[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.199 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Ik doelde op het niet verlengen. Het ging over het wrange gevoel wat sommigen nog hebben wanneer Brobby wordt teruggekocht, dat Ajax er geld voor moet neerleggen terwijl hij vorig jaar gratis de deur uit liep. En dat laatste wordt hem nog kwalijk genomen. Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax een duidelijk plan had neergelegd hij nooit was vertrokken.
Denk dat dat wel een beetje een simpele redenatie is. Niet alleen omdat je niet weet of hij voor het geld was vertrokken (misschien niet), maar ook omdat Ajax hem geen garanties kan geven. Als hij niet rendeert dan is hij gewoon out. Als voetballer heb je vrijwel nooit garanties tenzij je een echte superstar bent. Vanuit dat oogpunt snap ik dan ook wel dat Brobbey gewoon voor het beste aanbod ging.

Vind het echter wel apart dat Ajax hem alsnog terug wil, ondanks dat hij Ajax eigenlijk een enorme disservice heeft gedaan. Ze hebben blijkbaar wel veel vertrouwen in hem, maar op basis van wat? Who knows. Ik heb zelf het idee dat het niet zo'n uitzonderlijke speler is, ja heeft wel paar belangrijke doelpunten gescoord, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:52:
Ik doelde op het niet verlengen. Het ging over het wrange gevoel wat sommigen nog hebben wanneer Brobby wordt teruggekocht, dat Ajax er geld voor moet neerleggen terwijl hij vorig jaar gratis de deur uit liep. En dat laatste wordt hem nog kwalijk genomen. Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax een duidelijk plan had neergelegd hij nooit was vertrokken.
Misschien heb jij informatie die ik niet heb, maar bij mijn weten was het geen gebrek aan een plan maar gebrek aan een gegarandeerde basisplaats. Hij wilde geen invaller meer zijn en op de één of andere manier dacht hij bij een stap omhoog ineens wél veel speeltijd te kunnen krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Denk dat het hem niet zoveel zal uitmaken eigenlijk. Alsof je in een Frankrijk of Spanje zelfs tegen zoveel betere tegenstanders speelt. Is ook 3/4 van de competitie tegen "brakke" tegenstanders spelen. Nouja, iets beter. Zou het wel een enorme tegenvaller vinden als Memphis naar Ajax zou gaan. Maar het zou waarschijnlijk wel het einde aan alle kritiek in het NL-elftal-topic zijn op hem, dus yea, dat heeft hij mee.
Ehm nee hoor, dan hoor/lees je het hier elke week ipv elke interland.
Tegenvaller zou nog een understatement zijn, als Ajax hem zou halen.
Ik zie het echter wel nog gebeuren ook, net als Wijnaldum->Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:59:
Vind het echter wel apart dat Ajax hem alsnog terug wil, ondanks dat hij Ajax eigenlijk een enorme disservice heeft gedaan. Ze hebben blijkbaar wel veel vertrouwen in hem, maar op basis van wat? Who knows. Ik heb zelf het idee dat het niet zo'n uitzonderlijke speler is, ja heeft wel paar belangrijke doelpunten gescoord, maar goed.
Op basis van dat ze hem en zijn speelstijl door een door kennen. Wat mij betreft is hij qua type spits precies wat Ajax nodig heeft, een minder goede maar fysiek sterkere versie van Patrick Kluivert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Op basis van dat ze hem en zijn speelstijl door een door kennen. Wat mij betreft is hij qua type spits precies wat Ajax nodig heeft, een minder goede maar fysiek sterkere versie van Patrick Kluivert.
We zullen het gaan zien als hij terug zou komen, maar ik denk toch echt dat het een enorm beperkte Patrick Kluivert is. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij echt gaat doorbreken als een topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Oh maar zo bedoel ik het ook niet, ik zie zeker geen toekomstig wereld topper in hem. Aanspeelpunt, doelgericht, kopsterk, redelijk snel, daar doelde ik op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
The horror, zeker als Depay dan ook komt :o

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:02:
[...]

The horror, zeker als Depay dan ook komt :o
Dan heb je opeens weer een CL-waardig team dat ver kan komen. The horror indeed....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
Snowdog schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Dan heb je opeens weer een CL-waardig team dat ver kan komen. The horror indeed....
Een type Wijnaldum hebben we al met Klaassen. En Klaassen heeft nog wedstrijdritme ook ;) Zal ook grootverdiener in dat geval.

Depay speelt alleen voor Depay en hoef ik net als Wijnaldum absoluut niet bij Ajax te zien. Hopelijk koopt Ajax nog wat talenten. Wat mij betreft zijn er voldoende oudere spelers voor de balans.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 16-07-2022 13:11 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Een type Wijnaldum hebben we al met Klaassen. Zal ook grootverdiener in dat geval. Depay speelt alleen voor Depay en hoef ik net als Wijnaldum absoluut niet bij Ajax te zien ;)
Nouja, dat je al tevreden bent met een Wijnaldum light is tot daaraantoe, maar ik denk echt als het daadwerkelijk zou gebeuren dat je je hele visie wel zou omdraaien. Onwaarschijnlijk dat het echt gaat gebeuren though, maar als ze zowel Memphis en Gini weten te krijgen, dan is het wel weer duidelijk wie kampioen gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan zou PSV wel eens kampioen kunnen worden inderdaad.
Maar tegen b.v. RKC en Willem II heb je dan wel twee spelers die kunnen en hoogstwaarschijnlijk zullen shinen. O-)

[ Voor 52% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-07-2022 13:38 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:26:
Maar tegen b.v. RKC en Willem II heb je dan wel twee spelers die kunnen en hoogstwaarschijnlijk zullen shinen. O-)
Ik denk vooral dat het twee spelers zullen zijn die volle bak zullen gaan ivm de wk-selectie.
Bij Memphis is het nog even afwachten of hij minuten gaat maken bij Barca, Wijnaldum heeft de hint al eerder gekregen van van Gaal/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Willem II is wel angstgegner van PSV, dus zou je nog niet rijk tellen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ajax en Leipzig zijn akkoord: Brobbey keert terug naar Amsterdam
17m schijnbaar. Ik ben tevreden, op naar de volgende (Conceicao?). En dan hopelijk nog een wat meer ervaren LCV dan Bassy (of anders een stuk goedkoper dan 25m)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:06:
[...]

17m schijnbaar. Ik ben tevreden, op naar de volgende (Conceicao?). En dan hopelijk nog een wat meer ervaren LCV dan Bassy (of anders een stuk goedkoper dan 25m)
Conceição voor 5 miljoen zo goed als een done deal schijnt:

https://www.voetbalprimeu...sche-keuring-spoedig.html

Dan inderdaad nog een goede vervanger voor Martinez.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Ik niet. Veel te veel geld voor iemand die een jaar geleden maar wat graag gratis de deur uit ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:05:
[...]
V.w.b. het tweede deel van je post: Brobbey is gewoon voetballend niet goed genoeg, en een half seizoen geblesseerd. Niet doen.
Brobbey is voetballend juist prima als spits, balvast, kan in de kleine ruimte redelijk uit de voeten én is redelijk all round qua scorend vermogen. Voor 17 miljoen prima aankoop (even vergeten dat 'we' hem zelf hebben opgeleid O-) ).
Gynnad schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:16:
De geruchten worden sterker dat Francisco Conceição FC Porto gaat verruilen voor Ajax voor de afkoopsom van 5 miljoen euro. Zou de opvolger van Antony moeten worden die wellicht in 2023 vertrekt.
Yes, van wat ik gezien heb (weinig) en gelezen heb toch wel weer een groeibriljant die snelheid op de flanken kan brengen (ajb nooit meer Berghuis als rechtsbuiten).
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Ehm nee hoor, dan hoor/lees je het hier elke week ipv elke interland.
Tegenvaller zou nog een understatement zijn, als Ajax hem zou halen.
Ik zie het echter wel nog gebeuren ook, net als Wijnaldum->Ajax.
Met alle respect hoor maar met de huidige selectie wat brengen Depay en Wijnaldum nog? Niet dat ze slecht zijn hoor maar ik zie niet wat ze toevoegen.
Vorig seizoen werd PSV ook kampioen na een gewonnen JC Schaal. En nu ook na een aantal transfers. Maar met mijn Ajax bril zijn we inmiddels PSV ver voorbij qua toevoegingen aan de selectie (hoewel de selectie nog niet helemaal uitgebalanceerd is).

Een aanval van Tadic, Brobbey, Antony (zie ik helaas nog wel weggaan), Ihataren, Bergwijn is meer dan Champions League waardig wat mij betreft. Daarachter met Klaasen, Berghuis, Taylor, Alvarez (hoop dat hij blijft) een prima middenveld. Heb je ook nog Kudus, Conceição, Ünüvar rondlopen.

Verdedigend is het wat zwakker met maar Wijndal, Timber wel twee jonge spelers die hun plafond nog niet hebben bereikt. Blind zou ik nog niet afschrijven. Rensch en Schuurs zijn de echte zwakke schakels op dit moment. Tagliafico zie ik nog wel weggaan maar zo niet prima. Klaiber prima eredivisie speler maar op CL niveau niet goed genoeg.

Qua keepers zou ik ervan uit gaan dat Pasveer en Stekelenburg voldoende presteren (ze zullen waarschijnlijk geen punten pakken maar ook niet veel punten weggeven). Ik denk dat Gorter het dit seizoen nog moet doen met bekerwedstrijden.

Al met al, er moet nog een (linksbenige) verdediger bij en ik heb echt wel vertrouwen in de Eredivisie.

Champions League zal ook afhangen van de loting maar lijkt mij overwintering een te halen doelstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Ik niet. Veel te veel geld voor iemand die een jaar geleden maar wat graag gratis de deur uit ging.
Tja heeft wel tijdens de blessure van Haller een goede bijdrage in het kampioenschap gegeven met doelpunten tegen PSV en Utrecht en daarna tegen NEC, AZ en Vitesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Zie maar eens een andere spits te kopen voor 15-20m waarvan je al weet dat ie in je systeem past, makkelijk scoort, en die je later dus ook wel weer met winst kunt verkopen.
PolarBear schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:49:
Met alle respect hoor maar met de huidige selectie wat brengen Depay en Wijnaldum nog? Niet dat ze slecht zijn hoor maar ik zie niet wat ze toevoegen.
Dat ik voorspel dat ik het zie gebeuren wil niet zeggen dat ik het wil zien gebeuren of het nut ervan in zou zien ;)
Een aanval van Tadic, Brobbey, Antony (zie ik helaas nog wel weggaan), Ihataren, Bergwijn is meer dan Champions League waardig wat mij betreft. Daarachter met Klaasen, Berghuis, Taylor, Alvarez (hoop dat hij blijft) een prima middenveld. Heb je ook nog Kudus, Conceição, Ünüvar rondlopen.
Denk dat ik vooralsnog liever Kudus op 8 heb dan Taylor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als ik het nieuws goed volg dan zal Fortunas Sittardas met twee vingers in de neus kampioen van Nederland gaan worden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:26:
Als ik het nieuws goed volg dan zal Fortunas Sittardas met twee vingers in de neus kampioen van Nederland gaan worden toch?
Van Feyenoord hebben ze dit seizoen in ieder geval niks te duchten. Dit gaan een dramatisch seizoen voor ons worden. Als we p5 halen zou het me al verbazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:22
dr.lowtune schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:38:
[...]

Van Feyenoord hebben ze dit seizoen in ieder geval niks te duchten. Dit gaan een dramatisch seizoen voor ons worden. Als we p5 halen zou het me al verbazen.
Ieder jaar hetzelfde liedje: Feyenoord wordt al van te voren naar beneden geluld, door vriend en vijand nog wel, voordat de transfermarkt gesloten is.

Vorig jaar tegen Drita was het, met een veel completer team ook helemaal ruk. Ik mag aannemen dat er nog wat bijkomt en in tegenstelling tot de afgelopen tien jaar hebben we een echte trainer die kan bouwen. We hebben vooral goals nodig denk ik.

Dus met de derde begroting gewoon net als vorig jaar gaan voor plek drie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik zou de lat iets hoger leggen als je als club weer wilt aansluiten bij de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:03:
Ik zou de lat iets hoger leggen als je als club weer wilt aansluiten bij de top.
Roepen dat je CL wilt halen voegt weinig toe. Als het allemaal gunstig verloopt kun je de verwachting altijd naar omhoog bijstellen. Voorlopig is het afwachten wat er nog bij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Je zou als Feyenoord toch minstens voor plek 2 moeten gaan imho.
Feyenoord doet het vaak goed tegen PSV en dus is de enige horde naar een eerste plek Ajax. Leuk dat Feyenoord een kleiner budget heeft dan PSV maar als je er de punten tegen pakt ben je er in principe al voorbij. Dus hup! Even die ambitie aandraaien ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
64!
De transfer is helemaal rond. Lisandro Martínez verruilt Ajax voor Manchester United en tekent voor vijf jaar bij de Engelse topclub. De Amsterdammers ontvangen een vaste transfersom van 54 miljoen euro voor de 24-jarige Argentijn. Een bedrag dat door bonussen op kan lopen tot liefst 64 miljoen euro.
https://www.vi.nl/nieuws/...-hoofdprijs-voor-martinez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
D-e-n schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Roepen dat je CL wilt halen voegt weinig toe. Als het allemaal gunstig verloopt kun je de verwachting altijd naar omhoog bijstellen. Voorlopig is het afwachten wat er nog bij komt.
Helemaal mee eens. Feyenoord hoeft zeker niet onderschat te worden. Ze staan er al een hele tijd netjes bij en kunnen van iedere ploeg winnen. Maar de druk opvoeren met grootspraak heeft geen nut.

Het zou leuk zijn als ze nog een mooie speler erbij kunnen krijgen. Voor een top 2 plek lijkt dat noodzakelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door DeKever op 16-07-2022 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Op basis van de oefenwedstrijden van Ajax, Psv en Feyenoord kunnen ze alle ambities in de ijskast zetten.
Enfin, laten we het er maar op houden dat het slechts oefenwedstrijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:10
Harribo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:00:
Op basis van de oefenwedstrijden van Ajax, Psv en Feyenoord kunnen ze alle ambities in de ijskast zetten.
Enfin, laten we het er maar op houden dat het slechts oefenwedstrijden zijn.
Mag het hopen. Maak me zorgen over Feyenoord. Ze weten volgens mij al maanden welke spelers weg gaan en verkocht zullen worden. Dan moet je denk ik sneller kunnen schakelen. Maar helaas moeten we wachten tot de uitverkoop in de laatste week van de transfermarkt. Gratis Boetius vind ik nog een grotere afgang dan 17 miljoen voor Brobby betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Nou gaan ik zo weer is zitten voor de eerste wedstrijd van psv

Ajax doet het wel echt goed met de transfers.. Toch zie ik weer kansen dit jaar, kijken of het een beetje leuk voetbalt zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Mag het hopen. Maak me zorgen over Feyenoord. Ze weten volgens mij al maanden welke spelers weg gaan en verkocht zullen worden. Dan moet je denk ik sneller kunnen schakelen. Maar helaas moeten we wachten tot de uitverkoop in de laatste week van de transfermarkt. Gratis Boetius vind ik nog een grotere afgang dan 17 miljoen voor Brobby betalen.
Boetius trainde toch alleen maar mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat heeft ome Edwin dan toch mooi voor elkaar gekregen, 54 miljoen + 10 miljoen aan bonussen. Prima :)

De teller staat nu op 123 miljoen aan transfer opbrengsten:

Haller - 35 miljoen euro
Gravenberch - 24 miljoen euro
Martinez - 64 miljoen euro

Daar tegenover 88 miljoen uitgegeven:

Steven Bergwijn - 31 miljoen
Owen Wijndal - 10 miljoen
Brian Brobbey - 17 miljoen
Francisco Conceição - 5 miljoen
Calvin Bassey - 25 miljoen

Toch lekker, 3 spelers verkopen, 5 spelers kopen en 35 miljoen overhouden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ome Edwin, of Hamstra/Huntelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Denk eerder dat ome Erik heel erg heeft aangedrongen ;-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:24:
Dat heeft ome Edwin dan toch mooi voor elkaar gekregen, 54 miljoen + 10 miljoen aan bonussen. Prima :)

Haller - 35 miljoen euro

Mazraoui moet je wel meerekenen, das wel zo eerlijk ;)

0 miljoen helaas. :/

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00
1 ding weet je op deze manier (de uitgaves van Manchester United, op basis van Erik's lijstje) wel zeker:
Als hij daar net zo presteert als zijn laatste seizoen in de eredivisie (met de hakken over de sloot kampioen, want wat zaten er bizar slechte wedstrijden bij) dan wordt hij er voor de kerst alweer uit gegooit. De Engelsen clubleidingen hebben een stuk minder geduld dan de Nederlandse.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:22
AcidBurn schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:03:
1 ding weet je op deze manier (de uitgaves van Manchester United, op basis van Erik's lijstje) wel zeker:
Als hij daar net zo presteert als zijn laatste seizoen in de eredivisie (met de hakken over de sloot kampioen, want wat zaten er bizar slechte wedstrijden bij) dan wordt hij er voor de kerst alweer uit gegooit. De Engelsen clubleidingen hebben een stuk minder geduld dan de Nederlandse.
Ik denk dat ze bij Manchester wel genoegen nemen met met de hakken over de sloot kampioen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:24:

Haller - 35 miljoen euro

Je rekent zeer optimistisch! Niet te behalen bonussen, persoonlijke- en zaakwaarnemers- en opleidingspremies moeten nog van de inkomstenkant af. Kan zo 15% schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
JeyJey schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat ze bij Manchester wel genoegen nemen met met de hakken over de sloot kampioen ;)
Komt een standbeeld van m als hij daar kampioen wordt _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:10
Vos schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Boetius trainde toch alleen maar mee?
Vandaag heeft hij gewoon meegespeeld in een 0-4 verloren oefenwedstrijd. Morgen stapt ie uit de helicopter ben ik bang. Had graag wat meer aankopen gezien die de voorbereiding mee hadden gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Mazraoui moet je wel meerekenen, das wel zo eerlijk ;)

0 miljoen helaas. :/
En Onana, hoe vervelend dat ook allemaal was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
Christoph schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:27:
[...]

En Onana, hoe vervelend dat ook allemaal was
En Labyad

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Genoeg werk nog voor PSV achterin...Alleen nog die speler van Everton huren gaat niet genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Niet impressed nog.. Wel mooie goal van psv, maar werk nog aan de winkel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:29:
Ome Edwin, of Hamstra/Huntelaar?
Volgens mij zijn H2 verantwoordelijk en als ze Edwin als joker hebben ingezet is dat een compliment waard. Uiteindelijk lijkt het niet een hele verkeerde transferzomer voor Ajax te worden. Alleen Brobbey vind ik zwaar overpriced.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Laten we niet overdrijven :D
Zou gek zijn om hem nu ineens mee te laten tellen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wel een forse prijs, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:20:
[...]

Vandaag heeft hij gewoon meegespeeld in een 0-4 verloren oefenwedstrijd. Morgen stapt ie uit de helicopter ben ik bang. Had graag wat meer aankopen gezien die de voorbereiding mee hadden gemaakt.
Meespelen in oefenwedstrijden zegt niet zoveel, helemaal als je 2x 60 minuten speelt. Ook omdat de -21 aan het trainen is en wat oefenwedstrijden gaat spelen, mochten we ooit nog een Jong elftal in de voetbalpiramide willen krijgen moet je dat ook serieus gaan nemen.

Tegelijkertijd hoop ik ook gewoon dat hij niet komt, alhoewel die het bij Mainz op 10 niet eens heel slecht deed volgens mij, ze wilden daar ook verlengen. Boetius had denk ik alleen op wat meer gehoopt met z'n transfervrije status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:39:

[Embed]
Wel grappig hoe Ajax heel traag op gang leek te komen, maar nu eerder dan PSV en Feyenoord de selectie klaar lijkt te hebben (tenzij ze nog een 2e spits willen halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27

[Embed]
Valt wel mee hoor. Zeker als je vergelijkt met wat ze voor Martinez krijgen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Suarez schijnt in Amsterdam te zijn gesignaleerd!

Bron: www.inmijndromen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41

[Embed]
Vooral de prijs voor Brobbey blijft fors nadat hij zelf gratis de deur is uitgelopen.
Daar zou je toch wel een betere spits voor moeten kunnen halen.

Bassey vind ik nog wel meevallen als directe vervanger van Martinez, waar je de hoofdprijs voor krijgt.
Je kunt niet altijd een vervanger voor 10 miljoen uit Zuid-Amerika halen die er ook nog eens direct staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:02:
[...]

Vooral de prijs voor Brobbey blijft fors nadat hij zelf gratis de deur is uitgelopen.
Daar zou je toch wel een betere spits voor moeten kunnen halen.

Bassey vind ik nog wel meevallen als directe vervanger van Martinez, waar je de hoofdprijs voor krijgt.
Je kunt niet altijd een vervanger voor 10 miljoen uit Zuid-Amerika halen die er ook nog eens direct staat.
Over het algemeen zijn scorende spitsen toch een stuk duurder dan onervaren verdedigers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Zie maar eens een andere spits te kopen voor 15-20m waarvan je al weet dat ie in je systeem past, makkelijk scoort, en die je later dus ook wel weer met winst kunt verkopen.
Dat je hem met winst kunt verkopen is een hoop, geen feit.
Uiteindelijk is het een spits die nog nooit een heel seizoen lang heeft gepresteerd.
Een paar maanden Eredivisie waar hij het leuk deed en enkele invalbeurten Cl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Dat je hem met winst kunt verkopen is een hoop, geen feit.
Uiteindelijk is het een spits die nog nooit een heel seizoen lang heeft gepresteerd.
Een paar maanden Eredivisie waar hij het leuk deed en enkele invalbeurten Cl.
Noem eens een geschikte vervanger die je voor 17m haalt dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
toolkist schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:22:
[...]

Luuk de Jong :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 13:26
[...]

Misschien niet voor 17 miljoen, maar als je daar de 31 miljoen die je hebt stukgeslagen op de hardloper Bergwijn bij optelt had je iets veel beters kunnen halen, een speler die nuttiger voor het Ajax-spel is dan deze twee bij elkaar.

De hoop zal zijn dat Brobbey op Haller-achtige wijze met doelpunten (want die kan hij wel maken) zijn matige kwaliteiten aan de bal (eerste aanname, kaats, de belangrijkste kwaliteiten voor een Ajax-spits) kan verbloemen, en je hem dus met winst kan verkopen naar de PL middenmoot, waar ze vaker gek zijn op bonkige spitsen. Moet ie wel heel blijven natuurlijk.

Bassey is ook een gok, maar als die jongen het ook maar een beetje goed doet dan is er over twee jaar makkelijk een PL club te vinden die een soortgelijk bedrag als dat voor Martinez op tafel wil leggen. Britse spelers mogen altijd wat meer kosten daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

autje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 07:29:
Misschien niet voor 17 miljoen, maar als je daar de 31 miljoen die je hebt stukgeslagen op de hardloper Bergwijn bij optelt had je iets veel beters kunnen halen, een speler die nuttiger voor het Ajax-spel is dan deze twee bij elkaar.
Wie dan? Lekker makkelijk roepen zo. Ik kan namelijk niks bedenken. En over het feit heen steppen dat het Nederlandse spelers zijn is wel heel erg naïef. Als Nederlandse club Nederlandse spelers halen is gewoon een pré, legio voorbeelden van buitenlandse spelers die minimaal één seizoen nodig hebben om te acclimatiseren, daar heb je met een Brobbey en een Bergwijn geen last van, die staan er direct.

Maar ben zeer benieuwd naar wat voorbeelden van jouw kant. Al heb ik daar, kijkende dat je Bergwijn wegzet als een ‘hardloper’ weinig vertrouwen in. Zo kan je elke speler wel weg bagataliseren en omgekeerd spelers zonder prestaties ophemelen.
De hoop zal zijn dat Brobbey op Haller-achtige wijze met doelpunten (want die kan hij wel maken) zijn matige kwaliteiten aan de bal (eerste aanname, kaats, de belangrijkste kwaliteiten voor een Ajax-spits) kan verbloemen, en je hem dus met winst kan verkopen naar de PL middenmoot, waar ze vaker gek zijn op bonkige spitsen. Moet ie wel heel blijven natuurlijk.
Volgens mij haal je de balaannames van Haller en Brobbey door elkaar. De eerste blonk weinig uit in het aannemen van ballen waar Brobbey veel meer techniek heeft dan Haller. Een Brobbey krijg je niet zomaar van de bal, bij Haller was daar weinig moeite voor nodig.
Bassey is ook een gok, maar als die jongen het ook maar een beetje goed doet dan is er over twee jaar makkelijk een PL club te vinden die een soortgelijk bedrag als dat voor Martinez op tafel wil leggen. Britse spelers mogen altijd wat meer kosten daar.
Eke aankoop is een gok. Maar als het goed is gaat er scouting aan vooraf. Het is mogelijk dat Ajax zonder enige scouting 22 miljoen neertelt voor een speler en dat de prestaties van Bassey eenmalig waren, maar ik betwijfel het ten zeerste :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:01
Met de kanttekening dat Brobbey zich alleen echt “bewezen” heeft bij Jong Ajax. Hij toonde zeker potentie in de Eredivisie, maar raakte ook in een half seizoen twee keer geblesseerd en maakte veel te weinig minuten (396 tijdens zijn huurperiode vorig jaar) om echt een oordeel te kunnen vellen. Ik snap niet dat deze jongen zoveel waard zou moeten zijn en dat hier gedaan wordt alsof je voor 17 miljoen de volgende gegarandeerde topspits in huis haalt.

Nogmaals, het technisch hart vond hem een jaar geleden niet goed genoeg voor een basisplaats of uitzicht daarop op korte termijn (als ze dat wel al langer hadden verwacht hadden ze overigens 1.5 jaar geleden Haller ook niet gekocht maar ergens voor een huurconstructie gegaan totdat Brobbey er klaar voor was) en bij Leipzig speelde hij niet - ook daar viel hij dus blijkbaar gewoon tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Han schreef op zondag 17 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Wie dan? Lekker makkelijk roepen zo. Ik kan namelijk niks bedenken. En over het feit heen steppen dat het Nederlandse spelers zijn is wel heel erg naïef. Als Nederlandse club Nederlandse spelers halen is gewoon een pré, legio voorbeelden van buitenlandse spelers die minimaal één seizoen nodig hebben om te acclimatiseren, daar heb je met een Brobbey en een Bergwijn geen last van, die staan er direct.

Maar ben zeer benieuwd naar wat voorbeelden van jouw kant. Al heb ik daar, kijkende dat je Bergwijn wegzet als een ‘hardloper’ weinig vertrouwen in. Zo kan je elke speler wel weg bagataliseren en omgekeerd spelers zonder prestaties ophemelen.
[...]
Voor 48 miljoen? Je zou kunnen proberen Jonathan David bij Lille los te weken (al zie ik dat hij een contract tot 2025 hebt, dus dat wordt de hoofdprijs). Niet dat ik zeg dat je dat moet doen, want zo'n som eruit halen voor een Nederlandse club is pas echt een grote gok, maar dat is wel het niveau waar Ajax naar moet streven.

Dat halen van Nederlandse spelers snap ik nooit zo. We hebben een captain die in het Nederlands niet verder komt dan 'pak schaal', en die doet het toch wel aardig. En dat geldt voor de meeste buitenlanders die Ajax de afgelopen jaren gehaald heeft, uitzonderingen daargelaten. Haller stond er ook meteen.

Maar als we dan toch zo nodig een 'Nederlandse' spits moeten halen, koop dat Dolberg terug van Nice. Zal ongeveer hetzelfde moeten kosten, technisch beter dan Brobbey, meer ervaring dan Brobbey (afgelopen twee jaar in principe eerste spits bij Nice), kent het systeem en de club, en is volgens mij een spits die Ajax beter laat voetballen dan Brobbey. Hij is een stuk gegroeid de afgelopen jaren.

Probleem is dat een echte Ajax spits lastig te vinden is. Iemand noemde Brobbey eerder een minder versie van Patrick Kluivert (waar ik het mee eens kan zijn), maar het 'type Kluivert' is dungezaaid. Daarom vind ik dat we altijd met Tadic moeten spelen in de spits, en dynamische buitenspelers (voor 48 miljoen Gapko weghalen uit Eindhoven? :P).

Overigens is Bergwijn's belangrijkste wapen ontegenzeggelijk zijn snelheid, maar daar heb je over het algemeen niet zoveel aan bij Ajax. In de kleine ruimte (waar je bij Ajax veel meer in speelt) vind ik hem niet heel bijzonder. In ieder geval niet '31 miljoen bijzonder'.

Mijn belangrijkste punt was echter dat we een speler als Bergwijn niet per se nodig hadden, en dat als je vond dat we een spits nodig hadden, dat je dan beter al je geld daar op had kunnen zetten.
Volgens mij haal je de balaannames van Haller en Brobbey door elkaar. De eerste blonk weinig uit in het aannemen van ballen waar Brobbey veel meer techniek heeft dan Haller. Een Brobbey krijg je niet zomaar van de bal, bij Haller was daar weinig moeite voor nodig.
[...]
Ik vergelijk hem niet met Haller, ik vergelijk hem met het niveau wat ik vind dat Ajax moet nastreven in een spits. Het is aan de scouting om zo'n spits te vinden. Met het bord op schoot terugkomen bij Brobbey vind ik dan wel erg makkelijk, en je vraagt je af hoe intensief er dan gescout wordt.

Overigens vind ik niet dat Brobbey veel meer techniek heeft dan Haller. Iets meer, misschien, maar Haller vind ik slimmer. Brobbey doet (compenseert) heel veel op kracht, en dat zie je terug in zijn blessureleed. En dat zal blijven.
Eke aankoop is een gok. Maar als het goed is gaat er scouting aan vooraf. Het is mogelijk dat Ajax zonder enige scouting 22 miljoen neertelt voor een speler en dat de prestaties van Bassey eenmalig waren, maar ik betwijfel het ten zeerste :)
Ik vind die Bassey dan ook een veel veiligere gok dan Brobbey. Ik betwijfel of je die 17 miljoen (of meer) er ooit echt uit gaat halen, nog even gezwegen over zijn salaris (wat hij kreeg bij Leipzig gaan we toch hoop ik niet betalen). Hoop doet leven, en misschien bewijst hij mijn ongelijk, maar ik heb diepe twijfels. En zijn blessuregevoeligheid is daar een groot deel van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ophouden nu hoor.
Als Luuk en Memphis naar Ajax komen neem ik wel een jaartje supporter-sabbatical ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Ajax meldt het op de website, minimaal 57,37 maximaal 67,37 miljoen.
Wat een geld, ook voor Martinez. Daar heb ik het ook wel voor over dat hij gaat.

https://www.ajax.nl/artik...d-over-lisandro-martinez/

Ik vind het wel enorm jammer dat hij gaat, wat een stabiele factor voor het team was hij zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 17-07-2022 16:06 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@autje
Het is leuk dat je zegt dat Ajax moet "streven naar niveau" maar echte toppers willen natuurlijk helemaal niet naar de eredivisie komen. De eredivisie blijft toch altijd een opstapje naar een grote competitie. Zo zal bijvoorbeeld ook Anthony dat zien.
Dan heb je nog de categorie voormalige eredivisiespelers die elders op een dood spoor zitten of die op niveau willen afbouwen. Maar daar moet je wat mazzel mee hebben want een Tadic is niet elk jaar beschikbaar. Dus volgens mij is het niet zo simpel.

De term "Ajax spits" begint me overigens mateloos te irriteren. Alsof Ajax een uniek spelletje speelt of het moderne voetbal heeft uitgevonden.
De jaren 70 zijn allang voorbij. Ajax heeft, door de open blik van trainers als Bosz en Ten Hag, waarschijnlijk meer afgekeken van hoe Klopp of Guardiola hun ploegen laten spelen dan andersom. En ook Feyenoord speelt in principe gewoon hetzelfde spelletje onder Slot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
D-e-n schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:30:
@autje

De term "Ajax spits" begint me overigens mateloos te irriteren.
_O- Hoop voor je dat dit niet het geval is. Mensen stellen zich graag aan, maar dit is wel heel overdreven.

Patrick Kluivert was natuurlijk een echte Ajax spits en daarna heeft Ajax langere tijd gezocht naar zo'n type speler. Balvast met de rug naar het doel, technisch in staat een man uit te spelen en dodelijk voor het doel. Dus geen Danilo ofzo. Haller heeft het zeer netjes gedaan, maar is wel een klasse minder dan Kluivert destijds.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00
autje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Dat halen van Nederlandse spelers snap ik nooit zo. We hebben een captain die in het Nederlands niet verder komt dan 'pak schaal', en die doet het toch wel aardig.

Maar als we dan toch zo nodig een 'Nederlandse' spits moeten halen, koop dat Dolberg terug van Nice.
Dit is wel erg gechargeerd, want Tadic doet absoluut wel moeite om te proberen Nederlands te spreken. Het is verre van perfect, maar hij komt een stuk verder dan het welbekende "pak schaal".
Dat hij de humor van die situatie inziet en erin meegaat, siert hem wat mij betreft alleen maar.

Ik hoop overigens dat je beseft dat Kasper Dolberg een Deen is?
In dat opzicht is Lasse Schöne terughalen nog logischer, want die spreekt zo goed Nederlands dat het je vergeven is dat je hem ervoor aanziet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

geloof dat clubs daar scouts voor hebben.
Kan me niet voorstellen dat ze slechts 1 naam op hun schaduw lijst hadden om een eventueel vertrek van Haller op te vangen.
Al helemaal als je bereid bent om zo veel geld te betalen.

Hoop dat hij Ajax deels wil compenseren met een laag salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Sydney08 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:41:
[...]

_O- Hoop voor je dat dit niet het geval is. Mensen stellen zich graag aan, maar dit is wel heel overdreven.
Je kunt prima spreken van een spits die wel of niet bij Ajax past maar de term "Ajax spits" gaat echt nergens over. Ajax zoekt in principe hetzelfde type als Bayern of Feyenoord: een spits voor in de zestien die een bal kan aannemen. Alleen zal Bayern het in een hogere categorie zoeken en zal Feyenoord wat lager moeten zoeken.

Kluivert heeft ook prima bij Barcelona gefunctioneerd dus in die zin is het ook een "Barcelona spits". De jeugdopleiding van Ajax heeft sinds de jaren 90 ook geen enkele "Ajax spits" van topniveau voortgebracht dus ook in die zin is zo'n spits dus allesbehalve des Ajax.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 17-07-2022 18:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Je vergeet Pantelic! Marcooooooo Pantelic. Baas was dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:00:
Met Huntelaar was toch ook niks mis?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:00:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CO8KfJvWEAA9z9H.jpg

Mijn eeuwige held _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
D-e-n schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Je kunt prima spreken van een spits die wel of niet bij Ajax past maar de term "Ajax spits" gaat echt nergens over. Ajax zoekt in principe hetzelfde type als Bayern of Feyenoord: een spits voor in de zestien die een bal kan aannemen. Alleen zal Bayern het in een hogere categorie zoeken en zal Feyenoord wat lager moeten zoeken.

Kluivert heeft ook prima bij Barcelona gefunctioneerd dus in die zin is het ook een "Barcelona spits". De jeugdopleiding van Ajax heeft sinds de jaren 90 ook geen enkele "Ajax spits" van topniveau voortgebracht dus ook in die zin is zo'n spits dus allesbehalve des Ajax.
Je vergeet even dat Barcelona die tijd(en nog steeds) een systeem speelt op basis van het Ajax systeem, via eerst Cruijff en in die tijd onder Van Gaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Met Huntelaar was toch ook niks mis?
Kan me die als voetballer veeeeel minder goed herinneren. Geen idee waarom maar of die echt zo goed was…? Je ne sais pas!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Terranova schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Je vergeet even dat Barcelona die tijd(en nog steeds) een systeem speelt op basis van het Ajax systeem, via eerst Cruijff en in die tijd onder Van Gaal.
Het Ajax systeem is niet meer dan een aanvallend 433, soms met de punt naar achter en soms met de punt naar voren. Zo bijzonder is dat anno 2022 niet. En ook de vernieuwende speelwijze van Michels met opkomende verdedigers was uiteindelijk weer ergens op gebaseerd. Goede ploegen worden altijd gekopieerd. Voetbal evolueert. De Hollandse school van de jaren 70 of 90 is ook weer anders dan wat Ajax nu speelt, mede door buitenlandse invloeden. Met het spel van de jaren 70 of 90 zou je nu worden afgemaakt.

Het is arrogant te denken dat we in Nederland het aanvallende voetbal voor eens en altijd hebben uitgevonden. De jaren 70 en 90 zijn begraven. Nederland is al decennia geen voorloper meer. Een vrij standaard type spits waar iedere aanvallende ploeg naar op zoek is (techniek, kan goals scoren) te omschrijven als "Ajax spits" is lachwekkend. Als Ajax dat soort spelers nu nog zou opleiden zou het nog ergens op slaan, maar dat doet Ajax dus helemaal niet, al decennia niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Kan me die als voetballer veeeeel minder goed herinneren. Geen idee waarom maar of die echt zo goed was…? Je ne sais pas!
Geen Europese top maar wel een heel goede speler en dodelijk in de zestien.

Ps.
Tegen van Persie, Sneijder en Robben moest hij het afleggen maar van Gaal was nu heel blij geweest met zo'n spits.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 17-07-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Typhone schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:11:
[...]

Die was ten tijden van zijn tranfser naar Real het niveau van de eredivisie duidelijk overstegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
AcidBurn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Dit is wel erg gechargeerd, want Tadic doet absoluut wel moeite om te proberen Nederlands te spreken. Het is verre van perfect, maar hij komt een stuk verder dan het welbekende "pak schaal".
Dat hij de humor van die situatie inziet en erin meegaat, siert hem wat mij betreft alleen maar.

Ik hoop overigens dat je beseft dat Kasper Dolberg een Deen is?
In dat opzicht is Lasse Schöne terughalen nog logischer, want die spreekt zo goed Nederlands dat het je vergeven is dat je hem ervoor aanziet ;)
Ik zei dan ook 'Nederlandse' spits, compleet met quotes, omdat hij niet echt Nederlands is. Hij verstaat het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
@autje
Het is leuk dat je zegt dat Ajax moet "streven naar niveau" maar echte toppers willen natuurlijk helemaal niet naar de eredivisie komen. De eredivisie blijft toch altijd een opstapje naar een grote competitie. Zo zal bijvoorbeeld ook Anthony dat zien.
Dan heb je nog de categorie voormalige eredivisiespelers die elders op een dood spoor zitten of die op niveau willen afbouwen. Maar daar moet je wat mazzel mee hebben want een Tadic is niet elk jaar beschikbaar. Dus volgens mij is het niet zo simpel.

De term "Ajax spits" begint me overigens mateloos te irriteren. Alsof Ajax een uniek spelletje speelt of het moderne voetbal heeft uitgevonden.
De jaren 70 zijn allang voorbij. Ajax heeft, door de open blik van trainers als Bosz en Ten Hag, waarschijnlijk meer afgekeken van hoe Klopp of Guardiola hun ploegen laten spelen dan andersom. En ook Feyenoord speelt in principe gewoon hetzelfde spelletje onder Slot.
Daarom moet je ook in de vijver 21-23 vissen naar spelers die Ajax als een opstapje zien. Die kun je de CL bieden als etalage. Dat ze dan ook naar Sittard en Leeuwarden moeten nemen ze, met een goed salaris, op de koop toe.

Over het algemeen heeft Ajax altijd met een meevoetballende spits gespeeld, niet met een targetman. Zo'n spits hoeft er ook geen 20 per jaar in te schieten wat mij betreft, maar ervoor zorgen dat het aanvalsspel van Ajax aantrekkelijk en gevarieerd blijft. Toen we wel met een targetman speelden (denk bijvoorbeeld de periode Huntelaar) was het spel over het algemeen niet om aan te zien.

Ik zie niet voor niks het liefst Tadic in de spits :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tijdje terug zei men toch dat die verkopen van Ajax eerder uitzondering dan regel zijn? Martinez, Haller en Gravenberch lijken die uitspraak naar het land der fabeltjes te verwijzen. Geen “speciaal” seizoen maar wel voor grof geld verkocht. Met name Martinez waar gewoon 57 miljoen vast voor is bedongen.

Nu is het aan Schreuder om te laten zien dat hij snel een goed team kan neerzetten. Blijft het jammer vinden van de keepers die ondermaats zijn atm.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
Alsof Ajax een uniek spelletje speelt of het moderne voetbal heeft uitgevonden.
Is dat niet zo dan? Ajax heeft in de historie van het voetbal veel invloed gehad. Ik snap dat dat als niet Ajax supporter lastig is ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:09:
Tijdje terug zei men toch dat die verkopen van Ajax eerder uitzondering dan regel zijn? Martinez, Haller en Gravenberch lijken die uitspraak naar het land der fabeltjes te verwijzen. Geen “speciaal” seizoen maar wel voor grof geld verkocht. Met name Martinez waar gewoon 57 miljoen vast voor is bedongen.

Nu is het aan Schreuder om te laten zien dat hij snel een goed team kan neerzetten. Blijft het jammer vinden van de keepers die ondermaats zijn atm.
De hele voetbalwereld lijkt ook wel revived te zijn na de covid-down. De bedragen die voor spelers worden betaald deze transferperiode is belachelijk (imo). Dat heeft er echter ook wel iets mee te maken. Dat was vroegah toch net wat anders denk ik. Dat zie je dan ook wel een beetje terug in een Bergwijn die direct het clubrecord van Ajax waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:01
En Ihatarren niet mee op trainingskamp. “Niet fit genoeg.” Vorige week werd het gegooid op een paar dagen ziek geweest, maar als je meer dan een week geleden een griepje hebt gehad ga je normaal gesproken altijd mee op trainingskamp. Ofwel Corona gehad met een flinke optater, of zou er alweer meer spelen?

Over de verkopen van Ajax: compleet idiote bedragen inderdaad. Het is dus toch gewoon maar wat de gek er voor geeft en je ziet hoeveel de naam Ajax doet voor de verkoop. Als Martinez al 56 miljoen opbrengt…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:24:
En Ihatarren niet mee op trainingskamp. “Niet fit genoeg.” Vorige week werd het gegooid op een paar dagen ziek geweest, maar als je meer dan een week geleden een griepje hebt gehad ga je normaal gesproken altijd mee op trainingskamp. Ofwel Corona gehad met een flinke optater, of zou er alweer meer spelen?
Stekelenburg en van Axel Dongen ook niet mee met dezelfde reden, dus niet gelijk ergens iets achter zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Brobbey 17 miljoen... Tis wat teveel maar vooruit..
Vergeet niet zijn wedstrijden tegen Atalanta destijds niet he? Tis niet zo dat hij niks kan. Moet alleen wel fit blijven.

En over de zogenaamde type Ajax spits... Ajax is in de meeste wedstrijden wel de bovenliggende partij, dat vergt toch iets anders van een spits dan dat je bijv bij een NEC speelt. Daarom zijn ze ooit gegaan naar 433 om het veld breed te houden.

Maar het ouderwetse 433 met echte buitenspelers die hun man voorbij gaan en afgeven, die zijn er weinig meer. Dat was volgens mij het Ajax spel. Niet dat Ajax daar natuurlijk patent op had of heeft, flauwekul natuurlijk, maar in de praktijk ging het vaak wel zo.
Wat je tegenwoordig veel ziet, is dat ze binnendoor gaan.. Sommigen alleen maar binnendoor, dat vind ik zo'n onkunde. Doodsteek voor een ouderwetse 433,wordt dan te druk in het centrum.
Enfin :)

Trouwens Ihattaren, daar geloof ik alleen in als hij het wekelijks in de hoofdmacht van Ajax laat zien.

Bassy lijkt me goede aankoop. Alles is voor Bassy :p

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 17-07-2022 21:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
donleone83 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:24:
"U hoort 't allemaal straks bij Shownieuws, maar nu eerst..."

Ihattaren had tijdens de voorbereiding geblesseerd geraakt. Schade is onbekend, maar niet fit genoeg om mee te gaan naar Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Is dat niet zo dan? Ajax heeft in de historie van het voetbal veel invloed gehad. Ik snap dat dat als niet Ajax supporter lastig is ;)
De periode van Gaal is al bijna dertig jaar geleden. Ondertussen zijn er allerlei ploegen geweest die het voetbal weer een paar keer hebben veranderd. Nederland en ook Ajax hobbelden jarenlang achter die ontwikkelingen aan.

Bij Ajax zijn onder buitenstaander Bosz de, luiken open gegaan. Bij Feyenoord recent pas onder slot. Nu spelen we in Nederland eindelijk weer eens voetbal wat er toe doet maar daar hoeven we onszelf dus niet voor op de borst te kloppen. We hebben gewoon goed afgekeken hoe er anno 2022 aanvallend wordt gespeeld.

Om dan nu te spreken over een "Ajax spits" is waanzin want half de CL voetbalt met zo'n aanspeelpunt. Jullie denken nog dat de wereld om Ajax draait maar dat is niet zo.

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 17-07-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*knip

Laat maar, het is hier veel te warm voor :P

[ Voor 87% gewijzigd door Superkiwi op 17-07-2022 21:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:34:
[...]

8)7
Het zit je behoorlijk diep merk ik.
Je moet er niet zo zwaar aan tillen; een Ajax-spits is gewoon een ander type spits dan een PSV-spits zoals bv Luuk de Jong. Om daar nu zo geirriteerd door te raken gaat toch wel wat ver hoor ;)
Is De Jong een typische PSV spits dan? Wat een gezeur. Vorig jaar stond daar Zahavi, dat is weer een heel ander type. Ooit stond daar Romario, die dribbelde zo vijf man voorbij. Een typische PSV spits? Natuurlijk niet.

En het zit diep ja. Voor niet Ajacieden is het ook gewoon verdomde irritant. Het is het sprookje waar Ajax "special" is en alles aan Ajax moet dan ook "special" zijn, van de verdedigers tot aan de spits tot aan de "typische Ajax toiletjuffrouw" die met speciale krachten de poep van Schreuder uit de pot schraapt. Doe eens even normaal.

Ajax heeft de grootste prijzenkast en heeft in de jaren 70 vernieuwend voetbal laten zien onder Michels. Van Gaal deed daar later nog een schepje bovenop. Ajax heeft ook een goede jeugdopleiding die veel spelers een mooie carrière oplevert, alhoewel dat de laatste decennia vooral om succesvolle verdedigers en middenvelders gaat.

Maar vergeet de historie en sta weer even met de pootjes op de grond. Het voetbal van Ajax is anno 2022 niet speciaal. Feyenoord en AZ spelen nu min of meer hetzelfde systeem, maar iets minder succesvol. En legio buitenlandse clubs waren de afgelopen decennia veel succesvoller en bepalender met aanvallend spel dan Ajax. Pas onder Bosz kreeg Ajax dat zelf weer onder de knie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Ok, mooi verhaal. Volgende keer woordjes aanpassen. Niet zeggen "is geen Ajax spits", maar "is geen spits voor Ajax". Pfoe, welke slakken gaan we dit seizoen nog meer zout op leggen?

Ik vind het verdomd vervelende discussies en ben daar vast niet de enige in. Prima dat je je aan een woordje stoort, maar alsjeblieft, stel jezelf ff eerst de vraag of 't de hele discussie waard is.

Idem voor dat verhaal over wat speler x of coach y in de media zegt. Snel en makkelijk scoren in de meeste gevallen, maar absoluut geen tien posts aan discussie waard. Er gebeuren toch veel boeiendere dingen in een voorbereiding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
Bedreigingen rondom Ihattaren…

Pff sneu zeg -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
https://www.vi.nl/nieuws/...ijdens-trainingskamp-ajax

Voor degenen die niet weten waar @Sleehond het over heeft. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:49:
[...]
En het zit diep ja. Voor niet Ajacieden is het ook gewoon verdomde irritant. Het is het sprookje waar Ajax "special" is en alles aan Ajax moet dan ook "special" zijn...
Zie je niet dat je in je posts hierboven exact hetzelfde doet als wat de 'Ajacieden' elke keer verweten wordt als er weer zulke discussies de kop op steken? Je bagetalliseert alles en doet alsof het geen ene reet voorstelt. Je meet wel een beetje met twee maten.
En het de competitie is nog niet eens begonnen, dat belooft wat :+

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 17-07-2022 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

"Bedreigingen, maar niet van fans."
Waar moet je dan aan denken :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Dan heb ik het oprecht met je te doen. Misschien het voetbal en alles daaromheen iets minder serieus nemen?

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Superkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:51:
[...]

"Bedreigingen, maar niet van fans."
Waar moet je dan aan denken :?
Ruzie in de privésfeer, dat kan zo'n beetje alles en iedereen zijn. Hopelijk valt het mee, want krijg een beetje Promes/Labyad-flashbacks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:46:
[...]
Je bagetalliseert alles en doet alsof het geen ene reet voorstelt. Je meet wel een beetje met twee maten.
Ik bagatelliseer niks. Ik geef Ajax complimenten over de jeugdopleiding. Ik geef Ajax een veer in de reet voor de roemruchte historie. Wtf wil je nog meer?

Maar verder kijk ik naar Ajax als naar iedere andere club. En wat ik hierboven constateer is dan toch echt iets wat negen van de tien neutrale supporters ook zal constateren. Er wordt nu wel heel gewichtig gedaan bij het beoordelen van potentiële versterkingen. Dit is geen "Ajax-speler" en dat is geen "Ajax-speler", alsof je over speciale krachten moet beschikken om in Amsterdam te kunnen voetballen. Uiteindelijk gaat om twee zaken: of de speler kwaliteit heeft en of hij eigenschappen heeft die in het elftal passen. En dat kan de ene keer diepgang zijn en de andere keer creativiteit en weer een andere een portie karakter.

Had bijvoorbeeld Kuijt bij Ajax kunnen spelen? Absoluut. Die gast had geweldige functionele techniek en een drive die de Zuid-Amerikanen de afgelopen jaren ook meebrachten. Of denk terug aan Suarez: die speelde bij Groningen in een systeem met twee spitsen en was daar toch niet de typische Ajax-spits. Maar die gast bleek gewoon een klasbak. En klasbakken pas je gewoon in, in elk elftal. Idem met in een ver verleden Wouters. Cruijff haalde hem en iedere Ajacied vroeg zich af wat hij wilde met die sloper uit Utrecht. Maar het was een schot in de roos.

En natuurlijk zoekt elke club spelers die passen. Maar ik heb PSV-ers nog niet horen discussieren over het feit of Xavi wel of niet binnen het "PSV-systeem" past. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van die jongen. En als de belofte klopt had die dus ook zo bij Ajax kunnen spelen. En is De Jong dan wel een echte "PSV spits" ? Hij doet me een beetje denken aan Wim Kieft, destijds opgeleid bij Ajax. En denk dat dit Ajax hem erg goed had kunnen gebruiken, zeker als er wat afgedwongen moet worden.

En als ik dan naar Feyenoord kijk: jarenlang hebben directeuren de fout gemaakt te zoeken naar "typische Feyenoorders". Hij moest een band met Feyenoord hebben of of iets van werklust uitstralen. Alsof Feyenoorders harder zouden moeten lopen dan Ajacieden of PSV-ers. Slap gelul dat Feyenoord talloze miskopen heeft opgeleverd, van Schreuder tot aan Bosschaart. Ook hier: je moet zoeken naar kwaliteit die binnen het elftal past.

Ps.
En dit wordt door een deel van de enclave hier neergezet als "gezeur" maar wellicht moet die dan maar accepteren dat er, vooral buiten Amsterdam, met iets wat meer nuchterheid naar de prestaties van Ajax wordt gekeken. Voor niet-Ajax fans is het feit dat er door menigeen ook minder nuchter discussie wordt gevoerd dan soms ook heel erg vermoeiend.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 18-07-2022 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JanW schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:06:
Ok, mooi verhaal. Volgende keer woordjes aanpassen. Niet zeggen "is geen Ajax spits", maar "is geen spits voor Ajax". Pfoe, welke slakken gaan we dit seizoen nog meer zout op leggen?

Ik vind het verdomd vervelende discussies en ben daar vast niet de enige in. Prima dat je je aan een woordje stoort, maar alsjeblieft, stel jezelf ff eerst de vraag of 't de hele discussie waard is.

Idem voor dat verhaal over wat speler x of coach y in de media zegt. Snel en makkelijk scoren in de meeste gevallen, maar absoluut geen tien posts aan discussie waard. Er gebeuren toch veel boeiendere dingen in een voorbereiding?
Vanuit een neutrale blik:
Ik bespaar mijzelf een hele boel tekst om jou hier te quoten, dank u vriendelijk.

Ik ga dan ook niet knippen in berichten, maar de vraag of je overal een discussie over moet starten is wel een die iedereen zich kan stellen (zeker als het van iets kleiner iets groots gemaakt wordt wat helemaal niet vanuit de bron bedoeld wordt). Persoonlijk vind ik het vermoeiend en niet uitnodigend.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Voor 48 miljoen? Je zou kunnen proberen Jonathan David bij Lille los te weken (al zie ik dat hij een contract tot 2025 hebt, dus dat wordt de hoofdprijs). Niet dat ik zeg dat je dat moet doen, want zo'n som eruit halen voor een Nederlandse club is pas echt een grote gok, maar dat is wel het niveau waar Ajax naar moet streven.

Dat halen van Nederlandse spelers snap ik nooit zo. We hebben een captain die in het Nederlands niet verder komt dan 'pak schaal', en die doet het toch wel aardig. En dat geldt voor de meeste buitenlanders die Ajax de afgelopen jaren gehaald heeft, uitzonderingen daargelaten. Haller stond er ook meteen.

Maar als we dan toch zo nodig een 'Nederlandse' spits moeten halen, koop dat Dolberg terug van Nice. Zal ongeveer hetzelfde moeten kosten, technisch beter dan Brobbey, meer ervaring dan Brobbey (afgelopen twee jaar in principe eerste spits bij Nice), kent het systeem en de club, en is volgens mij een spits die Ajax beter laat voetballen dan Brobbey. Hij is een stuk gegroeid de afgelopen jaren.

Probleem is dat een echte Ajax spits lastig te vinden is. Iemand noemde Brobbey eerder een minder versie van Patrick Kluivert (waar ik het mee eens kan zijn), maar het 'type Kluivert' is dungezaaid. Daarom vind ik dat we altijd met Tadic moeten spelen in de spits, en dynamische buitenspelers (voor 48 miljoen Gapko weghalen uit Eindhoven? :P).

Overigens is Bergwijn's belangrijkste wapen ontegenzeggelijk zijn snelheid, maar daar heb je over het algemeen niet zoveel aan bij Ajax. In de kleine ruimte (waar je bij Ajax veel meer in speelt) vind ik hem niet heel bijzonder. In ieder geval niet '31 miljoen bijzonder'.

Mijn belangrijkste punt was echter dat we een speler als Bergwijn niet per se nodig hadden, en dat als je vond dat we een spits nodig hadden, dat je dan beter al je geld daar op had kunnen zetten.

[...]

Ik vergelijk hem niet met Haller, ik vergelijk hem met het niveau wat ik vind dat Ajax moet nastreven in een spits. Het is aan de scouting om zo'n spits te vinden. Met het bord op schoot terugkomen bij Brobbey vind ik dan wel erg makkelijk, en je vraagt je af hoe intensief er dan gescout wordt.

Overigens vind ik niet dat Brobbey veel meer techniek heeft dan Haller. Iets meer, misschien, maar Haller vind ik slimmer. Brobbey doet (compenseert) heel veel op kracht, en dat zie je terug in zijn blessureleed. En dat zal blijven.

[...]

Ik vind die Bassey dan ook een veel veiligere gok dan Brobbey. Ik betwijfel of je die 17 miljoen (of meer) er ooit echt uit gaat halen, nog even gezwegen over zijn salaris (wat hij kreeg bij Leipzig gaan we toch hoop ik niet betalen). Hoop doet leven, en misschien bewijst hij mijn ongelijk, maar ik heb diepe twijfels. En zijn blessuregevoeligheid is daar een groot deel van.
Ah joh leg anders 120m neer voor Lewandowski, dan wil ie vast wel als ie in 1 jaar 80m salaris krijgt...
Ik vroeg om een voorbeeld van 17m, niet 3x zoveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@autje

Dan speelt Feyenoord nu dus ook het Ajax spel... >:) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Patrick Kluivert was natuurlijk een echte Ajax spits en daarna heeft Ajax langere tijd gezocht naar zo'n type speler. Balvast met de rug naar het doel, technisch in staat een man uit te spelen en dodelijk voor het doel. Dus geen Danilo ofzo. Haller heeft het zeer netjes gedaan, maar is wel een klasse minder dan Kluivert destijds.
Dit is dan niet nodig

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harribo
Nu bij bol.com :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs3hvpluGa-Hxh0MuM8HAjOYN7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsOpOs9vRZCd1zLzvCKkLgXn.jpg?f=fotoalbum_large

Even een geintje... Tis warm genoeg nu...
Blijf drinken mensen :)

</end-offtopic>
Pagina: 1 ... 9 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023