Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 289 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.105 views

Onderwerpen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:39
Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:09:
[...]

Klopt, de verliezer van PSV-Ajax komende week is meteen binnen schootsafstand van AZ, dus dat kan echt nog spannend worden allemaal.

Het kwalificatieverhaal is er inmiddels een dat ik niet helemaal meer snap....

Dit is nog te volgen:

Nr1 --> Rechtstreeks CL
Nr2 --> Derde voorronde CL (en daarna nog een playoff wedstrijd)
Nr3 --> Derde voorronde Conference League (en daarna nog een playoff wedstrijd)
Nr4-7 --> Strijden via playoffs voor een plek in de tweede voorronde Conference League (en daarna...)

Maar dan heb je ook nog die bekerfinale. Die geeft recht op de play-offs voor de Europa League.

Stel nou dat Ajax zowel tweede wordt als de beker wint, gaat dan die EL plek naar PSV als verliezend bekerfinalist? En schuift dan het ticket van plek 3 (ervan uitgaande dat dat PSV zou zijn) door naar plek 4, etc.? Gaan dan de playoffs tussen de nummers 5-8?
huh :? er is dus geen 1 ticket voor EL plaatsing?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 13:51

thunder8

Het gedonder begint weer.

jbdeiman schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:19:
[...]

Hier wel mee eens, anders laat je supporters lekker vallen erin gooien als het gevaarlijk dreigt te worden. Los van dat het achteraf ook buitenspel was, zou in elk geval een bak die door supporters wordt gegooid nooit zomaar reden tot afkeur moeten zijn. Dan telt die maar gewoon en wordt iedereen boos op die malloot die het spel wil verstoren.
Daar komt nog bij dat dit ook een voorwerp op het veld gooien door een supporter is, dus dient een pauze ingelast te worden en bij een 2e keer een staking van de wedstrijd.

Ik vond de arbiter wel erg slecht, m t als hoogtepunt dat hij bijna persoonlijk een tegengoal tot stand bracht door het in de weg lopen.
En dan heel stoer een paar keer naar de kaart wijzend tegen spelers die erop reageren dat zijn actie naast onhandig (vond het ook een rare looplijn die hij nam?) een oneerlijk voordeel gaf aan de tegenpartij.
Denk ook dat hij niets gaf omdat hij ook wel doorhad dat hij dit zelf veroorzaakt had.
Higler is gewoon totaal ongeschikt om een wedstrijd te fluiten. Zelfs voor amateurs is hij nog te slecht. Inderdaad had de wedstrijd 2x stilgelegd moeten worden, vanwege een voorwerp op het veld gooien. Dit is ernstiger spelbederf dan een half bekertje bier op het veld gooien bij het scoren van je team. En daar wordt ook voor gestaakt volgens de KNVB. Daarnaast inderdaad in de weg lopen en het gedrag erna, hoewel ik wel van mening ben, dat alleen de betroffen speler en de captain naar de scheids kunnen en mogen, rest moet gewoon wegblijven. En alle 3 goals buitenspel, daar was ook nog wel wat op aan te merken, maar dat is dan aan de VAR. Minimaal 1 goal lijkt het lijnenspel pas getekend te worden, nadat de bal al is vertrokken, maar die beelden kwamen ook pas "eeuwen" later. Het gemiereneuk met buitenspel ben ik intussen ook helemaal zat, schaf die regel maar gewoon af. Het gaat nu bijna altijd over centimeters ipv meters en dat komt het spel niet ten goede. Je moet als supporter nu na een goal ook nog eerst minuten wachten of er misschien niet een VAR de goal afkeurt, voordat je kan juichen. Hele sfeer gaat op deze wijze naar de kloten.... :-(

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
dutchgio schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:00:
[...]

Het ticket schuift dan door naar de derde plek, niet naar de bekerverliezer.
Dat hebben ze ooit veranderd om het risico te verkleinen dat een verliezer in de categorie rechter rijtje eredivisie die plek krijgt als de bekerwinnaar een CL plek heeft veroverd.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 00:30
Martinusz schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:07:
[...]

huh :? er is dus geen 1 ticket voor EL plaatsing?
Klopt, alleen de bekerwinnaar dus. Beetje gek, zoals hierboven ook al geschreven, dat het gat tussen plek 2 en 3 zo groot is.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69Li90EKVC5AdRaSVRYl2CQLXc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cLABN1KFwUgxwFuTbOo8rm3C.png?f=user_large

Dit is het Reglement play-off Europees ticket betaald voetbal seizoen 2022/’23. Het enige KNVB document wat ik kon vinden over Europese plaatsingen.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Spakenburg europa in?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 00:30
Specifiek niet dus, zie artikel 2. Of de bekerwinnaar gaat de EL in, of de nummer 3 van de ranglijst van de competitie.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:31:
[...]

Specifiek niet dus, zie artikel 2. Of de bekerwinnaar gaat de EL in, of de nummer 3 van de ranglijst van de competitie.
Inderdaad, de enige manier om als niet Eredivsieclub Europees voetbal te spelen is de beker te winnen.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
Mooi zo. Wieffer heeft z’n contract verlengd met een jaar.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Voor de liefhebbers, Jong Ajax - Jong PSV zo meteen op ESPN1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/764cL4Rk89HN7f9g_BmMWWnSaSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GmzgHWW8CdOKuRt9OXe9Ap5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzyssPJ4qsEPbg9TVGZUKbce18E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enemCLAcmJkV0weYbcu9WTae.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Gynnad op 17-04-2023 20:00 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
mini bam?
edit: x3

[ Voor 40% gewijzigd door Terranova op 17-04-2023 20:34 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Er vallen genoeg doelpunten, 3-1 inmiddels al vlak voor rust.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Gynnad schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:43:
Er vallen genoeg doelpunten, 3-1 inmiddels al vlak voor rust.
Genoeg? Veel te weinig, Jong Ajax had er een stuk of 7 moeten hebben al _O-

Zal je zien dat Jong Psv terug komt

[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 17-04-2023 20:45 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:53
Terranova schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:45:
[...]

Genoeg? Veel te weinig, Jong Ajax had er een stuk of 7 moeten hebben al _O-

Zal je zien dat Jong Psv terug komt
Dat deden ze ook, wat een open wedstrijd. Blijft wel raar dat er aan beide kanten spelers meedoen die ook (regelmatig) bij het eerste mee doen, dus hun minuten pakken.
Gelukkig hier aan beide kanten, ipv in wedstrijden tegen echte kkd teams, dus het beïnvloedt in die zin niet direct een mogelijke promotie kans van een ander team. Ik snap best wel dat talenten zo beter kunnen rijpen en als ze maar even hebben meegespeeld zo toch wedstrijd minuten kunnen maken, maar ik hoop dat Psv - Ajax net zo'n spectaculaire wedstrijd wordt qua doelpunten aan het einde.

Hoop op een gelijkspel bij de 'mannen' topper (ook omdat die onderlinge strijd dan spannend blijft tot het einde) , als Feyenoord wint dan is het verschil 10 punten met 4 wedstrijden, dan kan het uit tegen de Excelsior worden afgerond, gewoon omdat het dan echt klaar is. Aan de andere kant is het ook mooi als het kampioenschap pas echt zeker is tegen de Eagles in de Kuip.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:07:
[...]

Dat deden ze ook, wat een open wedstrijd. Blijft wel raar dat er aan beide kanten spelers meedoen die ook (regelmatig) bij het eerste mee doen, dus hun minuten pakken.
Gelukkig hier aan beide kanten, ipv in wedstrijden tegen echte kkd teams, dus het beïnvloedt in die zin niet direct een mogelijke promotie kans van een ander team. Ik snap best wel dat talenten zo beter kunnen rijpen en als ze maar even hebben meegespeeld zo toch wedstrijd minuten kunnen maken, maar ik hoop dat Psv - Ajax net zo'n spectaculaire wedstrijd wordt qua doelpunten aan het einde.
1 bij PSV en 1 bij Ajax...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:11:
[...]

Hardnekkig gerucht, totaal niet gebaseerd op feiten.
Vinden sommigen leuk om te blijven roepen

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 17-04-2023 22:17 ]

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:11:
[...]

Lucca, Conceicao bij Ajax en bij psv Fofana en Saybari volgens mij. Maar in dit soort wedstrijden prima lijkt me.
En dan hebben Vos en Regeer gisteren nog meegedaan bij Ajax1. Zoals gezegd begrijp ik het maar blijf het wel bijzonder vinden.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:40:
[...]

Lucca, Conceicao bij Ajax en bij psv Fofana en Saybari volgens mij. Maar in dit soort wedstrijden prima lijkt me.
En dan hebben Vos en Regeer gisteren nog meegedaan bij Ajax1. Zoals gezegd begrijp ik het maar blijf het wel bijzonder vinden.
Ja als je Lucca al 1e elftal gaat noemen dan kan ik het ook... of Vos en Regeer.. kijk eens hoeveel minuten die in 1 gespeeld hebben dit seizoen? 8)7

[edit] om even duidelijk te maken hoe onzinnig je post is... Regeer heeft 8!!! minuten in Ajax 1 gespeeld dit seizoen.
Vos 19 minuten, en 1600+ in de KKD. Ben je dan een KKD speler die een keer hoger meekijkt, of andersom volgens jouw redenatie?

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 17-04-2023 22:47 ]

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:44:
[...]

Ja als je Lucca al 1e elftal gaat noemen dan kan ik het ook... of Vos en Regeer.. kijk eens hoeveel minuten die in 1 gespeeld hebben dit seizoen? 8)7

[edit] om even duidelijk te maken hoe onzinnig je post is... Regeer heeft 8!!! minuten in Ajax 1 gespeeld dit seizoen.
Vos 19 minuten, en 1600+ in de KKD. Ben je dan een KKD speler die een keer hoger meekijkt, of andersom volgens jouw redenatie?
Het is ook maar net wat je eruit wilt halen, Lucca zit altijd bij het eerste op de bank en pakt daar regelmatig zijn minuten. Wat ik bedoel is dat deze gasten bij het eerste meetrainen en ook zo nu en dan minuten maken, die optie hebben de andere teams in de competitie niet.
Dus prima als (vooral Lucca, Conceicao en Saybari, dat zijn de belangrijkste in deze casus van deze wedstrijd, er zijn legio voorbeelden waar het (veel) meer eerste elftal spelers zijn) die in onderlinge wedstrijden meedoen, maar zoals in het andere topic ook wordt geschetst wisselt het team nogal vanwege het eerste elftal, en ik weet dat de afspraken zo zijn dat dit mag, maar mag het toch wel vreemd vinden.

Bij onze elftallen is het zo dat als je op het wedstrijdformulier staat dat je dan bij dat andere elftal zit en na een aantal keren niet meer bij lagere elftallen mee mag spelen. Ik vind dat vreemd maar bij onderlinge wedstrijden minder erg dan wanneer ze tegen echte kkd teams moeten.

• Martinusz
jbdeiman schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:46:
[...]

Bij onze elftallen is het zo dat als je op het wedstrijdformulier staat dat je dan bij dat andere elftal zit en na een aantal keren niet meer bij lagere elftallen mee mag spelen.
Dit is volgens mij toch ook van toepassing op de Jong teams?

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:46:
[...]

Het is ook maar net wat je eruit wilt halen,
Wat JIJ eruit probeert te halen ja... Jij post op gevoel, ik op feiten.

Lucca: 113 minuten Eredivisie, 1000 minuten KKD.
https://www.transfermarkt...cca/profil/spieler/572265

En doe eens een poging en geef die legio voorbeelden waarop er zoveel meer 1e elftal spelers in de basis staan bij Jong Ajax... Ik geloof nooit dat je ver komt.

[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 18-04-2023 11:27 ]

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:27:
[...]

Dit is volgens mij toch ook van toepassing op de Jong teams?
Voorwaarden beloftenteams in eerste divisie:

Beloftenteams bestaan uit alleen spelers die in het betreffende seizoen 23 jaar of jonger zijn.
Voor doelmannen wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.
Spelers mogen niet meedoen aan een wedstrijd van een beloftenelftal als hij in hetzelfde speelweekend in de basis is gestart bij het eerste elftal, of minimaal 45 minuten heeft meegedaan in een wedstrijd van het eerste.

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:29:
[...]

Voorwaarden beloftenteams in eerste divisie:

Beloftenteams bestaan uit alleen spelers die in het betreffende seizoen 23 jaar of jonger zijn.
Voor doelmannen wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.
Spelers mogen niet meedoen aan een wedstrijd van een beloftenelftal als hij in hetzelfde speelweekend in de basis is gestart bij het eerste elftal, of minimaal 45 minuten heeft meegedaan in een wedstrijd van het eerste.
Hmm best slappe regel eigenlijk, zou eerder zeggen heb je minuten gemaakt in eerste, speel je sowieso niet zelfde weekend voor Jong. Bij x aantal optredens in eerste niet meer opstellen in Jong.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08

Agent47

I always close my contracts.

Wat doet die Lucca bij Ajax trouwens? Scoorde gisteren een mazzel goal. Zijn aannames en manier van lopen zien er ook niet uit. Wordt hij als stormramp gebruikt?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:26:
Wat doet die Lucca bij Ajax trouwens? Scoorde gisteren een mazzel goal. Zijn aannames en manier van lopen zien er ook niet uit. Wordt hij als stormramp gebruikt?
Dat is wel het idee volgens mij, alleen weet Ajax niet hoe met een stormram te spelen dus wordt het inderdaad meer een stormramp :+
De keer dat ze de bal naar voren 'pompten' kwam ie of op kniehoogte aan bij Lucca, of ging ie richting Conceicao o.i.d.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:42

gws24

Thinking is hard!

En toch heeft hij 2 goals en een assist in 113 minuten eredivisie, geen slechte statistiek :+

edit: ter vergelijking, Brobbey scoort één keer per 119 minuten in de ED. In de kkd echter scoort Lucca maar één keer per 168 minuten.

[ Voor 45% gewijzigd door gws24 op 18-04-2023 16:00 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Exocet
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:26:
Dat is wel de beste benaming ja

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:32:
Hmm best slappe regel eigenlijk, zou eerder zeggen heb je minuten gemaakt in eerste, speel je sowieso niet zelfde weekend voor Jong. Bij x aantal optredens in eerste niet meer opstellen in Jong.
Zo zijn de regels wel geweest. Maar jij bent dus voor nog meer variatie in de opstellingen van de beloftenteams?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 10:26
jbdeiman schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g3SccmOz6KD9o8ZrpWdpibjNkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/08pkoJFf4op2vG2oJBZ8k0Go.png?f=user_large
Ik zie dat ik Lucca per ongeluk met 1 c heb in het plaatje, batterij van mijn toetsenbord is bijna leeg..
Ik had een vrij momentje, dus maar eens gekeken wat de echte cijfers nou zijn.

Dus bij PSV is Saibari iemand die regelmatig mee doet met het 1e, bij Ajax is dat Concencicao. Verder valt op dat het bijna allemaal jongens zijn met veel KKD ervaring, op de keeper van PSV na, die maakte zijn profdebuut gister (wat een pot om dat in te doen).

De overige minuten zijn dingen als de beker, CL, EL, voorrondes, fruitschaal, (jeugd)interland, UEFA Youth League, etc.

Omdat ik niet helemaal niks te doen heb vandaag alleen de basis11 van gister gepakt, met de minuten van gister er dus bij.

Edit: Priske en Jimenez zijn volgens mij in de winter gekomen en Saibari is ook lang geblesseerd geweest, vandaar hun relatief lage aantal minuten in de KKD, bij de spelers van Ajax weet ik het niet, die volg ik iets minder ;))

[ Voor 8% gewijzigd door ElPaco op 18-04-2023 17:07 ]

WoT stats

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ajax gaat de leden van de RvC een beloning toekennen, vooralsnog was dat onbezoldigd. Zou dat gekoppeld zijn aan de benoeming van Eringa en de mogelijk aanstaande benoeming van Van Halst? Zo kieper je wel even twee ton extra per jaar het raam uit. Al schijnt het wel gewoon zo te horen en is de hoogte ook niet heel vreemd.

Dat plaatst een mogelijke aanstelling van een Van Halst wel in een ander perspectief. Initieel had ik nog een baat het niet dan schaadt het niet instelling, maar nu hij geld gaat kosten moet hij potdomme wel heul knap presteren. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:42

gws24

Thinking is hard!

Gonadan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:13:
Ajax gaat de leden van de RvC een beloning toekennen, vooralsnog was dat onbezoldigd. Zou dat gekoppeld zijn aan de benoeming van Eringa en de mogelijk aanstaande benoeming van Van Halst? Zo kieper je wel even twee ton extra per jaar het raam uit. Al schijnt het wel gewoon zo te horen en is de hoogte ook niet heel vreemd.

Dat plaatst een mogelijke aanstelling van een Van Halst wel in een ander perspectief. Initieel had ik nog een baat het niet dan schaadt het niet instelling, maar nu hij geld gaat kosten moet hij potdomme wel heul knap presteren. :P
Twee ton is natuurlijk helemaal niks voor een club als Ajax, zeker niet in vergelijking met de transfersommen en salarissen van spelers. Daarnaast las ik ergens dat dit al een aantal jaar in de planning zat en voor een beursgenoteerd bedrijf is het natuurlijk absoluut normaal dat rvc leden een beloning krijgen, waarom denk je dat al die ex politici/ceo's etc anders al die commissariaten hebben/doen? En als laatste, gezien de puinhoop bij ajax zou ik ook betaald willen worden als rvc lid om verantwoordelijk te worden om het op te ruimen, zeker als nieuweling :+

PS de rvc heeft ons trouwens ook nog 20 miljoen bespaard door de aankoop van Ocampos te blokkeren, kan je deze beloning een aardig aantal jaren van betalen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:31:
[...]

Zo zijn de regels wel geweest. Maar jij bent dus voor nog meer variatie in de opstellingen van de beloftenteams?
Zo zijn de regels in heel de voetbalpyramide behalve in de KKD.
Heeft niks met variatie te maken, je hebt gewoon selecties in je jeugd, die zijn breder dan precies 11 man. Dat hoeft echt niet opgevuld te worden met mensen uit het eerste elftal.

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:04:
Zo zijn de regels in heel de voetbalpyramide behalve in de KKD.
Heeft niks met variatie te maken, je hebt gewoon selecties in je jeugd, die zijn breder dan precies 11 man. Dat hoeft echt niet opgevuld te worden met mensen uit het eerste elftal.
Als een Youri Regeer na een invalbeurt op de zondag niet op de maandag mag spelen dan krijg je bij het beloftenteam op de maandag een andere speler. Dus meer variatie in de opstelling.

Het aantal gebruikte basisspelers bij een Jong Ajax ligt veel lager als in de andere seizoenen met de regels zoals jij voorstelt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30

Superkiwi

Hoi doei

@ElPaco Vos heeft afgelopen zondag ook speelminuten in de Eredivisie gemaakt als late invaller ;)
Verder goed gewerkt pik!

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 18-04-2023 21:07 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Superkiwi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:07:
@ElPaco Vos heeft afgelopen zondag ook speelminuten in de Eredivisie gemaakt als late invaller ;)
Verder goed gewerkt pik!
Het waren mooie minuten 8)

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:26:
[...]

Wat JIJ eruit probeert te halen ja... Jij post op gevoel, ik op feiten.

Lucca: 113 minuten Eredivisie, 1000 minuten KKD.
https://www.transfermarkt...cca/profil/spieler/572265

En doe eens een poging en geef die legio voorbeelden waarop er zoveel meer 1e elftal spelers in de basis staan bij Jong Ajax... Ik geloof nooit dat je ver komt.
Het gaat mij niet om Ajax, of om Psv en ook niet echt om de aantallen. Als je kijkt naar de selectie en bank van Ajax zitten een aantal van deze jongens er regelmatig op.
Ik ben ook bekend met de regels en dat dit volgens deze regels mag, maar ik vind het bijzonder dat dit soort dingen kan in een competitie met clubs die overal voor spelen in die zin dat er periodes zijn en dat er ploegen nacompetitie spelen voor promotie of zelfs direct promoveren kunnen.
Dat deze ploegen onderling spelers die regelmatig bij de selectie van het eerste zitten gebruiken, prima maar wanneer ze tegen Zwolle moeten of tegen Den Bosch en met een compleet andere samenstelling/ selectie (voorbeeld) komen opdraven, vind ik gewoon bijzonder en niet kunnen.

Zoals gezegd ik houd er niet van en vind dat het niet moet kunnen, maar ieder zijn ding.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:36:
[...]

Het gaat mij niet om Ajax, of om Psv en ook niet echt om de aantallen. Als je kijkt naar de selectie en bank van Ajax zitten een aantal van deze jongens er regelmatig op.
Ik ben ook bekend met de regels en dat dit volgens deze regels mag, maar ik vind het bijzonder dat dit soort dingen kan in een competitie met clubs die overal voor spelen in die zin dat er periodes zijn en dat er ploegen nacompetitie spelen voor promotie of zelfs direct promoveren kunnen.
Dat deze ploegen onderling spelers die regelmatig bij de selectie van het eerste zitten gebruiken, prima maar wanneer ze tegen Zwolle moeten of tegen Den Bosch en met een compleet andere samenstelling/ selectie (voorbeeld) komen opdraven, vind ik gewoon bijzonder en niet kunnen.

Zoals gezegd ik houd er niet van en vind dat het niet moet kunnen, maar ieder zijn ding.
Nogmaals, Jong Ajax speelt niet met compleet andere samenstelling, hou daar nou toch eens over op of lever concrete wedstrijden aan

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 10:26
Superkiwi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:07:
Verder goed gewerkt pik!
Mijn data komt van transfermarkt. Dan heb ik niet goed gekeken, of staat het daar verkeerd. Veranderd uiteraard niks aan de trend van de cijfers ;)

WoT stats

• jbdeiman
toolkist schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:46:
[...]

Nogmaals, Jong Ajax speelt niet met compleet andere samenstelling, hou daar nou toch eens over op of lever concrete wedstrijden aan
Nogmaals en dan hou ik er maar mee op, het gaat mij niet om Ajax en om de hoeveelheid spelers. Brobbey bijvoorbeeld deed tegen Zwolle nog mee bijvoorbeeld, het gaat er niet om dat het grote groepen per keer zijn, maar als je ineens tegen Conceicao (die overigens volgens mij op de vleugels ook heel dicht tegen een basisplaats aan zit) of Brobbey moet dat scheelt nogal, of kan nogal schelen. 1 of 2 spelers kunnen een boel verschil maken en dat mag wat mij betreft dus alleen onderling tegen andere jong teams, maar liever helemaal niet.
Je hebt op deze manier teveel directe impact op de uitkomsten en promotie regels in de competitie. Bijvoorbeeld, tegen Zwolle gelijkspelen met Brobbey om vervolgens te verliezen van Telstar kan bij een kleinere voorsprong op de nummers 2 en 3 zomaar erg nadelige gevolgen hebben voor zo'n club. Dat moet i.m.o. gewoon niet kunnen met Jong teams die eigenlijk voor spek en bonen mee doen en geen onderdeel uitmaken van promotie/ regelingen.

Simpel gesteld hebben de andere (niet jong) teams deze mogelijkheid niet om iemand uit een hoger elftal op te stellen, dit maakt het speelveld ongelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 19-04-2023 07:31 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
gws24 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:08:
[...]
Twee ton is natuurlijk helemaal niks voor een club als Ajax, zeker niet in vergelijking met de transfersommen en salarissen van spelers. Daarnaast las ik ergens dat dit al een aantal jaar in de planning zat en voor een beursgenoteerd bedrijf is het natuurlijk absoluut normaal dat rvc leden een beloning krijgen, waarom denk je dat al die ex politici/ceo's etc anders al die commissariaten hebben/doen? En als laatste, gezien de puinhoop bij ajax zou ik ook betaald willen worden als rvc lid om verantwoordelijk te worden om het op te ruimen, zeker als nieuweling :+

PS de rvc heeft ons trouwens ook nog 20 miljoen bespaard door de aankoop van Ocampos te blokkeren, kan je deze beloning een aardig aantal jaren van betalen.
Ach joh weer de media die probeert mensen op te hitsen en bij gebrek aan continu nieuws met dit soort dingen komt . En dan een oud speler zoeken en interviewen en dan pas publiceren als hij erover gaat zeuren, anders is het niet interessant. Eigenlijk ongelooflijk dat wij erop reageren. Gaat nergens over.

We hebben in dit land gewoon veel te veel en veel te slechte media.

Ben het helemaal eens met jou. Niks aan de hand, paar ton maakt niet veel uit en zat al een tijd in de koker .

Maar weer over het voetbal.... Dit weekend een zeer belangrijke wedstrijd voor Ajax en Psv....
Ik denk dat Ajax beter is, toch is het voor Psv do or die dag. Ook nog thuis

Verwijderd

Dus,
Kramer denkt "ik maak het doelpunt van het seizoen wel even".
https://twitter.com/ESPNn...iet-schitterend-raak.html

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Netjes. 👍

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die heeft wel een kroketje verdiend!

• jbdeiman
Die verslaggever is wel heel erg fan van RKC merk ik in zijn manier van doen en praten, komt in elk geval niet neutraal over en dat is jammer.
Eerste goal van Kramer wel een mooie, die ontstaat doordat hij eigenlijk slecht controleert. Rare wedstrijd zo qua spelbeeld en hoe enorm of dat kantelt met de wissels.

--edit--
Ik had dit eerder moeten zeggen het helpt blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 19-04-2023 20:16 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

_/-\o_

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

jbdeiman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:11:
Die verslaggever is wel heel erg fan van RKC merk ik in zijn manier van doen en praten, komt in elk geval niet neutraal over en dat is jammer.
Eerste goal van Kramer wel een mooie, die ontstaat doordat hij eigenlijk slecht controleert. Rare wedstrijd zo qua spelbeeld en hoe enorm of dat kantelt met de wissels.

--edit--
Ik had dit eerder moeten zeggen het helpt blijkbaar.
De dag dat ik een commentator hoor bij de ESPN die niet partijdig is, neem ik weer een volledige abbo :P .

Sommige proberen het wel, maar clubvoorkeur (En, vooral afkeur) komt er altijd doorheen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Op Real Madrid Waalwijk na kunnen we wel stellen dat Feyenoord en AZ dit seizoen de trots van het Nederlandse voetbal zijn. Beide clubs spelen morgen hun belangrijkste wedstrijd van dit seizoen: de beslissingswedstrijd in de kwartfinale van de Europa League en de Conference League.
Waar Feyenoord in Rome een 1-0 voorsprong mag verdedigen is het aan AZ om in eigen huis een 2-0 achterstand tegen Anderlecht recht te zetten.

Dat kan maar één ding betekenen: polletjes tijd!
Geen multi-interpretabele vragen deze keer, gewoon lekker simpel zodat @Napo niet lastig gaat doen :+

21:00 uur, Rome / AS Roma - Feyenoord

Poll: Wie gaat er door naar de halve finale EL?
AS Roma
Feyenoord
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405500&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Ik had niet verwacht dat Feyenoord in Rotterdam als winnaar uit de bus zou komen dus ik laat me graag opnieuw verrassen. Hoewel het niet makkelijk wordt is een gelijkspel genoeg en dat zou gezien het spel van Feyenoord mogelijk moeten zijn.

18:45 uur, Alkmaar / AZ - RSC Anderlecht

Poll: Wie gaat er door naar de halve finale UCL?
AZ
RSC Anderlecht
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405501&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

AZ daarentegen lijkt het voetballen een beetje verleerd te zijn nu het einde nadert. Hopelijk kunnen ze zich morgen herpakken en de Belgen eenzelfde onthaal geven als Feyenoord bij Shakhtar deed.

• Quad

Quad

Doof

AZ knalt er gewoon met 4-1 over Anderlecht, Feyenoord ben ik bang dat ze het niet gaan redden.

Nb. Bovenstaande is puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, er zijn geen wetenschappelijke onderbouwing of bewezen feiten toegepast.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 19-04-2023 20:40 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:38:
AZ knalt er gewoon met 4-1 over Anderlecht, Feyenoord ben ik bang dat ze het niet gaan redden.

Nb. Bovenstaande is puur gebaseerd op een onderbuikgevoel, er zijn geen wetenschappelijke onderbouwing of bewezen feiten toegepast.
AZ gaat echt niet zo maar de 2-0 goedmaken, echt in vorm zijn ze niet.
Feyenoord gaat het denk ik wel halen.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:52
Exocet schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:05:
[...]

AZ gaat echt niet zo maar de 2-0 goedmaken, echt in vorm zijn ze niet.
Feyenoord gaat het denk ik wel halen.
Jullie schatten Anderlecht veel te sterk in.

Anderlecht is al vele jaren geen schim meer van vroeger. Ik wilde eigenlijk Feyenoord als Nederlands voorbeeld noemen, maar als bijgelovig mens doe ik het maar niet.

Anderlecht kan je tegenwoordig meer inschalen als een soort Excelsior of voor mijn part Sparta of MVV en Roda. Een keer in de 50 jaar hebben ze een tijdelijk goede periode, en dat is de window om prijzen te pakken, mits je mazzel hebt.

AZ kan morgenavond zomaar met 6-1 winnen van Anderlecht, zonder dat het een mazzeltje was. Een mazzeltje is Anderlecht vorige week overkomen. Kan gebeuren, maar 2 doelpuntjes inlopen kan binnen enkele minuten zomaar gebeuren.

Hup AZ!

p.s. En ik denk dat Feyenoord ook aan het langste eind gaat trekken, morgenavond.

• Agent47

Agent47

Ik ben er ook bang voor vanavond. Ik denk dat Feyenoord te kort gaat komen vanavond.

• Harribo
Denk dat ze het misschien beiden niet gaan halen?

Feyenoord moet echt een wereld pot gaan spelen. Vooral verdedigend. Thuis hadden ze het nodige geluk.

En Az, als zij hun niveau weten te halen, geef ik ze kans maar laat dat nu net het probleem zijn van Az de laatste tijd.

Toch, het is in beide wedstrijden ook absoluut niet onmogelijk om verder te komen.
Kortom, spannend vanavond. Leuk!

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 20-04-2023 09:29 ]

• Martinusz
Karlson er niet bij bij AZ, dat is niet prettig voor ze.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11 22:12

snmght

imho dan he

Als Feyenoord speelt als vorige week maken ze een serieuze kans denk ik. Ik ben vooral heel benieuwd wat Slot doet. 99% van de Nederlandse trainers gaat ook nu 'gewoon het eigen spelletje spelen' en dan het mes in lopen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:34
Harribo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:28:
Denk dat ze het misschien beiden niet gaan halen?

Feyenoord moet echt een wereld pot gaan spelen. Vooral verdedigend. Thuis hadden ze het nodige geluk.

En Az, als zij hun niveau weten te halen, geef ik ze kans maar laat dat nu net het probleem zijn van Az de laatste tijd.

Toch, het is in beide wedstrijden ook absoluut niet onmogelijk om verder te komen.
Kortom, spannend vanavond. Leuk!
Ik ben het deels met je eens wat Feyenoord betreft.
Ze moeten een wereldpot spelen, maar ik denk dat het vooral van de vleugels afhangt.
Vorige week kwamen Idrissi en Jahanbaksh (en de Backs) gewoon hun mannetje niet voorbij en creërden ze eigenlijk geen kansen.
Gimenez kwam ook niet voldoende los van zijn verdedigers.
Ik denk dat daar de sleutel ligt voor Feyenoord.

• Harribo
DaWayne schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:23:
[...]

Ik ben het deels met je eens wat Feyenoord betreft.
Ze moeten een wereldpot spelen, maar ik denk dat het vooral van de vleugels afhangt.
Vorige week kwamen Idrissi en Jahanbaksh (en de Backs) gewoon hun mannetje niet voorbij en creërden ze eigenlijk geen kansen.
Gimenez kwam ook niet voldoende los van zijn verdedigers.
Ik denk dat daar de sleutel ligt voor Feyenoord.
As Roma kan natuurlijk ook goed verdedigen. Ze hebben ook bijna altijd minimale dekking van twee aan de kanten.
Maar wat mij bij bleef van de laatste wedstrijd is je niet echt over de vleugels moet aanvallen en voorzetten. Die worden allemaal weg gekopt.
Ze zijn een stuk minder in het verdedigen als het snel over de grond door het midden gaat
Enfin we gaan het zien

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 20-04-2023 14:11 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:25
Heb ik al gemeld dat ik er zin in heb om 9 uur. Van Mourinho win je normaal gesproken niet...

• ph4ge
  • Laatst online: 18:40
Harribo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:28:
Vaak als Feyenoord wint is er geneuzel over "geluk", maar ook nu was AS Roma juist de ploeg die geluk had; die kregen immers uit het niets een strafschop cadeau. Als Feyenoord zn eigen spel speelt komt het goed.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sjah schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:28:
Heb ik al gemeld dat ik er zin in heb om 9 uur. Van Mourinho win je normaal gesproken niet...
Gelukkig hoef je er vanavond ook niet per se van te winnen :P

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:29:
[...]

Vaak als Feyenoord wint is er geneuzel over "geluk", maar ook nu was AS Roma juist de ploeg die geluk had; die kregen immers uit het niets een strafschop cadeau.
Gelukkig voor Feyenoord werd die gemist :+

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Yeah, Leo Driesen :)F

• Agent47

Agent47

Haha dat is nooit geen penalty

• HollowGamer
  • Niet online
Volgensmij wordt de speler van AZ niet geraakt?

• Agent47

Agent47

AZ is los

• mavaros
  • Laatst online: 19:52
Prima start van AZ.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOnRP01E2AL6dsZ2eov5VUnxAPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

• HollowGamer
  • Niet online
Leo Driesen snapt niet dat AZ z.s.m. de gelijkmaker en eventueel de winnende wilt maken..

• Quad

Quad

Doof

Boeit niet! *O* :P

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:21
Wat een belachelijke penalty, niet eens fout en ook niet eens in de 16. Hoezo greep de VAR niet in.

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 14:02
Ik zie het niet hoor, hoe goedkoop was dit... kwam zelfs geen dreiging uit vanuit az. Slaapt die VAR?

Here's to you Nicola and Bart

• Sjah
Superkiwi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:04:
[...]

Gelukkig hoef je er vanavond ook niet per se van te winnen :P
Nee maar over 2 wedstrijden wel....ik kijk daarin zelfde kant op als Het Loeder doet. Wil zo graag van die Duitse-Portugees (bij wijze van...) winnen. :9

• HollowGamer
  • Niet online
Tja, vind het altijd gek, we hebben een VAR, die heeft geen zoom knop?

• Martinusz
HollowGamer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:53:
Leo Driesen snapt niet dat AZ z.s.m. de gelijkmaker en eventueel de winnende wilt maken..
Ik haat die man, maar hier heeft ie gewoon een punt.

• HollowGamer
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:55:
[...]

Ik haat die man, maar hier heeft ie gewoon een punt.
Waarom? Je wilt toch de goede flow doorzetten? Elke minuut is kostbaar.

• Harribo
Hebben we de arbitrage een keer vies mee, ook wel eens fijn

Maar nu is het zaak om te scoren en beter te spelen dan vorige keer
Anders heb je weinig aan het kadootje

• Martinusz
HollowGamer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:56:
[...]

Goede flow…je krijgt een goedkope penalty na 5 minuten, er is geen sprake van een flow op dat moment. Denk je nu echt dat je een minuut tijd wint? Sterker nog dit kost je meer tijd dan dat je gewoon terug naar je eigen helft gaat.

• Harribo
Martinusz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:58:
[...]

Goede flow…je krijgt een goedkope penalty na 5 minuten, er is geen sprake van een flow op dat moment. Denk je nu echt dat je een minuut tijd wint? Sterker nog dit kost je meer tijd dan dat je gewoon terug naar je eigen helft gaat.
Het is mentaal, psychisch. Ook een signaal naar de tegenstander.
Niks verkeerds mee.
Uiteindelijk moet Az gewoon het zelf doen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:26
HollowGamer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:56:
[...]

Je hoort als aanvallende partij van de bal af te blijven, het is aan de scheidsrechter om in te grijpen als er vertraagd wordt. De scheidsrechter had alle AZ-spelers een gele kaart mogen tonen, wat zonde was aangezien ze nu alweer de 2-0 maken. _/-\o_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Oei randje buitenspel. Fraaie goal als die telt.

Tweakers Discord

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoppa 2-0!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOnRP01E2AL6dsZ2eov5VUnxAPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 14:02
Coach Anderlecht; we spelen het spel alsof het 0-0 is. Op deze manier is het rap terug een 0-0 situatie :')

Here's to you Nicola and Bart

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-11 12:05
Zo, AZ draait het binnen een kwartier even om :D

Twente komt eraan!

• Agent47

Agent47

Heerlijke aanval

• Harribo
Èn toch, Az is er nog niet

• Harribo
Was geen buitenspel dat doelpunt... Schouder van de man aan de andere kant heeft dat net op...pfewww close

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:21
Geen buitenspel? Mooi schuin camera beeld ook :/

• Harribo
Odgaard moet daar meer mee doen

• Harribo
Tjonge weer een dot van een kans... Potdorie, dat soort kansen moeten er wel in hoor

• Sjah
Weet niet wie dat zei hierboven ergens vanmiddag, dat we Anderlecht overschatten, maar kom je eer maar opstrijken. Alhoewel we moeten nog even.

• HollowGamer
  • Niet online
Nu maar de 3-0 en de KNVB kan weer een filmpje opnemen :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Was Anderlacht dan belachelijk gelukkig in die andere pot?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sjah schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:08:
Weet niet wie dat zei hierboven ergens vanmiddag, dat we Anderlecht overschatten (...)
Vanmiddag? Dat was precies niemand :+

• Harribo
Die speler ligt al voor de derde keer op de grond.
Snap dat de scheidsrechter dat inmiddels door had

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:10:
Was Anderlacht dan belachelijk gelukkig in die andere pot?
Neuh, AZ was gewoon best wel slecht in België.

• Harribo
Odgaard...kerel....knal die ballen wat harder
Hoop dat pavlidis niet eruit gaat
Superkiwi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:11:
[...]

Neuh, AZ was gewoon best wel slecht in België.
Dit inderdaad
Toen lag er ook al ruimte bij Anderlecht achterin

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 20-04-2023 19:13 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
KPN ITV werkt niet :( Kan m niet live kijken....

• Agent47

Agent47

Vertonghen Doe nou niet

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 20-04-2023 20:41 . Reden: Flame ]

• Harribo
Ik baal nu een beetje.... Az heeft dotten van kansen gemist....zul je zien

• Sjah
Superkiwi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:10:
[...]

Vanmiddag? Dat was precies niemand :+
Ok, ik was lui, maar heb het even teruggezocht. Het was gister om 23:22 @mavaros

• Harribo
Weer een kans om zeep....ze vragen om problemen zo
Pagina: 1 ... 289 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023