[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.197 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ajax en Manchester United schijnen een akkoord te hebben bereikt over Martínez; transfersom van 55 miljoen euro naar (vijftig miljoen euro vast en vijf miljoen euro aan variabelen). Is helaas niet te behouden, maar die gaat echt gemist worden.

De teller staat nu op 114 miljoen aan transfer opbrengsten:

Haller - 35 miljoen euro
Gravenberch - 24 miljoen euro
Martinez - 55 miljoen euro

Mocht United echt hebberig worden en ook Antony willen overnemen dan kan het zomaar naar een slordige 180 miljoen gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Han op 13-07-2022 18:16 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
Fantastische verdediger Martinez, maar wederom een bizar bedrag voor een verdediger voor Nederlandse begrippen (na de Ligt)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:28:
Fantastische verdediger Martinez, maar wederom een bizar bedrag voor een verdediger voor Nederlandse begrippen (na de Ligt)
Zou 50 miljoen genoeg zijn om de Ligt terug te halen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik Ajax was zou ik zeggen 25 miljoen voor Martinez + die oude man genaamd Rinaldo ofzo.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
PolarBear schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:39:
[...]
Natuurlijk niet, De Ligt is persoonlijk al rond met Bayern. Daar kan Ajax sportief en financieel nooit tegenop.

Hier in het oosten voorlopig geen miljoen-miljarden zoals bij Ajax. Maar Twente heeft met het vastleggen van Sadilek, Vlap en Brenet wel belangrijke spelers weten vast te leggen voor continuiteit in de selectie. Erg fijn om niet met een vers blik huurlingen het seizoen te moeten starten. En ook niet onbelangrijk, Brenet heeft PSV en Feyenoord afgewezen om bij Twente te kunnen blijven. Daar zou hij ongetwijfeld voor de breedte zijn gehaald, terwijl hij bij Twente eigenlijk zeker basis is. Maar ik mag er graag in zien dat Twente na alle ellende weer wat aantrekkingskracht krijgt op spelers.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:13:
Ajax en Manchester United schijnen een akkoord te hebben bereikt over Martínez; transfersom van 55 miljoen euro naar (vijftig miljoen euro vast en vijf miljoen euro aan variabelen). Is helaas niet te behouden, maar die gaat echt gemist worden.

De teller staat nu op 114 miljoen aan transfer opbrengsten:

Haller - 35 miljoen euro
Gravenberch - 24 miljoen euro
Martinez - 55 miljoen euro

Mocht United echt hebberig worden en ook Antony willen overnemen dan kan het zomaar naar een slordige 180 miljoen gaan.
Je weet dat het erbij hoort en je kunt het ook niet weigeren, maar het blijft toch zuur dat het steeds gebeurt wanneer spelers eindelijk écht hun plek gevonden hebben. Zo kan je in principe maximaal één seizoen écht van de potentie van een speler genieten en dan is het alweer klaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:31:
Zo kan je in principe maximaal één seizoen écht van de potentie van een speler genieten en dan is het alweer klaar.
Yep… met als enige kritische noot; wanneer je kijkt in hoeverre het team vorig jaar bij elkaar is gebleven en eigenlijk is versterkt, zijn de prestaties wat dat betreft ondermaats geweest.

Mocht Antony vertrekken (zie ik zeker nog gebeuren, zeker wanneer Ronaldo vertrekt) dan is de uittocht niet mis. Maar goed, ik heb een voorgevoel dat Ihataren de aankoop van deze eeuw is. Hij en Bergwijn gaan voor veel creativiteit zorgen. Nu nog een goede spits er bij en voorin is het voor elkaar.

Achterin moet het gat wat Martinez achterlaat moet worden gevuld. Timber en Wijndal zijn prima, Schuurs en Klaiber zijn middelmaat, Rensch twijfelgeval, Blind kan niet meer en Tagliafico zal nog wel vertrekken. Kortom, achterin mag er nog wel het een en ander bij komen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
dutchgio schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Deze denk ik:

[...]

https://nos.nl/artikel/24...oristisch-als-fantastisch

'Europese halve finale' is dan wel een heel breed begrip. De verhouding tussen de financiële mogelijkheden van de clubs waartegen Ajax en Feyenoord speelden liggen toch net even anders.
Om 'm dan gelijk maar even echt recht te zetten: Feyenoord was, ondanks de eigen overtuiging, tot het behalen van de CoL finale NIET de laatste Nederlandse club in een 'Europese finale', dat was Heerenveen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:06:
Yep… met als enige kritische noot; wanneer je kijkt in hoeverre het team vorig jaar bij elkaar is gebleven en eigenlijk is versterkt, zijn de prestaties wat dat betreft ondermaats geweest.
Wat is het nut van dat beeld weer oprakelen? -O-
Mocht Antony vertrekken (zie ik zeker nog gebeuren, zeker wanneer Ronaldo vertrekt) dan is de uittocht niet mis. Maar goed, ik heb een voorgevoel dat Ihataren de aankoop van deze eeuw is. Hij en Bergwijn gaan voor veel creativiteit zorgen. Nu nog een goede spits er bij en voorin is het voor elkaar.

Achterin moet het gat wat Martinez achterlaat moet worden gevuld. Timber en Wijndal zijn prima, Schuurs en Klaiber zijn middelmaat, Rensch twijfelgeval, Blind kan niet meer en Tagliafico zal nog wel vertrekken. Kortom, achterin mag er nog wel het een en ander bij komen.
Antony moet ik nog maar zien of die de lijn weer kan oppakken. Het was verfrissend en verrassend, maar wanneer men het door heeft wordt het toch lastiger. Daarnaast heeft hij sinds z'n blessure z'n oude niveau nog niet echt gehaald. Uiteraard klinkt dit een beetje als pijn verzachten als hij weg gaat, maar het kan ook zomaar op een Neres scenario uitdraaien.

Ihattaren doet vooralsnog precies wat ik verwacht. Zolang men er bovenop zit en het goed gaat is hij helemaal fantastisch, ik ben benieuwd hoe hij is als de aandacht verslapt of hij een keer echt tegenslag krijgt. Dan gaan we zien of de knop echt om is, ik ben daar nog niet zeker van.

Achter zit inderdaad m'n grootste vrees. Het vertrouwen ontbrak al en het wordt er zeker niet beter op. Als het achterin een onzeker kaartenhuis is dan kan je voorin creatief zijn wat je wilt, maar ga je er gewoon af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pasveer staat er komend seizoen gewoon weer hoor.
Of ie het weer zo goed doet als afgelopen seizoen valt nog maar te bezien, maar wat hij heeft laten zien was totaal tegen mijn verwachting in.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Gonadan schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Achter zit inderdaad m'n grootste vrees. Het vertrouwen ontbrak al en het wordt er zeker niet beter op. Als het achterin een onzeker kaartenhuis is dan kan je voorin creatief zijn wat je wilt, maar ga je er gewoon af.
Het heeft ook te maken met hoe het staat. Vorig seizoen sneden rechterrijtje tegenstanders bij tijd en wielen als een warm mes door de boter. Ik hoop dat Schreuder daar wat aan gaat veranderen.
OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:27:
Of ie het weer zo goed doet als afgelopen seizoen valt nog maar te bezien, maar wat hij heeft laten zien was totaal tegen mijn verwachting in.
Ik vind het een groot risico dat Ajax neemt. Oude(re) spelers zijn vaker geblesseerd en wat betreft Pasveer en Stekelenburg heeft Ajax inmiddels voldoende periodes gekend dat ze geblesseerd waren. Of is Gorter nu wel goed genoeg?

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 13-07-2022 22:26 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:39:
[...]

Voor 3 seizoenen salaris ja.. hij gaat iets van 17-18m per jaar verdienen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Keeper (en dan geen Cilessen), centrale verdediger (liefst zelfs 2 zodat Timber naar 6 kan), Suarez en nog een jonge spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:34:
Keeper (en dan geen Cilessen), centrale verdediger (liefst zelfs 2 zodat Timber naar 6 kan), Suarez en nog een jonge spits.
Mykola Matvienko schijnt de beoogde opvolger van Martinez te moeten worden. Huntelaar stond enkele dagen geleden al op de foto met zijn zaakwaarnemer :)

Is een linkspoot die centraal in de verdediging speelt bij Shakhtar Donetsk. Heeft nog een contract tot medio 2025 en zou rond de 15 miljoen euro moeten kosten. Is in het verleden al eens bekeken maar toen niet goed genoeg bevonden. Schijnt ook in beeld te zijn bij Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Han schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Mykola Matvienko schijnt de beoogde opvolger van Martinez te moeten worden. Huntelaar stond enkele dagen geleden al op de foto met zijn zaakwaarnemer :)

Is een linkspoot die centraal in de verdediging speelt bij Shakhtar Donetsk. Heeft nog een contract tot medio 2025 en zou rond de 15 miljoen euro moeten kosten. Is in het verleden al eens bekeken maar toen niet goed genoeg bevonden. Schijnt ook in beeld te zijn bij Feyenoord.
Dat laatste wordt dan weer ontkend door 1908 / FeyenoordTranfermarkt. Niet dat die alles weten, maar ik geloof die meer dan de officiële clubvolgers. En met het kostenplaatje, zowel transfersom als salaris, lijkt het mij ook een onmogelijke opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Ik ken hem verder niet, maar benieuwd of hij Martinez kan gaan vervangen. Wat ervaring naast Timber is wellicht niet erg, al vraag ik mij wel af wat de positie van Blind gaat worden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Voor 3 seizoenen salaris ja.. hij gaat iets van 17-18m per jaar verdienen daar.
Was ook niet serieus he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
Gynnad schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Ik ken hem verder niet, maar benieuwd of hij Martinez kan gaan vervangen. Wat ervaring naast Timber is wellicht niet erg, al vraag ik mij wel af wat de positie van Blind gaat worden dan.

[Embed]
Blind blijft erbij omdat het zo'n leuke vent is in de kleedkamer :+
Meer serieus: Ik denk dat Blind wat meer gewisseld gerouleerd gaat worden, afhankelijk van de tegenstander/ stand/ wedstrijd, wanneer ze een goede vervanger voor Martinez vinden. Wijndal is verdedigend sterker dan Blind, voetballend wat minder wellicht, maar komt wel mee. Zal denk ik vooral spelen tegen de sterkere tegenstanders, of waar verdedigend wat meer wordt verwacht.

Blind zal dan wellicht het middenveld inschuiven, of wanneer de wedstrijd dat toelaat rouleren met WIjndal wanneer er vooral voetballend meer wordt gevraagd.

Dit is wat ik verwacht dat er gaat gebeuren, als ik het mocht zeggen zou hij vooral de bank warmhouden:
Ik vind dat verdedigend het gewoon niet meer kan, daar zit teveel risico op/ in, hij zou niet centraal in een 4 mans-verdediging moeten staan.
Ik vind dat hij voor de linksback-positie minder is dan Nico (gaat vast nog weg) en Owen, die hebben de voorkeur.
Ik vind dat Blind voor op het middenveld kwaliteit te kort komt op het 'brekersvlak' (verdedigend gezien dus), waardoor het risico op een overlopen middenveld (en daardoor verdedigende problemen) i.m.o. te groot wordt.

(Dit is echt mijn mening, als niet Ajacied dat ik denk dat eigenlijk overal wel betere opties beschikbaar voor zijn dan Blind, ik hoop ook dat Ajax het zo goed mogelijk doet, dat is leuker om te kijken, Europees natuurlijk gunstig én voor de competitie en onderlinge strijd mooier omdat clubs elkaar naar grotere hoogte kunnen stuwen)

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 14-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Mentaal vind ik Blind vooral zwak. Zodra er werd gespeeld tegen één van de mindere goden in de Eredivisie lijkt Blind een van de eerste te zijn die 't op 60% denkt te kunnen. Zwak in duels, traag, slechte concentratie. Wat dat betreft ben ik blij met Wijndal, die lijkt op dat vlak wel een stuk sterker te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

OPSLAGHOND schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:27:
Werd ook een hoop tegen gehouden door de (rest)verdediging he. Laten we deze beste man nou niet de hemel in prijzen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Blind blijft erbij omdat het zo'n leuke vent is in de kleedkamer :+
Meer serieus: Ik denk dat Blind wat meer gewisseld gerouleerd gaat worden, afhankelijk van de tegenstander/ stand/ wedstrijd, wanneer ze een goede vervanger voor Martinez vinden. Wijndal is verdedigend sterker dan Blind, voetballend wat minder wellicht, maar komt wel mee. Zal denk ik vooral spelen tegen de sterkere tegenstanders, of waar verdedigend wat meer wordt verwacht.

Blind zal dan wellicht het middenveld inschuiven, of wanneer de wedstrijd dat toelaat rouleren met WIjndal wanneer er vooral voetballend meer wordt gevraagd.

Dit is wat ik verwacht dat er gaat gebeuren, als ik het mocht zeggen zou hij vooral de bank warmhouden:
Ik vind dat verdedigend het gewoon niet meer kan, daar zit teveel risico op/ in, hij zou niet centraal in een 4 mans-verdediging moeten staan.
Ik vind dat hij voor de linksback-positie minder is dan Nico (gaat vast nog weg) en Owen, die hebben de voorkeur.
Ik vind dat Blind voor op het middenveld kwaliteit te kort komt op het 'brekersvlak' (verdedigend gezien dus), waardoor het risico op een overlopen middenveld (en daardoor verdedigende problemen) i.m.o. te groot wordt.

(Dit is echt mijn mening, als niet Ajacied dat ik denk dat eigenlijk overal wel betere opties beschikbaar voor zijn dan Blind, ik hoop ook dat Ajax het zo goed mogelijk doet, dat is leuker om te kijken, Europees natuurlijk gunstig én voor de competitie en onderlinge strijd mooier omdat clubs elkaar naar grotere hoogte kunnen stuwen)
Als Ajax supporter kan ik het alleen maar 100% met je eens zijn. Sneu voor hem maar hij heeft wat mij betreft bv ook helemaal niks meer in Oranje te zoeken, dus geen Qatar bv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
Stimulate14 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Werd ook een hoop tegen gehouden door de (rest)verdediging he.
tja daarom staan ze daar ook he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Stimulate14 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:10:
Werd ook een hoop tegen gehouden door de (rest)verdediging he. Laten we deze beste man nou niet de hemel in prijzen :P.
Mwoh... als de verdediging zo goed was had Pasveer zich ook niet zo kunnen onderscheiden. Juist op de momenten dat de verdediging het liet afweten of er niet aan te pas kwam ontpopte Pasveer zich als een zeer betrouwbare sluitpost. Daar heeft Haaland nog slapeloze nachten van gehad :)

Ik denk zelfs dat je het kan omdraaien; door Pasveer stond het achterin als een huis. Toen Onana moest komen opdraven zonder enige vorm en motivatie stond die zelfde verdediging te schutteren op zijn grondvesten. De wetenschap dat een keeper in vorm is en geen rare dingen doet is goud waard voor de verdediging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
ephymerous schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:24:

Ik vind het een groot risico dat Ajax neemt. Oude(re) spelers zijn vaker geblesseerd en wat betreft Pasveer en Stekelenburg heeft Ajax inmiddels voldoende periodes gekend dat ze geblesseerd waren. Of is Gorter nu wel goed genoeg?
Ik vermoed dat men Gorter goed genoeg vind om het komende seizoen naar 1e keeper door te groeien. Alleen in dat geval kan ik snappen dat Pasveer/Stekelenburg nog een jaartje worden aangehouden en er geen goede (jongere) keeper wordt aangekocht.

Ajax zit natuurlijk ook weer niet te wachten op een Klaiber-scenario waarbij er begin van het seizoen twijfel was of Rensch/Timber de eredivisie aan konden en ze met de winterstop boven Klaiber in de pikorde stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
Sempy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Ik vermoed dat men Gorter goed genoeg vind om het komende seizoen naar 1e keeper door te groeien. Alleen in dat geval kan ik snappen dat Pasveer/Stekelenburg nog een jaartje worden aangehouden en er geen goede (jongere) keeper wordt aangekocht.

Ajax zit natuurlijk ook weer niet te wachten op een Klaiber-scenario waarbij er begin van het seizoen twijfel was of Rensch/Timber de eredivisie aan konden en ze met de winterstop boven Klaiber in de pikorde stonden.
Of wellicht gokken ze erop dat Setford (inmiddels 18 jaar) snel door kan groeien. Staat als groot talent te boek (verkozen tot grootste talent bij Ajax in seizoen 2021/2022) en keept inmiddels bij Engeland Onder 18.

Momenteel geblesseerd en zal wellicht in de winterstop terug keren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Of wellicht gokken ze erop dat Setford (inmiddels 18 jaar) snel door kan groeien. Staat als groot talent te boek (verkozen tot grootste talent bij Ajax in seizoen 2021/2022) en keept inmiddels bij Engeland Onder 18.

Alleen spreekt dat elkaar dus alleen al flink tegen, half jaar blessure en snel doorgroeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:01
De uitspraak van Danilo is toch helemaal niet zo gek? Het is nou niet zo dat Ajax vorig jaar de pannen van het dak voetbalde. In de onderlinge wedstrijden was Feyenoord minimaal gelijkwaardig en richting het einde van het seizoen liet Ajax zich van zijn slechtste kant zien met meerdere zaadpotten die last minute gewonnen werden van rechterrijtje clubs. Tuurlijk, Ajax werd uiteindelijk kampioen dus heeft het beter gedaan. Ik vind ook dat Ajax een sterkere selectie had. Maar over de gehele breedte genomen was en is het niveauverschil vrij klein. Het is niet zo dat hij naar RKC is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

evleerdam schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Hij leert al snel van de oudjes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
donleone83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:47:
De uitspraak van Danilo is toch helemaal niet zo gek? Het is nou niet zo dat Ajax vorig jaar de pannen van het dak voetbalde. In de onderlinge wedstrijden was Feyenoord minimaal gelijkwaardig en richting het einde van het seizoen liet Ajax zich van zijn slechtste kant zien met meerdere zaadpotten die last minute gewonnen werden van rechterrijtje clubs. Tuurlijk, Ajax werd uiteindelijk kampioen dus heeft het beter gedaan. Ik vind ook dat Ajax een sterkere selectie had. Maar over de gehele breedte genomen was en is het niveauverschil vrij klein. Het is niet zo dat hij naar RKC is.
Als hij bij PSV getekend zou hebben zou daar wat in zitten. Maar ondanks de slechte wedstrijden van Ajax was het gat met Feyenoord nog altijd 12 punten, dan kun je niet echt praten over meedoen voor het kampioenschap.
Komend seizoen zie ik dat ook niet direct gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Han schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Mwoh... als de verdediging zo goed was had Pasveer zich ook niet zo kunnen onderscheiden. Juist op de momenten dat de verdediging het liet afweten of er niet aan te pas kwam ontpopte Pasveer zich als een zeer betrouwbare sluitpost. Daar heeft Haaland nog slapeloze nachten van gehad :)

Ik denk zelfs dat je het kan omdraaien; door Pasveer stond het achterin als een huis. Toen Onana moest komen opdraven zonder enige vorm en motivatie stond die zelfde verdediging te schutteren op zijn grondvesten. De wetenschap dat een keeper in vorm is en geen rare dingen doet is goud waard voor de verdediging.
Maar toen hadden we ook enkele basisspelers welke geblesseerd waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
dutchgio schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Als hij bij PSV getekend zou hebben zou daar wat in zitten. Maar ondanks de slechte wedstrijden van Ajax was het gat met Feyenoord nog altijd 12 punten, dan kun je niet echt praten over meedoen voor het kampioenschap.
Komend seizoen zie ik dat ook niet direct gebeuren.
Ik heb niet het hele interview gelezen, alleen de quote gezien dat hij zegt dat hij geen niveauverschil merkt. Dat vind ik helemaal niet zo’n gekke uitspraak. Vergeet niet dat 12 punten op papier veel is, maar die slechte wedstrijden die Ajax aan het eind van het seizoen zwijnend over de streep trok dat Feyenoord niet lukte (neem als voorbeeld het volstrekt onnodige verlies tegen Ajax of de 5 punten die Feyenoord heeft laten liggen tegen Twente). Voor mijn gevoel was Ajax vooral gelukkiger dan PSV en het gat in punten met Feyenoord veel groter dan de krachtsverhoudingen op het veld. Maar ja, geluk dwing je ergens ook af natuurlijk.

Of Feyenoord mee kan doen om de titel gaan we zien. Voorlopig is PSV voor mij favoriet maar de transferzomer duurt nog lang.

Ik zeg hiermee overigens niet dat Feyenoord kampioen had moeten worden. Dat heeft er nooit in gezeten. Maar zoveel kwaliteitsverschil zat er vorig jaar echt niet tussen beide teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Ik durf niet te zeggen of er veel kwaliteits verschil zat afgelopen jaar.. Maar vorig jaar ging de beste speler van Feyenoord (Berghuis) naar Ajax.. en dit jaar gaat Danilo, die amper aan spelen toekwam bij Ajax, van Ajax naar Feyenoord.

Ik denk dat de discussie wie er beter was afgelopen seizoen onzinnig is. Maar financieel is het verschil natuurlijk best wel groot. Dat komt niet altijd tot uiting in resultaat van het voetbal, maar dat het voordeel vaker naar Ajax gaat dan Feyenoord lijkt me momenteel niet vreemd.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
donleone83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Ik heb niet het hele interview gelezen, alleen de quote gezien dat hij zegt dat hij geen niveauverschil merkt. Dat vind ik helemaal niet zo’n gekke uitspraak. Vergeet niet dat 12 punten op papier veel is, maar die slechte wedstrijden die Ajax aan het eind van het seizoen zwijnend over de streep trok dat Feyenoord niet lukte (neem als voorbeeld het volstrekt onnodige verlies tegen Ajax of de 5 punten die Feyenoord heeft laten liggen tegen Twente). Voor mijn gevoel was Ajax vooral gelukkiger dan PSV en het gat in punten met Feyenoord veel groter dan de krachtsverhoudingen op het veld. Maar ja, geluk dwing je ergens ook af natuurlijk.

Of Feyenoord mee kan doen om de titel gaan we zien. Voorlopig is PSV voor mij favoriet maar de transferzomer duurt nog lang.

Ik zeg hiermee overigens niet dat Feyenoord kampioen had moeten worden. Dat heeft er nooit in gezeten. Maar zoveel kwaliteitsverschil zat er vorig jaar echt niet tussen beide teams.
Je denkt te makkelijk. Vergeet niet dat Ajax met name in de CL vaak een veel hoger niveau aantikte. Dat niveau heeft een Feyenoord in ieder geval niet gehaald. Daarnaast kan de top 3 makkelijk winnen van de rest in NL en is het veel lastiger om daar het verschil te maken.

Maar goed, denk dat een ieder dat wel ziet. Komend jaar zal het denk ik dichter bij elkaar zitten. Feyenoord heeft dezelfde coach en speelwijze als vorig seizoen en de top 2 heeft een nieuwe coach en zal eerst moeten wennen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Sydney08 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Je denkt te makkelijk. Vergeet niet dat Ajax met name in de CL vaak een veel hoger niveau aantikte. Dat niveau heeft een Feyenoord in ieder geval niet gehaald. Daarnaast kan de top 3 makkelijk winnen van de rest in NL en is het veel lastiger om daar het verschil te maken.

Maar goed, denk dat een ieder dat wel ziet. Komend jaar zal het denk ik dichter bij elkaar zitten. Feyenoord heeft dezelfde coach en speelwijze als vorig seizoen en de top 2 heeft een nieuwe coach en zal eerst moeten wennen.
We gaan het zien. Ajax was in de Champions League met name tegen Dortmund (de 4-0) echt goed wat echt knap is, maar had met Sporting CP en Besiktas ook wel echt een hele gunstige loting. Het eerste moment dat het echt ergens om ging, gaven ze niet thuis. Feyenoord haalde de finale van een minder aansprekend toernooi, maar tegenstanders als Union Berlin en Marseille (uit topcompetities) vind ik niet per se slechter dan Besiktas en Sporting. Was het niveau van Ajax dan zoveel hoger? Of is alleen de uitstraling hoger geweest omdat het Champions League label er aan vast zat?

Uiteindelijk kijken we allemaal door een gekleurde bril, was de prestatie van Ajax in de groepsfase knap, deed Feyenoord het Europees ook echt heel goed en werd het ongenaakbaar geachte Ajax (met door mijn bril wel extreem veel geluk) kampioen.

Komend jaar gaan we het zien, wel weer zin in een nieuw seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
JanW schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:01:
Mentaal vind ik Blind vooral zwak. Zodra er werd gespeeld tegen één van de mindere goden in de Eredivisie lijkt Blind een van de eerste te zijn die 't op 60% denkt te kunnen. Zwak in duels, traag, slechte concentratie. Wat dat betreft ben ik blij met Wijndal, die lijkt op dat vlak wel een stuk sterker te zijn.
Als fan van Blind moet ik natuurlijk op reageren :)

Blind heeft iets laconieks in zijn spel en is niet atlethisch. Een beetje een Luuk de Jong die in de verdediging staat. Als het dan niet draait lijkt dan oogt het direct heel slecht. Iemand die hard rent werkt ten minste nog.

Co Adriaanse zei ooit dat we moesten kijken naar wat een speler goed kan en hem daar op beoordelen. Wat dat betreft was het laatste half jaar, toen het elftal niet draaide, maar matig.

Ik sluit niet uit dat Blind er volgend jaar weer staat, met meer mogelijkheden voor zijn passing op de diepgaande Bergwijn bijvoorbeeld. Blind is fantastisch aan de bal en die kwaliteit verdwijnt minder snel dan snelheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:47:
Dus jij had Feyenoord ook 18 punten zien halen in de CL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Als fan van Blind moet ik natuurlijk op reageren :)

Blind heeft iets laconieks in zijn spel en is niet atlethisch. Een beetje een Luuk de Jong die in de verdediging staat. Als het dan niet draait lijkt dan oogt het direct heel slecht. Iemand die hard rent werkt ten minste nog.

Co Adriaanse zei ooit dat we moesten kijken naar wat een speler goed kan en hem daar op beoordelen. Wat dat betreft was het laatste half jaar, toen het elftal niet draaide, maar matig.

Ik sluit niet uit dat Blind er volgend jaar weer staat, met meer mogelijkheden voor zijn passing op de diepgaande Bergwijn bijvoorbeeld. Blind is fantastisch aan de bal en die kwaliteit verdwijnt minder snel dan snelheid.
Alleen zou je dan dus andere spelers op moeten gaan offeren om de zwakke punten van Blind op te vangen, en ZO goed is Blind nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:44
toolkist schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Alleen zou je dan dus andere spelers op moeten gaan offeren om de zwakke punten van Blind op te vangen, en ZO goed is Blind nou ook weer niet.
hij is ook niet slecht :) maar zie hem meer als controlerende middenvelder in de verdediging komt die snelheid te kort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
donleone83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:08:
[...]

We gaan het zien. Ajax was in de Champions League met name tegen Dortmund (de 4-0) echt goed wat echt knap is, maar had met Sporting CP en Besiktas ook wel echt een hele gunstige loting. Het eerste moment dat het echt ergens om ging, gaven ze niet thuis. Feyenoord haalde de finale van een minder aansprekend toernooi, maar tegenstanders als Union Berlin en Marseille (uit topcompetities) vind ik niet per se slechter dan Besiktas en Sporting. Was het niveau van Ajax dan zoveel hoger? Of is alleen de uitstraling hoger geweest omdat het Champions League label er aan vast zat?

Uiteindelijk kijken we allemaal door een gekleurde bril, was de prestatie van Ajax in de groepsfase knap, deed Feyenoord het Europees ook echt heel goed en werd het ongenaakbaar geachte Ajax (met door mijn bril wel extreem veel geluk) kampioen.

Komend jaar gaan we het zien, wel weer zin in een nieuw seizoen.
Ik heb niet weer zin in die discussie, maar lees deze post even: Gynnad in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Marseille staat er momenteel niet bij, maar die staan op dit moment 38e en dus achter Sporting Lissabon en voor Besiktas.

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 14-07-2022 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is ook wel echt komkommertijd zeg.

Volgens VI wil Ajax een andere vervanger voor Martínez, namelijk ene Bassey van Rangers. Ken die hele gozer niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:49:
Het is ook wel echt komkommertijd zeg.

Volgens VI wil Ajax een andere vervanger voor Martínez, namelijk ene Bassey van Rangers. Ken die hele gozer niet.
Iets vaker Europa League kijken. Fysiek sterke speler (linkspoot) die ook op linksback kan spelen. Had alleen niet echt de indruk dat hij voetballend/opbouwend heel erg sterk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:08:
Iets vaker Europa League kijken. Fysiek sterke speler (linkspoot) die ook op linksback kan spelen. Had alleen niet echt de indruk dat hij voetballend/opbouwend heel erg sterk was.
Heb hem gerust wel zien spelen, maar hij is mij niet bijgebleven. Sowieso verwacht ik bij een club als Rangers niet echt het type verdediger wat wij zoeken.
Aan de andere kant, Martínez was ook een stuk beter in zagen dan bouwen en dat werkte niet verkeerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:21:
[...]

Dus jij had Feyenoord ook 18 punten zien halen in de CL?
Zeker niet. Je verdraait ook compleet mijn woorden. Feit is dat die prestatie van Ajax ontzettend opgehemeld wordt en gebruikt wordt om lacherig te doen over Danilo die zegt dat hij geen niveauverschil ziet op basis van de trainingen tot nu toe. Terwijl de feiten ook het volgende zeggen:
1. De prestatie van Ajax in de CL was knap, de tegenstand vrij gering;
2. Toen het er om ging, gaf Ajax meteen niet thuis;
3. Ajax heeft behoorlijk veel last minute escapes nodig gehad om überhaupt met miniem verschil kampioen te worden (en is dus compleet niet in staat geweest om het gigantische verschil in waarde en potentie van de selectie te laten weerspiegelen op het veld);
4. In de onderlinge wedstrijden heeft Feyenoord meer dan laten zien vrij gelijkwaardig te zijn.

Waar komt dan de stuitende arrogantie alsnog vandaan om wederom denigrerend over Feyenoord te doen (en vaak ook over PSV) en overal maar te gaan roepen dat Ajax zo immens veel beter is en allemaal over elkaar heen te vallen van het lachen als Danilo zo’n uitspraak doet?

Dit Ajax zou volgens alle kenners geen enkele tegenstand meer in Nederland hebben afgelopen seizoen en de competitie ontgroeid zijn, zich moeten gaan richten op jaarlijks de laatste 8 van de Champions League bereiken etc. etc. Ik heb daar allemaal verdomd weinig van terug gezien en kom daarmee tot de conclusie dat, ondanks dat het verschil tussen Ajax en de rest op papier (zowel in waarde als in “namen” in de selectie) enorm is, dit op het veld vies tegenvalt. In dat licht gezien zou Danilo zomaar eens gelijk kunnen hebben in wat hij zegt.

Als Ajax hier met een straatlengte voorsprong kampioen wordt en iedereen met mooi voetbal van de mat speelt, ben ik oprecht de eerste die zal roepen dat de lof die ze krijgen terecht is. Nu vind ik dat daar absoluut geen sprake van is. In feite lift Ajax op alle fronten nog steeds mee op 1 fantastisch Champions League seizoen van drie jaar geleden. De laatste paar jaar vallen, als je er realistisch naar kijkt, misschien gewoon toch een beetje tegen. Ik hou gewoon niet van die borstklopperij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gynnad schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Ik heb niet weer zin in die discussie, maar lees deze post even: Gynnad in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Marseille staat er momenteel niet bij, maar die staan op dit moment 38e en dus achter Sporting Lissabon en voor Besiktas.
Die ranking zegt volgens mij weinig als een club niet elk jaar Europees speelt en in de grotere landen zoals Duitsland of Engeland overkomt dat de subtoppers natuurlijk nogal eens. Dus in dat opzicht kun je Union Berlin niet zomaar afserveren als de nummer zoveel.

Dat Ajax en PSV meer geld hebben en dus uiteindelijk meer kwaliteit dan Feyenoord lijkt me duidelijk. Dus de uitspraken van Danilo over kampioensaspiraties zijn wat mij betreft over the top. Fijn dat de trainingen van hoog niveau zijn, en dat geloof ik meteen, maar wellicht had hij dat anders kunnen zeggen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
donleone83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:28:
[...]

lacherig te doen over Danilo
En terecht toch? Meneer speelde vooral in jong Ajax en is nog maar net weg. Een opzichtige poging om te scoren bij het legioen. Laat hem eerst maar eens doelpunten scoren ;)

De laatste paar jaar vallen, als je er realistisch naar kijkt, misschien gewoon toch een beetje tegen. Ik hou gewoon niet van die borstklopperij.
Het valt inderdaad ontzettend tegen. Ook in het genoemde seizoen was het in de competitie een dubbeltje op zijn kant. Maar twee legendarische potten tegen Juventus en Madrid maken bij velen het geheugen troebel. Als je kijkt naar de individuele spelers en het budget dat Ajax heeft mag je veel meer verwachten.

Die borstklopperij valt hier volgens mij wel erg mee en volgens mij wordt hier juist door Ajacieden geageerd tegen alle zogenaamde kenners die voorspellen dat Ajax de komende tien jaar fluitend kampioen wordt.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
Jongens, maak het nou niet zo'n clubstrijd. Gewoon lekker over voetbal l*llen en verbaas je over de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
toolkist schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Wie wordt er geofferd? Volgens mij is er nog een cv nodig. Blind zou het prima doen tegen Luuk de Jong.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als Ajax hier met een straatlengte voorsprong kampioen wordt en iedereen met mooi voetbal van de mat speelt, ben ik oprecht de eerste die zal roepen dat de lof die ze krijgen terecht is. Nu vind ik dat daar absoluut geen sprake van is. In feite lift Ajax op alle fronten nog steeds mee op 1 fantastisch Champions League seizoen van drie jaar geleden. De laatste paar jaar vallen, als je er realistisch naar kijkt, misschien gewoon toch een beetje tegen. Ik hou gewoon niet van die borstklopperij.
12 punten voor op Feyenoord (laat staan de 29 punten het seizoen ervoor) IS een straatlengte, want er is niet voldoende tegenstand bij alles onder de top 6 om het de top 3 moeilijk genoeg te maken om veel punten te verliezen.

Feit is gewoon dat een reserve bij Ajax die helemaal niks heeft laten zien naar de concurrent gaat en daar de Popie Jopie naar de achterban uit wil hangen door Feyenoord nu op te gaan hemelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Wie wordt er geofferd? Volgens mij is er nog een cv nodig. Blind zou het prima doen tegen Luuk de Jong.
Totaal kansloos bedoel je. De Jong is ongeveer een kop groter en fysiek vele malen sterker.
Zet je Blind centraal achterin neer dan kun je Timber nooit meer vooruit laten schuiven. Zet je Blind op 6, kansloos in de toppers/Europese wedstrijden, wordt totaal overlopen. Zet je em op 8, idem, dan krijgt degene die op 6 staat dubbel werk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat een fantastische penalty's :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Alsof jij die tweede penalty beter neemt?! :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Alsof jij die tweede penalty beter neemt?! :+
Haha voetbal in de rimboe waar je voor 1 euro een heel dorp van water voorziet. Als de juiste triggers maar geraakt worden is alles omkoopbaar. Toewijzing WK, winnen van Dinamo Zagreb, gele kaart in de 71e minuut, penalty’s in Nigeria you name it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Knipoog Kroaat, wordt er nog steeds opgefokt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
In Sierra Leone ging het onlangs ook niet helemaal volgens het boekje :P Of 187 doelpunten in 2 wedstrijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
Martinusz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:47:
In Sierra Leone ging het onlangs ook niet helemaal volgens het boekje :P Of 187 doelpunten in 2 wedstrijden :+
Bij die laatste paragraaf over een 149-0 vraag ik me af hoe je dat überhaupt voor elkaar krijgt in 90 minuten. Je moet toch iedere keer weer de bal uit het net halen, terug naar de middenstip, aftrappen, en dan het halve veld over om in je eigen doel te schieten. Een prestatie op zich!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

Alvast een heads-upje:
Over slechts 3 weken begint het nieuwe voetbalseizoen en er is maar één plek waar je je kennis om kunt zetten in punten om zo de strijd om de beste voetbalkenner op Tweakers voor eens en altijd te beslechten:

De Tweakers Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023

Vorig seizoen deden er bijna 80(!) deelnemers mee aan de spannendste poule van Nederland en ook dit jaar rekenen we weer op jullie! Stof je glazen bol alvast af, verzin een leuke clubnaam en vergeet je vooral niet op tijd in te schrijven!
Voor verdere informatie, neem eens een kijkje in het Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023 topic. Voorwaarde is dat we, óók tijdens carnaval, de gekleurde brillen thuis laten; het topic kent geen (club)kleuren en daarmee een heel gemoedelijk en vrolijk sfeertje. Inschrijven is zo gebeurd en meedoen is belangrijker dan winnen. Hopelijk zien we jullie over 3 weken allemaal aan de start verschijnen! :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:15:
Alvast een heads-upje:
Over slechts 3 weken begint het nieuwe voetbalseizoen en er is maar één plek waar je je kennis om kunt zetten in punten om zo de strijd om de beste voetbalkenner op Tweakers voor eens en altijd te beslechten:

De Tweakers Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023

Vorig seizoen deden er bijna 80(!) deelnemers mee aan de spannendste poule van Nederland en ook dit jaar rekenen we weer op jullie! Stof je glazen bol alvast af, verzin een leuke clubnaam en vergeet je vooral niet op tijd in te schrijven!
Voor verdere informatie, neem eens een kijkje in het Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023 topic. Voorwaarde is dat we, óók tijdens carnaval, de gekleurde brillen thuis laten; het topic kent geen (club)kleuren en daarmee een heel gemoedelijk en vrolijk sfeertje. Inschrijven is zo gebeurd en meedoen is belangrijker dan winnen. Hopelijk zien we jullie over 3 weken allemaal aan de start verschijnen! :)
Misschien een domme vraag, maar loopt dit via bijvoorbeeld Scorito?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stimulate14 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:44:
[...]
Misschien een domme vraag, maar loopt dit via bijvoorbeeld Scorito?
Domme vragen bestaan niet, maar wat is Scorito?

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Domme vragen bestaan niet, maar wat is Scorito?

:P
Oh haha. Dat is een app voor bijvoorbeeld een poule zoals deze van jou. Kan je zelf een team vanuit de Eredivise samenstellen (alles door elkaar) en dan op basis van de echte prestaties in de competitie punten verzamelen. Aan het einde van de competitie komt er een winnaar uit.
Gele of rode kaarten zijn puntenaftrek en het maken van goals weer extra punten, erg leuk.

Het enige wat je moet doen is elke week je opstelling maken (of zo laten) en de rest gaat vanzelf. Maar elk weekend een beetje tweaken kan geen kwaad ivm blessures en vorm dipjes ;).

https://www.scorito.com/gameinfo/210

[ Voor 17% gewijzigd door Stimulate14 op 15-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinez voor 55 (!) miljoen naar United. Daar mag Ajax heel blij mee zijn.
Ik vind hem persoonlijk behoorlijk overschat en doet tevens nog wel eens wat vreemde dingen. Zie hem daar niet slagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik zie hem daar wel slagen. De huidige verdedigers daar kunnen niet meevoetballen en geen dieptepass geven. Dit is iets wat Martinez ontzettend goed kan naast het keiharde verdedigen. Martinez is ook nog eens jong voor een verdediger, dus kan nog groeien.

Wel veel geld, dus dat is alleen maar mooi.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
Stimulate14 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Oh haha. Dat is een app voor bijvoorbeeld een poule zoals deze van jou. Kan je zelf een team vanuit de Eredivise samenstellen (alles door elkaar) en dan op basis van de echte prestaties in de competitie punten verzamelen. Aan het einde van de competitie komt er een winnaar uit.
Gele of rode kaarten zijn puntenaftrek en het maken van goals weer extra punten, erg leuk.

Het enige wat je moet doen is elke week je opstelling maken (of zo laten) en de rest gaat vanzelf. Maar elk weekend een beetje tweaken kan geen kwaad ivm blessures en vorm dipjes ;).

https://www.scorito.com/gameinfo/210
Loopt via https://www.voetbalpoules.nl/.

Dus vooral om uitslagen te voorspellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:52:
Ik vind hem persoonlijk behoorlijk overschat en doet tevens nog wel eens wat vreemde dingen. Zie hem daar niet slagen.
Jarenlang heel sterk en solide in oa de CL. Verrassend dat je hem behoorlijk overschat vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Vos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Jarenlang heel sterk en solide in oa de CL. Verrassend dat je hem behoorlijk overschat vind.
Bizar dat hij een tijd bij Ajax niet in de basis heeft gestaan, maar daar was volgens mij ook iedereen over verbaasd behalve de trainer. Mooie stap voor hem en een flink pak geld voor Ajax, schijnen nu Bassey te willen halen van Glasgow. Ken hem verder niet, maar die schijnt ook 20 a 25 miljoen te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Stimulate14 als een soort voetbalmanager als ik het goed begrijp? Ik denk dat dat voor veel deelnemers (mezelf incluis) iets teveel moeite kost ten opzichte van de huidige opzet ;)
Ook wordt voor casual deelnemers met iets minder verstand van opstellingen (mezelf incluis) de drempel dan wellicht wat te hoog.

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2022 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:52:
Ik denk dat alle partijen blij mogen zijn in dit verhaal. United een top-verdediger. Ajax de hoofdprijs. Martinez een mooie transfer. Maar wel naar een club die geen CL speelt, dat lijkt mij een nadeel.

Ik denk wel dat Ten Hag moet oppassen. HIj heeft nu 1 Nederlander gehaald en een speler van zijn oude club. Daarnaast wil hij Frenkie nog.
Dat halen van "bekenden" is verleidelijk, maar als het even niet loopt gaat het tegen je werken in mijn beleving. Ik denk altijd maar weer aan van Gaal bij Barcelona...

Hij kan er beter nog wat bijhalen wat geen NL connectie heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 14:30
Ben het wel eens dat EtH wel even buiten Nederlandse spelers/ED moet kijken. Niet dat ManU opeens een Klaiber haalt zeg maar. Snap dat dat bekend terrein voor hem is, maar de wereld is breder dan dat. Het zal mij benieuwen wat hij voor elkaar gaat krijgen bij ManU. Hoop voor hem als persoon dat hij slaagt, en ManU verdient het ook om CL te spelen. Maar ben benieuwd hoeveel tijd hij krijgt om het elftal te smeden en te laten doen wat hij wil. Kan mij herinneren toen hij werd aangesteld bij Ajax dat dat ook verre van vlekkeloos verliep.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Vos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Ik vond hem vooral in de CL erg sterk inderdaad, competitie wat minder. Mooi bedrag

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Het wordt wel tijd dat ajax wat spelers gaat aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

groggy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:21:
Het wordt wel tijd dat ajax wat spelers gaat aantrekken.
Ik vermoed dat er al een paar transfers zich in de afrondende fase bevinden en ik zou er niet gek van op kijken dat Ajax zowel Bassey als Matvienko gaat aantrekken, waarbij Bassey op de linksback positie komt en Matvienko links centraal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Han schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Ik vermoed dat er al een paar transfers zich in de afrondende fase bevinden en ik zou er niet gek van op kijken dat Ajax zowel Bassey als Matvienko gaat aantrekken, waarbij Bassey op de linksback positie komt en Matvienko links centraal :)
En Wijndal gaat dan de pionnetjes dragen op het trainingsveld?

Lijkt mij logischer dat er 1 vervanger wordt gehaald voor Martinez en dat er nog een spits/aanvaller bij komt. Antony kan ook nog vertrekken dus daar zal wel wat vanaf hangen.

En voor die persoon die zei dat Martinez overschat...wow...vraag dan echt af waar je naar hebt zitten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:26:
[...]

En spitsen, middenvelder en de keeper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
groggy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:29:
[...]

En spitsen, middenvelder en de keeper?
Ajax heeft al aangegeven niet verder op zoek te willen naar een keeper.

En de beoogde vervanger van Gravenberg is ook binnen (Taylor) https://www.fcupdate.nl/v...act-gravenberch-opvolger/

Spits trouwens helemaal mee eens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JP_Frost schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:29:
En Wijndal gaat dan de pionnetjes dragen op het trainingsveld?
Ik vermoed van wel. Wijndal was een koopje (gelimiteerde transfersom). Maar als hij moet gaan concurreren met Bassey dan ligt Wijndal het gewoon af. Die zal grote moeite hebben om zich in de basis te spelen mocht die Bassey aangekocht worden. Ja, je kan Bassey gebruiken als linker centrale verdediger, maar zijn natuurlijke positie is linker vleugelverdediger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Maarten_E schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:08:
Ben het wel eens dat EtH wel even buiten Nederlandse spelers/ED moet kijken. Niet dat ManU opeens een Klaiber haalt zeg maar. Snap dat dat bekend terrein voor hem is, maar de wereld is breder dan dat. Het zal mij benieuwen wat hij voor elkaar gaat krijgen bij ManU. Hoop voor hem als persoon dat hij slaagt, en ManU verdient het ook om CL te spelen. Maar ben benieuwd hoeveel tijd hij krijgt om het elftal te smeden en te laten doen wat hij wil. Kan mij herinneren toen hij werd aangesteld bij Ajax dat dat ook verre van vlekkeloos verliep.
Scoutingapparaat van United ligt op zijn gat, dus hij moet het zelf doen, en dan snap ik wel dat hij terugvalt op oude bekenden.

Overigens doet elke coach dit als hij ergens nieuw binnenkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:48:
@Stimulate14 als een soort voetbalmanager als ik het goed begrijp? Ik denk dat dat voor veel deelnemers (mezelf incluis) iets teveel moeite kost ten opzichte van de huidige opzet ;)
Ook wordt voor casual deelnemers met iets minder verstand van opstellingen (mezelf incluis) de drempel dan wellicht wat te hoog.
Was meer ter info, niet om jullie concept om te pitchen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Ik vermoed van wel. Wijndal was een koopje (gelimiteerde transfersom). Maar als hij moet gaan concurreren met Bassey dan ligt Wijndal het gewoon af. Die zal grote moeite hebben om zich in de basis te spelen mocht die Bassey aangekocht worden. Ja, je kan Bassey gebruiken als linker centrale verdediger, maar zijn natuurlijke positie is linker vleugelverdediger.
Begreep dat hij op beide posities uit de voeten kan, dus zal dan toch echt voor de positie van Martinez gehaald worden.

Blind speelt daar nu trouwens, Wijndal linksback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3D-TUcPCH19V96CbKn5vgwWWPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asoQooxCfIXIU0BhJxkfpvWb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 06:26
Het is maar een oefenwedstrijd maar wat is Ajax afgezakt zeg. In een 4-4-2 opstelling, geen creativiteit, geen dreiging en 1-0 achter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

gws24

Thinking is hard!

Exo81 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:59:
Het is maar een oefenwedstrijd maar wat is Ajax afgezakt zeg. In een 4-4-2 opstelling, geen creativiteit, geen dreiging en 1-0 achter...
Wedstrijd wel gezien? Ik zag de 1e helft namelijk gewoon een 4-3-3 opstelling met Bergwijn op links, Tadic spits en Berghuis op rechts. Dat het nog niet liep klopt wel maar goed, oefenwedstrijd en zo.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Wedstrijd wel gezien? Ik zag de 1e helft namelijk gewoon een 4-3-3 opstelling met Bergwijn op links, Tadic spits en Berghuis op rechts. Dat het nog niet liep klopt wel maar goed, oefenwedstrijd en zo.
En de meesten trainen pas sinds deze week, mooi altijd die paniek gelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sydney08 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:05:
Ik zie hem daar wel slagen. De huidige verdedigers daar kunnen niet meevoetballen en geen dieptepass geven. Dit is iets wat Martinez ontzettend goed kan naast het keiharde verdedigen. Martinez is ook nog eens jong voor een verdediger, dus kan nog groeien.

Wel veel geld, dus dat is alleen maar mooi.
Passen kunnen ze nog wel, hard lopen alleen totaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Bizar dat hij een tijd bij Ajax niet in de basis heeft gestaan, maar daar was volgens mij ook iedereen over verbaasd behalve de trainer. Mooie stap voor hem en een flink pak geld voor Ajax, schijnen nu Bassey te willen halen van Glasgow. Ken hem verder niet, maar die schijnt ook 20 a 25 miljoen te kosten.
Een speler die blijkbaar pas een half seizoen als centrale verdediger heeft gespeeld... Ik vind 25m wel een flinke hoeveelheid geld dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik kwam er vanmiddag even langsgezapt en vond het niet echt lekker kijken met al die lijnen op het veld.
De gymzaal op de basisschool had nog minder lijnen dan dit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Ben ik niet met je eens en ik geloof er dan ook niks van dat ze nog een LB en een LCV gaan halen voor de basis.
Een LCV (die hopelijk geen 20-25m kost), Brobbey, Suarez en Conceicao junior en dan houdt het denk ik een heel eind op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
Aub geen brobbey, of het moet zeer goedkoop.
Die gast heeft zijn keuze gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:19:
Aub geen brobbey, of het moet zeer goedkoop.
Die gast heeft zijn keuze gemaakt
Bild heeft de eerdere berichtgeving al weer bijgesteld, Brobby schijnt voor 15 miljoen te mogen verkassen naar Ajax. Nog veel te veel geld, maar ja, Ajax moet wel. Vind maar een spits voor dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:12
Han schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Bild heeft de eerdere berichtgeving al weer bijgesteld, Brobby schijnt voor 15 miljoen te mogen verkassen naar Ajax. Nog veel te veel geld, maar ja, Ajax moet wel. Vind maar een spits voor dat bedrag.
Beetje erbij en je kan ook een Memphis ophalen, Laporta komt hem persoonlijk inclusief cadeauverpakking afleveren.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bossie schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Beetje erbij en je kan ook een Memphis ophalen, Laporta komt hem persoonlijk inclusief cadeauverpakking afleveren.
Dan toch weer liever Brobbey, die past tenminste überhaupt in een systeem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Bij speers van dat kaliber (overbodig, afkomstig van een topclub) is de transfersom vaak niet het probleem, dat is het salaris en onze mindere competitie. Denk niet dat Memphis staat te popelen om weer elk weekend op de Nederlandse velden te gaan spelen tegen toppers als RKC, Volendam en Fortuna :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:09:
Dan toch weer liever Brobbey, die past tenminste überhaupt in een systeem.
Exact. Alleen daarom zal Ajax al voor Brobby gaan, hij kent de club en het systeem. Sowieso zie ik een Memphis en een Tadic qua persoonlijkheden bij voorbaat al botsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:16:
Exact. Alleen daarom zal Ajax al voor Brobby gaan, hij kent de club en het systeem. Sowieso zie ik een Memphis en een Tadic qua persoonlijkheden bij voorbaat al botsen.
Iemand die alleen wil rennen als het hem uit komt en alleen rendeert als hij mag doen waar hij zin in heeft. Nee dat trekt ome Dusan slecht. De laatste die daar last van had speelt nu bij Brugge toch? :D

Op zich snap ik de aversie van mensen tegen Brobbey, maar dat is meer rancune dan gezond verstand. Natuurlijk is het zuur als er weer betaald moet worden, maar hij is wel heel goed direct in te passen. Daarnaast mag je aannemen dat er goede gesprekken gevoerd zijn/worden over hoe het gegaan is en dat er enige Gentle man's Agreement komt dat hij dit niet nog een keer flikt zodat Ajax later die 15M nog een beetje terug kan verdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:26:
Op zich snap ik de aversie van mensen tegen Brobbey, maar dat is meer rancune dan gezond verstand.
Eerlijk gezegd laat mij dat koud, ik kijk puur naar de voetballer, zoiets draai je niet meer terug en ook Ajax heeft destijds debet gehad aan het vertrek van Brobby. Maar qua speler ben ik nog niet overtuigd van Brobby en hij is best vaak geblesseerd, tenminste, die indruk heb ik van hem.
Natuurlijk is het zuur als er weer betaald moet worden, maar hij is wel heel goed direct in te passen. Daarnaast mag je aannemen dat er goede gesprekken gevoerd zijn/worden over hoe het gegaan is en dat er enige Gentle man's Agreement komt dat hij dit niet nog een keer flikt zodat Ajax later die 15M nog een beetje terug kan verdienen.
Brobby kan een belangrijke rol gaan spelen als inzakkende spits, hij is sterk en moeilijk van de bal te krijgen. Met de komst van Bergwijn kan dat zeer prettig zijn. En voor wat betreft dat Gentle man's Agreement, dat werkt natuurlijk twee kanten op en het resultaat is dan ook de uitkomst van handelen van beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 22:48
[...]

Die zal net als Frenkie ook wel allerlei constructies in zijn contract hebben met uitgestelde betaling en bonussen die Barca de afgelopen seizoenen heeft gebruikt om de cijfers op te poetsen. Laporta wil alleen verkopen om daarvan af te zijn. Dus of de nieuwe club zit op 10+ salaris per seizoen of Depay laat miljoenen schieten. Kansloze transfer lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Eerlijk gezegd laat mij dat koud, ik kijk puur naar de voetballer, zoiets draai je niet meer terug en ook Ajax heeft destijds debet gehad aan het vertrek van Brobby. Maar qua speler ben ik nog niet overtuigd van Brobby en hij is best vaak geblesseerd, tenminste, die indruk heb ik van hem.
[...]

Brobby kan een belangrijke rol gaan spelen als inzakkende spits, hij is sterk en moeilijk van de bal te krijgen. Met de komst van Bergwijn kan dat zeer prettig zijn. En voor wat betreft dat Gentle man's Agreement, dat werkt natuurlijk twee kanten op en het resultaat is dan ook de uitkomst van handelen van beide kanten.
Wat bedoel je precies? Een overeenkomst heeft toch altijd twee kanten? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Contract tot 2040, weet je zeker dat ie niet nog een keer gratis wegloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Han schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Bij speers van dat kaliber (overbodig, afkomstig van een topclub) is de transfersom vaak niet het probleem, dat is het salaris en onze mindere competitie. Denk niet dat Memphis staat te popelen om weer elk weekend op de Nederlandse velden te gaan spelen tegen toppers als RKC, Volendam en Fortuna :)
Denk dat het hem niet zoveel zal uitmaken eigenlijk. Alsof je in een Frankrijk of Spanje zelfs tegen zoveel betere tegenstanders speelt. Is ook 3/4 van de competitie tegen "brakke" tegenstanders spelen. Nouja, iets beter. Zou het wel een enorme tegenvaller vinden als Memphis naar Ajax zou gaan. Maar het zou waarschijnlijk wel het einde aan alle kritiek in het NL-elftal-topic zijn op hem, dus yea, dat heeft hij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Iemand die alleen wil rennen als het hem uit komt en alleen rendeert als hij mag doen waar hij zin in heeft. Nee dat trekt ome Dusan slecht. De laatste die daar last van had speelt nu bij Brugge toch? :D

Op zich snap ik de aversie van mensen tegen Brobbey, maar dat is meer rancune dan gezond verstand.
Ook Ten Hag had aan de instelling van Lang een broertje dood (wat een vermakelijk filmpje opleverde), en ik weet niet hoe sterk Schreuder daarin staat.

V.w.b. het tweede deel van je post: Brobbey is gewoon voetballend niet goed genoeg, en een half seizoen geblesseerd. Niet doen.

Overigens zou Bergwijn het wel leuk vinden als Memphis komt. Ook niet doen, graag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
De geruchten worden sterker dat Francisco Conceição FC Porto gaat verruilen voor Ajax voor de afkoopsom van 5 miljoen euro. Zou de opvolger van Antony moeten worden die wellicht in 2023 vertrekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:12
autje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Ook Ten Hag had aan de instelling van Lang een broertje dood (wat een vermakelijk filmpje opleverde), en ik weet niet hoe sterk Schreuder daarin staat.
Heerlijk zo hoort dat _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:11:
Wat bedoel je precies? Een overeenkomst heeft toch altijd twee kanten? :?
Ik doelde op het niet verlengen. Het ging over het wrange gevoel wat sommigen nog hebben wanneer Brobby wordt teruggekocht, dat Ajax er geld voor moet neerleggen terwijl hij vorig jaar gratis de deur uit liep. En dat laatste wordt hem nog kwalijk genomen. Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax een duidelijk plan had neergelegd hij nooit was vertrokken.

Pagina: 1 ... 8 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023