"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Want het één sluit het ander uit?Ramzzz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:53:
Want in het ‘o zo andere - en veel verstandigere - voetbal’ zetten ze liever een populaire nitwit die iedereen kent aan het hoofd, dan een onbekende die zijn vak doel en door verstaat…
Het blijft een bijzonder speelveld.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is in mijn ogen niet wat hij bedoeld met achtergrond, maar goed.Terranova schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Hoezo, hij werkt er nu toch al een paar maandjes. Dus de achtergrond is er![]()
Ben benieuwd, ik heb liever gewoon iemand die geschikt is dan een "bekend" iemand
Dat de nieuwe AD in de eerste plaats geschikt moet zijn, lijkt me evident. Echter dat het iemand met een Ajax-moet zijn lijkt me nog evidenter. Die combinatie lijkt me prima en sluit Hendriks gelukkig uit.
Kennelijk, want Maurits Hendriks is een vakman die jaren en jaren bestuurlijke ervaring heeft in absolute topsportomgevingen.
En dan heeft ‘men’ graag liever een oud-voetballer op die positie. Tja.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 30-05-2023 11:57 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het hoeven geeneens aankopen te zijn maar jeugdspelers die doorbreken en dat de wedstrijden weer voornamelijk spannend worden door het goede spel dat vertoont wordt in plaats van spanning door onkunde. Daar heeft zeker PSV en Ajax een grote stap te zetten om dat te bereiken.OMX2000 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:52:
Ik hoop weer op een leuk seizoen volgend jaar. Wat mooiere wedstrijden in de top 4. Ik hoop ook echt dat er meerdere aanwinsten de eredivisie in komen gelopen waar je ook echt voor naar het stadion wilt komen.
Beide (waarschijnlijk) clubs missen daarvoor wel één cruciale spil, de hoofdtrainer. PSV weet dat ze niemand hebben op dit moment en Ajax kan verder gaan met Heitinga óf moet op korte termijn een nieuwe hoofdtrainer aanstellen en op korte termijn de speelwijze erin weten te slijpen.
Ik ben benieuwd hoe beide temas er voor zullen staan aan het begin van komend seizoen. Feyenoord weet hopelijk de stijgende lijn door te trekken.
Dat zegt niets, want Hendriks kan ook doorschuiven en dat iemand met Ajax achtergrond die plek over neemt. Overigens zijn er ook geluiden dat Geelen de beoogde opvolger zou zijn dus we hebben het nog een tijdje af te wachten ben ik bang.SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:44:
Dit is bemoedigend en dat maakt de kans klein dat het Hendriks wordt (gelukkig).
[...]
Definiteer 'men'? Het enige wat ik op Hendriks aan te merken heb is dat ik de schurft heb aan mensen die actief azen op de plek van een ander. Al moet je ook dat gerucht waarschijnlijk met een pallet zout nemen want die journalisten dikken het rustig aan.Ramzzz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:56:
[...]
Kennelijk, want Maurits Hendriks is een vakman die jaren en jaren bestuurlijke ervaring heeft in absolute topsportomgevingen.
En dan heeft ‘men’ graag liever een oud-voetballer op die positie. Tja.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is waar, niet heel veel. Maar ik vind het nogal beperkt om meteen maar weer terug te vallen op een coach die één jaar goed heeft gepresteerd en voornamelijk wordt genoemd vanwege dat ene goede jaar. Van dat jaar worden de slechte wedstrijden ook snel vergeten. In de EL was Ajax al een paar keer bijna uitgeschakeld en werd er met kunst en vliegwerk nog gewonnen van Schalke bijvoorbeeld. Het was spectaculair, dat zeker. Maar daarna heeft ie 't nergens écht goed gedaan. Dortmund > Ontslagen, Leverkusen > Ontslagen, Lyon > ontslagen. Leverkusen nog enigszins goed gepresteerd, maar met Lyon vrij beroerd en idem voor Dortmund.dutchgio schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Welke prijzen had hij dan moeten winnen?
Met Lyon, Leverkusen, Dortmund, Vitesse en Heracles is dat niet heel realistisch.
Bij Ajax slechts één seizoen trainer geweest en net achter Feyenoord geëindigd, maar wel de EL finale gehaald. Daarin was United en Mourinho een maatje te groot.
Daarbij, kan je met Leverkusen, Dortmund en Lyon toch wel een poging doen om bijvoorbeeld een beker te winnen, maar dat lukte ook niet. Met Leverkusen uitgeschakeld door een vierde divisionist. Ik vind 't gewoon geen topcoach en denk niet dat we met Bosz de juiste stap kunnen zetten.
Verwijderd
Mislintat is gekomen, en dit zou het volgende dossier worden van hem en V/D Sar.
Wat nu? Houden ze weer vast aan dat zelfde plan om eerste alles boven op orde te hebben voordat ze naar een trainer gaan kijken?
Of, word er nu toch eerst naar een trainer gekeken.
Als dat laatste het geval is, dan voorzie ik in 2023/2024 weer een heel onrustig seizoen voor Ajax.
Aangezien ze niet zo snel zijn met nieuwe posities invullen, kan dat weer voor erg veel onrust zorgen.
Je zou denken dat dit misschien intern al iets langer bekend was en dat ze al hebben voorgesorteerd.. maar aan de andere kant... Al worden er nieuwe A4-tjes besteld voor op de administratie lekt dit al uit in A'Dam.
Voor het Nederlands Voetbal zeg ik "Kom op PSV en Ajax. Get your shit together."
Maar, als Feyenoorder zeg ik "Goed bezig daar in Eindhoven en A'dam, ga zo door!"
Over een paar jaar staat van Nistelrooij bekend als een succestrainer met twee prijzen op zijn conto, dat kan je nu al uittekenen. Het enige tastbare wat achterblijft zijn de prijzen/successen die bewerkstelligd zijn, al het overige is vrij snel vergeten.JanW schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Dat is waar, niet heel veel. Maar ik vind het nogal beperkt om meteen maar weer terug te vallen op een coach die één jaar goed heeft gepresteerd en voornamelijk wordt genoemd vanwege dat ene goede jaar.
Niets wordt zo snel vergeten als slechte wedstrijden zolang er maar een prijs aan gekoppeld wordt
Nou, Frank de Boer mag dan wel veel gewonnen hebben met Ajax, maar niemand die eraan denkt hem terug te willen.Napo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:43:
[...]
Over een paar jaar staat van Nistelrooij bekend als een succestrainer met twee prijzen op zijn conto, dat kan je nu al uittekenen. Het enige tastbare wat achterblijft zijn de prijzen/successen die bewerkstelligd zijn, al het overige is vrij snel vergeten.
Niets wordt zo snel vergeten als slechte wedstrijden zolang er maar een prijs aan gekoppeld wordt
⏩ PVOutput☀️
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Voor het aanstellen van een trainer lijkt het me toch belangrijker dat je de TD en een RvC lid met voetbaltechnische kennis in huis hebt dan een AD.Niet ideaal zo, maar je gaat als Ajax nu natuurlijk niet zitten wachten voordat je actie onderneemt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:25:
Dus, het was eerst de zaak om de directie op orde te hebben voordat ze een trainer zouden aanstellen voor volgend seizoen.
Mislintat is gekomen, en dit zou het volgende dossier worden van hem en V/D Sar.
Wat nu? Houden ze weer vast aan dat zelfde plan om eerste alles boven op orde te hebben voordat ze naar een trainer gaan kijken?
Of, word er nu toch eerst naar een trainer gekeken.
Als dat laatste het geval is, dan voorzie ik in 2023/2024 weer een heel onrustig seizoen voor Ajax.
Aangezien ze niet zo snel zijn met nieuwe posities invullen, kan dat weer voor erg veel onrust zorgen.
Je zou denken dat dit misschien intern al iets langer bekend was en dat ze al hebben voorgesorteerd.. maar aan de andere kant... Al worden er nieuwe A4-tjes besteld voor op de administratie lekt dit al uit in A'Dam.
Voor het Nederlands Voetbal zeg ik "Kom op PSV en Ajax. Get your shit together."
Maar, als Feyenoorder zeg ik "Goed bezig daar in Eindhoven en A'dam, ga zo door!")
Weer een nieuw topic.. en dit gaat nog over 2022-2023 (huidige seizoen).ST10©DE schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:01:
Misschien is het een idee om een 2023/2024 topic op te starten?
Dat is vooral toe te schrijven aan zijn track record na zijn Ajax-periode.Quad schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:58:
[...]
Nou, Frank de Boer mag dan wel veel gewonnen hebben met Ajax, maar niemand die eraan denkt hem terug te willen.
Als ik me niet vergis mogen users dat prima zelf doen en dan ff modje vragen om deze te sluiten.ST10©DE schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:01:
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
nee hoor, z'n tijd bij Ajax was al genoeg. Bagger voetbal, wel prijzen, maar 't was niet om aan te zienSterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:16:
[...]
Dat is vooral toe te schrijven aan zijn track record na zijn Ajax-periode.
https://www.youtube.com/watch?v=2K8T7b_Z8Gk
Dit seizoen is nog niet afgelopen.snmght schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:17:
[...]
Als ik me niet vergis mogen users dat prima zelf doen en dan ff modje vragen om deze te sluiten.
Ik ken Hendriks niet, hierboven lees ik dat 't een bestuurder is met ervaring in de topsport. Waarom zou Hendriks 't dan niet moeten worden?SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:26:
Toelichting van Eringa. Waarbij hij specifiek inhaakt op die Ajax-achtergrond. Hendriks wordt het zeker niet als je dit zo hoort. Blij toe.
https://www.youtube.com/watch?v=2K8T7b_Z8Gk
Idd.
Maar als ik teletekst moet geloven heet het nu idd play-offs promotie /degradatie....vroeger heette dat toch de na-competitie..? Ja dat de play-offs voor de conference altijd play-offs heetten wist ik.
Sorry, Ajax fan he, kan me niet snel genoeg voorbij zijn allemaal..
Als Ajax-fan zou ik ook nog niet echt uitzien naar het nieuwe seizoensnmght schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:48:
[...]
Sorry, Ajax fan he, kan me niet snel genoeg voorbij zijn allemaal..
Tot dusverre is er weinig om enthousiast over te zijn inderdaad. Anders dan dat het niet veel slechter kan gaan dan dit seizoen. En die Vd Boomen kan ook alleen maar een vooruitgang t.o.v. het huidige middenveld zijn. Dus in die zin: lichtpuntjes!bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:49:
[...]
Als Ajax-fan zou ik ook nog niet echt uitzien naar het nieuwe seizoen
Nu al. op de site van de BBC prezen ze hem al voor z'n resultaten dit jaar.Napo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:43:
[...]
Over een paar jaar staat van Nistelrooij bekend als een succestrainer met twee prijzen op zijn conto, dat kan je nu al uittekenen. Het enige tastbare wat achterblijft zijn de prijzen/successen die bewerkstelligd zijn, al het overige is vrij snel vergeten.
Nah wacht nog maar ff, beginpost van dit topic vind ik toch mooierST10©DE schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:01:
O.a. chef de mission bij 1 of meer Olympische spelen. Volgens mij ken je hem echt wel als je een foto ziet.JanW schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:33:
[...]
Ik ken Hendriks niet, hierboven lees ik dat 't een bestuurder is met ervaring in de topsport. Waarom zou Hendriks 't dan niet moeten worden?
Volgens mij komt ie 'van origine' uit de hockeywereld.
2012 en 2016 Chef de Mission.toolkist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:44:
[...]
O.a. chef de mission bij 1 of meer Olympische spelen. Volgens mij ken je hem echt wel als je een foto ziet.
Volgens mij komt ie 'van origine' uit de hockeywereld.
Komt inderdaad uit de hockeywereld. Vooral als hockeycoach. Was assistent bondscoach toen Nederland Olympisch kampioen hockey werd in 1996 en in 2020 prolongeerde Nederland onder zijn leiding die titel. Won daarna als bondscoach van Spanje de nodige prijzen, om vervolgens dus de functie bij NOC*NSF te aanvaarden. Hij was daar tevens technisch directeur. Kortom een hele ervaren sportbestuurder dus.
Hoewel Hendriks als bestuurder en trainer ook links en rechts weleens de plank mis sloeg. Lees: qua persoonlijkheid niet zo gewaardeerd werd door andere stafleden of spelers en beslissingen nam die dicutabal waren (ook in retrospectief).
[ Voor 57% gewijzigd door bazzemans op 30-05-2023 16:02 ]
Was hij niet de bedenker van de loservlucht destijds?bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:58:
Het is niet iemand met een Ajax- noch voetbalachtegrond. Veel verder dan dat wordt er denk ik niet gedacht.
Hoewel Hendriks als bestuurder en trainer ook links en rechts weleens de plank mis sloeg. Lees: qua persoonlijkheid niet zo gewaardeerd werd door andere stafleden of spelers en beslissingen nam die dicutabal waren (ook in retrospectief).

K to the KillaZ
Dat wordt hem wel toegeschreven ja. Of hij daadwerkelijk de bedenker was, is de vraag. Hij was als TD en Chef de Mission in ieder geval eindverantwoordelijk.KillaZ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:05:
[...]
Was hij niet de bedenker van de loservlucht destijds?
Je hoort toch wel wat weerstand intern. Bij meerder podcasts die over het algemeen goed ingevoerd zijn en bovendien ook (voor wat het waard is) ogenschijnlijk objectief daarin, waren er meerdere keren signalen dat het niet zo'n fijne kerel is die nogal opzichtig omhoog keek.bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:58:
Het is niet iemand met een Ajax- noch voetbalachtegrond. Veel verder dan dat wordt er denk ik niet gedacht.
Daarvoor ben ik onvoldoende ingevoerd in de Ajax-soaps. Hoe dan ook, mijn ervaring met de Ajax-organisatie is dat er een grote mate sprake is van een "not invented here syndrome". Door de mensen daar. Een buitenstaander (lees: geen Ajax- of voetbalverleden) staat al op achterstand bij binnenkomst. Al die signalen vanuit de Ajax-organisatie in podcasts en dergelijke, bekijk ik dan ook wel met die filter erop. Ligt het aan Hendriks? Ligt het aan Ajax? Ik denk ergens in het midden.Henkie_NtA schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:06:
[...]
Je hoort toch wel wat weerstand intern. Bij meerder podcasts die over het algemeen goed ingevoerd zijn en bovendien ook (voor wat het waard is) ogenschijnlijk objectief daarin, waren er meerdere keren signalen dat het niet zo'n fijne kerel is die nogal opzichtig omhoog keek.
Edit: Ajacieden vinden het wellicht niet leuk om te horen, maar Ajax is niet per se de leukste organisatie. Als tegenstander was De Toekomst de minst leuke plek om naartoe te gaan. Geldt overigens sowieso wel in de voetbalwereld. Het is een wereld van ellebogenwerk, messen in de rug en een bepaald privilege voor oud-spelers.
[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 30-05-2023 16:13 ]
Oh 100% eens hoor. Ik ben nogal wars van voornamelijk op gevoelens gestaafde dogma's als "voetbalachtergrond" en "Ajax-DNA".bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:09:
[...]
Daarvoor ben ik onvoldoende ingevoerd in de Ajax-soaps. Hoe dan ook, mijn ervaring met de Ajax-organisatie is dat er een grote mate sprake is van een "not invented here syndrome". Een buitenstaander (lees: geen Ajax- of voetbalverleden) staat al op achterstand bij binnenkomst. Al die signalen vanuit de Ajax-organisatie in podcasts en dergelijke, bekijk ik dan ook wel met die filter erop. Ligt het aan Hendriks? Ligt het aan Ajax? Ik denk ergens in het midden.
Ik snap dat het in sommige gevallen absoluut een voordeel kan zijn, maar het is niet alsof je per definitie voor dat soort bestuursfuncties dergelijke kwalificaties moet hebben om goed te functioneren.
Oh maar dat is toch algemeen bekend, dat het bij Ajax vooral hard, direct en afstandelijker is en veel minder 'gemoedelijk' dan bijvoorbeeld bij PSV?bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:09:
Edit: Ajacieden vinden het wellicht niet leuk om te horen, maar Ajax is niet per se de leukste organisatie.
Het betere ellebogen werk, en dan heb ik het niet over Lee Towers, gebeurt bij elke organisatie wel
Voeg daar ook maar denigrerend en kleinerend over alles wat niet uit de eigen organisatie komt aan toe. PSV staat er overigens onterecht om bekend dat het zo "gemoedelijk" is. Dat is vooral schijn. Het is eerder achter de ellebogen. In Rotterdam (maakt niet uit welke van de drie BVO's) was het wat dat betreft veel gemoedelijker, ware het niet met de rauwe, recht voor de raap, Rotterdamse manier van doen.toolkist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:38:
[...]
Oh maar dat is toch algemeen bekend, dat het bij Ajax vooral hard, direct en afstandelijker is en veel minder 'gemoedelijk' dan bijvoorbeeld bij PSV?
En ellebogenwerk gebeurt niet bij elke organisatie, maar ik durf wel te stellen bij elke BVO. Geen leuke wereld. Ik heb bewust de afweging gemaakt om voor mijn inkomen hier niet afhankelijk van te willen zijn.
Edit: disclaimer en dat heeft niet met mijn clubvoorkeur te maken. Die ligt namelijk niet bij een club uit Rotterdam.
[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 30-05-2023 16:45 ]
toolkist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:42:
[...]
Nah wacht nog maar ff, beginpost van dit topic vind ik toch mooier![]()
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nou, de gang van zaken bij PSV de laatste tijd...toolkist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:38:
[...]
Oh maar dat is toch algemeen bekend, dat het bij Ajax vooral hard, direct en afstandelijker is en veel minder 'gemoedelijk' dan bijvoorbeeld bij PSV?
Het betere ellebogen werk, en dan heb ik het niet over Lee Towers, gebeurt bij elke organisatie wel
Onder gemoedelijke deken kan het ook best broeien en mogelijk ontvlammen hoor. Dat is ook wel te zien met hoe bij de technische staff van PSV 1 voor 1 stopte omdat er onderling spanningen waren.toolkist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:38:
[...]
Ah, dus toch de standaard 'in het zuiden zeggen ze a tegen je, maar doen ze b achter je rug om'. Ik twijfelde nog of ik die ging posten maar leek me iets te 'vooringenomen'bazzemans schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:42:
[...]
Voeg daar ook maar denigrerend en kleinerend over alles wat niet uit de eigen organisatie komt aan toe. PSV staat er overigens onterecht om bekend dat het zo "gemoedelijk" is. Dat is vooral schijn. Het is eerder achter de ellebogen. In Rotterdam (maakt niet uit welke van de drie BVO's) was het wat dat betreft veel gemoedelijker, ware het niet met de rauwe, recht voor de raap, Rotterdamse manier van doen.
En ellebogenwerk gebeurt niet bij elke organisatie, maar ik durf wel te stellen bij elke BVO. Geen leuke wereld. Ik heb bewust de afweging gemaakt om voor mijn inkomen hier niet afhankelijk van te willen zijn.
Edit: disclaimer en dat heeft niet met mijn clubvoorkeur te maken. Die ligt namelijk niet bij een club uit Rotterdam.
Verwijderd
Heeft Jordi wel eens een contract getekend met een looptijd langer dan twee jaar? Hij heeft vorig jaar al eens gesproken met de RvC over de vacature van Directeur Voetbalzaken toen hij nog slechts adviseur was bij de FC Barcelona.SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:49:
Ik verwacht serieus dat Jordi de nieuwe AD wordt. Die heeft inmiddels een flinke dosis ervaring, dus het zou mij niet verbazen. Weliswaar geen ervaring als AD, maar ik zie het 'm wel doen.
Ik verwacht dat hij het niet doet.
Verweij meldt dat Ajax Knutsen van Bodo Glimt in beeld heeft als opvolger van Schreuder / Heitinga. Dat lijkt mij persoonlijk een betere optie dan Bosz. We gaan het zien/horen de komende dagen. Ander gerucht is dat Bosz al zo goed als rond is en dat Van De Boomen in overleg met Bosz al is gehaald.
De enespeler hield net ff wat meer in dan Post, die volle bak doorging.. Tja dan loop je het risico dat je rood krijgt, ik vond em iig meer dan terecht.JanW schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:52:
Ontzettend lullig moet ik zeggen. Je ziet dat 't niet de intentie is, een bal in 't midden en ze gaan er allebei voor. Alleen Post met meer overtuiging dan de speler van VVV.
Verweij meldt dat Ajax Knutsen van Bodo Glimt in beeld heeft als opvolger van Schreuder / Heitinga. Dat lijkt mij persoonlijk een betere optie dan Bosz. We gaan het zien/horen de komende dagen. Ander gerucht is dat Bosz al zo goed als rond is en dat Van De Boomen in overleg met Bosz al is gehaald.
Verwijderd
Omdat deze clubs het hele seizoen naar deze wedstrijden hebben toegewerkt.HollowGamer schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:31:
Wat een stomme overtreding en wat een stomme voetballer. Waarom doe je dit ook nu bij een playoff?
Alle spanning, alle hoop, alles van de voorgaande 38 wedstrijden wat zich heeft opgebouwd in de spelers en staf het afgelopen jaar komt er in deze wedstrijden uit.
Daarom zie je ook zo vaak verrassingen tijdens de play-offs.
En, ook zeer regelmatig zulke domme overtredingen.
Spelers die net een stapje extra willen zetten of meer strijd erin willen gooien, maar zich niet realiseren dat ze de kwaliteit niet hebben op dit te doen.
Met als gevolg, domme overtredingen, slechte acties of gewoon hun slechtste wedstrijden van het jaar.
Pas wanneer er niets meer te verliezen is voor een team en ze vrijuit gaan spelen, dan gaat het vaak pas goed.
Bijvoorbeeld, Excelsior vorig jaar toen ze 3-0 achter stonden, of RKC een tijdje daarvoor toen ze achter stonden.
Tijdens de wedstrijd werd ie ook al 'toe' gezongen. Geschikte straf lijkt me makkelijk. Die return tegen Emmen hoeft wat mij betreft niet meer gespeeld te wordenWoedende NAC-fans bekogelen auto Kooij met blikjes bier
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Misschien kunnen ze dan beter camo-shirtjes dragen?Superkiwi schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:53:
Lelijker dan het uitshirt? Past wel bij het spel wat we zien natuurlijk.

Ik zie het probleem niet. Ze geven hem de kans om in een rol te groeien en ervaring op te doen, prima toch?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:56:
Gelukkig mag Huntelaar met zijn expertise ook blijven. En krijgt een langdurig contract.
Als ze echt niet tevreden waren had ie nu gewoon op mogen bokken, dit was het moment waarop er niemand over geklaagd zou hebben (op de telegraaf en derksen na, maarja...)
Plaatje?Stimulate14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:10:
Wat zadelen ze ons weer op met een T_rn*&g lelijk thuis shirt zeg, alle Goden.
Ik kan zijn werk niet beoordelen, maar na deze resultaten 4 jaar verlenging krijgen had ik niet verwacht. Leuk voor hem verder.toolkist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:00:
[...]
Ik zie het probleem niet. Ze geven hem de kans om in een rol te groeien en ervaring op te doen, prima toch?
Als ze echt niet tevreden waren had ie nu gewoon op mogen bokken, dit was het moment waarop er niemand over geklaagd zou hebben (op dbe telegraaf en derksen na, maarja...)
Ben benieuwd wanneer het dossier hoofdtrainer duidelijk is.
Haha dat is elk jaar met elk shirt wel weer het geval. Het mooiste teken ter wereld dat mensen niet van verandering houden. Een jaar later komt het andere shirt en was het voorheen lelijkste shirt ooit opeens toch niet zo slecht. En rinse & repeattoolkist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:15:
Zal aan mij liggen maar ik vind al dat 'het lelijkste thuisshirt ooit' allemaal rijkelijk overdreven.
Nou als ie zo plat hangt ziet het er niet uit.toolkist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:15:
Zal aan mij liggen maar ik vind al dat 'het lelijkste thuisshirt ooit' allemaal rijkelijk overdreven.
Maar eerst eens zien hoe het shirt om een torso heen valt alvorens ik mijn definitieve oordeel vel.
Dit alles wel weer gratis reclame voor Ajax en adidas.
[ Voor 15% gewijzigd door Megupe op 01-06-2023 11:27 ]
Ik zie 2cm wit wat 'vroeger' rood was dus niet als een probleem.mefjoew schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:30:
Probleem is dat de 'heilige' rode baan afgebroken wordt bij de kraag. Eerder hebben ze de breedte van de baan al veranderd, en daarmee verliest het Ajax-shirt langzaam maar zeker aan eigenheid. Denk daarbij ook aan de Adidas-strepen op de schouders. Misschien an sich niet eens zo lelijk, maar verre van authentiek.
Of dat een baan iets wijder/smaller is, of de Adidas strepen... Maarja ik hecht dan ook 0,0 waarde aan 'het moet authentiek blijven'.
Onzin. Dit gelekte shirt is oprecht het meest lelijke shirt ooit.Typhone schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:20:
[...]
Haha dat is elk jaar met elk shirt wel weer het geval. Het mooiste teken ter wereld dat mensen niet van verandering houden. Een jaar later komt het andere shirt en was het voorheen lelijkste shirt ooit opeens toch niet zo slecht. En rinse & repeat
Een shirt kan mooi zijn of minder mooi maar dit heeft helemaal niets met Ajax te maken en gaat weer eens tegen de eigen statuten en historie in. De strepen is nou eenmaal Adidas maar dat de rode baan zo breed is en niet doorloopt is echt schandalig. Welke dwaas dat heeft goedgekeurd moeten ze echt uit de Arena trappen (Sar?)
Het is niet dat deze strepen en onderbrekingen zo anders waren in een ouder shirt.AMARONE schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:57:
[...]
Onzin. Dit gelekte shirt is oprecht het meest lelijke shirt ooit.
Een shirt kan mooi zijn of minder mooi maar dit heeft helemaal niets met Ajax te maken en gaat weer eens tegen de eigen statuten en historie in. De strepen is nou eenmaal Adidas maar dat de rode baan zo breed is en niet doorloopt is echt schandalig. Welke dwaas dat heeft goedgekeurd moeten ze echt uit de Arena trappen (Sar?)

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 01-06-2023 13:09 ]
/f/image/4EoyC9yi6WguwqEnOEB2I4dc.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.footballkitarchive.com/nl/ajax-amsterdam-kits/
edit: en in '57 was de rode baan wel erg breed
:fill(white):strip_exif()/f/image/7txfFqGSuDy9scuM5UUzJ3lU.png?f=user_large)
[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 01-06-2023 13:13 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja, zeg ik dat die dan wel mooi of goed waren. Toen speelde hetzelfde. Als je dit shirt koopt ben je niet goed. Dat zijn dan ook de met het nieuw shirts de 3 lelijkste en schandalige ooitNapo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:07:
[...]
Het is niet dat deze strepen en onderbrekingen zo anders waren in een ouder shirt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je dat nou van het uitshirt zou zeggen ok, die lijkt vanaf een afstandje nog wel ok maar van dichtbij vind ik het helemaal niks.AMARONE schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:57:
[...]
Onzin. Dit gelekte shirt is oprecht het meest lelijke shirt ooit.
Dat is de truc. Op TV ziet het er mooi uit maar niemand wil nog shirtje ruilen, verkapte bezuinigingen.toolkist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:41:
[...]
Als je dat nou van het uitshirt zou zeggen ok, die lijkt vanaf een afstandje nog wel ok maar van dichtbij vind ik het helemaal niks.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En zelfs alleen over het nieuwe thuisshirt van de nummer 3 van Nederlandcarpebios schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:40:
Ik zie een post, gaat het deze hele pagina over de nummer 3 van Nederland, wat is er gebeurd?
Wat een selectieve momentopname weer carpebios. Statistisch gezien zijn we nog steeds nummer ééncarpebios schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:40:
Ik zie een post, gaat het deze hele pagina over de nummer 3 van Nederland, wat is er gebeurd?
Lies, damn lies & statistics.Superkiwi schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:46:
[...]
Wat een selectieve momentopname weer carpebios. Statistisch gezien zijn we nog steeds nummer één
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Volgens het CBS zijn 19,08% van alle statistieken verzonnenSuperkiwi schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:46:
[...]
Wat een selectieve momentopname weer carpebios. Statistisch gezien zijn we nog steeds nummer één
Lol, precies het jaar dat Feyenoord opgericht werdscreamhouse schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:50:
[...]
Volgens het CBS zijn 19,08% van alle statistieken verzonnen

Nou het zal mij benieuwen.
Ik ben echt zo bang dat ze doorgaan met Heitinga.
Dank de heerHenkie_NtA schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:02:
https://www.ajaxshowtime....-de-toekomst-van-heitinga
Nou het zal mij benieuwen.
Ik ben echt zo bang dat ze doorgaan met Heitinga.
XXXVI
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0yON7d7BeyuVH9RcwCt2L8cL.jpg?f=user_large)
Ik heb echt niks tegen Heitinga en gun hem echt het allerbeste, alleen als hij al de kwaliteiten heeft om trainer van Ajax 1 te worden dan is nu gewoon absoluut nog niet het moment.
⏩ PVOutput☀️
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Denk dat hij zelf ook wel wist hoe laat het was, geen enkele progressie onder hem gemaakt. Dan kan je niet verwachten dat je aanblijft als hoofdcoach bij een club waar presteren zo belangrijk is. Ik denk dat hij weinig keuze heeft en zie hem verder ook niet zo snel elders aan de bak kunnen. Denk dat het allemaal wel meevalt, nog altijd gewoon een ok baan en daar kan hij zich wellicht verder ontwikkelen.carpebios schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:33:
Ben benieuwd hoe hij het oppakt, want in alles schemerde hij door dat hij door wilde gaan etc. Lijkt mij dan pijnlijk voor hem om terug naar jong Ajax of zo te gaan.
Helemaal mee eens hoor, maar het leek alsof hij daar anders over dacht, ben benieuwd wat hij gaat doen.Snowdog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:44:
[...]
Denk dat hij zelf ook wel wist hoe laat het was, geen enkele progressie onder hem gemaakt. Dan kan je niet verwachten dat je aanblijft als hoofdcoach bij een club waar presteren zo belangrijk is. Ik denk dat hij weinig keuze heeft en zie hem verder ook niet zo snel elders aan de bak kunnen. Denk dat het allemaal wel meevalt, nog altijd gewoon een ok baan en daar kan hij zich wellicht verder ontwikkelen.
Verwijderd
Hmm, denk dat de meeste dit wel verwacht hadden.
Er staat wel 1 zinnetje in het twitter bericht wat ik wel frappant vind.
"the club will start its search for a new head coach for Ajax 1. "
Mag toch voor alle fans hopen dat ze hier niet nu pas mee gaan beginnen, toch!?!?
Hoop toch echt dat er al vele dossiers liggen en dan de hoofdkandidaat al klaar staat om erin te springen en deze ook al de nodige research heeft gedaan de afgelopen dagen/weken.
Als je nu nog met de zoektocht moet beginnen, en deze trainer dan ook nog eerst de selectie moet doorlichten (Wat pas in de voorbereiding echt kan omdat het zomerstop is.).
Loop je weer eerst achter de feiten aan de eerste paar maanden.
Waarom kon dit niet een aantal weken geleden al bekend gemaakt worden?
Heitinga het seizoen afmaken en dan kan een nieuwe coach zich een beetje wegwijs maken.
Intentie is om hem aan boord te houden.Hij heeft de afgelopen maanden veel geleerd en wij willen graag een rol spelen bij zijn verdere ontwikkeling en John aan de club verbonden houden. Maar ik heb de conclusie getrokken dat Ajax nu een meer ervaren trainer voor de groep moet hebben.
⏩ PVOutput☀️
Met stom dusMaar ik heb de conclusie getrokken dat Ajax nu een meer ervaren trainer voor de groep moet hebben. Voor de fase waarin we zitten en om Ajax beter te laten presteren dan het afgelopen seizoen, is dat van groot belang.'

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 01-06-2023 15:47 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:27
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nou dat is dan mooi, Heintinga kan hier niet veel aan doen. Het was een ondankbare taak uiteindelijk.Quad schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:46:
Het bericht van Ajax zelf: https://www.ajax.nl/artik...naar-nieuwe-hoofdtrainer/
[...]
Intentie is om hem aan boord te houden.
* Outerspace is wel benieuwd wie nu aan de bak moet bij Ajax. Nagelsmann zou ook wel een mooie zijn, maar die is vast niet te betalen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Je weet het nooit met een Duitser aan het technische roer..Outerspace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:49:
Nou Peter Bosz, welkom aan boord
* Outerspace is wel benieuwd wie nu aan de bak moet bij Ajax. Nagelsmann zou ook wel een mooie zijn, maar die is vast niet te betalen
We gaan het meemaken, in elk geval fijn voor Heitinga dat het nu klaar is en dat hij voor zichzelf verder kan maar niet als eindverantwoordelijke. Hij heeft in elk geval wel een crisisvol seizoen meegemaakt en gezien hoe het in een mindere periode eraan toe gaat.
⏩ PVOutput☀️
Bosz lukte het zelfs om met Maccabi Haifa niks te winnen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Omdat ze geen gedoe wilden richting einde seizoen, wat natuurlijk nogal logisch is.Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:46:
https://twitter.com/AFCAj...?cxt=HHwWjoDTjfWl05guAAAA
Hmm, denk dat de meeste dit wel verwacht hadden.
Er staat wel 1 zinnetje in het twitter bericht wat ik wel frappant vind.
"the club will start its search for a new head coach for Ajax 1. "
Mag toch voor alle fans hopen dat ze hier niet nu pas mee gaan beginnen, toch!?!?
Hoop toch echt dat er al vele dossiers liggen en dan de hoofdkandidaat al klaar staat om erin te springen en deze ook al de nodige research heeft gedaan de afgelopen dagen/weken.
Als je nu nog met de zoektocht moet beginnen, en deze trainer dan ook nog eerst de selectie moet doorlichten (Wat pas in de voorbereiding echt kan omdat het zomerstop is.).
Loop je weer eerst achter de feiten aan de eerste paar maanden.
Waarom kon dit niet een aantal weken geleden al bekend gemaakt worden?
Heitinga het seizoen afmaken en dan kan een nieuwe coach zich een beetje wegwijs maken.
Qua zoektocht, die is echt al wel eerder begonnen maar je denkt toch ook niet dat ze dat nu kunnen zeggen.
Er wordt iig wel doorgepakt schijnbaar, voor zondag bij Valerenga-Bodo Glimt, waar de (schijnbaar) beoogde nieuwe trainer zit, zijn kaarten aangevraagd voor 2 scouts. Geen namen, maar kan ook zomaar Mislintat zijn die er zit. Tenzij ze 10 wedstrijden willen scouten kan het daarna natuurlijk heel snel gaan.
En liever grondig dan gehaast. Maar Mislintat wil bv ook de selectie voor de start van de voorbereiding op orde hebben (voor zover mogelijk) dus dat zal qua hoofdtrainer niet anders zijn.
Kutsen is genoemd, of Hjulmand. Het is de vraag in hoeverre dat gerucht is of al richting concreet kan gaan. Het klinken voor mij als prima opties, ik kan mij wel vinden in een ervaren coach en ben niet zo idolaat van Bosz dat ik hem zou verkiezen boven een Knutsen.Outerspace schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:49:
Nou Peter Bosz, welkom aan boord
Het is alleen de vraag of hij zelf nog een stap terug wil doen, of überhaupt nog een goed gevoel heeft vanwege de manier waarop hij zo lang in het ongewisse is gehouden.tweakduke schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:48:
Nou dat is dan mooi, Heintinga kan hier niet veel aan doen. Het was een ondankbare taak uiteindelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023