Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 268 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.183 views

Onderwerpen

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-11 08:48
D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:09:
[...]

Dat compenseert dan weer het feit dat hij in het begin geen bal pakte na de pech met Bijlow.

Maar waarom doet iedereen zo zijn best de geluksfactor bij Feyenoord te benadrukken? Als PSV of Ajax kampioen wordt hoor je dat toch veel minder. Het lijkt voor velen wel heel onvoorstelbaar dat Feyenoord gewoon een goed elftal met een topcoach zou hebben. Als er een geluksfactor meespeelt zou het wat mij betreft toch vooral het feit zijn dat niet alle aankopen ruk zijn dit seizoen. Maar dat kan wellicht natuurlijk ook gewoon aan goede scouting liggen. En dat mocht ook wel een keertje na jaren van gepruts.
Niet iedereen: Er is maar 1 verdiende kampioen dit jaar en dat is Feyenoord!

Het heeft een aantal keren meegezeten voor Feyenoord, het zal. Zonder geluk vaart niemand wel, bovendien zat het ook wel eens tegen. Feyenoord is dit jaar gewoon structureel beter dan de rest.

Het gejammer van Heitinga over buitenspel, ik heb slechts flitsen gezien, is een teken van onmacht. Na de klassieker was zijn reactie sterker (niet verloren door de scheids). 90 minuten lang weinig gecreëerd, dan kan je tegen puntenverlies aanlopen. Voor hetzelfde geld had je m verloren.

Sowieso moet het gehuil over de scheidsrechters wat mij betreft eens stoppen. Zolang als ik voetbal zijn scheidsrechters al slecht. Blijkbaar is het allemaal niet zo makkelijk. Zolang ze gewoon geel geven voor opzichtige handsballen en niet de ogen dichtdoen als het Messi is: niet zeuren maar voetballen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 21:30
Superkiwi schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:19:
[...]

Feyenoord heeft echt de scheids niet nodig hoor, die winnen met relatief gemak ;)
Nu ben je aan het jinxen :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:39:
[...]

Nu ben je aan het jinxen :)
Nee hoor :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• D-e-n
DeKever schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:27:
[...]

Sowieso moet het gehuil over de scheidsrechters wat mij betreft eens stoppen. Zolang als ik voetbal zijn scheidsrechters al slecht. Blijkbaar is het allemaal niet zo makkelijk. Zolang ze gewoon geel geven voor opzichtige handsballen en niet de ogen dichtdoen als het Messi is: niet zeuren maar voetballen.
Een trainer mag van mij best klagen over een onterechte beslissing. Heitinga mag best zeggen dat dat geen buitenspel was, zo vond ik het ook dat Slot een aantal keren een punt had eerder in het seizoen. Zolang een trainer het ook maar zegt als het elftal tekort schiet.

Ik stoor me altijd meer aan trainers die emmeren over balbezit.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 12:14
D-e-n schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:09:
[...]

Dat compenseert dan weer het feit dat hij in het begin geen bal pakte na de pech met Bijlow.

Maar waarom doet iedereen zo zijn best de geluksfactor bij Feyenoord te benadrukken? Als PSV of Ajax kampioen wordt hoor je dat toch veel minder. Het lijkt voor velen wel heel onvoorstelbaar dat Feyenoord gewoon een goed elftal met een topcoach zou hebben. Als er een geluksfactor meespeelt zou het wat mij betreft toch vooral het feit zijn dat niet alle aankopen ruk zijn dit seizoen. Maar dat kan wellicht natuurlijk ook gewoon aan goede scouting liggen. En dat mocht ook wel een keertje na jaren van gepruts.
Ja. Van der Vaart roept ook dat bij Ajax iedereen ontslagen moet worden. Omdat ze 2e staan achter Feyenoord. Het is voor velen niet te verkroppen dat Feyenoord simpelweg beter is.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24

Chrisjuh_15

Facta non verba

MarcoC schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:12:
Ja. Van der Vaart roept ook dat bij Ajax iedereen ontslagen moet worden. Omdat ze 2e staan achter Feyenoord. Het is voor velen niet te verkroppen dat Feyenoord simpelweg beter is.
Ik hoor er vanuit Amsterdam een hele hoop roepen dat we de kampioen van de armoe zullen worden. Als we de resterende 7 potjes winnen, staan we op 85 punten. Ik heb ze in Amsterdam niet gehoord toen ze onder 4 seizoenen De Boer met gemiddeld 74 punten kampioen werden. Da's pas armoe.
[...]Het is voor velen niet te verkroppen dat Feyenoord simpelweg beter is.
Dit ja.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Van der Vaart roept ook dat bij Ajax iedereen ontslagen moet worden. Omdat ze 2e staan achter Feyenoord. Het is voor velen niet te verkroppen dat Feyenoord simpelweg beter is.
Dat het bij Ajax al het gehele seizoen niet loopt heeft daar verder niets mee te maken hoor, het is inderdaad alleen maar omdat we tweede staan achter Feyenoord. Beetje kortzichtig vindt je niet?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 12:14
Superkiwi schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:27:
[...]

Dat het bij Ajax al het gehele seizoen niet loopt heeft daar verder niets mee te maken hoor, het is inderdaad alleen maar omdat we tweede staan achter Feyenoord. Beetje kortzichtig vindt je niet?
Nee, dat vind ik niet kortzichtig, want vlak voor de wedstrijd met Feyenoord hoorde je deze geluiden niet toen Ajax 7 wedstrijden op rij had gewonnen na het vertrek van Schreuder. Het is heel opportunistisch.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
Zoals vaker gezegd, degene die aan het eind van de rit bovenaan staat is de terechte kampioen.
Ik ben seizoenkaarthouder van Ajax en bij deze mijn felicitaties aan alle fans van Feyenoord.

Heb me dit weekend weer mateloos geërgerd aan Ajax en de VAR. Ajax laat ik voor wat het is, er treedt gewenning op, bij de VAR nog niet.

Het probleem van de VAR is dat men niet consequent is:
- Bij Ajax was het niet duidelijk en volgt men de beslissing van de grensrechter.
- Bij Utrecht was het niet duidelijk en volgt men de beslissing van de grensrechter niet.

Dit zijn zaken die de KNVB moet aanpakken. Spreek gewoon af: Als de VAR het niet zeker weet, blijft de beslissing die op het veld genomen wordt staan.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 15:26
MarcoC schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:37:
[...]

Nee, dat vind ik niet kortzichtig, want vlak voor de wedstrijd met Feyenoord hoorde je deze geluiden niet toen Ajax 7 wedstrijden op rij had gewonnen na het vertrek van Schreuder. Het is heel opportunistisch.
Dat komt omdat je Ajax media niet in de gaten houdt ;) Het is praktisch al het hele seizoen al zo, natuurlijk na een nederlaag tegen Feyenoord zal het iets luider zijn, want dat is een wedstrijd die je niet wil verliezen, maar het is niet nieuw.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:08
[...]

Nou ja, 7 competitiewedstrijden op rij winnen is ook niet heel slecht of zo. Helemaal niet als je halverwege 't seizoen instroomt als hoofdtrainer. Dat 't spelersmateriaal slecht is, kan hij niet zo veel aan doen volgens mij. Of hij er een team van weet te maken is wat anders. Ik denk dat Ajax bestuurlijk wel een uitdaging heeft inderdaad. En dat zie je bij Feyenoord gewoon veel beter gaan. Een prima coach, bestuurlijk wat rustiger vaarwater dan in 't verleden. En dat heeft uiteraard ook een wisselwerking met de resultaten.

Zou Ajax met stip bovenaan staan en nog meedoen in Europa, dan was de kritiek op 't bestuur waarschijnlijk ook een stuk minder geweest

edit: en 't is altijd makkelijker de schuld buiten jezelf te leggen (geluk tegenstander/ zelf pech/ scheidsrechterlijke dwaling), dus dat voetballers/trainers dat doen is ook niet zo vreemd, helemaal omdat er zeker vlak na een wedstrijd wat meer adrenaline in zal zitten. Lekker laten gaan zou ik zeggen...

[ Voor 13% gewijzigd door rik86 op 03-04-2023 14:51 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ajax heeft dit seizoen geen enkele topwedstrijd gewonnen, kansloos eraf in de champions league en een selectie die totaal niet in balans is.
Er wordt al maanden geroepen dat er wat moet veranderen en dat er duidelijkheid moet komen in de organisatie, dat jij dat niet mee krijgt doet daar niets aan af.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:58
Chrisjuh_15 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:16:
[...]

Ik hoor er vanuit Amsterdam een hele hoop roepen dat we de kampioen van de armoe zullen worden. Als we de resterende 7 potjes winnen, staan we op 85 punten. Ik heb ze in Amsterdam niet gehoord toen ze onder 4 seizoenen De Boer met gemiddeld 74 punten kampioen werden. Da's pas armoe.

[...]
Hoor dat ook vaak ja, dus heb voor de grap eens gekeken. Met die 85 punten zou je in de afgelopen 10 seizoenen (coronaseizoen niet meegeteld) 7 keer kampioen zijn geworden. Voor de laatste kampioen met slechts 1 nederlaag moet je zelfs terug naar 2004/2005. Zijn hoe je het ook wendt of keert gewoon prima cijfers dus.

Verwijderd

Vld1989 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:29:
Hoor dat ook vaak ja, dus heb voor de grap eens gekeken. Met die 85 punten zou je in de afgelopen 10 seizoenen (coronaseizoen niet meegeteld) 7 keer kampioen zijn geworden. Voor de laatste kampioen met slechts 1 nederlaag moet je zelfs terug naar 2004/2005. Zijn hoe je het ook wendt of keert gewoon prima cijfers dus.
Dan moeten die laatste zeven wel worden gewonnen. Feyenoord ligt vijf punten achter op het eigen schema van 2016/17. Die 64 punten en 19 overwinningen zijn het laagste voor een koploper na 27 speelronden sinds 2013/14.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Ajax is een grote club waar het al rommelt na een paar verliespartijen. Nu is het crisis, in alle lagen van de club.

Dat Feyenoord door een goede coach en falen van de concurrentie na vele jaren weer een keertje kampioen wordt zal de meesten een worst wezen - zolang het niet structureel wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 03-04-2023 15:47 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:40:
[...]

Dan moeten die laatste zeven wel worden gewonnen. Feyenoord ligt vijf punten achter op het eigen schema van 2016/17. Die 64 punten en 19 overwinningen zijn het laagste voor een koploper na 27 speelronden sinds 2013/14.
Waarom zou Feyenoord 85 punten halen? Als de buit officieel binnen is ligt de focus vol op de EL en de bekerfinale. :+

Ik vind het overigens het gat naar de nr2 interessanter dan het totale puntenaantal, dat is volgens mij wel al vrij groot in deze fase.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Laatst online: 09:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee, toen riep de rest van Nederland het. Vier jaren lang. :P

Zoals @Superkiwi eerder al schreef, dat soort dingen worden altijd geroepen. Of het nu gaat om geluk, blessures, scheidsrechterlijke dwalingen, falende concurrentie of wat dan ook, er is altijd wel iets op aan te merken. En ondanks dat er soms misschien in bepaalde punten een kern van waarheid zit maakt het allemaal geen hol uit. Vooral negeren dat soort uitlatingen.
Als je aan het einde bovenaan staat ben je gewoon verdiend kampioen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:52:
Waarom zou Feyenoord 85 punten halen? Als de buit officieel binnen is ligt de focus vol op de EL en de bekerfinale. :+

Ik vind het overigens het gat naar de nr2 interessanter dan het totale puntenaantal, dat is volgens mij wel al vrij groot in deze fase.
Mee eens. Punten vergelijken van verschillende seizoenen valt doorgaans ook in de categorie appels en peren.

8, 2, 12, 2, 7, 6, 1, 11 en 6 sinds 2013/14.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:14
Ach ja, Rotterdam kampioen, zij zaten tweede seizoenshelft in een beter flow.
Het is niet anders, volgend jaar beter.

Hopelijk is de bestuurlijke storm dan ook een beetje gaan liggen en kan Ajax zich focussen op voetbal.
Normaliter zou dit Ajax meer moeten kunnen dan ze hebben laten zien.

Blijf er wel bij dat als die goal tegen GAE goedgekeurd word de wedstrijd natuurlijk compleet anders verloopt.
Meer ruimtes komen er dan omdat GAE ook wil scoren... ach ja iets met oude koeien.

Vallen en opstaan is ook een onderdeel van supporter zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 04-04-2023 11:24 . Reden: Geen verbasteringen aub of netnummers aub. ]

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:03
flyyy schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:14:
...
Hopelijk is de bestuurlijke storm dan ook een beetje gaan liggen en kan Ajax zich focussen op voetbal.
...
Als je geen bestuur hebt, zit je dan in een bestuurlijke storm of ben je gewoon stuurloos?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:31
bregweb schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:49:
Zoals vaker gezegd, degene die aan het eind van de rit bovenaan staat is de terechte kampioen.
Ik ben seizoenkaarthouder van Ajax en bij deze mijn felicitaties aan alle fans van Feyenoord.

Heb me dit weekend weer mateloos geërgerd aan Ajax en de VAR. Ajax laat ik voor wat het is, er treedt gewenning op, bij de VAR nog niet.

Het probleem van de VAR is dat men niet consequent is:
- Bij Ajax was het niet duidelijk en volgt men de beslissing van de grensrechter.
- Bij Utrecht was het niet duidelijk en volgt men de beslissing van de grensrechter niet.

Dit zijn zaken die de KNVB moet aanpakken. Spreek gewoon af: Als de VAR het niet zeker weet, blijft de beslissing die op het veld genomen wordt staan.
Puur vanuit interesse (ik meen dat ook bij Utrecht de beslissing op het veld bleef staan in die zin dus dat dezelfde lijn werd gevolgd, maar de keuze op het veld was anders), wat is het moment waar je op doelt en zijn daar beelden van?

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik hoor er vanuit Amsterdam (...)
Even hypothetisch: Feyenoord draait dit jaar ook een k#tseizoen en AZ of Twente wordt kampioen. Denk je dat er ook maar één persoon in Alkmaar of Enschede is die ene moer geeft om wat ze daar in Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven van vinden? Ik denk het ook niet.
Waarom zijn wij (ik zeg bewust wij want het gaat in dit topic om vrijwel evenveel Ajax als Feyenoord supporters) dan toch altijd zo met elkaar bezig? Toegegeven, ik heb er zelf ook een handje van om op uitlokkende of provocerende posts te reageren en ik ben ook schuldig aan het plaatsen van zulke posts, vandaar dat ik zelf geen antwoord heb op die vraag.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:15:
[...]

Puur vanuit interesse (ik meen dat ook bij Utrecht de beslissing op het veld bleef staan in die zin dus dat dezelfde lijn werd gevolgd, maar de keuze op het veld was anders), wat is het moment waar je op doelt en zijn daar beelden van?
Bij Utrecht werd een goal afgekeurd omdat de bal over de lijn zou zijn, terwijl de grensrechter er 1 meter vanaf staat en er naar kijkt (en dus beoordeeld) en laat doorspelen, bal moet dus nog binnen zijn geweest.
Var zegt met vage beelden, die val was er buiten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:48
Het is gewoon schandalig Ajax. Je ken niet eens van Go Ahead en Volendam winnen. Laten we maar houden op een "off season" en gauw vergeten.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

gws24

Thinking is hard!

De KNVB heeft gereageerd op de twijfelachtige VAR momenten van dit weekend:
De afdeling scheidsrechterszaken van de KNVB erkent dat er enige twijfel is over het afkeuren van de treffers van Ajax-speler Mohammed Kudus in de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles en die van FC Utrecht-speler Bart Ramselaar tegen FC Volendam.
Ajax:
,,Op basis van het beeld en onze ervaring bij dit soort situaties denken wij dat er sprake kan zijn van buitenspel. Maar controleren of bewijzen kunnen we het niet omdat de camera grote delen van het lichaam van Kudus niet in beeld had en de buitenspelsoftware dan niet bruikbaar is. En dan kan de VAR simpelweg niet in actie komen. En ja, dan wordt terecht aangegeven dat de assistent-scheidsrechter wellicht beter niet had kunnen vlaggen. Dat is de afspraak bij een close call en daar was zeker sprake van. Daarover gaan we met elkaar in gesprek.
Utrecht:
Scheidsrechterszaken evalueert wel de afgekeurde goal van Ramselaar. De vraag was of de bal voorafgaand aan het doelpunt over de zijlijn was geweest. Op aanraden van VAR Danny Makkelie keurde arbiter Richard Martens de goal af. ,,Over deze beslissing gaan we het gesprek aan met elkaar”, stelt Van ’t Hof. ,,We bespreken op basis waarvan de beslissing is genomen en of dat juist is geweest. “
bron: https://www.ad.nl/nederla...iterst-kostbaar~ac8c07a2/

[ Voor 26% gewijzigd door gws24 op 03-04-2023 18:44 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"Op aanraden van VAR Danny Makkelie keurde arbiter Richard Martens de goal af."

Dan snap je het als KNVB toch ook niet?
Makkelie hoort niet achter de schermen, net als Nijhuis en consorten.
Die laat je lekker op het veld aanklooien, en stel wat VAR scheidsrechters aan die alleen dat doen, VAR zijn.
Je laat een scheids toch ook niet ineens een wedstrijd grensrechter spelen zodat ie de wedstrijd een keer van die kant beleeft?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:26

Vos

AFCA

[...]

[...]

Dit ja.
Wel grappig dat ik nog niemand dit heb horen zeggen, ondanks behoorlijk wat Ajacieden in mijn kring. Maarja ik woon dan ook niet in Amsterdam ;)

Verwijderd

We moeten ook een beetje gaan accepteren dat de VAR geen waterdicht systeem is. Zal het ook nooit worden, want er zitten mensen achter de knoppen en zij moeten een beslissing nemen.
Gelukkig gaat het in de meeste gevallen wel goed. En over de discutabele momenten kunnen we het dan iedere week hebben :+

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:46:
[...]

Je beschrijft juist precies waarom ik de frustratie wel begrijp. Je moet je kapot schamen als club dat je de kansen zo te grabbel gooit en mag je als interim trainer dat zootje weer oplappen en kijk waarmee je het moet doen. Juist het hele idee dat het veel beter moet kunnen maar het lukt maar niet lijkt mij erg frustrerend.

Je weet altijd mooi te vertellen wat ze moeten aanpassen en dan gaat ineens alles wel van een leien dakje, maar zo zit de wereld niet in elkaar.
Dat claim ik ook niet, maar wel dat het beter zal gaan dan het nu gaat. Wat niet heel lastig is.
Bergwijn wordt volgens mij al het hele seizoen verteld wat er aan schort maar hij lijkt te weinig in staat om dat daadwerkelijk aan te kunnen passen. Blijkbaar haal je dat toch niet 'zomaar even' uit zijn systeem. (niet voor niets waren we het vooraf al eens dat hij niet moest komen en zeker niet voor zo'n bedrag)
Lekker gescout dan, 30m voor een speler die mentaal zo zwak is.
Kudus op het middenveld is aanvallend inderdaad beter, maar dat betekent wel dat je het verdedigend/controlerend erg goed moet hebben staan.
Dat heb je ook met Alvarez en Grillitsch erbij. Met zo'n middenveld heb je meer body, loopvermogen, opbouw en verdedigende kwaliteiten in je team dan met Taylor en Klaassen.
Daar zit wel een probleem, inderdaad het terug lopen en werken met je bast als de bal verloren is zit er niet meer in. Dat is iets waar Ajax al moeite mee heeft, in mijn optiek ook een gevolg van de bravoure die ze (willen?) uitstralen. Als je jezelf wijs maakt dat je wel gewoon even van GA zou moeten winnen doet dat toch iets met de inzet. Ik vind daar wat van.
Sommige coaches wisten dat redelijk om te draaien, maar dat gebeurt vaker niet dan wel. Het valt mij op dat het vaak de middenvelders zijn zoals Taylor of Klaassen die het laten lopen. Ik zou zeggen, maak daar een statement en zet nu gewoon Fitz-Jim er maar weer in. Er is in een hoop linies wat te verbeteren als je het zo optelt. :X
Daarom dat ik al zei, er gaat heel veel moeten gebeuren komende zomer en ik kan me niet voorstellen dat dat voor begin komend seizoen allemaal geregeld is.
Verder ben ik erg benieuwd wat er gaat gebeuren op trainersvlak. Heitinga heeft een aantal dingen goed gedaan maar wat ik nog wel mis is een lijn in het spel en daarmee een stijgende lijn in veldspel en tactiek.
Helemaal eens. Hij hoeft echt niet ineens elke wedstrijd met 5-0 te winnen, maar wat mij betreft is het nu op het zelfde niveau door aan het modderen tov Schreuder ten tijde van Volendam.
Is dat nu omdat Heitinga zich primair gefocust heeft op bepaalde aspecten daar de prioriteit niet lag? Of is dat ook voor hem een uitdaging? Het beleid van Ajax helpt hier wederom niet mee, want als je niet weet of je er nog langer zit ga je ook sneller focussen op een instelling die gericht is op het uitzingen tot het einde van het seizoen. Dan ga je nog niet echt bouwen.
Ik denk omdat ie het 'gewoon' niet in zich heeft. Kijk naar Jong Ajax, wat presteerde hij daar nou mee? Kan je best een mindere lichting hebben, maar dit is wel echt dramatisch slecht.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:15

OMX2000

By any means necessary...

Dat gemopper over de trainer van Ajax is leuk en zo. Maar je had in mijn ogen een trainer nodig die aan heeft getoond dat hij het tij kan keren. En daar bedoel ik mee de inzet/motivatie weer aan weet te wakkeren. Zoals Advocaat wist te doen bij Feyenoord. Dat het goed ging toen Heitinga aan het roer kwam had misschien niets met Heitinga te maken, maar met het “de nieuwe trainer is beter dan de oude” effect.

Schreuder zal zeker iets kunnen. Maar zijn acties waren vaak onverklaarbaar, en zijn uitleg nogal ongeloofwaardig.

Heitinga hoeft geen slechte trainer te zijn. Maar heeft te weinig ervaring om een selectie zoals die van Ajax te leiden. Eigenlijk is er bij PSV iets soortgelijks aan de hand, maar ik denk dat Rutten daar nog best wat goedmaakt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Heitinga is een prima trainer, misschien wel te veel fan maar ja prima toch?

Je hebt maken met een C-elftal, en je moet blij zijn dan AZ verzaakt, want Feyenoord en
AZ hebben gewoon een beter elftal. Dat je nog 2de staat met spelers als Bassey en Borbbey en de rest dat is eigenlijk nog best een prestatie. Eigenlijk is er niks mis, alleen heeft Feyenoord het gewoon beter gedaan is alles. Het is gewoon vergelijkbaar met F1, RB en Mercedes die klagen en klagen, maar toepasselijk, is Mercedes niet de sponsor van Ajax en Feyenoord BMW (de echte auto's, geen kokkie Mercedes :p ).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:22

Quad

Doof

Ik vind dat Heitinga en een nieuwe TD de kans moeten krijgen om de komende zomer iets te bouwen.
Heitinga zit met een erfenis waar hij misschien wel helemaal niet achter staat.

Hij heeft nu de kans om bij de mooiste club van NL iets neer te zetten, dan moet de focus op ontwikkeling en het komende seizoen gaan.

Ik verwacht dat er wederom wat spelers weggaan en Heitinga een mix van jong, zoals Baas, Fitz Jim en van Axel-dongen gaat brengen met gerichte aankopen.

Wel mag er focus zijn om bijvoorbeeld Bergwijn met zo min mogelijk verlies te verkopen, of hij moet zodanig goed gaan spelen de laatste wedstrijden dat de potentie weer terug is.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• D-e-n
Vos schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:51:
[...]

Wel grappig dat ik nog niemand dit heb horen zeggen,
Hier wilden een aantal personen er een aantal keren over beginnen maar die "discussie" is gelukkig wel op tijd afgekapt.

Mijn collega's op mjjn werk in Amsterdam hebben het volgens mij het liefst gewoon niet over voetbal nu. Als het echt gaat gebeuren doe ik het wel ;)

Je kunt in Amsterdam vast geen Feyenoord cakejes laten bakken zeker?

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:01:
Dat claim ik ook niet, maar wel dat het beter zal gaan dan het nu gaat. Wat niet heel lastig is.

[...]

Lekker gescout dan, 30m voor een speler die mentaal zo zwak is.

[...]

Dat heb je ook met Alvarez en Grillitsch erbij. Met zo'n middenveld heb je meer body, loopvermogen, opbouw en verdedigende kwaliteiten in je team dan met Taylor en Klaassen.
Nu moet Grillitsch ineens de redding zijn? Bereid je maar voor op nog een rondje frustratie. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:55:
Heitinga is een prima trainer, misschien wel te veel fan maar ja prima toch?

Je hebt maken met een C-elftal, en je moet blij zijn dan AZ verzaakt, want Feyenoord en
AZ hebben gewoon een beter elftal. Dat je nog 2de staat met spelers als Bassey en Borbbey en de rest dat is eigenlijk nog best een prestatie. Eigenlijk is er niks mis, alleen heeft Feyenoord het gewoon beter gedaan is alles.
Een C-elftal.. op papier de beste selectie bij aanvang seizoen. Gevolgd door psv en die zijn hun beste speler verloren in de winterstop.
En wat maakt Heitinga dan een prima trainer?
Hij doet helemaal niets anders dan Schreuder. Heeft alleen ervaring bij jong ajax en nu een paar maandjes de hoofdmacht.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 23:17:
Een C-elftal.. op papier de beste selectie bij aanvang seizoen. Gevolgd door psv en die zijn hun beste speler verloren in de winterstop.
En wat maakt Heitinga dan een prima trainer?
Hij doet helemaal niets anders dan Schreuder. Heeft alleen ervaring bij jong ajax en nu een paar maandjes de hoofdmacht.
Heitinga heeft Blind niet weggepest, hij heeft de verhuur van Hansen niet geblokkeerd zonder een beroep op hem te doen waardoor die nu niet meer bij tekent. Bassey staat niet meer continu op links, Bergwijn niet meer rechts, Kudus er gewoon in. En nog het belangrijkste, er wordt met spelers gepraat en er is meer duidelijkheid.
Nee, Schreuder heeft er gewoon echt een potje van gemaakt, dat is niet te vergelijken. Ook al blijven de resultaten nog steeds achter.
Of Heitinga een goede trainer is voor dit niveau moet hij nog bewijzen, dat lijkt mij evident. Maar dat hij niets anders doet dan Schreuder is een vrij onzinnige stelling.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bregweb
jbdeiman schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:15:
[...]Puur vanuit interesse (ik meen dat ook bij Utrecht de beslissing op het veld bleef staan in die zin dus dat dezelfde lijn werd gevolgd, maar de keuze op het veld was anders), wat is het moment waar je op doelt en zijn daar beelden van?
Ik bedoel op de uitbal bij de zijlijn, grensrechter staat er met de neus bovenop en je ziet hem ook naar de bal kijken en laat doorspelen. Vervolgens gaat de SR de VAR-beelden bekijken die niet duidelijk en overtuigend zijn en draait de beslissing terug.

Vond het ook een sterk bewijs dat niemand van Volendam protesteerde dat de bal uit was.

• bregweb
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:51:
We moeten ook een beetje gaan accepteren dat de VAR geen waterdicht systeem is. Zal het ook nooit worden, want er zitten mensen achter de knoppen en zij moeten een beslissing nemen.
Gelukkig gaat het in de meeste gevallen wel goed. En over de discutabele momenten kunnen we het dan iedere week hebben :+
Dat kunnen we inderdaad concluderen en accepteren.

Maar wat je wel kunt afspreken is dat in geval A (de VAR weet het niet zeker) altijd B geldt (de VAR doet niets).
Het probleem is dat dit al heel moeilijk is voor de KNVB.

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:26:
[...]

Heitinga heeft Blind niet weggepest, hij heeft de verhuur van Hansen niet geblokkeerd zonder een beroep op hem te doen waardoor die nu niet meer bij tekent. Bassey staat niet meer continu op links, Bergwijn niet meer rechts, Kudus er gewoon in. En nog het belangrijkste, er wordt met spelers gepraat en er is meer duidelijkheid.
Nee, Schreuder heeft er gewoon echt een potje van gemaakt, dat is niet te vergelijken. Ook al blijven de resultaten nog steeds achter.
Of Heitinga een goede trainer is voor dit niveau moet hij nog bewijzen, dat lijkt mij evident. Maar dat hij niets anders doet dan Schreuder is een vrij onzinnige stelling.
Dat is wel heel optimistisch gedacht. Zo ken ik ook nog wel een paar;
Bassey stond laatst in het centrum tegen Feyenoord en we zagen wat er gebeurde, Berghuis nog steeds op het middenveld, Kudus speelt bijna alles maar rendeert niet (op rechts), Tadic mag nog steeds alles spelen en wordt nooit gewisseld. Bergwijn staat inderdaad niet meer op rechts, hij zit nu op de bank.
Je enige argument is dus dat Heitinga goed met de spelers kan praten. Wat een flauwekul!
Hij krijgt de boel ook niet aan de praat. Die 7 overwinningen op rij hebben veel verbloemd, maar in de kern is er niks veranderd.

Edit: O ja, over Blind. De directie heeft Blind weggestuurd. Ze kozen echter voor de trainer. Overigens wilde iedereen Blind op de bank hebben, en toen het zo ver was kregen ze ruzie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2023 09:04 ]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Superkiwi schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:20:
[...]
Waarom zijn wij (ik zeg bewust wij want het gaat in dit topic om vrijwel evenveel Ajax als Feyenoord supporters) dan toch altijd zo met elkaar bezig? Toegegeven, ik heb er zelf ook een handje van om op uitlokkende of provocerende posts te reageren en ik ben ook schuldig aan het plaatsen van zulke posts, vandaar dat ik zelf geen antwoord heb op die vraag.
Ik heb oprecht geen flauw idee waarom de een zo druk is met de ander en visa versa. Afgunst? Zout in de wonden strooien? Elkaar niks gunnen?

Maar ik vind ook dat we daar ook niet mee moeten stoppen omdat dat ergens ook wel de charme is tussen twee rivalen, toch? Met PSV heb ik dat bijvoorbeeld een stuk minder, en AZ/Twente noem ik niet eens concurrenten.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:32:
[...]
Vond het ook een sterk bewijs dat niemand van Volendam protesteerde dat de bal uit was.
Dat is niet heel erg als bewijs aan te dragen. Zowel in positieve als negatieve zin zie je spelers claims maken die soms wel en soms niet kloppen. De scheidsrechter is er niet om besluiten van de spelers te volgen, de scheidsrechter is er om de spelregels te handhaven

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:29
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:03:
[...]

Ik heb oprecht geen flauw idee waarom de een zo druk is met de ander en visa versa. Afgunst? Zout in de wonden strooien? Elkaar niks gunnen?

Maar ik vind ook dat we daar ook niet mee moeten stoppen omdat dat ergens ook wel de charme is tussen twee rivalen, toch? Met PSV heb ik dat bijvoorbeeld een stuk minder, en AZ/Twente noem ik niet eens concurrenten.
Rivalen? Nou ja.. misschien van heel lang geleden, maar als er 2 concurrenten zijn de afgelopen 35/40 jaar dan zijn dat psv en ajax. Heel ver daarachter komen feyenoord en az voorzichtig om de hoek kijken. Wellicht dat feyenoord nu een goede periode kan gaan pakken, maar de tijden van voor de jaren 80 komen niet meer terug.

Zero.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:02:
[...]

Bassey stond laatst in het centrum tegen Feyenoord en we zagen wat er gebeurde, Berghuis nog steeds op het middenveld, Kudus speelt bijna alles maar rendeert niet (op rechts), Tadic mag nog steeds alles spelen en wordt nooit gewisseld. Bergwijn staat inderdaad niet meer op rechts, hij zit nu op de bank.
Je enige argument is dus dat Heitinga goed met de spelers kan praten. Wat een flauwekul!
Hij krijgt de boel ook niet aan de praat. Die 7 overwinningen op rij hebben veel verbloemd, maar in de kern is er niks veranderd.

Edit: O ja, over Blind. De directie heeft Blind weggestuurd. Ze kozen echter voor de trainer. Overigens wilde iedereen Blind op de bank hebben, en toen het zo ver was kregen ze ruzie.
Dan heb je écht niet goed gekeken naar hoe Ajax speelde onder Schreuder en nu onder Heitinga en loop je alleen maar, sorry dat ik 't zo zeg, te trollen. Nee, hij krijgt de boel ook niet echt aan de praat, dat is niet de schuld van Heitinga. De selectie is niet in balans. Er zijn spelers gekocht voor te veel geld die niet genoeg kwaliteiten hebben.

Bassey stond in 't centrum tegen Feyenoord en had een beroerde eerste helft en een iets betere tweede helft. Maar het hele elftal speelde slecht, dus om daar één speler uit te vissen is cherry picking.

Kudus speelt op rechts, maar wisselt ook geregeld met Berghuis. Niet zoveel meer als in 't begin, maar hij staat niet 100% als rechtsbuiten te voetballen, net zoals Berghuis niet alles vanaf rechtsmid speelt.

Tadic speelde sinds Heitinga eigenlijk heel goed. Was weer belangrijk met assists en wat doelpunten en deed het goed als aanspeelpunt voorin. Hield ballen vast en anderen konden zo aansluiten. Die moet je dan ook niet wisselen.

Bergwijn heeft nog steeds te veel gespeeld en had nooit gekocht moeten worden. Overschatte voetballer.

Zijn enige argument is niet alleen dat Heitinga goed met spelers kan praten. Je leest wederom niet goed. Doe dat alsjeblieft eerst, voordat je zo hoog van de toren gaat lopen blazen.

7 overwinningen op rij verbloemen niets, dat is gewoon een goede prestatie. Onder Schreuder kon Ajax nog niet eens winnen van Emmen en Volendam. Er werd in het begin gewoon redelijk gespeeld. Twente werd uit de beker geknikkerd en daar was niks op af te dingen. Ajax was de hele wedstrijd de betere. Om maar een voorbeeld te noemen.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:03:
[...]
Maar ik vind ook dat we daar ook niet mee moeten stoppen omdat dat ergens ook wel de charme is tussen twee rivalen, toch?
Eens. Alleen kan niet iedereen daar even goed mee omgaan.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Anyway, vanavond de eerste halve finale in de beker!
Noot: de poll is gemaakt met alleen de reguliere speeltijd in het hoofd, incl blessuretijd uiteraard.

Poll: Spakenburg - PSV
Winst Spakenburg
Winst PSV
Verlenging
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405450&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• bregweb
Napo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:29:
[...]Dat is niet heel erg als bewijs aan te dragen. Zowel in positieve als negatieve zin zie je spelers claims maken die soms wel en soms niet kloppen. De scheidsrechter is er niet om besluiten van de spelers te volgen, de scheidsrechter is er om de spelregels te handhaven
Als je zelf fluit weet je dat er veel momenten in een wedstrijd zijn waarin je twijfelt als SR. Het ontbreken van claims is dan vaak een goede manier om te weten wat er daadwerkelijk gebeurt is. Het is inderdaad geen bewijs, maar elke SR gebruikt het wel.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Pelox schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:40:
[...]

Rivalen? Nou ja.. misschien van heel lang geleden, maar als er 2 concurrenten zijn de afgelopen 35/40 jaar dan zijn dat psv en ajax.
Rivalen != concurrenten he.

• Pelox
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:55:
[...]

Rivalen != concurrenten he.
Nee Feyenord is een rivaal van ajax, psv is een concurrent. Ik zie daar wel een verschil in.

Zero.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Pelox schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:56:
[...]

Nee Feyenord is een rivaal van ajax, psv is een concurrent. Ik zie daar wel een verschil in.
Dat zegt ie toch ;)

• Pelox
Maakt niet uit.. ik heb mijn geld op spakenburg gezet voor vanavond en morgen op fey :)

Zero.

• Gonadan

Gonadan

*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 04-04-2023 10:01 . Reden: zucht ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:48:
Anyway, vanavond de eerste halve finale in de beker!
Noot: de poll is gemaakt met alleen de reguliere speeltijd in het hoofd, incl blessuretijd uiteraard.

Poll: Spakenburg - PSV
Winst Spakenburg
Winst PSV
Verlenging
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hoe moet dit geinterpreteerd worden? Een klein verlies (e.g. 0-2) van Spakenburg is wellicht zelfs te zien als een morele winst :+

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:02:
[...]

Daar is niets optimistisch aan, het is feitelijk correct. Je stelling klopt gewoon niet.

Zo te lezen is je eigenlijk stelling weer anders dan dat je schreef, namelijk dat het nog niet op de rit is. En dat is denk ik iedereen met je eens, maar het is geen uitgemaakte zaak dat het Heitinga een slechte trainer maakt.

Los daarvan beoordeel je het vrij selectief. Bergwijn zat op de bank vanwege een blessure, één wedstrijd en die pik je er uit? Want dat kan ik ook, Berghuis heeft ook op de flank gestaan. Tadic is nog steeds verreweg één van de belangrijkste spelers op het veld, zeker nu hij niet meer links staat. Het is meer om te janken dat iemand als Brobbey nog steeds geen hele week knap wedstrijden kan spelen.
Bassey deed het verdedigend erg goed tegen Feyenoord, het waren meer de backs en later het middenveld die het lieten afweten. De eerste helft hebben ze gewoon laten zien dat het beter kan, alleen duurt een wedstrijd langer dan dat.
Ik heb al die tijd geroepen dat ze Blind aanvallend nog hard gingen missen met z'n passes door linies heen, iets wat bijna niemand anders goed kan binnen de selectie. En zie daar, elke muur die ze tegen komen is een probleem. In wedstrijden zoals van het weekend alwaar GA zeker de tweede helft amper meer over de middellijn kwam had je hem heel goed kunnen gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:00:
[...]
Hoe moet dit geinterpreteerd worden? Een klein verlies (e.g. 0-2) van Spakenburg is wellicht zelfs te zien als een morele winst :+
Niet zo :P

De stand na 90 minuten + blessuretijd.

Verwijderd

JanW schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:41:
[...]

Dan heb je écht niet goed gekeken naar hoe Ajax speelde onder Schreuder en nu onder Heitinga en loop je alleen maar, sorry dat ik 't zo zeg, te trollen. Nee, hij krijgt de boel ook niet echt aan de praat, dat is niet de schuld van Heitinga. De selectie is niet in balans. Er zijn spelers gekocht voor te veel geld die niet genoeg kwaliteiten hebben.

Bassey stond in 't centrum tegen Feyenoord en had een beroerde eerste helft en een iets betere tweede helft. Maar het hele elftal speelde slecht, dus om daar één speler uit te vissen is cherry picking.

Kudus speelt op rechts, maar wisselt ook geregeld met Berghuis. Niet zoveel meer als in 't begin, maar hij staat niet 100% als rechtsbuiten te voetballen, net zoals Berghuis niet alles vanaf rechtsmid speelt.

Tadic speelde sinds Heitinga eigenlijk heel goed. Was weer belangrijk met assists en wat doelpunten en deed het goed als aanspeelpunt voorin. Hield ballen vast en anderen konden zo aansluiten. Die moet je dan ook niet wisselen.

Bergwijn heeft nog steeds te veel gespeeld en had nooit gekocht moeten worden. Overschatte voetballer.

Zijn enige argument is niet alleen dat Heitinga goed met spelers kan praten. Je leest wederom niet goed. Doe dat alsjeblieft eerst, voordat je zo hoog van de toren gaat lopen blazen.

7 overwinningen op rij verbloemen niets, dat is gewoon een goede prestatie. Onder Schreuder kon Ajax nog niet eens winnen van Emmen en Volendam. Er werd in het begin gewoon redelijk gespeeld. Twente werd uit de beker geknikkerd en daar was niks op af te dingen. Ajax was de hele wedstrijd de betere. Om maar een voorbeeld te noemen.
Er zijn, achteraf, inderdaad spelers gekocht voor te veel geld. Maar een speler als Bergwijn werd begin van het seizoen nog met gejuich onthaald, en in het begin speelde hij ook goed.

Na de trainerswissel werd in het begin helemaal niet zo goed gespeeld als jij hier beschrijft. Excelsior was de 1e helft namelijk (veel) beter en had zomaar 3-0 voor kunnen staan. In de beker was Twente de 1e helft ook bovenliggende partij. Maar misschien heb jij een andere wedstrijd gezien.

Vervolgens kwam de eerste echte test; Union Berlin. Kansloos er uitgeknikkerd.
Daarna de klassieker; verloren. En nu GAE; gelijkspel.
Het spel is nog steeds beroerd. Dus ja, die 7 overwinningen hebben wel degelijk iets verbloemd.

De strekking is dat Heitinga niet meer uit deze ploeg krijgt dan Schreuder. Daar kan Heitinga niks aan doen, hij is een beginnend trainer en in al zijn naïviteit ingestapt en voor de leeuwen gegooid.
Jij gooit het nu op de selectie. Schreuder had dezelfde selectie. Zijn positie was echter onhoudbaar.

Ik begrijp dat het erg moeilijk te verkroppen is om je club zo te zien afglijden. En jammer dat je direct weer persoonlijk wordt i.p.v. eens met een inhoudelijk sterk verhaal te komen.
Ik zal je daarom alvast vertellen wat er gaat gebeuren;
Ajax wordt op deze manier nog 3e of zelfs 4e. Heitinga moet vertrekken en stapt terug naar Jong Ajax.

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:00:
[...]

Bassey deed het verdedigend erg goed tegen Feyenoord, het waren meer de backs en later het middenveld die het lieten afweten. De eerste helft hebben ze gewoon laten zien dat het beter kan, alleen duurt een wedstrijd langer dan dat.

[...]
Bassey stond te slapen bij de 0-1.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:06:
Bassey stond te slapen bij de 0-1.
Je hebt gelijk, dat was een fout. Één fout maakt meteen dat je er 100% niets van kan. Zo zijn al vele spelers afgefikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:04:
Er zijn, achteraf, inderdaad spelers gekocht voor te veel geld. Maar een speler als Bergwijn werd begin van het seizoen nog met gejuich onthaald, en in het begin speelde hij ook goed.
Oneens. In mijn kringen was de tendens juist meer dat hij het nergens écht heeft laten zien en dit gewoon veel te veel geld is.
In het begin speelde hij niet goed, maar deed hij zijn standaard trucje. Sinds men hem aan de binnenkant dekt is het klaar met zijn trucje.
Na de trainerswissel werd in het begin helemaal niet zo goed gespeeld als jij hier beschrijft. Excelsior was de 1e helft namelijk (veel) beter en had zomaar 3-0 voor kunnen staan. In de beker was Twente de 1e helft ook bovenliggende partij. Maar misschien heb jij een andere wedstrijd gezien.

Vervolgens kwam de eerste echte test; Union Berlin. Kansloos er uitgeknikkerd.
Daarna de klassieker; verloren. En nu GAE; gelijkspel.
Het spel is nog steeds beroerd. Dus ja, die 7 overwinningen hebben wel degelijk iets verbloemd.

De strekking is dat Heitinga niet meer uit deze ploeg krijgt dan Schreuder. Daar kan Heitinga niks aan doen, hij is een beginnend trainer en in al zijn naïviteit ingestapt en voor de leeuwen gegooid.
Jij gooit het nu op de selectie. Schreuder had dezelfde selectie. Zijn positie was echter onhoudbaar.

Ik begrijp dat het erg moeilijk te verkroppen is om je club zo te zien afglijden. En jammer dat je direct weer persoonlijk wordt i.p.v. eens met een inhoudelijk sterk verhaal te komen.
Ik zal je daarom alvast vertellen wat er gaat gebeuren;
Ajax wordt op deze manier nog 3e of zelfs 4e. Heitinga moet vertrekken en stapt terug naar Jong Ajax.
We kunnen hier nog pagina's over doorgaan, maar dat is zinloos want we gaan er niet uit komen. Jij gaat het niet met ons eens zijn, maar je gaat ook geen gelijk krijgen. Laten we dat maar gewoon rusten. ;)

Je doet precies wat de vrees vooraf was. Heitinga beoordelen op basis van wat hij als crisistrainer met een zootje ongeregeld presteert. Iets wat precies nul zegt over zijn kwaliteiten wanneer hij een goede kans met een goede selectie had gekregen.
Hij heeft de fouten van Schreuder niet gemaakt. De enige echte fout die hij heeft gemaakt is toegeven om de plek over te nemen. Initieel wilde hij niet, daarna hooguit assistent en nu heeft hij zich toch laten verleiden om alvast in te stappen. Daar waar hij zelf vond dat hij nog langer nodig had om zo'n klus echt aan te pakken.
Als Heitinga slim is stapt hij zelf terug en houdt het daarmee simpel. Ga je maar weer in de luwte ontwikkelen en laat iemand anders de klappen opvangen van het moeizame traject wat de opbouw van komend seizoen moet worden.
Gezien de bestuurlijke malaise en karige opbouw naar het komend seizoen vrees ik dat de trainer van volgend seizoen het in de ogen van velen toch niet goed kan doen, het wordt een vrij ondankbare taak. Want in dit tempo gaat die selectie natuurlijk nooit op tijd in orde zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:11:
[...]

Je hebt gelijk, dat was een fout. Één fout maakt meteen dat je er 100% niets van kan. Zo zijn al vele spelers afgefikt.
Je stelde dat hij goed stond te verdedigen. Dat was dus niet zo.

We worden het inderdaad niet eens, en dat is prima.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:51
toolkist schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:26:
[...]

"Op aanraden van VAR Danny Makkelie keurde arbiter Richard Martens de goal af."

Dan snap je het als KNVB toch ook niet?
Makkelie hoort niet achter de schermen, net als Nijhuis en consorten.
Die laat je lekker op het veld aanklooien, en stel wat VAR scheidsrechters aan die alleen dat doen, VAR zijn.
Je laat een scheids toch ook niet ineens een wedstrijd grensrechter spelen zodat ie de wedstrijd een keer van die kant beleeft?
Makkelie floot zaterdag Cambuur Emmen, lijkt mij logisch dat ie zondag dan geen wedstrijd floot en dan kan je hem prima als VAR gebruiken.

Mbt een scheids laten vlaggen dat is idd veranderd sinds ze vaste scheidsrechters en assistenten hebben. Vroeger rouleerde dat nog wel eens

[ Voor 9% gewijzigd door Togi op 04-04-2023 13:10 ]

• Vos

Vos

AFCA

@Verwijderd Puur interesse, kijk jij alle Ajax wedstrijden?

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:27:
@Verwijderd Puur interesse, kijk jij alle Ajax wedstrijden?
Jazeker. Ik kijk bijna alle Eredivisie wedstrijden, danwel de (uitgebreide) samenvattingen.

Ondertussen voelt Johnny nattigheid: https://www.telegraaf.nl/...gt-duidelijkheid-bij-ajax

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:31:
[...]

Jazeker. Ik kijk bijna alle Eredivisie wedstrijden, danwel de (uitgebreide) samenvattingen.

Ondertussen voelt Johnny nattigheid: https://www.telegraaf.nl/...gt-duidelijkheid-bij-ajax
Respect dat je alles kijkt. :D

Wat voor nattigheid voelt hij dan? Of wil hij het beste voor de club? Hij zegt wat iedere Ajacied al het hele jaar roept. En ik snap hem dat hij niet wil aanblijven als dit zo'n rommeltje blijft.

Verwijderd

Vos schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:33:
[...]

Respect dat je alles kijkt. :D

Wat voor nattigheid voelt hij dan? Of wil hij het beste voor de club? Hij zegt wat iedere Ajacied al het hele jaar roept. En ik snap hem dat hij niet wil aanblijven als dit zo'n rommeltje blijft.
Verkeerde woordkeuze. Hij zal ongetwijfeld het beste willen voor de club, maar ook voor zichzelf. Hij solliciteert openlijk om hoofdtrainer te blijven. Ik denk persoonlijk dat dat te vroeg is.
Het rommeltje in de top kan hij niets aan doen.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:28:
[...]

Je stelde dat hij goed stond te verdedigen. Dat was dus niet zo.

We worden het inderdaad niet eens, en dat is prima.
Dat was dus wel zo, er is in het leven zoveel meer tussen foutloos en niet goed. Gelukkig maar, dat zou zo zwart/wit zijn, bijna binair. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:51:
Verkeerde woordkeuze. Hij zal ongetwijfeld het beste willen voor de club, maar ook voor zichzelf. Hij solliciteert openlijk om hoofdtrainer te blijven. Ik denk persoonlijk dat dat te vroeg is.
Het rommeltje in de top kan hij niets aan doen.
Heitinga wil graag duidelijkheid. Of hij het nu wel of niet wordt, maakt een keuze is zijn insteek. Dat snap ik heel goed want het is vrij irritant als het zo chaotisch gaat en je niet eens weet of je moet gaan bouwen of overleven.
Zoals ik al zei denk ik ook dat het beter is als hij gewoon weer dat stapje terug doet en het stokje nog even aan een ander laat. Dat is voor hem beter, ongeacht hoe ver hij later nog gaat komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Even mijn altijd vlekkeloze voorspelling:

Spakenburg krijgt gewoon eenvoudig klop. Allemaal hype nu, voor niets. PSV walst er overheen en stopt bij 4 of 5-0 met aanvallen.

Feyenoord-Ajax gaat denk ik naar Ajax. Er is 1 of andere rare vibe ontstaan na de laatste klassieker alsof het makkelijk zou worden voor Feyenoord. Ja, de 2-3 was verdiend, maar 1 minuut ervoor had het gewoon 3-2 kunnen zijn en hadden we nu een heel ander verhaal gehad. 0-2 woensdag.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
PWM schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:36:
Feyenoord-Ajax gaat denk ik naar Ajax. Er is 1 of andere rare vibe ontstaan na de laatste klassieker alsof het makkelijk zou worden voor Feyenoord. Ja, de 2-3 was verdiend, maar 1 minuut ervoor had het gewoon 3-2 kunnen zijn en hadden we nu een heel ander verhaal gehad. 0-2 woensdag.
Persoonlijk (en iedereen om mij heen) heb ik die vibe absoluut niet hoor. Ja het gevoel dat het onverwachts dit jaar weer lukt is een super gevoel vooral omdat er zo bizar veel belangrijke spelers weg zijn gegaan aan het begin van het seizoen en natuurlijk het enorme verschil aan budget met vooral Ajax om spelers te halen. Er was echt niemand (behalve Jan Boskamp natuurlijk ;-)) die dit nog verwacht had.

PS
Ik baal eigenlijk dat die beker wedstrijd en de Europese wedstrijden er nog zijn want ondanks dat het landkampioenschap zo dichtbij is kan er van alles nog mis gaan. De angst blijft ergens hangen ;-)

• Vos

Vos

AFCA

Spakenburg krijgt gewoon eenvoudig klop. Allemaal hype nu, voor niets. PSV walst er overheen en stopt bij 4 of 5-0 met aanvallen.

Altijd dat indekken :p Je bent gewoon favoriet, klaar :)

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 14:36

Ik verwacht een gebrand Ajax want de beker is het enige tastbare wat ze nog kunnen halen. Maar uiteindelijk denk ik dat Feyenoord hem over de streep gaat trekken. In 90 minuten dan wel de verlenging.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 20:17

Ik denk dat Ajax blij mag zijn als het niet ook 4-0 of 5-0 wordt, met hoe prima het loopt bij Feyenoord en hoe geknakt Ajax een beetje naar het einde van de competitie sjokt.

• Napo
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat Ajax blij mag zijn als het niet ook 4-0 of 5-0 wordt, met hoe prima het loopt bij Feyenoord en hoe geknakt Ajax een beetje naar het einde van de competitie sjokt.
2 wedstrijden geleden heeft Ajax 2-3 gespeeld tegen Feyenoord. Waarom zouden ze nu blij zijn om met 4-0/5-0 te verliezen?

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 20:17
Napo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:53:
[...]

2 wedstrijden geleden heeft Ajax 2-3 gespeeld tegen Feyenoord. Waarom zouden ze nu blij zijn om met 4-0/5-0 te verliezen?
Omdat het voetbal eerder achteruit dan vooruit of hetzelfde blijft. En dat zeg ik als iemand die voor Ajax is, maar ook met een (in mijn optiek) redelijk neutraal beeld naar andere clubs kan kijken. Daarnaast is deze wedstrijd in de Kuip vs een thuiswedstrijd in de Arena met supporters die je ondersteunen.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Rendiertje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:19:
[...]
Ik verwacht een gebrand Ajax
En waar moet dat vuur opeens vandaan komen?
Ik ga met @Vos mee, dit wordt een overwinning voor Feyenoord. Geen makkelijke, maar dat doet er niet toe.

• toolkist
  • Niet online

Nah Feyenoord pakt dit jaar de dubbel.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:13
toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:24:
[...]

Nah Feyenoord pakt dit jaar de dubbel.
Treble!!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Oke oke, de JC schaal mogen jullie in augustus ook wel hebben.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben wel benieuwd naar vanavond. Ik sluit een stunt niet uit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:26:
ik verwacht ook wel dat PSV wint :+

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hahaha, gewoon met een trekker langs het veld. Mooi man _O-

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:59

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik hoop het :p gelukkig teun de boer als commentator en genoeg mensen op de daken. Misschien komt sinterklaas vroeg voor ze dit jaar.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sfeertje hoor oOo

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

Is er een stream ergens van Spakenburg-PSV...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:55

Pierre

Van nature lui!

Is dit de finale :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Fiber schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:59:
Is er een stream ergens van Spakenburg-PSV...?
Op Fox

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Fiber schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:59:
Is er een stream ergens van Spakenburg=PSV...?
ook op FOX te zien naast espn.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen VAR zeker?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grappig om het vuurwerk thuis te horen :p

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Volgens mij niet in de beker.

• Player1S
  • Laatst online: 09:05

Player1S

Probably out in the dark

Ik verwacht of na 10 minuten de wedstrijd al weer af te zetten of verrast te worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Staat een mobiele VAR wagen bij het veld.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:58
Wat gebeurd hier allemaal

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Tijdrekken vóór de wedstrijd, een unicum?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Denk dat de Knvb hier niet happy van wordt

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-11 21:34
Geweldig dit

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:58
Ik spring voor blauw, jij springt voor blauw, wij springen allemaal voor blauw blauw blauw

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja de VAR is geïnstalleerd voor deze wedstrijd, UHD kanaal is dan nog niet beschikbaar in Spakenburg.

_O- een hele happening daar wel mooi om te zien :D

Tweakers Discord

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat een amateurisme zeg, man man man.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Player1S
  • Laatst online: 09:05

Player1S

Probably out in the dark

carpebios schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:03:
Wat een amateurisme zeg, man man man.
het is dan ook een amateur club he :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zullen we gaan beginnen aan de wedstrijd? Staan ze nog van alles op dat veld te doen ondertussen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 268 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023