Kwam trouwens ook een bol actie tegen op overstappen.nl dat lijkt wel een goede energie aanbieding
Bonus bij Frank wordt pro rata uitgekeerd als je eerder opzegt, dus bij 6 maanden zal het €115 zijn. En die wordt niet meteen maar vrij snel na opzeggen uitgekeerd. Wel even opletten dat dat ook gebeurd want het is een aparte verrekening.Harry_59 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:41:
Ik zie inderdaad op meerdere vergelijkingssites 230 euro bij Frank Energie terugkomen. Dat is met 1,815 cent per kWh en 7,986 per m3 opslag. Vaste leveringskosten zijn 84 euro per jaar.
Let wel op dat je die bonus pas na een jaar krijgt. Contract is namelijk tussentijds opzegbaar
Tip voor contract met zonnepanelen tot 1000kWh terugleveren: https://www.coolblue.nl/energie/black-friday-cashback
Bij Coolblue geen vaste terugleverkosten, wel iets verhoogde leveringskosten voor stroom, maar nog steeds relatief laag. Ook 100€ cashback voor 1 jaar stroom en 200€ voor 2 jaar.
Bij Coolblue geen vaste terugleverkosten, wel iets verhoogde leveringskosten voor stroom, maar nog steeds relatief laag. Ook 100€ cashback voor 1 jaar stroom en 200€ voor 2 jaar.
Aanbieding ziet er maar raar uit vind ik. Er staat verwachte stroomtarief en het subtotaal is 0, ook niet meegenomen in het totaalJeroen96 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:03:
Tip voor contract met zonnepanelen tot 1000kWh terugleveren: https://www.coolblue.nl/energie/black-friday-cashback

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
Vreemd inderdaad, dit heb ik ook als ik kies dat ik een enkele meter heb. Met een dubbele meter gaat de berekening goed.Maikie18 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:55:
[...]
Aanbieding ziet er maar raar uit vind ik. Er staat verwachte stroomtarief en het subtotaal is 0, ook niet meegenomen in het totaal
[Afbeelding]
Vaste leveringskosten per maand € 61,- voor stroom en voor gas 8,50 eur.
Lijkt wel of de terugleverkosten in de vaste leveringskosten stroom zit verwerkt bij coolblue.
Lijkt wel of de terugleverkosten in de vaste leveringskosten stroom zit verwerkt bij coolblue.
Klopt, ze hebben geen terugleverkosten, maar een hoger vast leveringstarief. Daarom is deze aanbieding aantrekkelijk voor mensen onder de 1000kWh teruglevering, dan valt het leveringstarief heel erg mee.Samplex schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:39:
Vaste leveringskosten per maand € 61,- voor stroom en voor gas 8,50 eur.
Ik heb zelf iets meer dan 1000 kWh teruglevering, maar gewoon 1000 ingevuld, dit lijkt te werken en in het contract staat 162€ per jaar leveringstarief voor stroom en geen terugleverkosten.
Dat is wel bijzonder, bij de meeste leveranciers betaal je voor terugleveren ongeveer €0.12 / kWh, dus zo'n €150 per jaar als je 1000 kWh teruglevert. In €61 vaste kosten per maand zit ongeveer €50 a €55 boete verstopt, dan kom je op dik €600 terugleverboete per jaar.Jeroen96 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:05:
[...]
Klopt, ze hebben geen terugleverkosten, maar een hoger vast leveringstarief. Daarom is deze aanbieding aantrekkelijk voor mensen onder de 1000kWh teruglevering, dan valt het leveringstarief heel erg mee.
Ik heb zelf iets meer dan 1000 kWh teruglevering, maar gewoon 1000 ingevuld, dit lijkt te werken en in het contract staat 162€ per jaar leveringstarief voor strook en geen terugleverkosten.
Staat er wat over aanpassen van die leveringskosten als je toch meer teruglevert? Ik heb namelijk de intentie 🙄 om volgend jaar 90% van m’n eigen opwek te verbruiken… maar of dat lukt 😏.Jeroen96 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:05:
[...]
Klopt, ze hebben geen terugleverkosten, maar een hoger vast leveringstarief. Daarom is deze aanbieding aantrekkelijk voor mensen onder de 1000kWh teruglevering, dan valt het leveringstarief heel erg mee.
Ik heb zelf iets meer dan 1000 kWh teruglevering, maar gewoon 1000 ingevuld, dit lijkt te werken en in het contract staat 162€ per jaar leveringstarief voor stroom en geen terugleverkosten.
Gevonden:
Gaat alleen over plaatsen, niet over verkeerd inschatten van eigen gebruik…Zonnepanelen
1. Coolblue Energie kan verschillende vaste
leveringskosten voor klanten met zonnepanelen en
klanten zonder zonnepanelen hanteren. Het aanbod van
Coolblue Energie en de tarieven in je contract zijn
gebaseerd op de informatie die we hierover vragen en
die je ons hierover stuurt in het aanmeldproces.
2. Wanneer je ons in het aanmeldproces laat weten dat je
geen zonnepanelen hebt en dit blijkt voor we starten
met leveren niet te kloppen, dan kan Coolblue Energie je
een contract met vaste leveringskosten voor klanten met
zonnepanelen geven.
3. Wanneer je tijdens de looptijd van je contract
zonnepanelen installeert, kunnen we de tarieven in je contract hierop aanpassen en kunnen we de vaste
leveringskosten voor klanten met zonnepanelen in
rekening brengen vanaf het moment dat jouw
zonnepanelen energie terugleveren.
4. De toepasselijke vaste leveringskosten voor klanten met
en klanten zonder zonnepanelen kan je terugvinden in je
tarievenblad.
[ Voor 40% gewijzigd door Sander op 31-12-2024 09:35 ]
Klopt, maar zoals je leest in mijn eerdere comments, is dit alleen aantrekkelijk tot 1000kWh terugleveren. Daarboven worden de leveringskosten enorm veel hoger, omdat hierin dan de terugleverkosten verwerkt zitten.Martin7182 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:14:
[...]
Dat is wel bijzonder, bij de meeste leveranciers betaal je voor terugleveren ongeveer €0.12 / kWh, dus zo'n €150 per jaar als je 1000 kWh teruglevert. In €61 vaste kosten per maand zit ongeveer €50 a €55 boete verstopt, dan kom je op dik €600 terugleverboete per jaar.
De 61€ vaste leveringskosten betaal je bij deze actie van Coolblue pas vanaf 3001kWh terugleveren en is inderdaad geen aantrekkelijke aanbieding.
Staat inderdaad niets over in de voorwaarden, in principe zijn het vaste tarieven voor 1 of 2 jaar, afhankelijk welke loopduur je kiest. Ook staat dit nog in de voorwaarden:Sander schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:31:
[...]
Staat er wat over aanpassen van die leveringskosten als je toch meer teruglevert? Ik heb namelijk de intentie 🙄 om volgend jaar 90% van m’n eigen opwek te verbruiken… maar of dat lukt 😏.
Gevonden:
[...]
Gaat alleen over plaatsen, niet over verkeerd inschatten van eigen gebruik…
Wijzigingen
1. Als je een contract hebt voor een afgesproken termijn, staan de tarieven vast. Deze tarieven kunnen wel worden aangepast door wijziging van overheidsheffing of belastingen. De tarieven van de netbeheerder kunnen ook wijzigen.
2. Als je een contract hebt voor onbepaalde tijd met variabele tarieven, dan kunnen deze tarieven maandelijks worden aangepast. Bij wijzigingen van de tarieven informeren we je hierover tijdig en persoonlijk
[ Voor 41% gewijzigd door Jeroen96 op 31-12-2024 09:39 ]
Bij Vattenfall is het in ieder geval zo dat pas na het contract (in mijn geval 1jarig) de totale opwek en verbruik worden opgeteld en op basis daarvan de kosten berekend.Sander schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:31:
[...]
Staat er wat over aanpassen van die leveringskosten als je toch meer teruglevert? Ik heb namelijk de intentie 🙄 om volgend jaar 90% van m’n eigen opwek te verbruiken… maar of dat lukt 😏.
Gevonden:
[...]
Gaat alleen over plaatsen, niet over verkeerd inschatten van eigen gebruik…
Als je dus meer teruglevert dan initieel opgegeven, verwacht ik dat er meer kosten berekend worden.
http://specs.tweak.to/5253
Bij dit contract gaat het niet om terugleverkosten, met een bijbehorende staffel tabel, maar om vaste leveringskosten waarin de kosten voor teruglevering verwerkt zitten. Deze kosten mogen niet zomaar aangepast worden tijdens een vast contract zoals hierboven staat omschreven in de voorwarden.Sjowhan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:50:
[...]
Bij Vattenfall is het in ieder geval zo dat pas na het contract (in mijn geval 1jarig) de totale opwek en verbruik worden opgeteld en op basis daarvan de kosten berekend.
Als je dus meer teruglevert dan initieel opgegeven, verwacht ik dat er meer kosten berekend worden.
Daarom hebben modelcontracten tegenwoordig ook hele hoge vaste leveringskosten, omdat hierin geen terugleverkosten opgenomen mogen worden.
Via VEH kan er weer ingeschreven worden voor de veiling van een collectieve contracten inkoop die begin maart gepland is.
https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie
Mijn huidig contract loopt af per 1-4-25, heeft het dan nog zin om aan deze ronde mee te doen? VEH heeft het in de FAQ steeds over een "overstapvenster" maar geeft nergens aan waar dat venster dan ligt.R0181 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:53:
Via VEH kan er weer ingeschreven worden voor de veiling van een collectieve contracten inkoop die begin maart gepland is.
Aanvragen kan altijd, gezien je nergens aan vast zit bij het ontvangen van het aanbod.JME schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:05:
[...]
Mijn huidig contract loopt af per 1-4-25, heeft het dan nog zin om aan deze ronde mee te doen? VEH heeft het in de FAQ steeds over een "overstapvenster" maar geeft nergens aan waar dat venster dan ligt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Inderdaad, wanneer je inschrijft voor een veiling bij VEH blijf je in hun systeem zitten en ook al accepteer je het aanbod niet, dan krijg je bij een volgende veiling als 1 van de eersten een mail of je weer mee doet.Yorinn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:58:
[...]
Aanvragen kan altijd, gezien je nergens aan vast zit bij het ontvangen van het aanbod.
:strip_exif()/f/image/latzrrDoEhY9Bc2qx384E7NH.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Consumentenbond. Zit nu op dynamisch
Tarief lijkt me best gunstig, maar zie geen terugleverkosten? Of zit dat ingebakken in leverkosten
En zie ook nergens wat ik voor teruggeleverde stroom krijg.
Op gaslicht krijg ik met andere contracten en hoger taroef (29 cent) zelfde maandbedrag
[ Voor 16% gewijzigd door pentaw1nz op 27-02-2025 20:05 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Je vastrecht is 35 euro per maand......dus dat zullen je terugleverkosten afdekken.pentaw1nz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:00:
[Afbeelding]
Tarief lijkt me best gunstig, maar zie geen terugleverkosten? Of zit dat ingebakken in leverkosten
Op gaslicht krijg ik met andere contracten en hoger taroef (29 cent) zelfde maandbedrag
energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB
Als het goed is krijg je bij een dynamisch contract geen terugleverkosten. Je levert namelijk 1 op 1 dynamisch terug. Voor de energiemaatschappij wordt dit 1 op 1 doorgegerekend.pentaw1nz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:00:
[Afbeelding]
Klopt, ik zit ny dynamisch, maar dit voorbeeld is van Coobllue en is niet dynamisch.trangelang schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Als het goed is krijg je bij een dynamisch contract geen terugleverkosten. Je levert namelijk 1 op 1 dynamisch terug. Voor de energiemaatschappij wordt dit 1 op 1 doorgegerekend.
Tarieven leken heel goed, daar sloeg ik op aan.
Maar het maandbedrag leek hoger dan andere 'minder goede aanbiedingen' .
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Dat komt door het extreme vastrecht wat ze per maand vragen waar de terugleverkosten meteen in zitten verwerkt.pentaw1nz schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:38:
[...]
Klopt, ik zit ny dynamisch, maar dit voorbeeld is van Coobllue en is niet dynamisch.
Tarieven leken heel goed, daar sloeg ik op aan.
Maar het maandbedrag leek hoger dan andere 'minder goede aanbiedingen' .
Dat zie ik nu inderdaad ja. Jammer dat je op zoveel verschillende zaken genaaid kunt worden bij je energiecontract.Catdogsf schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:57:
[...]
Dat komt door het extreme vastrecht wat ze per maand vragen waar de terugleverkosten meteen in zitten verwerkt.
Ik was al bezig met gegevens invullen en toen zag ik dat het maandbedrag toch niet zo heel gunstig was.
Toch maar dynamisch aanhouden dus..
Bij Next Energy zit ik op 5,99 vaste leverings kosten per maand..
En 2 cent inkoopvergoeding
[ Voor 8% gewijzigd door pentaw1nz op 28-02-2025 12:00 ]
Potato potato.trangelang schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Als het goed is krijg je bij een dynamisch contract geen terugleverkosten. Je levert namelijk 1 op 1 dynamisch terug. Voor de energiemaatschappij wordt dit 1 op 1 doorgegerekend.
Terugleverkosten vs negatieve stroomprijs.
Al denk ik dat het in de screenshot van @Martin7182 een foutje is.
[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 28-02-2025 19:19 ]
Hoi!
Frank Energie (en NextEnergy) hebben bij dynamisch wel degelijk terugleverkosten per kWh.EWK schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:18:
[...]
Potato potato.
Terugleverkosten vs negatieve stroomprijs.
Al denk ik dat het in de screenshot van @Martin7182 een foutje is.
kloptNovax schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:53:
[...]
Frank Energie (en NextEnergy) hebben bij dynamisch wel degelijk terugleverkosten per kWh.
dat kan je hier ook heel goed zien:
https://jeroen.nl/dynamische-energie/aanbieders
Juist! Jeroen heb ik gebruikt om mijn keuze te maken (Tibber).
Overigens vallen de terugleverkosten wel mee hoor, het is vaak in de vorm van een vaste opslag per kWh, zoals ze die ook bovenop de marktprijs gooien voor het leveren van stroom.
Overigens vallen de terugleverkosten wel mee hoor, het is vaak in de vorm van een vaste opslag per kWh, zoals ze die ook bovenop de marktprijs gooien voor het leveren van stroom.
voor elektriciteit denk ik dat Tibber ook nog een van de beste keuzes is maar Energiek kan Tibber wel eens van de troon gaan stoten..DaanTriple7 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:24:
Juist! Jeroen heb ik gebruikt om mijn keuze te maken (Tibber).
İk zat hier vandaag ook naar te kijken en had exact dezelfde vraag, die ik via de mail overigens aan de consumentenbond gesteld heb.pentaw1nz schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:00:
[Afbeelding]
Nader onderzoek wees overigens uit dat coolblue een standaard fee voor terugleverkosten rekent:
https://www.coolblue.nl/z...-met-terugleveringskosten
Terugleververgoeding staat overigens wel bij de tarieven, ik meen uit mij hoofd dat er iets stond van €0,035xxx
Zit nu nog bij Tibber, maar twijfel of ik nu naar het driejarige Coolblue contract overstap; totdat modelcontracten ook een terugleverkosten krijgen naar Energiek overstap; nu we toch richting de zonnige dagen gaan toch nog maar bij Tibber blijven en kijken met watvoor aanbieding VEH gaat komen.
İndien de terugleverkosten enigzins behapbaar worden tbv modelcontracten zie ik mijzelf nog wel naar Energiek overstappen. Tibber is interessant indien je ook grid rewards zou krijgen, helaas wordt na een jaar de lader van Tesla nog steeds niet ondersteund waardoor ik niet aan grid rewards mee kan doen.
Verbruik is overigens ca 6500 kWh en opwek 3500 kWh; ondanks Energiek een hoger kWh prijs heeft, is Energiek in totaliteit - ondanks de extra korting bij CB - goedkoper dan Coolblue ;
/f/image/E4HpdUoYipvIt7GTdrvz2fMX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pmoNbJUbIXv1eXmM72Z1NhbW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door beyazz06 op 28-02-2025 23:06 ]
ik blijf dynamisch bij NExt en wacht op aanbod VEH.beyazz06 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:53:
[...]
İk zat hier vandaag ook naar te kijken en had exact dezelfde vraag, die ik via de mail overigens aan de consumentenbond gesteld heb.
Nader onderzoek wees overigens uit dat coolblue een standaard fee voor terugleverkosten rekent:
https://www.coolblue.nl/z...-met-terugleveringskosten
Terugleververgoeding staat overigens wel bij de tarieven, ik meen uit mij hoofd dat er iets stond van €0,035xxx
Zit nu nog bij Tibber, maar twijfel of ik nu naar het driejarige Coolblue contract overstap; totdat modelcontracten ook een terugleverkosten krijgen naar Energiek overstap; nu we toch richting de zonnige dagen gaan toch nog maar bij Tibber blijven en kijken met watvoor aanbieding VEH gaat komen.
İndien de terugleverkosten enigzins behapbaar worden tbv modelcontracten zie ik mijzelf nog wel naar Energiek overstappen. Tibber is interessant indien je ook grid rewards zou krijgen, helaas wordt na een jaar de lader van Tesla nog steeds niet ondersteund waardoor ik niet aan grid rewards mee kan doen.
Verbruik is overigens ca 6500 kWh en opwek 3500 kWh; ondanks Energiek een hoger kWh prijs heeft, is Energiek in totaliteit - ondanks de extra korting bij CB - goedkoper dan Coolblue ;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit aanbod is van coolblue is ruk veel te hoge vaste kosten, zeker voor mijn verbruik
next heb ik een leuke bonus die de paar cent per kwh opslag die z eniet terugbetalen bij teruglevering goedmaakt
Nog een aanbod, dit keer van VEH.
Ik laat het vaste aanbod voor 1 of 2 jaar er even buiten en kijk naar het dynamische aanbod.
Next Energy zit ik nu. Easy Energy biedt VEH nu aan.
Als ik het vergelijk:
- Tarieven zijn dynamisch, dus geen verschil
- Opslagvergoeding 0,0219 per kWH van Next, versus 0,01089 bij easy. Dat is bij mijn geschat verbruik (4800) +- 53 euro in het voordeel van easy
- Opslag per kWh voor terugleveren: €-0.0219 (ook binnen Salderen) van Next, versus 0,0115 bij easy. Dat is bij mijn verwachte teruglevering (2800) dat is ongeveer 31 euro in het voordeel van easy
- Loyaliteitsbonus 75 euro, bij Next heb ik nu 80 euro. 5 euro in het voordeel van Next dus.
- Vast leveringkosten bij Next is 5,99 per maand, bij easy 3,25 per maand.
Zie ik iets over het hoofd, of is overstappen de moeite waard?
EasyEnergy krijgt hele slechte beoordelingen via Jeroen, maar er is geen onderbouwende pagina aan gewijd.
Of wellicht alternatief zoals Tibber of Zonneplan overwegen, waarbij de inkoopvergoeding vergelijkbaar is, maar je niet ook nog eens 2 cent per teruggeleverde KWH kwijt bent.
De loyaliteitskorting van 80 euro die ik nu krijgt veegt dat argument eigenlijk alweer van tafel...
Wat een kriem zijn die aanbiedingen zeggen. Vooral omdat alle aanbieders je op het ene punt heel erg tegemoet lijken te komen, en je aan de andere kant extra laten betalen. Maakt het vergelijken lastig... zelfs bij dynamische contracten.
Ik laat het vaste aanbod voor 1 of 2 jaar er even buiten en kijk naar het dynamische aanbod.
Next Energy zit ik nu. Easy Energy biedt VEH nu aan.
![]() | ![]() |
Als ik het vergelijk:
- Tarieven zijn dynamisch, dus geen verschil
- Opslagvergoeding 0,0219 per kWH van Next, versus 0,01089 bij easy. Dat is bij mijn geschat verbruik (4800) +- 53 euro in het voordeel van easy
- Opslag per kWh voor terugleveren: €-0.0219 (ook binnen Salderen) van Next, versus 0,0115 bij easy. Dat is bij mijn verwachte teruglevering (2800) dat is ongeveer 31 euro in het voordeel van easy
- Loyaliteitsbonus 75 euro, bij Next heb ik nu 80 euro. 5 euro in het voordeel van Next dus.
- Vast leveringkosten bij Next is 5,99 per maand, bij easy 3,25 per maand.
Zie ik iets over het hoofd, of is overstappen de moeite waard?
EasyEnergy krijgt hele slechte beoordelingen via Jeroen, maar er is geen onderbouwende pagina aan gewijd.
Of wellicht alternatief zoals Tibber of Zonneplan overwegen, waarbij de inkoopvergoeding vergelijkbaar is, maar je niet ook nog eens 2 cent per teruggeleverde KWH kwijt bent.
De loyaliteitskorting van 80 euro die ik nu krijgt veegt dat argument eigenlijk alweer van tafel...
Wat een kriem zijn die aanbiedingen zeggen. Vooral omdat alle aanbieders je op het ene punt heel erg tegemoet lijken te komen, en je aan de andere kant extra laten betalen. Maakt het vergelijken lastig... zelfs bij dynamische contracten.
[ Voor 23% gewijzigd door pentaw1nz op 06-03-2025 13:49 ]
Ik heb een persoonlijk aanbod van VEH binnen. Het is MEGA geworden (1 en 2 jaar vast) en Easy (Dynamisch).
Ik heb de vergelijking gemaakt met MEGA via Pricewise. Onderaan de streep is er nauwelijks een verschil. Stroomtarief per KW is via VEH goedkoper, maar dan krijg je ook een lagere cashback.
Belangrijk om te weten, dit is mijn opinie aangezien ik een ander verbruik heb. Mega heeft een relatief lagere terugleverkosten per jaar.
Ik heb de vergelijking gemaakt met MEGA via Pricewise. Onderaan de streep is er nauwelijks een verschil. Stroomtarief per KW is via VEH goedkoper, maar dan krijg je ook een lagere cashback.
Belangrijk om te weten, dit is mijn opinie aangezien ik een ander verbruik heb. Mega heeft een relatief lagere terugleverkosten per jaar.
Ik zat zelf ook te vergelijken. Ik zit nu bij met een vast contract bij Pure Energie en dat loop op 16-04 af. Hun aanbod is:trangelang schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:05:
Ik heb een persoonlijk aanbod van VEH binnen. Het is MEGA geworden (1 en 2 jaar vast) en Easy (Dynamisch).
enkel tarief @ 26.2 cent en gas @ 1.37 voor 3100kWh en 1000m3. Ik heb zo'n 2300 kwh teruglevering/saldering.
Het aanbod is dan netto bij Pure ca 2000 per jaar en bij MEGA zo'n 1750.
/f/image/2LgfqHfwciMk6BlXpl3xCys6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0AIK5eOW9yUpHurMajVEAKfe.png?f=fotoalbum_large)
Laagste prijs bij pricewise.
/f/image/LMddRIUJhvfnDSlo8aSe4GiN.png?f=fotoalbum_large)
Pure is te duur. Maar het aanbod van VEH is niet heel scherp.
[ Voor 38% gewijzigd door Hemingr op 07-03-2025 14:01 ]
Vandaag zag ik voor het eerst wat Greenchoice doet met de prijzen en teruglevertarieven na 2027-01-01:
:strip_exif()/f/image/b29uvrWAeOTzxxJvo5fLPz0R.png?f=user_large)
Je krijgt dus effectief nog maar € 0.00250/kWh terug voor je PV.
Ik blijf voorlopig bij Tibber!
:strip_exif()/f/image/b29uvrWAeOTzxxJvo5fLPz0R.png?f=user_large)
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Waar komt deze info vandaan?cville schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:41:
Vandaag zag ik voor het eerst wat Greenchoice doet met de prijzen en teruglevertarieven na 2027-01-01:
[Afbeelding]
Hoi!
Een verlengingsaanbod. Ik heb nog een lopend gas contract bij GC.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Maar dat is inderdaad alleen als je een 'nieuw' contract aangaat met ze. Ik heb en contract voor onbepaalde tijd en daarvan zeggen ze dat je dan geen terugleverkosten betaald.cville schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:26:
[...]
Een verlengingsaanbod. Ik heb nog een lopend gas contract bij GC.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ook in energievergelijkers sinds vrijdag; zie bijvoorbeeld:
https://www.keuze.nl/nieu...ancier-zet-de-eerste-stap
En zo is effectief de PV markt dood voor nieuwe (en huidige gebruikers).cville schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:41:
[Afbeelding]
Denk dat de prio eerst ligt bij het verzwaren van het stroomnet. Als het stroomnet het aan kan, dan weer subsidies ed voor zonnepanelen, warmtepompen, elektrische auto's ed. Voor nu kan er echt geen zonnepaneel, warmtepomp of laadpaal meer bij.Hemingr schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:20:
[...]
En zo is effectief de PV markt dood voor nieuwe (en huidige gebruikers).
*knip* Crossposten is niet de bedoeling.
[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2025 21:27 ]
*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator toe.
[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2025 22:50 ]
Wat zijn de Pro's en Con's van deze twee aanbiedingen.
De een betreft een model overeenkomst van generiek.nl en de andere een 1 jarig contract Mega via VEH collectief . De vraag is eigenlijk wat is tegen Model als de prijs zoveel beter is dan vast.
Beiden contracten zijn met dezelfde paramters ingevuld. 8000 mwh Gebruik - 8000 oplevering en 400m3 gas
Hoewel het vast contract een goede prijs heeft t.o.v. wat er door andere partijen wordt aangeboden verschillende vergelijking sites , is het model aanbieding veruit de goedkoopste.
MODEL
:strip_exif()/f/image/w2bxQ8FAgsFi5AdaVyrBoj4c.jpg?f=fotoalbum_large)
MEGA 1 jaar
De een betreft een model overeenkomst van generiek.nl en de andere een 1 jarig contract Mega via VEH collectief . De vraag is eigenlijk wat is tegen Model als de prijs zoveel beter is dan vast.
Beiden contracten zijn met dezelfde paramters ingevuld. 8000 mwh Gebruik - 8000 oplevering en 400m3 gas
Hoewel het vast contract een goede prijs heeft t.o.v. wat er door andere partijen wordt aangeboden verschillende vergelijking sites , is het model aanbieding veruit de goedkoopste.
MODEL
:strip_exif()/f/image/w2bxQ8FAgsFi5AdaVyrBoj4c.jpg?f=fotoalbum_large)
MEGA 1 jaar
:strip_exif()/f/image/OZhnx6wEr42Ie1lO0ADmx4j9.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het model contract kunnen de tarieven per 1 juli veranderen.mokat schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:37:
MODEL
[Afbeelding]
MEGA 1 jaar
[Afbeelding]
verwijderd, sorry, was foute info
[ Voor 95% gewijzigd door WillemD61 op 12-03-2025 09:58 ]
Intussen weinig discussie over het VEH aanbod met MEGA. Terwijl ze ook voor twee jaar strakke prijzen hanteren en een gematigde staffel/boete tabel. Alleen de reviews over MEGA zijn wat minder.mokat schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:37:
MODEL
[Afbeelding]
MEGA 1 jaar
[Afbeelding]
Wie denk er mee? Want na een eeuwigheid bij Essent krijg ik nu toch een verlegaanbod waar de honden echt geen brood van lusten.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik zat het topic door te zoeken op ‘terugdraaimeter’ aangezien ik die heb, een nieuw contract moet gaan afsluiten vanaf mei en nog niet echt duidelijk heb hoe m’n verbruik moet invullen (netto ca 400 kWh teruglevering op een enkele ferraris meter, 2900 opwek, 2500 verbruik).Andre_J schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:42:
[...]
Mn huidige leverancier GC heeft er geen problemen mee.
Kan nog niet vinden bij het aanbod via VEH of Essent een digitale meter afdwingt.
Heb jij, en of anderen, tips voor het afsluiten van een contract bij een dergelijke meter? Gewoon bovenstaande getallen invoeren? Of 0 verbruik en 400 teruglevering?
Ook hier een waardeloos verlengaanbod van Eneco - het is alsof ze je liever kwijt dan rijk zijn. Ook ik heb mij ingescheven voor de Collectieve Inkoop van VEH. Ben niet heel erg onder de indruk van het aanbod. Ja, lage vaste leveringskosten, maar tarieven zijn verder marktconform met andere jaar contracten. De 'loyaliteitsbonus' is dan weer iets lager dan bij andere leveranciers.henkzelf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Intussen weinig discussie over het VEH aanbod met MEGA. Terwijl ze ook voor twee jaar strakke prijzen hanteren en een gematigde staffel/boete tabel. Alleen de reviews over MEGA zijn wat minder.
Wie denk er mee? Want na een eeuwigheid bij Essent krijg ik nu toch een verlegaanbod waar de honden echt geen brood van lusten.
Uiteindelijk heb ik - omdat ik toch wat last had van de lage reviews voor Mega - geswitcht naar Vattenfall voor voor een jaartje. Qua geschat jaarbedrag ongeveer hetzelfde (Mega iets lagere vaste kosten, maar ook lagere korting, Vattenval iets hogere vaste kosten, maar ook hogere korting). Dan ga ik wel met de partij waarvan veel mensen in mijn directe omgeving gewoon prima te spreken zijn. Vattenfall dus.
Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB
Ik heb 1,5 week geleden aangemeld voor die VEH veiling, en nog geen aanbieding ontvangen. Aangezien anderen al wel een aanbod hebben gekregen, mag ik dan er vanuit gaan dat ik buiten de boot val deze keer?
Ik vul mijn netto verbruik in Dus 2800 - 2500 = 300.JeyJey schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Ik zat het topic door te zoeken op ‘terugdraaimeter’ aangezien ik die heb, een nieuw contract moet gaan afsluiten vanaf mei en nog niet echt duidelijk heb hoe m’n verbruik moet invullen.
In jouw geval zou ik alleen teruglevering invullen en 0 verbruik.
Maar als je meter komend jaar vervangen wordt heb je ineens hele andere getallen, dus wel even opletten.
Als ik me goed herinner van vorige VEH veilingen worden die aanbiedingen in batches verzonden. Ik denk dat je hem dan nog binnenkort ontvangt.segil schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:45:
Ik heb 1,5 week geleden aangemeld voor die VEH veiling, en nog geen aanbieding ontvangen. Aangezien anderen al wel een aanbod hebben gekregen, mag ik dan er vanuit gaan dat ik buiten de boot val deze keer?
Zojuist mail gehad van VEH over de veiling.
Mega heeft gewonnen:
2 jaar:
Normaaltarief stroom 0,26854
Daltarief stroom 0,25542
Terugleveren per kWh -0,05
Vaste terugleverkosten pj 231
Vaste leveringkosten pj 72,60
Loyaliteitsbonus -50
Netbeheerkosten Liander 455,74
Vermindering energiebelasting -635,19
Gas
Per m3 1,24813
Vaste leverkosten pj 72,60
Loyaliteitsbonus -50
Netbeheerkosten 272,23
1 jaar:
Normaaltarief stroom 0,27029
Daltarief stroom 0,25672
Vaste leveringkosten pj 45,98
Loyaliteitsbonus -100
Gas
Per m3 1,28612
Vaste leverkosten pj 45,98
Loyaliteitsbonus -100
Netbeheerkosten 272,23
Edit:
Voor wat het waard is, even gekeken op Trustpilot. Mega krijgt megaslechte reviews.
Mega heeft gewonnen:
2 jaar:
Daltarief stroom 0,25542
Loyaliteitsbonus -50
Gas
Per m3 1,24813
Loyaliteitsbonus -50
Netbeheerkosten 272,23
1 jaar:
Daltarief stroom 0,25672
Loyaliteitsbonus -100
Gas
Per m3 1,28612
Loyaliteitsbonus -100
Netbeheerkosten 272,23
Edit:
Voor wat het waard is, even gekeken op Trustpilot. Mega krijgt megaslechte reviews.
[ Voor 5% gewijzigd door jesco_white op 12-03-2025 14:59 ]
De reviews en tarieven hielden mij ook tegen. Daarom zojuist via Gaslicht.com onderstaande aanbieding gekozen voor één jaar vast bij Vandebron:jesco_white schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:44:
Zojuist mail gehad van VEH over de veiling.
Mega heeft gewonnen:
2 jaar:
Daltarief stroom 0,25542
Loyaliteitsbonus -50
Gas
Per m3 1,24813
Loyaliteitsbonus -50
Netbeheerkosten 272,23
1 jaar:
Daltarief stroom 0,25672
Loyaliteitsbonus -100
Gas
Per m3 1,28612
Loyaliteitsbonus -100
Netbeheerkosten 272,23
Edit:
Elektra: €0,2591
Gas: €1,2967
Maandelijkse vaste kosten: €9 voor de elektra aansluiting en €9 voor de gasaansluiting
Cashback: €350
Aanvullende cashback door via CashbackXL naar Gaslicht.com te gaan: €20
Lijkt best oké, de tarieven zijn de afgelopen tijd weer iets omlaag gegaan. Begin vorige week kwam er nog €1,35 per m3 gas uit als beste aanbieding geloof ik.
Mooi, dat is dan omhoog gegaan, was €8,50 en is nu hoger dan bijvoorbeeld Independer met €18 cashbackInsert12 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:02:
Aanvullende cashback door via CashbackXL naar Gaslicht.com te gaan: €20
Ik denl dat er weinig over gesproken wordt omdat het voor de meeste mensen geen interessant aanbod was. Tussen de 25,5 ct/kWh daltarief/meer dan 27 ct/kWh normaaltarief, 115 euro leveringskosten en een bonus van 50 euro/jaar is slechter dan wat je bij andere aanbieders gewoon via vergelijkingssites kunt vinden. Ik vindt het ook misleidend dat VEH bij het aanbod hun prijs vergelijken met de dure modelcontracten van andere aanbieder in plaats van de 'gewone' contracten van andere aanbieders om toch 'voordelig' te lijken.henkzelf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Intussen weinig discussie over het VEH aanbod met MEGA. Terwijl ze ook voor twee jaar strakke prijzen hanteren en een gematigde staffel/boete tabel. Alleen de reviews over MEGA zijn wat minder.
En welke energieleverancier krijgt lovende reviews?!jesco_white schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:44:
Oh, goed om te weten, bedankt!Of-Aaargh schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:29:
[...]
Ik denl dat er weinig over gesproken wordt omdat het voor de meeste mensen geen interessant aanbod was. Tussen de 25,5 ct/kWh daltarief/meer dan 27 ct/kWh normaaltarief, 115 euro leveringskosten en een bonus van 50 euro/jaar is slechter dan wat je bij andere aanbieders gewoon via vergelijkingssites kunt vinden. Ik vindt het ook misleidend dat VEH bij het aanbod hun prijs vergelijken met de dure modelcontracten van andere aanbieder in plaats van de 'gewone' contracten van andere aanbieders om toch 'voordelig' te lijken.
United Consumers krijgt bijv. een 4 (uit 5). Mega een 1.8.Truus01 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:35:
[...]
En welke energieleverancier krijgt lovende reviews?!
Lovend is een groot woord. Maar er is een verschil tussen goed, ok en dramatisch natuurlijk.
[quote]Truus01 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:35:
[...]
[...]
Als je geen bijzonderheden hebt is vrijwel elke leverancier prima volgens mij. Uiteindelijk verrichten ze een administratieve handeling vanuit gebruikers perspectief. Als je het prettig vind om te kunnen bellen met een klantenservice zijn naar mijn mening Vandebron, Greenchoice, Vattenfall, Oxxio en waarschijnlijk alle grotere leveranciers goed. (Voor dynamisch zijn Zonneplan en Tibber ook best goed qua klantenservice)
[...]
[...]
Als je geen bijzonderheden hebt is vrijwel elke leverancier prima volgens mij. Uiteindelijk verrichten ze een administratieve handeling vanuit gebruikers perspectief. Als je het prettig vind om te kunnen bellen met een klantenservice zijn naar mijn mening Vandebron, Greenchoice, Vattenfall, Oxxio en waarschijnlijk alle grotere leveranciers goed. (Voor dynamisch zijn Zonneplan en Tibber ook best goed qua klantenservice)
Redelijk wat aanbiedingen naast elkaar gelegd (momenteel loopt mijn 5 jarige contract bij Zondergas / Energyzero nog 2 jaar door met laagtarief 0,12729, hoogtarief 0,16575 en gas 0,52118) en uiteindelijk voor 1 jaar vast bij UnitedConsumers gekozen (elektriciteit en gas, geen zonnepanelen) met 450 euro cashback. De aanbiedingen (vast) van de Consumentenbond (BudgetEnergie) en VEH (Mega) waren minder interessant.
De aanbieding van VEH (easyEnergy) voor dynamisch is wel heel scherp (lage opslag en vaste leveringskosten); maar gerekend met de verwachte variabele kosten komend jaar (zowel van Independer als Gaslicht) komt deze aanbieding op ongeveer deze op ongeveer hetzelfde uit als 1 jaar vast bij UnitedConsumers. Maar kan uiteraard flink goedkoper of duurder uitvallen.
De aanbieding van VEH (easyEnergy) voor dynamisch is wel heel scherp (lage opslag en vaste leveringskosten); maar gerekend met de verwachte variabele kosten komend jaar (zowel van Independer als Gaslicht) komt deze aanbieding op ongeveer deze op ongeveer hetzelfde uit als 1 jaar vast bij UnitedConsumers. Maar kan uiteraard flink goedkoper of duurder uitvallen.
Je hebt nog een twee jarig contract met Hallelujah prijzen en gaat nu al een nieuwe deal afsluiten. Wat mis ik....zerocool82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:07:
Redelijk wat aanbiedingen naast elkaar gelegd (momenteel loopt mijn 5 jarige contract bij Zondergas / Energyzero nog 2 jaar door met laagtarief 0,12729, hoogtarief 0,16575 en gas 0,52118) en uiteindelijk voor 1 jaar vast bij UnitedConsumers gekozen (elektriciteit en gas, geen zonnepanelen) met 450 euro cashback. De aanbiedingen (vast) van de Consumentenbond (BudgetEnergie) en VEH (Mega) waren minder interessant.
LOETKE
Ik denk dat je je prijzen even moet nakijken en je prijs van gas sowieso ex belastingen is. Want dat was voor 3 jaar geleden onmogelijk. En waarom zou je dit doen idd, tenzij de tarieven die je noemde tarieven zonder belastingen zijn?zerocool82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:07:
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 13-03-2025 20:04 ]
Hoi!
Zelfs zonder belasting is bet waarschijnlijk geen slim idee om dat te laten vallen voor een eenmalige cashback afhankelijk van verbruik (?) met nieuwe opzegvergoeding, terugleververgoeding etc.
Ik gok dat dit de tarieven waren, is natuurlijk wat gesleuteld aan de belastingen. Maar zeker geen 52 cent gas.dutchgio schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:14:
Zelfs zonder belasting is bet waarschijnlijk geen slim idee om dat te laten vallen voor een eenmalige cashback afhankelijk van verbruik (?) met nieuwe opzegvergoeding, terugleververgoeding etc.
MvdV75 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Hoi!
*knip* Dit is geen aanbieding. Glazen bolvragen horen hier niet thuis.
[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2025 21:08 ]
RudyL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:42:
[...]
Je hebt nog een twee jarig contract met Hallelujah prijzen en gaat nu al een nieuwe deal afsluiten. Wat mis ik....
Ter aanvulling, dit zijn de prijzen exclusief belastingenEWK schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:00:
[...]
Ik denk dat je je prijzen even moet nakijken en je prijs van gas sowieso ex belastingen is. Want dat was voor 3 jaar geleden onmogelijk. En waarom zou je dit doen idd, tenzij de tarieven die je noemde tarieven zonder belastingen zijn?
Ik heb die berekening gemaakt; uitgaande van mijn verbruik voor 2024 gaat de totaalprijs voor elektriciteit met 25 euro omlaag, gas met 60 euro omhoog, vastleveringskosten met 70 euro omhoog en tevens nog een opzegboete van 150 euro. Maar in dit geval door cashback van 450 euro, zou ik 195 euro minder kwijt zijn.dutchgio schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:14:
Uiteraard afwachten wat de tarieven en contracten over een jaar doen; gaan deze bijvoorbeeld voor gas naar het niveau van september 2022 dan heb ik spijt maar mocht de tarieven en contracten vergelijkbaar zijn dan verwacht ik uiteindelijk goedkoper uit te zijn.
Het is hier gebruikelijk om de prijzen incl belastingen te plaatsenzerocool82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:12:
[...]
[...]
Ter aanvulling, dit zijn de prijzen exclusief belastingenHet gaat hierbij om de tarieven per kWh of m3 (inclusief inkoopkosten, die Zondergas apart in rekening brengt).
[...]
Hoi!
Wat als je nu (eerst) alleen met stroom overstapt?zerocool82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:12:
Ik heb die berekening gemaakt; uitgaande van mijn verbruik voor 2024 gaat de totaalprijs voor elektriciteit met 25 euro omlaag, gas met 60 euro omhoog, vastleveringskosten met 70 euro omhoog en tevens nog een opzegboete van 150 euro. Maar in dit geval door cashback van 450 euro, zou ik 195 euro minder kwijt zijn.
Uiteraard afwachten wat de tarieven en contracten over een jaar doen; gaan deze bijvoorbeeld voor gas naar het niveau van september 2022 dan heb ik spijt maar mocht de tarieven en contracten vergelijkbaar zijn dan verwacht ik uiteindelijk goedkoper uit te zijn.
Ik lees weinig terug over het aanbod van energiedirect voor 1jr via CB. 24ct en 1.30m3 zijn in deze tijd toch prima prijzen?
ik ben voor de coolblue actie gegeaan van CB, ook omdat ik geen zonnepanelen heb, en geen gas. denk dat 23 cent voor 3 jaar prima is.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:13:
Ik lees weinig terug over het aanbod van energiedirect voor 1jr via CB. 24ct en 1.30m3 zijn in deze tijd toch prima prijzen?
Daar heb ik ook aan gedacht (meer zekerheid over een periode van 2 jaar), echter voor komend jaar ben ik per saldo goedkoper uit als ik ook voor gas overstap (62 euro duurder variabel, 75 euro boete, 46 euro hogere leveringskosten, echter door de 225 korting na afloop jaarcontract ook voor gas nog 42 euro goedkoper uit). Maar verschil is wel aanzienlijk kleiner dan voor elektra. E.e.a. is dus wel volledig afhankelijk van deze korting/ bonus.Truus01 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:40:
[...]
Wat als je nu (eerst) alleen met stroom overstapt?
Ik heb ook naar dit aanbod gekeken (Budget Energie); voor elektra liggen de tarieven inderdaad laag, het tarief voor gas en de vaste leveringskosten liggen relatief hoog. Ik heb toen echter ook naar aanbod van BudgetEnergie op vergelijkingssites gekeken. En inderdaad, de tarieven voor elektra lagen +- 2 cent hoger en het tarief voor gas +- 4 cent hoger, echter is de korting via CB 240 euro en via de vergelijkingssites was deze 440 euro waardoor ik uiteindelijk duurder uit zou zijn.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:13:
Update: ik dacht dat je had over het aanbod van het CB energiecollectief (Budget Energie), maar zie nu dat je het hebt over Energiedirect. Het aanbod van Energiedirect staat voor mij op de 5de plaats in de vergelijker van CB.
[ Voor 7% gewijzigd door zerocool82 op 14-03-2025 20:23 . Reden: Correctie ]
Bedoel ook inderdaad budget energie. Waar ben je uiteindelijk voor gegaan?zerocool82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:09:
[...]
[...]
Ik heb ook naar dit aanbod gekeken (Budget Energie); voor elektra liggen de tarieven inderdaad laag, het tarief voor gas en de vaste leveringskosten liggen relatief hoog. Ik heb toen echter ook naar aanbod van BudgetEnergie op vergelijkingssites gekeken. En inderdaad, de tarieven voor elektra lagen +- 2 cent hoger en het tarief voor gas +- 4 cent hoger, echter is de korting via CB 240 euro en via de vergelijkingssites was deze 440 euro waardoor ik uiteindelijk duurder uit zou zijn.
Update: ik dacht dat je had over het aanbod van het CB energiecollectief (Budget Energie), maar zie nu dat je het hebt over Energiedirect. Het aanbod van Energiedirect staat voor mij op de 5de plaats in de vergelijker van CB.
[ Voor 6% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-03-2025 21:38 ]
Zojuist ook eens een rondje vergelijkers gedaan, mijn contract loopt begin juni af, dus nog wel even tijd voor ik een keuze moet maken.
Het collectief van consumentenbond komt er helemaal niet zo gunstig uit in mijn geval (zonnepanelen met netto teruglevering op jaarbasis). Ik krijg er Coolblue en Budget Energie voorgeschoteld die op jaarbasis zo'n €200,- meer kosten dan mijn huidige leverancier en diens tarieven. Zonder netto teruglevering wordt dat verschil minder.
Bij een andere vergelijker krijg ik Vattenfall aangeboden, die slechts €15,- duurder zal zijn op jaarbasis tov wat ik nu heb. Zonder netto teruglevering is die zelfs wat goedkoper dan mijn huidige leverancier en diens tarieven.
Willen de prijzen in het voorjaar nog wel eens gunstiger worden normaal gesproken?
Of is het sowieso koffiedik kijken met die fratsen van Trump? (ik denk dan aan die schepen met LNG).
Het collectief van consumentenbond komt er helemaal niet zo gunstig uit in mijn geval (zonnepanelen met netto teruglevering op jaarbasis). Ik krijg er Coolblue en Budget Energie voorgeschoteld die op jaarbasis zo'n €200,- meer kosten dan mijn huidige leverancier en diens tarieven. Zonder netto teruglevering wordt dat verschil minder.
Bij een andere vergelijker krijg ik Vattenfall aangeboden, die slechts €15,- duurder zal zijn op jaarbasis tov wat ik nu heb. Zonder netto teruglevering is die zelfs wat goedkoper dan mijn huidige leverancier en diens tarieven.
Willen de prijzen in het voorjaar nog wel eens gunstiger worden normaal gesproken?
Of is het sowieso koffiedik kijken met die fratsen van Trump? (ik denk dan aan die schepen met LNG).
Na wat overwegen tussen een dynamisch contract of toch nog een keer een vast contract, gekozen voor 1 jaar vast bij UnitedConsumers. Heb alleen stroom nodig en deze kwam als (één na) beste uit de bus:
Normaaltarief stroom 0,28283
Daltarief stroom 0,24197
Terugleveren per kWh -0,09
Vaste terugleverkosten pj 322,03 (2500-2999kwh)
Vaste leveringkosten pj 172,58
Loyaliteitsbonus -145
Aangezien ik het normaal tarief volledig wegsaldeer, geldt voor mij het daltarief.
De beste kwa tarieven was Mega, maar de reviews zijn niet mega....
Daltarief stroom 0,24197
Loyaliteitsbonus -145
Aangezien ik het normaal tarief volledig wegsaldeer, geldt voor mij het daltarief.
Weet iemand tot wanneer die €350 euro korting actie bij Vattenfall loopt? Ze lijken voor mijn situatie een aantrekkelijke prijs te hebben maar ik heb evt. nog een maandje om te wachten voor mijn vaste contract bij GC afloopt.
Als je het contract nu afsluit met de ingangsdatum dat je huidige contract afloopt, dan geldt die actie gewoonkaboom1555 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:56:
Weet iemand tot wanneer die €350 euro korting actie bij Vattenfall loopt? Ze lijken voor mijn situatie een aantrekkelijke prijs te hebben maar ik heb evt. nog een maandje om te wachten voor mijn vaste contract bij GC afloopt.
Ik bedoelde meer dat als er tussen nu en eind april nog ergens een goedkopere optie opduikt ik niet misgrijp dat die €350 powerdeal tot bijvoorbeeld. 1 april loopt o.i.d. en ik dus gewacht heb met bestellen.VHware schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:59:
[...]
Als je het contract nu afsluit met de ingangsdatum dat je huidige contract afloopt, dan geldt die actie gewoon
14 dagen wettelijke bedenktermijn.kaboom1555 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:01:
[...]
Ik bedoelde meer dat als er tussen nu en eind april nog ergens een goedkopere optie opduikt ik niet misgrijp dat die €350 powerdeal tot bijvoorbeeld. 1 april loopt o.i.d. en ik dus gewacht heb met bestellen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Van greenchoice krijg ik onderstaand aanbod
:strip_exif()/f/image/jW0h7dlSazDGjXaGaIYDqDxw.png?f=user_large)
Op het oog lijkt het me een gunstige aanbieding. Ik heb ook zonnepanelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat vinden jullie van deze aanbieding?
Mvg
:strip_exif()/f/image/jW0h7dlSazDGjXaGaIYDqDxw.png?f=user_large)
Op het oog lijkt het me een gunstige aanbieding. Ik heb ook zonnepanelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mvg
Dus voor gesaldeerde stroom krijg je maar 10 cent / kWh i.p.v. 25. Ik vind het een flutaanbieding, al is er zonder verdere info eigenlijk nog niets over te zeggen.JuiceGoose schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
[Afbeelding]
Mvg
Minder toch? 0,16 vergoeding, 0,14 terugleverkosten = 2 cent per kwh?Martin7182 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:59:
[...]
Dus voor gesaldeerde stroom krijg je maar 10 cent / kWh i.p.v. 25. Ik vind het een flutaanbieding, al is er zonder verdere info eigenlijk nog niets over te zeggen.
met papier mache kun je alles maken!!
Dat is als je meer opwekt dan verbruikt, na salderenServowire schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:08:
[...]
Minder toch? 0,16 vergoeding, 0,14 terugleverkosten = 2 cent per kwh?
Apart, stel je levert 2999 terug, dan; Kost je dat 322 euro, maar je krijgt 2999x0,09=269,91 er voor terug?Supercali schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:30:
Na wat overwegen tussen een dynamisch contract of toch nog een keer een vast contract, gekozen voor 1 jaar vast bij UnitedConsumers. Heb alleen stroom nodig en deze kwam als (één na) beste uit de bus:
Daltarief stroom 0,24197
Loyaliteitsbonus -145
met papier mache kun je alles maken!!
Ik ga onder aan de streep niet salderen. Afgelopen jaar heb ik een elektrische auto aangeschaft en laad deze aan huis.Martin7182 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:59:
[...]
Dus voor gesaldeerde stroom krijg je maar 10 cent / kWh i.p.v. 25. Ik vind het een flutaanbieding, al is er zonder verdere info eigenlijk nog niets over te zeggen.
Om die reden leek het mij het slimst om puur naar de ingekochte stroom te kijken of zit ik met dit argument er naast?
@JuiceGoose dat klopt alleen als je alle opgewekte stroom direct zelf gebruikt. Het kan wel met een elektrische auto, maar dan moet je dus de hele dag laden en pas gaan rijden als het donker is
Helaas, was het maar zo'n feest. Die 0,09 geldt alleen voor wat je netto teruglevert na salderen.Servowire schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:10:
[...]
Apart, stel je levert 2999 terug, dan; Kost je dat 322 euro, maar je krijgt 2999x0,09=269,91 er voor terug?
Ik had een zelfde aanbod van GC maar bij Vattenfall (vergelijkbare prijzen had ik dan) krijg je daar nog €350 euro korting overheen bij een jaar contract wat me over de streep trok over te stappen van GC naar Vattenfal voor komende jaar.JuiceGoose schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
[Afbeelding]
Mvg
Ik heb in een vergelijkbaar geval de aanbieding van GC voor gas geaccepteerd en voor stroom maar eens voor een proefjaar bij Tibber een contract afgesloten. Met dat gegoochel met kosten en terugleverkosten kun je helemaal niets, tenzij je een rekenmodel hebt gemaakt met eigen historische cijfers.JuiceGoose schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
Mvg
Via Eigen Huis heb ik een aanbieding gekregen voor een dynamisch contract.
Het variabele deel is uiteraard gebaseerd op de EPEX prijs.
Daarbovenop komen dan
Voor stroom:
Inkoopvergoeding van 0,01089 per kWh
Opslag teruglevering 0,01150 per kWh
Vaste leveringskosten 3,25 per maand
Voor gas :
Inkoopvergoeding 0,04719 per M3
En tot slot een loyaliteitskorting van 75 euro na een jaar.
Ik heb me wel al aangemeld, maar ik weet nog niet of ik het doorzet.
De aanbieder is easyEnergy en daar hoor ik niet zulke goede verhalen over.
En ik heb alleen stroom, het deel van gas zet ik hier meer om aan te geven wat hun aanbod is.
Daarbovenop komen dan
Voor stroom:
Voor gas :
En ik heb alleen stroom, het deel van gas zet ik hier meer om aan te geven wat hun aanbod is.
[ Voor 7% gewijzigd door annespruit1980 op 31-03-2025 19:24 ]
Zonneplan. Alles andere is gewoon minder gunstig. Tibber is tweede keuze.annespruit1980 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:22:
Via Eigen Huis heb ik een aanbieding gekregen voor een dynamisch contract.
Daarbovenop komen dan
Voor stroom:
Voor gas :
Easy en next allemaal heel ver weg van blijven.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Waarom wegblijven van easy en next?Bschnitz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:32:
[...]
Zonneplan. Alles andere is gewoon minder gunstig. Tibber is tweede keuze.
Easy en next allemaal heel ver weg van blijven.
Duurder en salderen niet of slecht.
Soms heb je ook bijvoorbeeld opslag voor teruglevering zoals bij Frank.
Over het algemeen is de helpdesk ook slechter qua reactietijd.
In totaal zijn de voorwaarden gewoon het beste voor dynamisch bij ZP.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ik zit nu net bij FrankEnergie, maar om deze aanbieding in ieder geval niet mis te lopen heb ik me aangemeld bij deze aanbieder. Ik kan er binnen twee weken nog vanaf.Bschnitz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:52:
[...]
Punt is dat het via EigenHuis ging, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die een slecht voorstel doen. Maar ik lees niet zulke beste verhalen.
In combinatie met de korting kan het voor 1e jaar ook best interresant zijn, afhankelijk van je verbruiik en teruglevering. En daarna gewoon overstappen naar Zonneplan of Tibber.annespruit1980 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:57:
[...]
Ik zit nu net bij FrankEnergie, maar om deze aanbieding in ieder geval niet mis te lopen heb ik me aangemeld bij deze aanbieder. Ik kan er binnen twee weken nog vanaf.
Punt is dat het via EigenHuis ging, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die een slecht voorstel doen. Maar ik lees niet zulke beste verhalen.
energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB
Die 75 euro bonus na een jaar ga ik zelf toch niet krijgen, want ik zit serieus te kijken naar dat slim handelen bij FrankEnergie met een thuisaccu.mrme12345 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:51:
[...]
In combinatie met de korting kan het voor 1e jaar ook best interresant zijn, afhankelijk van je verbruiik en teruglevering. En daarna gewoon overstappen naar Zonneplan of Tibber.
Maar het grootste punt is dat eventueel niet salderen bij easyEnergie. Dat is uiteraard wel een heel groot minpunt, en echt duidelijk zijn ze eigenlijk allemaal niet op de sites.
Edit: verbruik en opwek is iets van 11000 (verbruik) en 13000 (opwek). Vandaar dat ik de meter nu heb laten vervangen door een slimme (met de nodige problemen) en een dynamisch contract heb.
Tweede edit: Ik zie net dat ik de twee beste leveranciers heb (grapje) volgens het grote day ahead topic....
FrankEnergie en easyEnergie, allerbei boeven zo te lezen.
[ Voor 22% gewijzigd door annespruit1980 op 01-04-2025 09:51 ]
Waarom is zonneplan beter dan NextEnergy?Bschnitz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:52:
[...]
Tarieven van Nextenergy zijn voordeliger en salderen ook prima.
390 euro via Gaslicht.comkaboom1555 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:56:
Momenteel heb ik nog (tot 2 juni) Innova waar ook zo'n actie liep, alleen toen las ik achteraf in de voorwaarden dat als je (gas)verbruik te laag is, ze mogelijk niet de gehele korting uitkeren. Omdat mijn gasverbruik idd vrij laag is, zal ik vermoedelijk van Innova niet het gehele bedrag krijgen.
Ik heb net (via Gaslicht) Vattenfall besteld voor 1 jaar omdat Vattenfall weinig voorwaarden lijkt te stellen aan de actie:
https://static.gaslicht.c...l-CM-Actievoorwaarden.pdf
Bij Vattenfall heb ik nu bovendien het gasverbruik laag ingeschat: Heb 100 kuub gas en 1100 kWh stroom aan ze doorgegeven als jaarverbruik, dan kunnen ze iig niet achteraf gaan zeggen "jA mAaR jE vErBrUiK wAs Zo LaAg".
Wel vermeldt Gaslicht:
Ben wel benieuwd wat er in het contract staat. Misschien vindt Vattenfall mij helemaal geen rendabele klant inclusief de korting, en willen ze mij die korting niet geven met dit relatief lage verbruik. We gaan het zien, ben benieuwd naar de bevestigingsbrief.Het daadwerkelijke contract ontvangt u van Vattenfall. Alleen dat contract is bindend. Het termijnbedrag wordt door Vattenfall bepaald en kan afwijken van de indicatie die verkregen is op basis van de vergelijking op onze website.
Edit:
Inmiddels mijn contract ontvangen van Vattenfall en daarin staat gewoon de 390 euro korting, dus ziet er goed uit. Wel staat er een vreemde zin in dat ze de actie eerder mogen stoppen of veranderen, weet niet wat ik daarvan moet denken.
Wat ook opvalt is dat het contract voor slechts 11 maanden is. Mogelijk is dit omdat de ingangsdatum relatief ver in de toekomst ligt.
/f/image/DchgL1YNbc6P3LZajRqCOdBk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3uaFNg3opINFCIAwAURKVjyi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 06-04-2025 12:41 ]
Over die 11 maanden zou ik vanwege de korting nog even contact opnemen met Vattenfall omdat je voor de loyaliteitsbonus volgens de actievoorwaarden 1 jaar klant moet blijven, zie Novax in "De energierekening - kroegtopic"smvs schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:50:
390 euro via Gaslicht.com
[...]
Edit:
Inmiddels mijn contract ontvangen van Vattenfall en daarin staat gewoon de 390 euro korting, dus ziet er goed uit. Wel staat er een vreemde zin in dat ze de actie eerder mogen stoppen of veranderen, weet niet wat ik daarvan moet denken.
Wat ook opvalt is dat het contract voor slechts 11 maanden is. Mogelijk is dit omdat de ingangsdatum relatief ver in de toekomst ligt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.