Wie zegt dan dat hij er geen rekening me houdt dat het wel zou kunnen gebeuren? Ik zie je met name aannames doen richting een vooringenomen conclusie.ST10©DE schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:40:
Ik denk, en vind, dat een coach rekening moet houden met alle mogelijke scenario’s. Dus ook met penalty’s, zeker omdat het best een reële kans is. Je hoeft er niet zo maniakaal als van Gaal rekening mee te houden, maar je moet er zeker rekening mee houden.
Zelfs als je vol op risico speelt, kan het nog steeds 0-0 worden. Of Ajax staat met 1 doelpunt verschil achter en gaan vol op de aanval spelen en maken in de laatste momenten gelijk. Of…..
Gewoon de onervarenheid van Heitinga.
Sterker nog, hij geeft zelf aan wat het scenario is als het wel voor komt. Namelijk gewoon laten nemen door de beste spelers.
Hij heeft er inderdaad niet specifiek op getraind, dus in die zin is er geen rekening mee gehouden. Is dat onervaren of gewoon een keuze? Ik vraag mij sterk af of je een proefvoetballer daadwerkelijk beter strafschoppen laat nemen door het alleen in de week ervoor nog even een paar keer extra te doen.
Sterker nog, ik zou het beschamend vinden wanneer je als profvoetballer extra training voorafgaand aan de wedstrijd nodig hebt om die strafschop er in te krijgen.
Er zijn ook een hoop trainers die van mening zijn dat extra aandacht leggen op de strafschoppen juist zorgt voor een hogere druk en daarom averechts kan werken. Wie zal het zeggen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:strip_exif()/f/image/zpTDwhdxDpqHPZSHPHP0mhaY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ck3iUZDk1vUyxq4ClsAQHQfC.jpg?f=fotoalbum_large)