Tarieven om zijn bekend;T0oMuch schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:49:
[...]
Ik ben op mijn beurt ook getriggerd door de opzegtermijn die je noemt. Mijn vaste contract loopt 1 december af bij Greenchoice en ik heb 25 november een contract bij OM aangevraagd, waarna ze aangaven dat mijn levering begint op 13 december ivm wettelijke 14 dagen bedenktijd. Zij zeggen ook het contract bij Greenchoice voor me op, maar dat houdt geen rekening met de opzegtermijn van 30 dagen.
Heb ik even een vraag voor ingeschoten bij OM of dat goed gaat.
Bovenstaande doorgestreept ivm comment @crunchytail (bedankt!)
[...]
Ik snap je redenatie mbt de maand januari. Als je nu bij Greenchoice op Groen&Vrij Wind en Zon contract zit heb je in principe geen looptijd en kun je dus ook halverwege de maand overstappen lijkt me, dus dan heb je wel meer flexibiliteit.
Ik krijg nu inderdaad per maand een bedrag terug. Dit aan de hand van een conservatieve schatting van de opbrengst, maar omdat het om een aardig bedrag gaat krijg ik dit liever per maand dan aan het einde van het jaar. Eventueel terugbetalen kun je ook zien als een renteloze lening waar ik geen problemen mee heb.
Je comment over het feit dat de tarieven voor 2023 nog niet bekend zijn geld natuurlijk ook voor Greenchoice. Op basis van de historische tarieven kun je een beeld vormen en daarnaast is OM een collectief zonder winstoogmerk wat ze een voordeel geeft mbt de reguliere partijen. Dit betekend dat ze geen winst maken waardoor ze meer kunnen investeren in groene energie en de tarieven laag kunnen houden. Teruglevertarieven zijn in ieder geval de beste op de markt momenteel, dus dat maakt het voor iemand met netto teruglevering zeer interessant
Wat nog interressant is om te bekijken is de lokale cooperatie die bij jou in de buurt actief is (OM is een collectie van lokale cooperaties). Geeft je een beeld van de iniatieven die ze hebben. Je kunt naast energie afnemen bij OM ook van je lokale cooperatie lid worden, waardoor je ook op lokaal niveau een steentje kunt bijdragen en invloed kunt uitoefenen. Ik twijfel zelf nog of ik dat ga doen, maar het spreekt me wel aan.
https://www.samenom.nl/vo...riefwijzigingVariabel.pdf
2,75 voor m3 gas en 67 cent per kwh
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m7ZjXUd1HDKAEdluVUlHfWWp.jpg?f=user_large)
Let op, dit is het variabel tarief. Niet het flex tarief.
Variabel is een ander woord voor modelcontract