Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
Voor een uitgebreide recap met achtergrond info, hier de playlist van Alt Shift X

YouTube: House of the Dragon: everything you need to know (no spoilers)

30 min per aflevering, om je weer helemaal in het verhaal te krijgen met alle kennis die je nodig hebt om s02 te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:54
Haha zo ja dat is wel nodig ja na 2 jaar, ze mogen wel even voor aflevering 1 een stuk doen wat in seizoen 1 gebeurt is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:09
Alt Shift X kan zeer goed uitweiden:) voor velen zal de officiële recap al volstaan.

[ Voor 88% gewijzigd door algalid op 19-05-2024 13:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
algalid schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:51:
Alt Shift X kan zeer goed uitweiden:) voor velen zal de officiële recap al volstaan.
Als service hier de link van de HBO Max recap:

[ Voor 16% gewijzigd door bazzemans op 23-05-2024 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16
Wat een geweldig begin van het seizoen. Het Westeros gevoel is gelijk weer helemaal terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Poh wat een aflevering weer! De recap ging trouwens wel ontzettend snel, hadden ze wel iets langer en met minder tempo mogen maken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Goede start weer! Poef, wat een drama op het einde

spoiler:
Die huurmoordenaars vergissen zich en kiezen de verkeerde persoon om te vermoorden. Ik vermoed dat ze dachten dat het ging om de zoon van koning, niet de zoon van de vorige koning. Maar waarom zou Helaena haar eigen zoon aanwijzen? Om te voorkomen dat 'ie koning wordt, zoals ze eerder ook zei tegen Aegon? (dat hij mogelijk helemaal geen toekomstige koning wilt worden)
Wederom een fout van Daemon, wat is het toch een ongeleid projectiel. Heerlijk!

En de arrogantie en puberaal gedrag van Aegon, fantastisch! Deed me soms denken aan Joffrey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
segil schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:54:

spoiler:
Die huurmoordenaars vergissen zich en kiezen de verkeerde persoon om te vermoorden. Ik vermoed dat ze dachten dat het ging om de zoon van koning, niet de zoon van de vorige koning. Maar waarom zou Helaena haar eigen zoon aanwijzen? Om te voorkomen dat 'ie koning wordt, zoals ze eerder ook zei tegen Aegon? (dat hij mogelijk helemaal geen toekomstige koning wilt worden)

En de arrogantie en puberaal gedrag van Aegon, fantastisch! Deed me soms denken aan Joffrey.
spoiler:
1 vd 2 ging er hoe dan ook aan, ik denk dat ze dacht joh mijn zoon in een oorlog gaat ook hoe dan ook waarschijnlijk dood, en ziet hoe de vader zich gedraagt met alle roem en verplichtingen. Dan maar af van dat gezeik, troonopvolger en gewoon met dochterlief verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

spoiler:

spoiler:
Volgens de boeken vergissen ze zicht dus niet. ;)

En Aegon deed mij inderdaad ook een beetje aan een menselijker Joffrey denken. Joffrey was echt een egoïst en psychopaat. Dat is bij Aegon toch wat minder. Hij is ook een stuk minder zeker en laat zich vooral sturen door Otto Hightower. Die trouwens volgens mij nog wel een flink in onmin kan raken bij Alicent. Maar goed ik ken de boeken verder ook niet dus ik laat mij verrassen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Aegon gaat idd meer naar Joffrey neigen. Het is dat Otto hem als hand nog bijsturen kan, Alicent kan dat in elk geval niet meer.
Verder fijn om de wall / nightwatch / Winterfell te zien al is het maar kort.

En Aemond / Daemon gaan een wedstrijdje wie is de most badass doen dit seizoen hmm?

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 19-06-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind de vergelijking met Joffrey niet echt kloppen. Aegon II heeft zeker wat anger management issues en is ongeduldig, net als zijn broertje, maar is verre van de psychopaat die Joffrey was (wordt?). Je zag ook dat hij in eerste instantie het vee wilde vergoeden, om maar een voorbeeld te geven.
Aegon II was quick to anger and slow to forgive. At the age of fifteen, he was known to be a lazy and somewhat sulky boy, inclined to gluttony at the table and given to swilling ale and strongwine, traits he carried to adulthood.Grand Maester Kaeth described him as grasping. Through his reign, Aegon never knew joy nor peace.
Aegon IV komt wat dat betreft meer in de buurt van Joffrey, maar die gaan we in deze serie niet meer zien. Al kan het wel de start zijn van een compleet nieuwe serie na HotD, want Aegon IV zorgt voor de 5 Blackfyre Rebellions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Farabi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
[...]

pff, series in de zomer. verschrikkelijk altijd.
Eens. Ik vind het ook vervelend dat er doorgaans een zomervakantie voor ons tussendoor komt, ook zo met The Boys. En dan wil ik eigenlijk geen tv kijken of streamen. Dat betekent dat 3 weken pauze.

Ik kies er dan ook maar voor om te wachten tot na onze zomervakantie. Dan kan ik ook in eigen tempo kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online

spoiler:
spoiler:
Maar op de vraag hoe ze de prins moeten vinden, zegt Daemon toch letterlijk dat ze degenen met één oog moeten hebben? Daar is dan toch weinig Chinees aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:26:
[...]

spoiler:
Volgens de boeken vergissen ze zicht dus niet. ;)
spoiler:
Kan je toelichten waarom ze zich volgens de boeken niet vergissen of spoil je dan ook toekomstige afleveringen van de serie? Of wijkt de serie hier af van de boeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
bazzemans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:55:
spoiler:
Maar op de vraag hoe ze de prins moeten vinden, zegt Daemon toch letterlijk dat ze degenen met één oog moeten hebben? Daar is dan toch weinig Chinees aan?
bazzemans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:56:
spoiler:
Kan je toelichten waarom ze zich volgens de boeken niet vergissen of spoil je dan ook toekomstige afleveringen van de serie? Of wijkt de serie hier af van de boeken?
spoiler:
Aemond is het hoofddoel, volgens mij ook in het boek, omdat hij eind season 1 natuurlijk Lucerys heeft vermoord. Echter de 'sidequest' is a son for a son, daarom is de kroonprins next in line. Verschil is ook dat het daar in de kamer is van Alicent is en dat Helaena moet kiezen tussen haar beide zoons. Uiteindelijk kiest ze daar Maelor, maar de uitkomst is hetzelfde; het hoofd van kroonprins Jaehaerys gaat eraf.

Overigens is er nog wat meer verschil. In de canon zit Daemon in Harrenhal, omdat hij dat heeft veroverd, en stuurt de opdracht vanuit daar. Samen met een raaf naar Rhaenyra dat er wraak zal volgen. Dat stuk zullen ze in de serie wel skippen, want ze kunnen er niet alles in proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
TheBrut3 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:32:
[...]

[...]

spoiler:
Aemond is het hoofddoel, volgens mij ook in het boek, omdat hij eind season 1 natuurlijk Lucerys heeft vermoord. Echter de 'sidequest' is a son for a son, daarom is de kroonprins next in line. Verschil is ook dat het daar in de kamer is van Alicent is en dat Helaena moet kiezen tussen haar beide zoons. Uiteindelijk kiest ze daar Maelor, maar de uitkomst is hetzelfde; het hoofd van kroonprins Jaehaerys gaat eraf.

Overigens is er nog wat meer verschil. In de canon zit Daemon in Harrenhal, omdat hij dat heeft veroverd, en stuurt de opdracht vanuit daar. Samen met een raaf naar Rhaenyra dat er wraak zal volgen. Dat stuk zullen ze in de serie wel skippen, want ze kunnen er niet alles in proppen.
spoiler:
Thanks voor de uitleg! Dat er sprake is van een side-quest kwam volgens mij in de aflevering niet voor. Wellicht dat dit in de volgende aflevering nog duidelijk wordt, anders vind ik dat wel een essentieel gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Volgens mij wordt het toch redelijk duidelijk gemaakt.

spoiler:
Daemon zegt dat ze Aemond moeten vermoorden. Dan vraagt Cheese: "Wat als we hem niet kunnen vinden?" Daemon zegt niets meer geeft een veel-betekenende blik. Later, in Helaena's slaapkamer, zegt Blood: "A son for a son, he said." Hoewel Daemon het dus niet expliciet zegt, lijkt me duidelijk dat hij op die eerdere vraag iets heeft geantwoord als, "Dan maar een andere zoon. A son for a son."

Overigens zijn in het boek de kinderen van Helaena wel degelijk het doelwit, ook al zijn er bronnen (bedenk dat Fire & Blood een geschiedenisboek is) die zeggen dat Aegon zelf het doelwit was, maar omdat daar niet bij in de buurt te komen was (geen kennis van geheime tunnels in dat deel van de Red Keep, plus Aegon wordt voortdurend bewaakt) ze toch maar de kinderen hebben genomen.

In het boek is de scene nog een tikkeltje gruwelijker en sadistischer. Het is grappig om te zien dat zij die het boek hebben gelezen enigzins teleurgesteld zijn, terwijl de mensen die het niet gelezen hebben het nogal heftig vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
autje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:05:

spoiler:
Daemon zegt dat ze Aemond moeten vermoorden. Dan vraagt Cheese: "Wat als we hem niet kunnen vinden?" Daemon zegt niets meer geeft een veel-betekenende blik. Later, in Helaena's slaapkamer, zegt Blood: "A son for a son, he said." Hoewel Daemon het dus niet expliciet zegt, lijkt me duidelijk dat hij op die eerdere vraag iets heeft geantwoord als, "Dan maar een andere zoon. A son for a son."

Overigens zijn in het boek de kinderen van Helaena wel degelijk het doelwit, ook al zijn er bronnen (bedenk dat Fire & Blood een geschiedenisboek is) die zeggen dat Aegon zelf het doelwit was, maar omdat daar niet bij in de buurt te komen was (geen kennis van geheime tunnels in dat deel van de Red Keep, plus Aegon wordt voortdurend bewaakt) ze toch maar de kinderen hebben genomen.

In het boek is de scene nog een tikkeltje gruwelijker en sadistischer. Het is grappig om te zien dat zij die het boek hebben gelezen enigzins teleurgesteld zijn, terwijl de mensen die het niet gelezen hebben het nogal heftig vonden.
spoiler:
Nou, heb het net nog even teruggekeken. Dat haal je m.i. echt niet uit die blik en de scène daarna. Zonder de uitleg hier, was het mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoe laat komt e2 op HBO beschikbaar?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Volgens mij vannacht om 3 uur in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
autje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:05:

spoiler:

Ik heb het boek niet gelezen, maar het verbaasde me vooral hoe simpel het lijkt om zomaar in het kasteel binnen te dringen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
@Bossie Dat vond ik in de TV-serie vrij duidelijk naar voren komen. Ze nemen een service-ingang voor personeel (in dit geval als rattenvangers). Wat ik wel een contrast vind met Got is dat daar bij elke deur van een verblijf van een belangrijk persoon er iemand op wacht staat. Dat is hier in zijn geheel niet het geval. Kennelijk alleen aan de randen van het priveverblijf van de royals en die check zijn ze dan als personeel al voorbij. Dat komt wat onrealistisch over, zeker in vergelijk met GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
En Alt-Shift-X heeft z'n review/recap van S02E01 online. Een wopping 43 minuten, waarbij hij uitgebreid de nieuwe openingsscene uitlegt (met het handgeweven tapijt). Erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
bazzemans schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:43:
@Bossie Dat vond ik in de TV-serie vrij duidelijk naar voren komen. Ze nemen een service-ingang voor personeel (in dit geval als rattenvangers). Wat ik wel een contrast vind met Got is dat daar bij elke deur van een verblijf van een belangrijk persoon er iemand op wacht staat. Dat is hier in zijn geheel niet het geval. Kennelijk alleen aan de randen van het priveverblijf van de royals en die check zijn ze dan als personeel al voorbij. Dat komt wat onrealistisch over, zeker in vergelijk met GoT
Nou op onze wenken bediend. In aflevering 2 wordt een-en-ander wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Lekkere aflevering weer. Het vuurwerk is geweest, terug naar wat story building voor het weer gaat klappen.

Het acteerwerk in deze serie is echt S teir, ook geholpen door het verhaal wat goed in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik moet echt een recap van seizoen 1 terugkijken. Ik zou niet meer weten waarom Rhaenerys zo verdrietig is 7(8)7

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:28:
Ik moet echt een recap van seizoen 1 terugkijken. Ik zou niet meer weten waarom Rhaenerys zo verdrietig is 7(8)7
Wait wut :)?
in heel aflevering 1 wordt er aandacht geschonken aan de zoektocht naar lichaam van luke..
Haar zoon is doodgebeten door de draak van Aemond. Dat gebeurde in de laatste afevering...
Of maak je nu een grapje :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Vader dood, zoon dood, miskraam gehad. Ik heb ook geen idee waarom ze zo verdrietig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

TheBrut3 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Vader dood, zoon dood, miskraam gehad. Ik heb ook geen idee waarom ze zo verdrietig is.
Vast hormonen of zo :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik zou niet eens weten wie Rhaenerys is ;).

(die Targaryens maken het er zelf naar; er is een Rhaenyra en een Rhaenys)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

MazeWing

The plot thickens...

Tot nu toe bevalt seizoen 2 me erg goed. Er is goede story building en ook de acteerprestaties zijn prima. Het enige waar ik me aan blijf storen is de casting qua leeftijden. Het is toch compleet ongeloofwaardig dat moeder en zoon er praktisch even oud uit zien, onze Ser Criston in al die decennia geen jaar ouder is geworden, etc.

Ze acteren verder wel goed maar het blijft toch een aardig smetje op het geheel...

Rhys Ifans (Otto Hightower) blijft in mijn optiek toch wel met afstand de beste acteur van iedereen. Wat speelt die zijn rol toch fantastisch!

[ Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 25-06-2024 11:49 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dfbt schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Wait wut :)?
in heel aflevering 1 wordt er aandacht geschonken aan de zoektocht naar lichaam van luke..
Haar zoon is doodgebeten door de draak van Aemond. Dat gebeurde in de laatste afevering...
Of maak je nu een grapje :D
Nu je dit zo zegt herinner ik het me weer. Seizoen 1 is alweer zolang geleden. Ik heb het boek niet gelezen, maar wel toevallig Song of Ice and Fire uitgelezen. Ik wist nog wel dat ze op die draken in de lucht vochten. Maar niet meer wat de uitkomst was. Dat ligt niet aan de serie hoor, ligt aan mij. Ik kan met wat jaar ertussen gerust een serie opnieuw kijken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Belangrijk is nog wel om op te merken (denk ik) dat Lucerys in een storm en dreigende Aemond op Arrax de controle over Arrax kwijt was, waardoor Arrax een aanval inzette op Vhagar (Queen of All Dragons, in de periode waar de serie zich afspeelt de grootste nog levende draak). Dat pikt Vhagar niet en zet de aanval in, ergo: ook Aemond is de controle kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Lekkere aflevering weer. Goede story building, de spanning knalt er aan alle kanten af...
Zoals Gandalf zou zeggen; The board is set, the pieces are moving...

Ik ben benieuwd of we nog een aflevering story building krijgen of dat het los gaat in de volgende aflevering. Ik vind het lastig in te schatten omdat er wat canon in de serie door elkaar heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik snapte de introductie van de broer van Vyserys en Daemon eigenlijk niet zo. Buiten dat ik meende te hebben gelezen dat hij al op jonge leeftijd overleden was.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
avotar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:44:
Ik snapte de introductie van de broer van Vyserys en Daemon eigenlijk niet zo. Buiten dat ik meende te hebben gelezen dat hij al op jonge leeftijd overleden was.
Volgens mij zegt hij dat hij een halfbroer is, een bastard dus. Ik heb het idee dat hij aan het opscheppen is, dus het idee er achter weet ik niet. Is het niet dezelfde man die in episode 2 vraagt wie er zijn opgehangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:26
Iemand hier ook last van dat de recap niet in het Engels is terwijl de instellingen wel goed staan? De aflevering zelf is overigens wel in het Engels.

Edit:
Bugje in de Apple TV app. Recap is bij Engelse setting in het Hongaars en andersom. Suffe bug :(

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 01-07-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:50:
Lekkere aflevering weer. Goede story building, de spanning knalt er aan alle kanten af...
Zoals Gandalf zou zeggen; The board is set, the pieces are moving...

Ik ben benieuwd of we nog een aflevering story building krijgen of dat het los gaat in de volgende aflevering. Ik vind het lastig in te schatten omdat er wat canon in de serie door elkaar heen loopt.
Volgende week gaat het los. Zie de preview trailer voor aflevering 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:21:
[...]

Volgens mij zegt hij dat hij een halfbroer is, een bastard dus. Ik heb het idee dat hij aan het opscheppen is, dus het idee er achter weet ik niet. Is het niet dezelfde man die in episode 2 vraagt wie er zijn opgehangen?
Het is inderdaad dezelfde: Ulf.

Het idee erachter komt vanzelf... ;). Interessant om te horen dat hij Rhaenyra steunt, en niet Aegon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wel een machtig mooie aflevering was deze laatste, met Rhaenyra die haar oude vriendin op een soort van knullige manier opzoekt. En dat het uiteindelijk allemaal om een misinterpretatie van Alicent lijkt te gaan, maar daar niet meer aan toe hoeft te geven omdat haar familie een soort van buitenspel staat.

Heel benieuwd naar de volgende aflevering(en)!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Family Guy schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:54:
Wel een machtig mooie aflevering was deze laatste, met Rhaenyra die haar oude vriendin op een soort van knullige manier opzoekt.
Hey, Assassin Creed gamers hier herkennen dat van: press X to blend in. Bij Assassin Creed 1 kon je zo ongemerkt vermomd als priester in een groepje langs de poortwachter sneaken.

Vond dat juist een topmoment om terug te zien. Niemand van de common people boeit het wat als je er niet als koopman of adel uitziet. Wachtte zelfs nog op een "shame, shame, shame" cameo :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
autje schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:01:
Volgende week gaat het los. Zie de preview trailer voor aflevering 4.
Zo, inderdaad... Wat een aflevering! En wat een broederliefde :+
spoiler:
Vhagar is echt huge ten opzichte van Meleys, terwijl dat de grootste draak was die de Blacks in konden zetten. Dan hebben de Greens ook nog Dreamfyre die groter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Zo, inderdaad... Wat een aflevering! En wat een broederliefde :+
spoiler:
Vhagar is echt huge ten opzichte van Meleys, terwijl dat de grootste draak was die de Blacks in konden zetten. Dan hebben de Greens ook nog Dreamfyre die groter is.
spoiler:
Caraxes is in principe sterker dan Meleys, want ouder, al zal het niet veel schelen. Er zijn overigens grotere draken. Dreamfyre is daar één van, maar diens 'piloot' (Helaena) is nou niet iemand die je zomaar een oorlogssituatie instuurt.

Leuke video: YouTube: Dragon Maths With Glidus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
autje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:13:
[...]

spoiler:
Caraxes is in principe sterker dan Meleys, want ouder, al zal het niet veel schelen. Er zijn overigens grotere draken. Dreamfyre is daar één van, maar diens 'piloot' (Helaena) is nou niet iemand die je zomaar een oorlogssituatie instuurt.

Leuke video: YouTube: Dragon Maths With Glidus
The Blacks hebben ook nog Vermithor, alhoewel daar die momenteel door niemand is geclaimd. Hij schijnt bijna even groot als Vaghar te zijn. Ben benieuwd of ze 'm nog gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
segil schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:53:
[...]

The Blacks hebben ook nog Vermithor, alhoewel daar die momenteel door niemand is geclaimd. Hij schijnt bijna even groot als Vaghar te zijn. Ben benieuwd of ze 'm nog gaan inzetten.
Wat het gevecht deze week ook liet zien is dat ervaring met het vliegen/vechten met draken belangrijk is. Rhaenys heeft meer ervaring (al kwam dat uit de lucht vallen; de grootste fout in de aflevering naar mijn mening) dan Aemond, en het gevecht was ook meer in balans dan wanneer bijvoorbeeld een Daemon op Vhagar had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

autje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Wat het gevecht deze week ook liet zien is dat ervaring met het vliegen/vechten met draken belangrijk is. Rhaenys heeft meer ervaring (al kwam dat uit de lucht vallen; de grootste fout in de aflevering naar mijn mening) dan Aemond, en het gevecht was ook meer in balans dan wanneer bijvoorbeeld een Daemon op Vhagar had gezeten.
Kwam niet helemaal uit de lucht vallen, al waardeer ik de subtiele spoiler.
Je zag het vorige seizoen natuurlijk ook Daemon met Laena trainen en racen. Ik neem dat ze off camera behoorlijk veel trainden in de tijd, al was het alleen maar om de band met de draak te onderhouden.
En dan is het qua leeftijd natuurlijk logisch dat Rhaenys behoorlijk ervaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Heb het gevoel dat dit seizoen hier wat minder leeft dan het eerste seizoen. Toen had elke aflevering ongeveer een pagina aan reacties. Zouden er veel kijkers zijn afgehaakt? Ik vind het echt een goede serie.
segil schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:53:
Hebben als in aanwezig op/rond Dragonstone zijn buiten Vermithor ook nog Seasmoke, the Cannibal, Silverwing, Sheepstealer en Grey Ghost. En dan zijn er natuurlijk nog wat eieren, o.a. de 4 die meegegaan zijn naar The Eyrie.

Overigens de mensen die de lore wat beter kennen weten wat er (waarschijnlijk) gaat gebeuren, maar laten we het daar nog niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
avotar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Kwam niet helemaal uit de lucht vallen, al waardeer ik de subtiele spoiler.
Je zag het vorige seizoen natuurlijk ook Daemon met Laena trainen en racen. Ik neem dat ze off camera behoorlijk veel trainden in de tijd, al was het alleen maar om de band met de draak te onderhouden.
En dan is het qua leeftijd natuurlijk logisch dat Rhaenys behoorlijk ervaren is.
Ha, ik bedoelde het niet als spoiler! :*)

Mijn punt is
spoiler:
dat Rhaenys zegt dat ze 'battle experience' heeft (ook later dergelijke teksten richting Meleys), maar nog geen 10 seconden daarvoor zegt Rhaenyra dat ze 80 jaar vrede geërfd heeft van Viserys en Jahaerys. Er is in het boek ook geen enkele melding van. Ze heeft uiteraard wel meer vlieguren.

Klein foutje, en als dat het ergste is dan was het een prima aflevering. Maar ik ben Nederlander, dus ik moet wat te zeuren hebben :P.

Wat de aflevering ons ook weer geleerd heeft: geen snoepjes aannemen van vreemden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Wat de aflevering ons ook weer geleerd heeft: geen snoepjes aannemen van vreemden ;) .
Ja dat blijft een aparte verhaallijn, benieuwd waar dat nog naar toe gaat.

Ik neem aan trouwens dat Aegon ook daadwerkelijk dood is, maar zijn draak is zwaar gewond, althans die leek nog wel wat geluid te maken op het einde.

Wel benieuwd hoe het verder gaat, het was duidelijk dat Aemond zijn broer bewust aanviel en dat is ook gezien door Christian Coolsch..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gynnad schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Voor mij de meest interessante verhaallijn, omdat de schrijvers hem gebruiken om diep de achtergronden van A Song of Ice and Fire te duiken, met name de mysteries rond de weirwood bomen.

Voor niet-lezers kan dit allemaal wat vreemd overkomen, dat begrijp ik, maar aangezien ik de rest van het verhaal min of meer al ken zijn dit voor mij de krenten in de pap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
autje schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:27:
Snoepjes? Heb ik iets gemist? Of doel je op het drankje van Alicent? Of op Daemon en de heks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Snoepjes? Heb ik iets gemist? Of doel je op het drankje van Alicent? Of op Daemon en de heks?
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik ben van de week begonnen aan Fire en Blood, 880 ofzo pagina's. En deze laten afdrukken als 1 mtr hoge poster, die komt binnenkomt tegen de muur te hangen als naslagwerk :P

[ Voor 42% gewijzigd door segil op 09-07-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

segil schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:26:
Ik ben van de week begonnen aan Fire en Blood, 880 ofzo pagina's. En deze laten afdrukken als 1 mtr hoge poster, die komt binnenkomt tegen de muur te hangen als naslagwerk :P
Ondanks dat ik dacht dat ik hem wel redelijk in m'n hoofd had, heb ik geen moment beseft hoe dicht Dragon Stone eigenlijk bij Kings Landing ligt. Nooit vermoed dat het ook aan de Blackwater Bay lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:52
[...]

Ik neem aan trouwens dat Aegon ook daadwerkelijk dood is, maar zijn draak is zwaar gewond, althans die leek nog wel wat geluid te maken op het einde.
Mag het hopen ja haha. Als hij nog leeft na een vrije val van 100 meter, dan is de geloofwaardigheid ook ver te zoeken. Tuurlijk, het is een serie met draken enzo, maar hij kan dit gewoon niet overleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
avotar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:37:
Ondanks dat ik dacht dat ik hem wel redelijk in m'n hoofd had, heb ik geen moment beseft hoe dicht Dragon Stone eigenlijk bij Kings Landing ligt. Nooit vermoed dat het ook aan de Blackwater Bay lag.
Daarom kunnen ze vanuit Dragonstone en Driftmark zo makkelijk de baai blokkeren en is het lastig om de blokkade te doorbreken, zeker met draken in de buurt.

Maakt ook het verhaal dubbel, omdat nu 2 zeer belangrijke personen van de Blacks King's Landing in en uit zijn gesmokkeld. Lijkt mij nu extra verdacht als er boten binnenkomen.

Deze map is ook wel mooi, al had ik liever nog wat meer kunnen inzoomen en wat meer klikbare locaties gehad. Denk aan Oldtown en alle steden/kastelen van de Great Houses, ookal spelen ze (nog) geen rol.
https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/map-of-westeros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
De officiële maps zijn ook prachtig. Het enige nadeel zijn de vouwlijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
TheBrut3 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:14:
Heb het gevoel dat dit seizoen hier wat minder leeft dan het eerste seizoen. Toen had elke aflevering ongeveer een pagina aan reacties. Zouden er veel kijkers zijn afgehaakt? Ik vind het echt een goede serie.
Ik ken persoonlijk heel veel mensen die tegenwoordig willen binge watchen.. Elke week een aflevering brengt een hoop ruis, mensen vergeten precies hoe t zat. In mijn vriendengroep van 8 is iedereen vol lof over GoT en HoD , maar kijkt iedereen gewoon een compleet seizoen zodra er 10 afleveringen zijn.

Kan dit niet voor de rest van Nederland, (wereld) zeggen, maar ik lees wel veel dat mensen wachten.
Première van Seizoen 2 had 20% minder kijkers, maar t seizoen nu zelf scoort wel veel kijkcijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben vooral even aan het afwachten tot het hele seizoen klaar is. Dat is niet zozeer een Binge dingetje, simpelweg omdat ik andere dingen te doen heb

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
dfbt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Ik ken persoonlijk heel veel mensen die tegenwoordig willen binge watchen.. Elke week een aflevering brengt een hoop ruis, mensen vergeten precies hoe t zat. In mijn vriendengroep van 8 is iedereen vol lof over GoT en HoD , maar kijkt iedereen gewoon een compleet seizoen zodra er 10 afleveringen zijn.

Kan dit niet voor de rest van Nederland, (wereld) zeggen, maar ik lees wel veel dat mensen wachten.
Première van Seizoen 2 had 20% minder kijkers, maar t seizoen nu zelf scoort wel veel kijkcijfers.
Vertel je vrienden dan wel even dat er dit seizoen maar 8 afleveringen zijn, anders moeten ze lang wachten ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:24:
Ik ben vooral even aan het afwachten tot het hele seizoen klaar is. Dat is niet zozeer een Binge dingetje, simpelweg omdat ik andere dingen te doen heb
Als je weinig tijd heb, is t toch vooral makkelijk om elke week 50/60 minuten vrij te maken om 1 aflevering te kijken ipv 8/10 afleveringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dat hangt helemaal af van je definitie van weinig tijd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 20:27
Ik zie deze thread net pas, wat een seizoen zeg! Ook Lang geleden dat ik bij een serie al zo vaak ben gespoilerd op social media als deze. En dan ook nog eens de mensen die erop reageren met kennis uit de boeken, dat maakt het nog meer tricky om posts te openen.

Hopelijk blijven de afleveringen zo doorgaan zoals de vorige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
Subliem seizoen tot nu toe. En dan heb ik het niet specifiek over aflevering 4. Ze waren eigenlijk allemaal zeer goed tot nu toe :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

HOTD S2E4: Behind the scenes :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNbxxk-Jla108sTBsIVTZSBVUJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtfPOBwCRNsKSYnAfDikuRMx.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet de eerste keer dat ze het zo in beeld brengen. Jace werd op dezelfde manier verrast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dfbt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Ik vind wekelijkse afleveringen heerlijk. Dan heb je tijdens je werkweek tenminste wat om naar uit te kijken. Alle 8 afleveringen er in een dag door jassen vind ik zonde van zo'n serie. Het wachten op het volgende seizoen duurt dan nog langer en je vergeet het allemaal veel sneller.

Maar ik ben dan ook van de generatie die niet is opgegroeid met binge watchen. :D

Dat de kijkcijfers wat langzamer op gang komen heeft denk ik ook te maken met de 2 jaar wachten op seizoen 2. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 10-07-2024 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
sjaool schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Ik vind wekelijkse afleveringen heerlijk. Dan heb je tijdens je werkweek tenminste wat om naar uit te kijken. Alle 8 afleveringen er in een dag door jassen vind ik zonde van zo'n serie. Het wachten op het volgende seizoen duurt dan nog langer en je vergeet het allemaal veel sneller.

Maar ik ben dan ook van de generatie die niet is opgegroeid met binge watchen. :D

Dat het wat langzamer op gang komt heeft denk ik ook te maken met de 2 jaar wachten op seizoen 2. ;)
ik persoonlijk vind t ook heerlijk. Mijn maandag avond ritueel, gordijntjes thuis dicht, 85 inch tv aan, en mooi uurtje genieten. Kan dan ook echt weer uitkijken op de week erop om het vervolg te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Esso21 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:57:
Ook Lang geleden dat ik bij een serie al zo vaak ben gespoilerd op social media als deze. En dan ook nog eens de mensen die erop reageren met kennis uit de boeken, dat maakt het nog meer tricky om posts te openen.
Zoals in de topic warning staat mag de aflevering gespoiled worden wanneer deze is uitgezonden. Zelf probeer ik een week geen grote spoilers te geven over de aflevering, ik kan mij namelijk indenken dat mensen de aflevering het weekend erop kijken omdat deze op maandag uitkomt. Spoilers m.b.t. de lore en toekomst zet ik wel onder spoiler tags, zoals ook in de topic waring staat.
dfbt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:08:
ik persoonlijk vind t ook heerlijk. Mijn maandag avond ritueel, gordijntjes thuis dicht, 85 inch tv aan, en mooi uurtje genieten. Kan dan ook echt weer uitkijken op de week erop om het vervolg te zien.
Maandag is mijn vrije dag, heerlijk om even een uurtje te gaan zitten voor de nieuwe aflevering!
Ik keek ook echt uit naar dit seizoen! Heel anders als Ring of Power, wat ik vooral voor shits & giggles kijk omdat het zo slecht is en ik heb toch HBO. Maar HotD stelt alles behalve teleur! Hopelijk kunnen ze het ook tot het einde volhouden en wordt het geen GoT'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
dfbt schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Als je weinig tijd heb, is t toch vooral makkelijk om elke week 50/60 minuten vrij te maken om 1 aflevering te kijken ipv 8/10 afleveringen?
Nee want dan moet je weer een hele week wachten, en dan ga je weer van alles vergeten.
Het is gewoon makkelijker wanneer elke aflevering beschikbaar is, zodat je het op je eigen tempo kan kijken.
Het hoeft niet de hele serie in 1 of 2 dagen te zijn, het kan ook elke dag 1 aflevering zijn.

Het is een serie me teen verhaal, dan is niks zo vervelend dan elke onderbreking en je weer een week moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

[...]

Dat de kijkcijfers wat langzamer op gang komen heeft denk ik ook te maken met de 2 jaar wachten op seizoen 2. ;)
Ik heb dit ook. Nu heb ik hier 8 weken intensief plezier van want voorpret enzo.
Net als dat ik mijn vakanties het liefste zo vroeg mogelijk boek.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Carlos0_0 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Nee want dan moet je weer een hele week wachten, en dan ga je weer van alles vergeten.
Het is gewoon makkelijker wanneer elke aflevering beschikbaar is, zodat je het op je eigen tempo kan kijken.
Het hoeft niet de hele serie in 1 of 2 dagen te zijn, het kan ook elke dag 1 aflevering zijn.

Het is een serie me teen verhaal, dan is niks zo vervelend dan elke onderbreking en je weer een week moet wachten.
Het is persoonlijke voorkeur. Jij vindt in plaats van het is.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Family Guy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Het is persoonlijke voorkeur. Jij vindt in plaats van het is.
Klopt ik en denk meerdere wel vinden het fijner zo, want je blijft juist in het verhaal zo beter.
Door een week te wachten ga je het makkelijker vergeten, door alle andere dingen die gebeuren door de week door.

Misschien dat het goed voor jou werkt, en dat het kan is op zich prima dan toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Carlos0_0 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Klopt ik en denk meerdere wel vinden het fijner zo, want je blijft juist in het verhaal zo beter.
Door een week te wachten ga je het makkelijker vergeten, door alle andere dingen die gebeuren door de week door.

Misschien dat het goed voor jou werkt, en dat het kan is op zich prima dan toch :).
Dat is ook wel maar je schrijft alsof het feiten zijn en dat is niet terecht.

Uiteindelijk bepaalt de broadcaster gelukkig :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Na de aflevering dacht ik: Het zou beter zijn voor het verhaal als hij dood was. Net nu hij de hele episode eigenlijk liet zien dat Aegon niet het juiste gedrag had voor een koning. Zijn moeder zei hem dat hij niks moest doen en hij ging er juist voor. De dood lijkt me een passend en poëtisch gevolg.
Wel benieuwd hoe het verder gaat, het was duidelijk dat Aemond zijn broer bewust aanviel en dat is ook gezien door Christian Coolsch..
Cole is als generaal leuk om te zien, maar politiek gezien is hij een behoorlijke kluns, dus dat wordt nog wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Ik vind wekelijkse afleveringen ook een stuk beter. Om een of andere reden onthoud ik bij series die wekelijks een aflevering uitzenden een stuk beter op lange termijn dan series waarbij ik soms 3-4 afleveringen op een dag kijk en waarbij ik 1 seizoen na een dag of 3 gezien heb.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Tk55 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Na de aflevering dacht ik: Het zou beter zijn voor het verhaal als hij dood was. Net nu hij de hele episode eigenlijk liet zien dat Aegon niet het juiste gedrag had voor een koning. Zijn moeder zei hem dat hij niks moest doen en hij ging er juist voor. De dood lijkt me een passend en poëtisch gevolg.
Wat ook zou kunnen (puur speculatie vanuit mij) is dat Aegon nog leeft en Aemond dus opgesloten wordt, maar daarmee Vhagar ook niet meer in the game is - wat bij The Greens weer interne strijd kan opleveren om Aemond toch weer te vrij te laten.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Nog een paar dagen geduld, dan weten we meer :).

Het gevecht was anders dan in het boek, dus ik ben benieuwd naar de fallout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Tk55 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
Cole is als generaal leuk om te zien, maar politiek gezien is hij een behoorlijke kluns, dus dat wordt nog wat!
En de kingmom bezwangeren is natuurlijk ook niet handig.
Althans... Volgens mij was het drankje wat Alicent kreeg om een miskraam op te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

TheBrut3 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:52:
[...]

En de kingmom bezwangeren is natuurlijk ook niet handig.
Althans... Volgens mij was het drankje wat Alicent kreeg om een miskraam op te wekken.
Ja, dat was Moon Tea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Damn. Aflevering 4. Wat houd ik toch van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
[...]

Ben ook benieuwd. Volgens mij is het de troonopvolger die de koning dood: "De koning is dood, leve de koning!". Er is geen hoger gezag die Aemond gaat bestraffen lijkt mij. Wellicht dat het invloed gaat hebben op welke huizen de koning of de koningin steunen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

bazzemans schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:47:
[...]

Ben ook benieuwd. Volgens mij is het de troonopvolger die de koning dood: "De koning is dood, leve de koning!". Er is geen hoger gezag die Aemond gaat bestraffen lijkt mij. Wellicht dat het invloed gaat hebben op welke huizen de koning of de koningin steunen?
Denk ik ook. Ik verwachte eerst nog dat hij Coolsch zou vermoorden. Maar waarom zou hij? Hij is de nieuwe koning. En ik gok dat de raad en zijn moeder Aemond liever als koning zien.

Ervan uitgaande dat Aegon daadwerkelijk dood is. Ik heb Fire & Blood niet gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:43:
HOTD S2E4: Behind the scenes :+

spoiler:
[Afbeelding]

Het is niet de eerste keer dat ze het zo in beeld brengen. Jace werd op dezelfde manier verrast.
Ik vind hem meme waardig.

En toch is het raar. Vhagar is de oudste, grootste draak. Oudste en grootste en dus ook het meest langzame / logge beest wat je kan vinden. Die notabene even ter aarde stort want krijgt toch wat klappen te verwerken. In geval met Jace vond ik het passend. Aemond wist met Vhagar zich zo te positioneren dat het een kat en muisspel in de lucht werd en een race: you can run but you can't hide.

Maar bij rook's rest bij een nietszeggend klein kasteel de grootste draak zo maar in het niets doen laten opgaan? En sinds wanneer heeft Vhagar stealth ability gekregen? Versus Maelys die te boek staat als de meest wendbare en snelle draak. Nee ik weet inmiddels hoe het afwijkt van het boek in de show, maar ik vond het gewoon niet logisch. Ook niet van the Queen who never was om terwijl Vhagar tijdelijk neer is dan niet richting Dragonstone te vliegen en te vluchten. Bedoel Sunfyre en een heel groot deel van Cole zijn leger zijn al toast dus dan zou ik zeggen mission accomplished.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Vergeet niet dat Rook's Rest op een klif stond, dus Vhagar verborg zich achter meer dan alleen het kasteel zelf. Kun je goed zien op het moment dat Rhaenys na de eerste aanval terugvliegt en Maelys even een pootje door het water laat gaan.

In ieder geval tevreden dat de hypocriete massamoordenaar Rhaenys uitgeschakeld is. Who's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

autje schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:35:

In ieder geval tevreden dat de hypocriete massamoordenaar Rhaenys uitgeschakeld is. Who's next?
Huh, wud?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Seizoen 1, aflevering 9 - The Green Council

spoiler:
Daar waar Rheanys ontsnapt met haar draak. De ruimte is vol met burgers.

YouTube: Aegon's coronation - House of the Dragon Season 1 Episode 9

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 13-07-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Wat @bazzemans zegt. En vervolgens aflevering na aflevering wauwelen over 'restraint' en hoe geweldig Rhaenyra wel niet is omdat ze niet meteen de draken inzet, wetende dat dat massa's doden oplevert.

Uiteraard is het een fout van de makers die een inconsistent karakter schrijven, maar deze hypocrisie in het karakter trek ik heel slecht. Het probleem is dat die scene in aflevering 9 er op het laatste moment ingefrommeld is vanwege 'meer actie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind deze ook wel relaxed om te kijken. Komt steeds de dag voor de nieuwe aflevering uit. Kleine reminder van wat er precies is gebeurd en nog wat verdere uitleg. Zie ik ook gelijk of ik eventueel nog iets gemist heb en wat de subtiele hints en details zijn die ik zeker mis. Zoals de tiara van Rhaenys en de verwijzing naar House Baratheon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
TheBrut3 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:27:
Ik vind deze ook wel relaxed om te kijken. Komt steeds de dag voor de nieuwe aflevering uit. Kleine reminder van wat er precies is gebeurd en nog wat verdere uitleg. Zie ik ook gelijk of ik eventueel nog iets gemist heb en wat de subtiele hints en details zijn die ik zeker mis. Zoals de tiara van Rhaenys en de verwijzing naar House Baratheon.

[YouTube: House of the Dragon S2E04 Explained]
Alt Shift X is onderdeel van het HotD/GoT kijken. Echt heerlijke content, staat standaard aan tijdens de seizoenen.

Ging net even zoeken, eerste aflevering (R + L = J) is gewoon alweer 10 jaar oud :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Alt Shift X verwijst er nog naar. Rhaenys had het bij die kroning van de koning al kunnen beëindigen door Aegon, Alicent en co te roosteren. Ben je weliswaar de king/kinslayer for life ala Jaime. Maar dan heb je ook geen Luke verloren, ben je geen draak kwijt etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
En dan heb je ook geen serie :+
Hij geeft ook aan dat die scene er last moment in is gefrommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het nadeel van wekelijks kijken is dat je soms iemand vergeet...

spoiler:
die man die met z'n zieke dochter sleepte en vast kwam te zitten voor de poort, was dat nou die bastaardbroer van Daemon en Viserys?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
avotar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:19:

spoiler:
die man die met z'n zieke dochter sleepte en vast kwam te zitten voor de poort, was dat nou die bastaardbroer van Daemon en Viserys?
Nee, de smit die extra geld vroeg aan Aegon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De aflevering vandaag was weer lekker wat story building.
Het is echt een goede serie, maar wat ik mis t.o.v. GoT is dat daar meer verhaallijnen waren. Hier is het echt alleen Greens vs Blacks. Er zijn wat strubbelingen binnen de kampen zoals Daemon en Aemond, maar dat is toch anders.

En dat er af en toe een flinke naam sneuveld of wordt uitgeschakeld blijft ook wat hebben. Voor het einde van het seizoen wordt er vast nog een bekende afgeschreven.
spoiler:
Ik verwacht namelijk dat we nu 2 afleveringen krijgen van de Dragonseeds en opbouw naar Battle of the Gullet en dan die battle als daadwerkelijk einde van het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:09
TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:01:
Hier is het echt alleen Greens vs Blacks.
De marketing van HBO was voor dit seizoen helemaal gericht op die tweestrijd waar jij als kijker een kant zou "moeten" kiezen. Het is echter lastig een kant te kiezen als iedereen een andere tint grijs is.

Het doel is zowel duidelijk als abstract: de troon bemachtigen. Er zijn meerdere kijkers die met de muizenstapjes voor en tegen enkel nog vage contouren ontwaren;

Ik heb soms het gevoel dat het neigt richting theorycrafting, vele scenario's bespreken en uitbeelden maar voorlopig nergens landen. Tussentijdse mijlpalen ontbreken (enkel vorige aflevering was er één).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
@TheBrut3

spoiler:
The Gullet is volgend seizoen volgens alle spy reports die er tot nu toe zijn. Red Fork zou de laatste aflevering zijn. Vreemd, want daar doen niet echt bekende karakters aan mee, maar misschien passen ze dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:37
TheBrut3 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:01:
De aflevering vandaag was weer lekker wat story building.
Het is echt een goede serie, maar wat ik mis t.o.v. GoT is dat daar meer verhaallijnen waren. Hier is het echt alleen Greens vs Blacks. Er zijn wat strubbelingen binnen de kampen zoals Daemon en Aemond, maar dat is toch anders.

En dat er af en toe een flinke naam sneuveld of wordt uitgeschakeld blijft ook wat hebben. Voor het einde van het seizoen wordt er vast nog een bekende afgeschreven.
spoiler:
Ik verwacht namelijk dat we nu 2 afleveringen krijgen van de Dragonseeds en opbouw naar Battle of the Gullet en dan die battle als daadwerkelijk einde van het seizoen.
Afgelopen aflevering was ook wel een prima filler aflevering, opbouwen naar iets groots, het begin was even langzaam, maar het begint steeds leuker en vermakelijker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Jorah_Newstone schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:08:
Afgelopen aflevering was ook wel een prima filler aflevering, opbouwen naar iets groots, het begin was even langzaam, maar het begint steeds leuker en vermakelijker te worden.
Dat zeker. Als ik er zo aan terugdenk had GoT ook lang niet altijd actie, maar dat soort momenten herinner je jezelf makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:37
avotar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:19:

spoiler:
spoiler:
Volgens mij wel, en als ik een gokje mag wagen, een dragonrider straks? Omdat hij natuurlijk bloed verwant is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27
Jorah_Newstone schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:33:
[...]

spoiler:
Volgens mij wel, en als ik een gokje mag wagen, een dragonrider straks? Omdat hij natuurlijk bloed verwant is
spoiler:
wordt de nieuwe rider van vermithor, hugh hammer

maar wtf is Daemon aan het doen, ze hadden het wel iets spannender kunnen maken als dit.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic