Nee hoor. Gratis inschrijven en bij deelname gratis jaar lidmaatschap.Roos79 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:40:
Voor dat aanbod moet je wel lid zijn a 35 euro per jaar.
Maar als je dat al gehad heb dan helaas niet dus.detulp050 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:04:
[...]
Nee hoor. Gratis inschrijven en bij deelname gratis jaar lidmaatschap.
Omdat ik zelf nog geen aanbod heb ontvangen van VEH heb ik ze zojuist even gebeld. Ze gaven aan dat ze op volgorde de mensen emailen en niet tegelijk omdat de server zoveel activiteit tegelijk niet aan kan.
Kortom, heb je nog geen aanbod ontvangen? Wees gerust, je gaat deze nog ontvangen.
Kortom, heb je nog geen aanbod ontvangen? Wees gerust, je gaat deze nog ontvangen.
1. Open je mail van VEH getiteld "Collectieve Inkoop Energie: bevestig uw inschrijving"Rundfunk28 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:52:
Omdat ik zelf nog geen aanbod heb ontvangen van VEH heb ik ze zojuist even gebeld. Ze gaven aan dat ze op volgorde de mensen emailen en niet tegelijk omdat de server zoveel activiteit tegelijk niet aan kan.
2. Kopieer uit die mail je inschrijfnummer rechtsboven (ENNL3xxxxxxx)
3. Klik op 'Bevestig je inschrijving', want dan ben je ingelogd in de portal.
4. Kopieer en plak https://collectieve-inkoop-energie.eigenhuis.nl/collectief/aanbod?nr=XXX waarbij XXX je inschrijfnummer is.
5. Nu kan je je aanbod zien! Kan hem al een paar dagen openen terwijl ik nog geen mail heb gehad. Werkt misschien ook voor anderen
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB
Meteen even geprobeerd, maar dit werkt niet (meer). Ik word terug naar de bevestigingspagina geredirect. HelaasAlexo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:10:
[...]
1. Open je mail van VEH getiteld "Collectieve Inkoop Energie: bevestig uw inschrijving"
4. Kopieer en plak https://collectieve-inkoop-energie.eigenhuis.nl/collectief/aanbod?nr=XXX waarbij XXX je inschrijfnummer is.
5. Nu kan je je aanbod zien! Kan hem al een paar dagen openen terwijl ik nog geen mail heb gehad. Werkt misschien ook voor anderen
welke einddatum van je huidige contract heb je ingevuld?IntToStr schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:17:
[...]
Meteen even geprobeerd, maar dit werkt niet (meer). Ik word terug naar de bevestigingspagina geredirect. Helaas
bij mij werkte onderstaande wat ik eerder poste:
Nog even een tip ik kreeg het aanbod van VEH niet binnen, had de einddatum contract op 01-04-2025 staan. Toen ik deze aanpaste naar 01-01-2025 had ik het aanbod binnen 2 minuten in mijn mailbox staan.
Goede tip, bedankt. Helaas zie ik dan alleen de mogelijkheid om al mijn persoons- en energiegegevens opnieuw in te vullen? Tot nu toe dus ook nog geen email gehad... Gegevens maar opnieuw ingevuld.Alexo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:10:
[...]
1. Open je mail van VEH getiteld "Collectieve Inkoop Energie: bevestig uw inschrijving"
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 20-11-2024 16:06 ]
Bij werkt het ook niet. Toch nog even wachten dus.. Ik heb me op 31 oktober (opnieuw) ingeschreven om de contributie te omzeilen. Op mijn eerdere account heb ik het aanbod wel ontvangen.zunrob schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:03:
[...]
Goede tip, bedankt. Helaas zie ik dan alleen de mogelijkheid om al mijn persoons- en energiegegevens opnieuw in te vullen? Tot nu toe dus ook nog geen email gehad... Gegevens maar opnieuw ingevuld.
Ik heb begin november ingeschreven maar ook nog geen aanbod gehad.
Moet je niet lid zijn van VEH om überhaupt mee te mogen doen?
Ik ben namelijk niet lid.
Geen lid, wel vandaag het aanbod ontvangen.Ducatii schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:45:
Zoals door anderen al aangehaald.. geduld hebben.
En daarna... jaar 2 en 3 wel 35 euro extra aan kosten? Of kan het lidmaatschap eerder worden gestopt losstaand van het VEH abonnement?detulp050 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:04:
[...]
Nee hoor. Gratis inschrijven en bij deelname gratis jaar lidmaatschap.
Je kunt het VEH abonnement gelijk weer opzeggen via je account. Je bent dan nog lid tot het einde van het eerste jaar.mister_muller schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:15:
[...]
En daarna... jaar 2 en 3 wel 35 euro extra aan kosten? Of kan het lidmaatschap eerder worden gestopt losstaand van het VEH abonnement?
Dat beantwoord mijn vraag niet.mister_muller schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:00:
[...]
Geen lid, wel vandaag het aanbod ontvangen.
Zoals door anderen al aangehaald.. geduld hebben.
Hij geeft aan geen lid te zijn en wel een aanbod te hebben gehad. Dat geeft toch antwoord op je vraag of je lid moet zijn om het te ontvangen?
Dus “Moet je niet lid zijn van VEH om überhaupt mee te mogen doen?” ; voor aanvraag niet nodig voor activatie/aanvaarding contract wel.
Ff in jip en janneke;
-je hoeft geen lid te zijn om mee te doen met de aanvraag
-je moet lid zijn om uiteindelijk gebruik te maken van het aanbod (en dat is het eerste jaar gratis en je kunt dat lidmaatschap direct alvast stopzetten)
[ Voor 14% gewijzigd door ErikVers op 20-11-2024 23:05 ]
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |
Nee.Ducatii schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:45:
Dit al geprobeerd? Werkte bij mij wel:
helloitsme in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
De slowchat mag weer een stukje minder hier. De discussie over VEH en het (nog) niet ontvangen hebben van een aanbod past beter in De energierekening - kroegtopic thuis. Dan kunnen we hier weer door met aanbiedingen plaatsen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
*knip* Melden op welk aanbod je ingaat is geen nuttige toevoeging aan het topic.
[ Voor 102% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2024 13:03 ]
Is het iemand met meer dan één meter op een adres (in mijn geval vanwege een SAP) al gelukt het aanbod via VEH aan te vragen?
Ik heb het geprobeerd, maar er is geen manier om een EAN-nummer in te voeren tijdens het bestelproces. Ik ben verder gegaan, en in de contractbevestiging staat de verkeerde EAN. Dit kon niet aangepast worden, enkel geannuleerd en opnieuw aanvragen met de juiste EAN.
Nu ben ik het bestelproces opnieuw door aan het gaan, maar ik zie geen mogelijkheid om dit in te vullen. VEH heeft geen idee waar ik het over heb
Ik heb het geprobeerd, maar er is geen manier om een EAN-nummer in te voeren tijdens het bestelproces. Ik ben verder gegaan, en in de contractbevestiging staat de verkeerde EAN. Dit kon niet aangepast worden, enkel geannuleerd en opnieuw aanvragen met de juiste EAN.
Nu ben ik het bestelproces opnieuw door aan het gaan, maar ik zie geen mogelijkheid om dit in te vullen. VEH heeft geen idee waar ik het over heb

Zojuist de aanbieding van VEH binnengekregen, maar de aanbieding is bijna op.
"Contract voor 3 jaar (met zonnepanelen) uitverkocht
Door grote interesse in het 3-jarige contract, is dit nu uitverkocht voor zonnepaneeleigenaren. We doen ons best om dit type contract weer aan u aan te bieden.
Heeft u geen zonnepanelen? Er zijn nog maar enkele 3-jarige contracten beschikbaar."
Door grote interesse in het 3-jarige contract, is dit nu uitverkocht voor zonnepaneeleigenaren. We doen ons best om dit type contract weer aan u aan te bieden.
Heeft u geen zonnepanelen? Er zijn nog maar enkele 3-jarige contracten beschikbaar."
Hier idem. Ik probeer te achterhalen wat de terugleverkosten zijn in dit contract, want ze zijn nu gewoon uitgegaan van een bedrag obv mijn opgave. Is dit gewoon de algemene staffel zoals op de website van Essent staat?R0181 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:09:
Zojuist de aanbieding van VEH binnengekregen, maar de aanbieding is bijna op.
M’n
Edit: ja dus. Heb mijn opgave vergeleken met de staffel en dat sluit aan.
[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 21-11-2024 14:31 ]
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
*knip* Melden op welk aanbod je in bent gegaan is geen nuttige toevoeging aan het topic.
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2024 19:06 ]
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen met een zeer voordeliger aanbod dan het verlengaanbod van onze huidige energieleverancier.
Normaaltarief per kWh € 0,19753 (€ 0,26135 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Daltarief per kWh € 0,19511 (€ 0,27345 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Totaal gastarief per M3 € 1,2561 (€ 1,3372 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Met 2x € 75,- loyaliteits bonus kon ik dit niet laten lopen en heb me zojuist aangemeld.
Normaaltarief per kWh € 0,19753 (€ 0,26135 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Daltarief per kWh € 0,19511 (€ 0,27345 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Totaal gastarief per M3 € 1,2561 (€ 1,3372 bij het verlengaanbod Greenchoice)
Met 2x € 75,- loyaliteits bonus kon ik dit niet laten lopen en heb me zojuist aangemeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Sprincky op 21-11-2024 22:19 . Reden: Huidige leverancier vermelden waar ik aan refereer ]
Misschien handig om te vermelden welke leverancier.Sprincky schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:49:
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen met een zeer voordeliger aanbod dan het verlengaanbod van onze huidige energieleverancier.
Normaaltarief per kWh € 0,19753 (€ 0,26135 bij het verlengaanbod)
Daltarief per kWh € 0,19511 (€ 0,27345 bij het verlengaanbod)
Totaal gastarief per M3 € 1,2561 (€ 1,3372 bij het verlengaanbod)
Ik heb ook een leuke computer..
Via independer biedt Frank Energie een loyaliteitsbonus aan van € 105, ipv de € 75 die je via VEH krijgt.
Vandaag ook het aanbod van VEH gekregen. Een stuk goedkoper dan het verlengaanbod van Vattenfall (wat precies op 1-1-2025 afloopt). Gas een dikke 20ct goedkoper dan het verlengaanbod en elektriciteit ook meer dan 10 ct. Ik heb een EV dus de elektriciteitsprijs van het VEH/Essent aanbod is extra gunstig voor mij 19ct voor een kWh, de goedkoopste openbare laders hier in de buurt zijn 28ct).
In de email staat dat de 3-jarig contracten op zijn, en ze hun best doen om ze weer aan te bieden. Heeft iemand ervaring hier mee in het verleden? Hoe groot is de kans dat die weer beschikbaar komen?
In de email staat dat de 3-jarig contracten op zijn, en ze hun best doen om ze weer aan te bieden. Heeft iemand ervaring hier mee in het verleden? Hoe groot is de kans dat die weer beschikbaar komen?
Vaak bu'j te bang!
Weet niet of je zonnepanelen hebt. Maar hun terug leververgoeding van 0,05 cent per Kwh is niet hoog-tom-562 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:30:
Vandaag ook het aanbod van VEH gekregen. Een stuk goedkoper dan het verlengaanbod van Vattenfall (wat precies op 1-1-2025 afloopt). Gas een dikke 20ct goedkoper dan het verlengaanbod en elektriciteit ook meer dan 10 ct. Ik heb een EV dus de elektriciteitsprijs van het VEH/Essent aanbod is extra gunstig voor mij 19ct voor een kWh, de goedkoopste openbare laders hier in de buurt zijn 28ct).
Als in 2027 de saldering wordt afgeschaft ben je nu wel een contract aan gegaan met die voorwaarde.
Hoe de regering misschien een minimum terug lever vergoeding als wet neemt weet nog niemand.
Waarschijnlijk komt dat wel goed. Maar het wordt per 2027 wel een nieuwe markt. Waarin het saldering tarief wel eens het concurrerende verschil kan zijn. Dus is 3 jaar zo interessant?
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Via VEH zijn de vaste leveringskosten echter de helft (42 vs 84 per aansluiting, per jaar).croissantje13 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:13:
Via independer biedt Frank Energie een loyaliteitsbonus aan van € 105, ipv de € 75 die je via VEH krijgt.
Weet alleen niet of de loyaliteitsbonus via VEH ook naar rato werkt. Via de vergelijkers is dit namelijk wel het geval en krijg je een deel van de bonus als je eerder weg gaat.
Want als dat ook naar rato werkt, is Frank via VEH duidelijk voordeliger.
Ik heb zonnepanelen, maar niet zo'n grote teruglevering (rond de 2200kWh, maar ik wil mijn EV uiteindelijk slim gaan laden dus dat gaat hopelijk naar beneden).patjuh1 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:23:
[...]
Weet niet of je zonnepanelen hebt. Maar hun terug leververgoeding van 0,05 cent per Kwh is niet hoog
Als in 2027 de saldering wordt afgeschaft ben je nu wel een contract aan gegaan met die voorwaarde.
Hoe de regering misschien een minimum terug lever vergoeding als wet neemt weet nog niemand.
Waarschijnlijk komt dat wel goed. Maar het wordt per 2027 wel een nieuwe markt. Waarin het saldering tarief wel eens het concurrerende verschil kan zijn. Dus is 3 jaar zo interessant?
Maar ik dacht er hetzelfde over eigenlijk, met deze grillige regering waar je niet op kan plannen is het wellicht niet slim om een lang contract aan te gaan...
Edit:
Inmiddels kan ik ook het 3 jarig contract selecteren...
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 22-11-2024 12:46 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat is het aanbod van Essent via vereniging Eigenhuis.Tranzy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:05:
[...]
Misschien handig om te vermelden welke leverancier.
En hoe kan je dat dan opeens wel selecteren?-tom-562 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:12:
[...]
Ik heb zonnepanelen, maar niet zo'n grote teruglevering (rond de 2200kWh, maar ik wil mijn EV uiteindelijk slim gaan laden dus dat gaat hopelijk naar beneden).
Maar ik dacht er hetzelfde over eigenlijk, met deze grillige regering waar je niet op kan plannen is het wellicht niet slim om een lang contract aan te gaan...
Edit:
Inmiddels kan ik ook het 3 jarig contract selecteren...
Bij mij staat er nog altijd: Contract voor 3 jaar uitverkocht
Door grote interesse in het 3-jarige contract, is dit nu uitverkocht. We doen ons best om dit type contract weer aan u aan te bieden.
Stond er ineens toen ik de pagina refreshde, vanochtend nog nietrobbies schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:39:
[...]
En hoe kan je dat dan opeens wel selecteren?
Bij mij staat er nog altijd: Contract voor 3 jaar uitverkocht
Door grote interesse in het 3-jarige contract, is dit nu uitverkocht. We doen ons best om dit type contract weer aan u aan te bieden.
Vaak bu'j te bang!
Die kans is nul, bij deze veiling. Wat ze bedoelen is: bij een nieuwe veiling zullen we proberen iets vergelijkbaars eruit te slepen.-tom-562 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:30:
Ik heb ondertussen voor een jaar afgesloten. Gistermiddag kon ik ineens een 3-jarig contract afsluiten. Toen ik een uur later (had ff geen tijd) daadwerkelijk een contract wilde afsluiten (1 jaar), was de optie van een 3-jarig contract weg.Dalenbloem schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:07:
[...]
Die kans is nul, bij deze veiling. Wat ze bedoelen is: bij een nieuwe veiling zullen we proberen iets vergelijkbaars eruit te slepen.
Vaak bu'j te bang!
Het kan zijn dat contracten die geannuleerd worden (2 weken de tijd voor) weer vrij komen.Dalenbloem schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:07:
[...]
Die kans is nul, bij deze veiling. Wat ze bedoelen is: bij een nieuwe veiling zullen we proberen iets vergelijkbaars eruit te slepen.
Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fase en 8500wp ZO/NW
Zoals RVK in een ander topic al aangaf:
3 jaar moet je natuurlijk niet doen op dit moment. Als in 2027 de saldering eraf gaat wil je niet aan een contract vastzitten met vaste tarieven (waar dan niet meer mee gesaldeerd wordt). Dit geldt ook voor de terugleverkosten.
Volgens mij is dat situationeel. Mocht je meer terugleveren dan opnemen dan is een te betalen boete waarschijnlijk 0 euro. Los van andere geluiden dat je mogelijk door de veranderde situatie ook een mogelijkheid hebt om van het contract af te komen. Een en ander betekent dan wel dat je iets meer dan twee jaar nog plezier kunt hebben van een dergelijk meerjaren contract.
Onder de streep, het kan dus voor iedereen individueel anders uitpakken.
Met 0.19 cent per kWh kun je vermoedelijk kostenvrij overstappen. En anders opzeggen, laatste jaar zal niet zo heel duur zijn. Heb je i.i.g. 2 jaar geprofiteerd.
Gezien die discussie al in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic loopt/liep, zullen we hem daar ook houden? Dan kunnen we hier aanbiedingen delen.
Nou ik klik nu mijn persoonlijk aanbod aan die ik heb ontvangen ->
Geen vaste contracten voor zonnepaneeleigenaren beschikbaar
Door grote interesse zijn de vaste contracten voor zonnepaneeleigenaren nu uitverkocht. We doen ons best om dit type contract weer aan te bieden.
Er zijn nog enkele 1-jarige contracten beschikbaar voor niet-zonnepaneeleigenaren. Het dynamische contract is ook nog beschikbaar.
Geen vaste contracten voor zonnepaneeleigenaren beschikbaar
Door grote interesse zijn de vaste contracten voor zonnepaneeleigenaren nu uitverkocht. We doen ons best om dit type contract weer aan te bieden.
Er zijn nog enkele 1-jarige contracten beschikbaar voor niet-zonnepaneeleigenaren. Het dynamische contract is ook nog beschikbaar.
Iemand bekend met de Bol /Gamma cashback actie van Eneco?
Bij Bol kan je op geselecteerde producten (witgoed) tot 250eur cashback krijgen via Eneco.
Nu wilde ik overstappen naar Eneco via een prijsvergelijk site, waarmee je $210 euro loyaliteitskorting kan toepassen.
Ik denk ik check even of beide kortingen (bol als de welkom/loyaliteit) van toepassing zijn of 1 de ander uitsluit. Dit lijkt lastiger dan gedacht. Eneco gebeld en die waren zich niet bewust van de actie bij Bol, wel bij Gamma, maar kon me niks vertellen over het combineren van de acties.
Via Bol de Eneco voorwaarden kunnen downloaden en hier is niets terug te vinden. Dus zou ik zeggen, beide kortingen kunnen.
https://media.s-bol.com/Rywg4lq4mvOY/original.pdf
Iemand clue?
Bij Bol kan je op geselecteerde producten (witgoed) tot 250eur cashback krijgen via Eneco.
Nu wilde ik overstappen naar Eneco via een prijsvergelijk site, waarmee je $210 euro loyaliteitskorting kan toepassen.
Ik denk ik check even of beide kortingen (bol als de welkom/loyaliteit) van toepassing zijn of 1 de ander uitsluit. Dit lijkt lastiger dan gedacht. Eneco gebeld en die waren zich niet bewust van de actie bij Bol, wel bij Gamma, maar kon me niks vertellen over het combineren van de acties.
Via Bol de Eneco voorwaarden kunnen downloaden en hier is niets terug te vinden. Dus zou ik zeggen, beide kortingen kunnen.
Iemand clue?
Die loyaliteitsbonus zit bij een 1 jarig contract, die €250 tegoed is alleen bij een 3 jarig stroom+gas contract (maar €150 bij 1 jarig, of €50 bij alleen stroom 1 jarig)spectator schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:21:
Iemand bekend met de Bol /Gamma cashback actie van Eneco?
Iemand clue?
[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 25-11-2024 13:45 ]
Loyaliteitsbonus is €210 bij contract met looptijd van 12 maanden (via independer.nl).Novax schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:42:
[...]
Die loyaliteitsbonus zit bij een 1 jarig contract, die €250 tegoed is alleen bij een 3 jarig stroom+gas contract (maar €150 bij 1 jarig, of €50 bij alleen stroom 1 jarig)
De €150 bij jaarcontract (en €250 bij 3 jaar) is icm de bol actie. In het gelinkte voorwaarden is nergens te lezen dat deze niet gecombineerd kunnen worden.
ik klikte zojuist nog een keer op de link van VEH. Ik kwam direct in het formulier om mijn gegevens in te vullen. Doorliep dit, maar bij de samenvatting kreeg ik een error.
Daarna nog een keer gedaan, en bij het venster om mijn gegevens in te vullen geklkt op terug.
Daar zag ik tot mijn verbazing het 3 jarig contract beschikbaar, en is mij gelukt om die af te sluiten!
Daarna nog een keer gedaan, en bij het venster om mijn gegevens in te vullen geklkt op terug.
Daar zag ik tot mijn verbazing het 3 jarig contract beschikbaar, en is mij gelukt om die af te sluiten!
Dank, na jou bericht ook gecheckt en voor 3 jaar afgeslotencorneej schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:54:
ik klikte zojuist nog een keer op de link van VEH. Ik kwam direct in het formulier om mijn gegevens in te vullen. Doorliep dit, maar bij de samenvatting kreeg ik een error.
Ik ookmister_muller schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:
[...]
Dank, na jou bericht ook gecheckt en voor 3 jaar afgesloten
'Ik ook'-reacties voegen niet veel toe aan het topic, zie ook de topicregels in de startpost. Deze mogen dan ook achterwege blijven.
[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 26-11-2024 22:43 ]
Bijv VEH lijkt nu alles weer uitverkocht
Geen vaste contracten beschikbaar
Door grote interesse is het aanbod voor vaste contracten nu uitverkocht.
Het dynamische contract is wel nog beschikbaar.
Er is op dit moment geen aanbieding beschikbaar van de Collectieve Inkoop Energie waar je gebruik van kunt maken. Mochten er geen nieuwe contracten meer beschikbaar komen, dan zullen we je binnenkort uitnodigen voor een nieuwe ronde van de Collectieve Inkoop Energie.
Deze ruimte is te huur!
Ik heb zojuist via VEH een contract afgesloten voor ons huis. Ik vraag mij af of het voor ons kantoor/pand ook mogelijk is. Ik lees wel in de voorwaarde dat zakelijk niet mogelijk is, zijn er alternatieven?
Klopt “ lijkt “ , ik heb vanmiddag om 14.00 uur volgens bovenstaande methode nog een 1 jarig kontrakt afgesloten.Mattie112 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:54:
Bijv VEH lijkt nu alles weer uitverkocht
[...]
Het lijkt een beetje willekeur of je een VEH contract aangeboden krijgt (of ze moeten het technisch geregeld hebben dat ze VEH leden wél een contract aanbieden).
Gisteravond kreeg ik via de site de melding dat alle vaste contracten uitverkocht waren, maar kreeg wel een 3 jarig contract op het scherm met érg scherpe prijzen. Die kon ik zelfs zonder probleem nog naar gas-only configureren
Gisteravond kreeg ik via de site de melding dat alle vaste contracten uitverkocht waren, maar kreeg wel een 3 jarig contract op het scherm met érg scherpe prijzen. Die kon ik zelfs zonder probleem nog naar gas-only configureren
Er kunnen contracten geannuleerd zijn. Dan komen die weer in de lijst vermoed ik.SniperGuy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:10:
Het lijkt een beetje willekeur of je een VEH contract aangeboden krijgt (of ze moeten het technisch geregeld hebben dat ze VEH leden wél een contract aanbieden).
Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fase en 8500wp ZO/NW
Bij Vattenfall gratis ipad: https://www.vattenfall.nl...ack-friday-energie-deals/
Soms zit het tegen, soms zit het mee
En wat zijn de tarieven? Daar kan je beter aan zien of een aanbieding goed is of niet.DarkHunterNL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:35:
Bij Vattenfall gratis ipad: https://www.vattenfall.nl...ack-friday-energie-deals/
Tarieven zonder zonnepanelen:
1 jaar
Tot 1 jaar vast
Stroom € 0,269104
Gas € 1,329669
[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 29-11-2024 17:47 ]
De tarieven zijn lager, alleen is er geen welkomstbonus in de vorm van euro's (200 of 250 euro) dus netto heb je zo'n 100 euro winst. Mits je een ipad wil.Yorinn schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:45:
[...]
En wat zijn de tarieven? Daar kan je beter aan zien of een aanbieding goed is of niet.
Tarieven zonder zonnepanelen:
1 jaar
Tot 1 jaar vast
Stroom € 0,269104
Gas € 1,329669
Edit: Even vergeten dat de 'winst' natuurlijk afhankelijk is van je verbruik.
[ Voor 8% gewijzigd door DarkHunterNL op 29-11-2024 17:57 ]
Soms zit het tegen, soms zit het mee
Gisterenmiddag middag de mail gekregen van VEH met daarin het aanbod, direct naar de site gegaan voor een VEH contract maar helemaal niets meer beschikbaar, zowel 1 jarig, 3 jarig als dynamisch……. Schiet dus niet echt op op deze manier, ik was er al bang voor naar aanleiding van eerdere berichten op dit platform.SniperGuy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:10:
De ipad betaal je dus zelf als ik de tarieven zo zie, tenzij je extreem weinig gebruikt.DarkHunterNL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:35:
Hoi!
Dit klinkt meer als een iPad op afbetaling kopen, en als je ook nog eens een niet al te goed geisoleerd huis hebt betaal je wel heel erg veel "aflossing". Mij zou deze iPad 12x€85 extra kosten t.o.v. mijn huidige VEH contract.DarkHunterNL schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:35:
Ik heb het aanbod van VEH ook binnen, van Essent. Geen onaardig aanbod vind ik.
Momenteel zit ik nog bij Oxxio. Ik ben net uit mijn 3-jarig contract gelopen. Voor 2024 waren mijn kosten voor stroom tot en met 5 november 2024 met vast contract 0.21991 laag en 0.24503 hoog. Nu ik sinds 5 november uit contract ben is dit respectievelijk 0.28190 en 0.32527.
Mijn aanbod van VEH:
"Voor het 3-jarige contract betaalt u € 0,19 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse groene
stroom & € 1,22 per m3 gas inclusief btw en energiebelasting."
Nu heb ik het aanbod van Essent 3 jaar via VEH al geaccepteerd (want 2 weken bedenktijd). Echter, ik kan nergens de exacte tarieven terugvinden. Verschil tussen laag/hoog tarief en terugleverkosten. Ook op de site van VEH waar ik het aanbod geaccepteerd heb vind ik het het niet. Als ik inlog op essent.nl kan ik ook nergens mijn tarieven of contract vinden. Ben ik nu zo blind?
:strip_exif()/f/image/OzSY2s1XMeWF4QslGpQZkcE1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht een verbruikt van zo'n 5000 kwh en een teruglevering van 2500 kwh. Een vriend van me heeft een aanbod van United Comsumers met een kwh prijs van 0.30 hoog en 0.262 laag. Hij betaalt echter amper terugleverkosten, slechts 4 cent per kwh. Dus wellicht is dat aanbod ook nog interessanst voor mij.
Extra vraag:: Hoe zit het trouwens met het abo van VEH die je erbij krijgt? Moet je die zelf opzeggen binnen het eerste jaar of is het gewoon voor 1 jaar en eindigt het automatisch?
Momenteel zit ik nog bij Oxxio. Ik ben net uit mijn 3-jarig contract gelopen. Voor 2024 waren mijn kosten voor stroom tot en met 5 november 2024 met vast contract 0.21991 laag en 0.24503 hoog. Nu ik sinds 5 november uit contract ben is dit respectievelijk 0.28190 en 0.32527.
Mijn aanbod van VEH:
"Voor het 3-jarige contract betaalt u € 0,19 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse groene
Nu heb ik het aanbod van Essent 3 jaar via VEH al geaccepteerd (want 2 weken bedenktijd). Echter, ik kan nergens de exacte tarieven terugvinden. Verschil tussen laag/hoog tarief en terugleverkosten. Ook op de site van VEH waar ik het aanbod geaccepteerd heb vind ik het het niet. Als ik inlog op essent.nl kan ik ook nergens mijn tarieven of contract vinden. Ben ik nu zo blind?
:strip_exif()/f/image/OzSY2s1XMeWF4QslGpQZkcE1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht een verbruikt van zo'n 5000 kwh en een teruglevering van 2500 kwh. Een vriend van me heeft een aanbod van United Comsumers met een kwh prijs van 0.30 hoog en 0.262 laag. Hij betaalt echter amper terugleverkosten, slechts 4 cent per kwh. Dus wellicht is dat aanbod ook nog interessanst voor mij.
Extra vraag:: Hoe zit het trouwens met het abo van VEH die je erbij krijgt? Moet je die zelf opzeggen binnen het eerste jaar of is het gewoon voor 1 jaar en eindigt het automatisch?
@GrazendeKoe in je mail heb je alle prijzen e.d. gekregen als het goed is?
Dat dacht ik ook maar de enige mail met bedragen die ik ontvangen heb ik deze:Roos79 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:57:
@GrazendeKoe in je mail heb je alle prijzen e.d. gekregen als het goed is?
:strip_exif()/f/image/xfW9oVnWZvvozH6hOfNtEh2a.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaar dat ik ook zei: Ik zie ook maar één tarief stroom.
Ik heb meerdere mails gekregen maar daar ging even over geen.
Verder heb je hier volgens mij idd alleen enkel tarief en geen dubbel tarief.
Heb de mails zo niet bij de hand.
Verder heb je hier volgens mij idd alleen enkel tarief en geen dubbel tarief.
Heb de mails zo niet bij de hand.
Zoek de mail van Essent met als titel: Welkom bij Essent.
Daarin worden 2 bijlagen meegestuurd. De bijlage ‘Mijn Tarievenoverzicht’ bevat alle informatie die je zoekt.
Daarin worden 2 bijlagen meegestuurd. De bijlage ‘Mijn Tarievenoverzicht’ bevat alle informatie die je zoekt.
United rekent een dag prijs voor de terugleververgoeding. Als ik dat per KWh uitzet kom ik zelf op 12,5 ct/kwh.GrazendeKoe schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:15:
VEH loopt automatisch door.
Heb vanuit VEH het 1 jarige contract afgesloten, de tarieven staan op de mail vanuit Essent en kon je die ook inzien op hun site. Het betreft een staffel per 250kw/h wat je terug levert.GrazendeKoe schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:15:
Ik heb het aanbod van VEH ook binnen, van Essent. Geen onaardig aanbod vind ik.
Mijn aanbod van VEH:
[Afbeelding]
Hier een overzichtje
:strip_exif()/f/image/1WYczI0YcMtn6m4QtivOh2x3.jpg?f=fotoalbum_large)
If the program does not work for u ... Build it yourself !
Kreeg net een mail van consumentenbod dat ze nieuwe contracten hebben. Met Budget energie (1jaar) en Innova Energie 3 jaar.
Staat nergens heel goed uitgespecificeerd, maar volgens mij gaat het om 0,27 per kWh
Staat nergens heel goed uitgespecificeerd, maar volgens mij gaat het om 0,27 per kWh
Een kennis stuurde me zijn persoonlijk aanbod van de Consumentenbond voor 1 jaar vast bij Budget Energie door.kx22 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:26:
Kreeg net een mail van consumentenbod dat ze nieuwe contracten hebben. Met Budget energie (1jaar) en Innova Energie 3 jaar.
Stroom €0,27388 (ongesplitst tarief)
Vastrecht stroom: €5,99/maand
Gas €1,36150
Vastrecht gas: €5,99/maand
Loyaltybonus varieert van €200/jaar tot €250/jaar
[ Voor 6% gewijzigd door Dalenbloem op 06-12-2024 16:31 ]
Voor de compleetheid hier ook het 3-jarige aanbod vast van Innova Energie via de Consumentenbond.kx22 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:26:
Stroom normaal: €0,26179
Stroom dal: €0,24888
Vastrecht stroom: €7,97/maand
Gas: €1,28242
Vastrecht gas: €7,97/maand
Geen loyoyaltybonus
Mag ik weten waar je de tarieven ziet? Ik heb ook dit aanbod gehad, maar zie alleen de eindbedragen.Dalenbloem schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:22:
[...]
Voor de compleetheid hier ook het 3-jarige aanbod vast van Innova Energie via de Consumentenbond.
Stroom normaal: €0,26179
Stroom dal: €0,24888
Vastrecht stroom: €7,97/maand
Gas: €1,28242
Vastrecht gas: €7,97/maand
Geen loyoyaltybonus
Je kunt op beide offertes klikken (1 jaar en 3 jaar) om de details te zien. Het vastrecht is in beide offertes voor een heel jaar en heb ik voor meer duidelijkheid omgerekend per maand.Wenzel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:01:
[...]
Mag ik weten waar je de tarieven ziet? Ik heb ook dit aanbod gehad, maar zie alleen de eindbedragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dalenbloem op 07-12-2024 00:15 ]
*knip* Slowchat hoort hier niet thuis.
[ Voor 69% gewijzigd door Yorinn op 09-12-2024 17:51 ]
Via VEH ook Innova aanbod, 1,24 gas en 0,23 stroomWenzel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:01:
[...]
Mag ik weten waar je de tarieven ziet? Ik heb ook dit aanbod gehad, maar zie alleen de eindbedragen.
Boven de 3000 kwh teruglevering wel prijzig:screamhouse schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:41:
[...]
Via VEH ook Innova aanbod, 1,24 gas en 0,23 stroom
Vaste terugleveringskosten (0 - 5 kWh)
€ 0,00
per jaar
Vaste terugleveringskosten (5 - 1000 kWh)
€ 40,15
per jaar
Vaste terugleveringskosten (1000 - 2000 kWh)
€ 124,10
per jaar
Vaste terugleveringskosten (2000 - 3000 kWh)
€ 269,91
per jaar
Vaste terugleveringskosten (3000 - 4000 kWh)
€ 439,90
per jaar
Vaste terugleveringskosten (4000 - 5000 kWh)
€ 624,88
per jaar
Vaste terugleveringskosten (5000 - 7500 kWh)
€ 1.087,35
per jaar
Vaste terugleveringskosten (7500 - 10000 kWh)
€ 1.499,86
per jaar
Vaste terugleveringskosten (10000 kWh)
€ 3.200,00
per jaar
Hoe ontvang je dit aanbod? Ik heb eerder een aanbod ontvangen van veh maar helaas geen gebruik hiervan gemaakt.screamhouse schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:41:
[...]
Via VEH ook Innova aanbod, 1,24 gas en 0,23 stroom
Hierna nogmaals aangemeld, maar het aanbod van Innova heb ik niet gezien.
Geen idee, kreeg het opeens weer in m'n mailbox. Ik vond het voor gas wel interessant
Volgens mij is dit via de Consumentenbond, niet VEH.mobile12 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:02:
[...]
Hoe ontvang je dit aanbod? Ik heb eerder een aanbod ontvangen van veh maar helaas geen gebruik hiervan gemaakt.
Hierna nogmaals aangemeld, maar het aanbod van Innova heb ik niet gezien.
Nee, via VEH.dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:44:
[...]
Volgens mij is dit via de Consumentenbond, niet VEH.
De 3jr van Innova via VEH is toch alles behalve interessant? Via menig vergelijkingswebsite vind je goedkopere opties?
Ik heb lopen rekenen en kom er niet helemaal uit. Via veh is wel degelijk de kWh en M3 prijs laag. Maar via gaslicht.com scheelt het bar weinig maar dan krijg je bij Innova een bonus wat het totaal verlaagd.psvunited schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:31:
De 3jr van Innova via VEH is toch alles behalve interessant? Via menig vergelijkingswebsite vind je goedkopere opties?
Ik krijg het idee dat ik liever voor 1 jaar ga.
Het lijkt inderdaad een beetje krom. Bij vergelijk websites is het zo goedkoop, omdat als ik goed begrijp ze de korting die je aan het einde van je contract krijgt al mee rekenen in de prijs per maand. Stap je eerder over dan kun je zo ver ik weet die korting vergeten plus de mogelijk overstap boete betalen (max 250).
Als ik bij gaslicht kijk in prijs opbouw staat in de kleine lettertjes het daadwerkelijke maandbedrag dat je gaat betalen. De korting wordt bij de eindafrekening pas verrekend.
Aanbod van VEH is denk vooral interessant als je nog niet zeker weet wat je stroom en gasverbruik gaat zijn komende jaren. Stap je bijv over op warmtepomp en gaat je stroomverbruik omhoog dan bespaar je ineens best wat geld per kwh. Verder zal 3 jaar vast tov 1 jaar altijd wat hoger zijn per kwh en m3.
Ik krijg zelf bijv een L/L warmte pomp dus mijn verbruik in kwh zal vast wat gaan toenemen. Daarnaast heb je altijd nog 2 weken wettelijke bedenktijd.
Als ik bij gaslicht kijk in prijs opbouw staat in de kleine lettertjes het daadwerkelijke maandbedrag dat je gaat betalen. De korting wordt bij de eindafrekening pas verrekend.
Aanbod van VEH is denk vooral interessant als je nog niet zeker weet wat je stroom en gasverbruik gaat zijn komende jaren. Stap je bijv over op warmtepomp en gaat je stroomverbruik omhoog dan bespaar je ineens best wat geld per kwh. Verder zal 3 jaar vast tov 1 jaar altijd wat hoger zijn per kwh en m3.
Ik krijg zelf bijv een L/L warmte pomp dus mijn verbruik in kwh zal vast wat gaan toenemen. Daarnaast heb je altijd nog 2 weken wettelijke bedenktijd.
Tot die conclusie kwam ik ook.ebk71 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:33:
[...]
Ik heb lopen rekenen en kom er niet helemaal uit. Via veh is wel degelijk de kWh en M3 prijs laag. Maar via gaslicht.com scheelt het bar weinig maar dan krijg je bij Innova een bonus wat het totaal verlaagd.
Ik krijg het idee dat ik liever voor 1 jaar ga.
3 jaar vast Innova via VEH
- normaal: 0,23759
- dal: 0,22468
- gas: 1,23402
1 jaar vast via Gaslicht.com:
- normaal: 0,2882
- dal: 0,2717
- gas: 1,3499
- korting: 390 euro
De tarieven van het 1 jarig contract liggen behoorlijk hoger dan via VEH. Dit weegt met mijn verbruik alleen niet op tegen de korting van 390 euro…
*knip* Offtopic. Klantenservicevragen horen hier niet thuis.
[ Voor 163% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2024 11:45 ]
Dat ligt maar net aan je situatie en wat je wilt;psvunited schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:31:
Ik had op 28-11 via Gaslicht.com een overeenkomst afgesloten bij Budget 1 jaar vast, alles bij elkaar 3980 voor 1 jaar incl. 230 euro korting. De VEH aanbieding was toen helaas uitverkocht.
Vanochtend aanbod van VEH/Innova gekregen voor 3 jaar vast; geen korting, hogere terugleverkosten maar wel flink lagere leveringstarieven en komt op 3960 uit per jaar. 20 euro goedkoper dan Budget en dan wel voor 3 jaar vast.
(uiteraard bij beide met dezelfde verbruikscijfers etc gerekend).
Ik kies in dit geval voor de driejarige zekerheid
[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 11-12-2024 12:47 ]
Ik zie met mijn verbruik (300m3 gas) enkel een korting van 305 euro bij Oxxio voor 1 jaar. Het scheelt qua tarief 12 cent per m3 (1.35 vs 1.23) = 36 euro in voordeel van Innova. Maar zet dat af tegen 305 euro korting en dan kan ik beter na een jaar weer een nieuw contract regelen met wederom 200-300 euro korting zoals ik altijd al gewend was.gdoorn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:51:
[...]
Tot die conclusie kwam ik ook.
3 jaar vast Innova via VEH
- normaal: 0,23759
- dal: 0,22468
- gas: 1,23402
1 jaar vast via Gaslicht.com:
- normaal: 0,2882
- dal: 0,2717
- gas: 1,3499
- korting: 390 euro
De tarieven van het 1 jarig contract liggen behoorlijk hoger dan via VEH. Dit weegt met mijn verbruik alleen niet op tegen de korting van 390 euro…
Voor grootverbruikers is zekerheid ongetwijfeld iets om voor te kiezen. Maar kleinverbruikers daarvoor tikt de eenmalige korting harder door dan al die veilingen bij elkaar of het nu VEH, consumentenbond is of united consumers. En los daarvan heb ik geen hoge pet op van Innova, ze staan nou niet bepaald goed te boek.
Zojuist aangemeld voor een contract van CoolblueEnergie (4500kWh verbruik, 4200kWh opwek, geen gas). Goede mogelijkheid voor bewoners met zonnepanelen.
1 jaar Zeker Actie
- Enkeltarief: 0,273581 €/kWh
- Normaaltarief: 0,282535 €/kWh
- Daltarief: 0,264022 €/kWh
Inclusief 200 euro Coolblue tegoed!
Een van de dingen die mij opviel bij CoolblueEnergie is dat zij geen terugleverkosten rekenen bij enkeltarief. In dit geval is alleen het levertarief hoger dan klanten zonder zonnepanelen
1 jaar Zeker Actie
Een van de dingen die mij opviel bij CoolblueEnergie is dat zij geen terugleverkosten rekenen bij enkeltarief. In dit geval is alleen het levertarief hoger dan klanten zonder zonnepanelen
Zou die dan wel benoemen, de vaste leveringskosten per maand zijn met jouw cijfers € 41,- met zonnepanelen (tegenover € 9,50 zonder zonnepanelen) tenzij jij een andere aanbieding hebt gevonden.FlashHeaven schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:03:
Zojuist aangemeld voor een contract van CoolblueEnergie (4500kWh verbruik, 4200kWh opwek, geen gas). Goede mogelijkheid voor bewoners met zonnepanelen.
1 jaar Zeker Actie
Ik krijg in maart/april zonnepanelen. Bij coolblue krijg ik dit voor 1 jaar zeker , met 1600piek/1400dal gebruik en 2430 teruglever:FlashHeaven schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:03:
1 jaar Zeker Actie
Tarieven
Stroom
Variabele kosten normaaltarief : € 0,282535 /kWh
Variabele kosten daltarief: € 0,264022 /kWh
Terugleververgoeding : € 0,035000 /kWh
Vaste leveringskosten per maand. : € 28,50
Volledige prijsopbouw. Stroom. (3.000 kWh)
Variabele kosten stroom
Leveringskosten normaaltarief (€ 0,15089 x -101 kWh). :€ -15,24
Leveringskosten daltarief (€ 0,13237 x 671 kWh). : € 88,82
Energiebelasting (€ 0,13165 x 570 kWh). : € 75,04
Subtotaal. :€ 150,49
Vaste kosten stroom
Vaste leveringkosten. :€ 341,99
Netbeheerkosten : € 399,83
Vermindering Energiebelasting. :€ -631,39
Subtotaal. :€ 110,43
Jaarkosten. :€ 260,92
Maandbedrag. : € 21,74
Jaarkosten : € 260,92
Termijnbedrag : € 21,74
Terzijde: Als je nu nog geen zonnepanelen hebt hoef je dat ook niet in te vullen voor de aanbieding/vergelijking. Bij CoolBlue worden de vaste leveringskosten dan aangepast zodra je gaat terugleveren. Maar dit is hier verder offtopic.kevertje1977 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:12:
[...]
Ik krijg in maart/april zonnepanelen. Bij coolblue krijg ik dit voor 1 jaar zeker , met 1600piek/1400dal gebruik en 2430 teruglever:
Tarieven
Stroom
Variabele kosten normaaltarief : € 0,282535 /kWh
Variabele kosten daltarief: € 0,264022 /kWh
Terugleververgoeding : € 0,035000 /kWh
Vaste leveringskosten per maand. : € 28,50
Volledige prijsopbouw. Stroom. (3.000 kWh)
Variabele kosten stroom
Leveringskosten normaaltarief (€ 0,15089 x -101 kWh). :€ -15,24
Leveringskosten daltarief (€ 0,13237 x 671 kWh). : € 88,82
Energiebelasting (€ 0,13165 x 570 kWh). : € 75,04
Subtotaal. :€ 150,49
Vaste kosten stroom
Vaste leveringkosten. :€ 341,99
Netbeheerkosten : € 399,83
Vermindering Energiebelasting. :€ -631,39
Subtotaal. :€ 110,43
Jaarkosten. :€ 260,92
Maandbedrag. : € 21,74
Jaarkosten : € 260,92
Termijnbedrag : € 21,74
Misschien nog ter aanvullende informatie: vandaag ook voor Oxxio gegaan ivm de relatief hoge bonus bij relatief laag gasverbruik. Opvallend: in het contract staat voor stroom enkel een daltarief vermeld. Bij zowel normaal- als enkeltarief staat “N.v.t.”.Joosie200 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:51:
[...]
Ik zie met mijn verbruik (300m3 gas) enkel een korting van 305 euro bij Oxxio voor 1 jaar. Het scheelt qua tarief 12 cent per m3 (1.35 vs 1.23) = 36 euro in voordeel van Innova.
Misschien een goede om te controleren… want gratis zal het niet zijn, maar zomaar een willekeurig tarief achteraf kan ook niet
*knip* Offtopic. Dit topic is bedoeld om aanbiedingen te delen, niet voor ervaringen met leveranciers.
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 18-12-2024 11:42 ]
Vandaag ook de 3-jaar aanbieding van Innova via VEH ontvangen.
Er staat alleen niets in over de terugleververgoeding per kWh wanneer je saldering "in de plus" eindigt.
Dat is voor nu voor mij nog niet zo belangrijk omdat we meer verbruiken dan we terugleveren, maar hoe zit dat als per 1 januari 2027 de salderingsregeling stopt?
Contract zou per maart 2025 ingaan en dan zit je dus nog een jaar en 2.5 maand aan dit contract vast terwijl er geen saldering meer plaatsvindt.
Iemand een idee hoe dat zit? In het contract zitten nu vaste terugleverkosten van 124,- per jaar en dat is neem ik aan een staffel. Ben wel benieuwd wat ze daarmee gaan doen dan na 1-1-2027?
Er staat alleen niets in over de terugleververgoeding per kWh wanneer je saldering "in de plus" eindigt.
Dat is voor nu voor mij nog niet zo belangrijk omdat we meer verbruiken dan we terugleveren, maar hoe zit dat als per 1 januari 2027 de salderingsregeling stopt?
Contract zou per maart 2025 ingaan en dan zit je dus nog een jaar en 2.5 maand aan dit contract vast terwijl er geen saldering meer plaatsvindt.
Iemand een idee hoe dat zit? In het contract zitten nu vaste terugleverkosten van 124,- per jaar en dat is neem ik aan een staffel. Ben wel benieuwd wat ze daarmee gaan doen dan na 1-1-2027?
Per 1 januari kan je kosteloos opzeggen, zie Novax in "De energierekening - kroegtopic"Mr Magic schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:49:
Nu de wet is aangenomen moet je bij nieuwe aanbiedingen waarbij de looptijd over 1 januari 2027 heengaat wel op gaan letten dat energieleveranciers in hun voorwaarden niet een overgangsregeling hebben opgenomen waardoor je niet zo maar kosteloos kan opzeggen.
Bedankt. Ook nog even met VEH gebeld. Hun netto terugleververgoeding is € 0,06 per kWh (staat niet in het aanbod dat je per mail krijgt).Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:03:
[...]
Per 1 januari kan je kosteloos opzeggen, zie Novax in "De energierekening - kroegtopic"
Ze gaven ook aan dat ze zelf eigenlijk ook nog niet weten hoe het gaat lopen met contracten die doorlopen tot na 1-1-2027. Het advies was om de volgende veiling (februari 2025) af te wachten omdat er dan waarschijnlijk meer duidelijkheid is.
Ik had nog geen aanvraag doorgezet naar Oxxio. Ben uiteindelijk net voor Vattenfal gegaan.Uniciteit schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:28:
[...]
Misschien nog ter aanvullende informatie: vandaag ook voor Oxxio gegaan ivm de relatief hoge bonus bij relatief laag gasverbruik. Opvallend: in het contract staat voor stroom enkel een daltarief vermeld. Bij zowel normaal- als enkeltarief staat “N.v.t.”.
Maar ik heb cashbackxl - > vattenfal gekozen voor een additionele 90 euro cashback dus 340 euro totale korting. Had ik cashback XL - > gaslicht / pricewise - > vattenfal gekozen kon je maar 20/25 euro extra ontvangen. Scheelt weer 25 euro / 2 euro op maandbasis.1 jaar contract tot 31-12-2025
Stroom tarief
€ 0,2685 /kWh
Teruglevering tarief
€ 0,2685 /kWh
Na salderen
€ 0,1230 /kWh
Gas
€ 1,2675 /m3
Vaste leveringskosten
€ 15,97 /maand voor stroom/gas, dus 7,95 per productgroep
€250 cashback via eigen site, via vergelijkers zie ik nu €295 vermeld worden.
Vattenfal gaat minimaal 40 euro incasseren 'uit voorzorg, we hebben nog geen beeld van uw werkelijk verbruik' dus 480 voorschot op jaarbasis - 340 cashback = 140 netto kosten = ~12 pm. Waarbij ik kans loop op extra teruggaaf omdat ik nu na 3 jaar contract bij Greenchoice toe kon met 25 euro per maand aan voorschot. Prima joh.
Vergeleken met het veh aanbod scheelt het dan niet eens meer zoveel. 1,23 vs 1,26 en 0,23 vs 0,26 maar nu kan ik wel 3x jaarlijks cashback harken wat voor mij de doorslag geeft om het risico te lopen dat ik volgend jaar duurder uit ben qua tarieven.
Ik weet niet wanneer je contract in gaat maar bij die aanbieding van Vattenfall moet je wel opletten dat volgens de actievoorwaarden de loyaliteitsbonus pas geld als je 1 jaar klant bent maar het contract zelf loopt niet een volledig jaar. Daar is wat onduidelijkheid over of je dan nog dat volledige jaar moet volbrengen met variabele tarieven om de bonus te krijgen.Joosie200 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:16:
[...]
Ik had nog geen aanvraag doorgezet naar Oxxio. Ben uiteindelijk net voor Vattenfal gegaan.
[...]
Maar ik heb cashbackxl - > vattenfal gekozen voor een additionele 90 euro cashback dus 340 euro totale korting. Had ik cashback XL - > gaslicht / pricewise - > vattenfal gekozen kon je maar 20/25 euro extra ontvangen. Scheelt weer 25 euro / 2 euro op maandbasis.
Vattenfal gaat minimaal 40 euro incasseren 'uit voorzorg, we hebben nog geen beeld van uw werkelijk verbruik' dus 480 voorschot op jaarbasis - 340 cashback = 140 netto kosten = ~12 pm. Waarbij ik kans loop op extra teruggaaf omdat ik nu na 3 jaar contract bij Greenchoice toe kon met 25 euro per maand aan voorschot. Prima joh.
Vergeleken met het veh aanbod scheelt het dan niet eens meer zoveel. 1,23 vs 1,26 en 0,23 vs 0,26 maar nu kan ik wel 3x jaarlijks cashback harken wat voor mij de doorslag geeft om het risico te lopen dat ik volgend jaar duurder uit ben qua tarieven.
In januari. Dus in theorie geen volledig kalenderjaar. Maar ik ben in de afgelopen vijftien jaar wel vaker jaarlijks overgestapt waarbij ik ook van en naar Vattenfal ging. Ik heb nog geen issues ervaren dat ze de cashback niet hebben meegenomen in de uiteindelijke jaarrekening. Maargoed dat is mijn N=1 ervaring uit het verleden. Nu stap ik ook pas over na 3 jaar en 1 dag. Om geen gedoe te krijgen met mijn oude leverancier. Of ze dan voor die extra dag variabele tarieven erin gooien is dan afwachten.Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:30:
[...]
Ik weet niet wanneer je contract in gaat maar bij die aanbieding van Vattenfall moet je wel opletten dat volgens de actievoorwaarden de loyaliteitsbonus pas geld als je 1 jaar klant bent maar het contract zelf loopt niet een volledig jaar. Daar is wat onduidelijkheid over of je dan nog dat volledige jaar moet volbrengen met variabele tarieven om de bonus te krijgen.
Collectieve inkoop van VEH: ik heb gekozen voor dynamisch contract via Frank energie:
€ 3,50 p/m vaste leveringskosten en een opslag van € 0,01210 per /KWh en dan na een jaar € 75,00 'loyaliteitsbonus'
Ik heb geen gas en geen zonnepanelen dus dat leek me wel een goeie deal. Ik lees alleen wat gemengde reviews over Frank energie, fingers crossed.
Ik heb nu nog een dynamisch contract bij Vandebron, eigenlijk nooit problemen gehad.
€ 3,50 p/m vaste leveringskosten en een opslag van € 0,01210 per /KWh en dan na een jaar € 75,00 'loyaliteitsbonus'
Ik heb geen gas en geen zonnepanelen dus dat leek me wel een goeie deal. Ik lees alleen wat gemengde reviews over Frank energie, fingers crossed.
Ik heb nu nog een dynamisch contract bij Vandebron, eigenlijk nooit problemen gehad.
Totaal niet interessant lijkt me. Ik verbruik 10k en lever 5k terug. Kosten hiervoor bij innova via veh 1k+. Dat is meer dan 20 cent terugleverkostenMr Magic schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:49:
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Ik overweeg ook om van Greenchoice over te stappen naar Frank Energie. Via VEH krijg je een bonus van in totaal €150 (gas en stroom), maar andere vergelijkingssites zoals energie-aanbiedingen.com of easyswitch.nl krijg je een bonus van €230!?arjenvan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:51:
Collectieve inkoop van VEH: ik heb gekozen voor dynamisch contract via Frank energie:
[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 21-12-2024 17:37 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik zie inderdaad op meerdere vergelijkingssites 230 euro bij Frank Energie terugkomen. Dat is met 1,815 cent per kWh en 7,986 per m3 opslag. Vaste leveringskosten zijn 84 euro per jaar.
Let wel op dat je die bonus pas na een jaar krijgt. Contract is namelijk tussentijds opzegbaar
Let wel op dat je die bonus pas na een jaar krijgt. Contract is namelijk tussentijds opzegbaar
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.