[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.202 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
D-e-n schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:14:
[...]

Ps.
En dit wordt door een deel van de enclave hier neergezet als "gezeur" maar wellicht moet die dan maar accepteren dat er, vooral buiten Amsterdam, met iets wat meer nuchterheid naar de prestaties van Ajax wordt gekeken. Voor niet-Ajax fans is het feit dat er door menigeen ook minder nuchter discussie wordt gevoerd dan soms ook heel erg vermoeiend.
Ik ga verder niet in op je hele post want het is warm, maandagochtend en ik heb geen zin in een over en weer discussie. Toch wilde ik wel even op het laatste stukje reageren want dat is naar mening niet correct.

Er wordt vooral buiten Amsterdam binnen Nederland negatiever naar Ajax gekeken. Let maar eens op de reacties van de buitenlandse pers als het over Ajax gaat, die zien de club echt als een hele grote en zijn over het algemeen erg enthousiast over het spel, de filosofie en de spelers. Dat zie je ook terug in de transfers. Tuurlijk helpt het om de grootste portemonnee te hebben (overigens is dat ook weer teken van hoe de club erop staat bij bedrijven/sponsors en is het verdiend door goed beleid), maar voor de spelers is Ajax gewoon een hele interessante optie.

Maar goed, we zijn allemaal fan/supporter van een club en daarom per definitie subjectief. Prima als jij vindt dat Ajax helemaal niet zo speciaal is, echter wordt die mening vooral gevormd door emotie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Superkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:51:
[...]

"Bedreigingen, maar niet van fans."
Waar moet je dan aan denken :?
Niet fans van Ajax maar wellicht andere clubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Medespelers :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Promes is al weg he ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
[...]

Het is speculeren, maar ik denk dat ze daarmee bedoelen dat bedreigingen niet uit de voetbalhoek komen.

Geen idee wat er allemaal speelt in zijn privé leven. Misschien dat er wat onguur volk zich met het één en ander wilt bemoeien.

In ieder geval een hele vervelende situatie voor hem. Het leek net weer allemaal op het rechte pad te zijn en met een goede voorbereiding zou hij misschien zelfs aansluiten bij het eerste, en dan dit weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tegenwoordig kan je zelfs vanuit een EBI iemands leven zuur maken, dus vanuit Rusland zou het geen probleem moeten zijn :+

Maar triest verhaal weer, iets wat er nog wel bij kan. Niet handig voor een labiel iemand als Ihataren. Hopen dat het snel opgelost wordt en de focus weer 100% op het komende seizoen kan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:14:
[...]
En dit wordt door een deel van de enclave hier neergezet als "gezeur" maar wellicht moet die dan maar accepteren dat er, vooral buiten Amsterdam stad X, met iets wat meer nuchterheid naar de prestaties van Ajax club Y wordt gekeken.
Elke prestatie, in welke sport en door welke club dan ook, wordt door niet-fans van die club/sport altijd nuchterder bekeken. Of dat nu gaat om de halve finale CL, de finale Conference League, het WK Formule 1 of het WK darts.
Ik kan best begrijpen dat buitenstaanders er nuchterder naar kijken, zolang die buitenstaanders maar kunnen accepteren dat het wel degelijk een prestatie is. En dat laatste schort het vaak aan.

Voor nu vind ik het mooi geweest. Vandaag is de Apocalyps en geldt: hydrateren > discussiëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Persoonlijk zou ik het principieel opvatten. Het zijn wel supporters van Ajax maar dat gaan we dan geen fans noemen als ze zich zo gedragen. Echter is het natuurlijk vreselijk naïef om van VI te verwachten dat ze het zo principieel bedoelen. :P

Het eerste wat door mijn hoofd schoot was perikelen zoals Promes, maar dat is zuiver speculatie en daar wil ik van weg blijven. We wachten het af en ik hoop dat hij snel weer kan aansluiten want ik gun het hem echt wel dat hij het redt. Dit helpt dan niet mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:18
toolkist schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:36:
[...]

Ah joh leg anders 120m neer voor Lewandowski, dan wil ie vast wel als ie in 1 jaar 80m salaris krijgt...
Ik vroeg om een voorbeeld van 17m, niet 3x zoveel.
Maar mijn punt was juist dat je beter meer geld op tafel had kunnen leggen voor een echt goede spits door niet zoveel geld uit te geven voor Bergwijn. Liever 31+17 voor alleen een echt goede spits dan 17M voor Brobbey + 31M voor Bergwijn.

Lewandowski is te oud, die heeft geen restwaarde meer aan het eind van zijn contract. Daar hebben we er al te veel van.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:58
autje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Maar mijn punt was juist dat je beter meer geld op tafel had kunnen leggen voor een echt goede spits door niet zoveel geld uit te geven voor Bergwijn.
Wie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:07
JanW schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:19:
[...]

"U hoort 't allemaal straks bij Shownieuws, maar nu eerst..."

Ihattaren had tijdens de voorbereiding geblesseerd geraakt. Schade is onbekend, maar niet fit genoeg om mee te gaan naar Oostenrijk.
Ik moet je toch even quoten. Maar zoals hierboven al te lezen was, het zijn privé problemen en dan met name bedreigingen. Geen blessure dus.

Inderdaad iets wat zo bij Shownieuws zou kunnen..

https://www.vi.nl/nieuws/...ijdens-trainingskamp-ajax

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20
Poe, wat lees ik nu Martinez voor 57.37 milj wat kan oplopen naar 67.37 milj, wat een klapper is dat dan zeg!

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Wat ik in een eerdere post al aangaf: Jonathan David van Lille. Is pas 22 jaar, zal rond de 45 miljoen moeten kosten. Uitstekende spits, technisch vaardig, snel, en sterk. Dat is een upgrade t.o.v. Brobbey of Haller. En gezien zijn leeftijd zit daar nog wel winst in als je hem weer doorverkoopt (zeker als je ziet waar Martinez voor gaat). Die gaat richting de PL, geen twijfel mogelijk.

In dezelfde post zei ik overigens ook dat je dat niet per se moet doen, want met dat soort bedragen kom je wel richting de grens waar er voor Ajax nog veel winst uit te halen valt. Liever zie ik dat Ajax of met Tadic in de spits gaat spelen en het geld op zak houdt (voor een creatieve middenvelder, bijvoorbeeld), of dat het scoutingsapparaat met een goedkope oplossing uit pakweg Kroatië of Zuid-Amerika komt. Het feit dat Brobbey als eerste op het lijstje staat, en dat dat lijstje verder geen namen lijkt te bevatten geeft voor mij aan dat er ofwel tunnelvisie heerst, of dat de scouting niet zo goed is. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik Brobbey geen 17 miljoen waard vind :P. Nog even afgezien wat hij zou moeten gaan verdienen. Daarnaast kan Ajax het ook harder spelen. Ajax mag dan eens spits nodig hebben, Leipzig wil ook heel graag van Brobbey af. Dus hou de boot nog even af en scherm met andere namen om de prijs te drukken. Komt hij voor 10 miljoen en een non-Leipzig salaris, dan zul je mij wat minder horen. Dan is hij m.i. nog steeds niet goed genoeg, en nog steeds blessuregevoelig, maar dan is het financieel nog wel te billijken. Ik zie Brobbey nl. geen topper worden.

Overigens zie ik dat Dybala voor niks naar Roma gaat, salaris 6 miljoen per jaar (plus ongetwijfeld een smak tekengeld). Had je ook als een tussenoplossing kunnen doen. Pols zo'n speler in ieder geval. Maar Ajax lijkt alleen maar Brobbey te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 15:47

Stimulate14

⭐⭐⭐

loewie1984 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:07:
Poe, wat lees ik nu Martinez voor 57.37 milj wat kan oplopen naar 67.37 milj, wat een klapper is dat dan zeg!
Moet hij wel gaan spelen, en prijzen pakken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Jarenlang heel sterk en solide in oa de CL. Verrassend dat je hem behoorlijk overschat vind.
Solide in de CL? Mwoah.
Het is een bijter en prima verdediger, maar hij is ook klein. Opbouwend best aardig.
Maar hij speelt in Engeland niet tegen Michiel Kramers en Bryans Linssen. Verder doet hij nogal eens iets raars; onnodige kaarten pakken of zelfs potentieel rood. Er zit een klein steekje los.
Daarom vind ik 55 miljoen (veel) te veel en daarmee een behoorlijk overschatte speler.
Jij ziet dat denk ik door een ietwat gekleurde bril.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
autje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Wat ik in een eerdere post al aangaf: Jonathan David van Lille. Is pas 22 jaar, zal rond de 45 miljoen moeten kosten. Uitstekende spits, technisch vaardig, snel, en sterk. Dat is een upgrade t.o.v. Brobbey of Haller. En gezien zijn leeftijd zit daar nog wel winst in als je hem weer doorverkoopt (zeker als je ziet waar Martinez voor gaat). Die gaat richting de PL, geen twijfel mogelijk.

In dezelfde post zei ik overigens ook dat je dat niet per se moet doen, want met dat soort bedragen kom je wel richting de grens waar er voor Ajax nog veel winst uit te halen valt. Liever zie ik dat Ajax of met Tadic in de spits gaat spelen en het geld op zak houdt (voor een creatieve middenvelder, bijvoorbeeld), of dat het scoutingsapparaat met een goedkope oplossing uit pakweg Kroatië of Zuid-Amerika komt. Het feit dat Brobbey als eerste op het lijstje staat, en dat dat lijstje verder geen namen lijkt te bevatten geeft voor mij aan dat er ofwel tunnelvisie heerst, of dat de scouting niet zo goed is. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik Brobbey geen 17 miljoen waard vind :P. Nog even afgezien wat hij zou moeten gaan verdienen. Daarnaast kan Ajax het ook harder spelen. Ajax mag dan eens spits nodig hebben, Leipzig wil ook heel graag van Brobbey af. Dus hou de boot nog even af en scherm met andere namen om de prijs te drukken. Komt hij voor 10 miljoen en een non-Leipzig salaris, dan zul je mij wat minder horen. Dan is hij m.i. nog steeds niet goed genoeg, en nog steeds blessuregevoelig, maar dan is het financieel nog wel te billijken. Ik zie Brobbey nl. geen topper worden.

Overigens zie ik dat Dybala voor niks naar Roma gaat, salaris 6 miljoen per jaar (plus ongetwijfeld een smak tekengeld). Had je ook als een tussenoplossing kunnen doen. Pols zo'n speler in ieder geval. Maar Ajax lijkt alleen maar Brobbey te willen.
Jonathan David werd in verband gebracht met Ajax voordat hij naar Lille ging. Hij zit daar pas net dus zal niet zo snel weg willen waarschijnlijk.

Dybala vraagt natuurlijk een veel te hoog salaris en denk dat hij liever in Italië speelt dan in Nederland. Maar goed, wie zegt dat deze jongens niet zijn benaderd door Ajax?

De keuze voor Brobbey is logisch. Jong, past in het profiel van wat een Ajax spits zou moeten zijn, kent het systeem en de club, is ook bekend met de spelersgroep. Normaliter had niemand raar opgekeken van deze transfer als het ging om Brian Brobbey uit Brazilie, maar vanwege de voorgeschiedenis ligt het allemaal gevoelig. Zelf heb ik ook een dubbel gevoel bij de transfer en dan met name het bedrag, echter vind ik hem wel goed passen binnen deze selectie. Dat hij de eerste keuze was kan ik daarom ook wel goed begrijpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Solide in de CL? Mwoah.
Het is een bijter en prima verdediger, maar hij is ook klein. Opbouwend best aardig.
Maar hij speelt in Engeland niet tegen Michiel Kramers en Bryans Linssen. Verder doet hij nogal eens iets raars; onnodige kaarten pakken of zelfs potentieel rood. Er zit een klein steekje los.
Daarom vind ik 55 miljoen (veel) te veel en daarmee een behoorlijk overschatte speler.
Jij ziet dat denk ik ook door een ietwat gekleurde bril.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Exocet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:45:
[...]

We gaan er achter komen toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
Volgens mij wordt Martinez hier ondertussen een beetje onderschat. Ja, hij mist wat lengte, maar dat is ook echt het enige. Overigens compenseert hij dat met felheid en sprongkracht, want hij is (net zoals Tagliafico) best sterk in de lucht.

Opbouwend is hij echt van een heel hoog niveau. Toen hij op het middenveld speelde kwam hij ook makkelijk mee. Dat gecombineerd met sterke verdedigende kwaliteiten en je hebt gewoon echt een potentiele top verdediger. Of hij geschikt is voor de PL moeten we inderdaad even afwachten. Persoonlijk had ik hem liever in Spanje zien spelen, maar het mag duidelijk zijn dat hij presteerde op CL niveau en vorig seizoen misschien wel de beste speler van Ajax was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Shakhtar Donetsk heeft de FIFA voor het internationaal sporttribunaal (CAS) gedaagd vanwege de buitengewone transfermarkt. De Oekraïense club voelt zich onrechtmatig benadeeld door het besluit om de tijdelijke oorlogsregeling met een jaar te verlengen en eist daarom onder meer een compensatie van 50 miljoen euro van de wereldvoetbalbond. Shakhtar is van mening dat het geen eerlijke kans heeft gekregen om zijn buitenlandse spelers te slijten; bovendien wil de club dat het CAS pertinent een streep zet door de oorlogsregeling.
Groot gelijk.Zeker voor de Oekraïense clubs zou je toch verwachten dat de FIFA ze veel langer de kans moet geven om zelf te onderhandelen met (buitenlandse) clubs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
evleerdam schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Ik moet je toch even quoten. Maar zoals hierboven al te lezen was, het zijn privé problemen en dan met name bedreigingen. Geen blessure dus.

Inderdaad iets wat zo bij Shownieuws zou kunnen..

https://www.vi.nl/nieuws/...ijdens-trainingskamp-ajax
Precies, dat is nu duidelijk. Het ging me vooral om de stemmingmakerij en het gespeculeer dat direct wordt gestart met de opmerking "of zou er alweer meer spelen?".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Solide in de CL? Mwoah.
Volgens mij verwar je hem met die andere Argentijn die inderdaad nog wel eens iets raars doet en soms een rode kaart pakt.

Martinez heeft in drie jaar bij Ajax 11 keer een gele kaart gekregen, en nog nooit rood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:22:
Maar mijn punt was juist dat je beter meer geld op tafel had kunnen leggen voor een echt goede spits door niet zoveel geld uit te geven voor Bergwijn. Liever 31+17 voor alleen een echt goede spits dan 17M voor Brobbey + 31M voor Bergwijn.
Juist niet, Ajax heeft niet de luxe om met immense bedragen een gok te nemen. Ik had nog liever drie aankomende talenten van 15M per stuk gehad om eerlijk te zijn.
Ook al is zo'n dure van 45M een weergaloos talent en zou hij op papier moeten passen dan nog weet je niet of het in de praktijk ook gaat werken. Het kan lang duren voordat hij rendeert, of misschien zelfs helemaal niet. Hij kan ook z'n kruisbandjes eraf draaien en dan heb je driekwart jaar niets. Veel te groot risico.
Ajax moet het hebben van spelers die potentie hebben, door kunnen groeien en die je dan met flinke winst kunt verkopen. Lukt het dan is het fantastisch, lukt het niet dan heb je gelukkig nog een paar alternatieven die het proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
PSV tegen AS Monaco in de vCL.

Naast AS Monaco waren Sturm Graz, Union Sint-Gillis en de winnaar van FC Midtjylland-AEK Larnaca de mogelijke tegenstanders.

[ Voor 68% gewijzigd door Gynnad op 18-07-2022 12:19 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pittige voorronde ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je de CL wil winnen moet je van elke tegenstander kunnen winnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Gynnad schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:17:
PSV tegen AS Monaco in de vCL.

Naast AS Monaco waren Sturm Graz, Union Sint-Gillis en de winnaar van FC Midtjylland-AEK Larnaca de mogelijke tegenstanders.
Geen onbekende voor PSV. Pakten vorig jaar één punt? Maar had makkelijk meer kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:15
Oef, dat is geen fijne loting. Had mooi voor Nederland geweest 2 clubs in de CL. Volgend jaar maar 3 dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vos schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Geen onbekende voor PSV. Pakten vorig jaar één punt? Maar had makkelijk meer kunnen zijn.
Was natuurlijk een andere competitie, de laatste keer tegen AS Monaco in context van de CL hebben ze zowel uit als thuis van ze gewonnen, die lijn moet PSV gewoon doortrekken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Vos schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:23:
[...]

AS Monaco is vorig jaar in de voorronde uitgeschakeld tegen Shakhtar Donetsk, daarna kwamen ze bij PSV terecht in de groepsfase van de EL.

PSV - AS Monaco 1-2 (Boadu 19', Gakpo 59', Diop 89')
Monaco - PSV 0-0

Wikipedia: 2021–22 AS Monaco FC season

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:20:
Als je de CL wil winnen moet je van elke tegenstander kunnen winnen :+
Wel waar. :D

Al is het ook wel lekker om makkelijk de groepsfase te halen, weet je tenminste zeker dat je een stapel knaken krijgt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Napo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:25:
[...]

Was natuurlijk een andere competitie, de laatste keer tegen AS Monaco in context van de CL hebben ze zowel uit als thuis van ze gewonnen, die lijn moet PSV gewoon doortrekken ;)
True, nu belangrijkere ontmoetingen. Denk redelijk 50/50 nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat PSV - AS Monaco wel een 50/50 is.

Allebei een beetje dezelfde type clubs en speelstijl volgens mij.
Kwalitatief zie ik ook niet zo 1.2.3 een groot verschil als je de selecties tegenover elkaar zet.

Denk dat de nieuwe keeper wel eens een hele grote rol zou kunnen spelen in deze wedstrijd.
Als Feyenoorder hoop ik echt dat PSV in de groepfase komt.

Goed voor het Nederlands Voetbal, en hoe meer wedstrijden Ajax en PSV moeten spelen, met hoe minder punten achterstand we weer 3de worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:32:
Denk dat PSV - AS Monaco wel een 50/50 is.

Allebei een beetje dezelfde type clubs en speelstijl volgens mij.
Kwalitatief zie ik ook niet zo 1.2.3 een groot verschil als je de selecties tegenover elkaar zet.

Denk dat de nieuwe keeper wel eens een hele grote rol zou kunnen spelen in deze wedstrijd.
Als Feyenoorder hoop ik echt dat PSV in de groepfase komt.

Goed voor het Nederlands Voetbal, en hoe meer wedstrijden Ajax en PSV moeten spelen, met hoe minder punten achterstand we weer 3de worden. :P
EL en CL groepsfase is toch net zoveel wedstrijden, alleen wat zwaardere tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:33:
[...]

EL en CL groepsfase is toch net zoveel wedstrijden, alleen wat zwaardere tegenstanders.
En dan acht ik de kans (ver ver vooruitlopend op lotingen) de kans groter dat PSV overwintert (in de EL of ECL) in de EL dan de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Ja, maar dat zag je vorig jaar al heel goed.
Voor de CL zetten ze zich 100% in.
Bij de EL was dat al een heel stuk minder.
En, bij de Conference League lieten ze het al helemaal lopen.

CL is belangrijker dan de competitie.
Maar, de competitie is weer belangrijker dan die andere 2 omdat je het eerste wilt behalen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Stimulate14 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Moet hij wel gaan spelen, en prijzen pakken :P.
Hoeft niet.
Afhankelijk van de clausule kan het puur om club prestaties gaan.
Zelfs wanneer een speler alweer verkocht is kan een clausule nog geactiveerd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:54
Dan moeten ze die broer van die Bassey wel weg houden van de Toekomst en de Arena.
Toen de eerste geruchten over hem in de Engelse pers kwamen, las ik op reddit dat de Londense clubs mogelijk over hem twijfelen omdat zijn broer in een beruchte gang zou zitten en ze hem daarom mogelijk niet zouden willem kopen. Ik was benieuwd naar of het klopte wat die user zei en inderdaad als je googled zie je dat die broer een drill rapper (stagename: Y.CB) is, die al meerdere keren in de gevangenis heeft gezeten voor gang oorlog gerelateerde vergrijpen.
Hij is o.a. een keer opgepakt terwijl hij een zwaard in zijn broek had... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Ja, maar dat zag je vorig jaar al heel goed.
Voor de CL zetten ze zich 100% in.
Bij de EL was dat al een heel stuk minder.
En, bij de Conference League lieten ze het al helemaal lopen.

CL is belangrijker dan de competitie.
Maar, de competitie is weer belangrijker dan die andere 2 omdat je het eerste wilt behalen. :P
Tjah, maar als je je wél laat zien (ook al is het in de Conference League) Europees gezien, dan levert dat ook wel heel veel op. Wanneer je het in de CL niet redt, ook niet in de EL en dat niet serieus neemt (net als de Conf. League, zoals jijzelf schetst) en er dan snel uit ligt helpt dat niet in je ontwikkeling als club, daarnaast is het ook voor de spelers goed om zich te ontwikkelen in het drukke speelschema.

Bij Feyenoord vond ik dat afgelopen seizoen heel duidelijk:
- De spelers hebben een heel vol schema gevoetbald (weinig blessures gelukkig);
- De spelers hebben zich Europees ook laten zien;

Dit levert geld, naamsbekendheid, en weet ik het wat nog meer op. Dan kan je het in NL wel laten zien/ wel de CL halen, maar de grootste (mogelijke) afzet markt ligt daarbuiten.Dus uiteindelijk denk ik dat je er als club vooral wel bij vaart als je steeds Europees haalt én je je (op welk Europees niveau ook) dan ook echt laat zien. Als je laat zien dat je vindt dat je CL moet halen/ spelen, en de rest niet serieus neemt (of het daar ook niet redt) dan heb je i.m.o. ook niets in de CL te zoeken, als je je echt alleen maar kan opladen voor dat soort wedstrijden ben je (in totaliteit, kan je een hele goede speler zijn, maar mentaliteit is ook belangrijk) i.m.o. niet goed genoeg om CL te spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Ik zeg niet dat hij er niks van kan. Wat is dat hier toch met alles wat niet lyrisch is over Ajax.
Noem het dan gewoon het Ajax forum en geef elkaar lekker die duimpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Juist niet, Ajax heeft niet de luxe om met immense bedragen een gok te nemen. Ik had nog liever drie aankomende talenten van 15M per stuk gehad om eerlijk te zijn.
Ook al is zo'n dure van 45M een weergaloos talent en zou hij op papier moeten passen dan nog weet je niet of het in de praktijk ook gaat werken. Het kan lang duren voordat hij rendeert, of misschien zelfs helemaal niet. Hij kan ook z'n kruisbandjes eraf draaien en dan heb je driekwart jaar niets. Veel te groot risico.
Ajax moet het hebben van spelers die potentie hebben, door kunnen groeien en die je dan met flinke winst kunt verkopen. Lukt het dan is het fantastisch, lukt het niet dan heb je gelukkig nog een paar alternatieven die het proberen.
Dat ben ik dan weer met je eens (en liefst leid je ze zelf ook op), maar de vraag was wie ik voor 48 miljoen zou kopen. Die dus. En die had ik liever gehad dan Brobbey+Bergwijn (die laatste zal in jouw ogen ook een te grote gok zijn voor 31 miljoen). Als je groeibriljantjes koopt, dan liever niveau Antony dan niveau Brobbey. Dat weet je normaliter niet vooraf, maar bij Brobbey nu juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
Pompi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Dan moeten ze die broer van die Bassey wel weg houden van de Toekomst en de Arena.
Toen de eerste geruchten over hem in de Engelse pers kwamen, las ik op reddit dat de Londense clubs mogelijk over hem twijfelen omdat zijn broer in een beruchte gang zou zitten en ze hem daarom mogelijk niet zouden willem kopen. Ik was benieuwd naar of het klopte wat die user zei en inderdaad als je googled zie je dat die broer een drill rapper (stagename: Y.CB) is, die al meerdere keren in de gevangenis heeft gezeten voor gang oorlog gerelateerde vergrijpen.
Tja, lastig. In hoeverre moet of kan je hier rekening mee houden? In de interviews die ik zag vond ik Bassey heel sympathiek over komen. Leuke gozer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Ik zeg niet dat hij er niks van kan. Wat is dat hier toch met alles wat niet lyrisch is over Ajax.
Dat zie je verkeerd, jij noemt het zwart en hij noemt het wit maar hij zegt er wel bij dat het ergens in het midden zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:09:
Dat ben ik dan weer met je eens (en liefst leid je ze zelf ook op), maar de vraag was wie ik voor 48 miljoen zou kopen. Die dus. En die had ik liever gehad dan Brobbey+Bergwijn (die laatste zal in jouw ogen ook een te grote gok zijn voor 31 miljoen). Als je groeibriljantjes koopt, dan liever niveau Antony dan niveau Brobbey. Dat weet je normaliter niet vooraf, maar bij Brobbey nu juist wel.
Antony kostte meer dan Brobbey en was in die zin ook een gok. Het duurde even voordat hij op stoom kwam maar is het zeker waard geweest. Van Brobbey weten we zeker dat hij op een zeker basisniveau zal renderen, dat geeft hem een streepje voor. Of hij ook een heel seizoen op niveau kan blijven en doorgroeien moeten we inderdaad nog afwachten.

In die zin zijn dat wel aankopen waarvan ik het uitlegbaar vind dat je zo'n gok neemt. Een Bergwijn vind ik inderdaad te veel geld, daar moet meer meespelen dan gewoon een goede aanvaller halen want anders is ook dat een wat mij betreft te grote gok.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP_Frost
[...]

Dat valt op dit forum toch wel mee? Er wordt een normale discussie gevoerd, jullie zijn het alleen niet eens met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Gonadan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Antony kostte meer dan Brobbey en was in die zin ook een gok. Het duurde even voordat hij op stoom kwam maar is het zeker waard geweest. Van Brobbey weten we zeker dat hij op een zeker basisniveau zal renderen, dat geeft hem een streepje voor. Of hij ook een heel seizoen op niveau kan blijven en doorgroeien moeten we inderdaad nog afwachten.

In die zin zijn dat wel aankopen waarvan ik het uitlegbaar vind dat je zo'n gok neemt. Een Bergwijn vind ik inderdaad te veel geld, daar moet meer meespelen dan gewoon een goede aanvaller halen want anders is ook dat een wat mij betreft te grote gok.
Het grote probleem met Brobbey vind ik echter zijn blessuregevoeligheid, want juist hij is er één die te pas en te onpas malheur heeft. Daarnaast heeft hij in Ajax 1 nog nooit 90 minuten volgemaakt volgens mij. Dus dit vind ik net zo'n grote gok als Bergwijn voor 31 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:17:
Het grote probleem met Brobbey vind ik echter zijn blessuregevoeligheid, want juist hij is er één die te pas en te onpas malheur heeft. Daarnaast heeft hij in Ajax 1 nog nooit 90 minuten volgemaakt volgens mij. Dus dit vind ik net zo'n grote gok als Bergwijn voor 31 miljoen.
Dat onderbuik gevoel deel ik met je, maar we hebben hem ook nog nooit een kans gegeven om het wel te laten zien dus echt weten doen we het niet. Voor hetzelfde geld valt het weer best wel mee op een heel seizoen gezien.
Van Bergwijn kan ik mij overigens ook genoeg blessures herinneren wat hem voor mij ook geen streepje voor geeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
Psv - Monaco... Wat ik mij kan herinneren is dat ik Monaco toen beter vond.
Dus ik ben hier als Nederlander niet blij mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Pompi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:54:
[...]

:D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:07
JanW schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Precies, dat is nu duidelijk. Het ging me vooral om de stemmingmakerij en het gespeculeer dat direct wordt gestart met de opmerking "of zou er alweer meer spelen?".
Ja, maar de stemmingmakerij en het gespeculeer was dus in z'n geheel terecht, het was niet 'ziek' of 'blessure' en er speelt meer.

Overigens heel vervelend voor hem natuurlijk. Ik hoop dat het niet te ernstig is en er snel overheen komt.

Overigens had Berghuis vorig jaar ook last van bedreigingen. Hoop dat Ihattaren er ook snel overheen komt, want hoe serieus dit ook kan zijn, hij zal toch verder moeten. Zijn slechte periode vorig jaar in Italie had ook te maken met het overlijden van zijn vader. Ook heel erg natuurlijk, maar dat zijn wel tegenslagen in het leven waar je mee om moet gaan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
evleerdam schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Ja, maar de stemmingmakerij en het gespeculeer was dus in z'n geheel terecht, het was niet 'ziek' of 'blessure' en er speelt meer.

Overigens heel vervelend voor hem natuurlijk. Ik hoop dat het niet te ernstig is en er snel overheen komt.

Overigens had Berghuis vorig jaar ook last van bedreigingen. Hoop dat Ihattaren er ook snel overheen komt, want hoe serieus dit ook kan zijn, hij zal toch verder moeten. Zijn slechte periode vorig jaar in Italie had ook te maken met het overlijden van zijn vader. Ook heel erg natuurlijk, maar dat zijn wel tegenslagen in het leven waar je mee om moet gaan.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Tuurlijk is het niet handig om te speculeren, maar de berichtgeving was erg vaag en gezien zijn geschiedenis is het niet vreemd dat mensen dan snel een (foutieve) conclusie trekken.

Wat wel naar is, zijn de mensen die claimen bronnen te hebben en allerlei fictieve verhalen de wereld in slingeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Napo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:35:
[...]

En dan acht ik de kans (ver ver vooruitlopend op lotingen) de kans groter dat PSV overwintert (in de EL of ECL) in de EL dan de CL.
Dat geldt voor ELKE Nederlandse club ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Dat geldt voor ELKE Nederlandse club ;-)
Die kan scherper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Touche ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:39
JP_Frost schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Hier ben ik het op zich wel mee eens. Tuurlijk is het niet handig om te speculeren, maar de berichtgeving was erg vaag en gezien zijn geschiedenis is het niet vreemd dat mensen dan snel een (foutieve) conclusie trekken.

Wat wel naar is, zijn de mensen die claimen bronnen te hebben en allerlei fictieve verhalen de wereld in slingeren.
Ik was degene die het hier postte en beticht werd van speculatie, maar had dus wel degelijk gelijk dat er meer speelde.

Het was geen stemmingmakerij, maar het verhaal klopte gewoon niet. Als je je laat zien jn het eerste deel van de voorbereiding, iedereen lyrisch over je is, je in principe een selectiespeler van het eerste bent en je wordt ziek (en het wordt gebracht alsof het een griepje of kleine infectie is), ga je normaliter anderhalve week later altijd mee op trainingskamp.

Ik hoop vooral voor hem dat het snel opgelost is. Die jongen verdient het om gewoon te voetballen. Als hij hele goede begeleiding krijgt komt het misschien wel goed. Voetballen kan hij namelijk wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
donleone83 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Ik was degene die het hier postte en beticht werd van speculatie, maar had dus wel degelijk gelijk dat er meer speelde.

Het was geen stemmingmakerij, maar het verhaal klopte gewoon niet. Als je je laat zien jn het eerste deel van de voorbereiding, iedereen lyrisch over je is, je in principe een selectiespeler van het eerste bent en je wordt ziek (en het wordt gebracht alsof het een griepje of kleine infectie is), ga je normaliter anderhalve week later altijd mee op trainingskamp.

Ik hoop vooral voor hem dat het snel opgelost is. Die jongen verdient het om gewoon te voetballen. Als hij hele goede begeleiding krijgt komt het misschien wel goed. Voetballen kan hij namelijk wel!
Ik bedoelde niet specifiek jouw post hoor. Eerlijk gezegd heb ik die niet eens gelezen.

Het kwam op meerdere sites/fora terug dat er allerlei wilde verhalen de wereld in werden geholpen op basis van zogenaamde bronnen. Uiteindelijk hadden ze allemaal gelijk dat er meer speelde dan een griepje, maar daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

Volgens mij is er hier geen sprake van een Ajax forum, maar zijn jullie het gewoon niet met elkaar eens zoals @OPSLAGHOND en @JP_Frost ook aangeven :). Jij vindt de speler overschat en hij niet punt.

Het weer doet gekke dingen met de mens. Probeer eerst een post te ontleden alvorens we een negatieve draai geven aan een post :)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2022 17:26 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:24:
[...]

Volgens mij is er hier geen sprake van een Ajax forum, maar zijn jullie het gewoon niet met elkaar eens zoals @OPSLAGHOND en @JP_Frost ook aangeven :). Jij vindt de speler overschat en hij niet punt.

[Mbr]Het weer doet gekke dingen met de mens. Probeer eerst een post te ontleden alvorens we een negatieve draai geven aan een post :)[/]
Het verschil is dat ik het onderbouw met wat bevindingen. En het antwoord is 'je hebt zelf ook een gekleurde bril'. Hoe infantiel wil je het maken. Als je dat een discussie vormen noemt.
Maar goed we gaan het wel zien ben weer klaar hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:12
[...]

Zijn veel gedeeltes op dit forum waar ik niet super blij mee ben (kuch, f1)

Maar juist dit voetbaltopic is een verademing voor mij als psv’er om lekker vrij over van alles te kunnen praten :p valt echt reuze mee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
En vergeet niet het praten over fc Groningen natuurlijk! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 19-07-2022 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:11:
En Veltman! Hij heeft veels te weinig aandacht van je gehad had afgelopen seizoen, ik hoop dat dat komend seizoen beter wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:27:
[...]

En Veltman! Hij heeft veels te weinig aandacht van je gehad had afgelopen seizoen, ik hoop dat dat komend seizoen beter wordt.
Veltman is irrelevant voor dit topic :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
En het veld man? Dat mag toch hier?
De belijning valt dan weer onder randzaken lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:35:
De belijning valt dan weer onder randzaken lijkt me.
Nee hoor, dat valt nog net binnen de lijnen, vraag maar aan de VAR, blijkt best een rekbaar begrip en niet zo afgebakend zoals men zou vermoeden bij lijnen :+

Helemaal wanneer een speler blind is, dan zijn de marges wat ruimer en mag je gewoon door, ook als daar een 1-2 uit valt :P

* Han zet even de zout weer terug, genoeg in bepaalde wonden gestrooid.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:11:
Over Groningen gesproken, toch twee Ajacieden aangetrokken Nordin Musampa en Liam van Gelderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Veltman is irrelevant voor dit topic :+
Hoezo dat? Als Harribo hier vertelt dat ie Veltman graag bij Groningen zou zien, of elke Ajax back vergelijkt met Veltman, dan is dat gewoon on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:36:
[...]

Ah joh leg anders 120m neer voor Lewandowski, dan wil ie vast wel als ie in 1 jaar 80m salaris krijgt...
Ik vroeg om een voorbeeld van 17m, niet 3x zoveel.
Die is Ajax onwaardig.

Past totaal niet in het systeem. Te zelfzuchtig, matige techniek, maar wel een harde werker. Veel sleuren en inzakken, de bal ophalen.

Dat is meer Feyenoord-materiaal, à la Kuijt - etc. :+

Het is een (zwaar overschat) spelletje waarbij een bal in het netje van de tegenstander moet. Pfff… 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 19-07-2022 12:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Dus eigenlijk zeg je dat Lewandowski geen 'Ajax-spits' is?

:P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Wat een valse start voor Haller, hij blijkt teelbalkanker te hebben. Dat gun je niemand.

Eigenlijk vreemd dat zoiets kennelijk niet bij een medische keuring wordt opgepikt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:06:
Wat een valse start voor Haller, hij blijkt teelbalkanker te hebben. Dat gun je niemand.

Eigenlijk vreemd dat zoiets kennelijk niet bij een medische keuring wordt opgepikt.
Dat zijn niet echt dingen waar ze tijdens zo'n keuring op naar kijken volgens mij.

Hopelijk voor hem zijn ze er nog redelijk op tijd bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Henkie_NtA schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Dat zijn niet echt dingen waar ze tijdens zo'n keuring op naar kijken volgens mij.

Hopelijk voor hem zijn ze er nog redelijk op tijd bij.
Ik begrijp dat dat overlevingskans na 5 jaar inmiddels bijna 100 procent is. Het is een kut ziekte maar hij maakt gelukkig een goede kans om te genezen zo lijkt het op het oog.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Hoezo dat? Als Harribo hier vertelt dat ie Veltman graag bij Groningen zou zien, of elke Ajax back vergelijkt met Veltman, dan is dat gewoon on topic.
Veltman zou een zegen zijn bij fc Groningen, kan eindelijk misschien Dankerlui weg.
We zitten gewoon wéér opgescheept met Dammers en Dankerlui hè! Ongelooflijk dat die twee in de Eredivisie spelen.

En inderdaad een paar jong Ajacieden, heeft Groningen goede ervaringen mee denk ik.
Van Gelderen en Musampa, geen idee of die goed zijn.

Gelukkig hebben we Strand Larsen nog.

Als Veltman bij Groningen zou gaan spelen, zal hij mijn hele slaapkamer sieren, op posters en met bijbehorend dekbedovertrek, dat begrijpen jullie natuurlijk wel!

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 19-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Is Westermann niet wat voor Groningen, als hij nog speelt? _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me toch langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over de selectie van Feyenoord.

Met Bannis weer een speler die weg gaat, Hendrix die weg mag.
Zo blijft er toch wel heel weinig over.
Buiten de spelers die vorig jaar al verhuurd waren.

Cyriel Dessers
Bryan Linssen
Tyrell Malacia
Reiss Nelson
Philippe Sandler
Luis Sinisterra
Guus Til
Jorrit Hendrix.

Is de selectie op dit moment toch vele male smaller dan de smalle selectie die we vorig jaar hadden.
Geen enkele linksback, alle andere posities maar enkel bezet.
En, dan loopt alsof het niet erger kan Boetius ook weer rond bij Feyenoord.

Start van de competitie komt ook steeds dichterbij en steeds minder tijd voor aankopen om gewend aan de speelstijl of zelfs de stad/land te raken.
Ja, als je het mij vorig jaar had gevraagd had ik gezegd "Top 3? Geen probleem."
Maar, nu? Denk dat het met Twente en AZ, en misschien zelfs Utrecht op deze manier zelfs de top 5 lastig gaat worden.

Hopelijk worden er deze week nog een aantal verrassingen uit de hoge hoed getoverd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Quad schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:42:
Is Westermann niet wat voor Groningen, als hij nog speelt? _O-
Ik opper Beugelsdijk voor Groningen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:50
Han schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Ik opper Beugelsdijk voor Groningen :P
Te laat, die is al naar Hellimond vertrokken ;)
https://nos.nl/artikel/24...-met-de-markante-hagenees

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:55:
Ik begin me toch langzamerhand wel een klein beetje zorgen te maken over de selectie van Feyenoord.

Cyriel Dessers
Bryan Linssen
Tyrell Malacia
Reiss Nelson
Philippe Sandler
Luis Sinisterra
Guus Til
Jorrit Hendrix.

Is de selectie op dit moment toch vele male smaller dan de smalle selectie die we vorig jaar hadden.

Start van de competitie komt ook steeds dichterbij en steeds minder tijd voor aankopen om gewend aan de speelstijl of zelfs de stad/land te raken.
Ja, als je het mij vorig jaar had gevraagd had ik gezegd "Top 3? Geen probleem."
Maar, nu? Denk dat het met Twente en AZ, en misschien zelfs Utrecht op deze manier zelfs de top 5 lastig gaat worden.

Hopelijk worden er deze week nog een aantal verrassingen uit de hoge hoed getoverd.
Vorig jaar verloren we bijna van Drita rond deze tijd. Fer stond centraal achterin.

Het is zeker met de kleine portemonnee van Feyenoord nou eenmaal geen doen om je selectie zo vroeg in het window rond te hebben. Ze hebben helaas een paar keer misgegrepen en verkopende clubs denken ineens dat Feyenoord geld genoeg heeft.

Komt wel goed, ik verwacht geen aanval op de eerste plek maar verder wel een prima selectie.

Bovendien zijn alleen Malacia en Sinisterra echt klasse spelers die moeilijk te vervangen zullen zijn en lijkt die Dilersun wel een aanwinst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:55:

Cyriel Dessers
Bryan Linssen
Tyrell Malacia
Reiss Nelson
Philippe Sandler
Luis Sinisterra
Guus Til
Jorrit Hendrix.

Ik zit me ook helemaal op te vreten. Dat er een aantal namen gingen vertrekken voor serieus geld was redelijk duidelijk. Dan heb je toch een knap lijstje klaar om snel te schakelen. Gelukkig zitten we in de poulefase Europa League en blijft een vroege uitschakeling bespaard. Maar wil je de Eredivisie goed starten, is het wel lekker als de nieuwe jongens een stuk voorbereiding meepakken. Nu mogen ze blij zijn als ze 11 spelers kunnen opstellen. Senesi kunnen we hopelijk behouden. Kokcu is jaren interesse in. Maar volgens mij gaat niemand hem kopen. Pedersen hopelijk behouden! Vond hem sterk als RB. Maar verder is het armoe. Paar spelers die een goal kunnen maken zou niet verkeerd zijn. We hebben veel scorend vermogen ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Vorig jaar verloren we bijna van Drita rond deze tijd. Fer stond centraal achterin.

Het is zeker met de kleine portemonnee van Feyenoord nou eenmaal geen doen om je selectie zo vroeg in het window rond te hebben. Ze hebben helaas een paar keer misgegrepen en verkopende clubs denken ineens dat Feyenoord geld genoeg heeft.

Komt wel goed, ik verwacht geen aanval op de eerste plek maar verder wel een prima selectie.

Bovendien zijn alleen Malacia en Sinisterra echt klasse spelers die moeilijk te vervangen zullen zijn en lijkt die Dilersun wel een aanwinst.
Maar dat is het punt, vorig jaar hadden we i.i.g de optie nog om Fer achterin te zetten.
Op dit moment, zijn er 0,0 alternatieven voor de posities, en op sommige posities zelfs geen enkele opties.

Ja,
Biljow, Geertruida, Trauner, Senesi , ... , Aursnes, Kokcu, Toornstra, Dilrosum, Danillo, Ali

In principe staat er nog wel een redelijke basis.
(Alhoewel deze oefen periode het wel duidelijk heeft gemaakt dat Toornstra het niet meer kan belopen, en dat Ali een hopeloos geval is.)

Buiten deze basis, is er letterlijk helemaal niets.
Geen vervangers i.v.m blessures of concurrentie strijd.

Kwa basis elftal zijn we misschien verder dan waar we vorig jaar waren rond deze tijd, maar kwa selectie zijn we nog slechter af dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:47
[...]

Heb je enig idee hoeveel Feyenoord te besteden heeft? Er is net 40 miljoen binnengekomen. Kan daarvan de helft worden uitgegeven of een kwart of nog minder? Ik wist wel dat Feyenoord geen ruime portemonne heeft, maar krijg nu het idee dat de schulden zo hoog waren dat ze echt maar een fractie van de 40 miljoen kunnen investeren.

Ik las net dit bericht uit 2021: https://nos.nl/artikel/24...at-het-is-verschrikkelijk . Dat is wel erg dramatisch...

[ Voor 7% gewijzigd door Joel22 op 19-07-2022 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Joel22 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Heb je enig idee hoeveel Feyenoord te besteden heeft? Er is net 40 miljoen binnengekomen. Kan daarvan de helft worden uitgegeven of een kwart of nog minder? Ik wist wel dat Feyenoord geen ruime portemonne heeft, maar krijg nu het idee dat de schulden zo hoog waren dat ze echt maar een fractie van de 40 miljoen kunnen investeren.

Ik las net dit bericht uit 2021: https://nos.nl/artikel/24...at-het-is-verschrikkelijk . Dat is wel erg dramatisch...
Naar schatting ongeveer de helft, waarvan een deel aan Dilersun is uitgegeven.

Ze kunnen veel meer dan vorig seizoen, maar moeten creatief blijven. Daarnaast zijn het mislopen van Til en Maatsen behoorlijke tegenvallers, en ik denk dat ze ook op Brenet hadden gerekend. Arnesen die ziek is helpt ook niet.

Het gaat zeker niet volgens plan, maar het is ook nog geen paniek. Laten we op 1 september kijken wat er op het veld staat voor we conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[...]

...

Wie? :p

Denk dat hij voor velen een grote onbekende is? Zou voor NL goed zijn als hij prima presteert. Maar zijn trackrecord is niet top.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 19-07-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:37:
[...]

Wie? :p

Denk dat hij voor velen een grote onbekende is? Zou voor NL goed zijn als prima presteert. Maar zijn trackrecord is niet top.
Ik ben een Rotterdammer, namen verbasteren hoort er bij :P

Ik begrijp dat Dilrosun een goede indruk maakt tot dusverre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:06:

Zie toevallig net een artikel voorbij komen:

Had de tumor van Haller gevonden moeten worden bij medische keuring? - https://nos.nl/l/2437426

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harribo
18:30 Salzburg Ajax op ziggo.
Hebben we wat te koekeloeren met dit warme weer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
En op ESPN om 20:00 de lichtstad derby die eindelijk weer mag!
PSV - FC Eindhoven

Is een uurtje later dan oorspronkelijk vanwege de hitte.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou ga naar vast op zoek naar een rechtsback, Rentsch speelt nog slechter dan einde vorig seizoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
Heb jij al iemand gezien die wel goed speelt dan?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Is wel een goede test dit, want Salzburg is al veel verder in de voorbereiding. Verder weinig indrukwekkend allemaal.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:50:
Wijndal, Taylor. Blind en Kudus redelijk.

Schuurs staat de helft vd tijd te slapen zoals nu bij die tegengoal maar ook al bij 3-4 eerdere steekballen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
toolkist schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Wijndal, Taylor. Blind en Kudus redelijk.

Schuurs staat de helft vd tijd te slapen zoals nu bij die tegengoal maar ook al bij 3-4 nu eerdere steekballen
Schuurs weten we al jaren van dat hij te kort komt. Geen flauw idee waarom Ajax niet doorselecteert. Verder hecht ik weinig waarde aan oefenwedstrijden :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Schuurs weten we al jaren van dat hij te kort komt. Geen flauw idee waarom Ajax niet doorselecteert. Verder hecht ik weinig waarde aan oefenwedstrijden :)
Het resultaat interesseert me niet, hoe er gespeeld wordt wel want dat is toch echt wel een graadmeter voor wat je kan verwachten als het er echt om gaat. Linkerzijde heeft het nu bijvoorbeeld goed voor elkaar, rechts is drama. Geen beweging, geen diepgang, niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:50:
Bergwijn, twee keer aan de basis van de goal.

En Taylor maakt nog de meeste indruk

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 19-07-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:49:
Nou ga naar vast op zoek naar een rechtsback, Rentsch speelt nog slechter dan einde vorig seizoen
Wie? :+

Maar de concurrentie is weg hè, druk is er af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Het resultaat interesseert me niet, hoe er gespeeld wordt wel want dat is toch echt wel een graadmeter voor wat je kan verwachten als het er echt om gaat. Linkerzijde heeft het nu bijvoorbeeld goed voor elkaar, rechts is drama. Geen beweging, geen diepgang, niks.
True, dat heeft alles met Rensch te maken. Hopelijk ziet Schreuder dat ook. Wel jammer want hij begon veelbelovend.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wat een vieze schoppers bij Salzburg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElPaco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6I5cRy9u-EB_qcBv-BjTgrODidw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNvFQUh8RI0QwzFlwtMDResx.jpg?f=fotoalbum_large

Goed warm, maar ik heb er weer zin in!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

nou, Klaiber is ook lekker bezig. Voor linksback heeft Ajax imo echt versterking nodig.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:01:
nou, Klaiber is ook lekker bezig. Voor linksback heeft Ajax imo echt versterking nodig.
Altijd lastig, links en rechts :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Wie? :+

Maar de concurrentie is weg hè, druk is er af.
De “concurrent” maakt twee fouten op rij en de tweede wordt afgestraft. Kan ETH zijn maatje Klaiber niet meenemen naar Man U?

XXXVI

Pagina: 1 ... 10 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023