Geen bericht gehad nee.
Tja , ik had op een vergelijkings site de leverancier met beste tarieven gekozen (en die ook nog vaste contracten toestond), toen ik nog geen panelen had en ook niet verwachte dat ik die op zo'n korte termijn ging aanschaffen. Dat werd me enigzins in mijn schoot geworpen door de afbraak van wat schuren met asbest erop waardoor ik opeens recht had op een subsidie.de Peer schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:40:
[...]
Met 16000 kwh begrijp ik eigenlijk niet dat je een TLV hebt geaccepteerd van 28 cent. De meeste mensen in dit topic hadden 61 cent en ik heb nu zelfs 91 cent per kwh. Je hebt dan toch 8000 euro laten liggen dit jaar. Zonde.
Je vragen zijn in dit topic allemaal wel beantwoord.
Eneco komt als het goed is binnenkort met een statement voor de gedupeerden.
Heeft er iemand eigenlijk al een eindnota gekregen waar ook 5 september en verder in is meegenomen?
Staan er wel een paar, even terugbladeren.Fredericm schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:30:
Heeft er iemand eigenlijk al een eindnota gekregen waar ook 5 september en verder in is meegenomen?
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Ik begrijp uw frustratie heel goed, eneco heeft inderdaad een fout gemaakt met het verlagen van de terugleveringsvergoeding. We zijn opzoek naar een oplossing voor klanten die hier mee te maken hebben gekregen. In uw geval is het lastig om het achteraf aan te passen wel kunnen we een correctie nota aanmaken zodra we een oplossing hebben gevonden.
Iig een soort van schulderkenning. Sinds 15/9 ben ik er weg. Wat is er nou moeilijk aan gelijk die laatste 10 dagen 61,4 cent toepassen op de eindafrekening?
Iig een soort van schulderkenning. Sinds 15/9 ben ik er weg. Wat is er nou moeilijk aan gelijk die laatste 10 dagen 61,4 cent toepassen op de eindafrekening?
Hier een vaste Eneco klant. Zit al jaren bij die toko. Sinds vorig jaar september zonnepanelen.
Heb niks mogen vernemen van Eneco mbt het aanpassen van de TLV, maar in de Mijn Eneco app is het idd al aangepast van 22ct naar 9ct. Benieuwd of/wat ik nog ga horen.
Heb niks mogen vernemen van Eneco mbt het aanpassen van de TLV, maar in de Mijn Eneco app is het idd al aangepast van 22ct naar 9ct. Benieuwd of/wat ik nog ga horen.
- NAC Breda -
"een correctienota maken zodra we een oplossing hebben gevonden"ursusMaritimus schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:17:
Ik begrijp uw frustratie heel goed, eneco heeft inderdaad een fout gemaakt met het verlagen van de terugleveringsvergoeding. We zijn opzoek naar een oplossing voor klanten die hier mee te maken hebben gekregen. In uw geval is het lastig om het achteraf aan te passen wel kunnen we een correctie nota aanmaken zodra we een oplossing hebben gevonden.
uh... IS dat niet gewoon de oplossing?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Yes, vanochtend ontvangen. Maar ook bij mij alleen netto teruglevering. Het wachten is op iemand met niet netto teruglevering om te kijken hoe Eneco nou echt saldeert over de periodes.Fredericm schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:30:
Ik heb vier verschillende tarieven gehad van 11-4 t/m 15-9, bij deze een overzicht:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Direct maar even een reply gestuurd op de "we laten binnen vijf werkdagen iets horen" mail van donderdag dat ik zo'n €72 TLV mis omdat ik niet geïnformeerd ben over de wijziging. Sinds 15-9 krijg ik €0,91 (ofzoiets) TLV bij United Consumers.
[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 19-09-2022 09:21 ]
Jullie hebben vast wel een idee hoe Eneco verschillende tarieven hanteert op de afrekening (moet ik nog krijgen), terwijl ze de tussenstand niet kunnen meten en mij ook niet om tussenstanden gevraagd hebben?
Ik zou meteen ook een klacht bij de acm indienenMaSw85 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:18:
[...]
Yes, vanochtend ontvangen. Maar ook bij mij alleen netto teruglevering. Het wachten is op iemand met niet netto teruglevering om te kijken hoe Eneco nou echt saldeert over de periodes.
Ik heb vier verschillende tarieven gehad van 11-4 t/m 15-9, bij deze een overzicht:
***members only***
Direct maar even een reply gestuurd op de "we laten binnen vijf werkdagen iets horen" mail van donderdag dat ik zo'n €72 TLV mis omdat ik niet geïnformeerd ben over de wijziging. Sinds 15-9 krijg ik €0,91 (ofzoiets) TLV bij United Consumers.
Dat kost €50 dacht ik, en heb er geen vertrouwen in dat ze er ook iets mee doen. Dat is het mij het geld en de tijd niet waard. Als ik met relatief weinig inspanning die €72 nog kan krijgen dan is dat mooi meegenomen. Verder ziet Eneco mij iig nooit meer terug als klant en zal ik ze ook zeker niet aanraden bij anderen door de rare acties van de afgelopen tijd.Fredericm schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:52:
[...]
Ik zou meteen ook een klacht bij de acm indienen
Hoezo kost een klacht indienen geld? Je bedoelt de geschillencommissie inschakelen? Dat kost 50 euroMaSw85 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:05:
[...]
Dat kost €50 dacht ik, en heb er geen vertrouwen in dat ze er ook iets mee doen. Dat is het mij het geld en de tijd niet waard. Als ik met relatief weinig inspanning die €72 nog kan krijgen dan is dat mooi meegenomen. Verder ziet Eneco mij iig nooit meer terug als klant en zal ik ze ook zeker niet aanraden bij anderen door de rare acties van de afgelopen tijd.
Exact hetzelfde schuitje hier. Ook per 15e naar UC alleen nog geen eindafrekening.MaSw85 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:18:
[...]
Yes, vanochtend ontvangen. Maar ook bij mij alleen netto teruglevering. Het wachten is op iemand met niet netto teruglevering om te kijken hoe Eneco nou echt saldeert over de periodes.
***members only***
Wel heb ik ze in mijn klacht al toegezegd naar De Geschillencommissie te gaan als die 10 dagen na 5/9 toch met 9 cent rekenen ipv 61,4. Ben benieuwd.
Geschillencommissie kost 52,50 en als je wint (kans is vrij groot) moet Eneco die kosten vergoeden.
Voor mij is het ongeveer 170 kWh ofwel 85 eurootje. En voor mij is het inmiddels een principekwestie.
Klacht ACM is gratis, maar die gaan het niet voor je uitvechten. Wel is het zo dat hoe meer klachten ze over dit geintje van Eneco ze krijgen, hoe hoger het op de prioriteitenlijst van ACM komt. Op zicht kan ACM Eneco prima iets opleggen.
[ Voor 9% gewijzigd door ursusMaritimus op 19-09-2022 12:34 ]
Eneco sloot dinsdag mijn klacht en zei dat ze binnen 5 werkdagen contact opnemen. Dat geeft ze tot en met morgen. Daarna maak ik wel weer een nieuwe klacht aan anders. Ik ben echt benieuwd wat ze gaan zeggen.
Dat is inderdaad een zeer voor de hand liggende oplossing voor variabele contracten die niet persoonlijk en tijdige zijn geïnformeerd. Iedereen hier heeft die zonder enige denkmoeite ook al zelf bedacht.paQ schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:42:
[...]
"een correctienota maken zodra we een oplossing hebben gevonden"
uh... IS dat niet gewoon de oplossing?
Alleen zijn ze bij Eneco nog niet zover om dat over te nemen.
#notrocketscience.
In mijn eerdere berichten binnen dit topic zou ik per vrijdag Eneco in gebreke stellen na het uitblijven van het betalen van een schadevergoeding.
Helaas vandaag niet aan toe gekomen een brief te sturen. Wordt vervolgd!
Edit voor de nieuwe lezers: link naar Chewmonkey in "Eneco snoeit in terugleververgoeding"
Helaas vandaag niet aan toe gekomen een brief te sturen. Wordt vervolgd!
Edit voor de nieuwe lezers: link naar Chewmonkey in "Eneco snoeit in terugleververgoeding"
[ Voor 21% gewijzigd door Chewmonkey op 19-09-2022 21:05 ]
24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)
Hier ook stil.
Ik heb ze op 7 september een ingebrekestelling gestuurd. Ze hebben afgelopen woensdag laten weten dat het vervelend is dat ik niet persoonlijk ben geïnformeerd en dat ze er binnen 7 dagen op terugkomen. Dat is nog niet gebeurd.
Ik heb inmiddels een eind afrekening gekregen, waarbij ze vanaf 5 september 9 cent terugleververgoeding hebben gerekend.
Als ik begin volgende nog niets heb gehoord, ga ik naar de geschillencommissie.
Ik heb ze op 7 september een ingebrekestelling gestuurd. Ze hebben afgelopen woensdag laten weten dat het vervelend is dat ik niet persoonlijk ben geïnformeerd en dat ze er binnen 7 dagen op terugkomen. Dat is nog niet gebeurd.
Ik heb inmiddels een eind afrekening gekregen, waarbij ze vanaf 5 september 9 cent terugleververgoeding hebben gerekend.
Overgestapt plus klacht ingediend.
Ik wist dit alleen omdat ik het toevallig in een ander topic op GOT tegenkwam.
Geen melding, niets. Toch te gek voor woorden.
Ik wist dit alleen omdat ik het toevallig in een ander topic op GOT tegenkwam.
Geen melding, niets. Toch te gek voor woorden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Eneco heeft eindelijk de afrekening van half juli betaald, toch weer 2600 euro vanaf eind februari.
Verder heb ik geen persoonlijk bericht gekregen dat mijn terugleververgoeding naar 9 cent is gezakt, ook niet netjes van ze... volgens de voorwaarden zou hij dus niet gedaald zijn, maar ik gok dat ze daar geen boodschap aan hebben.
Volgens de gegevens in mijn account staat hij inderdaad op 9 cent, ik heb ook maar een klachtenformulier verzonden. Nu verwacht ik dat we dit eind november wel weer gesaldeerd hebben, voor 9 cent stook ik liever met de airco dan op gas, maar daarna wordt de stroom opeens 61 cent, beetje zonde. We zullen nooit meer gebruiken dan wat ik opwek vanaf half juli, de rekening bij Eneco zal dus hoe dan ook flink negatief blijven. Een stuk negatiever dan wat we aan gas gebruiken gelukkig
Verder heb ik geen persoonlijk bericht gekregen dat mijn terugleververgoeding naar 9 cent is gezakt, ook niet netjes van ze... volgens de voorwaarden zou hij dus niet gedaald zijn, maar ik gok dat ze daar geen boodschap aan hebben.
Volgens de gegevens in mijn account staat hij inderdaad op 9 cent, ik heb ook maar een klachtenformulier verzonden. Nu verwacht ik dat we dit eind november wel weer gesaldeerd hebben, voor 9 cent stook ik liever met de airco dan op gas, maar daarna wordt de stroom opeens 61 cent, beetje zonde. We zullen nooit meer gebruiken dan wat ik opwek vanaf half juli, de rekening bij Eneco zal dus hoe dan ook flink negatief blijven. Een stuk negatiever dan wat we aan gas gebruiken gelukkig
[ Voor 42% gewijzigd door pirke op 20-09-2022 16:23 ]
Nee, krijg net een mail van eneco:padoempats schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:24:
Het is stil in het Eneco kamp
Dus na de "5 dagen" tijd even niks gehoord en nu weer uitstel? Het is toch wel een rare club hoor. Hoe ze met klanten omgaan lijkt alsof het een clubje is met een klantenservice van een man of 10, niet het grote miljoenen/miljarden bedrijf eneco.Beste heer ,
Graag informeer ik u over de voortgang van uw klacht betreffende de wijziging van de terugleververgoeding.
Allereerst wil ik u graag mijn excuses aanbieden voor de late reactie.
Uw klacht
Ik heb uw klacht in behandeling en ik ben uw dossierbehandelaar. Het is in het voordeel van beide partijen dat uw klacht op korte termijn wordt opgelost.
Ik wil u vragen om mij tot 30 september 2022 de tijd te geven om inhoudelijk reactie te geven op uw klacht.
Alvast bedankt voor uw geduld en ik wens u een fijne dag verder.
Ik heb ook een klacht ingediend, gewoon een mail naar de klantenservice, maar nog niets gehoord. Waar is dat klachten formulier waar jij het hier over hebt? Linkje?pirke schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:49:
............
Volgens de gegevens in mijn account staat hij inderdaad op 9 cent, ik heb ook maar een klachtenformulier verzonden. Nu verwacht ik dat we dit eind november wel weer gesaldeerd hebben, voor 9 cent stook ik liever ..................
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Hier hebben ze mijn tussentijdse nota van eind juni (met peildatum begin juni) nog niet betaald. Ze verschuilen zich erachter dat het een kopie nota is en dat die niet betaald gaat worden maar wordt verrekend met de jaarafrekening.pirke schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:49:
Eneco heeft eindelijk de afrekening van half juli betaald, toch weer 2600 euro vanaf eind februari.
Over 2 dagen ben ik weg bij Eneco en zal ik een eindafrekening krijgen.
In de chat bot "klacht" zeggen en dan klikken op "email (formulier)"Naalroc schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:40:
[...]
Ik heb ook een klacht ingediend, gewoon een mail naar de klantenservice, maar nog niets gehoord. Waar is dat klachten formulier waar jij het hier over hebt? Linkje?
Dit was mijn eindafrekening, na een telefoontje nog een week moeten wachten en uiteindelijk hebben ze betaald. Op 3 emails hebben ze niet gereageerd.aa4ever schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:46:
[...]
Hier hebben ze mijn tussentijdse nota van eind juni (met peildatum begin juni) nog niet betaald. Ze verschuilen zich erachter dat het een kopie nota is en dat die niet betaald gaat worden maar wordt verrekend met de jaarafrekening.![]()
Over 2 dagen ben ik weg bij Eneco en zal ik een eindafrekening krijgen.
Voor mij is de tijd aangebroken dat ik richting netto verbruiker ga, dus ik schiet er niet zoveel mee op om over te stappen (temeer omdat het risico bestaat dat ik dan per 1 jan weer nieuwe tarieven krijg en het verbruik tot 1 jan dan tegen hoge tarieven moet afrekenen). Maar ik ben wel benieuwd naar waarom jullie allemaal een klacht indienen? Op het moment dat je dat doet, staat namelijk vast dat je kennis hebt gekregen van de tariefswijziging.
Ik wacht gewoon rustig berichtgeving van Eneco af over een eventuele tariefswijziging voor mij en dan begin ik de discussie wel.
Ik wacht gewoon rustig berichtgeving van Eneco af over een eventuele tariefswijziging voor mij en dan begin ik de discussie wel.
Dat wordt dan gezellig daar met al die Tweakers bij de Geschillencommissie. Hoeveel keer 52,50 zou Eneco gaan betalen? Plus uiteraard 61 cent ipv 9 ...niels11 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:59:
Hier ook stil.
Je mist het punt: Het is Eneco die jou op de hoogte moet stellen van een wijziging in hun condities. Dat je intussen niet onder een steen leeft, doet er niet toe. Zij plegen contractbreuk.cryptapix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:23:
Voor mij is de tijd aangebroken dat ik richting netto verbruiker ga, dus ik schiet er niet zoveel mee op om over te stappen (temeer omdat het risico bestaat dat ik dan per 1 jan weer nieuwe tarieven krijg en het verbruik tot 1 jan dan tegen hoge tarieven moet afrekenen). Maar ik ben wel benieuwd naar waarom jullie allemaal een klacht indienen? Op het moment dat je dat doet, staat namelijk vast dat je kennis hebt gekregen van de tariefswijziging.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Jij mist het punt. Het feit dat je een klacht indient is het bewijs dat de tariefswijziging jou bereikt heeft. Ik heb ook mijn twijfels bij de vraag of Eneco deze tariefswijziging kan doorvoeren, maar ik wed liever op twee paarden. Zolang een tariefswijziging mij niet bekend is (althans: Eneco niet kan aantonen dat die mij bekend is) geldt die wijzing in ieder geval niet voor mij. Dat is juridisch het meest eenvoudige rond te krijgen. Dat ga ik dus niet weggooien door zelf melding te maken. Voor de eventuele situatie vanaf bekendwording ga ik het juridische gevecht over de grondslag van de wijziging wel aan. Dat is echter een veel lastigere kwestie.Naalroc schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:37:
[...]
Je mist het punt: Het is Eneco die jou op de hoogte moet stellen van een wijziging in hun condities. Dat je intussen niet onder een steen leeft, doet er niet toe. Zij plegen contractbreuk.
Ik ben (oprecht) benieuwd naar jou verdere plan van aanpak dan?cryptapix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:45:
[...]
Jij mist het punt. Het feit dat je een klacht indient is het bewijs dat de tariefswijziging jou bereikt heeft. Ik heb ook mijn twijfels bij de vraag of Eneco deze tariefswijziging kan doorvoeren, maar ik wed liever op twee paarden. Zolang een tariefswijziging mij niet bekend is (althans: Eneco niet kan aantonen dat die mij bekend is) geldt die wijzing in ieder geval niet voor mij. Dat is juridisch het meest eenvoudige rond te krijgen. Dat ga ik dus niet weggooien door zelf melding te maken. Voor de eventuele situatie vanaf bekendwording ga ik het juridische gevecht over de grondslag van de wijziging wel aan. Dat is echter een veel lastigere kwestie.
Maar dan alsnog nadat je er mee bekend bent, dan zouden de nieuwe tarieven pas 10 dagen later in moeten gaan nietwaar?cryptapix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:45:
[...]
Jij mist het punt. Het feit dat je een klacht indient is het bewijs dat de tariefswijziging jou bereikt heeft. Ik heb ook mijn twijfels bij de vraag of Eneco deze tariefswijziging kan doorvoeren, maar ik wed liever op twee paarden. Zolang een tariefswijziging mij niet bekend is (althans: Eneco niet kan aantonen dat die mij bekend is) geldt die wijzing in ieder geval niet voor mij. Dat is juridisch het meest eenvoudige rond te krijgen. Dat ga ik dus niet weggooien door zelf melding te maken. Voor de eventuele situatie vanaf bekendwording ga ik het juridische gevecht over de grondslag van de wijziging wel aan. Dat is echter een veel lastigere kwestie.
Hoe dan ook is het waarschijnlijk wel slimmer over te stappen naar iets anders en dan bij de eindnota '' verrast '' te worden door die 9 cent voor een bepaald aantal kilowatts, waarna je ze dan even lief vraagt of ze deze fout voor je willen herstellen.
Dat willen ze dan waarschijnlijk niet ( tijdig ) voor je oplossen, waarna je het ingebrekestelling-spel kunt spelen, met eventuele verdere juridische acties en - indien je een redelijk termijnbedrag had - deze storneren om het verschuldigde bedrag via die weg te innen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat hoeft zeker niet, ik heb een klacht ingediend vanwege het feit dat er op het nieuws andere tarieven gepubliceerd werden dan naar mij gecommuniceerd. Ik weet dus niet wat mijn tarief wordt, en omdat je zo geen klanten hoort te behandelen heb ik opgezegd.cryptapix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:45:
[...]
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh
Hier eindafrekening ontvangen van Eneco.
Gelukkig was de eerste week van september een hele bewolkte week met maar 58kwh saldering (tegen 9 ct). Weet niet of ik hier werk van moet maken.
Gelukkig was de eerste week van september een hele bewolkte week met maar 58kwh saldering (tegen 9 ct). Weet niet of ik hier werk van moet maken.
Ook ik heb de eindrekening ontvangen en ondanks mijn eerdere klachten en de toezegging van Eneco van 13 september om hier binnen 14 dagen op terug te komen kom ik €95 tekort. Ik heb gereageerd dat als ze niet voor 28 september dit verschil alsnog overmaken ik verdere stappen zal ondernemen.
58 kWh teruglevering bedoel je?_Richie_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:08:
Hier eindafrekening ontvangen van Eneco.
Saldering is juist gunstig want dan wordt die 9 cent kWh ingewisseld en dus nuttig ingezet.
Samenvattend, wanneer jij de eindnota krijgt ga je stappen ondernemen?cryptapix schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:45:
[...]
Daar hou ik je aan!
Net gebeld met Eneco over mijn ingediende klacht en de vervolg procedure die mij zou worden voorgelegd na 5 werkdagen.
Tot mijn verbazing was mijn originele klacht al gesloten
De klacht is opnieuw ingediend, Echter kon er geen klacht nummer met mij gedeeld worden
En krijg ik geen bevestiging per mail, Ik ben dus benieuwd wat hier uit gaat komen.
Ik denk dat de reactie van Eneco van er komt een procedure gewoon een tijdrek maatregel is geweest en iedereen die er niet zelf achteraan gaat gewoon de pineut is omdat al die tickets gesloten worden.
Tot mijn verbazing was mijn originele klacht al gesloten

Ik denk dat de reactie van Eneco van er komt een procedure gewoon een tijdrek maatregel is geweest en iedereen die er niet zelf achteraan gaat gewoon de pineut is omdat al die tickets gesloten worden.
Heeft er al iemand succesvol een correctie op de eindafrekening van Eneco gehad? Ik las wel van diverse reacties van Eneco dat ze er naar gingen kijken...
Overigens ben ik over naar UC. Zou volgens het contract per 17-9 gaan, maar omdat dit op een zaterdag viel, is dit de 19e geworden.... iets met landelijk energieregister... logisch.. ten tijde van het opmaken van het contract wisten ze nog niet dat de 17e op een zaterdag zou vallen.
Scheelt dat afgelopen zondag een slechte PV-dag was
Overigens ben ik over naar UC. Zou volgens het contract per 17-9 gaan, maar omdat dit op een zaterdag viel, is dit de 19e geworden.... iets met landelijk energieregister... logisch.. ten tijde van het opmaken van het contract wisten ze nog niet dat de 17e op een zaterdag zou vallen.

nee. althans niet hier gemeld.HKees schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:17:
Heeft er al iemand succesvol een correctie op de eindafrekening van Eneco gehad?
Nee ik wacht ook al twee weken, maar ze zeggen zelf binnen 4-6 weken ontvangt u de afrekening.
Maar ik heb toch al hier gelezen dat enkelen na een paar dagen de eindafrekening reeds hadden ontvangen.
Maar dat was allemaal <5 september volgens mij.
Maar ik heb toch al hier gelezen dat enkelen na een paar dagen de eindafrekening reeds hadden ontvangen.
Maar dat was allemaal <5 september volgens mij.
[ Voor 10% gewijzigd door mb1 op 21-09-2022 10:26 ]
Zojuist een nieuwe mail na 2x de onzin redenen:
Nu ben ik per vandaag al overgestapt. En nog geen eindnota gekregen.
Dus met 2 weken horen we wat.
Het wordt steeds langer voor ze een oplossing bedenken.
Doen ze dit express? Hopen dat er meer opstappen of wat dan ook? Zit er iemand in de vergaderzaal daar dit te bekokstoven of kijken ze hoe ver ze kunnen gaan?
Ik zou dit marketing technisch zo snel mogelijk uit de licht helpen. Hoe langer dit broeit hoe amateuristischer ik die partij vind.
Eerst is het express niet gemaild, dan hoort het niet. Dan weer dit.Bedankt voor uw mail.
Wat vervelend dat u het bericht m.b.t. de terugleververgoeding niet heeft ontvangen. Hier bieden wij graag onze excuses voor aan. Dit is een technische fout binnen Eneco geweest waardoor u deze mail niet heeft ontvangen.
Wij zijn momenteel druk bezig met een vervolgprocedure voor u, en andere klanten.
Wij zullen u hierom binnen 14 dagen een terugkoppeling geven.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak, en bedankt voor uw geduld.
Nu ben ik per vandaag al overgestapt. En nog geen eindnota gekregen.
Dus met 2 weken horen we wat.
Het wordt steeds langer voor ze een oplossing bedenken.
Doen ze dit express? Hopen dat er meer opstappen of wat dan ook? Zit er iemand in de vergaderzaal daar dit te bekokstoven of kijken ze hoe ver ze kunnen gaan?
Ik zou dit marketing technisch zo snel mogelijk uit de licht helpen. Hoe langer dit broeit hoe amateuristischer ik die partij vind.
[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 21-09-2022 11:08 ]
Wachten tot Eneco zelf laat weten dat m’n tarief gewijzigd is. Doen ze dat niet, dan zeg ik bij de afrekening “huh? Tariefswijziging? Nooit van gehoord. Kunt u bewijzen dat u mij heeft geïnformeerd?” Nou, succes Eneco!roT- schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:49:
[...]
Ik ben (oprecht) benieuwd naar jou verdere plan van aanpak dan?
Als ze me informeren ga ik ze eens vragen wat nou juridisch precies de grondslag is van de wijziging. Ik heb daar een tijd terug in dit topic of dat over lage TLV al eens wat over gepost. Ik denk namelijk dat Eneco het nog niet zo makkelijk heeft om die tariefswijziging erdoor te krijgen. En dan gaan we gewoon gezellig naar de geschillencommissie.JohanNL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:55:
[...]
Maar dan alsnog nadat je er mee bekend bent, dan zouden de nieuwe tarieven pas 10 dagen later in moeten gaan nietwaar?
Hoe dan ook is het waarschijnlijk wel slimmer over te stappen naar iets anders en dan bij de eindnota '' verrast '' te worden door die 9 cent voor een bepaald aantal kilowatts, waarna je ze dan even lief vraagt of ze deze fout voor je willen herstellen.
Dat willen ze dan waarschijnlijk niet ( tijdig ) voor je oplossen, waarna je het ingebrekestelling-spel kunt spelen, met eventuele verdere juridische acties en - indien je een redelijk termijnbedrag had - deze storneren om het verschuldigde bedrag via die weg te innen.
Eneco is niet gek. Ze hebben het probleem dat ze niet in beeld hebben welke personen netto terugleveren. Daarom hebben veel mensen het bericht van tariefswijziging niet gehad. Door je op deze manier bekend te maken, hoeven ze je alleen nog maar de tariefswijziging te melden. Koud kunstje.Srednier schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:58:
[...]
Dat hoeft zeker niet, ik heb een klacht ingediend vanwege het feit dat er op het nieuws andere tarieven gepubliceerd werden dan naar mij gecommuniceerd. Ik weet dus niet wat mijn tarief wordt, en omdat je zo geen klanten hoort te behandelen heb ik opgezegd.
Ja, dat is wel mijn plan. Hoewel het ook ligt aan de ontwikkelingen de komende tijd. Als ik tm dec bij Eneco blijf, is de kans vrij groot dat ik nog maar weinig netto teruglevering over heb (ik heb rond augustus namelijk een overstap gedaan om het saldo tot dat moment te cashen). Maar dan nog steeds zou in mijn visie er volledige saldering moeten zijn + uitbetaling van het surplus tegen 61 cent (zolang ik niet ben geïnformeerd over een vermeende tariefswijziging).ApC_IcE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:42:
[...]
Samenvattend, wanneer jij de eindnota krijgt ga je stappen ondernemen?
Daar hou ik je aan!
Je hebt gelijk. Teruglevering.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:41:
[...]
58 kWh teruglevering bedoel je?
Saldering is juist gunstig want dan wordt die 9 cent kWh ingewisseld en dus nuttig ingezet.
Was per 9-9 naar UC overgegaan.
Scheelt ongeveer 30 euro. Om hier nu allemaal klachten etc voor te gaan openen, in mijn case denk ik niet de moeite waard.
ik heb ook reactie van Eneco
5 sept klaag klaag
Eneco 5 sept: ja je saldeert dus niet aan de orde
5 sept ja slaat nergens op. salderen is irrelevant als ik overschot heb
Eneco 7 sept: U kunt gewoon salderen dus niet aan de orde
7sept: nou luister even je houdt je niet aan de regels, meer juridische blabla
geen reactie
15sept: hallo Eneco?
Eneco 21 sept: ja u kunt gewoon salderen dus niet aan de orde

Zelfde persoon ook gewoon he! gewoon 0,0 gelezen. Gewoon standaard copy paste en send.
5 sept klaag klaag
Eneco 5 sept: ja je saldeert dus niet aan de orde
5 sept ja slaat nergens op. salderen is irrelevant als ik overschot heb
Eneco 7 sept: U kunt gewoon salderen dus niet aan de orde
7sept: nou luister even je houdt je niet aan de regels, meer juridische blabla
geen reactie
15sept: hallo Eneco?
Eneco 21 sept: ja u kunt gewoon salderen dus niet aan de orde

Zelfde persoon ook gewoon he! gewoon 0,0 gelezen. Gewoon standaard copy paste en send.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 21-09-2022 12:16 ]
Ik zou uit principe lekker door blijven drammen middels een klacht bij ze dat je niet tijdig en persoonlijk geinformeerd bent. Aangezien ze zeggen aan een oplossing te werken acht ik de kans reeel dat ze uiteindelijk de nieuwe tlv 10 dagen later moeten laten ingaan en je dus een verrekening krijgt._Richie_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:10:
[...]
Je hebt gelijk. Teruglevering.
Was per 9-9 naar UC overgegaan.
Scheelt ongeveer 30 euro. Om hier nu allemaal klachten etc voor te gaan openen, in mijn case denk ik niet de moeite waard.
Of je die ook krijgt als je niet klaagt, dat betwijfel ik ten zeerste.
Bij mij gaat het om 85 euro omdat ik per 15-9 naar UC ben. Alleen al uit principe zou ik naar Geschillencommissie gaan wanneer m'n eindafrekening met 9 cent is tussen 5 en 15 september. Daar besteed ik gaarne 52,50 want ik denk dat ik gelijk krijg en Eneco die uiteindelijk gaat dokken. En die 85 euro.
Ze zouden dit natuurlijk zelf ook kunnen bedenken en alle variabel contracters die klagen over niet tijdig en persoonlijk informeren 10 dagen extra 61,4 cent geven ipv 9 cent. Het is geen rocket science.
Voor mensen met een vast contract en de principiële discussie over of tussendoor tarieven en de tlv aangepast mogen worden lijkt me het verhaal een stuk ingewikkelder en daar heb ik me verder niet in verdiept.
Ik heb geen mail gehad, maar denk nu toch dat ik gewoon wil overstappen en neem de Eneco boete maar voor lief als ik er een redelijke vergoeding voor terug kan krijgen.. Ik zie dat veel mensen dat gedaan hebben. Is het overstappen zo gemakkelijk op dit moment?
waarom zou je overstappen? we gaan de winter in en je gaat dus salderen. TLV is dus niet relevant.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:48:
Ik heb geen mail gehad, maar denk nu toch dat ik gewoon wil overstappen en neem de Eneco boete maar voor lief als ik er een redelijke vergoeding voor terug kan krijgen.. Ik zie dat veel mensen dat gedaan hebben. Is het overstappen zo gemakkelijk op dit moment?
En ja overstappen is eenvoudig, wel rekening houden met 30 dagen wachttijd in sommige gevallen om toegelaten te worden bij nieuwe partij.
Ik lees in veel reacties steeds weer een periode van 10 dagen. Dit klopt niet!
Wijzigingen moeten 30 dagen van tevoren worden doorgegeven. In hun eigen voorwaarden mag dan misschien 10 dagen staan, maar dit moet 30 zijn!
Zie consuwijzer:
Ik heb een contract met variabele tarieven.
Bij een contract met variabele tarieven mogen de tarieven veranderen. In de algemene voorwaarden van uw contract moet staan wanneer dat mag. Meestal gebeurt dit op 1 januari en op 1 juli. De prijzen kunnen hoger of lager worden. De leverancier moet u minimaal 30 dagen van tevoren informeren over de nieuwe tarieven. Doet uw leverancier dit binnen een kortere periode? Geef aan dat u hiermee niet akkoord gaat.
Wijzigingen moeten 30 dagen van tevoren worden doorgegeven. In hun eigen voorwaarden mag dan misschien 10 dagen staan, maar dit moet 30 zijn!
Zie consuwijzer:
Ik heb een contract met variabele tarieven.
Bij een contract met variabele tarieven mogen de tarieven veranderen. In de algemene voorwaarden van uw contract moet staan wanneer dat mag. Meestal gebeurt dit op 1 januari en op 1 juli. De prijzen kunnen hoger of lager worden. De leverancier moet u minimaal 30 dagen van tevoren informeren over de nieuwe tarieven. Doet uw leverancier dit binnen een kortere periode? Geef aan dat u hiermee niet akkoord gaat.
Ik heb dit topic niet helemaal doorgenomen maar net contact gehad met klantenservice korte antwoord is "We hebben alleen naar klanten die > 1 jaar klant zijn gekeken die daar een bericht heen gestuurd over de aangepaste tarieven van de TLV". Als ze gebruik hadden gemaakt van meterstanden van EDSN hadden ze kunnen weten dat er een veel grotere groep geraakt zou worden.
Anyway ik heb geen bericht gekregen maar tarief is wel stilzwijgend aangepast, volgens mij mag dit juridisch niet. Is dit al hier aan de orde geweest?
Gaat om een modelcontract per 27 juli afgesloten
Anyway ik heb geen bericht gekregen maar tarief is wel stilzwijgend aangepast, volgens mij mag dit juridisch niet. Is dit al hier aan de orde geweest?
Gaat om een modelcontract per 27 juli afgesloten
[ Voor 4% gewijzigd door Vaevictis_ op 21-09-2022 13:32 ]
Ja, dat is zo ongeveer de reden van dit topic. daar gaat het dus continu over.Vaevictis_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:28:
Omdat ik op dit moment sinds de installatie iedere dag teruglevering had. Ook op regenachtige dagen. Dit komt omdat het me nog niet gelukt is om een warmtepomp te krijgen. Ik verwacht dat ik over de hele winter gezien toch terug lever.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:57:
[...]
waarom zou je overstappen? we gaan de winter in en je gaat dus salderen. TLV is dus niet relevant.
En ja overstappen is eenvoudig, wel rekening houden met 30 dagen wachttijd in sommige gevallen om toegelaten te worden bij nieuwe partij.
dan nog zie ik geen reden om over te stappen. Je kunt dan beter bij Eneco blijven totdat je je kWh's van 9 cent weggesaldeerd hebt.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:15:
[...]
Omdat ik op dit moment sinds de installatie iedere dag teruglevering had. Ook op regenachtige dagen. Dit komt omdat het me nog niet gelukt is om een warmtepomp te krijgen. Ik verwacht dat ik over de hele winter gezien toch terug lever.
Als je nu weggaat krijg je die kWh's uitbetaald tegen 9 cent en dat is dan een feit. Tenzij je er vanuit gaat dat Eneco je 100% gaat compenseren. Dat is verder aan jou.
Gaat natuurlijk vanaf 5 sept. in TLV is toch niet met terugwerkende kracht ingevoerd?de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:18:
[...]
dan nog zie ik geen reden om over te stappen. Je kunt dan beter bij Eneco blijven totdat je je kWh's van 9 cent weggesaldeerd hebt.
Als je nu weggaat krijg je die kWh's uitbetaald tegen 9 cent en dat is dan een feit. Tenzij je er vanuit gaat dat Eneco je 100% gaat compenseren. Dat is verder aan jou.
precies, dus als je nu overstapt krijg je voor de periode tussen 5 september en nu maar 9 cent per kWh.Vaevictis_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:34:
[...]
Gaat natuurlijk vanaf 5 sept. in TLV is toch niet met terugwerkende kracht ingevoerd?
Maar dat is toch juist de reden om nu over te stappen? Dat is peanuts bij wat ik misschien verlies als ik langer wacht. Ik heb nu sinds 5 sept iets meer dan 1000 kw terug geleverd = 90 euro. Maar als ik blijf loop ik toch veel meer mis bij een hogere TLV bij een andere leverancier? Ik heb geen mail gekregen, maar geloof niet dat ik mijn gelijk ga krijgen als ik het zelf met een briefje/klacht aan vecht. Zelfs de 50 euro boete zou ik zo weer terug verdiend kunnen hebben.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:40:
[...]
precies, dus als je nu overstapt krijg je voor de periode tussen 5 september en nu maar 9 cent per kWh.
Zojuist gebeld en een klacht case aangemaakt "Dat ik niet akkoord ga met eenzijdige aanpassing van de TLV zonder bericht en dat ik het oude tarief wens te hanteren." In de algemene voorwaarden staat blijkbaar 10 dagen ipv 30 dagen.
We gaan de winter in, je gaat dus de kWh's die 9 cent waard zijn inruilen tegen dure winter-kWh's.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:51:
[...]
Maar dat is toch juist de reden om nu over te stappen? Dat is peanuts bij wat ik misschien verlies als ik langer wacht. Ik heb nu sinds 5 sept iets meer dan 1000 kw terug geleverd = 90 euro. Maar als ik blijf loop ik toch veel meer mis bij een hogere TLV bij een andere leverancier? Ik heb geen mail gekregen, maar geloof niet dat ik mijn gelijk ga krijgen als ik het zelf met een briefje/klacht aan vecht. Zelfs de 50 euro boete zou ik zo weer terug verdiend kunnen hebben.
Als je nu overstapt kun je dat niet meer doen en is de 9 cent per kWh definitief, tenzij Eneco gaat compenseren.
Ik ga er vanuit dat je in de wintermaanden meer verbruikt dan produceert. Als dat niet het geval is heb je een punt.
Ik heb zelf bijvoorbeeld E-auto en warmtepompen, dus dan ga je flink de min in in de winter. Kan bij jou anders zijn natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 21-09-2022 15:40 ]
Mits je een toko hebt die bv 40 of 50cnt kwh tarief heeft, dan kun je beter overstappen. En dan asap 1 maart ofzo naar weer een toko gaan met hoogste tlv. Gewoon 4 maanden netto betalen a 40cnt. Maar dan ook meteen weer gaan opbouwen vanaf 1 maart.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:36:
[...]
We gaan de winter in, je gaat dus de kWh's die 9 cent waard zijn inruilen tegen dure winter-kWh's.
Als je nu overstapt kun je dat niet meer doen en is de 9 cent per kWh definitief, tenzij Eneco gaat compenseren.
Ik ga er vanuit dat je in de wintermaanden meer verbruikt dan produceert. Als dat niet het geval is heb je een punt.
Ik heb zelf bijvoorbeeld E-auto en warmtepompen, dus dan ga je flink de min in in de winter. Kan bij jou anders zijn natuurlijk.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Volgens mij gaf ie juist aan meer te produceren dan te verbruiken, ook in de winter. Ik heb een gelijke situatie en heb mijn opwek uitgelegd op de toekomstige WP en (deels) EV...de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:36:
[...]
We gaan de winter in, je gaat dus de kWh's die 9 cent waard zijn inruilen tegen dure winter-kWh's.
ja, met de nadruk op mits. maar ook dan kun je beter precies lang genoeg bij Eneco blijven tot je op 0 staat, en dan overstappen.PCJR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:42:
[...]
Mits je een toko hebt die bv 40 of 50cnt kwh tarief heeft, dan kun je beter overstappen. En dan asap 1 maart ofzo naar weer een toko gaan met hoogste tlv. Gewoon 4 maanden netto betalen a 40cnt. Maar dan ook meteen weer gaan opbouwen vanaf 1 maart.
[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 21-09-2022 15:44 ]
Of gewoon nu nog een hoge TLV krijgen tot je netto afneemt. En daarna nog een keer overstappen en salderen.
Zoals het nu gaat, ga ik er voorlopig niet vanuit dat de TLV in het voorjaar van 23 erg hoog is.
Ik zit nu bij UC, en zolang die geen fratsen uithaalt met hun TLV dan pak ik op dit moment nog 94 cent per kwh.
Klacht bij Eneco loopt uiteraard nog, en ij ga er vanuit dat ze van 5 september tot en met de datum van mijn overstap die 9 cent gaan corrigeren. Zoniet dan komen dan de volgende stappen.
Zoals het nu gaat, ga ik er voorlopig niet vanuit dat de TLV in het voorjaar van 23 erg hoog is.
Ik zit nu bij UC, en zolang die geen fratsen uithaalt met hun TLV dan pak ik op dit moment nog 94 cent per kwh.
Klacht bij Eneco loopt uiteraard nog, en ij ga er vanuit dat ze van 5 september tot en met de datum van mijn overstap die 9 cent gaan corrigeren. Zoniet dan komen dan de volgende stappen.
Ik doe exact hetzelfde. Heb wel wp naar ook genoeg panelen. Beetje zon en ik lever veel terug.NileZ_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:53:
Of gewoon nu nog een hoge TLV krijgen tot je netto afneemt. En daarna nog een keer overstappen en salderen.
Mocht het hier zover komen hoop ik op een gezamenlijke actie.
Eindafrekening is binnen!
Elke kWh t/m 6 september is berekend á €0,61425 op de factuur!!!
Het kan dus wel, ik hoop dat Eneco een ieder zo rechtvaardig behandeld, het ging mij om het principe!
Het kan dus wel, ik hoop dat Eneco een ieder zo rechtvaardig behandeld, het ging mij om het principe!
Hier net zo inderdaad. Ik denk dat ik tot in november wel teruglever. Wel afhankelijk van het zonnetje, maar dat gaan we wel zien.ApC_IcE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:03:
[...]
Ik doe exact hetzelfde. Heb wel wp naar ook genoeg panelen. Beetje zon en ik lever veel terug.
Mocht het hier zover komen hoop ik op een gezamenlijke actie.
Vattenfall hanteert 15 dagen voor een overstap (uit mn hoofd) en saldeert ook gewoon op de juiste manier. En de TLV is hoger dan die van Eneco. Dus dat is voor mij een prima tussenoptie. En in Januari kijk ik wel even weer hoe het er voor staat. Denk dat er veel gaat veranderen.
Na de beloofde 5 dagen (dan zou ik reactie krijgen) maar gevraagd hoe het zit. Nu krijg ik dit antwoord. Is er wat anders wat slim is om te doen? Dat pappen en nathouden ben ik wel klaar mee.
Beste mevrouw, heer, Hartelijk dank voor u bericht waarin u aangeeft nog niets van ons vernomen te hebben. Hieronder leest u mijn reactie. Wij hebben van u een lopende en bekende klacht in behandeling. Wegens de extreme drukte moet ik u vragen om uw geduld. Wij streven ernaar om binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren op uw klacht. Onze excuses voor dit ongemak. Groet, Silvia Eneco webcare
1 dag verschil voor jou? Of was je eerder weg?mb1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:05:
En heb je bezwaar gemaakt op een eindafrekening, of ben je eerder in de pen geklommen?
Ja zo'n reactie krijg ik ook steeds. Steeds opnieuw uitstellen en vragen om meer tijd. Wat een onzin zeg. Er is echt maar 1 juiste oplossing voor ze. Maar ze zullen het wel zolang mogelijk willen oprekken.ap3nr0ts schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:09:
Na de beloofde 5 dagen (dan zou ik reactie krijgen) maar gevraagd hoe het zit. Nu krijg ik dit antwoord. Is er wat anders wat slim is om te doen? Dat pappen en nathouden ben ik wel klaar mee.
[...]
Lijkt echt nergens op dit.
ff teruglezen in dit topic, ik heb alle stappen die ik heb genomen hier gedeeld zodat een ieder er zijn voordeel mee kan doen.HKees schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:12:
[...]
1 dag verschil voor jou? Of was je eerder weg?
En heb je bezwaar gemaakt op een eindafrekening, of ben je eerder in de pen geklommen?
Was al bekend dat t zo ging, maar dank voor de bevestigingmb1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:05:
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Bekend was dat het t/m 4 september zo ging.PCJR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:15:
Was al bekend dat t zo ging, maar dank voor de bevestiging
Schijnbaar heeft mb1, aldus zijn post, tot 6 september €0,61/kWh gekregen.
Ik vind het wel positief nieuws wat best wel even gemeld mag worden.
(en wat uiteraard hopelijk doorgetrokken wordt naar de rest van ons)
Edit:
@mb1 Je vergeet er wel bij te vermelden dat je een ferraris meter hebt en Eneco dus ook geen standen van 5 september heeft. Dat maakt nogal uit t.o.v. de rest lijkt me. Als jij aangeeft dat jij die 2 dagen niets verbruikt hebt is er niemand van Eneco die voor een paar kWh een onderzoek gaat starten..
[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 21-09-2022 16:33 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
https://solarmagazine.nl/...epanelen-profiteren-flink
Pfff.. wij zijn de echte spekkopers natuurlijk. Mhm. Beetje eenzijdig artikel zo he.
Pfff.. wij zijn de echte spekkopers natuurlijk. Mhm. Beetje eenzijdig artikel zo he.
Dat is precies mijn "probleem", ik heb nog geen warmtepomp kunnen krijgen en een EV staat op het verlanglijstje. Ik denk echt dat ik blijf over produceren.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:36:
[...]
Dus als ik het goed begrijp raadt jij wel aan om over te stappen als je ook in de winter maanden denk te over produceren? Ik zit nu nog bij Eneco. Maar zolang ik over produceer is het leverings tarief door het salderen van totaal geen belang lijkt me. Dus de TLV is voor mij het doorslaggevende punt voor de overstap (afgezien van het feit dat ik ook nog gas afneem en daar op moet letten).PCJR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:42:
[...]
Mits je een toko hebt die bv 40 of 50cnt kwh tarief heeft, dan kun je beter overstappen. En dan asap 1 maart ofzo naar weer een toko gaan met hoogste tlv. Gewoon 4 maanden netto betalen a 40cnt. Maar dan ook meteen weer gaan opbouwen vanaf 1 maart.
nee, dan ligt het anders. 90% van de normale mensch heeft 1nov-1maart netto inkoop en geen netto teruglevering.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:24:
[...]
Dus als ik het goed begrijp raadt jij wel aan om over te stappen als je ook in de winter maanden denk te over produceren?
Dat is een positief teken. Bij eerdere eindafrekeningen zag je ze toch echt vanaf 5/9 met 9 cent rekenen. Ben benieuwd naar mijn eindafrekening.mb1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:05:
[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 21-09-2022 16:51 . Reden: Typo ]
Ik heb ongewild een netto terug levering, omdat ik geen WP kan krijgen. Ik geloof dat 'uitzonderlijk' hier een beter woord is dan 'niet normaal'? Ik had ook liever geen netto teruglevering in de wintermaanden EN daarbij dan geen hoge gas rekening.PCJR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:32:
[...]
nee, dan ligt het anders. 90% van de normale mensch heeft 1nov-1maart netto inkoop en geen netto teruglevering.
Snap t.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:45:
[...]
Ik heb ongewild een netto terug levering, omdat ik geen WP kan krijgen. Ik geloof dat 'uitzonderlijk' hier een beter woord is dan 'niet normaal'? Ik had ook liever geen netto teruglevering in de wintermaanden EN daarbij dan geen hoge gas rekening.
Dan maakt t niet uit, dan zou ik nu UC of Innova of Engie pakken, hoogte TLV, dan zit je alvast goed voor de herft + voorjaar23 en zomer evt.
Overstap is in maart of april altijd zo gepiept.
Wel lekker goedkoop gas stoken nog deze winter. Anders moet je aan de hele dure stroom.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:45:
[...]
Ik heb ongewild een netto terug levering, omdat ik geen WP kan krijgen. Ik geloof dat 'uitzonderlijk' hier een beter woord is dan 'niet normaal'? Ik had ook liever geen netto teruglevering in de wintermaanden EN daarbij dan geen hoge gas rekening.
Wat zou er met de tlv gebeuren en de geplande levertarieven?
1 maart Innova voor 91 cent kon wel eens een moeilijk verhaal worden.
Als ik bij Innova een berekening maak laten ze helemaal geen TLV zien, en bij Engie wordt mijn adres niet geaccepteerd. Bij UC weet ik dat er maximaal 10.000 teruglevering als voorwaarde geldt (wat als je daar over heen gaat?). Hebben Innova en Engie maxima?PCJR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:48:
[...]
Snap t.
Dan maakt t niet uit, dan zou ik nu UC of Innova of Engie pakken, hoogte TLV, dan zit je alvast goed voor de herft + voorjaar23 en zomer evt.
Overstap is in maart of april altijd zo gepiept.
Powerpeers is maar 2 weken wachten, en die hebben nu na Innova de hoogste TLV van 21 cent? Per 26 sept is de overstap geregeld.
Zojuist na 8 dagen een reactie gehad op mijn 'ingebrekestelling'. 1 korte zin dat ik binnen 14 dagen reactie krijg.
Zojuist na 8 dagen een reactie gehad op mijn 'ingebrekestelling'. 1 korte zin dat ik binnen 14 dagen reactie krijg.
VanOns doet het kale tariefpadoempats schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:21:
Powerpeers is maar 2 weken wachten, en die hebben nu na Innova de hoogste TLV van 21 cent? Per 26 sept is de overstap geregeld.
Ken ik niet, al maakt het tarief mij niet heel veel uit, want ik probeer mij rond het moment dat ik over de winter weer tot 0 gesaldeerd heb mij te orienteren voor partij waarbij ik volgend jaar weer maximale TLV kan krijgen zonder teveel gedoe. Powerpeers in het verleden al vaker gehad en zeer fijne partij geweest, met prima TLV op het moment. En een heel hoog levertarief wat in feite fictief is, maar wel gunstig voor de belastingteruggave van de EV kWhs
Het is Engie geworden. Ze gaven niet exact het TLV aan, maar bij een netto teruglevering van 9000kw zouden de variabele leverings kosten -6590 euri zijn : 0.73 per kw lijkt me. Lijkt ook wel met de eerder geplaatste grafiek over een te komen. Even het contract nog afwachten. De gas kosten waren wel even schrikken, maar met het prijsplafond zal dat wel wat verminderen.
[ Voor 14% gewijzigd door geedsen op 21-09-2022 17:41 ]
foutje...

[ Voor 95% gewijzigd door Naalroc op 21-09-2022 18:01 ]
Ik heb ook weer eentje voor in de boeken.
Eindelijk de eerste inhoudelijke/normale reactie na 4 keer mailen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Tsja leuk, weer een telefoonmedewerker die iets zegt op eigen initiatief. ondertusen blijven we wachten op een écht statement vanuit Eneco zelf.DeOS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:09:
Ik heb ook weer eentje voor in de boeken.Eindelijk de eerste inhoudelijke/normale reactie na 4 keer mailen.
***members only***
Is dit een reactie van Eneco zelf? Het klinkt alsof het komt van een derdeDeOS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:09:
Ik heb ook weer eentje voor in de boeken.Eindelijk de eerste inhoudelijke/normale reactie na 4 keer mailen.
***members only***
Dude, pak gas dan ergens andersgeedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:37:
Het is Engie geworden. Ze gaven niet exact het TLV aan, maar bij een netto teruglevering van 9000kw zouden de variabele leverings kosten -6590 euri zijn : 0.73 per kw lijkt me. Lijkt ook wel met de eerder geplaatste grafiek over een te komen. Even het contract nog afwachten. De gas kosten waren wel even schrikken, maar met het prijsplafond zal dat wel wat verminderen.
Ja medewerker klantenservice Eneco. Reactie via de mail.padoempats schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:27:
[...]
Is dit een reactie van Eneco zelf? Het klinkt alsof het komt van een derde
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Jij zegt dat elke keer als zo'n zwart op wit reactie komt. De mail komt van Eneco, als reactie op een klacht aan diezelfde Eneco. Ongeacht de functietitel van de schrijver.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:21:
[...]
Tsja leuk, weer een telefoonmedewerker die iets zegt op eigen initiatief. ondertusen blijven we wachten op een écht statement vanuit Eneco zelf.
Ik vind dit een hele mooie schuldbekentenis

Ik zie een willekeurige klantenservicemedewerker niet als 'Eneco'. Die kunnen van alles zeggen, op eigen houtje.paQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:35:
[...]
Jij zegt dat elke keer als zo'n zwart op wit reactie komt. De mail komt van Eneco, als reactie op een klacht aan diezelfde Eneco. Ongeacht de functietitel van de schrijver.
Ik vind dit een hele mooie schuldbekentenis
Hij zegt zelf ook 'Eneco heeft ons gevraagd om..' alsof hij dus zelf geen Eneco is
Eneco gaat echt niet zeggen dat ze een illegale actie begaan zijn
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 21-09-2022 19:39 ]
Wat telt is:de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:38:
[...]
Ik zie een willekeurige klantenservicemedewerker niet als 'Eneco'. Die kunnen van alles zeggen, op eigen houtje.
Hij zegt zelf ook 'Eneco heeft ons gevraagd om..' alsof hij dus zelf geen Eneco is![]()
Eneco gaat echt niet zeggen dat ze een illegale actie begaan zijn
Je vult een klachtenformulier in, je krijgt DAAROP een reactie, je vervolgt daarop het dialoog, en ineens komt er een erkenning. Van Eneco. En of de schrijver Jan-Willem of Els heet, is irrelevant.
Mijn Els blijft maar herhalen: je kan salderen
Is ook een antwoord. Ik heb er geen kont aan, maar is voor mij op dat moment ook gewoon "het statement van Eneco"
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 21-09-2022 19:43 ]
Zou het kunnen zijn dat die "medewerkers klantendienst" in feite medewerkers van een gecontracteerd call-centre zijn, en dus niet in dienst van Eneco?
Maar natuurlijk wel horen te spreken/schrijven uit naam van Eneco, waardoor het "voor ons" niet uitmaakt van wie ze hun salaris krijgen.
Maar het verklaart wel een beetje de manier waarop dit bericht geschreven is: 'Eneco heeft ons gevraagd om..'
Maar natuurlijk wel horen te spreken/schrijven uit naam van Eneco, waardoor het "voor ons" niet uitmaakt van wie ze hun salaris krijgen.
Maar het verklaart wel een beetje de manier waarop dit bericht geschreven is: 'Eneco heeft ons gevraagd om..'
Ik heb die paar maanden dat ik er gezeten heb laten uitbetalen, nog twee weken wachten helaas.de Peer schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:40:
[...]
precies, dus als je nu overstapt krijg je voor de periode tussen 5 september en nu maar 9 cent per kWh.
Ga naar Engie saldeer de winter daar wel weg in het voorjaar.
Zie volgend jaar wel wat de tarieven gaan doen.....
Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde
Kan. Zou kunnen. Niet ons probleem alleenNaalroc schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:14:
Zou het kunnen zijn dat die "medewerkers klantendienst" in feite medewerkers van een gecontracteerd call-centre zijn, en dus niet in dienst van Eneco?
Eneco maakt er een puinhoop van. Ook op dit vlak. Is een keuze.
Mijn dochter zou zeggen:
sounds like a you-problem
O sh.t. Daar had ik niet bij stil gestaan. Wie doet dat en waar vind ik de prijzen?
Ik heb ook een reactie:
Ik dacht eerst ook dat dit lastig was of niet zomaar kon, maar het kan gewoon, staat 100% los van elkaar.
Grote voordeel is ook dat je kosten en opbrengsten véél inzichtelijker zijn nu alles gescheiden is.
Ik ben ook voornemens om gas en elektra alleen daarom al bij verschillende partijen af te nemen.
Beste heer **,
Bedankt voor uw mail.
Wat vervelend dat u het bericht m.b.t. de terugleververgoeding niet heeft ontvangen. Hier bieden wij graag onze excuses voor aan. Dit is een technische fout binnen Eneco geweest waardoor u deze mail niet heeft ontvangen.
Wij zijn momenteel druk bezig met een vervolgprocedure voor u, en andere klanten.
Wij zullen u hierom binnen 14 dagen een terugkoppeling geven.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak, en bedankt voor uw geduld.
Ik heb gas al jaren van Vattenfall, maar met de stroom ben ik gaan switchen. Eerst naar Eneco en vanaf 30 september naar UC.geedsen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:40:
[...]
O sh.t. Daar had ik niet bij stil gestaan. Wie doet dat en waar vind ik de prijzen?
Ik dacht eerst ook dat dit lastig was of niet zomaar kon, maar het kan gewoon, staat 100% los van elkaar.
Grote voordeel is ook dat je kosten en opbrengsten véél inzichtelijker zijn nu alles gescheiden is.
Ik ben ook voornemens om gas en elektra alleen daarom al bij verschillende partijen af te nemen.
[ Voor 38% gewijzigd door Fairy op 22-09-2022 09:06 ]
Per 19 september ben ik overgestapt van Eneco naar Innova, was klant vanaf 1 juli 2022. Vandaag de eindafrekening van Eneco ontvangen met daarin twee fouten. Vanaf 15 juli heb ik het nieuwe modelcontract met het teruglevertarief van €0,61425 deze aanpassing staat niet in de eindnota ze gebruiken €0,41265. Vanaf 5 september hanteren ze €0,09. Heb vanochtend bijna 45 minuten met de klantenservice aan de lijn gehangen. Eerst was het verhaal die 9 cent klopt want dat staat in de voorwaarde. Mijn reactie dat is fijn dat het in jullie nieuwe voorwaarden staat, maar wanneer hebben jullie die voorwaarden (schriftelijk) aan mij gecommuniceerd. Na weer voor de zoveelste keer in de wacht, ok we gaan een correctie verzoek voor beide issues invullen. Ben benieuwd of ze dit daadwerkelijk gaan aanpassen. Zie hieronder voor mijn eindnota:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEyDF7CoNDHXE7AJcX0xbkKO.jpg?f=user_large)
Hilarisch vind ik het ook altijd dat sommigen zeggen met zonnepanelen de gasrekening te drukken. Staat gewoon 100% los van elkaar, behalve dat het inderdaad op 1 rekening gecombineerd wordt als je beide tegelijk afneemt. Zit gewoon nog in veel hoofden dat die combinatie zo is omdat dat vroeger zo was.Fairy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:40:
Ik heb ook een reactie:
[...]
[...]
Ik heb gas al jaren van Vattenfall, maar met de stroom ben ik gaan switchen. Eerst naar Eneco en vanaf 30 september naar UC.
Dat is wat ik toch wel doe. Ik heb een flink overschot omdat ik nog geen warmtepomp heb (wordt w.s. volgend jaar). Ik krijg dus van de elektraboer geld terug en voor gas moet ik betalen. Ik probeer dit dus voor een deel tegen elkaar weg te laten vallen, door zuinig met stroom te blijven.padoempats schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:38:
[...]
Hilarisch vind ik het ook altijd dat sommigen zeggen met zonnepanelen de gasrekening te drukken. Staat gewoon 100% los van elkaar, behalve dat het inderdaad op 1 rekening gecombineerd wordt als je beide tegelijk afneemt. Zit gewoon nog in veel hoofden dat die combinatie zo is omdat dat vroeger zo was.
Zo had ik in mijn patchkast ook een dikke 48 poorts switch hangen die net zoveel stroom neemt als een kleine server, terwijl mijn Netgear managed switch van 24 poorten maar 10 watt verbruikt en de functionaliteiten van de Cisco gebruik ik amper en de Netgear switcht net zo goed.
Uiteindelijk heb ik qua energiekosten vrij weinig te klagen. Heb geluk gehad dat ik op het dieptepunt qua prijs een hele pallet met panelen heb gekocht en ik een perfect dak heb en zelf kan leggen, maar ik heb wel medelijden met de mensen die hoge stroom en gaskosten hebben en hier niets tegen kunnen doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 22-09-2022 10:02 ]