• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:08
Sport_Life schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:28:
Gisteren afgesloten bij Coolblue. Inmiddels 2ct duurder maar voor degene met hoog verbruik (warmtepomp en laadpaal) lijkt me dit een prima deal. Coolblue kan 1 jaar vooraf worden afgesloten.

***members only***
Niet overwogen om te wachten richting 2027 om te zien wat contracten gaan doen qua teruglevering? Of is de verwachting dat terugleveren gewoon zo goed als nihil blijft?

Nu tweede jaar VEH contract en dat bleken toch telkens erg gunstige tarieven (nu 0,18 per kWh). Het contract loopt tot 2/2027 en ik ga van het najaar wel weer eens kijken.

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:19
Internet Janny schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 08:35:
[...]

Paniekvoetbal met die hoge tarieven? Die cashback maakt het nog wel goed. Tot wanneer loopt je huidige contract?
Het is nauwelijks een aanbieding te noemen; bij alle grote leveranciers betaal je nu ongeveer hetzelfde met dit verbruik. €140 - €150 p.m. De cashback is een dikke sigaar uit eigen doos. Je kunt beter jezelf een aanbieding doen door te stoppen met gas, dan betaal je nog maar de helft (€70 - €75 op basis van geen zonnepanelen en 1 m³ gas vervangen door 2 kWh stroom). De cashback is dan zelfs minder dan de helft. Je moet dan natuurlijk wel aan de WP en evt. WPB, misschien alleen interessant als je gasketel vervangen moet worden.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

VidaR-9 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Niet overwogen om te wachten richting 2027 om te zien wat contracten gaan doen qua teruglevering? Of is de verwachting dat terugleveren gewoon zo goed als nihil blijft?

Nu tweede jaar VEH contract en dat bleken toch telkens erg gunstige tarieven (nu 0,18 per kWh). Het contract loopt tot 2/2027 en ik ga van het najaar wel weer eens kijken.
Het blijft altijd een gok, maar ik verwacht niet veel van teruglever vergoedingen. Daarbij hoop ik heel veel direct te kunnen verbruiken met 2 laadpalen en een warmtepomp/boiler.

18ct is wel een hele goede deal zeg!

Hoe dan ook blijkt de warmtepomp (achteraf gezien) een ontzettend goede investering. Draait nu 3 jaar op salderen en vanaf 2027 dus nog 3 jaar met 23ct :). Vorige bewoner zat op 1900m3 gas.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 07-03-2026 11:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• VidaR-9
Sport_Life schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:22:
[...]
Het blijft altijd een gok, maar ik verwacht niet veel van teruglever vergoedingen. Daarbij hoop ik heel veel direct te kunnen verbruiken met 2 laadpalen en een warmtepomp/boiler.

18ct is wel een hele goede deal zeg!

Hoe dan ook blijkt de warmtepomp (achteraf gezien) een ontzettend goede investering. Draait nu 3 jaar op salderen en vanaf 2027 dus nog 3 jaar met 23ct :). Vorige bewoner zat op 1900m3 gas.
Ik ben er ook bang voor dat het niet veel beter wordt qua teruglevering. Wat dat betreft inderdaad wel lekker om nu 3 jaar zeker te weten waar je aan toe bent met 23 cent. Heel veel goedkoper gaat het toch niet worden.

Direct verbruik is altijd het beste natuurlijk, maar in de praktijk bleek dit afgelopen jaar toch erg lastig. We hebben een plug-in met ~30kWh en een EV met ~93kWh, maar als die eenmaal "vol" zitten kan ik tijdens zonnige zomerweken alsnog heel veel elektriciteit niet kwijt (er ligt 12kWp op het dak).

Wij verbruiken bruto zo'n 17.000 kWh, dus een deel van de elektriciteit valt in het lagere belastingtarief. Ik hou het komend half jaar de markt (dit topic :+ ) maar goed in de gaten en als ik een keer een deal kan scoren voor richting de 20 cent ook maar vastleggen voor langere tijd.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
[...]

Paniekvoetbal met die hoge tarieven? Die cashback maakt het nog wel goed. Tot wanneer loopt je huidige contract?
Mijn huidige 3 jarige contract bij Oxxio loopt tot eind juni, ik betaal nu ongeveer dezelfde tarieven, met iets lagere leveringskosten.
Ik heb 2 weken bedenktijd, maar inderdaad maakt die €415,- cashback veel goed met mijn verbruik.

Ik wil niet in hetzelfde meemaken als in 2022, toen de prijzen explodeerden met die oorlog in Oekraïne.
Kan zomaar zijn dat na het weekend veel contracten al weer veranderd worden door de leveranciers en als het binnen 2 weken een stuk gunstiger wordt, zeg ik Engie weer op.
En al zou de gasprijs weer met €0,20 zakken, met mijn verbruik en die cashback is dat dan ook geen drama.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
Martin7182 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Het is nauwelijks een aanbieding te noemen; bij alle grote leveranciers betaal je nu ongeveer hetzelfde met dit verbruik. €140 - €150 p.m. De cashback is een dikke sigaar uit eigen doos. Je kunt beter jezelf een aanbieding doen door te stoppen met gas, dan betaal je nog maar de helft (€70 - €75 op basis van geen zonnepanelen en 1 m³ gas vervangen door 2 kWh stroom). De cashback is dan zelfs minder dan de helft. Je moet dan natuurlijk wel aan de WP en evt. WPB, misschien alleen interessant als je gasketel vervangen moet worden.
Dat stoppen op gas wordt een beetje moeilijk in een huurhuis, mijn verhuurder plaatst binnenkort een nieuwe CV-ketel om de 19 jaar oude te vervangen.

Inderdaad scheelt het met mijn verbruik heel weinig per maand, maar ik ben eerder een tevreden klant geweest bij Engie en vind het wel prettig om rond de zomervakantie €415,- cashback te krijgen, ipv iets minder per maand te betalen door iets goedkopere tarieven.

Ik heb gisteravond op zo'n beetje op alle vergelijkingssites gekeken en met mijn ingevulde verbruik zijn er niet veel goedkopere aanbieders dan Engie vanwege die cashback.

[ Voor 21% gewijzigd door R0181 op 07-03-2026 12:45 ]

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
R0181 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:37:
[...]

Dat stoppen op gas wordt een beetje moeilijk in een huurhuis, mijn verhuurder plaatst binnenkort een nieuwe CV-ketel om de 19 jaar oude te vervangen.

Inderdaad scheelt het met mijn verbruik heel weinig per maand, maar ik ben eerder een tevreden klant geweest bij Engie en vind het wel prettig om rond de zomervakantie €415,- cashback te krijgen, ipv iets minder per maand te betalen door iets goedkopere tarieven.

Ik heb gisteravond op zo'n beetje op alle vergelijkingssites gekeken en met mijn ingevulde verbruik zijn er niet veel goedkopere aanbieders dan Engie vanwege die cashback.
offtopic:
Ja, vervelend dat je daar geen invloed op hebt. Ze hebben hier in de buurt twee rijtjes (naar ik aanneem) huurhuizen voorzien van WP en zonnepanelen. Het kan dus wel, maar je moet geluk hebben.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

VidaR-9 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 11:40:
[...]

Ik ben er ook bang voor dat het niet veel beter wordt qua teruglevering. Wat dat betreft inderdaad wel lekker om nu 3 jaar zeker te weten waar je aan toe bent met 23 cent. Heel veel goedkoper gaat het toch niet worden.

Direct verbruik is altijd het beste natuurlijk, maar in de praktijk bleek dit afgelopen jaar toch erg lastig. We hebben een plug-in met ~30kWh en een EV met ~93kWh, maar als die eenmaal "vol" zitten kan ik tijdens zonnige zomerweken alsnog heel veel elektriciteit niet kwijt (er ligt 12kWp op het dak).

Wij verbruiken bruto zo'n 17.000 kWh, dus een deel van de elektriciteit valt in het lagere belastingtarief. Ik hou het komend half jaar de markt (dit topic :+ ) maar goed in de gaten en als ik een keer een deal kan scoren voor richting de 20 cent ook maar vastleggen voor langere tijd.
Van de 23ct is de helft belastingen, dus echt heel veel lager zal het ook niet worden, 18ct was wel echt heel laag, wellicht icm relatief hoog gas tarief?

Ik heb ik 9k WP op het dak liggen, op hele zonnige dagen is de opbrengst tussen de 20kWh en 60kWh (winter - zomer) .

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie hier weer een hoop dingen langskomen die geen aanbiedingen zijn. Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden mag in: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland, discussie over van het gas afgaan en andere discussies over energie mag elders in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd. Dan kunnen we hier weer aanbiedingen delen en bespreken.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• VidaR-9
Sport_Life schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Van de 23ct is de helft belastingen, dus echt heel veel lager zal het ook niet worden, 18ct was wel echt heel laag, wellicht icm relatief hoog gas tarief?

Ik heb ik 9k WP op het dak liggen, op hele zonnige dagen is de opbrengst tussen de 20kWh en 60kWh (winter - zomer) .
Nee ik heb geen gas, dus was enkel elektriciteit contract.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Die cashback hadden ze ook gehad als ze even hadden gewacht... Ik zou nooit in zee zijn gegaan met tarieven als 0,27 en 1,40, dat is enorm duur om vast te zetten.
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.