Deze ga ik even opslaan.PolarBear schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:47:
[...]
Transfermarkt is nog geeneens gesloten. Ajax is nog bezig met versterkingen en heeft nog maar weinig kunnen spelen met de nieuwe verdediging.
Laat ik eens een andere voorspelling doen, Ajax 1, Feyenoord 2, PSV 3. PSV heeft de JC schaal gewonnen, gaat waarschijnlijk ook nog wel een ronde verder voor de CL en heeft een vrij eenvoudig speelschema in augustus in de Eredivisie, Emmen, Go Ahead, Volendam, Excelsior. Waarschijnlijk staat begin september PSV eerste, Ajax een of twee potjes met verliespunten, hosanna in Eindhoven. En daarna stort het in en blijkt van Nistelrooij nog niet de ervaring te hebben om een terugval te managen, Ajax haalt PSV de tweede seizoenshelft in en in het kielzog doet Arne Slot hetzelfde die van zijn elftal een waar team heeft gemaakt.
TIP: Zoek eens het filmpje van hem "Debut Cillissen bij NEC". Dan snap je waarom hij terug gaat naar NEC. Zelden zo'n blije (eigenlijk daarna nooit meer) gast gezien.DeKever schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:33:
[...]
Ik zit er niet zo in, dusbik vraag het gewoon: waarom is Cilessen uitgekomen bij, met álle respect, NEC? .
Hij is gewoon NEC dus ik snap het heel goed van hem en laten we eerlijk zijn, de laatste jaren is hij niet meer de keeper die hij een tijdje bij Ajax was.
Hij schijnt heel eenzaam te zijn in Spanje. Al zijn familie woont rond Nijmegen / Groesbeek dus ik begrijp hem goed. Tevens is het zo dat hij vrijwel zeker is van een basisplaats, niet gek met het WK op komst.
De selectie van PSV lijkt in orde. Het is voor mij onduidelijk hoe Madueke, Gakpo en Luuk de Jong samen gaan spelen. Kwaliteit lijkt het probleem niet.
De grote vraag is hoe Van Nistelrooij het gaat doen als coach. Is hij sterk genoeg als leider? Heeft hij verstand van taktiek? Het is een aimabele man met veel voetbalervaring, maar het blijft een gok.
De grote vraag is hoe Van Nistelrooij het gaat doen als coach. Is hij sterk genoeg als leider? Heeft hij verstand van taktiek? Het is een aimabele man met veel voetbalervaring, maar het blijft een gok.
Ik ben geen fan van de eerste en de derde maar ik schat ze allebei echt wel hoger in. kijk alleen maar naar het budget wat deze clubs te besteden hebben en wat er gekocht is (en gaat worden)PolarBear schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:47:
[...]
Laat ik eens een andere voorspelling doen, Ajax 1, Feyenoord 2, PSV 3. .
Ajax en PSV gaan de titel uitvechten en Feyenoord gaat derde worden. Anders dan jij denk ik dat het kwartje deze keer richting PSV gaat vallen. Zeker als na de een tijd Madueke er weer bij is.
DeKever schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:42:
De selectie van PSV lijkt in orde. Het is voor mij onduidelijk hoe Madueke, Gakpo en Luuk de Jong samen gaan spelen. Kwaliteit lijkt het probleem niet.
Madueke ligt er voor de rest van het jaar uit, dus daar hoeft niemand nog rekening mee te houdenPolarBear schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:57:
...hetzelfde voor Madueke....
De verdediging van PSV is niemand kwijt aan transfers, maar wel door een lange blessure (Boscagli). Die bleek toch best vaak belangrijk te zijn voor PSV. Ik snap dan ook totaal niet dat er niet gewoon een fatsoenlijke (=bewezen) verdediger is gehaald.
Fans van Ajax hebben het wel over hun brakke verdediging nu, maar die van PSV is minstens zo slecht.
Vooralsnog moet PSV het vooral hebben van gewoon vaak scoren, minimaal 1x meer dan de tegenstander. Gelukkig lijken ze daar nu wel wat wapens voor te hebben.
Gakpo weg in een transfer zou vervelend zijn, maar niet zo erg als Sangaré, die is in mijn ogen belangrijker voor het team dan Gakpo.
Begroting is maar een deel van het verhaal, de kosten zijn niet hetzelfde en waarschinlijk ook niet het vermogen (waar je transfers van doet).evleerdam schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:08:
Als de titel te koop zou zijn, dan maakt Ajax de meeste kans. Hieronder de begrotingen van de clubs voor komend seizoen.
https://www.fcupdate.nl/v...-psv-onzekerheid-vitesse/
Wat mij nog het meeste opvalt is dat Feyenoord zo dicht bij PSV zit. Voor mijn gevoel heeft PSV veel meer slagkracht op de transfermarkt.
Alle begrotingen*
1. Ajax: 160 miljoen
2. PSV: 85 miljoen
3. Feyenoord: 80 miljoen
4. AZ: 32 miljoen
5. FC Twente: 30 miljoen
6. FC Utrecht & FC Groningen: 25 miljoen
8. sc Heerenveen: 18 miljoen
9. Sparta Rotterdam: 13 miljoen
10. NEC: 12,5 miljoen
11. Fortuna Sittard: 11 miljoen
12. Go Ahead Eagles: 10 miljoen
13. FC Volendam: 9,5 miljoen
14. FC Emmen: 9,3 miljoen
15. SC Cambuur: 9 miljoen
16. RKC Waalwijk: 8,4 miljoen
17. Excelsior: 7,5 miljoen
*De begroting van Vitesse is nog niet bekend.
Als voorbeeld, misschien is Feyenoord wel zn halve begroting kwijt aan rentebetalingen en blijft er ondanks een bijna gelijke begroting toch minder over voor voetbal. PSV zal ook nog een forse stap maken als ze zich voor CL plaatsen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die een jaar lang bij Liverpool de 4de keeper was waarbij helemaal nooit speelde en daardoor nu meer een body builder dan keeper is?ST10©DE schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:37:
Is die Karius niet iets voor Ajax? Redelijke keeper, is contactvrij.

Hij heeft zoveel in de sportschool gezeten dat ik ten zeerste betwijfel of er nog genoeg lenigheid in zit en of hij nog wel wil voetbalen. De before/after foto's laten goed zien hoe zijn lichaam veranderd is.
[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 04-08-2022 14:59 ]
Niveau gaat ook over op welk niveau (!) je speelt en dan speelt Ajax de laatste jaren iets meer dan een bijrol in de CL. We trekken daar blijkbaar andere conclusies uitTristan Wins schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Tevens @ephymerous Waar staat dat ik vind dat Ajax of andere Nederlandse clubs niet thuishoren in de CL of EL? Zo kan ik ook mijn punt maken, lezen wat er niet staat en vervolgens witte voetjes gaan halen. Ik had het sec over niveau.
By the way @ephymerous , ik zie mijzelf niet als een trol heb wel dikwijls een afwijkende mening dat wordt snel gezien als trolling. Excusez moi.
Dat denk ik ook. Met Schreuder heeft Ajax een trainer die als hoofdtrainer nauwelijks iets heeft laten zien. Behalve dan dat hij contracten niet uitdient. De verdediging is zwaar ondermaats en de vedetten worden te oud en het is blijkbaar lastig die te laten banken. Afijn, ik hoop dat ik ongelijk hebMartinusz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Ik als Ajax fan denk dat PSV kampioen wordt, PSV lijkt duidelijk versterkt met vorig jaar, bij Ajax achterin niet stabiel, gaat punten kosten denk ik.
Dat betwijfel ik. Timber is wat mij betreft het enige zekerheidje. Blind is inmiddels te traag. Wijndal en Bassey moeten nog maar laten zien dat ze het niveau aankunnen. Stekelenburg en Pasveer zijn op leeftijd en blessuregevoelig. Rensch, Klaiber, Schuurs en Gorter hebben aangetoond niet over het gewenste niveau te beschikken.ElPaco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:16:
Fans van Ajax hebben het wel over hun brakke verdediging nu, maar die van PSV is minstens zo slecht.
[ Voor 45% gewijzigd door ephymerous op 04-08-2022 15:23 ]
XXXVI
Dingen in perspectief zetten is wellicht goed.ephymerous schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Niveau gaat ook over op welk niveau (!) je speelt en dan speelt Ajax de laatste jaren iets meer dan een bijrol in de CL. We trekken daar blijkbaar andere conclusies uit
Ajax in het seizoen 2012-2013:
Dortmund - Ajax 1-0
Ajax - Real Madrid 1-4
Ajax - Manchestery City 3-1
Manchester City - Ajax 2-2
Ajax - Dortmund 1-4
Real Madrid - Ajax 4-1
Seizoen erop (2013-2014)
Barcelona - Ajax 4-0
Ajax - Milan 1-1
Celtic - Ajax 2-1
Ajax - Celtic 1-0
Ajax - Barcelona 2-1
Milan - Ajax 0-0
Seizoen erop (2014-2015)
Ajax - Paris SG 1-1
APOEL Nicosia - Ajax 1-1
Barcelona - Ajax 3-1
Ajax - Barcelona 0-2
Paris SG - Ajax 3-1
Ajax - APOEL Nicosia 4-0
Jaar erop uitgeschakeld door Rapid Wien in de CL 3e ronde kwalificatie.
Vergelijk dat even met de laatste jaren en de conclusie is snel getrokken dat Ajax geen vulmiddel in de CL meer is. Leuk dat iedereen die ambities erbij haalt maar wellicht zouden andere NL clubs dat ook eens moeten doen. Aim for the stars, land on the moon, ipv aim for the moon and land in Djneprpropetrovsk in de EL-2e voorronde.
Vandaar benoemde ik al dat vooral de laatste seizoen relevant zijn. Na de beleidsveranderingTyphone schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:36:
Vergelijk dat even met de laatste jaren en de conclusie is snel getrokken dat Ajax geen vulmiddel in de CL meer is. Leuk dat iedereen die ambities erbij haalt maar wellicht zouden andere NL clubs dat ook eens moeten doen. Aim for the stars, land on the moon, ipv aim for the moon and land in Djneprpropetrovsk in de EL-2e voorronde.
XXXVI
Ik zie in de poll dat er 5 mensen NEC als winnaar hebben uitgeroepen.
Om even met de woorden van mevrouw Kaag te spreken: "Wie zijn deze mensen??"
Of was het een kwestie van dikke vingers en wilden ze eigenlijk PSV aantikken?
Of was het een kwestie van dikke vingers en wilden ze eigenlijk PSV aantikken?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit gaat in essentie toch op voor elke keuze die iemand maakt in dit soort polls?Superkiwi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:53:
Ik zie in de poll dat er 5 mensen NEC als winnaar hebben uitgeroepen.
Klopt, maar van sommige keuzes weten we wel wie er verantwoordelijk voor is,Napo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Dit gaat in essentie toch op voor elke keuze die iemand maakt in dit soort polls?
zoals Harribo -> FC Groningen, Vos -> FC Emmen
5 Stemmen voor NEC vond ik uiterst opvallend en onverwacht, vandaar.
Wat dat betreft word ik ook zo moe van sommige van m'n mede fans (en m'n club).ElPaco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:16:
[...]
[...]
Madueke ligt er voor de rest van het jaar uit, dus daar hoeft niemand nog rekening mee te houden
De verdediging van PSV is niemand kwijt aan transfers, maar wel door een lange blessure (Boscagli). Die bleek toch best vaak belangrijk te zijn voor PSV. Ik snap dan ook totaal niet dat er niet gewoon een fatsoenlijke (=bewezen) verdediger is gehaald.
Vooralsnog moet PSV het vooral hebben van gewoon vaak scoren, minimaal 1x meer dan de tegenstander. Gelukkig lijken ze daar nu wel wat wapens voor te hebben.
Gakpo weg in een transfer zou vervelend zijn, maar niet zo erg als Sangaré, die is in mijn ogen belangrijker voor het team dan Gakpo.
Het jaar is klassiek gestart. Twijfels over bepaalde posities, discussie over rangorde, lijken er nog niet echt klaar voor, vergooien de fruitschaal en iedereen denkt dat de primaire concurrent nu toch echt verder is en het gaat winnen dit keer.
Elk jaar begint het zo en elk jaar zegt het weer niets over het verdere behalen van prijzen. Ik ga het lekker afwachten., er valt gewoon nog niets te voorspellen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je ziet wel dat het voetbal daar leeft.. wordt AZ ook uitgezonden straks?
Jazeker! Op Veronica.HollowGamer schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:05:
Derde club van Belgrado, meeste zullen wel bij Rode Ster of Partizan zittenHollowGamer schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:05:
Ze spelen overigens nu in het stadion van Partizan maar dat is niet hun thuisbasis.
[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 04-08-2022 20:16 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Klein clubje, trekken over het algemeen niet al te veel supporters:
https://www.twenteinsite....r-eigenlijk-niet-toe.html
https://www.twenteinsite....r-eigenlijk-niet-toe.html
Twente op fijne voorsprong, top.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Poh, netjes uitgespeeld 
Kat in het bakkie deze pot.
0-3 is lekkere.
⏩ PVOutput☀️
Lekker hoor! Twente alvast door en natuurlijk de coëfficiëntenSuperkiwi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:42:
Poh, netjes uitgespeeld
Alleen tegen fiorentina word het wel erg lastig. Zou het stunt vinden als mijn cluppie daar voorbij ziet te komenkrissie100 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:43:
[...]
Lekker hoor! Twente alvast door en natuurlijk de coëfficiënten
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Weer lekker coëfficiënten pakken
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik zie voor Twente eerlijk gezegd geen problemen tegen Fiorentina, vind Twente een erg goede indruk maken en natuurlijk al aardig ingespeeld sinds vorig jaar.Player1S schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:51:
[...]
Alleen tegen fiorentina word het wel erg lastig. Zou het stunt vinden als mijn cluppie daar voorbij ziet te komen
Ligt het aan mij of loopt het beeld bij Dundee-AZ niet helemaal vloeiend?
Schotse kwaliteitSuperkiwi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:11:
Ligt het aan mij of loopt het beeld bij Dundee-AZ niet helemaal vloeiend?
Deze ronde zullen ze wel door komen maar Fiorentina is echt wel een maatje groter dan Twente, met bijvoorbeeld Jovic en Ikone:krissie100 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:06:
[...]
Ik zie voor Twente eerlijk gezegd geen problemen tegen Fiorentina, vind Twente een erg goede indruk maken en natuurlijk al aardig ingespeeld sinds vorig jaar.
https://www.transfermarkt...enz/startseite/verein/430
Ondanks dat Twente goed bezig is zal dat echt niet zo makkelijk worden.
Tis maar een gevoel, hopelijk komt het uitdutchgio schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:15:
[...]
Deze ronde zullen ze wel door komen maar Fiorentina is echt wel een maatje groter dan Twente, met bijvoorbeeld Jovic en Ikone:
https://www.transfermarkt...enz/startseite/verein/430
Ondanks dat Twente goed bezig is zal dat echt niet zo makkelijk worden.
Mensen die klagen om de beeldkwaliteit van viaplay moeten even kijken naar DUN-AZ… zelfs op een 42” full HD is het niet om aan te gluren.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zit AZ te kijken wat wederom niet om aan te gluren is, hoe speelt Twente tweede helft?
Het lijkt wel of de cameraman niet goed weet hoe ie de focus juist moet krijgen.PatrickC schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:19:
Mensen die klagen om de beeldkwaliteit van viaplay moeten even kijken naar DUN-AZ… zelfs op een 42” full HD is het niet om aan te gluren.
Net als AZ trouwens.
Als ze bij Twente pot inzoomen op een speler bij een ingooi voor de ledboarding schokt het beeld enorm
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
PSV had vorig jaar een "overperformance" als je kijkt naar statistiek zoals de xpgoals (beetje zoals Feyenoord in jaar dat ze kampioen werden). Ajax daarentegen had vorig jaar juist een underperformance op basis van zelfde statistiek. Dus in feite is het gat dat psv moet overbruggen om kampioen te worden veel groter dan wordt aangenomen op basis van eindstand vorig jaar.Martinusz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:52:
[...]
Vorig jaar vond ik PSV minder sterk eruit zien dan nu, hoeveel punten eindigden ze achter Ajax 4?
Ik zie geen reden waarom PSV veel meer punten zou gaan verliezen, zeker niet met een betere keeper, volgens mij intacte verdediging en versterking in Luuk de Jong voorin + Gakpo, Madueke etc.
Maar goed, het is allemaal nog koffiedik kijken natuurlijk, maar het zal elkaar niet veel ontlopen denk ik.
Euh dat is niet de bedoeling.
Geweldige goal dat wel..
Geweldige goal dat wel..
⏩ PVOutput☀️
AZ moet zich kapot schamen. Wat spelen die slecht. Dundee is nou niet bepaald goed.
AZ speelt niet verkeerd, maar staat nu toch met 1-0 achter...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het is echt triest, mij part allemaal aan te rekenen aan de trainer, heb veel te veel van dit soort wedstrijden gezien laatste jaar.Agent47 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:20:
AZ moet zich kapot schamen. Wat spelen die slecht. Dundee is nou niet bepaald goed.
Dundee staat ook niet verkeerd imo. Proberen telkens op te bouwen en spelen wat voorzichtig. AZ komt er niet echt doorheen.
⏩ PVOutput☀️
Beide teams zetten er redelijk hoog druk op en dat komt het spel niet ten goede; beiden lijken geen ster te zijn in het maken van snelle beslissingen.
Jammer van de 1-0, wel fraai binnengekruld.
Jammer van de 1-0, wel fraai binnengekruld.
Daarnaast is het wisselbeleid ook dramatisch.
De Wit speelt beroerd, haal die er uit. Hatzidiakos heeft geel, zet er een échte rechtsback neer, Witry. Cmon.
De Wit speelt beroerd, haal die er uit. Hatzidiakos heeft geel, zet er een échte rechtsback neer, Witry. Cmon.
AZ gaat met de buitenspelers ook naar binnen. Zo ga je de drukte in. Ze creëren niks.
Ik vind dat AZ met name voorin wat kwaliteit tekort komt. Zeker in de eerste helft wisten ze er best goed doorheen te voetballen maar voorin werden telkens verkeerde keuzes gemaakt.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik schat Twente op dit moment nog hoger in dan AZ
Oh zeker weten, geen twijfel daarover. Meer ingespeeld scheelt al een hoop.Agent47 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:27:
Ik schat Twente op dit moment nog hoger in dan AZ
Zoo dan. Die jongen van Dundee was maar een beetje te laat
Wow, die zag ik al de kruising invliegen
En Ajax had een over performance als het aankomt op expected goals conceded, het levelt elkaar redelijk uit.Exo81 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:56:
[...]
PSV had vorig jaar een "overperformance" als je kijkt naar statistiek zoals de xpgoals (beetje zoals Feyenoord in jaar dat ze kampioen werden). Ajax daarentegen had vorig jaar juist een underperformance op basis van zelfde statistiek. Dus in feite is het gat dat psv moet overbruggen om kampioen te worden veel groter dan wordt aangenomen op basis van eindstand vorig jaar.
PSV 42 tegen, 38 expected
Ajax 19 tegen, 29 expected
Bron
Bij xG had PSV +10 en Ajax +2,dus zoals ik zei, kan je behoorlijk tegen elkaar wegstrepen.
Ja, maar er staat niks over expected bal over de zijlijn of expected onterechte gele kaarten of expected blessures...ElPaco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:43:
[...]
En Ajax had een over performance als het aankomt op expected goals conceded, het levelt elkaar redelijk uit.
Bron
Bij xG had PSV +10 en Ajax +2,dus zoals ik zei, kan je behoorlijk tegen elkaar wegstrepen.
Denk dat het een lang seizoen gaat worden voor AZ.
Ben bang dat we dit seizoen maar 3 clubs in de groepsfase gaan hebben.
Of az moet het snel aan het draaien krijgen
Ben bang dat we dit seizoen maar 3 clubs in de groepsfase gaan hebben.
Of az moet het snel aan het draaien krijgen
Op het gevaar af dat het een theoretische discussie wordt maar jouw cijfers moeten dan natuurlijk wel worden doorgerekend naar het verwachte puntentotaal in de eindstand. Anders heb je er natuurlijk niks aan. Gelukkig heeft databureau opta dat gedaan (waarbij ze niet alleen xp goals hebben bekeken) en die kwamen tot het volgende:ElPaco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:43:
[...]
En Ajax had een over performance als het aankomt op expected goals conceded, het levelt elkaar redelijk uit.
Bron
Ajax 83 behaald, verwacht: 81,1
PSV 81 behaald, verwacht: 68
Feyenoord 71 behaald, verwacht 69,9
Nu is het zo dat het daadwerkelijk behaalde aantal punten in de loop der tijd zich uitmiddelt met de verwachte aantal punten. Goed voorbeeld is Feyenoord in hun kampioensjaar: hun overperformance was toen behoorlijk groot en het jaar erna zakte het helemaal in elkaar.
Dus PSV moet in mijn ogen dit jaar nog beter voor de dag komen dan vorig jaar om kans te maken op kampioenschap. Ben erg benieuwd of ze dat gaat lukken.
[ Voor 6% gewijzigd door Exo81 op 05-08-2022 08:22 ]
Overmars blijft toch een man met een Ajax hart.. Hij wil(de) zelfs Blind naar Antwerp halen
Of Ajax minder goedExo81 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:20:
[...]
Dus PSV moet in mijn ogen dit jaar nog beter voor de dag komen dan vorig jaar om kans te maken op kampioenschap. Ben erg benieuwd of ze dat gaat lukken.
Volgens de voorspellingen van de ESPN kenners maakt Ajax het meeste kans op de titel:
Voor de volledige voorspellingen zie: Gynnad in "Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023"
- Ajax 7x
- PSV 3x
- Feyenoord 8x
- PSV 1x (Feyenoord in dat geval 2e)
- Twente 1x
Voor de volledige voorspellingen zie: Gynnad in "Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023"
[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 05-08-2022 16:03 ]
Het seizoen is nu éindelijk weer begonnen! 
Ik wil jullie allemaal veel plezier, geluk en weinig stressmomenten toewensen.
Geniet ervan en wees lief voor elkaar hier.

Ik wil jullie allemaal veel plezier, geluk en weinig stressmomenten toewensen.
Geniet ervan en wees lief voor elkaar hier.
⏩ PVOutput☀️
Heerlijk man dat het weer begint! Om 21.00 nog even doorschakelen richting Arsenal, benieuwd hoe die voor de dag komen nu het om de punten gaat!
Twente komt eraan!
Scheids begint alweer goed, in de 5m bewust tegen de keeper aan springen zonder ook maar voor de bal te gaan wordt beloond met een corner
Bij 'one to watch' hadden ze wel ff de namen toe kunnen voegen.Gynnad schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:02:
Volgens de voorspellingen van de ESPN kenners maakt Ajax het meeste kans op de titel:En Feyenoord lijkt volgens de voorspellingen wel zo goed als zeker van plek 3:
- Ajax 7x
- PSV 3x
Luuk de Jong lijkt zonder problemen topscorer te worden, andere kandidaten zijn (allemaal 1x genoemd) Til, Tadic en van Wolfswinkel.
- Feyenoord 8x
- PSV 1x (Feyenoord in dat geval 2e)
- Twente 1x
Perez - van Nistelrooijtoolkist schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:18:
[...]
Bij 'one to watch' hadden ze wel ff de namen toe kunnen voegen.
Kraaij Jr - Saibari (denk ik)
Verder kom ik niet

Zijn jullie nog wakker? Beetje saai, erg veel getikt, weinig kansen. Geloof nog niet echt op goal geschoten van beide kanten.
Prima zo. Goed voor m'n puntenHollowGamer schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:33:
Zijn jullie nog wakker? Beetje saai, erg veel getikt, weinig kansen. Geloof nog niet echt op goal geschoten van beide kanten.
Heerenveen - Sparta was nog niet veel, had beter het schakelprogramma KKD erop kunnen zetten zie ik al wel.
Twente komt eraan!
Op Instagram hebben ze daar de speler getagd, maar dat heb ik niet meegenomen in het screenshot ;-)toolkist schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:18:
[...]
Bij 'one to watch' hadden ze wel ff de namen toe kunnen voegen.
Dirk Kuyt kan straks weer lekker thuis op de bank voetbal kijken in dit tempo.
VOor mijn poule jammer dat Heerenveen niet wilt winnen. Maar wat is het toch genieten dat dat ADO lekker pak slaag krijgt
Heerenveen Sparta is traag als dikke stroop.
Niet hoe seizoens meestal beginnen met iedereen high op de adreline en minstens twee groffe overtredingen.
Niet hoe seizoens meestal beginnen met iedereen high op de adreline en minstens twee groffe overtredingen.
een treffende spreuk
Ik hoor dat de hand van Kuyt al merkbaar is.
Nadeel is dat hij na zijn ontslag weer gaat beginnen als analist
Nadeel is dat hij na zijn ontslag weer gaat beginnen als analist
Over een uurtje Fortuna - Ajax. Zin in! Bij Ajax is naast Bassey ook Alvarez geschorst.
/f/image/d2rZm8lUX68iC4BeeN5T1E4e.png?f=fotoalbum_large)
Pasveer voor Gorter waar ik eigenlijk verwachtte dat Gorter nog wel een kans zou krijgen, zeker tegen een club als Fortuna. Daarnaast Schuurs voor Blind en dat snap ik wel
. Opbouwend heb je Blind tegen Fortuna denk ik niet nodig en met Schuurs breng je meer lengte centraal achterin en het helpt misschien ook zijn transferwaarde nog wat omhoog.
edit: pfff, beter kijken, Blind dus voor de verdediging.
/f/image/d2rZm8lUX68iC4BeeN5T1E4e.png?f=fotoalbum_large)
Pasveer voor Gorter waar ik eigenlijk verwachtte dat Gorter nog wel een kans zou krijgen, zeker tegen een club als Fortuna. Daarnaast Schuurs voor Blind en dat snap ik wel
edit: pfff, beter kijken, Blind dus voor de verdediging.
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 06-08-2022 15:32 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Best logische opstelling. Als Kudus ga je je wel afvragen wat je nog meer moet doen voor een basisplaats.
XXXVI

⏩ PVOutput☀️
Vooral aanvallers blijven kopen 
Maar wat verwacht je? Een bejaarde keeper, een cv van Fortuna niveau en Rensch… daarvoor staat dan de uiterst trage Blind.
[ Voor 85% gewijzigd door ephymerous op 06-08-2022 16:42 ]
XXXVI
Bergwijn raakte de bal kwijt, de rest had niet eens nodig hoeven zijn.
Bergwijn staat dus op -1.
Bergwijn staat dus op -1.
[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 06-08-2022 16:40 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zo die aanvaller van Fortuna was langzaam
Nou, Schuurs en Blind sjokken terug na die corner. Op deze manier gast Fortuna nog veel meer gevaarlijke counters produceren.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Bergwijn wil liever op de bank zitten? Wat een balverlies.
Dat zag je verkeerd, dat was Blind in volle sprint.gws24 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:43:
Nou, Schuurs en Blind sjokken terug na die corner. Op deze manier gast Fortuna nog veel meer gevaarlijke counters produceren.
PSV is verdedigend ook waardeloos.Exocet schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:38:
[...]
Begin toch steeds meer PSV als favoriet te zien.
Ajax is echt verdedigend waardeloos.
Alsjeblieft stel Blind nooit meer op, zacht ei hoe ie die duels aangaat. Naast em staan en hij waait al weg.
Wel netjes van Tadic dat ie niet binnen de lijn gaat rollen.
Tijdrekken als je achter staat zou ook niet zo slim zijn.sNielz123 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:54:
Wel netjes van Tadic dat ie niet binnen de lijn gaat rollen.
Hoe durft die gast te klagen over z'n gele kaart? Lomp varken zoals ie inkomt
Als het zo doorgaat dan eindigd het niet met 11 tegen 11
Dit had al 2e geel moeten zijn
Dit had al 2e geel moeten zijn
[ Voor 23% gewijzigd door sNielz123 op 06-08-2022 17:01 ]
Lekker Seuntjes, dat was gewoon een tweede gele kaart.
Daar hoort Seuntjens gewoon z’n tweede geel te krijgen?
XXXVI
En nu heeft ie weer een grote mond en gaat ie zich aanstellen. Wat een jongen.
"Blessure" behandeling zonder dat er geel is gegeven-> je moet van het veld af toch?
Overtreding was ook te licht want als je dan fluit moet je rood geven
En dan moet je ook een tweede gele kaart durven geven.sNielz123 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:10:
Overtreding was ook te licht want als je dan fluit moet je rood geven
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023