MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
avotar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:19:
Het nadeel van wekelijks kijken is dat je soms iemand vergeet...
spoiler:die man die met z'n zieke dochter sleepte en vast kwam te zitten voor de poort, was dat nou die bastaardbroer van Daemon en Viserys?
De man met de zieke dochter is Hugh Hammer, de smid die in de eerste aflevering aan Aegon vroeg of hij betaald kon worden voor zijn werk (iets wat nog steeds niet gebeurd is).
Zeker omdat de laatste 2 seizoen van veldslagen aan elkaar hingen.TheBrut3 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:49:
[...]
Dat zeker. Als ik er zo aan terugdenk had GoT ook lang niet altijd actie, maar dat soort momenten herinner je jezelf makkelijker.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Je hebt het boek (de boeken?) gelezen begrijp ik? Care to share hoe GRRM het ooit bedacht heeft?Joosie200 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:00:
[...]
Maar bij rook's rest bij een nietszeggend klein kasteel de grootste draak zo maar in het niets doen laten opgaan? En sinds wanneer heeft Vhagar stealth ability gekregen? Versus Maelys die te boek staat als de meest wendbare en snelle draak. Nee ik weet inmiddels hoe het afwijkt van het boek in de show, maar ik vond het gewoon niet logisch. Ook niet van the Queen who never was om terwijl Vhagar tijdelijk neer is dan niet richting Dragonstone te vliegen en te vluchten. Bedoel Sunfyre en een heel groot deel van Cole zijn leger zijn al toast dus dan zou ik zeggen mission accomplished.
In het boek wordt Rhaenys ook in de val gelokt, maar de val bestaat uit zowel Aegon als Aemond (dus ook Aegon is gepland). De drie vechten tegelijkertijd, en storten met z'n drieeën neer: Maelys/Rhaenys dood, Sunfyre/Aegon zwaargewond, Vhagar/Aemond niet gewond.mefjoew schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:04:
[...]
Je hebt het boek (de boeken?) gelezen begrijp ik? Care to share hoe GRRM het ooit bedacht heeft?
Thanks. Hoewel 'in de val gelokt' wel wat overtrokken is. Voor hoe het in de serie ging in elk geval. Iedereen kon wel nagaan dat sowieso Aemond zich zou melden. Wat dat betreft hadden ze natuurlijk prima nu een meer georganiseerde tegenaanval kunnen organiseren, maar dat had de serie/het boek wel erg kort gemaakt misschienautje schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:32:
[...]
In het boek wordt Rhaenys ook in de val gelokt, maar de val bestaat uit zowel Aegon als Aemond (dus ook Aegon is gepland). De drie vechten tegelijkertijd, en storten met z'n drieeën neer: Maelys/Rhaenys dood, Sunfyre/Aegon zwaargewond, Vhagar/Aemond niet gewond.
Aemond/Vhagar waren er in eerste instantie voor de bewaking van King's Landing. In principe lag King's Landing op dat moment ook helemaal open, maar niemand verwacht dat, zeker omdat Sunfyre onverwachts kwam opdagen. Nog steeds ligt het open, eigenlijk, maar wie moet die aanval plaatsen? Rhaenyra is te gevaarlijk, Rhaenyra durft Jace (als troonopvolger) ook niet in te zetten. Dan blijft Baela over, maar iemand moet die blokkade bewaken.mefjoew schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:02:
[...]
Thanks. Hoewel 'in de val gelokt' wel wat overtrokken is. Voor hoe het in de serie ging in elk geval. Iedereen kon wel nagaan dat sowieso Aemond zich zou melden. Wat dat betreft hadden ze natuurlijk prima nu een meer georganiseerde tegenaanval kunnen organiseren, maar dat had de serie/het boek wel erg kort gemaakt misschienEn moet zeggen dat ik dat, gezien de ontwikkelingen aan het eind van de laatste aflevering, ook dikke prima vind.
Vergis je ook niet in de afstanden. King's Landing -> Rook's Rest is een stuk verder dan Dragonstone -> Rook's Rest. Probleem is dat door de opzet in de aflevering het lijkt alsof Rhaenys en Aegon tegelijkertijd vertrekken. Als dat het geval was geweest was Aegon veel te laat gekomen. Tijd en afstand is ook in deze serie soms een illusie
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ze met Dreamfyre gaan doen.
Wat dat betreft zetten ze inderdaad de trend van de latere GOT-seizoenen voort. In plaats van hoe het ooit startte. Als tv-kijker niet per se vervelend, maar maakt wel dat je afstanden niet kunt inschatten. Dank dus voor je toelichting!autje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Aemond/Vhagar waren er in eerste instantie voor de bewaking van King's Landing. In principe lag King's Landing op dat moment ook helemaal open, maar niemand verwacht dat, zeker omdat Sunfyre onverwachts kwam opdagen. Nog steeds ligt het open, eigenlijk, maar wie moet die aanval plaatsen? Rhaenyra is te gevaarlijk, Rhaenyra durft Jace (als troonopvolger) ook niet in te zetten. Dan blijft Baela over, maar iemand moet die blokkade bewaken.
Vergis je ook niet in de afstanden. King's Landing -> Rook's Rest is een stuk verder dan Dragonstone -> Rook's Rest. Probleem is dat door de opzet in de aflevering het lijkt alsof Rhaenys en Aegon tegelijkertijd vertrekken. Als dat het geval was geweest was Aegon veel te laat gekomen. Tijd en afstand is ook in deze serie soms een illusie.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ze met Dreamfyre gaan doen.
En is Dreamfyre een van die twee draken die onder Dragonstone liggen te Jandoedelen? Verwacht dat die onlangs geïntroduceerde bastaardoom van Rhaenyra er sowieso eentje gaat berijden. En hoorde geruchten over een ander personage:
Dreamfyre is de draak van Helaena. Nog niet gezien, maar de Blacks rekenen haar wel mee als mogelijke tegenstander. Gezien de geestelijke staat van Helaena lijkt me dat stug. Dus in feite hebben de Greens maar twee effectieve draken (de derde is slechts genoemd, maar nog niet in King's Landing, en bovendien nog niet vliegvaardig).mefjoew schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:56:
[...]
Wat dat betreft zetten ze inderdaad de trend van de latere GOT-seizoenen voort. In plaats van hoe het ooit startte. Als tv-kijker niet per se vervelend, maar maakt wel dat je afstanden niet kunt inschatten. Dank dus voor je toelichting!
En is Dreamfyre een van die twee draken die onder Dragonstone liggen te Jandoedelen? Verwacht dat die onlangs geïntroduceerde bastaardoom van Rhaenyra er sowieso eentje gaat berijden. En hoorde geruchten over een ander personage:spoiler:die smid die met z'n kind Kingslanding probeerde te ontvluchten.
Op geruchten ga ik niet in
Nee, dat zijn volgens mij Silverwing en de allergrootste draak van allemaal, Vermithor.mefjoew schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:56:
[...]
En is Dreamfyre een van die twee draken die onder Dragonstone liggen te Jandoedelen? [/spoiler]
Steam ID = Ackerfiets
Vhagar is groter dan Vermithor.Family Guy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:49:
Nee, dat zijn volgens mij Silverwing en de allergrootste draak van allemaal, Vermithor.
Edit; The Cannibal is ook nog op/rond Dragonstone. Daar hebben ze het in seizoen 1 volgens mij over gehad.
[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 18-07-2024 20:55 ]
Klopt, I stand corrected
Steam ID = Ackerfiets
Gebeurde eigenlijk heel veel maar ook weer niets. Wederom een opbouw aflevering waarbij er in de volgende aflevering waarschijnlijk ineens veel gaat gebeuren.TheBrut3 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:02:
Ik vond deze aflevering voor mijn gevoel matig, al gebeurde er best wel veel.
Enige wat ik niet begreep was dat het huis/brug de Lannisters welkom heette, terwijl ik eigenlijk dacht dat ze die zouden gaan tegen houden (of dat gaat wellicht nog komen)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat was de Golden Tooth, één van de bronnen van de Lannister rijkdommen, niet de Twins.Gynnad schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:09:
Enige wat ik niet begreep was dat het huis/brug de Lannisters welkom heette, terwijl ik eigenlijk dacht dat ze die zouden gaan tegen houden (of dat gaat wellicht nog komen)
Ah thanks, dat maakt het duidelijk. Soms lastig bij te houden als bepaalde families/plaatsen maar kort in beeld komen.TheBrut3 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:02:
[...]
Dat was de Golden Tooth, één van de bronnen van de Lannister rijkdommen, niet de Twins.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het enige minpunt vond ik de kus aan het einde, ten eerste omdat die uit het niets kwam, en ten tweede omdat ik geen idee heb waar ze hiermee naartoe willen. Ik vind Mysaria één van de mist goed geschreven karakters, en dit maakt haar niet beter.
Grote fan van de gehele show en van GoT, maar hoop wel dat t in de volgende aflevering klaar is
Het probleem met dit seizoen van HOTD is dat het zich heel veel herhaalt. Daemon’s dromen, Rhaenyra die zich machteloos voelt, small folk heeft honger, elk huis wil een draak, etc.dfbt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:48:
ik heb de boeken niet gelezen, en ik weet niet in hoeverre Daemon in de boeken ook vergiftigd wordt en hoelang dat tafereel aanhoud, maar t begint langzaam wel een tikkeltje vervelend/boring te worden...
Er mist nogal wat lijm tussen de scènes. We hebben small council scenes, wat smallfolk scenes en Daemon die Daemon doet. Waarom zien we niet meer van de wereld? Zoals Gwayne en Cole samen op pad, dat was leuk! Wat spoken die andere huizen uit? Waarom gaat Daemon niet gewoon op bezoek ipv wegkwijnen in een vervloekt kasteel?
In plaats van die kus had ik liever de interactie tussen Seasmoke en Addam of Hull in beeld gezien. Die kus kwam uit het niets en voegt naar mijn mening ook niets toe aan het verhaal.autje schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 06:55:
Het was zeker een set-up aflevering, maar ik kan daar behoorlijk van genieten. Elke scène in deze aflevering gaat consequenties hebben (sommige al in de aflevering zelf, natuurlijk). Bovendien vond ik de regie ijzersterk, met name de camera-keuzes in de Small Council scènes.
Het enige minpunt vond ik de kus aan het einde, ten eerste omdat die uit het niets kwam, en ten tweede omdat ik geen idee heb waar ze hiermee naartoe willen. Ik vind Mysaria één van de mist goed geschreven karakters, en dit maakt haar niet beter.
"When you grow up your heart dies"
Het lijkt een beetje op het seizoen van Vikings waarin Ragnar de hele tijd zo stoned als wat is.dfbt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:48:
ik heb de boeken niet gelezen, en ik weet niet in hoeverre Daemon in de boeken ook vergiftigd wordt en hoelang dat tafereel aanhoud, maar t begint langzaam wel een tikkeltje vervelend/boring te worden...
Grote fan van de gehele show en van GoT, maar hoop wel dat t in de volgende aflevering klaar is
Je bedoelt een beetje zoals in GoT waarin de verschillende mensen continu op pad waren. The Hound en Arya was bijvoorbeeld heel vermakelijk.Tk55 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:00:
[...]
Het probleem met dit seizoen van HOTD is dat het zich heel veel herhaalt. Daemon’s dromen, Rhaenyra die zich machteloos voelt, small folk heeft honger, elk huis wil een draak, etc.
Er mist nogal wat lijm tussen de scènes. We hebben small council scenes, wat smallfolk scenes en Daemon die Daemon doet. Waarom zien we niet meer van de wereld? Zoals Gwayne en Cole samen op pad, dat was leuk! Wat spoken die andere huizen uit? Waarom gaat Daemon niet gewoon op bezoek ipv wegkwijnen in een vervloekt kasteel?
In het boek is dit deel van Daemon's plot in de basis niet meer dan "Daemon nam Harrenhal in en bleef daar een tijdje". Heel veel meer heeft hij niet te doen.dfbt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:48:
In eerdere afleveringen (die ook met de big in seizoen 1) zien we dat er een groot gedeelte training in zit voor de draak en de berijder aan elkaar gewend zijn en elkaar begrijpen. Dat Aemond dan zonder problemen zomaar ineens (in een scène van 2/3? Minuten) de grootste draak kan berijden en daar vervolgens ook zulke gevechten mee kan voeren (zonder ervaring) is voor mij de grootste fout in de show.
Het is fantasy en als Aemond de wil heeft om de grootste draak te berijden dan is dit gewoon mogelijk.Robbie T schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:46:
Zojuist aflevering 4 gekeken. Ik heb toch wel wat moeite met kapitein een oog. Afgezien dat die me doet denken aan de slechterik uit een of andere marvel serie vind ik het ook niet geloofwaardig dat hij de grootste draak heeft. Dat ie steeds te kakken werd gezet en zelfs gepest werd met een big met vleugels waardoor er een bepaald karakter ontwikkeld snap ik.
In eerdere afleveringen (die ook met de big in seizoen 1) zien we dat er een groot gedeelte training in zit voor de draak en de berijder aan elkaar gewend zijn en elkaar begrijpen. Dat Aemond dan zonder problemen zomaar ineens (in een scène van 2/3? Minuten) de grootste draak kan berijden en daar vervolgens ook zulke gevechten mee kan voeren (zonder ervaring) is voor mij de grootste fout in de show.
Steam ID = Ackerfiets
Tuurlijk, maar, ondanks dat het fantasy is, wil dat niet zeggen dat er niet een element van geloofwaardigheid met de rest van het verhaal in mag zitten.sjaool schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 00:25:
[...]
Het is fantasy en als Aemond de wil heeft om de grootste draak te berijden dan is dit gewoon mogelijk.
Verder gaan draken van rijder naar rijder. Je kan maar net geluk hebben dat een draak vrij is en je accepteert, of dat nou een grote of kleinere draak is.
Laena wat iets van 12 jaar toen ze de berijder van Vhagar werd. Dus Vhagar is wel jonge berijders gewend.Robbie T schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:18:
[...]
Tuurlijk, maar, ondanks dat het fantasy is, wil dat niet zeggen dat er niet een element van geloofwaardigheid met de rest van het verhaal in mag zitten.
Dat is altijd al zo geweest. Je moet je als rijder durver aanbieden met het risico opgestookt te worden. Maar de draak, die kiest. Of hij diegene laat berijden of juist laat verbranden.autje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:54:
Het leek me dat de laatste aflevering liet zien dat het de draak is die de rijder kiest/accepteert, niet andersom.
Steam ID = Ackerfiets
Die lijken in de komende aflevering ten einde te komen.Robbie T schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:36:
Hoe zit het met Daemon en zijn waanbeelden/dromen?
ik gok op een verwerking/afhandeling van onverwerkt leed waar de tovenares Daemon mee helptRobbie T schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:36:
Hoe zit het met Daemon en zijn waanbeelden/dromen?
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Ik ben wel benieuwd wat er met Sheepstealer gaat gebeuren. Gaan ze het boek volgen of komt er een twist?
Als ik de preview bekijk lijkt het dat ze beide doen in de laatste aflevering.autje schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:26:
@TheBrut3
spoiler:The Gullet is volgend seizoen volgens alle spy reports die er tot nu toe zijn. Red Fork zou de laatste aflevering zijn. Vreemd, want daar doen niet echt bekende karakters aan mee, maar misschien passen ze dit aan.
Ben benieuwd of de laatste aflevering langer is? Misschien 1.5 uur om alles goed vast te leggen.
1 hour, 13 minutes.. is de langste afl van dit seizoen maar niet heel veel langer dan de andere afleveringen:TheBrut3 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:14:
[...]
Als ik de preview bekijk lijkt het dat ze beide doen in de laatste aflevering.
Ben benieuwd of de laatste aflevering langer is? Misschien 1.5 uur om alles goed vast te leggen.
Episode 201, "A Son for a Son": June 16 (1 hour, 4 minutes)
Episode 202, "Rhaenyra the Cruel": June 23 (1 hour, 12 minutes)
Episode 203, "The Burning Mill": June 30 (1 hour, 10 minutes)
Episode 204, "The Red Dragon and the Gold": July 7 (56 minutes)
Episode 205, "Regent": July 14 (1 hour, 7 minutes)
Episode 206: "Smallfolk": July 21 (1 hour, 10 minutes)
Episode 207: July 28 (1 hour, 7 minutes)
Episode 208: August 4 (1 hour, 13 minutes)
Bij deze serie heb ik het idee dat ze meer voor de sensatie van de draken gaan. Niet dat het slecht is want ik vind de draken fantastisch maar ik mis toch een beetje de spanning en interessante hoofdrolspelers die GoT wel had. Seizoen 1 werd vooral gedragen door Paddy Considine en Matt Smith en de jongeren maar dit seizoen mis ik de sterke persoonlijkheden wel een beetje.
De scene met Oscar Tully vond ik dan wel weer goed gedaan alhoewel ik bij Oscar iedere keer aan Lando Norris moest denken. Maar dat laatste komt denk ik door mijn F1 misvorming.
Maar wat een aflevering wel... Vermithooooor
Steam ID = Ackerfiets
Kan ik eindelijk beginnen met kijkendfbt schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:42:
komende zondag alweer de laatste aflevering waarnaar we hoogstwaarschijnlijk 1,5/2 jaar kunnen wachten helaas.. Vind dit soort series echt top, en de cast/acteerwerk vind ik echt van hoog niveau.
Ik ga ervan uit dat het dit keer geen 2 jaar gaat duren. Na het vorige seizoen hadden ze met stakingen en dergelijke te maken. Ik mag ook hopen dat ze nu een beetje in voren hebben gewerkt aangezien het verloop van het verhaal al helemaal duidelijk is. Ik hoop ook dat seizoen 3 weer 10 afleveringen krijgt want 8 is te weinig.dfbt schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:42:
komende zondag alweer de laatste aflevering waarnaar we hoogstwaarschijnlijk 1,5/2 jaar kunnen wachten helaas.. Vind dit soort series echt top, en de cast/acteerwerk vind ik echt van hoog niveau.
Ik meende dat dit seizoen maar 8 afleveringen had vanwege de vele CGI die nodig is voor de draken etc. Een soort van kostenbesparing dus. Wat ik vreemd vind want ze weten hoe het verhaal verloopt.
Want Verminthor en zijn 'heuj, Rhaenyra heeft voor snacks gezorgd' uitspatting was nogal chaotisch. Toch gek hoe Hugh als enige op zijn John Snows door te schreeuwen Verminthor zover kreeg. Je zag Verminthor reageren van 'eindelijk een waardige opvolger' terwijl Silverwing meer reageerde naar Ulf: 'mind your step, dat zijn drakeneieren, move' of omdat Ulf wel een drakenei leek te beschadigen zag Silverwing hem als mini draak aan?
Het joyriden van Ulf vond ik dan wel grappig. Beetje je nieuwe ride showen naar je flea bottom matties. Of was het inderdaad op verzoek van Rhaenyra om Aemond uit Kings Landing te krijgen en te tonen: jij mag dan wel de grootste draak hebben met Vhagar, wij hebben de meeste draken. Gevalletje Night King vs Jon Snow met zijn 'come at me bro' gebaar. Vhagar leek nog te reageren: lekker boeiend die nieuwe aanwinsten, hey ho let's go.
Verder ben ik benieuwd of ze Rhaena sheepstealer nog laten claimen / tamen volgende aflevering. En of we Dreamfyre van Haeleana te zien gaan krijgen. Aemond lijkt nu naarstig op zoek te zijn naar meer backup want 1 oversized draak vs nu wat 7 draken wordt een beetje ongelijk speelveld zo. Rhaenyra kan gewoon met zijn allen uitvliegen. Maar het risico is natuurlijk te groot.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 12:14 . Reden: Voor de zekerheid spoiler tag ]
Geen details spoilen please. Ik kijk geen trailers/leaks.autje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:40:
Net de leaks van de finale gezien.
spoiler:Om met Jon Snow te spreken: I don't want it.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 12:14 . Reden: Quote aangepast ]
Steam ID = Ackerfiets
Uiteraard niet.Family Guy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:41:
[...]
Geen details spoilen please. Ik kijk geen trailers/leaks.
Het lijkt mij dat hij gestuurd was aangezien de andere draken op hem leken te wachten. Ze hebben wel een deel van het verhaal geskipt lijkt het want er was geen introductie bij Rhaenyra zoals met Addam of Hull wel geval was. Ze vliegen door sommige delen heel terwijl andere dingen (Daemon) veel tijd nemen. De balans vind ik een beetje onevenwichtig. Dat was bij de eerste seizoenen van GoT veel beter.Joosie200 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:52:
Het joyriden van Ulf vond ik dan wel grappig. Beetje je nieuwe ride showen naar je flea bottom matties. Of was het inderdaad op verzoek van Rhaenyra om Aemond uit Kings Landing te krijgen en te tonen: jij mag dan wel de grootste draak hebben met Vhagar, wij hebben de meeste draken. Gevalletje Night King vs Jon Snow met zijn 'come at me bro' gebaar. Vhagar leek nog te reageren: lekker boeiend die nieuwe aanwinsten, hey ho let's go.
Ja, en naar ik begreep van het kijken naar de recap van alt shift X staat het stuk van Daemon kort en bondig opgetekend in het boek. Veel meer dan: Daemon vloog naar Harrenhal, probeert alle bannermen te verzamelen, wordt high van een drankje van Alys is het niet. Ja, dat ie er een jaar verblijft. Maar show dat niet maar vertel het dan. Iets met insert several hours later,... One eternity later.sjaool schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:09:
[...]
Het lijkt mij dat hij gestuurd was aangezien de andere draken op hem leken te wachten. Ze hebben wel een deel van het verhaal geskipt lijkt het want er was geen introductie bij Rhaenyra zoals met Addam of Hull wel geval was. Ze vliegen door sommige delen heel terwijl andere dingen (Daemon) veel tijd nemen. De balans vind ik een beetje onevenwichtig. Dat was bij de eerste seizoenen van GoT veel beter.
Begreep ook dat George RR Martin niet echt happy is met andere keuzes. Zo zouden draken niet van dragonstone zo maar gaan uitwaaien naar the Vale op zoek naar voedsel. Maargoed je hebt keuzes van de regisseur omdat het een dikke scène maakt en keuzes die je maakt onder het mom artistieke vrijheid. Als het boek je niet meer info geeft dan Daemon zit een jaar te chillen in Harrenhall en je hebt wel 8 afleveringen te vullen moet je wat.
Eens, maar als er lore is vind ik dat je jezelf daar in grote lijnen aan moet houden. Dat zijn in principe ook de rechten die je krijgt. Als je dan relatief grote onderdelen in het verhaal gaat veranderen dan moet je dat elders weer rechtzetten. Als je dat niet doet krijg je zo'n shitshow als season 1 van Rings of Power en als je dat niet wil doen, dan moet je zelf een fantasiewereld verzinnen want dan ben je vrij om te doen wat je wil.Joosie200 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:55:
Maargoed je hebt keuzes van de regisseur omdat het een dikke scène maakt en keuzes die je maakt onder het mom artistieke vrijheid. Als het boek je niet meer info geeft dan Daemon zit een jaar te chillen in Harrenhall en je hebt wel 8 afleveringen te vullen moet je wat.
Rhaena;
Verder een tussen spoilertags mijn verwachtingen van de laatste aflevering;
Mega spoiler over toekomst en mijn verwachtte cliffhanger;
[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 05-08-2024 09:35 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De trailer voor episode 8 was gewoon episode 8
Een aantal dingen die opvielen:
- De wind fluistert 'traitor' als Alfred praat met Daemon
- Lohar zou een man moeten voorstellen, ik dacht dat ik naar een vrouw aan het kijken was. Ze hebben de stem kunstmatig zwaarder gemaakt, maar nu klonk het als een cyborg
- Daarnaast vond ik die worstelscene in de modder veel te langdradig
- Helaena is de 'three eyed raven'?
- Ik denk dat Helaena en Alys dezelfde 'persoon' zijn
- De white walker in Daemon z'n visioen zag er goofy uit
Daarnaast denk ik dat er wat gebeurd is tijdens de ontwikkeling van de serie:
[ Voor 219% gewijzigd door doobieters op 05-08-2024 14:15 ]
Ik ben maar aan het boek begonnen.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 05-08-2024 22:20 ]
Ik lees juist dat we niet 2 jaar gaan wachten op S3. Waar lees jij dit?sjaool schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:59:
Maar 8 afleveringen en een opbouwend einde naar seizoen 3. Een beetje een tegenvaller na 2 jaar wachten. Op seizoen 3 kunnen we weer 2 jaar wachten heb ik begrepen. House of the Dragon is nog geen Game of Thrones daar had ik altijd een goed gevoel aan het einde van een seizoen. Nu blijf ik een beetje achter met een "was dit nu alles?" gevoel.
Ik ben maar aan het boek begonnen.
Hoop wel dat HoD afgemaakt kan/mag worden en dat het niks met geld te maken heeft..
doobieters schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:10:
Het was een enormespoiler:set up naar seizoen 2, net zoals seizoen 1 eindigde met een setup naar seizoen 2. Niet waar ik op had gehoopt, maar desondanks kijk ik erg uit naar het vervolg
Een aantal dingen die opvielen:
spoiler:- Waar zat Otto gevangen?
- De wind fluistert 'traitor' als Alfred praat met Daemon
- Lohar zou een man moeten voorstellen, ik dacht dat ik naar een vrouw aan het kijken was. Ze hebben de stem kunstmatig zwaarder gemaakt, maar nu klonk het als een cyborg
- Daarnaast vond ik die worstelscene in de modder veel te langdradig
- Helaena is de 'three eyed raven'?
- Ik denk dat Helaena en Alys dezelfde 'persoon' zijn
- De white walker in Daemon z'n visioen zag er goofy uit
Daarnaast denk ik dat er wat gebeurd is tijdens de ontwikkeling van de serie:
spoiler:Het lijkt er op dat er één of twee afleveringen zijn doorgeschoven naar seizoen 3 of simpelweg zijn geschrapt voor seizoen 2. In de behind the scenes werd gesproken over meerdere battles met draken.. maar we hebben er maar ééntje gezien. De laatste aflevering lijkt meer als een setup naar wat de echte finale had moeten zijn. Het is óf een rush job, of het geld was op, of ze hebben op het laatste moment besloten om wat zaken door te schuiven naar seizoen 3.
de dialogen zijn totaal niet interessant, misplaatste drama scenes, onnodige melancholische houdingen enz. waar blijven die kille, meedogenloze karakters met byzantijnse spelletjes?
de karakters in de raad aan tafel bij de koning/koningin zijn lachtertjes. het script neemt de tafel niet serieus. De serie doet alsof er maar 3 karakters bestaan en daar draait het hele verhaal om. Dit was juist de kracht van GoT. Iedereen was belangrijk.
otto hightower vind ik tot nu de meest GoT waardige speler in de serie met zijn prestatie. de rest lijkt uit een 90's teenage serie te komen.
[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 06-08-2024 09:47 ]
Google zegt mij dat men in 2025 aan seizoen 3 begint, wordt nu nog geschreven en dat die in 2026 live gaat. Tevens zegt Google mij dat er in totaal 4 seizoenen komen.Aschtra schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:52:
Ik lees juist dat we niet 2 jaar gaan wachten op S3. Waar lees jij dit?
Ik dacht dat ik ooit eerder had gezien dat er 5 seizoenen kwamen van 10 afleveringen, maar dat kan ik zo snel niet meer vinden.
https://www.forbes.com/si...gon-ending-after-season-4
Haha en ik dacht juist ergens ooit gelezen te hebben dat het na 3 seizoenen zou stoppen. Wel goed dat wij in ieder geval nu officieel weten dat het er 4 zijnTheBrut3 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:44:
[...]
Google zegt mij dat men in 2025 aan seizoen 3 begint, wordt nu nog geschreven en dat die in 2026 live gaat. Tevens zegt Google mij dat er in totaal 4 seizoenen komen.
Ik dacht dat ik ooit eerder had gezien dat er 5 seizoenen kwamen van 10 afleveringen, maar dat kan ik zo snel niet meer vinden.
https://www.forbes.com/si...gon-ending-after-season-4
Als aflevering vond ik episode 8 eigenlijk best wel goed maar het is inderdaad geen waardige season finale
ik moet zeggen dat ik het zelfs een smet vind voor de targaryen familie dat iedereen opeens een draak kan berijden
[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 06-08-2024 10:00 ]
Met kanttekening dat ze voor de serie is verwoked door 2 mannen samen te voegen en er een vrouw van te maken.TheFes schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:19:
Volgens deze wiki is Lothar gewoon een vrouw, maar wordt als man gezien vanwege haar leiderschapsrol.
In House of the Dragon
The character of Sharako Lohar, played by Abigail Thorn, is elaborated upon in House of the Dragon. In the adaptation, Lohar is a woman who is gendered as a man by her society because of her position of leadership, and she has several wives. The character's show version is apparently inspired by Racallio Ryndoon, a devious Tyroshi captain-general who has a dozen wives and sometimes likes to dress as a woman.
Eens. Vraag mij ook af waarom ze af hebben geweken van de lore, daar regelt Otto Hightower de deal op afstand als ik het goed heb begrepen.MevrouwDeKat schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:08:
Die Lanister bij de Triarchy vond ik niet echt sterk geschreven.
The schemes of Otto eventually bore fruit, as the High Council of the Triarchy accepted his offer of alliance in Tyrosh. Ninety warships, commanded by Admiral Sharako Lohar of Lys, swept from the Stepstones under the banners of the Three Daughters, bending their oars for the Gullet.
Gehoord op YouTube bij EmergencyAwesome. Die had het er zelfs over dat seizoen 3 ook maar 8 afleveringen krijgt. En inderdaad, seizoen 4 wordt waarschijnlijk ook meteen het laatste seizoen.Aschtra schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:52:
[...]
Ik lees juist dat we niet 2 jaar gaan wachten op S3. Waar lees jij dit?
Gelukkig komen er nog een paar spin-off series.
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 06-08-2024 11:37 ]
Het opbouwen naar iets vind ik prima maar laat mensen geen 2 jaar wachten.dfbt schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:04:
Voor mij hoeft t einde juist niet altijd mega spannend te zijn.. Vind het opbouwen van een heel mooi verhaal wel wat hebben.
Hoop wel dat HoD afgemaakt kan/mag worden en dat het niks met geld te maken heeft..
In seizoen 3 gaan er genoeg koppen rollen van wie en wat is nog even afwachten.Farabi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:26:
slecht seizoen dit. de serie slaagt er maar niet in om interessante karakters neer te zetten. daarnaast durft de serie te weinig en is continue terughoudend. er mogen best wat koppen rollen.
Ah, Jacearys has entered the chat.Farabi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:56:
overigens apart dat de bastaard in de kroeg erg bescheiden was en opeens heel erg van de hoogte deed nadat hij een draak kon berijden.
ik moet zeggen dat ik het zelfs een smet vind voor de targaryen familie dat iedereen opeens een draak kan berijden
Je moet me overtuigen want ik ben een van de sterkste krijgers!
*Duwt haar twee keer omver*
Oke je hebt me overtuigd!
Dat er niemand deze mensen tegenhoudt als dit soort scenes geschreven worden. Maar goed, de politieke agenda heeft hier ook meegespeeld. Door een transgender mee te laten doen inclusief gender swap kun je natuurlijk wat vinkjes zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Justevo op 06-08-2024 12:45 ]
Het deed mij een beetje denken aan Dorne en de Sand Snakes. Dat was ook zo anders en slechter dan de rest van GoT.Justevo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:36:
Goeie genade, ik moest af en toe gewoon wegkijken bij de scenes met Lohar. Wat ongelofelijk slecht geacteerd, slecht gecast en tenenkrommende totaal overbodige scenes.
Hahaha, ja dat dus, ik had ook Sand Snakes "all he wants is a bad pussy" vibes van die scenes.... brr.sjaool schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:42:
[...]
Het deed mij een beetje denken aan Dorne en de Sand Snakes. Dat was ook zo anders en slechter dan de rest van GoT.
Echt zo'n afsluiting die je met een leeg gevoel achterlaat, zonde.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Maar ik vond het geen heel spannend einde, meer zoiets van nou dit jaar kan seizoen 3 dan ook nog wel.
Maar goed we gaan het mee maken hoelang we moeten wachten
Veel opbouw is niet erg als het in een volgend seizoen ook stuk voor stuk de tijd krijgt. Dus een zeeslag met Corlys vs de triachy, Hightowers/Lannisters vs Starks 50 Grey beards / Riverland banners en natuurlijk Vhagar vs de rest.
Nog een keertje alt shift X'en en in de tussentijd maar hotd gaan lezen. Hebben we toch genoeg tijd voor. Sowieso typisch hoe na afronding van GoT George R R Martin nog steeds niet the winds of winter heeft gepubliceerd. Like hoeveel tijd heb je nodig. Hij lijkt meer plezier te halen uit het laten verfilmen van spin offs.
Ik hoop toch iets meer, het zouden zo'n 1000 Winter Wolves moeten zijn.Joosie200 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:47:
Starks 50 Grey beards
Of had ik dat verkeerd onthouden van het onderonsje tussen Cregan Stark en Jace. Zo van ik stuur je een klein aantal, maar het zijn veteranen in oorlog dus dit handjevol vecht zo goed als een tienvoudig leger.TheBrut3 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:07:
[...]
Ik hoop toch iets meer, het zouden zo'n 1000 Winter Wolves moeten zijn.
Verder wel mooi hoe ze via Daemon zijn Harrenhall subplot deze show nu hebben gelinkt aan Game of Thrones.
Knap dat @doobieters nog van alles ziet in deze aflevering. Zo was 'ie natuurlijk ook bedoeld. Wat dat betreft kijk ik wekelijks nog meer uit naar de terugblik van Alt Shift X, hoewel ik in zijn laatste video ook enig cynisme aantrof. Benieuwd hoe hij na deze seizoensafsluiter in de wedstrijd zit.
En ja, ik baal wel van het 'actieloze' einde terwijl er zo veel stond te gebeuren, maar des te meer zin heb ik in s03.
Steam ID = Ackerfiets
Ik heb ook wel genoten hoor, alleen bekruipt me het gevoel dat ze het verhaal onnodig rekken door er verhalen in te gooien die eigenlijk (het boek) slechts een voetnoot zijn (Daemon in Harrenhal) of zelfs compleet niet voorkomen (Lannister bij de Triarchy). Vanuit tv-perspectief kan ik dat wel volgen, maar (net als eerder bij GoT) blijkt helaas dat tv-makers niet zo goed zijn in 'bijverhalen' verzinnen.Family Guy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:33:
Ik lees heel veel negatieve 'meningen' hier, terwijl ik wel gewoon echt genoten heb van dit seizoen. Ik mis wat diepgang zoals in GoT, maar uiteindelijk is het verhaal me wel gewoon heel helder (en ook minder complex dan GoT) dus ik vermaak me wel gewoon, en heb ook veel zin in s03.
En ja, ik baal wel van het 'actieloze' einde terwijl er zo veel stond te gebeuren, maar des te meer zin heb ik in s03.
Volgens IMDB zou seizoen 4 trouwens in 2025 al live gaan, dus dat leert ons twee dingen:
1. We hoeven niet lang te wachten op seizoen 3.
2. Het verhaal wordt nog verder opgerekt

* Mits de info op IMDB klopt natuurlijk *
Dat zou wel knap zijn. Seizoen 3 wordt momenteel nog geschreven en komend jaar gaat die pas in productie. Productie van seizoen 2 tot launch van het seizoen was iets van 15 maanden.mefjoew schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:00:
Volgens IMDB zou seizoen 4 trouwens in 2025 al live gaan, dus dat leert ons twee dingen:
1. We hoeven niet lang te wachten op seizoen 3.
2. Het verhaal wordt nog verder opgerekt.
* Mits de info op IMDB klopt natuurlijk *
Ik had de hele tijd al een we krijgen een Fellowship of the Ring einde gevoel. Nu scheelde het bij die film dat het maar een jaar duurde voordat we verder gingen met het verhaal. De setup duurde zo lang dat ik al het gevoel had dat ze het niet gingen redden in de tijd die ze hadden voor de laatste aflevering.Angeloonie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:17:
Man wat een flutfinale, een van de slechtste die ik in tijden heb gezien bij een serie. Beetje dingen klaarzetten voor een volgend seizoen is OK, maar er gebeurt dan vaak wel *iets* in de finale, nu was het letterlijk enkel setup.
Echt zo'n afsluiting die je met een leeg gevoel achterlaat, zonde.
Dat was bij GoT iets duidelijker.
Ik heb de vier uur durende stream van Alt Shift X maar aangezet want een recap is er nog niet van de achtste aflevering. Tot vanavond honest trailers even een recap doet van de show.
GOT was gebaseerd op 5 boeken aan bronmateriaal, HotD op zo'n 80 pagina's van het boek Fire&Blood, dus wel te verklaren waarom het voor de schrijvers een stuk lastiger is om een goede serie te makenmister_S schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:28:
Het was een OK seizoen, niet echt bijzonder. Ik merk wel dat deze show beduidend slechter/simpeler geschreven is dan de eerste seizoenen van GoT. Ze proberen hun best te doen en zo groots te zijn als GoT in de hoogtijdagen, maar het lijkt een stel kleuters die de echte professionals probeert te imiteren.
Nouja, GRRM was betrokken toch? Dus misschien eerder 'raar' dat ze zijn invloed beperkt hebben (was eerder in dit topic iets over gepost dacht ik)?segil schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
GOT was gebaseerd op 5 boeken aan bronmateriaal, HotD op zo'n 80 pagina's van het boek Fire&Blood, dus wel te verklaren waarom het voor de schrijvers een stuk lastiger is om een goede serie te maken
Volgens mij beperkt, vooral voordat de productie begon, daarna niet meer.mefjoew schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:50:
[...]
Nouja, GRRM was betrokken toch? Dus misschien eerder 'raar' dat ze zijn invloed beperkt hebben (was eerder in dit topic iets over gepost dacht ik)?
https://screenrant.com/ho...-role-production-details/
https://www.soapcentral.c...-season-finale-approaches
[ Voor 11% gewijzigd door segil op 22-08-2024 09:15 ]
Dat wist ik niet, heb hier nog 2/3 boeken op de plank liggen maar zat eraan te denken om HotD hierna op te pakken ipv erg lang te gaan wachten (en dan teleurgesteld worden).segil schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:52:
[...]
GOT was gebaseerd op 5 boeken aan bronmateriaal, HotD op zo'n 80 pagina's van het boek Fire&Blood, dus wel te verklaren waarom het voor de schrijvers een stuk lastiger is om een goede serie te maken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ah joh, bij de Hobbit-trilogie is het toch ook gelukt?segil schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Nomen nescio
Met dien verschil dat de Hobbit meer dan 80 pagina's waren, en Peter Jackson de rest heeft gebaseerd op andere stukken tekst van Tolkien.Bra-Jo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Ah joh, bij de Hobbit-trilogie is het toch ook gelukt?
Gelukkig zijn er ook fan edits van de Hobbit, die de 3 films reduceren naar een meer boek getrouwe film.
Maar daar lijkt het bij zowel de Westeros als Middle Earth tv werelden aan te ontbreken wanneer ze buiten het source material om gaan werken.
Wat een seizoen tot nu toe!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic