[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.301 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:09
Megupe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

ja en in die weinige minuten die kudus heeft gemaakt, heeft ie op mij wel indruk achter gelaten. Lekker Kudus laten blijven en meer minuten geven.
Eens, maar dan moet hij wel minuten krijgen. Ik vind het echt bizar dat hij zo weinig speelt. Die jongen heeft enorm veel potentie en had een goede voorbereiding.

Overigens zou ik hem heel goed begrijpen als hij een transfer wilt forceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik vind echt dat jongens zoals een Bailey en een Kluivert die Ajax al eens hebben geweigerd maar lekker wat anders moeten gaan zoeken. We zijn toch geen 4de keus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

gws24 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:27:
[...]
Die is al op huurbasis naar Trabzonspor.
Is nog niet officieel bekend gemaakt door Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:42:
Niet doen, dan ga je riskeren dat Schreuder er geen zin meer in heeft.
Dit zijn geen bedragen die niet te weigeren zijn.
Ik heb wel met hem te doen. Je zit al met een stapel talenten die al erg lang moeten wachten op speelminuten, of dat terecht is laat ik in het midden maar de kansen in het eerste zijn vrij karig.
Daarnaast moet je oude knakkers ook nog wel zinvol inzetten. Tadic op rechtsbuiten is tranen in je ogen maar als je Berghuis alleen maar laat banken is die ook weg. Liefst zou ik daar gewoon minimaal een half uur per eredivisiewedstrijd een Conceicao of Hansen zien proberen, maar dat durft men ook niet aan blijkbaar?
Doe je dat niet en geeft je dat perspectief niet dan snap ik het ook weer heel goed als een Kudus of Hansen nu ook denken als Ünuvar en dan maar ergens anders voor minuten gaat kijken. En dan wordt de spoeling ineens dun als er wat uit vorm raakt of een blessure krijgt.

Schreuder gaat geen gemakkelijk jaar tegemoet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JP_Frost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:26:
Eens, maar dan moet hij wel minuten krijgen. Ik vind het echt bizar dat hij zo weinig speelt. Die jongen heeft enorm veel potentie en had een goede voorbereiding.

Overigens zou ik hem heel goed begrijpen als hij een transfer wilt forceren.
Forceren kan ik nooit begrijpen, maar helaas lijkt het wel normaal geworden. Als er één ding is waar ik het roerend met Schreuder in eens ben is het wel dat het volstrekt belachelijk is dat een Antony gewoon kan besluiten dat hij zich niet meer kan concentreren voor een training of wedstrijd.
Lazer toch op, je hebt een contract en het is je werk. Je hebt het maar gewoon te doen en op werkweigering mogen wat mij betreft kneiterhoge boetes of andere maatregelen staan. Liefst internationaal geregeld vanuit de FIFA/IFAB of UEFA of iets dergelijks.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Gonadan schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Forceren kan ik nooit begrijpen, maar helaas lijkt het wel normaal geworden. Als er één ding is waar ik het roerend met Schreuder in eens ben is het wel dat het volstrekt belachelijk is dat een Antony gewoon kan besluiten dat hij zich niet meer kan concentreren voor een training of wedstrijd.
Lazer toch op, je hebt een contract en het is je werk. Je hebt het maar gewoon te doen en op werkweigering mogen wat mij betreft kneiterhoge boetes of andere maatregelen staan. Liefst internationaal geregeld vanuit de FIFA/IFAB of UEFA of iets dergelijks.
Eens, maar dat is helaas niet hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Spelers hebben in die zin de macht. Je ziet het (in mindere mate) ook in de NBA gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:13
Volgens mij klaagde er geen enkele Ajax fan toen Suarez op die manier naar Ajax kwam ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FreeShooter op 29-08-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:39
Gonadan schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Voetballers hebben inderdaad de macht, het zijn de artiesten die het spelletje maken. Vergelijk het met de film wereld, waar artiesten van een populaire serie hele hoge eisen stellen om nog een seizoen mee te doen.
Net als de voetballers weten ze dondersgoed waar het publiek van houdt/ op af komt. En de clubs weten dat ook, dus die gaan tot op zekere hoogte mee met de eisen van de speler zelf met salaris verhoging e.d.

Ben het daarom wel eens met je, maar die regels zijn er eigenlijk wel, het is immers werkweigering dat de speler doet. Nu kan je de speler wel dwingen toch te werken en bij de club te blijven, maar wie wordt daar beter van? De verkopende club krijgt niet meer zoveel geld voor de betreffende speler, de speler zelf kan door de lagere transfersom zelf meer opstrijken en de lopende club heeft de speler goedkoper binnen.
Eigenlijk is er dan maar 1 grote verliezer en dat is de verkopende club.
Bij werkweigering is de zwaarste straf een ontslag, maar dat is in het voordeel van de speler. Die kan dan transfervrij naar een andere club, het is gewoon zo dat een speler in tegenstelling tot een normale werknemer alle macht in handen heeft.

De speler aan het contract houden werkt niet, want een ongemotiveerde artiest straalt die desinteresse/ slechte motivatie uit en straalt dat af op zijn collega's maar je moet de speler wel blijven betalen.
De speler ontslaan werkt niet want dan gooi je heel veel geld weg, dus alleen verkopen is dan een goede optie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Dit gedrag had men jaren geleden al de kop moeten indrukken met een goede voetbal wet.
Deze gasten gaan elkaar niet corrigeren dus moet de overheid dit doen.

Want dit zal alleen maar erger worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:57:
Saibari, Bakayoko, Peerman (keeper), Teze, Obispo, Mauro, Oppegaard, Gakpo, Madueke, Vertessen...

Ja ze kopen ook, want je kan niet 100% vanuit de jeugd opvangen, maar dit zijn toch behoorlijk wat jeugdspelers die in de A-selectie zitten.

Afgelopen weekend startte PSV dus met 5 eigen jeugdspelers in de basis 11, dat vind ik een heel redelijk aantal.
Ik ben serieus NIET aan het trollen maar die spelers zitten bij Ajax op de bank of tribune en zijn daarmee geen vergelijk. Op Gakpo misschien na, maar die speelt Bergwijn of Tadic er ook niet uit. Ajax heeft spelers van dit niveau ook wel in eigen jeugd (Unuvar, Hansen, Baas, Regeer etc.) maar die brengen (nog) niet voldoende voor wat Ajax qua ambitie wil. Als je structureel wilt overwinteren in Europa dan moet de selectie ook daar naar zijn. Dat gaat breder dan 11 toppers. Dan heb je slechts af en toe een pareltje op dat niveau uit eigen opleiding.

Ik hoop dat Susan Lenderink deze week nog een keer haar ballen laat zien en iedere paniek aankoop afkeurt. Er komt b-materiaal, te duur materiaal of vervelend materiaal. Geen van deze aankopen gaat het verschil maken in de CL. Laten we dan geld sparen, bankzitters een kans geven en het luxeprobleem voor Schreuder verkleinen.

Wel graag een keeper nog.

Edit: Southampton meldt zich blijkbaar voor Gakpo. Dat is niet meer dan een financiële vooruitgang lijkt me. Hopelijk slaat hij over.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2022 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:02

Quad

Doof

Feyenoord heeft intussen een heel elftal + wissels aangekocht deze zomer, wat een weelde.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FreeShooter schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:08:
Volgens mij klaagde er geen enkele Ajax fan toen Suarez op die manier naar Ajax kwam ;)
Absoluut wel, van mijn mocht hij zelfs weg blijven met zo'n houding.
Natuurlijk makkelijk gezegd omdat je toen nog niet wist hoe zijn ontwikkeling zou verlopen, maar dat gedrag vind ik ook z'n zachtst gezegd verwerpelijk.

@jbdeiman mijn conclusie is dan dus dat de regels er niet zijn, of simpelweg niet afdoende.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 29-08-2022 19:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:02
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Ik ben serieus NIET aan het trollen maar die spelers zitten bij Ajax op de bank of tribune en zijn daarmee geen vergelijk. Op Gakpo misschien na, maar die speelt Bergwijn of Tadic er ook niet uit. Ajax heeft spelers van dit niveau ook wel in eigen jeugd (Unuvar, Hansen, Baas, Regeer etc.) maar die brengen (nog) niet voldoende voor wat Ajax qua ambitie wil. Als je structureel wilt overwinteren in Europa dan moet de selectie ook daar naar zijn. Dat gaat breder dan 11 toppers. Dan heb je slechts af en toe een pareltje op dat niveau uit eigen opleiding.

Ik hoop dat Susan Lenderink deze week nog een keer haar ballen laat zien en iedere paniek aankoop afkeurt. Er komt b-materiaal, te duur materiaal of vervelend materiaal. Geen van deze aankopen gaat het verschil maken in de CL. Laten we dan geld sparen, bankzitters een kans geven en het luxeprobleem voor Schreuder verkleinen.

Wel graag een keeper nog.

Edit: Southampton meldt zich blijkbaar voor Gakpo. Dat is niet meer dan een financiële vooruitgang lijkt me. Hopelijk slaat hij over.
De stelling was dat de grote 3 voornamelijk inkopen, ik geef met voorbeelden aan dat dat, binnen het redelijke, niet zo is. Het zal best dat die jongens bij Ajax niet zouden spelen, maar ze zitten bij PSV en daar staan er 5 in de basis.

En ik ben heel blij dat de echte jonkies zoals Saibari en Bakayoko nu al kansen krijgen, die weten over een jaar (of 2) hoe het is om Europees en in de eredivisie te spelen, die bouwen nu die ervaring op. De jonkies van Ajax die nu al niet goed genoeg bevonden worden niet dus je kan je afvragen wat beter is voor de ontwikkeling.

Zeker potjes tegen de mindere ploegen zou je zulk soort spelers wel kunnen brengen ipv een Tadic laten staan die dit seizoen nog geen pepernoot geraakt heeft. Ik snap dat je dat in een do-or-die CL pot niet doet, maar de wedstrijden in de eredivisie had dat al wel kunnen gebeuren.

Voor de teams die het hebben is het heel fijn dat er nu jong ploegen in de KKD meedoen, spelers van de Jong ploegen geven ook allemaal aan dat ze dat super waardevolle ervaring vinden. Door nu een jong persoon op de bank te zetten bij het grote Ajax en niet te laten spelen in de KKD winnen ze helemaal weinig lukt me.

Over Gakpo: Southampton biedt blijkbaar tussen de 35 en 40 miljoen, is voor een speler van zijn kaliber wel ongeveer wat hij waard is. Helaas hebben wij geen vertrokken trainer die honderden miljoenen mag uitgeven om spelers van zijn vorige team te halen.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:00:
De stelling was dat de grote 3 voornamelijk inkopen, ik geef met voorbeelden aan dat dat, binnen het redelijke, niet zo is. Het zal best dat die jongens bij Ajax niet zouden spelen, maar ze zitten bij PSV en daar staan er 5 in de basis.

En ik ben heel blij dat de echte jonkies zoals Saibari en Bakayoko nu al kansen krijgen, die weten over een jaar (of 2) hoe het is om Europees en in de eredivisie te spelen, die bouwen nu die ervaring op. De jonkies van Ajax die nu al niet goed genoeg bevonden worden niet dus je kan je afvragen wat beter is voor de ontwikkeling.
Het verschil zit denk ik ook in de mogelijkheden die je hebt. Die zijn bij Ajax financieel en sportief (CL) beter dan bij PSV. De meeste basisspelers bij Ajax zijn niet haalbaar voor PSV. Dat je daardoor sneller bij eigen jeugd uit komt is logisch want het verschil tussen een jeugdspeler of een Veerman is bijvoorbeeld kleiner dan tussen Bergwijn en Unuvar. Ajax had voorafgaand aan de Tadic-Blind aankopen ook meer eigen jeugd uit noodzaak (naast gruwelijk veel waardeloze miskopen zoals Luque, Atouba en de zeehond) maar heeft zichzelf een niveau omhoog weten te krikken. Ik betwijfel of de jeugdopleiding de afgelopen 3 jaar is meegegroeid.

Ik vind wel dat Ajax, zeker in de Eredivisie, veel te weinig jeugd laat spelen. Maar als je kijkt wat er op de bank zit (Kudus, Klaassen, Conceicao en tot voor kort Berghuis) en je die ook nog tevreden moet houden is dat het gevolg. Als een jeugdspeler daarom voor PSV kiest omdat er meer kans is om tot spelen te komen snap ik dat en dat is dan een negatief gevolg van de keuze van Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Quad schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:36:
Feyenoord heeft intussen een heel elftal + wissels aangekocht deze zomer, wat een weelde.
Natuurlijk ook een heel elftal + wissels weggedaan, maar denk dat de aankopen stuk voor stuk prima spelers zijn. Prima transferzomer wat mij betreft in ieder geval

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het volgepropte programma mede dankzij dat onzinnige WK gaat uitpakken voor de clubs die Europees spelen en ook nog spelers af (moeten) staan.

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-08-2022 21:35 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 13:49
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:05:
[...]
Ajax heeft spelers van dit niveau ook wel in eigen jeugd (Unuvar, Hansen, Baas, Regeer etc.) maar die brengen (nog) niet voldoende voor wat Ajax qua ambitie wil.
In het Parool stond er een stuk over de jeugd van Ajax. Conclusie was wel dat de jeugd door al die aankopen minder kansen krijgt, ook de reserves zijn vaak aankopen.

Bergkamp kwam daarbij ook nog aan het woord. Die vertelde hoe belangrijk het voor een speler is om vroeg vlieguren te maken in de eredivisie. Dat hoeft dan echt geen CL basisplaats te zijn en echt niet 34 wedstrijden in een seizoen. Maar wel een substantieel aantal.

Ik deel die mening. Op moment dat je pas op je 21e in Ajax 1 debuteert heb je gewoon twee jaar van je ontwikkeling verknoeit in de KK divisie. Je ziet overal in Europa jonge talenten voor hun 20e speelminuten maken op hoog niveau maar bij ons stokt het vaak. Terwijl dat in vroeger jaren juist de kracht van het Nederlandse voetbal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:34:
Ik ben benieuwd hoe het volgepropte programma mede dankzij dat onzinnige WK gaat uitpakken voor de clubs die Europees spelen en ook nog spelers af (moeten) staan.
De clubs die serieus meedoen of willen meedoen om de prijzen, hebben minimaal twee elftallen klaarstaan die ongeveer gelijkwaardig zijn. Dan praat je wel over de echt grote clubs.

De Nederlandse clubs hebben die luxe nog niet, al zit Ajax er wel dicht tegenaan. Ajax kan anderhalf elftal opstellen en heeft gelukkig ook een dikke portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:53:
[...]

In het Parool stond er een stuk over de jeugd van Ajax. Conclusie was wel dat de jeugd door al die aankopen minder kansen krijgt, ook de reserves zijn vaak aankopen.

Bergkamp kwam daarbij ook nog aan het woord. Die vertelde hoe belangrijk het voor een speler is om vroeg vlieguren te maken in de eredivisie. Dat hoeft dan echt geen CL basisplaats te zijn en echt niet 34 wedstrijden in een seizoen. Maar wel een substantieel aantal.

Ik deel die mening. Op moment dat je pas op je 21e in Ajax 1 debuteert heb je gewoon twee jaar van je ontwikkeling verknoeit in de KK divisie. Je ziet overal in Europa jonge talenten voor hun 20e speelminuten maken op hoog niveau maar bij ons stokt het vaak. Terwijl dat in vroeger jaren juist de kracht van het Nederlandse voetbal was.
1 van de redenen dat ik tegen zoveel oudjes in de selectie ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dus zou Ajax nog een middenvelder van 27 willen halen, Grillitsch... Geloof er eigenlijk niks van, kan zomaar truc van de zaakwaarnemer zijn om Feyenoord in beweging te krijgen. Ik zou het in ieder geval echt niet begrijpen als hij gehaald wordt en zou niet weten op welke plek hij zou moeten spelen anders dan de bank warm houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
toolkist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:45:
En dus zou Ajax nog een middenvelder van 27 willen halen, Grillitsch... Geloof er eigenlijk niks van, kan zomaar truc van de zaakwaarnemer zijn om Feyenoord in beweging te krijgen. Ik zou het in ieder geval echt niet begrijpen als hij gehaald wordt en zou niet weten op welke plek hij zou moeten spelen anders dan de bank warm houden.
Mwah Hamstelaar kwam er mee, dus 't zal wel kloppen. Hij heeft ook nog onder Schreuder gespeeld bij Hoffenheim. Maar hij was sowieso al eerder aan Ajax aangeboden, maar toen vroeg ie nog te veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Zou alternatief voor Alvarez moeten zijn, maar mocht die een keer geschorst zijn heb je voor die ene wedstrijd toch genoeg andere alternatieven lijkt mij. Zou die aankoop ook niet zo goed snappen, ook al is hij transfervrij.

Ken de speler niet, maar voelt in de categorie een vriendje van de trainer halen zoals Ten Hag dat ook deed met o.a. Labyad en Klaiber.

Overigens gaf Schreuder aan dat hij er niet vanuit gaat dat ze Ihatarren in gaan schrijven voor de Champions League. Blijft ook een merkwaardig verhaal dat er geen duidelijk standpunt naar buiten komt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het lijkt een beetje op wat Bayern ook nogal eens flikte: eigenlijk overbodige spelers kopen zodat de andere Duitse clubs ze in elk geval niet hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:33
Gynnad schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:39:
Zou alternatief voor Alvarez moeten zijn, maar mocht die een keer geschorst zijn heb je voor die ene wedstrijd toch genoeg andere alternatieven lijkt mij. Zou die aankoop ook niet zo goed snappen, ook al is hij transfervrij.
Een verdedigende middenvelder zit er verder niet echt bij de selectie. Als Alvarez thuis tegen Volendam een keer geschorst is, dan is dat idd een keer creatief op te lossen. Echter als Alvarez morgen een langdurige blessure oploopt en er maanden uit ligt, gaat dat echt een puzzel opleveren.

Met al het geld dat er binnen is gekomen, ga je dat risico toch niet nemen dat je straks tegen Napoli met een gelegenheidsmiddenveld staat? Als je dan transfervrij een backup kan halen, gewoon doen voor dat beetje salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Ken de speler niet, maar voelt in de categorie een vriendje van de trainer halen zoals Ten Hag dat ook deed met o.a. Labyad en Klaiber.

Overigens gaf Schreuder aan dat hij er niet vanuit gaat dat ze Ihatarren in gaan schrijven voor de Champions League. Blijft ook een merkwaardig verhaal dat er geen duidelijk standpunt naar buiten komt.
En wat zijn die alternatieven dan? Je zag toen Alvarez er niet bij was er direct geschoven moest worden. Je wilt Taylor of Klaassen daar toch niet neerzetten, die zijn veel te aanvallend ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik denk dat het vrij duidelijk is. Ajax houdt hem bezig tot einde dit jaar en dan is hij weg. Zonde, hij was zo goed bezig. Het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

D-e-n schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:53:
[...]

In de basis heb je nu Taylor, Brobbey, Rensch en Timber uit eigen jeugd. We moeten nu ook niet doen alsof de Ajax jeugd helemaal geen kans meer krijgt bij Ajax 1. Niveau moet ook goed zijn natuurlijk.

Natuurlijk moet zijn er spelers die soms tussen Jong en Ajax 1 vallen. Denk aan Regeer en Unuvar. Maar dat wilt niet zeggen dat Ajax niet meer de opleidings DNA meer heeft.

Het zou mooi zijn als Ajax een plan maakt voor mensen die net tussen vallen. Denk aan afspraak met een (sub)topper in europa waar zo een speler jaartje verder kan rijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
Stimulate14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat het vrij duidelijk is. Ajax houdt hem bezig tot einde dit jaar en dan is hij weg. Zonde, hij was zo goed bezig. Het is niet anders.
Dat was hij toch overal? Zolang iemand met hem een op een, dag in dag uit met hem bezig is dan gaat het goed maar zodra hij weer in de groep zit en zich het mannetje voelt met alle vrijheid gaat het mis.

Kijk we weten allemaal niet wat er bij PSV, Juventus/Sampdoria en Ajax binnenshuis is gebeurd maar het feit is wel dat Mo overal niet slaagt en het altijd aan een ander ligt.

Hij zal echt een knop moeten omzetten en een andere houding en mentaliteit moeten krijgen wil hij echt gaan slagen. Misschien ook maar eens breken met vrienden en familie die zo veel negatieve invloed op hem hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
GrooV schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Dat was hij toch overal? Zolang iemand met hem een op een, dag in dag uit met hem bezig is dan gaat het goed maar zodra hij weer in de groep zit en zich het mannetje voelt met alle vrijheid gaat het mis.

Kijk we weten allemaal niet wat er bij PSV, Juventus/Sampdoria en Ajax binnenshuis is gebeurd maar het feit is wel dat Mo overal niet slaagt en het altijd aan een ander ligt.

Hij zal echt een knop moeten omzetten en een andere houding en mentaliteit moeten krijgen wil hij echt gaan slagen. Misschien ook maar eens breken met vrienden en familie die zo veel negatieve invloed op hem hebben
Vooral dat laatste. Een prof zijn betekent ook dat je de slechte invloeden zoveel mogelijk beperkt. Zo lang hij zich inlaat met verkeerde figuren die zijn carrière dusdanig kunnen ontregelen zal het nooit wat worden (als de verhalen kloppen natuurlijk). Dan kan je nog zo hard trainen en je best doen op het veld, maar uiteindelijk zullen die negatieve externe factoren invloed hebben op je werk.

Heel zonde, en ik heb nog best lang hoop gehad en hem verdedigd, maar het begint er toch echt op te lijken dat het niets gaat worden. Hopelijk worden we alsnog verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MM99 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

In de basis heb je nu Taylor, Brobbey, Rensch en Timber uit eigen jeugd. We moeten nu ook niet doen alsof de Ajax jeugd helemaal geen kans meer krijgt bij Ajax 1. Niveau moet ook goed zijn natuurlijk.

Natuurlijk moet zijn er spelers die soms tussen Jong en Ajax 1 vallen. Denk aan Regeer en Unuvar. Maar dat wilt niet zeggen dat Ajax niet meer de opleidings DNA meer heeft.

Het zou mooi zijn als Ajax een plan maakt voor mensen die net tussen vallen. Denk aan afspraak met een (sub)topper in europa waar zo een speler jaartje verder kan rijpen.
Precies. Overigens waren de heren vrij kansloos tegen ADO afgelopen weekend, dus als je vindt dat je in 1 hoort dan moet je daar gewoon winnen. Unuvar heeft gewoon pech dat het zo goed gaat met de selectie en de inkoop/verkoop. Die krijgt echt nog wel zijn kans. Nu even een seizoen laten zien wie de baas is.
Al had ik hem liever bij NEC gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Stimulate14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Unuvar heeft gewoon pech dat het zo goed gaat met de selectie en de inkoop/verkoop. Die krijgt echt nog wel zijn kans. Nu even een seizoen laten zien wie de baas is.
Unuvar moet nu eredivisie minuten maken anders is het te laat. Volgend jaar is hij al twintig en dan heeft hij al weer een achterstand van twee jaar op de andere grote talenten uit Europa. En dan wordt het weer zo'n speler die weliswaar goed verkocht wordt maar uiteindelijk redelijk naamloos zijn carrière zal voorzetten.

Dus óf hij is kennelijk gewoon niet goed genoeg. En dan leidt Ajax kennelijk geen aanvallende creatieve spelers op die het niveau hebben. Of hij heeft het basisniveau wel maar krijgt geen kans dat te ontwikkelen. Talent heeft minuten nodig, onder weerstand. Bergkamp had de carrière die hij heeft gehad nooit gehad als hij als tiener geen onderdeel van de vaste selectie van Ajax was geweest en tot zijn twintigste in de eerste divisie had rondgelopen.

Als ik kijk wat Nederland in het verleden allemaal heeft voortgebracht: op zeker dat Sneijder, Van Basten, Bergkamp, Gullit, van der Vaart, van Persie, Kluivert sr, Vanenburg enzovoort allemaal zonder problemen op hun 19e een plekje in de A-selectie van dit Ajax hadden gehad. Nee, niet allemaal tegelijk natuurlijk maar wel als onderdeel van een groep die veel minuten maakt in een seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Unuvar moet nu eredivisie minuten maken anders is het te laat. Volgend jaar is hij al twintig en dan heeft hij al weer een achterstand van twee jaar op de andere grote talenten uit Europa. En dan wordt het weer zo'n speler die weliswaar goed verkocht wordt maar uiteindelijk redelijk naamloos zijn carrière zal voorzetten.

Dus óf hij is kennelijk gewoon niet goed genoeg. En dan leidt Ajax kennelijk geen aanvallende creatieve spelers op die het niveau hebben. Of hij heeft het basisniveau wel maar krijgt geen kans dat te ontwikkelen. Talent heeft minuten nodig, onder weerstand. Bergkamp had de carrière die hij heeft gehad nooit gehad als hij als tiener geen onderdeel van de vaste selectie van Ajax was geweest en tot zijn twintigste in de eerste divisie had rondgelopen.

Als ik kijk wat Nederland in het verleden allemaal heeft voortgebracht: op zeker dat Sneijder, Van Basten, Bergkamp, Gullit, van der Vaart, van Persie, Kluivert sr, Vanenburg enzovoort allemaal zonder problemen op hun 19e een plekje in de A-selectie van dit Ajax hadden gehad. Nee, niet allemaal tegelijk natuurlijk maar wel als onderdeel van een groep die veel minuten maakt in een seizoen.
Niet iedereen ontwikkelt zich op dezelfde manier. Misschien duurt het voor Unuvar iets langer, zeker omdat hij ook moet compenseren voor zijn fysiek.

Overigens noem je nu ook wel een lijstje met spelers die allemaal echt tot de absolute top van de wereld behoorden (op misschien Vanenburg na, maar dat was ook een geweldige voetballer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Quad schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:36:
Ik moet zeggen dat ik ze de laatste wedstrijd tegen Emmen al een heel stuk plezieriger vond spelen. Slot hard aan het werk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
JP_Frost schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Niet iedereen ontwikkelt zich op dezelfde manier. Misschien duurt het voor Unuvar iets langer, zeker omdat hij ook moet compenseren voor zijn fysiek.
Met heel veel mazzel wordt het dan een nieuwe Malen of een Groeneveld. Maar dat moet toch niet de doelstelling van opleiden zijn? Spelers die na veel omzwervingen misschien nog eens oké terecht komen?
Overigens noem je nu ook wel een lijstje met spelers die allemaal echt tot de absolute top van de wereld behoorden (op misschien Vanenburg na, maar dat was ook een geweldige voetballer)
Dat is toch ook precies de klacht die we hebben over Oranje anno 2022? We leiden verdedigers van wereldklasse op, her en der een middenvelder die bij een topclub in de basis speelt en verder moeten we het doen met iemand die net onder dat niveau speelt (Depay) maar die we dus kennelijk niet goed genoeg vinden met zijn allen.

Dan kun je makkelijk zeggen dat het talent er niet is maar als dat nu al sinds de generatie Sneijder, Robben, van Persie zo is dan mag je concluderen dat we in Nederland ook gewoon wat fout doen. En dan constateer ik gewoon een gruwelijk gebrek aan jonge creatieve aanvallers die minuten maken in de top van Nederland. Eigenlijk is de teruggekeerde Simons nu de uitzondering.

De tweede elftallen in de eerste divisie zijn een zegen voor spelers die meer tijd nodig hebben maar zijn echt een gruwel voor grote talenten waarvan je hoopt dat ze later Oranje zouden kunnen dragen. Frenkie de Jong is de uitzondering maar zelfs hij maakt het dan toch echt niet helemaal bij Barcelona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:17:
En hoe groot is die periode waarin al die namen zijn doorgebroken? Als je dat in een tijdlijn zet dan zie je dat het meer uitzondering dan regel was. En dat je in de toekomst wellicht daar ook spelers als de Ligt, F. de Jong, Timber of een Brobbey in dat rijtje kan plaatsen. En vergeet niet dat voor velen uit jouw opsomming geldt dat het andere tijden waren, waar spelers langer bij hun club bleven en omstadnigheden soweiso niet te vergelijken waren ten opzichte van nu :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Han schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

En hoe groot is die periode waarin al die namen zijn doorgebroken?
De droogte duurt nu al een tijdje. Sinds de jaren 70 (toen we kennelijk de structuur op orde hebben gekregen) hebben we even een dipje gehad in de jaren 80 maar sindsdien hadden we na Gullt/van Basten tot en met Sneijder/Robben/van Persie toch echt een constante stroom van aanvoer. Die dip in de jaren 80 stelt niks nada noppes voor met wat we nu hebben. En er is nul uitzicht op verbetering.
Als je dat in een tijdlijn zet dan zie je dat het meer uitzondering dan regel was. En dat je in de toekomst wellicht daar ook spelers als de Ligt, F. de Jong, Timber of een Brobbey in dat rijtje kan plaatsen.
Op Brobbey na allemaal spelers voor de achterste helft van het veld. En Brobbey gaat waarschijnlijk Oranje halen maar die gaat niet maken dat we nu plots weer favoriet zijn voor de Europese titel. En uiteindelijk werd Brobbey ook eerst verdrongen door Haller.
En vergeet niet dat voor velen uit jouw opsomming geldt dat het andere tijden waren, waar spelers langer bij hun club bleven en omstadnigheden soweiso niet te vergelijken waren ten opzichte van nu :)
En toch breken er in het buitenland wel spelers door, ook in competities die veel zwaarder zijn dan de onze. Dus wij doen in de begeleiding, in de stap van talent van zestien naar international van twintig, gewoon wat fout. En de eerste stap om dat wellicht aan te pakken is het te erkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
Volgens mij wordt de periode Snijder, Robben, v Persie & vd Vaart ook wel een beetje geromantiseerd. Die hebben uiteindelijk ook gewoon niks gewonnen. De voetbalwereld zag er heel anders uit en teams hadden veel meer Nederlandse spelers

Huidige NL elftal is echt wel een leuk team en als we het daar beter willen doen zullen we toch echt aan onze eigen jeugd opleiding moeten werken.

Een Braziliaan voor 20 miljoen kopen en voor 100 miljoen verkopen is super als club maar voor het NL elftal natuurlijk compleet zinloos en maak je alleen maar Brazilië sterker. Het zelfde geldt voor keepers, waarom kan PSV al jaren geen fatsoenlijke keeper opleiden?

Voetbal is internationaler geworden en als we zelf in het buitenland gaan vissen gaat dit ten koste van onze eigen talenten. Dan moet je geluk hebben dat ze eventueel terug willen komen zoals een Simons

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 30-08-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

edit-

[ Voor 97% gewijzigd door MM99 op 30-08-2022 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:46:
[...]
Eigenlijk is de teruggekeerde Simons nu de uitzondering.
[...]
Als Ajax supporter ben ik stiekem wel jaloers op Simons als aankoop. Ik denk beste tansfer van eredivisie dit jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door MM99 op 30-08-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:17:
Het zelfde geldt voor keepers, waarom kan PSV al jaren geen fatsoenlijke keeper opleiden?
Keepers blijven toch wel een vak apart en dat niet enkel en alleen bij PSV maar over de gehele breedte. Het inpassen van een nieuwe keeper is bijzonder lastig en gebeurt eigenlijk enkel in de voorbereiding of bij een blessure en dan dient hij er effectief direct te staan.

Je gaat dan bijzonder snel naar het aantrekken van keepers die het bij andere clubs hebben laten zien (Cillessen, Scherpen, Drommel, Zoet, Gorter, Mulder) omdat ze daar in dienst waren of omdat ze verhuurd zijn geweest. Keepers als Onana & Bijlow zijn daarin een relatief zeldzame uitzondering.

Speelminuten maken is voor ieder talent van belang en als keeper is dat bijzonder lastig te faciliteren in het eerste elftal, in tegenstelling tot een veldspeler val je niet even 20 minuten in. Dat maakt het ook zo jammer dat een speler als Scherpen, Drommel, en Gorter daardoor kostbare tijd kwijtraken edoch niet onbegrijpbaar van clubs als Ajax, PSV, en Feyenoord dat ze getalenteerde keepers aantrekken.

De laatste keeper die langere periode in de basis van het Nederlands elftal stond die van het begin is opgeleid door een topclub is Maarten Stekelenburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
GrooV schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:17:
Volgens mij wordt de periode Snijder, Robben, v Persie & vd Vaart ook wel een beetje geromantiseerd. Die hebben uiteindelijk ook gewoon niks gewonnen.
Alleen Gullit en van Basten hebben wat gewonnen dus dat lijkt me niet relevant. De Bruyne en co staan ook op nul dus dat zegt niet alles. Maar de genoemde generaties deden wel mee voor de prijzen en hadden creatieve spelers die bij clubs als Man. Utd, Arsenal, Barcelona, Inter etc.. een belangrijke rol speelden.

Nu doen we toch echt niet mee voor de prijzen. Wellicht kan van Gaal er een team van smeden maar dat is dan echt een wereldprestatie van van Gaal en niet omdat we geweldige aanvallers hebben die de doorslag geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

MM99 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Als Ajax supporter ben ik stiekem wel jaloers op Simons als aankoop. Ik denk beste tansfer van eredivisie dit jaar.
Ajax heeft/had Ihattaren, die speelde een super voorbereiding. Maar dat hij een gok is dat was bekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Ajax heeft/had Ihattaren, die speelde een super voorbereiding. Maar dat hij een gok is dat was bekend.
Die gaan we niet veel meer zien in Ajax 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:06

snmght

imho dan he

MM99 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Qua inkomende transfers: eens! Die gast durft te voetballen (en het gaat hem nog goed af ook). Mooie speler om te zien, benieuwd waar zijn plafond ligt. In ieder geval ook een heel verstandige keuze gemaakt door voor PSV te gaan ballen nu.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Qua inkomende transfers: eens! Die gast durft te voetballen (en het gaat hem nog goed af ook). Mooie speler om te zien, benieuwd waar zijn plafond ligt. In ieder geval ook een heel verstandige keuze gemaakt door voor PSV te gaan ballen nu.
Vind het vooralsnog een potentiële opvolger voor Depay en dat is geen compliment.
Veel te egoïstisch, je kunt zien dat die jongen te veel en te lang heeft gehoord dat ie goed is.
Een beetje zoals Noa Lang, al denk ik dat Simons beter is.
Jammer dat PSV geen CL heeft, had het wel eens willen zien op het hoogste niveau.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 30-08-2022 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
toolkist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:45:
En nu is het gerucht Ocampos. Veel geld voor een 28 jarige speler die het liefst linksbuiten speelt, Ajax heeft iemand nodig voor op rechts toch? Hopelijk is het slechts een gerucht.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:46:
De tweede elftallen in de eerste divisie zijn een zegen voor spelers die meer tijd nodig hebben maar zijn echt een gruwel voor grote talenten waarvan je hoopt dat ze later Oranje zouden kunnen dragen. Frenkie de Jong is de uitzondering maar zelfs hij maakt het dan toch echt niet helemaal bij Barcelona.
Daar zit ik ook mee in mijn maag. Neem zo'n Hansen die er al even tegenaan hikt maar net de stap niet maakt, die heeft gewoon minuten nodig om zich écht te kunnen laten zien of daarmee definitief af te vallen. Die minuten zijn echter lastig te krijgen omdat er van alles voor loopt.
Op zich is dat niet erg maar in plaats van dat hij een kans krijgt in de ED wanneer ze gewoon voor staan wordt er gehusseld met spelers op rechts die daar helemaal niet lekker draaien. En nu Antony weg gaat wordt de kans niet gegeven aan Conceicao (die nota bene specifiek daarvoor gehaald is) of Hansen maar denken ze aan Ocampos als vervanger. Ofwel, de kans op speeltijd zal alsnog gering zijn tenzij Ocampos er lekker vaak naast staat in de Eredivisie.

Op zich kan ik het begrijpen als het puur voor de ervaring in de CL is en het niet te veel kost, maar het is een speler van 28 dus weinig restwaarde. Dan moet je wel goed nadenken hoe je dan met de talenten om gaat en dat goed inpassen anders kan ik niet achter deze keuze staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu schijnt Ajax achter een keeper aan te gaan. Slechts een gerucht maar dat zou ik dan wél een verstandige aankoop vinden.
Het gaat om Vlachodimos van Benfica.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

En nu is het gerucht Ocampos. Veel geld voor een 28 jarige speler die het liefst linksbuiten speelt, Ajax heeft iemand nodig voor op rechts toch? Hopelijk is het slecht een gerucht.
De geruchten lijken wel erg sterk nu, zou het ook een ontzettend vreemde transfer vinden. Of je haalt een topper die er in de champions league ook direct staat of je lost het intern op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:54
Nou Anthony weg, dat wordt een gigantisch flop voor 95 miljoen. Toch fijn dat Erik een hoop centjes heeft opgebracht voor Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:12:
Nou Anthony weg, dat wordt een gigantisch flop voor 95 miljoen. Toch fijn dat Erik een hoop centjes heeft opgebracht voor Ajax.
Wat een geld, wat een geld....
Dit is alsof je de jackpot wint in alle 5 de casino's waar je op bezoek gaat.
Ajax and Manchester United have reached an agreement about the transfer of Antony Matheus dos Santos. The transfer is subject to medical and contractual details of both clubs and player. The winger is under contract at Ajax until June 30, 2025. Ajax have agreed a transfer fee of € 95 million. Including add-ons, the fee could rise until € 100 million.
https://english.ajax.nl/a...ntony-matheus-dos-santos/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Succes in de PL met ekte verdedigers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Al ga je er per saldo wel op achteruit.

Speler weg voor 95 miljoen, je verliest al bijna 50% op je transfersom door verkoopclausules, makelaars etc. En dan moet je op het laatste moment nog een nieuwe speler kopen, die vervolgens voor de hoofdprijs eruit moet, omdat je het last-minute moet doen.

Sterkte. Zo blijft er weinig over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:31:
Al ga je er per saldo wel op achteruit.
Bijna 50%? Natte vingerwerk of heb je enige onderbouwing voor dat percentage?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

23 miljoen naar oude club.
Paar miljoen naar de rest. Geen 50%. Geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:52
En toch... Zo'n bedrag krijg je hwrs nooit meer voor hem.
Vanuit de eredivisie he?

Trouwens... 50%...waar haal je dat vandaan?
Volgens mij wel wat minder.

Veel minder dan 50% dus

Nee het kan wel uit. Maar waar ik mij meer zorgen om maak.. Wat krijg je er voor terug?
Omdat het nu ook stel op sprong gaat. Misschien had Ajax beter wat kunnen wachten, je hebt nog wat aanvallers.

Ocampos was een fenomeen paar jaar geleden. Maar ja, paar jaar geleden...

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 30-08-2022 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24

RBH

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Was ik ook wel benieuwd naar, dus even wat berekend:

Opbrengsten:
Verkoop: 95 miljoen

Kosten:
Aankoop: 15,75 miljoen
Salaris (wat ik zo kon vinden): 1 miljoen per seizoen; 2 miljoen dus totaal

Totale kosten: 17,75 miljoen

2,7 procent opleidingsvergoeding: 2,6 miljoen (afgerond)

Winst na bovenstaande getallen: 74,65 miljoen

Doorverkooppercentage van twintig procent op de winst: 14,93

Totale winst: 59,72 miljoen

63% van zijn transfersom houd je dus over.

Alles gerekend ex bonussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:37

Agent47

I always close my contracts.

Die gaat schoppen krijgen daar ben ik bang.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
Hierbij degene die de rekensom heeft gemaakt:

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 30-08-2022 14:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:43:

[Twitter]
Dest staat ook in dat rijtje, dat bedrag blijf ook pure oplichting :o
Typhone schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

23 miljoen naar oude club.
Paar miljoen naar de rest. Geen 50%. Geen zorgen.
Waar ik me wel zorgen over maak is het wegspoelen van miljoenen door het aankopen van Klaiber, Dramany en Bande. Daar moet je er niet teveel van hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door ephymerous op 30-08-2022 14:47 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:41:
Antony is gehaald voor 15,75 plus max 6 aan variabelen.
Salaris moet je nu helemaal niet meenemen.

Solidariteitsbijdrage wordt betaald door de nieuwe club. Dus als Ajax zegt dat dat ze nu 95 ontvangen valt die paar miljoen voor Sao Paolo daar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Antony is gehaald voor 15,75 plus max 6 aan variabelen.
Salaris moet je nu helemaal niet meenemen.

Solidariteitsbijdrage wordt betaald door de nieuwe club. Dus als Ajax zegt dat dat ze nu 95 ontvangen valt die paar miljoen voor Sao Paolo daar buiten.
Ik sta open voor verbeteringen uiteraard, dit is zo even uit de losse pols berekend. Solidariteitsbijdrage == opleidingsvergoeding? Ik ging er eigenlijk vanuit dat die door Ajax betaald zou worden van het transferbedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:45:
[...]Waar ik me wel zorgen over maak is het wegspoelen van miljoenen door het aankopen van Klaiber, Dramany en Bande. Daar moet je er niet teveel van hebben.
Bandé, naamsverbastering zijn not done!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:43:

[Twitter]
Die twitteraar kan opnieuw beginnen met rekenen, want de nieuwe club betaalt de solidariteitsbijdrage.

Die 3,5% voor Sao Paolo komt voor rekening van ManU en wordt niet van de 95 + 5 afgetrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dest staat ook in dat rijtje, dat bedrag blijf ook pure oplichting :o

[...]

Waar ik me wel zorgen over maak is het wegspoelen van miljoenen door het aankopen van Klaiber, Dramany en Bande. Daar moet je er niet teveel van hebben.
Het nadeel is dat Ajax het kan hebben. Er zijn periodes geweest waarin dat niet zo was en 17 miljoen euro voor Sulejmani werd betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Typhone schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

Het nadeel is dat Ajax het kan hebben. Er zijn periodes geweest waarin dat niet zo was en 17 miljoen euro voor Sulejmani werd betaald.
Mee eens, toen was de boekhouding nou ook niet van jewelste :X Ik ben blij dat we daar overheen zijn zeg.
* Outerspace is benieuwd naar een eventuele opvolger. Ik zou het jammer vinden als ze Ocampos halen, terwijl er misschien wel een goed jeugdcomponent rondzwerft.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
RBH schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Opbrengsten:
Verkoop: 95 miljoen

Kosten:
Aankoop: 15,75 miljoen
Salaris (wat ik zo kon vinden): 1 miljoen per seizoen; 2 miljoen dus totaal

Totale kosten: 17,75 miljoen

2,7 procent opleidingsvergoeding: 2,6 miljoen (afgerond)

Winst na bovenstaande getallen: 74,65 miljoen

Doorverkooppercentage van twintig procent op de winst: 14,93

Totale winst: 59,72 miljoen

63% van zijn transfersom houd je dus over.

Alles gerekend ex bonussen.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Loon komt uit de exploitatie, afschrijving is hier niet vermeld en volgens mij, pin me er niet op vast, is het verkoop bedrag minus het aankoop bedrag hetgeen waar de doorverkoop bonus van 20 procent over wordt berekend. 95-15,75 in dat geval (15.85). Maar dat laatste ben ik niet zeker van, anders zou het over de 95 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

superfunki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Loon komt uit de exploitatie, afschrijving is hier niet vermeld en volgens mij, pin me er niet op vast, is het verkoop bedrag minus het aankoop bedrag hetgeen waar de doorverkoop bonus van 20 procent over wordt berekend. 95-15,75 in dat geval (15.85). Maar dat laatste ben ik niet zeker van, anders zou het over de 95 zijn.
Loon had ik eruit kunnen laten inderdaad. Maar de doorverkoopbonus a 20% gaat inderdaad over verkoop - aankoop, zie ook mijn rekensommetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ocampos it is..

Voor 20 miljoen imho teveel geld, maar goed, laten we hopen dat hij er een paar in de CL in knalt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
RBH schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:33:
Ocampos it is..

Voor 20 miljoen imho teveel geld, maar goed, laten we hopen dat hij er een paar in de CL in knalt. ;)
Bah, weer een ouwe knar erbij die veel te veel kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kun je nagaan dat Ajax Antony 2 jaar eerder al wilde halen, voor 3m.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ocampos heeft zowat meer gele kaarten gehaald in z'n carrière dan dat ie gescoord heeft en anderhalf keer zoveel als dat ie assists gegeven heeft...
69!!!! In 420 wedstrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:25:
Ocampos heeft zowat meer gele kaarten gehaald in z'n carrière dan dat ie gescoord heeft en anderhalf keer zoveel als dat ie assists gegeven heeft...
69!!!! In 420 wedstrijden
Ach, je kan niet overal goed in zijn... Maar vond het ook wel een fix bedrag voor een dergelijke speler. Qua leeftijd waar ieder over struikelt denk ik dat het ook wel wordt gezien als een beetje een leider, wellicht dat dan Tadic een keer gewisseld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:06

snmght

imho dan he

Ocampos. In toneel een prima opvolger!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
als hij zo veel kaarten pakt in Spanje dan moet het wel een zeer slechte acteur zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:33:
als hij zo veel kaarten pakt in Spanje dan moet het wel een zeer slechte acteur zijn
Spanje en Frankrijk. Wel maar 3 rode kaarten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
Als ik het een beetje begrijp, heeft Ajax een soort kettingzaag/houthakker gekocht. Een type speler die best weleens nuttig kan zijn in de CL.

Verder heb ik geen idee wie het is en waar ie op welke positie gaat spelen. Dat zal ik straks een gaan onderzoeken .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:43:
Als ik het een beetje begrijp, heeft Ajax een soort kettingzaag/houthakker gekocht. Een type speler die best weleens nuttig kan zijn in de CL.

Verder heb ik geen idee wie het is en waar ie op welke positie gaat spelen. Dat zal ik straks een gaan onderzoeken .
Krijgen wij dan een update van je?
Ik kijk ernaar uit! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:43:

Valt wel mee toch? Laatste 3 jaar 97 wedstrijden voor Sevilla gespeeld in de La Liga, 25 goals, 11 assists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Terranova schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Valt wel mee toch? Laatste 3 jaar 97 wedstrijden voor Sevilla gespeeld in de La Liga, 25 goals, 11 assists
Das pakweg 8 goals en nog geen 4 assists in 32 wedstrijden per jaar. Niet bijster veel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Das pakweg 8 goals en nog geen 4 assists in 32 wedstrijden per jaar. Niet bijster veel toch?
Maar niet bij een absolute topploeg in Spanje. Dus betere competitie en minder dominant team, dan ziet het er wel prima uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:37:
[...]

Maar niet bij een absolute topploeg in Spanje. Dus betere competitie en minder dominant team, dan ziet het er wel prima uit.
Ik denk dat je je een "klein" beetje vergist in Sevilla...

16-17: 4e
17-18: 7e
18-19: 6e
19-20: 3e
20-21: 4e
21-22: 4e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat jij niet goed kan lezen :+ zei toch geen absoluut topteam? Een keertje 3e worden is niet topteam waardig. Zeer goeie subtopper ja, maar geen topploeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

In ieder geval genoeg ervaring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Structureel top 4 in Spanje is gewoon een top team in mijn woordenboek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:06:
Structureel top 4 in Spanje is gewoon een top team in mijn woordenboek.
Daarnaast had Sevilla geen abonnementje op de UEFA cup?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
tiswat schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Antony heeft vergelijkbare statistieken, dus per euro gaan we er op vooruit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Het is volgens Exocet dus een voorhoedespeler.

Maar volgens mij moet Ajax minstens een centrale verdediger aanschaffen, of een jongeling laten doorstromen, als ze die hebben. De tijd dat ze met twee verdedigers of drie, een wedstrijd konden spelen is voorbij. Onana is weg, en wat je ook van hem vindt, het was een stevige sluitpost. Toen ie er een potje van maakte en uit de verkeerde snoeppot begon te graaien, speelde Ajax al noodgedwongen met minimaal drie verdedigers. Dan hadden we de mazzel dat Martinez tot bloei kwam, en dat die slak van een Blind nog altijd goed kan passen en tactisch best OK tewerk gaat.

Ajax heeft echt nog minimaal een vakkundige verdediger nodig, om in de CL mee te kunnen doen. En als ik het daar voor het zeggen had, had ik een slager met verstand gehaald. Er is poen genoeg in de kas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bassey is op zich precies wat je zegt, dus die hebben ze al gehaald. Of hij het gewenste niveau langdurig gaat halen moet blijken, maar het type klopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Antony heeft vergelijkbare statistieken, dus per euro gaan we er op vooruit. :+
119/28/28 overall.
57/18/14 in de Eredivisie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:13:

Maar volgens mij moet Ajax minstens een centrale verdediger aanschaffen, of een jongeling laten doorstromen, als ze die hebben. De tijd dat ze met twee verdedigers of drie, een wedstrijd konden spelen is voorbij. Onana is weg, en wat je ook van hem vindt, het was een stevige sluitpost. Toen ie er een potje van maakte en uit de verkeerde snoeppot begon te graaien, speelde Ajax al noodgedwongen met minimaal drie verdedigers. Dan hadden we de mazzel dat Martinez tot bloei kwam, en dat die slak van een Blind nog altijd goed kan passen en tactisch best OK tewerk gaat.

Ajax heeft echt nog minimaal een vakkundige verdediger nodig, om in de CL mee te kunnen doen. En als ik het daar voor het zeggen had, had ik een slager met verstand gehaald. Er is poen genoeg in de kas.
Timber/Kaplan rechtcentraal en Bassey/Blind links centraal en dan loopt Magallan er ook nog (Pieri ook, maar die is zelfs bij jong door de ondergrens gegaan).

Ik zou niet weten wat daar nog bij moet. Een echte versterking komt niet om achter Timber of Bassey op de bank te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:13:

Timber, Bassey, die Turkse speler die ze gehaald hebben, Rensch kan er ook nog spelen en dan nog Blind.
Genoeg opties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Zullen we de appels en peren discussie voeren als Ocampos wat wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld? Al die shit uit het verleden biedt zero garanties. Kijk naar die nieuwe grabbelaar bij PSV op doel. Spanje is een andere competitie dan de Eredivisie en Sevilla speelt anders dan Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is een Argentijn met ervaring in Spanje en Italië, dat is een type wat ermee om kan gaan als je tegen een Napoli of Benfica-achtigen speelt. In tegenstelling tot een Berghuis of jeugdspelers die met open ogen nat gaan tegen die tactieken. Al zou hij op dat vlak al wat slmmigheid mee brengen en onrust kunnen stoken bij de tegenstander dan kan hij al waardevol zijn.

Zolang de jongere spelers maar wel kansen blijven krijgen, bijvoorbeeld in de eredivisie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Deadsy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:22:
[...]

Timber, Bassey, die Turkse speler die ze gehaald hebben, Rensch kan er ook nog spelen en dan nog Blind.
Genoeg opties.
Dat zou misschien voldoende zijn als Ajax een echt goede keeper had, maar die hebben ze niet en die zijn niet te koop. En in de jeugd zitten de goede keepers ook niet, want iedereen wil Messi of Ronaldo zijn. Als je keeper wordt, ben je een zielepoot.

Maar Ajax zal echt aan de achterkant een robuuste muur moeten bouwen. Ik vrees dat het nu nog niet genoeg is.

Gelukkig ben ik een slechte voetbalvoorspeller en zal het waarschijnlijk allemaal wel loslopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Helemaal niets mis met een fitte Pasveer. Zijn enige nadeel is dat hij niet voor de toekomst is, maar voor nu echt niets te klagen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

Dat zou misschien voldoende zijn als Ajax een echt goede keeper had, maar die hebben ze niet en die zijn niet te koop. En in de jeugd zitten de goede keepers ook niet, want iedereen wil Messi of Ronaldo zijn. Als je keeper wordt, ben je een zielepoot.

Maar Ajax zal echt aan de achterkant een robuuste muur moeten bouwen. Ik vrees dat het nu nog niet genoeg is.

Gelukkig ben ik een slechte voetbalvoorspeller en zal het waarschijnlijk allemaal wel loslopen.
Gerucht is dat ze nog bezig zijn met een doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:40:
Helemaal niets mis met een fitte Pasveer. Zijn enige nadeel is dat hij niet voor de toekomst is, maar voor nu echt niets te klagen.
Pasveer doet het zeker nog wel goed, maar daarbij (of erachter) is het niets en dat is wel een risico. Een waardig vervanger voor wanneer Pasveer geblesseerd is, of Pasveer als 2e keeper gebruiken lijkt mij wel aan te raden.
Ik ben bang dat Ajax niet een heel seizoen, incl. Europees voetbal op Pasveer kan bouwen.

Gelukkig is het gerucht wel dat ze nog bezig zijn met een doelman.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 30-08-2022 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daramy zou ik niet perse afschrijven, denk dat hij als hij een goed jaar bij Kopenhagen draait wel zonder verlies kan worden doorverkocht. Denk aan een Rasmus Kristensen die vrijwel zonder verlies werd doorverkocht.
Outerspace schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Mee eens, toen was de boekhouding nou ook niet van jewelste :X Ik ben blij dat we daar overheen zijn zeg.
* Outerspace is benieuwd naar een eventuele opvolger. Ik zou het jammer vinden als ze Ocampos halen, terwijl er misschien wel een goed jeugdcomponent rondzwerft.
Je speelt volgende week CL. Er loopt echt niet iets in Jong Ajax dat op rechtsbuiten dat niveau aankan. Misschien tegen een laagvlieger in de ED of een invalbeurt voor Sontje Hanssen maar CL is echt te hoog gegrepen op dit moment.

Met Rench, Timber, Taylor en Brobbey heb je eigen jeugd, met Blind, Klaassen, Stekelburg, Bergwijn heb je nog een bak spelers die een Ajax jeugd verleden hebben. En een Taylor bewijst op een druk middenveld dat aankopen gepasseerd worden voor jeugd als die goed genoeg zijn.
Deadsy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:22:
[...]
Genoeg opties.
En je hebt zelfs Alvarez nog die als CV prima in een noodgreep de wedstrijd uit kan spelen.
Pagina: 1 ... 61 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023