw contract, staat dat wij onze algemene leveringsvoorwaarden mogen aanpassen. Mits dit minimaal 10 dagen van te voren bekend is gemaakt.
De terugleververgoeding staat dus niet vast in het contract en kan, net als belastingen, wijzigen.

Opzeggen?
Mocht u uw contract willen opzeggen? Dan is dit mogelijk. Houdt hierbij wel rekening met een opzegtermijn van 9 dagen. Wij adviseren u om eerst een andere energieleverancier te zoeken voordat u uw contract opzegt, zo voorkomt u dat u zonder stroom zit. Mocht u een vast contract hebben, ontvangt u hiervoor wel een opzegboete. De hoogte hiervan vindt u terug in uw contractvoorwaarden.

Vragen?
Bent u geholpen met de regeling en mijn uitleg over de voorwaarden? Voor vragen of opmerkingen bereikt u mij of een van mijn collega’s van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur op telefoonnummer 088 895 5955.

Met vriendelijke groet,
8)7
Het is wel de eerste fatsoenlijke mail van Eneco, maar wederom vergeten ze te reageren op mijn klacht: dat ik geen bericht heb ontvangen van de wijziging. |:(

Ben er nu wel klaar mee, dus klachtenkompas.nl maar eens bezoeken >:)
En uiteraard maar weer een mail tikken...

Het is dus echt volstrekt willekeur, ik heb zelfs al een mail van Eneco dat ze fout zitten en nog zoeken naar een oplossing, eveneens was dat wat ik 2 weken geleden telefonisch te horen heb gekregen.

Ter info: betreft model ovk en ik ben nog steeds klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Filimento schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Uiteindelijk zou dat het beste zijn inderdaad. Ervan uitgaande dat je in je gelijk word gesteld.

[...]

8)7
Het is wel de eerste fatsoenlijke mail van Eneco, maar wederom vergeten ze te reageren op mijn klacht: dat ik geen bericht heb ontvangen van de wijziging. |:(

Het is dus echt volstrekt willekeur, ik heb zelfs al een mail van Eneco dat ze fout zitten en nog zoeken naar een oplossing, eveneens was dat wat ik 2 weken geleden telefonisch te horen heb gekregen.

Haha, dus na een klacht over een TLV van 0,09 E/kWh wordt je of gecompenseerd of de TLV wordt nog eens verder terug gezet naar 0,0009 E/kWh. Die TLV kreeg ik ook te horen op 6 september na mijn klacht. Dat ze die fout er nog steeds in hebben zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Nog mensen hier die per, laten we zeggen halverwege november naar een andere partij gaan? Ik lever nu nog ruim terug bij UC. Maar die wil ik cashen in plaats daar straks vanaf te gaan snoepen bij verbruik. Ik zie dat Engie en Vattenfall redelijk gelijkwaardige tarieven hanteren op dit moment. Sowieso lager dan de TLV bij UC.

Ben wel benieuwd namelijk hoe ze dat gaan doen straks met de pricecap.
Het zou me (gezien de praktijken afgelopen zomer) weer eens niet verbazen als ze een constructie bedenken waarbij er tot aan de pricecap een tariefsperiode afgesloten wordt.. of zouden ze eindelijk geleerd hebben en het salderen netjes door laten lopen, waarbij het tarief gecapped wordt, maar in werkelijkheid wel hoger ligt?
Per 1 nov naar SamenOm, voor 37cnt per kwh.

Per 1 jan voor 2 maanden naar Tibber, mochten de uurprijzen hier ver onder komen. 1 Maart weer iets anders, hoogste TLV ofzo, geen id hoe het er dan uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filimento
Srednier schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Haha, dus na een klacht over een TLV van 0,09 E/kWh wordt je of gecompenseerd of de TLV wordt nog eens verder terug gezet naar 0,0009 E/kWh. Die TLV kreeg ik ook te horen op 6 september na mijn klacht. Dat ze die fout er nog steeds in hebben zitten
Oeh scherp, ik had er al overheen gelezen, had het graag nog even benoemd in de reactie op hun mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:00:
Ik heb netjes alsnog de missende 117 euro plus 50 euro vergoeding gekregen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:09
Hier ook een mail gehad:
Beste heer  X,

Op 5 september 2022 heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.

Wij hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van het teruglevertarief. Daarom hebben wij besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt. We doen ons best om je zo snel mogelijk te informeren.

Compensatie
Om je tegemoet te komen voor de genomen moeite, vergoedt Eneco 50 euro uit coulance, met behoud van rechten en weren. Binnen twee weken ontvang je dit bedrag op je rekening. Heb je nog een openstaande rekening bij Eneco? Dan wordt de compensatie hier eerst mee verrekend.

Heb je een vraag?
Kijk dan op eneco.nl/service, hier vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Bel dan naar onze Klantenservice via het telefoonnummer 088 - 8955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Dan konden ze dat toch zo in deze mail zetten dat de TLV veranderd? Dan was 't klaar geweest. Nu gaan ze er nog weer langer mee sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
Filimento schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:52:

Hartelijk dank voor uw mail. Deze is in goede orde ontvangen. Ik bied mijn excuses aan voor de late reactie. Momenteel is het enorm druk op de klantenservice.

Ik begrijp uw situatie en uw frustratie rondom het teruglevertarief. Helaas draaien wij de terugleververgoeding niet terug voor klanten met een modelcontract.

In deze mail leg ik u graag uit waarom de terugleververgoeding is verminderd, en wat dat voor u betekent.

Terugleververgoeding
Vanaf 5 september 2022 wijzigt de teruglevering naar 0,09 cent per opgewekte kWh.
Wij veranderen de terugleververgoeding omdat de waarde van de teruggeleverde stroom een stuk lager ligt dan voorheen. Er wordt steeds meer stroom opgewekt door huishoudens. Doordat er steeds meer eigen opwek is, is er op sommige momenten stroom 'teveel'. Alle stroom die over is moet voor een goedkopere prijs aan de markt worden terug verkocht. Dit zorgt ervoor dat wij redelijkerwijs klanten niet meer een hogere terugleververgoeding kunnen betalen voor wat er teruggeleverd wordt.

De saldering zal echter hetzelfde blijven. Dit wordt nog steeds 1 op 1 tegen elkaar weggestreept.
Mocht het opgewekte stroom lager zijn dan uw stroomverbruik, dan is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Mag Eneco de voorwaarden tussentijds aanpassen?
In onze algemene leveringsvoorwaarden, die u heeft gehad bij uw contract, staat dat wij onze algemene leveringsvoorwaarden mogen aanpassen. Mits dit minimaal 10 dagen van te voren bekend is gemaakt.
De terugleververgoeding staat dus niet vast in het contract en kan, net als belastingen, wijzigen.

[...]

8)7

Als je mij vraagt komt dit van 'n Eneco medewerkster die een oud template gebruikt om bepaalde standaard mails te beantwoorden, dus zoals ze 1e week september deden. Deze mail lijkt al lang achterhaald, zovelen hier op het forum hebben reeds 'n fatsoenlijke correctie ontvangen. Zowel model als vaste contracten.

[ Voor 43% gewijzigd door Mika7 op 25-10-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07-2024

MvM

Ik heb een modelcontract bij Eneco en heb op 12 september een klacht ingediend via het formulier op de website over de verlaging van de tlv. Ben wel gewoon gebleven omdat ik het overschot gebruik voor de nieuwe elektrische auto (per vandaag) en via de werkgever wordt dat vergoed tegen het levertarief (dus inclusief belastingen etc.). Misschien was overstappen nog wat gunstiger, maar ik vond dit al prima. Gister heb ik van Eneco een mail gehad met daarin de vergoeding à €50,- ter compensatie voor het niet informeren van de verlaging van de tlv. Verder stond erin dat ze hun best gaan doen om me op korte termijn persoonlijk te informeren over de aangepaste tlv. Bijzonder om te lezen dat sommige wel en sommige niet de compensatie krijgen, waarom dit kan is mij niet duidelijk. Maar uiteindelijk vind ik het prima opgelost voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filimento
Op klachtenkompas reactie ontvangen:
Bedankt voor uw reactie. Op dit moment hebben wij nog niet het juiste antwoord. Wij verwachten binnen veertien dagen een passend antwoord te hebben op uw vraag over de aanpassing van de terugleververgoeding en de tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 12-09 15:44
Nav de tip over klachtcompas heb ik daar ook maar de ellende online gegooid.

De klacht die ik via Eneco zelf had aangemaakt komt geen reactie meer op behalve vage algemene verhalen van Eneco en de tussentijdse factuur die ik uiteindelijk gekregen heb klopt inderdaad niet want ze zijn doodleuk vanaf 5 september met 9 cent gaan rekenen waardoor er ruim 600KWh voor een te laag tarief berekend is.

(ik ben ondertussen nog we klant omdat ik in de winter toch geen overcapaciteit heb, bij de tussentijdse factuur is er gekozen om de jaarfactuur op te schuiven, qua salderen begin ik nu dus weer op nul dus zodra ik na de winter in april of mei weer in de "plus" zit kijk ik wel naar een partij met de beste TLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Renkie schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:39:
Nav de tip over klachtcompas heb ik daar ook maar de ellende online gegooid.

De klacht die ik via Eneco zelf had aangemaakt komt geen reactie meer op behalve vage algemene verhalen van Eneco en de tussentijdse factuur die ik uiteindelijk gekregen heb klopt inderdaad niet want ze zijn doodleuk vanaf 5 september met 9 cent gaan rekenen waardoor er ruim 600KWh voor een te laag tarief berekend is.

(ik ben ondertussen nog we klant omdat ik in de winter toch geen overcapaciteit heb, bij de tussentijdse factuur is er gekozen om de jaarfactuur op te schuiven, qua salderen begin ik nu dus weer op nul dus zodra ik na de winter in april of mei weer in de "plus" zit kijk ik wel naar een partij met de beste TLV
Waarom blijf je dan nog bij die partij?
Ik ben naar UC gegaan. En per 12 nov naar Tibber. Veel goedkoper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09 11:58
reactie gekregen van Eneco over de terug levering, ze hebben de aangegeven dat ze de procedure fout hebben gehanteerd, en dat ze de terug leververgoeding vanaf 5 september tot onze overstap 4 oktober naar UC uitbetalen aan de terug leververgoeding die gelde van voor 5 september, tevens nog een extra vergoeding van 50€ dus al met al erg netjes van ze. groeten dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhigh
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 09:32
Ik heb contractaanbod (variabel) van Vattenfall voor overstap media november. Gasprijs is 0,34 €/m3 goedkoper dan bij huidige leverancier. Bij mijn huidige leverancier nog wel een klacht lopen over niet informeren over wijziging voorwaarden én niet informeren over wijzigen terugleververgoeding naar 0,09€. Al twee weken in afwachting. Maar voor mij is het door lagere gasprijs in alle gevallen beter om nu over te stappen.

Wanneer in het voorjaar de saldering van de 'stroom gebruikt in de winter' weer ongeveer op 0 staat, kan ik weer kijken wat ik dan ga doen.

Amber 65 / combi VV en radiatoren / SWW via hr-ketel / bouwjaar 1993, isolatie vanuit bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:36
MaSw85 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:00:
Vanochtend ook een mail ontvangen over correctie TLV plus de €50 compensatie, erg fijn. Nu weer door met nog meer geld vangen bij UC (€0,91 gemiddeld per kWh door op de juiste dag overgestapt te zijn - voor zolang het duurt).

Wel opvallend dat dit bijna direct volgt nadat ik gisteren een reply had gestuurd op de eerdere aankondiging over de persoonlijke berekening...
En vanochtend de bevestiging van de vergoeding als in de standaard e-mail met berekening ontvangen en dat ik binnenkort iets gestort krijg. Maar daar staat die toegezegde 50 coulance niet in. Meer Tweakers die dit ook zo hebben gehad? Anyway, zien we over twee weken wel in de bijschrijving op de rekening. Evt. daarna maar weer reageren...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:08
Ook de mail ontvangen dat ze gaan terugbetalen. Alleen maken ze een (grote) rekenfout in mijn nadeel. Ben per 1 juli overgestapt naar Eneco modelcontract en kreeg toen een terugleververgoeding van € 0,41265. Toen er nieuwe modeltarieven kwamen voor nieuwe contracten, heb ik mijn contract per 15 juli opgezegd en gelijk een nieuw modelcontract (ook bij Eneco) met teruglevertarief van €0,61425 per kWh.

Nu zegt Eneco dat ik altijd €0,41265 terugleververgoeding heb en vergoeden ze alleen van 5 september tot mijn overstapdatum van 19 september €0,41265 - € 0,9 per kWh. Heb daar gelijk op gereageerd via de email maar nog geen reactie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
MaSw85 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:30:
[...]

En vanochtend de bevestiging van de vergoeding als in de standaard e-mail met berekening ontvangen en dat ik binnenkort iets gestort krijg. Maar daar staat die toegezegde 50 coulance niet in. Meer Tweakers die dit ook zo hebben gehad? Anyway, zien we over twee weken wel in de bijschrijving op de rekening. Evt. daarna maar weer reageren...
Ja hier hetzelfde. De 50 euro stond ook niet in de nota. Heb er maar een mail achteraan gestuurd, maar ben ook wel benieuwd of dit bij andere mensen ook zo was en of ze de 50 euro wel overgemaakt hebben gekregen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels11
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:08
Ik had een modelcontract en ben op 15 september overgestapt uc. Ik heb mijn klacht bij de geschillencommissie ingetrokken nadat ik het verschuldigde bedrag en € 50 compensatie uitbetaald had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
niels11 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:07:
Ik had een modelcontract en ben op 15 september overgestapt uc. Ik heb mijn klacht bij de geschillencommissie ingetrokken nadat ik het verschuldigde bedrag en € 50 compensatie uitbetaald had gekregen.
Daar zat ik ook over na te denken als ze dat nog zouden doen. In jouw geval kun je dus fluiten naar die 52,50 euro neem ik aan? Of komt dat nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels11
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:08
Die had ik nog niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
niels11 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:07:
Ik kreeg de indruk dat specifiek Eneco Tlv klanten deze compensatie kregen voor het ongemak, dus los van het feit of er 'n geschillencommissie klacht gemaakt is of niet, 't gaat om de algemene Tlv klacht.

Ook welk contract je hebt of als je reeds weg bent bij Eneco zou niet moeten uitmaken voor deze compensatie die dus voor iedereen die geklaagd heeft zou kunnen gelden.

Dit is alleen mijn persoonlijke indruk, ik wordt verder niet bijzonder wijs van Eneco wat ze allemaal uitvogelen.
(die 50,- wel goed bedoelt uiteraard maar waarom de een niet en ander wel :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:40
Mika7 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 00:35:
[...]
Ik kreeg de indruk dat specifiek Eneco Tlv klanten deze compensatie kregen voor het ongemak, dus los van het feit of er 'n geschillencommissie klacht gemaakt is of niet, 't gaat om de algemene Tlv klacht.
Maar dat is dus niet zo. TLV klacht per email gestuurd, geen 50 euro extra gekregen (model contract).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik kreeg de 50 euro toezegging in de mail. Later ook 2 losse mailtjes, 1 met de juiste afrekening en 1 met de 50 euro compensatie. Het geld is al overgemaakt, 1 bedrag inclusief de 50 euro.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste