Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Joosie200 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

De dragon pit masters gaan een Targ heus niet in de weg staan. Onderonsje in high valyrian en je verwacht een: thou shall not pass move? Naah. Opmerkelijker vond ik hoe de dragon pit kennelijk een armor klaar heeft liggen. Want Rhaenys ontsnapte in jurk en mantel. Maar eenmaal op Maelys zat ze in een full sized armor.
Die hele dome stond vol met ridders/soldaten. Ik vind het toch echt heel vreemd dat andere uitgangen (lees: ingangen van de kelders waar de draken zich bevinden) niet worden beveiligd. En ook dragon pit masters zullen vast ergens een kant kiezen (ging zo'n beetje de hele aflevering over). We zullen het nooit weten, het is immers niet in beeld gebracht. Het is wel direct het gevoel wat ik kreeg, toen ze het hoekje om ging.

De armor is ook opmerkelijk maar wat mij betreft juist veel makkelijker te verklaren. Het is best aannemelijk dat er dichtbij ieders draak een kast/kist met armor wordt bewaard. Een drakenrijder zou immers snel moeten kunnen handelen en zijn/haar draak met armor beklimmen. Daar heb ik dan aanzienlijk minder moeite mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik weer heb genoten van deze aflevering. Er zat van alles in. Een ontzettende in your face poging op een coup the plegen, een tegenstander daar tegen die het met de dood heeft moeten bekopen, een koningin die er na 8 afleveringen nu pas achter komt dat ze gebruikt wordt door alles en iedereen ;), een
spoiler:
rukkende
gehandicapte en een kapotte draak!

---

Nu even serieus, het was een goede aflevering. Veel mensen hebben kritiek op de zoektocht maar Aegon maar dat gaf precies een inkijkje in hoe de touwtjes op de achtergrond worden bestuurd. Immers, zonder de white whisperer hadden Otto en Alicent waarschijnlijk nooit zo snel Aegon gevonden. Het gaf ook mooi aan dat hoewel je broers bent en in dezelfde organisatie werkt dat niet betekent dat je dezelfde idealen nastreeft. Het was vrij duidelijk dat de een voor Otto was en de ander voor Allicent.

Een dingetje van kritiek is dan toch wel het gestuntel aan het begin in de small council. Men had toch moeten weten dat het hoofd van de kings guard ( kan even niet op zijn naam komen ) niet zomaar voor en coup zou gaan? Als er iemand zijn eer hoog wil houden is hij het wel dat is in de afgelopen afleveringen wel naar voren gekomen. Dat Otto hem dan ook vraagt om Rheanera te vermoorden vond ik nogal naief?

Ben heel benieuwd naar de laatste aflevering en hoe dat men op Dragonstone het nieuws zullen ontvangen dat er een coup gepleegd is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
bazzemans schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:32:
@Piet_Piraat7 Dat gevoel gaf het mij inderdaad ook wel. Ondanks dat ik het wel een hele toffe scène vond. Je vraagt je toch af of er geen andere uitgang zou zijn. Aan de andere kant, ook wel heel erg saai als ze via de achterdeur gewoon weg was gevlogen. Er moest wel even een signaal uitgaan naar kamp Aegon.

Ik vond het opmerkelijker dat ze zonder noemenswaardige weerstand (althans niet in beeld) bij haar draak kon komen. Ik neem aan dat de beveiliging van draken, zeker op zo'n key moment, wel beter op orde zou zijn :+.

Edit: nog een toevoeging. Het binnenstormen en pletten van mensen, toont wellicht ook wel de complete minachting voor het volk dat de elite heeft. Dat vond ik namelijk ook wel doorsijpelen in deze aflevering; het verschil in beleving tussen elite, volk en dat wat er tussenin staat en een andere rol pakt (zoals white worm).
Ik vind het, nu ik er wat meer over nadenk, ook wel vreemd dat ze zelf niet is geplet. Ik bedoel de schouders/rug van de draak lijken mij het sterkste punt om het plafond omhoog te drukken, precies waar de rijder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vond het een aardige aflevering. niet zo goed als E08. die zoektocht naar Aegon vond ik niet heel boeiend, en die entree van Meleys een beetje ongeloofwaardig eigenlijk. als je het doet, doe het dan goed. binnenstormen, blazen en wegrennen, wat heeft dat voor zin? waarom niet platbranden, dan had ze zichzelf heel wat ellende bespaard. ik begreep van Alt Shift X ook dat dit niet in de boeken voorkomt.

anyway, voor wie de boeken gelezen heeft, hoeveel seizoenen kunnen we verwachten denk je? kunnen ze dit uitmelken tot aan het begin van GoT qua tijdspanne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
habermas schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:26:
vond het een aardige aflevering. niet zo goed als E08. die zoektocht naar Aegon vond ik niet heel boeiend, en die entree van Meleys een beetje ongeloofwaardig eigenlijk. als je het doet, doe het dan goed. binnenstormen, blazen en wegrennen, wat heeft dat voor zin? waarom niet platbranden, dan had ze zichzelf heel wat ellende bespaard. ik begreep van Alt Shift X ook dat dit niet in de boeken voorkomt.

anyway, voor wie de boeken gelezen heeft, hoeveel seizoenen kunnen we verwachten denk je? kunnen ze dit uitmelken tot aan het begin van GoT qua tijdspanne?
Waarschijnlijk doen ze dit zo om toch een soort van 9e aflevering zoals het hoort te hebben. Ik weet niet hoe het in het boek gebeurd maar mij lijkt platbranden ook niet heel handig

a) het blijft toch ergens familie ( targaryens)
b) als je dat al zou doen weet je een ding zeker. Er komt gezeik van. Nu kun je nog hopen dat het een opstandje was, met wat doden onder het gepeupel, maar de highborn hebben het overleeft

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
JvS schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:42:
[...]
Aegon is gewoon een rare snuiter, een sadist die her en der vrouwen verkracht, die geniet van die gevechten met kinderen, die totaal wars is van macht, totdat-ie het heeft.
Ik kreeg eerder het idee dat dat kleine jongetje met witte haar (in de hoek) zijn bastardzoon is en hij daar naar toe ging vanwege hem, niet vanwege het vechten. Maar ik kan mis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
segil schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Ik kreeg eerder het idee dat dat kleine jongetje met witte haar (in de hoek) zijn bastardzoon is en hij daar naar toe ging vanwege hem, niet vanwege het vechten. Maar ik kan mis zitten.
Aemond vertelde Cole dat Aegon maar wat graag daar kwam. Eerst sleurde ie Aemond mee, later ging Aegon er juist heen vanwege de kindergevechten en om de nodige bastards te verwekken. Waarvan het blonde jochie in de hoek dus in elk geval 1 bastaard al is. Als dat nieuws naar buiten komt staan kamp Alicent vs kamp Rhyaraera weer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Joosie200 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

Aemond vertelde Cole dat Aegon maar wat graag daar kwam. Eerst sleurde ie Aemond mee, later ging Aegon er juist heen vanwege de kindergevechten en om de nodige bastards te verwekken. Waarvan het blonde jochie in de hoek dus in elk geval 1 bastaard al is. Als dat nieuws naar buiten komt staan kamp Alicent vs kamp Rhyaraera weer gelijk.
Staan ze dan weer gelijk, omdat Aegon ook bastaards heeft? Of doel je op iets anders?

Ik heb juist de indruk dat de Westeros heel vergevingsgezind is voor mannen met bastaards maar dat het heel anders vergaat met vrouwen met bastaards. Een bastaard van een vrouw heeft bijvoorbeeld geen enkele claim op wat dan ook, terwijl dat voor een bastaard van een man wel kan gelden. Mits de claim wordt bevestigd door papa of anderszins bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

Staan ze dan weer gelijk, omdat Aegon ook bastaards heeft? Of doel je op iets anders?
Dat beide families bastards hebben. En ja natuurlijk hangt er een zweem van: een kerel is stoer, maar een vrouw is een hoer bij rondsletten. Dat was al tijdens de middeleeuwen waar GoT op gebaseerd is en tegenwoordig niet veel anders in het Tinder tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Joosie200 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

Dat beide families bastards hebben. En ja natuurlijk hangt er een zweem van: een kerel is stoer, maar een vrouw is een hoer bij rondsletten. Dat was al tijdens de middeleeuwen waar GoT op gebaseerd is en tegenwoordig niet veel anders in het Tinder tijdperk.
Oke. Met dat laatste geef je toch eigenlijk dan zelf ook al aan dat het beide hebben van bastaards de verhoudingen niet in balans brengt?

Mijn verwachting is dat het karakter van Aegon nog wel een rol gaat spelen, maar zijn bastaards verder niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Aegon heeft alles in zich om Joffrey 2.0 te worden (eigenlijk omgekeerd dan natuurlijk, maar laten we onze kijkervaring aanhouden in plaats van de chronologie erachter ;-). Dat gaat nog wel wat schokkende beelden opleveren in seizoen 2, zo verwacht ik. Zie in Aemond iemand die zich á la The Mountain gaat profileren, hoewel de tweeling uit de laatste aflevering natuurlijk meer richting de Mountain/Hound-clash gaat.

Voor wat betreft de bastards: het hebben ervan is niet zozeer een probleem; waar het vooral om gaat is dat Rhaenyra haar buitenechtelijke kinderen vooraan in de erfopvolging staan, omdat ze volgens haar niet buitenechtelijk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:14
Een van de buitenlandse HBO outlets heeft de laatste episode te vroeg online gezet en die zweeft nu al rond het web:
https://variety.com/2022/...hbo-statement-1235411207/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
mefjoew schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:53:
Voor wat betreft de bastards: het hebben ervan is niet zozeer een probleem; waar het vooral om gaat is dat Rhaenyra haar buitenechtelijke kinderen vooraan in de erfopvolging staan, omdat ze volgens haar niet buitenechtelijk zijn.
Volgens mij vinden de lords het ook erger dat het bastaards van een vrouw zijn. "The seed is strong" word vaker in de boeken gebruikt om aan te geven dat de genetische bijdrage van de man groter/belangrijker is. Daarom lijken bastaards vaak op hun vader en niet op hun moeder.

Tel daar bij op dat een deel van de lords toch al niet blij is met een koningin en een ander deel oppertunistisch is en voila.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Nou, ik ben ook weer bij. Ik moet zeggen dat ik het vanaf aflevering 6 eigenlijk wel beter begin te vinden. De spanningen en intriges worden steeds groter. En nu ik er eenmaal lekker inzit is het alweer de laatste aflevering :P

Waar ik me nu nog het meeste aan stoor is het gebrek aan veroudering van een hoop karakters. Er zit zo'n 20 (?) jaar tussen aflevering 1 en 9, maar veel karakters zien er nog exact hetzelfde uit met hier en daar misschien een grijze haar. Wat mij betreft hadden ze er wel een draak of twee minder in mogen stoppen en dat budget spenderen aan het jonger maken van karakters in de eerste 5-7 afleveringen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
ph4ge schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Volgens mij vinden de lords het ook erger dat het bastaards van een vrouw zijn. "The seed is strong" word vaker in de boeken gebruikt om aan te geven dat de genetische bijdrage van de man groter/belangrijker is. Daarom lijken bastaards vaak op hun vader en niet op hun moeder.

Tel daar bij op dat een deel van de lords toch al niet blij is met een koningin en een ander deel opportunistisch is en voila.
Goed punt. Misschien verwoordde ik het ook wat te zacht, maar inderdaad: Rhaenyra's bastards zullen nooit als troonopvolger worden gezien. Zou interessant zijn als ze voor de keuze komt te staan om haar 'nieuwe' kinderen (die met Daemon) boven de andere twee te plaatsen 'for the sake of the realm'. Wat dat betreft zal er sowieso een andere wind moeten gaan waaien in dat kamp, want het ontbreekt daar ten opzichte van de groenen toch echt aan 'rücksichtlose dadendrang'. Daemon-time dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
Wat een aflevering weer. Vooral de visuals zijn weer top. Ik moet zeggen dat de GoT hype van de eerdere seizoenen toch weer aardig aangewakkerd is bij mij. Nu begint het wachten weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Geweldige aflevering inderdaad en mijn lore kennis kreeg een zet. Ik dacht dat de andere zoon het niet zou redden.

Maar goed introductie seizoen geweest. Soms misschien iets te langdradig, maar vooruit. Introductie voorbij, nu tijd voor echte actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mooie aflevering om dit seizoen mee af te sluiten.

[ Voor 82% gewijzigd door Joosie200 op 24-10-2022 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we boeken echt totaal uit dit topic weren? Iedereen plaatst allemaal non spoiler dingen in spoilertags. Als er in die spoilertags ook allemaal echte spoilershtit komt, vind ik dat niet echt chill.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
JvS schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:59:
Zullen we boeken echt totaal uit dit topic weren? Iedereen plaatst allemaal non spoiler dingen in spoilertags. Als er in die spoilertags ook allemaal echte spoilershtit komt, vind ik dat niet echt chill.
Dus ik mag geen vraag stellen aan mensen die het bronmateriaal gelezen hebben en geen spoiler tag gebruiken. Het is weer Tweakers being Tweakers. Ben gewoon benieuwd en om het niet direct zichtbaar te hebben daar heb je spoilertags voor. Maar is goed ik trek mijn vorige post wel leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 18:39

PB-powell

Mr. Laziness

It giet oan :9~
Had ergens verwacht wat er gebeurde, maar hoe was wel fantastisch gebracht. Ook het besef bij aemond wat ie heeft gedaan om was erg mooi om te zien.
Jammer dat het lange wachten nu begint, ik las dat ze pas lente volgend jaar beginnen met filmen

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54
PB-powell schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:16:
Had ergens verwacht wat er gebeurde, maar hoe was wel fantastisch gebracht. Ook het besef bij aemond wat ie heeft gedaan om was erg mooi om te zien.
Jammer dat het lange wachten nu begint, ik las dat ze pas lente volgend jaar beginnen met filmen
Poh dat duurt dan wel ontzettend lang voordat het weer op HBO komt, het liefst wil je nu gewoon door kijken

Misschien toch maar opnieuw beginnen met Game of Thrones dan..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 10:03
Vraag voor de lezers. Om het lange wachten dragelijk te maken heb ik het e-book van Fire & Blood gekocht. Nu heb ik in diverse podcasts al het eea gehoord over de stijl waarin het boek geschreven is. Is het wenselijk om het boek van voor tot achter te lezen of zou je ook kunnen beginnen bij bijvoorbeeld "heirs of the dragon"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
Gynnad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:13:
[...]

Poh dat duurt dan wel ontzettend lang voordat het weer op HBO komt, het liefst wil je nu gewoon door kijken

Misschien toch maar opnieuw beginnen met Game of Thrones dan..
Idd, maar behalve HOTD is er ook geen reden om het abonnement actief te houden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

eno_W schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:08:
Vraag voor de lezers. Om het lange wachten dragelijk te maken heb ik het e-book van Fire & Blood gekocht. Nu heb ik in diverse podcasts al het eea gehoord over de stijl waarin het boek geschreven is. Is het wenselijk om het boek van voor tot achter te lezen of zou je ook kunnen beginnen bij bijvoorbeeld "heirs of the dragon"?
Ik vond het vooral lezen als een lang Wikipedia-artikel. Dus doorbladeren kan prima.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
Bossie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Westworld!! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:33
Wat ik mij nu afvraag is: "Zeiden ze in die tijd ook al fuck"?. Ik hoor met enig regelmaat scheldwoorden van nu.
Weet niet of dit hier aan bod was gekomen, zoja, ik heb er niet naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42
Paddywacker schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:21:
Wat ik mij nu afvraag is: "Zeiden ze in die tijd ook al fuck"?. Ik hoor met enig regelmaat scheldwoorden van nu.
Weet niet of dit hier aan bod was gekomen, zoja, ik heb er niet naar gezocht.
Het viel me ook op. Ik vroeg me af of het de eerste keer was maar ik denk dat the Hound in GOT ook wel fuck zei.
Die tijd, welke tijd? Het lijkt op onze middeleeuwen maar dat wil niet zeggen dat je het daarmee met alles kan vergelijken. Draken hadden we niet.
Dat vind ik wel een beetje een ding worden. Ik snap dat het in deze wereld veel om de draken draait. Ik hoop alleen niet dat straks in seizoen twee de koningin kant makkelijk de (verwachte) oorlog wint omdat ze meer draken heeft dan de kant van de koning. Ik hoop meer dat het ook echte veldslagen op land en zee worden zonder teveel inmenging van de draken. En natuurlijk veel politiek gekonkel. Dat was het mooie bij GOT, uiteindelijk kwam Danny wel met haar draakjes maar dat waren er maar 3. Nu hebben we het over bijna 20 draken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Timminator schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Het viel me ook op. Ik vroeg me af of het de eerste keer was maar ik denk dat the Hound in GOT ook wel fuck zei.
Fuck the King
[YouTube: Sandor Clegane - Tyrion Lannister "Fuck the Kingsguard. Fuck the city. Fuck the king."]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Bossie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:17:
[...]

Je kunt Friends oneindig terug kijken ;)

Ik deel het met 2 vrienden, dus voor die 1,33 per maand ga ik het niet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
Gynnad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Je kunt Friends oneindig terug kijken ;)

Ik deel het met 2 vrienden, dus voor die 1,33 per maand ga ik het niet opzeggen.
ah idd, hbo was 3,50 ofzo per maand :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En verder genoeg andere series en films. Met die 50% korting (afwachten wat ermee gaat gebeuren) vind ik het voor €3 atm wel prima.

Ik ben benieuwd wie er in seizoen 2 een draak gaat claimen. Want Daemon lijkt dus Verminthor gevonden te hebben, de draak die Jaeharys dus had als dragon rider. Die lijkt mij wel geschikt als tegenhanger van Vhagar. Je hebt toch een van de twee dochters van Laena die nog geen draak heeft maar uit was op Vhagar. Nou Verminthor is beschikbaar. En komt de draak van Laenor nog terug. Gezien Laenor nog leeft zal die geen andere dragon rider accepteren.

En of we dan een kopie krijgen van hoe Kings Landing belegerd gaat worden. Wellicht wel een kopie van de black water bay battle nu Corlys zijn steun heeft toegezegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• doobieters
May I present to you..

Queen Rhaenyra Targaryen, First of her name, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady of the Seven Kingdoms, and Protector of the Realm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxZekgUOE8vH1K4XvCCUnhcV6rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQXuqucPDrid3H2MZcEyhVZV.jpg?f=fotoalbum_large

Kippenvel bij deze scene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 18:40

On_E

Housemusic

Uiteindelijk toch een prima eerste seizoen geworden wat mij betreft, de laatste afleveringen maakten een hoop goed.

Nu 2 jaar wachten… :(

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
eno_W schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:08:
Je kunt rustig op dat punt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:20:
Uiteindelijk toch een prima eerste seizoen geworden wat mij betreft, de laatste afleveringen maakten een hoop goed.

Nu 2 jaar wachten… :(
Hoezo twee jaar, wordt seizoen 2 niet gewoon in 2023 uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 18:40

On_E

Housemusic

Scapa Flow schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Hoezo twee jaar, wordt seizoen 2 niet gewoon in 2023 uitgebracht?
Volgens mij beginnen de opnames in 2023, dus hooguit einde van het jaar dan misschien?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Opnames beginnen zomer 2023, seizoen komt uit in 2024.

En ja, dat is veel te ver weg :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:11:
Opnames beginnen zomer 2023, seizoen komt uit in 2024.

En ja, dat is veel te ver weg :(.
:(

Dan maar beginnen om de boeken te lezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Laten we hopen dat ze een beetje opschieten met het tweede seizoen ;) Deze laatste aflevering was weer eentje om van te smullen. Wat ik vooral heel sterk vond is hoe dat Rheanys haar man voor het blok zet om voor Rhaenyra te kiezen.

En als je dit vergelijkt met hoe dat Alicent in de vorige aflevering in een shitshow terecht kwam vlak nadat haar man overleed zie ik veel parallellen tussen de twee. Ook al willen ze dat misschien niet toegeven. Ook Rhaenyra wordt eigenlijk door mannen gestuurd maar heeft de touwtjes iets strakker in handen.

De laatste scene, het gevecht, moet toch wel gezegd worden. Hiermee
  • Is aangetoond dat de Targaryens / Valyrians hun draken niet altijd onder controle hebben.
  • Aemond nu iets gedaan heeft wat verregaande gevolgen gaat hebben. Zijn draak heeft eigenhandig een directe oorlogsverklaring aan Rhaenyra gebracht. En gezien de reactie van Aemond is dat niet wat ie had gewild.
Verder zie je ook meteen welke achterstand Rhaenyra heeft. Dacht ze nou werkelijk dat wanneer je een paar dagen later (dan de rest) hoort dat je vader is overleden en je aartsrivaal op de troon is gaan zitten dat diezelfde aartsrivaal er geen werk van zou maken om diverse banden strak aan te trekken? De scene bij de Bolton boy geeft dat pijnlijk duidelijk aan.

Wat ik mij nu wel afvraag is wat de tactische importantie is van de zege van Valyrians op de stepstones?

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 26-10-2022 08:25 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit vond ik de minste aflevering van allemaal helaas.

die aemond lijkt wel op een metal gear solid/yakuza (majima) character met zijn look en mimiek.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 26-10-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:49:
dit vond ik de minste aflevering van allemaal helaas.

die aemond lijkt wel op een metal gear solid/yakuza (majima) character met zijn look en mimiek.
maar waarom vond je het de minste aflevering dan? Toch niet alleen maar door het uiterlijk van Aemond?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

maar waarom vond je het de minste aflevering dan? Toch niet alleen maar door het uiterlijk van Aemond?
nee, die uiterlijk had die al langer :P

deze aflevering was gewoon automatische piloot. afsluiten en vakantie. dit kon makkelijk de 5e of 6e aflevering worden in de serie. als afsluiter vond ik het tegenvallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 26-10-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Webgnome schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:55:
Wat ik mij nu wel afvraag is wat de tactische importantie is van de zege van Valyrians op de stepstones?
Werd uitgelegd in de aflevering. Blokkeren van handelsroutes naar King's Landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Werd uitgelegd in de aflevering. Blokkeren van handelsroutes naar King's Landing.
klopt inderdaad. Dat was ik even vergeten. Misschien vanavond de aflevering nog eens kijken ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Webgnome schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:55:
Laten we hopen dat ze een beetje opschieten met het tweede seizoen ;) Deze laatste aflevering was weer eentje om van te smullen. Wat ik vooral heel sterk vond is hoe dat Rheanys haar man voor het blok zet om voor Rhaenyra te kiezen.
Wat ik dan weer minder sterk vind is dat ik het ongeloofwaardig vind dat Rhaenys kiest voor Rhaenyra, van wie ze overtuigd is dat ze achter de moord op haar zoon zit. Rhaenys is het minst logische karakter in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
autje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Wat ik dan weer minder sterk vind is dat ik het ongeloofwaardig vind dat Rhaenys kiest voor Rhaenyra, van wie ze overtuigd is dat ze achter de moord op haar zoon zit. Rhaenys is het minst logische karakter in de serie.
Daar zeg je iets. Waarschijnlijk gaat de liefde voor haar 'volk' iets verder dan die voor de verraders van Hightower

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Webgnome schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Daar zeg je iets. Waarschijnlijk gaat de liefde voor haar 'volk' iets verder dan die voor de verraders van Hightower
Ze had ook gewoon Zwitserland kunnen blijven, zoals Corlys ook van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

klopt inderdaad. Dat was ik even vergeten. Misschien vanavond de aflevering nog eens kijken ;)
Wanneer Corlys verschijnt op Dragon Stone was dat zijn opmerking. Via de stepstones zullen de Velaryons alle handel beheersen op zee. En dus laten zij geen enkel cargo schip meer aanmeren in Kings Landing. Daarmee kun je Kings Landing uithongeren, beleger de boel met de draken en klaar ben je.

Maargoed eerst maar zien of Rhaenyra zich aan dat plan gaat houden. Alle rede is de deur uit. When dragons go to war people burn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Omdat Rhaenys de queen who never was is. En Rhaenyra dat nu overkomt dankzij de Hightowers. Wat Daemon al zei: that bitch murdered your father and stole your birth right. Nou is Rhaenyra de nieuwe queen who never was. Als zelfs de Baratheons zo wispelturig zijn op storms end door alleen een man op de troon te willen herbeleefde Rhaenys op Maelys haar moment toen Viserys gekroond werd.

Dus die kunnen elkaar over en weer begrijpen. Zeker nu ook Rhaenyra doormaakt wat is het om als moeder kinderen te verliezen. Dus ja het Zwitserland idee was wel als eerste opgekomen bij Corlys maar zolang hun kleinkinderen zijn uitgehuwelijkt aan de strong boys ontkom je niet aan een gevecht wat Rhaenys zei. Otto wilde al een Robert Baratheon move doen: kill all the bastards. Iets waar Larys vast voor te porren is als ie meer feetpics krijgt van Alicent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Joosie200 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Omdat Rhaenys de queen who never was is. En Rhaenyra dat nu overkomt dankzij de Hightowers. Wat Daemon al zei: that bitch murdered your father and stole your birth right. Nou is Rhaenyra de nieuwe queen who never was. Als zelfs de Baratheons zo wispelturig zijn op storms end door alleen een man op de troon te willen herbeleefde Rhaenys op Maelys haar moment toen Viserys gekroond werd.

Dus die kunnen elkaar over en weer begrijpen. Zeker nu ook Rhaenyra doormaakt wat is het om als moeder kinderen te verliezen. Dus ja het Zwitserland idee was wel als eerste opgekomen bij Corlys maar zolang hun kleinkinderen zijn uitgehuwelijkt aan de strong boys ontkom je niet aan een gevecht wat Rhaenys zei. Otto wilde al een Robert Baratheon move doen: kill all the bastards. Iets waar Larys vast voor te porren is als ie meer feetpics krijgt van Alicent.
Aan het begin van de aflevering zegt ze nog dat het niet haar oorlog is. De draait lijkt te komen doordat ze ziet dat Rhaenyra terughoudend is, in tegenstelling tot heethoofd Daemon. Dat zegt ze ook tegen Corlys, dat Rhaenyra de enige is die de Seven Kingdoms nog enigzins bij elkaar houdt en niet in een oorlog stort. Dus omdat ze ziet dat Rhaenyra zich inhoudt spreekt ze haar steun uit, inderdaad ook omdat ze haar kleindochters zich ziet toewijden aan Rhaenyra. Dat zou voor mij te weinig zijn om over de moord op mijn zoon heen te stappen.

Overigens nogal ironisch dat ze Rhaenyra's terughoudendheid bewondert. Daar had ze zelf in de vorige aflevering ook wel wat van mogen laten zien, in plaats van honderden onschuldige mensen de dood in te jagen.

In mijn ogen zit er weinig logica achter haar beslissingen. Maar goed, ik vind ook weinig logica terug in het feit dat Corlys vanuit de Stepstones naar Dragonstone vaart. Zijn thuisbasis Driftmark was logischer geweest, niet in het minst omdat dat op de route lag. De Velaryons, de schrijvers hebben geen idee wat ze ermee aan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Timminator schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Die tijd, welke tijd? Het lijkt op onze middeleeuwen maar dat wil niet zeggen dat je het daarmee met alles kan vergelijken. Draken hadden we niet.
Dat vind ik wel een beetje een ding worden. Ik snap dat het in deze wereld veel om de draken draait. Ik hoop alleen niet dat straks in seizoen twee de koningin kant makkelijk de (verwachte) oorlog wint omdat ze meer draken heeft dan de kant van de koning. Ik hoop meer dat het ook echte veldslagen op land en zee worden zonder teveel inmenging van de draken. En natuurlijk veel politiek gekonkel. Dat was het mooie bij GOT, uiteindelijk kwam Danny wel met haar draakjes maar dat waren er maar 3. Nu hebben we het over bijna 20 draken geloof ik.
Maar zoals ook al meerdere keren in de serie aan bod is gekomen: draken zijn een soort WMD. Je zet ze niet lukraak in (tenzij je natuurlijk doordraait, zie Daeny in het laatste seizoen GoT).
Ook zag je in deze aflevering mooi dat twee draken bij elkaar ongewilde gevolgen kan hebben.

Daarnaast: draken zijn massavernietigingswapens, maar je zult toch troepen nodig hebben om een gebied daadwerkelijk te bezetten/in te nemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
autje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Aan het begin van de aflevering zegt ze nog dat het niet haar oorlog is. De draait lijkt te komen doordat ze ziet dat Rhaenyra terughoudend is, in tegenstelling tot heethoofd Daemon. Dat zegt ze ook tegen Corlys, dat Rhaenyra de enige is die de Seven Kingdoms nog enigzins bij elkaar houdt en niet in een oorlog stort. Dus omdat ze ziet dat Rhaenyra zich inhoudt spreekt ze haar steun uit, inderdaad ook omdat ze haar kleindochters zich ziet toewijden aan Rhaenyra. Dat zou voor mij te weinig zijn om over de moord op mijn zoon heen te stappen.

Overigens nogal ironisch dat ze Rhaenyra's terughoudendheid bewondert. Daar had ze zelf in de vorige aflevering ook wel wat van mogen laten zien, in plaats van honderden onschuldige mensen de dood in te jagen.

In mijn ogen zit er weinig logica achter haar beslissingen. Maar goed, ik vind ook weinig logica terug in het feit dat Corlys vanuit de Stepstones naar Dragonstone vaart. Zijn thuisbasis Driftmark was logischer geweest, niet in het minst omdat dat op de route lag. De Velaryons, de schrijvers hebben geen idee wat ze ermee aan moeten.
Nee, ze zegt dat het niet aan haar is om de oorlog te starten. En schijnbaar geeft ze toch ook genoeg om Jacaerys, Lucerys en Joffrey, omdat ze bang is dat hen wat aangedaan wordt wanneer Aegon koning is. In combinatie met wat hierboven al gezegd is voelde het voor mij wel geloofwaardig dat ze de kant van Rhaenyra koos.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0-qlxI_PYuXk73CNu7f2vct_2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiTBYrPltCzlBhHkJPQqsHkM.jpg?f=fotoalbum_large

In the meantime @ Kings Landing

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 26-10-2022 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 11:56
PB-powell schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:16:
Ja, die laatste scene met Daemon was ook briljant, en dan die blik van Rhaenyra, sh*t fire is about to hit the fan :P
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFR_xdqplko454mK8Y3SFVqkaRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FMZYUGK7y0r1CgJMq7kBfZce.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Nee, ze zegt dat het niet aan haar is om de oorlog te starten. En schijnbaar geeft ze toch ook genoeg om Jacaerys, Lucerys en Joffrey, omdat ze bang is dat hen wat aangedaan wordt wanneer Aegon koning is. In combinatie met wat hierboven al gezegd is voelde het voor mij wel geloofwaardig dat ze de kant van Rhaenyra koos.
Het is de kant van haar eigen volk zoals ik al aangaf. Als de Hightowers aan de macht/blijven weet je zeker dat je targaryen volkje het onderspit moet delven..

spoiler:
maar stiekem weten de mensen die GoT hebben gezien de uitkomst al natuurlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]
Dat is hier al eerder aangehaald: Ze beschouwen zichzelf als goden boven het normale volk. Dan tellen burgerlevens niet, enkel overwinningskansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik snap niet waarom het zo lang moet duren voor seizoen 2. Waarom eerst wachten wat mensen van seizoen 1 vinden en daarna een half jaar wachten voor je weer gaat filmen? GoT is toch ook gewoon doorgegaan, elk jaar een seizoen.

Is 2 jaar wachten nu hip? The Witcher duurde 2 jaar, Rings of Power gaat ook 2 jaar duren en Hot D schijnbaar ook. Volgens mij had HBO dikke winst kunnen maken door dit jaar gewoon door te filmen zodat er komend jaar een seizoen kan komen.

Volgens mij staat het verhaal van alle seizoenen al op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:31
omdat er bij elke serie (ondanks GoT hype) cijfers keihard zijn voor beslissingen. ( in TV wereld zie je soms dat er na 2-3 afleveringen al een stekker uit gehaald word in nederland als ze niet aan x honderd duizend kijkers komen) .

de producties van zulke series kosten toch ook zoveel dat t niet even iets wat je door zet en alle seizoenen draait voordat seizoen 1 beoordeeld is. Ook heb je in heel veel series fan favoriete. ik wil echt wel geloven dat ze daar serieus rekening mee houden. ( klein voorbeeld Daryl in the Walking Dead). Mocht hij 2-3 seizoenen geleden gecanceld (uitgeschreven) zijn had ik wel verwacht dat er een hoop mensen zouden stoppen met kijken. Dat is bij verhalen die verfilmt worden misschien net anders, omdat je toch vaak t einde al weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Naast het argument "The Queen That Never Was" zijn de kleindochters van Rhaenys natuurlijk ook de kinderen van Daemon. En vanwege die verwantschap zullen die 2 kleindochters ook nooit echt veilig zijn voor de Greens/Hightowers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Dit vind ik ook wel interessante backstory voor de 'choking scene' van Daemon en Rhaenyra:

"Me and Matt talked about this scene a lot. We wanted to make sure we understood it intimately. That moment could be perceived as a huge change in their dynamic. In that scene, by the fireplace, two things happen at once- First, you have two characters who are grieving. And I think one might say that Daemon is managing that grief less eloquently than Rhaenyra is.
I don't think he [Daemon] has been violent to her before, although there's been a lot of conflict. But fundamentally, when Rhaenyra realizes Daemon was never taught the prophecy, she suddenly gains legitimacy, because she understand it was her, she was chosen for this.
She begged him to show her what to do because she can't do it alone, and I think in this scene, she gets a message from beyond the grave the moment that she understands that Daemon wasn't chosen. 'Wow, it was never you.'-
Simultaneously, Daemon gets shafted from beyond the grave by his brother, who he loves more than any other character in the show. On the one hand, he can say that he doesn't believe in prophecies. But he was never trusted to anyway."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
De Velaryons, de schrijvers hebben geen idee wat ze ermee aan moeten.
Het staat zo ongeveer allemaal al op papier, zo moeilijk is het niet om een verhaal te volgen. Zolang het verhaal gevolgd kon worden ging GoT ook goed, toen de schrijvers zelf moesten gaan denken ging het mis :+

En laten we in het achterhoofd houden dat Corlys de rijkste man in Westeros is, de Tywin Lannister van de Hot D tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-06 07:15

nrt

Farabi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

nee, die uiterlijk had die al langer :P

deze aflevering was gewoon automatische piloot. afsluiten en vakantie. dit kon makkelijk de 5e of 6e aflevering worden in de serie. als afsluiter vond ik het tegenvallen.
Dat kon echt niet de 5e of 6e aflevering zijn. Het hele seizoen is een aanloop naar de uiteindelijke oorlog en het gevecht tussen de twee draken en de dood van de zoon van Rhaenyra is het absolute startschot naar die oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
TheBrut3 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Het staat zo ongeveer allemaal al op papier, zo moeilijk is het niet om een verhaal te volgen. Zolang het verhaal gevolgd kon worden ging GoT ook goed, toen de schrijvers zelf moesten gaan denken ging het mis :+

En laten we in het achterhoofd houden dat Corlys de rijkste man in Westeros is, de Tywin Lannister van de Hot D tijd.
Het probleem is dat er niet zoveel op papier staat, Fire & Blood is voornamelijk een opsomming van gebeurtenissen, en de karakters worden niet uitgediept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
autje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Het probleem is dat er niet zoveel op papier staat, Fire & Blood is voornamelijk een opsomming van gebeurtenissen, en de karakters worden niet uitgediept.
Ik zou me geen zorgen maken. Ryan Condal kent de details van de wereld van George RR Martin bijna beter dan the man himself en Miguel Sapochnik is verantwoordelijk geweest voor een aantal betere afleveringen van GoT. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
doobieters schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Ik zou me geen zorgen maken. Ryan Condal kent de details van de wereld van George RR Martin bijna beter dan the man himself en Miguel Sapochnik is verantwoordelijk geweest voor een aantal betere afleveringen van GoT. _/-\o_
Sapochnik doet volgend seizoen niet meer mee.

Mocht waarschijnlijk niet meer van zijn vrouw nadat ze uit de serie geschreven werd (speelt Talya, de lady-in-waiting van Alicent) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
autje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Sapochnik doet volgend seizoen niet meer mee.

Mocht waarschijnlijk niet meer van zijn vrouw nadat ze uit de serie geschreven werd (speelt Talya, de lady-in-waiting van Alicent) ;).
Oh dat wist ik niet! Alan Taylor wordt zijn vervanger zo te lezen. Die heeft flink wat afleveringen van seizoen 1 en 2 op zijn naam staan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGuc7gXrFxiE7pu5mPM35kpOiTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/517P7vddFL7k0Q2X2zCCsnAT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UEBcA5HVmlD-B8f-0IvIN1yBxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbIVd04onXHj6nvZB5qBs4Mc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zF7GP7QETk6y-ibMY64W9ZXUYOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6reiO9jzClDaSH4hBDFcKRu.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.amazon.co.uk/...ook-Blu-ray/dp/B0BB3DH9JN

Release 19 dec

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 26-10-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Laatst online: 11-09 14:23
Vraag mij eigenlijk af hoe Rhaenyra( en de rest) weet wat er met Lucerys is gebeurd want als Aemond niemand iets verteld zou er nooit iemand precies achter komen wat er is gebeurd en zou Lucerys dus meer "vermist" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tim01 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:55:
Vraag mij eigenlijk af hoe Rhaenyra( en de rest) weet wat er met Lucerys is gebeurd want als Aemond niemand iets verteld zou er nooit iemand precies achter komen wat er is gebeurd en zou Lucerys dus meer "vermist" zijn
Ik denk niet dat Aemond terug in Kings Landing zich stil kan houden. Of hij gaat opscheppen: Lucerys wilde geen oog voor een oog, dus we deden een dragrace dragon riding. Ik won. Of: Lucerys deed first strike, Vhagar was er niet van gediend. Shit happens. *schouder ophalen doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Ze hebben via de transponder de black box van Arrax gevonden. :+

Het is wel een goede vraag. Je kan allerhande verklaringen gaan bedenken, waarin Aemond al dan niet een rol heeft (zoals hierboven). Of bijvoorbeeld dat resten van Arrax en Lucerys gevonden zijn, met het verhaal dat hij Aemond en Vhagar ontmoette bij Storm's End en de eindjes aan elkaar worden geknoopt.

Dit is denk ik zo'n voorbeeld waarvan we het antwoord niet te weten komen. Een dun verhaal op dit aspect? Ben er bang voor. Problematisch voor de grote verhaallijn of het vervolg? Wat mij betreft niet. Zou het geen plothole of -error noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Ook in het boek is dit nogal vaag, al is het moeilijk vast te stellen wanneer de laatste scene met Rhaenyra precies plaatsvindt. Dit kan best een paar dagen na het gebeuren zijn.

Dit is de beschrijving in het boek:

Outside the storm was raging. Thunder rolled across the castle, the rain fell in blinding sheets, and from time to time great bolts of blue-white lightning lit the world as bright as day. It was bad weather for flying, even for a dragon, and Arrax was struggling to stay aloft when Prince Aemond mounted Vhagar and went after him. Had the sky been calm, Prince Lucerys might have been able to outfly his pursuer, for Arrax was younger and swifter…but the day was “as black as Prince Aemond’s heart,” says Mushroom, and so it came to pass that the dragons met above Shipbreaker Bay. Watchers on the castle walls saw distant blasts of flame, and heard a shriek cut the thunder. Then the two beasts were locked together, lightning crackling around them. Vhagar was five times the size of her foe, the hardened survivor of a hundred battles. If there was a fight, it could not have lasted long.

Arrax fell, broken, to be swallowed by the storm-lashed waters of the bay. His head and neck washed up beneath the cliffs below Storm’s End three days later, to make a feast for crabs and seagulls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
autje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:50:
Ook in het boek is dit nogal vaag, al is het moeilijk vast te stellen wanneer de laatste scene met Rhaenyra precies plaatsvindt. Dit kan best een paar dagen na het gebeuren zijn.

Outside the storm was raging. Thunder rolled across the castle, the rain fell in blinding sheets, and from time to time great bolts of blue-white lightning lit the world as bright as day. It was bad weather for flying, even for a dragon, and Arrax was struggling to stay aloft when Prince Aemond mounted Vhagar and went after him. Had the sky been calm, Prince Lucerys might have been able to outfly his pursuer, for Arrax was younger and swifter…but the day was “as black as Prince Aemond’s heart,” says Mushroom, and so it came to pass that the dragons met above Shipbreaker Bay. Watchers on the castle walls saw distant blasts of flame, and heard a shriek cut the thunder. Then the two beasts were locked together, lightning crackling around them. Vhagar was five times the size of her foe, the hardened survivor of a hundred battles. If there was a fight, it could not have lasted long.

Arrax fell, broken, to be swallowed by the storm-lashed waters of the bay. His head and neck washed up beneath the cliffs below Storm’s End three days later, to make a feast for crabs and seagulls.
Watchers on the castle walls saw distant blasts of flame, and heard a shriek cut the thunder.

De watchers hebben het dus zien gebeuren, volgens je beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
[...]

In een vorige aflevering zegt Rhaenyra tegen haar dat ze die opdracht niet heeft gegeven om haar zoon te vermoorden. Wellicht was dat voldoende om haar aan het twijfelen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ze krijgt toch een briefje op het eind? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Deze kan vanuit 2 kanten komen. Vanuit Storm's End omdat men daar ongeveer weet wat er is gebeurd en dat gewoon netjes rapporteert, of juist de oorlog wil ontketenen. Borros en Rhaenys zijn ook familie.
Of het komt vanuit King's Landing nadat Aemond zijn verhaal heeft opgebiecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
autje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:50:

Wat ik vooral interessant vind is dat we niet zeker weten dat Lucerys dood is, ook niet op basis van dit fragment. Het kan zijn dat Aemond hem uit de lucht heeft geplukt, of dat hij de val in het water heeft overleefd. Niet per se aannemelijk misschien, maar we hebben het natuurlijk wel over de wereld van George RR Martin. Die heeft gekkere dingen gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
mefjoew schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Wat ik vooral interessant vind is dat we niet zeker weten dat Lucerys dood is, ook niet op basis van dit fragment. Het kan zijn dat Aemond hem uit de lucht heeft geplukt, of dat hij de val in het water heeft overleefd. Niet per se aannemelijk misschien, maar we hebben het natuurlijk wel over de wereld van George RR Martin. Die heeft gekkere dingen gedaan :+
Aemond heeft hem sowieso niet uit de lucht geplukt en zo'n val overleven lijkt me ook sterk. :P Ik denk eerder dat hij in de maag van Vhagar is verdwenen, als je ziet hoe en waar hij gegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gynnad schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:28:
[...]

Watchers on the castle walls saw distant blasts of flame, and heard a shriek cut the thunder.

De watchers hebben het dus zien gebeuren, volgens je beschrijving.
Ze hebben iets gezien, maar Arrax (of wat er van over is) spoelt pas drie dagen later aan. Dus het heeft even geduurd voordat duidelijk was wat er gebeurd was. In de serie lijkt het alsof Daemon het sneller dan dat weet, omdat de scènes achter elkaar gemonteerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
mefjoew schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Eén van de drie bronnen waarop de schrijver van het boek (niet GRRM) zich baseert beweert dat hij de val overleefd heeft, maar zijn geheugen kwijt, en de rest van zijn leven een visser is geweest:

Mushroom's scurrilous Testimony claims Aemond located Luke's corpse, also washed up on the shore, and removed both of his eyes to present them to Lady Maris on a bed of seaweed, but Archmaester Gyldayn's history considers that unlikely. Gyldayn also notes that some claim that Vhagar snatched Lucerys off Arrax's back and swallowed him whole. Some have even claimed that Luke survived his fall and swam to safety, but lost all memory of who he was, spending the rest of his days as a simpleminded fisherman. But more legitimate historians such as Munkun disregard such tales, and state that Lucerys died with his dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij zijn inmiddels aangekomen bij aflevering 8 van deze geweldige serie!
Het kijkt heerlijk weg, voelt van hoog niveau net zoals The Game Of Thrones.
Wat een mega omschakeling zeg na aflevering 5, jemig.. :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXYDHKrHy8dH_HQKZo9-yKxps8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NwdmOiTwm1JnV1OSLxr2ZcTk.webp?f=fotoalbum_large

M'n schatjes zijn vandaag binnen gekomen :9~ :> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij hebben gisteren de Finale gekeken van The House Of The Dragon, wat een goeie serie!
Het einde was wel heftig en ontzettend dom van Aemond Targaryen pff..

spoiler:
Dan bedoel ik de dood van Lucerys Velaryon, die onnodig was maar er wel voor zorgt dat Rhaenyra Targaryen nu helemaal anders de oorlog ingaat. Wat ze juist probeerde te voorkomen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Laatst online: 11-09 14:23
G_Dragon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:19:
Wij hebben gisteren de Finale gekeken van The House Of The Dragon, wat een goeie serie!
Het einde was wel heftig en ontzettend dom van Aemond Targaryen pff..

spoiler:
Dan bedoel ik de dood van Lucerys Velaryon, die onnodig was maar er wel voor zorgt dat Rhaenyra Targaryen nu helemaal anders de oorlog ingaat. Wat ze juist probeerde te voorkomen..
spoiler:
Heel veel schuld aan de dood heeft Aemond ook weer niet want het was de draak die dit uit eigen wil deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Tim01 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:41:
[...]

spoiler:
Heel veel schuld aan de dood heeft Aemond ook weer niet want het was de draak die dit uit eigen wil deed
spoiler:
Klopt helemaal maar het is wel gebeurd door een domme actie van Aemond zelf, want als hij nou gewoon naar de koning had geluisterd en niet de etter wou zijn was dit niet gebeurd. Want toen hij zijn oog verloor was ook door zijn etterig gedrag, ik snap ergens wel dat hij van zich afbeet na de grap met dat varken maar verlaag je nooit naar het gedrag van de pesters. Hij is er helaas wel door gevormd en zo geworden, ik vind hem veel op Daemon Targaryen lijken kwa gedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
spoiler:
Leest makkelijk weg zo, als alles in zwarte blokken geplaatst gaat worden :+ Laten we dat niet doen, seizoen 1 is inmiddels 2 maanden afgelopen.

Zag deze op YT, best vermakelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:13

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 11-09 18:39

PB-powell

Mr. Laziness

Trailer zojuist online gegaan

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

2 jaar! :|

Ik ben heel seizoen 1 eigenlijk alweer kwijt. Ik moet dus voor die tijd maar eens een recap opzoeken op YouTube.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
sjaool schreef op donderdag 7 december 2023 @ 00:32:
2 jaar! :|

Ik ben heel seizoen 1 eigenlijk alweer kwijt. Ik moet dus voor die tijd maar eens een recap opzoeken op YouTube.
Hoe bedoel je? Zomer 2024 komt 'ie uit als ik het goed begrijp. Half jaartje wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

segil schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:35:
[...]

Hoe bedoel je? Zomer 2024 komt 'ie uit als ik het goed begrijp. Half jaartje wachten nog.
2 jaar tussen de seizoenen. Dat is gewoon veel te lang. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

sjaool schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:00:
[...]

2 jaar tussen de seizoenen. Dat is gewoon veel te lang. ;)
Nog een ruim half jaartje wachten, kun je dat volhouden?

Wel echt een hele vette trailer! Zin in!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij hebben er zin in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hier de release datums per aflevering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O39jOLMm8X0FRp9J_jwN82Px_7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWGTOzCrcsVfvgHH241fsRz2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:37
Ooh, de trailer ziet er wel erg goed uit. Kan niet wachten!

Omdat het een tijdje geleden is, hier even een recap:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6RpiG6vOmuUp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:40:
Hier de release datums per aflevering:

[Afbeelding]
pff, series in de zomer. verschrikkelijk altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-05-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Farabi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Haha nergens last van, als het te warm word trekken wij ons toch altijd terug in de airco :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Haha nergens last van, als het te warm word trekken wij ons toch altijd terug in de airco :p
ik vind dit een serie voor in de winter. lekker vroeg donker voor in de depressieve maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:37
Farabi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:54:
[...]

ik vind dit een serie voor in de winter. lekker vroeg donker voor in de depressieve maanden.
Ja mee eens, deze series heeft ook altijd veel donkere scenes. Lekker moody zo ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Niks verschrikkelijks aan moet toch wat doen in de avond uiteindelijk, hoef toch niet elke avond tot laat buiten te zitten :+ .
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.

Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic