Eneco snoeit in terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Fairy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
[...]

Dat is wat ik toch wel doe. Ik heb een flink overschot omdat ik nog geen warmtepomp heb (wordt w.s. volgend jaar). Ik krijg dus van de elektraboer geld terug en voor gas moet ik betalen. Ik probeer dit dus voor een deel tegen elkaar weg te laten vallen, door zuinig met stroom te blijven.

Zo had ik in mijn patchkast ook een dikke 48 poorts switch hangen die net zoveel stroom neemt als een kleine server, terwijl mijn Netgear managed switch van 24 poorten maar 10 watt verbruikt en de functionaliteiten van de Cisco gebruik ik amper en de Netgear switcht net zo goed.

Uiteindelijk heb ik qua energiekosten vrij weinig te klagen. Heb geluk gehad dat ik op het dieptepunt qua prijs een hele pallet met panelen heb gekocht en ik een perfect dak heb en zelf kan leggen, maar ik heb wel medelijden met de mensen die hoge stroom en gaskosten hebben en hier niets tegen kunnen doen.
Je kunt net zo goed stellen dat je met je zonnepanelen de rekening van de sportschool drukt

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Zijn er nu mensen waar echt al concreet iets is aangepast of geregeld?

Ik heb zelf ook een mail gehad waarin men aangeeft dat "ze" fout zitten maar onderaan de streep is er nog geen echte oplossing lijkt het.

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
knarf_st schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:00:
Per 19 september ben ik overgestapt van Eneco naar Innova, was klant vanaf 1 juli 2022. Vandaag de eindafrekening van Eneco ontvangen met daarin twee fouten. Vanaf 15 juli heb ik het nieuwe modelcontract met het teruglevertarief van €0,61425 deze aanpassing staat niet in de eindnota ze gebruiken €0,41265. Vanaf 5 september hanteren ze €0,09. Heb vanochtend bijna 45 minuten met de klantenservice aan de lijn gehangen. Eerst was het verhaal die 9 cent klopt want dat staat in de voorwaarde. Mijn reactie dat is fijn dat het in jullie nieuwe voorwaarden staat, maar wanneer hebben jullie die voorwaarden (schriftelijk) aan mij gecommuniceerd. Na weer voor de zoveelste keer in de wacht, ok we gaan een correctie verzoek voor beide issues invullen. Ben benieuwd of ze dit daadwerkelijk gaan aanpassen. Zie hieronder voor mijn eindnota:
[Afbeelding]
Zojuist met de klantenservice gebeld, bij mij is de overstap naar modelcontract per 1 augustus ook niet in het systeem verwerkt.

Vraag: is mijn jaarverbruik van stroom - en dus de stand voor het salderen- nu wel of niet gereset bij de interne overstap (van variabel naar modelcontract)?

Toen ik in augustus een medewerker aan de lijn had zij hij dat het salderen opnieuw begon bij overstap naar modelcontract, vandaag hoor ik dan weer dat salderingsteller loopt vanaf begin 2022 (oorspronkelijke ingangsdatum variabel contract)

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:40:
[...]

O sh.t. Daar had ik niet bij stil gestaan. Wie doet dat en waar vind ik de prijzen?
Elke toko, is verplicht dacht ik. Prijzen = altijd bellen

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 18:47
Benieuwd of Eneco deze verhoging wel aan alle klanten gaat communiceren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/am8kRhJDCG6_erJL9LXWs5J4m_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTLd8lxUh1zcuX6yP9tv40lW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens niks gehoord van de voorwaarden welke gewijzigd zijn als mede de TLV verlaging. Ook over deze wijziging heb ik niks ontvangen

[ Voor 13% gewijzigd door Koploper07 op 22-09-2022 13:19 ]

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Hoe lang duurt het nog voordat we de energiemaatschappijen (gedeeltelijk) nationaliseren. De enige waarde zit eigenlijk in de productiefaciliteiten want het netwerk is al van de staat en elke sukkel kan blijkbaar een energiemaatschappij starten om energie op de (spot)markt te kopen en door te sluizen.

On topic: Vandaag ook de 'sorry en geef ons 14 dagen de tijd' mail ontvangen. Ben benieuwd want ben sinds eergisteren weg bij Eneco en het zou me erg verbazen als ik binnenkort direct een correcte afrekening krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 12:55
zojuist ook de eindafrekening ontvangen.

Contract 7 juni teruglevering 58,56 ct
Tot vandaag geen berichten gehad met nieuwe tarieven, 1 juli niet en 5 sep niet.

Afrekening van 1 juli tot 5 sep 41,26 ct en van 5 sep tot 20 sep 9 ct.

Ik ga dus over beide tarieven een klacht opzetten en ingebreken stellen.
Verschil is totaal bijna 1000 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

er zijn wat offtopic dingen gearchiveerd, wel zo leuk voor de mensen die dit topic volgen voor de Eneco-gebeurtenissen en die expres de diverse kroeg- en energietopics niet volgen (hint).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Net contact gehad via de chat over het uitblijven van een reactie op mijn klacht (binnen 5 werkdagen). Geven ze nu simpelweg aan dat ze dit niet redden en dat het nu standaard 10 dagen is geworden. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:10
Ook ik heb vandaag de eindafrekening gekregen. Geen verrassing; vanaf 5 september 9 cent terugleververgoeding.

Ik heb zojuist dus maar weer gebeld en hierover mn beklag gedaan. Standaard verhaaltje, klacht wederom officieel toegevoegd. En er werd me verteld dat een fors aantal klanten hier nog (weer) bericht over gaan ontvangen.

Dit keer ga ik teruggebeld worden door hun.. nou ik ben benieuwd.. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

2 mails gestuurd. Naar klantenservice en naar de klachten afdeling.
Bij beide een mailtje in de trant van, ja dat klopt dat wij dat bedrag aangepast hebben, en oh wat vervelend dat u niet op de hoogte bent gesteld. We gaan uitzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Ofwel zoek t maar uit met je teruglever vergoeding.

Mijn reactie;

Beste,

Omdat jullie dit zomaar veranderd hebben, wat mij verre van correct lijkt, heb ik een overstap naar een andere maatschappij aangevraagd.

Ik zit nog maar sinds 10 Aug met dit contract bij jullie. En dan wordt in minder dan een maand, zonder ook maar enige melding, de vergoeding met zo’n 85% !!! verlaagd.
Dus eerst lekker maken met een goed teruglever tarief en dat stiekem gewoon niet leveren.

Mijn contract gaat in de 2e helft van okt over naar de concurrent.
Ik ga er dan ook van uit dat jullie gewoon de vooraf afgesproken prijs, zoals in mijn contract zoals ik die bij jullie ben aangegaan, tot het einde van mn termijn bij jullie aanhouden.
Ook gezien de maand opzegtermijn, die naar mijn weten van 2 kanten geldig is, en waarbij ik dus tijdig geïnformeerd zou moeten worden als de prijzen veranderen, zodat ook ik de tijd heb om de juiste keuze te kunnen maken.

Alvast bedankt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 22:21
NileZ_ schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:28:
Ook ik heb vandaag de eindafrekening gekregen. Geen verrassing; vanaf 5 september 9 cent terugleververgoeding.

Ik heb zojuist dus maar weer gebeld en hierover mn beklag gedaan. Standaard verhaaltje, klacht wederom officieel toegevoegd. En er werd me verteld dat een fors aantal klanten hier nog (weer) bericht over gaan ontvangen.

Dit keer ga ik teruggebeld worden door hun.. nou ik ben benieuwd.. 😂
Ik ga er niet meer over bellen om in de wachtrij te staan en dan het standaard antwoord aan te horen. Ik heb weer 2 klachten ingediend per e-mail en met het formulier. Als ik binnen 5 dagen niets hoor dan weer Klachtenkompas, de ACM, de Consumentenbond en in laatste instantie de geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
libo1949 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:46:
[...]

Ik ga er niet meer over bellen om in de wachtrij te staan en dan het standaard antwoord aan te horen. Ik heb weer 2 klachten ingediend per e-mail en met het formulier. Als ik binnen 5 dagen niets hoor dan weer Klachtenkompas, de ACM, de Consumentenbond en in laatste instantie de geschillencommissie.
Je moet het rechtstreekse nummer gebruiken. Eerder in dit topic gepost. Sta je nietof nauwelijks in de wacht 😇.
Maar inderdaad, zelfde volgorde. Ze gaan het heus wel corrigeren uiteindelijk. Gevalletje langste adem denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Klacht ingediend op 5 september
2* mail van Eneco gehad of ik nog even wil wachten.
Nu onjuiste eindnota in app.
Ik heb tegen eneci gezegd dat ze het tot 9 oktober kunnen herstellen.
Daarna ga ik naar de geschillencommissie
Alle bovenstaande stappen sla ik dus over

[ Voor 8% gewijzigd door Fredericm op 23-09-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:39
Het gaat mij niet zozeer om de tarieven vanaf 9 september, ik wil gewoon betaald worden door eneco voor de zomermaanden. Er staat nu zo'n 3000 euro open en nu ik meemaak wat een absolute bende ze er van maken heb ik er nul vertrouwen in dat die meterstanden correct meegenomen worden tegen de tijd dat de lente aanbreekt en weer netto teruggeleverd gaat worden (ferraris meter, heb wel uitvoerig fotografisch en video bewijs).

Oftwel, zsm een einafdrekening! Maar bij welke club kan ik nu het snelste terecht? Ik lees tegenstrijdige berichten. Prijs maakt niet zoveel uit, rond april heb ik het wel weer rechtgetrokken op de meter en kijk ik dan wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Dusky5 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:22:
Het gaat mij niet zozeer om de tarieven vanaf 9 september, ik wil gewoon betaald worden door eneco voor de zomermaanden. Er staat nu zo'n 3000 euro open en nu ik meemaak wat een absolute bende ze er van maken heb ik er nul vertrouwen in dat die meterstanden correct meegenomen worden tegen de tijd dat de lente aanbreekt en weer netto teruggeleverd gaat worden (ferraris meter, heb wel uitvoerig fotografisch en video bewijs).

Oftwel, zsm een einafdrekening! Maar bij welke club kan ik nu het snelste terecht? Ik lees tegenstrijdige berichten. Prijs maakt niet zoveel uit, rond april heb ik het wel weer rechtgetrokken op de meter en kijk ik dan wel weer.
bij van de bron kun je snel terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Eneco stuurt me net een informatiebericht over prinsjesdag, dus ze kunnen wel informatieberichten sturen _O-

Alleen jammer dat ik sinds maandag geen klant meer ben bij ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusky5
de Peer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:34:
[...]

bij van de bron kun je snel terecht.
Net gebeld, vanaf morgen zou het al ingaan. Bedankt voor de tip! Scheelt me veel gedoe en gepieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
Zag iets staan over dat van de bron nieuwe tarieven gaat voeren vanaf 1 oktober. Geen idee of dit positief of negatief nieuws is. Anders was ik per vandaag ook overgestapt naar van de Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
Stefan_NL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:01:
Zag iets staan over dat van de bron nieuwe tarieven gaat voeren vanaf 1 oktober. Geen idee of dit positief of negatief nieuws is. Anders was ik per vandaag ook overgestapt naar van de Bron.
Het maakt me niet uit of het €10,- per kWh is, ik wacht gewoon tot de lente als het winterverbruik weer is opgeheven. Tenminste dat is mijn redenatie. Geen gasverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Renkie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:12:
Zijn er nu mensen waar echt al concreet iets is aangepast of geregeld?

Ik heb zelf ook een mail gehad waarin men aangeeft dat "ze" fout zitten maar onderaan de streep is er nog geen echte oplossing lijkt het.
Alleen dat klopt wel want als je het zelf legt hoe je niet meer naar de sportschool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dusky5 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:07:
[...]

Het maakt me niet uit of het €10,- per kWh is, ik wacht gewoon tot de lente als het winterverbruik weer is opgeheven. Tenminste dat is mijn redenatie. Geen gasverbruik.
Het enige wat je wel moet controleren...
als je nu een modelcontract neemt bij van de bron en ze wijzigen de tarieven... dan kan het zijn dat ze salderen per tariefperiode en dat je dus niet over een geheel jaar kunt salderen.

Zoek even in onderstaande topic op 'van de bron' om te kijken wat daar over gezegd is:
Saldering per kwartaal of jaar

edit: hmm kan het niet meer helemaal terug vinden, dacht dat er toch wel ergens het gerucht ging dat van de bron mogelijk ook per tariefperiode saldeert.

Sowieso is een modelcontract mogelijk een risico nu steeds meer aanbieders knoeien met de saldeerregeling.

[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 23-09-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
de Peer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:46:
[...]

Het enige wat je wel moet controleren...
als je nu een modelcontract neemt bij van de bron en ze wijzigen de tarieven... dan kan het zijn dat ze salderen per tariefperiode en dat je dus niet over een geheel jaar kunt salderen.

Zoek even in onderstaande topic op 'van de bron' om te kijken wat daar over gezegd is:
Saldering per kwartaal of jaar

edit: hmm kan het niet meer helemaal terug vinden, dacht dat er toch wel ergens het gerucht ging dat van de bron mogelijk ook per tariefperiode saldeert.

Sowieso is een modelcontract mogelijk een risico nu steeds meer aanbieders knoeien met de saldeerregeling.
Heb mij net ook aangemeld bij van de Bron met levering vanaf morgen. Ze geven aan dat ze in principe alleen variabele contracten afsluiten (lagere tarieven dan modelcontract). Weet trouwens niet hoe, maar ik hoef niet af te zien van de 14 dagen bedenktijd (vanwege ingangsdatum morgen). Dat kan ik nog steeds inroepen de komende 14 dagen.

Nu maar afwachten ondertussen wat Eneco gaat doen, want ik ga zeker het verschil tussen de hogere tlv en de huidige 9 cent verhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stefan_NL op 23-09-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Stefan_NL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:58:
[...]

Weet trouwens niet hoe, maar ik hoef niet af te zien van de 14 dagen bedenktijd (vanwege ingangsdatum morgen).
dat mogen ze ook niet van je vragen, want is wettelijk geregeld. Je moet wel toestemming geven om het contract al in te laten gaan binnen de bedenktijd (dat is wat anders!) je behoudt echter je 14 dagen bedenktijd ondanks dat het al ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
de Peer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:26:
[...]

dat mogen ze ook niet van je vragen, want is wettelijk geregeld. Je moet wel toestemming geven om het contract al in te laten gaan binnen de bedenktijd (dat is wat anders!) je behoudt echter je 14 dagen bedenktijd ondanks dat het al ingaat.
Bij Eneco moest ik in juli afzien van de 14 dagen bedenktijd en heb ik ook geen contract ontvangen. Maar ja, Eneco doet wel meer wat niet wettelijk mag toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Stefan_NL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:41:
[...]

Bij Eneco moest ik in juli afzien van de 14 dagen bedenktijd en heb ik ook geen contract ontvangen. Maar ja, Eneco doet wel meer wat niet wettelijk mag toch >:)
Misschien heb jij of de enecomedewerker het verkeerd begrepen. Afzien van de bedenktijd is echt niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magdirag
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik blijf Eneco maar mailen en soms krijg ik reactie terug, maar nooit de erkenning dat er iets mis is en eigenlijk ook nooit een reactie waaruit blijkt dat ze mijn klacht echt gelezen hebben.

Wel blijven ze maar zeggen dat ze de Algemene Leveringsvoorwaarden mogen aanpassen en dat ze de terugleververgoeding mogen aanpassen omdat dat helemaal geen tarief is, terwijl dat allebei helemaal niet relevant is. De Algemene Leveringsvoorwaarden zijn namelijk helemaal niet aangepast; die zijn al vanaf april 2017 hetzelfde. De afspraak dat de terugleververgoeding gelijk is aan het kale leveringstarief staat, bij mij, in het Voorwaardenoverzicht en dat is het document dat ze per 5 september hebben veranderd. Dus of de terugleververgoeding nu wel of niet een tarief is, is niet relevant, want het is toch gelijk aan het kale leveringstarief.

Ik verdenk ze ervan steeds bewust over de Algemene Voorwaarden te praten en niet over het Voorwaardenoverzicht. Bij de Voorwaardenoverzicht staat namelijk expliciet dat ze die alleen mogen aanpassen als er een wettelijke basis voor is en het lijkt me sterk dat dat er is.

Is er iemand bij wie Eneco wel duidelijk maakt dat het het Voorwaardenoverzicht is dat ze veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Bij RTL nieuws:
Bedrijven houden zich niet aan de wettelijke 30 dagen.
Meer voor het verhogen van het tarief. Maar eindelijk beweegt de ACM.
Misschien ook relevant voor de tlv.

Energiebedrijven in de fout met prijsverhoging: te laat aangekondigd

https://www.rtlnieuws.nl/...-van-tevoren-nee-zegt-acm

Wel vaag dat je dus bezwaar moet maken anders gaat de verhoging gewoon in.
Dat zou toch anders moeten?
Beboeten die hap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 18:49

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Mooie standaardbrief bij ACM nu.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Gaat de klantenservice van Eneco het nog veel drukker krijgen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-08 16:49
In deze brief gaan ze ervanuit dat je wel een mededeling van een tariefsverlaging hebt ontvangen, deze heb ik en vele anderen, voor de TLV verlaging van Eneco niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als een bedrijf zich niet aan de regels of contracten houdt moet je nu ineens zelf bezwaar maken.
Het gaat niet om een foutje lijkt mij, moedwillig en opzettelijk meer winst willen maken over de rug van je klanten tegen regels in.

keihard optreden zeg ik, dat acm is ook maar een natte spons zeg.

Ik heb weer het gevoel dat je als simpele burger achter je rechten aan moet gaan en je gewoon achter het net gaat vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 14:25
de Peer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:44:
[...]

Misschien heb jij of de enecomedewerker het verkeerd begrepen. Afzien van de bedenktijd is echt niet mogelijk.
Ik denk dat jij het verkeerd hebt begrepen: bedenktijd is een recht, maar je bent dus niet verplicht om dat uit te oefenen.
Ik heb het nèt gedaan bij een andere leverancier.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Denk aan het gaan stemmen, dat is ook een recht (als je niet in de bak zit en zo) maar je hoeft niet te gaan stemmen

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21
Afas schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:34:
Eneco stuurt me net een informatiebericht over prinsjesdag, dus ze kunnen wel informatieberichten sturen _O-

Alleen jammer dat ik sinds maandag geen klant meer ben bij ze
Is geheel automatisch in bulk verstuurd, je wordt niet persoonlijk bericht.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
mr_evil08 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:39:
[...]

Is geheel automatisch in bulk verstuurd, je wordt niet persoonlijk bericht.
Dat was natuurlijk een steek onder water omdat ze bij de tlv niet in staat waren (lees bewust dat niet gedaan hebben) klanten te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Top, die is prima aan te passen op onze situatie.
Hadden ze dus ook 30 dagen van tevoren moeten melden. Dan heb je de kans
Over te stappen voor het tarief veranderd.

Wie post een aangepaste versie zodat we die allemaal in kunnen sturen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Naalroc schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat jij het verkeerd hebt begrepen: bedenktijd is een recht, maar je bent dus niet verplicht om dat uit te oefenen.
Ik heb het nèt gedaan bij een andere leverancier.
Dan ga ik je toch corrigeren. Ik weet namelijk echt wel hoe het zit, heb er ook mee te maken gehad.

Het is wettelijk vastgelegd dat je geen afstand kunt doen van je recht op bedenktijd.
Wat energieleveranciers van je vragen is om toestemming te geven om het contract in te laten gaan binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Er wordt niet gevraagd om af te zien van je recht op bedenktijd, dat is namelijk onwettig. Dit is sinds (ik dacht) 2017, daarvoor kon je er wel van afzien als je toestemming geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 23-09-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

de Peer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:25:
[...]

Dan ga ik je toch corrigeren. Ik weet namelijk echt wel hoe het zit, heb er ook mee te maken gehad.

Het is wettelijk vastgelegd dat je geen afstand kunt doen van je recht op bedenktijd.
Wat energieleveranciers van je vragen is om toestemming te geven om het contract in te laten gaan binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Er wordt niet gevraagd om af te zien van je recht op bedenktijd, dat is namelijk onwettig. Dit is sinds (ik dacht) 2017, daarvoor kon je er wel van afzien als je toestemming geeft.
Daar zal je gelijk in hebben hoor!
Wat @Naalroc bedoelt:
Ze zeggen het aan de telefoon wel. Eneco deed dat ook bij mij. Inclusief het “bent u naar dit adres verhuist?” Zodat ze meteen de stroom en evt gaslevering kunnen starten.
Of het ergens tegen de wet in is weet ik niet. Ze doen wel meer schimmig merk ik bij Eneco.

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 23-09-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
Bij mij betreft het momenteel niet Eneco, daar ga ik juist bij weg.
De vervangende leverancier heeft dit in het aanmeldingsformulier staan (copy/paste:
Zie je af van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen indien nodig?
Do you waive the statutory cooling-off period of 14 days if needed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hmmm ik heb wel de Prinsjesdag mail, geen melding voor 5/9 en ook nog geen melding voor 1/10. Ik heb een variabel contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
htca schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:28:
Hmmm ik heb wel de Prinsjesdag mail, geen melding voor 5/9 en ook nog geen melding voor 1/10. Ik heb een variabel contract
Verbazingwekkend heb ik deze prinsjesdag mail ook gekregen, alsof ze denken dat dat geneuzel invloed zou hebben op de hoogte van mijn energierekening (0 dus).

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Naalroc schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:37:
De vervangende leverancier heeft dit in het aanmeldingsformulier staan (copy/paste:

[...]
Bizar, dat ze dat werkelijk zo stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Naalroc schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:37:

[...]
ik heb wel specifiek toestemming gegeven aan van de bron zodat ze konden beginnen met leveren binnen de 14 dagen de 14 dagen bleven gewoon bestaan alleen hebben ze wel een voordering voor de geleverde stroom als ik binnen die 14 dagen weg zou gaan... het zo neerzetten is nagenoeg crimineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik had dit zelf ook aangegeven in het voorafgaande telefoongesprek! Maar dit was een standaard regeltje in het aanmeld formulier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ebony
  • Laatst online: 08-09 23:14
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu zelf net de eindafrekening ontvangen van Eneco. Zo waar lijkt tot 20 september de terugleververgoeding van 61 cent gebruikt!
Vanaf 20 juli tot 20 september hadden we -895kWu teruglevering met een terugleververgoeding van -573,91€. Daarbovenop krijgen we ons voorschot terug. Ik had eerder geklaagd bij eneco over het niet informeren over de wijzigingen en aangekondigd naar de geschillencommissie of naar mijn rechtsbijstandverzekering te gaan. Kennelijk heeft dit geholpen. Dank voor jullie tips.

• gordon
  • Laatst online: 14-07-2024
NOS Nieuws
https://nos.nl/artikel/24...fout-met-tariefsverhoging

Gisteren, 17:00

Aangepast gisteren, 19:12
Toezichthouder: energiebedrijven in de fout met tariefsverhoging
Energiebedrijven die hun tarieven per 1 oktober willen verhogen hebben dat veel te laat aangekondigd. Die bedrijven, waaronder Essent, Eneco en Greenchoice, moeten consumenten daar wettelijk 30 dagen van tevoren over informeren. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) krijgt vragen en klachten van consumenten, bevestigt de toezichthouder na berichtgeving van RTL Nieuws.

[ Voor 9% gewijzigd door gordon op 24-09-2022 07:13 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:29
Ebony schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:03:
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu zelf net de eindafrekening ontvangen van Eneco. Zo waar lijkt tot 20 september de terugleververgoeding van 61 cent gebruikt!
Vanaf 20 juli tot 20 september hadden we -895kWu teruglevering met een terugleververgoeding van -573,91€. Daarbovenop krijgen we ons voorschot terug. Ik had eerder geklaagd bij eneco over het niet informeren over de wijzigingen en aangekondigd naar de geschillencommissie of naar mijn rechtsbijstandverzekering te gaan. Kennelijk heeft dit geholpen. Dank voor jullie tips.
Goed nieuws. Het zou verder niet uit moeten maken of en hoe je klaagt. Ze moeten iedere klant hetzelfde behandelen.

Heb zelf de klacht bij Eneco en bij ACM geplaatst. Ik dreig niet met een advocaat, omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb en ook niet voor het bedrag in kwestie individueel een rechtzaak zou beginnen. Zou gek zijn als ik dan later de 9 cent zou krijgen voor september en jij de 61 cent, beiden met modelcontract.

• Afas
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn afrekening ontvangen en vanaf 5 september krijg ik maar 9 cent ondanks dat ik al flink geklaagd heb.

• ApC_IcE

ApC_IcE

gordon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:11:
NOS Nieuws
https://nos.nl/artikel/24...fout-met-tariefsverhoging

Gisteren, 17:00

Aangepast gisteren, 19:12
Toezichthouder: energiebedrijven in de fout met tariefsverhoging
Energiebedrijven die hun tarieven per 1 oktober willen verhogen hebben dat veel te laat aangekondigd. Die bedrijven, waaronder Essent, Eneco en Greenchoice, moeten consumenten daar wettelijk 30 dagen van tevoren over informeren. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) krijgt vragen en klachten van consumenten, bevestigt de toezichthouder na berichtgeving van RTL Nieuws.
Was al bekend paar posts boven je: ;)
ApC_IcE in "Eneco snoeit in terugleververgoeding"

• skyhigh
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 09:32
Interessant artikel over aanstaande rechtzaak over saldering per contractjaar of tariefperiode:

https://solarmagazine.nl/...gens-maandelijks-salderen

Amber 65 / combi VV en radiatoren / SWW via hr-ketel / bouwjaar 1993, isolatie vanuit bouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 20:37
skyhigh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:07:
Interessant artikel over aanstaande rechtzaak over saldering per contractjaar of tariefperiode:

https://solarmagazine.nl/...gens-maandelijks-salderen
Klopt, gaat om deze:

Procedure tegen Budgetenergie over salderen per jaar en TLV

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
Even voor de dubbelcheck; je hebt gewoon een slimme meter welke automatisch uitgelezen wordt?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebony
  • Laatst online: 08-09 23:14
Even voor de dubbelcheck; je hebt gewoon een slimme meter welke automatisch uitgelezen wordt?
Ja, slimme meter die op afstand uitgelezen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 25-07 13:45
Afas schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:54:
[...]

Ik heb vandaag mijn afrekening ontvangen en vanaf 5 september krijg ik maar 9 cent ondanks dat ik al flink geklaagd heb.
Vandaag ook nota ontvangen, zelfde verhaal al had ik nog geen klacht ingediend.

In de nota staat ook dat er nog 21 euro afgaat ivm nog niet betaalde nota (vreemd wat ik lever terug dus wat kan er open staan dat ik moet terugbetalen). Wordt verder ook niet gespecificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
Vandaag ook hier een foute factuur, maar 9 cent na 5 September. Ook een klacht ingediend per email, ze geven nu aan een reactie binnen werkdagen. Gaat toch om 458kWh na 5 September in mijn geval :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
Idem, ik had al een klacht ingediend dat ik niet akkoord ging met de verlaging van 61 naar 0.09.
Maar nu de eindnota waarop toch van 5 tot 22 september 0.09 cent staat ipv 0.61

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Iemand deze al gezien?
https://nieuws.eneco.nl/r...kondiging-prijsverhoging/

Dit is wel heel schandalig

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 25-09-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:20
wat een arrogante $%$#$^%$$ :X

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

De termijn van 30 dagen staat gewoon snoeihard in de wet.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Het gaat niet eens om die wet en de 30 dagen imo, het gaat om de opmerking dat ze 10 dagen van tevoren informeren; dat doen ze dus bij vrijwel niemand. Ze houden zich niet aan hun eigen voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

De termijn van 30 dagen in hun voorwaarden zijn gewoon bepaald door het consumentenrecht, dit geldt voor elk contract wat een consument afsluit. Is Europese regelgeving.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aan de ene kant ben ik super blij met Eneco, want door hun hoge TLV had ik vanaf februari 46 cent TLV en heb ik hierdoor zo veel panelen er bij gelegd dat ik mogelijk zelfs in de wintermaanden negatief uit kom met salderen. Ondanks dat ik nog gas heb super blij met de extra panelen in de huidige situatie.

In juni een tussentijdse nota en in juli nog naar 61 cent gegaan. Beide keren na ongeveer 3 weken een bedrag op mijn rekening. Super service van Eneco!

Vandaag ook een eindafrekening gekregen en vanaf 5 september is 9 cent TLV berekend. Het is bij mij 492kWh en hier ga ik wel energie in steken >:)

De extra panelen die ik heb gelegd in februari en later in juni hebben zich al bijna 100% terugverdient bij mij. Eneco heeft dit mogelijk gemaakt!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:26
Ik had een zaak lopen bij de Geschillencommissie tegen Eneco over het te laat persoonlijk communiceren van de nieuwe warmtetarieven. Deze zaak heb ik gewonnen, vandaag heb ik de uitspraak ontvangen.
Dit geeft zeker hoop voor het te laat en niet persoonlijk melden van de verlaagde terugleververgoeding.

Catzjes in "Niet meer dan anders warmtetarieven"

[ Voor 3% gewijzigd door Catzjes op 26-09-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Het zou ook wat zijn zeg als de ACM naar buiten treedt met: nee het moet echt 30 dagen van te voren zijn
En dat een geschillencommissie 3 dagen later je dan in het ongelijk zou stellen 8)7

Eneco heeft een ronduit arrogante houding. Ze weten prima dat ze fout zitten, en ondanks alle weerstand doen ze net alsof ze niets fout doen. Bij ALLE klanten. :r

Ik klim ook maar eens in de pen bij de geschillencommissie, en aan het eind van het jaar lekker een andere leverancier zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door paQ op 26-09-2022 11:25 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
sanderblaaat schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:17:
Ik heb ook de eindnota binnen (5 sept naar vandebron over gegaan).

Alleen bij mij is vanaf juli 41ct per kwh afgerekend terwijl ik vanaf 12 juli nieuw contract met 61ct heb.
Dit stond altijd al fout in de app, alleen volgens de klantenservice was dit gewoon een fout in de app en zou alles goedkomen.

Ben benieuwd hoeveel gedoe dit wordt om dit gecorrigeerd te krijgen. Ze hebben ook nog 100kwh van voor 1 juli kwijt gemaakt (2 dagen tussen 2 contracten bij eneco in).
De klantenservice van Eneco ontkent gewoon dat ik een 61ct contract had en zegt dat de afrekening helemaal in orde is. Met telkens 10 dagen response tijd op e-mail schiet dat ok niet echt op, het lijkt er niet echt op alsof ze mijn e-mails (met 61ct contract als bijlage) überhaupt lezen.

Gaat om ongeveer 600€ wat ze te weinig hebben betaald, dus ik geef het nog 1 kans en dan gaat de rechtsbijstandverzekering erop.

Hoe een bedrijf met zulke falende systemen een prijsplafond gaat implementeren is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Catzjes schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:15:
Ik had een zaak lopen bij de Geschillencommissie tegen Eneco over het te laat persoonlijk communiceren van de nieuwe warmtetarieven. Deze zaak heb ik gewonnen, vandaag heb ik de uitspraak ontvangen.
Dit geeft zeker hoop voor het te laat en niet persoonlijk melden van de verlaagde terugleververgoeding.

Catzjes in "Niet meer dan anders warmtetarieven"
Goed verhaal. Vind de argumenten van Eneco en manier van handelen merkwaardig. Dat ACM de maximumtarieven laat verhoogt wil natuurlijk niet zeggen dat je dan per direct ook deze tarieven opgehoogd kan krijgen.
En de zoveelste 'jurisprudentie' dat de 1 maand / 30 dagen grens keihard wordt nageleefd. Tot heden nog 0 communicatie, dus snap niet dat ze het niet dan maar verlaat de wereld in hebben gestuurd. Dit kan uiteindelijk maar op 1 ding uitdraaien dat ze het voor alle klanten waarvoor geen communicatie is geweest het moeten herstellen.
Overigens per vandaag weg. Perfecte timing gezien de pv-opbrengsten de aankomende weken al zeer beperkt zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
In "ons" geval gaat het om terugleveringsvergoeding, en volgens Eneco is dat heel iets anders dan een "tarief". Dat zal bij een eventuele zaak tegen de verlaging van 61 naar 9 cent 'vergoeding' een mogelijke valkuil zijn.
Ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ja volgens Eneco 8)7
de ACM bedoelt hier duidelijk dat een klant ruimschoots van te voren geïnformeerd is over een dergelijk belangrijke wijziging, zodat hij -indien nodig- maatregelen kan nemen

Het is overigens wel jammer dat de commissie haar besluit advies niet heeft toegelicht.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 26-09-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
De ACM oordeelde in het onderhavige geval over het tijdsbestek van aankondiging van een Tariefsverhoging van door de klant ingekochte warmte, niet over een uitbetaling.
Dat is het heikele puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeve
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
Qosmic schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:46:
Idem, ik had al een klacht ingediend dat ik niet akkoord ging met de verlaging van 61 naar 0.09.
Maar nu de eindnota waarop toch van 5 tot 22 september 0.09 cent staat ipv 0.61
Bij mij precies hetzelfde. Heb zojuist contact opgenomen met Eneco, maar moet opnieuw/alsnog een bezwaar indienen via klantenservice@eneco.com. Ga ik maar doen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:15
Naalroc schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:50:
In "ons" geval gaat het om terugleveringsvergoeding, en volgens Eneco is dat heel iets anders dan een "tarief". Dat zal bij een eventuele zaak tegen de verlaging van 61 naar 9 cent 'vergoeding' een mogelijke valkuil zijn.
Ben ik bang....
En dan zou de stelling van Eneco zijn dat een vergoeding wijzigen met een termijn van minder dan 30 dagen wel mag?

Ik hoop echt dat Eneco die stelling gaat innemen; dan mogen ze mij vervolgens uitleggen op welke grondslag ze een overeengekomen vergoeding überhaupt mogen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:15
paQ schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:54:
ja volgens Eneco 8)7
de ACM bedoelt hier duidelijk dat een klant ruimschoots van te voren geïnformeerd is over een dergelijk belangrijke wijziging, zodat hij -indien nodig- maatregelen kan nemen

Het is overigens wel jammer dat de commissie haar besluit advies niet heeft toegelicht.
Bindend advies ja, is gewoon een vorm van geschillenbeslechting net zoals arbitrage en de civiele rechter.

Maar hoezo niet toegelicht? Staat toch letterlijk in de beslissing hoe ze tot het besluit is gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

cryptapix schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:15:
[...]

Bindend advies ja, is gewoon een vorm van geschillenbeslechting net zoals arbitrage en de civiele rechter.

Maar hoezo niet toegelicht? Staat toch letterlijk in de beslissing hoe ze tot het besluit is gekomen?
doh 8)7
zie het staan nou :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filimento
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-07 13:18
Naalroc schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:59:
De ACM oordeelde in het onderhavige geval over het tijdsbestek van aankondiging van een Tariefsverhoging van door de klant ingekochte warmte, niet over een uitbetaling.
Dat is het heikele puntje.
Het gaat om het tijdig communiceren over het aanpassen van tarieven. In beide gevallen is dat niet tijdig gedaan. Dat deze wijziging een uitbetaling ten gevolge heeft staat hier m.i. los van. Het gaat immers ook niet over het moment van uitbetalen maar over het tarief.

Ik denk (/mag toch hopen) dat de ACM geen onderscheid ziet in (lever)tarief en (teruglever)vergoeding. Als consument zie ik dat als 1 pot nat: bij wijziging moet men tijdig communiceren.

In de overeenkomst staat de terugleververgoeding onder het kopje "Variabele leveringskosten per kWh stroom" in de Modelcontract voorwaarden schrijft men:

2.1 Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
2.2 Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en op 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert Eneco u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Wordt wel gezellig. Allemaal in een online meeting met een woordvoerder van Eneco. Gelukkig niet allemaal tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
Naalroc schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:50:
Ben ik bang....
Waar baseer je dat op, dat het wat anders is? In de communicatie van Eneco maken zij onderscheid tussen een levertarief en terugleververgoeding. Dat is wat anders dan de definitiekwestie tussen tarief of vergoeding. Voor zover ik weet heeft Eneco dat nooit gesteld.

Voor de vergoeding is overigens gewoon een tarief vastgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dat hebben ze een paar keer zo gezegd tegen tweakers.
Tlv is vergoeding dus dat valt buiten aanpassingen tarief en daarmee hun av

Ja ze weten het goed te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
Er is weer een nieuwsbericht over Eneco: https://www.nu.nl/economi...jgen-per-oktober-wel.html

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 12:43
Is zojuist door de minister in de kamer tot onwettig verklaard. Het is 30 dagen van te voren vanaf in ieder geval vandaag. Hij wees er ook nog even fijntjes op dat de wet boven de algemene voorwaarden gaat.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-09 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Vraagje. Als ik met Eneco bel doe ik dat via het nummer 010 890 6900. Dan is het lang wachten Zijn er mensen die een beter nummer hebben?
Bv van de klachten afdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik sta zelf nog in dubio; Er voor het gemak even vanuit gaan dat mijn overeengekomen voorwaarden nog steeds gelden.. en dan je gelijk zien te krijgen. Of nu al contact opnemen en alsnog je gelijk zien te krijgen dat ze per ingaande nog niks (hadden) mogen wijzigen..

Eenzijdig de overeengekomen voorwaarden wijzigen zonder te informeren is immers al fout, ongeacht welk labeltje er bij Eneco aan hangt. Het gaat uiteindelijk om exact hetzelfde en dat is geld. Eneco is er mee bekend dat ik netto teruglever en met de nieuwe voorwaarden hadden we geen overeenkomst gehad.
Overstappen brengt ook niet veel verbetering komende paar maanden.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:25
Fredericm schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:16:
Vraagje. Als ik met Eneco bel doe ik dat via het nummer 010 890 6900. Dan is het lang wachten Zijn er mensen die een beter nummer hebben?
Bv van de klachten afdeling
Misschien via het menu nieuwe klant worden? Dan heb je vaak meteen iemand aan de lijn. Als die je niet kan helpen heb je kans dat je intern word doorgeschakeld. Geen idee of het bij eneco ook zo werkt maar bij sommige andere bedrijven wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
M-spec schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:54:
Ik sta zelf nog in dubio; Er voor het gemak even vanuit gaan dat mijn overeengekomen voorwaarden nog steeds gelden..
Ik houd me vooralsnog stil. Heb sinds 17 juni geen mail ontvangen over wijziging van tarieven.
Dus ze slaan over multiple levels een flater.
De eerste berichtgeving niet, ze hebben de 30 dagen niet gehaald en hun eigen 10 dagen ook niet.
Ze pruttelen maar lekker door, ondertussen stapelen de onjuistheden lekker op.

Heb overigens enkel stroom; gas loopt bij een andere aanbieder.

Pvouput live

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik zat sinds begin juni voor gas/electra bij Eneco. Eind juni een mailtje gehad over aanpassig tarieven per 1 juli maar daarna ook niks meer ontvangen

Ben afgelopen maandag voor electra overgestapt van Eneco naar een andere aanbieder. Mijn electracontract is ook verdwenen uit Mijn Eneco en ook alle data over electraopwekking de afgelopen periode. Zou ik voor dit pruduct "gewoon" een eindafrekening moeten krijgen eerdaags? Als ze vanaf 1 september inderdaad de 9cnt rekenen maak ik daar ook bezwaar tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mrk87 op 28-09-2022 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Filimento
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-07 13:18
Krypt schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:16:
[...]

Ik houd me vooralsnog stil. Heb sinds 17 juni geen mail ontvangen over wijziging van tarieven.
Dus ze slaan over multiple levels een flater.
De eerste berichtgeving niet, ze hebben de 30 dagen niet gehaald en hun eigen 10 dagen ook niet.
Ze pruttelen maar lekker door, ondertussen stapelen de onjuistheden lekker op.

Heb overigens enkel stroom; gas loopt bij een andere aanbieder.
De puinzooi is nog groter: ik heb gemeld dat ik in de app zag dat mijn tarief is aangepast en daarbij het vriendelijke verzoek gedaan om dat te corrigeren.
Tot op heden nog steeds geen bericht ontvangen dat de tarieven worden aangepast. Oftewel: het oude tarief is nog zeker tot vandaag+30 dagen van toepassing.

En aangezien de opbrengst van de panelen in november zo beperkt is maak ik me er dit jaar niet meer druk over

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:36
Mrk87 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:56:
Ik zat sinds begin juni voor gas/electra bij Eneco. Eind juni een mailtje gehad over aanpassig tarieven per 1 juli maar daarna ook niks meer ontvangen

Ben afgelopen maandag voor electra overgestapt van Eneco naar een andere aanbieder. Mijn electracontract is ook verdwenen uit Mijn Eneco en ook alle data over electraopwekking de afgelopen periode. Zou ik voor dit pruduct "gewoon" een eindafrekening moeten krijgen eerdaags? Als ze vanaf 1 september inderdaad de 9cnt rekenen maak ik daar ook bezwaar tegen.
Ja, die ga je ontvangen. En ga er maar vanuit dat vanaf 1 september er 9 cent TLV is.

Komoot

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:36

ap3nr0ts

hoi

Heeft iemand al een echt antwoord gehad? Ze zeiden bij mij uiterlijk 14 dagen. Dus 30 september. Ik geloof het niet zo, haha. Denk dat ze eerder hopen dat ik het inmiddels niet meer boeiend vind.

• Randy1800
  • Laatst online: 23:04
Filimento schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:57:
[...]

De puinzooi is nog groter: ik heb gemeld dat ik in de app zag dat mijn tarief is aangepast en daarbij het vriendelijke verzoek gedaan om dat te corrigeren.
Tot op heden nog steeds geen bericht ontvangen dat de tarieven worden aangepast. Oftewel: het oude tarief is nog zeker tot vandaag+30 dagen van toepassing.

En aangezien de opbrengst van de panelen in november zo beperkt is maak ik me er dit jaar niet meer druk over
+1

Ik ga proberen een tussentijdse nota van ze te krijgen, daarop bezwaar maken, aangeven dat ik naar de geschillencommissie ga en kosten + mijn tijdsinvestering afzonderlijk versturen als schadeclaim.

Er is nu een minister die zegt dat ze op deze manier de wet overtreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Eneco heeft echt schijt aan z'n klanten en ACM handhaaft niet eens. Niet op de 1 oktober prijsverhoging en al helemaal niet op de 5 september tlv verlaging. Alleen een foei ...

Ondanks ingediende bezwaar en meerdere herhalingen van m'n standpunt dat ze niet tijdig geïnformeerd hebben, douwen ze gewoon bij iedereen door, door gewoon met 9 cent vanaf 5 september te rekenen (zie onder).

Bij mij gaat het maar om iets van 85 euro, maar meer om het principe. Geschillencommissie kost 52,50 en krijg ik terug wanneer ik in m'n gelijk gesteld wordt. Veel tijd en moeite voor weinig, anders dan hopelijk m'n gelijk.

Heeft iemand al info over de "oplossing" waar ze aan zeiden te werken?

Eneco is gewoon kut

[ Voor 12% gewijzigd door ursusMaritimus op 28-09-2022 16:54 ]

• padoempats
Randy1800 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:52:
[...]

+1

Ik ga proberen een tussentijdse nota van ze te krijgen, daarop bezwaar maken, aangeven dat ik naar de geschillencommissie ga en kosten + mijn tijdsinvestering afzonderlijk versturen als schadeclaim.

Er is nu een minister die zegt dat ze op deze manier de wet overtreden.
Je kunt er donder op zeggen dat ze gaan zeggen dat die 30 dagen gelden voor alleen levertarieven en niet de tarieven voor de terugleververgoeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Laatst online: 23:04
padoempats schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:44:
[...]

Je kunt er donder op zeggen dat ze gaan zeggen dat die 30 dagen gelden voor alleen levertarieven en niet de tarieven voor de terugleververgoeding
Dat mogen ze zeggen. Mijn verweer zal zijn dat ze mij desalniettemin moeten informeren bij een wijziging van de AV om die wijziging in tarief/vergoeding mogelijk te maken. Wat tot op heden nog niet is gebeurd.

• padoempats
Randy1800 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:00:
[...]

Dat mogen ze zeggen. Mijn verweer zal zijn dat ze mij desalniettemin moeten informeren bij een wijziging van de AV om die wijziging in tarief/vergoeding mogelijk te maken. Wat tot op heden nog niet is gebeurd.
Uiteraard is dat het verweer. Ik denk dat binnen een paar dagen de echte 'route' van Eneco bekend zal worden, omdat velen al een echte klacht/ingebrekestelling heeft openstaan waar ze formeel op zullen reageren. Of ze blijven bij hun standpunt en dan gaat er een hele batterij naar de geschillencommissie, of ze trekken hun keutel in en gaan alle klanten nieuwe tarieven sturen per 1 november ofzo en handhaven de tarieven die daarvoor gelden. Ik verwacht het eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Ik heb letterlijk net nog contact gehad met de afdeling klachtafhandeling en het antwoord is even simpel als nietszeggend.. 'Ik weet het nog niet'.

Het is toch wat. Een persbericht over die 30 dagen termijn zijn ze als de kippen bij om op hun website te plaatsen. Maar een oplossing/antwoord formuleren voor inmiddels een hele grote groep klachten, dat laten ze lekker op hun beloop.

Ik wacht komende week nog af, en dan zal het wel geschillencommissie worden als eerste volgende stap. Bij mij gaat het niet eens om een belachelijk hoog bedrag, want ik was vrij snel over naar een andere maatschappij. Maar het is natuurlijk ontzettend slap hoe Eneco hier mee omgaat.

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb vandaag de eindnota gekregen. Na 5 september inderdaad 9 cent per kWh, maar nergens een e-mail van gehad. Gewoon bezwaar maken?

Er is een hele historie vooraf gegaan, o.a. bijna afgesloten van stroom door netbeheerder omdat Eneco mijn contract had laten ingaan maar niet had gemeld. Daardoor had ik opeens geen energiecontract.

Verwacht dus nog ergens een rekening van Stedin? Mis dus 2 weken terugleververgoeding (die flink hoog was in augustus en een verkeerde nota. Al 10x een klacht ingediend maar niks teruggekoppeld. Schriftelijk een klacht indienen en dan maar in gebreke stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:27
ursusMaritimus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:44:
Eneco heeft echt schijt aan z'n klanten en ACM handhaaft niet eens. Niet op de 1 oktober prijsverhoging en al helemaal niet op de 5 september tlv verlaging. Alleen een foei ...

Ondanks ingediende bezwaar en meerdere herhalingen van m'n standpunt dat ze niet tijdig geïnformeerd hebben, douwen ze gewoon bij iedereen door, door gewoon met 9 cent vanaf 5 september te rekenen (zie onder).

Bij mij gaat het maar om 86,50, maar meer om het principe. Geschillencommissie kost 52,50 en krijg ik terug wanneer ik in m'n gelijk gesteld wordt. Veel tijd en moeite voor weinig, anders dan hopelijk m'n gelijk.

Heeft iemand al info over de "oplossing" waar ze aan zeiden te werken?
Mijn laatste uitspraak van Eneco is dat ze terecht gehandeld hebben - ze hebben klanten tijdig geïnformeerd, dus mag het. (Niet dat ik ooit een mail of brief heb ontvangen.) Ik heb medegedeeld dat ik het er niet mee eens ben, en heb ze tot volgende week de tijd gegeven om bij te draaien, alvorens naar de geschillencommissie te gaan. Dus indien ze niet bijdraaien voor volgende week, dan doen we dat. Puur uit principe, om aan te geven dat ze niet overal mee wegkomen. Eerlijk gezegd hoop ik dat er een reactie uit blijft. Worst case heb ik 50 euro weggegooid. Best case is het een leuk precedent.

[ Voor 4% gewijzigd door scoobs op 28-09-2022 13:37 ]

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

scoobs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:34:
[...]

Mijn laatste uitspraak van Eneco is dat ze terecht gehandeld hebben - ze hebben klanten tijdig geïnformeerd, dus mag het. (Niet dat ik ooit een mail of brief heb ontvangen.) Ik heb medegedeeld dat ik het er niet mee eens ben, en heb ze tot volgende week de tijd gegeven om bij te draaien, alvorens naar de geschillencommissie te gaan. Dus indien ze niet bijdraaien voor volgende week, dan doen we dat. Puur uit principe, om aan te geven dat ze niet overal mee wegkomen. Eerlijk gezegd hoop ik dat er een reactie uit blijft. Worst case heb ik 50 euro weggegooid. Best case is het een leuk precedent.
Idem hier: Heb ze een week gegeven om een correctienota te sturen waarin tot 10 dagen na 5 september met de oude tlv gerekend wordt ipv 9 cent. Daarna zie ik alleen Geschillencommissie nog als optie.

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:27
Misschien wel handig om ervoor te zorgen dat je tijdig even alle herleidbare info (En exacte bedragen zijn dit.) uit dit topic haalt, voordat het zover is. Je weet maar nooit of er wordt meegelezen hier, en waar die data nog voor gebruikt kan worden. ;)

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 18:06
Playa del C. schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:16:
[...]

Goed nieuws. Het zou verder niet uit moeten maken of en hoe je klaagt. Ze moeten iedere klant hetzelfde behandelen.

Heb zelf de klacht bij Eneco en bij ACM geplaatst. Ik dreig niet met een advocaat, omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb en ook niet voor het bedrag in kwestie individueel een rechtzaak zou beginnen. Zou gek zijn als ik dan later de 9 cent zou krijgen voor september en jij de 61 cent, beiden met modelcontract.
Ik ben benieuwd, ik heb ruim een uur met de klantenservice aan de lijn gehangen. Resultaat: we hebben eenzijdig het tarief gewijzigd en u niet geïnformeerd. We komen u niet tegemoet. Ik heb nu een klacht ingediend... 20 werkdagen verwerkingstijd.
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste