[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 332 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.273 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:35:
[...]

Waarom wordt Feyenoord nog steeds onderschat? Het blijkt kennelijk moeilijk te geloven dat Feyenoord voor de verandering eens goed gescout heeft. Op de vleugels is er nog verbetering nodig maar het verdedigende centrum van Feyenoord is waarschijnlijk ook kwalitatief het beste van Nederland en in elk geval Ajax mocht willen dat ze daar iemand als Kokcu hebben. Gimenez zou bij elke eredivisie ploeg gewoon de nummer negen zijn.
Ik denk iets als : 1 zwaluw maakt nog geen zomer...
1x kampioen worden 'kan' een incident zijn. 2-3x op rij niet.
Qua Gimenez, ik denk niet dat AZ de noodzaak ziet om te wisselen en ook bij Ajax zie ik niet direct een reden om te wisselen. Ik heb nog steeds vertrouwen in Brobbey

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Maar wat Berghuis doet is nog kwalijker.
Laten we het anders stellen. Wat heb je liever: dat jouw kind een ander kind op de genoemde wijze racistisch bejegend of dat jouw kind een klap geeft aan het kind dat zo'n bejegening uit?

In het tweede geval zou ik nog een preek kunnen houden in de trand van "ik begrijp je maar dat los je beter anders op", in het eerste geval heb je te maken met een zieke geest en zou ik me afvragen wat ikzelf fout heb gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Ik denk iets als : 1 zwaluw maakt nog geen zomer...
1x kampioen worden 'kan' een incident zijn. 2-3x op rij niet.
Qua Gimenez, ik denk niet dat AZ de noodzaak ziet om te wisselen en ook bij Ajax zie ik niet direct een reden om te wisselen. Ik heb nog steeds vertrouwen in Brobbey
Dat is bij elke speler in de eredivisie toch zo? Maar bij Feyenoord moet gelijk maar weer de kwaliteit van de speler betwijfeld worden. Ik vind het behoorlijk respectloos.

Garantie dat het volgend jaar weer lukt heb je nooit maar dat komt sowieso ook omdat er weer spelers vertrekken. Maar dit is gewoon het best voetballende team van de eredivisie en daar is techniek voor nodig. Het is niet de verdedigende vechtmachine van voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Wel omgekeerde wereld dat als Berghuis gelijk geeft, HIJ z’n excuses moet aanbieden omdat hij anders mogelijk z’n plek kwijt raakt

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:42:
[...]

Laten we het anders stellen. Wat heb je liever: dat jouw kind een ander kind op de genoemde wijze racistisch bejegend of dat jouw kind een klap geeft aan het kind dat zo'n bejegening uit?
Geen van beide.

In beide gevallen gaat er iets in beginsel mis, in beide gevallen de denkwijze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 07:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het heeft niets meer met voetbal te maken, maar los van de manier waarop ben ik blij dat er toch nog sociale controle bestaat. Opkomen voor je medemens wanneer iemand zich niet gedraagt.
Daar hebben we in het echte leven veel meer aan dan al die grote praat online. Zouden meer mensen moeten doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

D-e-n schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Maar bij Feyenoord moet gelijk maar weer de kwaliteit van de speler betwijfeld worden. Ik vind het behoorlijk respectloos.
Niemand trekt hier Feyenoord en zijn spelers in twijfel. Er wordt aangegeven dat bij AZ en Ajax niet een andere spits nodig is. En stop eens met die lange tenen (met een loze kreet als 'respectloos') als het om Feyenoord gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
Uh ..ik trek de spelers van Feyenoord wel in twijfel... een beetje dan..
Ik heb gezien hoe kansloos ze bij Roma waren.
In de Eredivisie kom je daar mee weg maar in de CL niet.

En ik vind een aantal spelers goed maar geen top. Gokcu is een aardige speler maar wordt overschat vind ik. Gimenez vind ik een degelijke spits. Verdediging vind ik solide. En Feyenoord fungeert goed als team.
Maar bijvoorbeeld Idrissi/Janhanbaks oa.... daar kun je mi echt niet mee aankomen in de CL.... dat vind ik ook geen Eredivisie top

Ik kijk nu ook wat verder nu dan de eredivisie en denk dat Feyenoord misschien nu wel wat betere spelers nodig heeft om ook in de CL iets te kunnen betekenen. Of misschien zelfs volgend jaar weer voor het kampioenschap te kunnen gaan.

En Feyenoord heeft mi wel wat geprofiteerd van het geklungel van Ajax en het gemis aan kwaliteit bij Psv.

Ik mag er wat anders over denken toch?
Blíjft zeker staan dat ik het Feyenoord het gun en het ook een hele knappe prestatie vind.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-e-n
Outerspace schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Niemand trekt hier Feyenoord en zijn spelers in twijfel. Er wordt aangegeven dat bij AZ en Ajax niet een andere spits nodig is.
Nee. Er wordt gesproken over "één zwaluw maakt nog geen zomer" en "loopt niet over van kwaliteit". Daarmee worden andermaal de kwaliteiten van de spelers van Feyenoord gebagatelliseerd. En dat is een terugkomend patroon, in elk geval hier in dit topic. Het is voor sommigen kennelijk te moeilijk om te accepteren dat Feyenoord dit seizoen spelers heeft die bij Ajax of PSV ook gewoon basis zouden kunnen spelen.

@Harribo
Bij de CL moet je wat mazzel hebben. Nederlandse ploegen komen doorgaans tekort voor de echte top in de CL, de periode Ten Hag was wat dat betreft uitzonderlijk. Een beetje kinderachtig om Feyenoord langs die meetlat te leggen. Dit puntenaantal is voor eredivisie begrippen prima, ook los van een minder Ajax of PSV. Dit Feyenoord is wat dat betreft een betere kampioen dan de meeste titels van het Ajax van Frank de Boer

Edit:
Dat de vleugels verbetering nodig hebben concludeert iedere Feyenoorder overigens.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 28-05-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik ben het wel eens met de observatie dat de flanken zwak zijn. Dus hopelijk komen er deze zomer wat leuke vleugelspelers naar zuid. Idrissi en Alireza zijn best sympathiek maar wisselvalliger dan het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 18:16
Harribo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:51:
Och wat een verdriet dat Groningen.
Het is nu een veredeld amateur team.
Ja ik wou dat ik die uitspraak overdreef maar helaas is het zo.

Kkd de komende jaren met deze kwaliteit.

Verder... Ajax mag zijn verdediging wel eens renoveren

En Psv... knap van Xavi Simons... zo'n jochie wat Psv bij de hand neemt
Van de andere kant, als hij weg gaat, dan hou je bij Psv weinig echte kwaliteit over.

Feyenoord...ik vind het team niet overlopen van kwaliteit maar ze fungeren goed als team
Zei het nog tegen die ouwe van me.. Clubs als Groningen, Heerenveen die verwacht ik gewoon altijd in de Eredivisie. Hopen dat jullie snel terug raken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

FreakNL

Well do ya punk?

sNielz123 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:31:
Daarom zei ik al: niet alles is wat het lijkt.
Het is uitermate dom, maar niet geheel onbegrijpelijk.
Wat ze bij Twente roepen, daar lusten de honden geen brood van. Ik ben daar een paar keer te gast geweest, het is soms echt beschamend. Zo xenofoob. Niet allemaal hè, begrijp me niet verkeerd. Maar wel bovengemiddeld veel.

Toen ik de actie van Berghuis zag had ik gelijk al het gevoel dat het in deze richting gezocht moest worden…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Harribo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:16:
Uh ..ik trek de spelers van Feyenoord wel in twijfel... een beetje dan..
Ik heb gezien hoe kansloos ze bij Roma waren.
In de Eredivisie kom je daar mee weg maar in de CL niet.
Volgens mij was er toch een verlenging nodig over 2 wedstrijden. Om dat als kansloos te betitelen….
Ja, we hebben verloren, maar Roma is ook in de CL gewoon een goede ploeg. Nederlandse clubs gaan niet standaard naar de kwartfinale van de CL. Vaak is groepsfase overleven een doel.
Dat is ook de fase waarin Feyenoord zich begeeft.
Vergeet niet dat Feyenoord ontzettend veel nieuwe spelers erbij kreeg en ook een aantal spelers die uit een andere cultuur komen, vaak hebben die wat meer tijd nodig.
Na wat extra versterkingen gaan we weer meedoen om de titel, ongeacht wat PSV of Ajax doet. Of we wat gaan betekenen in de CL, Kokcu was wel heel belangrijk. Wie gaat er op staan als hij vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 05:36:
[...]

Volgens mij was er toch een verlenging nodig over 2 wedstrijden. Om dat als kansloos te betitelen….
Ja, we hebben verloren, maar Roma is ook in de CL gewoon een goede ploeg. Nederlandse clubs gaan niet standaard naar de kwartfinale van de CL. Vaak is groepsfase overleven een doel.
Vergeet niet dat Feyenoord ontzettend veel nieuwe spelers erbij kreeg en ook een aantal spelers die uit een andere cultuur komen, vaak hebben die wat meer tijd nodig.
Na wat extra versterkingen gaan we weer meedoen om de titel, ongeacht wat PSV of Ajax doet. Of we wat gaan betekenen in de CL, Kokcu was wel heel belangrijk. Wie gaat er op staan als hij vertrekt.
Groot deel van het verhaal kan ik volgen maar Roma is natuurlijk geen goede CL ploeg. Ook zo'n ploeg die max voor EL speelt in de poulefase. Zouden zonder straf van Juve ook geen top 6 zijn geëindigd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 09:56
In retrospectief heeft Ajax met de selectie van dit jaar vooral de plank misgeslagen qua karakters. Met Martinez en Tagliafico vertrokken twee 'vechters', terwijl Haller juist een onverstoorbare, constante factor was. Blind had als tacticus en winnaar ook zijn waarde in de groep, schat ik in.
Hun vervangers bleken stuk voor stuk minder, in elk geval mentaal:
- Bassey oogt misschien als een killer, maar prijst de goden dat hij bij Ajax speelt en is daardoor zo onzeker als de pest
- Wijndal oogt misschien onverstoorbaar, maar is vooral laks
- Brobbey oogt misschien onverstoorbaar, maar is vooral overdreven lankmoedig
- Bergwijn oogt misschien gedreven, maar is vooral een gebrekkig teamspeler
- Aan Sanchez oogt niks, dat is gewoon een wannabe-grinta die floreert in steeds net te laat komen

Daarnaast zijn ook oude fouten gemaakt met breedteaankopen zoals Sanchez, Luca en Grillitsch. En de selectie oogt gewoon niet fit. Met name 'de grote drie' (fysiek, niet qua spel) Bassey, Brobbey en Bergwijn lijken vooral gegroeid in de breedte.

Achteraf is het makkelijk praten, maar zo opgesomd is het eigenlijk onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken (Sar, Hamstra en Huntelaar) dit fiasco voor elkaar hebben gebokst. Om nog maar te zwijgen over de casus Ocampos, wat op zichzelf al een flater van formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
mefjoew schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:45:

Achteraf is het makkelijk praten, maar zo opgesomd is het eigenlijk onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken (Sar, Hamstra en Huntelaar) dit fiasco voor elkaar hebben gebokst. Om nog maar te zwijgen over de casus Ocampos, wat op zichzelf al een flater van formaat is.
Dit is idd achteraf praten. Ik wist nog wel dat de Ajax selectie opgehemeld werd en dat de Feyenoord selectie werd afgeschilderd als beperkte voetballers.
Het grote verschil is dat er dit keer bij Feyenoord nagedacht is, wat voor soort spelers hebben we nodig. Niet alleen qua positie, maar ook qua type.
Dit en het gegeven dat Slot een goede trainer is, ben ik hoopvol voor de toekomst. Arenden heeft puik werk afgeleverd. Arnesen , Kloese en Slot mankeren de vele zwaktes van Feyenoord.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:17:
Nee. Er wordt gesproken over "één zwaluw maakt nog geen zomer" en "loopt niet over van kwaliteit". Daarmee worden andermaal de kwaliteiten van de spelers van Feyenoord gebagatelliseerd. En dat is een terugkomend patroon, in elk geval hier in dit topic. Het is voor sommigen kennelijk te moeilijk om te accepteren dat Feyenoord dit seizoen spelers heeft die bij Ajax of PSV ook gewoon basis zouden kunnen spelen.
Een fan van Groningen analyseert het seizoen en geeft zijn mening, waaronder over Feyenoord. Dat heeft niets met Ajax of PSV te maken maar je reageert alweer als door een wesp gestoken en begint over gebrek aan respect.

In dit topic worden heel clubs en spelers besproken, vaak met enige gekleurde bril dus er zal altijd een verschil van mening zijn tussen fans en niet fans. Dat hoort er gewoon bij. Als je ziet hoe sommige spelers afgebrand worden om wat dan ook dan is een beetje scepsis over de daadwerkelijke kwaliteit wel de mildste beoordeling die je kunt krijgen.

Het enige patroon wat ik daarin zie is dat jij denkt dat dit specifiek bij Feyenoord gebeurt en dat je extreem allergisch bent voor een visie dat Feyenoord kwalitatief minder zou zijn. Dat beeld creëer je voor jezelf en daarom zullen anderen zich niet herkennen in de zoveelste klaagzang en daarom de discussie aan gaan.
Verhef je eigen mening niet tot feit en accepteer ook die van anderen, en als die niet bevalt gewoon lekker scrollen. Echt, dat maakt het leven zoveel makkelijker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dit is het belangrijkste aspect: wie gaan er weg, wat komt er bij en hoe gaat dat in de groep passen. Pas daarna kan je eigenlijk wat gaan zeggen over verwachtingen qua prestaties.
Daarnaast moet het mentaal ook blijven kloppen, om met de eventuele nieuwe spelers en de achter gelaten gaten. Je ziet bijvoorbeeld bij Ajax dat het niet kloppen van het plaatje en het mentale ervoor kan zorgen dat spelers gewoonweg het niveau niet meer halen wat ze in het verleden wel gehaald hebben.

Ik schat een kökcü in als iemand die voorop loopt, die ook echt de stijl van Slot in het veld borgt. Kan iemand dat net zo invullen als hij weg zou gaan?
Zo zijn er een hoop vraagstukken, en niet alleen voor Feyenoord.. Het wordt voor veel fans een spannend zomer denk ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ondertussen lijkt overigens weinig over van het verhaal dat Berghuis opkwam voor Brobbey maar schijnt hij gewoon zelf uitgescholden te zijn. Mocht dat waar zijn dan heb ik daar een stuk minder begrip voor, dan is iets meer beheersing wel op zijn plaats.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 14:34

Vos

AFCA

Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Dit is idd achteraf praten. Ik wist nog wel dat de Ajax selectie opgehemeld werd en dat de Feyenoord selectie werd afgeschilderd als beperkte voetballers.
Het grote verschil is dat er dit keer bij Feyenoord nagedacht is, wat voor soort spelers hebben we nodig. Niet alleen qua positie, maar ook qua type.
Dit en het gegeven dat Slot een goede trainer is, ben ik hoopvol voor de toekomst. Arenden heeft puik werk afgeleverd. Arnesen , Kloese en Slot mankeren de vele zwaktes van Feyenoord.
En dan nog komt er geluk bij kijken, het is niet zo zwart-wit. Alles moet ook als een puzzel in elkaar vallen. Want anders hadden clubs altijd goede transfers.

Betreffende het dikgedrukte. Mag toch aannemen dat een profclub daar altijd naar kijkt.

Met Arenden bedoel je Arnesen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 29-05-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
[...]

@Harribo
Bij de CL moet je wat mazzel hebben. Nederlandse ploegen komen doorgaans tekort voor de echte top in de CL, de periode Ten Hag was wat dat betreft uitzonderlijk. Een beetje kinderachtig om Feyenoord langs die meetlat te leggen. Dit puntenaantal is voor eredivisie begrippen prima, ook los van een minder Ajax of PSV. Dit Feyenoord is wat dat betreft een betere kampioen dan de meeste titels van het Ajax van Frank de Boer

Edit:
Dat de vleugels verbetering nodig hebben concludeert iedere Feyenoorder overigens.
Dat is waar. Vergeet niet dat ik als Nederlander er naar kijk, niet met een specifieke voorkeur voor een club (Ja Groningen maar daar wil ik het niet over hebben).

En dan denk ik aan een club die in Europa ook mee kan doen voor de coëfficiënten. Lees wel CL. Wat natuurlijk wel het hoogste niveau meteen is.
Ik kijk of we als Nederland meer op Europees niveau wat kunnen betekenen.
Daarin vind ik Feyenoord tekort komen. Maar ook vind ik Feyenoord qua individuele kwaliteit nu niet echt de top. Geertruida, Gimenez, dan houdt het mi de echte top wat op. Slot heeft er een geweldig team van gemaakt wat consistent presteert itt Ajax en Psv.
Niet om te sarren maar op papier vind ik Ajax meer kwaliteit hebben. Afgezien van de verdediging grotendeels.

In dat opzicht, maar dat zei je zelf ook al, zou ik als Feyenoord wel echt betere spelers halen voor de flanken. Hoewel ik Paxaio wel een groei briljant vind.
[...]

Tegen Roma inderdaad over twee wedstrijden maar het krachtsverschil was enorm in mijn ogen.
Feyenoord heeft toen veel geluk gehad ook.

Roma zit niet eens bij de eerste 4 van Italië.
Het is niet eens CL top.
Als het nu City was....
Nee ik vond Feyenoord vies tegen vallen.
Daar werden mi de werkelijke kwaliteiten wel duidelijk.

En dat probeer ik hier nu ook duidelijk te maken. :Prachtig en ook knap dat Feyenoord kampioen is geworden maar verkijk je er niet op, het kan volgend jaar zo maar eens anders lopen want het is allemaal niet top wat Feyenoord heeft.
Gokcu wordt overschat vind ik. Met goede scouting haal je wel weer zo'n speler.

Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, geniet vooral nu van het kampioenschap!
mefjoew schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:45:
In retrospectief heeft Ajax met de selectie van dit jaar vooral de plank misgeslagen qua karakters. Met Martinez en Tagliafico vertrokken twee 'vechters', terwijl Haller juist een onverstoorbare, constante factor was.
...
Zo eens hier mee.

In dat opzicht vind ik trouwens Tadic nog steeds een zeer belangrijke speler.

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 29-05-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vos schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:46:
[...]

En dan nog komt er geluk bij kijken, het is niet zo zwart-wit. Alles moet ook als een puzzel in elkaar vallen. Want anders hadden clubs altijd goede transfers.

Betreffende het dikgedrukte. Mag toch aannemen dat een profclub daar altijd naar kijkt.
Dat zou je denken, maar de praktijk lijkt anders uit te wijzen. Soms wil men te graag een speler vanwege bepaalde kwaliteiten en is men minder kritisch op kwaliteiten die bij mist. Of zijn simpelweg niet alle aspecten grondig beoordeeld. Er lijkt nog altijd een groot gat te zijn tussen intentie en praktijk, zeker bijvoorbeeld bij Ajax waar emotie belangrijker leek te zijn dan het verstand. Denk aan voetballers zonder voetballend vermogen halen om mensen tevreden te houden.
Feyenoord had even opstart nodig, wat helemaal niet vreemd is, maar daarna lijkt het toch behoorlijk in balans. Dat hebben ze gewoon goed gedaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Harribo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:55:
[...]
Maar ook vind ik Feyenoord qua individuele kwaliteit nu niet echt de top. Geertruida, Gimenez, dan houdt het mi de echte top wat op.
Heb je überhaupt wel wedstrijden van Feyenoord gezien? Kokcü is toch echt overduidelijk de beste speler namelijk.

En "top" is maar een etiketje natuurlijk. De echte top speelt niet in Nederland of wordt weggekocht. Bij Ajax en PSV zijn die spelers ook op één hand te tellen. Xavi, Alvarez zijn top. Timber en Kudus hebben de potentie maar hebben niet geleverd. Dan houdt het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Nee hoor dat bedenk je zelf. Je noemt nl de verkeerde spelers.
Hancko, Geertruida, Kokcu, ik zou ze dit seizoen graag bij Ajax gezien hebben. Heck, misschien zelfs Wieffer wel. Aanvallend denk ik gewoon dat Ajax al prima voorzien is. Tadic liever dan Idrissi, Kudus liever dan Jahanbaksh, en Brobbey geen verslechtering tov Gimenez.

En mbt het een zwaluw is nog geen zomer, dat wordt alle kanten op gebruikt en ook vaak genoeg bewezen door spelers, ook van Ajax. Dus ja, het advies van Outerspace tot je nemen is denk ik een prima plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Is dat zo? Ik vond dat ze dat in het verleden juist teveel deden. Dan werd een speler gescout omdat het "een typische Feyenoord speler" was, in de praktijk bleek het dan een blind werkpaard, categorie Bosschaart zeg maar.
Zo'n Hancko kan ook gewoon goed voetballen, schrikt niet als je hem een bal geeft. Dat is ook nodig als je wilt spelen zoals Slot wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Heb je überhaupt wel wedstrijden van Feyenoord gezien? Kokcü is toch echt overduidelijk de beste speler namelijk.

En "top" is maar een etiketje natuurlijk. De echte top speelt niet in Nederland of wordt weggekocht. Bij Ajax en PSV zijn die spelers ook op één hand te tellen. Xavi, Alvarez zijn top. Timber en Kudus hebben de potentie maar hebben niet geleverd. Dan houdt het wel op.
Tadic, 11 goals 18 assists in een seizoen dat Ajax slecht draait.. Kudus heb je te weinig zien voetballen, dat is met afstand de beste voetballer in de selectie van Ajax. Alleen werd daardoor ook misbruikt door z'n coaches, nooit een vaste plek. En dan nog 11x scoren (terwijl ie maar 60% van de minuten gemaakt heeft). En 4 goals 2 assists in 6 CL wedstrijden...
Gimenez 32-15-3 in 60% van de minuten.
Brobbey 32-13-3 in 54% van de minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als ik uit de Eredivisie een basis 11 zou moeten kiezen

Benitez
Geertruida - Hancko - Kerkez
Alvarez - Simons - Sangaré - Kokcu
Kudus - Brobbey/Gimenez/Pavlidis - Tadic

Echt geen idee wie ik op RCV neer zou zetten.. Trauner vind ik persoonlijk niks, Timber valt veel te vaak door de mand om een plek waard te zijn, Ramalho enzo spreken ook voor zich. Bij AZ loopt ook niet echt iemand rond achterin waar ik warm van wordt.
Dus dan maar 3-4-3 en Sangaré erbij. Heeft misschien niet z'n beste seizoen achter de rug maar zit wel heel veel potentie in nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Volgens mij zegt iedereen, ook ik, dat Feyenoord op de vleugels nog een kwaliteitsinjectie nodig heeft. Buiten Paixao brengen de vleugelspelers te weinig extra's.

En Kudus is in potentie een topper inderdaad. Maar in de beslissende fase heeft ook hij niet thuis gegeven.

Edit:
Je kan Wieffer nog achterin zetten als je Trauner niks vindt. Zijn entree is dit seizoen heel belangrijk geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 29-05-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Dat zou je denken, maar de praktijk lijkt anders uit te wijzen. Soms wil men te graag een speler vanwege bepaalde kwaliteiten en is men minder kritisch op kwaliteiten die bij mist. Of zijn simpelweg niet alle aspecten grondig beoordeeld. Er lijkt nog altijd een groot gat te zijn tussen intentie en praktijk, zeker bijvoorbeeld bij Ajax waar emotie belangrijker leek te zijn dan het verstand. Denk aan voetballers zonder voetballend vermogen halen om mensen tevreden te houden.
Feyenoord had even opstart nodig, wat helemaal niet vreemd is, maar daarna lijkt het toch behoorlijk in balans. Dat hebben ze gewoon goed gedaan.
Wat is je bron? Denk dat we het beide niet weten. Op welke transfer doel je om de mensen tevreden te houden?

Natuurlijk heeft Feyenoord goed gescout. Goed scouten is alleen geen zekerheid, daar doel ik op. Er zijn zoveel factoren die bepalen of een speler gaat slagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 29-05-2023 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:16:
Is dat zo? Ik vond dat ze dat in het verleden juist teveel deden. Dan werd een speler gescout omdat het "een typische Feyenoord speler" was, in de praktijk bleek het dan een blind werkpaard, categorie Bosschaart zeg maar.
Zo'n Hancko kan ook gewoon goed voetballen, schrikt niet als je hem een bal geeft. Dat is ook nodig als je wilt spelen zoals Slot wil.
Dan deden ze het in het verleden juist niet. Een blind paard halen is niet kijken naar wat voor type de groep nodig heeft, maar denken dat hard werken het enige is wat telt.
Aangezien er nu meer voetbal in zit zou je toch denken dat ze nu wat beter geven gekeken naar welke typen ze echt nodig hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vos schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:27:
Wat is je bron? Denk dat we het beide niet weten. Op welke transfer doel je om de mensen tevreden te houden?

Natuurlijk heeft Feyenoord goed gescout. Goed scouten is alleen geen zekerheid, daar doel ik op. Er zijn zoveel factoren die bepalen of een speler gaat slagen.
Bron? Het is algemeen bekend dat een Bassey gehaald werd om Schreuder zijn zin te geven omdat hij boos was over Anthony. En een Sanchez om Álvarez een maatje te geven zodat hij nog wel zou blijven.

Ik haakte in op je opmerking over het stuk wat je dikgedrukt het aangegeven in zijn post. Het halen van het juiste type is niet altijd zo vanzelfsprekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Aangezien er nu meer voetbal in zit zou je toch denken dat ze nu wat beter geven gekeken naar welke typen ze echt nodig hebben.
Ja en nee. Ze kijken er nu gewoon beter naar, meer inhoudelijk zonder relatie tot Feyenoord zelf. In het verleden speelde het karakter van de club teveel mee.

Andersom is Ajax daar ook wel eens het schip mee ingegaan. Dan zocht men naar een "typische Ajax speler". Terwijl ook dat onzin is. Suarez was in niks een "typische Ajax speler" maar was een geweldige speler. Ook Kuyt had bij Ajax van waarde kunnen zijn. Als Overmars en Ten Hag ergens in uitblonken was het dat wel: schijt hebben aan dat soort etiketjes.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 29-05-2023 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Bron? Het is algemeen bekend dat een Bassey gehaald werd om Schreuder zijn zin te geven omdat hij boos was over Anthony. En een Sanchez om Álvarez een maatje te geven zodat hij nog wel zou blijven.

Ik haakte in op je opmerking over het stuk wat je dikgedrukt het aangegeven in zijn post. Het halen van het juiste type is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Ik dacht dat je doelde op supporters tevreden te houden. Betreffende Bassey en Sanchez klopt inderdaad.

Verder vind ik dit jaar gelukkig ook niet heel representatief voor de gemiddelde scouting van Ajax :p. Hopelijk houdt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah nee, voor supporters zou ik het nooit doen inderdaad. En ik eis vanaf nu inderdaad een stijgende lijn. :P
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Ja en nee. Ze kijken er nu gewoon beter naar, meer inhoudelijk zonder relatie tot Feyenoord zelf. In het verleden speelde het karakter van de club teveel mee.

Andersom is Ajax daar ook wel eens het schip mee ingegaan. Dan zocht men naar een "typische Ajax speler". Terwijl ook dat onzin is. Suarez was in niks een "typische Ajax speler" maar was een geweldige speler. Ook Kuyt had bij Ajax van waarde kunnen zijn. Als Overmars en Ten Hag ergens in uitblonken was het dat wel: schijt hebben aan dat soort etiketjes.
Suarez was voor 75% de typische Ajax speler, die voldeed aan drie van de vier kernwaarden waar men van oudsher op selecteert. Dat lijkt de laatste tijd juist weggezakt en dat zie je terug in de resultaten.

Wat ze bij Ajax nog wel eens fout doen is denken dat een speler zich wel kan voegen naar een nieuwe positie of net andere rol en het dan gek vinden dat een speler niet meer rendeert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:56:

Suarez was voor 75% de typische Ajax speler, die voldeed aan drie van de vier kernwaarden waar men van oudsher op selecteert. Dat lijkt de laatste tijd juist weggezakt en dat zie je terug in de resultaten.
Dat zijn gewoon kernwaarden waar elke ploeg die aanvallend en verzorgd wil spelen op let of hoort te letten. Daar is Ajax niet bijzonder in. Net zo goed als dat Bassey ook onder Slot opbouwend door de mand zou vallen zou Hancko ook een prima maatje voor Timber kunnen zijn geweest.

Dat is wat dat betreft een klassieke valkuil voor Ajax: denken dat je speciaal bent en daardoor spelers over het hoofd zien of verkeerd beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:04:
Dat zijn gewoon kernwaarden waar elke ploeg die aanvallend en verzorgd wil spelen op let of hoort te letten. Daar is Ajax niet bijzonder in. Net zo goed als dat Bassey onder Slot opbouwend door de mand zou vallen zou Hancko een prima maatje voor Timber kunnen zijn geweest.

Dat is wat dat betreft een klassieke valkuil voor Ajax: denken dat je speciaal bent en daardoor spelers over het hoofd zien of verkeerd beoordelen.
Oh zitten we weer op die koers? Dan kan ik hem meteen afkappen. Ik heb geen idee waar de kwalificatie typische Ajax speler vandaan komt naar hij wordt in ieder geval niet door Ajax zelf actief uitgedragen.
Ik weet alleen van bepaalde kernwaarden die ze belangrijk achten en zoals je zelf al zei selecteerde bijvoorbeeld Feyenoord lange tijd in ieder geval niet op die kernwaarden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Gonadan
Volgens mij zijn we het eens dan. Maar ik verzin die term "typische Ajax speler" of "typische Feyenoord speler" niet zelf he. Zowel rondom Feyenoord als Ajax zijn er stromingen die nog in dat soort hokjes denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Ik dacht dat je doelde op supporters tevreden te houden. Betreffende Bassey en Sanchez klopt inderdaad.

Verder vind ik dit jaar gelukkig ook niet heel representatief voor de gemiddelde scouting van Ajax :p. Hopelijk houdt het ook niet aan.
Probleem was ook dat de scouting is overgeslagen en dat het allemaal uit de koker van Schreuder en zijn zaakwaarnemer kwam.
Ik heb wel vertrouwen dat dit met Mislintat niet meer gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:16:
@Gonadan
Volgens mij zijn we het eens dan. Maar ik verzin die term "typische Ajax speler" of "typische Feyenoord speler" niet zelf he. Zowel rondom Feyenoord als Ajax zijn er stromingen die nog in dat soort hokjes denken.
Daar ben ik mij van bewust, maar dan heb je het over achterban of buitenwacht. Die verzinnen dat soort onzin en dat negeer ik graag, ook al erken ik dat het idee bestaat. Je stelde echter dat het een valkuil voor de club zelf was, en dan haak ik af. Dan glijdt de discussie weer af naar het 'Ajax vindt zichzelf beter'-complex. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
D-e-n schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:16:
@Gonadan
Bij Ajax is dat zelfs in de staf en spelersgroep doorgedrongen, het is een heel typisch en moeilijk spelletje dat Ajax speelt, andere clubs voetballen en wat Ajax dan precies doet, mag Joost weten. Dit bedoel ik overigens niet denigrerend, maar Ajax speelt i.m.o. gewoon (normaal gesproken) aanvallend voetbal, zet druk op de tegenstander en bouwt van achteruit op, net als heel veel andere clubs doen. Ik zie oprecht niet wat er zo bijzonder aan is, of daadwerkelijk afwijkt van wat veel andere clubs doen.

Bij Feyenoord hoorde je dat vooral eerder heel erg, wanneer het over mentaliteit ging, mouwen opstropen mentaliteit (hard werken) paste bij Feyenoord. Dat is i.m.o. al een aantal jaren niet meer het geval. Niet dat er niet hard gewerkt moet worden, maar wel dat er een idee achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Bij Ajax is dat zelfs in de staf en spelersgroep doorgedrongen, het is een heel typisch en moeilijk spelletje dat Ajax speelt, andere clubs voetballen en wat Ajax dan precies doet, mag Joost weten. Dit bedoel ik overigens niet denigrerend, maar Ajax speelt i.m.o. gewoon (normaal gesproken) aanvallend voetbal, zet druk op de tegenstander en bouwt van achteruit op, net als heel veel andere clubs doen. Ik zie oprecht niet wat er zo bijzonder aan is, of daadwerkelijk afwijkt van wat veel andere clubs doen.
Voor mij is typisch Ajax spel niet een manier van spelen welke Ajax als enige club speelt, maar typisch spel is het enige systeem wat Ajax hanteert (inderdaad 4-3-3, aanvallend, druk naar voren, etc).
Ajax speelt geen 4-4-2, of met wingbacks, of alleen maar lange ballen naar voren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Prima oplossing voor PSV toch?

Jong PSV-coach Ramzi doet open sollicitatie: ‘PSV 1 is mijn ultieme droom’

https://nos.nl/l/2476923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:14:
Prima oplossing voor PSV toch?

Jong PSV-coach Ramzi doet open sollicitatie: ‘PSV 1 is mijn ultieme droom’

https://nos.nl/l/2476923
Mhm, fantastische oplossing.
Na het debacle van Van Bommel en nu Van Nistelrooij.. nogmaals met een onervaren trainer beginnen. :Y

Als PSV slim is, gaan ze dit keer gewoon voor een ervaren Nederlands sprekende trainer.
Denk wel dat ze daar eventjes aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:34:
Na het debacle van Van Bommel en nu Van Nistelrooij.. nogmaals met een onervaren trainer beginnen. :Y

Als PSV slim is, gaan ze dit keer gewoon voor een ervaren Nederlands sprekende trainer.
Wanneer ben je een ervaren trainer? Waar ligt die grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Wanneer ben je een ervaren trainer? Waar ligt die grens?
Als je in ieder geval al 1 betaalde club op het hoogste niveau heb gecoacht.

Niet een Jong-PSV waarbij er 0,0 druk op staat, waar resultaten er niet toe doen zolang spelers zich maar een beetje ontwikkelen.

Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat een Ramzi ongeschikt is, of dat PSV dit niet moet doen.
Hiermee bedoel ik alleen maar te zeggen dat als ze nogmaals voor een onervaren trainer gaan, dat ze er rekening mee moeten houden dat ook deze trainer de tijd nodig zal hebben om te leren.

Als ze willen gaan bouwen en meteen voor succes willen gaan (En, vooral de directe CL plaatsing volgend seizoen met de eerste 2 plekken.)
Dan, lijkt mij het beter dat je gaat voor iemand die weet hoe het vak in elkaar zit, en niet begint aan een lange termijn project met iemand zoals Ramzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Waarom per se Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Napo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:28:
[...]

We gaan deze claim die vaak genoeg weerlegt is weer van stal halen?
Ja, want je kunt niet verkopen dat wanneer iemand een ander heeft doodgereden, gewoon weer achter het stuur mag zitten (dit eventueel i.c.m. slot).

Harder straffen werkt dus wel zeker, zoals de jeugd, wat nu niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Waarom per se Nederlands?
Waar zeg ik Nederlands?

Ik zeg Nederlands Sprekend.

Waarom zeg ik Nederlands Sprekend? Heb je de periode onder Schmidt gemist? Hoe daar 1 van de problemen was de gebrekkige communicatie naar de spelers en ook het verschil tussen culturen.

(Waar wij Nederlanders zijn van de "Ja, maar" was hij meer gewend aan "Ja, Trainer.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Waar zeg ik Nederlands?

Waarom zeg ik Nederlands Sprekend? Heb je de periode onder Schmidt gemist? Hoe daar 1 van de problemen was de gebrekkige communicatie naar de spelers en ook het verschil tussen culturen.

(Waar wij Nederlanders zijn van de "Ja, maar" was hij meer gewend aan "Ja, Trainer.")
Bedoel ken een hele goeie Nederlandse trainer die volgens mij ook heel erg is van de ‘ja, trainer’

Ene.. Luis of zo.. of loeie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Waar zeg ik Nederlands?

Ok, dus een paar Belgen meer en dan heb je het wel.
Ik zou niet zozeer overeenkomst in de taal zoeken maar in de cultuur, zoals je zelf eigenlijk ook al zegt.
Die coach die eerst bij Heracles zat en nu bij Groningen ontslagen werd, die spreekt ook NL maar is nog steeds van de Duitse school volgens mij. Dat botst dan nog net zo goed.
Daarbij, van Nistelrooij praat prima Nederlands en ook daar botste het met de communicatie blijkbaar...

[edit] Ben benieuwd of het vertrek van Jordi Cruijff bij Barcelona nog iets te maken heeft met de vacature bij Ajax... Normaliter zou je verwachten dat de Telegraaf er al uitgebreid een campagne voor zou zijn begonnen...

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 29-05-2023 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Harder straffen werkt dus wel zeker, zoals de jeugd, wat nu niet kan.
Goed om onderzoeken er op na te slaan. Pakkans verhogen is belangrijker dan het verhogen van e straf. Nederland straft gemiddeld gezien relatief hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
https://m.voetbalzone.nl/...el-naar-fbio-silva/419702

Nee, Ajax zoek je eigen spelers

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 29-05-2023 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als hij daadwerkelijk veertig miljoen moet kosten mogen jullie hem hebben hoor. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
https://m.voetbalzone.nl/...-vuistslag-bij-fan/419705

Ben heel voor terecht stellen van dat soort debielen hoor maar als speler moet je gewoon je rust houden. Zijn spelers die wedstrijden lang door de tegenstander worden toegezongen met verwensingen

Geen goeie look voor Berghuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

gws24

Thinking is hard!

Transfer van Branco van den Boomen naar Ajax is officieel bekend gemaakt (https://english.ajax.nl/a...gn-branco-van-den-boomen/).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv4j0L9_vdu6oD25AcTmRMtCTQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hBk2BUHnKF2dBkZ8eA2SsFIn.png?f=user_large

Heb hem zelf niet zien spelen voor Toulouse dus voor mij vrij onbekend maar van wat ik lees is het een soort type Schöne en brengt hij de broodnodige passing en goede vrije trappen/corners met als minpunt zijn snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 29-05-2023 17:46 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
gws24 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:46:
Transfer van Branco van den Boomen naar Ajax is officieel bekend gemaakt (https://english.ajax.nl/a...gn-branco-van-den-boomen/).

[Afbeelding]

Heb hem zelf niet zien spelen voor Toulouse dus voor mij vrij onbekend maar van wat ik lees is het een soort type Schöne en brengt hij de broodnodige passing en goede vrije trappen/corners met als minpunt zijn snelheid.
Ondertussen is er een verkoop op handen van iemand anders van Touluse naar PSV. Touluse is geen topclub.

Feyenoord zal wel met een soort Zuid Amerikaans pareltje op de proppen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je mag hem hebben, hij wil blijkbaar alleen verhuurd worden. Daar heb je dus niks aan.
Betwijfel dus of PSV hem ook nog een jaar wil hebben, want ik meende te lezen dat die nu ook wilden gaan bouwen aan een selectie 'met verkoopwaarde' oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
schijnt ook uit de duim gezogen te zijn. Dus je hoeft niet bang te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Dus het excuus dat Berghuis voor Brobbey opkwam was dus bullshit als ik zijn verklaring lees?

Dan maakt het een slechte beurt.... Trieste actie van Berghuis weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Je mag hem hebben, hij wil blijkbaar alleen verhuurd worden. Daar heb je dus niks aan.
Betwijfel dus of PSV hem ook nog een jaar wil hebben, want ik meende te lezen dat die nu ook wilden gaan bouwen aan een selectie 'met verkoopwaarde' oid?
Bij PSV en mij verschillen we over de term waarde denk ik.. Die jongen zit zo op 1 lijn met Xavi binnen en buiten het veld. Daar zit hem de waarde. Buiten dat die gewoon veel dynamischer voetbal bracht

[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 29-05-2023 19:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:43:
Als een 'supporter' van de tegenstander zo nadrukkelijk vraagt om een handtekening op zijn neus dan kan ie 'm krijgen ook. Berghuis treft hier geen blaam imo, buiten dat ie wellicht het rolmodel boekje te buiten gaat.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29
Superkiwi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:44:
[...]

Als een 'supporter' van de tegenstander zo nadrukkelijk vraagt om een handtekening op zijn neus dan kan ie 'm krijgen ook. Berghuis treft hier geen blaam imo, buiten dat ie wellicht het rolmodel boekje te buiten gaat.
Eens, maar publiekelijk (is dat een woord) moet Ajax etc deze daad wel afkeuren terwijl je intern gewoon denkt van “had em nog veel harder moeten slaan”.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

100% met je eens @Bossie :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

LZ86 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:43:
Dus het excuus dat Berghuis voor Brobbey opkwam was dus bullshit als ik zijn verklaring lees?

Kwam het excuus van Berghuis zelf? Volgens mij was dat toch een "anonieme bron" die erbij stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

PWM schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:09:
[...]

Kwam het excuus van Berghuis zelf? Volgens mij was dat toch een "anonieme bron" die erbij stond?
Als het waar was dat ie voor Brobbey opkwam, en dat zouden allerlei media bevestigen, dan vind ik het terecht. Of beter gezegd, ik snap het wel. En nee geweld is niet de oplossing. Maar ik snap echt wel dat je er soms echt klaar mee bent.

Ik had in zijn positie waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Nog pissig van de wedstrijd, en dan off guard wat te horen krijgen, en opkomen voor je teamgenoot.

Hij heeft excuses aangeboden. Ajax geeft m een boete. En dan is het wel klaar.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

OMX2000 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Als het waar was dat ie voor Brobbey opkwam, en dat zouden allerlei media bevestigen, dan vind ik het terecht. Of beter gezegd, ik snap het wel. En nee geweld is niet de oplossing. Maar ik snap echt wel dat je er soms echt klaar mee bent.

Ik had in zijn positie waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Nog pissig van de wedstrijd, en dan off guard wat te horen krijgen, en opkomen voor je teamgenoot.

Hij heeft excuses aangeboden. Ajax geeft m een boete. En dan is het wel klaar.
Volgens mij is het dus inmiddels wel duidelijk dat er niets racistisch geroepen is ;) Maar volgens mij kwam dat excuus ook helemaal niet van hem.

Zoals eerder gezegd, sta ik achter hem, ook als gewoon iets naar hem was :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Volgens mij is het dus inmiddels wel duidelijk dat er niets racistisch geroepen is ;) Maar volgens mij kwam dat excuus ook helemaal niet van hem.

Zoals eerder gezegd, sta ik achter hem, ook als gewoon iets naar hem was :)
Wel blij dat ie bij ons weg is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dglavimans schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:25:
[...]

Bij PSV en mij verschillen we over de term waarde denk ik.. Die jongen zit zo op 1 lijn met Xavi binnen en buiten het veld. Daar zit hem de waarde. Buiten dat die gewoon veel dynamischer voetbal bracht
Misschien te makkelijk, maar zouden jullie daarom gedwongen spelers hebben moeten verkopen?
Misschien toch eens meer op de echte centen letten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
toolkist schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:06:
[...]

Misschien te makkelijk, maar zouden jullie daarom gedwongen spelers hebben moeten verkopen?
Misschien toch eens meer op de echte centen letten :+
Haha.. Denk het niet? Bedoel we hebben veel misstappen gezet meer deze is in mijn hoofd wel logisch uit te leggen. Hij kan ook zeker wat bijdragen als die echt altijd zou spelen

Nah misstappen hebben we wel gehad afgelopen jaren met kopen en verkopen.. Of spelers die totaal niet passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32
mavaros schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:53:
[...]

Feyenoord zal wel met een soort Zuid Amerikaans pareltje op de proppen komen.
Pratto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
gws24 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:46:

[Afbeelding]

Ik ben hier heel blij mee. Ik heb Toulouse dit seizoen meer gevolgd vanwege de Nederlanders daar. Van alle Nederlanders die daar spelen, zag ik het liefst Branco naar Ajax komen. 'En ze hebben geluisterd' :D
Iedereen (als in: diverse media) roepen dat hij te traag zou zijn en dat hij geen loopvermogen heeft. Dat is allemaal populaire praat van mensen die geen wedstrijden van hem hebben gezien. Hij is een bepalende speler bij Toulouse die perfect bij Ajax past in mijn ogen.

Wat allemaal in zijn voordeel spreekt:
- Zijn passing is echt heel erg sterk. Zowel de lange bal, als de steekpass.
- Die passing is mede zo goed omdat hij het spelletje goed leest. Zijn inzicht is prima.
- Spelhervattingen, zowel vrije trappen als corners zijn een wapen. Iets wat Ajax echt enorm mist sinds Schone en Hakim weg zijn.
- Hij heeft meer lengte en fysiek dan een aantal lichtgewichten op het huidige middenveld. De Ligue 1 is wat dat betreft ook veel fysieker dan de Eredivisie.
- Hij is aanvoerder van Toulouse. Dat zegt ook wel iets over zijn status daar.
- Heeft al bij Ajax gespeeld, dus weet wat er wordt gevraagd.
- Is transfervrij overgekomen.

Het hoeft niet altijd een miljoenenaankoop te zijn om een versterking te zijn. Men praat in sommige media alsof het slecht is dat hij transfervrij is. Daar snap ik dan echt niets van. 8)7

Deze wedstrijd heb ik in zijn geheel gekeken destijds, maar hier een aantal mooie voorbeelden van zijn kwaliteiten. Vooral dat stukje vanaf 2:20. Kijk even hoe hij positie kiest en vervolgens een perfecte voorassist geeft. Dat zijn echt elementen die ik ontzettend heb gemist bij Ajax dit seizoen. Op 5:42 ook een mooi voorbeeld van zijn 'handelingssnelheid'.

https://www.youtube.com/watch?v=NZW3FIZe39A&t=361s

[ Voor 16% gewijzigd door SterqVerhael op 30-05-2023 08:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Schöne was ook niet de snelste, of een Blind. Een mindere handelingssnelheid hoeft niet per se een probleem te zijn, zolang de balans maar goed is. We hebben simpelweg mensen nodig die durven passen en vrije trappen erin kunnen schieten.

Uiteindelijk kan je van alles zowel positief als negatief uitleggen, daar verdienen de media hun brood mee. Ik zie nu iemand komen die graag voor Ajax wil spelen, weinig kost en ook nog wel toegevoegde waarde lijkt te kunnen leveren. En dat al voor de zomer.
Of hij nu een succes wordt of niet, dit gegeven stelt mij positief over de aanpak tot nu toe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Van Der Sar stopt als algemeen directeur bij Ajax
https://www.vi.nl/nieuws/van-der-sar-vertrekt-bij-ajax

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 16:19

Stimulate14

⭐⭐⭐

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:02
De weg open voor Peter Bosz en Jordi Cruijff :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Jammer dat hij via de achterdeur moet vertrekken maar er was geen houden meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Dat zet de deur ook open voor Bosz, dit lijken mij erg goede stappen.
Ook Heitinga heeft gefaald en zou niet nog een jaar de kans moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ephymerous schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:36:
De weg open voor Peter Bosz en Jordi Cruijff :)
Bosz snap ik, maar wat zou Cruijff gaan doen? Voor de naam (sorry Jordi) geweldige reclame in het buitenland, voor zijn rol (het is echt geen koekenbakker) zit Mislintat er in feite toch? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat zou Bosz moeten gaan doen? Geen prijzen winnen? Ik hoop dat Mislintat wat verder kijkt dan alleen Nederlandse trainers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
Vos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:38:
Jammer dat hij via de achterdeur moet vertrekken maar er was geen houden meer aan.
Toch zijn er ook sinds zijn aanstelling in 2011 (dacht ik) enorme successen geboekt. Niet persé omdat hij de AD was, maar de 'driehoek' Overmars - Sar en Ten Hag heeft wel ontzettend goed gefunctioneerd volgens mij. Nadat Overmars weg werd gestuurd en Ten Hag vertrok was het eigenlijk onvermijdelijk dat de laatste persoon van die driehoek het ook niet uit ging houden.

Ik verwacht serieus dat Jordi de nieuwe AD wordt. Die heeft inmiddels een flinke dosis ervaring, dus het zou mij niet verbazen. Weliswaar geen ervaring als AD, maar ik zie het 'm wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat een fantastisch mooie dag is het vandaag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:51
SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Toch zijn er ook sinds zijn aanstelling in 2011 (dacht ik) enorme successen geboekt. Niet persé omdat hij de AD was, maar de 'driehoek' Overmars - Sar en Ten Hag heeft wel ontzettend goed gefunctioneerd volgens mij. Nadat Overmars weg werd gestuurd en Ten Hag vertrok was het eigenlijk onvermijdelijk dat de laatste persoon van die driehoek het ook niet uit ging houden.

Ik verwacht serieus dat Jordi de nieuwe AD wordt. Die heeft inmiddels een flinke dosis ervaring, dus het zou mij niet verbazen. Weliswaar geen ervaring als AD, maar ik zie het 'm wel doen.
Dit gevoel heb ik ook wel. Lastig om te duiden hoe goed hij nou echt gefunctioneerd heeft in zijn functie en wat er nou precies uberhaupt allemaal op zijn conto is te schrijven, zowel positief als negatief.
In de jaren dat hij er gezeten heeft is er op veel vlakken ontegenzeggelijk enorm gegroeid en zijn er successen gevierd die ik in ieder geval niet meer voor mogelijk had gehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik hang de vlag half stok :’(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Dit gevoel heb ik ook wel. Lastig om te duiden hoe goed hij nou echt gefunctioneerd heeft in zijn functie en wat er nou precies uberhaupt allemaal op zijn conto is te schrijven, zowel positief als negatief.
In de jaren dat hij er gezeten heeft is er op veel vlakken ontegenzeggelijk enorm gegroeid en zijn er successen gevierd die ik in ieder geval niet meer voor mogelijk had gehouden.
Exact dit. Je kan enige twijfels zetten bij bepaalde keuzes (e.g. niet duiden van https://nos.nl/collectie/...lers-terug-naar-nederland bepaalde algemene zaken ) waarin hij gene rol hefet genomen en het aan de hoofdtrainer overliet. Daarin ga je dan wel vanuit dat hij een rol zou moeten spelen, iets wat wellicht intern is gedaan.

Als buitenstaander kan je het gewoon niet volledig onderbouwd concluderen of een AD, TD of welke directiepositie het goed of slecht heeft gedaan.

Bijvoorbeeld, had hij er voor moeten zorgen dat er sneller een TD aangesteld werd. Ja, wellicht wel maar zonder te weten waarom het zo lang duurt kan je er bijzonder weinig over zeggen.

Al moet ik wel zeggen, stoppen als het slecht gaat blijft wel gemakkelijk al is de realiteit ook wel dat het herbouwen van de organisatie - wat na het aanstellen van een nieuwe TD een andere dynamiek heeft - andere competenties vraagt. Zo ook als je financieel moet herstructureren en overige grootschalige aanpassingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 30-05-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 16:19

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dit zijn teksten hoor van De Telegraaf:

Kop van jut

Het voortdurend de Kop van Jut zijn, viel Van der Sar steeds zwaarder. En mensen in zijn directe omgeving adviseerden hem de deur bij Ajax achter zich in het slot te gooien. Vooral ook, omdat hij sinds de door zijn strot geduwde komst van chief sports officer Maurits Hendriks steeds minder te vertellen kreeg en aan alles merkte dat de hockeyer op zijn baan aasde.

[ Voor 3% gewijzigd door Stimulate14 op 30-05-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De dag waarvan je wist dat die zou komen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Stimulate14 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:21:
Dit zijn teksten hoor van De Telegraaf:

Kop van jut

Het voortdurend de Kop van Jut zijn, viel Van der Sar steeds zwaarder. En mensen in zijn directe omgeving adviseerden hem de deur bij Ajax achter zich in het slot te gooien. Vooral ook, omdat hij sinds de door zijn strot geduwde komst van chief sports officer Maurits Hendriks steeds minder te vertellen kreeg en aan alles merkte dat de hockeyer op zijn baan aasde.
Als die Hendriks de nieuwe AD wordt, zou dat echt heel slecht zijn. Dat hoop ik toch echt niet. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Ah kon hij niet nog één seizoen blijven? :9 :+

Nu zonder gein, terecht, veel te laat. Had samen met Schreuder weg moeten gaan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Als die Hendriks de nieuwe AD wordt, zou dat echt heel slecht zijn. Dat hoop ik toch echt niet. :X
Ik als Feyenoorder zou dat geen slecht idee vinden. :P

Maar, Hendriks is een zeer "trots" mannetje.
Zie hem ook wel opstappen zodra die word gepasseerd voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hij was niet (meer) geschikt voor deze rol, maar toch heb ik het met hem te doen. Het is een zware functie met constant veel druk. Hij heeft als speler en directeur Ajax veel moois bezorgd. Ik gun hem zijn rust.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

Heitinga zal er hopelijk ook uit vliegen dan. Hopelijk op een nette/goede manier, terug naar Jong, eventueel assistent bij 1. Maar ongeschikt gebleken als hoofdtrainer voor Ajax 1.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:51
[...]

Ook van hem heb ik geen enkel benul van hoe goed hij is in wat hij doet, maar de verhalen die je hoort zijn niet heel geweldig. Vooral het werken met de ellebogen word ik niet heel blij van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
Cruijff mag best in de organisatie komen, verder sluit ik Geelen niet uit als AD met een succesvolle ex Ajacied (De Zeeuw?) Op de commerciële positie?

Sar heeft prima dingen gedaan, jammer dat Kinsbergen toen weg moest. Verder kots ik de supporters uit die hem uitfluiten tijdens zijn speech voor het afscheid van anderen.

[ Voor 36% gewijzigd door AMARONE op 30-05-2023 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nu niet doorpakken wordt het komend seizoen weer niets in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
JanW schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:48:
Wat zou Bosz moeten gaan doen? Geen prijzen winnen? Ik hoop dat Mislintat wat verder kijkt dan alleen Nederlandse trainers.
Welke prijzen had hij dan moeten winnen?
Met Lyon, Leverkusen, Dortmund, Vitesse en Heracles is dat niet heel realistisch.

Bij Ajax slechts één seizoen trainer geweest en net achter Feyenoord geëindigd, maar wel de EL finale gehaald. Daarin was United en Mourinho een maatje te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
[...]

Ik hoop van wel juist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dit is bemoedigend en dat maakt de kans klein dat het Hendriks wordt (gelukkig).
Eringa verwacht snel na 1 augustus met een nieuwe directie-samenstelling te komen. "Onze ambitie daarbij is om iemand met een Ajax-achtergrond in de top toe te voegen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
SterqVerhael schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:44:
Dit is bemoedigend en dat maakt de kans klein dat het Hendriks wordt (gelukkig).

[...]
Hoezo, hij werkt er nu toch al een paar maandjes. Dus de achtergrond is er :'(

Ben benieuwd, ik heb liever gewoon iemand die geschikt is dan een "bekend" iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik hoop weer op een leuk seizoen volgend jaar. Wat mooiere wedstrijden in de top 4. Ik hoop ook echt dat er meerdere aanwinsten de eredivisie in komen gelopen waar je ook echt voor naar het stadion wilt komen.

Maar natuurlijk hoop vooral dat Feyenoord weer goed weet in te kopen.

Pagina: 1 ... 332 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023