[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.301 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bullaude nu ook officieel rond met Feyenoord, vanavond gepresenteerd. Het wordt druk op het middenveld, maar de bank is een stuk beter dan afgelopen seizoen. Ben benieuwd hoe Slot er een team van gaat smeden, maar in Slot we trust _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Feyenoord is echt super bezig geweest. Volgens mij veel breedte en basis materiaal aangekocht, weinig gehuurd. Waarde in de club pompen dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:41:
Feyenoord is echt super bezig geweest. Volgens mij veel breedte en basis materiaal aangekocht, weinig gehuurd. Waarde in de club pompen dus.
Wel een vreemdelingenlegioen, zijn zij de club met de meeste aankopen?
Ben wel benieuwd naar de overzichten van alle Eredivisie clubs als het transfer window is afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:28:
Pasveer doet het zeker nog wel goed, maar daarbij (of erachter) is het niets en dat is wel een risico. Een waardig vervanger voor wanneer Pasveer geblesseerd is, of Pasveer als 2e keeper gebruiken lijkt mij wel aan te raden.
Ik ben bang dat Ajax niet een heel seizoen, incl. Europees voetbal op Pasveer kan bouwen.

Gelukkig is het gerucht wel dat ze nog bezig zijn met een doelman.
Zolang Pasveer fit blijft zie ik geen probleem, maar ik ben het met je eens dat de back-up karig is. De stelling was echter dat Ajax geen echt goede keeper heeft, en dat bestrijd ik. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Zolang Pasveer fit blijft zie ik geen probleem, maar ik ben het met je eens dat de back-up karig is. De stelling was echter dat Ajax geen echt goede keeper heeft, en dat bestrijd ik. :)
Hij is ook niet echt goed. Hij is een keer een deel van een seizoen lekker in vorm geweest, dat is toch heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:01:
[...]

Hij is ook niet echt goed. Hij is een keer een deel van een seizoen lekker in vorm geweest, dat is toch heel wat anders.
Het deel dat hij niet geblesseerd was inderdaad, toen was hij gewoon echt een goede keeper. Op de eerste paar wedstrijden na, dat was opstarten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Het deel dat hij niet geblesseerd was inderdaad, toen was hij gewoon echt een goede keeper. Op de eerste paar wedstrijden na, dat was opstarten.
En vlak voor ie geblesseerd raakte maakte ie ook een paar enorme fouten, cq hield ie wat prima houdbare ballen niet meer, o.a. tegen Benfica. Z'n uit vorm raken is dus niet opgevallen wegens z'n blessures.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 30-08-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:04:
En vlak voor ie geblesseerd raakte maakte ie ook een paar enorme fouten, cq hield ie wat prima houdbare ballen niet meer, o.a. tegen Benfica. Z'n uit vorm raken is dus niet opgevallen wegens z'n blessures.
Dat staat mij niet in die mate bij, maar ik ben ook niet zo van ineens maar iemand afschrijven van wat fouten. Tegen Benfica werd er collectief een potje van gemaakt, die kan je hem niet aanrekenen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik reken het hem niet aan dat we verloren, ik zeg alleen dat ie toen weer de 'gebruikelijke" fouten begon te maken waar daarvoor alles richting z'n handen leek te zweven alsof aangetrokken door een magneet.
En dus z'n gebruikelijke, minder goede niveau weer toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Blijkbaar verschillen we nogal van visie over zijn gebruikelijke niveau, want ik heb hem als keeper altijd al kunnen waarderen. Het viel mij met name op dat het verdedigend steeds onzekerder werd. We gaan het zien hoe hij zich houdt.
Gorter kan beter gaan, want die heeft blijkbaar nul krediet en nul vertrouwen. Lekker bij een Nederlandse middenmoter aan de gang en ritme kweken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:13:
Blijkbaar verschillen we nogal van visie over zijn gebruikelijke niveau, want ik heb hem als keeper altijd al kunnen waarderen. Het viel mij met name op dat het verdedigend steeds onzekerder werd. We gaan het zien hoe hij zich houdt.
Gorter kan beter gaan, want die heeft blijkbaar nul krediet en nul vertrouwen. Lekker bij een Nederlandse middenmoter aan de gang en ritme kweken.
Die wilde weg, maar na een gesprek met Schreuder juist niet meer. Dus lijkt er toch op dat Schreuder het nodige vertrouwen in hem heeft uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Die wilde weg, maar na een gesprek met Schreuder juist niet meer. Dus lijkt er toch op dat Schreuder het nodige vertrouwen in hem heeft uitgesproken.
Wanneer was dat gesprek dan? Want hoe Schreuder er mee om gegaan is zou mij geen vertrouwen geven. Al helemaal niet als ze ook nog eens een extra keeper gaan zoeken. Al tel ik Steek niet meer mee, die valt eigenlijk al af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:43:
[...]

Wel een vreemdelingenlegioen, zijn zij de club met de meeste aankopen?
Ben wel benieuwd naar de overzichten van alle Eredivisie clubs als het transfer window is afgesloten.
15 spelers gehaald (waarvan 4 huur), 21 spelers vertrokken (waarvan 6 gehuurd waren). In bovenstaand overzicht zitten ook jeugdspelers die nu verhuurd zijn (Bannis bijvoorbeeld). Volgens mij het meeste verloop en aankoop van alle eredivisieclubs ja, maar mobiel niet heel makkelijk te kijken. Ik heb de informatie van transfermarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die had ik gemist, maar dan ben ik benieuwd wat Schreuder van plan is. Hij zal een volgende keer daadwerkelijk vertrouwen moeten geven, dus ook bij fouten. Zoals het nu ging heb ik het gevoel dat hij sowieso al niet echt vertrouwen had en ook tegen PSV het liefst Pasveer had opgesteld. Mij een raadsel waarom het zo moest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:22
D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

De droogte duurt nu al een tijdje. Sinds de jaren 70 (toen we kennelijk de structuur op orde hebben gekregen) hebben we even een dipje gehad in de jaren 80 maar sindsdien hadden we na Gullt/van Basten tot en met Sneijder/Robben/van Persie toch echt een constante stroom van aanvoer. Die dip in de jaren 80 stelt niks nada noppes voor met wat we nu hebben. En er is nul uitzicht op verbetering.

[...]

Op Brobbey na allemaal spelers voor de achterste helft van het veld. En Brobbey gaat waarschijnlijk Oranje halen maar die gaat niet maken dat we nu plots weer favoriet zijn voor de Europese titel. En uiteindelijk werd Brobbey ook eerst verdrongen door Haller.

[...]

En toch breken er in het buitenland wel spelers door, ook in competities die veel zwaarder zijn dan de onze. Dus wij doen in de begeleiding, in de stap van talent van zestien naar international van twintig, gewoon wat fout. En de eerste stap om dat wellicht aan te pakken is het te erkennen.
Ten eerste, niks mis met verdedigers, daarmee win je wedstrijden >:)
Ten tweede, De Jong is een sensatie. Vooral in het Nederlands elftal. Bij Barcelona valt niks te winnen.
Ten derde, een wereldklasse spits missen we inderdaad. We hebben ons nu lang genoeg geërgerd aan Depay. Gelukkig is daar de belofte van Brobbey (prematuur nog) en de tot wasdom komende Bergwijn (nog niets laten zien op het hoogste niveau). Gakpo misschien over drie jaar.

Mijn punt is, het simpele feit dat we een Robben missen is geen reden om de hele opleiding af te schieten. Tegelijkertijd, de eindeloze diciplinerende positiespelletjes zijn voor de impulsieve individuen zeker slaapverwekkend. Maar ja, een type Depay is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22
Bombvis schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:39:
Bullaude nu ook officieel rond met Feyenoord, vanavond gepresenteerd. Het wordt druk op het middenveld, maar de bank is een stuk beter dan afgelopen seizoen. Ben benieuwd hoe Slot er een team van gaat smeden, maar in Slot we trust _/-\o_
Als Feyenoord gewoon nog een keer een goede ronde draait in Europa, komt het wel weer goed met dat team uit Rotterdam Zuid. Dan kunnen ze uit een nog grotere spelersvijver vissen, en kan je stappen maken. Wel volhouden.

Ik had eigenlijk mijn geld op PSV gezet, maar die maken er elke keer een potje van. Dat vind ik erg jammer, want het is een mooie club met een mooi stadion, waar het prettig toeven is.

edit: Ik zag net die aanwinst van Ajax bij Vandaag Inside. Dit is gewoon een keiharde sloper als het nodig is. Ik ben blij dat we zo iemand hebben, als we de CL gaan spelen. Die gozer kan je volgens mij ook gewoon in de verdediging opstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door mavaros op 30-08-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:04

Typhone

Who Dares Wins

Dat ie maar lekker gaat rollen als ie de winnende tegen een grote club maakt. Dan gaat het weken weer nergens anders over behalve blablabla maar aan het eind van de dag staan de blabla roepers met 0 punten en wij met 3. Die mentaliteit killed de NL clubs echt steevast in Europa en wij maar Turpin haten en de VAR. Maar ondertussen biedt de UEFA alle ruimte om dergelijk “spelbederf” de ruimte te geven dus gebruiken die ruimte.

Met die juffertjes als Blind (met alle respect) ga je geen grote wedstrijden winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Stengs dus niet naar PSV
Vraag me af of ze nog naar een andere speler gaan kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Deadsy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:23:
Stengs dus niet naar PSV
Vraag me af of ze nog naar een andere speler gaan kijken
Naar Antwerp inderdaad, zag ook dat Zirkzee voor (maar?) 8,5 miljoen naar Bologna gaat, had wellicht ook wat voor topclubs in NL geweest?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
PolarBear schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:33:
[...]

Met Rench, Timber, Taylor en Brobbey heb je eigen jeugd, met Blind, Klaassen, Stekelburg, Bergwijn heb je nog een bak spelers die een Ajax jeugd verleden hebben.
Dat verleden boeit niet lijkt me. Het gaat om doorstroming van je jeugd, wat ooit toch heel belangrijk was voor Ajax en ook voor Oranje. Met name bij aanvallers schijnen ze het niet aan te durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:39
Typhone schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:30:
Dat ie maar lekker gaat rollen als ie de winnende tegen een grote club maakt. Dan gaat het weken weer nergens anders over behalve blablabla maar aan het eind van de dag staan de blabla roepers met 0 punten en wij met 3. Die mentaliteit killed de NL clubs echt steevast in Europa en wij maar Turpin haten en de VAR. Maar ondertussen biedt de UEFA alle ruimte om dergelijk “spelbederf” de ruimte te geven dus gebruiken die ruimte.

Met die juffertjes als Blind (met alle respect) ga je geen grote wedstrijden winnen.
Dat ga je met een enkele speler niet redden, dan krijg je zo'n Tadic/ Anthony actie ben ik bang en dus snel geel/ rood.
Met je eens hoor qua mentaliteit (al ben ik er geen fan van) maar dan moet een groot deel van je elftal daar mee om kunnen gaan. Daar gaat een zo'n speler ( of 2 als je Tadic meetellen wilt) het grote verschil niet.

Wat veel Nederlandse clubs i.m.o. vooral niet kunnen is 'op de nul spelen'. Nederlandse clubs en spelers zijn alleen maar gewend om te proberen te winnen, terwijl (zeker in 2-luiken, Spurs anyone) een gelijkspel soms ook al pure winst is.
Waar wij als Nederland kinderlijk naïef in het mes lopen tegen een zeer verdedigende (maar goed counterende) tegenstander kan je dan soms ook de wedstrijd 'doodmaken' en ervoor kiezen dat het dan maar saai is.

Als de tegenstander niet wil zijn wij altijd geneigd aan te vallen, maar dat hoeft natuurlijk niet, je geeft daarmee de tegenstander precies de handvatten die ze hebben willen, namelijk veel spelers voor de bal en veel ruimte achter je verdediging.
Op toernooien en in grote wedstrijden hebben die ploegen doorgaans aan een goal genoeg omdat ze dan helemaal niet meer hoeven en de focus leggen op verdediging.
En dat kunnen wij niet. Is het 1-0 en gaan we ineens verdedigen dan is het wachten op de 1-1. Het spel is teveel op 1 ding (meer scoren dan je tegenstander) gericht in plaats van minder tegen krijgen dan je tegenstander. Clubs bouwen teams van voor naar achter op (goede aanval, middenveld dat voor aanvoer en balans moet zorgende verdediging en dan de keeper), terwijl je andersom (eerst verdediging en opbouw van achteruit op orde) minder doelpunt zou hoeven maken om toch te winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
Deadline Day - eens kijken wat we allemaal nog kunnen gaan verwachten in de Eredivisie.
  • Gaat Gakpo nog vertrekken?
  • Weet Ajax Ocampos nog te presenteren en wellicht nog meer spelers aan te trekken?
  • Gaan we nog veranderingen zien bij Feyenoord?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

Ander halfjaar geleden was het een hele relmomdat Haller voor 22m werd gehaald. Het was veelste duur, niet in proportie voor rest van eredivisie clubs.

En nu anderhalf jaar later, Ajax haalt even 3 spelers voor 20m+ in één transfer windows. Gekke wereld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
Daar hebben we de eerste transfer van de dag al te pakken. Jørgen Strand Larsen vertrekt voor +/- 10 miljoen naar Celta de Vigo.

Bron: https://www.rtvnoord.nl/n...larsen-naar-celta-de-vigo

Dat is toch een flinke aderlating voor FC Groningen.

@Harribo gaan ze nog een vervanger halen?

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 31-08-2022 07:27 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 06:23:
Deadline Day - eens kijken wat we allemaal nog kunnen gaan verwachten in de Eredivisie.
  • Weet Ajax Ocampos nog te presenteren en wellicht nog meer spelers aan te trekken?
Eigenlijk is morgen nog spannender, wat als een engelse club vele miljoenen over heeft voor een speler, ga je die dan nog verkopen? Of zouden ze na vandaag allemaal de telefoon uitzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:26:
Daar hebben we de eerste transfer van de dag al te pakken. Jørgen Strand Larsen vertrekt voor +/- 10 miljoen naar Celta de Vigo.

Ze hebben al een vervanger, Florian Krüger, komt van Arminia Bielefeld, scoorde in 27 wedstrijden 1 doelpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:38:
[...]

Naar Antwerp inderdaad, zag ook dat Zirkzee voor (maar?) 8,5 miljoen naar Bologna gaat, had wellicht ook wat voor topclubs in NL geweest?
En 20% winst bij verkoop, en terugkoopclausule die vast niet gigantisch hoog is... Financieel niet heel interessant dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Even voor het overzicht:

Sluiting transfermarkt (Nederlandse tijden):
Nederland - vandaag om 0.00 uur
Duitsland - morgen om 18.00 uur
Italië - morgen om 20.00 uur
Frankrijk - morgen om 23.00 uur
Engeland - morgen om 0.00 uur
Spanje - morgen om 0.00 uur
Portugal - 2 september om 1.00 uur
België - 7 september om 0.00 uur
Turkije - 8 september om 23.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:22
Exocet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:54:
[...]

Ze hebben al een vervanger, Florian Krüger, komt van Arminia Bielefeld, scoorde in 27 wedstrijden 1 doelpunt.
Strand Larssen weg. Dat kon nog wel een lang seizoen gaan worden voor Grunnen. Misschien staat er nog een goalgetter op, je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:39
Exocet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:58:
Even voor het overzicht:

Dan is het dus 1 uur na middernacht morgen voor de meeste clubs in Nederland klaar met 'bilkenkijpen', de betere spelers zullen niet snel naar België of Turkije willen gaan.

Is er iemand die weet waarom die 2 markten een (ruime) week later dichtgaan? Zien ze dat als voordeel voor de eigen competitie omdat ze dan nog spelers kunnen halen die geen contract meer hebben of die buiten de boot dreigen te vallen en zo buitenkansjes te kopen?

Wel zuur voor Groningen, ik hoop dat ze het ook zonder hem redden in de middenmoot, vind het best een leuke club (al kan dat ook zijn omdat de oorsprong van de familie daar ligt) en zie ze niet graag uit de eredivisie vertrekken.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 31-08-2022 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Die wedstrijd keepte hij met een vinger die hij gebroken had in de warming up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:06:
Structureel top 4 in Spanje is gewoon een top team in mijn woordenboek.
Vraag even aan Scholes wat de definitie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lucas Ocampos wordt mogelijk toch niet de opvolger van Antony bij Ajax. De Amsterdammers waren al akkoord met Sevilla over de transfer van de 28-jarige Argentijn, maar de clubleiding is teruggefloten door de raad van commissarissen.
Hoera voor de RvC, wederom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wauw, wat een zooitje
Amateurisme van de bovenste plank, jezelf op het laatste moment door de RVC (DB) laten overrulen.

Ocampos stond al op de grond toen de RVC het afblies. Vervolgens is H2 terug achter Ocampos aangevlogen richting Spanje om excuses aan te bieden.

Dit is topclub onwaardig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ook hier is communicatie de sleutel, hoe kan het zijn dat H2 verrast wordt door de mening van de RvC? Heeft de RvC dan niet vooraf al uitgesproken dat ze echt niet zomaar weer iets kunnen terug halen? Of trekt H2 gewoon hun eigen plan? Ik vind het allemaal nogal bijzonder.

Als je van mening bent dat Ocampos halen een slechte keuze is dan snap ik het toejuichen van dit besluit, maar ik zie het als onrust binnen Ajax. Blijkbaar heerst er niet een duidelijke lijn waar iedereen ongeveer bij blijft hangen? Ik ben erg benieuwd waar de crux nu ligt, want als technisch kader steeds teruggefloten worden motiveert niet en dat moet zeker niet te vaak gaan gebeuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zal de combinatie transfersom+tekengeld+salaris+leeftijd zijn. Kan me niet voorstellen dat ze bv vinden dat ie niet goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:00:
Zal de combinatie transfersom+tekengeld+salaris+leeftijd zijn. Kan me niet voorstellen dat ze bv vinden dat ie niet goed genoeg is.
Daar ga ik ook vanuit, dat ze ergens even te makkelijk zijn in iets weggeven. Neemt niet weg dat ik niet snap dat daar geen duidelijke kaders over zijn en je daar dus door verrast wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Daar ga ik ook vanuit, dat ze ergens even te makkelijk zijn in iets weggeven. Neemt niet weg dat ik niet snap dat daar geen duidelijke kaders over zijn en je daar dus door verrast wordt.
Denk dat ze die echt wel gegeven hebben, echter.. moet je dan voor elke leeftijd een apart plaatje gaan maken? Of voor leeftijdsgroepen?
Denk dat Hamstra en Huntelaar hier ff wat te snel zijn gegaan.
Hoe slecht het ook voor de reputatie is, ik zou er niet mee zitten als dit klapt. Dan heb ik nog liever dat ze Ihattaren nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
31/08 08:06
Volgens Sky Sports is de transfer van Justin Kluivert naar Fulham in het water gevallen. De 23-jarige aanvaller kan geen werkvergunning krijgen, omdat hij dit seizoen niet in actie kwam voor AS Roma. Dat Kluivert vorig seizoen wel een vaste waarde was bij OGC Nice, is niet voldoende. Fulham had met Roma een akkoord bereikt over een transfersom van 9,5 miljoen euro, de bedoeling was dat de ex-Ajacied woensdag zou worden gekeurd.
Of dit natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gynnad schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:26:

Oh is hij weg? Heeft Groningen ook wat geld. Hoewel ze het financieel sowieso wel verstandig deden de afgelopen jaren. Op de lange termijn kan dat zijn vruchten afwerpen.

Die vervanger Florian Kruger....het is weer een gok. Zoals Groningen wel veel gokt met spelers waarvan je je moet afvragen of ze het niveau aan kunnen.
Het schijnt dat Fledderus en Wormuth hem al op de korrel hadden toen ze bij Heracles zaten.

Als hij maar fysiek zijn mannetje staat eigenlijk, Groningen kan niet altijd goed opbouwen, dan ben je aangewezen op de lange bal. Hij is in dat geval "slechts" 1:86 m, niet heel lang , ook niet klein maar toch.

Ik ben in ieder geval blij dat ze geanticipeerd hebben op het vertrek van Strand Larsen. De directie heeft zijn plichten gedaan meer kan je niet verwachten. Bedrag zal een 11 miljoen zijn verwacht ik.
Beter voor iedereen nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 31-08-2022 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Ook hier is communicatie de sleutel, hoe kan het zijn dat H2 verrast wordt door de mening van de RvC? Heeft de RvC dan niet vooraf al uitgesproken dat ze echt niet zomaar weer iets kunnen terug halen? Of trekt H2 gewoon hun eigen plan? Ik vind het allemaal nogal bijzonder.

Als je van mening bent dat Ocampos halen een slechte keuze is dan snap ik het toejuichen van dit besluit, maar ik zie het als onrust binnen Ajax. Blijkbaar heerst er niet een duidelijke lijn waar iedereen ongeveer bij blijft hangen? Ik ben erg benieuwd waar de crux nu ligt, want als technisch kader steeds teruggefloten worden motiveert niet en dat moet zeker niet te vaak gaan gebeuren.
Helemaal eens. Zoals dit nu wordt gepresenteerd lijkt het op amateuristische bedrijfsvoering. Prima dat de RvC een mening heeft en duidelijk kaders stelt. Graag wel voordat de uitvoerende tak in de actiemodus schiet.
toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

Denk dat ze die echt wel gegeven hebben, echter.. moet je dan voor elke leeftijd een apart plaatje gaan maken? Of voor leeftijdsgroepen?
Hoe slecht het ook voor de reputatie is, ik zou er niet mee zitten als dit klapt. Dan heb ik nog liever dat ze Ihattaren nog een kans geven.
Dat hangt af van het proces. Als Ocampos binnen de gegeven kaders valt en de RvC vindt achteraf die kaders te ruim dan zijn dus strakkere kaders nodig. Als Hamstra en Huntelaar hier te snel zijn gegaan is een goed gesprek met beide heren op z'n plaats.

[ Voor 26% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2022 09:22 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:08:
Dat is dus wat ik mij openlijk afvraag: Zijn er wel kaders aangegeven maar genegeerd? Of zijn de kaders niet duidelijk genoeg? Of überhaupt niet aanwezig? Is het de bedoeling dat ze normaal even peilen om dit te voorkomen maar hebben ze daar de tijd niet voor gepakt?
Ik ben dan wel benieuwd hoe het écht zit, dus niet op onderbuik, want dit is gewoon amateuristisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Exocet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:58:
Even voor het overzicht:

En dit was al heel lang bekend, maar de KNVB kon het niet voor elkaar krijgen om er toch een dagje bij te doen? Moet je dat bij de UEFA indienen en is het dan niet meer te wijzigen of zo? Ik had het op z'n minst geprobeerd want dit is weer je reinste broddelwerk. Ook tekenend voor de KNVB overigens.

Als club zou ik héééééééél duidelijk zijn aan m'n spelers: er gaat NIEMAND meer weg, ongeacht wat voor bod. Telefoon uit, stekker uit de fax, toedeledoekie.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 31-08-2022 09:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gynnad schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 06:23:
Tavsan weg bij NEC?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22
Die transfer van die speler van Groningen naar Spanje is toch een godsgeschenk voor een club als FC Groningen. Je harkt 11 miljoen binnen en daar kan je leuke spelers van kopen of je investeert het in de jeugd. Je kan het ook in de openhaard gooien, maar die luxe heeft FC Groningen nog niet.

Als RKC dit zou overkomen, hadden ze in Waalwijk een nationale feestdag ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

En dit was al heel lang bekend, maar de KNVB kon het niet voor elkaar krijgen om er toch een dagje bij te doen? Moet je dat bij de UEFA indienen en is het dan niet meer te wijzigen of zo? Ik had het op z'n minst geprobeerd want dit is weer je reinste broddelwerk. Ook tekenend voor de KNVB overigens.

Als club zou ik héééééééél duidelijk zijn aan m'n spelers: er gaat NIEMAND meer weg, ongeacht wat voor bod. Telefoon uit, stekker uit de fax, toedeledoekie.
Het is geprobeerd, maar helaas.
En dat laatste kan natuurlijk niet, voldoende spelers met een vastgelegde afkoopsom in het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:41:
Het is geprobeerd, maar helaas.
En dat laatste kan natuurlijk niet, voldoende spelers met een vastgelegde afkoopsom in het contract.
En nog heel veel meer spelers die dat niet hebben, ik zie geen enkel probleem. Maar wel vooraf doen, aan iedereen die het wil horen: spelers/makelaars/clubs, gewoon al ruim vooraf roepen dat ze op tijd moeten zijn of het feest gaat niet door.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Zo werkt dat alleen niet helaas. Club kan de telefoon wel uitzetten maar de zaakwaarnemer niet natuurlijk.
De KNVB vind ik al langere tijd geen serieuze organisatie meer. Ik ken maar weinig organen die zo slecht bestuurd worden en waar het zo'n flierefluiterij is als bij de KNVB.

Maar dan heb je opeens Ajax nog. Waar zowat alles mega professioneel geregeld is met name commercieel maar zodra het op interne bedrijfsvoering aankomt zitten er op sommige punten gigantische haken en ogen aan het systeem. Een speler die komt alles rond heeft in conceptcontracten (vermoed ik) en opeens fluit de RvC zoiets terug. Waarom op dat moment? Wat is de trigger? Waarom vinden er geen concrete gesprekken van tevoren plaats? Hoe kan het dat de uitvoerende macht al gehandeld heeft maar na het handelen opeens teruggefloten wordt? Onverklaarbaar voor mij als buitenstaander en leek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
mavaros schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:39:
Die transfer van die speler van Groningen naar Spanje is toch een godsgeschenk voor een club als FC Groningen. Je harkt 11 miljoen binnen en daar kan je leuke spelers van kopen of je investeert het in de jeugd. Je kan het ook in de openhaard gooien, maar die luxe heeft FC Groningen nog niet.

Als RKC dit zou overkomen, hadden ze in Waalwijk een nationale feestdag ingevoerd.
Dat geld heeft RKC ook gehad toen Ajax Frenkie verkocht, daar hebben ze onder andere het kunstgras van weg kunnen halen.

Het is een flink bedrag voor Groningen maar je moet nog wel zien te overleven in de Eredivisie, aangezien je op het veld wel flink aan kwaliteit inlevert. Op de laatste transferdag nog wat terughalen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Dat is dus wat ik mij openlijk afvraag: Zijn er wel kaders aangegeven maar genegeerd? Of zijn de kaders niet duidelijk genoeg? Of überhaupt niet aanwezig? Is het de bedoeling dat ze normaal even peilen om dit te voorkomen maar hebben ze daar de tijd niet voor gepakt?
Ik ben dan wel benieuwd hoe het écht zit, dus niet op onderbuik, want dit is gewoon amateuristisch.
Hamstelaar geeft op Twitter aan -voor wat het waard is- dat maandag groen licht is gegeven voor deze transfer. Dat maakt het wel opmerkelijk en ben ik erg nieuwsgierig naar de argumentatie van de RvC.

[Twitter: https://mobile.twitter.com/Hamstelaar/status/1564863625382207488]

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2022 10:14 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:59:
[...]
Maar dan heb je opeens Ajax nog. Waar zowat alles mega professioneel geregeld is met name commercieel maar zodra het op interne bedrijfsvoering aankomt zitten er op sommige punten gigantische haken en ogen aan het systeem. Een speler die komt alles rond heeft in conceptcontracten (vermoed ik) en opeens fluit de RvC zoiets terug. Waarom op dat moment? Wat is de trigger? Waarom vinden er geen concrete gesprekken van tevoren plaats? Hoe kan het dat de uitvoerende macht al gehandeld heeft maar na het handelen opeens teruggefloten wordt? Onverklaarbaar voor mij als buitenstaander en leek.
Heb even de reglementen van de RVC opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltBdLQMTxWNpBPX-MlKHpf0EFAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o7S5DGl457ehYTKcMWQctlt1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Hamstelaar geeft op Twitter aan -voor wat het waard is- dat maandag groen licht is gegeven voor deze transfer. Dat maakt het wel opmerkelijk en ben ik erg nieuwsgierig naar de argumentatie van de RvC.

[Embed]
Als die goedkeuring er was van de RvC heeft Ajax wel een juridisch probleem. Dat zou echt onbehoorlijk bestuur zijn van de RvC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat wekt dan de indruk dat het gaat om details waarbij het voor mij de vraag is of H2 die twijfel over details had kunnen weten, of dat het een 'ja maar' van de RvC is.
Een derde scenario wat ik nog in gedachten heb is dat het een onderhandelingstactiek is om bepaalde voorwaarden uit de deal alsnog gunstiger voor Ajax te krijgen omdat Sevilla nu ook al rekent op een deal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:59:
Zo werkt dat alleen niet helaas. Club kan de telefoon wel uitzetten maar de zaakwaarnemer niet natuurlijk.
De zaakwaarnemer is slechts een tussenpartij, als de club niet meer wil handelen dan wordt er niet gehandeld (afkoopsom uitgezonderd).
Dat is echt niet meer dan gewoon voet bij stuk houden en de eventuele last die je er van hebt slikken. Die hele wereld gaat al kapot aan werkweigerende spelers en arbitragezaken die altijd in het voordeel van de werkweigeraar uit lijken te vallen, je moet dat ook gewoon een keer doorbreken.
Sportiviteit boven geld, je mag prima weg maar niet als de markt voor ons al dicht is, punt, klaar, geen discussie. En dan mag je best even teleurgesteld zijn maar daarna doe je gewoon je werk, je wist het namelijk van tevoren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43
PolarBear schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Als die goedkeuring er was van de RvC heeft Ajax wel een juridisch probleem. Dat zou echt onbehoorlijk bestuur zijn van de RvC.
Dat is met de info die nu beschikbaar is moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat er echt wel een goede reden is en niet van we hebben er een nachtje over geslapen en vinden het nu toch te duur.

Als de RvC gisteren akkoord heeft gegeven om een bepaald bod te doen, wat uiteindelijk is geaccepteerd en nu blijkt na ontvangst van het contract dat de voorwaarden toch anders zijn ingevuld/uitgelegd, dan is het juist de taak van de RvC om ervoor te gaan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Transfer van Kluivert naar Fulham schijnt te zijn afgeketst omdat de benodigde werkvergunning niet rond komt. Zou een transfersom van 9,5M mee gemoeid zijn. Ik zou als Ajax die Argentijn lekker links laten liggen en Kluivert terughalen. Dan gooi je in ieder geval geen geld weg en ik vermoed dat de RvC hier ook groen licht voor zal geven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31
[...]

[Embed]
offtopic:
Lol, die man heet echt Hamstelaar... ik dacht dat je creatief Hamstra en Huntelaar had samengevoegd :D

Vanavond trouwens gewoon voetbal. PSV mag laten zien hoe het wel moet tegen Volendam. Bij FC Twente gaan we zien hoe breed de selectie werkelijk is. Met Propper, Plegezuelo, Sadilek, Vlap en Steijn in de lappenmand (en Misidjan voor straf op de tribune) gaan we talenten aan het werk zien (en Brama wellicht).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:55:
Transfer van Kluivert naar Fulham schijnt te zijn afgeketst omdat de benodigde werkvergunning niet rond komt. Zou een transfersom van 9,5M mee gemoeid zijn. Ik zou als Ajax die Argentijn lekker links laten liggen en Kluivert terughalen. Dan gooi je in ieder geval geen geld weg en ik vermoed dat de RvC hier ook groen licht voor zal geven :)
Splash dan 40 miljoen op een buitenspeler die wél wat kan! Wat voegt die Kluivert nu toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

offtopic:
Lol, die man heet echt Hamstelaar... ik dacht dat je creatief Hamstra en Huntelaar had samengevoegd :D

Vanavond trouwens gewoon voetbal. PSV mag laten zien hoe het wel moet tegen Volendam. Bij FC Twente gaan we zien hoe breed de selectie werkelijk is. Met Propper, Plegezuelo, Sadilek, Vlap en Steijn in de lappenmand (en Misidjan voor straf op de tribune) gaan we talenten aan het werk zien (en Brama wellicht).
Nee dat is een samenraapsel van twee namen. Interessant mannetje op Twitter met een lijntje binnen Ajax waar de podcasts tegenwoordig hun informatie uit moeten putten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
T-MOB schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

offtopic:
Dat heeft hij ook gedaan, kijk ook maar eens naar de foto _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:55:
NEE, #keepKluivertAway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ten Hag schijnt ook weer een lijntje uitgegooid te hebben naar Sergino Dest :D
Het gaat al die gloryhunters vooralsnog niet voor de wind, een carrière ná Ajax.
Ik zou me daar ook wel oprecht zorgen over maken want de stap naar het buitenland lijkt soms écht wel een te grote te zijn. Niet dat ik er iets om geef zolang er geld in het laadje komt!

Als ik eens even ga kijken en keihard ga zijn dan kom ik tot het volgende lijstje UITGAANDE transfers van Ajax die niet succesvol zijn gebleken waarbij de speler binnen Ajax wel een bepalende rol had:

- Ziyech
- van de Beek
- Dest
- Promes
- De Jong (twijfelgeval)
- Dolberg
- Sinkgraven
- Kluivert
- Younes
- Viergever
- Dijks
- Klaassen
- Riedewald
- Tete
- El Ghazi
- Cillessen
- Gudelj
- Fischer
- van Rhijn
- Andersen
- Boilesen
- Zivkovic
- Vd Hoorn
- Bazoer

Gooi de helft van die spelers hierboven in een willekeurig Eredivisie team en je speelt meteen mee om het kampioenschap.
Laat Kluivertje ook maar wegblijven. Geen idee wat die denkt toe te voegen maar ik zie het niet?

Gakpo snuffelt ook aan het grote geld en besluit nu (bron: Marco Timmer) ook weg te willen. Op de laatste dag :D

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:12:

Als ik eens even ga kijken en keihard ga zijn dan kom ik tot het volgende lijstje UITGAANDE transfers van Ajax die niet succesvol zijn gebleken waarbij de speler binnen Ajax wel een bepalende rol had:
Grappig dat Joël Veltman die door veel Ajacieden best werd ondergewaardeerd inderdaad een van de weinigen is die de stap wel succesvol heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is ook wel een armoedig lijstje als je ziet wat er nu in de basis staat.
De tijden met spelers als Boilesen, Viergever, Dijks, Vd Hoorn, Zivkovic, Younes, Andersen etc. zijn gelukkig wel voorbij.

Het zijn ook lang niet allemaal topspelers natuurlijk, logisch dat die niet allemaal slagen op een hoger niveau.
En soms is het ook gewoon de verkeerde keuze voor de verkeerde club, waar de trainer die jou gehaald heeft al vrij snel ontslagen wordt. Of de club geen visie heeft en meerdere spelers voor dezelfde positie haalt.

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sempy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Grappig dat Joël Veltman die door veel Ajacieden best werd ondergewaardeerd inderdaad een van de weinigen is die de stap wel succesvol heeft gemaakt.
Die speelt dan ook in de luwte en niet bij de absolute top. Van Dijk en Wijnaldum hebben die stappen ook gemaakt op een dergelijke manier. Antony krijgt 2x een beuk in Engeland en heeft daarna een groot probleem want die frivoliteit van hem met dat kick & rush wat ze daar spelen wordt niet zo gewaardeerd in de top. Ik snap goed dat ze voor het grote geld gaan maar is 7 miljoen per jaar verdienen nu zoveel beter dan 4 miljoen per jaar bij een middenmotor in Engeland? Ik zou niet blij zijn met 5 invalbeurten per jaar en 3 basisplaatsen.

Overigens als Chelsea bereid is mij €500.000 per jaar te betalen voor maximaal 2 invalbeurten van 5 minuten in een wedstrijd waarin ze 3-0 voorstaan dan ren ik de longen uit mijn lijf hoor! Mogen zich meteen melden!

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tja… hebberigheid ligt hier aan ten grondslag. Uiteraard ook van de spelers zelf maar ook van clubs. Snel binnenhalen voordat de concurrent er mee vandoor gaat. Wanneer je kijkt naar de (voor Ajax maatstaven) topspelers die voor grote bedragen zijn vertrokken dan is het in bijna alle gevallen gebaseerd op één goed seizoen. Vaak worden die dan gekocht door een club waarvan de trainer al niet echt in een sterke positie verkeerd. Wanneer die trainer vervolgens gewipt wordt dan is het gedaan met de aangekochte speler. Tel daar bovenop dat een Ajax speler piekte in een bepaald systeem. Er zijn maar weinig topclubs die het zelfde systeem spelen, laat staan dat de aangekochte speler een identieke prominente rol zal krijgen bij de nieuwe club. Op zich het vooraf vaak al in te tekenen hoe de speler gaat eindigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 31-08-2022 11:28 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:12:
Ten Hag schijnt ook weer een lijntje uitgegooid te hebben naar Sergino Dest :D
Het gaat al die gloryhunters vooralsnog niet voor de wind, een carrière ná Ajax.
Ik zou me daar ook wel oprecht zorgen over maken want de stap naar het buitenland lijkt soms écht wel een te grote te zijn. Niet dat ik er iets om geef zolang er geld in het laadje komt!

- Ziyech
- van de Beek
- Dest
- Promes
- De Jong (twijfelgeval)
- Dolberg
- Sinkgraven
- Kluivert
- Younes
- Viergever
- Dijks
- Klaassen
- Riedewald
- Tete
- El Ghazi
- Cillessen
- Gudelj
- Fischer
- van Rhijn
- Andersen
- Boilesen
- Zivkovic
- Vd Hoorn
- Bazoer

Gooi de helft van die spelers hierboven in een willekeurig Eredivisie team en je speelt meteen mee om het kampioenschap.
Laat Kluivertje ook maar wegblijven. Geen idee wat die denkt toe te voegen maar ik zie het niet?

Gakpo snuffelt ook aan het grote geld en besluit nu (bron: Marco Timmer) ook weg te willen. Op de laatste dag :D
Promes doet het anders prima in Rusland.
Verder is jouw definitie van 'bepalende rol' wel erg utigebreid als je Dijks, Andersen, Boilesen, vd Hoorn etcetera opnoemt.
En wat Kluivert toevoegt, 100% zeker dat die menig links/rechtsback in de Eredivisie op een hoopje speelt, brengt snelheid, kan links en rechtsbuiten, komt uit de jeugdopleiding dus weinig tijd nodig om aan te passen, etc etc.
Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat als je hem nu haalt als Ajax en hem ook op rechts veel speeltijd geeft, hij mee gaat naar het WK in Qatar en niet alleen als bankvulling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Die jongen weet heel goed wat z'n beperkingen zijn, en z'n huidige trainer ook. Doen dus geen gekke dingen met hem maar gewoon hem gebruiken waar ie goed in is, (fel) verdedigen.
Gaat ie zo door bij Brighton dan gaat ie ook nog wel een stap(je) omhoog zetten in de Premier League.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Verder is jouw definitie van 'bepalende rol' wel erg utigebreid als je Dijks, Andersen, Boilesen, vd Hoorn etcetera opnoemt.
En wat Kluivert toevoegt, 100% zeker dat die menig links/rechtsback in de Eredivisie op een hoopje speelt, brengt snelheid, kan links en rechtsbuiten, komt uit de jeugdopleiding dus weinig tijd nodig om aan te passen, etc etc.
Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat als je hem nu haalt als Ajax en hem ook op rechts veel speeltijd geeft, hij mee gaat naar het WK in Qatar en niet alleen als bankvulling.
Je bent het wellicht vergeten maar een Boilesen speelde geruime tijd in Ajax 1 ;). De rest ook stiekem wat meer dan ik zou denken en ook op bepalende momenten.
Kluivert ben ik niet mee eens. Geen grote man geworden in een mannelijke competitie. Ajax is niet meer het Ajax wat het was toen hij er speelde. Wegwezen met die clown. En ik mag als supporter keihard zijn hè @toolkist ;) maar de tijd van pappen en nathouden van de jongetjes die met veel branie wel even naar het buitenland gaan om vervolgens met hangende pootjes terug te komen moet voorbij zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:20:
Ik snap goed dat ze voor het grote geld gaan maar is 7 miljoen per jaar verdienen nu zoveel beter dan 4 miljoen per jaar bij een middenmotor in Engeland?
Absoluut.
Ja, je kunt al veel doen met 2 miljoen, maar je kunt nog veel meer doen met 4m en dan niet alleen voor jezelf, maar voor je gehele familie en de kinderen daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 16:11
toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

Heb Kluivert zelf te weinig zien spelen om een oordeel te hebben over zijn huidige niveau. Denk dat veel Ajacieden hem niet terug willen zien, vanwege de manier waarop hij vertrok. Had nog te weinig krediet opgebouwd om hem zijn keuze van toen te vergeven. Best bijzonder, want wat Brobbey deed was eigenlijk 'erger'.

Omdat ik Ocampos net zo min echt ken, kan ik niet zeggen wat ik ervan zou vinden als Kluivert nu 'in zijn plaats' komt. Snap het sentiment dat speelt wel, maar ook grappig dat degenen die nu heel hard schreeuwen waarschijnlijk net zo hard hun 'onvrede' uitten toen Ocampos leek te komen (want: geen Ziyech). Het is wat dat betreft steeds weer roeptoeteren geblazen.

Afijn, we weten morgen rond deze tijd in elk geval wat de uitkomst is en ook in hoeverre Ajax in een bestuurlijke crisis terechtkomt. Of de beslissingen goed uitpakken.. Dat kunnen we pas rond het WK opmaken denk ik. Toevallig ook direct de periode waarin ruimte is om hiaten in de selectie te repareren, zoals eerder met Haller gebeurde.

Overigens; ik zou het logischer vinden als psv op de Kluivert-trein springt, mocht Gakpo adios gaan.
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Je bent het wellicht vergeten maar een Boilesen speelde geruime tijd in Ajax 1 ;). De rest ook stiekem wat meer dan ik zou denken en ook op bepalende momenten.
Kluivert ben ik niet mee eens. Geen grote man geworden in een mannelijke competitie. Ajax is niet meer het Ajax wat het was toen hij er speelde. Wegwezen met die clown. En ik mag als supporter keihard zijn hè @toolkist ;) maar de tijd van pappen en nathouden van de jongetjes die met veel branie wel even naar het buitenland gaan om vervolgens met hangende pootjes terug te komen moet voorbij zijn.
Boilesen was zelfs aanvoerder 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door mefjoew op 31-08-2022 11:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Dat weet ik, maar toen hij Ajax verliet was hij absoluut geen 'grote man die wel eens even een transfer zou maken'. Je noemt nu een aantal spelers die bij Ajax gefaald zijn en vindt het dan 'vreemd' dat ze daarna niet geslaagd zijn.
Jij en ik denken dan ook heel anders, zie ook Brobbey.
Ik kijk wat hem en Kluivert betreft door emotie heen, ik zie gewoon spelers die voor Ajax meer dan goed genoeg zijn dus dan wil ik die graag bij Ajax zien. Jij en een aantal anderen blijven met 'oud zeer' zitten en willen hem daarom niet terugzien volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
En het zijn sportmensen he. Bij een middenmoter pak je geen prijzen. Daarnaast zijn er in Newcastle misschien een paar jongetjes groot geworden met de droom om bij de lokale United te spelen. Daarbuiten dromen de jongetjes van topclubs. Als Bayern of Real of Chelsea of Manchester United langskomt, dan kun je die droom waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Jij en ik denken dan ook heel anders, zie ook Brobbey.
Ik kijk wat hem en Kluivert betreft door emotie heen, ik zie gewoon spelers die voor Ajax meer dan goed genoeg zijn dus dan wil ik die graag bij Ajax zien. Jij en een aantal anderen blijven met 'oud zeer' zitten en willen hem daarom niet terugzien volgens mij ;)
True true, maar dat komt omdat ik (weet het niet zeker) van oudsher een andere relatie heb met Ajax dan veel anderen. Toen ik nog jong en naïef was heb ik 3 jaar op rij zowat mijn hele leven in het teken van Ajax geplaatst (lastig combineren met zowel laatste 2 jaar gymnasium als een jaar universiteit).

Dat heeft er ook wel toe geleid dat alles wat bij Ajax rondloopt belangrijk is en gesteund wordt (tot een bepaald niveau). Zodra dat NIET het geval is of je hebt de club schade berokkend dan ben je tot op zekere hoogte persona non grata. Zo'n Antony kan me letterlijk geen bal meer interesseren vanaf dit moment.
Dat geldt ook voor Martinez, vd Beek, Ziyech en co. Kluivert ook (nu) maar als ie er speelt sluit ik hem rustig weer in de armen. Tenzij ie loopt te prutsen. Dan kom ik jou even herinneren aan mijn woorden die ik hier eerder schreef ;)

Grapje natuurlijk, meningen mogen verschillen en mits onderbouwd mag je KEIHARD tegen mij zijn. Me gusta. :9B *;

@T-MOB
Ik heb op hoog niveau gevoetbald en gebasketbald. Maar de vraag is: wat is je droom? In Detroit (college) kwam ik erachter dat ik geen basketball-carrière moest ambiëren. Zeggen dat je bij Real Madrid hebt gespeeld of zeggen dat je een rol van betekenis hebt gespeeld bij Real Madrid? Denk dat 90% vooral dat eerste belangrijk vindt. Ken je Royston Drenthe nog? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:37:.
Zo denk ik er ook exact over. Wanneer de kans zich voordoet dan mag Kluivert van mij direct terugkomen.

Al die sentimenten vanwege zijn vertrek destijds snap ik serieus niet. Vergeet niet dat Kluivert destijds een stap wilde maken maar Younes voor zich moest dulden, daar zou ik als jeugdspeler van Ajax ook mijn bedenkingen bij hebben gehad. En zijn zaakwaarnemer was Raiola. Over doden niks dan goed maar een ieder weet hoe hij handelde en Kluivert de kop gek maakte zodat hij transfervrij naar Roma kon wat toen geen geld had voor aankopen.

Kluivert is voor eredivisie begrippen een meer dan uitstekende speler en kan ook gewoon meekomen in de CL, niks mis mee en ik zie dit vanwege de zojuist geklapte transfer als een ‘golden opportunity’. Liever 9,5M voor Kluivert dan 20M voor die 'Ocampos. Als het tussen Bailey en Kluivert zou gaan dan wist ik het niet 1-2-3, maar dit vind ik serieus een no-brainer indien mogelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

RBH

Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:15:
[...]

Dat wekt dan de indruk dat het gaat om details waarbij het voor mij de vraag is of H2 die twijfel over details had kunnen weten, of dat het een 'ja maar' van de RvC is.
Een derde scenario wat ik nog in gedachten heb is dat het een onderhandelingstactiek is om bepaalde voorwaarden uit de deal alsnog gunstiger voor Ajax te krijgen omdat Sevilla nu ook al rekent op een deal.
Hoewel ik dat niet echt waarschijnlijk acht, als je dit leest dan zou je nog best eens gelijk kunnen krijgen.
Bronnen binnen Ajax melden dat Sevilla in plaats van twintig miljoen euro nu bereid zou zijn om akkoord te gaan met een transfersom van ongeveer vijftien miljoen euro. Dat zou voor de technische clubleiding van de Amsterdammers weer een mogelijkheid bieden om goedkeuring te krijgen van de raad van commissarissen.

[ Voor 19% gewijzigd door RBH op 31-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:40
RBH schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Hoewel ik dat niet echt waarschijnlijk acht, als je dit leest dan zou je nog best eens gelijk kunnen krijgen.

[...]
Maakt je dat voor de toekomst niet een onbetrouwbare partner?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Maakt je dat voor de toekomst niet een onbetrouwbare partner?
Nee Ajax is befaamd in Europa vanwege de coulance die ze bieden bij transfers.
Fixed termijnen etc en denken erg goed mee. Niet veel clubs doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Nee Ajax is befaamd in Europa vanwege de coulance die ze bieden bij transfers.
Fixed termijnen etc en denken erg goed mee. Niet veel clubs doen dat.
Dat zeg ik ook niet, maar als optie 3 waar zou zijn, dan krabt iemand toch wel achter z'n oren voor een toekomstige transfer?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:53:
True true, maar dat komt omdat ik (weet het niet zeker) van oudsher een andere relatie heb met Ajax dan veel anderen. Toen ik nog jong en naïef was heb ik 3 jaar op rij zowat mijn hele leven in het teken van Ajax geplaatst (lastig combineren met zowel laatste 2 jaar gymnasium als een jaar universiteit).
Ajax heeft mij mijn relatie gekost destijds. Daar naar terugkijkend ben ik de club tot in de eeuwigheid dankbaar :P

Dus wat dat betreft staat bij mij, net als bij zovelen, de club voorop en spelers zijn relatief. Die komen en gaan, het is gewoon business. Andersom gebeurt het ook. Maar hé, wie denkt dat spelers clubliefde hebben is wel heel naïef. En dan nog… we zijn voor wat betreft Kluivert inmiddels al weer ruim 4 jaar verder en ik denk zelf dat Kluivert een goede les heeft geleerd. De toekomst wat Raiola destijds heeft voorgespiegeld is niet uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
@T-MOB
Ik heb op hoog niveau gevoetbald en gebasketbald. Maar de vraag is: wat is je droom? In Detroit (college) kwam ik erachter dat ik geen basketball-carrière moest ambiëren. Zeggen dat je bij Real Madrid hebt gespeeld of zeggen dat je een rol van betekenis hebt gespeeld bij Real Madrid? Denk dat 90% vooral dat eerste belangrijk vindt. Ken je Royston Drenthe nog? :D
"Zeggen dat..." is achteraf. Ik vermoed dat de jongens die gaan daadwerkelijk denken dat ze goed genoeg zijn voor het hoogste niveau. En waarom zou je dat ook niet denken als je bij Ajax goed meekomt, dat schurkt de laatste jaren gewoon tegen de Europese top aan. Een Mazraoui of Gravenbergh gaat echt niet alleen maar voor het geld naar Bayern, die willen niet spelen om te overwinteren in de CL. Die willen hem winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Ajax heeft mij mijn relatie gekost destijds. Daar naar terugkijkend ben ik de club tot in de eeuwigheid dankbaar :P

Dus wat dat betreft staat bij mij, net als bij zovelen, de club voorop en spelers zijn relatief. Die komen en gaan, het is gewoon business. Andersom gebeurt het ook. Maar hé, wie denkt dat spelers clubliefde hebben is wel heel naïef. En dan nog… we zijn voor wat betreft Kluivert inmiddels al weer ruim 4 jaar verder en ik denk zelf dat Kluivert een goede les heeft geleerd. De toekomst wat Raiola destijds heeft voorgespiegeld is niet uitgekomen :)
Klein beetje offtopic want ik moet lachen om jouw verhaal :D

Toen ik nog wat jonger was en net van Vak 410 naar Zuid-F was verhuisd kwam ik op een dag thuis en was de nieuwe vriend van mijn zusje er ook. Die zou mee blijven eten. Ik kwam net van het kickboxen af (Sjef Weber, trainer Nieky Holzken) was ook mijn trainer dus ik had zo'n mooi glimmend zwart-geel-rood Muay-thai broekje aan. Zag ik die gast zitten en ik herkende hem als PSV supporter. Zat hij onder het eten mij wat te vragen met small talk maar daar had ik weinig trek in. Dus ik zei op een gegeven moment ja m'n zusje mag alles doen maar als ze ooit thuiskomt met een fucking boer dan ros ik die met 2 gebroken kaken het huis uit. Hij natuurlijk in paniek maar toen ze naar buiten gingen kwam mijn pa opeens aan, die pakt me aan m'n oor vast sjouwt me naar boven en liet mij even heel duidelijk weten dat dat nooit ging gebeuren. Ipv dat ik de relatie vakkundig om zeep hielp in de naam van Ajax heb ik een week een flapoor en pijn gehad.... ;)

Oh how times have changed O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Toen ik nog wat jonger was en net van Vak 410 naar Zuid-F was verhuisd kwam ik op een dag thuis en was de nieuwe vriend van mijn zusje er ook. Die zou mee blijven eten. Ik kwam net van het kickboxen af (Sjef Weber, trainer Nieky Holzken) was ook mijn trainer dus ik had zo'n mooi glimmed zwart-geel-rood Muay-thai broekje aan. Zag ik die gast zitten en ik herkende hem als PSV supporter. Zat hij onder het eten mij wat te vragen met small talk maar daar had ik weinig trek in. Dus ik zei op een gegeven moment ja m'n zusje mag alles doen maar als ze ooit thuiskomt met een fucking boer dan ros ik die met 2 gebroken kaken het huis uit. Hij natuurlijk in paniek maar toen ze naar buiten gingen kwam mijn pa opeens aan, die pakt me aan m'n oor vast sjouwt me naar boven en liet mij even heel duidelijk weten dat dat nooit ging gebeuren. Ipv dat ik de relatie vakkundig om zeep hielp in de naam van Ajax heb ik een week een flapoor en pijn gehad.... ;)

Nu maak je mij toch nieuwsgierig, hoe herkende jij hem als PSV-supporter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

carpebios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Ik zat in Deurne op school (alleenstaand gymnasium), ernaast lag een grote scholengemeenschap (Peelland College) daar zat hij op. De mensen met een seizoenkaart wist je al snel en daar was hij er een van. Van de schoolvoetbaltoernooitjes die we altijd hadden liep hij met een Philips shirt aan en hij was even oud als ik was. Dan is 1+1 al snel 2 vandaar dat ik het wist ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

carpebios schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:18:
Eierdopje op z’n kop :+

* Han rent

cabaret mensen, het is cabaret :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Eierdopje op z’n kop :+

* Han rent

cabaret mensen, het is cabaret :P
:D :D dankjewel hè ik sta voor lul in de meeting waarom ik opeens in de lach schiet.

Ocampos zal nog wel komen gok ik dus dat is dan weer wel goed nieuws (toch?).

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 31-08-2022 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:06

snmght

imho dan he

Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

:D :D dankjewel hè ik sta voor lul in de meeting waarom ik opeens in de lach schiet.

Te veel krijgen voor Antony en te weinig betalen voor zijn vervanger. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Als dit tactiek is, dan is Ajax wel episch bezig , eerst de transfer van Antony compleet uitmelken tot 100 miljoen en nu door zo'n RvC actie 5 miljoen van een aankoop afkrijgen.... _/-\o_
Het is aannemelijker dat het toeval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Zo denk ik er ook exact over. Wanneer de kans zich voordoet dan mag Kluivert van mij direct terugkomen.

Al die sentimenten vanwege zijn vertrek destijds snap ik serieus niet. Vergeet niet dat Kluivert destijds een stap wilde maken maar Younes voor zich moest dulden, daar zou ik als jeugdspeler van Ajax ook mijn bedenkingen bij hebben gehad. En zijn zaakwaarnemer was Raiola. Over doden niks dan goed maar een ieder weet hoe hij handelde en Kluivert de kop gek maakte zodat hij transfervrij naar Roma kon wat toen geen geld had voor aankopen.
Welke sentimenten doel je precies op dan? Kluivert had goede wedstrijden maar was soms ook weer compleet onzichtbaar, een talent maar had nog een stap nodig. Younes deed het in die periode heel erg goed, pas later kwam de klad erin en ging hij nors weg. Het sentiment wat ik daarbij heb is dat hij wisselvallig en ongeduldig was, of hij nog steeds ongeduldig is weet ik niet, maar de wisselvalligheid lijkt nogal gebleven te zijn.
Kluivert is voor eredivisie begrippen een meer dan uitstekende speler en kan ook gewoon meekomen in de CL, niks mis mee en ik zie dit vanwege de zojuist geklapte transfer als een ‘golden opportunity’. Liever 9,5M voor Kluivert dan 20M voor die 'Ocampos. Als het tussen Bailey en Kluivert zou gaan dan wist ik het niet 1-2-3, maar dit vind ik serieus een no-brainer indien mogelijk :)
Het voordeel van Kluivert is dat er nog rek in zit en je er later nog wat voor kunt krijgen, het nadeel is dat hij potentieel de talenten nóg meer in de weg zit dan een Ocampos zou doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Oh en wat Kluivert betreft: ik zie die ook graag terugkomen. Was echt een prima winger.

Veltman is ook altijd welkom imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 16:11
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Welke sentimenten doel je precies op dan? Kluivert had goede wedstrijden maar was soms ook weer compleet onzichtbaar, een talent maar had nog een stap nodig. Younes deed het in die periode heel erg goed, pas later kwam de klad erin en ging hij nors weg. Het sentiment wat ik daarbij heb is dat hij wisselvallig en ongeduldig was, of hij nog steeds ongeduldig is weet ik niet, maar de wisselvalligheid lijkt nogal gebleven te zijn.

[...]

Het voordeel van Kluivert is dat er nog rek in zit en je er later nog wat voor kunt krijgen, het nadeel is dat hij potentieel de talenten nóg meer in de weg zit dan een Ocampos zou doen.
Over Younes gesproken, die schijnt op weg te zijn naar FC Utrecht. Benieuwd wat die gast nog kan brengen. Vond hem altijd een leuke speler, maar nu niet direct degene die Dost van panklare voorzetten gaat voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Toen ik nog wat jonger was en net van Vak 410 naar Zuid-F was verhuisd kwam ik op een dag thuis en was de nieuwe vriend van mijn zusje er ook. Die zou mee blijven eten. Ik kwam net van het kickboxen af (Sjef Weber, trainer Nieky Holzken) was ook mijn trainer dus ik had zo'n mooi glimmend zwart-geel-rood Muay-thai broekje aan. Zag ik die gast zitten en ik herkende hem als PSV supporter. Zat hij onder het eten mij wat te vragen met small talk maar daar had ik weinig trek in. Dus ik zei op een gegeven moment ja m'n zusje mag alles doen maar als ze ooit thuiskomt met een fucking boer dan ros ik die met 2 gebroken kaken het huis uit. Hij natuurlijk in paniek maar toen ze naar buiten gingen kwam mijn pa opeens aan, die pakt me aan m'n oor vast sjouwt me naar boven en liet mij even heel duidelijk weten dat dat nooit ging gebeuren. Ipv dat ik de relatie vakkundig om zeep hielp in de naam van Ajax heb ik een week een flapoor en pijn gehad.... ;)

En nu plaagt je zus je nog steeds dat je met een PSV fan hokt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

En nu plaagt je zus je nog steeds dat je met een PSV fan hokt?
Nee nee c'est l'histoire!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1STLwCBAQuZ3btq7CFo6LbhP-hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBqg4E7vuUuONk6Gl5XflDQY.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels eens kijken of er leuke Feyenoord dames rondlopen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Nee nee c'est l'histoire!

[Afbeelding]

Inmiddels eens kijken of er leuke Feyenoord dames rondlopen ;)
Ja hee, zo kunnen we geen geintjes meer over je maken..
Alhoewel, misschien heeft @LZ86 interesse in een vrijgezellige Typhone?

Wat serieuzer
De transfersom van twintig miljoen euro was te hoog volgens de RvC. Sevilla heeft daarop besloten om Ajax tegemoet te komen en Ocampos nu voor vijftien miljoen euro aan te bieden.
Als er zo snel 5m af kan, dan kan er nog wel 5m vanaf... Anders gewoon niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

gws24

Thinking is hard!

Han schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Over doden niks dan goed maar een ieder weet hoe hij handelde en Kluivert de kop gek maakte zodat hij transfervrij naar Roma kon wat toen geen geld had voor aankopen.
Hij is toen helemaal niet transfervrij vertrokken maar heeft 17,25 miljoen opgeleverd: https://nos.nl/artikel/22...luivert-naar-as-roma-rond

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze willen het nu toch weer bij Ziyech proberen, nadat dat eerder juist niet lukte. Komt toch wat paniekerig over allemaal.

https://www.vi.nl/nieuws/...eer-contact-op-met-ziyech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Als er zo snel 5m af kan, dan kan er nog wel 5m vanaf... Anders gewoon niet doen.
Voor wat het waard is: het schijnt dat Sevilla minimaal 15 miljoen moet ophalen om hun nieuwe aanwinsten te kunnen inschrijven volgens de regels van La Liga. Ook noemt men dat Ajax dan niet meer 100% van de transferrechten krijgt maar iets van 75%.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

mefjoew schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Over Younes gesproken, die schijnt op weg te zijn naar FC Utrecht. Benieuwd wat die gast nog kan brengen. Vond hem altijd een leuke speler, maar nu niet direct degene die Dost van panklare voorzetten gaat voorzien.
Maar hij kan wel verdomd goed op de paal schieten. Als Dost nou focust op de rebound komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dutchgio schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:07:
Ze willen het nu toch weer bij Ziyech proberen, nadat dat eerder juist niet lukte. Komt toch wat paniekerig over allemaal.

https://www.vi.nl/nieuws/...eer-contact-op-met-ziyech
20 miljoen voor Ocampos teveel voor de RvC maar Ziyech zou een optie zijn?
:D
Pagina: 1 ... 62 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023