Ramzzz schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:38:
Zowel Benitez als Drommel als Mvogo zijn op zich prima keepers, zolang ze maar een vorm van ‘basis’ zelfvertrouwen hebben. En dat uitstralen op de bepalende momenten en niet inzakken na een fout.
Die keepers zijn er best, Drommel heeft dat gewoon niet, die lijkt meestal juist direct mentaal in te storten na een fout (die
elke keeper vroeg of laat maakt).
Dan kun je hem het beste wisselen (voor het team), gevolg is dat je elk restje zelfvertrouwen in op dat moment (bij sommigen) helemaal totaal om zeep helpt.
Persoonlijk heb ik net zo graag een keeper die de uitstraling heeft van een Ed de Goeij, als hij het doel maar overtuigend schoon houdt.
Een keeper zoals Noppert vind ik dan gewoon uiterst solide ogen. Die oogt onverstoorbaar.
Benitez staat er (bij PSV) net, en zal best goed gaan draaien, kwestie van meters maken.
Ik maak me in elk geval nog geen zorgen, ik heb ‘m ook vrij veel goed zien doen.
Maar het blijft een onbegrijpelijke blunder op dit niveau.
Shit happens.
Zeker, de uitstraling zegt niet alles maar helpt wel een boel, daar vind ik Cillessen (vind ik gewoon echt een goede keeper, behalve bij strafschoppen) een voorbeeld van. Je hebt als aanvaller gewoon niet zoiets dat je daar 'bang van wordt' zeg maar, hij oogt onzeker (dat is denk ik vooral zijn uitstraling en niet dat hij ook echt onzeker is) waardoor je als aanvaller het gevoel hebt dat er iets te halen valt.
Bij Drommel ontstaat die uitstraling vooral na een fout en blijft hij die even houden (paar wedstrijden), als het een paar weken goed gaat straalt hij weer meer zekerheid uit, dit lijkt mij wel te trainen. Lastige blijft volgens mij dat hij veel met zijn voeten keept, hij kan dus goed meevoetballen, maar is minder sterk met zijn handen/ armen.
Noppert lijkt onverstoorbaar en heeft met zijn lengte ook al een voordeel, want er staat echt iemand. Daarbij meenemend dat zijn reflexen ook in orde zijn zou ik daar als aanvaller niet graag tegenover komen te staan. Je scoort lastig bij hem voorlopig en t.a.v. Drommel is hij een laatbloeier, maar lijkt hij wel meer een echte keeper ipv een voetballer die keept.
Alle voetballers maken fouten alleen fouten die tot een goal (of gevaarlijke situatie voor het eigen goal) leiden vallen gewoon meer op dan fouten die een aanvaller maakt. Voor een back valt dat vaak minder snel op dan een centrale verdediger omdat het aan de zijkant van het veld gebeurt en vaak weer hersteld kan worden. Bij een keeper is het 9 van de 10 maal een goal, dus dat blijft wel hangen en is ook in de cijfers terug te zien op het scorebord.
Mooi voorbeeld daarbij:
- Maait een aanvaller over de bal heen lacht iedereen hem uit;
- Maait een verderdiger over de bal heen scheld iedereen hem verrot
Dit zie je op de velden ook gewoon echt terug, de fout (over de bal heen schoppen) is hetzelfde, maar waar de een leidt tot geen kans/ doelpunt voor, leidt de andere tot een kans/ doelpunt tegen. En dat blijkt altijd zwaarder te wegen.