Afgaande hoe ze dit seizoen tot nu toe spelen zou ik top 5 nog een zware doelstelling vinden. Iedere krachtmeting (op de fruitschaal na) hebben ze laten zien dat ze het niet kunnen. De streak van de laatste 18 wedstrijden op een rij een goal tegen ofzo helpt dan niet. Dan weet je voordat de wedstrijd begint al dat je er minimaal 1 moet maken voor een gelijkspel. Dat is bijvoorbeeld gister het verschil tussen AZ en PSV. AZ wint moeizaam met 1-0,maar ze winnen wel. 3 punten binnen en door. In de tijd van Alex en Gomes kon PSV ook op de 0 spelen, die tijden zijn helaas allang voorbij.
Het feit dat je een compleet elftal kan opstellen met de ziekenboeg helpt niet mee. Moet je voorstellen dat je een bedrijf runt waarbij 20% ziek thuis zit, dan heb je al minder te besteden want die lonen lopen gewoon door.
Of het per se aan v Nistelrooij ligt weet ik ook niet, er worden ook gewoon enorm veel domme persoonlijke fouten gemaakt. Ik denk dat v Nistelrooij de komende maanden met het team moet werken aan basisvaardigheden zoals de bal onder druk over 3 meter nauwkeurig passen, want dat soort dingen kunnen ze niet bij PSV. Daarna kunnen ze gaan trainen op tactische dingen.