Ik ga verder niet in op je hele post want het is warm, maandagochtend en ik heb geen zin in een over en weer discussie. Toch wilde ik wel even op het laatste stukje reageren want dat is naar mening niet correct.D-e-n schreef op maandag 18 juli 2022 @ 00:14:
[...]
Ps.
En dit wordt door een deel van de enclave hier neergezet als "gezeur" maar wellicht moet die dan maar accepteren dat er, vooral buiten Amsterdam, met iets wat meer nuchterheid naar de prestaties van Ajax wordt gekeken. Voor niet-Ajax fans is het feit dat er door menigeen ook minder nuchter discussie wordt gevoerd dan soms ook heel erg vermoeiend.
Er wordt vooral buiten Amsterdam binnen Nederland negatiever naar Ajax gekeken. Let maar eens op de reacties van de buitenlandse pers als het over Ajax gaat, die zien de club echt als een hele grote en zijn over het algemeen erg enthousiast over het spel, de filosofie en de spelers. Dat zie je ook terug in de transfers. Tuurlijk helpt het om de grootste portemonnee te hebben (overigens is dat ook weer teken van hoe de club erop staat bij bedrijven/sponsors en is het verdiend door goed beleid), maar voor de spelers is Ajax gewoon een hele interessante optie.
Maar goed, we zijn allemaal fan/supporter van een club en daarom per definitie subjectief. Prima als jij vindt dat Ajax helemaal niet zo speciaal is, echter wordt die mening vooral gevormd door emotie.