D-e-n schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:17:
[...]
@
Harribo
Bij de CL moet je wat mazzel hebben. Nederlandse ploegen komen doorgaans tekort voor de echte top in de CL, de periode Ten Hag was wat dat betreft uitzonderlijk. Een beetje kinderachtig om Feyenoord langs die meetlat te leggen. Dit puntenaantal is voor eredivisie begrippen prima, ook los van een minder Ajax of PSV. Dit Feyenoord is wat dat betreft een betere kampioen dan de
meeste titels van het Ajax van Frank de Boer
Edit:
Dat de vleugels verbetering nodig hebben concludeert iedere Feyenoorder overigens.
Dat is waar. Vergeet niet dat ik als Nederlander er naar kijk, niet met een specifieke voorkeur voor een club (Ja Groningen maar daar wil ik het niet over hebben).
En dan denk ik aan een club die in Europa ook mee kan doen voor de coëfficiënten. Lees wel CL. Wat natuurlijk wel het hoogste niveau meteen is.
Ik kijk of we als Nederland meer op Europees niveau wat kunnen betekenen.
Daarin vind ik Feyenoord tekort komen. Maar ook vind ik Feyenoord qua individuele kwaliteit nu niet echt de top. Geertruida, Gimenez, dan houdt het mi de echte top wat op. Slot heeft er een geweldig team van gemaakt wat consistent presteert itt Ajax en Psv.
Niet om te sarren maar op papier vind ik Ajax meer kwaliteit hebben. Afgezien van de verdediging grotendeels.
In dat opzicht, maar dat zei je zelf ook al, zou ik als Feyenoord wel echt betere spelers halen voor de flanken. Hoewel ik Paxaio wel een groei briljant vind.
Russel88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 05:36:
[...]
Volgens mij was er toch een verlenging nodig over 2 wedstrijden. Om dat als kansloos te betitelen….
Ja, we hebben verloren, maar Roma is ook in de CL gewoon een goede ploeg. Nederlandse clubs gaan niet standaard naar de kwartfinale van de CL. Vaak is groepsfase overleven een doel.
Dat is ook de fase waarin Feyenoord zich begeeft.
Vergeet niet dat Feyenoord ontzettend veel nieuwe spelers erbij kreeg en ook een aantal spelers die uit een andere cultuur komen, vaak hebben die wat meer tijd nodig.
Na wat extra versterkingen gaan we weer meedoen om de titel, ongeacht wat PSV of Ajax doet. Of we wat gaan betekenen in de CL, Kokcu was wel heel belangrijk. Wie gaat er op staan als hij vertrekt.
Tegen Roma inderdaad over twee wedstrijden maar het krachtsverschil was enorm in mijn ogen.
Feyenoord heeft toen veel geluk gehad ook.
Roma zit niet eens bij de eerste 4 van Italië.
Het is niet eens CL top.
Als het nu City was....
Nee ik vond Feyenoord vies tegen vallen.
Daar werden mi de werkelijke kwaliteiten wel duidelijk.
En dat probeer ik hier nu ook duidelijk te maken. :Prachtig en ook knap dat Feyenoord kampioen is geworden maar verkijk je er niet op, het kan volgend jaar zo maar eens anders lopen want het is allemaal niet top wat Feyenoord heeft.
Gokcu wordt overschat vind ik. Met goede scouting haal je wel weer zo'n speler.
Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, geniet vooral nu van het kampioenschap!
mefjoew schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:45:
In retrospectief heeft Ajax met de selectie van dit jaar vooral de plank misgeslagen qua karakters. Met Martinez en Tagliafico vertrokken twee 'vechters', terwijl Haller juist een onverstoorbare, constante factor was.
...
Achteraf is het makkelijk praten, maar zo opgesomd is het eigenlijk onvoorstelbaar dat de verantwoordelijken (Sar, Hamstra en Huntelaar) dit fiasco voor elkaar hebben gebokst. Om nog maar te zwijgen over de casus Ocampos, wat op zichzelf al een flater van formaat is.
Zo eens hier mee.
In dat opzicht vind ik trouwens Tadic nog steeds een zeer belangrijke speler.
[
Voor 48% gewijzigd door
Harribo op 29-05-2023 10:08
]