Het zal toch niet gebeuren dat Ajax straks de enige traditionele top 3 club is zonder top coach?…….Gynnad schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:10:
Peter Bosz is de topkandidaat om trainer te worden bij PSV.
https://www.ed.nl/psv/psv...rlijker-profiel~ad29509f/
Hoe bedoel je? Zijn er naast Slot en Bosz geen andere goeie coaches ofzo?dr.lowtune schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:40:
[...]
Het zal toch niet gebeuren dat Ajax straks de enige traditionele top 3 club is zonder top coach?…….
Bosz is ook niet per se een topcoach? Zijn laatste prijs was met Heracles Almelo..dr.lowtune schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:40:
[...]
Het zal toch niet gebeuren dat Ajax straks de enige traditionele top 3 club is zonder top coach?…….
De statistieken hieronder zijn wat mij betreft niet per se van een topcoach. Leuk aanvallend voetbal, maar vaak ook een alles of niets stijl.
/f/image/6KJEmFmqNTc1SqkSqXUp2uyS.png?f=fotoalbum_large)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Mocht Heerenveen nog goede bedoelingen hebben is dat bij deze klaar. Weer een thuiswedstrijd voor Twente die ze niet gaan verliezen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nu nog meer.. Twente voetbalt veel makkelijker op het moment.Quad schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:46:
Mocht Heerenveen nog goede bedoelingen hebben is dat bij deze klaar. Weer een thuiswedstrijd voor Twente die ze niet gaan verliezen.
En terecht. Er is maar één team dat aanspraak maakt op Europees voetbal en dat is de nummer 5.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Inderdaad. Na 34 wedstrijden lijkt me de ranglijst een goede weergave van welk team het beste is. Dus dat geldt ook voor plaats 5 t/m 8. Waarom daar nou weer play-offs gespeeld voor moeten worden… waarom dan ook niet nog een keer voor plaats 1t/m4??? Nog beter voor de commercie…Superkiwi schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:56:
En terecht. Er is maar één team dat aanspraak maakt op Europees voetbal en dat is de nummer 5.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hier ben ik wel voorstander van. Alleen dit seizoen dan, om het even te testenST10©DE schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:07:
[...]
waarom dan ook niet nog een keer voor plaats 1t/m4???
Dit begint wel beetje die Simpson’s meme te worden. “Stop it, he is already dead”
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens mij zitten die spelers helemaal niet te wachten op de play-offs. Zeker de teams die compleet kansloos zijn in Europa. Je moet nog 2 weken langer voetballen, en je eerste wedstrijden speel je ook een stuk eerder, waardoor je hele zomervakantie eraan gaat. Na de competitie hebben ook de spelers behoefte aan een paar weken rust en vakantie. Geef die laatste plek lekker aan de nummer 5. En doe alleen wat degradatie duels. Die gaan nog ergens over.
Als Spartaan ben ik maar wat blij als we ons weer eens een keer weten te kwalificeren voor Europees voetbal. Wel irritant dat het via playoffs moet en niet op basis van de ranglijst.Lekkerboeie86 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:16:
Volgens mij zitten die spelers helemaal niet te wachten op de play-offs. Zeker de teams die compleet kansloos zijn in Europa. Je moet nog 2 weken langer voetballen, en je eerste wedstrijden speel je ook een stuk eerder, waardoor je hele zomervakantie eraan gaat. Na de competitie hebben ook de spelers behoefte aan een paar weken rust en vakantie. Geef die laatste plek lekker aan de nummer 5. En doe alleen wat degradatie duels. Die gaan nog ergens over.
Verder kunnen spelers zich wel in de kijker spelen als ze Europees morgen.
Perspectief zal afhangen. Als nummer 5 is het jammer dat je alsnog moet plaatsen voor de ECL, als nummer 8 een mooie kans. Uiteindelijk een mooie basis om tot een tot het eind (en niet dat de nummer 6 t/m 9 al weet dat ze nergesn voor spelen) spannende competitie te komen.Lekkerboeie86 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:16:
In theorie zou het mooi zijn als de Supercup de seizoensopener zou zijn en de bekerfinale het einde van het seizoen. Realiteit is dat al lang niet meer zo is (als dat al ooit geweest is). Om in ieder geval "competitievervalsing" te voorkomen is het goed dat elke ploeg nog wel ergens voor speelt tot het einde.
Ja kan er op wachten. Na zo al dan niet onterecht doelpunt. Wel zuur gezien Utrecht 80 minuten weinig te vertellen had.
Te weinig afstand. Je kan ook de vraag stellen waarom het eerste doelpunt van Sparta afgekeurd was.Terranova schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:48:
Hoe is dit geen penalty? Zwaaiende hand
Sparta doet zichzelf tekort. FC Utrecht komt goed weg tot nu toe.
Erg knap van Sparta. Zelfs zonder Lauritsen de bovenliggende partij…
Met pingels eruit straks, dat wel .
Met pingels eruit straks, dat wel .
In ieder geval meer penalty's raak dan bij Almere-VVV
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Sparta - Twente, mooi affiche!
⏩ PVOutput☀️
Al met al denk ik dat het weinig gaat uitmaken, FC Twente heeft - op basis van het seizoen maar ook de westrijden tegen Heerenveen - de beste papieren.Quad schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:53:
Sparta - Twente, mooi affiche!
Klopt hoor. Maar alsnog is dit een lekkerder biertje zo. Morgen thuiswerkenNapo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:54:
[...]
Al met al denk ik dat het weinig gaat uitmaken, FC Twente heeft - op basis van het seizoen maar ook de westrijden tegen Heerenveen - de beste papieren.
Uiteraard verwacht en hoop ik dat Twente het pakt. Maar Sparta zal niet over zich heen laten lopen.Napo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:54:
[...]
Al met al denk ik dat het weinig gaat uitmaken, FC Twente heeft - op basis van het seizoen maar ook de westrijden tegen Heerenveen - de beste papieren.
⏩ PVOutput☀️
Het was een ware slijtageslag maar we zijn door.
Twente is wel favoriet vind ik maar het kan gewoon.
We hebben strepen, hele mooie, witte en rooie!
Jaja, wij zijn de Spartanen, wij zijn de Spartanen Jaja!
Twente is wel favoriet vind ik maar het kan gewoon.
We hebben strepen, hele mooie, witte en rooie!
Jaja, wij zijn de Spartanen, wij zijn de Spartanen Jaja!
S-P-A-R-T-A!!!!!!!
En nog een week moeten wachten om een nieuwe seizoenskaart te mogen kopen...

En nog een week moeten wachten om een nieuwe seizoenskaart te mogen kopen...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Huh waarom?
Ik heb mijn SCC 23-24 zelfs al binnen… (SCC nummer 27 voor mij)
Je kunt nu alleen nog maar verlengen, ik had er geen afgelopen seizoen.FreakNL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:29:
Huh waarom?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Successupporter!Ramzzz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 01:08:
[...]
Je kunt nu alleen nog maar verlengen, ik had er geen afgelopen seizoen.
PSV weet wie het kan treffen in derde voorronde Champions League
PSV weet op 24 juli welke tegenstander er uit de koker komt in de derde voorronde van de Champions League. De Eindhovenaren nemen het op tegen Servette FC (Zwitserland), Racing Genk (België), Panathinaikos (Griekenland), FK Dnipro (Oekraïne), Sturm Graz (Oostenrijk) of Backa Topola (Servië).
Servette, Genk, Dnipro en Panathinaikos spelen nog wedstrijden in de tweede voorronde. De loting daarvoor vindt plaats op 21 juni en de wedstrijden staan gepland voor 25 of 26 juli en 1 of 2 augustus. De wedstrijden in de derde voorronde worden gespeeld op 8 of 9 augustus en 15 augustus.
Ook Olympique Marseille, de nummer drie van Frankrijk, meldt zich in de derde voorronde van de Champions League, maar gezien de geplaatste status van PSV kunnen beide ploegen elkaar niet treffen. Mocht PSV de derde voorronde overleven, dan moet er nog één tweeluik worden gewonnen om zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de Champions League. Die wedstrijden worden afgewerkt op 22 of 23 augustus en 29 of 30 augustus.
PSV verzekerde zich op de slotdag van de Eredivisie van de tweede plaats, waardoor de Eindhovenaren zich mogen plaatsen voor de Champions League. Ajax gaat als nummer drie de Europa League in.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De mogelijke tegenstanders lijken me geen probleem, op misschien Genk na. Dus waarschijnlijk zal PSV eruit vliegen en naar de EL gaan.
Sowieso denk ik bij het label 'top coach' aan andere namen dan een Slot of Bosz.toolkist schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:59:
[...]
Hoe bedoel je? Zijn er naast Slot en Bosz geen andere goeie coaches ofzo?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog meer goed nieuws:
Kunstgras in de ban: eredivisieclubs vanaf 2025/2026 verplicht op natuurgras - https://nos.nl/l/2477841
Kunstgras in de ban: eredivisieclubs vanaf 2025/2026 verplicht op natuurgras - https://nos.nl/l/2477841
Bij Sparta zijn we er gelukkig ook vanaf.tweakduke schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:36:
Nog meer goed nieuws:
Saito wordt nog een jaar extra gehuurd
https://www.voetbalprimeu...itblinkende-huurling.html
Ook goed nieuws.
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze van Glasgow verlorenJanW schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:19:
De mogelijke tegenstanders lijken me geen probleem, op misschien Genk na. Dus waarschijnlijk zal PSV eruit vliegen en naar de EL gaan.
XXXVI
Ramalho hielp een handje. Verder het gebruikelijke, wel kansen maar niet scoren en alles in een heel laag tempo.ephymerous schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:00:
[...]
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze van Glasgow verloren
Only fools are enslaved by time and space.
Onze "journalisten" weten wel een steeds lager niveau te raken zeg... Komt het diploma voor de opleiding tot journalist tegenwoordig bij een pakje boter ofzo?
En maar met z'n allen Bosz pluggen, totdat ie de 1e 2 wedstrijden verliest dan is ie de grootste prutser ooit.
Lekker respectvol weer.Maandagavond gaf Freek Jansen bij Voetbalpraat op ESPN aan dat Kjetil Knutsen op poleposition ligt om de nieuwe trainer van Ajax te worden. De clubwatcher van Voetbal International begrijpt daar echter niets van. "Het is een Noorse kunstgrastrainer die ergens tussen de ijsberen een ploeg traint", aldus Jansen. "Hij heeft nog nooit een team getraind die op normaal gras speelt en ook nog nooit buiten Noorwegen een team heeft getraind. Dat moet dan de opvolger zijn?"
Jansen vindt het logisch dat er sprake is van gezondse scepsis. "Er is maar één topkandidaat en dat is Peter Bosz", zo gaf hij aan. "Als je om onbeduidende redenen Peter Bosz niet neemt is iemand als Pascal Jansen een prima trainer om naar Ajax te halen. "
En maar met z'n allen Bosz pluggen, totdat ie de 1e 2 wedstrijden verliest dan is ie de grootste prutser ooit.
Het niveau is echt verschrikkelijk, zeker bij de Telegraaf. Ze zijn hun lijntjes bij de club kwijt, dus slaan ze om zich heen, ze doen daar net alsof Ajax met Heitinga het grootste trainerswonder van deze eeuw hebben weggestuurd.toolkist schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:02:
Onze "journalisten" weten wel een steeds lager niveau te raken zeg... Komt het diploma voor de opleiding tot journalist tegenwoordig bij een pakje boter ofzo?
[...]
Lekker respectvol weer.
Het is echt ziek hoe die kranten hier aan het bitchen zijn. En Heitinga moet die zaakwaarnemer ook gewoon terugfluiten en zelf het woord doen.
Ajax is dit seizoen een bedenkelijke reputatie aan het opbouwen als het gaat om de hork uithangen, zie ook o.a. Blind en Ocampos. Voor carrière Heitinga verstandig dat dit gewoon naar buiten komt en dat hij niet als een lulletje wordt weggezet die het verprutst heeft terwijl ook een ervaren trainer niet veel meer uit deze selectie had gehaald. Dat laat je dan in overleg via je zaakwaarnemer naar buiten komen, woordvoerder zijn is gewoon deel van zijn taak.AMARONE schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:24:
Het is echt ziek hoe die kranten hier aan het bitchen zijn. En Heitinga moet die zaakwaarnemer ook gewoon terugfluiten en zelf het woord doen.
Hij heeft het ook niet verprutst, hij heeft een de kans gekregen en aangenomen om trainer van Ajax te worden. Echter is gebleken dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat hij geschikt is om komend seizoen hoofdtrainer bij Ajax te zijn. Dat heeft Mislintat ook prima verwoord. Heitinga en zijn zaakwaarnemer hebben kennelijk geen zelfreflectie en denken kennelijk wel dat hij het prima gedaan heeft.Sempy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:38:
[...]
Ajax is dit seizoen een bedenkelijke reputatie aan het opbouwen als het gaat om de hork uithangen, zie ook o.a. Blind en Ocampos. Voor carrière Heitinga verstandig dat dit gewoon naar buiten komt en dat hij niet als een lulletje wordt weggezet die het verprutst heeft terwijl ook een ervaren trainer niet veel meer uit deze selectie had gehaald. Dat laat je dan in overleg via je zaakwaarnemer naar buiten komen, woordvoerder zijn is gewoon deel van zijn taak.
Daar baal ik een beetje van, want Heitinga houdt zich stil. Zaakwaarnemers vind ik altijd maar zozo. En Heitinga is prima in staat gebleken om zelf dingen te kunnen verwoorden of uit te spreken.Exocet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:19:
[...]
Heitinga en zijn zaakwaarnemer hebben kennelijk geen zelfreflectie en denken kennelijk wel dat hij het prima gedaan heeft.
⏩ PVOutput☀️
Journalist is geen beschermd beroep, dus of je een opleiding (journalistiek) hebt afgerond doet er niet toe. En inderdaad, dat zie je soms terug in het niveau (denk aan de manier waarop Valentijn Driessen een discussie voert en daarin zijn argumenten geefttoolkist schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:02:
[...]
Lekker respectvol weer.

Overigens is deze reactie van Jansen wel typisch voor hoe hij zich ook geregeld in de 'Pak Schaal'-podcast uitlaat. Heb de uitzending zelf niet gezien, maar gok dat hij over het geheel genomen een stuk genuanceerder was. Maar dat hij zelf Bosz als 'enige' goede kandidaat ziet, roept hij al langer. Ben met je eens dat hij daarin wat objectiever zou mogen zijn, maar anderzijds is het ook sterk dat hij zijn mening handhaaft. En Jansen is dan wel het type die, zodra Ajax een trainer aanstelt, die persoon objectief gaat beoordelen. Heb hem nog niet kunnen betrappen op Telegraaf-achtige berichtgeving (zoals die nu bijvoorbeeld alle pijlen alweer gericht hebben op Mislintat).
Verder eens met @Sempy dat Ajax dit seizoen qua sociaal beleid op een nieuw dieptepunt is geraakt. Los van of de kritiek terecht is, maakt dat het geroeptoeter van Heitinga's zaakwaarnemer vrij pijnlijk. In diezelfde lijn zie ik het eventueel aanstellen van Knutsen trouwens wel als een groter risico dan kiezen voor Bosz. Gewoonweg omdat hij, zoals Schmidt bij psv eerder, heel wat scepsis zal moeten overwinnen. Knutsen kan heel goed de beste optie zijn en een enorm succes blijken, maar ik ken de man onvoldoende om dat te beoordelen. Daarom zou ik als neutrale kijker (of fan van een andere club) het enorm interessant vinden als Ajax voor hem gaat, maar als Ajacied ben ik vooral bang voor een deceptie in lijn met dit seizoen. Dat we, onder het mom 'de geschiedenis herhaalt zichzelf', na de vette jaren nu weer een magere periode ingaan. Zoals eerder gebeurde na de hegemonie van begin jaren zeventig en midden jaren negentig.

Voor de carrière van Heitinga was 't goed geweest als hij of z'n zaakwaarnemer Rob Jansen hadden gezegd dat het hoofdtrainerschap van Ajax te vroeg komt. Dat hij nog veel moet leren. Maar nu lopen ze weer lekker via, uiteraard, Driessen en co bij de televaag te stoken.Sempy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:38:
[...]
Ajax is dit seizoen een bedenkelijke reputatie aan het opbouwen als het gaat om de hork uithangen, zie ook o.a. Blind en Ocampos. Voor carrière Heitinga verstandig dat dit gewoon naar buiten komt en dat hij niet als een lulletje wordt weggezet die het verprutst heeft terwijl ook een ervaren trainer niet veel meer uit deze selectie had gehaald. Dat laat je dan in overleg via je zaakwaarnemer naar buiten komen, woordvoerder zijn is gewoon deel van zijn taak.
Heitinga was ook beloofd dat ie assistent zou mogen worden van de toekomstig hoofdtrainer, mocht Ajax niet met hem doorgaan als hoofdtrainer. Maar dat is toch een domme belofte. Stel dat er een hoofdtrainer komt die zegt "ik wil jou niet". Dan zit je vanaf dag één met een onwerkbare situatie. Hij zit met een assistent opgescheept die hij niet wil en Heitinga zit er dan een beetje als een lulletje bij.
Tijd dat er wat schoon schip wordt gemaakt. Dat dat eeuwige gedweep met dat Ajax-dna eens op een laag pitje komt te staan en de Telegraaf niet meer de belangrijkste bron is voor nieuws van binnen uit de club. Aan dat laatste wordt al goed gewerkt, dat merk je aan de manier waarop Driessen en Ibiza Mike nu bezig zijn.
Peter Bosz naar PSV is een kwestie van tijd
https://www.ed.nl/psv/tus...ep-en-transfers~a7d2c876/Tussen Peter Bosz en PSV zijn deze ‘stevige gesprekken’ nog gaande, over de spelersgroep en transfers
Broedende kippen niet storen, zo luidde de afgelopen dagen bij PSV het informele antwoord op vragen over Peter Bosz en PSV. Er wordt druk gewerkt om een deal mogelijk te maken.
JammerExocet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:30:
[...]
https://www.ed.nl/psv/tus...ep-en-transfers~a7d2c876/
⏩ PVOutput☀️
Ik had Bosz graag gezien bij Ajax maar die Noor is misschien juist wel verfrissend. Bosz past verder imo totaal niet bij Psv maar ik gun hem wel alles en prettig om naar te luisteren ook.Exocet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Wel typische psv-move. Het grote voordeel dat je als club geen historie hebt v.w.b. speelstijl (enigszins ook v.w.b. shirt trouwens) is dat je eenvoudig kunt switchen tussen trainers met een totaal verschillende spelopvatting. Niet ongestraft, want andere speelstijl vraagt om andere spelers, maar wel zonder dat er (zoals bij Ajax het geval zou zijn) enorme opheft ontstaat onder supporters. Zit zelf tussen twee vuren wat deze eventuele aanstelling betreft: enerzijds liever een avontuurlijke Bosz-ploeg dan een geniepig Cocu-elftal (heel zwart-wit gezegd), anderzijds ben ik bang dat ik zowaar sympathie zou kunnen gaan voelen bij psv als Bosz ze echt op zijn manier gaat laten spelen. Als zelfbenoemd anti-psv'er zou dat toch een beetje pijn doenExocet schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Inmiddels heeft ESPN de rant van Freek Jansen offline gehaald. Prima move.
Niet goed gekeken denk ik, https://www.espn.nl/video/clip/_/id/12155211toolkist schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:49:
Inmiddels heeft ESPN de rant van Freek Jansen offline gehaald. Prima move.
Ron Jans lijkt me wel wat voor Ajax. Een ervaren trainer die kan bouwen en zijn ploegen verzorgd laat voetballen. Maar bovenal iemand die wel goed is voor de sfeer, dat kunnen ze in Amsterdam wel gebruiken nu.AMARONE schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:34:
[...]
Ik had Bosz graag gezien bij Ajax maar die Noor is misschien juist wel verfrissend. Bosz past verder imo totaal niet bij Psv maar ik gun hem wel alles en prettig om naar te luisteren ook.
Regeren is vooruitschuiven
Ik denk dat Rob Jansen de definitie van interim ontschoten is.JanW schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:28:
[...]
Voor de carrière van Heitinga was 't goed geweest als hij of z'n zaakwaarnemer Rob Jansen hadden gezegd dat het hoofdtrainerschap van Ajax te vroeg komt. Dat hij nog veel moet leren. Maar nu lopen ze weer lekker via, uiteraard, Driessen en co bij de televaag te stoken.
Heitinga was ook beloofd dat ie assistent zou mogen worden van de toekomstig hoofdtrainer, mocht Ajax niet met hem doorgaan als hoofdtrainer. Maar dat is toch een domme belofte. Stel dat er een hoofdtrainer komt die zegt "ik wil jou niet". Dan zit je vanaf dag één met een onwerkbare situatie. Hij zit met een assistent opgescheept die hij niet wil en Heitinga zit er dan een beetje als een lulletje bij.
Tijd dat er wat schoon schip wordt gemaakt. Dat dat eeuwige gedweep met dat Ajax-dna eens op een laag pitje komt te staan en de Telegraaf niet meer de belangrijkste bron is voor nieuws van binnen uit de club. Aan dat laatste wordt al goed gewerkt, dat merk je aan de manier waarop Driessen en Ibiza Mike nu bezig zijn.
Ik denk juist dat hij totaal niet past in de Amsterdamse cultuur.T-MOB schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:06:
[...]
Ron Jans lijkt me wel wat voor Ajax. Een ervaren trainer die kan bouwen en zijn ploegen verzorgd laat voetballen. Maar bovenal iemand die wel goed is voor de sfeer, dat kunnen ze in Amsterdam wel gebruiken nu.
En sfeer binnen de club, die komt vanzelf wel als de resultaten weer beter worden
Ik roep al jaren dat ik denk dat hij een uitermate goede trainer voor Ajax zou kunnen zijn. Ik ben er echter bang voor dat hij ten onder zou gaan aan de politiek eromheen.T-MOB schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:06:
[...]
Ron Jans lijkt me wel wat voor Ajax. Een ervaren trainer die kan bouwen en zijn ploegen verzorgd laat voetballen. Maar bovenal iemand die wel goed is voor de sfeer, dat kunnen ze in Amsterdam wel gebruiken nu.
Maar voetbaltechnisch denk ik dat er weinig betere, Nederlandse trainers zijn voor Ajax.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Het maakt op dit moment niet uit wat er gebeurt, er wordt toch wel een reden gevonden om het af te zeiken. Enige scepsis richting een Knutsen kan ik wel begrijpen als je kijkt naar de eisen die men aan een trainer zou stellen, echt ervaren is hij nog niet en hij heeft ook niet echt een Ajax-DNA en spreekt geen Nederlands.toolkist schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:02:
[...]
Lekker respectvol weer.
Dan kan ik alleen maar concluderen dat de zogenaamd eisen die men aan een trainer zou hebben wellicht nogal ingevuld worden door de journalisten zelf?
Los van de genoemde namen ben ik juist wel blij met een bredere blik dan de zogenaamde Nederlandse top trainers. Alsof een Bosz het absolute summum is en er in het buitenland niemand rondloopt die dat zou kunnen evenaren. Zo bijzonder zijn we echt niet meer in Nederland hoor.
Een reputatie die wederom erg gevoed wordt door de betreffende journalisten die maar al te graag alles aangrijpen om een negatief stuk neer te kunnen zetten. Waarbij je je dan wel moet afvragen in hoeverre dit incidenten zijn wat stevig uitvergroot wordt en men lekker rancuneus laat spuien, of dat het de daadwerkelijke tendens is binnen Ajax.Sempy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:38:
Ajax is dit seizoen een bedenkelijke reputatie aan het opbouwen als het gaat om de hork uithangen, zie ook o.a. Blind en Ocampos.
Speculatie. Het is veel waarschijnlijker dat de zaakwaarnemer op eigen houtje probeert het marktaandeel van zijn asset op peil te houden.Voor carrière Heitinga verstandig dat dit gewoon naar buiten komt en dat hij niet als een lulletje wordt weggezet die het verprutst heeft terwijl ook een ervaren trainer niet veel meer uit deze selectie had gehaald. Dat laat je dan in overleg via je zaakwaarnemer naar buiten komen, woordvoerder zijn is gewoon deel van zijn taak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zodra het een beetje begint te lopen begint de heer Jans toch alweer te denken aan stoppen of een overstap, er zit weinig continuïteit in bij dat figuur.toolkist schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:33:
[...]
Ik denk juist dat hij totaal niet past in de Amsterdamse cultuur.
En sfeer binnen de club, die komt vanzelf wel als de resultaten weer beter worden
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou toch wel een stunt van PSV zijn als die de gedoodverfde favoriet van de Ajax journaille en veel fans wegkapen.
Fijn om een keer achterover te kunnen leunen en de zooi eens bij anderen te kunnen aanschouwen
Fijn om een keer achterover te kunnen leunen en de zooi eens bij anderen te kunnen aanschouwen
Ik krijg zelf het idee dat Ajax Bosz niet meer als kandidaat heeft. Gezien zijn openlijke sollicitaties en de historie bij Ajax zou je zeggen dat het de makkelijke keuze zou zijn om voor Bosz te gaan.LZ86 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:43:
Zou toch wel een stunt van PSV zijn als die de gedoodverfde favoriet van de Ajax journaille en veel fans wegkapen.
Weinig stunt aan in the end. Als Ajax met Bosz in zee zou willen gaan was de inkt al een tijdje droog.LZ86 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:43:
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik vind het met name een stunt dat PSV nu iemand kiest die totaal niet bij de club past qua speelstijl en het weer helemaal anders gaat doen. Mag hopen voor ze dat het een stuk beter uit pakt dan mijn onderbuik nu voorspelt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
tja kan ook verfrissend werken en daarbij we hebben het over de Nederlandse competitie dan mag je wel wat aanvallender gaan voetballen vind ikGonadan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:46:
Ik vind het met name een stunt dat PSV nu iemand kiest die totaal niet bij de club past qua speelstijl en het weer helemaal anders gaat doen. Mag hopen voor ze dat het een stuk beter uit pakt dan mijn onderbuik nu voorspelt.
3-0 voor FC Emmen, dus ze degraderen niet.
Let wel: Dit is een voorspelling zonder gebruik te maken van een glazen bol. De glazen bol zegt: 7-0, maar dat lijkt me iets te gortig.
Almere speelt best aardig, maar FC Emmen heeft in de basis een veel beter elftal, in mijn optiek.
@Gonadan PSV en Bosz zijn net zo'n slechte combinatie, zoals Schmidt en PSV eerder waren.
PSV is geen aanvallend team. Als ze dat doen, gaat het structureel fout. PSV moet lekker gewoon vanuit achteruit aanrommelen met af en toe een nare speldenprik.
Het is overigens wel heel frappant, dat de laatste twee trainers die ontslagen zijn, voordat Van Nistelrooi hetzelfde lot onderging die de eer gelukkig aan zichzelf hield, , beiden furore maken bij hun nieuwe club. Wat dat betreft is PSV een goede club om als trainer die club als springplank naar succes te kiezen.
edit: Alle trainers van PSV worden minimaal weggejaagd, de laatste tijd. En daar valt geen speld tussen te krijgen.
Hup Ajax.
Let wel: Dit is een voorspelling zonder gebruik te maken van een glazen bol. De glazen bol zegt: 7-0, maar dat lijkt me iets te gortig.
Almere speelt best aardig, maar FC Emmen heeft in de basis een veel beter elftal, in mijn optiek.
@Gonadan PSV en Bosz zijn net zo'n slechte combinatie, zoals Schmidt en PSV eerder waren.
PSV is geen aanvallend team. Als ze dat doen, gaat het structureel fout. PSV moet lekker gewoon vanuit achteruit aanrommelen met af en toe een nare speldenprik.
Het is overigens wel heel frappant, dat de laatste twee trainers die ontslagen zijn, voordat Van Nistelrooi hetzelfde lot onderging die de eer gelukkig aan zichzelf hield, , beiden furore maken bij hun nieuwe club. Wat dat betreft is PSV een goede club om als trainer die club als springplank naar succes te kiezen.
edit: Alle trainers van PSV worden minimaal weggejaagd, de laatste tijd. En daar valt geen speld tussen te krijgen.
Hup Ajax.
[ Voor 57% gewijzigd door mavaros op 06-06-2023 18:01 . Reden: Napo zit weer op zijn/haar puriteinse stoel. ]
Van Nistelrooij is niet ontslagen.mavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:40:
Het is overigens wel heel frappant, dat de laatste twee trainers die ontslagen zijn, voordat Van Nistelrooi hetzelfde lot onderging, beiden furore maken bij hun nieuwe club. Wat dat betreft is PSV een goede club om als trainer die club als springplank naar succes te kiezen.
Fred Rutten heeft overigens weinig furore gemaakt. Van Bommel nu wel een kampioenschap.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 06-06-2023 16:53 ]
Inderdaad, maar ik sluit niet uit dat hij was ontslagen na het seizoen.Napo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:50:
[...]
Van Nistelrooij is niet ontslagen.
Fred Rutten heeft overigens weinig furore gemaakt. Van Bommel nu wel een kampioenschap.
Verder bedoelt hij Schmidt als die andere natuurlijk. Rutten is ook niet ontslagen
Edit: oh wacht, Schmidt ook niet, geen idee eigenlijk, maar dacht eigenlijk wel dat die bedoeld werd. Ah, na wat Googlen, dat was Rutten inderdaad die andere (op basis van de feiten), slim opgemerkt haha, mijn geheugen gaat niet zo ver terug
[ Voor 23% gewijzigd door Snowdog op 06-06-2023 17:10 ]
Maar ook alleen omdat hij zelf een fantastisch karakter heeft en zelf al opstapte.Napo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:50:
Van Nistelrooij is niet ontslagen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we het hopen dat het toch nog wat spannend wordt. Gisteren werd het even spannend bij HSV, maar daarna zakte het toch snel in.mavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:40:
3-0 voor FC Emmen, dus ze degraderen niet.
Ik heb Almere een paar keer helemaal zien voetballen. Dus een hele wedstrijd.HollowGamer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:51:
[...]
Laten we het hopen dat het toch nog wat spannend wordt. Gisteren werd het even spannend bij HSV, maar daarna zakte het toch snel in.
Die hebben geen killer in dienst. Dus je kan ze rustig 20x op goal laten schieten, zonder dat je je eigen zorgen hoeft te maken.
FC Emmen zou een offday kunen hebben, maar dat lijkt me niet handig als het om degradatie gaat.
Ik gun het Emmen, omdat het ongeveer het laatste noordelijke bolwerk is, buiten Heerenveen. De andere helft zien we volgend jaar in de KKD. Qua reistijd ideaal, maar ook die lange reistijden hebben zo hun charme. Dan praat je over halve expedities naar Barbarije, vanuit mijn regio gezien.
Vooralsnog doet Almere niks onder van Emmen.
Als ze winnen over 2 wedstrijden is Zeeland enige club zonder eredivisie club in de geschiedenis van de Eredivisie. En zal voorlopig ook niet gebeuren aangezien ze geen prof club hebben
Als ze winnen over 2 wedstrijden is Zeeland enige club zonder eredivisie club in de geschiedenis van de Eredivisie. En zal voorlopig ook niet gebeuren aangezien ze geen prof club hebben
Bestaat de regel nog dat een overtreding die buiten de 16 wordt ingezet en eindigt in de 16 dat het geen penal is? Blijkbaar niet?
Wel oliedomme actie van Zivkovic.
Wel oliedomme actie van Zivkovic.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 06-06-2023 21:29 ]
Almere heeft de doos van Pandora opengemaakt.
Dat hoop ik.
@Vos Die regel bestaat nog gewoon naar mijn weten.
Edit: FC Emmen is gewoon bang van Almere. Dan krijg je vanzelf een offday.
edit2: En Almere scoort er nog maar eentje voor de lol.
edit3: Ik had liever Willem II zien spelen. Straks speel je ergens in de polder in een ministadionnetje. Dat is nog erger, dan daarzo in het noorden spelen.
Dat hoop ik.
Edit: FC Emmen is gewoon bang van Almere. Dan krijg je vanzelf een offday.
edit2: En Almere scoort er nog maar eentje voor de lol.
edit3: Ik had liever Willem II zien spelen. Straks speel je ergens in de polder in een ministadionnetje. Dat is nog erger, dan daarzo in het noorden spelen.
[ Voor 90% gewijzigd door mavaros op 06-06-2023 21:44 ]
Maar vanavond bestond ie dus niet?mavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:28:
Almere heeft de doos van Pandora opengemaakt.
Dat hoop ik.
Emmen slappe hap, dat is het hele verschil met Almere.
Oei, zo wordt het nog spannend in de return
Emmen in de problemen.
⏩ PVOutput☀️
Dit ja. En enorm slordig.tweakduke schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:39:
Emmen slappe hap, dat is het hele verschil met Almere.
Op zich niet heel gek. Als je onderin ED speelt, blaak je doorgaans niet van vertrouwen. En als je p3 in KKD speelt, vaak wel.
Niet zo gek dat de laatste jaren de ED club degradeert.
En een verschil in druk.Player1S schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:43:
Op zich niet heel gek. Als je onderin ED speelt, blaak je doorgaans niet van vertrouwen. En als je p3 in KKD speelt, vaak wel.
Ik ben inmiddels aardig benieuwd hoevaak mavaros precies het tegenovergestelde van de stand heeft voorspeld.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ook, want dit seizoen heb ik kennelijk de gave gekregen om complete onzin uitslagen te voorspellen.Maarten_E schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:45:
Ik ben inmiddels aardig benieuwd hoevaak mavaros precies het tegenovergestelde van de stand heeft voorspeld.
En toch heb ik ergens wel gelijk wanneer het over het spel gaat.
FC Emmen is en blijft in de basis beter, maar Almere kan en speelt. gewoon best aardig voetbal.
Gelukkig is er nog een wedstrijd. Ik dacht dat het een wedstrijd was in de finale.
Zoals de beker. Dus er is nog niks verloren voor Emmen. AZ kwam tegen Anderlecht ook terug van een 2-0 achterstand. Toen liepen jullie ook allemaal te voorspellen dat AZ death man walking was.
Almere kan ook zomaar een blijvertje worden in de Eredivisie. Misschien niet direct maar er zit daar zoveel geld achter… Op termijn hebben ze meer potentie dan bijvoorbeeld een Roda.
Dat is niet sinds dit seizoenmavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:58:
[...]
Ik ook, want dit seizoen heb ik kennelijk de gave gekregen om complete onzin uitslagen te voorspellen.
Bij Roda is de suikeroom al jaren dood en begraven.FreakNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:00:
Almere kan ook zomaar een blijvertje worden in de Eredivisie. Misschien niet direct maar er zit daar zoveel geld achter… Op termijn hebben ze meer potentie dan bijvoorbeeld een Roda.
Daarom gaat Roda nooit meer promoveren en zitten ze daarzo opgescheept met een nutteloos groot stadion en is heel Nederland hun gloriedagen vergeten.
Laat dat een les zijn voor clubs die hun ziel aan het echt grote geld verkopen. Ooit houdt het op, en dan stort het voetbalimperium ineen. En er liggen al vele voorgangers op het voetbalkerkhof.
Eindelijk een Eredivisieclub voor Flevoland?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
RKC hangt hetzelfde lot boven het hoofd, al strijkt de suikeroom bij leven altijd over het hart.Quad schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:17:
@mavaros daar zeg je wat zinnigs. 👍
Vitesse zou wel eens de volgende kunnen zijn.
En Utrecht niet vergeten, als van Seumeren er klaar mee is.
Vitesse is een club die inderdaad zomaar kan verdwijnen. Het heeft geen poen, geen stadion en geen echte achterban. Dat stadion van hun is altijd half leeg. (Met dank aan die Aalbers en zijn waanbeelden.) Zelfs als ze meedraaien in de top. En als het fout gaat bij zo'n club als Vitesse, ligt niemand er wakker van en zijn ze binnen no time vergeten. Kijk naar RBC of Veendam, Vlissingen en noem maar een zooitje clubs.
Nu gooi ik alles op een hoop, maar heel veel clubs hebben wel mooie kleren, maar intern is het dikke shit.
@Gunner Je bent een beetje voorbarig.
Er zijn nog 90 minuten te spelen.
It ain't over, till the fat lady sings.
[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 06-06-2023 22:57 ]
Niet om mijn gelijk te halen maar dit verbaast mij niet veel.
Almere tikte in de voorbereiding ook al Groningen van de mat.
Emmen moet echt tot het uiterste gaan
Almere tikte in de voorbereiding ook al Groningen van de mat.
Emmen moet echt tot het uiterste gaan
Dit is wel een interessante, misschien gaan we hier komend seizoen eens extra op letten in de pouleMaarten_E schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:45:
Weet ik, vandaar ook het vraagteken aan het einde van de zin. Maar ze maken een goede kans.mavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:54:
[
@Gunner Je bent een beetje voorbarig.
Er zijn nog 90 minuten te spelen.
It ain't over, till the fat lady sings.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Lol, het ligt wel lekker centraal. Kunnen ze daar (en in Utrecht) de 20:00 uur wedstrijden spelen op zondag en is iedereen toch nog een beetje op tijd thuismavaros schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:28:
Obv de eindstand in voetbalpoules, daar hoef je verder niet speciaal op te letten... Heel, heel, heel erg vaak.Superkiwi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:20:
[...]
Dit is wel een interessante, misschien gaan we hier komend seizoen eens extra op letten in de poule
Utrecht zou toch nog wel op eigen benen moeten kunnen staan. Het is de enige profclub in een provincie die ongeveer 1.3 miljoen inwoners kent. Een deel zal wel naar Ajax neigen, maar dan nog zou er voldoende potentieel moeten zijn om het met sponsoring rond te krijgen. In de regio Twente woont bijvoorbeeld maar 600.000 man en die redden het ook (zolang de bestuurders het niet in de bol krijgen).Quad schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:17:
@mavaros daar zeg je wat zinnigs. 👍
En Utrecht niet vergeten, als van Seumeren er klaar mee is.
Vitesse heeft buiten Arnhem niet zoveel potentie. Misschien dat er wat aantrekkingskracht is op Apeldoorn. Maar met Nijmegen, Doetinchem en Deventer in de buurt zijn er voor sponsors nog 3 clubs in de buurt om uit te kiezen.
Regeren is vooruitschuiven
Ik waag te betwijfelen of in de provincie veel potentieel voor Utrecht is. FC Utrecht leeft namelijk totaal niet buiten Utrecht stad in mijn ervaring. Ze hebben hetzelfde probleem als ADO dat buiten de stad zelf iedereen inderdaad meer voor Ajax/Feyenoord etc is.T-MOB schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:21:
[...]
Utrecht zou toch nog wel op eigen benen moeten kunnen staan. Het is de enige profclub in een provincie die ongeveer 1.3 miljoen inwoners kent. Een deel zal wel naar Ajax neigen, maar dan nog zou er voldoende potentieel moeten zijn om het met sponsoring rond te krijgen. In de regio Twente woont bijvoorbeeld maar 600.000 man en die redden het ook (zolang de bestuurders het niet in de bol krijgen).
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
SEBASTIAN SZYMAŃSKI • IT'S HAPPENING!
Geweldige zet dat Szymanski nog een jaar bij Feyenoord blijft. Die man is zo onderschat en zou totaal onhoudbaar zijn ware het niet dat er een maniak in het Kremlin zit.
Geweldige zet dat Szymanski nog een jaar bij Feyenoord blijft. Die man is zo onderschat en zou totaal onhoudbaar zijn ware het niet dat er een maniak in het Kremlin zit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wel maar weer huur, blijft jammer.ph4ge schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:08:
SEBASTIAN SZYMAŃSKI • IT'S HAPPENING!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023