Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:46
denver schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:46:
ik heb net dezelfde aanbieding ontvangen. het lijkt dus voor iedereen hetzelfde.
Apart.
Ik heb me weken geleden aangemeld, en kreeg vandaag een mail, dat ik over 4 dagen een aanbod krijg van VEH.

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb hetzelfde aanbod gehad - gek dat het moment dan kennelijk wel kan verschillen.

Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder. Budget rekent niet alleen terugleverkosten, maar geeft ook een schamele cent per kWh teruglevering. Maar goed, we zien het maar als een lump sum-product, en onderaan de streep zijn ze door de lagere kWh-prijzen toch nog goedkoper (19,3 cent / kWh enkeltarief).

/edit: ik bedenk me nu net dat ik netto niet teruglever maar afneem, dus die cent per kWh is voor mij niet relevant 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Thijsmans op 05-09-2025 21:28 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Thijsmans schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:26:
Ik heb hetzelfde aanbod gehad - gek dat het moment dan kennelijk wel kan verschillen.

Ik heb het aanbod maar geaccepteerd: het scheelt 200 euro met mijn huidige (dynamische) aanbieder.
Dat weet je pas volgend jaar natuurlijk. Misschien scheelt het je wel 2000 euro of 5. Dat maakt het vergelijken ook zo lastig. Je weet hij dynamisch immers wat de prijs op 5 januari 2026 is en met vast wel.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:45
Hamscho schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:20:
Kunnen de veh aanbiedingen nog verschillen? Mijne is nog niet binnen, wel bevestiging dat deze onderweg is.
Hier ook nog niets binnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik weet dat jullie allemaal met smart wachten op het VEH aanbod, maar we hoeven niet van iedereen te horen of ze al wel of geen aanbieding binnen hebben gehad.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AINGQ7BbbRwIv_jln_jv3I00C2Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iRedx8MUe2TfwtJIGj9Ef2SH.png?f=user_large
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.

Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDKb-hsgdS-hKA2Ny1TE8MweleU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bizd5LdOm96tshfMuwygluEg.png?f=fotoalbum_large

Daar staat budget zelfs nog tussen met een beter aanbod dan via VEH.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOSX_WbEYMFHrPQMLASyypts9VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOBJQMPuaV2shAxRIPx1s23w.png?f=fotoalbum_large

Ik vergelijk met dezelfde getallen als VEH. Waar zit dan het addertje?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 17:07
LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:17:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp. Je hebt wel terugleverkosten, maar je krijgt ook maar 1 ct per terugeleverde kWh.

Als ik bij een vergelijkingssite kijk, zijn er ook nog aanbieders die 10ct per kWh teruggeven, maar de terugleverkosten hoger zijn, maar ook de bonus die je krijgt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MDsvs schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:45:
[...]

Met welk verbruik/teruglevering reken je dan?
Verbruik 440 kWh / jaar
Verbruik (dal) 380 kWh / jaar
Teruglevering 1300 kWh / jaar
Teruglevering (dal) 640 kWh / jaar
Gas 530 m3 / jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
THE_BASE schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:01:
[...]

Maar in de berekening van Gaslicht zie ik alleen gas naar voren komen. Waar is de stroom dan in dit screenshot? Want die zit bij VEH er wel bij, zie ik.
Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHs9oSFnusqZ6yqdERX-Vz3v36w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AzQK08AQa55O8VlML0ZBWPye.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door LordSinclair op 08-09-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 19:05
LordSinclair schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:47:
[...]

Er staat toch echt Stroom & Gas in de screenshot

[Afbeelding]
Gek dat normaal en dal tarief zelfde prijs zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:53
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is het aanbod nog niet zo scherp.
Het ligt niet aan jou, je doet het goed.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23
zessen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:
[...]

Het ligt niet aan jou, je doet het goed.
Dit aanbod is zeker niet voor iedereen interessant.
Sommige aanbieders hebben weliswaar hogere (kWh en m3) tarieven, maar door hoger bonus, lagere leveringskosten en lagere terugleverkosten kan dit (afhankelijk van je verbruik) toch voordeliger zijn.
Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog iets

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:46
Rikkie8 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:54:
[...]

Heb ook de VEH de aanbieding gehad, tarieven zijn ok. Maar 1 cent voor teruglevering tov 16 cent bij huidige is toch wel een verschil? Denk dat ik hem daarom laat gaan of mis ik nog iets
Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:56
m.eddy schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:41:
[...]

Als je meer verbruikt dan opwekt met PV loop je niet tegen die 1 cent aan.
Precies. De reden waarom ik denk ik wel op de aanbieding in ga. Afgelopen jaar was een heel goed jaar qua zon begrijp ik. Ik verwacht dus juist eerder méér uit het net te gaan trekken dan minder. De teruglevering zal denk ik ook wat dalen. Ik krijg die 1 cent dus toch niet, ook als het 10 cent was niet. Want ik begrijp dat je die alleen krijgt als je meer terug levert dan verbruikt, in mijn geval neem ik nu 200 kwh meer af dan dat ik teruglever ongeveer (en vermoedelijk aankomend jaar nog wat meer verschil).
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 08:24
*knip* Overstapvragen horen hier niet thuis.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2025 14:44 ]

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopmans
  • Laatst online: 08:56
remzor schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:53:
[...]
Of zie ik iets over het hoofd?
Nee. Goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:24
user109731 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:47:
[...]

Ik was benieuwd en zocht op Pepper en daar heeft iemand net een screenshot geplaatst.

Zo te zien weer Budget voor 1 of 2 jaar vast.

1 jaar: € 0,19364 / kWh -- € 1,12507 / m3
2 jaar: € 0,22364 / kWh -- € 1,20599 / m3

Met een bonus van 100 euro voor zowel gas als stroom dus 200 voor allebei.
Ik heb ook diezelfde VEH aanbod .
Heb alleen elektriciteit. Geen gas.

Als ik op GasLicht de vergelijking doe, is het tarief bij dezelfde aanbieder wat hoger. Korting is echter ook hoger.

Met hetzelfde verbruik en opwek scheelt het bijna niets.

Ik kijk ook nog even verder naar dynamisch. Heb ik nu ook. VEH biedt NextEnergy aan, daar zit ik nu ook,maar zij zijn weer minder gunstig met teruglevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEjE2uWUWNlFpB2OQTKVP-_PTcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpGGZnM99yWkau7u6D7rsbkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7JZkK8249AZHOh7AuN7qGnL9S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82q8meBTIHZqvlvHL4YgY8fQ.jpg?f=fotoalbum_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 23:41

Boost9898

Software developer

[b]pentaw1nz schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:04:Ik kijk ook nog even verder naar dynamisch. Heb ik nu ook.
Het is de moeite niet meer. Als je kijkt naar de dynamische tarieven van dit jaar tegenover vorig jaar zie je dat dit jaar bijna vrijwel geen negatieve momenten meer zijn, maar juist wel meer en bovengemiddeld dure momenten. Om die reden heb ik ook het VEH aanbod genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:51
waarom kiest er niemand voor een modelcontract iets hogere kosten per kw maar geen terugleverkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:36
gebruiker 007 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:50:
waarom kiest er niemand voor een modelcontract iets hogere kosten per kw maar geen terugleverkosten
Dat lijkt alleen zo omdat die contracten nooit in de aanbieding zijn en dit is het aanbiedingen topic ;)
Per kWh betaal je iets meer al heb je daar alleen last van als je niet alles kunt salderen. Verder betaal je vaak een hoger vastrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:51
Martin7182 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:36:
[...]

Dat lijkt alleen zo omdat die contracten nooit in de aanbieding zijn en dit is het aanbiedingen topic ;)
Per kWh betaal je iets meer al heb je daar alleen last van als je niet alles kunt salderen. Verder betaal je vaak een hoger vastrecht.
dat klopt maar je ontloopt de terugleververgoeding en de kom je al snel goedkoper uit.
als ik een aanbieding zoek kom ik rond de 100 euro p/m uit met een modelcontract 47euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gebruiker 007 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 15:17:
[...]

dat klopt maar je ontloopt de terugleververgoeding en de kom je al snel goedkoper uit.
als ik een aanbieding zoek kom ik rond de 100 euro p/m uit met een modelcontract 47euro p/m
Je ontloopt de terugleverkosten, niet de terugleververgoeding. Als je alles kunt salderen kan het inderdaad interessant zijn.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 16:47
De oudere medemens wordt deze week ook benaderd onder het motto 'Laagste Gasprijs van Nederland'. Dit via KBO en andere ouderenbonden, alsook Max Magazine. Via KBO, krijg je eigenlijk niet meer te horen dan die €1,06 per M3. Via Max magazine krijg je meer info, bijvoorbeeld dat die prijs pas bij 3 jaar contract geldt

Dit is Energiebesteding.nl van Hezelaer Energy https://www.energiebesteding.com/over-energiebesteding/.
https://mmag.energiebeste...=omroepmax_nb_maxmagazine

Ga de winter in met de laagste gasprijs van Nederland
Laagste gasprijs €1,06 in de markt voor 1 jaar vast!
Energiebesteding is dé energiemaatschappij voor senioren in Nederland. Wij nemen graag de tijd voor een persoonlijk advies, iedere situatie is anders. Zit u momenteel goed, dan vertellen wij dat ook.

✓ Partner van de grootste senioren belangenorganisaties
✓ Goede klantenservice met eigen medewerkers
✓ Eerlijk & betrouwbaar
✓ Keuze uit dynamisch, dynamisch-vast, variabel, 1 of 3 jaar vast
✓ Mooi klantenportaal met maandelijks kostenoverzicht per mail
✓ Tijdig bericht als uw contract afloopt

Tarieven september 2025 (incl. energiebelasting en BTW)
Hoog tarief Laag tarief Enkel tarief Gas
per kWh per kWh per kWh per m3
Variabel € 0,3033 € 0,2726 € 0,2800 € 1,2257
6 maanden vast € 0,3245 € 0,2872 € 0,2957 € 1,2271
1 jaar vast € 0,2651 € 0,2516 € 0,2596 € 1,0688
3 jaar vast € 0,2916 € 0,2715 € 0,2803 € 1,2779
Dynamisch-Vast Nieuw! Neem contact met ons op voor meer informatie
Vaste leveringskosten per product per maand: € 8,99 incl. BTW

Ja, ik wil een persoonlijk voorstel! Dan kun je ze bellen of je door hen laten terug bellen.
Volgens zoekfunctie worden beide namen, energiebesteding, noch Hezelaer Energy genoemd in dit forum, dus voeg ik het aanbod toe. Zelf heb ik nog een goed jaar bij (Voorheen Zonder Gas), Zero Energy. Ironisch genoeg destijds de goedkoopste gasaanbieder van Nederland volgens de Tweakers Spreadsheet.

KBO brief (Word via Email) Met een onzin 'goedmakertje' wanneer hij de belofte van goedkoopste gas niet waar maakt.
Laagste gastarief van Nederland: 1,06 EUR per m3

Wilt u de winter ingaan met veruit de laagste gasprijs van dit moment èn van de afgelopen 3 jaar?

Verlaag dan in slechts enkele ogenblikken uw tarief fors via KBO-Zuid Holland, partner Energiebesteding voordat het koud wordt of het gastarief per 1 oktober weer duurder wordt.

Gratis 2x 3-gangen diner van De Beren

Maar dat is niet alles… wij bieden u de laagste prijsgarantie. Betaalt u momenteel minder dan 1,06 EUR per m3 (dit is inclusief energiebelasting en BTW), of heeft u een (verleng)aanbod met een lagere prijs? Gefeliciteerd: dan heeft u een uitzonderlijk contract en ontvangt u van ons 2 bonnen voor 2x een gratis 3-gangen diner bij een De Beren restaurant naar keuze. Deze actie loopt tot en met 30-9-2025. Deze mail kan u dus altijd iets heel moois opleveren:

· Een fors lagere gasprijs voor komende winter;

· Of 2x gratis genieten van een heerlijk 3-gangen diner;

Heeft u een variabel, dynamisch of een contract dat nog enkele maanden loopt? Dan is dit een uitstekend moment om over te stappen naar het laagste gastarief van Nederland.

Nu de winter eraan komt is het bij uitstek een geschikt moment om de tarieven vast te zetten. Wist u dat u ruim 80% van uw jaarverbruik aan gas in slechts 4 wintermaanden verbruikt? Daarom is nu het moment om uw dure tarief in te wisselen voor dit uitzonderlijk lage actietarief!

Wat kunt u doen om snel uw tarief te verlagen?

Met de winter in aantocht is het nu een goed moment om te kijken of we uw tarieven per direct kunnen verlagen. Vele leden hebben we recent al succesvol kunnen oversluiten: zij profiteren van een zeer scherp contract en een uitstekende “ouderwetse” klantenservice met vriendelijke medewerkers.

U kunt ons bellen op (085) 486 33 60 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur). Mailen kan naar: klantenservice@energiebesteding.nl of laat een terugbelverzoek achter op onze website kbo-zh.energiebesteding.com/tarieven

KBO Zuid Holland Energie

ü Persoonlijk en vrijblijvend adviesgesprek

ü Overzichtelijk klantenportal met inzage in uw verbruik

ü Maandelijks een duidelijke e-mail met uw kostenindicatie

ü Goed bereikbare klantenservice met deskundige medewerkers

ü Voordelige stroom- en gastarieven

ü Uw energiezaken in vertrouwde handen

[ Voor 36% gewijzigd door donaldk op 19-09-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 13:26
Ik heb ook een aanbod ontvangen.

Verbruik: 1119 kWh / jaar
Verbruik (dal): 2064 kWh / jaar
Teruglevering: 1744 kWh / jaar
Teruglevering (dal): 639 kWh / jaar
Gas: 368 m3 / jaar

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/36037-screenshot_2025-09-19_195632.png

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze rekenen qua dynamisch. Doen ze alle kWh evenredig verdelen over het jaar? Of rekenen ze al dat je in de piekuren meer stroom zal verbruiken. Het ziet er wel interessant uit. Heb sinds kort ook een thuisaccu dus dat zou wel helpen.

Huidige tarieven (PowerPeers):
€0,2599 per kWh
€1,29 per m³
Plus ik betaal een "boete" gebaseerd op aantal kWh teruggeleverd. Dat komt uit op €300~€400 (precies de reden waarom ik denk dat zelfs met salderen een accu steeds interessanter wordt).

Lastige is dat ivm werk ik wel gebonden ben aan stroomverbruik op de piekmomenten. Ben er nog niet helemaal uit wat nou handig is. Het is alleemaal zo lastig rekenen als je ook naar dynamisch gaat kijken. Puur op basis van het vaste contract lijkt het wel aardig om over te stappen (naar 1 jaar). Dan betaal ik €0,1936 per kWh ipv €0,2599 en voor gas scheelt het €0,16 per m³. Terugleverkosten lijken ook nog eens (iets) lager te zijn, zie alleen nog niet of dat vast is of op basis van een staffel. Ivm thuisaccu zal ik minder terug gaan leveren.

Tarieven voor 2 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195721.png

Tarieven voor 1 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195729.png

Tarieven dynamisch:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195738.png

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 17:51

zerocool82

Ignorance causes chaos

donaldk schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:52:
De oudere medemens wordt deze week ook benaderd onder het motto 'Laagste Gasprijs van Nederland'. Dit via KBO en andere ouderenbonden, alsook Max Magazine. Via KBO, krijg je eigenlijk niet meer te horen dan die €1,06 per M3. Via Max magazine krijg je meer info, bijvoorbeeld dat die prijs pas bij 3 jaar contract geldt

Dit is Energiebesteding.nl van Hezelaer Energy https://www.energiebesteding.com/over-energiebesteding/.

[...]

Volgens zoekfunctie worden beide namen, energiebesteding, noch Hezelaer Energy genoemd in dit forum, dus voeg ik het aanbod toe. Zelf heb ik nog een goed jaar bij (Voorheen Zonder Gas), Zero Energy. Ironisch genoeg destijds de goedkoopste gasaanbieder van Nederland volgens de Tweakers Spreadsheet.

KBO brief (Word via Email) Met een onzin 'goedmakertje' wanneer hij de belofte van goedkoopste gas niet waar maakt.

[...]
Net ingevuld voor enkel gas (1 jaar), maar is duurder dan het aanbod van VEH (ongeveer 50 euro) en duurder dan UnitedConsumers (ongeveer 60 euro) en Greenchoice (ongeveer 20 euro) voor mij (doordat er geen korting / loyaliteitsbonus wordt verleend).

• pentaw1nz
Boost9898 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:41:
[...]

Het is de moeite niet meer. Als je kijkt naar de dynamische tarieven van dit jaar tegenover vorig jaar zie je dat dit jaar bijna vrijwel geen negatieve momenten meer zijn, maar juist wel meer en bovengemiddeld dure momenten. Om die reden heb ik ook het VEH aanbod genomen.
Kunnen we dat al zo zeker stellen? Ik ben dit jaar met dynamisch toch echt goedkoper uit dan ik via vast zou kunnen behalen.

En je moet natuurlijk ook de terugleverkosten meerekenen die je bij dynamisch niet hebt.

Gisteren ook Consumentenbond aanbod ontvangen.
Weet niet wat hier goed aan is. Via Gaslicht kom ik gunstiger uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFZ_Q-Tg0F2OhZE6RRWL5wwdMo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyqMt1N5EMEJRqo5YrnvghVp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pentaw1nz op 20-09-2025 08:37 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• pentaw1nz
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kom via Gaslicht ook goedkoper uit (alleen stroom). De tarieven voor stroom zijn daar weliswaar iets hoger, maar de korting is 180 ipv 100 euro.
Dat trekt het weer recht bij een wat lager verbruik, en omdat je in 2026 nog kunt salderen.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:30
pentaw1nz schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:20:
[...]

Kunnen we dat al zo zeker stellen? Ik ben dit jaar met dynamisch toch echt goedkoper uit dan ik via vast zou kunnen behalen.

En je moet natuurlijk ook de terugleverkosten meerekenen die je bij dynamisch niet hebt.
Maar als je geen zonnepanelen hebt (zoals ik), is die deal van VEH via Budget Energie wel erg goed. Ik haal dynamisch een gemiddeld tarief van ongeveer 21ct/kWh. Dan is het toch erg lastig om een tarief van 19ct over te slaan.

• pentaw1nz
japie06 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:23:
[...]

Maar als je geen zonnepanelen hebt (zoals ik), is die deal van VEH via Budget Energie wel erg goed. Ik haal dynamisch een gemiddeld tarief van ongeveer 21ct/kWh. Dan is het toch erg lastig om een tarief van 19ct over te slaan.
Zeker. Helemaal mee eens.
Ik kom door combinatie zonnepanelen en hogere korting via GasLicht zelf niet gunstiger uit bij VEH.

Dus hoewel deze tarieven van 19 cent op zoch natuurlijk super scherpe zijn, loont het altijd om nog even op gaslicht te kijken.

Als ik 300kwh meer terug zou leveren kom ik boven de 3000kwh teruglevering en wordt het plaatje ook net weer wat anders.
Soms lastig vergelijken!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10
Ik kreeg bij Essent 300 euro cashback en kwam daardoor 6 euro per maand lager uit dan VEH: 160 euro per maand. Dan heb ik wel schalen voor de teruglevering dus mogelijk valt het anders uit. Maar goed, de gok maar genomen en dan voor 1 jaar, kijken wat er per 1-1-2027 veranderd in de contracten.

[ Voor 45% gewijzigd door Kalentum op 20-09-2025 10:37 ]

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 17:02
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor vragen naar ervaringen.

[ Voor 63% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2025 11:16 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met z'n allen weer eens naar de topicwaarschuwing en topicregels kijken? Ik zie namelijk weer een hoop slowchat langskomen en discussie die niet direct over een aanbieding gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopmans
  • Laatst online: 08:56
zerocool82 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:34:
[...]

Net ingevuld voor enkel gas (1 jaar), maar is duurder dan het aanbod van VEH (ongeveer 50 euro) en duurder dan UnitedConsumers (ongeveer 60 euro) en Greenchoice (ongeveer 20 euro) voor mij (doordat er geen korting / loyaliteitsbonus wordt verleend).
Waar heb je dit ingevuld? Ik zie alleen de mogelijkheid voor een terugbelafspraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 17:51

zerocool82

Ignorance causes chaos

skoopmans schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:06:
[...]

Waar heb je dit ingevuld? Ik zie alleen de mogelijkheid voor een terugbelafspraak?
https://kbo.energiebesteding.com/tarieven/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meethenoob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:49
*knip* Offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meethenoob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:49
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 22-09-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 14:12
Ik moet ook weer overstappen :-(

Eerst een vraag: Ik zie een verschil in de totale opbrengst van de panelen volgens Enphase, vergeleken met de teruglevering bij mijn leverancier. Hoe moet ik dit invullen in de vergelijkingssites? Wordt het verbruik tijdens oplevering er al vanaf gehaald?

Stroom / jaar:
1500 (normaal) / 1500 kWh (dal)
= totaal 3000kWh
Gas / jaar:
1200 m3
Opbrengst Zonnepanelen
2400 (normaal) / 1200 (dal) kWh / jaar
= totaal 3600 kWh

Beste deal die ik nu vindt is bij Essent voor 1 jaar vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVWndKm-_F4In4huIuuBDw7ZYac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdLguKZuS32oRmFgraW0mYhX.png?f=fotoalbum_large

Dit is echter een stuk hoger dan ik hierboven in de reacties teruglees. Mis ik iets? Of heb ik gewoon de boot gemist?
Kan ik beter gaan 2 losse contracten voor energie en gas? Of nog een dynamisch of variabel contract overwegen. Ik zie het het even niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
@Arts Eigenlijk zijn je vragen offtopic want is geen aanbieding.

Maar om toch 1 antwoord te geven: Je moet niet invoeren wat je zonnepanelen opwekken. Je moet invoeren wat je verbruik en terugleverings standen per jaar op je meter (en dus op je factuur) zijn. Daar wordt je dan ook op afgerekend einde contract.

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 23:45
[quote]Mattie112 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:06:
Ik heb ook een aanbod ontvangen.

Verbruik: 1119 kWh / jaar
Verbruik (dal): 2064 kWh / jaar
Teruglevering: 1744 kWh / jaar
Teruglevering (dal): 639 kWh / jaar
Gas: 368 m3 / jaar

[Afbeelding]

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze rekenen qua dynamisch. Doen ze alle kWh evenredig verdelen over het jaar? Of rekenen ze al dat je in de piekuren meer stroom zal verbruiken. Het ziet er wel interessant uit. Heb sinds kort ook een thuisaccu dus dat zou wel helpen.

Huidige tarieven (PowerPeers):
€0,2599 per kWh
€1,29 per m³
Plus ik betaal een "boete" gebaseerd op aantal kWh teruggeleverd. Dat komt uit op €300~€400 (precies de reden waarom ik denk dat zelfs met salderen een accu steeds interessanter wordt).

Lastige is dat ivm werk ik wel gebonden ben aan stroomverbruik op de piekmomenten. Ben er nog niet helemaal uit wat nou handig is. Het is alleemaal zo lastig rekenen als je ook naar dynamisch gaat kijken. Puur op basis van het vaste contract lijkt het wel aardig om over te stappen (naar 1 jaar). Dan betaal ik €0,1936 per kWh ipv €0,2599 en voor gas scheelt het €0,16 per m³. Terugleverkosten lijken ook nog eens (iets) lager te zijn, zie alleen nog niet of dat vast is of op basis van een staffel. Ivm thuisaccu zal ik minder terug gaan leveren.

Tarieven voor 2 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195721.png

Tarieven voor 1 jaar:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195729.png

Tarieven dynamisch:
https://upload.mattie-sys...hot_2025-09-19_195738.png
[/

Ik zit nu al bij budget energie en dan krijg je bij dit aanbod helaas geen loyaliteitsbonus.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.