Armen in de rug zetten is vrije trap tegen krijgen.Terranova schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:45:
Dit is zo'n ongelofelijke onzin altijd. Niet springen is vrije trap mee krijgen...
Gewoon achteruitlopen en niet springen is vrijetrap mee... Inderdaad wat een onzin!Terranova schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:45:
Dit is zo'n ongelofelijke onzin altijd. Niet springen is vrije trap mee krijgen...
Superkiwi schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:40:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken, heb er een hard hoofd in. Maar hé, als je (in de beker weliswaar) van de kampioen kunt winnen is álles mogelijk.
:strip_exif()/f/image/gcSdrxvgKmuXBf9MIfXTi9Gk.jpg?f=fotoalbum_large)
Over de laatste 15 jaar redelijk in balans.
Hato valt me niet tegen. Emmen komt dan wel vooral over de andere kant.
AZ intussen ook 2-0 voor door Kerkez en Odgaard.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Wanneer hebben dit soort statistieken ooit betekenis gehad?Quad schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:46:
[...]
[Afbeelding]
Je kan zeggen dat het op papier een gelijkwaardige pot te verwachten is. Emmen heeft nog nooit gewonnen volgens mij van Ajax, dan mag je verwachten dat Ajax de favoriet is.jaapstobbe schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:47:
[...]
Wanneer hebben dit soort statistieken ooit betekenis gehad?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Gezellig al die lampjes op de tribune 
Het publiek vermaakt zichzelf wel zo te zien.
Het publiek vermaakt zichzelf wel zo te zien.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
https://www.tubantia.nl/f...naar-ziekenhuis~a9851578/Speler FC Twente onwel in spelersbus: wel bij kennis en naar ziekenhuis
Op de terugweg na de wedstrijd bij FC Utrecht is een speler van FC Twente onwel geworden en naar het ziekenhuis vervoerd. De speler is wel bij kennis, laat de club weten.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hato speelt dan ook echt elke bal achteruitQuad schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:46:
[...]
[Afbeelding]
Hato valt me niet tegen. Emmen komt dan wel vooral over de andere kant.
AZ intussen ook 2-0 voor door Kerkez en Odgaard.
17 jaartjes he. Geen onnodig balverlies geleden en en paar duels gewonnen?
Prima, lekker potje om erin te komen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Bergwijn moet iets scherper zijn..
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Sanchez, iemand?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Sanchez is echt zooo slecht en dat terwijl ie een assist en een goal heeft
Hato trapt hier ook wel erg makkelijk in de schijnbeweging van Rommeney
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het enige voordeel van Alvarez komende zomer verkopen, dan kan z'n maatje direct mee
Krijgen ze dan 10% korting op Alvarez?toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:23:
[...]
Het enige voordeel van Alvarez komende zomer verkopen, dan kan z'n maatje direct mee
Als er een club komt voor Alvarez, gaat Sanchez echt niet mee.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:23:
[...]
Over Alvarez gesproken, de kans is natuurlijk heel groot dat hij vertrekt, maar er is geen eens een degelijke opvolger, dat wordt een lastig probleem in de defensie.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Grillitsch speelt een goede wedstrijd voor een 6, je hoort/ziet em nooit, precies zoals het hoort
Ik zal niet zeggen dat Cambuur-Feyenoord een hoogtepunt was. Maar Ajax-Emmen is wel echt een martelgang voor de oogleden. Volgens mij ligt het publiek ook in diepe slaap.
Benieuwd of Emmen na minuut 80 de stoute schoenen durft aan te trekken.
Benieuwd of Emmen na minuut 80 de stoute schoenen durft aan te trekken.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-04-2023 21:36 ]
PSV en Ajax maken vandaag duidelijk dat Feyenoord de terechte kampioen isPWM schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:35:
Ik zal niet zeggen dat Cambuur-Feyenoord een hoogtepunt was. Maar Ajax-Emmen is wel echt een martelgang voor de oogleden. Volgens mij ligt het publiek ook in diepe slaap.
Uiteraard niet, maar er is voor Ajax dan ook geen reden meer om hem te vertellen 'hier speel je niet meer, dus je we kunnen je of verkopen of op de tribune zetten'.Quad schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:26:
[...]
Als er een club komt voor Alvarez, gaat Sanchez echt niet mee.
Achterin is zo opgelost.Over Alvarez gesproken, de kans is natuurlijk heel groot dat hij vertrekt, maar er is geen eens een degelijke opvolger, dat wordt een lastig probleem in de defensie.
Davinson Sanchez werd gisteren zowat weggejaagd van het veld door z'n eigen supporters, alsof hij de schuldige was aan de totale wanprestatie van de Spurs.
1 telefoontje en die is terug. 100% zeker. Denk zelfs dat ze Bassey wel als deel van de transfer willen hebben daaro.
Op het middenveld lekker concurreren met Feyenoord om Zerrouki als je per se NL talige speler wil hebben, en anders mag Mislintat z'n scoutingsboekjes eens open doen en me verbazen
Denk dat ook deze wedstrijd iig wel weer bevestigt dat Heitinga niks beter is dan Schreuder.
Grillitsch is ook helemaal geen slechte hoor, beter dan een niet-6 op zes zetten.Terranova schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:35:
Grillitsch speelt een goede wedstrijd voor een 6, je hoort/ziet em nooit, precies zoals het hoort
Maar we geen betere krijgen dan zou ik liever Vos een kans geven dan Grillitsch basis maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grillitsch moet nu gewoon ritme krijgen zodat ie iig de beker finale kan spelen op niveau. Nog veeeeel te vroeg voor Vos in zo'n potGonadan schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:37:
[...]
Grillitsch is ook helemaal geen slechte hoor, beter dan een niet-6 op zes zetten.
Maar we geen betere krijgen dan zou ik liever Vos een kans geven dan Grillitsch basis maken.
Ik doelde dan ook op volgend seizoen..Terranova schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:38:
[...]
Grillitsch moet nu gewoon ritme krijgen zodat ie iig de beker finale kan spelen op niveau. Nog veeeeel te vroeg voor Vos in zo'n pot
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@toolkist Heitinga moet het doen met de 120 miljoen aan aankopen van Schreuder, waar hij mss niet achter staat, daarnaast is de gemiddelde leeftijd op de bank 19 jaar, als je de keepers even buiten beschouwing laat.
Laat hem nu 1 seizoen draaien samen met Mislintat en gerichte versterkingen halen, daarna vind ik dat we gedurende het volgende seizoen hem mogen beoordelen.
Laat hem nu 1 seizoen draaien samen met Mislintat en gerichte versterkingen halen, daarna vind ik dat we gedurende het volgende seizoen hem mogen beoordelen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Lekker Tadic
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:strip_exif()/f/image/DxdhmdpyDb5OuyYddYYuXv66.png?f=user_large)
Nice gedaan door Conceiçao.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Perfecte pass van Berghuis, top.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Rap manneke die Conceição, goed gezien dat Tadic mee kwam
Jammer, werd net spannend
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dus jullie beweren dat speeltijd bij Ajax te koop is? Dat Ajax “omkoopbaar” is?toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:37:
[...]
Uiteraard niet, maar er is voor Ajax dan ook geen reden meer om hem te vertellen 'hier speel je niet meer, dus je we kunnen je of verkopen of op de tribune zetten'.
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dat werkt niet, dan donder je weer een seizoen weg en speel je als het tegenzit 2 seizoenen lang geen CL.Quad schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:39:
@toolkist Heitinga moet het doen met de 120 miljoen aan aankopen van Schreuder, waar hij mss niet achter staat, daarnaast is de gemiddelde leeftijd op de bank 19 jaar, als je de keepers even buiten beschouwing laat.
Zoals al eerder gezegd, deze zomer moet Ajax (alweer) verbouwen en dat kun je dan maar beter doen met een trainer met ervaring, niet met iemand die Jong Ajax niet eens aan het voetballen kreeg.
Iemand enig idee of Joachim Low en Mislintat toevallig goed bevriend zijn?
Iedereen (nou ja niet iedereen blijkbaarST10©DE schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:41:
[...]
Dus jullie beweren dat speeltijd bij Ajax te koop is? Dat Ajax “omkoopbaar” is?
[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 16-04-2023 21:51 ]
Gehaald. Dat is wat anders dan speeltijd krijgen.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:43:
[...]
Iedereen (behalve jij blijkbaar) weet dat Sanchez gehaald is omdat ie een vriendje van Alvarez is en om Alvarez daarmee tevreden te stellen dat ie niet weg mocht vorig jaar.
Je onnodige en onterechte sneer reageer ik maar even niet op. Nuances zijn blijkbaar moeilijk.
[ Voor 12% gewijzigd door ST10©DE op 16-04-2023 21:46 ]
Wow, gewoon een counter van Ajax die tot een goal leid ipv temporiseren en de tegenstander alle tijd geven om zich te organiseren.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Alleen er zit meer dan Heitinga, een hele technische staf en scouting, nu hebben ze ook een TD die het kan laten zien.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:42:
[...]
Dat werkt niet, dan donder je weer een seizoen weg en speel je als het tegenzit 2 seizoenen lang geen CL.
Zoals al eerder gezegd, deze zomer moet Ajax (alweer) verbouwen en dat kun je dan maar beter doen met een trainer met ervaring, niet met iemand die Jong Ajax niet eens aan het voetballen kreeg.
Ik snap jouw gedachte wel, en hoewel ik dat geen verkeerde gedachte vind, mag het van mij wel eens rustig worden in een aantal lagen binnen Ajax.
En als Heitinga een stapje terug moet doen, hoop ik dat hij als assistent dan mag aanblijven.
Dat zaakje stinkt.Iemand enig idee of Joachim Low en Mislintat toevallig goed bevriend zijn?
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Je weet niet of dat niet werkt. Voor hetzelfde geld doet hij het wel goed en is er niets aan de hand.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:42:
Dat werkt niet, dan donder je weer een seizoen weg en speel je als het tegenzit 2 seizoenen lang geen CL.
Het is echter wel een flink risico want echt bewezen heeft hij zich ook nog niet. En komend jaar is de tweede plek CL dus móet je gewoon CL halen anders lopen er zeker twee concurrenten mee weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh dat was absoluut niet als sneer bedoeld, excuus.ST10©DE schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:44:
[...]
Gehaald. Dat is wat anders dan speeltijd krijgen.
Je onnodige en onterechte sneer reageer ik maar even niet op. Nuances zijn blijkbaar moeilijk.
Ik dacht dat dat echt overduidelijk was voor iedereen hier (is ook al meermalen benoemd nl). Zal m'n post ff aanpassen dan
I see what you did there
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:15
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgend seizoen verder doorbouwen en in 2024 inderdaad sowieso 2 CL plekken. Dan moet Ajax er weer staan wat mij betreft.
Volgend seizoen al meteen veel verwachten zou heel mooi zijn, maar niet even realistisch. Het heeft denk ik toch even tijd nodig, vooral om in Europa weer echt verder te presteren. Je hebt er ook niet veel aan als je geen seizoen overwinterd in de CL.
Volgend seizoen al meteen veel verwachten zou heel mooi zijn, maar niet even realistisch. Het heeft denk ik toch even tijd nodig, vooral om in Europa weer echt verder te presteren. Je hebt er ook niet veel aan als je geen seizoen overwinterd in de CL.
Nou ja, hele scouting.. Veldmate weg, Olsen met pensioen... Ook daar zitten inmiddels grote gaten in de organisatie. En juist omdat ik het ook rustig wil hebben in de organisatie ga ik liever voor een 'zekerheidje' dan een gok die tot nu toe al niet heel briljant lijkt te zijn. Ik zou het idd wel mooi vinden als ie dan als assistent kan blijven met als doel om te kijken of ie het later wel over zou kunnen nemen...Quad schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:48:
[...]
Alleen er zit meer dan Heitinga, een hele technische staf en scouting, nu hebben ze ook een TD die het kan laten zien.
Ik snap jouw gedachte wel, en hoewel ik dat geen verkeerde gedachte vind, mag het van mij wel eens rustig worden in een aantal lagen binnen Ajax.
En als Heitinga een stapje terug moet doen, hoop ik dat hij als assistent dan mag aanblijven.
[...]
Dat zaakje stinkt.
De penningmeester is dat niet met je eens @tweakduke
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank. Maar ik heb ik nog geen antwoord op de vraag of jullie denken dat speeltijd bij Ajax te koop is.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:50:
[...]
Oh dat was absoluut niet als sneer bedoeld, excuus.
Ik dacht dat dat echt overduidelijk was voor iedereen hier (is ook al meermalen benoemd nl). Zal m'n post ff aanpassen dan
Normaliter niet (hoop ik), maar in dit geval blijkbaar wel dus.ST10©DE schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:54:
[...]
Dank. Maar ik heb ik nog geen antwoord op de vraag of jullie denken dat speeltijd bij Ajax te koop is.
Hoor je dat @Vos? Het beste resultaat ooit voor Emmen in de ArenA. Die kun je in je zak steken
@toolkist Gewoon nee. Hij speelt omdat er nu niemand echt beter is.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 16-04-2023 21:55 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
Nee en die ambitie zal Ajax ook nooit uitstralen dat volgend jaar het nog net niet zal worden. Maar ja je zit met een paar zwakke punten in de selectie, de coach wil graag, maar kan hij het ook? Een nieuwe TD die zichzelf moet bewijzen. Al met al moet dat wel samen goed gaan werken en normaal gesproken heeft dat tijd nodig.Gonadan schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:53:
De penningmeester is dat niet met je eens @tweakduke
Zie net de goal van Kerkez, slecht verdedigd maar lekker gericht afgemaakt zeg.
Solo vanaf eigen helft, 4 verdedigers die niets doen en Kerkez schuift 'm mooi binnen.
Solo vanaf eigen helft, 4 verdedigers die niets doen en Kerkez schuift 'm mooi binnen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Het belangrijkste is balans in de selectie. De sfeer goed krijgen kan Heitinga ook, dat is al bewezen.tweakduke schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:55:
Nee en die ambitie zal Ajax ook nooit uitstralen dat volgend jaar het nog net niet zal worden. Maar ja je zit met een paar zwakke punten in de selectie, de coach wil graag, maar kan hij het ook? Een nieuwe TD die zichzelf moet bewijzen. Al met al moet dat wel samen goed gaan werken en normaal gesproken heeft dat tijd nodig.
Optimaliseren en doorbouwen duurt dan inderdaad waarschijnlijk langer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doorbouwen? Waarop? De enige 'stabiele' factoren die we hebben zijn komende zomer 100% zeker weg.tweakduke schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:52:
Volgend seizoen verder doorbouwen en in 2024 inderdaad sowieso 2 CL plekken. Dan moet Ajax er weer staan wat mij betreft.
Timber, Alvarez, Kudus dus. Bij voorronde CL is die kans misschien 90% ipv 100, maar als je EL haalt durf ik er een kratje HJ op te zetten.
Dan heb je Tadic nog die in november 35 wordt, maar verder?
Alleen Alvarez gaan we echt missen. Timber is dit seizoen niet echt goed meer en zolang ze Kudus niet op 10 durven zetten rendeert hij toch niet echt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is er met Perez aan de hand ….
- tweakduke
Daarom moet je volgend seizoen nog niet veel verwachten. Als je spelers aantrekt dan moeten die met de rest van de selectie eerst goed samenspelen. Dan de volgende periode nog wat transfers of doorstroming uit de jeugd, die worden dan inmiddels ook wat ouder en meer ervaren. Het is ook goed dat ze af en toe wat speeltijd krijgen.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:58:
[...]
Doorbouwen? Waarop? De enige 'stabiele' factoren die we hebben zijn komende zomer 100% zeker weg.
Timber, Alvarez, Kudus dus. Bij voorronde CL is die kans misschien 90% ipv 100, maar als je EL haalt durf ik er een kratje HJ op te zetten.
Dan heb je Tadic nog die in november 35 wordt, maar verder?
Het zou mooi zijn als Heitinga dit allemaal kan managen met de nieuwe TD, dan sta je in 2024 hopelijk een stuk beter ervoor. Daar ben ik dus wel benieuwd waar wat ze met Heitinga gaan doen.
- tweakduke
Taylor is dan ook iemand die soms zo kan tegenvallen, je moet toch wel een keer wat stabiliteit hebben op zulke posities. Klaassen wordt ouder, Tadic etc.Gonadan schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:01:
Alleen Alvarez gaan we echt missen. Timber is dit seizoen niet echt goed meer en zolang ze Kudus niet op 10 durven zetten rendeert hij toch niet echt.
De bal werd gegooid voordat bekend was dat het buitenspel was, ik vind het ernstig spelbederf en vind dat er wel iets tegen gedaan moet worden. Heel duidelijk optreden tegen dit soort gedrag.LoneRanger schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:29:
[...]
Dat laatste zie ik niet, de eerste keer was het buitenspel voor die bal in het veld werd gegooid en bij die 2e was het gevaar eigenlijk al voorbij. Hoe lullig ook voor Twente maar al die afgekeurde doelpunten zijn terecht afgekeurd. Waar je wel over kunt klagen is dat de scheids een Twente speler blokkeert terwijl hij de bal ontwijkt, daar had hij gewoon Twente de bal weer kunnen/moeten geven op die plek.
een treffende spreuk
Vandaar dat ik schreef dat de balans in de selectie nu het belangrijkst is. Dat kan in één zomer opgelost zijn met de juiste aankopen en het doorstromen van de juiste jeugd. Los je dat niet op dan wordt het een heel zwaar seizoen.tweakduke schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:03:
Taylor is dan ook iemand die soms zo kan tegenvallen, je moet toch wel een keer wat stabiliteit hebben op zulke posities. Klaassen wordt ouder, Tadic etc.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier wel mee eens, anders laat je supporters lekker vallen erin gooien als het gevaarlijk dreigt te worden. Los van dat het achteraf ook buitenspel was, zou in elk geval een bak die door supporters wordt gegooid nooit zomaar reden tot afkeur moeten zijn. Dan telt die maar gewoon en wordt iedereen boos op die malloot die het spel wil verstoren.pro_6or schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:04:
[...]
De bal werd gegooid voordat bekend was dat het buitenspel was, ik vind het ernstig spelbederf en vind dat er wel iets tegen gedaan moet worden. Heel duidelijk optreden tegen dit soort gedrag.
Daar komt nog bij dat dit ook een voorwerp op het veld gooien door een supporter is, dus dient een pauze ingelast te worden en bij een 2e keer een staking van de wedstrijd.
Ik vond de arbiter wel erg slecht, m t als hoogtepunt dat hij bijna persoonlijk een tegengoal tot stand bracht door het in de weg lopen.
En dan heel stoer een paar keer naar de kaart wijzend tegen spelers die erop reageren dat zijn actie naast onhandig (vond het ook een rare looplijn die hij nam?) een oneerlijk voordeel gaf aan de tegenpartij.
Denk ook dat hij niets gaf omdat hij ook wel doorhad dat hij dit zelf veroorzaakt had.
[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 16-04-2023 22:20 ]
Zo de lekkere weken voor Ajax gaan beginnen, op voorhand een ontzettend zwaar programma, aan de andere kant is geen een van deze ploegen in vorm (al geldt dat ook voor Ajax)
Resterend programma van Ajax dit seizoen:
— Freek Jansen (@Freek_JansenVI) 16 april 2023
23/4: PSV - Ajax
30/4: Ajax - PSV (Bekerfinale)
6/5: Ajax - AZ
14/5: FC Groningen - Ajax
21/5: Ajax - FC Utrecht
28/5: FC Twente - Ajax #Ajax pic.twitter.com/Cizn3u87gM
Pohh echt zware weken worden dat. Hier gaat Ajax echt wel wat punten laten liggen.Gynnad schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:30:
Zo de lekkere weken voor Ajax gaan beginnen, op voorhand een ontzettend zwaar programma, aan de andere kant is geen een van deze ploegen in vorm (al geldt dat ook voor Ajax)
[Embed]
Nouja, Groningen en Utrecht moeten easy wins zijn. AZ is ook niet echt goed de laatste tijd. Alleen PSV en Twente kunnen wel lastig zijn
Als je het al tegen Emmen lastig hebt...LZ86 schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:44:
Nouja, Groningen en Utrecht moeten easy wins zijn. AZ is ook niet echt goed de laatste tijd. Alleen PSV en Twente kunnen wel lastig zijn
Dit wordt echt een makkie voor voor PSV thuis nu Alvarez en Kudus niet mee doen.
Waarschijnlijk staat Bassey in de basis
Wat is de laatste wedstrijd van PSV geweest die een makkie was?Exocet schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:55:
[...]
Als je het al tegen Emmen lastig hebt...
Dit wordt echt een makkie voor voor PSV thuis nu Alvarez en Kudus niet mee doen.
FC Gronigen thuis?
In de huidige vorm is geen enkele wedstrijd een makkie, dat gaat deels ook op voor Ajax. Vorm ontbreekt edoch halen ze punten binnen maar dat komt regelmatig niet door het eigen spel
Zowel PSV als Ajax zijn uit vorm. Hopelijk een vermakelijke wedstrijd volgende week.
Lastig tegen Emmen? Hebben we dezelfde wedstrijd gekeken? Het is dat Emmen die bal er een keer in schiet, maar verder was het een vrij eenzijdige wedstrijd. Ook na de 2-1 nooit het gevoel gehad dat Emmen nog de gelijkmaker zou maken. Ajax was veel beter (of minder slecht) en won terecht. Dat het niet het niveau was wat Ajax nastreeft dat was wel duidelijk, maar zelfs in mindere vorm moet je van Emmen winnen. En dat gebeurde dus ook gewoon.Exocet schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:55:
[...]
Als je het al tegen Emmen lastig hebt...
Nou als Feyenoord nog 2x wint aankomende wedstrijden en PSV - Ajax wordt een gelijkspel, dan zijn we er officieel volgens mij
Het is niet alsof PSV een veel gemakkelijker programma heeft.Gynnad schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:30:
[Embed]
Eerste eredivisiewedstrijd natuurlijk gelijk.
Puur op basis van huidige tussenstand.
PSV:
2, 5, 11, 9, 4
Ajax
3, 4, 17, 7, 6
Het ontloopt elkaar niet gigantisch veel. AZ, Sparta, en FC Twente zijn evidente struikelblokken. FC Utrecht kan dat voor Ajax zijn (7 van de laatste 10 gewonnen), Heerenveen is dat meer zo voor PSV (4 van de laatste 10 gewonnen). FC Groningen en Fortuna Sittard zouden voor beiden geen probleem moeten zijn.
Zijn er trouwens nog feyenoorders die twijfelen of ze kampioen worden?Agent47 schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:25:
Nou als Feyenoord nog 2x wint aankomende wedstrijden en PSV - Ajax wordt een gelijkspel, dan zijn we er officieel volgens mij
Er is geen peil op te trekken ben ik bang. De ene pot staan ze er wel gewoon en is het mes tussen de tanden, de andere keer is het tranen in je ogen en soms verschilt het weer per helft.
PSV kunnen we echter ook alles behalve voorspelbaar en constant noemen dus het gaat er echt vanaf hangen hoe de teams in die wedstrijden uit de kleedkamer komen.
Daarnaast moet je ook maar afwachten wat voor effect het resultaat in die wedstrijden gaat hebben. Als je ziet hoe Ajax en PSV gisteren bezig waren kan een goed resultaat een week later zomaar weer verspeeld zijn. Ik voorzie nog een paar speelrondes billenknijpen.
PSV kunnen we echter ook alles behalve voorspelbaar en constant noemen dus het gaat er echt vanaf hangen hoe de teams in die wedstrijden uit de kleedkamer komen.
Daarnaast moet je ook maar afwachten wat voor effect het resultaat in die wedstrijden gaat hebben. Als je ziet hoe Ajax en PSV gisteren bezig waren kan een goed resultaat een week later zomaar weer verspeeld zijn. Ik voorzie nog een paar speelrondes billenknijpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat wordt dus gewoon een 2-2'tje hoor iksNielz123 schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:12:
Zowel PSV als Ajax zijn uit vorm. Hopelijk een vermakelijke wedstrijd volgende week.
Enige goede antwoord. Ik zie een Guus Til bij PSV bijvoorbeeld gewoon prut spelen, maar die jast er wel weer een lekker doelpunt in gisteren. Beide ploegen zijn niet echt in vorm. Ik zou even niet weten wie ze allemaal moet maken voor de winst.Gonadan schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:35:
Er is geen peil op te trekken ben ik bang. De ene pot staan ze er wel gewoon en is het mes tussen de tanden, de andere keer is het tranen in je ogen en soms verschilt het weer per helft.
Toch denk ik wel dat het een leuke topper wordt met een rode kaart, penalty en een afgekeurd doelpunt door de VAR.
Het voorproefje hebben we vanavond. Jong Ajax - Jong PSV om 20u.
Het is sowieso jong Wat de klok slaat, Jong AZ speelt tegen Jong FC Utrecht, ook om 20u.
Wat zou de gemiddelde leeftijd op beide velden zijn? De vorige wedstrijden onderling was dat gemiddelde 20 jaar.
Het is sowieso jong Wat de klok slaat, Jong AZ speelt tegen Jong FC Utrecht, ook om 20u.
Wat zou de gemiddelde leeftijd op beide velden zijn? De vorige wedstrijden onderling was dat gemiddelde 20 jaar.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Daar zou ik nu voor tekenen.
zondag kan dat weer heel anders zijn
Ik vind het wel raar om FC Groningen te zien gaan hoor. Die moeten alles winnen en FC Emmen moet er volgens mij 3 verliezen? Gaat nooit gebeuren.
Hopen dat er niet hetzelfde gebeurd als met Willem II en Roda JC, laatstgenoemde speelt al een tijdje KKD, maar goed.
@Harribo Enig idee hoe dit komt? Die spits van Groningen is wel een goede toch? Is het puur het wanbeleid van de afgelopen jaren?
Hopen dat er niet hetzelfde gebeurd als met Willem II en Roda JC, laatstgenoemde speelt al een tijdje KKD, maar goed.
@Harribo Enig idee hoe dit komt? Die spits van Groningen is wel een goede toch? Is het puur het wanbeleid van de afgelopen jaren?
Dit is echt super zonde voor Groningen, zo'n club hoort niet in de KKD, maar het ziet er wel naar uit dat dit gaat gebeuren...Agent47 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:03:
Ik vind het wel raar om FC Groningen te zien gaan hoor. Die moeten alles winnen en FC Emmen moet er volgens mij 3 verliezen? Gaat nooit gebeuren.
Hopelijk kunnen ze de schouders er nog onder zetten en wat klaarspelen, maar dat word wel erg lastig nu.
Pepi is wel een goeie, maar hij moet wel de ballen krijgen en dat is nou net waar het mis gaat.
En als Blokzijl, 18 jarige verdediger basis staat en beter speelt dan spelers als Suslov moet je je echt achter de oren krabben...
Denk wel dat als ze in de KKD komen ze er zo weer uit zijn met het juiste management.
Hij denkt doordat hij aanvaller was, dat hij weet hoe een verderdiger zou moeten verdedigen. Maar dat is niet zo rechtlijnig als dat hij het wel eens brengt, daarbij horen we ook niet wat er gebeurt qua coaching onderling, in die zin dat de actie ook vanuit daar nog wel eens verklaarbaar kan zijn.toolkist schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:21:
Je kunt merken dat Perez nooit verdedigd heeft.
Inderdaad een erg zwaar programma en behalve dat het resultaat tegen Emmen (Ja, Ajax was sterker @Jorizzz ) goed was, was het allesbehalve overtuigend, zeker de eerste helft niet en het begin van de 2e helft ook niet. Tot 2 keer toe dat Emmen een enorme kans krijgt tegen Ajax in de eerste helft, maar die verzuimt te scoren. Dat je nooit het gevoel had dat ze gelijk zouden maken, had met het gebrek aan kwaliteit van Emmen te maken, die konden voorin geen vuist maken maar kwamen zelf ook niet veel in de problemen. Ajs je nagaat dat Aajx 26 keer heeft geschoten, maar 10 keer op goal (versus 8 om 4 van Emmen) dan was het verschil niet echt enorm. Daarnaast heeft Ajax 10 overtredingen gemaakt/ moeten maken, versus 3 van Emmen. Dus om nu te zeggen dat Ajax veel beter was, lijkt mij niet.Gynnad schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:30:
[Embed]
Ik denk ook dat dat het grootste verschil is t.a.v. onder Schreuder, waar die ballen (Zivkovic) er wel direct in gingen, de kopjes gingen hangen. Maar de gaten achtering zijn gewoon blijven staan.
AZ deed het gisteren wel weer goed, ik hoop ook dat die het donderdag goed doen en goed maken tegen onze zuiderburen.
Utrecht speelde best aardig, maar had het geluk aan hun zijde hangen, Twente speelde ook best goed en ik zie Ajax het tegen beiden (traditioneel is het al lastig) ook weer lastig hebben. PSV overtuigde van deze ploegen het minst vond ik, maar ook PSV is traditioneel een lastige tegenstander voor Ajax.
Die spits kan inderdaad wel ballen, maar het loopt niet/ werkt niet en de samenhang in het team is niet goed. Ik denk ook dat het gemis van Strand Larsen een hele grote is, ook al kan deze spits ook voetballen, met hem had je echt een goed aanspeelpunt. Daarbij helpt het ook niet dat veel spelers die het goed deden / belangrijk waren zijn vertrokken, Grongingen heeft een flinke jas uit gedaan maar er in verhouding maar weinig voor terug gehaald.Agent47 schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:03:
26/10 tegenover 8/4 is geen enorm verschil?jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:34:
[...]
Inderdaad een erg zwaar programma en behalve dat het resultaat tegen Emmen (Ja, Ajax was sterker @Jorizzz ) goed was, was het allesbehalve overtuigend, zeker de eerste helft niet en het begin van de 2e helft ook niet. Tot 2 keer toe dat Emmen een enorme kans krijgt tegen Ajax in de eerste helft, maar die verzuimt te scoren. Dat je nooit het gevoel had dat ze gelijk zouden maken, had met het gebrek aan kwaliteit van Emmen te maken, die konden voorin geen vuist maken maar kwamen zelf ook niet veel in de problemen. Ajs je nagaat dat Aajx 26 keer heeft geschoten, maar 10 keer op goal (versus 8 om 4 van Emmen) dan was het verschil niet echt enorm. Daarnaast heeft Ajax 10 overtredingen gemaakt/ moeten maken, versus 3 van Emmen. Dus om nu te zeggen dat Ajax veel beter was, lijkt mij niet.
Dat Ajax slecht was ben ik volledig met je eens, maar nog altijd een paar maten te groot voor Emmen. En ook Ajax heeft enkele grote kansen 'vakkundig' om zeep geholpen.
Vraagje mbt de 2e ticket voor CL: krijgt de nummer 2 van dit jaargang rechtstreeks toegang tot de CL of is dat pas voor de nummer 2 van jaargang 23/24?
/edit Oh, ik zie dat de twee plekken v.a. 24/25 is en dat betekent dat het voor de nummer 2 van volgend jaar geldt. Nummer 2 van dit seizoen moet kwali spelen
/edit Oh, ik zie dat de twee plekken v.a. 24/25 is en dat betekent dat het voor de nummer 2 van volgend jaar geldt. Nummer 2 van dit seizoen moet kwali spelen
[ Voor 34% gewijzigd door Chief op 17-04-2023 10:14 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Klopt, volgend seizoen gaan de nummers 1 en 2 rechtstreeks de CL in en speelt de nummer 3 voorronde CL. Nummer 4 gaat rechtstreeks naar de groepsfase van de EL (of bekerwinnaar?).Chief schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:12:
Vraagje mbt de 2e ticket voor CL: krijgt de nummer 2 van dit jaargang rechtstreeks toegang tot de CL of is dat pas voor de nummer 2 van jaargang 23/24?
Dat weet ik wel, maar ik zeg ook dat het gewoon niet overtuigend was, ik zou hier niet heel veel vertrouwen uit willen putten voor de laatste reeks van lastige wedstrijden en dat is waar ik eigenlijk op doelde.Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:54:
[...]
26/10 tegenover 8/4 is geen enorm verschil?![]()
Dat Ajax slecht was ben ik volledig met je eens, maar nog altijd een paar maten te groot voor Emmen. En ook Ajax heeft enkele grote kansen 'vakkundig' om zeep geholpen.
In dat geval ben ik het volkomen met je eens. Het was niet best gisteren. Maar de wedstrijden tegen PSV en AZ staan denk ik op zich, zoals zo vaak met toppers. Daarnaast wordt er steeds gezegd dat Ajax het moeilijkst resterende programma heeft, maar alle tegenstanders uit dat rijtje zijn nou ook niet echt in wereldvorm...jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:30:
[...]
Dat weet ik wel, maar ik zeg ook dat het gewoon niet overtuigend was, ik zou hier niet heel veel vertrouwen uit willen putten voor de laatste reeks van lastige wedstrijden en dat is waar ik eigenlijk op doelde.
Ajax
• PSV (uit, zondag 23 april)
• AZ (thuis, zaterdag 6 mei)
• FC Groningen (uit, zondag 14 mei)
• FC Utrecht (thuis, zondag 21 mei)
• FC Twente (uit, zondag 28 mei)
Nr's 3 + 4 + 6 + 7 + 17 = 37
Wat dat betreft treft PSV óók twee topploegen, plus Sparta dat juist wél in bloedvorm lijkt te zijn
PSV
• Ajax (thuis, zondag 23 april)
• Sparta (uit, zaterdag 6 mei)
• Fortuna Sittard (thuis, zondag 14 mei)
• Heerenveen (thuis, zondag 21 mei)
• AZ (uit, zondag 28 mei)
Nr's 2 + 4 + 5 + 9 + 11 = 31
Mocht Ajax weten te winnen of een gelijkspel uit het vuur weten te slepen, dan zie ik het niet per se somber in voor de tweede plaats.
@Jorizzz het mooie aan dit programma is ook de laatste wedstrijd. In potentie kan die wedstrijd gaan om zowel het ticket voor CL kwalificatie alsmede voor de ECL. Waar je seizoenen hebt waar de laatste wedstrijd nergens over gaat kan dat hier gelukkig (afhankelijk van de uitkomst ;-)) wel zo zijn.
Vier teams die wellicht moeten winnen om in de begeerde CL kwalificatie uit te komen of om de playoffs te ontlopen.
Vier teams die wellicht moeten winnen om in de begeerde CL kwalificatie uit te komen of om de playoffs te ontlopen.
Klopt, de verliezer van PSV-Ajax komende week is meteen binnen schootsafstand van AZ, dus dat kan echt nog spannend worden allemaal.Napo schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:57:
@Jorizzz het mooie aan dit programma is ook de laatste wedstrijd. In potentie kan die wedstrijd gaan om zowel het ticket voor CL kwalificatie alsmede voor de ECL. Waar je seizoenen hebt waar de laatste wedstrijd nergens over gaat kan dat hier gelukkig (afhankelijk van de uitkomst ;-)) wel zo zijn.
Het kwalificatieverhaal is er inmiddels een dat ik niet helemaal meer snap....
Dit is nog te volgen:
Nr1 --> Rechtstreeks CL
Nr2 --> Derde voorronde CL (en daarna nog een playoff wedstrijd)
Nr3 --> Derde voorronde Conference League (en daarna nog een playoff wedstrijd)
Nr4-7 --> Strijden via playoffs voor een plek in de tweede voorronde Conference League (en daarna...)
Maar dan heb je ook nog die bekerfinale. Die geeft recht op de play-offs voor de Europa League.
Stel nou dat Ajax zowel tweede wordt als de beker wint, gaat dan die EL plek naar PSV als verliezend bekerfinalist? En schuift dan het ticket van plek 3 (ervan uitgaande dat dat PSV zou zijn) door naar plek 4, etc.? Gaan dan de playoffs tussen de nummers 5-8?
[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 17-04-2023 11:12 ]
Om hem nog ingewikkelder te maken, wat als Feyenoord de EL wint en daarmee dus een CL plek verdient.Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:09:
[...]
Klopt, de verliezer van PSV-Ajax komende week is meteen binnen schootsafstand van AZ, dus dat kan echt nog spannend worden allemaal.
Dit is nog te volgen:
Nr1 --> Rechtstreeks CL
Nr4-7 --> Strijden via playoffs voor een plek in de tweede voorronde Conference League (en daarna...)
Maar dan heb je ook nog die bekerfinale. Die geeft recht op de play-offs voor de Europa League.
Stel nou dat Ajax zowel tweede wordt als de beker wint, gaat dan die EL plek naar PSV als verliezend bekerfinalist? En schuift dan het ticket van plek 3 (ervan uitgaande dat dat PSV zou zijn) door naar plek 4, etc.? Gaan dan de playoffs tussen de nummers 5-8?
Krijgt de nummer 2 dan de plek die het kampioenschap normaliter oplevert?
Oef, dat is ook een goede ja!toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
Om hem nog ingewikkelder te maken, wat als Feyenoord de EL wint en daarmee dus een CL plek verdient.
En dan zou AZ nog de Conference League kunnen winnen, geeft dat dan recht op een EL plek?
toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
Om hem nog ingewikkelder te maken, wat als Feyenoord de EL wint en daarmee dus een CL plek verdient.
Leuk om over na te denken, maar ik denk (al zou dit zo zijn dat al die plekken dan doorschuiven) niet dat we dit als Nederland moeten willen. Ga je met 8 teams Europa in, waarbij je van een kwart tot 1/3 van die teams al snel kwijt zou zijn. => Ben je de verdiende coëfficient punten als land zo weer verloren lijkt mij.Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:29:
[...]
Oef, dat is ook een goede ja!
En dan zou AZ nog de Conference League kunnen winnen, geeft dat dan recht op een EL plek?
Raar dat het verschil zo groot is tussen plek 2 en 3 qua plek in europa.Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:09:
[...]
Klopt, de verliezer van PSV-Ajax komende week is meteen binnen schootsafstand van AZ, dus dat kan echt nog spannend worden allemaal.
Dit is nog te volgen:
Nr1 --> Rechtstreeks CL
Zeven teams toch?jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:34:
[...]
[...]
Leuk om over na te denken, maar ik denk (al zou dit zo zijn dat al die plekken dan doorschuiven) niet dat we dit als Nederland moeten willen. Ga je met 8 teams Europa in, waarbij je van een kwart tot 1/3 van die teams al snel kwijt zou zijn. => Ben je de verdiende coëfficient punten als land zo weer verloren lijkt mij.
De klassieke top drie in de CL zou ik toch best wel een keer weer leuk vinden.
Nee, volgens mij niet. Als ik Wikipedia mag geloven:toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
"ls de winnaar van de vorige editie van de UEFA Europa League zich via de nationale competitie voor de groepsfase van de Champions League plaatst. Dan neemt de nummer drie van associatie 5 de plek van de Europa Leaguewinnaar in. Daarop volgt dat ook de niet-kampioenen van eventuele andere associaties promoveren naar een andere instroomposities."
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nope, wij krijgen die plek sowieso niet het is in 2019 al eens ter sprake gekomen, Chelsea en Arsenal speelden toen de finale en wanneer Arsenal won, zouden zij die plek krijgen (waren niet in de competitie geplaatst dat seizoen) en wanneer Arsenal niet won, viel de plek terug naar de nr. 5 van Europa.toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
Die plek zal als daar niets in gewijzigd is, in dit geval dus naar Frankrijk vallen.
https://sporza.be/nl/2019...ue-europa-league-tickets/
Volgens mij is het in de Eredivisie zo geregeld dat indien beiden al een plek hebben in Europa de 4e plek ook een automatische kwalificatie krijgt. Hoe dat dan verdeeld/gewisseld wordt is me overigens niet helemaal duidelijk.
Had het persoonlijk overigens mooier gevonden wanneer een winnaar/runner-up dan toch zo'n Europees ticket mee naar huis zou mogen nemen, maar ja UEFA...
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 17-04-2023 12:07 ]
In 2019 was er ook zo'n situatie met Chelsea dat EL won maar op basis van de competitie al een CL plek had.toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:27:
[...]
Het CL ticket van de EL winnaar ging toen naar de nummer 3 van Frankrijk, omdat van de top4 competities de eerste 4 ploegen zich direct plaatsen.
Dat zou nu dan waarschijnlijk ook weer het geval zijn.
Het zou inderdaad logischer zijn als plek 3 nog kans maakt op de Europa League plaatsing en pas als dat niet lukt in de Conference League uit komt.Exocet schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:35:
[...]
Raar dat het verschil zo groot is tussen plek 2 en 3 qua plek in europa.
Dat is wel een heel groot (financieel) gat tussen kans op plaatsing Champions League en kans op plaatsing Conference League.
Nou kunnen Ajax en PSV dat nu ook halen met de bekerwinst maar de nummers 2 en 3 zullen niet altijd ook tot de bekerfinale komen.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 17-04-2023 11:53 ]
Is alleen dit stuk nog onduidelijk voor mij...Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:09:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door Jorizzz op 17-04-2023 11:58 ]
Het ticket schuift dan door naar de derde plek, niet naar de bekerverliezer.Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:58:
[...]
Is alleen dit stuk nog onduidelijk voor mij...
De overige tickets schuiven dan inderdaad ook een plek op.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023