• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 17:22
Novax schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:20:
[...]

VEH heeft een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van het lidmaatschapsjaar, dus dan zou je al te laat zijn?
Vorig jaar al opgezegd, nadat ik via hun bij Budget terecht kwam. Als ik dan nu Innova neem dan verlengen ze me weer voor een jaar, moet ik betalen maar kan ik dus wel gelijk weer opzeggen.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
LastSamurai schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:11:
[...]

Ik zit nu bij Budget via VEH, dus ik heb nu 1 jaar gratis tot 30 Juni. Dat zou betekenen dat als ik van dit aanbod gebruik maak ik dus 1 keer 38,75 moet betalen en dan weer op kan zeggen. Dat scheelt weer.

Toch staat het me tegen om me drie jaar vast te zetten.... Ligt dat aan mij of vinden jullie dat ook ?
Waarom staat het je tegen om drie jaar vast te zetten? Is het dat je denkt dat je iets misloopt?

• JML
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 18:48

JML

Ik heb onderstaand van eneco gekregen voor 1 jaar vast. Aan het eind van dat jaar 475 euro cashback.

Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar

Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
JML schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:34:
Ik heb onderstaand van eneco gekregen voor 1 jaar vast. Aan het eind van dat jaar 475 euro cashback.

Normaal: 0,269539, dal: 0,26151 vaste leveringskosten: 119,88 per jaar. Gas: 1,42599 vaste leveringskosten: 95,88 per jaar

Dat is dan toch voordeliger dan de VEH aanbieding?
Waar/hoe krijg je deze aanbieding? Heb je een link naar een aanbieding website hiervan?

• kitjekat
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:56
wlmpie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:46:
LET OP: VEH aanbieding is misleidend.

Bij de VEH aanbieding 3 jaar Innova of 1 jaar budget thuis. worden de verwachte jaarkosten berekend door de totaalkosten gas per jaar en de totaalkosten stroom per jaar (2026) bij elkaar op te tellen.

Klik hiervoor op "bekijk tarieven"

Maar bij de meeste mensen zullen de "totaalkosten stroom per jaar vanaf 2027" (die staan wel ook netjes in het overzicht) hoger zijn dan in 2026 omdat het salderen vervalt, maar deze kosten worden door VEH niet gebruikt bij het berekenen van de verwachte jaarkosten.

Als je contract op 1 juli 2026 in zou gaan zouden ze moeten rekenen met 50% van de "totaalkosten stroom 2026" + 50% van de "totaalkosten stroom vanaf 2027". Maar ze rekenen met 100% de "totaalkosten stroom 2026" en 0% "totaalkosten stroom vanaf 2027" om jouw totale jaarkosten te berekenen.

Ze doen dus net alsof je nog een heel contractjaar kunt salderen.

Andere energievergelijkers maken wel een eerlijke inschatting van de verwachte totale jaarkosten en LIJKEN daardoor duurder, maar dat is dus niet zo.

Ik hoop dat dit een vergissing is vanuit VEH en dat ze dit nog gaan corrigeren en rectificeren, want als het opzettelijk is gebeurd is deze misleiding zeer kwalijk.
Ik heb ze gebeld en dit verteld. Maar dat zag ik toch allemaal helemaal verkeerd volgens hun. Die man aan de telefoon werd bijna vervelend.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.