Onderstaande heb ik dus gestuurd geïnspireerd op stukken tekst van andere Tweakers!!
Geachte heer, mevrouw,
Door een gebeurtenis omstreeks 5 september 2022 heb ik schade. Hiervoor houd ik u verantwoordelijk. Via deze mail stel ik u aansprakelijk voor de schade.
De schade ontstond doordat u eenzijdig de voorwaarden voor een energiecontract hebt gewijzigd, zonder mij hierover te informeren.
Naar mijn mening is dat wat u deed, onrechtmatig. Op dit moment bestaat mijn schade uit een misgelopen vergoeding voor teruggeleverde elektriciteit op het stroomnet.
Ik zal als gevolg van deze eenzijdige wijziging per vandaag overstappen naar een andere leverancier.
Ik hou u aan de afgesproken terugleververgoeding in mijn contract tot vandaag 6 September 2022 te weten €0,61425 Anders neem ik juridische stappen. Ik stel u alvast aansprakelijk voor de kosten daarvan en de wettelijke rente.
Als u verzekerd bent voor deze schade, vraag ik u de gebeurtenis zo snel mogelijk te melden bij uw verzekeraar. Graag ontvang ik dan de gegevens van uw verzekeraar en uw polisnummer. Ik zal de zaak dan verder regelen met uw verzekeraar.
Natuurlijk sta ik nog open voor een gesprek met u of uw verzekeraar over een oplossing. Een voorstel voor zo’n gesprek ontvang ik graag binnen 2 weken. Ook als u het niet met mij eens bent, hoor ik dit graag binnen 2 weken van u met de reden.
Met vriendelijke groet,
MB1
Het antwoord van Eneco,
Beste heer MB1,
We hebben elkaar net aan de telefoon gehad en samen hebben wij het volgende afgesproken.
Ik neem contact met u op zodra de eindnota bekend is om een berekening te maken voor 6 september 2022 betreft uw teruglevering. En de kosten wat u terug krijgt van ons over 6 september 2022.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd over uw terug lever vergoeding.
Hebt u vragen over deze e-mail?
Hebt u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen, neemt u dan contact op met mij. Mijn naam is M...... K......., medewerker Klachtenmanagement. U bereikt mij, of een van mijn collega’s, via telefoonnummer 010-8923094. Natuurlijk kunt u ook een reactie sturen op deze e-mail.
Hebt u nog andere vragen?
Onze website eneco.nl/vragen is altijd bereikbaar. Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over diverse onderwerpen.
Ik wens u een prettige dag toe.
Met vriendelijke groet,
M......... K..........
Medewerker Klachtenmanagement