Lage inkomens en De Energierekening Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste
Acties:
  • 173.968 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 18:51
Real schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:59:

Weet iemand waar je dit actueel kunt bekijken, want ik vind vooral gedateerde websites lijk het wel.
Voor actuele handelsprijzen van de verschillende futures:
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5419234

Voor dagelijkse updates en geschiedenis van prijzen van gas, olie, co2 rechten en kolen (app):
https://www.engie.nl/zake...rketdesk/marketprices-app

Om te zien hoeveel hernieuwbare energie er op een dag wordt opgewekt:
https://energieopwek.nl/

Voor spotprijzen van elektriciteit in Europa per uur (klik op een land voor uurprijzen):
https://www.nordpoolgroup.com/en/maps/#/nordic

Voor in-en uitvoer van elektriciteit (niet altijd correct lijkt het):
https://app.electricitymaps.com/map

Voor de actuele status van gasopslagen in Europe:
https://agsi.gie.eu/

Vraag/aanbod curves elektriciteitsprijzen per uur:
https://www.epexspot.com/...a_mode=aggregated&period=

Actuele invoer via Nord stream 1:
https://www.nord-stream.info/

Dit 3 maal per dag bekijken en na een week heb je meer kennis van de situatie dan de gemiddelde expert op tv ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55

Onbekend

...

Mijn ervaring van vandaag:
Zojuist was ik bij iemand langs geweest om een internetprobleem op te lossen. Toen dit weer werkte, kon ze haar e-mail openen en stond bovenaan de maandafrekening in van Vattenfall met daarin vermeldt dat de maandelijkse kosten hoger zijn dan gemiddeld. Het contract loopt t/m september, dus ik gaf aan dat het nu nog meeviel en dat de kosten straks nog hoger gaan worden.
Ze gaf aan dat ze niet wist hoe ze nog meer op gas kon besparen (ze heeft een koophuis), dus samen een klein rondje door het huis gelopen. Ik heb van allerlei punten gevonden, van een buitendeur wat niet goed in het kozijn sloot t/m een brievenbusborstel zonder haren, en van ramen met enkelglas t/m ongeïsoleerde verwarmingsbuizen.

Ik heb geadviseerd om voor die ramen gordijnen te hangen of iets anders zoals plexiglas ervoor te zetten, en de kieren bij de deur op te vullen tochtstrip. (Het huis lijkt wat verzakt waardoor de deur niet meer goed sluit, dus voor de korte klap is een tochtstrip prima.), En natuurlijk buisisolatie en een nieuwe brievenbusborstel kopen. De komende week zal ze de handige buurman vragen om dit aan te pakken.

Conclusie:
Ook al zie je zelf in je huis geen verbeteringen meer, laat er iemand anders met een frisse blik naar kijken en die vind vaak andere punten waar je zelf overheen had gekeken. En die kan ook helpen met suggesties voor verbeteringen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-09 01:44
Onbekend schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:43:
Mijn ervaring van vandaag:
Zojuist was ik bij iemand langs geweest om een internetprobleem op te lossen. Toen dit weer werkte, kon ze haar e-mail openen en stond bovenaan de maandafrekening in van Vattenfall met daarin vermeldt dat de maandelijkse kosten hoger zijn dan gemiddeld. Het contract loopt t/m september, dus ik gaf aan dat het nu nog meeviel en dat de kosten straks nog hoger gaan worden.
Ze gaf aan dat ze niet wist hoe ze nog meer op gas kon besparen (ze heeft een koophuis), dus samen een klein rondje door het huis gelopen. Ik heb van allerlei punten gevonden, van een buitendeur wat niet goed in het kozijn sloot t/m een brievenbusborstel zonder haren, en van ramen met enkelglas t/m ongeïsoleerde verwarmingsbuizen.

Ik heb geadviseerd om voor die ramen gordijnen te hangen of iets anders zoals plexiglas ervoor te zetten, en de kieren bij de deur op te vullen tochtstrip. (Het huis lijkt wat verzakt waardoor de deur niet meer goed sluit, dus voor de korte klap is een tochtstrip prima.), En natuurlijk buisisolatie en een nieuwe brievenbusborstel kopen. De komende week zal ze de handige buurman vragen om dit aan te pakken.

Conclusie:
Ook al zie je zelf in je huis geen verbeteringen meer, laat er iemand anders met een frisse blik naar kijken en die vind vaak andere punten waar je zelf overheen had gekeken. En die kan ook helpen met suggesties voor verbeteringen. :)
Goeie tip wbt het isoleren van de verwarmingsbuizen in ruimtes waar deze winter niet gestookt gaat worden. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:03

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Rockvee2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:57:
Als het kabinet / de regering niks doet komen we vanzelf weer in een recessie terecht aangezien consumenten geen geld hebben om uit te geven en bedrijven torenhoge gas/energiekosten hebben zoals gisteren in het RTL Nieuws zal er een kaalslag plaatsvinden .
Die komt er toch wel. Heeft meerdere oorzaken.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
een nieuwe brievenbusborstel kopen.
Beter hang je een bus naast de deur, en vul je dat gat in deur helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 22:28
En natuurlijk buisisolatie en een nieuwe brievenbusborstel kopen.
Laat ze meteen een brievenbusborstel kopen met een klep aan de binnenzijde die dichtvalt als er geen post in zit. Tenminste als daar geld voor is. Een borstel alleen laat namelijk ook nog veel koude lucht door.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.karwei.nl/ass...nde-bevestiging/p/B545572

Of idd wat @hcQd zegt, maar dat is natuurlijk helemaal rigoureus en waarschijnlijk aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:48:
[...]
Goeie tip wbt het isoleren van de verwarmingsbuizen in ruimtes waar deze winter niet gestookt gaat worden. Thnx!
Zoals ook in je kruipruimte misschien. Bij mijn ouders waren de buizen daar ongeïsoleerd. Huis uit 79.
Die ruimte wordt koud in de winter en je stookt voor de mussen, vliegt zo weer naar buiten.
Of door bergkasten heen, in trapgaten, leidingen of verdeelblok direct onder je CV op een koude zolder.

Jaren geleden alles geïsoleerd. 2 lagen buisisolatie en dan nog bandagefolie van Tonzon eromheen. In totaal retour was het 35-40m met die dikke nieuwe isolatie. Scheelde nogal, al was het wel een vervelend werk. Maar zal zeker bij meer huizen ongeïsoleerd zijn. Verdeelblokken voor vloerverwarming kan je inpakken met rockwool bijvoorbeeld. Voorzichtig eroverheen doen, paar touwtjes erom knopen en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Aardwolf op 31-08-2022 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Taro schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Op bijv. Tradingview.com, TTF1 symbol.
Ik gebruik die ook via de geavanceerde omgeving, zie link hieronder. Daar kan je tenminste nog wat tools toepassen wat bij die meer gelikte grafische grafieken vaak niet kan. Tip: wel even de candles zelf even veranderen naar een lijngrafiek. https://www.tradingview.com/chart/?symbol=TTF1 (als link niet werkt even op TTF1 klikken en dan in popup opnieuw selecteren, lijkt foutje in tradingview)

Daar kan je ook een indicator als RSI aanzetten. Afgelopen week al geconstateerd dat die RSI zeer hoog stond (>75), waardoor zeer waarschijnlijk minimaal een tijdelijke omkeer in trend zou komen. Nu dan gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Aardwolf op 31-08-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 22:52
Er volgt een “mooi pakket” om de koopkracht te repareren, aldus Rutte. Geduld tot Prinsjesdag helaas.
https://nos.nl/artikel/24...r-hoofdrolspelers-zwijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
marcelcee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:07:
Er volgt een “mooi pakket” om de koopkracht te repareren, aldus Rutte. Geduld tot Prinsjesdag helaas.
Wat is de laatste keer dat de inhoud van het stuk pas ook daadwerkelijk op Prinsjesdag naar buiten kwam?

Geef het een week en er druppelt vast en zeker steeds meer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Napo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:11:
[...]

Wat is de laatste keer dat de inhoud van het stuk pas ook daadwerkelijk op Prinsjesdag naar buiten kwam?

Geef het een week en er druppelt vast en zeker steeds meer naar buiten.
Vast en zeker, maar omdat ik geen glazen bol heb nam ik de bron als leidraad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
marcelcee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:07:
Ik hoop dat iedereen er nu wat aan heeft i.p.v al die arbitraire grenzen de hele tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
RodeStabilo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:03:
[...]

Ik hoop dat iedereen er nu wat aan heeft i.p.v al die arbitraire grenzen de hele tijd.
Ik hoop eigenlijk dat het gericht is. Mensen die het niet kunnen betalen ondersteunen via inkomen (niet met lagere energieprijzen), mensen die het wel kunnen betalen worden wat armer, maar dat hoort er ook bij vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat het gericht is. Mensen die het niet kunnen betalen ondersteunen via inkomen (niet met lagere energieprijzen), mensen die het wel kunnen betalen worden wat armer, maar dat hoort er ook bij vind ik.
Nou ja als je 100.000+ bruto aan inkomen hebt dan zou ik het me je eens zijn, maar ook modale inkomens hebben er inmiddels last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:31
[...]

Maar waar leg je die grens dan? Hoe bepaal je dat iemand het wel kan betalen of niet kan betalen?
Nogal makkelijk zeggen 'die worden maar wat armer', heb je het dan over die miljonairs, of begin je dan al bij modaal inkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
RodeStabilo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:08:
[...]
Nou ja als je 100.000+ bruto aan inkomen hebt dan zou ik het me je eens zijn, maar ook modale inkomens hebben er inmiddels last van.
Iedereen heeft er last van. We verarmen collectief. Steun van de overheid komt ook niet gratis. Daarom het liefst steun voor mensen die het echt nodig hebben omdat ze anders kopje onder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
FabianGTI schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:13:
[...]

Maar waar leg je die grens dan? Hoe bepaal je dat iemand het wel kan betalen of niet kan betalen?
Nogal makkelijk zeggen 'die worden maar wat armer', heb je het dan over die miljonairs, of begin je dan al bij modaal inkomen?
Goede vraag. Kan me goed voorstellen dat het onderscheid inderdaad niet te maken is. Maar zou wel heel jammer zijn. Overheid zou zwakkere moeten helpen, niet iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:18:
[...]

Iedereen heeft er last van. We verarmen collectief. Steun van de overheid komt ook niet gratis. Daarom het liefst steun voor mensen die het echt nodig hebben omdat ze anders kopje onder gaan.
'normale' inkomens gaan op deze manier ook kopje onder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:19:
[...]

Goede vraag. Kan me goed voorstellen dat het onderscheid inderdaad niet te maken is. Maar zou wel heel jammer zijn. Overheid zou zwakkere moeten helpen, niet iedereen.
Ik kan wel een aantal dingen noemen waar de overheid mensen helpt die het niet nodig hebben, zoals een aantal subsidieregelingen. Maar dat heet dan stimulering.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 31-08-2022 08:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

RodeStabilo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:08:
[...]
En hoger ook wel. Als je ineens 700+ euro per maand moet gaan betalen is alles weg. Voor ons (meer dan modaal) betekent dit simpelweg én niet meer sparen én bezuinigen op energie én bezuinigen op overige uitgaven (boodschappen, geen uitjes meer, geen horeca meer, niet meer sparen) en dan gaat het allemaal nog maar net. Maar je komt hiermee wel in een enorme recessie want de knip gaat dicht. Voor de economie als geheel is het daarom goed om de koopkrachtreparatie breder te trekken. Volgens mij moet dit gebeuren:

- de lonen moeten omhoog (is al jaren stilstand op, de winsten zijn veel harder gestegen dan de lonen). Op korte termijn kan het minimumloon flink omhoog, dit zorgt voor opwaartse druk op de overige lonen (en kom niet aanzetten met loon-prijsspiraal, de lonen zijn altijd achter gebleven en stijging van de lonen heeft een klein effect op de inflatie)
- meer belasting op vermogen ipv arbeid - is al een ongoing discussie, overal behalve bij de overheid;
- iets doen met de energieprijzen voor iedereen (a la Frankrijk)? Bescherm in elk geval de huishoudens. Zoals ik aangaf, het land gaat failliet als de middenklasse en hoger niets meer uit gaan geven
- wellicht een extra toeslag voor lagere inkomens/minima - hoewel ik de toeslagen eigenlijk als een gevolg zie van problematiek die ik hierboven aan heb gegeven: de lonen waren al te laag om van te leven

Zie ook het topic "het onbestaan van het middeninkomen" waar uit de doeken wordt gedaan dat er op een klene groep na eigenlijk alleen maar lage-middeninkomens zijn in NL vanwege het rondpompen van geld van de middeninkomens naar de lage inkomens. Hierdoor is er erg weinig ruimte om klappen op te vangen.

Je wilt door alleen lage inkomens te steunen ook voorkomen dat mensen minder gaan werken om die steun te krijgen en dan netto hetzelfde overhouden.

[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 31-08-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Lonen moeten inderdaad stijgen, maar dat is iets anders dan overheidssteun toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:31:
Lonen moeten inderdaad stijgen, maar dat is iets anders dan overheidssteun toch?
De overheid is zelf de grootste werkgever van het land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
marcelcee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:33:
[...]

Vast en zeker, maar omdat ik geen glazen bol heb nam ik de bron als leidraad ;)
Het jammer is dat je Kaag hoort zeggen "we moeten het een beetje spannend houden". Één ding is zeker en dat is dat de huidige situatie spannend is voor de lagere inkomens of misschien is die spanning inmiddels in zijn geheel weg omdat het huishoudboekje niet meer rond te rekenen is.

Enige ingrepen op welke manier dan ook, de communicatie daarover en hoe we bepaalde inkomensgroepen kunnen onderstuenen laten maar op zich wachten. Enige urgentie lijkt mij wel op zijn plaats, zeker met hetgeen we al maanden aan zien komen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is de vraag ook niet een beetje of we snel willen (en daarbij ook mensen compenseren die het eigenlijk niet nodig hebben) of langzaam maar veel gerichter?

Ik zou voor snel gaan. Uiteindelijk richt je je leven grotendeels naar je inkomen in en doet het ook bij modaal of 2x modaal pijn als je energie 3x zo duur wordt. Misschien is deze crisis te gebruiken om de belasting op arbeid te verlagen (dat kan je denk ik relatief simpel ‘eerlijk’ doen) en juist die op vermogen, erfenissen etc (flink) te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

ZieMaar! schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:37:
Ik zou voor snel gaan. Uiteindelijk richt je je leven grotendeels naar je inkomen in en doet het ook bij modaal of 2x modaal pijn als je energie 3x zo duur wordt. Misschien is deze crisis te gebruiken om de belasting op arbeid te verlagen (dat kan je denk ik relatief simpel ‘eerlijk’ doen) en juist die op vermogen, erfenissen etc (flink) te verhogen.
Niet om het een of het ander, maar als je erfenissen hoger wilt belasten dan pak je daar volgens mij vooral de lage en middeninkomens mee. Want de vermogende mens doet bij leven aan estate planning zodat de erfenis al gedurende het leven wordt verdeeld.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Is de vraag ook niet een beetje of we snel willen (en daarbij ook mensen compenseren die het eigenlijk niet nodig hebben) of langzaam maar veel gerichter?

De vraag is wellicht of je nog de luxe hebt om tijd te gebruiken om tot een gerichte aanpak te komen. De hoop die ik heb is dat men sinds eind februari bezig is geweest om scenario's door te rekenen en maatregelen te bedenken waarvan Nederland last zou kunnen hebben. Dat de gasprijs zou kunnen stijgen lijkt me een evident gevolg sinds 24 februari. Daar niet op acteren, en tot op heden niets doen is tragisch.

Je mag eigenlijk hopen dat bij zulke grote afhankelijkheden dat we deze scenario's eigenlijk altijd uitgewerkt klaar hebben liggen maar tot op heden lijkt dat een ijdele hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
Spotmatic schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:41:
[...]

Niet om het een of het ander, maar als je erfenissen hoger wilt belasten dan pak je daar volgens mij vooral de lage en middeninkomens mee. Want de vermogende mens doet bij leven aan estate planning zodat de erfenis al gedurende het leven wordt verdeeld.
Er valt daar vaak weinig te erven, overigens is er voor belasten bij leven een mooi systeem. Echte progressieve inkomsten en vermogensbelasting. Dat voorkomt ophoping van gelden bij een selecte groep.
Heeft prima gewerkt, tot het idee ontstond dat meer vermogen trickle down ook zou werken voor de minder bedeelden. Dat is niet uitgekomen. En heeft over tijd tot het hele neo liberale systeem geleid wat wij nu hebben.

(Hele korte samenvatting overigens, er is veel interessants te lezen over dit proces maar dat voert wat ver)

Voor de lage inkomens moet er sowieso een tegemoetkoming komen. Die gaan het nu niet redden met toekomstige belastingmaatregelen om een betere verdeling van rijkdom te komen. Overigens is het helemaal niet gezegd dat die er komen. De gemiddelde Nederlander stemt namelijk met de portemonnee die ze hopen te hebben in de toekomst en niet met die van nu. Dus ja daar hoeven we niet veel van te verwachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vind ik ook hoor. Wij vallen zeker niet in de categorie hoge inkomens maar we redden ons voorlopig prima.

Laat de steun deze winter maar gaan naar mensen die in de knel komen.

En ja, dat kunnen ook mensen zijn die wel in een dik huis wonen maar aan de max van hun capaciteiten zitten qua inkomen/uitgaven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:25
CornermanNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:48:
[...]
Voor de lage inkomens moet er sowieso een tegemoetkoming komen.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:55:
[...]
Laat de steun deze winter maar gaan naar mensen die in de knel komen.
Het is al eerder gezegd, maar dit raakt echt niet alleen de minima.

Misschien past dit beter in het "onbestaan van middenkomen" topic, maar tussen pak hem beet 20k en 50k zit onderaan de streep al bar weinig verschil. Al helemaal wanneer die eerste groep straks een tegemoetkoming krijgt en de laatste opeens 4000 euro meer moet betalen omdat ze naar een variabel contract gaan.

Dit vereist een veel bredere aanpak dan de zoveelste subsidie voor lagere inkomens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:27
marcelcee schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

De overheid is zelf de grootste werkgever van het land.
Stel dat werken voor de overheid dusdanig interessant wordt dat het er storm gaat lopen, zal het bedrijfsleven wel mee moeten. Het imago van de overheid helpt natuurlijk niet, maar iedereen heeft z'n prijs. Het zou een goede aanzet zijn ja.

De voornaamste reden waarom ik het echter niet zie gebeuren is vanwege de grote anti-overheid sentimenten, gevoed door decennia aan clichés betreffende niet-werkende lui. Iedere euro was bij wijze van spreke nog teveel voor de geleverde diensten, dus waarom zouden uitgerekend zij nu eerst een loonsverhoging krijgen terwijl "de hardwerkende burger" deze niet krijgt, maar wel op mag hoesten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Cid Highwind schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Stel dat werken voor de overheid dusdanig interessant wordt dat het er storm gaat lopen, zal het bedrijfsleven wel mee moeten. Het imago van de overheid helpt natuurlijk niet, maar iedereen heeft z'n prijs. Het zou een goede aanzet zijn ja.

De voornaamste reden waarom ik het echter niet zie gebeuren is vanwege de grote anti-overheid sentimenten, gevoed door decennia aan clichés betreffende niet-werkende lui. Iedere euro was bij wijze van spreke nog teveel voor de geleverde diensten, dus waarom zouden uitgerekend zij nu eerst een loonsverhoging krijgen terwijl "de hardwerkende burger" deze niet krijgt, maar wel op mag hoesten.
Omdat iedereen die een beetje nadenkt ook wel snapt dat die clichés helemaal nergens op slaan en diep van binnen vast wel weten dat er ook bij de overheid gewoon hard gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55

Stoney3K

Flatsehats!

giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Omdat iedereen die een beetje nadenkt ook wel snapt dat die clichés helemaal nergens op slaan en diep van binnen vast wel weten dat er ook bij de overheid gewoon hard gewerkt wordt.
Aan de andere kant zijn er binnen de overheid ook aardig wat functies die eigenlijk niets toevoegen (ongeacht of er hard in gewerkt wordt of niet) en die vooral gericht zijn op het noodzakelijk houden van andere functies en dus vooral bedoeld zijn om de baanzekerheid van bepaalde ambtenaren veilig te stellen.

Dat is wel één van de dingen die de bureaucratie van tegenwoordig heeft veroorzaakt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Aan de andere kant zijn er binnen de overheid ook aardig wat functies die eigenlijk niets toevoegen (ongeacht of er hard in gewerkt wordt of niet) en die vooral gericht zijn op het noodzakelijk houden van andere functies en dus vooral bedoeld zijn om de baanzekerheid van bepaalde ambtenaren veilig te stellen.

Dat is wel één van de dingen die de bureaucratie van tegenwoordig heeft veroorzaakt.
In het bedrijfsleven heb je minstens zo veel non functies en functies die niemand ook maar een seconde zou missen als ze stoppen te bestaan.
Dat is gewoon gelijk.

Ik heb eindelijk een post van @giantgiantus waar ik het mee eens ben, volle 100%

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Erg benieuwd waar men op Prinsjesdag mee komt om deze torenhoge inflatie (voornamelijk door de energieprijzen) aan te gaan pakken. Als het maar niet een eenmalige toezegging is of weer alleen gericht op de lagere inkomens. Inmiddels heeft ook 1,2,3 keer modaal het steeds zwaarder in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:50:
Erg benieuwd waar men op Prinsjesdag mee komt om deze torenhoge inflatie (voornamelijk door de energieprijzen) aan te gaan pakken. Als het maar niet een eenmalige toezegging is of weer alleen gericht op de lagere inkomens. Inmiddels heeft ook 1,2,3 keer modaal het steeds zwaarder in Nederland.
Zal binnenkort wel worden uitegelekt..
Ik hou rekening met niks eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 31-08-2022 09:52 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

In het bedrijfsleven heb je minstens zo veel non functies en functies die niemand ook maar een seconde zou missen als ze stoppen te bestaan.
Dat is gewoon gelijk.
Ik denk ook eerder dat zoiets een gevolg is van organisaties die te groot groeien en het ontstaan van gigantisch veel overhead. In het MKB kom je 'non-functies' veel minder tegen, in het grote bedrijfsleven is het inderdaad net zo erg als in de publieke sector.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:33:
[...]

Het jammer is dat je Kaag hoort zeggen "we moeten het een beetje spannend houden". Één ding is zeker en dat is dat de huidige situatie spannend is voor de lagere inkomens of misschien is die spanning inmiddels in zijn geheel weg omdat het huishoudboekje niet meer rond te rekenen is.

Enige ingrepen op welke manier dan ook, de communicatie daarover en hoe we bepaalde inkomensgroepen kunnen onderstuenen laten maar op zich wachten. Enige urgentie lijkt mij wel op zijn plaats, zeker met hetgeen we al maanden aan zien komen :/
Dan ben je toch ook een trut eerste klas als dit de woorden zijn van de minister van Financiën. 'We moeten het spannend houden'. Hou toch op. Wat mij betreft gaat Kaag en de hele D66 naar de afgrond, wat een narcistische partij. Verschrikkelijk. Er zijn mensen/gezinnen/MKB'ers die echt in angsten, stress, onzekerheden leven en er slecht van slapen en het constant bezig houd. Leuk dat de prinsjesdag een traditie ding is. Maar de urgentie is hoog, ga het desnoods vanavond in een toespraak op TV uitzenden wat de plannen zijn. Dan weten mensen waar ze aan toe zijn, wellicht dat het voor een grote groep rust geeft, of weten we ze te doen staat. Bijkomend voordeel is dat de opositie dan ook debatten kunnen plannen, en eventueel zo vroeg mogelijk gaan bijschaven. Anders gebeurd dat pas eind september, en zit je alweer bijna in Q4 van dit jaar waar de koudere maanden al beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Tux3.14, hear hear d:)b

wat nog maar eens duidelijk maakt dat men zich vaak niet in kan beelden waar een grote groep mensen nu slapeloze nachten en nachtmerries van heeft

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelcee
Tux3.14 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Dan ben je toch ook een trut eerste klas als dit de woorden zijn van de minister van Financiën. 'We moeten het spannend houden'. Hou toch op. Wat mij betreft gaat Kaag en de hele D66 naar de afgrond, wat een narcistische partij. Verschrikkelijk. Er zijn mensen/gezinnen/MKB'ers die echt in angsten, stress, onzekerheden leven en er slecht van slapen en het constant bezig houd. Leuk dat de prinsjesdag een traditie ding is. Maar de urgentie is hoog, ga het desnoods vanavond in een toespraak op TV uitzenden wat de plannen zijn. Dan weten mensen waar ze aan toe zijn, wellicht dat het voor een grote groep rust geeft, of weten we ze te doen staat. Bijkomend voordeel is dat de opositie dan ook debatten kunnen plannen, en eventueel zo vroeg mogelijk gaan bijschaven. Anders gebeurd dat pas eind september, en zit je alweer bijna in Q4 van dit jaar waar de koudere maanden al beginnen.
Ik snap het ook niet goed, het kraakt en piept al op zoveel plekken. Natuurlijk moet het advies van de RvS nog worden afgewacht. Geef desnoods dat dan als reden waarom nu nog geen details naar buiten komen. En niet als een of andere cliffhanger bij een film op tv... "maar nu eerst reclame".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Eens hoor.

Alleen klein feitelijk tegengeluid:

Praktisch reden van nu niet delen is niet traditie / spannend houden, maar het laten doorrekenen / doorlichten van de voorstellen door o.a. (uit mijn hoofd) Raad van State.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

Dan ben je toch ook een trut eerste klas als dit de woorden zijn van de minister van Financiën.
ben eigenlijk niet eens verbaasd. Kaag heeft een rijkelijk C.V.
Behalve op het gebied van financieën; 0,0 achtergrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

De lage inkomens waren al afgeroomd dus de volgende groep is aan de beurt :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jeroenkb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Eens hoor.

Praktisch reden van nu niet delen is niet traditie / spannend houden, maar het laten doorrekenen / doorlichten van de voorstellen door o.a. (uit mijn hoofd) Raad van State.
Zeg dat dan gewoon. Ze is geen gtst actrice.
Dit laat gewoon weer de enorme afstand van deze rijke troela en de burger zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:27
giantgiantus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Maar of dat beetje nadenken genoeg is om afgunst en stereotypen te overkomen, daar heb ik zo m'n twijfels bij. Het zit soms diepgeworteld en sommigen zien liever anderen naar beneden getrokken worden dan dat men collectief omhoog gaat. Dat weet deze regering als geen ander.

Edit: Laat er geen verwarring over bestaan, ik ben het volledig met je eens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cid Highwind op 31-08-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Napo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
Waar wordt de quote van Kaag gezegd? In de online NOS-video hoor ik haar dit niet zeggen en ik lees ook nergens deze quote in de (online) kranten.
De kans is groot dat we voor 20 september al uitgebreid gaan weten welke koopkracht maatregelen gaan worden genomen en per wanneer.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:50
Meer of beperkte lastenverzwaring en de broekriem aanhalen. Het is een lastige situatie voor iedereen. We moeten de meest financieel kwetsbare groepen in de maatschappij beschermen. Accepteren dat het ons allen raakt en we collectief armer worden. Ik verwacht zoiets.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheezborger op 31-08-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dan ben je toch ook een <bestuurder> eerste klas als dit de woorden zijn van de minister van Financiën. 'We moeten het spannend houden'. Hou toch op. Wat mij betreft gaat Kaag en de hele D66 naar de afgrond, wat een narcistische partij. Verschrikkelijk. Er zijn mensen/gezinnen/MKB'ers die echt in angsten, stress, onzekerheden leven en er slecht van slapen en het constant bezig houd. Leuk dat de prinsjesdag een traditie ding is. Maar de urgentie is hoog, ga het desnoods vanavond in een toespraak op TV uitzenden wat de plannen zijn. Dan weten mensen waar ze aan toe zijn, wellicht dat het voor een grote groep rust geeft, of weten we ze te doen staat. Bijkomend voordeel is dat de opositie dan ook debatten kunnen plannen, en eventueel zo vroeg mogelijk gaan bijschaven. Anders gebeurd dat pas eind september, en zit je alweer bijna in Q4 van dit jaar waar de koudere maanden al beginnen.
Leuke rant, maar aangezien niks defintief is, is alles wat ze roept misschien achterhaald straks.
En 1x raden wie dan weer als 1e roept: "Jamaar, die Kaag die riep blabla, wat een leugenaar was dat"

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Ze had eerder ook al zo'n mooie uitspraak die goed past bij nieuw leiderschap: "Nederlanders zullen moeten accepteren dat ze armer worden"

Nou, dat lukt prima.

Ik denk dat de vroegere leiders van D66 zich omdraaien in hun graf als ze zien wat D66 is geworden. Van de centrum links progressieve partij die het ooit was is niets meer over.

Ik hoop dat de regering komt met iets substantieels voor eenieder die dat nodig heeft maar eerst zien, dan geloven want de trackrecord is inmiddels niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:19

Yucon

*broem*

hardware-lover schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:05:
@Tux3.14, hear hear d:)b

wat nog maar eens duidelijk maakt dat men zich vaak niet in kan beelden waar een grote groep mensen nu slapeloze nachten en nachtmerries van heeft
Ze heeft net zelf een slapeloze nacht achter de rug. Wat mij betreft ben je dan verminderd toerekeningsvatbaar, maar dat is ook precies waarom ik een dergelijke werkwijze gekkenwerk vind. En Rutte heeft zo weer een afspraak met de boeren. Daar zal hij dan wel lekker fris en fruitig bij zitten stel ik me zo voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
<off-topic>

[ Voor 137% gewijzigd door Tux3.14 op 31-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik hoor haar alleen nooit roepen;
Ministers zullen moeten accepteren dat het salaris de helft wordt.
Of 2e Kamerleden moeten accepteren dat het salaris fors omlaag gaat.

Enkel dat de burger de pot op kan en we een soort gtst zijn. Waar is haar offer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
jeroenkb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Eens hoor.

True, snap ook wel dat er wat doorgerekend moet worden. Maar laten ze dat dan met spoed doen. Dit gaat echt niet lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Je post bevat meer meningen en opinies dan feiten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Yucon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Ze heeft net zelf een slapeloze nacht achter de rug. Wat mij betreft ben je dan verminderd toerekeningsvatbaar, maar dat is ook precies waarom ik een dergelijke werkwijze gekkenwerk vind. En Rutte heeft zo weer een afspraak met de boeren. Daar zal hij dan wel lekker fris en fruitig bij zitten stel ik me zo voor.
Na een halve nachtdienst al verminderd toerekeningsvatbaar?
Als ik na mijn eerste nachtdienst 25u wakker ben en om 6:55 een fout maak mag ik mij gewoon verantwoorden en wordt er echt niet naar de tijd gekeken.

En dan heb ik ook niet geslapen. Maar meestal een dagdienst gewerkt, paar uur thuis en dan de nachtdienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
<off-topic>

[ Voor 141% gewijzigd door Tux3.14 op 31-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Na een halve nachtdienst al verminderd toerekeningsvatbaar?
Als ik na mijn eerste nachtdienst 23u wakker ben en om 6:55 een fout maak mag ik mij gewoon verantwoorden en wordt er echt niet naar de tijd gekeken.

En dan heb ik ook niet geslapen. Maar meestal een dagdienst gewerkt, paar uur thuis en dan de nachtdienst.
Er is een reden waarom de Arbeidstijdenwet dat soort situaties ook niet toe staat, en er een verplichte rusttijd tussen 2 werkdiensten geldt.

Als ik >20u wakker ben dan stap ik ook niet achter het stuur van een auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gebruik dan een TR in plaats van deze stijl te hanteren als je meent dat iets niet thuis hoort hier.

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 01-09-2022 15:26 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:22:
Ik hoor haar alleen nooit roepen;
Ministers zullen moeten accepteren dat het salaris de helft wordt.
Of 2e Kamerleden moeten accepteren dat het salaris fors omlaag gaat.

Enkel dat de burger de pot op kan en we een soort gtst zijn. Waar is haar offer?
Het is wat off-topic, maar de salarissen van de ministers zijn niet heel erg hoog voor hun werkdruk en verantwoordelijkheden.
Wel grappig nu ik er ook over nadenk, want uitgerekend Kaag neemt haar verantwoordelijkheid niet. Dus ja, die van haar mag lager :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
<off-topic>

[ Voor 139% gewijzigd door Tux3.14 op 31-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Er is een reden waarom de Arbeidstijdenwet dat soort situaties ook niet toe staat, en er een verplichte rusttijd tussen 2 werkdiensten geldt.

Als ik >20u wakker ben dan stap ik ook niet achter het stuur van een auto...
Max 8u tussen een dienst is toegestaan bij de ATW.
7:00 -- 15.00 en 23.00 --> 7.00 mag dis wettelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tux3.14 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Het is wat off-topic, maar de salarissen van de ministers zijn niet heel erg hoog voor hun werkdruk en verantwoordelijkheden.
Wel grappig nu ik er ook over nadenk, want uitgerekend Kaag neemt haar verantwoordelijkheid niet. Dus ja, die van haar mag lager :+
Ze zijn mij te hoog voor de zooi die ze er van maken

En Kamerlid. Tja. Ze krijgen ook bakken met geld. Maar nadenken hoeven ze niet, want ze stemmen gewoon wat ze moeten stemmen. Dat kan best wat minder allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denk in de basis het ook geen onderscheid meer is tussen ondermodaal / bovenmodaal, maar 'zij die hebben' en 'zij die niet'. Er zijn nog genoeg mensen die nog steeds voor 80-90 euro in de maand qua energie zitten, flinke opbrengt, geen gas, je kent het principe wel.

Jij kan rustig 2x modaal zitten, maar als jij weinig kan doen aan je 1500m3 verbruik, dan houd je eind van de rit net zo weinig over als de mensen eronder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:57

Destruction

(ex-)Automonteur

Stoney3K schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Ietwat offtopic, maar een vriend van me is touringcar chauffeur en die heeft ook dat soort diensten. Gek genoeg kan dat ook gewoon binnen de rij- en rusttijden voor chauffeurs (tachograaf)... Dan zit je dagdienst erop, en 's avonds laat moet je weer terug komen om ergens een groep mensen op te gaan halen.

Verder eens met @Tux3.14. Zeker van Rutte kennen we dit gedrag wel, en Kaag is niet veel anders dan dat. Rijk elitair volk dat geen idee heeft hoe het wanbeleid dat zij voeren bij de laagste inkomens uitpakt. Voor de rijken is liberaal beleid vrijheid, voor de armen is liberaal beleid eigenlijk gewoon: Zoek het zelf maar uit.

Nou ben ik ook tegen betutteling, maar ik wil een overheid die de ballen heeft om keihard in te grijpen als de door de VVD heilig verklaarde markt er een zooitje van maakt. En dat gebeurd niet, en voor zover men een poging doet gebeurd het veel te laat en onvoldoende.

Nog los van het feit dat het natuurlijk afgelopen moet zijn met die geldsmijterij naar grote bedrijven, om vervolgens tegen mensen met lage inkomens te zeggen "Sorry, maar daar is geen geld voor."

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 31-08-2022 10:42 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:17
SinergyX schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Denk in de basis het ook geen onderscheid meer is tussen ondermodaal / bovenmodaal, maar 'zij die hebben' en 'zij die niet'. Er zijn nog genoeg mensen die nog steeds voor 80-90 euro in de maand qua energie zitten, flinke opbrengt, geen gas, je kent het principe wel.

Jij kan rustig 2x modaal zitten, maar als jij weinig kan doen aan je 1500m3 verbruik, dan houd je eind van de rit net zo weinig over als de mensen eronder.
Tja, de vraag is hoe ze energie het beste kunnen compenseren daar sommige mensen nog een lopend goedkoop contract hebben en anderen nu op variabel zitten... Geen idee hoe ze vanuit de overheid daar verschil in gaan/willen maken

Lijkt mij dat dat toch echt via de energie bedrijven moet gaan lopen

[ Voor 4% gewijzigd door President op 31-08-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

President schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:40:
[...]

Tja, de vraag is hoe ze energie het beste kunnen compenseren daar sommige mensen nog een lopend goedkoop contract hebben en anderen nu op variabel zitten... Geen idee hoe ze vanuit de overheid daar verschil in gaan/willen maken

Lijkt mij dat dat toch echt via de energie bedrijven moet gaan lopen
Dat is waarom ze in andere landen bv prijzen maximeren.

Nu zitten daar ook wel nadelen aan maar die lijken geringer als de meeste andere vormen van compensatie. Frankrijk doet dit o.a.

Of dat voor NL ook de beste situatie is weet ik niet. Misschien komen ze met iets veel slimmers, je weet het nooit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Je weet dat prinsjesdag gaat over het komende jaar, en niet over dit jaar? Als er dit jaar nog iets gaat gebeuren moet je het inderdaad niet op prinsjesdag verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

" Het kabinet komt met een volgens Haagse bronnen ‘ongekend’ groot miljardenpakket om de klap van de koopkrachtval te dempen. Daarvoor wordt in 2023 ‘meer dan’ 14 miljard euro uitgetrokken, ruim het dubbele van wat dit jaar al besteed werd.

Volgens een Haagse bron is het een ‘gigantisch pakket’, waarmee zou moeten worden uitgedrukt dat het kabinet de pijn van burgers serieus neemt.

Het slechte nieuws is volgens bronnen dat iets extra's voor 2022, de laatste maanden van het lopende jaar dus, ‘niks mogelijk is gebleken’. De uitvoeringsinstanties zoals de Belastingdienst kunnen dat ‘niet aan', zo is gebleken. Pijnlijk, omdat dit najaar veel mensen al in de problemen dreigen te komen door hun hoge energierekening."

Bron: AD.NL

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
danslo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

[...]

Het is al eerder gezegd, maar dit raakt echt niet alleen de minima.

Misschien past dit beter in het "onbestaan van middenkomen" topic, maar tussen pak hem beet 20k en 50k zit onderaan de streep al bar weinig verschil. Al helemaal wanneer die eerste groep straks een tegemoetkoming krijgt en de laatste opeens 4000 euro meer moet betalen omdat ze naar een variabel contract gaan.

Dit vereist een veel bredere aanpak dan de zoveelste subsidie voor lagere inkomens.
Uiteraard , maar dit topic gaat primair over de lage inkomens dus daar refereer ik dan even naar , je kan zelfs de discussie voeren of de lagere middeninkomens in werkelijkheid ook niet gewoon lage inkomens zijn. Waarbij de kostenreductie en deels de inflatiebeteugeling gecombineerd met een eigen woning een goed deel jarenlang heeft gemaskeerd.

Het ging mij puur om aan te geven dat de instrumenten om meer geld naar de lagere treden op de inkomens en vermogensladder er al lang zijn. Maar dat die instrumenten tegenwoordig niet worden gewaardeerd door de neo liberale en het geloof van mensen dat ze ooit in de toekomst ook zo 'rijk' zijn dat ze deze voordelen nodig hebben. Of denken te hebben.

Het is onwil van zowel kiezers als politiek om terug te keren naar een meer gelijke verdeling van de taart. En dan niet in de toekomst maar nu.

Een echte progressieve inkomensbelasting doet bijvoorbeeld voornamelijk de topinkomens afkappen. Boven een bepaalde loonsom is er een tarief van 90%. Wat gebeurd er dan in de praktijk. Die loonsom wordt niet toegekend. Het heeft namelijk voor de belanghebbenden (aandeelhouders voornamelijk) geen zin om die lonen uit te keren als er 90% belasting over moet worden betaald. Het heeft een dempende werking.

Demping over tijd geeft ruimte voor lonen in andere delen van het loongebouw en heeft als bijkomend effect dat de accumulatie van vermogen langzaam gaat. En er dus minder nutteloos geld is. Een miljardair koopt misschien 10 bedden. Maar 1000 mensen met een baan 1000 bedden.

Op een gegeven moment verliest geld doordat het zich ophoopt nut. En dat voorkom je door gerichte maatregelen en progressieve belastingen is daar een mooi voorbeeld van.

Dat kost tijd voor die effecten om door te dringen, en heeft allerlei haken en ogen. Dus nu moet er gerepareerd worden, voor de minima en de middeninkomens. Al zit bij die laatste in de hogere schalen nog wel wat ruimte en mogelijkheden om dingen te doen die de energietransitie bevorderen en op termijn de druk wegnemen.

Het doet iedereen pijn, maar de minima als eerste. En daar reken ik voor het gemak ook maar even een deel van de middeninkomens bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

"De uitvoeringsinstanties zoals de Belastingdienst kunnen dat niet aan" Gek he, als je bekwaam personeel en een goede infrastructuur op IT vlak als een kostenpost ziet ipv een noodzaak. Nu draait er allerlei verouderde rotzooi en prutst het personeel maar wat aan... Alsof dat goedkoper is :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Ze zijn mij te hoog voor de zooi die ze er van maken

En Kamerlid. Tja. Ze krijgen ook bakken met geld. Maar nadenken hoeven ze niet, want ze stemmen gewoon wat ze moeten stemmen. Dat kan best wat minder allemaal.
Tja, Weet niet wat voor werk je doet, maar ik weet ZEKER dat je er veel te veel voor krijgt. Gewoon een beetje aan frummelen. Stelt allemaal niets voor.

Echt heel productief: hetzelfde gedrag vertonen dat je andere verwijt: niet kunnen inleven / inlezen in materie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Agent47 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:48:
" Het kabinet komt met een volgens Haagse bronnen ‘ongekend’ groot miljardenpakket om de klap van de koopkrachtval te dempen. Daarvoor wordt in 2023 ‘meer dan’ 14 miljard euro uitgetrokken, ruim het dubbele van wat dit jaar al besteed werd.

Volgens een Haagse bron is het een ‘gigantisch pakket’, waarmee zou moeten worden uitgedrukt dat het kabinet de pijn van burgers serieus neemt.

Het slechte nieuws is volgens bronnen dat iets extra's voor 2022, de laatste maanden van het lopende jaar dus, ‘niks mogelijk is gebleken’. De uitvoeringsinstanties zoals de Belastingdienst kunnen dat ‘niet aan', zo is gebleken. Pijnlijk, omdat dit najaar veel mensen al in de problemen dreigen te komen door hun hoge energierekening."

Bron: AD.NL
Benieuwd van welke groep ze dit gaan pinnen .. oh wacht, dat weten we al!

https://www.grantthornton...gelen-zijn-te-verwachten/

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 31-08-2022 11:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
In iedere discussie over lonen belasting etc komt de wens voor een kleinere overheid naar voren, maar dat is precies waarom we nu in de positie zitten waarin we zitten. Een overheid die zich terugtrekt en slechts een zachte richting aangeeft. En verder alles vrij laat aan de markt. En die markt doet maar 1 ding, met de huidige stand van producten en diensten streven naar winstmaximalisatie.

Alle innovatie komt uit overheids en universitaire labs en opdrachten. Pas veel later komen daar de bedrijven die er echte consumenten producten van maken.

De energiemarkt is een speculanten markt met amper regels en tijdig toezicht. Dat is leuk met voorspelbare lage prijzen en dan is iedereen geniaal en red het zelf wel bij het afsluiten van een contract.

Maar zodra het misgaat dan moet 'de overheid' ingrijpen. Waar we dan ook nog verwachten dat deze 'kleiner' moet worden want ze voeren er toch niets uit.

Dat is een veel te kortzichtige kijk op wat een overheid en alle hardwerkende ambtenaren en semi ambtenaren moeten doen, lange termijn stabiliteit bieden en zorgen dat grote delen van de bevolking toegang houdt tot de infratsructuur.

Energie, wonen, gezondheidszorg, onderwijs, vervoer, stabiliteit van inkomen en ga zo maar door.
We kunnen nu toch zo langzamerhand wel vaststellen dat het terugtrekken van de overheid en alles aan die 'geniale' marktwerking voor een meerderheid van de mensen op de lange termijn niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jeroenkb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Tja, Weet niet wat voor werk je doet, maar ik weet ZEKER dat je er veel te veel voor krijgt. Gewoon een beetje aan frummelen. Stelt allemaal niets voor.

Echt heel productief: hetzelfde gedrag vertonen dat je andere verwijt: niet kunnen inleven / inlezen in materie
Het zijn de woorden van Dhr Wilders zelf dat kamerleden overbetaald zijn hoor.
Ik hoor weinig ambulance medewerkers dat roepen.
Prima, halveer ons salaris ook maar.

Alleen niet klagen als er geen ambulances meer zijn dan alsjeblieft ;w

De helft kamerleden en er veranderd vrij weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Het zijn de woorden van Dhr Wilders zelf dat kamerleden overbetaald zijn hoor.
Kijk, dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Je weet dat prinsjesdag gaat over het komende jaar, en niet over dit jaar? Als er dit jaar nog iets gaat gebeuren moet je het inderdaad niet op prinsjesdag verwachten.
Weet ik :) Maar het is ook voor dezelfde groep fijn om te weten wat er vanaf januari gaat gebeuren. Liever nu dan over een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

CornermanNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:00:
Energie, wonen, gezondheidszorg, onderwijs, vervoer, stabiliteit van inkomen en ga zo maar door.
We kunnen nu toch zo langzamerhand wel vaststellen dat het terugtrekken van de overheid en alles aan die 'geniale' marktwerking voor een meerderheid van de mensen op de lange termijn niet werkt ?
Ik vraag me ook af welk knik ei het een goed idee vond om zaken/diensten die noodzakelijk danwel verplicht zijn te privatiseren/geheel vrij te laten (maximaliseren van marktwerking).

Zie het OV, geprivatiseerd en één grote bende geworden. Niet voor iedereen beschikbaar (want komt niet overal) en inmiddels duurder dan eigen vervoer (zelf doorgerekend 3 jaar geleden). Zie de gezondheidszorg, het zou allemaal goedkoper en beter worden. Ondertussen is het basispakket steeds verder uitgekleed terwijl de premie eindeloos verder stijgt. Laat ik nog buiten beschouwing dat commerciele zorgverzekeraars inmiddels op de stoel van de artsen zijn gaan zitten.

Het zijn mislukte experimenten. En waar komt de rekening te liggen? Bij degene die het ooit bedacht heeft? Nee hoor, wij betalen daarvoor. Als ik zometeen een gigantische fuckup bega, ben ik mijn baan kwijt. Zo'n ambtenaar/minister is nog nooit een euro verloren door eigen falen.... Misschien moeten we daar eens mee beginnen. Jij bent minister en je begaat een fuckup? Schadepost van 1.000.000? Zie maar hoe je het doet, maar je betaald het terug uit eigen zak. Misschien dat de overheden dan beter gaan nadenken voor ze met belastinggeld gaan smijten.

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 31-08-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
Destruction schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Ik vraag me ook af welk knik ei het een goed idee vond om zaken/diensten die noodzakelijk danwel verplicht zijn te privatiseren/geheel vrij te laten (maximaliseren van marktwerking).

Zie het OV, geprivatiseerd en één grote bende geworden. Niet voor iedereen beschikbaar (want komt niet overal) en inmiddels duurder dan eigen vervoer (zelf doorgerekend 3 jaar geleden). Zie de gezondheidszorg, het zou allemaal goedkoper en beter worden. Ondertussen is het basispakket steeds verder uitgekleed terwijl de premie eindeloos verder stijgt. Laat ik nog buiten beschouwing dat commerciele zorgverzekeraars inmiddels op de stoel van de artsen zijn gaan zitten.

Het zijn mislukte experimenten. En waar komt de rekening te liggen? Bij degene die het ooit bedacht heeft? Nee hoor, wij betalen daarvoor. Als ik zometeen een gigantische fuckup bega, ben ik mijn baan kwijt. Zo'n ambtenaar/minister is nog nooit een euro verloren door eigen falen.... Misschien moeten we daar eens mee beginnen. Jij bent minister en je begaat een fuckup? Schadepost van 1.000.000? Zie maar hoe je het doet, maar je betaald het terug uit eigen zak. Misschien dat de overheden dan beter gaan nadenken voor ze met belastinggeld gaan smijten.
Tja, dat soort dingen zijn altijd heel makkelijk te roepen, maar bedrijven die door de staat gerund worden zijn notoir inefficient en zoiets kost de belastingbetaler ook miljoenen of miljarden wat niet aan iets anders uitgegeven kan worden. De meeste mensen weten denk ik niet meer hoe de dienstverlening van de PTT was als ze denken dat vroeger alles beter was. En qua ziektekosten is het verhaal ook niet zo simpel. De bevolking wordt ouder en er zijn steeds meer (dure) behandelingen mogelijk waardoor de kosten hoe dan ook keihard de pan uit zouden rijzen (wellicht zelfs meer dan nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Volgens mij is nog steeds Rutte de premier van Nederland- al 12 jaar!- en de VVD de grootste partij dus waar het anti Kaag sentiment nu weer vandaan komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
@Destruction Ik begrijp dat sentiment, maar er is heel veel nog gecorrigeerd door goede ambtenaren. Alleen zien wij dat niet. En het is ook niet makkelijk om in het huidige politieke klimaat als ambtenaar , of liever gezegd beleidsmaker een langdurige visie uit te dragen die daadwerkelijk bijdraagt aan een stabiele samenleving. Binnen de destructieve kaders die vaak worden opgegeven door de bewindslieden en de regeerakkoorden.

Want juist die stabiliteit hebben de kiezers weggestemd , we hebben onze kaarten gezet op zelfredzaamheid. En het lijkt misschien dat het eigen succes veroorzaakt wordt door het eigen harde werken maar het is maar net hoe goed de infrastructuur binnen een samenleving is. We hebben als collectief niet in de gaten gehad dat het risico bij het individu is komen te liggen.

Met name op het gebied van zaken die je als individu niet kan verzekeren, de arbeidsmarkt, gezondheidszorg en ook energie. Dat de motor achter al onze welvaart is. En dus direct aan ons gevoel van het succes van het individu.

We moeten een omslag maken in ons denken, dat we niet zo goed zijn als ons eigen harde werken, maar alleen zo goed zijn omdat we een stabiele toegang hebben tot de brede infrastructuur en onze grootste risico's collectief verzekeren.

We moeten een veel diepere discussie voeren over wat voor maatschappij wij willen zijn. En het denken in termen van wij (de have's ) tegen zij ( de have not's , ook wel profiteurs in veel mensen hun denkframe) eens loslaten.

Je kan zomaar binnen no time ook diep in de problemen komen omdat er gaten zitten in het verzekerings stelsel wat je als persoon kan betalen. En deze energie crisis is bij uitstek een die de pijnpunten blootlegt van het individuele (succes)denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

YangWenli schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:30:
Volgens mij is nog steeds Rutte de premier van Nederland- al 12 jaar!- en de VVD de grootste partij dus waar het anti Kaag sentiment nu weer vandaan komt?
Misschien komt het omdat Kaag minister van Financiën is? Zij is degene die aan de knoppen kan draaien, maar het niet wil. Omdat zij nergens last van heeft.

Rutte is inderdaad premier en daardoor wat mij betreft eindverantwoordelijk voor alles dat onder zijn premierschap fout ging. En die lijst is helaas nogal lang, maar dat is hier offtopic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ons leven juist helemaal niet naar inkomen ingericht :) gewoon zo goedkoop mogelijk. Daardoor lage maandlasten en veel ruimte zodat we dit soort shit wel op kunnen vangen. (Tot op zekere hoogte natuurlijk.)

Leuk is het uiteraard niet.

Maar ik kan me voorstellen dat ook goede twee verdieners met bijvoorbeeld een maximale hypotheek etc. het ook moeilijk gaan krijgen.

Echt vermogende mensen (zoals bijvoorbeeld die Van Haga die zielig stond te doen over zijn energie rekening van 2100 euro per maand met een kamersalaris, terwijl hij ook een vastgoed portfolio heeft met een waarde van 30-40 miljoen 8)7 ) heb ik echt geen medelijden mee, die redden zich makkelijk als ze wat bezittingen van de hand doen of op vermogen interen :)

Vanaf een bepaalde vermogens/carrière grens is Nederland sowieso een paradijsje. Tesla van de zaak, thuis opladen met stroom uit je panelen (die naar ratio veel makkelijker betaalbaar zijn geweest dan voor een lager inkomen) en ondertussen gewoon de reiskosten kWh's declareren. Voor zulke mensen is het een 'onfortuinlijk tegenslagje'.

Ongelijkheid zal er natuurlijk altijd zijn en ik gun iedereen al dat moois :)

Maar dat er nu mensen echt financieel kapot gaan binnen dezelfde landsgrenzen terwijl de ander niet eens minder luxe uit eten hoeft dat kan natuurlijk niet goed blijven gaan, dat gaat interne onrust brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:33:
[...]
Echt vermogende mensen (zoals bijvoorbeeld die Van Haga die zielig stond te doen over zijn energie rekening van 2100 euro per maand met een kamersalaris, terwijl hij ook een vastgoed portfolio heeft met een waarde van 30-40 miljoen 8)7 ) heb ik echt geen medelijden mee, die redden zich makkelijk als ze wat bezittingen van de hand doen of op vermogen interen :)
Met het vastgoed stuk ben ik het eens. Maar het kamersalaris ligt niet zo schandalig hoog dat 2100,- netto geen verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:24
NOS schrijft dat de energiecompensatie zoals hij dit jaar is gegeven ook volgend jaar van kracht blijft, doorgaan met lapmiddelen in plaats van structurele oplossingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Met het vastgoed stuk ben ik het eens. Maar het kamersalaris ligt niet zo schandalig hoog dat 2100,- netto geen verschil uitmaakt.
120k per jaar + tig extra vergoedingen.
Denk dat er wel geld over is om wat te isoleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Sigaar uit eigen doos. Ik vermoed dat vele mensen niet eens meer uitjes kunnen doen, misschien zelf niet eens normale boodschappen. En Rutte maar roepen: "Wat een gaaf landje hebben wij!!". Landen om ons heen zetten de burgers tenminste op de eerste plaats. Wat een kut land hebben wij zeg.

Eigenlijk moet niemand meer stemmen bij de volgende verkiezen. Ik weet oprecht niet meer op welke rotte appel ik moet gaan stemmen in de toekomst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
Sigaar uit eigen doos. Ik vermoed dat vele mensen niet eens meer uitjes kunnen doen, misschien zelf niet eens normale boodschappen. En Rutte maar roepen: "Wat een gaaf landje hebben wij!!". Landen om ons heen zetten de burgers tenminste op de eerste plaats. Wat een kut land hebben wij zeg.

Eigenlijk moet niemand meer stemmen bij de volgende verkiezen. Ik weet oprecht niet meer op welke rotte appel ik moet gaan stemmen in de toekomst.
Omtzigt misschien?

Één van de weinigen die echt nog iets lijkt te willen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Janpietertje89 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:37:
NOS schrijft dat de energiecompensatie zoals hij dit jaar is gegeven ook volgend jaar van kracht blijft, doorgaan met lapmiddelen in plaats van structurele oplossingen dus.
Een structurele oplossing bestaat niet. Behalve een soort landelijke energiekostentoeslag gefinancierd uit gasbaten/vermogen/winst/inkomstenbelastingen. Maar deze nieuwe knop is klaarblijkelijk voor de belastingdienst een onmogelijke opgave om te realiseren per 1 januari hoewel ik hoop dat ze wel iets in die richting gaan of aankondigen dat dit er aan gaat komen.

Verhoging van het minimum inkomen en toeslagen en verlaging eerste schijf inkomstenbelasting is een goede stap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dennis1812 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

120k per jaar + tig extra vergoedingen.
Denk dat er wel geld over is om wat te isoleren
Salaris is 8669 wat neerkomt op 5049,- netto. Dan is 2100 41% van het netto salaris.

Ik zeg niet dat het niet kan, of dat hij geen brood meer kan kopen. Maar we hoeven ook niet te doen alsof dat soort bedragen geen impact hebben op die mensen. Geen voedselbank nee, maar ook niet irrelevant. Maar goed, daar is het topic niet voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hotymoty schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
Tot nu toe overweeg ik Omtzigt. Maar als ik de college tour met hem terug kijk en ik hem hoor zeggen dat hij nog niet weet of hij na de volgende verkiezingen weer in de Kamer wil, ga je weer twijfelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Gecko123 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Verhoging van het minimum inkomen en toeslagen en verlaging eerste schijf inkomstenbelasting is een goede stap.
En de mensen die er net buiten vallen lopen (erg grote groep) natuurlijk helemaal leeg. Lekker gasrekening van 800 per maand betalen.

Excuseer me, maar emotie beginnen laatste weken steeds hoger op te lopen als je steeds het verschil ziet met Belgie, Frankrijk en Duitsland. Echt bizar hoe hard wij geraakt worden in vergelijking met de genoemde landen. En dan bedoel ik de lage en middengroep van de bevolking.

[ Voor 27% gewijzigd door hotymoty op 31-08-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
hotymoty schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

En de mensen die er net buiten vallen lopen (erg grote groep) natuurlijk helemaal leeg. Lekker gasrekening van 800 per maand betalen.
Een verlaging in de eerste schijf raakt iedereen die inkomstenbelasting betaald. Of wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Modaal Nederland stond er bij en keek er naar. Alweer. Wat een totale flater dit pakket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:43:
[...]

Salaris is 8669 wat neerkomt op 5049,- netto. Dan is 2100 41% van het netto salaris.

Ik zeg niet dat het niet kan, of dat hij geen brood meer kan kopen. Maar we hoeven ook niet te doen alsof dat soort bedragen geen impact hebben op die mensen. Geen voedselbank nee, maar ook niet irrelevant. Maar goed, daar is het topic niet voor natuurlijk.
Met die 8669 vergeet je wel wat posten.
https://www.parlement.com...o/inkomen_tweede_kamerlid

Maargoed, het is veel. Maar als hij dan de helft van t vastgoed verkoopt kan hij vooruitbetalen tot zijn dood. En hebben er een paar mensen een eerlijke kans op de markt.
Ik zie echt niet waarom dit soort lui recht van klagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Waarbij je ook nog mee moet nemen dat bij meeste mensen de leefstijl zich aanpast aan het salaris. Ken weinig mensen die 5000 euro netto verdienen en maar van 1000 euro rondkomen.

Dus gemiddeld gezien zullen de 'vaste' lasten ook hoger zijn. En dan hakt 2100 euro er echt wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
[...]

2100 euro energierekening met dat salaris is een keuze. Hij had ook kleiner kunnen gaan wonen of kunnen isoleren.

Als ik met mijn huidige verbruik (2700KWh, 1000m3) gaslicht.com invul en de duurste leverancier pak, zit ik op 6097 per jaar, wat neerkomt op 508 euro per maand. Nog steeds een fors bedrag, maar niet eens een kwart van 2100.
En dan heb ik gewoon een 2/1 kap woning uit 1978 met hier en daar wat na-isolatie, verder geen zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

_JGC_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

2100 euro energierekening met dat salaris is een keuze. Hij had ook kleiner kunnen gaan wonen of kunnen isoleren.
Zodra hoge inkomens inderdaad kleiner gaan wonen, heb je pas echt problemen. Het is nu onmogelijk voor modaal om in te stappen, maar dan gaat het nooit meer gebeuren. Het systeem gaat er vanuit dat mensen die meer verdienen, ook stappen maken in huisvesting.

Overigens is 2100,- natuurlijk overdreven inderdaad. Ik betaal nu 800,-.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 31-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Gecko123 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Een verlaging in de eerste schijf raakt iedereen die inkomstenbelasting betaald. Of wat bedoel je?
Dat klopt, maar de meeste mensen zitten in de tweede schijf. Wellicht alleen de starters en lage klasse. Middenklasse wordt hierdoor echt heel hard geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

PWM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Zodra hoge inkomens inderdaad kleiner gaan wonen, heb je pas echt problemen. Het is nu onmogelijk voor modaal om in te stappen, maar dan gaat het nooit meer gebeuren. Het systeem gaat er vanuit dat mensen die meer verdienen, ook stappen maken in huisvesting.

Overigens is 2100,- natuurlijk overdreven inderdaad. Ik betaal nu 800,-.
En daardoor een shitload aan belasting betalen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38
hotymoty schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Dat klopt, maar de meeste mensen zitten in de tweede schijf. Wellicht alleen de starters en lage klasse. Middenklasse wordt hierdoor echt heel hard geraakt.
Je zit altijd in schijf 1 voordat je in schijf 2 terecht komt. Je kan niet in schijf 2 zitten, zonder inkomen in schijf 1 te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

In wat voor kast van een huis met slechte isolatie woont hij dat hij 2100 euro aan energie moet betalen? Ik ken mensen die in oude, slecht geisoleerde boederijen wonen met een rekening van bijna 700 euro en dat vond ik al exorbitant (maar wel begrijpelijk met de huidige prijzen).
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.