[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 337 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.258 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:28

Superkiwi

Hoi doei

Als jullie 'm niet willen, kom maar deze kant op Peter!

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2023 15:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:52
ephymerous schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:26:
[...]

:o

Ik heb echt genoten van het seizoen dat Bosz Ajax trainde, ondanks de lege prijzenkast :)
Die Europese wedstrijden waren om je vingers bij af te likken. De poulefase ook ongeslagen doorgekomen als ik me goed herinner. Nee, het was echt een mooi seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DeKever schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Die Europese wedstrijden waren om je vingers bij af te likken. De poulefase ook ongeslagen doorgekomen als ik me goed herinner. Nee, het was echt een mooi seizoen.
Het was wel vaak gebaseerd op mazzel in dat EL seizoen, en vaak meer counterend met Dolberg dan dominant Ajax spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou, Kokcu naar Benfica is rond.. 25m+5m aan bonussen, net als bij Sinisterra. Officiële document van Benfica (plaatje in vi artikel) zegt dat het om de volledige transferrechten gaat...
Bij de aankoop van Enzo Fernandez destijds werd specifiek vermeld dat het om 75% van de rechten ging, bij Kokcu dus dat het om de volledige rechten gaat.
Dat lijkt echt belachelijk slecht onderhandeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
toolkist schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:20:
Nou, Kokcu naar Benfica is rond.. 25m+5m aan bonussen, net als bij Sinisterra. Officiële document van Benfica (plaatje in vi artikel) zegt dat het om de volledige transferrechten gaat...
Bij de aankoop van Enzo Fernandez destijds werd specifiek vermeld dat het om 75% van de rechten ging, bij Kokcu dus dat het om de volledige rechten gaat.
Belachelijk slechte deal. Wat denken ze in hemelsnaam in het Maasgebouw?

De markt is nog bijna een maand dicht. Wacht dan lekker nog even af in plaats van zo'n laag bod te accepteren. In Lissabon komen ze niet meer bij, voor Aursnes betaalde ze 10 miljoen te weinig en nu hebben ze helemaal een koopje. Dit zijn bedragen die tegenwoordig voor spelers van clubs als Heerenveen betaald worden.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 10-06-2023 21:07 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nou, Kokcu naar Benfica is rond.
Mooi.
Zou wel leuk zijn als Fey en Benfica elkaar straks nog tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Mooi.
Zou wel leuk zijn als Fey en Benfica elkaar straks nog tegenkomen.
Oefenwedstrijd staat al gepland over een maandje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Oefenwedstrijd staat al gepland over een maandje.
Ik bedoelde eigenlijk op het échte strijdtoneel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Belachelijk slechte deal. Wat denken ze in hemelsnaam in het Maasgebouw?

De markt is nog bijna een maand dicht. Wacht dan lekker nog even af in plaats van zo'n laag bod te accepteren. In Lissabon komen ze niet meer bij, voor Aursnes betaalde ze 10 miljoen te weinig en nu hebben ze helemaal een koopje. Dit zijn bedragen die tegenwoordig voor spelers van clubs als Heerenveen betaald worden.
Bespottelijk mager. :Y

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Superkiwi schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:23:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk op het échte strijdtoneel ;)
Benfica en Feyenoord zitten beide in pot 1 van de CL, dus als ze elkaar treffen is het na de winter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
De tekst in dat officieel document vertaald (met Google overigens, niet een eigen vertaling):
Benfica meldt dat het een akkoord heeft bereikt met Feyenoord Rotterdam voor de verwerving van alle rechten van de speler Orkun Kökcü, voor een bedrag van € 25.000.000 (vijfentwintig miljoen euro), waaraan een bedrag van € 5.000.000 (vijf miljoen euro) betaald volgens vooraf gedefinieerde doelstellingen en binnen een maximale periode van 5 jaar.

Verder wordt meegedeeld dat Feyenoord Rotterdam ook recht zal hebben op een percentage van de waarde van een meerwaarde verkregen bij een toekomstige transfer van genoemde speler, welk percentage afhankelijk is van de waarde waarvoor die toekomstige transfer zal worden uitgevoerd.

Ten slotte werd met genoemde speler een sportarbeidsovereenkomst getekend voor 5 (vijf) seizoenen, die loopt tot 30 juni 2028, waarin een opzegclausule is opgenomen ten bedrage van € 150.000.000 (honderdvijftig miljoen euro).
Het officiële bericht bevat dus tegenstrijdige informatie, omdat eerst over de volledige rechten wordt gesproken en daarna een statement is dat er wel een doorverkoop Percentage is afgesproken, welke afhankelijk is van de hoogte van de toekomstige transfersom.
Dit suggereert i.m.o. dat er een verkoop percentage is, met een maximum bedrag wat dit Feyenoord extra kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Ik heb juist begrepen dat het maar over 25% van de winst gaat. Dus het wordt geen vetpot.
Zo zie je maar hoe ver we achter lopen op PSV en Ajax. Onze spelers worden gewoon voor hele lage bedragen verkocht.
Komend seizoen wordt cruciaal. Presteren we goed in de CL en worden we 1 of 2, dan heb ik vertrouwen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:53:
[...]

De tekst in dat officieel document vertaald (met Google overigens, niet een eigen vertaling):

[...]

Het officiële bericht bevat dus tegenstrijdige informatie, omdat eerst over de volledige rechten wordt gesproken en daarna een statement is dat er wel een doorverkoop Percentage is afgesproken, welke afhankelijk is van de hoogte van de toekomstige transfersom.
Dit suggereert i.m.o. dat er een verkoop percentage is, met een maximum bedrag wat dit Feyenoord extra kan opleveren.
In het artikel van VI stond eerst een ander plaatje, zonder de alinea over doorverkoop. Ik had al gezocht op de site van Benfica naar het origineel maar kon het niet vinden. Lijkt op wat halfbakken corrigeren van het 1e foute bericht dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:37:
Ik heb juist begrepen dat het maar over 25% van de winst gaat. Dus het wordt geen vetpot.
Zo zie je maar hoe ver we achter lopen op PSV en Ajax. Onze spelers worden gewoon voor hele lage bedragen verkocht.
Komend seizoen wordt cruciaal. Presteren we goed in de CL en worden we 1 of 2, dan heb ik vertrouwen in de toekomst.
Niet alleen wat betreft transfers.
Onderstaande komt van een artikel op ajaxshowtime. Data over 2021-2022. Artikel gaat over dat Ajax meer verdiende dan PSV en Feyenoord samen, al interesseert me dat niet specifiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn5Itl_Z9m2-mECp9EyGAswZ3lA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FzWptMPD9A9qZPy2fRuBm8vE.png?f=user_large

Maar als je dan bv dat gat in merchandise ziet... In seizoen 14/15 verdiende Ajax 12m met merchandise. Daar liggen echt nog wel kansen, ik denk met name voor Feyenoord. Nu zal Ajax het voordeel hebben van de grotere naam in de rest van de wereld, maar ik geloof nooit dat dat het gat tussen Ajax en Feyenoord verklaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Niet alleen wat betreft transfers.
Onderstaande komt van een artikel op ajaxshowtime. Data over 2021-2022. Artikel gaat over dat Ajax meer verdiende dan PSV en Feyenoord samen, al interesseert me dat niet specifiek.

[Afbeelding]

Maar als je dan bv dat gat in merchandise ziet... In seizoen 14/15 verdiende Ajax 12m met merchandise. Daar liggen echt nog wel kansen, ik denk met name voor Feyenoord. Nu zal Ajax het voordeel hebben van de grotere naam in de rest van de wereld, maar ik geloof nooit dat dat het gat tussen Ajax en Feyenoord verklaart...
Wordt bij merchandising ook buitenland meegenomen? Want ik heb ooit begrepen dat Ajax daar heel erg mee bezig is geweest in Aziatische landen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als Feyenoord zwarte hoodies en jassen met capuchons gaat verkopen wordt dat verschil wel rechtgetrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Russel88 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:37:
Buiten dat je gewoon gelijk hebt is Kocku natuurlijk ook veel te snel verkocht. Zoals al eerder door andere posters aangegeven: waarom zo snel, waarom niet wat langer onderhandelen en/of wachten tot andere clubs zich melden?

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 11-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Nou vanmiddag dus Twente - Sparta.
Denk dat we een klein wonder nodig hebben en dat Twente zwaar favoriet is.

Mocht het niet lukken dan kijk ik alsnog terug op een geslaagd seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh goed dat je "vanmiddag" zegt; ik was in de veronderstelling dat het pas om 18:00u zou beginnen :D
Lekker met deze temperatuur ook, hiervoor hebben ze dus heel de winter in Quatar getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
toolkist schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Het was wel vaak gebaseerd op mazzel in dat EL seizoen, en vaak meer counterend met Dolberg dan dominant Ajax spel.
Dit inderdaad. Bosz redde zijn seizoen door met relatief veel geluk de EL-finale te halen, waar Ajax (zo erkende hij zelf later ook) naïef voor de dag kwam en kansloos was tegen het ManU van Mourinho. Anderzijds eindigde Bosz op maar één punt achter kampioen Feyenoord en haalde hij met attractief spel meer punten dan Ajax in de vier kampioensjaren onder Frank de Boer. In elk geval interessante aanstelling waar ik als psv'er blij mee zou zijn. Niet direct een ticket naar het kampioenschap, maar wel een garantie voor de ontwikkeling van spelers en volop entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
Heeft denk ik ook te maken met de financiële situatie van clubs, voor Feyenoord is 25 miljoen relatief meer geld dan voor Ajax/PSV en waarschijnlijk is het ook fijn dit nu al binnen te hebben (jaarcijfers, dekking transferzomer).

Ajax heeft vorig jaar de transfer van Antony echt maximaal uitgewrongen en op zeker moment biedingen van 80+ miljoen verworpen. Achteraf gezien zegt iedereen goed onderhandeld, maar in feite een potje blufpoker ter grootte van 50% van de begroting. Bedrijfseconomisch gezien eigenlijk onverantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:20:
[...]

Heeft denk ik ook te maken met de financiële situatie van clubs, voor Feyenoord is 25 miljoen relatief meer geld dan voor Ajax/PSV en waarschijnlijk is het ook fijn dit nu al binnen te hebben (jaarcijfers, dekking transferzomer).

Ajax heeft vorig jaar de transfer van Antony echt maximaal uitgewrongen en op zeker moment biedingen van 80+ miljoen verworpen. Achteraf gezien zegt iedereen goed onderhandeld, maar in feite een potje blufpoker ter grootte van 50% van de begroting. Bedrijfseconomisch gezien eigenlijk onverantwoord.
Ik heb het idee dat Feyenoord er momenteel beter voor staat dan PSV. Feyenoord is al verzekerd van CL geld, PSV nog lang niet. En PSV heeft onlangs nog 'moeten' verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Wordt bij merchandising ook buitenland meegenomen? Want ik heb ooit begrepen dat Ajax daar heel erg mee bezig is geweest in Aziatische landen.
Yep, daar zit alle shirtverkoop etc bijvoorbeeld in dus ook die in het buitenland. Maar mij maak je niet wijs dat dat de 20m verschil verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Yep, daar zit alle shirtverkoop etc bijvoorbeeld in dus ook die in het buitenland. Maar mij maak je niet wijs dat dat de 20m verschil verklaart.
Feyenoord merchandise was (is?) alleen te koop in de fanshop en verder nergens. Dus eigenlijk bedien je alleen de Nederlandse markt daar en heb je internationaal helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bombvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Feyenoord merchandise was (is?) alleen te koop in de fanshop en verder nergens. Dus eigenlijk bedien je alleen de Nederlandse markt daar en heb je internationaal helemaal niks.
Zie daar al een gat in de markt.. Alleen al shirtjes met Gimenez achterop verkopen in Mexico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
[...]

Ik denk toch dat wel buitenland de grote reden is. Kan geen duidelijke cijfers vinden, maar wel een interview met Geelen.
De club merkt ook dat het loont om tijd en moeite in het uitbouwen van de naamsbekendheid van Ajax te steken: "Sinds januari is de verkoop van merchandise enorm toegenomen. Zo was Amerika na Nederland het land waar we het meeste shirts verkochten bij de introductie van het thuisshirt voor 19/20. En dat zonder dat er een compleet distributienetwerk is voor Ajax-merchandise in de VS."
https://www.goal.com/nl/n...wz1r5nlxu0qv1ahgvury1lyi4

Nederland is van zichzelf een kleine markt, tel al die beetjes in het buitenland bij elkaar op en je komt echt ver.

Helpt ook dat Ajax tier one is, dan word je ook door Adidas wereldwijd verkocht. Allemaal kleine dingetjes die opgeteld wel tot zo'n verschil kan komen. https://www.ajaxshowtime....idas-nu-een-tier-one-club

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Zie daar al een gat in de markt.. Alleen al shirtjes met Gimenez achterop verkopen in Mexico...
Tja, vertel mij wat (of een willekeurige supporter), maar aangezien we ook geen Commercieel Directeur meer hebben (naast TD) is er op bestuurlijk vlak sowieso nog genoeg bij ons te winnen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Vlassie1980 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:18:
Nou vanmiddag dus Twente - Sparta.
Denk dat we een klein wonder nodig hebben en dat Twente zwaar favoriet is.

Mocht het niet lukken dan kijk ik alsnog terug op een geslaagd seizoen.
Als er maar een scheids op het veld staat :X

Die van donderdag moet justitie dringend onderzoek naar doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bombvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Tja, vertel mij wat (of een willekeurige supporter), maar aangezien we ook geen Commercieel Directeur meer hebben (naast TD) is er op bestuurlijk vlak sowieso nog genoeg bij ons te winnen natuurlijk
Dat was ook precies waar ik op doelde, het is hopen dat Feyenoord die posities ook snel vult nu zodat er verder gebouwd kan worden aan structureel meer inkomsten. Voor mijn gevoel zou PSV nooit in de buurt moeten kunnen komen van het budget wat Feyenoord moet kunnen halen, bij gelijkwaardig presteren (of zonder CL mee te tellen, zelfde idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feyenoord hoefde absoluut niet te verkopen, er was geen enkele druk. Kokcu lag ook nog wel even vast en met de CL voor de boeg zou hij van de winter op zn minst net zo waardevol zijn geweest.

25 miljoen euro is een bedrag dat AZ jaren geleden al kreeg voor zn spelers. Jarenlang was er altijd wel een reden waarom een speler van Feyenoord niet de hoofdprijs op kon brengen, maar dat was er nu niet.
Er is een verschil tussen verkopen 3 weken voordat de markt open gaat, en wachten tot op de aller laatste dag van de window. Ik snap best dat Feyenoord ook niet tot de laatste dag wilden wachten, maar een maandje wachten had geen enkel kwaad gekund zeker als het geen offer you cant refuse is.
Bombvis schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:09:
Bij Feyenoord is er makkelijk veel meer uit te halen. Zo is het elk seizoen weer prijs met shirtjes die al rond februari zijn uitverkocht en niet meer geproduceerd worden, en stond Adidas ook niet dat het in het buitenland verkocht werd. Qua andere merchandise is het allemaal heel beperkt wat Feyenoord biedt, en waar het te koop is. Daarnaast is er ook heel, heel veel "nep" merchandise te koop, bijv. alle fansites hebben hun eigen shops met merchandise die bijv. net een ander Feyenoord logo hebben.

Onze vriend Woerts zit tegenwoordig interessant te doen op TV maar bakte er niks van en daarna is het niet veel beter geworden. Aan de andere kant maken die paar miljoenen die je er extra uit kan halen ook niet uit als je je spelers voor Aldi prijzen blijft verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 11-06-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:21
[...]

Ik heb het idee dat Feyenoord er momenteel beter voor staat dan PSV. Feyenoord is al verzekerd van CL geld, PSV nog lang niet. En PSV heeft onlangs nog 'moeten' verkopen.
Nadeel van CL geld is dat het pas na afloop van het seizoen wordt uitgekeerd. Dus Feyenoord moet nog een jaar wachten op hun CL geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 18:18
Getaffe Rotterdam is weer lekker aan het vallen en zuigen...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoezo krijgt Propper hier nou geen geel voor, duidelijker vasthouden is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
nocalimero schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:10:
Getaffe Rotterdam is weer lekker aan het vallen en zuigen...
Twente doet er zelf ook aan mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:10
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:13:
[...]

Twente doet er zelf ook aan mee.
Hou toch op man. Enige waar Sparta mee bezig is spelbederf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:20

KoudeAardbei

Moderator

Robbie T schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:14:
[...]

Amen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
[...]

Het gekste is dat Makkelie er gewoon in mee gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dan kijk je toch echt niet goed.
Ballen even langer vasthouden en dan weggooien bij vrije trappen, vasthouden a la Propper,, spelers blokkeren door snel in hun looplijn te gaan staan om ze op te vangen terwijl er geen bal in de buurt is, etc etc. En dat zijn dan alleen de laatste 5 minuten.

Los daarvan, als Twente volgend jaar iets in Europa wil betekenen kunnen ze maar beter ermee om leren te gaan dan zich er alleen aan te irriteren, want anders kunnen ze net zo goed thuis blijven en Sparta Europa in laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
nocalimero schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Het gekste is dat Makkelie er gewoon in mee gaat.
Ja door Twente niet te bestraffen bij 100% geel overtredingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Ballen even langer vasthouden en dan weggooien bij vrije trappen, vasthouden a la Propper,, spelers blokkeren door snel in hun looplijn te gaan staan om ze op te vangen terwijl er geen bal in de buurt is, etc etc. En dat zijn dan alleen de laatste 5 minuten.

Los daarvan, als Twente volgend jaar iets in Europa wil betekenen kunnen ze maar beter ermee om leren te gaan dan zich er alleen aan te irriteren, want anders kunnen ze net zo goed thuis blijven en Sparta Europa in laten gaan.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit was ook niet per ongeluk door Propper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Ja door Twente niet te bestraffen bij 100% geel overtredingen...
Twente heeft inmiddels 1 kaart meer dan die van Sparta hoor. Hadden er ook allang 2 of 3 mogen hebben.

En laat de knvb met een spelregel komen dat als een ploeg een vrije trap, corner of ingooi heeft de tegenpartij gewoon van de bal af blijft. Zijn we van dat hele gezeur af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Datzelfde geldt zeker voor Sparta.
Die laten helemaal niets zien, of geniet jij van anti-voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
We leven nog, ik was bang dat Twente ons in de eerste helft al had opgerold met 3-0.

Niet het mooiste spel maar als je ergens wilt komen heb je soms lelijk voetbal nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Dat is ook waarom ze met Castore bezig zijn gegaan, want dan kunnen ze wel 'zelf verkopen' in het buitenland. Die deal met het kledingmerk is ook voor wat betreft marketing en dergelijke in het buitenland een reden geweest.
Het is een enorm gat om te dichten, maar als Ajax een paar jaar zo blijft blunderen (net als Feyenoord voordat het vanuit het enorm diepe dal langzaam omhoog krabbelde) , dan is die merchandise in het buitenland snel minder.

Maar goed, met Castore kunnen ze in plaats van alles in eigen beheer de boel ook bij retailers verkopen, dat helpt met de zichtbaarheid in het land, en daarnaast kan dit dus ook in het buitenland worden ingekocht door verkopers en wordt de boel vanuit Castore geregeld. Mooie stap lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Robbie T schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:23:
[...]

Twente heeft inmiddels 1 kaart meer dan die van Sparta hoor. Hadden er ook allang 2 of 3 mogen hebben.

En laat de knvb met een spelregel komen dat als een ploeg een vrije trap, corner of ingooi heeft de tegenpartij gewoon van de bal af blijft. Zijn we van dat hele gezeur af.
En toch had Twente er nog minimaal 1 meer moeten hebben, want waar Propper mee weg komt slaat nergens op.
Mbt spelregelwijziging, helemaal eens. Hoe sneller hoe beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
Vlassie1980 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:25:
We leven nog, ik was bang dat Twente ons in de eerste helft al had opgerold met 3-0.

Niet het mooiste spel maar als je ergens wilt komen heb je soms lelijk voetbal nodig :+
Lelijk voetbal is niet zo erg, maar ik vind wel dat Sparta iets teveel probeert de boel te verstieren door bij alles te gaan liggen, aanstellen, proberen te provoceren en naar de scheidsrechter toe rent. Nu ligt dat niet zozeer aan Sparta maar aan de arbitrage die (wereldwijd) jarenlang marchanderen met regels en weigeren spelbederf en vragen om kaarten te bestraffen.

(Sorry, niets tegen Sparta en ook niet pro Twente, ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
jbdeiman schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Lelijk voetbal is niet zo erg, maar ik vind wel dat Sparta iets teveel probeert de boel te verstieren door bij alles te gaan liggen, aanstellen, proberen te provoceren en naar de scheidsrechter toe rent. Nu ligt dat niet zozeer aan Sparta maar aan de arbitrage die (wereldwijd) jarenlang marchanderen met regels en weigeren spelbederf en vragen om kaarten te bestraffen.

(Sorry, niets tegen Sparta en ook niet pro Twente, ik vind het gewoon niet leuk om naar te kijken)
Ach ja, ik kijk natuurlijk ook door een rood witte bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ze nou eens Makkelie rood geven

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Player1S schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:43:
Als ze nou eens Makkelie rood geven
Hebben ze een andere scheids als de eerste wedstrijd, is het weer niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Vlassie1980 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:46:
[...]

Hebben ze een andere scheids als de eerste wedstrijd, is het weer niet goed :+
Het is inderdaad droevig met de arbitrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Yes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

EINDELIJK!!!!

Gerechtigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nocalimero schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Het is inderdaad droevig met de arbitrage!
Was het maar droevig dan stond er tenminste iets op het veld wat op een scheids lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[Sparta tune]
T-W-E-N-T-E!
[/Sparta tune]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nou Sparta naar voren!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Superkiwi schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:48:
[Sparta tune]
T-W-E-N-T-E!
[/Sparta tune]
Klinkt voor geen meter, kansloos man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sparta heeft in ieder geval de score geopend, wel in het verkeerde goal, maar toch. Dat er maar snel een gelijkmaker mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dr.lowtune schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:52:
Sparta heeft in ieder geval de score geopend, wel in het verkeerde goal, maar toch. Dat er maar snel een gelijkmaker mag komen!
Ik vrees dat hij eerder aan de andere kant gaat vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Vlassie1980 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Ik vrees dat hij eerder aan de andere kant gaat vallen
Er valt best nog wat te halen voor Sparta, maar dan moeten ze wel gaan voetballen en op de zenuwen van Twente werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het zit ons niet mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Als deze Spartaspeler kan voetballen en op tweakers tegelijk kan zitten, dan verdienen ze de winst!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

Wat bedoel je precies met gerechtigheid? Is jullie onrecht aangedaan?

Wel een terechte tussenstand overigens. Maar we mogen alsnog trots zijn op ons seizoen. Vergeet niet dat het spelersbudget van Twente twee keer zo hoog is. We hebben echt het meer dan maximale eruit gehaald .

Groeten uit het uitvak.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 11-06-2023 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
FreakNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Wel een terechte tussenstand overigens. Maar we mogen alsnog trots zijn op ons seizoen. Vergeet niet dat het spelersbudget van Twente twee keer zo hoog is. We hebben echt het meer dan maximale eruit gehaald .

Groeten uit het uitvak.
We kunnen zwaaien! Ik zit ergens links van je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dit is wel gespeeld. De opleving van Sparta was van korte duur en niet genoeg .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

FreakNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Groeten uit het uitvak.
Waarom een bericht uit het uitvak als de wedstrijd nog bezig is ? Zo saai?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Drinkpauze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Gelukkig wordt het Grolsch!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vlassie1980
Twente fans gefeliciteerd, jullie waren net een maatje te groot. Trots op Sparta dat ze zo ver mochten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dankzij Sambo dans Twente de Europese mambo. Veel succes in de conference league!

Hopelijk voor Sparta wordt volgend seizoen ook weer net zo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
Ik heb de radio aan, maar volgens mij was dit toch best een zware bevalling van Twente.

Hoe dan ook, Ik kan wel leven met FC Twente in de voorrondes in Europa en Sparta heeft een heel goed seizoen gedraaid. Daar kan je over dertig jaar nog over opscheppen.

En nu afwachten of FC Emmen net als FC Groningen en Cambuur het niet gaat redden om te overleven in de eredivisie. Het lijkt gelopen, maar zolang de bal niet vierkant is, kan het nog alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vlassie1980 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:34:
Twente fans gefeliciteerd, jullie waren net een maatje te groot. Trots op Sparta dat ze zo ver mochten komen.
Inderdaad gefeliciteerd.

Graag bij de 1e 5 eindigen volgend jaar dan ontlopen we jullie in de playoffs ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Sparta heeft gewoon een super seizoen gedraaid

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nocalimero
Wout is een held!
Wat een prof, voorbeeld voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pastoor is een beetje arrogant, niet? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hup Almere :P *O*

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
HollowGamer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:32:
Pastoor is een beetje arrogant, niet? :9
Ligt eraan hoe je het bekijkt.

Almere speelt voetbaltechnisch best aantrekkelijk om te kijken. Als je dat kan met een KKD-team, mag je daar best jezelf voor op je borst kloppen.

Al helemaal als je in dit geval FC Emmen al op een knie hebt gedwongen en het ook nog volledig terecht is, dat dit gebeurd is.

Dat FC Emmen gaat nog een hell of a job krijgen straks.

edit: Hup Almere *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
30+ graden, volle bak zon, je speelt op een plastic veld, en dus speel je in zwarte shirts

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 11-06-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
toolkist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:05:
30+ graden, volle bak zon, je speelt op een plastic veld, en dus speel je in zwarte shirts
Welkom bij mijn zaterdagmiddag club :(
Ga maar lekker kapot

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Emmen moet echt met iets komen. Dit wordt niks zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

bye bye Emmen tenzij er een wonder gebeurt

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Almere in de Eredivisie, dat kan niet meer fout zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
Nu wel echt klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Ow ow, dit is klaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

Emmen heeft dit ook echt aan zichzelf te danken, het is allemaal zo slap en slordig. Geen moment heb je het idee dat ze vechten voor overleving.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Scheids je hebt ook een rode kaart he..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is er een var? Zwiepende armen naar achteren etc, never nooit een penalty.

edit: en nog een schwalbe ook, geel dus.

[ Voor 22% gewijzigd door toolkist op 11-06-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Haha hij schopt zelf en valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nou Emmen, het waren 4 fantastische jaren. Veel plezier met Groningen en Cambuur in de KKD.

Ik ben benieuwd of Almere komend seizoen weet te handhaven, zou knap zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:50
Zo heeft Groningen twee keer een trainer aangetrokken in een jaar tijd die degradeert in een play-off, ook knap

[ Voor 7% gewijzigd door marijn15 op 11-06-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het eerste vuurwerk heeft al geklonken een paar minuten geleden :*)

oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Knappe prestatie van Almere City!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En dan lees je ineens dat Maurice Steijn in onderhandeling gaat met Ajax voor de trainerspositie. Wat zou dat voor bijzondere move zijn dan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Quad schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:04:
En dan lees je ineens dat Maurice Steijn in onderhandeling gaat met Ajax voor de trainerspositie. Wat zou dat voor bijzondere move zijn dan.
Nu snap ik waarom Ajax een opleidingssamenwerking met Sparta heeft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Alle ambities de prullenbak in en Ajax doet volgend jaar niet mee om de titel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan heb ik een jaartje geen ESPN nodig als dat gebeurt..

[edit] nou ja, die zal er na een paar maanden wel uit liggen dan. maar echt, wie verzint dit.

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 11-06-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zou betekenen dat ze informatie toch niet binnenskamers kunnen houden? Of het is een vaag gerucht van de Telegraaf.

Maar misschien hopen ze op een Ten Hag effect.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Of assistent trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:50
Vond interview al wel interessant met Maurice na de wedstrijd, deed best geheimzinnig over de contractonderhandelingen morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:15:
Zou betekenen dat ze informatie toch niet binnenskamers kunnen houden? Of het is een vaag gerucht van de Telegraaf.

Maar misschien hopen ze op een Ten Hag effect.
Die info kan ook gewoon van de Sparta kant af komen he ;)
Pagina: 1 ... 337 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023