[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.300 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

Napo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

Dat ontloopt zich op basis van de huidige tussenstand niet bijzonder veel, buiten dat de middenmoot en de degradatiekandidaten veel dichter bij elkaar lijken te komen.
Eagles, Emmen, Excelsior vs Fortuna, Groningen, Utrecht, Sparta.

Nog vroeg om er echt iets over te zeggen, maar Ajax heeft lijkt me 'zwaardere' tegenstanders gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vos schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Eagles, Emmen, Excelsior vs Fortuna, Groningen, Utrecht, Sparta.

Nog vroeg om er echt iets over te zeggen, maar Ajax heeft lijkt me 'zwaardere' tegenstanders gehad.
Dat laatste sowieso, te vroeg om ook maar enige conclusie te trekken. Echt zware wedstrijden zijn er nog niet geweest en met het niveau dat Excelsior & FC Utrecht vandaag (maar ook de voorgaande wedstrijden) laat zien is het allemaal lood om oud ijzer.

Goed voetbal is voor PSV als Ajax geeneens noodzakelijk om de winst binnen te halen. Gevoelsmatig ligt het dan ook meer aan de onderlinge wedstrijden of het door de ondergrens zakken tegen een zwakke tegenstander dan dat doelsaldo cruciaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

Nou Vinicius, die had er wel in gemogen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:59
En weer niet de 0 gehouden!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:40
PSV en tegendoelpunten, name a more famous duo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
15e wedstrijd zonder de 0 te houden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kennelijk El Ghazi naar PSV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

carpebios schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:10:
Sinds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Aston Villa en PSV zijn volgens de T akkord over El Ghazi. Moet alleen persoonlijk nog akkoord gaan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:28

Quad

Doof

Maar voor wie komt El Ghazi dan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:10:
Afgelopen woensdag hebben ze nog de 0 gehouden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Quad schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:13:
Madueke ligt er natuurlijk nog lang uit en het zou best kunnen dat Gakpo snel weg is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Afgelopen 15 gespeelde wedstrijden (alle competities)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:12:
Aston Villa en PSV zijn volgens de T akkord over El Ghazi. Moet alleen persoonlijk nog akkoord gaan.
Die zal flink salaris moeten inleveren waarschijnlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Achteraf blijkt dat Excelsior beter had kunnen verdedigen en tegenhouden, dus dat zullen ze dan wel weer doen tegen Ajax en Feyenoord gok ik.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:48:
Doelsaldo nu heel dik in het voordeel van PSV tov Ajax en Feyenoord
Dat valt wel mee toch? +3 tov Feyenoord, +2 tov Ajax. In een onderling duel zijn dat respectievelijk 2 en 1 goals, vind ik geen heel dik voordeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bombvis schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Dat valt wel mee toch? +3 tov Feyenoord, +2 tov Ajax. In een onderling duel zijn dat respectievelijk 2 en 1 goals, vind ik geen heel dik voordeel
Wel potje tegen Volendam tegoed. Maar vooralsnog niet dik nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Quad schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:13:
Denk voor erbij.
Kan me echt niet voorstellen dat United nog 50mln voor gakpo will betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nu volg ik Feyenoord niet op de voet, maar deze zag ik niet aankomen:

Feyenoord ziet geen toekomst en neemt afscheid van Arnesen
Feyenoord gaat afscheid nemen van technisch directeur Frank Arnesen. De Deen is momenteel vanwege ziekte afwezig bij de club, die inmiddels geen rol meer voor hem ziet in de nabije toekomst. Dat meldt 1908.nl. Het is nog niet bekend hoe Feyenoord het vertrek van Arnesen zal gaan opvangen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 12:40
Han schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:47:
Nu volg ik Feyenoord niet op de voet, maar deze zag ik niet aankomen:

Feyenoord ziet geen toekomst en neemt afscheid van Arnesen
[...]
Oei, flinke dobber die ze moeten laten. Hopen dat het voor Arnesen niet levensbedreigend is of iets dergelijks, maar kreeg het idee dat er redelijk wat rust en stabiliteit was na zijn komst.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

gws24 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:12:
Volgens Elferink van het Eindhovens dagblad is het nog niet zo ver:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:17

Superkiwi

Hoi doei

@Maarten_E, vraag uit interesse: vanwaar een groene bam bij PSV?
Was er ooit vraag naar een bam en was de eerste die je vond die van de bouwgroep?
Niet dat het erg is want hij valt in elk geval wel lekker op d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Volgens Elferink van het Eindhovens dagblad is het nog niet zo ver:

[Twitter]
Aangezien het om een transfersom van 3m zou gaan ben ik benieuwd hoeveel El Ghazi nu in zou moeten leveren tov een transfervrije komst.
Overigens snap ik niet dat PSV (of Ajax) voor hem gaat, zodra de bal bij hem komt gaan de oogkleppen op ee%n richt het vizier zich alleen op goal niet op medespelers tenzij het echt niet anders kan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Superkiwi schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:02:
@Maarten_E, vraag uit interesse: vanwaar een groene bam bij PSV?
Was er ooit vraag naar een bam en was de eerste die je vond die van de bouwgroep?
Niet dat het erg is want hij valt in elk geval wel lekker op d:)b
Dit volgens mij, het begon met het woord BAM, en toen kwam @Maarten_E met dit plaatje na een goal van PSV. Daarna is hij wat aangepast voor een goal bij Ajax.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Maarten_E schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:56:
Oei, flinke dobber die ze moeten laten.
Eeeuh, het is Feyenoord wat afscheid neemt van Arnesen, niet andersom.
Arnesen was geopereerd aan zijn knie, dus denk niet dat het levensbedreigend is.
Hopen dat het voor Arnesen niet levensbedreigend is of iets dergelijks, maar kreeg het idee dat er redelijk wat rust en stabiliteit was na zijn komst.
Maar dat is sowieso niet de aanleiding, Feyenoord ziet in hem blijkbaar geen meerwaarde. En dat vind ik best opvallend aangezien ik het idee had dat Arnesen rust en beleid bracht. Maar nogmaals, ik volg Feyenoord niet op de voet maar baseer mij meer op wat er hier gepost werd en dat was niets anders dan positief.

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 28-08-2022 17:45 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:54
Han schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Arnesen was geopereerd aan zijn knie, dus denk niet dat het levensbedreigend is.
[...]
Maar dat is sowieso niet de aanleiding, Feyenoord ziet in hem blijkbaar geen meerwaarde. En dat vind ik best opvallend aangezien ik het idee had dat Arnesen rust en beleid bracht. Maar nogmaals, ik volg Feyenoord niet op de voet maar baseer mij meer op wat er hier gepost werd en dat was niets anders dan positief.
Arnesen is een held geweest door Slot aan te stellen ondanks dat er afspraken met Kuyt waren. Ik vind het als Feyenoord-fan ook een raar verhaal. Maar de meeste deals dit jaar lijken uit de koker te komen van en goed afgehandeld te zijn door Te Kloese. Misschien twee kapiteins op één schip?

Daarnaast gaan er geruchten over dat Arnesen via zijn zoon zelf verdiend heeft aan transfers. Dat zijn natuurlijk maar geruchten, maar misschien is er een vertrouwensbreuk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Arnesen is een held geweest door Slot aan te stellen ondanks dat er afspraken met Kuyt waren. Ik vind het als Feyenoord-fan ook een raar verhaal. Maar de meeste deals dit jaar lijken uit de koker te komen van en goed afgehandeld te zijn door Te Kloese. Misschien twee kapiteins op één schip?

Daarnaast gaan er geruchten over dat Arnesen via zijn zoon zelf verdiend heeft aan transfers. Dat zijn natuurlijk maar geruchten, maar misschien is er een vertrouwensbreuk ofzo.
Gaan verschillende verhalen rond, waarbij ik geen idee heb wat waar is:
- Arnesen die zelf zou verdienen aan de transfer van Gnonto, waardoor ze zich afvragen of dat vaker is voorgekomen
- Arnesen heeft de organisatie doorgelicht (extern bureau) en daaruit een reorganisatie doorgevoerd waardoor er wat mensen (oud-Feyenoorders / old boys network rond bijvoorbeeld Troost) invloed zijn verloren. Dit wordt hem niet in dank afgenomen.

Betwijfel of de waarheid ooit boven tafel gaat komen, ik hoop alleen dat het geen breuk gaat zijn met het nu ingezette beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Blijft een vreemd verhaal en er zal zeker iets aan ten grondslag liggen. Half jaar geleden nog een contractverlenging gekregen en was destijds nog bezorgd dat Ajax hem zou wegkapen. En nu plots ‘overbodig’. Op z’n minst vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:18:
Blijft een vreemd verhaal en er zal zeker iets aan ten grondslag liggen. Half jaar geleden nog een contractverlenging gekregen en was destijds nog bezorgd dat Ajax hem zou wegkapen. En nu plots ‘overbodig’. Op z’n minst vreemd :)
Net zo vreemd als deze reactie. Gaat namelijk over Frank arnesen. Niet over Arne slot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Dank AZ voor m'n poule voorspelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 20:27
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Net zo vreemd als deze reactie. Gaat namelijk over Frank arnesen. Niet over Arne slot
Euh @Han heeft gewoon gelijk hoor. Toen Overmars bij Ajax vertrok ging het gerucht dat Arnesen op lijstje stond voor nieuwe TD. Of daar echt sprake van was weet ik niet, maar Arnesen kreeg een of twee weken later een contractverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:39
Ik had wegens een camper weekend en dorpsfeest niets gezien, maar die verslaggever bij de nos samenvatting praat goed dat Rensch het veld weer in gaat, want hij kreeg bier naar zich gegooid geblesseerd buiten de lijnen. Ik zag 1 biertje naast hen terecht komen (of eigenlijk een leeg bekertje) was het echt zo erg of vindt de verslaggever Rensch gewoon zo'n leuke vent?

Hoe dan ook in mijn ogen terecht als je er moeite voor doet geblesseerd weer in het veld te gaan liggen. En dat al na 36 minuten ofzo, houd er niet zo van deze manier van spelletjes spelen, net als de Schwalbe van Tadic even eerder..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:17:
Ik had wegens een camper weekend en dorpsfeest niets gezien, maar die verslaggever bij de nos samenvatting praat goed dat Rensch het veld weer in gaat, want hij kreeg bier naar zich gegooid geblesseerd buiten de lijnen. Ik zag 1 biertje naast hen terecht komen (of eigenlijk een leeg bekertje) was het echt zo erg of vindt de verslaggever Rensch gewoon zo'n leuke vent?

Hoe dan ook in mijn ogen terecht als je er moeite voor doet geblesseerd weer in het veld te gaan liggen. En dat al na 36 minuten ofzo, houd er niet zo van deze manier van spelletjes spelen, net als de Schwalbe van Tadic even eerder..
Vind je verder ook wat van het ruwe spel van Utrecht? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vos schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:22:
[...]
(...) het ruwe spel van Utrecht
Daar zeg je wat. Ik zag net die overtreding op Blind; daar komt ie héél goed weg met slechts geel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Vos schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:22:
[...]

Vind je verder ook wat van het ruwe spel van Utrecht? ;)
Kwam niet veel van voor in de samenvatting, maar blijkbaar ging dat niet te ver volgens de arbitrage. Een beetje (juiste) agressie op de bal of wat pittige duels (op zn Engels zeg maar) vind ik niets mis mee. Wel wat van gelezen, maar zoals gezegd niet echt veel voorgekomen in de samenvatting. Vandaar ook de door mij gestelde vraag.

Schoppen/ beuken van de tegenstander zonder een poging de bal te spelen is i.m.o. nooit goed. De overtreding op blind was donker geel, neigt richting rood voor mij, had ik wel kunnen begrijpen maar snap ook dat de var dit niet als grote fout zag.

Het is gewoon al eerder gebeurt bij Ajax dat een speler maar het veld in gaat om tijd te pakken, zo raar is het niet dat hier een vraag over wordt gesteld toch? Ik leg zelfs uit waar die vraag vandaan komt, want heb de wedstrijd niet gezien, in de samenvatting zag het eruit als een beetje zo'n Anthony actie zeg maar.

[ Voor 28% gewijzigd door jbdeiman op 28-08-2022 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Hij had helemaal gelijk.

En ik mag toch hopen dat Utrecht een wedstrijd zonder publiek straf krijgt, wat een zooitje met bier gooien, vuurwerk en racisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Hij had helemaal gelijk.

En ik mag toch hopen dat Utrecht een wedstrijd zonder publiek straf krijgt, wat een zooitje met bier gooien, vuurwerk en racisme
Publiek was ook schandalig in de samenvatting, lijkt mij terecht. Maar waarom was het in jou ogen dan terecht? Zoals gezegd hij ligt buiten de lijnen, er vliegt een bierbekertje die kant op (in de samenvatting) en als hij in het veld ligt ligt er nog steeds maar dat ene bekertje vanuit de camerahoek te zien zoals gebruikt in de samenvatting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:30:
[...]

Publiek was ook schandalig in de samenvatting, lijkt mij terecht. Maar waarom was het in jou ogen dan terecht? Zoals gezegd hij ligt buiten de lijnen, er vliegt een bierbekertje die kant op (in de samenvatting) en als hij in het veld ligt ligt er nog steeds maar dat ene bekertje vanuit de camerahoek te zien zoals gebruikt in de samenvatting.
Je ziet zodra in het veld ligt dat er sowieso nog 4 biertjes naast hem vallen. Zodra de scheids erbij staat wordt hij nog bijna geraakt ook, eigenlijk jammer, dan had hij er wellicht iets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Je ziet zodra in het veld ligt dat er sowieso nog 4 biertjes naast hem vallen. Zodra de scheids erbij staat wordt hij nog bijna geraakt ook, eigenlijk jammer, dan had hij er wellicht iets mee gedaan.
Zat niet in de samenvatting net, dus vandaar de vraag. Bier gooien is nooit goed, zonde ook kan je beter opdrinken.
Er werd vanuit de nos wel heel duidelijk gesteld dat zij Makkelie wilden spreken om te vragen naar de gele kaart van Rensch, Schreuder vond dat ook niet terecht. Leek een beetje alsof het zij het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden dat hij weer in het veld ging liggen.

Los van de club of speler vind ik dat geen goed gedrag en een slecht voorbeeld voor de Jeugd. De gele kaart lijkt mij goed uitlegbaar hierin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:38:
[...]Leek een beetje alsof het zij het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden dat hij weer in het veld ging liggen.
Dan heb je de interviews na de samenvatting niet helemaal goed gehoord want Schreuder gaf wel een duidelijke uitleg volgens mij ;)
Ook de commentator gaf al aan dat Rensch "het droge" opzocht en daarom een stuk weg van het publiek ging liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:18:
Hij zat toch ook met z'n gezondheid? Waardoor ie onder andere (halve?) finale moest missen?
Iets met een bacterie in z'n knie ofzoiets?

Mbt Antony:
Gerry Hamstra, Klaas Jan Huntelaar en Alfred Schreuder stonden op het punt om niet mee te werken aan de transfer, maar werden teruggefloten door financieel directeur Susan Lenderink en de Raad van Commissarissen.
Er vanuitgaande dat dit waar is: Hulde aan mevr. Lenderink en de RvC die doorhebben dat dit 'an offer you cant refuse' is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49
donleone83 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Ik was dus erg blij dat Arnesen de macht van de oude kliek, die blind op de uitstraling van Kuyt zou zijn afgegaan, heeft gebroken. Ik mag het toch niet hopen dat die de macht teruggrijpen. We moeten namelijk door en niet terug naar de vorige eeuw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als je niet terug wilt naar de vorige eeuw dan mag het stadion ook aangepakt worden, als je daar rondloopt dan voelt het wel alsof je een eeuw teruggaat in de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:52:
[...]
Maar hier stellen dat rood niet op z’n plek is wel bijzonder. De aarde is ook plat?
Hey, ik als platte aarder wens niet geassocieerd te worden met die onzin. Het was gewoon donkerrood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49
OPSLAGHOND schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:48:
Als je niet terug wilt naar de vorige eeuw dan mag het stadion ook aangepakt worden, als je daar rondloopt dan voelt het wel alsof je een eeuw teruggaat in de tijd.
Uiteindelijk is dat op dit moment van secundair belang. Nu een stadion laten bouwen is waanzin en ik had het idee dat ze bij de laatste poging ook gigantisch genaaid zouden worden door de bouwer en door spelletjes van mensen die daar de lapjes grond hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Eerst opknappen, dan verder bouwen aan de club zelf en dan eens kijken naar nieuwbouw. De bedragen die langskwamen waren gewoon idioot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 18:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik hoop dat dit waar is. Dan ben je van die ongemotiveerde vent af en ligt er een mooi bedrag op de plank voor in de winterstop.
Gezien de kalender iets eerder stopt vanwege het wk moet je als ajax zijnde met de huidige selectie prima kunnen presteren (ook in de cl) tot aan de winterstop toch?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ziyech erbij zou wel fijn zijn, maar niet voor meer dan 20 miljoen. 40 miljoen voor een speler die een paar jaar heeft stilgestaan mede dankzij de club die hem nu wil verkopen is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
OPSLAGHOND schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:52:
Ziyech erbij zou wel fijn zijn, maar niet voor meer dan 20 miljoen. 40 miljoen voor een speler die een paar jaar heeft stilgestaan mede dankzij de club die hem nu wil verkopen is absurd.
Ik denk dat Ajax meer heeft aan een goede verdediger en een keeper dan een extra aanvallende impuls op het middenveld.
Ziyech is uiteraard leuk om te hebben maar lijkt me gezien de huidige staat van de selectie niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Miki schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat Ajax meer heeft aan een goede verdediger en een keeper dan een extra aanvallende impuls op het middenveld.
Ziyech is uiteraard leuk om te hebben maar lijkt me gezien de huidige staat van de selectie niet nodig.
Ajax heeft ondertussen genoeg verdedigers, een keeper kan zeker nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 16:16
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:25:
[...]

Ajax heeft ondertussen genoeg verdedigers, een keeper kan zeker nog
Genoeg is wat anders dan een goede ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:30
jbdeiman schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Zat niet in de samenvatting net, dus vandaar de vraag. Bier gooien is nooit goed, zonde ook kan je beter opdrinken.
Er werd vanuit de nos wel heel duidelijk gesteld dat zij Makkelie wilden spreken om te vragen naar de gele kaart van Rensch, Schreuder vond dat ook niet terecht. Leek een beetje alsof het zij het allemaal de normaalste zaak van de wereld vinden dat hij weer in het veld ging liggen.

Los van de club of speler vind ik dat geen goed gedrag en een slecht voorbeeld voor de Jeugd. De gele kaart lijkt mij goed uitlegbaar hierin.
Rensch werd direct na die actie gewisseld omdat hij niet verder kon. Lijkt mij niets gespeeld aan die actie. Het leek even vreemd omdat hij hinkend het veld weer in kwam en meteen weer ging liggen, maar daar was echt niks gespeeld aan.

Eerder vreemd dat hij tien bier over zich heen kreeg terwijl dat gebeurde.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:30

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens de BBC dus 95m euro gegarandeerd en 5m aan mogelijke bonussen... Damn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
toolkist schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:25:
Volgens de BBC dus 95m euro gegarandeerd en 5m aan mogelijke bonussen... Damn.
Antony, who contributed to seven goals in his 11 Champions League appearances for Ajax, would also become the joint-fourth most expensive signing in Premier League history.

Only Pogba's move to United, Chelsea's signing of Romelu Lukaku and Manchester City's deal for Jack Grealish would be more costly.

---

Doet Ajax toch goed dan qua geld, Schreuder is er alleen echt niet blij mee.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Miki schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:44:
Genoeg is wat anders dan een goede ;)
Exact... en overmorgen sluit de transfermarkt al. Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen, verwacht er echter niet al te veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 05:34:
[...]

Antony, who contributed to seven goals in his 11 Champions League appearances for Ajax, would also become the joint-fourth most expensive signing in Premier League history.

Only Pogba's move to United, Chelsea's signing of Romelu Lukaku and Manchester City's deal for Jack Grealish would be more costly.

---

Doet Ajax toch goed dan qua geld, Schreuder is er alleen echt niet blij mee.
Snap ik, maar jammer dan. Gewoon een waardige vervanger halen en dan gaat dat vast wel weer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 06:43:
Snap ik, maar jammer dan. Gewoon een waardige vervanger halen en dan gaat dat vast wel weer over.
Ga er maar aan staan. Dat zal dan een speler moeten zijn die er direct staat aangezien de vervanger al is aangetrokken maar nog niet klaar is. Dan is huren wellicht een optie. Maar wie dan? Het enige voordeel kan zijn dat er spelers met naam zijn die niet aan speelminuten komen en voor het WK eieren voor hun geld kiezen. Maar dan nog, zo kort voor de transferdeadline, gaat lastig worden vrees ik. Ik verwacht niet dat het Ajax gaat lukken om een vervanger aan te trekken. Net als een keeper of een verdediger, de tijd dringt.

De Telegraaf noemt 3 namen die mogelijk als vervanger van Antony gelden:

Leon Bailey
Justin Kluivert
Anwar El Ghazi

Mweh... alleen de eerste zou ik een optie vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 29-08-2022 06:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
[Twitter: https://twitter.com/Hamstelaar/status/1563994945358368768?t=w1_FFrdAxaS8ClPTx7roDg&s=19]

Niet een naam waar ik gezien leeftijd en ongetwijfeld fikse last minute transfersom erg enthousiast van wordt. Geldt overigens ook voor andere alternatieven voor Ziyech.

Met huidige selectie (misschien nog een keeper) moet je kampioen kunnen worden. CL een jaartje niet overwinteren is gezien loting en complete verbouwing selectie geen schande. Paniekaankopen zou ik op dit moment achterwege laten een speler voor een te hoge prijs gaat echt geen garantie op overwinteren zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:23

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Er vanuitgaande dat dit waar is: Hulde aan mevr. Lenderink en de RvC die doorhebben dat dit 'an offer you cant refuse' is.
Ja die vrouw heeft de grootste ballen van Amsterdam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
Klaiber transfervrij naar Utrecht, mooie versterking voor Utrecht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:39:
Klaiber transfervrij naar Utrecht, mooie versterking voor Utrecht.
Gelukkig weer een miskoop weg. Zo'n trainers moeten we niet te vaak meer aanstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Gelukkig weer een miskoop weg. Zo'n trainers moeten we niet te vaak meer aanstellen.
Dat heeft Ten Hag afgelopen weken goedgemaakt met de transfersommen van Martinez en Antony. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 30-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

OPSLAGHOND schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:52:
Iemand had van de week een vergelijking met Timo Werner. Even opzoeken want hij ging uiteindelijk ook weer terug voor de helft van zijn toenmalige aanschafwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:09
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:40:
[...]

Vond hem destijds te duur, maar werd gehaald als tweede/derde rechtsback. Dan is het gewoon een prima speler. Helaas lang geblesseerd geweest want Rensch was vorig seizoen nou niet echt de meest stabiele backup van Mazraoui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Hij had moeten blijven liggen, daar waar bij crashte. Oke er kwamen veel biertjes op hem af maar dat is niet anders. Dat terug kruipen in het veld had geen zin en dat leverde - in mijn ogen - een terechte gele kaart op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Wat een geld voor Antony! Super goed gehandeld door Ajax, die spekken ff de clubkas met ruim 150 milj in 1 transferwindow :D

Ik hoop dat Antony de druk aankan, want je bent van de ene op de andere dag ineens de man van 100 miljoen die United direct van aanvallende impulsen moet voorzien. Stel het gaat de komende wedstrijden weer fout voor United (vond ze afgelopen weekend eigenlijk weer erbarmelijk slecht tegen een kwalitatief veel mindere ploeg), dan kun je er vergif op innemen dat je de kop van jut bent (samen met Ten Hag)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Laatst online: 14:45
Mijn gedachten over Rensch: Bier gooien mag niet en je blessure in het veld verder zetten mag ook niet. Excuus (achteraf) mbt veiligheid opzoeken ivm bier gooien is niet geldig, waar hij de 2e keer ging liggen kon hij ook nog geraakt worden.

Dan over de opvolger van Anthony..... Ajax wordt steeds meer een koop club, waarbij na een transfer gelijk een opvolger wordt gekocht. Hoe zit het met de DNA van een opleidingsclub? Waarom nemen we geen vervanger uit de jeugd en hoeveel kansen geven we Kudus nog of krijgt hij een eerlijke kans? Het was juist de mix van jeugd en ervaring die succes bracht en Ajax weer populair maakten.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

bregweb schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:52:
Mijn gedachten over Rensch: Bier gooien mag niet en je blessure in het veld verder zetten mag ook niet. Excuus (achteraf) mbt veiligheid opzoeken ivm bier gooien is niet geldig, waar hij de 2e keer ging liggen kon hij ook nog geraakt worden.

Dan over de opvolger van Anthony..... Ajax wordt steeds meer een koop club, waarbij na een transfer gelijk een opvolger wordt gekocht. Hoe zit het met de DNA van een opleidingsclub? Waarom nemen we geen vervanger uit de jeugd en hoeveel kansen geven we Kudus nog of krijgt hij een eerlijke kans? Het was juist de mix van jeugd en ervaring die succes bracht en Ajax weer populair maakten.
Antony komt op jonge leeftijd naar Ajax voor 15,25 miljoen.
Vertrekt voor +/- 100 miljoen.

De andere restproducten die uit de opleiding van Ajax komen zijn de afgelopen jaren ook allemaal vertrokken:
Van de Beek, De Ligt, De Jong, Mazraoui, Dest, Gravenberch. Veel wat jong ingekocht wordt gaat voor veel geld naar het buitenland met enkele miskopen die door het verdere kapitaal opgevangen worden.

Het enige verschil is dat jij in je laatste zin opeens het woordje populair gebruikt. Ik denk dat dat de lading niet dekt. Ajax is in zijn eentje groter dan op social media dan ALLE ANDERE voetbalclubs in Nederland samen. Vervanger uit de jeugd loopt er op dit moment niet omdat de lat te hoog is gelegd. De jeugd heeft maar kortstondig om zich te bewijzen (zomermaanden) en daarna als de bal gaat rollen is het kaf van het koren gescheiden. Zoals een Kenneth Taylor staat te spelen de laatste tijd is wat Ajax doet -> natuurlijke opvolger langzaam in brengen. Je mist Gravenberch geen moment en deze speler heeft wél scorend vermogen. Niet elke lichting bevat een De Jong, Vd Beek, Mazraoui en De Ligt. Daar op hopen is leuk maar daar kun je geen beleid op voeren. Dan maar een jonge speler in het buitenland kopen voor een relatief bescheiden bedrag en hopen dat dat geen misser is.

Iedereen die nu dat zondagsschot van Gravenberch tegen Cambuur gaat posten om dat argument te ontkrachten snapt het niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 29-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Typhone Heeft Gravenberch ooit niet mis geschoten? Wow, indrukwekkend!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:52:

Het gaat erom dat Ajax op Champions League niveau wil presteren , dat gaat niet als je een van je beste aanvallers gaat vervangen door een jeugdspeler met niet eens eredivisie ervaring.
Daarnaast is natuurlijk genoeg jeugd nog steeds, Taylor, Rensch, Timber, Brobbey (al is het met een tussenstap) en Baas valt gisteren ook nog in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Exocet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:10:
[...]

Het gaat erom dat Ajax op Champions League niveau wil presteren , dat gaat niet als je een van je beste aanvallers gaat vervangen door een jeugdspeler met niet eens eredivisie ervaring.
Daarnaast is natuurlijk genoeg jeugd nog steeds, Taylor, Rensch, Timber, Brobbey (al is het met een tussenstap) en Baas valt gisteren ook nog in.
Bergwijn, Klaassen, Blind en en Gorter :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Antony komt op jonge leeftijd naar Ajax voor 15,25 miljoen.
Vertrekt voor +/- 100 miljoen.

De andere restproducten die uit de opleiding van Ajax komen zijn de afgelopen jaren ook allemaal vertrokken:
Van de Beek, De Ligt, De Jong, Mazraoui, Dest, Gravenberch. Veel wat jong ingekocht wordt gaat voor veel geld naar het buitenland met enkele miskopen die door het verdere kapitaal opgevangen worden.

Het enige verschil is dat jij in je laatste zin opeens het woordje populair gebruikt. Ik denk dat dat de lading niet dekt. Ajax is in zijn eentje groter dan op social media dan ALLE ANDERE voetbalclubs in Nederland samen. Vervanger uit de jeugd loopt er op dit moment niet omdat de lat te hoog is gelegd. De jeugd heeft maar kortstondig om zich te bewijzen (zomermaanden) en daarna als de bal gaat rollen is het kaf van het koren gescheiden. Zoals een Kenneth Taylor staat te spelen de laatste tijd is wat Ajax doet -> natuurlijke opvolger langzaam in brengen. Je mist Gravenberch geen moment en deze speler heeft wél scorend vermogen. Niet elke lichting bevat een De Jong, Vd Beek, Mazraoui en De Ligt. Daar op hopen is leuk maar daar kun je geen beleid op voeren. Dan maar een jonge speler in het buitenland kopen voor een relatief bescheiden bedrag en hopen dat dat geen misser is.

Iedereen die nu dat zondagsschot van Gravenberch tegen Cambuur gaat posten om dat argument te ontkrachten snapt het niet ;)
Ik snap je betoog wel, maar vind het wel jammer dat de zogenoemde pareltjes uit de eigen opleiding ook eigenlijk geen kans lijken te krijgen (of ze grijpen hem niet), zoals een Unuvar bijvoorbeeld, die zou nu echt moeten aanhaken maar die is dan maar verhuurd omdat hij te goed is voor Jong, maar niet goed genoeg voor Ajax 1.
Vind ik jammer, net zoals ik het jammer vind dat bij Feyenoord zoveel spelers zijn gekocht en dat Hartman (eigen linksback) op de 3e plek terecht komt. Juist vorig seizoen, met Malacia, Bijlow, Cokcu en Geertruida was het heel herkenbaar. (Gelukkig heb je nog 3 van die 4). Wat Ajax en IMO Feyenoord ook goed doen is redelijk jonge gasten aankopen, die verder opleiden en goed verkopen, omdat met die gasten ook gewoon gepresteerd wordt. Daarmee genereert een club een basis voor de toekomst, spelers die bij een echte topclub niet aan de bak komen maar daar net onder zitten hopen deze clubs als springplank te kunnen gebruiken.
Als Nederland zijnde blijf je een opleidingsland, maar wel eentje die goed aangeschreven staat en waar spelers graag heen komen.

Ik hoop dan ook van harte dat Antony het goed gaat doen in Engeland, niet omdat ik zo'n fan ben van ManU, maar omdat dat goede reclame is voor het Nederlandse voetbal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Ik snap je betoog wel, maar vind het wel jammer dat de zogenoemde pareltjes uit de eigen opleiding ook eigenlijk geen kans lijken te krijgen (of ze grijpen hem niet), zoals een Unuvar bijvoorbeeld, die zou nu echt moeten aanhaken maar die is dan maar verhuurd omdat hij te goed is voor Jong, maar niet goed genoeg voor Ajax 1.
Dat is relatief.
Jij noemt nu Unuvar. Ik noem Timber.
Jij noemt Sontje Hansen. Ik noem Kenneth Taylor.

Ze zijn er wel maar zodra het er 3 zijn moeten dat opeens er 4 worden. Zijn het er 4 dan moeten het er plots 5 worden enz enz. Na het vertrek van de Ligt hoorde je ook iedereen tekeer gaan over het feit dat een Timber voor de leeuwen werd gegooid. En nu is hij onvervangbaar. Het is allemaal niet zo slecht als wat er gedacht wordt.

Ik ben ook niet zo van het succes gunnen. Met Nederlandse spelers vind ik dat een ander verhaal met het oog op Oranje. Als Antony volgende week bij United speelt zijn been breekt en nooit meer op niveau komt zal ik er geen seconde van wakker liggen. Weg bij Ajax = weg bij Ajax. Dan heb ik geen sentiment meer en of hij het wel of niet goed doet kan me ook geen reet schelen. Ik vind het dan bijvoorbeeld wel leuk als Malacia het goed doet bij Man Utd.

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 29-08-2022 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Dat is relatief.

Ze zijn er wel maar zodra het er 3 zijn moeten dat opeens er 4 worden. Zijn het er 4 dan moeten het er plots 5 worden enz enz. Na het vertrek van de Ligt hoorde je ook iedereen tekeer gaan over het feit dat een Timber voor de leeuwen werd gegooid. En nu is hij onvervangbaar. Het is allemaal niet zo slecht als wat er gedacht wordt.
Als wij de lat hoger leggen zijn we arrogant, maar als de rest de lat hoger legt voor ons is het wel normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
Exocet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:10:
[...]Het gaat erom dat Ajax op Champions League niveau wil presteren , dat gaat niet als je een van je beste aanvallers gaat vervangen door een jeugdspeler met niet eens eredivisie ervaring.
Ik had meer spelers als Kaplan, Conceicao, Sanchez, Lucca in gedachten. Die zitten nieuwe jeugdspelers in de weg.

Ook Bassey moet laten zien dat hij meekan in de CL, toch 20M voor betaald. Ik gun Bassey het beste, maar ik hoop dat met het geld van Anthony niet een 2e Bassey wordt gekocht.

Maar dit is gewoon een leuke discussie, niet een argument dat met het noemen van een speler gewonnen wordt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door bregweb op 29-08-2022 10:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Ik had meer spelers als Kaplan, Conceicao, Sanchez, Lucca in gedachten. Die zitten nieuwe jeugdspelers in de weg.

Ook Bassey moet laten zien dat hij meekan in de CL, toch 20M voor betaald. Ik gun Bassey het beste, maar ik hoop dat met het geld van Anthony niet een 2e Bassey wordt gekocht.

Maar dit is gewoon een leuke discussie, niet een argument dat met het noemen van een speler gewonnen wordt O-)
Met die spelers heb je zeker een punt, Ajax moet wel uitkijken dat je niet middelmaat koopt, die niet beter is als eigen jeugd.
Bassey heb ik op zich wel vertrouwen in , liet gisteren zien een echte sterke verdediger te zijn.

Maar het is zeker meer een trend aan het worden om maar te kopen om gaten te vullen, PSV en Feyenoord kopen toch ook voornamelijk ipv eigen jeugd door te schuiven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 16:25
[...]

Really? Welke jeugdspelers vind je dan op dit moment goed genoeg of bijna goed genoeg voor deze posities? Die zijn er volgens mij gewoon niet op dit moment. Maar ben benieuwd waar je mee komt!

[ Voor 4% gewijzigd door Jorizzz op 29-08-2022 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

@bregweb
Welke jeugdspelers zitten die spelers die jij hier boven noemt preces in de weg? :)

Wanneer je zoiets stelt dan mag je ook met namen komen, want ik weet ze serieus niet, ondanks dat de de wedstrijden van Jong Ajax volg.. En dan geen spelers met een potentie, maar jeugdspelers die er kunnen staan op het gewenste niveau.

Zoals @Typhone al terecht aanstipt; niet elke lichting bevat een vracht toptalenten die a la Timber of Taylor goed genoeg is om vanuit Jong Ajax direct door te stromen naar het eerste van Ajax en vertrokken spelers doen vergeten.

Een speler als Unuvar heeft in de voorbereiding de kans gehad om zich te bewijzen. Blijkbaar zit hij nog niet op het gewenste niveau en om die reden wordt hij nu verhuurt, niks mis mee in mijn ogen, dat gebeurde destijds ook bijvoorbeeld met Blind en Vertonghen. Tegen de tijd dat Unuvar klaar is voor het eerste van Ajax dan gaat daar echt wel rekening mee gehouden worden, Ajax koopt niet omdat het genoeg geld heeft, een eigen jeugdspeler doorschuiven die er klaar voor is heeft altijd de voorkeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
Exocet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Maar het is zeker meer een trend aan het worden om maar te kopen om gaten te vullen, PSV en Feyenoord kopen toch ook voornamelijk ipv eigen jeugd door te schuiven.
Saibari, Bakayoko, Peerman (keeper), Teze, Obispo, Mauro, Oppegaard, Gakpo, Madueke, Vertessen...

Ja ze kopen ook, want je kan niet 100% vanuit de jeugd opvangen, maar dit zijn toch behoorlijk wat jeugdspelers die in de A-selectie zitten.

Afgelopen weekend startte PSV dus met 5 eigen jeugdspelers in de basis 11, dat vind ik een heel redelijk aantal.

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zag gisteren een voorbode voor Antony in de PL:
https://twitter.com/i/status/1564178038404878336

Ik denk serieus niet dat Antony gaat slagen in de PL. Daarvoor is hij te clownesk en te theatraal.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 29-08-2022 11:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
Han schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Welke jeugdspelers zitten die spelers die jij hier boven noemt precies in de weg? :)
Het gaat er mij meer om dat deze spelers zich ook niet bewezen hebben en er gelijk al staan. De meeste jeugdspelers staan er niet gelijk, het gaat er om dat je een aantal keer een invalbeurtje meepikt met de A-selectie. Neem Unuvar, wanneer heeft die nou een echte wedstrijd gespeeld in het 1e? Zijn kans krijgen in de voorbereiding samen met Klaiber in de basis en Sontje Hansen in de spits, dat vind ik dus geen eerlijke kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

bregweb schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:08:
Het gaat er mij meer om dat deze spelers zich ook niet bewezen hebben en er gelijk al staan. De meeste jeugdspelers staan er niet gelijk, het gaat er om dat je een aantal keer een invalbeurtje meepikt met de A-selectie. neem Unuvar, wanneer heeft die nou een echte wedstrijd gespeeld in het Zijn kans krijgen in de voorbereiding samen met Klaiber in de basis en Sontje Hansen in de spits, dat vind ik dus geen eerlijke kans.
Er ligt meer ten grondslag aan dergelijke beslissingen dan een oefenpotje. Jeugdspelers met potentie spelen in Jong Ajax, die zien ze wekelijks aan het werk, dat zelfde geldt voor de trainingen (ook in de voorbereiding met Ajax 1).

En die spelers die jij noemde welke zijn aangetrokken, die zijn allemaal gescout en komen echt niet uit het niets; Een speler als Kaplan is gehaald als talent en zal niet direct in de basis staan. Een identieke speler als Kaplan zie ik niet bij Jong Ajax, dus dat die gehaald is valt genoeg over te zeggen. Bij Jong AJax loopt er geen verdediger rond die potentieel Ajax 1 materiaal is., Conceicao was gewoon basisspeler bij FC Porto, heeft met zijn 19 jaar al meer ervaring op niveau dan welke speler bij Jong Ajax dan ook, dat was gewoon een buitenkans. Zelfde geldt voor Sanchez, al vier lang een basisspeler op het hoogste niveau in Mexico, tevens geen potentieel talent binnen Jong Ajax van vergelijkbaar niveau. En Lucca? Tja, puur gekocht vanwege de lengte, ook een type speler waar Ajax geen speler in eigen huis voor heeft, dus ook ook prima te behappen als aankoop.

Of denk je serieus dat Ajax graag met miljoenen smijt terwijl een zelfde speler in de jeugd rondloopt? Ik denk dat juist Ajax heeft aangetoond de parels uit eigen jeugd te herkennen en deze rustig te brengen. En zelfs dan kan blijken dat het niet voldoende is, in de eredivisie lopen legio voorbeelden, die vinden gretig aftrek bij overige voetbalclubs. En van de afgetroomde jeugdspelers heb ik er nog geen één op CL niveau zien terechtkomen, dus qua inschatting zit het wel snor volgens mij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
ElPaco schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Saibari, Bakayoko, Peerman (keeper), Teze, Obispo, Mauro, Oppegaard, Gakpo, Madueke, Vertessen...

Ja ze kopen ook, want je kan niet 100% vanuit de jeugd opvangen, maar dit zijn toch behoorlijk wat jeugdspelers die in de A-selectie zitten.

Afgelopen weekend startte PSV dus met 5 eigen jeugdspelers in de basis 11, dat vind ik een heel redelijk aantal.
Denk inderdaad ook dat het nog niet zo dramatisch gesteld is, bij Ajax stonden er ook 6 spelers in de basis die in de Ajax jeugd hebben gespeeld: Rensch, Timber, Blind, Taylor, Brobbey en Bergwijn. Daarnaast vielen er nog 2 in Baas en Klaassen.

Nu is het natuurlijk wel zo dat Blind en Klaassen al behoorlijk op leeftijd zijn, maar de overige zijn nog relatief jong. Natuurlijk zou het mooi zijn als je vaker speler uit de Ajax jeugd in de basis ziet, maar ze moeten ook wel het niveau hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:06

snmght

imho dan he

Een tegengeluid dat ik nog mis; niet elke aankoop zal echt een jeugdspeler in de weg staan. Kijk eens naar een Bandé, Magallan of die middenvelder die uit de Belgische competitie kwam (naam alweer vergeten edit Marin!). Worden gekocht maar halen het niet. Ik geloof dat geen enkele jeugdspeler last heeft gehad van deze aankopen.

Voor een Bergwijn zal het misschien niet gelden maar die Kaplan en Lucca moeten gewoon aan de bak en als een jeugdspeler zich sterker profileert dan deze heren zal die jeugdspeler gewoon de voorkeur krijgen.

Het is inderdaad niet meer zo veel jeugd als bijvoorbeeld onder Frank de Boer maar daar staat wel een ander niveau van voetbal (en begroting) tegenover. Ik geef de voorkeur aan de huidige situatie - en zie inderdaad nog steeds parels uit de jeugdopleiding.

Volgens mij heeft Ajax nog steeds een van de betere jeugdopleidingen in de wereld. Niet veel clubs leiden op naar het kaliber van De Ligt, De Jong, Timber, Gravenberch en Mazraoui.

Om iemand als Malen maar niet te noemen vanwege mogelijke sentimenten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 29-08-2022 12:40 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:30
Exocet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:43:
[...]

Met die spelers heb je zeker een punt, Ajax moet wel uitkijken dat je niet middelmaat koopt, die niet beter is als eigen jeugd.
Hier ben ik dus bang voor.
Ajax verkoopt nu zo snel zijn spelers dat kan de jeugd, die ook blijkbaar niet goed genoeg is, opvangen.

100 miljoen voor Antony is gewoon niet te weigeren, wat een geld.
Kijken of Antony dat PL niveau aan kan, ik moet het nog zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 29-08-2022 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Dat is relatief.

Ik ben ook niet zo van het succes gunnen. Met Nederlandse spelers vind ik dat een ander verhaal met het oog op Oranje. Als Antony volgende week bij United speelt zijn been breekt en nooit meer op niveau komt zal ik er geen seconde van wakker liggen. Weg bij Ajax = weg bij Ajax. Dan heb ik geen sentiment meer en of hij het wel of niet goed doet kan me ook geen reet schelen. Ik vind het dan bijvoorbeeld wel leuk als Malacia het goed doet bij Man Utd.
Tja, daarin verschillen we dan denk ik van mening/ inzichten. Ik hoop gewoon op een hoger niveau bij de Nederlandse clubs in het geheel. Naast dat dat leuker is om te kijken kan je dan Europees met wat meer ploegen strijden om een plekje 'best of the rest'. Waarmee ik doel op een kwartfinale CL voor een ploeg en wellicht halve EL en ConfL. Gewoon lang Nederlandse ploegen actief in Europa. Dat is goed voor het Nederlandse voetbal als geheel, want de aantrekkingskracht van clubs wordt vergroot.

En dat is dan weer goed omdat het niveau in algemene zin omhoog gaat en de Nederlandse jeugd (ik snap ook dat dit lange termijn is) zal dan ook meegaan met het hogere algemene niveau. En dat is weer goed voor het Nationale team.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Afgelopen weekend had PSV natuurlijk wel nog steeds last van een vrij volle ziekenboeg.
Anders had Gakpo natuurlijk nooit gespeeld. :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:51:
[...]
En dat is dan weer goed omdat het niveau in algemene zin omhoog gaat en de Nederlandse jeugd (ik snap ook dat dit lange termijn is) zal dan ook meegaan met het hogere algemene niveau. En dat is weer goed voor het Nationale team.
Waaruit blijkt dat de Nederlandse jeugd verantwoordelijk is voor de successen van de Nederlandse teams in Europa? Ajax maakt pas écht stappen sinds het aan het investeren is. Bij PSV en Feyenoord is dat niet anders. De echte kartrekkers van afgelopen seizoen bij Feyenoord zijn Aursnes, Malacia, Sinisterra en Dessers geweest. Alleen Malacia is eigen jeugd.

Ik vind dat een vrij geromantiseerd beeld waarvan ik eerder denk dat de Eredivisie over de hele breedte eens wat sterker moet worden. Kijk naar dat gruwelijke verval van Vitesse op dit moment. Kijk naar een sub-par FC Utrecht. Beide clubs uit grote steden met een relatief groot stadion die zeer slecht presteren. Utrecht 14e, Vitesse 16e op de ranglijst na 4 wedstrijden. Ik denk niet dat verder komen in Europa puur afhangt van wat eigen jeugd. Het algemene niveau aan de top in NL gaat omhoog. Voor de rest vind ik het wel meevallen, al vind ik FC Twente de laatste 2 jaar wel goed presteren en denk ik dat Slot op dit moment de beste trainer van NL is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Afgelopen weekend had PSV natuurlijk wel nog steeds last van een vrij volle ziekenboeg.
Anders had Gakpo natuurlijk nooit gespeeld. :9
Nee maar dan had Madueke of Vertessen er wel gestaan, alsnog PSV jeugd ;)

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

Kudus naar Everton voor 19.5 miljoen. Nog niet rond. Ajax wilt 25+.

Erg dom als ze hem weg doen. Als Taylor of Alvarez geblesseerd raakt, hebben ze bij Ajax grote problemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:40
MM99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:12:

Erg dom als ze hem weg doen. Als Taylor of Alvarez geblesseerd raakt, hebben ze bij Ajax grote problemen.
ja en in die weinige minuten die kudus heeft gemaakt, heeft ie op mij wel indruk achter gelaten. Lekker Kudus laten blijven en meer minuten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Megupe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

ja en in die weinige minuten die kudus heeft gemaakt, heeft ie op mij wel indruk achter gelaten. Lekker Kudus laten blijven en meer minuten geven.
Komen nog genoeg minuten aan, anderzijds zit hij niet voor niets op de bank.
Krijgen in een sneltreinvaart CL wedstrijden, beker en competitie op ons af. Alsof hij bij Everton direct gaat spelen, wat een eigenwijs volk ook. Kijk nou eens naar van der Beek en Klaassen. Veel minuten gemaakt, belangrijk geweest en op het bankie. Succes Kudus, ik zeg strik er om heen.

[ Voor 20% gewijzigd door Stimulate14 op 29-08-2022 14:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Ajax word bijna aan elke rechtsbuiten gelinked.

En die clubs weten precies hoeveel geld er bij Ajax is binnengekomen.
Hoop dat ze slim genoeg zijn om nee te zeggen bij een te hoge prijs
Dan maar intern opvangen, Ajax is geen Manchester United

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Niet doen, dan ga je riskeren dat Schreuder er geen zin meer in heeft.
Dit zijn geen bedragen die niet te weigeren zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Vorige week precies hetzelfde gerucht:
Kudus, die het momenteel moet doen met een rol als invaller bij Ajax, werd de afgelopen dagen serieus in verband gebracht met Everton. Echter is daar volgens technisch manager Gerry Hamstra niets van waar, waardoor de Ghanees voorlopig nog in Amsterdam blijft. Als het aan Alfred Schreuder ligt blijft Kudus komend seizoen gewoon bij Ajax voetballen.
bron: https://www.fcupdate.nl/v...er-de-toekomst-van-kudus/ (21 augustus)

Zou inderdaad erg dom als ze dat inderdaad ook nog eens doen na alles wat al weg is gegaan. 1 of 2 blessures en je zit in de sh**.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

toolkist schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Niet doen, dan ga je riskeren dat Schreuder er geen zin meer in heeft.
Dit zijn geen bedragen die niet te weigeren zijn.
Geen idee wat Schreuder hiervan vind. Antony was basis speler, Kudus in zijn ogen duidelijk niet. Misschien doet Kudus op de achtergrond erg lastig, geen idee.

Hoe dan ook, als dit gebeurd, moeten ze Unuvar echt binnenboord houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

MM99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Hoe dan ook, als dit gebeurd, moeten ze Unuvar echt binnenboord houden.
Die is al op huurbasis naar Trabzonspor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:30
Typhone schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Waaruit blijkt dat de Nederlandse jeugd verantwoordelijk is voor de successen van de Nederlandse teams in Europa? Ajax maakt pas écht stappen sinds het aan het investeren is. Bij PSV en Feyenoord is dat niet anders. De echte kartrekkers van afgelopen seizoen bij Feyenoord zijn Aursnes, Malacia, Sinisterra en Dessers geweest. Alleen Malacia is eigen jeugd.

Ik vind dat een vrij geromantiseerd beeld waarvan ik eerder denk dat de Eredivisie over de hele breedte eens wat sterker moet worden. Kijk naar dat gruwelijke verval van Vitesse op dit moment. Kijk naar een sub-par FC Utrecht. Beide clubs uit grote steden met een relatief groot stadion die zeer slecht presteren. Utrecht 14e, Vitesse 16e op de ranglijst na 4 wedstrijden. Ik denk niet dat verder komen in Europa puur afhangt van wat eigen jeugd. Het algemene niveau aan de top in NL gaat omhoog. Voor de rest vind ik het wel meevallen, al vind ik FC Twente de laatste 2 jaar wel goed presteren en denk ik dat Slot op dit moment de beste trainer van NL is.
Eens, het beste wat de Nederlandse ploegen momenteel kunnen doen is goed presteren in de Europese competities zodat het aanzien van de competitie verder om hoog gaat.

Vergeet even de bizarre bedragen van United on Antony, maar dan zul je bijvoorbeeld zien dat de"lagere" premier league teams ook sneller spelers gaan oppikken uit de Eredivisie. Denk aan uitgaande transfers buit en de top 3 tussen de 5-20 miljoen etc.

De superleague is er al een tijdje,dit is de enige manier om onze competitie Europees relevant te houden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 ... 60 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023