"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wedstrijdfit niet, maar in de situatie van Groningen kunnen we het ons niet veroorloven iemand erbij te halen die niet op korte termijn inzetbaar is. Dus uit de tests van gisteren is in elk geval iets positiefs gekomen. Nu een week om aan te tonen dat hij mee kan.fps schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:28:
Jetro Willems gaat meetrainen bij FC Groningen. Ik heb geen idee wat ik daarvan moet vinden. Het is wel snel beter dan Maätta en Kalley, maar of het echt een versterking is, moet ik nog maar zien. Hij is natuurlijk niet direct wedstrijdfit.
Zal waarschijnlijk een half jaartje tekenen als het meevalt. Ergens wel mooi dat hij na afgelopen zomer bewust een tijdje afstand heeft genomen van het voetbal om te bedenken of het nog wel wat voor hem is en na een paar maanden besloten toch actief te willen blijven.
Van der Wiel heeft toch nog 89 wedstrijden bij PSG gespeeld, en in 2013 door L'Equipe in het elftal van het jaar gezet. Dus die heeft het zo slecht nog niet gedaan (en ongetwijfeld financieel ook niet).JanW schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:53:
Willems was dan ook een back van 't niveau Van der Wiel, Van Rhijn, Dijks. Een paar seizoenen hooguit op noemenswaardig niveau gepresteerd en daarna verdwenen. Al had Willems wel een keer een heerlijke goal voor Newcastle... Tegen Liverpool zelfs, al in de eerste minuut van 't filmpje https://youtu.be/D2yRPB4bMiw
Die andere twee waren idd brandhout.
Meetrainen. Nog niet meespelen.fps schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:28:
Jetro Willems gaat meetrainen bij FC Groningen. Ik heb geen idee wat ik daarvan moet vinden. Het is wel snel beter dan Maätta en Kalley, maar of het echt een versterking is, moet ik nog maar zien. Hij is natuurlijk niet direct wedstrijdfit.
Maar echt, hij is welkom. Niet dat ik hem geweldig vind, maar die twee die er nu staan , zijn drama
Klopt, maar ik hoop dat ze hem niet voor niets hebben gehaald en nog wat kan betekenen in de laatste wedstrijden van het seizoen. Het kan inderdaad al snel beter. Ervaring heeft hij in ieder geval al.Harribo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:18:
[...]
Meetrainen. Nog niet meespelen.
Maar echt, hij is welkom. Niet dat ik hem geweldig vind, maar die twee die er nu staan , zijn drama
[ Voor 5% gewijzigd door fps op 14-02-2023 18:44 ]
Dat hoop ik ook. Er schijnt gekeken te worden of hij fit genoeg is.fps schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:44:
[...]
Klopt, maar ik hoop dat ze hem niet voor niets hebben gehaald en nog wat kan betekenen in de laatste wedstrijden van het seizoen. Het kan inderdaad al snel beter. Ervaring heeft hij in ieder geval al.
Ik ben blij dat Fledderus weg is en er nu eindelijk naar spelers wordt gekeken die het niveau aan kunnen of dat vroeger bewezen hebben.
Zaterdag is do or die tegen Emmen
WK finale is ook niet niks.autje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:28:
[...]
Van der Wiel heeft toch nog 89 wedstrijden bij PSG gespeeld, en in 2013 door L'Equipe in het elftal van het jaar gezet. Dus die heeft het zo slecht nog niet gedaan (en ongetwijfeld financieel ook niet).
Die andere twee waren idd brandhout.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb een plekkie in vak MM geregeld. Twijfel of ik de Emmen sjaal mee kan nemenHarribo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:46:
[...]
Dat hoop ik ook. Er schijnt gekeken te worden of hij fit genoeg is.
Ik ben blij dat Fledderus weg is en er nu eindelijk naar spelers wordt gekeken die het niveau aan kunnen of dat vroeger bewezen hebben.
Zaterdag is do or die tegen Emmen
Ik zou het risico niet nemen, extreem agressief volk die GroningersVos schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:33:
[...]
Heb een plekkie in vak MM geregeld. Twijfel of ik de Emmen sjaal mee kan nemen
Mooi plekje.
MM=Emmen?Vos schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:33:
[...]
Heb een plekkie in vak MM geregeld. Twijfel of ik de Emmen sjaal mee kan nemen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Beter Higler dan alweer Makkelie, dan schieten hier de posts weer door het plafondAgent47 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:13:
Hoe kunnen ze Higler nou op Feyenoord - AZ zetten. Ongelofelijk.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Was het vorig seizoen niet zo dat Feyenoord alleen maar penalties tegen kreeg van Higler? Inclusief terug gedraaide penalties en enkele controversiële penalties, waaronder 2 hoogste dubieuze juist tegen AZ? Meen me te herinneren dat 50 procent van de penalties die Higler vorig seizoen gaf voor de tegenstander van Feyenoord warenOuterspace schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
[...]
Beter Higler dan alweer Makkelie, dan schieten hier de posts weer door het plafond
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat heeft niets met Feyenoord te maken. Higler is by far de slechtste scheidsrechter van Nederland, gewoon pure incompetentie.ph4ge schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:41:
[...]
Was het vorig seizoen niet zo dat Feyenoord alleen maar penalties tegen kreeg van Higler? Inclusief terug gedraaide penalties en enkele controversiële penalties, waaronder 2 hoogste dubieuze juist tegen AZ? Meen me te herinneren dat 50 procent van de penalties die Higler vorig seizoen gaf voor de tegenstander van Feyenoord waren
Vergeten dat Guzubuyuk (of hoe je het ook schrijft) ook nog ergens rondwandelt?Terranova schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:45:
[...]
Dat heeft niets met Feyenoord te maken. Higler is by far de slechtste scheidsrechter van Nederland, gewoon pure incompetentie.
Dat is een jong ventje, amper ervaring. Kan je van Higler niet zeggen.SterqVerhael schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:20:
Higler nog slechter dan Sander van der Eijk? Dat kan bijna niet.
Totaal niet, Higler is ergerElPaco schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Vergeten dat Guzubuyuk (of hoe je het ook schrijft) ook nog ergens rondwandelt?
[ Voor 31% gewijzigd door Terranova op 15-02-2023 15:45 ]
Gözübüyük heeft z'n ego in de weg zitten, Higler is gewoon incapabel.ElPaco schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Vergeten dat Guzubuyuk (of hoe je het ook schrijft) ook nog ergens rondwandelt?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zero.
Of bij de grotere clubs krijgt het gewoon al snel een stuk meer aandacht van media en supporters.JanW schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:28:
Lijkt ook voornamelijk te gebeuren bij grotere wedstrijden. Higler en Gözübüyük fluiten ook veel goede wedstrijden, maar dat is dan SC Heerenveen tegen FC Volendam bijvoorbeeld. Zodra er meer druk op komt dan gaat 't bij hen wel eens mis.
Het helpt dan ook niet dat de VAR-regelgeving en toepassing nog steeds zo'n inconsistent gedrocht is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan moeten sommige van die scheidsrechters er ook niet bij lopen alsof ze god zijn.DeKever schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:28:
Jongens, kunnen we de scheidsrechters iets vriendelijker benaderen? Ze doen ook hun best. Misschien is het gewoon heel moeilijk.
Ik moet zeggen dat ik de meeste wel ok vind fluiten. Perfect kan je zoiets nooit doen.Pelox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:21:
Zijn er ook redelijke scheidsrechters dan?
En dat zeg ik als Groningen supporter waarbij er genoeg af gefloten wordt tegen Groningen vanwege onkunde.
Alleen...die Higler vind ik een van de weinige slechte scheidsrechters.
Hij heeft zijn sullige uitstraling dan ook niet mee
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 15-02-2023 18:19 ]
Het is nooit goed, wat ze ook doen.Terranova schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:05:
[...]
Dan moeten sommige van die scheidsrechters er ook niet bij lopen alsof ze god zijn.
Geen god zijn, geen sulletje, niet te snel kaarten geven, begrip hebben, de wedstrijd aanvoelen. Zijn er nog statements die ik gemist heb
Het zijn een set van verwachtingen die je niet kan waarmaken, Uiteindelijk start het ook deels met spelers en trainers die de scheidsrechter respecteren en beslissingen respecteren en niet bij veel fluitsignalen weer in de verdediging schieten dat de scheidsrechter het toch wel echt fout moet hebben gezien.
@napo Een scheids is een goede scheids als hij onzichtbaar was of iets in die trend?
Only fools are enslaved by time and space.
Scheidsrechters zoals Nijhuis die te veel met zichzelf bezig zijn en eigen spelregels hanteren, nee dat is nooit goed.
De volgende fluit als een boekhouder. Er is altijd wel wat te zeiken.Terranova schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:02:
[...]
Scheidsrechters zoals Nijhuis die te veel met zichzelf bezig zijn en eigen spelregels hanteren, nee dat is nooit goed.
Dat is aan de ene kant mooi, maar een beetje terughoudendheid in de kwalificaties is mijns inziens chique.
Ik bedoel dat ik Higler een slechte scheidsrechter vind. Hij neemt soms rare beslissingen vind ik. Dan helpt het niet dat hij ook nog een sullige uitstraling heeft. Maar dat staat daar los van.Napo schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:27:
[...]
Geen god zijn, geen sulletje, niet te snel kaarten geven, begrip hebben, de wedstrijd aanvoelen. Zijn er nog statements die ik gemist heb
Het zijn een set van verwachtingen die je niet kan waarmaken, Uiteindelijk start het ook deels met spelers en trainers die de scheidsrechter respecteren en beslissingen respecteren en niet bij veel fluitsignalen weer in de verdediging schieten dat de scheidsrechter het toch wel echt fout moet hebben gezien.
Soms fluit hij goed, soms slecht. Te grillig.
Als je als team goed voetbalt, hoef je je ook niet zo te ergeren aan een scheidsrechter. Kijk eerst naar jezelf als team.
Het is voetbal, de enige sport met een totaal gebrek aan respect voor de arbitrage.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat grijze gebied ga je, wellicht helaas, altijd wel behouden. Een klein duwtje wat wel of niet een overtreding is is heel erg lastig tegen te gaan. Dat er discussies zijn is niet per definitie een probleem, die discussie moet echter niet op het veld plaatsvinden door spelers of trainers. Achteraf behoud je zeker bij belangrijke beslissingen (strafschop, potentiele rode kaart, verkeerd gegeven corner waar toevallig een doelpunt uit valt) altijd.LoneRanger schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:24:
Ach hier wordt men het ook vaak al niet eens over beslissingen van een scheids dus hoe kun je dan foutloos fluiten? Je hoort vaak met vasthouden dat het maar even was en daarom geen overtreding, hoe lang is die marge dan? Idem met een duwtje, nee geen vrijetrap, was net te licht. Hoe kun je daar consequent in zijn zonder een wedstrijd dood te fluiten? Er zijn altijd grote discussie over belangrijke beslissingen omdat iedereen weer een andere norm/interpretatie heeft en geen situatie indentiek is. Tel daar bij op dat er vaak ook nog partijdig naar gekeken wordt.
De enige manier om het recht te trekken is iedere situatie direct langs een brede set aan vergelijkbare situaties te leggen en op basis daarvan te concluderen of het wel of geen overtreding behoort te zijn.
Niet helemaal, een onzichtbare scheids kan alsnog niet goed zijn. Een scheidsrechter moet de regels toepassen en als de spelers zich niet aan de regels houden moet de scheidsrechter zichtbaar zijn. Een scheidsrechter die veel ingrijpt is derhalve ook niet het probleem maar het zijn de spelers die niet conform de spelregels deelnemen aan het spel.@napo Een scheids is een goede scheids als hij onzichtbaar was of iets in die trend?
Daar zit ook wel enige frictie met "de wedstrijd aanvoelen", dat zou niet de taak van de scheidsrechter moeten zijn, die zou conform de regels en afgesproken uitvoeringskaders de wedstrijd moeten leiden
Je fluit op het hoogste niveau (Eredivisie). Als hij nog ervaring op moet doen kan dat ook bij de amateurs. Want dat is het niveau wat hij nu aantikt.Terranova schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Dat is een jong ventje, amper ervaring. Kan je van Higler niet zeggen.
Ongetwijfeld. Maar als het mijn club 3 punten kost en op het eind van de rit je die 3 punten nodig had dan is dat wel frustrerend. Los van het feit dat je zelf de punten moet pakken en je zo min mogelijk aan de scheidsrechter moet hebben natuurlijk.DeKever schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:28:
Jongens, kunnen we de scheidsrechters iets vriendelijker benaderen? Ze doen ook hun best. Misschien is het gewoon heel moeilijk.
Dieperink, vd Kerkhof, Joey Kooij, Manschot, Kamphuis, Lindhout, Gozubuyuk en Higler kunnen er allemaal weinig van op dit moment.
Pol van Boekel en Nijhuis zijn de enige die een beetje stabiel fluiten vind ik. Nijhuis wordt wel steeds naarder vind ik. Die laat weer teveel doe.
En daar ga je mank. Het is namelijk niet ten nadele van één club, al voelt het soms wel zo. Aan het eind heeft iedere club evenveel nadeel. Natuurlijk kan je allerlei momenten opsommen waarin 'jouw' club benadeeld werd wat mogelijk puntenverlies heeft opgeleverd, maar dat geld voor alle clubs. En dan nog, meestal zijn het niet die momenten die het puntenverlies hebben opgeleverd maar ook de prestatie van het team zelf. Ook al fluit een scheidsrechter belabberd, speel je goed dan zou het weinig uitmaken. Doorgaans zijn de wedstrijden waar er naar de scheidsrechter gewezen wordt geen hoogstaande wedstrijden van het team zelf.Agent47 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:50:
Maar als het mijn club 3 punten kost en op het eind van de rit je die 3 punten nodig had dan is dat wel frustrerend.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Sterspelers zijn o.a. Becker en Doekhi die beide niet goed genoeg waren voor Ajax en nog steeds geen topspelers zijn maar wel goed renderen in dit systeem.
Ze worden ook wel omschreven als het vriendelijke Getafe, gezien ze niet zo zijn van de irritaties opzoeken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nare ploeg inderdaad. Feyenoord heeft hier met geluk gewonnen in de uitpartij.Gynnad schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:05:
Vanaf staat Ajax waarschijnlijk een dramatische wedstrijd te wachten, Union Berlin is een ploeg die Ajax totaal niet ligt. Ze vinden het prima om maar 25 a 30 procent balbezit te hebben, counteren graag en staan in de top van Europa als het gaat om scoren uit hoekschoppen en vrije trappen.
Sterspelers zijn o.a. Becker en Doekhi die beide niet goed genoeg waren voor Ajax en nog steeds geen topspelers zijn maar wel goed renderen in dit systeem.
Ze worden ook wel omschreven als het vriendelijke Getafe, gezien ze niet zo zijn van de irritaties opzoeken.
Geluk viel toch wel mee? Die rode kaarten waren beiden terecht, en dat de keeper een foutje maakte is ook het gevolg van het constante afjagen van Feyenoord en dat ze op een knollenveld speelden. Feyenoord had al een aantal forse kansen gehad, oa. een bal binnenkant paal eruit.Agent47 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Nare ploeg inderdaad. Feyenoord heeft hier met geluk gewonnen in de uitpartij.
Desalniettemin is Union Berlin een stugge ploeg, maar ik denk dat Ajax beter is.
Het Ajax van vorig seizoen wel, het Ajax van dit seizoen niet. Op dit moment staat het achterin totaal niet en lijden middenvelders als Klaassen en met name Taylor te veel balverlies. En dat gaat ze opbreken tegen een ploeg als Union, wat een echte counterploeg is. Het Ajax van vorig seizoen joeg bij balverlies direct de bal af, dat ontbreekt er nu compleet waardoor de tegenstander met hartelust kan counteren. Zelfs een ploeg als RKC wist te scoren uit een counter tegen dit Ajax, ook Cambuur, maar die had het vizier niet scherp staan waardoor er een geflatteerde eindstand op het bord kwam. Ja, er zijn overwinningen, maar die verbloemen veel op nationaal niveau, Europees krijg je wel de deksel op de neus, let maar op.ph4ge schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:48:
Desalniettemin is Union Berlin een stugge ploeg, maar ik denk dat Ajax beter is.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik probeer mijzelf nog hoop aan te praten, want de sfeer is weer goed en een Europese wedstrijd kan ongeziene krachten naar boven brengen. Maar toch ben ik bang voor hetzelfde als @Han, leuk aanvallen maar een paar tegenstoten en Union gaat met de punten naar huis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alvarez op 6 brengt ook veel meer balans om juist die counter er uit te halen. Ik vrees vooral voor de standaard situaties, daar blinken we nou niet echt in uit dit seizoenGonadan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:32:
Ook daar zit ontegenzeggelijk een stijgende lijn in, maar zelfs al zou Bassey erin staan en een topwedstrijd spelen dan nog zijn de aanvallers van Union sneller. Één foutje wat zorgt voor een vrije oversteek en hij ligt er in. Daarom hoop ik op Bassey CV en Álvarez op 6, dat scheelt alweer één chronisch balverspeler op het middenveld.
Ik probeer mijzelf nog hoop aan te praten, want de sfeer is weer goed en een Europese wedstrijd kan ongeziene krachten naar boven brengen. Maar toch ben ik bang voor hetzelfde als @Han, leuk aanvallen maar een paar tegenstoten en Union gaat met de punten naar huis.
K to the KillaZ
Die zijn allemaal voor Rulli, daar heb ik ook wat meer vertrouwen in gekregen.KillaZ schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:46:
Alvarez op 6 brengt ook veel meer balans om juist die counter er uit te halen. Ik vrees vooral voor de standaard situaties, daar blinken we nou niet echt in uit dit seizoen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
• Winst Ajax
• Winst Union Berlin
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Sevilla vs PSV
• Winst Sevilla
• Winst PSV
• Gelijkspel
Tussenstand:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ajax hoef ik volgens de poll niet te kijken dus
Die vind ik juist in de lucht niet zo zeker ogen.Gonadan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Die zijn allemaal voor Rulli, daar heb ik ook wat meer vertrouwen in gekregen.
Nou hij komt tenminste in de lucht. Pasveer was een degelijke keeper maar had geen explosiviteit meer, daar heeft Rulli echt een streepje voor. Die komt nog echt uit en onderschept ballen, of pakt iets op reactievermogen.Vos schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:23:
Die vind ik juist in de lucht niet zo zeker ogen.
Ik vind het beter staan dan de eerste helft van het seizoen wat dat betreft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb even wat recente opstellingen bekeken, de keeper+verdediging en het middenveld is aanzienlijk anders dan vorig jaar. Maar qua spelopvatting is het nog wel gelijk denk ik.Agent47 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Nare ploeg inderdaad. Feyenoord heeft hier met geluk gewonnen in de uitpartij.
Wat ik lees en hoor is het wel precies het type ploeg waar Ajax het lastig mee krijgt. Inzakken, counteren, snelheid voorin, lengte in de ploeg.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 16-02-2023 11:29 ]
Waarom? Nou, omdat Ajax in Europa bijna altijd vuurwerk oplevert en PSV moet tegen een soort tweelingbroer strijden.
Als je vanavond 4-0 wint maakt dat niet meer uit.Han schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:53:
Lees net dat Álvarez, Taylor en Timber op scherp staan, dus die drie kan je alvast wegstrepen voor de return
Ik zie niet de uitslagen in de post, alleen de links om te stemmen?Superkiwi schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:58:
Poll: Ajax vs Union Berlin
• Winst Ajax
• Winst Union Berlin
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Poll: Sevilla vs PSV
• Winst Sevilla
• Winst PSV
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Edit: opgelost, opera Android probleem
Zie nu de stemmen. Ik denk er anders over, heb meer vertrouwen in Ajax dan in Psv vanavond.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 16-02-2023 17:34 ]
PSV zal het een stuk lastiger krijgen, zeker uit. Hoop dat ze een goed resultaat kunnen neerzetten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit is precies het soort tegenstander dat Ajax niet ligt.Snowdog schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:43:
Weinig vertrouwen in Ajax voor vanavond lijkt het.... Vreemd, ik zie ze eenvoudig winnen.
PSV zal het een stuk lastiger krijgen, zeker uit. Hoop dat ze een goed resultaat kunnen neerzetten.
PSV heeft mijns inziens wel een goede kans, Sevilla is niet in goede doen
De discussie op het veld is natuurlijk puur om de scheids te beïnvloeden. Iedereen weet wel dat dingen niet teruggedraaid worden anders dan door de VAR maar wellicht sluipt er wat twijfel bij de scheids in die wat voordeel geeft bij een volgende beslissing. Hoe vaak zag je niet voor het VAR tijdperk dat na een penalty tegen die wellicht wat makkelijk gegeven was dat die partij dan wel ineens allemaal makkelijk gegeven vrije trappen meekreeg of zelf ook een makkelijke penalty. Dat is de enige reden waarom er "gediscussieerd" wordt in het veld maar ook wanneer de scheids dan wel zelf moet gaan kijken speelt het allemaal mee.Napo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:34:
[...]
Dat grijze gebied ga je, wellicht helaas, altijd wel behouden. Een klein duwtje wat wel of niet een overtreding is is heel erg lastig tegen te gaan. Dat er discussies zijn is niet per definitie een probleem, die discussie moet echter niet op het veld plaatsvinden door spelers of trainers. Achteraf behoud je zeker bij belangrijke beslissingen (strafschop, potentiele rode kaart, verkeerd gegeven corner waar toevallig een doelpunt uit valt) altijd.
De enige manier om het recht te trekken is iedere situatie direct langs een brede set aan vergelijkbare situaties te leggen en op basis daarvan te concluderen of het wel of geen overtreding behoort te zijn.
Achteraf discussies heb ik niks op tegen, waar moet je het anders over hebben op maandagochtend bij de koffiemachine. Het ging mij er meer om dat zelden iedereen het erover eens is of de beslissing terecht was en dus kan de scheids het nooit goed doen.
Als je die laatste 2 regels uit je post achteraf doet heeft het weinig zin en laat je die door de VAR doen dan gaan die momenten lang duren. Zelfs dan blijft er een grijs gebied en dan hebben we het er nog niet eens over hoe vaak regels veranderd of aangepast worden.
Only fools are enslaved by time and space.
Rest staat wel.
We gaan het wel meemaken vanavond.Exocet schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:51:
[...]
Dit is precies het soort tegenstander dat Ajax niet ligt.
PSV heeft mijns inziens wel een goede kans, Sevilla is niet in goede doen
Ik gok erop dat u geen verstand van Ajax/voetbal heeft.
Een Ajax dat weer een beetje vertrouwen heeft gekregen, kan rare sprongen in Europa maken. De sterren staan goed op dit moment.
Hup Ajax!
En juist omdat we weten dat dit soort zaken een factor kunnen spelen, zeker als het split second beslissingen zijn zou je dat zo vroeg mogelijk in de kiem moeten smoren. Geef spelers een vinger om het spel te beinvloeden en ze nemen een hand, dat zien we ook met schwalbes in vele vormenLoneRanger schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:10:
[...]
De discussie op het veld is natuurlijk puur om de scheids te beïnvloeden.
Buiten de wedstrijden is inderdaad prima, je moet als scheidsrechterskorps ook leren van situaties en daar juist op inspelen in de toekomst ( met bijbehorende communicatie ).Achteraf discussies heb ik niks op tegen, waar moet je het anders over hebben op maandagochtend bij de koffiemachine. Het ging mij er meer om dat zelden iedereen het erover eens is of de beslissing terecht was en dus kan de scheids het nooit goed doen.
Die laatste twee zinnen doelen meer op techniek toe te passen die een overtreding langs 100den vergelijkbare situaties kan leggen en daar volautomatisch een oordeel over kan vellen, niet de VAR noch de scheidsrechter noch achteraf. Dat is een utopie, zeker in de huidige voetbalwereld waar men al genoeg moeite heeft met kleine aanpassingen.Als je die laatste 2 regels uit je post achteraf doet heeft het weinig zin en laat je die door de VAR doen dan gaan die momenten lang duren. Zelfs dan blijft er een grijs gebied en dan hebben we het er nog niet eens over hoe vaak regels veranderd of aangepast worden.
Jammer, ik deelde het abbonement met mijn buurman, maar die heeft de inloggegevens veranderd en niet (meer) aan mij doorgegeven. Maar hij negeert mij ook, geen idee waarom.Exocet schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:35:
Jammer dat de Barcelona - Manchester United ook om 18:45 is.
Erg jammer, want vind een ESPN abonnement echt duur, zeker omdat ik al ViaPlay heb.
ESPN 2 zend het ook uit, gelukkig zonder Leo Driessen
Vroeger kon je nog wel eens de Radio met commentaar opzetten. Kon de tv op mute
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:37
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zou mn klacht dan toch geholpen hebben?Dwight84 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:44:
Lang leve ESPN dit keer zonder die ouwe idioot Driessen.
Waarvoor danktoolkist schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:49:
[...]
Zou mn klacht dan toch geholpen hebben?
Ik ben pessimistisch ingesteld vandaag, ik zie ze beiden niet winnen. Maar hé, ik laat me graag verrassenHarribo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:30:
[...]
Zie nu de stemmen. Ik denk er anders over, heb meer vertrouwen in Ajax dan in Psv vanavond.
Is zijn broertje volgens mijnHollowGamer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:53:
Geen idee dat die Khedira daar speelt, hoe oud is die inmiddels? Dat is die van RM toch?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Gisteren deed Evert ten Napel dat ook al in het buitenlandse voetbal topic.Terranova schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:52:
Wel mooi dat Leo Driessen voor verbroedering zorgt in dit topic.
Het is zijn broer inderdaad, niet dezelfde spelerHollowGamer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:53:
Geen idee dat die Khedira daar speelt, hoe oud is die inmiddels? Dat is die van RM toch?
Ik hoor liever Driessen dat ten Napel.dutchgio schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:54:
[...]
Gisteren deed Evert ten Napel dat ook al in het buitenlandse voetbal topic.
Jammer dat ze andere geen kans geven, het zijn toch allemaal freelancers?
Jammer dat beide heren nog niet met pensioen zijn terwijl ze beiden al die leeftijd hebben bereiktHollowGamer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:55:
[...]
Ik hoor liever Driessen dat ten Napel.
Jammer dat ze andere geen kans geven, het zijn toch allemaal freelancers?
Ah wist niet dat Driessen al die leeftijd had, maar inderdaad geef jonge gasten eens een kans.Terranova schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:57:
[...]
Jammer dat beide heren nog niet met pensioen zijn terwijl ze beiden al die leeftijd hebben bereikt
Bij Bt hebben ze ook een vrouwelijke commentator, vaak in duo, dat zou ik ook wel hier in NL willen hebben. Twee weten er meer dan één.
Kleunt er soms lekker in
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 17-02-2023 13:32 . Reden: Misschien onhandig verkeerd geschreven, maar het leek op een verbastering. ]
Echt zo'n oude ballen club voor mijn gevoel die alle "onbekende" er buiten houden. Vorig jaar had je bij RTL7 een jonge commentator, volgens mij heette hij de Boer, die erg fijn was maar die heb ik al een tijdje niet meer gehoord. Verder vind ik Wietse altijd wel fijn om naar te luisteren. Want grappig genoeg weten de jongere wel dat je het niet altijd vol moet praten zoals op de radio terwijl de oudere daar juist veel last van hebben (of ze houden veel van hun eigen stem te horen).HollowGamer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:58:
[...]
Ah wist niet dat Driessen al die leeftijd had, maar inderdaad geef jonge gasten eens een kans.
Bij Bt hebben ze ook een vrouwelijke commentator, vaak in duo, dat zou ik ook wel hier in NL willen hebben. Twee weten er meer dan één.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023
:strip_exif()/f/image/PycnGJ4nEbkBGC5dS7uMReoP.jpg?f=fotoalbum_large)