[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.351 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:39:
Hoe kom je erbij dat Ajax het lijdend voorwerp is?
Helemaal gelijk, Ajax is in deze discussie alles behalve lijdend ;)
Gonadan schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:50:
Jij noemt het meteen 'borstklopperij' als het ter sprake komt, ik ervaar opluchting en blijdschap. Het is maar hoe je er naar kijkt. :)
Precies dat. Maar je eigen ondertoon is wellicht moeilijk te onderkennen, een bias die lastig te onderkennen is maar door anderen zeker gevoeld en gezien wordt..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Han ik snap je ergernis maar dit is natuurlijk niet echt constructief, dan houden we überhaupt geen discussie meer over.

Wat interessant is is dat @D-e-n voetbal als maatschappij lijkt te zien met bijbehorende parallellen. Waar het niet sociaal is door te groeien als anderen daardoor achter blijven.
Het is daarin de vraag wat onder de streep beter is voor de competitie. Wat trekt meer spelers en sponsoren? Een competitie die spannend is maar van lager niveau of een met enkele clubs van hoog niveau? KK vs. ED spreekt niet direct voor het eerste.
En wat doet het qua aanzien van buitenaf als de competitie wel spannend is maar de kampioen bakt er internationaal geen hout van?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Laat ik het dan anders stellen; deze hele discussie gaat over het gat tussen Ajax en de andere teams waarbij er wordt gewezen naar de inkomsten van Ajax door o.a. de CL deelname en verkoop van spelers vanwege de reputatie van de club. Dat is mij gewoon te eenzijdig allemaal. Ik zie liever een discussie over het gigantische wanbeleid bij de andere clubs, dat is in mijn ogen de grootste oorzaak tussen het grote verschil van kapitaal. Het is niet zo dat Ajax de afgelopen 11 jaar de enige is geweest die is uitgekomen in de CL, maar daar wel de grootste vruchten van geplukt heeft. De oorzaak daarvan ligt toch echt bij de andere clubs zelf. Immers, verliezen van club als Rangers doe je toch echt zelf, dag dag miljoenen van de CL. En Feyenoord, die na het kampioenschap de miljoenen zo fantastisch heeft besteed. Nee, de grootste oorzaak van het grote verschil ligt toch echt bij de clubs zelf. Er zijn genoeg kansen geweest maar deze zijn niet gegrepen. Ieder jaar heeft de nr.2 de kans om zich te kwalificeren voor de CL, ieder jaar wordt er gefaald en dan niet tegen begrijpelijke hoogvliegers. Kijk naar PSV dit jaar, wederom veel aankopen maar wederom de verkeerde prioriteiten. Als het loopt dan wordt er volop gescoord, maar bij enige weerstand stort de verdediging als een kaartenhuis in elkaar. Het zijn gewoon verkeerde keuzes die keer op keer worden gemaakt bij de clubs. Daar zit de oorzaak.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:34:
[...]

Gaan lopen janken bij de scheids in de rust.
Als dat om Alvarez ging snap ik hem wel. De bal wegtrappen is geel, dus de scheids heeft wat uit te leggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:17:
Als dat om Alvarez ging snap ik hem wel. De bal wegtrappen is geel, dus de scheids heeft wat uit te leggen...
Wanneer wegtrappen consequent en altijd met geel wordt bestraft heb je zeker een punt. Daar mogen ze wat mij betreft direct mee beginnen. Sowieso, wanneer de scheidsrechter heeft gefloten, dan blijf je gewoon van de bal af. Ik meen mij te herinneren dat het beroeren van de bal direct geel opleverde, geen idee waarom dat niet is doorgezet. Volgens mij heeft dat zelf ergens op een EK/WK nog gegolden. Ik vond het fantastisch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Han schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:25:
[...]

Wanneer wegtrappen consequent en altijd met geel wordt bestraft heb je zeker een punt. Daar mogen ze wat mij betreft direct mee beginnen. Sowieso, wanneer de scheidsrechter heeft gefloten, dan blijf je gewoon van de bal af
De scheidsrechters maken het zichzelf door het niet consequent toepassen van de regels en het zogenaamd "aanvoelen van de wedstrijd" zo ontzettend lastig. Je mag je ook afvragen waarom de KNVB en het scheidsrechterskorp zichzelf in zo'n positie wil manouvreren. En deze lijn is relatief gemakkelijk door te zetten, in woord en gebaar oneens zijn met een beslissing? De daarvoor vastgestelde straf opleggen. Zo ook met tijdrekken.

Spelers hebben het maar te accepteren dat er helaas soms fouten gemaakt worden, in de wedstrijd daar over klagen is alles behalve nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Han schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:25:
[...]

Wanneer wegtrappen consequent en altijd met geel wordt bestraft heb je zeker een punt. Daar mogen ze wat mij betreft direct mee beginnen. Sowieso, wanneer de scheidsrechter heeft gefloten, dan blijf je gewoon van de bal af. Ik meen mij te herinneren dat het beroeren van de bal direct geel opleverde, geen idee waarom dat niet is doorgezet. Volgens mij heeft dat zelf ergens op een EK/WK nog gegolden. Ik vond het fantastisch:)
Dat was op een jeugd eindtoernooi. Het probleem was dat spelers die na het fluitsignaal de bal vriendelijk naar de tegenstander tikten ook geel kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45
Gonadan schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:03:
Een competitie die spannend is maar van lager niveau of een met enkele clubs van hoog niveau? KK vs. ED spreekt niet direct voor het eerste.
En wat doet het qua aanzien van buitenaf als de competitie wel spannend is maar de kampioen bakt er internationaal geen hout van?
Ik denk dat voor een land als Nederland een mix het beste werkt: twee of drie clubs die om de titel strijden en die Europees het nodige presteren. En bij presteren denk ik aan een keer de EL kunnen winnen (als je er aan meedoet) en met regelmaat kunnen overwinteren in de CL. Niet meer maar ook niet minder. Met de kampioen van de Engelsen wedijveren moeten we vergeten. Maar die Portugezen moet je gewoon kunnen pakken.

En wat mij betreft ook een kleinere competitie: om de weerstand te vergroten bij het spelen tegen de "kleintjes".

@Han
Natuurlijk is er wanbeleid geweest. Maar ik denk dat wanbeleid uit het verleden meer dan vroeger een weerslag heeft op het hier en nu. Stel dat Feyenoord hun beleid van nu doorzetten naar boven dan worden ze er nog geen kampioen mee. Daar is echt CL-voetbal voor nodig, meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:32:
[...]

Dat was op een jeugd eindtoernooi. Het probleem was dat spelers die na het fluitsignaal de bal vriendelijk naar de tegenstander tikten ook geel kregen.
Is waarschijnlijk de enige manier om het consequent toe te kunnen passen. Je kan ook bijzonder rustig de bal naar de tegenstander spelen, met een hoge boog om toch wat tijd te rekken etc. Als het niet jouw bal is dan blijf je er van af, waarschijnlijk de enige manier om het zwart/wit toe te passen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
Offtopic

[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:37 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:33:
@Han
Natuurlijk is er wanbeleid geweest. Maar ik denk dat wanbeleid uit het verleden meer dan vroeger een weerslag heeft op het hier en nu. Stel dat Feyenoord hun beleid van nu doorzetten naar boven dan worden ze er nog geen kampioen mee. Daar is echt CL-voetbal voor nodig, meerdere malen.
En vergeet daarbij niet dat het uit mogen komen in de voorronde ook niet eenzelfde propositie oplevert als directe kwalificatie. Op de transfermarkt is de propositie van zekerheid op CL voetbal groter dan een kans op CL voetbal, en dat is enkel de voetbaltechnische kant, laat staan de financiele kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:37 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:53:
[...]

Ik dacht al: waar gaat dit toch over, we zitten hier wel in het Ajax-topic. /s
En ondertussen wel een spannende wedstrijd, maar nog 0-0 tussen Utrecht - Vitesse

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
Supercup vrouwen in een lege Grolsch Veste. Treurig aangezicht!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:17:
[...]

Hij heeft uitleg gegeven ;)
Toch was er voor hem geen reden om een tweede kaart te geven. "Als je de bal wegschiet, dan wil je het spel ophouden. Maar de snelheid is nu toch niet in het spel, want ik kies ervoor om de administratie op orde te maken en de VAR kijkt nog naar de overtreding. Dus ligt het spel sowieso een tijdje stil."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:00:
Supercup vrouwen in een lege Grolsch Veste. Treurig aangezicht!
En het zou allemaal zo hard groeien, de lonen moesten omhoog, de sponsors zouden vanzelf komen etcetera.
Het was dus een bubbel, geen mooie om naar te kijken maar een heel erg onaantrekkelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Vos schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:00:
[...]

Hij heeft uitleg gegeven ;)

[...]
Het gaat toch niet om vertragen of niet... Vertragen is het effect van onsportief gedrag. De bal wegschieten is onsportief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:13:
[...]

Het gaat toch niet om vertragen of niet... Vertragen is het effect van onsportief gedrag. De bal wegschieten is onsportief.
Eens, ik had Blind gewoon rood gegeven en minstens 5 wedstrijden geschorst! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Offtopic

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:19:
[...]

slecht signaal, maar maar maar.
Hoe maken we het als de KNVB en het scheidsrechterskorp onszelfs zo moeilijk mogelijk zodat er altijd wel discussie kan ontstaan over een gemaakte keuze. Als de scheidsrechter een gele kaart heeft gegeven mag je dus volgens deze logica de bal wel wegtrappen "want hij moet toch de naam opschrijven".

Met dit soort keuzes en bijkomende uitleg kan je toch gaan afvragen waarom een spelregelbundel gemaakt wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

groggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:13:
[...]

Ansich mee eens. Het probleem zit hem in het inconsequent toepassen van de regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:33:

@Han
Een paar weken geleden was PSV nog de gedoodverfde favoriet voor titel volgens de kenners, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Toch ook weer fijn die dubbele moraal.. Een hoop gedoe (terecht) bij oerwoud geluiden tegen Brobbey van een klein deel van het Utrecht publiek, maar het hele stadion mag 'het zijn de homos yes yes de homos van Vites' zingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En de 1-0 had afgekeurd moeten worden maar ja, Nijhuis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
Geen Sangare, hij is ziek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Helene die zelfs meldt dat het 'goed gegaan is met het publiek'... :X 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:41:
Helene die zelfs meldt dat het 'goed gegaan is met het publiek'... :X 8)7 |:(
Misschien dat ze willen proberen het te negeren ipv straffen. Ongelooflijk dom want iedereen heeft het gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:46:
[...]

Misschien dat ze willen proberen het te negeren ipv straffen. Ongelooflijk dom want iedereen heeft het gehoord.
Daar geloof ik niks van, want bij de oerwoud geluiden was het het allereerste wat ze meldde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
deze hadden we niet hoeven verliezen, na mijn mening was een gelijkspel fair.

utrecht gefeliciteerd ga me frustratie maar even afknallen in apex legends!

(btw wat doet zon robert maaskant een onzin uitkramen het is net kees kwakman)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:06

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:10:
Laat ik het dan anders stellen; deze hele discussie gaat over het gat tussen Ajax en de andere teams waarbij er wordt gewezen naar de inkomsten van Ajax door o.a. de CL deelname en verkoop van spelers vanwege de reputatie van de club. Dat is mij gewoon te eenzijdig allemaal. Ik zie liever een discussie over het gigantische wanbeleid bij de andere clubs, dat is in mijn ogen de grootste oorzaak tussen het grote verschil van kapitaal. Het is niet zo dat Ajax de afgelopen 11 jaar de enige is geweest die is uitgekomen in de CL, maar daar wel de grootste vruchten van geplukt heeft. De oorzaak daarvan ligt toch echt bij de andere clubs zelf. Immers, verliezen van club als Rangers doe je toch echt zelf, dag dag miljoenen van de CL. En Feyenoord, die na het kampioenschap de miljoenen zo fantastisch heeft besteed. Nee, de grootste oorzaak van het grote verschil ligt toch echt bij de clubs zelf. Er zijn genoeg kansen geweest maar deze zijn niet gegrepen. Ieder jaar heeft de nr.2 de kans om zich te kwalificeren voor de CL, ieder jaar wordt er gefaald en dan niet tegen begrijpelijke hoogvliegers. Kijk naar PSV dit jaar, wederom veel aankopen maar wederom de verkeerde prioriteiten. Als het loopt dan wordt er volop gescoord, maar bij enige weerstand stort de verdediging als een kaartenhuis in elkaar. Het zijn gewoon verkeerde keuzes die keer op keer worden gemaakt bij de clubs. Daar zit de oorzaak.
Ik ben het daar akelig mee eens. Veel te veel wordt de nadruk op Ajax gelegd. PSV heeft onlangs bij monde van de John de Jong gezegd: “zoals Ajax maar dan beter”. Enkele maanden later en een transferperiode verder zijn de structurele problemen nog steeds aanwezig en is Ajax door het CL geld niet te achterhalen maar hoor ik geen enkele kritiek over het feit dat een vers aangestelde coach niet in staat is van een matig team als Rangers te winnen. En daarmee 33 miljoen euro door de plee gooit. Dat gebeurde vorig jaar en het jaar ervoor idem dito. Wat is daar de optelsom van? Zullen we het afronden op €100 miljoen euro die misgelopen zijn?

Er zit nota bene nog een forse “gift” tussen van de Brainport partners. Geld wat opgegaan is aan grote salarissen zoals Zahavi en Götze die allebei geen enkele toegevoegde waarde hebben gehad in het grotere geheel. De pijlen worden op Ajax gericht maar de kritische vragen blijven uit. En juist dat falen zorgt ervoor dat Ajax verder wegloopt. Dat ligt niet aan verhoogd CL gelden en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Heeft PSV al één doelpunt tegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Typhone schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:53:
[...]

Ik ben het daar akelig mee eens. Veel te veel wordt de nadruk op Ajax gelegd. PSV heeft onlangs bij monde van de John de Jong gezegd: “zoals Ajax maar dan beter”. Enkele maanden later en een transferperiode verder zijn de structurele problemen nog steeds aanwezig en is Ajax door het CL geld niet te achterhalen maar hoor ik geen enkele kritiek over het feit dat een vers aangestelde coach niet in staat is van een matig team als Rangers te winnen. En daarmee 33 miljoen euro door de plee gooit. Dat gebeurde vorig jaar en het jaar ervoor idem dito. Wat is daar de optelsom van? Zullen we het afronden op €100 miljoen euro die misgelopen zijn?

Er zit nota bene nog een forse “gift” tussen van de Brainport partners. Geld wat opgegaan is aan grote salarissen zoals Zahavi en Götze die allebei geen enkele toegevoegde waarde hebben gehad in het grotere geheel. De pijlen worden op Ajax gericht maar de kritische vragen blijven uit. En juist dat falen zorgt ervoor dat Ajax verder wegloopt. Dat ligt niet aan verhoogd CL gelden en dergelijke.
Stop eens met kritisch te zijn. Wij zijn psv, waar is mijn mantel gebleven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:54:
[...]

Stop eens met kritisch te zijn. Wij zijn psv, waar is mijn mantel gebleven?
Hahaha ik heb liever dat jij kritisch bent dan dat ik het ben. Maar mensen neigen falen altijd aan externe factoren toe te schrijven. Doe die mantel maar gauw en succes tegen RKC ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Ah daar is mijn mantel der liefde. Wat spelen ze weer lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Typhone schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:53:
[...]

Die coach voor de huidige heeft zijn eerste 15 wedstrijden nu anders mooi gewonnen, die is dus goed opgeleid bij PSV :p
Zullen dan wel met zijn allen afspreken dat de supporters die kritiek wel uiten en dat iedere PSV fan wist dat er centraal achterin iemand moest komen bijvoorbeeld. De enige die niet kritisch lijkt te zijn geweest is Gerbrands en die is nu weg, hopelijk kan Brands wel duidelijk maken bij De Jong wat voor een spelers nodig zijn.

Overigens vind ik Götze nog wel een goede gok om te nemen, net als Xavi dit jaar. Soms moet je dat soort dingen proberen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Een doelpunt maken is voor psv als iets deponeren door een trechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Krijg je de bal voor je voeten, ga je er zo mee om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
Hoeveel geld heeft PSV? Wat minder ingekocht dan Feyenoord lijkt mij. Feyenoord natuurlijk goed verkocht, maar was na corona ook zo goed als bankroet. Dus kan ook niet alles uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Joel22 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:09:
Hoeveel geld heeft PSV? Wat minder ingekocht dan Feyenoord lijkt mij. Feyenoord natuurlijk goed verkocht, maar was na corona ook zo goed als bankroet. Dus kan ook niet alles uitgeven.
Geld of grond? Volgens mij niet veel. Qua loon kosten en zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:10:
[...]

Geld of grond? Volgens mij niet veel. Qua loon kosten en zo.
Geld, en dat na 15 jaar onafgebroken CL he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
De lat, de paal en straks eigen doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:12:
[...]

Geld, en dat na 15 jaar onafgebroken CL he!
De inkomsten die ze hadden uit de CL destijds en nu is op vrijwel geen enkele manier te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
toch vind ik ruud als trainer echt top, geen nonens geen dom pak aan gewoon lekker ruudje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Bij PSV moeten de kansen toevallig ontstaan. Er zit 0 lijn in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Napo schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:13:
[...]

De inkomsten die ze hadden uit de CL destijds en nu is op vrijwel geen enkele manier te vergelijken.
Als je het er doorheen jaagt alsof je Barcelona bent niet, maar een beetje verstandiger investeren had makkelijk gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
milotic schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:18:
toch vind ik ruud als trainer echt top, geen nonens geen dom pak aan gewoon lekker ruudje
Als mens en speler zeker. Als coach, ik zie nog weinig. Het is net jong psv, ook niet erg succesvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Liever met een pak de Champions League in dan lekker casual in de Europa League spelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:19:
[...]

Als mens en speler zeker. Als coach, ik zie nog weinig. Het is net jong psv, ook niet erg succesvol.
hij wou het ook nog niet he, het is hem opgedwongen deze man moet je gewoon minimaal 3 jaar de tijd geven anders vermoord je hem alias van bommel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joel22
Napo schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:13:
[...]

In die zin heeft Ajax geluk gehad dat ze piekten toen CL heel veel waard was. Bestuurlijke rust is ook belangrijk blij dat Edwin van der Sar verlengt heeft. Bij PSV is het van belang dat Brands rustig gaat bouwen denk ik. Altijd lastig met druk vanuit de supporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
Misschien lijkt dat ook maar zo vanwege die baard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Joel22 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:22:
[...]

In die zin heeft Ajax geluk gehad dat ze piekten toen CL heel veel waard was. Bestuurlijke rust is ook belangrijk blij dat Edwin van der Sar verlengt heeft. Bij PSV is het van belang dat Brands rustig gaat bouwen denk ik. Altijd lastig met druk vanuit de supporters.
Ajax heeft zat pech gehad met het Bosman arrest, heel de club liep leeg voor een paar rotcenten. Het gevolg was de slechtse periode voor Ajax sinds het bestaan van de club en een
zeer dominant PSV in de competitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

gws24

Thinking is hard!

Joel22 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:22:
[...]

Tja, het grote verschil qua geld is denk ik inderdaad gemaakt in 2018/2019 en dat was voor een gedeelte geluk maar wat veel mensen vergeten is dat PSV dat seizoen ook CL speelde. Zij overleefden de groepsfase echter niet en bleven steken op 29,3 miljoen aan prijzengeld terwijl Ajax met de halve finale iets van 78 miljoen verdiende (plus natuurlijk de toptransfers van de Jong en de Ligt daarna). Het helpt dan ook niet dat PSV het jaar er op door FC Basel werd uitgeschakeld in de voorronde terwijl Ajax wel zijn voorrondes won. Dan ligt het toch echt aan PSV zelf en niet omdat ze minder geld dan Ajax hadden.

bron prijzengeld: https://www.ed.nl/psv/psv...-6-miljoen-euro~ab135918/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
milotic schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:21:
[...]

hij wou het ook nog niet he, het is hem opgedwongen deze man moet je gewoon minimaal 3 jaar de tijd geven anders vermoord je hem alias van bommel.
Dat kun je als psv zijnde jezelf niet veroorloven. Het is vooralsnog niet bepaald een gesmeerde machine waar vanuit een duidelijke visie wordt gevoetbald. Daarin zou je na dit aantal wedstrijden toch wel verbetering in mogen zien lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Sorry, ik begin in slaap te vallen. Nog 0-0, het is wachten dus op de 0-1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Hup RKC.

Helaas moet ik wachten op de samenvattingen, maar ik blijf er wel bij, dat RKC helemaal geen rukelftal heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
mavaros schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:47:
Hup RKC.

Helaas moet ik wachten op de samenvattingen, maar ik blijf er wel bij, dat RKC helemaal geen rukelftal heeft.
Dat hebben ze wel naar mijn mening, maar PSV is nog rukker op het moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:48:
[...]

Dat hebben ze wel naar mijn mening, maar PSV is nog rukker op het moment.
Als PSV wint komt er vast weer iemand jou een trol noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:49:
[...]

Als PSV wint komt er vast weer iemand jou een trol noemen.
Die kans is zeer aannemelijk. Ik weet al niet meer hoe die dude heet die dat riep, zo vaak is die te vinden in dit topic!

Maar wat zou Ruud nu met PSV willen, er zit totaal geen idee in. Alleen maar wat toevalsmomenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Aardig wat lege plekken op de tribune trouwens bij PSV

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Ben je aan het trollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Nee, ik denk dat je probeert aan te geven dat jij een juist oordeel kan geven rekening houdend met alle hoeken of een bal binnen of buiten is..

[ Voor 5% gewijzigd door groggy op 11-09-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Geef hem dan geel, met z'n vastpakken van de bal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
En trouwens een klein wonder, nog 5 minuten de tijd om voor het eerst in 7 eeuwen de 0 te houden voor PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:15:
Geef hem dan geel, met z'n vastpakken van de bal.
Nogmaals het is mij nog niet duidelijk wat je probeert duidelijk te maken met het plaatje uit de Twitter link? Oprecht, kan je wat context geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Keeper had de bal een halve meter buiten zijn doelgebied in zijn handen vast. Had vrije trap moeten zijn, maar was blijkbaar niks.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
0-0 in eigen huis tegen RKC en met z'n alle lekker uitglijden bij elke poging die bal ergens heen te trappen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Eindelijk wat energie in de wedstrijd, en dat in de 93ste minuut...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

lol @ simons, rollebollen alsof hij sterft en opeens opspringen.

edit: wel terecht een penalty trouwens

[ Voor 24% gewijzigd door gws24 op 11-09-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Penalty? Zag het even niet of het ook echt zo was. Maar goed, moet natuurlijk wel nog scoren.

Hey, eerst pijn aan het hoofd, en dan zo opstaan? Wat was dat voor wonder lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
gws24 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:24:
lol @ simons, rollebollen alsof hij sterft en opeens opspringen.
Tja, schoen in zijn gezicht is wel echt. Als er dan een keeper aan je staat te hengsten is ook niet fijn.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:30

Agent47

I always close my contracts.

Lucky psv

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
O god, Gakpo gaat hem nemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Je hoeft niet te trollen. Dat de eerste 20 doelpoging en niet in gingen is eerder Lucky RKC..

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een mazzel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:25:
[...]
Als er dan een keeper aan je staat te hengsten is ook niet fijn.
Hier mag overigens direct rood voor gegeven worden. Je hebt als speler van tegenstanders af te blijven die geblesseerd op de grond lijken te liggen, of dat nou toneelspel is of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

ElPaco schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:26:
[...]

Je hoeft niet te trollen. Dat de eerste 20 doelpoging en niet in gingen is eerder Lucky RKC..
Heeft niks met trollen te maken. Totaal geen penalty. Die Xavi stond ineens op toen die keeper hem aansprak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
Wel zeer ellendig dit, want nu klaagt er weer niemand over het belachelijk slechte spel van PSV en komt de mantel weer tevoorschijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu kan Ruud weer betere scorebord statistieken overleggen. Weer een wedstrijdje gewonnen en daarmee wordt verbloemd hoe matig het is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:27:
Wel zeer ellendig dit, want nu klaagt er weer niemand over het belachelijk slechte spel van PSV en komt de mantel weer tevoorschijn.
Maar die coach!!! Wat een visionair!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:27:
[...]

Heeft niks met trollen te maken. Totaal geen penalty. Die Xavi stond ineens op toen die keeper hem aansprak.
Twee losstaande feiten. Gevaarlijk spel door de verdediger van RKC, reactie op keeper - hoe kansloos dat ook was - staat daar los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Agent47 schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzcqG1w9gwHBFvipDu-mZhEMIp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGYx2SwobUzGlfjK3cfxB1xr.jpg?f=fotoalbum_large
Schoen is in gezicht, is gewoon penalty. Stop met trollen.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Tsja van dit soort overwinningen kun je zelfs als (in dit geval PSV) supporter toch niet genieten..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
snmght schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:29:
Tsja van dit soort overwinningen kun je zelfs als (in dit geval PSV) supporter toch niet genieten..
Daar heb je als het om mij gaat, helemaal gelijk in. Ik ben echt boos. En niemand binnen PSV die ziet hoe kut het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Aan het eind van het seizoen heeft iedereen evenveel geluk en pech zeggen ze dan.
Alleen PSV moet nog ongeveer 1.000x pech hebben van voorgaande seizoenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:29:
3 punten en als supporter snel vergeten maar als technische staf mag je echt aan het werk. Het is gewoon niet goed genoeg om je doelstelling te behalen.
De ontlading in het stadion is begrijpbaar maar eigenlijk ook vrij overtrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Outerspace op 11-09-2022 22:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Jongens, de 0 is gehouden! We worden kampioen en gaan alles winnen!!!!!!!!!!!
Ik zet alvast een Tattoo samen met John de Jong op het kampioenschap.

[ Voor 31% gewijzigd door carpebios op 11-09-2022 16:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Napo schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:31:
[...]

3 punten en als supporter snel vergeten maar als technische staf mag je echt aan het werk. Het is gewoon niet goed genoeg om je doelstelling te behalen.
De ontlading in het stadion is begrijpbaar maar eigenlijk ook vrij overtrokken.
Het probleem is volgens mij voor een deel dat de technische staf daar het ook nog wel eens snel wil vergeten. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:30:
[...]

Daar heb je als het om mij gaat, helemaal gelijk in. Ik ben echt boos. En niemand binnen PSV die ziet hoe kut het gaat.
Haha dat is precies het mooie eraan hoe sneu ook voor jou. Rust en kalmte weer teruggekeerd maar zodra er een iets betere tegenstander komt zijn de rapen gaar. Arsenal coming up.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
Schoen is in gezicht, is gewoon penalty. Stop met trollen.
Wel een slechte foto, de schoen zit niet in het gezicht maar het is wel gevaarlijk spel en penalty.
Dat Xavi zo theatraal gaat liggen en net zo snel opstaat siert hem niet, dat gaat later enkel in zijn nadeel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:29:
[...]

Ajax heeft zat pech gehad met het Bosman arrest, heel de club liep leeg voor een paar rotcenten. Het gevolg was de slechtse periode voor Ajax sinds het bestaan van de club en een
zeer dominant PSV in de competitie.
Klopt ja! Ik Was toen als jonge jongen supporter dus kan niet begrijpen dat men nu nog weet te zeiken op Ten Hag. Ik heb niet beter gezien.
Nu ga ik in het dagelijks leven naar Heerenveen en op tv nog steeds supporter van Ajax :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
snmght schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:32:
[...]

Het probleem is volgens mij voor een deel dat de technische staf daar het ook nog wel eens snel wil vergeten. ;)
Het helpt natuurlijk ook totaal niet dat je niet met een vaste basis/as speelt. Constant gewissel in de spits, middenveld, en achterin.

Kwaliteit achterin is niet afdoende en daar zit al jaren een groot gat maar dan nog, geen enkele vastigheid (en dus vertrouwen) helpt beperkte spelers ook niet.
Pagina: 1 ... 79 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023