Frenkie ook niet echt toch? Er zijn al drie trainers die hem niet op zijn beste positie opstellen omdat Busquets beter is en hij staat er nu naast doordat er voor zijn alternatieve positie betere opties zijn. Hij heeft veel gespeeld maar is weinig beslissend en nooit onomstreden geweest bij een de laatste jaren zeer matig Barcelona.Harribo schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:16:
Wat ik het minste begrijp, ok, Ajax speelt CL en doet dat aardig de laatste jaren, dat trekt de aandacht .
Maar kijk nu eens de laatste jaren welke speler van Ajax werkelijk het niveau in een grotere competitie aan kan?
Alleen Frenkie eigenlijk toch? Of vergeet ik nu namen?
Maar eigenlijk zijn dat er toch bar weinig als je kijkt wat er elk jaar verkocht wordt voor grote bedragen aan de grotere competities?
Ik zou als buitenlandse topclub wel even achter mijn oren krabben voordat ik dan de portemonnee zou trekken
Maar ligt dit dan aan de spelers, of aan de verwachtingen en speelwijze van de verschillende clubs?Harribo schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:16:
Wat ik het minste begrijp, ok, Ajax speelt CL en doet dat aardig de laatste jaren, dat trekt de aandacht .
Maar kijk nu eens de laatste jaren welke speler van Ajax werkelijk het niveau in een grotere competitie aan kan?
Alleen Frenkie eigenlijk toch? Of vergeet ik nu namen?
Maar eigenlijk zijn dat er toch bar weinig als je kijkt wat er elk jaar verkocht wordt voor grote bedragen aan de grotere competities?
Ik zou als buitenlandse topclub wel even achter mijn oren krabben voordat ik dan de portemonnee zou trekken
Simpele voorbeelden hierin:
De Ligt en De Jong, spelen in een ander team en hebben andere opdrachten als bij Ajax. Dan blijkt dat zij het in die positie een stuk lastiger hebben.
Ik denk echt dat beide spelers, maar ook Ziyech bijvoorbeeld echt wel de kwaliteiten hebben, maar niet de spelers om zich heen met dezelfde speelwijze/ opdrachten als bij Ajax het geval was.
Daarbij zijn veel aankopen denk ik te veek statistiek gebaseerd tegenwoordig, waarbij verminderd wordt gekeken naar een heel specifiek plaatje wat bij de (gewenste) speelwijze van een club/ team past.
Oh deze gast heeft veel verovering van de bal, weinig balverlies en sneeuwt Europees niet onder. Daarbij wint hij veel kopduels en wordt er niet uitgerend.
Klinkt op papier als een topper, dus kopen. Wanneer je zo'n speler die van de club komt waar die is opgeleid, daarbij ook heel jong is, dus eigenlijk gewoon een groot talent koopt geef je daar i.m.o. geen 80 miljoen aan uit. Misschien 40 tot 50 (in de huidige markt) zodat je hem ook nog met winst kan verkopen, of weinig verlies maakt wanneer het minder goed valt allemaal. Je weet als je zo'n jonge vent haalt dat de kans heel groot is dat deze weer zal vertrekken, speculeren op een net zo exorbitant bedrag later is ook in de huidige markt een enorme gok. Zoveel spelers verhuizen niet voor 100+ miljoen van club, dat gaat of om de buitencategorie of om clubs in paniek voor een bepaalde positie.
De Ligt is/ was een enorm talent voor zijn leeftijd en heeft dat ook laten zien bij Ajax. Juventus koopt hem, vanwege die status, maar is qua spelopvatting en speelwijze waarin De Ligt het goed heeft gedaan compleet anders. Er worden heel andere dingen verwacht waar hij niet zo goed mee overweg lijkt te kunnen. (Komt wellicht nog, al betwijfel ik dat)
Maar ja, hij deed het zo leuk op Europees niveau. I.m.o is er maar één manier om het goed te doen en blijven doen als club/ trainer wat dat betreft. Je kiest de spelers bij je gewenste speelstijl of past de speelstijl aan op wat je beschikbaar hebt. In het eerste geval kost het soms wat meer tijd, en zul je spelers dit aan moeten leren. Daar heb je de juiste spelers (die dit kunnen aanleren) voor nodig maar ook een staf die dit goed kan overbrengen.
Vergeet niet dat het een heel bewuste keuze van De Ligt was en hij dat vooraf ook wist. Hij wilde bij Juventus het 'echte verdedigen' verbeteren. Of dat zijn dynamiek gekost heeft durf ik niet te zeggen, die mocht hij bij Juventus überhaupt niet laten zien.
Nu eerst maar eens de basis veroveren bij Bayern voordat we kunnen zien waar hij staat.
Nu eerst maar eens de basis veroveren bij Bayern voordat we kunnen zien waar hij staat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik draai hem graag om. Wanneer je als club dergelijke bedragen voor een speler neerlegt mag je wel verwachten dat je daadwerkelijk een basisplaats en een beetje krediet in gedachten hebt voor zo'n speler.ElPaco schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:22:
De Ligt is nog jong, maar als je voor 80 miljoen verkocht wordt mag er toch echt wel verwacht worden dat je er meteen staat, met alle respect.
Ik ben het met @Harribo eens.
Elke speler moet z'n plek vinden en kan wat onwennig starten, daar heeft een aankoopbedrag geen invloed op. Hooguit in negatieve zin dat de druk hoger is en men kritischer kijkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar de Ligt wist die dingen wel voor hij ging? Wie er verder centraal achterin stond en hoe er van je verwacht wordt te verdedigen in Italië?autje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:32:
[...]
De Ligt kan er niets aan doen dat een club 80 miljoen voor hem uitgeeft. Mensen die verwachten dat iemand er dan meteen staat kijken alleen naar dat bedrag, en niet naar bijvoorbeeld wat er op dat moment achterin centraal stond bij Juventus. Maar volgens mij heeft hij het toch bijhoorlijk goed opgepakt, en was één van de beste verdedigers in de Serie A. Het grote probleem is dat hij daar zijn dynamiek heeft afgeleerd, want je wordt in Italië alleen beoordeeld op puur verdedigen, en dat is ook de enige opdracht die je krijgt. Achteraf niet de beste keuze geweest om daar naartoe te gaan.
Je hebt zelf toch ook wel invloed op naar welke club je gaat? Depay heeft daar bijvoorbeeld ook een fout in gemaakt, Wijnaldum deed dat beter toen hij naar Newcastle ging (en slechter toen hij naar PSG ging).
Ook dat was een heel bewuste keuzeElPaco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:34:
[...]
Maar de Ligt wist die dingen wel voor hij ging? Wie er verder centraal achterin stond en hoe er van je verwacht wordt te verdedigen in Italië?
Je hebt zelf toch ook wel invloed op naar welke club je gaat? Depay heeft daar bijvoorbeeld ook een fout in gemaakt, Wijnaldum deed dat beter toen hij naar Newcastle ging (en slechter toen hij naar PSG ging).
Geruchten gaan dat Kudus verhuurd wordt aan Everton met optie tot koop. Mag toch hopen dat dat niet waar is en dat Schreuder heel snel in gaat zien dat dit gewoon een prima 12e man voor ons is.
Vorig jaar wel, maar nu staan zelfs Klaassen en Berghuis ernaast een zitten er waarschijnlijk nog voor op de bank.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat dus nergens op slaat. Kudus speelde goed in oefenwedstrijden, ook als ie op allerlei onzin plekken neer werd gezet. Scoort als ie invalt tegen PSV. Terwijl Berghuis en Klaassen nog niks hebben laten zien.Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:00:
Vorig jaar wel, maar nu staan zelfs Klaassen en Berghuis ernaast een zitten er waarschijnlijk nog voor op de bank.
Klaassen en Berghuis hebben heel veel meer laten zien in de jaren hiervoor. Kudus niet en het feit dat ze bij de oefenwedstrijden hem wat meer geprobeerd hebben maakt niet dat ineens de hiërarchie volledig omgedraaid is.
Hoewel ik wil van hem gecharmeerd ben kan ik het begrijpen als men hem laat gaan. Ook zijn blessuregevoeligheid is een risicofactor.
Hoewel ik wil van hem gecharmeerd ben kan ik het begrijpen als men hem laat gaan. Ook zijn blessuregevoeligheid is een risicofactor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je weet toch wie zijn zaakwaarnemer was?ElPaco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:34:
[...]
Maar de Ligt wist die dingen wel voor hij ging? Wie er verder centraal achterin stond en hoe er van je verwacht wordt te verdedigen in Italië?
Nee, maar als ik 1x zou mogen gokken dan is het diegene die nu niet meer (als persoon) zijn zaakwaarnemer is
Ik had het over Obispo en niet over Hoever.Exo81 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:15:
[...]
De plank niet misgeslagen? Hun kersverse RB Hoever is al terug gezet naar jong psv omdat hij niet voldoet en de rest is al niet veel beter...
Maar jaren hiervoor zeggen niks. Het gaat om nu en de toekomst. En die zie ik voor Kudus meer dan voor 2 (bijna) 30-ers.Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:15:
Klaassen en Berghuis hebben heel veel meer laten zien in de jaren hiervoor. Kudus niet en het feit dat ze bij de oefenwedstrijden hem wat meer geprobeerd hebben maakt niet dat ineens de hiërarchie volledig omgedraaid is.
Wat natuurlijk wel meespeelt is mijn mening dat we nog steeds teveel oudere spelers hebben. Dus ik heb dan liever dat Klaassen of Berghuis vertrekt, dan dat Kudus gaat.
Jaren ervoor zeggen alles, dat noemen we ervaring en daar is het huidige succes mee begonnen.toolkist schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:28:
[...]
Maar jaren hiervoor zeggen niks. Het gaat om nu en de toekomst. En die zie ik voor Kudus meer dan voor 2 (bijna) 30-ers.
Wat natuurlijk wel meespeelt is mijn mening dat we nog steeds teveel oudere spelers hebben. Dus ik heb dan liever dat Klaassen of Berghuis vertrekt, dan dat Kudus gaat.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat er wel een hoop nestors rond lopen onderhand. Eigenlijk had ik ergens wel verwacht dat Berghuis verder zou gaan kijken nu de kans op basis nog kleiner wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Berghuis naar PSV nu Madueke een poosje stuk is? Meer kans op basis (en hopelijk na woensdag ook CL).Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:33:
[...]
Jaren ervoor zeggen alles, dat noemen we ervaring en daar is het huidige succes mee begonnen.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat er wel een hoop nestors rond lopen onderhand. Eigenlijk had ik ergens wel verwacht dat Berghuis verder zou gaan kijken nu de kans op basis nog kleiner wordt.
Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:15:
offtopic:
Nee joh.
Dat gaat alleen op voor spelers als Gakpo, die altijd spelen wanneer ze fit zijn…
Dat geneuzel over blessuregevoeligheid van sommige spelers gaat echt nergens over. Word je altijd opgesteld en ben je een bepalende, aanvallende speler die daardoor logischerwijs sowieso meer ‘klappen’ te verduren krijgt dan een ‘veilige’ speler… ‘blessuregevoelig’. Pfff.
Een beetje geneuzel.
Ik denk dat jij gewoon gelijk hebt dat de hiërarchie (en daarmee reputatie, bewezen kwaliteiten) veel belangrijker is, en dat hij zich eerst eens op langere termijn zou moeten bewijzen. Maar waar en wanneer, dat vertelt het verhaal nog niet.
Misschien wil Schreuder hem een kans geven, maar dan heeft de club (lees: TD) daar wellicht invloed op? Wellicht om de prijs op te drijven… de vraag naar Berghuis en Klaassen zal niet zo groot zijn in het buitenland, en voor Ajax’ ambities zijn ze (bewezen) goed genoeg.
Nee joh.
Dat gaat alleen op voor spelers als Gakpo, die altijd spelen wanneer ze fit zijn…

Dat geneuzel over blessuregevoeligheid van sommige spelers gaat echt nergens over. Word je altijd opgesteld en ben je een bepalende, aanvallende speler die daardoor logischerwijs sowieso meer ‘klappen’ te verduren krijgt dan een ‘veilige’ speler… ‘blessuregevoelig’. Pfff.
Een beetje geneuzel.
Ik denk dat jij gewoon gelijk hebt dat de hiërarchie (en daarmee reputatie, bewezen kwaliteiten) veel belangrijker is, en dat hij zich eerst eens op langere termijn zou moeten bewijzen. Maar waar en wanneer, dat vertelt het verhaal nog niet.
Misschien wil Schreuder hem een kans geven, maar dan heeft de club (lees: TD) daar wellicht invloed op? Wellicht om de prijs op te drijven… de vraag naar Berghuis en Klaassen zal niet zo groot zijn in het buitenland, en voor Ajax’ ambities zijn ze (bewezen) goed genoeg.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De één heeft wat sneller last van pijntjes dan de ander, dat is bekend. En wanneer je al met regelmaat uitgeschakeld bent is het ook een stuk lastiger om je te bewijzen.Ramzzz schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:56:
[...]
[ot]Nee joh.
Een beetje geneuzel.
[/quote]Ik denk dat jij gewoon gelijk hebt dat de hiërarchie (en daarmee reputatie, bewezen kwaliteiten) veel belangrijker is, en dat hij zich eerst eens op langere termijn zou moeten bewijzen. Maar waar en wanneer, dat vertelt het verhaal nog niet.
We kunnen er alleen maar gissen, het enige wat ik begreep is dat Schreuder het nog niet echt in hem ziet zitten nu.
Het kan overigens net zo goed een wens van Kudus zelf zijn, in de zoektocht naar meer speeltijd maar een stap maken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[/quote]Ramzzz schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:56:
Schreuder vindt Kudus niet geschikt voor op het middenveld, om een of andere reden, en wil hem eigenlijk dus alleen als aanvaller gebruiken.
Vitesse is een degradatiekandidaat dit seizoen?
Na 45 minuten (+ een beetje) al op 0-2 achterstand tegen Heerenveen, in eigen huis.
Na 45 minuten (+ een beetje) al op 0-2 achterstand tegen Heerenveen, in eigen huis.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Vitesse, het ADO van de eredivisie?Quad schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:41:
Vitesse is een degradatiekandidaat dit seizoen?
Vanuit Ajax kort antwoord op transfergerucht Mohammed Kudus: er heeft zich geen club officieel gemeld in Amsterdam. Ajax wil de Ghanese middenvelder ook niet kwijt. #Ajax
— Freek Jansen (@Freek_JansenVI) 20 augustus 2022
Beetje rare redenatie vind ik dat, het is niet de speler zelf die 80 miljoen gevraagd heeft hé. Het is Juventus die ingeschat heeft dat hij dat waard is.ElPaco schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:22:
De Ligt is nog jong, maar als je voor 80 miljoen verkocht wordt mag er toch echt wel verwacht worden dat je er meteen staat, met alle respect.
Volgens mij was het meer tactisch dan wel/niet kunnen verdedigen. Weet nog wel, 1e wedstrijd De Ligt dekt door naar de middenlijn zoals bij Ajax gebruikelijk is, rest van z'n team staat te kijken 'wat doe jij nou?'ElPaco schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:22:
weten jullie nog toen ze ambities hadden bij Vitesse
Kampioen van de KKD volgend jaar, dat telt toch ook?Deadsy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:21:
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 20-08-2022 18:23 ]
Binnen 5 jaar kampioen toch? Volgens mij is die 5 jaar al een paar keer verstreken ondertussen..Deadsy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:21:
Tomorrow is not today!
Haha ik was ooit vitesse fan, in de tijden van Machlas, Sikora, v Hooijdonk, etc.
Daarna kwam die Rus en tot overmaat van ramp hebben zelfs een tijdje Rutten als trainer aangesteld. De liefde was meteen bekoeld. Ik hoop dat ze degraderen. Hun financiele en sportieve huishouding is eredivisie-onwaardig.
Daarna kwam die Rus en tot overmaat van ramp hebben zelfs een tijdje Rutten als trainer aangesteld. De liefde was meteen bekoeld. Ik hoop dat ze degraderen. Hun financiele en sportieve huishouding is eredivisie-onwaardig.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Je gaat door voor de koelkast!ElPaco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Nee, maar als ik 1x zou mogen gokken dan is het diegene die nu niet meer (als persoon) zijn zaakwaarnemer is
Dan weet je ook waarom hij bij Juventus terechtkwam.
Waar kennen we dat van?PolarBear schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:03:
Die Scherpen ziet er bij zijn eerst Vitesse wedstrijd ook niet bijster goed uit.
Ding is wel, ik kijk zelf nooit Serie A, maar als ik de shit op Reddit een beetje mag geloven, dan was de Ligt het afgelopen jaar wel zo'n beetje de beste verdediger van Juventus en een van de beste in de Serie A. Dan kan je je afvragen of hij echt zo'n enorm slechte keuze heeft gemaakt?ElPaco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:34:
[...]
Natuurlijk was het met Bonnuci en Chellini niet zo eenvoudig om een basisplaats te krijgen, maar volgens mij heeft het uiteindelijk best ok uitgepakt? Bedoel ook het feit dat Bayern 80m voor hem neerlegt geeft wel aan dat hij niet zo enorm stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling denk ik?
Ik volg de serie ook niet echt, maar als je met Chiellini op het veld hebt gestaan, ga je meer ontwikkeling doormaken als verdediger dan waar dan ook. Absolute eindbaas.Snowdog schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:56:
[...]
Ding is wel, ik kijk zelf nooit Serie A, maar als ik de shit op Reddit een beetje mag geloven, dan was de Ligt het afgelopen jaar wel zo'n beetje de beste verdediger van Juventus en een van de beste in de Serie A. Dan kan je je afvragen of hij echt zo'n enorm slechte keuze heeft gemaakt?
Natuurlijk was het met Bonnuci en Chellini niet zo eenvoudig om een basisplaats te krijgen, maar volgens mij heeft het uiteindelijk best ok uitgepakt? Bedoel ook het feit dat Bayern 80m voor hem neerlegt geeft wel aan dat hij niet zo enorm stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling denk ik?
Dat was toch juist ook een van de redenen dat De Ligt voor Juventus had gekozen?Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:21:
[...]
Ik volg de serie ook niet echt, maar als je met Chiellini op het veld hebt gestaan, ga je meer ontwikkeling doormaken als verdediger dan waar dan ook. Absolute eindbaas.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En toen gingen ze hem op links zetten.Bossie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:26:
[...]
Dat was toch juist ook een van de redenen dat De Ligt voor Juventus had gekozen?
Zeer lekker als jonge speler bij een nieuwe club wanneer je links in het centrum mag spelen. Een plek waar je geen ervaring hebt.
Tja, hadden ze hem 20% extra moet betalen als compensatie omdat hij niet op rechts kon spelen ?Deadsy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:28:
[...]
En toen gingen ze hem op links zetten.
Zeer lekker als jonge speler bij een nieuwe club wanneer je links in het centrum mag spelen. Een plek waar je geen ervaring hebt.
Het is niet optimaal, maar veel verschil moeten dat niet maken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
*knip*DirtyBird schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:29:
Haha ik was ooit vitesse fan, in de tijden van Machlas, Sikora, v Hooijdonk, etc.
Niet op de man gaan spelen aub.
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2022 20:50 ]
Antony lijkt alvast de kont tegen de krib te gooien, het zal eens niet meer die figuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
*knip*
Quote en reactie verwijderd.
Quote en reactie verwijderd.
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2022 20:51 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Oef geweldig doelpunt van Cambuur.
⏩ PVOutput☀️
Kanonnen heeft Fortuna alleen maar van die lompe varkens voorin lopen? Bij elke fatsoenlijke scheids is dit rood voor Gladon
Je kan natuurlijk stellen dat je een club in goede en slechte tijden steunt als supporter maar als je het echt niet eens bent met het beleid, de club steeds verder van jou afstaat en je per slot van rekening dan ook nog Russische eigenaren hebt ofzo, waardoor het je allemaal niet aanstaat moet je dan nog supporter blijven?
Ik kan in die zin goed begrijpen dat iemand een club 'in de steek laat' als supporter. Heb zelf die neiging bij Feyenoord nooit zo gehad, was natuurlijk ook wanbeleid maar niet zo gek als bij Vitesse het geval is of wellicht was, ik volg dat niet zo nauw van Vitesse. Maar als Feyenoord door Russen was overgenomen alleen spelers ging huren, totaal andere dingen doet dan eigenlijk goed is voor de club zou de 'liefde' wel bekoelen. Niet om het helemaal op te geven ofzo, maar dan ga je het toch minder volgen en wordt je er allemaal minder enthousiast van.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2022 20:51 . Reden: Quote aangepast ]
Of het is gewoon zo afgesproken omdat er bv al een nieuw bod ligt? Gebeurt zo vaak dat de betreffende speler dan niet speelt.Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:39:
Antony lijkt alvast de kont tegen de krib te gooien, het zal eens niet meer die figuren.
Seuntjes had van mij daar ook wel met rood beloond mogen worden, wat een achterlijke tackle als je nog niet bijna bij de bal komt
Ja en uiteindelijk ben ik supporter van goed en aantrekkelijk voetbal. Ik vind dat Ajax dat op dit moment het beste doet van alle NL teams incl gezond financieel beleid.jbdeiman schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:55:
[...]
Je kan natuurlijk stellen dat je een club in goede en slechte tijden steunt als supporter maar als je het echt niet eens bent met het beleid, de club steeds verder van jou afstaat en je per slot van rekening dan ook nog Russische eigenaren hebt ofzo, waardoor het je allemaal niet aanstaat moet je dan nog supporter blijven?
Ik kan in die zin goed begrijpen dat iemand een club 'in de steek laat' als supporter. Heb zelf die neiging bij Feyenoord nooit zo gehad, was natuurlijk ook wanbeleid maar niet zo gek als bij Vitesse het geval is of wellicht was, ik volg dat niet zo nauw van Vitesse. Maar als Feyenoord door Russen was overgenomen alleen spelers ging huren, totaal andere dingen doet dan eigenlijk goed is voor de club zou de 'liefde' wel bekoelen. Niet om het helemaal op te geven ofzo, maar dan ga je het toch minder volgen en wordt je er allemaal minder enthousiast van.
Daarnaast hoop ik wel dat Feyenoord weer het niveau haalt dat het echt weer kan concurreren met ajax zoals in de jaren 90 en begin 21e eeuw. Dat is wat mij betreft een stukje voetbalgeschiedenis/cultuur (niet voor niks 'de klassieker') wat al jarenlang een beetje een showelement is, maar nooit serieus. De echte strijd voert ajax tegen psv (en af en toe een uitschieter als az).
Niet trainen om gesprekken te forceren? Lijkt me niet echt afgesproken.toolkist schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:59:
[...]
Of het is gewoon zo afgesproken omdat er bv al een nieuw bod ligt? Gebeurt zo vaak dat de betreffende speler dan niet speelt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je weet toch helemaal niet of dat het geval is? Die Romano heeft ook genoeg dingen verkeerd.Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:23:
[...]
Niet trainen om gesprekken te forceren? Lijkt me niet echt afgesproken.
Wat is dat Fortuna een smerige ploeg zeg. Die nr 21 had er best met rood af gemogen, wederom totaal geen intentie om de bal te spelen alleen om die speler zo hard mogelijk te raken.
Gelukkig straft Cambuur het dan maar zelf hard af met een paar prima doelpunten
Gelukkig straft Cambuur het dan maar zelf hard af met een paar prima doelpunten
[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 20-08-2022 20:34 ]
Geweldige goals vanavond, heerlijk.
⏩ PVOutput☀️
Prijsschieten voor een dubbeltje.. 4x aanleggen, 4x heerlijk binnen en allemaal van buiten de 16Quad schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:37:
Geweldige goals vanavond, heerlijk.
Wie is Romano? Ik las het gewoon op een voetbalsite als nieuwsbericht.toolkist schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:32:
Je weet toch helemaal niet of dat het geval is? Die Romano heeft ook genoeg dingen verkeerd.
Edit:
Ah blijkbaar is het een citaat geweest en hebben ze daar een heel artikel van gemaakt. Inderdaad nog maar wat zout erover dan.
[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2022 20:50 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
3 jaar zelfs, Jordania had het over 2013. Misschien bedoelde hij 2023 in de KKD, want dit gaat nergens meer over. Ik ben dit jaar dan maar voor AZSydney08 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:27:
[...]
Binnen 5 jaar kampioen toch? Volgens mij is die 5 jaar al een paar keer verstreken ondertussen..

Een of andere Italiaanse journalist die redelijk vaak als 1 van de eersten bericht over definitieve transfers, maar ook heel vaak mis zit.Gonadan schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:48:
[...]
Wie is Romano? Ik las het gewoon op een voetbalsite als nieuwsbericht.
Edit:
Ah blijkbaar is het een citaat geweest en hebben ze daar een heel artikel van gemaakt. Inderdaad nog maar wat zout erover dan.
Prachtig dat geschuif met het magneetbord.
⏩ PVOutput☀️
Dik verdiende overwinning voor Emmen hoor. Fraser kan de strijd aan met Kuyt en ten Hag voor het eerste ontslag. Als je van Seumeren ziet is hij er al weer klaar mee.
Je vergeet Letsch.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:12:
Dik verdiende overwinning voor Emmen hoor. Fraser kan de strijd aan met Kuyt en ten Hag voor het eerste ontslag. Als je van Seumeren ziet is hij er al weer klaar mee.
Die staat maandag op straat. Veel supporters ook bij het stadion die kwaad waren.
Zou Ronaldo niets zijn voor Ajax om het plotselinge vertrek van Antony op te vangen.
Ze voldoen aan zijn belangrijkste eis, CL voetbal
Tuurlijk niet. Past totaal niet in het team. Lekker naar Sporting Portugal terug laten gaan, waar ie ook ooit z'n carrière begonnen is.Deadsy schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:50:
Zou Ronaldo niets zijn voor Ajax om het plotselinge vertrek van Antony op te vangen.
Kan ie daar groepsfase CL doen, niet doorgaan, en dan na het WK stoppen
Het zou zomaar kunnen gebeuren, maar ik heb niet het idee dat het iets zou opleveren. Er zit helemaal niets in de ploeg op het moment.Typhone schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:19:
[...]
Je vergeet Letsch.
Die staat maandag op straat. Veel supporters ook bij het stadion die kwaad waren.
Mar de coach voetbalt volgens mij ook niet naar het kunnen van de spelers. Het kan toch niet zo zijn dat al die spelers een aantal maten minder zijn dan die van de tegenstanders waar ze al tegen hebben gespeeld. Je moet alleen de spelers dan wel goed benutten.ParaDroid2 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 07:00:
[...]
Het zou zomaar kunnen gebeuren, maar ik heb niet het idee dat het iets zou opleveren. Er zit helemaal niets in de ploeg op het moment.
En er lijkt geen lijn in te zitten en ik betwijfel of die er wel is of komt op korte termijn.
Denk ook dat een van de makken van Vitesse te maken heeft met het vele huren van de spelers, echt eigen worden ze niet en als het je sterkhouders zijn gaan die snel weer weg en kan je opnieuw beginnen. Lijkt me heel lastig. Zou ze misschien gemakkelijker afgaan wanneer ze meer huren met koopoptie, zodat ze wanneer een speler het goed doet deze langer vast kunnen houden en gaan bouwen met nieuwe een nieuwe spelersgroep en wat vaste waarden.
Daar zit ook wel wat in, gisteren stonden er eigenlijk 8 á 9 verdedigend ingestelde veldspelers opgesteld (Manhoef speelde vorig jaar geregeld linksback, nu aanvallend middenveld, dus daar kun je over discussiëren). Dat levert op dat er nauwelijks kansen worden gecreëerd, maar verdedigend is het ook los zand, terwijl je met zo'n opstelling anders zou verwachten.jbdeiman schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 07:54:
[...]
Mar de coach voetbalt volgens mij ook niet naar het kunnen van de spelers. Het kan toch niet zo zijn dat al die spelers een aantal maten minder zijn dan die van de tegenstanders waar ze al tegen hebben gespeeld. Je moet alleen de spelers dan wel goed benutten.
Ondertussen gaan de geruchten dat de eigenaren van Man Utd in 'paniek' zijn en Ten Hag Frenkie de Jong, Anthony en Gakpo mag halen... dat wordt een lekkere cash injectie voor de Eredivisie
Het lijkt mij niet dat ze Antony en Gakpo halen. Ajax verwacht een dezer dagen een bod nabij de 100 miljoen en dat zullen ze vast wel gaan accepteren. Een bizar bedrag wat je absoluut niet kan weigeren.toolkist schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:16:
Ondertussen gaan de geruchten dat de eigenaren van Man Utd in 'paniek' zijn en Ten Hag Frenkie de Jong, Anthony en Gakpo mag halen... dat wordt een lekkere cash injectie voor de Eredivisie
Ziyech zouden ze dan een jaar willen horen met optie tot koop, weet niet wat hij zou moeten kosten, 25 miljoen fzo?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Misschien moeten ze eens daar een duidelijke tactiek en speelstijl gaan ontwikkelen.toolkist schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:16:
De eigenaren denken dat goed spelen te koop is met geld. Dat dat niet altijd zo is, bewijzen de afgelopen wedstrijden van man utd wel.
Ajax wordt in ieder geval rijk dan
Ik zie het prima gebeuren hoor, Gakpo voor links en Anthony voor rechts. Op links heb je nu Rashford die niks brengt en op rechts Sancho die ook niks laat zien.Gynnad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Het lijkt mij niet dat ze Antony en Gakpo halen. Ajax verwacht een dezer dagen een bod nabij de 100 miljoen en dat zullen ze vast wel gaan accepteren. Een bizar bedrag wat je absoluut niet kan weigeren.
Ziyech zouden ze dan een jaar willen horen met optie tot koop, weet niet wat hij zou moeten kosten, 25 miljoen fzo?
Of Gakpo en Anthony dat wel kunnen betwijfel ik, maar laat Man Utd maar 2x de hoofdprijs betalen... Is alleen maar goed voor het Nederlands voetbal, er is geen club die meer gaat betalen dan Man Utd in deze paniek situatie.
Is er een doorverkoop percentage bedongen op Frenkie de Jong?toolkist schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:16:
Niks zo mooi als Premier League clubs in paniek!
En dan denken dat Antony en Gakpo de oplossing gaat zijn is nog het mooiste.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-08-2022 10:08 ]
Anthony speelt al niet mee vandaag. Kan zomaar hard gaan.
€90m+, wat bonussen erbij en strik er omheen, gelijk ziyech halen dan
€90m+, wat bonussen erbij en strik er omheen, gelijk ziyech halen dan
Zonde. In mijn optiek hebben we er nog onvoldoende plezier van kunnen hebben, ik vind het zeker een half jaar te vroeg.
Ziyech ben ik ook sceptisch over. Die vond ik fantastisch toen hij er was, dus dat kan alleen maar tegen vallen. De back waar hij chemie mee had is er niet meer en de huidige back lijkt überhaupt nog aan enige chemie te moeten beginnen. Maar goed, wie anders.
Ziyech ben ik ook sceptisch over. Die vond ik fantastisch toen hij er was, dus dat kan alleen maar tegen vallen. De back waar hij chemie mee had is er niet meer en de huidige back lijkt überhaupt nog aan enige chemie te moeten beginnen. Maar goed, wie anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De back waarmee Ziyech chemie had was ook maar een zeer beperkte speler, met name qua verdedigen.
Het is ook niet dat Ziyech of Antony hem nodig hadden, maar andersom was dat overduidelijk wel het geval.
Het is ook niet dat Ziyech of Antony hem nodig hadden, maar andersom was dat overduidelijk wel het geval.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Wat mij bijstaat was dat Dest en Ziyech een prima chemie hadden, doordat Dest veel vaker diep ging over rechts en dus voor afleiding/ruimte voor Ziyech zorgde. Maar dat kan ik echt helemaal verkeerd hebben.Gonadan schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:09:
Zonde. In mijn optiek hebben we er nog onvoldoende plezier van kunnen hebben, ik vind het zeker een half jaar te vroeg.
Ajax loopt Ziyech al te 'teasen' met een filmpje van zijn goal tegen Sparta op de socials.
Die gaat wel komen.
Die gaat wel komen.
Mij staat juist bij dat het met Mazraoui goed zat en Dest juist vaak de weg kwijt was en verkeerd liep. Maar Dest vond ik een overgewaardeerde (met name door zichzelf) egotripper dus wellicht ben ik niet helemaal objectief.toolkist schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:17:
[...]
Wat mij bijstaat was dat Dest en Ziyech een prima chemie hadden, doordat Dest veel vaker diep ging over rechts en dus voor afleiding/ruimte voor Ziyech zorgde. Maar dat kan ik echt helemaal verkeerd hebben.
Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een kwestie van afspraken maken en die nakomen. De back moet er in feite meestal overheen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kluivert en Schone schijnen ook weer terug te komen...dutchgio schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:20:
Ajax loopt Ziyech al te 'teasen' met een filmpje van zijn goal tegen Sparta op de socials.
Die gaat wel komen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voor zover ik weet 2%.Typhone schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:08:
[...]
Is er een doorverkoop percentage bedongen op Frenkie de Jong?
Bassey erin en daardoor verhuist Blind naar linksachter en zit Wijndal op de bank. Berghuis als rechtsvoor de vervanger van Antony.Exocet schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:21:
Dus inderdaad geen Antony bij de selectie.
[Afbeelding]
Tsja, kan er wel mee leven. In tegenstelling tot de meeste in dit topic ben ik nog wel fan van Blind, alleen jammer dat daardoor Wijndal op de bank moet zitten.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Sorry hoor Antony voelt zich niet 100% om te spelen voor Ajax. Doe hem maar aub weg, wat een jankerd.
Wel fijn zo'n coach die je kunt verstaan.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Voor degene die er al helemaal klaar voor zitten, nog even geduld. Wedstrijd start een kwartier later door een medisch noodgeval op de tribune (zou het Antony zijn die weer door Tadic het veld op wordt getrokken terwijl hij overduidelijk bijna dood is? ).
Zeker als je boven de 80 miljoen kan krijgen.Dwight84 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:25:
Sorry hoor Antony voelt zich niet 100% om te spelen voor Ajax. Doe hem maar aub weg, wat een jankerd.
Ik snap niet waarom Ajax dit weigert, dit bedrag krijg je nooit meer.
Ajax kan wel goed zaken doen (zeker t.o.v. ons Arsenal), dus wellicht verdienen ze uiteindelijk toch een flink bedrag aan hem.
Aftrap begonnen, het blijft toch een mooi stadion!
Ik kan ook alleen maar afgaan op wat ze op tv zeggenQuad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:35:
Mooie shirts, design komt mij bekend voor.
@ElPaco kort kwartiertje dan!
Persoon op de tribune is blijkbaar paar minuten geleden al afgevoerd per ambu, dus konden ze beginnen
Dat design is inderdaad gejat door PSV. Sparta had dat namelijk al in 1900, toen PSV nog niet eens bestondQuad schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:35:
Mooie shirts, design komt mij bekend voor.
@ElPaco kort kwartiertje dan!

edit: oud plaatje ook van toen, is wel zwart wit
[ Voor 16% gewijzigd door Krukar op 21-08-2022 14:41 ]
Toont maar weer aan dat je beter in een stadion kan zitten als je iets gebeurd. Tenminste laten we hopen dat de man (dat gaf de commentator aan) er weer goed bovenop komt.ElPaco schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:37:
[...]
Ik kan ook alleen maar afgaan op wat ze op tv zeggen
Persoon op de tribune is blijkbaar paar minuten geleden al afgevoerd per ambu, dus konden ze beginnen
Was gewoon een penalty? haha
Gaat gewoon met zijn arm naar de bal
[ Voor 40% gewijzigd door Dwight84 op 21-08-2022 14:41 ]
Meh tikkie terug naar de keeper.
⏩ PVOutput☀️
Voor wat?Dwight84 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:40:
Was gewoon een penalty? haha
Actie in het begin, Bergwijn wilde een pass geven en kwam op de arm van de sparta verdediger. Verdediger ging opzettelijk met de arm naar de bal. VAR heeft niet eens gekeken.
Timber ging zelf ook lekker toch?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Geen buitenspel is, dan is het toch wel een penalty?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023