Zo, the day after, lekker wakker worden wel zo!
PSV speelde grote delen van de wedstrijd slecht, een paar uitzonderingen daargelaten. Ik vond Sangaré sterk, die zat er heel vaak goed tussen, alleen dat passen naar een teamgenoot lukt nog te weinig (hoewel hij gister voor mijn gevoel een van de weinigen was die vaker wel goed passte, dan niet).
Obispo is een held m.b.t. hoge snelheidstackels, wat een lef om aan het eind van de wedstrijd nog even zo een tackle in te zetten (en het dan goed doen). Hij als duo met Teze wordt voor mijn gevoel ook steeds wat sterker. Waar het elftal Ramalho eerst echt nodig had naast een van hun, lijkt dat steeds minder het geval te zijn. Benitez op doel helpt dan ook enorm, geeft een bak meer vertrouwen dan Drommel die geen zelfvertrouwen heeft.
Gakpo was gister samen met Til een van de slechtste op het veld. Raakte veel ballen kwijt, zag medespelers niet en was ook nog eens vaak ongelukkig (zie de 1-2). Voor Gakpo gooi ik het op een off-day/spanning, Til is nog afwachten of hij zich aan het niveau van andere PSVers kan optrekken.
Veerman zat grote delen van de wedstrijd er niet echt lekker in, maar hij blijft gewoon levensgevaarlijk met zijn passes. Zie ook de 1-0, een perfecte pass in het doel, zoals hij ze zelf noemt. Wat mij betreft echt een koopje geweest vorige winter.
En wat mij betreft nog grote kudo's voor Bakayoko en Saibari. Dit zijn jongens die vorig jaar KKD speelden en het nu moeten laten zien op CL niveau. Tuurlijk, niet alles gaat goed, en ze kunnen zich niet aan de malaise onttrekken als het team slecht speelt, maar ze zorgen wel constant voor gevaar en (zeker Saibari) zijn er niet vies van om mee te verdedigen. Een sprintje naar de eigen achterlijn wordt net zo makkelijk getrokken als richting het doel van de tegenstander.
Saibari met de voorassist (een vies woord volgens sommigen, I know) bij de 1-0 en Bakayoko met de voorassist bij de 3-2 toont ook aan dat ze oog hebben voor teamgenoten en de juiste keuzes kunnen maken als het er toe doet.
Was het gister goed? Nee zeker niet
Was het gister billenknijpen? Absoluut
Zijn ze blijven doorgaan ook al leek het kansloos? JA! En mede daarom mag Monaco dit jaar EL gaan spelen en maakt PSV nog kans op de CL.