Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
We hebben het nog altijd over Feyenoord he.hoevenpe schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:54:
Na dit weekend kan Aboutaleb gewoon de Coolsingel afhuren, terecht.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Voor PSV zie ik 2de wel erin zitten. Vooral als ik gluur naar het programma van Ajax
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
PSV lijkt me wel de favoriet voor plek 2 jadglavimans schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:02:
Zeker kampioen ja. En niet eens door falende concurrentie maar gewoon erg stabiel Feyenoord dit jaar?
Voor PSV zie ik 2de wel erin zitten. Vooral als ik gluur naar het programma van Ajax
Nou je kunt toch wel stellen dat de concurrentie weldegelijk gefaald heeft?dglavimans schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:02:
Zeker kampioen ja. En niet eens door falende concurrentie maar gewoon erg stabiel Feyenoord dit jaar?
Dat helpt zeker wel mee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk door een combinatie van beiden.dglavimans schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:02:
Toegegeven, Feyenoord draait heel lekker dit jaar. Nu maar hopen dat ze nog iets voor ons overlaten. Een finaleplaats in de beker zou leuk zijn maar dit Feyenoord maakt woensdag gehakt van ons.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 02-04-2023 17:33 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zelf geen kansen creëren en 3 kansen tegen krijgen, 2 tegen doelpunten.
We kunnen ons opmaken voor de kkd
Zit vandaag ook weer niet mee bij Grün.
[ Voor 12% gewijzigd door krissie100 op 02-04-2023 17:38 ]
Ja, best sneu want ze horen gewoon in de Eredivisie. Jammer dat ze zoveel gezeik hebben met "supporters".Harribo schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:35:
Groningen staat met 2-0 achter in de rust.
Zelf geen kansen creëren en 3 kansen tegen krijgen, 2 tegen doelpunten.
We kunnen ons opmaken voor de kkd
Vroeger ook een keer in het Oosterpark geweest, lang geleden....
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat heb ik lang ook over Roda JC gedacht, die zie ik echter niet meer terugkomen.Agent47 schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:43:
Ik heb niks met FC Groningen Maar dit is wel heel triest zo. Groningen hoort er gewoon in.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ondanks de bron wel waar.Illegal_Alien schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:55:
[...]
We hebben het nog altijd over Feyenoord he.It is not over until Lee Towers sings.
https://speld.nl/2020/12/...-heeft-het-in-eigen-hand/
PSN: Finally_Chris
PEC en Heracles laten zien dat het wel kan, die ontstijgen het niveau van de KKD en zijn zo goed als zeker van directe promotie.hoevenpe schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:46:
[...]
Dat heb ik lang ook over Roda JC gedacht, die zie ik echter niet meer terugkomen.
Grow a pair John, bij de amateurs ofzo.
Hij geeft ook nog even aan dat dit het hele seizoen al zo is. Klinkklare onzin. Op de twijfelachtige situatie met Hartman tegen Feyenoord na heeft Ajax volgens mij nergens duidelijk punten verloren door scheidsrechterlijke dwalingen (correct me if I’m wrong). In tegenstelling tot Feyenoord trouwens.toolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:51:
Zit Heitinga nou echt volle bak te zeiken over die wel/niet goal ipv dat ie schuld bewust toegeeft dat Ajax schandalig slechte speelde en helemaal niks verdiende? Nu moet ineens bij twijfel de aanvallende ploeg voordeel van de twijfel krijgen bij de VAR?
Grow a pair John, bij de amateurs ofzo.
Ik houd het niet bij maar tegen NEC sowieso. Maar zulke zaken moet je er nooit bijhalen.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:00:
[...]
Hij geeft ook nog even aan dat dit het hele seizoen al zo is. Klinkklare onzin. Op de twijfelachtige situatie met Hartman tegen Feyenoord na heeft Ajax volgens mij nergens duidelijk punten verloren door scheidsrechterlijke dwalingen (correct me if I’m wrong). In tegenstelling tot Feyenoord trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 02-04-2023 19:10 ]
Voor de rest lijkt Heitinga het wel aardig te doen als ik vanaf buitenaf kijk? Vraag me af of ze volgend jaar gewoon met hem doorgaan
van Nisterooij ook van de week die zei opeens dat het logisch is waar we staan omdat we belangrijke spelers hebben verkocht. Of dat dat opeens goed praat dat je zo-veel punten hebt verspeeld tegen kleine ploegen die je normaal nooit moet verliezen?
Daar stoor ik mij dan echt het meest aan, prima als het slecht gaat maar noem het zoals het is
Over Groningen is ook wel bizar. Zo club kan je niet wegdenken bij de Eredivisie.. Maar dat had ik eigenlijk ook met een club als NAC
[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 02-04-2023 19:25 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Alsjeblieft niet. En aardig doen? Hij gaat hard richting hetzelfde niveau als Schreuder momenteel.dglavimans schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:23:
Zijn sowieso soms rare uitspraken die coaches doen.. Je bent Ajax joh het is nooit 1 of 2 kansen..
Voor de rest lijkt Heitinga het wel aardig te doen als ik vanaf buitenaf kijk? Vraag me af of ze volgend jaar gewoon met hem doorgaan
Ajax heeft een ervaren trainer nodig.
Het is op bestuurlijk niveau een bende en daar moet je mee om kunnen gaan. Het team is een bende en heeft een flinke remake nodig, ook dan is het wel handig als je niet pas net komt kijken en nog zo groen als gras bent. Daarnaast gaan er geheid belangrijke spelers willen vertrekken als je geen CL speelt.
Volgend jaar moet volledig in het teken staan van de heropbouw van de (technische) organisatie en het team.
Een Heitinga zou dat hoogstens als assistent van een ervaren trainer kunnen doen, waarna je gedurende komend seizoen nog eens kunt kijken of hij de geschikte opvolger zou kunnen zijn.
Past wel bij het beeld. Hij wisselt best vaak driedubbel rond rust. Denk dat hij wel goed omgaat met de post-corona 5x wissel ipv de 3 van ervoor.Martinusz schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:29:
Grappig die wissels statistiekjes, Slot wisselt dus het meest, opvallend
Waar ik altijd het meest moeite mee heb al kijk ik zelf ook wel eens wat gekleurd, is de eenzijdige reacties, was toch geen buitenspel. Ajax kwam zelf goed weg bij de corner waar Timber een penalty veroorzaakt en bij rust fluit bij een zeer gevaarlijke uitbraak de scheidsrechter ineens af.dglavimans schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:23:
Zijn sowieso soms rare uitspraken die coaches doen.. Je bent Ajax joh het is nooit 1 of 2 kansen..
van Nisterooij ook van de week die zei opeens dat het logisch is waar we staan omdat we belangrijke spelers hebben verkocht. Of dat dat opeens goed praat dat je zo-veel punten hebt verspeeld tegen kleine ploegen die je normaal nooit moet verliezen?
Daar stoor ik mij dan echt het meest aan, prima als het slecht gaat maar noem het zoals het ismaar dan ligt het opeens overal aan behalve bij zichzelf
Over Groningen is ook wel bizar. Zo club kan je niet wegdenken bij de Eredivisie.. Maar dat had ik eigenlijk ook met een club als NAC
Al bij al zijn er zelfs in deze wedstrijd momenten gehad waar Ajax de arbitrage niet erg tegen had (voorzichtig uitgedrukt), dat heft elkaar ook wel redelijk op lijkt mij zo.
Dat gezegd hebbende snap ik dat er frustraties zijn in Amsterdam en voor een ieder die Ajax een warm hart toedraagt, maar volgens mij moet de frustratie gewoon zo zijn dat het vervelend is dat de var hier niets van kan maken. Verder zijn gewoon de regels gevolgd.
Zo kan je ook stellen dat het bijzonder is dat de actie (hands) van Wieffer wel tot een strafschop leidde maar die van Vriends niet in de 2e helft. Ook daar is de arbitrage niet consequent al leverde dat gelukkig geen verliespunten op.
De reactie van Heitinga lijkt mij er eentje met grote frustraties terwijl de regels netjes zijn gevolgd. Vooral dat je zegt ' zo kunnen we nooit kampioen worden ', is wel schrijnend. Vooral omdat als ze winnen het eraan ligt dat ze toch wel erg goed zijn, kijk vooral eerst naar jezelf als het zo gaat als het nu gaat in plaats van naar externe factoren te wijzen.
Het was gewoon niet goed genoeg en (zoals gezegd) bij momenten kom je goed weg.
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 02-04-2023 19:49 ]
Hij heeft ook de breedste selectie.Martinusz schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:29:
Grappig die wissels statistiekjes, Slot wisselt dus het meest, opvallend
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nou ja, ineens... de extra tijd was toch op?jbdeiman schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:47:
[...]
Waar ik altijd het meest moeite mee heb al kijk ik zelf ook wel eens wat gekleurd, is de eenzijdige reacties, was toch geen buitenspel. Ajax kwam zelf goed weg bij de corner waar Timber een penalty veroorzaakt en bij rust fluit bij een zeer gevaarlijke uitbraak de scheidsrechter ineens af.
Ja ineens, bij zo'n uitbraak wordt eigenlijk altijd de aanval / het moment afgemaakt. natuurlijk was de tijd op (als zou je met een ingooi/ doeltrap in de extra tijd al genoeg tijd hebben verspeeld om 10 seconden erbij op te tellen) , maar als je zelf heel eerlijk bent, als Ajax op dat moment dreigt uit te breken, wat zou je dan zeggen?
Dat gebeurt voor m'n gevoel al vaak zatjbdeiman schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:51:
[...]
Ja ineens, bij zo'n uitbraak wordt eigenlijk altijd de aanval / het moment afgemaakt. natuurlijk was de tijd op (als zou je met een ingooi/ doeltrap in de extra tijd al genoeg tijd hebben verspeeld om 10 seconden erbij op te tellen) , maar als je zelf heel eerlijk bent, als Ajax op dat moment dreigt uit te breken, wat zou je dan zeggen?
Dat is toch dikke onzin? Bij Ajax zaten er vandaag vele miljoenen op de bank plus een aantal zeer veelbelovende jeugdspelers. Bank van Feyenoord gezien?
Haha, en wat is dan de reactie?
Ik heb nog nooit een zal met geld zien scoren en als die talenten zoveel belovende zijn zouden ze wel meer spelen.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:56:
[...]
Dat is toch dikke onzin? Bij Ajax zaten er vandaag vele miljoenen op de bank plus een aantal zeer veelbelovende jeugdspelers. Bank van Feyenoord gezien?
Ik heb inderdaad de bank van Feyenoord gezien. Menig blessure is probleemloos opgevangen en het is niet voor niets dat Feyenoord telkens wedstrijden naar z'n hand weet te zetten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is toch iets anders dan dat Feyenoord een brede selectie heeft? De selectie is juist extreem smal en op de bank zit veel minder kwaliteit dan op die van Ajax of PSV. Als er nu een verdediger geblesseerd raakt moet Kasanwirjo of Rasmussen er in. Dat is een aderlating. Centraal op het middenveld heb je niemand meer over die Kokcü of Wieffer redelijk kan vervangen. Alleen voorin is de spoeling best okee.ph4ge schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:16:
[...]
Ik heb nog nooit een zal met geld zien scoren en als die talenten zoveel belovende zijn zouden ze wel meer spelen.
Ik heb inderdaad de bank van Feyenoord gezien. Menig blessure is probleemloos opgevangen en het is niet voor niets dat Feyenoord telkens wedstrijden naar z'n hand weet te zetten.
Het feit dat Feyenoord goed is blijven presteren met de blessures is een mirakel. Van te voren had je er niet aan moeten denken dat je centraal op het middenveld met een speler had moeten spelen die vorig jaar nog bij Excelsior in de Eerste Divisie speelde. Of dat je als tweede keeper Wellenreuther in de meest bepalende fase van het seizoen langdurig had moeten inbrengen - Marciano heeft vorig jaar ook echt punten gekost. Dat het toevallig fantastisch uit pakt is tegen alle verwachtingen in.
[ Voor 22% gewijzigd door donleone83 op 02-04-2023 20:25 ]
Het gaat voornamelijk om de teamspirit (en dus coach). Bij Feyenoord is er eigenlijk helemaal geen gezeik geweest. En dat ondanks een nieuw team, blessures bij key-players (Bijlow, Trainer tc) en veel gelijkwaardige spelers. En die laatste bedoel ik Gimenez-Danilo, Hartman -Lopez, Geertruida -Pedersen, en dan de nummer 10 en links- en rechtsbuiten positie.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:22:
[...]
Dat is toch iets anders dan dat Feyenoord een brede selectie heeft? De selectie is juist extreem smal en op de bank zit veel minder kwaliteit dan op die van Ajax of PSV. Als er nu een verdediger geblesseerd raakt moet Kasanwirjo of Rasmussen er in. Dat is een aderlating. Centraal op het middenveld heb je niemand meer over die Kokcü of Wieffer redelijk kan vervangen. Alleen voorin is de spoeling best okee.
Veel nieuwe spelers, veel nieuwe mogelijkheden, veel goede (en ook minder goede) momenten, en toch een superhecht team. Daar winnen ze het mijn inziens nu echt op. Ze gunnen het elkaar, werken samen en pakken hun kans Odra ze die krijgen.
Wat is die kwaliteit op de bank dan?donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:22:
[...]
Dat is toch iets anders dan dat Feyenoord een brede selectie heeft? De selectie is juist extreem smal en op de bank zit veel minder kwaliteit dan op die van Ajax of PSV. Als er nu een verdediger geblesseerd raakt moet Kasanwirjo of Rasmussen er in. Dat is een aderlating. Centraal op het middenveld heb je niemand meer over die Kokcü of Wieffer redelijk kan vervangen. Alleen voorin is de spoeling best okee.
Bergwijn presteert niet
Bassey presteert niet
Wijndal presteert niet
Lucca past niet bij Ajax
2x bijna bejaarde keeper
Dan heb je Grillitsch nog die nu 3x gespeeld heeft, en Fitz Jim en Regeer wat ook geen toptalenten zijn voor zover ik weet.
Hou je Hato over en die kan geen elftal ineens anders laten spelen.
Dat is omdat Geertruida al geblesseerd is. Dan nog is maar de vraag of het een ramp is, dat heeft men vaker geroepen. Feyenoord heeft dit seizoen veel blessures en schorsingen gehad en heeft ze allemaal op kunnen vangen. Trauner, Geertruida, Bijlow, Timber, Szymanski, allemaal basisspelers die onmisbaar leken en toch moeiteloos vervangen werden om maar wat voorbeelden te noemen. Tevens worden bijna wekelijks wedstrijden over de streep getrokken door wissels. Dan heb je een brede selectie. Dat heb ik Ajax en PSV nog geen moment zien doen, zelfs het wegvallen van een modale back als Rensch is al een ramp.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:22:
Als er nu een verdediger geblesseerd raakt moet Kasanwirjo of Rasmussen er in. Dat is een aderlating.
Als ik de wissels van Ajax vandaag weer zie, dan heb ik gewoon niet de indruk dat ze nou in de breedte zo sterk zijn.
Ergens ben ik blij dat Ajax nu definitief af haakt. Niet dat ik het niet erg vind, ik ben piswoest op hoe het er bij mn club aan toe gaat. Het is nog steeds allemaal niet op orde, duurt weer veel en veel te lang en ik vrees voor rare sprongen die het niet echt beter gaan maken.
Zo zonde want het was eindelijk eens op de rit en ik ben er van overtuigd dat met goed beleid je dit jaar veel meer resultaat had gehaald. Nu moet je nog vrezen voor de tweede plek en beker winnen wordt een erg zware dobber.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:58
Beseft Heitinga zich dat ook? Als ik zie hoe hij reageerde na de wedstrijd dan was dat niet best. Op een gegeven moment mag je echt wel toegeven dat het niet goed genoeg is.Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:52:
Ach een half jaar geleden was de visie van @donleone83 een veel gedeelde. Blijkbaar doet succes ook iets met de zienswijze.
Ergens ben ik blij dat Ajax nu definitief af haakt. Niet dat ik het niet erg vind, ik ben piswoest op hoe het er bij mn club aan toe gaat. Het is nog steeds allemaal niet op orde, duurt weer veel en veel te lang en ik vrees voor rare sprongen die het niet echt beter gaan maken.
Zo zonde want het was eindelijk eens op de rit en ik ben er van overtuigd dat met goed beleid je dit jaar veel meer resultaat had gehaald. Nu moet je nog vrezen voor de tweede plek en beker winnen wordt een erg zware dobber.
Hoe blessures opgevangen zijn en hoe het team meer blijkt dan de optelsom van de individuen is wat mij betreft een wereldprestatie van Slot. Op papier hebben we (denk ik) de smalste selectie, ook gelet op de vele wijzigingen ten opzichte van vorig jaar met 15 vertrokken selectiespelers. In de praktijk blijkt het allemaal geen zak uit te maken wie er in komt omdat iedereen de voetbalvisie van Slot inmiddels tot uitvoer brengt en daarmee mee kan als schakel in het geheel. Dat is bewonderenswaardig en zo beredenerend kan je dan inderdaad zeggen dat de selectie in de praktijk breder is dan op papier.
Dat neemt niet weg dat er bij Ajax vandaag gewoon weer meerdere internationals op de bank zitten en het echt bijzonder blijft hoe ze er op het veld (en in de bestuurskamer) zo’n rotzooi van maken.
Feyenoord heeft een gebalanceerde selectie zonder ego-tjes. En Slot geeft zowel wisselspelers als basisspelers het gevoel dat ze een steentje bijdrage.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Heb geen interviews gezien maar ik begreep dat hij zeker niet tevreden was toch? Hoe reageerde hij in jouw ogen dan?tweakduke schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:56:
Beseft Heitinga zich dat ook? Als ik zie hoe hij reageerde na de wedstrijd dan was dat niet best. Op een gegeven moment mag je echt wel toegeven dat het niet goed genoeg is.
Van alle betrokkenen beschouw ik overigens Heitinga als het minst verantwoordelijk voor de bestuurlijke en sportieve malaise. Maar of hij de man is om op die te bouwen ben ik ook nog niet van overtuigd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De selectie van Feyenoord leek ook te smal te zijn. Maar er zijn een aantal spelers gehaald die prima mee lijken te draaien en geen echte verzwakking zijn. Waar het bij Ajax en PSV flink zwakker wordt onlangs dat het vantevoren wellicht betere selecties leken te zijn.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:58:
@ph4ge @toolkist Ik snap wat jullie zeggen en bedoelen. Zoals @Gonadan ook aangeeft riep alleen aan het begin van het seizoen iedereen dat de Feyenoord selectie veel te smal was. Ik ook.
Janken over de scheids..Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:02:
[...]
Heb geen interviews gezien maar ik begreep dat hij zeker niet tevreden was toch? Hoe reageerde hij in jouw ogen dan?
Van alle betrokkenen beschouw ik overigens Heitinga als het minst verantwoordelijk voor de bestuurlijke en sportieve malaise. Maar of hij de man is om op die te bouwen ben ik ook nog niet van overtuigd.
Ik vond het vandaag ook geen buitenspel en snap dat mensen hier pissig zijn. Maar als zoiets na 30 minuten gebeurt tegen de Eagles, moet je als coach dat niet meer gebruiken na de wedstrijd. Met een beetje begeleiding, komt ie er vast. Maar nu nog niet.
Er waren een boel spelers die we aan het begin van het seizoen niet kenden, en er zijn een boel spelers die zich hebben doorontwikkeld. Vandaag de dag heeft Feyenoord een brede selectie. Dat was niet zo/wisten we niet in augustus, maar valt nu lastig te ontkennen. Elke positie is dubbel bezet en er zijn ook behoorlijk wat verschillende type spelers. Met name bij Ajax valt het in de breedte toch wat tegen kunnen we inmiddels concluderen. Stel je voor dat ze ook nog eens een paar blessures hadden.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:58:
@ph4ge @toolkist Ik snap wat jullie zeggen en bedoelen. Zoals @Gonadan ook aangeeft riep alleen aan het begin van het seizoen iedereen dat de Feyenoord selectie veel te smal was. Ik ook.
- tweakduke
De uitspraak 'Zo kunnen we geen prijzen pakken' is natuurlijk geen handige. Je mag best balen, maar dan moet je ook zeggen dat het zelf ook niet goed genoeg was. Hij blijft uit de Ajax bravoure denken: voor Ajax moet je winnen en Ajax mag niet verliezen hoe dan ook. De realiteit wordt even helemaal voorbij gelopen heb ik het idee, vooral als ik zag hoe het gebrei, geknutsel en de loze inzet vandaag was. Uiteindelijk komt er wel wat beweging in zijn interview dat het tempo te laag was en de wissels niet brachten wat hij hoopte, maar ja jeetje het blijft wel heel algemeen en dat hij vooral zuur is over de arbitrage komt er wel doorheen.Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:02:
[...]
Heb geen interviews gezien maar ik begreep dat hij zeker niet tevreden was toch? Hoe reageerde hij in jouw ogen dan?
En dat is jammer, want toen Heitinga begon was het ineens wel met meer motivatie en werden de wedstrijden over de streep getrokken. Dat lijkt nu zo weer uitgewerkt te zijn, omdat denk ik enkele pijnpunten niet worden aangepakt. Teveel spelers die niet presteren en mogen blijven staan.
De technische afdeling van Ajax blijft een rommeltje, geeft zo weinig hoop voor de komende zomer.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hier sla je de spreekwoordelijke spijker op zijn kop, bij Ajax werden spelers voor (heel) veel geld gehaald, die direct een versterking zouden moeten zijn, maar door verschillende redenen komt het er daar niet uit. Deels natuurlijk door een trainer in het begin die het niet logisch neer zet, maar ook nu het wel logisch staat komt het er niet uit. Of dit overschatting is van de kwaliteit van de aankopen, of een andere oorzaak heeft is mij niet duidelijk. Dat er veel mis gaat en (zoals ik het zie, maar weten doen we het niet) er blijkbaar veel onduidelijkheden zijn over de manier van spelen helpt in Amsterdam absoluut niet.toolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:07:
[...]
De selectie van Feyenoord leek ook te smal te zijn. Maar er zijn een aantal spelers gehaald die prima mee lijken te draaien en geen echte verzwakking zijn. Waar het bij Ajax en PSV flink zwakker wordt onlangs dat het vantevoren wellicht betere selecties leken te zijn.
Moet daar wel bij zeggen (heb het er met een collega, ook een echte Ajacied wel eens over) dat vorig seizoen het ook gewoon vaak goed ging met kamikaze voetbal bij vlagen, maar dat een paar goals meer tegen soms ook niet heel gek was geweest. Die balken die er vorig seizoen niet in gingen gaan er nu vaker wel in (heeft waarschijnlijk ook voor een deel met het verlies van kwaliteit te maken)
Bij Feyenoord zijn een aantal spelers gehaald voor de toekomst en eigenlijk vooral voor de breedte. Die doen het boven verwachting heel erg goed, enerzijds denk ik dankzij een trainer die heel duidelijk is in zijn plan, alle spelers weten wat er wordt verwacht én zijn bereid precies het gevraagde te doen.
Daardoor zijn spelers (in elk geval voor Feyenoord en de manier van spelen) beter geworden en valt alles zo mooi in elkaar. Op deze manier (alle spelers passen bij het strijdplan) heb je toch inderdaad een brede bank blijkt.
Er is niets mis met kritiek op de scheidsrechtergws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:16:
Wat een gezeik over Heitinga. Hij reageert emotioneel omdat Ajax nu definitief het kampioenschap kwijt is. Met die 6 punten verschil was er nog enige hoop en die is nu weg. En iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat de zo ervaren en goede coach Slot een aantal weken geleden ook liep te miepen na een wedstrijd over de scheidsrechter/var en dat Feyenoord steeds benadeeld werd. Het zegt dus niks over wel/geen goede coach zijn.
Maar klagen over een wel/niet buitenspel tegen de Nr. 12 in de eerste helft, mag wel, maar is wellicht niet superhandig. Je hebt nog 60 minuten en het is geen superblunder, alleen wel erg vervelend. Je moet er op zo'n moment wel bovenstaan en je eigen selectie waarvan 1 speler meer waard is dan het hele budget van de tegenstander de schuld geven.
Maar hoe los je dat dan op? Doorselecteren en spelers uit Jong Ajax halen? Lijkt mij veel te vroeg. Wisselen van basisspelers met wisselspelers? Wordt ook gedaan maar behalve net nadat Heitinga werd aangesteld lijkt dat zoals je zegt ook alweer te zijn uitgewerkt. De transfermarkt op? Hoe ga je dat doen met een lamgelegde technische staf?tweakduke schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:15:
[...]
En dat is jammer, want toen Heitinga begon was het ineens wel met meer motivatie en werden de wedstrijden over de streep getrokken. Dat lijkt nu zo weer uitgewerkt te zijn, omdat denk ik enkele pijnpunten niet worden aangepakt. Teveel spelers die niet presteren en mogen blijven staan.
De technische afdeling van Ajax blijft een rommeltje, geeft zo weinig hoop voor de komende zomer.
[YouTube: Ajacieden spreken van schandalige beslissing | Interviews na afloop Go Ahead Eagles - Ajax]
(Niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar borduur door op wat je zegt overigens.)
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 02-04-2023 21:24 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het gaat ook meer om de manier waarop/ wat hij zegt. Dit is wel heel erg van ze gunnen het ons ook gewoon niet (ze zijn tegen ons en het ligt niet aan onszelf als we geen kampioen zijn), in plaats van dit was een fout van de arbitrage (en het daarbij laten).gws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:16:
Wat een gezeik over Heitinga. Hij reageert emotioneel omdat Ajax nu definitief het kampioenschap kwijt is. Met die 6 punten verschil was er nog enige hoop en die is nu weg. En iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat de zo ervaren en goede coach Slot een aantal weken/maanden geleden ook liep te miepen na een wedstrijd over de scheidsrechter/var en dat Feyenoord steeds benadeeld werd. Het zegt dus niks over wel/geen goede coach zijn.
Dat het niet handig is en Ajax vooral naar zichzelf moet kijken lijkt mij overduidelijk. Waar ik tegen ageer is de hele discussie hier over hoe slecht het is en er meteen conclusies getrokken worden over Heitinga als trainer terwijl je dit bij andere meer ervaren trainers, waaronder Slot, ook af en toe ziet.PWM schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:21:
[...]
Er is niets mis met kritiek op de scheidsrechterHet is prima dat men bij Ajax klaagt dat er een rode kaart gemist is bij Feyenoord. Het is prima om te klagen door Slot als er iets vreemds gebeurt tegen PSV of Twente.
Maar klagen over een wel/niet buitenspel tegen de Nr. 12 in de eerste helft, mag wel, maar is wellicht niet superhandig. Je hebt nog 60 minuten en het is geen superblunder, alleen wel erg vervelend. Je moet er op zo'n moment wel bovenstaan en je eigen selectie waarvan 1 speler meer waard is dan het hele budget van de tegenstander de schuld geven.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Maar de grap is dat het bij Feyenoord ook daadwerkelijk zo was. Je enige verliespartij van het jaar valt uit een corner terwijl de bal niet uit was, dan is er dat onbegrijpelijke moment met die actie van Cillessen die de bal bewust tegen een weglopende Gimenez aantrapt en die goal vervolgens afgekeurd wordt en Gimenez geel krijgt. Vervolgens scoor je tegen FC Utrecht de winnende goal in blessuretijd omdat een verdediger de bal wil opruimen en de bal compleet verkeerd raakt waarna er onbegrijpelijk voor buitenspel gefloten wordt (terwijl een dag daarvoor een identieke goal van Salah bij Liverpool gewoon telde en daar nul discussie over ontstond). Bij FC Twente wordt diep in de tweede helft een slaande beweging naar de bal niet als penalty gezien terwijl de scheids op het moment van fluiten het hands gebaar maakt. Ook vandaag weer onbegrijpelijke beslissingen van Higler. Slot heeft alle redenen om te zeiken over de arbitrage dit seizoen en heeft dat inderdaad een aantal keer aangestipt. Hij heeft het echter nooit als excuus gebruikt en dat is precies wat Heitinga nu wel doet.gws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:16:
Wat een gezeik over Heitinga. Hij reageert emotioneel omdat Ajax nu definitief het kampioenschap kwijt is. Met die 6 punten verschil was er nog enige hoop en die is nu weg. En iedereen is blijkbaar al weer vergeten dat de zo ervaren en goede coach Slot een aantal weken/maanden geleden ook liep te miepen na een wedstrijd over de scheidsrechter/var en dat Feyenoord steeds benadeeld werd. Het zegt dus niks over wel/geen goede coach zijn.
- tweakduke
Nou ja niet alles is nu meteen op te lossen, een Luca brengt bijvoorbeeld ook veel te weinig en je hebt niet veel opties. Fitz Jim zou je misschien nog wel wat meer mee kunnen doen.Maarten_E schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:23:
[...]
Maar hoe los je dat dan op? Doorselecteren en spelers uit Jong Ajax halen? Lijkt mij veel te vroeg. Wisselen van basisspelers met wisselspelers? Wordt ook gedaan maar behalve net nadat Heitinga werd aangesteld lijkt dat zoals je zegt ook alweer te zijn uitgewerkt. De transfermarkt op? Hoe ga je dat doen met een lamgelegde technische staf?
Maar ik kan mij niet voorstellen dat men zich niet ergert aan Tadic als die niet presteert en nooit wordt gewisseld. Verder wil ik Heitinga ook niet helemaal afbranden, maar goed dit zijn dan foutjes die je eigenlijk niet moet maken.
Maar als de coach dan nog lerend is, de selectie zijn haken en ogen heeft en de technische staf is niet op orde... het is me eigenlijk een puinhoop.
Sorry, maar dit is wel erg vanuit een clubbril gekeken. Bij elke club kan je dit soort situaties over een heel seizoen geven en bij niet Feyenoorders kwam het 'aanstippen' van Slot inclusief het praten met Makkelie in de rust in de tunnel toch echt anders over.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:27:
[...]
Maar de grap is dat het bij Feyenoord ook daadwerkelijk zo was. Je enige verliespartij van het jaar valt uit een corner terwijl de bal niet uit was, dan is er dat onbegrijpelijke moment met die actie van Cillessen die de bal bewust tegen een weglopende Gimenez aantrapt en die goal vervolgens afgekeurd wordt en Gimenez geel krijgt. Vervolgens scoor je tegen FC Utrecht de winnende goal in blessuretijd omdat een verdediger de bal wil opruimen en de bal compleet verkeerd raakt waarna er onbegrijpelijk voor buitenspel gefloten wordt (terwijl een dag daarvoor een identieke goal van Salah bij Liverpool gewoon telde en daar nul discussie over ontstond). Bij FC Twente wordt diep in de tweede helft een slaande beweging naar de bal niet als penalty gezien terwijl de scheids op het moment van fluiten het hands gebaar maakt. Ook vandaag weer onbegrijpelijke beslissingen van Higler. Slot heeft alle redenen om te zeiken over de arbitrage dit seizoen en heeft dat inderdaad een aantal keer aangestipt. Hij heeft het echter nooit als excuus gebruikt en dat is precies wat Heitinga nu wel doet.
Onzin en laten we niet beginnen met lijstjes maken want er zijn ook genoeg voorbeelden waar Feyenoord ontzettend geluk heeft gehad. Die kant op gaan is nooit gezellig en doet alleen maar afbreuk aan de prestaties.donleone83 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:27:
Maar de grap is dat het bij Feyenoord ook daadwerkelijk zo was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarschijnlijk verschil tussen iemand die kijkt vanaf de zijkant en echt fan is van de club dan.. Op mij oogt Ajax rustig maar zie ik wel dat mijn eigen club in de brand staattoolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:37:
[...]
Alsjeblieft niet. En aardig doen? Hij gaat hard richting hetzelfde niveau als Schreuder momenteel.
Ajax heeft een ervaren trainer nodig.
Het is op bestuurlijk niveau een bende en daar moet je mee om kunnen gaan. Het team is een bende en heeft een flinke remake nodig, ook dan is het wel handig als je niet pas net komt kijken en nog zo groen als gras bent. Daarnaast gaan er geheid belangrijke spelers willen vertrekken als je geen CL speelt.
Volgend jaar moet volledig in het teken staan van de heropbouw van de (technische) organisatie en het team.
Een Heitinga zou dat hoogstens als assistent van een ervaren trainer kunnen doen, waarna je gedurende komend seizoen nog eens kunt kijken of hij de geschikte opvolger zou kunnen zijn.
Geen CL halen is wel funest ja voor Ajax want dat zijn jullie al jaren niet gewend.. Ik verwacht gewoon weer volgend jaar een Ajax dat mee doet maar kan ook riskant zijn juist deze periode moet je goed doorkomen anders zit je straks net als wij bij PSV jaren te rommelen
[ Voor 15% gewijzigd door dglavimans op 02-04-2023 21:55 ]
Maar het aanstippen van slot kan je toch niet zomaar 1-op-1 vergelijken met de opmerking van Heitinga over het kampioenschap? Natuurlijk is het een beslissend moment op dat punt in de wedstrijd, maar die hadden ze gewoon moeten winnen. Er was nog heel veel tijd na dat moment (en zoals eerder gezegd hebben ze in diezelfde wedstrijd na dit moment ook een paar heel voordelige momenten gehad, hetgeen Feyenoord niet had tegen Twente zowel qua moment van die beslissende arbitrage keuze als eventueel andere arbitrage keuzes in hun voordeel ) en dan is het op zichzelf een stuk minder zwaarwegend en beslissend.gws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:29:
[...]
Sorry, maar dit is wel erg vanuit een clubbril gekeken. Bij elke club kan je dit soort situaties over een heel seizoen geven en bij niet Feyenoorders kwam het 'aanstippen' van Slot inclusief het praten met Makkelie in de rust in de tunnel toch echt anders over.
Natuurlijk zal clubkleur en voorkeur meespelen en ik vind het ook niet chique wat Slot deed, maar het werd (vooral door Ajax minnende media) wel heel erg breed uitgemeten, ben benieuwd of dat hier nu ook gebeurt.
Slot vraagt een arbiter naar dat moment (zal Heitinga ook hebben gedaan al is dat misschien na de wedstrijd en niet in de rust) Heitinga gooit alleen maar modder en laat ook zien dat hij de regels niet kent/ snapt. En dat is i.m.o. gewoon het grootste verschil in die situaties.
Dat is het nadeel van de interviews die als eerste komen, dan is er nog vol emotie. Bij de latere media is het vaak alweer genuanceerde.tweakduke schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:15:
De uitspraak 'Zo kunnen we geen prijzen pakken' is natuurlijk geen handige. Je mag best balen, maar dan moet je ook zeggen dat het zelf ook niet goed genoeg was. Hij blijft uit de Ajax bravoure denken: voor Ajax moet je winnen en Ajax mag niet verliezen hoe dan ook. De realiteit wordt even helemaal voorbij gelopen heb ik het idee, vooral als ik zag hoe het gebrei, geknutsel en de loze inzet vandaag was. Uiteindelijk komt er wel wat beweging in zijn interview dat het tempo te laag was en de wissels niet brachten wat hij hoopte, maar ja jeetje het blijft wel heel algemeen en dat hij vooral zuur is over de arbitrage komt er wel doorheen.
Overigens begrijp ik de frustratie volkomen. Je word al het hele jaar gek van dat soort ploegen en hun stijl en als je dan toch een keer scoort wordt hij nog discutabel afgekeurd ook. Terwijl je stiekem zelf ook wel weet dat het al erg genoeg is dat je van één zo'n situatie afhankelijk bent.
Ben nu erg benieuwd hoe ze zich gaan herstellen.
Dat is juist heel erg verbeterd, nog steeds. Hooguit was Tadic nu op links niet der beste keuze maar wie dan?En dat is jammer, want toen Heitinga begon was het ineens wel met meer motivatie en werden de wedstrijden over de streep getrokken. Dat lijkt nu zo weer uitgewerkt te zijn, omdat denk ik enkele pijnpunten niet worden aangepakt. Teveel spelers die niet presteren en mogen blijven staan.
Achterin beginnen de koppen al aardig te rollen en ik denk dat binnenkort half jong Ajax doorgestroomd is.
Mislintat schijnt komende week rond gemaakt te moeten worden. Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.De technische afdeling van Ajax blijft een rommeltje, geeft zo weinig hoop voor de komende zomer.
[YouTube: Ajacieden spreken van schandalige beslissing | Interviews na afloop Go Ahead Eagles - Ajax]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
Voor nu wil ik het Heitinga het wel vergeven, wat ik ook in de vorige post zei, ik brand hem nog niet volledig af.Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:58:
[...]
Dat is het nadeel van de interviews die als eerste komen, dan is er nog vol emotie. Bij de latere media is het vaak alweer genuanceerde.
Overigens begrijp ik de frustratie volkomen. Je word al het hele jaar gek van dat soort ploegen en hun stijl en als je dan toch een keer scoort wordt hij nog discutabel afgekeurd ook.
[...]
Dat is juist heel erg verbeterd, nog steeds. Hooguit was Tadic nu op links niet der beste keuze maar wie dan?
Achterin beginnen de koppen al aardig te rollen en ik denk dat binnenkort half jong Ajax doorgestroomd is.
[...]
Mislintat schijnt komende week rond gemaakt te moeten worden. Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.
Alleen als je alles bij elkaar optelt en analyseert.. er moet een hoop gebeuren wil het beter worden voor het volgende seizoen en op dat gebied zie je ook weinig vooruitgang. Of ze moeten over een maand ineens de perfecte kandidaat hebben voor TD, de raad van commissarissen weer op orde hebben en eindelijk de goede kant opgaan.
Vond overigens de beslissing vandaag bij Ajax ook gewoon lastig om te zien, vanuit verschillende hoeken is het millimeter werk en dan blijft de beslissing staan.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2023 22:06 ]
Het gaat er niet eens om of het buitenspel is of niet. Het is gewoon een grove schande dat de VAR niet eens lijntjes kan trekken. Daar zitten ze er voor. Als ze dat al niet kunnen kan je het beter gewoon opdoeken.ph4ge schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:06:
Vond overigens de beslissing vandaag bij Ajax ook gewoon lastig om te zien, vanuit verschillende hoeken is het millimeter werk en dan blijft de beslissing staan.
Er staat precies een speler voor de camera waardoor ze niet de camera met de juiste hoek kunnen nemen en dus geen lijntjes kunnen plaatsen. De VAR kan daar niets aan doen, de techniek en ongelukkige samenloop van omstandigheden zorgen hier voor. Er zullen waarschijnlijk altijd gevallen blijven waar de VAR geen uitsluitsel kan geven.Terranova schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:33:
[...]
Het gaat er niet eens om of het buitenspel is of niet. Het is gewoon een grove schande dat de VAR niet eens lijntjes kan trekken. Daar zitten ze er voor. Als ze dat al niet kunnen kan je het beter gewoon opdoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2023 23:09 ]
Ik begrijp die frustratie niet. Je hebt 10-20x zoveel budget, je hebt veel betere spelers, zorg dan dat je ze een tactiek aanleert waarmee je die kleine teams het heel moeilijk maakt ook als ze achterover leunen (wat bij Go Ahead nog best meeviel).Gonadan schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:58:
[...]
Dat is het nadeel van de interviews die als eerste komen, dan is er nog vol emotie. Bij de latere media is het vaak alweer genuanceerde.
Overigens begrijp ik de frustratie volkomen. Je word al het hele jaar gek van dat soort ploegen en hun stijl en als je dan toch een keer scoort wordt hij nog discutabel afgekeurd ook. Terwijl je stiekem zelf ook wel weet dat het al erg genoeg is dat je van één zo'n situatie afhankelijk bent.
Dat begint bij elke wedstrijd een veel hoger baltempo. Maar ook bij balverlies volle bak achteruit, en niet dat huppelen wat nu gebeurt. Bij Zo'n Bergwijn, haal uit z'n systeem dat als hij invalt hij degene is die ook alles op moet gaan lossen in z'n eentje. Dat ie met 10 anderen staat en gewoon simpel en direct moet blijven spelen.
Of Kudus, leuk dat ie een paar keer scoorde maar je zet je allerbeste speler in een uihoek op het veld waar ie de bal veel te weinig krijgt omdat de rest van de rechterkant ruk++ is. Zo'n speler moet daar staan waar de bal is, in het centrum dus.
Dan zijn de camera standpunten toch niet voldoende om de VAR te kunnen gebruiken. Had je er eentje van de andere kant gehad dan was het duidelijk.ph4ge schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:07:
[...]
Er staat precies een speler voor de camera waardoor ze niet de camera met de juiste hoek kunnen nemen en dus geen lijntjes kunnen plaatsen. De VAR kan daar niets aan doen, de techniek en ongelukkige samenloop van omstandigheden zorgen hier voor. Er zullen waarschijnlijk altijd gevallen blijven waar de VAR geen uitsluitsel kan geven.
Tja, het is GAE en geen Real Madrid. Camera's kosten geld en in zo'n klein stadion is het ook lastig om de camera hoog te plaatsen.Terranova schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:46:
[...]
Dan zijn de camera standpunten toch niet voldoende om de VAR te kunnen gebruiken. Had je er eentje van de andere kant gehad dan was het duidelijk.
Bij Utrecht die bal wel of niet over de lijn was ook niet te zien. Shit happens. Het is al moeilijk genoeg om correct in te grijpen als het wel te zien is zoals bij Sparta Feyenoord weer mis ging, en bij Utrecht trouwens ook.
De reden dat er geen VAR is in de eerste rondes van europese toernooien is omdat het lastig is om het consistent goed toe te passen. Of de kosten zijn te hoog of het is gewoon weg niet te doen. Wat is er anders aan deze situatie dan?ph4ge schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:50:
[...]
Tja, het is GAE en geen Real Madrid. Camera's kosten geld en in zo'n klein stadion is het ook lastig om de camera hoog te plaatsen.
Bij Utrecht die bal wel of niet over de lijn was ook niet te zien. Shit happens. Het is al moeilijk genoeg om correct in te grijpen als het wel te zien is zoals bij Sparta Feyenoord weer mis ging, en bij Utrecht trouwens ook.
Ik ben absoluut niet tegen de VAR. Ja het is bloedirritant om steeds te moeten wachten na elke goal omdat je nooit zeker bent. Maar een goed werkende VAR is een meerwaarde voor het voetbal, maakt het een stuk eerlijker. Echter kan het niet zo zijn dat de VAR per definitie inconsistent is omdat het afhankelijk is van de stadions waar er gespeeld wordt. Ik mag op z'n minst hopen dat de KNVB nav dit incident een onderzoek gaat doen hoe ze dit kunnen verbeteren, want dit hoort gewoon niet te kunnen.
Er wordt weer zoveel onnodige energie in een scheidsrechter/grensrechter beslissing gestoken. Dat vindt ik jammer. Dan is Heitinga ook gewoon teveel fan.
Moet ik trouwens net als de rest alvast de vlag buiten hangen voor Feyenoord, in de hoop dat we te vroeg juichen voor ze.
Want de meeste die ik spreek blijven toch nog redelijk kalm en terughoudend. Het kan nogsteeds mis gaan in hun ogen.
Feyenoord wordt wel kampioen het team is stabiel en ze hebben het geluk ook aan hun kontDoeEensGek schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:17:
Moet ik trouwens net als de rest alvast de vlag buiten hangen voor Feyenoord, in de hoop dat we te vroeg juichen voor ze.
Want de meeste die ik spreek blijven toch nog redelijk kalm en terughoudend. Het kan nogsteeds mis gaan in hun ogen.
hang die vlag maar maar op denk dat de spanning meer is dit seizoen wie er tweede wordt
Verwijderd
Heitinga wordt nooit zo'n goede coach als Slot.gws24 schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:16:
Helaas.
Het is wel een prachtig voorbeeld van selectieve verontwaardiging…Terranova schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:46:
[...]
Dan zijn de camera standpunten toch niet voldoende om de VAR te kunnen gebruiken. Had je er eentje van de andere kant gehad dan was het duidelijk.
Heb je een keer de VAR of scheids tegen, dan deugt het (absoluut niet waterdichte) systeem spontaan ineens niet.
We kennen het allemaal maar al te goed.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daarvoor is het nog te vroeg om dat vast te stellen. Heitinga is net trainer geworden op het hoogste niveau terwijl Slot al wat jaartjes ervaring heeft in de Eredivisie. Daarbij heeft Slot de ploeg naar zijn hand kunnen zetten met gerichte aankopen terwijl Heitinga halverwege het seizoen is ingestapt met de erfenis van zijn voorganger.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:15:
[...]
Heitinga wordt nooit zo'n goede coach als Slot.
Helaas.
De tijd zal uitwijzen of Heitinga een goede trainer zal worden
He zo duidelijk stellen lijkt mij inderdaad nog wat vroeg, maar de signalen zijn niet heel goed, al kan hij ook (vooral) last hebben van de gehele mallaise waar Ajax zich in bevindt. Maar het lijkt er nog niet op dat er een bepaald patroon/ bepaalde lijn te ontdekken is in hoe ze spelen en dat mag je Heitinga echt wel aanrekenen vind ik.Miki schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:35:
[...]
Daarvoor is het nog te vroeg om dat vast te stellen. Heitinga is net trainer geworden op het hoogste niveau terwijl Slot al wat jaartjes ervaring heeft in de Eredivisie. Daarbij heeft Slot de ploeg naar zijn hand kunnen zetten met gerichte aankopen terwijl Heitinga halverwege het seizoen is ingestapt met de erfenis van zijn voorganger.
Gerichte aankopen? Een allegaartje aan goedkope spelers, die bijna allemaal een gok waren. 15 spelers vertrokken en dan shoppen met een halflege portemonnee (Feyenoord) versus gericht voor tientallen miljoenen aankopen doen op plekken waar gaten vallen. Ajax faalt aan alle kanten en de Feyenoord aankopen pakken goed uit, maar iets meer realisme over de situatie in de zomer en hoe bijzonder het is wat Slot presteert mag wel.Miki schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:35:
[...]
Daarvoor is het nog te vroeg om dat vast te stellen. Heitinga is net trainer geworden op het hoogste niveau terwijl Slot al wat jaartjes ervaring heeft in de Eredivisie. Daarbij heeft Slot de ploeg naar zijn hand kunnen zetten met gerichte aankopen terwijl Heitinga halverwege het seizoen is ingestapt met de erfenis van zijn voorganger.
Er wordt nu gedaan alsof Feyenoord al stond aan het begin van de voorbereiding en met een groep speelt die grotendeels intact gebleven is. Eerder al over de brede selectie, nu hierover. Het is een godswonder dat alles goed valt bij Feyenoord en bizar hoe slecht Ajax presteert dit jaar.
Dat kan vriendelijkerFeyenoord heeft geen enkele overwinning "gestolen". Feyenoord heeft moeite met scoren maar als er in het laatste kwart gescoord wordt is het vaker wel dan niet een goal "die er al aan zat te komen".
Ajax won vorig jaar onder Ten Hag ook niet altijd even ruim maar niemand die zal betwisten dat het toen gewoon de beste ploeg was (in het geval van dat Ajax zelfs veruit).
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 03-04-2023 11:20 ]
Je beschrijft juist precies waarom ik de frustratie wel begrijp. Je moet je kapot schamen als club dat je de kansen zo te grabbel gooit en mag je als interim trainer dat zootje weer oplappen en kijk waarmee je het moet doen. Juist het hele idee dat het veel beter moet kunnen maar het lukt maar niet lijkt mij erg frustrerend.toolkist schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:24:
k begrijp die frustratie niet. Je hebt 10-20x zoveel budget, je hebt veel betere spelers, zorg dan dat je ze een tactiek aanleert waarmee je die kleine teams het heel moeilijk maakt ook als ze achterover leunen (wat bij Go Ahead nog best meeviel).
Dat begint bij elke wedstrijd een veel hoger baltempo. Maar ook bij balverlies volle bak achteruit, en niet dat huppelen wat nu gebeurt. Bij Zo'n Bergwijn, haal uit z'n systeem dat als hij invalt hij degene is die ook alles op moet gaan lossen in z'n eentje. Dat ie met 10 anderen staat en gewoon simpel en direct moet blijven spelen.
Of Kudus, leuk dat ie een paar keer scoorde maar je zet je allerbeste speler in een uihoek op het veld waar ie de bal veel te weinig krijgt omdat de rest van de rechterkant ruk++ is. Zo'n speler moet daar staan waar de bal is, in het centrum dus.
Je weet altijd mooi te vertellen wat ze moeten aanpassen en dan gaat ineens alles wel van een leien dakje, maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Bergwijn wordt volgens mij al het hele seizoen verteld wat er aan schort maar hij lijkt te weinig in staat om dat daadwerkelijk aan te kunnen passen. Blijkbaar haal je dat toch niet 'zomaar even' uit zijn systeem. (niet voor niets waren we het vooraf al eens dat hij niet moest komen en zeker niet voor zo'n bedrag)
Kudus op het middenveld is aanvallend inderdaad beter, maar dat betekent wel dat je het verdedigend/controlerend erg goed moet hebben staan.
Daar zit wel een probleem, inderdaad het terug lopen en werken met je bast als de bal verloren is zit er niet meer in. Dat is iets waar Ajax al moeite mee heeft, in mijn optiek ook een gevolg van de bravoure die ze (willen?) uitstralen. Als je jezelf wijs maakt dat je wel gewoon even van GA zou moeten winnen doet dat toch iets met de inzet. Ik vind daar wat van.
Sommige coaches wisten dat redelijk om te draaien, maar dat gebeurt vaker niet dan wel. Het valt mij op dat het vaak de middenvelders zijn zoals Taylor of Klaassen die het laten lopen. Ik zou zeggen, maak daar een statement en zet nu gewoon Fitz-Jim er maar weer in. Er is in een hoop linies wat te verbeteren als je het zo optelt.
Verder ben ik erg benieuwd wat er gaat gebeuren op trainersvlak. Heitinga heeft een aantal dingen goed gedaan maar wat ik nog wel mis is een lijn in het spel en daarmee een stijgende lijn in veldspel en tactiek.
Is dat nu omdat Heitinga zich primair gefocust heeft op bepaalde aspecten daar de prioriteit niet lag? Of is dat ook voor hem een uitdaging? Het beleid van Ajax helpt hier wederom niet mee, want als je niet weet of je er nog langer zit ga je ook sneller focussen op een instelling die gericht is op het uitzingen tot het einde van het seizoen. Dan ga je nog niet echt bouwen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het is vroeg, maar durf dat nu wel al te stellen.Miki schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:35:
[...]
Dasrbij heeft Heitinga zichzelf voor de leeuwen laten gooien door vd Sar. Die laatste zou als eerst moeten opstappen.
Wat ik hierboven al schreef, dat hangt er van af of het hem nu aan te rekenen is of dat het een keuze is vanwege de situatie. Ook ik mis daar nog zeker iets.jbdeiman schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:16:
He zo duidelijk stellen lijkt mij inderdaad nog wat vroeg, maar de signalen zijn niet heel goed, al kan hij ook (vooral) last hebben van de gehele mallaise waar Ajax zich in bevindt. Maar het lijkt er nog niet op dat er een bepaald patroon/ bepaalde lijn te ontdekken is in hoe ze spelen en dat mag je Heitinga echt wel aanrekenen vind ik.
Laten we ook niet vergeten dat het nog helemaal niet de bedoeling was dat Heitinga deze stap nu al zou maken. Niet voor niets hebben velen gesteld dat dit een aardig risico voor zijn carrière is. Wanneer het nu niet optimaal gaat door gebrek aan ontwikkeling of ervaring dan kan dat aan hem blijven kleven en komt hij daar wellicht nooit meer vanaf.
Slot heeft ondertussen best wat ervaring en laat ook gewoon zien dat een trainer/coach die een goede samenstelling, tactiek en mentaliteit creëert heel veel waard is. Meer dan het potentieel van de individuen.
Dat zie je bij heel veel clubs, competities maar ook in het bedrijfsleven. Wanneer de samenstelling van de groep goed zit en de sfeer goed is zijn de prestaties hoger dan die van een team van experts die onsamenhangend maar wat doen.
Bij AZ zag je dat ook heel sterk. Daar had Slot het erg goed voor elkaar maar veel van de spelers bleken daarna in een andere omgeving weer tegen te vallen. Blijkbaar haalt hij daar toch wat extra uit, doet 'ie goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En een prachtig voorbeeld van een selectieve reactie zoals zo vaak van jou.. Want in de verste verte niet te vinden als een PSVer klaagt over scheids danwel var.Ramzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:22:
[...]
Het is wel een prachtig voorbeeld van selectieve verontwaardiging…
Heb je een keer de VAR of scheids tegen, dan deugt het (absoluut niet waterdichte) systeem spontaan ineens niet.
Misschien had je het gemist, maar als we over één ding in dit topic eensgezind zijn de laatste tijd is het wel het niveau en presteren van arbitrage en de VAR. Ongeacht clubkleur staan we daar eensgezind in.Ramzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:22:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax had er gewoon nog één moeten maken, klaar. GAE doet het thuis tegen de grotere ploegen gewoon goed. Feyenoord won er nipt met één doelpunt meer verschil. Feyenoord kwam eerst ook 2-0 achter daar.
Feyenoord heeft een enkele keer wel wat geluk gehad, maar Feyenoord heeft nooit opgegeven en altijd tot de laatste seconde druk gezet op iedereen. Zie PSV thuis en FC Groningen thuis bijvoorbeeld.
Goed lezen...toolkist schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:01:
[...]
En een prachtig voorbeeld van een selectieve reactie zoals zo vaak van jou.. Want in de verste verte niet te vinden als een PSVer klaagt over scheids danwel var.
"we kennen het maar al te goed"
Ik heb helemaal niets gemist. Ik snap de frustratie juist heel goed, en wijs alleen maar even op het feit dat clubkleuren en VAR-frustratie compleet door elkaar gesmeerd kunnen worden.Gonadan schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:05:
[...]
Misschien had je het gemist, maar als we over één ding in dit topic eensgezind zijn de laatste tijd is het wel het niveau en presteren van arbitrage en de VAR. Ongeacht clubkleur staan we daar eensgezind in.
[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 03-04-2023 11:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
rustig rustig bedoelde het niet negatiefD-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:41:
[...]
Met dit soort respectloos gelul ben ik wel klaar. Feyenoord heeft geen enkele overwinning "gestolen". Feyenoord heeft moeite met scoren maar als er in het laatste kwart gescoord wordt is het vaker wel dan niet een goal "die er al aan zat te komen".
Ajax won vorig jaar onder Ten Hag ook niet altijd even ruim maar niemand die zal betwisten dat het toen gewoon de beste ploeg was (in het geval van dat Ajax zelfs veruit).
Nou opdoeken wil ik niet roepen maar een paar camera's extra misschien?Terranova schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:33:
[...]
Het gaat er niet eens om of het buitenspel is of niet. Het is gewoon een grove schande dat de VAR niet eens lijntjes kan trekken. Daar zitten ze er voor. Als ze dat al niet kunnen kan je het beter gewoon opdoeken.
Beetje amateuristisch dit.
Feyenoord gewonnen, terecht wrs ook, maar niet zonder geluk.
Wellenreuter zit in de vorm van zijn leven. Die mazzel moet je dan hebben als Feyenoord.
Ook geluk van een kampioen..
Hoewel officieel zijn ze dat nog niet he? De laatste loodjes
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-04-2023 11:28 ]
Nou Ajax speelt nog tegen PSV & AZ. Ik reken Twente even niet mee aangezien die niet meer kampioen kunnen worden. Mochten ze tegen PSV en AZ een punt pakken, zou Feyenoord er volgens mij nog één mogen verliezen. Ze mogen er al 2 verliezen. Ik zie Feyenoord het alleen bij Emmen en Excelsior een beetje lastig krijgen.Harribo schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:26:
[...]
Nou opdoeken wil ik niet roepen maar een paar camera's extra misschien?
Wellenreuter zit in de vorm van zijn leven. Die mazzel moet je dan hebben als Feyenoord.
Ook geluk van een kampioen..
Hoewel officieel zijn ze dat nog niet he? De laatste loodjes
Twente reken ik wel degelijk mee. Een trainer als Ron Jans zal dat ook gewoon nog als stukje prestige zien en daar vol voor gaan. Hopelijk hebben de spelers dan geen zin meer.Agent47 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:33:
[...]
Nou Ajax speelt nog tegen PSV & AZ. Ik reken Twente even niet mee aangezien die niet meer kampioen kunnen worden. Mochten ze tegen PSV en AZ een punt pakken, zou Feyenoord er volgens mij nog één mogen verliezen. Ze mogen er al 2 verliezen. Ik zie Feyenoord het alleen bij Emmen en Excelsior een beetje lastig krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Emmen uit wordt misschien ook een vervelende voor Feyenoord.
Ajax Psv kunnen nog aan haken misschien maar dan moet het wel met een andere mentaliteit gaan gebeuren.
Namelijk de mentaliteit van Feyenoord.
Maar hetzelfde zie je in Europa vind ik, slap Ajax, slap Psv. Gedreven Feyenoord.
Groningen is gebeurd. Dankzij Fledderus.
En indirect ook door Gudde die Fledderus zo lang liet zitten.
Eigenlijk heel raar, ik als leek zeg maar, zie al jaren betaalbare nuttige spelers voor Groningen maar ze halen ze niet. Gewoon slechte Scandinaviërs gekocht al die tijd.
En eerlijk gezegd vraag ik me af of Groningen zo snel weer terug gaat keren dan in de Eredivisie.
Clubs als NAC, Roda etc lukt het ook keer op keer niet.
[ Voor 39% gewijzigd door Harribo op 03-04-2023 11:45 ]
Prachtig voorbeeld van niet kunnen lezen. Als je dat namelijk had gedaan had je gezien dat ik had gezegd dat het niet uit maakt of het buitenspel was of niet(was namelijk ook niet te zien). Maar blijkbaar is jouw clubvoorkeur blijkbaar genoeg om voor de zoveelste keer zo te reageren.Ramzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:22:
[...]
Het lijkt mij toch vrij essentieel dat eredivisieclubs allemaal aan dezelfde camerastandpunten voor de VAR voldoen. Dat je een keer een bal wel/niet over de lijn niet kan zie dat is tot daar aan toe maar buitenspel is in belangrijke mate afhankelijk tegenwoordig van de VAR. Wat ik ook niet snap is dat de assistent al vlagde terwijl andere monumenten er pas na een tijdje wordt gevlagd.Harribo schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:26:
[...]
Nou opdoeken wil ik niet roepen maar een paar camera's extra misschien?
Wat mij betreft hoort tegenwoordig bij de Eredivisie toch wel dat je goede camera's hebt en ook doellijntechnologie zou wel standaard mogen worden. Is net als het verbannen van kunstgras gewoon een stukje professionalisering in mijn ogen.
Wat de wedstrijd zelf betreft, dit Ajax had in niets laten zien dat ze met dat doelpunt wel hadden gewonnen. Het is gewoon een rampseizoen voor Ajax. Uithuilen en nu al opnieuw beginnen. Plaats 2, de beker en doorselecteren moeten de top prio's nu zijn.
Prachtig voorbeeld van niet kunnen lezen.
- Ik reageer helemaal niet op jou.
- Ik geef juist aan dat iedereen zijn eigen voorkeur laat meewegen.
Het meest bizarre was bij de wedstrijd van Utrecht, waarbij de vlaggenist van dienst met zijn neus bovenop die bewuste 'uitbal' stond en niets deed.PolarBear schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:43:
[...]
Het lijkt mij toch vrij essentieel dat eredivisieclubs allemaal aan dezelfde camerastandpunten voor de VAR voldoen. Dat je een keer een bal wel/niet over de lijn niet kan zie dat is tot daar aan toe maar buitenspel is in belangrijke mate afhankelijk tegenwoordig van de VAR. Wat ik ook niet snap is dat de assistent al vlagde terwijl andere monumenten er pas na een tijdje wordt gevlagd.
Wat mij betreft hoort tegenwoordig bij de Eredivisie toch wel dat je goede camera's hebt en ook doellijntechnologie zou wel standaard mogen worden. Is net als het verbannen van kunstgras gewoon een stukje professionalisering in mijn ogen.
Wat de wedstrijd zelf betreft, dit Ajax had in niets laten zien dat ze met dat doelpunt wel hadden gewonnen. Het is gewoon een rampseizoen voor Ajax. Uithuilen en nu al opnieuw beginnen. Plaats 2, de beker en doorselecteren moeten de top prio's nu zijn.
[ Voor 62% gewijzigd door Ramzzz op 03-04-2023 11:50 ]
Als je niet op mij reageert? Waarom quote je dan letterlijk mijn post?Ramzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:48:
[...]
Prachtig voorbeeld van niet kunnen lezen.[...]
- Ik reageer helemaal niet op jou.
- Ik geef juist aan dat iedereen zijn eigen voorkeur laat meewegen.
Het meest bizarre was bij de wedstrijd van Utrecht, waarbij de vlaggenist van dienst met zijn neus bovenop die bewuste 'uitbal' stond en niets deed.
Verwijderd
Er werd gescoord. De tijd van wachten is dan voorbij. Vervolgens moet er een beslissing worden genomen. Bij twijfel is de instructie om niet te vlagen. Deze assistent was overtuigd van zijn gelijk. Zie het handgebaar.PolarBear schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:43:
Wat ik ook niet snap is dat de assistent al vlagde terwijl andere monumenten er pas na een tijdje wordt gevlagd.
Dat je daarbij een 3e helft aan blessuretijd kreeg helpt ook wel.Agent47 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:09:
Feyenoord heeft een enkele keer wel wat geluk gehad, maar Feyenoord heeft nooit opgegeven en altijd tot de laatste seconde druk gezet op iedereen. Zie PSV thuis
Natuurlijk, als je alle losse componenten optelt kom je wel aan die 9 (waren het er 9?) minuten blessuretijd maar zoveel extra tijd als bij die wedstrijd is dit seizoen heel uitzonderlijk gebleken. Dat je er dan maximaal gebruik van weet te maken door de overwinning over de sleep te trekken getuigt wel van karakter (of hoe jij het beschrijft: nooit opgeven) en daar ligt ook een groot deel van jullie kracht.
In de ArenA kwamen jullie ook goed weg en hadden jullie zomaar vrij vroeg in de wedstrijd met 9 of 10 man op het veld kunnen staan, dan had het wellicht heel anders gelopen. Zo zullen wij vast ook wel eens ontsnapt zijn aan een rode kaart of geluk hebben gehad dat we geen penalty tegen kregen.
Net als de meesten hier onthou ik vaak alleen de onjuiste beslissingen die in ons nadeel of in het voordeel van de concurrent uitvallen en als die dan toevallig tegen grote clubs zijn zit daar wat extra lading op.
Onder de streep maken zowel wij als PSV geen aanspraak op de titel en jullie wel, puur vanwege het feit dat jullie als team wél functioneren. Als je een beetje tussen alle modder door leest hier in het topic is dat wel de algemene consensus; er zal denk ik niemand beweren dat jullie dit seizoen niet de beste zijn.
Dat compenseert dan weer het feit dat hij in het begin geen bal pakte na de pech met Bijlow.Harribo schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:26:
[...]
Maar waarom doet iedereen zo zijn best de geluksfactor bij Feyenoord te benadrukken? Als PSV of Ajax kampioen wordt hoor je dat toch veel minder. Het lijkt voor velen wel heel onvoorstelbaar dat Feyenoord gewoon een goed elftal met een topcoach zou hebben. Als er een geluksfactor meespeelt zou het wat mij betreft toch vooral het feit zijn dat niet alle aankopen ruk zijn dit seizoen. Maar dat kan wellicht natuurlijk ook gewoon aan goede scouting liggen. En dat mocht ook wel een keertje na jaren van gepruts.
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2023 12:11 ]
Ik reageer op dat er in het algemeen verontwaardiging is.Terranova schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:56:
[...]
Als je niet op mij reageert? Waarom quote je dan letterlijk mijn post?
Dat heb ik nu ook al meerdere keren uitgelegd.
Waarom quote je dan mijn post? Je kan het wel proberen goed te praten, maar je eerdere post ligt in lijn met hoe je wel vaker hier post. Dus dat gecombineerd met het feit dat je letterlijk op mijn post reageert is het wel erg duidelijk wat je precies bedoelde.Ramzzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:12:
[...]
Ik reageer op dat er in het algemeen verontwaardiging is.
Dat heb ik nu ook al meerdere keren uitgelegd.
https://www.voetbalprimeu...geluk-bekend-gemaakt.html
Die man kan totaal niet met druk omgaan. Ik verwacht dat hij voor Feyenoord gaat fluiten, mede door de Kuip. ( En een klein beetje goedmaken van de handsbal bij Twente die niet werd gegeven
[ Voor 32% gewijzigd door Agent47 op 03-04-2023 12:16 ]
Dit gebeurt élk jaar. Of het nu Ajax, Feyenoord of PSV is en of het nu een nationaal kampioenschap of een goede run in Europa betreft, er wordt áltijd een geluksfactor bijgehaald. Ik snap dat zulke posts frustreren, dat deed het ook toen de goede Europese EL campagne van Ajax naar verluid van geluk aan elkaar zou hangen, maar laat het lekker gaan. Beter voor je hart en beter voor jezelf, geloof me.D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:09:
[...]
Maar waarom doet iedereen zo zijn best de geluksfactor bij Feyenoord te benadrukken?
Feyenoord heeft echt de scheids niet nodig hoor, die winnen met relatief gemakAgent47 schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:16:
Die man kan totaal niet met druk omgaan. Ik verwacht dat hij voor Feyenoord gaat fluiten, mede door de Kuip. (
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023