Is de VEH offerte?
[ Voor 58% gewijzigd door Yorinn op 08-11-2024 10:49 ]
Meta Quest 3
Is de VEH offerte?
[ Voor 58% gewijzigd door Yorinn op 08-11-2024 10:49 ]
Meta Quest 3
Nee. Die heeft een andere opmaak en de offertes voor 1 en 3 jaar zijn van twee verschillende aanbieders. Deze zijn van dezelfde.
[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2024 13:13 ]
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Ik schrok van de lage terugleververgoeding. Daarentegen zijn de terugleverkosten weer fors lager dan bij alle concurrenten. Echter zonder Welkomstbonus als overstappende klant, ben ik toch net wat duurder uit volgens de berekening van Budget Energie.Budget Energie 1 Jaar vast
Stroom
Tarief (normaal) € 0,25635 / kWh
Tarief (dal) € 0,25635 / kWh
Vaste leveringskosten€ 6,99 / maand
Gas
Tarief (normaal) € 1,24676 / m³
Vaste leveringskosten€ 6,99 / maand
Teruglevering
Terugleververgoeding (normaal) € 0,02000 / kWh
Terugleververgoeding (dal) € 0,02000 / kWh
Geschatte terugleverkosten Schaal 1 ( 5 - 1000 kWh) € 3,05 / maand
De korting maakt het aantrekkelijk, maar de terugleverkosten zijn factor 6 hoger!Vattenfall 1 jaar vast
Stroom normaal € 0,2595 per kWh
Stroom dal € 0,2595 per kWh
Teruglevering normaal € 0,2595 per kWh
Teruglevering dal € 0,2595 per kWh
Na salderen normaal € 0,1230 per kWh
Na salderen dal € 0,1230 per kWh
Terugleverkosten € 292,00 per jaar
Gas € 1,2652 per m³
Stroom en gas: € 1647,92
Korting: € 275-
Verwachte jaarkosten: € 1372,92
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 11-11-2024 20:10 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Inderdaad, de tijd van klantbinding is voorbij lijkt het.MotorBeast schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:40:
@rupser Ik heb echt nog nooit een goed verlengingsvoorstel gehad van welke leverancier dan ook. Ik zou eens Pricewise opduiken. Een mooie cashback doet veel goeds.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Klopt ,tijd van klantenbinding is voorbij, was klant bij Eneco, 44 jaar, konden me geen interessant kontrakt aanbieden, en dat ik 44 jaar klant was deed er niet toe werd mij gezegd, dus vertrokken naar VandeBron via VEH, nu wacht ik ook op nieuwe aanbiedingen via VEH.Ttje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:13:
[...]
Inderdaad, de tijd van klantbinding is voorbij lijkt het.
Voorheen had NUON, Vattenfalf, een soort 'blijven loont' korting (of nog steeds?). Maar op gegeven moment was na 10 jaar klant te zijn geweest, een kWh ook 0,25 euro. De blijven loont korting was erg hoog, want ze hielden een kWh prijs aan van 0,35 euro, dus de korting 'was maar liefst(!!!!)' 10 cent per kWh![]()
Doe jezelf een plezier en stap over en kijk op sites zoals pricewise, gaslicht etc. zoals rupser aangeeft. Terugleververgoedingen zijn meegenomen in de maandprijzen.
ik vermoed dat de vergelijkingssites bij een modelcontract geen vergoeding krijgen vanuit de energieleverancier.Tao schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:22:
Ik blijf het vreemd vinden dat al die vergelijkingssites alleen maar variabele en vaste contracten aanbieden.
En geen modelcontracten. Ja,ja modelcontracten worden beschouwd als variabel. Maar daarbij gelden geen terugleverkosten (wel gecompenseerd door leveranciers met hogere kW prijzen en vaste leverkosten).
Al met al echter ben ik net na een 3-jaarscontract overgestapt op een modelcontract -> voor 1 jaar. Scheelde mij vanaf 20 euro per maand... (ook vergeleken met een variabel contract).
[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 13-11-2024 13:27 ]
Hier liep ik ook tegenaan, ik zou de modelcontracten ook graag vergelijken met elkaar. Voor welke leverancier ben je uiteindelijk gegaan? Nadeel vind ik idd wel dat de tarieven wijzigen, je weet niet wat je over anderhalve maand moet gaan betalen.Tao schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:22:
Ik blijf het vreemd vinden dat al die vergelijkingssites alleen maar variabele en vaste contracten aanbieden.
En geen modelcontracten. Ja,ja modelcontracten worden beschouwd als variabel. Maar daarbij gelden geen terugleverkosten (wel gecompenseerd door leveranciers met hogere kW prijzen en vaste leverkosten).
Al met al echter ben ik net na een 3-jaarscontract overgestapt op een modelcontract -> voor 1 jaar. Scheelde mij vanaf 20 euro per maand... (ook vergeleken met een variabel contract).
Waar/welke precies?de Peer schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:24:
[...]
ik vermoed dat de vergelijkingssites bij een modelcontract geen vergoeding krijgen vanuit de energieleverancier.
En de energieleveranciers bieden het vaak sowieso liever niet aan.
Mijn 3-jarige contract (zonder terugleverkosten, en mét terugleververgoeding van 12 ct/kWh) is net in september in gegaan.
Over 3 jaar maar weer eens verder kijken.
Greenchoice. Maar dat kun je sinds April 2024 al niet meer afsluiten.
Vattenfall.zunrob schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:13:
[...]
Hier liep ik ook tegenaan, ik zou de modelcontracten ook graag vergelijken met elkaar. Voor welke leverancier ben je uiteindelijk gegaan? Nadeel vind ik idd wel dat de tarieven wijzigen, je weet niet wat je over anderhalve maand moet gaan betalen.
[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 14-11-2024 14:01 ]
De max 25% korting heeft Vattenfall nog steeds. Echter deze korting wordt alleen gegeven op het kale stroomtarief dus zonder de belasting. En de helft van het stroomtarief is belasting dus dat schiet niet erg op.Ttje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:13:
[...]
Inderdaad, de tijd van klantbinding is voorbij lijkt het.
Voorheen had NUON, Vattenfalf, een soort 'blijven loont' korting (of nog steeds?). Maar op gegeven moment was na 10 jaar klant te zijn geweest, een kWh ook 0,25 euro. De blijven loont korting was erg hoog, want ze hielden een kWh prijs aan van 0,35 euro, dus de korting 'was maar liefst(!!!!)' 10 cent per kWh![]()
Doe jezelf een plezier en stap over en kijk op sites zoals pricewise, gaslicht etc. zoals rupser aangeeft. Terugleververgoedingen zijn meegenomen in de maandprijzen.
Mijn 3 jarig Vattenfall contract loopt ook af en ik kreeg deze week een aanbieding 1 jaar vast voor stroom 0,238999 (incl 20% vaste klanten korting) en gas voor 1,317339. Vreemd het verschil met jouw aanbieding. Toen ik aangaf verder te kijken kreeg ik wel nog een bonuskorting van € 100,-. Dus altijd aangeven dat je het te duur vindt.rupser schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:31:
Vandaag verlengingsaanbod van Vattenfall ontvangen:
1 jaar:
€0,25/kwh
€1,27/m3
3 jaar:
€0,26/kwh
€1,35/m3
€0,123 p/kwh salderen
€215,- per jaar terugleverkosten
Lijkt me op het eerste gezicht niet verkeerd. Ik verbuik 3660 kwh per jaar en lever daarnaast nog 2216 kwh terug .Mijn voorkeur gaat uit naar een 3 jarig contract.
Ziet er aantrekkelijk uit. Ik heb de e-mail nog niet ontvangen. De klantenservice van VEH zei dat hij nog moest komen. Apart dat dit in golven gaat. Mijn inschrijving is al van september.stormfly schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:59:
https://nl.pepper.com/aan...ie-327735#comment-4320035
VEH collectieve inkoop november is bekend.
[ Voor 84% gewijzigd door Perkouw op 14-11-2024 19:26 ]
Die post lijkt niets met VEH te maken te hebben, dit is een aanbieding die die user heeft gekregen van Essent.stormfly schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:59:
Hoi!
Essent is de partij die de collectieve inkoopactie gewonnen heeft deze ronde...EWK schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:48:
[...]
Die post lijkt niets met VEH te maken te hebben, dit is een aanbieding die die user heeft gekregen van Essent.
Bij mij ook.Slaveofthewave schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:59:
VEH aanbod binnen, maar maandbedrag is vrijwel gelijk met de deals op pricewise of gaslicht. Niet extra interessant dus voor mij
Voor het 1-jarige energiecontract betaalt u € 0,20 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandsexares schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:20:
Welke kWh prijs hebben jullie gekregen?
En ook gas of alleen elektra?
En de opmaak is 100% VEH. Zo ziet hun persoonlijk aanbod eruit.stormfly schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:56:
[...]
Essent is de partij die de collectieve inkoopactie gewonnen heeft deze ronde...
Dit lijkt mij iets ouds. De commentaren eronder zijn van oktober en de link komt van Pepper.stormfly schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:59:
Ik kreeg hetzelfde aanbod. Toch een mooie aanbieding, lijkt mij.jcdvd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:28:
[...]
Voor het 1-jarige energiecontract betaalt u € 0,20 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse
groene stroom & € 1,26 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting én een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 150,- .
Voor het 3-jarige contract betaalt u € 0,19 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse groene
stroom & € 1,22 per m3 gas inclusief btw en energiebelasting.
Er is ook een dynamisch energiecontract beschikbaar via Frank Energie, met een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 150,-.
No worries. In het verleden won Essent nog nooit een veiling bij VEH, laat staan beide veilingen van 1 en 3 jaar.robbies schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:20:
[...]
Dit lijkt mij iets ouds. De commentaren eronder zijn van oktober en de link komt van Pepper.
Dit is de november collectieve inkoop. Scroll even door naar de screenshots (10u oud) van Essent de winnaar van deze inkoop.robbies schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:20:
[...]
Dit lijkt mij iets ouds. De commentaren eronder zijn van oktober en de link komt van Pepper.
[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 14-11-2024 21:56 ]
VEH-winnaar november 2024 vast contract 1 jaar: Essentjcdvd schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:28:
[...]
Voor het 1-jarige energiecontract betaalt u € 0,20 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse
groene stroom & € 1,26 per m3 gas, inclusief btw en energiebelasting én een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 150,- .
Voor het 3-jarige contract betaalt u € 0,19 (enkeltarief) per kWh voor Nederlandse groene
stroom & € 1,22 per m3 gas inclusief btw en energiebelasting.
Er is ook een dynamisch energiecontract beschikbaar via Frank Energie, met een loyaliteitsbonus die kan oplopen tot € 150,-.
Inderdaad. Bij nader inzien zie ik hierdoor toch van de aanbieding af.dutchgio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:18:
Die terugleverkosten zijn wel erg fors. Je zou van een partij als VEH eigenlijk ook daar een wat voor de consument gunstiger aanbod verwachten bij zo'n veiling.
Enig idee wat de loyaliteitsbonus inhoud?Dalenbloem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:56:
[...]
VEH-winnaar november 2024 vast contract 1 jaar: Essent
VEH-winnaar november 2024 vast contract 3 jaar: Essent
3 jaar
Stroom piek €0,19438
Stroom dal: €0,19241
Vastrecht stroom €7,46/maand
Geen loyaltybonus stroom
Gas: €1,22465
Vastrecht gas: €5,46/maand
Geen loyaltybonus gas
1 jaar
Stroom piek €0,19753
Stroom dal €0,19511
Vastrecht stroom €5,09/maand
Loyaltybonus stroom -/- €75/jaar
Gas €1,2561
Vastrecht gas €3,95/maand
Loyaltybonus gas -/- €75/jaar
Was binnen 5 seconden op te zoeken https://www.gaslicht.com/...oyaliteitsbonus-cashback/kx22 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:02:
[...]
Enig idee wat de loyaliteitsbonus inhoud?
Bij verlengen krijg je €75 korting?
Hoi!
Dacht je dat VEH (en alle andere consumenten organisaties) dit voor de consument doen? Die krijgen gewoon een provisie per afgesloten contract. Zou zelfs zo kunnen zijn dat dit contract hun het meeste oplevert...dutchgio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:18:
Je zou van een partij als VEH eigenlijk ook daar een wat voor de consument gunstiger aanbod verwachten bij zo'n veiling.
Ik snap niet goed hoe je bij deze berekening komt. Gaslicht heeft voor mij als beste deal Energie Direct: elektriciteit €0,26, gas €1,26, vastrecht e+g €17,47. Alle drie duurder dan VEH. Niemand heeft verder stroom voor 19 cent.R0181 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:14:
Bij het voorbeeld van de aanbieding van VEH bij Pepper is bij het 3-jarige contract Essent €117,49 duurder dan het gemiddelde marktaanbod en bij het 1-jarige contract is het maar €52,03 voordeliger.
Om klanten over de streep te trekken, zou ik als VEH niet dit soort vergelijkingen maken met modelcontracten.
[ Voor 12% gewijzigd door ACID-dude op 15-11-2024 14:01 ]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
[ Voor 97% gewijzigd door storm-biker op 15-11-2024 13:56 ]
Die terugleverkosten zijn toch gewoon marktconform. Ik zie niet veel verschil met andere aanbieders.dutchgio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:18:
Die terugleverkosten zijn wel erg fors. Je zou van een partij als VEH eigenlijk ook daar een wat voor de consument gunstiger aanbod verwachten bij zo'n veiling.
Wellicht conform maar in de aanbieding van VEH staatrobbies schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:24:
[...]
Die terugleverkosten zijn toch gewoon marktconform. Ik zie niet veel verschil met andere aanbieders.
[Afbeelding]
[ Voor 2% gewijzigd door Andre_J op 15-11-2024 17:52 . Reden: Eigen kosten verwijder, was fout ]
Dat ligt er toch aan hoeveel je zelf hebt opgegeven wat je teruglevert. Dat bepalen ze pas op je eindafrekening want dan zien ze hoeveel je hebt terug geleverd.Andre_J schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:54:
[...]
Wellicht conform maar in de aanbieding van VEH staat
keihard : vaste terugleverkosten a €211
PS: bij mij zelfs > € 400
[ Voor 38% gewijzigd door robbies op 15-11-2024 15:03 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik kreeg de aanbieding een paar uur geleden pas binnen.VeeGee schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:13:
Ik heb mij al enige tijd geleden ingeschreven, maar heb nog geen aanbod ontvangen. Kan dat langer duren per deelnemer? Of kan ik mij nu alsnog (opnieuw) aanmelden?
Specs
Hmm, daar heb je ook wel een punt.robbies schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:00:
[...]
Dat ligt er toch aan hoeveel je zelf hebt opgegeven wat je teruglevert. Dat bepalen ze pas op je eindafrekening want dan zien ze hoeveel je hebt terug geleverd.
[Afbeelding]
Als je idd een oude terugdraaimeter hebt dan lever je geen stroom terug. Of alleen als je meer opwekt dan je verbruikt. Maar ik vraag me af of er nog maatschappijen zijn die zo'n meter nog accepteren als je zonnepanelen hebt.Andre_J schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:56:
[...]
Hmm, daar heb je ook wel een punt.
Ik zelf heb nog een ouderwetse terugdraai meter.
Dus daar wordt het ook nog moeilijk denk ik om te berekenen
Mn huidige leverancier GC heeft er geen problemen mee.robbies schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:09:
[...]
Als je idd een oude terugdraaimeter hebt dan lever je geen stroom terug. Of alleen als je meer opwekt dan je verbruikt. Maar ik vraag me af of er nog maatschappijen zijn die zo'n meter nog accepteren als je zonnepanelen hebt.
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 15-11-2024 17:40 ]
Ik heb de aanbieding van VEH met 1 jaar genomen. Per 15 december ga ik over.Andre_J schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:54:
[...]
Wellicht conform maar in de aanbieding van VEH staat
keihard : vaste terugleverkosten a €211
PS: bij mij zelfs > € 400
[ Voor 71% gewijzigd door Yorinn op 15-11-2024 18:55 ]
Gaat op volgorde van aanmelding. Als je je opnieuw aanmeldt, kom je met die tweede aanmelding achteraan in de rij te staan.VeeGee schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:13:
Ik heb mij al enige tijd geleden ingeschreven, maar heb nog geen aanbod ontvangen. Kan dat langer duren per deelnemer? Of kan ik mij nu alsnog (opnieuw) aanmelden?
De laatste vraag ben ik ook wel benieuwd naarsvenk91 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:58:
Ik heb ook het aanbod binnen.
Ik ga er niet veel op vooruit (nu normaal: € 0,20027 en dal: € 0,21237). Echter is dat een jaarcontract dat loopt tot eind augustus, en nu kan ik (als ik het contract over 6 maanden in laat gaan) zorgen dat ik tot het voorjaar van 2028 op deze stroomprijzen zit.
Ik kan nu op zich zonder opzegvergoeding weg, mijn huidige leverancier vraagt nu immers meer dan toen ik een contract bij ze afsloot. Maar weet iemand of ze nu al de opzegvergoeding bepalen of pas als ik daadwerkelijk overstap (idealiter over 6 maanden dus)? Ik heb geen zin in verassingen terzijnetijd.
Dus die terugleverkosten zijn toch niet vast. De een heeft 200, de ander 400. Ze hangen zowel af van wat je vooraf opgeeft als van wat je daadwerkelijk teruglevert. 🤔 Of ben ik autistisch?robbies schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:00:
[...]
Dat ligt er toch aan hoeveel je zelf hebt opgegeven wat je teruglevert. Dat bepalen ze pas op je eindafrekening want dan zien ze hoeveel je hebt terug geleverd.
[Afbeelding]
Ik heb de gok gewaagd. Volgens de ACM moet je tijdens de bedenktijd al een 'aanbod' voor de opzegvergoeding krijgen, dus die verwacht ik komende week. Het lastige is wel dat als je die niet op tijd krijgt, Essent naar je huidige leverancier zal wijzen en zelf daar niet verantwoordelijk voor is.helloitsme schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:30:
[...]
De laatste vraag ben ik ook wel benieuwd naar
Hoe weet je dit?Dalenbloem schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:26:
[...]
Gaat op volgorde van aanmelding. Als je je opnieuw aanmeldt, kom je met die tweede aanmelding achteraan in de rij te staan.
Check eens als je naar de site gaat dmv de "bevestig uw inschrijving" link die in de mail van VEH staat.Wenzel schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:35:
Ik heb me ingeschreven bij VEH op 16 oktober en nog steeds geen aanbod gehad.
Onderaan staat: Je email adres is bevestigd. En daaronder al mijn gegevens met inschrijfnummer.helloitsme schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:56:
[...]
Check eens als je naar de site gaat dmv de "bevestig uw inschrijving" link die in de mail van VEH staat.
en scroll dan wat naar beneden. Staat daar een knop met "verder" ?
Het kan namelijk zijn dat je nog geen mail hebt gekregen, maar op deze manier al wel bij het aanbod kan. (geen garantie)
en onder je gegevens staat niet dit?Wenzel schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:40:
[...]
Onderaan staat: Je email adres is bevestigd. En daaronder al mijn gegevens met inschrijfnummer.
Ik zal ze morgen bellen.
Hier ook nog niets. Ingeschreven op 24 oktober.Wenzel schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:35:
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Heeft een medewerker van VEH me over de telefoon uitgelegd.
Neehelloitsme schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:25:
[...]
en onder je gegevens staat niet dit?
[Afbeelding]
[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2024 21:36 ]
Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2
[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2024 21:39 ]
Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2
Toevallig had ik hier een discussie over. Een vriend heeft Essent en ik zij dat hij heel snel wat anders moet gaan zoeken omdat hij hij beter een leverancier kan hebben die niet per staffel werkt.robbies schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:24:
[...]
Die terugleverkosten zijn toch gewoon marktconform. Ik zie niet veel verschil met andere aanbieders.
[Afbeelding]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
IK heb nu Tibber...(vaak boven 30ct op normale tijdstippen) maar dit ziet er toch wel interessant uit...alleen kijken hoe ik de terug leverkosten kan minimaliseren met mijn Solar Edge,....Dalenbloem schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:56:
[...]
VEH-winnaar november 2024 vast contract 1 jaar: Essent
VEH-winnaar november 2024 vast contract 3 jaar: Essent
3 jaar
Stroom piek €0,19438
Stroom dal: €0,19241
Vastrecht stroom €7,46/maand
Geen loyaltybonus stroom
Gas: €1,22465
Vastrecht gas: €5,46/maand
Geen loyaltybonus gas
1 jaar
Stroom piek €0,19753
Stroom dal €0,19511
Vastrecht stroom €5,09/maand
Loyaltybonus stroom -/- €75/jaar
Gas €1,2561
Vastrecht gas €3,95/maand
Loyaltybonus gas -/- €75/jaar
Hier ook, erg aantrekkelijk aanbod.wwwmarcel schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:48:
[...]
IK heb nu Tibber...(vaak boven 30ct op normale tijdstippen) maar dit ziet er toch wel interessant uit...alleen kijken hoe ik de terug leverkosten kan minimaliseren met mijn Solar Edge,....
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
ik heb het voor alleen gas afgesloten .dat is ook bevestigd. dus kan gewoon, elektra was te duur (door mijn zonnepanelen)Deikke schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:24:
Ik heb bij VEH aangegeven geen gas te hebben en dus alleen een aanbod voor stroom gekregen. Andersom gaat je denk ik niet lukken.
[ Voor 64% gewijzigd door patjuh1 op 18-11-2024 12:36 ]
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Ik heb me op 23 september ingeschreven. Nog geen mail gehad dat er een aanbod was, maar ik kon vanmorgen wel opeens 'verder' via de hierboven beschreven methode.Wenzel schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:35:
[ Voor 7% gewijzigd door RandomNick op 18-11-2024 13:35 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 18-11-2024 13:58 ]
Ik heb net geprobeerd wat je zei maar er staat niks voor mij " verder " bij. Ik heb me pas op 20 oktober ingeschreven.RandomNick schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik heb me op 23 september ingeschreven. Nog geen mail gehad dat er een aanbod was, maar ik kon vanmorgen wel opeens 'verder' via de hierboven beschreven methode.
Meteen weer voor 3 jaar vastgezet, met alleen electra (gasloos) en slechts 700 kWh teruglevering per jaar een prima deal.
Trusted
Hoe bedoel je: terugleverkosten minimaliseren met Solar Edge? Uitzetten?wwwmarcel schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:48:
[...]
IK heb nu Tibber...(vaak boven 30ct op normale tijdstippen) maar dit ziet er toch wel interessant uit...alleen kijken hoe ik de terug leverkosten kan minimaliseren met mijn Solar Edge,....
https://www.warmteservice...y-meter-1PH-3P/p/07701833robbies schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:12:
[...]
Hoe bedoel je: terugleverkosten minimaliseren met Solar Edge? Uitzetten?
[ Voor 19% gewijzigd door bartosss op 18-11-2024 19:47 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2024 19:46 ]
Vraagje zojuist een aanbieding gehad vanuit VEH.bartosss schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:56:
[...]
https://www.warmteservice...y-meter-1PH-3P/p/07701833
Daarvoor kun je volgens mij dit gebruiken, om de alleen de hoeveelheid gevraagde energie te laten leveren. Solar Edge kun je ook instellen op een maximale opbrengst. Maar laten we dit in een andere topic verder bespreken, want off-topic.
Staat in het aanbod en dan bij tarieven zie je veelgestelde vragen. Het gaat per staffel zie linkThinkpad123 schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:50:
[...]
Vraagje zojuist een aanbieding gehad vanuit VEH.
In het overzicht staat o.a. de vaste leverkosten per jaar. De terugleverkosten zijn gebasseerd op vooraf ingevulde gegevens (opwek). Maar het klopt toch dat de terugleverkosten niet vast zijn. Dit hangt toch samen met wat je vooraf opgeeft en wat je daadwerkelijk teruglevert. Dit is toch voor nu een indicatie en bij mijn jaarafrekening zie ik de daadwerkelijke terugleverkosten.
Dit ook omdat ik vanaf volgende maand elektrisch ga rijden dus zal de teruglevering naar beneden gaan en dus ook de terugleverkosten toch?
[ Voor 26% gewijzigd door ErikVers op 18-11-2024 21:12 ]
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |
Meer dan wachten kan je denk ik niet doen.skozaa schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:51:
[...]
Ik heb net geprobeerd wat je zei maar er staat niks voor mij " verder " bij. Ik heb me pas op 20 oktober ingeschreven.
Overigens ook nog even gebeld met huidige leverancier. Greenchoice om te kijken of ze hun verlengvoorstel nog konden aanscherpen. Die konden echter niet verder gaan dan 24,x daltarief en 23,x normaaltarief. Bellen heeft echter wel zin, want het standaard verlengvoorstel was 26,x om 25,x.RandomNick schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik heb me op 23 september ingeschreven. Nog geen mail gehad dat er een aanbod was, maar ik kon vanmorgen wel opeens 'verder' via de hierboven beschreven methode.
Meteen weer voor 3 jaar vastgezet, met alleen electra (gasloos) en slechts 700 kWh teruglevering per jaar een prima deal.
[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2024 10:17 ]
Louzy#2475
[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2024 12:46 ]
Bij aanbiedingen van 3 jaar moet je nog wel rekening houden met de wetwijzigingen voor 2027 (er vanuit gaande dat de wet deze keer wel door de eerste kamer wordt aangenomen).Xeor schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:58:
Ik heb geen glazen bol, dus ben ik ingegaan op het aanbod van Essent via VEH voor 3 jaar. Mijn 3-jarige contract bij Greenchoice loopt af in januari 2025. Voor de komende 3 jaar hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken. De terugleverkosten zijn volgens mij marktconform. Bij vergelijkingssites kom ik in ieder geval niet goedkoper uit, en dat is vaak inclusief een bonus.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ja, had ik ook. Na een tijdje (+/- 15 min.) vanzelf weer beide aanbiedingen zichtbaar bij mij en 1 jaar contract kunnen vastleggen.VeeGee schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:46:
Inmiddels ook een e-mail ontvangen, maar waar ik vanochtend nog beide (1 en 3 jaar) kon zien, willen de aanbiedingen nu niet meer laden. Er staat dat je dan misschien je verbruik moet aanvullen, maar dat staat allemaal goed ingevuld. Hebben meer mensen hier last van? Kan wellicht ook drukte zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Weetikwel op 19-11-2024 13:55 ]
Bedankt voor de tip en goed om te horen dat je tegen die tijd kosteloos kunt opzeggen. Een loyaliteitsbonus heb ik inderdaad niet bij een 3-jarig contract.Novax schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:15:
[...]
Bij aanbiedingen van 3 jaar moet je nog wel rekening houden met de wetwijzigingen voor 2027 (er vanuit gaande dat de wet deze keer wel door de eerste kamer wordt aangenomen).
Toch iets om in gedachten te houden zo rond mid 2026 want als het goed is kan je dan kosteloos opzeggen per 1 januari 2027. Wel opletten met een loyaliteitsbonus maar die zit in dit geval niet bij de Essent VEH aanbieding van 3 jaar.
Toen ik vorige week belde met VEH, gaven ze aan niet te lang te wachten vanwege beperkte beschikbaarheid (kan ook een verkooptruc zijn, geen idee).VeeGee schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:46:
Inmiddels ook een e-mail ontvangen, maar waar ik vanochtend nog beide (1 en 3 jaar) kon zien, willen de aanbiedingen nu niet meer laden. Er staat dat je dan misschien je verbruik moet aanvullen, maar dat staat allemaal goed ingevuld. Hebben meer mensen hier last van? Kan wellicht ook drukte zijn.
Had ik op PC ook in Chrome. Op mijn iPhone werkte het wel en daarna Edge geprobeerd op PC en dat werkte ook. Kreeg bij het aanvragen nog een foutmelding maar die was een paar uur later ook weg.VeeGee schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:46:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq