Naja, laten we het erop houden dat het wel tegen de 20M aan (kán!) komen voor deze spelers. Na al die jaren uit de vijver gratis, (of te dure spelers van de subtop) spelerslijsten te moeten halen is dit wel lekker. Ook gewoon een keer goed verkocht doordat een paar jaar geleden wat jongere talentvolle spelers zijn aangekocht die nu weer verkocht konden worden.
Ben benieuwd hoeveel van deze groep (de meesten nog erg jong) zullen groeien en uiteindelijk dan weer zullen opleveren. Zo ook voor de Pool Szimanski, die is dan wel gehuurd, kan je voor 10M kopen na dit seizoen als het echt wat is dan koop je hem en maak je er mooi winst op, als het niet veel is, dan koop je hem niet. Op zich gewoon goed bekeken en er lijkt (op papier) in elk geval leuk ingekocht te zijn.
Ben ook wel benieuwd naar Hanko, vooral omdat Trauner én Senesi beiden niet de snelste zijn, nu als vervanger van Senesi wel een snellere verdediger, dan kan je wellicht qua pressie net wat gemakkelijker vooruitvoetballen. Lijkt mij in elk geval een aankoop met potentie, maar ook echt passend bij de speelwijze.
De 'vervanger van Schuurs' bij Ajax lijkt mij niet helemaal in het spel te passen, of zijn voetballende (opbouwende) kwaliteiten moeten flink bijgeschaafd worden, maar lijkt me vooral een investering voor later in het seizoen om punten over de streep te trekken, of om later toch te verkopen. Het is natuurlijk niet de eerste die wordt opgesteld op zijn positie, maar wel lekker om verdedigend een wat stabielere (en snellere) kracht achter de hand te hebben dan Blind.
Blind is voetballend prima i.m.o. en als je aan het voetballen komt de eerste keuze, maar als er meer focus op verdedigen ligt, dan zou ik daar niet op durven rekenen.
[
Voor 22% gewijzigd door
jbdeiman op 19-08-2022 16:01
]