Malfunctions schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:49:
Ik vind het grappig om te lezen hoe sommigen hier Jurrien Timber afbranden. Dat hij geen geweldig seizoen heeft staat buiten kijf. Maar met Martinez samen was het een van de beste verdedigende duo's in Nederland. Hij is nog jong en heeft veel te leren, maar het is wel degelijk een heel groot talent. Zeker met zijn rust aan de bal.
Hij speelt regelmatig ook in het NL elftal ten koste van andere namen, dus de verschillende bondscoaches zullen het vast wel een aardige voetballer vinden. Over wat hij waard is zal ik geen uitspraken doen, want de markt is gek. Maar voor een jonge, verdedigende speler die zowel in het centrum, back als verdedigende middenvelder kan spelen zal goed geld worden betaald. Ook na een minder seizoen.
Ik snap (oprecht) ook niet dat je hem in de vorm die hij dit seizoen laat zien (geen vorm dus), uitnodigt en laat spelen in het NL Elftal. Kijk, als er nu helemaal geen rechtercentrale verdedigers rondlopen bij andere clubs die het goed doen, snap ik dat nog wel, als je ergens op terug moet vallen. Maar ik zie geen basis waar je op zou kunnen vertrouwen als (bonds)coach momenteel.
Waarom hij dan wél en Geertruida niet mocht komen opdraven is puur omdat hij een jaar lang (en ook een jaar geleden) goed had gepresteerd met Ajax. Verwacht je dan echt dat zo'n jongen die echt een verschrikkelijke dip heeft (toegegeven, potentie heeft hij wel, maar ik zie geen potentie als verdedigende leider in hem, maar meer een goede verdediger mét een echte leider naast hem) ineens de pannen van het dak speelt bij het NL Elftal?
Vorig seizoen zou ik 50M niet gek hebben gevonden, nu wel omdat blijkt dat hij echt een ijzersterke leider (zie ook wat Martinez bij United in de verdediging teweeg brengt, waar het sinds zijn komst (en Casemiro) een stuk beter loopt en staat) naast zich moet hebben. Ik kan mij voorstellen dat clubs dat als een risico zien, want als hij niet heel erg wordt geholpen, dan heb je er niet zoveel aan en daarbij is het maar afwachten of de samenwerking met jou andere verdedigers zo loopt als bij Ajax eerder met Martinez.
Afbranden hoeft van mij ook weer niet zoals sommigen doen, maar met zijn huidige statuur/ status 50M lijkt mij toch echt wel een flinke investering vol met onzekerheden. Je weet namelijk ook niet of hij de vorm van eerder nog weer op gaat pakken, hoe kan je hem triggeren dat dat wel weer lukt? Allemaal vragen/ vraagtekens voor potentiële clubs voor Timber.