Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 206 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.201 views

Onderwerpen

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:48
jbdeiman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:40:
[...]

Nee, zo bedoel ik dat ook niet, maar psv is echt geen schim meer van wat het was, zit gewoon weinig voetbal in, Simons is een van de weinigen die iets kan met een bal, eeuwig zonde wat mij betreft.
PSV heeft gewoon dit seizoen gekozen voor kapitaliseren van een paar spelers. Ze hebben alleen de luxe van de grote clubs niet, en dan heb je ineens een elftal dat tekort schiet.

Dit is overigens niet te wijten aan Van Nistelrooi. Die zit met een heel mager team opgescheept. Ik vond overigens die Hazard niet heel slecht, maar er moet meer gebeuren om PSV weer volwaardig te laten zijn. Er staan nu teveel spelers in het eerste elftal, waarvan je serieus aan kan twijfelen of ze het minimale niveau aankunnen.

En vergeet niet, dat er strakjes ook weer Europese wedstrijden aankomen. Daar kan je geld mee binnenharken en prestige in de voetbalwereld mee verdienen. Het zou me jammergenoeg niks verbazen als PSV uit de Europacup wordt geknikkerd.

En ik heb een zwaar vermoeden dat Feyenoord ook dit seizoen lekker verder hobbeld in de Europacup.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
amahusu schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:54:
En eindelijk eens de lijn van het wk doorgetrokken in de eredivisie, 9 minuten terechte blessuretijd als je kijkt naar de 9 wissels, het var moment en het vele tijdrekken.
Dan moet je het wel consequent doen ;)

Op het WK werd het consequent gedaan, nu een nieuwe weg inslaan is bijzonder.

Voor het tijdrekken moet men eerder gele kaarten geven, niet in de 91ste minuut. Dan heb je het al veel te lang door laten gaan.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Ajax sluit af met een pittig programma, ook die hebben nu het gemakkelijker programma gehad.
Dat vertekent inderdaad wel. Eind van de rit, op de hobbelige weg naar het kampioenschap, worden er vast weer veel punten gemorst waardoor de bus strandt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:57:
[...]

Dat vertekent inderdaad wel. Eind van de rit, op de hobbelige weg naar het kampioenschap, worden er vast weer veel punten gemorst waardoor de bus strandt.
Ajax heeft juist wel geluk dat de lastige wedstrijden op het eind zijn, hadden ze die eerder gehad, dan hadden ze veel meer punten verloren.
Nu kun je langzaam groeien en wellicht straks wel de toppers winnen.
Al denk ik dat de kans dat ze geen kampioen worden nog wel groter is dan dat ze wel kampioen worden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Exocet schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:02:
[...]
Ajax heeft juist wel geluk dat de lastige wedstrijden op het eind zijn, hadden ze die eerder gehad, dan hadden ze veel meer punten verloren.
Dat is waar. Aan de andere kant: dan had Schreuder wellicht eerder ontslagen geweest.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50
Superkiwi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:10:
[...]
Dat is waar. Aan de andere kant: dan had Schreuder wellicht eerder ontslagen geweest.
Ik denk eigenlijk van niet.
Als Ajax tegen Feyenoord, PSV, AZ, Twente of Vitesse punten laat liggen is dat niet de bedoeling maar nog te begrijpen en geen directe reden tot ontslag van wie dan ook.

Clubs als RKC, Volendam en Emmen hoor je zelfs zonder volle inzet nog overheen te walsen.
Als je het daar laat liggen, dat is gewoon niet Ajax waardig en dan moet je er consequenties aan verbinden.

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

Het gebeurt niet vaak dit seizoen, maar ik zie Groningen nog wel een puntje halen deze wedstrijd (vorige keer was de thuiswedstrijd tegen PSV). Groningen vergeet tot nu toe te scoren. Vanuit het stadion ziet het er voor de verandering nog best aardig uit.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Die Ajax dan nog moet spelen.
In het schema hoeft Ajax pas ergens in april tegen mogelijk lastigere tegenstanders.....
Wie weet wat er tegen die tijd gebeurt, AZ pas op de laatste speeldag. Alle tijd om vertrouwen terug te tanken tegen de laagvliegers.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

amahusu schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:54:
En eindelijk eens de lijn van het wk doorgetrokken in de eredivisie, 9 minuten terechte blessuretijd als je kijkt naar de 9 wissels, het var moment en het vele tijdrekken.
Laat dit soort spijkers op laag water achterwege

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 05-02-2023 23:26 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
Superkiwi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Wacht even, hoe is dit anders dan zeggen dat er een club bovenaan staat omdat de rest het laat afweten?
Wat ik bedoel is dat ze met alle clubs die er boven staan/ stonden en Ajax zelf punten morste, dat dat wel gelukkig is. Zo vaak komt het niet voor dat de 4 bovenste allemaal punten verliezen tegelijkertijd.

Buiten dat heb je natuurlijk gelijk, maar als je 5e staat en eerste wilt worden moeten vier clubs die normaal best wel (redelijk) stabiel punten pakken tegen de laagvliegers, allemaal punten laten liggen. En dat deden ze allemaal structureel de laatste weken

[ Voor 23% gewijzigd door jbdeiman op 05-02-2023 18:03 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Het is niet alsof Feyenoord standaard wordt voorgetrokken ofzo, maar ik vond het ook wel echt (enorm) uitzonderlijk deze wedstrijd. Prima als ze het altijd zo aanpakken, maar dat is gewoon niet het geval. Het is echt zo random. Daar kan ik me dan wel enigszins aan ergeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 05-02-2023 23:26 . Reden: Quote aangepast ]

• jbdeiman
mavaros schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:55:
[...]

PSV heeft gewoon dit seizoen gekozen voor kapitaliseren van een paar spelers. Ze hebben alleen de luxe van de grote clubs niet, en dan heb je ineens een elftal dat tekort schiet.

Dit is overigens niet te wijten aan Van Nistelrooi. Die zit met een heel mager team opgescheept. Ik vond overigens die Hazard niet heel slecht, maar er moet meer gebeuren om PSV weer volwaardig te laten zijn. Er staan nu teveel spelers in het eerste elftal, waarvan je serieus aan kan twijfelen of ze het minimale niveau aankunnen.

En vergeet niet, dat er strakjes ook weer Europese wedstrijden aankomen. Daar kan je geld mee binnenharken en prestige in de voetbalwereld mee verdienen. Het zou me jammergenoeg niks verbazen als PSV uit de Europacup wordt geknikkerd.

En ik heb een zwaar vermoeden dat Feyenoord ook dit seizoen lekker verder hobbeld in de Europacup.
Dat klopt op zich wel, naar behalve met Simons hebben ze ingekocht op een lange spits die (vroeger) altijd veel kopgoals maakte. Er is veel geld uitgegeven maar i.m.o. niet op heel goed vlak.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Dan moet je het wel consequent doen ;)

Op het WK werd het consequent gedaan, nu een nieuwe weg inslaan is bijzonder.

Voor het tijdrekken moet men eerder gele kaarten geven, niet in de 91ste minuut. Dan heb je het al veel te lang door laten gaan.
En al helemaal halverwege het seizoen...

• Snowdog
jbdeiman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Dat klopt op zich wel, naar behalve met Simons hebben ze ingekocht op een lange spits die (vroeger) altijd veel kopgoals maakte. Er is veel geld uitgegeven maar i.m.o. niet op heel goed vlak.
Nouja, Luuk krijgt ook niet zoveel geweldige kopballen. Als Gakpo er nog was, dan was Luuk ook van meer waarde geweest, maar ze hebben niet echt iemand nu die de ballen er lekker inslingert. Misschien Willems ff terughalen ofzo.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:52:
[...]

In het schema hoeft Ajax pas ergens in april tegen mogelijk lastigere tegenstanders.....
Wie weet wat er tegen die tijd gebeurt, AZ pas op de laatste speeldag. Alle tijd om vertrouwen terug te tanken tegen de laagvliegers.
Zo 19/03/2023 14:30 competitie: Ajax - Feyenoord

Dus jij schat Feyenoord als niet lastig in? :)
En het is uit tegen Twente op de laatste dag, niet AZ.

• toolkist
  • Niet online
De Jong: 'Makkelie deed wel meer om ervoor te zorgen dat Feyenoord terugkwam'
Ben benieuwd of dit nog een staartje (via de aanklager) gaat krijgen...

• Snowdog
toolkist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:08:
[...]

Zeker een lastige match, maar als Ajax nu even de spirit te pakken krijgt, dan zie ik ze die ook niet verliezen (en zelfs winnen) iig. Dat zal wellicht de echte kampioenschapswedstrijd worden, hoewel alles natuurlijk nog kan gebeuren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Tegen FC Twente scoort Groningen dan wel.. }:|

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Vos

AFCA

Quad schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:19:
Tegen FC Twente scoort Groningen dan wel.. }:|
Groningen zelfs beter als je de statistieken bekijkt? Ik kijk niet.

Gek jaar dit qua resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 05-02-2023 18:29 ]

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:15
Wonderdokter Twente komt het hiervoor nog zo armoedige Groningen wel weer even te hulp. Bekende taferelen dit.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Ben benieuwd of dit nog een staartje (via de aanklager) gaat krijgen...
Hij stond tegen Makelie te vertellen dat Obispo alleen de bal speelde _O-

• Exocet
  • Niet online
PWM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:45:
[...]

Hij stond tegen Makelie te vertellen dat Obispo alleen de bal speelde _O-
Lijkt dat hij de druk nu wel voelt, aan het begin van het seizoen nog realistisch en goede teksten, nu wanhopig en excuses zoeken.

• PWM
  • Niet online

PWM

Nouja, laten we wel zijn, iedereen heeft alles zelf nog ij eigen hand. Nog 14 wedstrijden, degene die nu gewoon zijn draai vind kan kampioen worden, of je nu PSV, Ajax of misschien zelfs Twente heet. Geen reden voor paniek in welk team dan ook.

• fps

fps

Leuke wedstrijd gezien en Groningen verdiend een punt, had zelfs wat meer kunnen zijn. Op basis van deze wedstrijd heb ik geen idee waarom Groningen zo laag staat en Twente bovenin meedraait.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
toolkist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:08:
[...]

In de arena calculeer ik die pot altijd als verlies in. En als je kijkt naar de lijst geblesseerden en de vorm dan schat ik dat niet al te lastig in nee.

• PWM
  • Niet online

PWM

Slot mag zich wel eens gaan beraden op een plan waarbij Feyenoord niet het eerste deel dominant is/beter voetbalt, om vervolgens met 0-1 achter te staan.

Met Koeman hadden we ook die periodes dat Feyenoord als een malle begon, 10 schoten op doel deed en in minuut 25 met 0-1 achterstond. Zonde van de energie. Als je nu kijkt hoeveel ballen Feyenoord alleen al tussen minuut 80 en 90 binnen de palen schoot, slaat het echt nergens op.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Hele wedstrijd FEY-PSV zitten twijfelen wat nou de beste uitslag was. Denk dat gelijkspel toch het best is. PSV uit is altijd lastig en Feyenoord in de Arena is meestal te doen.
In ieder geval is het weer in eigen hand, rest van de potjes winnen en je bent gewoon kampioen.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Pompi schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:03:
[...]

Denk het niet, aangezien ze natuurlijk alleen geroepen mogen worden voor een rode kaart situatie.
Hij mag een kaart geven (ook geel) en/of een penalty.

• jbdeiman
Snowdog schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Nouja, Luuk krijgt ook niet zoveel geweldige kopballen. Als Gakpo er nog was, dan was Luuk ook van meer waarde geweest, maar ze hebben niet echt iemand nu die de ballen er lekker inslingert. Misschien Willems ff terughalen ofzo.
Ik bedoel vooral dat met een type de Jong het elftal erop afgestemd moet zijn. Ze hebben er Gakpo zon beetje de enige die die ballen er zo inslingerde en die is nu verkocht.
Gewoon erg zonde, maar hoe / waarom weet ik niet precies, horde wel dat de club moest verkopen voor goede (jaar)cijfers? Als je wel CL zou halen als Psv zijnde, schrijf je die toch ook?

• Vos

Vos

AFCA

LZ86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:22:
[...]

In de arena calculeer ik die pot altijd als verlies in. En als je kijkt naar de lijst geblesseerden en de vorm dan schat ik dat niet al te lastig in nee.
Is nog anderhalve maand. Dus kan alle kanten nog op.

• Snowdog
jbdeiman schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Ik bedoel vooral dat met een type de Jong het elftal erop afgestemd moet zijn. Ze hebben er Gakpo zon beetje de enige die die ballen er zo inslingerde en die is nu verkocht.
Gewoon erg zonde, maar hoe / waarom weet ik niet precies, horde wel dat de club moest verkopen voor goede (jaar)cijfers? Als je wel CL zou halen als Psv zijnde, schrijf je die toch ook?
Snap het wel, bedoel voor hetzelfde geld haal je ook met Gakpo (weer) geen CL, dan hebben ze dat geld hard nodig. Jammer dat ze Madueke niet eerder konden verkopen, ik denk dat dat wel een verschil had gemaakt.

• Vos

Vos

AFCA

Heb de samenvatting van Feyenoord - PSV gekeken. Ik neem aan dat het Slot het in de rust met Makkelie had over die meerdere schwalbes? Wees toch eens consequent scheidsrechters!

• Exocet
  • Niet online
Vos schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:19:
Heb de samenvatting van Feyenoord - PSV gekeken. Ik neem aan dat het Slot het in de rust met Makkelie had over die meerdere schwalbes? Wees toch eens consequent scheidsrechters!
Die moet zich inderdaad achteraf wel schamen ja.

• Vos

Vos

AFCA

Slot geeft na de wedstrijd aan dat het om het tempo. Vast niet alleen :p.

• OMX2000
  • Laatst online: 20:17

OMX2000

By any means necessary...

PWM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:26:
Slot mag zich wel eens gaan beraden op een plan waarbij Feyenoord niet het eerste deel dominant is/beter voetbalt, om vervolgens met 0-1 achter te staan.

Met Koeman hadden we ook die periodes dat Feyenoord als een malle begon, 10 schoten op doel deed en in minuut 25 met 0-1 achterstond. Zonde van de energie. Als je nu kijkt hoeveel ballen Feyenoord alleen al tussen minuut 80 en 90 binnen de palen schoot, slaat het echt nergens op.
Starten met Danilo of met Gimenez is echt een verschil. Met Danilo lijkt het dat je beter druk kunt zetten en ontstaan er toch meer kansen. Gimenez is wel meer een goaltjes dief, maar heeft de laatste tijd ook meer moeite met scoren.

Ze moeten echt het afmaken verbeteren!

Paixao en Dilrosun mogen een tandje beter. Idrissi deed nuttige dingen, maar ik verwacht van hem ook minimaal 2/3 doelpogingen. Kokçu mag er ook wel weer een paar inleggen.

Geluk dat Baks het vandaag op zijn heupen kreeg. Maar anders was je echt tandloos. In dit soort wedstrijden mis ik Sini, Dessers en ook Linssen nogal. Creativiteit van Sini en die constante drive van Dessers en Linssen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000

OMX2000

Erapaz schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:26:
Hele wedstrijd FEY-PSV zitten twijfelen wat nou de beste uitslag was. Denk dat gelijkspel toch het best is. PSV uit is altijd lastig en Feyenoord in de Arena is meestal te doen.
In ieder geval is het weer in eigen hand, rest van de potjes winnen en je bent gewoon kampioen.
Weet je wat ik gun vanaf nu dat iedereen alle potjes wint :+

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
OMX2000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:32:
[...]

Starten met Danilo of met Gimenez is echt een verschil. Met Danilo lijkt het dat je beter druk kunt zetten en ontstaan er toch meer kansen. Gimenez is wel meer een goaltjes dief, maar heeft de laatste tijd ook meer moeite met scoren.
Klinkt beetje alsof ze beide moeten spelen waarbij Danilo dan als een soort van 9.5 speelt die druk zet en om Gimenez heen speelt. Kan je niet zolang die Poolse nummer 10 geblesseerd is Danilo gewoon achter Gimenez zetten?

• T-MOB
  • Laatst online: 23:23
fps schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:04:
Leuke wedstrijd gezien en Groningen verdiend een punt, had zelfs wat meer kunnen zijn. Op basis van deze wedstrijd heb ik geen idee waarom Groningen zo laag staat en Twente bovenin meedraait.
Dit was een van de slechtste wedstrijden van Twente in tijden. Leek wel alsof ze na de 1-0 allemaal al bezig waren met de wedstrijd van donderdag. De enige die (eigenlijk zoals altijd) zijn niveau haalde was Unnerstal. Dat is ook de reden dat Twente zo hoog staat, ze krijgen erg weinig goals tegen. Probeem is dat ze (vooral uit) ook erg veel kansen nodig hebben om te scoren. Groningen verdiende vandaag misschien wel meer dan een punt. Voor Twente is het fijn dat de rest van de top 5 het ook bijna allemaal lieten afweten. * T-MOB hoopt nog stiekem nog op een kampioenswedstrijd in de Grolsch Veste op 28 mei

Regeren is vooruitschuiven

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
Manu was echt een verbetering voorin bij Groningen vandaag.
Kan een bal goed aan nemen en controleren en ontlast pepi.

Wel enorm balen dat Bech Sørensen zijn arm gebroken heeft. Kunnen we niet gebruiken.
Zoveel redelijke verdedigers hebben we niet en die hebben we wel nodig zolang Mäatta slecht blijft verdedigen.

• fps

fps

Harribo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:36:
Manu was echt een verbetering voorin bij Groningen vandaag.
Kan een bal goed aan nemen en controleren en ontlast pepi.

Wel enorm balen dat Bech Sørensen zijn arm gebroken heeft. Kunnen we niet gebruiken.
Zoveel redelijke verdedigers hebben we niet en die hebben we wel nodig zolang Mäatta slecht blijft verdedigen.
Dat heeft Fledderus wel goed gedaan. Alleen wel jammer dat hij eigenlijk 2 maanden te laat gehaald is. Vandaag leek het qua spel eindelijk eens goed te vallen. Zelfs Suslov en Irandust speelden goed.

Maätta vond ik vandaag ook niet slecht. Voorkwam vlak voor rust zelfs nog de 0-2 (tenminste, zo leek het in het stadion, geen herhaling van gezien).

• FreakNL
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

OMX2000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:32:
[...]

Geluk dat Baks het vandaag op zijn heupen kreeg. Maar anders was je echt tandloos. In dit soort wedstrijden mis ik Sini, Dessers en ook Linssen nogal. Creativiteit van Sini en die constante drive van Dessers en Linssen.
Je doet net of je maatjes met ze bent. Heb je ze ooit (langer dan 30 seconden om een handtekening te vragen) gesproken? Zo niet, noem ze dan gewoon bij hun volledige naam.

Ik vind overigens dat Feyenoord hier 3 punten laat liggen, als ze meer secuur waren na die rode kaart hadden ze hem kunnen winnen. PSV kwam wederom niet om te voetballen. En wat is die Xavi Simons een irritant ventje zeg.

Wel weer kapot geërgerd aan het strooien van het K woord door het “fantastische” publiek daar. Ik zou me kapot schamen als ik erbij zou horen.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2023 23:50 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

pro_6or

amateur_60r

FreakNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:19:
[...]

Je doet net of je maatjes met ze bent. Heb je ze ooit (langer dan 30 seconden om een handtekening te vragen) gesproken? Zo niet, noem ze dan gewoon bij hun volledige naam.

Ik vind overigens dat Feyenoord hier 3 punten laat liggen, als ze meer secuur waren na die rode kaart hadden ze hem kunnen winnen. PSV kwam wederom niet om te voetballen. En wat is die Xavi een irritant ventje zeg.

Wel weer kapot geërgerd aan het strooien van het K woord door het “fantastische” publiek daar. Ik zou me kapot schamen als ik erbij zou horen.
Dhr. Simons voor jou.

een treffende spreuk

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Goed punt, alleen Xavi is wel zijn voetbalnaam (of ik moet het mis hebben)… Beetje hetzelfde als Memphis…

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2023 23:52 ]

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
OMX2000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Weet je wat ik gun vanaf nu dat iedereen alle potjes wint :+
Ja ik ook, maar zo zit het leven niet in elkaar. Ging me er meer om dat Ajax van kansloos naar het is weer in eigen hand gegaan is in 2 speelrondes. Tuurlijk, het programma speelt mee, maar dit is wel goed voor de motivatie.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

pro_6or

amateur_60r

FreakNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:52:
Goed punt, alleen Xavi is wel zijn voetbalnaam (of ik moet het mis hebben)… Beetje hetzelfde als Memphis…
😀 Jep, Memphis noem ik trouwens ook consequent Memphis, dat heeft hij zelf gevraagd en ik vind het zo flauw om dat dan niet te doen.

een treffende spreuk

• OMX2000

OMX2000

[...]

Straks doe je nog alsof wij geknikkerd hebben ;)

Bedankt voor je duimpje. 😘

• OMX2000

OMX2000

pro_6or schreef op maandag 6 februari 2023 @ 00:00:
[...]

😀 Jep, Memphis noem ik trouwens ook consequent Memphis, dat heeft hij zelf gevraagd en ik vind het zo flauw om dat dan niet te doen.
Daar ben ik het ook mee eens. Noem hem sinds ik dat weet ook alleen zo. Maar dan zullen types als Derksen structureel dat niet doen.

• Vos

Vos

AFCA

[...]

...

Een topactie in minuut 12 gevolgd door bewoordingen richting de scheids met het k-woord 4 minuten later. Dat kan alleen bij voetbaltokkies.

• jbdeiman
Vos schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:19:
Ik denk niet dat Slot het daarover had in de rust, maargoed dat zullen we niet weten. Wel irritant dat geduikel van af minuut 1 al, egenlijk was alles in het spel van PSV erop gericht Feyenoord uit te tent te lokken/ te frustreren (beetje zoals Getaffe tegen Ajax zeg maar). Makkelie floot slecht i.m.o. maar deed dat beide kanten op.
De actie bij Wieffer en Mwene, dat was geen overtreding, i.m.o., maar wel erg ongelukkig en Makkelie had het spel stil moeten/ kunnen leggen ivm hoofdblessure, al had ik meer het idee dat Mwene last had van de nek ipv zijn hoofd.

Zoals kort daarna Gimenez een kans creëert (doorlopen van Pedersen, die de bal bij Gimenez die de bal op zijn borst klaarlegt en uit de draai bijna de lange hoek in schiet) dat zie ik Danilo niet doen. I.m.o. typeert dat ook wel een beetje de verschillen tussen die 2 spitsen. Danilo voetbalt actiever mee, al wordt Gimenez ook steeds actiever, maar Danilo staat dan vaak weer niet daar om af te kunnen maken. Gimenez is i.m.o. meer een echte spits, Danilo zou ik (ook wel) eens willen zien als 10 ofzo, een beetje in de 'Til' rol. Het loopvermogen heeft hij en de drive ook. Voetballend denk ik helaas wel een tandje te licht daarvoor (maar dat is Til eigenlijk ook)

Wel duidelijk in de samenvatting én in de statistieken dat Feyenoord minimaal dit ene punt verdiende, maar eigenlijk de betere was.

Kijkend naar de spelers:
Wieffer (wederom, wordt een beetje saai) een dikke voldoende, die haalt er veel uit en voetbalt lekker naar voren. Pedersen op rechts gaat ook weer beter draaien (die heeft vertrouwen en ritme nodig, bij invalbeurtjes is hij maar matig) en met Geertruida centraal mis je eigenlijk Trauner niet zo erg.

Timber / Kokcü vond ik niet heel goed vandaag, maar Kokcü niet helemaal fit blijkbaar (bovenbeen) en Timber komt net terug van een blessure en moest ook echt gewisseld worden. Paixão vond ik maar matig, Dilrosun moet de bal sneller laten gaan en dan gebruik maken van de snelheid (dat hoeft niet alleen met de bal) die hij heeft. Heeft ook een aantal (aardige) voorzetten gegeven, maar die mag daar nog wel wat op oefenen.
WellenReuter i.m.o. stabiel, maar toch (mijn) twijfels erbij of de 0-2 niet houdbaar was voor hem.

[ Voor 24% gewijzigd door jbdeiman op 06-02-2023 09:08 ]

• jbdeiman
Vos schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:33:
[...]

Een topactie in minuut 12 gevolgd door bewoordingen richting de scheids met het k-woord 4 minuten later. Dat kan alleen bij voetbaltokkies.
Nou inderdaad, eventjes voor de vorm zo'n top-actie doen en dan weer door met de idioterie van alledag, je zou denken dat ze daar toch wel iets meer van onder de indruk zouden zijn en het wat netter houden wat dat aangaat.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 08:50

amahusu

taking over the world!

jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Kijkend naar de spelers:
Wieffer (wederom, wordt een beetje saai) een dikke voldoende, die haalt er veel uit en voetbalt lekker naar voren. Pedersen op rechts gaat ook weer beter draaien (die heeft vertrouwen en ritme nodig, bij invalbeurtjes is hij maar matig) en met Geertruida centraal mis je eigenlijk Trauner niet zo erg.

Timber / Kokcü vond ik niet heel goed vandaag, maar Kokcü niet helemaal fit blijkbaar (bovenbeen) en Timber komt net terug van een blessure en moest ook echt gewisseld worden. Paixão vond ik maar matig, Dilrosun moet de bal sneller laten gaan en dan gebruik maken van de snelheid (dat hoeft niet alleen met de bal) die hij heeft. Heeft ook een aantal (aardige) voorzetten gegeven, maar die mag daar nog wel wat op oefenen.
WellenReuter i.m.o. stabiel, maar toch (mijn) twijfels erbij of de 0-2 niet houdbaar was voor hem.
Wieffer heeft me wel definitief overtuigd, voor zo'n lange vent heeft ie wel een goede techniek en houdt ie goed het overzicht, ook in de kleine ruimtes. En qua duelkracht vind ik hem misschien nog wel beter dan Aursnes. Dus ik hoop dat hij heel blijft en straks de 90 minuten wat makkelijker vol kan maken.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• OMX2000

OMX2000

amahusu schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Wieffer heeft me wel definitief overtuigd, voor zo'n lange vent heeft ie wel een goede techniek en houdt ie goed het overzicht, ook in de kleine ruimtes. En qua duelkracht vind ik hem misschien nog wel beter dan Aursnes. Dus ik hoop dat hij heel blijft en straks de 90 minuten wat makkelijker vol kan maken.
Ook eens.

Ik was het trouwens ook eens met van Hooijdonk bij Studio Voetbal over Timber. Ik ben niet per se overtuigd van hem. Hij wordt gezien als een groot talent, maar ik zie dat nog niet. Scoort wat mij betreft te weinig, geeft niet per se geniale passes, geen verrassende passeeracties. Ja hij is zeker sterk, maar die kans die hij gisteren mistte door recht op de keeper te schieten snap ik ff nie. Ik had misschien wel beter begrepen als hij hem over had geschoten. Maar met een keeper die voor je op de grond ligt is alles behalve rechtdoor schieten een goede keus. Dat afwerken moet ie echt meer gaan oefenen. Feyenoord ontbeert dat al teveel, spelers die ze simpelweg afmaken.

• jbdeiman
OMX2000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Ook eens.

Ik was het trouwens ook eens met van Hooijdonk bij Studio Voetbal over Timber. Ik ben niet per se overtuigd van hem. Hij wordt gezien als een groot talent, maar ik zie dat nog niet. Scoort wat mij betreft te weinig, geeft niet per se geniale passes, geen verrassende passeeracties. Ja hij is zeker sterk, maar die kans die hij gisteren mistte door recht op de keeper te schieten snap ik ff nie. Ik had misschien wel beter begrepen als hij hem over had geschoten. Maar met een keeper die voor je op de grond ligt is alles behalve rechtdoor schieten een goede keus. Dat afwerken moet ie echt meer gaan oefenen. Feyenoord ontbeert dat al teveel, spelers die ze simpelweg afmaken.
Vergeet niet dat hij nog niet 100% is hij werd ook niet heel lang na dat moment gewisseld, ik geef m vooralsnog het voordeel van de twijfel. Hij moet i.m.o. net als Dilrosun de bal meer laten werken en zelf slim lopen, ipv lopen met de bal.
Laat ik het zo zeggen, aanvallend moet hij echt meer gaan brengen, ben ik met je eens, maar mét hem kan je je wel eenvoudig(er) onder druk uitvoetballen en dat is ook echt wat waard.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Ik denk niet dat Slot het daarover had in de rust, maargoed dat zullen we niet weten. Wel irritant dat geduikel van af minuut 1 al, egenlijk was alles in het spel van PSV erop gericht Feyenoord uit te tent te lokken/ te frustreren (beetje zoals Getaffe tegen Ajax zeg maar). Makkelie floot slecht i.m.o. maar deed dat beide kanten op.
De actie bij Wieffer en Mwene, dat was geen overtreding, i.m.o., maar wel erg ongelukkig en Makkelie had het spel stil moeten/ kunnen leggen ivm hoofdblessure, al had ik meer het idee dat Mwene last had van de nek ipv zijn hoofd.

Zoals kort daarna Gimenez een kans creëert (doorlopen van Pedersen, die de bal bij Gimenez die de bal op zijn borst klaarlegt en uit de draai bijna de lange hoek in schiet) dat zie ik Danilo niet doen. I.m.o. typeert dat ook wel een beetje de verschillen tussen die 2 spitsen. Danilo voetbalt actiever mee, al wordt Gimenez ook steeds actiever, maar Danilo staat dan vaak weer niet daar om af te kunnen maken. Gimenez is i.m.o. meer een echte spits, Danilo zou ik (ook wel) eens willen zien als 10 ofzo, een beetje in de 'Til' rol. Het loopvermogen heeft hij en de drive ook. Voetballend denk ik helaas wel een tandje te licht daarvoor (maar dat is Til eigenlijk ook)

Wel duidelijk in de samenvatting én in de statistieken dat Feyenoord minimaal dit ene punt verdiende, maar eigenlijk de betere was.

Kijkend naar de spelers:

Na reeds 9 minuten extra tijd in de eerste helft ('+6' maar speelden door t/m 54), nóg 9 minuten extra tijd na de tweede helft?

Ik heb de hele wedstrijd gezien, en dit sloeg he-le-maal regens op.

Ja, als je 18 minuten (ruim) extra krijgt trek je een wedstrijd tegen 9½ man uiteindelijk wel over de streep ja, 'in een kolkende Kuip'. :/

Ja, de arbitrage was niet best.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 08:50

amahusu

taking over the world!

Ramzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Na reeds 9 minuten extra tijd in de eerste helft ('+6' maar speelden door t/m 54), nóg 9 minuten extra tijd na de tweede helft?

Ja, als je 18 minuten (ruim) extra krijgt trek je een wedstrijd tegen 9½ man uiteindelijk wel over de streep ja, 'in een kolkende Kuip'. :/

Allereerst was het in de 1e helft 6 minuten blessuretijd, geheel terecht gezien de blessures van en wissels van Mwene en El Ghazi

En in de tweedehelft zijn er 9(!) wissels geweest, een var moment, het opstootje bij de PSV bank en het vele tijdrekken van Benitez. Dus die 9 minuten blessuretijd waren te billijken, dat het bij andere wedstrijden niet zo nauw wordt genomen met de regels daar kan Feyenoord toch niks aan doen :?

Dus die verontwaardigde reacties over de blessuretijd zijn m.i. zwaar overdreven en worden geheel onterecht op de stapel "thuisfluiter" gegooid.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• jbdeiman
Ramzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Het zit je hoog zie ik? De goal viel in de 96e (95:** ) minuut he, dat weet je? Dus aan de uiitslag zou het niet veel veranderd hebben. Echter de VAR (Rode kaart) sitautie, kostte al heel veel tijd (zeker 2 minuten), 5 maal 30 seconden afgaande op 30 seconden per wisselsituatie -dus niet per wissel) (is ook al 2,5 minuten).
De goal van PSV en later van Feyuenoord, kost ook al 2 minuten, dan zit ik al op 6,5 minuten zónder tijd bij te tellen voor het tijdrekken van beide PSV keepers (Waterman in de situatie langs de lijn en Benitez met het vele tijd pakken met de uittrappen), dus waarom vind iedereen 9 minuten zo raar?

Omdat het nog niet eerder (of niet vaak ) zoveel was, dat is op zichzelf geen reden he?

Over de eerste helft, (zou 9 minuten ook wat veel vinden, het waren er overigens 6, maar had je wel de blessure van El Ghazi en die van Mwene die al veel tijd kostten, de goal (kostte ook met de checks best tijd) en wederom het tijdrekken zelf, dat toen al bezig was (en vele 'vrije trap momenten' omdat het spel sowieso vaak stil lag), al bij al was ruime extra tijd daarbij ook logisch i.m.o.
In de extra tijd werd ook weer veel gesmokkeld/ tijdgerekt en dergelijke, dus nog iets langer door laten gaan was ook daarin logisch.
PSV moet i.m.o. vooral naar zichzelf kijken, niet naar de 'lange extra tijd' (want dat had niet veel uitgemaakt, gezien in de 96e minuut is gescoord, was dan dus ook een gelijkspel). Je staat 0-1 voor, wanneer je de mindere bent, dan maakt Obispo zo'n vreemde overtreding (echt, hoe hij ineens zijn voet naar voren zet tijdens die actie, gewoon oliedom). Kom je met 10 man en weet je dat het lastig wordt.
Dáár ging het eigenlijk echt mis, maar men loopt alleen maar te klagen dat de lange extra tijd zo enorm groot was... En als je dan met 0-2 nog vóór komt, met nog 20 minuten te spelen (inclusief de extra tijd) nog 0-2 voor staat dan moet je ook beter/ scherper verdedigen om de winst over de streep te trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door jbdeiman op 06-02-2023 10:41 ]

• toolkist
  • Niet online
amahusu schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Allereerst was het in de 1e helft 6 minuten blessuretijd, geheel terecht gezien de blessures van en wissels van Mwene en El Ghazi

En in de tweedehelft zijn er 9(!) wissels geweest, een var moment, het opstootje bij de PSV bank en het vele tijdrekken van Benitez. Dus die 9 minuten blessuretijd waren te billijken, dat het bij andere wedstrijden niet zo nauw wordt genomen met de regels daar kan Feyenoord toch niks aan doen :?

Dus die verontwaardigde reacties over de blessuretijd zijn m.i. zwaar overdreven en worden geheel onterecht op de stapel "thuisfluiter" gegooid.
Waren er van die 9 wissels niet 4 tegelijk?

Verwijderd

jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Nou inderdaad, eventjes voor de vorm zo'n top-actie doen en dan weer door met de idioterie van alledag, je zou denken dat ze daar toch wel iets meer van onder de indruk zouden zijn en het wat netter houden wat dat aangaat.
99% distantieert zich daar gewoon van hoor. Dus helemaal geen topactie alleen voor de vorm. Die 99% kan er niets aan doen dat er altijd wel een paar idioten in het stadion zitten.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Zo, weer een beetje bijgekomen na gister. PSV had het zwaar, wat niet hielp was 2 blessures binnen het half uur, dan staat je team anders en het is al niet best gesteld met de breedte van de PSV selectie. Mwene stond al echt slecht te spelen, dus van Aanholt brengen maakte het team niet per se zwakker, maar El Ghazi er af en Bakayoko er in, pfff... Bijna alsof PSV toen al met 10 kwam te staan. Die had echt met afstand zijn slechtste wedstrijd van het seizoen.

Dan die super domme overtreding van Obispo, totaal onnodig (hij had het duel al gewonnen en er was 0 gevaar). Gewoon een lompe actie en heel terecht rood. Enige voordeel ervan was dat Bakayoko er weer af ging en je dus alsnog met 10 tegen 11 Feyenoorders stond. Maar je naait je team er wel mee, het heeft veel energie gekost om met 10 man alles tegen te houden en de wedstrijd duurde (voor PSV) net 3 minuten te lang.

Lichtpuntjes bij PSV:
Eindbaas Benitez. Keepte goed en werd geholpen door de vele Feyenoorders die hem aan het warmspelen waren door ballen precies op hem af te schieten
Simons, bleef maar doorgaan, maar zat er goed doorheen op het eind. Denk wel de beste speler aan PSV zijde. Hoe irritanter de tegenstander hem vind hoe beter hij stond de spelen, en ik heb hier genoeg gelezen dat men hem irritant vond :P

[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 06-02-2023 11:10 . Reden: typo ]

WoT stats

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Geen idee wat je dat vandaan haalt…

Ik vind dat PSV 1 punt gewonnen heeft, en Feyenoord 2 verloren.

Ik had weinig verwachtingen bij deze wedstrijd en dat viel me dus mee.
De goal viel in de 96e (95:** ) minuut he, dat weet je? Dus aan de uiitslag zou het niet veel veranderd hebben. Echter de VAR (Rode kaart) sitautie, kostte al heel veel tijd (zeker 2 minuten), 5 maal 30 seconden afgaande op 30 seconden per wisselsituatie -dus niet per wissel) (is ook al 2,5 minuten).
De goal van PSV en later van Feyuenoord, kost ook al 2 minuten, dan zit ik al op 6,5 minuten zónder tijd bij te tellen voor het tijdrekken van beide PSV keepers (Waterman in de situatie langs de lijn en Benitez met het vele tijd pakken met de uittrappen), dus waarom vind iedereen 9 minuten zo raar?

Omdat het nog niet eerder (of niet vaak ) zoveel was, dat is op zichzelf geen reden he?

Over de eerste helft, (zou 9 minuten ook wat veel vinden, het waren er overigens 6, maar had je wel de blessure van El Ghazi en die van Mwene die al veel tijd kostten, de goal (kostte ook met de checks best tijd) en wederom het tijdrekken zelf, dat toen al bezig was (en vele 'vrije trap momenten' omdat het spel sowieso vaak stil lag), al bij al was ruime extra tijd daarbij ook logisch i.m.o.
In de extra tijd werd ook weer veel gesmokkeld/ tijdgerekt en dergelijke, dus nog iets langer door laten gaan was ook daarin logisch.
PSV moet i.m.o. vooral naar zichzelf kijken, niet naar de 'lange extra tijd' (want dat had niet veel uitgemaakt, gezien in de 96e minuut is gescoord, was dan dus ook een gelijkspel). Je staat 0-1 voor, wanneer je de mindere bent, dan maakt Obispo zo'n vreemde overtreding (echt, hoe hij ineens zijn voet naar voren zet tijdens die actie, gewoon oliedom). Kom je met 10 man en weet je dat het lastig wordt.
Dáár ging het eigenlijk echt mis, maar men loopt alleen maar te klagen dat de lange extra tijd zo enorm groot was... En als je dan met 0-2 nog vóór komt, met nog 20 minuten te spelen (inclusief de extra tijd) nog 0-2 voor staat dan moet je ook beter/ scherper verdedigen om de winst over de streep te trekken.
Ik vind het resultaat na onder zeer hoge druk met 9½ man spelen acceptabel.

Maar de 2 x ‘+9’ en de conversatie in de tunnel met Slot geeft wel te denken,

Je zou te allen tijde ook de schijn moeten vermijden. Zeker als scheidsrechter uit de nabije omgeving van Rotterdam.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• jbdeiman
Ramzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Geen idee wat je dat vandaan haalt…

Ik vind dat PSV 1 punt gewonnen heeft, en Feyenoord 2 verloren.

Ik had weinig verwachtingen bij deze wedstrijd en dat viel me dus mee.

[...]

Ik vind het resultaat na onder zeer hoge druk met 9½ man spelen acceptabel.

Maar de 2 x ‘+9’ en de conversatie in de tunnel met Slot geeft wel te denken,

Je zou te allen tijde ook de schijn moeten vermijden. Zeker als scheidsrechter uit de nabije omgeving van Rotterdam.
Dat ik aangeef dat het je blijkbaar hoog zit, komt door de klemtonen/ zinnen die je in je betoog gebruikte, dit gaat mij dus om de inhoud van je post en hoe je e.e.a. verwoord, daar klinkt (i.m.o.) best wat frustratie in door:
dit sloeg he-le-maal regens op.
De klemtonen die je met de streepjes weergeeft in helemaal.
Vooral het 19 minuten (ruim) extra tijd krijgt eigenlijk, waarbij volgens mij (zeker voor de 2e helft) die 9 minuten super logisch was.
Spreekt voor zich.

T.a.v de 2x 9 minuten en dat Slot wat tegen Makkelie zegt:

Oh ok, dus dan mag je als coach niet met een scheidsrechter converseren, want daar kunnen supporters (of spelers) niet tegen? Lijkt mij gewoon enorme onzin, het is echt spijkers zoeken op laagwater en excuses vinden voor het gelijkspel.
Ik vond ook dat PSV over de gehele wedstrijd 1 punt heeft gewonnen, Feyenoord zichzelf tekort heeft gedaan, maar na de 0-2 eigenlijk 1 punt heeft gewonnen.

[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 06-02-2023 11:28 ]

• jbdeiman
toolkist schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Waren er van die 9 wissels niet 4 tegelijk?
Klopt, er waren 5 wisselmomenten, met in totaal 9 wissels. Hadden er dus ook 4*2 en 1 maal 1 wissel kunnen zijn voor de duidelijkheid. Volgens mij is het per wisselmoment (niet per wissel) 30 seconden wat geteld zou moeten worden (wanneer scheidsrechters / officials zich daar eens aan houden).

• jbdeiman
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:57:
[...]

99% distantieert zich daar gewoon van hoor. Dus helemaal geen topactie alleen voor de vorm. Die 99% kan er niets aan doen dat er altijd wel een paar idioten in het stadion zitten.
Naja, die 99% herken ik dan weer niet, in die zin dat als je het zó duidelijk hoort dat dat niet door 1% komt zeg maar. Gaat mij er niet om dat iedereen in het stadion meezingt (dat wil ik ook zeker niet beweren), maar best wel een substantieel deel blijkbaar.
Wat ik met 'voor de vorm' bedoel is dat deze groep die dit begint te zingen, ook meedoet aan die goede (positieve) actie, maar waarom zou je eraan meedoen als je er toch niets van meent?

• Napo
  • Niet online
amahusu schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Uiteindelijk gaat het om consistent zijn. Daar gaat het mis. Als je altijd de regels nauw neemt (en zelfs dat wordt in deze wedstrijd niet gedaan) dan is het een prima uitkomst. Je kan niet bepaalde regels nauw nemen en andere weer door de vingers zien, laat staan als je het over meerdere wedstrijden gaat bekijken.

Het ligt ook niet aan Feyenoord, of ze daar nu voor of nadeel bij hebben.Het vele tijdrekken van Benitez had je als scheidsrechter veel en dan ook veel eerder geel voor moeten geven. Niet wachten tot de 91ste minuut en dan meer tijd bijtrekken.
jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Klopt, er waren 5 wisselmomenten, met in totaal 9 wissels. Hadden er dus ook 4*2 en 1 maal 1 wissel kunnen zijn voor de duidelijkheid. Volgens mij is het per wisselmoment (niet per wissel) 30 seconden wat geteld zou moeten worden (wanneer scheidsrechters / officials zich daar eens aan houden).
En dan zou een speler bij de dichtsbijzijnde doel- of zijlijn het veld moeten verlaten. Als je het snel wil hervatten kan het, maar dan moet je wel handhaven.

Regels zijn er voor de theorieexames :+

• jbdeiman
Napo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:30:
[...]

En dan zou een speler bij de dichtsbijzijnde doel- of zijlijn het veld moeten verlaten. Als je het snel wil hervatten kan het, maar dan moet je wel handhaven.

Regels zijn er voor de theorieexames :+
Net als met rijles toch? Laten zien dat je het snapt en er vervolgens als je eenmaal zelf mag rijden niets meer mee doen... :+

Maar handhaven en consequent zijn is ook waar het steeds mis gaat (en meer mis gaat/ lijkt te gaan), hierdoor voelen teams zich benadeeld wanneer iets wél volgens de regels wordt gedaan.

Verwijderd

jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Naja, die 99% herken ik dan weer niet, in die zin dat als je het zó duidelijk hoort dat dat niet door 1% komt zeg maar. Gaat mij er niet om dat iedereen in het stadion meezingt (dat wil ik ook zeker niet beweren), maar best wel een substantieel deel blijkbaar.
Wat ik met 'voor de vorm' bedoel is dat deze groep die dit begint te zingen, ook meedoet aan die goede (positieve) actie, maar waarom zou je eraan meedoen als je er toch niets van meent?
Ik was er bij en er was een klein groepje (ca. 10 man) wat dit inzette en vervolgens werden dat er 40-50.
Op tv klonk het misschien anders.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:03:
[...]

Ik was er bij en er was een klein groepje (ca. 10 man) wat dit inzette en vervolgens werden dat er 40-50.
Op tv klonk het misschien anders.
Dat kan hoor, vond het wel dusdanig hoorbaar dat het klonk als meer dan 50.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

jbdeiman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Dat kan hoor, vond het wel dusdanig hoorbaar dat het klonk als meer dan 50.
Je krijgt zo langzamerhand toch het gevoel dat werkelijk ingrijpen voor noch de KNVB, noch de clubs enige vorm van prioriteit heeft.

Dit soort laag gedrag zou door iedereen afgewezen, en ook actief bestreden moeten worden. Als publiek er omheen al kan zien en horen wie het zijn, moet een shitload aan door de club ingehuurde en geïnstrueerde stewards die ook kunnen pinpointen en er actief op moeten kunnen ingrijpen. Namen en rugnummers, kaarten intrekken, en die gasten laten inrukken.

Wat mij betreft subiet allemaal een stadionverbod. Als elke club dit gewoon zou doen, was dit geen probleem.

• Vos

Vos

AFCA

Ramzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:21:
[...]

Je krijgt zo langzamerhand toch het gevoel dat werkelijk ingrijpen voor noch de KNVB, noch de clubs enige vorm van prioriteit heeft.

Dit soort laag gedrag zou door iedereen afgewezen, en ook actief bestreden moeten worden. Als publiek er omheen al kan zien en horen wie het zijn, moet een shitload aan door de club ingehuurde en geïnstrueerde stewards die ook kunnen pinpointen en er actief op moeten kunnen ingrijpen. Namen en rugnummers, kaarten intrekken, en die gasten laten inrukken.

Wat mij betreft subiet allemaal een stadionverbod. Als elke club dit gewoon zou doen, was dit geen probleem.
Amen. Bij FC Emmen heb je ook een harde kern (jaja :+ ) maar schelden/roepen met kanker bijv. heb ik nog nooit gehoord. Als er al iets 'provocerends' geroepen wordt is het veelal ludiek. En het is niet dat het een hoog intelligente groep betreft, maar wel enigszins sociaal besef. Bij de grotere clubs (en veelal ook steden) heb je grotere aantallen dus ik denk ook meer kans op uitschot.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 06-02-2023 13:11 ]

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:21:
[...]

[...]

hear hear.

Clubs en KNVB spreken met grote woorden dat bepaald gedrag onacceptabel is maar geen van beide pakt nu echt door om verandering teweeg te brengen.

Met de camera's die in de stadions staan moet men met een beetje werk in staat zijn om de personen te identificeren die zooi richting de spelers gooien. Vervolgens hebben we het over de netten en niet over het kansarme gedrag van een aanhang :/. Steek daar wat moeite in en je bent dat gedrag snel genoeg kwijt. Zo ook het volk met gezichtsbedekking, de huisregels verbieden het al dus moet je het aanpakken of besluiten het weg te halen uit de huisregels. De hele set aan regels die een papieren werkelijkheid volgen hebben we weinig aan.

Spreekkoren zullen echter wellicht wat lastiger blijven maar ook niet onmogelijk. Clubs die angstig zijn voor hun aanhang en daardoor maar niets doen, wat een beschamende werkelijkheid leven we in.

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 06-02-2023 13:19 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is natuurlijk sowieso een ding in de samenleving, de verharding van de taal. Dat laat onverlet dat het paupergedrag is. Ik ging gisteren met mijn zoontje vanaf PR Noord met de metro de stad in en met de tram verder in Amsterdam. Ik heb letterlijk vanaf het parkeren tot en met het uitstappen van de tram het woord Kanker 20x gehoord. Bij de groep <25 jaar lijkt het helemaal normaal te zijn. Maar ook volwassen mannen gebruiken het gewoon. En dan heb ik het nog niet over de andere rotzooi die gewoon om je heen in het openbaar gezegd wordt. Normaal let ik er niet zo op, maar nu met een kleine jongen naast je valt het meteen op.

Het is puur opvoeding, waar wij wonen hoor je het nooit. Maar die mislukte opvoeders en hun kroost is wel wat een flink deel van onze stadions bemand. Hoe ga je het uit een stadion krijgen als het voor dat volk spreektaal is geworden?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
fps schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Dat heeft Fledderus wel goed gedaan. Alleen wel jammer dat hij eigenlijk 2 maanden te laat gehaald is. Vandaag leek het qua spel eindelijk eens goed te vallen. Zelfs Suslov en Irandust speelden goed.

Maätta vond ik vandaag ook niet slecht. Voorkwam vlak voor rust zelfs nog de 0-2 (tenminste, zo leek het in het stadion, geen herhaling van gezien).
Als je twintig Scandinaviërs haalt, zit er wel eens een redelijke tussen.

Suslov en met name Irandust spelen inderdaad heel goed.

Mäatta had goede acties maar ook een aantal slechte. Een juist die foutjes maakt dat ik hem liever zie vertrekken. Het kost teveel tegen doelpunten. Tis soms gatenkaas aan die kant.

Als Groningen zo blijft voetballen, kunnen ze het misschien wel redden. Hoewel ik ook het idee dat Twente niet hun sterkste wedstrijd speelden.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:49
PWM schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:47:
Het is natuurlijk sowieso een ding in de samenleving, de verharding van de taal. Dat laat onverlet dat het paupergedrag is. Ik ging gisteren met mijn zoontje vanaf PR Noord met de metro de stad in en met de tram verder in Amsterdam. Ik heb letterlijk vanaf het parkeren tot en met het uitstappen van de tram het woord Kanker 20x gehoord. Bij de groep <25 jaar lijkt het helemaal normaal te zijn. Maar ook volwassen mannen gebruiken het gewoon. En dan heb ik het nog niet over de andere rotzooi die gewoon om je heen in het openbaar gezegd wordt. Normaal let ik er niet zo op, maar nu met een kleine jongen naast je valt het meteen op.

Het is puur opvoeding, waar wij wonen hoor je het nooit. Maar die mislukte opvoeders en hun kroost is wel wat een flink deel van onze stadions bemand. Hoe ga je het uit een stadion krijgen als het voor dat volk spreektaal is geworden?
Dit is het vooral ja. Je hoort het te pas en te onpas. In het Nederlands wordt er sowieso veel gescholden met ziektes trouwens (tering, tyfus, kanker), iets wat volgens mij in andere talen niet gebeurt.

Ik denk dan ook niet dat zo'n actie in de 12e minuut niet gemeend is, daar is iedereen gewoon oprecht. Maar het schelden met kanker is helaas zo verankerd in het hedendaagse taalgebruik dat dat er bijkans automatisch uitkomt bij heel erg veel mensen. Komt natuurlijk wel erg hypocriet over in deze situatie, maar er wordt helaas elke wedstrijd met dat soort dingen gescholden. En niet alleen in voetbalstadions...

• OMX2000

OMX2000

Vld1989 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Dit is het vooral ja. Je hoort het te pas en te onpas. In het Nederlands wordt er sowieso veel gescholden met ziektes trouwens (tering, tyfus, kanker), iets wat volgens mij in andere talen niet gebeurt.

Ik denk dan ook niet dat zo'n actie in de 12e minuut niet gemeend is, daar is iedereen gewoon oprecht. Maar het schelden met kanker is helaas zo verankerd in het hedendaagse taalgebruik dat dat er bijkans automatisch uitkomt bij heel erg veel mensen. Komt natuurlijk wel erg hypocriet over in deze situatie, maar er wordt helaas elke wedstrijd met dat soort dingen gescholden. En niet alleen in voetbalstadions...
Het was in Brabant niet gebruikelijk. Gebeurt hier nu ook omdat het “hip” lijkt te zijn.

Maar laten we beginnen om het van het voetbalveld te verbannen. Wat best eenvoudig te doen is, maar gek genoeg is daar nog geen beleid voor.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hoe zijn jullie wakker geworden vandaag?
Feyenoord gelijk, AZ gelijk, PSV gelijk, Twente gelijk, Sparta gelijk....
En wij? Wij hebben gewonnen! Het is weer even fijn om Ajacied te zijn 8)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vld1989 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:57:
[...]
In de Engelse taal gebruiken ze vervoegingen van het werkwoord neuken als krachtterm, daar kunnen wij ons dan weer niets bij voorstellen ;)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
OMX2000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:35:
[...]

Het was in Brabant niet gebruikelijk. Gebeurt hier nu ook omdat het “hip” lijkt te zijn.

Maar laten we beginnen om het van het voetbalveld te verbannen. Wat best eenvoudig te doen is, maar gek genoeg is daar nog geen beleid voor.
https://www.omroepbrabant...duidelijk-signaal-afgeven
*O*

Alleen is dat niet effectief voor dat volk op een tribune helaas... -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:01:
Wel als je de aanvoerder van de desbetreffende club laat vertrekken met rood. Zal je zien hoe snel het is afgelopen en dat groepscorrectie in eens wel werkt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vld1989
Superkiwi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:01:
[...]

In de Engelse taal gebruiken ze vervoegingen van het werkwoord neuken als krachtterm, daar kunnen wij ons dan weer niets bij voorstellen ;)
Precies, elke taal heeft zo zijn eigen "cultuur" qua krachttermen en helaas is dat bij ons ziektes.
Martinusz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:01:
[...]

https://www.omroepbrabant...duidelijk-signaal-afgeven
*O*

Dat is een mooie start ja!

Ik zou overigens ook niet weten hoe dat op een tribune zou moeten werken. Sociale controle ga ik niet aan beginnen in ieder geval.
Ik heb al 22 jaar met veel plezier een seizoenskaart in De Kuip (even los van het erbarmelijke voetbal dat we in minstens 19 van die 22 jaar gespeeld hebben :P ) en hoewel ik uiteraard vind dat we bij Feyenoord de beste fans van de wereld hebben, hebben we ook de slechtste fans ter wereld. Die scheidingslijn is echt heel erg dun in De Kuip, dunner dan waar dan ook. Ik heb ooit iemand heel netjes aangesproken die voordrong in de rij voor de kassa en dan was ik gelijk een kankerjood en mocht ik blij zijn dat ik geen klappen kreeg, en dan ben ik dus nog een medesupporter. In ieder geval heb ik geen zin meer in dat soort confrontaties, dus hou ik liever m'n mond maar voortaan.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vld1989 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:20:
[...]
Precies, elke taal heeft zo zijn eigen "cultuur" qua krachttermen en helaas is dat bij ons ziektes.
Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar het staat in mijn ogen los van de ziektes.
Voorbeeld: als ik mijn teen tegen de tafel stoot en er een harde 'kut!" uitgooi heeft dat echt helemaal niks te maken met de vrouwelijke vagina. Zo werkt dat ook met termen als tyfus, tering en kanker; ik zie ze als op zich staande krachttermen die niets met de ziektes te maken hebben.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
Superkiwi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:00:
Hoe zijn jullie wakker geworden vandaag?
Feyenoord gelijk, AZ gelijk, PSV gelijk, Twente gelijk, Sparta gelijk....
En wij? Wij hebben gewonnen! Het is weer even fijn om Ajacied te zijn 8)
Zo zie je maar hoeveel verschil 2 weken maakt. Iedereen is weer blij bij Ajax en 't kampioenschap is weer in eigen hand(net zoals dat voor Feyenoord en Az zo is).

• Vld1989
Superkiwi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar het staat in mijn ogen los van de ziektes.
Voorbeeld: als ik mijn teen tegen de tafel stoot en er een harde 'kut!" uitgooi heeft dat echt helemaal niks te maken met de vrouwelijke vagina. Zo werkt dat ook met termen als tyfus, tering en kanker; ik zie ze als op zich staande krachttermen die niets met de ziektes te maken hebben.
Ik snap wat je bedoelt. Daarom gaf ik ook al aan dat de oprechtheid van het eerbetoon in de 12e minuut helemaal niet in twijfel getrokken hoeft te worden, want dat is echt wel oprecht geweest.
Hetzelfde geldt een beetje met spreekkoren als "wie niet springt die is een jood". Heeft niks met echte joden, antisemitisme of wat dan ook te maken, maar puur met de bijnaam van Ajax.

Neemt overigens niet weg dat ikzelf nooit met ziektes scheld, dat ook behoorlijk tokkie vind en zelfs bij "wie niet springt die is een jood" netjes op mijn stoeltje blijf zitten, maar ik zie het wel ietsjes genuanceerder dan de algemene tendens die ik vandaag lees op het internet.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
OMX2000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:35:
[...]

Hier in Zwolle hoor je het ook regelmatig. Als je dan eens wat jeugdigen daarop aanspreekt reageren ze alsof ze water zien branden. Ik sluit dan altijd maar af dat ik hoop dat ze het nooit helemaal begrijpen maar wel zover dat ze het niet in hun dagelijks vocabulaire opnemen. Overigens is het met een lengte van ruim 2 meter makkelijker om mensen aan te spreken.

XXXVI

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21

Agent47

I always close my contracts.

Het woord " kanker" ga je er nooit uitkrijgen. Bij mij kwam dat woord echer vaker voor vanaf het moment dat ik op de middelbare school terecht kwam. Moet ik er bij zeggen dat die middelbare school in een Elitair deel van de gemeente zat, Keurige school met keurige omwonenden, met grotendeels gezinnen die een normaal inkomen hadden en hoger. Niet om te discrimineren, maar er zaten amper buitenlandse jongeren op deze middelbare school, dit is gewoon een feit.

Het woord kanker was voor mij echt een no-go, maar het gemak waarmee het woord bij velen uit de mond komt, dat is wel verbazingwekkend. Mensen gebruiken het als bijvoegelijk naamwoord. Het lijkt wel alsof er niks " hogers" is waar je mee kan schelden, want dat is de ergste ziekte, dus gebruikt men dat maar.

Ik probeer mijn kids het iig nooit naar buiten te laten zeggen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Agent47 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:16:
Het woord " kanker" ga je er nooit uitkrijgen. Bij mij kwam dat woord echer vaker voor vanaf het moment dat ik op de middelbare school terecht kwam. Moet ik er bij zeggen dat die middelbare school in een Elitair deel van de gemeente zat, Keurige school met keurige omwonenden, met grotendeels gezinnen die een normaal inkomen hadden en hoger. Niet om te discrimineren, maar er zaten amper buitenlandse jongeren op deze middelbare school, dit is gewoon een feit.

Het woord kanker was voor mij echt een no-go, maar het gemak waarmee het woord bij velen uit de mond komt, dat is wel verbazingwekkend. Mensen gebruiken het als bijvoegelijk naamwoord. Het lijkt wel alsof er niks " hogers" is waar je mee kan schelden, want dat is de ergste ziekte, dus gebruikt men dat maar.

Ik probeer mijn kids het iig nooit naar buiten te laten zeggen.
Deed iedereen dat maar... ;(

• Quad

Quad

Doof

Op dit moment speelt jong Ajax tegen PEC Zwolle. Op zich niets mis mee, maar er vallen wel twee dingen op.

Ten eerste vind ik het vreemd dat ESPN geen uitzending heeft van deze wedstrijd terwijl het de koploper van de 2e divisie betreft.

Als tweede vind ik het jammer dat spelers vanuit het eerste met groots gemak worden gewisseld met het jong team.
In de basis staan Regeer, Hato, Fitz-Jim en als knaller speelt Brobbey in de spits, in z'n eentje een salaris gelijk aan alle spelers van PEC bij elkaar, welke gisteren in de Eredivisie speelminuten hebben gehad.

Tijd voor een teamwissel verbod voor 7 dagen als ze bij het 1e of jong elftal hebben gespeeld.

nggyu nglyd

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Quad schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:19:
Op dit moment speelt jong Ajax tegen PEC Zwolle. Op zich niets mis mee, maar er vallen wel twee dingen op.

Ten eerste vind ik het vreemd dat ESPN geen uitzending heeft van deze wedstrijd terwijl het de koploper van de 2e divisie betreft.

Als tweede vind ik het jammer dat spelers vanuit het eerste met groots gemak worden gewisseld met het jong team.
In de basis staan Regeer, Hato, Fitz-Jim en als knaller speelt Brobbey in de spits, in z'n eentje een salaris gelijk aan alle spelers van PEC bij elkaar, welke gisteren in de Eredivisie speelminuten hebben gehad.

Tijd voor een teamwissel verbod voor 7 dagen als ze bij het 1e of jong elftal hebben gespeeld.
volkomen met je eens, gewoon comp vervalsing

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

milotic schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:22:
volkomen met je eens, gewoon comp vervalsing
Het is competitievervalsing, niks meer niks minder. Prima dat clubs als Ajax en PSV een jong team hebben in een 1e divisie, maar dat moet het dan ook zijn. Geen spelers van het eerste, simpel. En spelers uit een jong team die vaker dan zeg 10 keer heeft meegedaan met het 1e elftal moet je dan ook weren. De 1e divisie clubs spelen ergens om, met een beetje pech speel je tegen een half 1e elftal uit de hoogste divisie en je directe concurrent de week er op tegen pubers van 15/16. En waar jij dan punten verliest walst jouw concurrent er overheen. Dat is gewoon onwenselijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Napo
  • Niet online
Han schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:53:
[...]

Het is competitievervalsing, niks meer niks minder. Prima dat clubs als Ajax en PSV een jong team hebben in een 1e divisie, maar dat moet het dan ook zijn. Geen spelers van het eerste, simpel. En spelers uit een jong team die vaker dan zeg 10 keer heeft meegedaan met het 1e elftal moet je dan ook weren.
Eens, doorstroming naar boven (van beloftenelftal naar eerste elftal) mag je prima faciliteren maar geen vrijheid blijheid met het pendelen tussen elftallen.

Ik kan me voorstellen dat je als eerste elftal van een BVO in de KKD niet hoopt op wedstrijden tegen Jong Ajax/Jong PSV/Jong AZ op een maandag. Iets wat geen factor zou mogen zijn, zelfs daar zou de oplossing al kunnen zijn dat die BVO's dan maar voor de speelrondes de selecties door moeten geven.

• Quad

Quad

Doof

@Napo of gewoon een wisselverbod voor 7 dagen.
Als je in jong speelt op maandag, mag je de dinsdag erop geselecteerd worden voor het 1e, en vice versa. Daarnaast vind ik dat andersom bij een selectie al stelt dat je voor jong niet opgeroepen kan worden binnen 7 dagen.

nggyu nglyd

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat Brobbey nog bij Jong Ajax te zoeken heeft, die is voor tig miljoen terug gehaald uit het buitenland voor Ajax 1. Hij moet volgend seizoen gewoon Tadic opvolgen. Ik mag althans hopen dat die dan aan zijn trainers opleiding begint. Heeft de afgelopen jaren wel duidelijk club liefde ontwikkeld, maar hij wordt echt te oud om alles te blijven spelen.

Dat de andere jongens meedoen met Jong Ajax kan ik prima begrijpen, die hebben alleen wat invalbeurten gehad in het eerste om sfeer te proeven en ervaring op te doen.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gewoon als 2 op zichzelf staande clubs zien, waarbij er in de transferperiodes (zoals bij iedere andere club in het betaalde voetbal) wisselingen plaats mogen vinden.

Dit slaat inderdaad nergens op.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

forzav schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:21:
Gewoon als 2 op zichzelf staande clubs zien, waarbij er in de transferperiodes (zoals bij iedere andere club in het betaalde voetbal) wisselingen plaats mogen vinden.

Dit slaat inderdaad nergens op.
Toen ik dat een tijdje geleden opperde hier op Tweakers was het allemaal maar onzin.

Blij dat er mensen wakker worden. Het is competitievervalsing pur sang.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:47
Moet je je voorstellen dat de traditionele top-3 voor 10 wedstrijden per jaar een speler uit de PL zou mogen gebruiken. Zit je als trainer vrolijk de tactiek te bedenken, komt PSV opeens met Haaland aanzetten. Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar als trainer van PEC zou ik er in de besprekingen er niet vanuit gaan dat je opeens tegen Brobbey aankijkt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het is precies hetzelfde eigenlijk :)

Verwijderd

Maarten_E schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 05:16:
maar als trainer van PEC zou ik er in de besprekingen er niet vanuit gaan dat je opeens tegen Brobbey aankijkt.
Waarschijnlijk niet. Brobbey was pas de eerste speler dit seizoen die na een basisplek bij het eerste in de Eredivisie/CL ook speelminuten kreeg in Jong Ajax.

Jong Ajax heeft een vaste kern van 7/8 spelers die alles spelen. In praktijk valt het reuze mee.

Verwijderd

Quad schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:06:
@Napo of gewoon een wisselverbod voor 7 dagen.
Als je in jong speelt op maandag, mag je de dinsdag erop geselecteerd worden voor het 1e, en vice versa. Daarnaast vind ik dat andersom bij een selectie al stelt dat je voor jong niet opgeroepen kan worden binnen 7 dagen.
Dat gaat averechts werken. Neem Fitz-Jim . Die speelt bij Jong Ajax alles. Met jouw voorstel speelt hij dan de ene week wel en de andere week speelt een ander.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:26
lullig voor Davy Pröpper rest van het seizoen uitgeschakeld met een zware knieblessure ook klote voor Vitesse btw

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 06:58:
[...]

Waarschijnlijk niet. Brobbey was pas de eerste speler dit seizoen die na een basisplek bij het eerste in de Eredivisie/CL ook speelminuten kreeg in Jong Ajax.

Jong Ajax heeft een vaste kern van 7/8 spelers die alles spelen. In praktijk valt het reuze mee.
Brobby was zondag invaller en geen basis speler. Verder maken we het allemaal wel groot imo. Wil je regels strenger maken dan gaan alle jong teams weer weg want dan heeft het te weinig nut voor die teams

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Crysania schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:49:
[...]

Brobby was zondag invaller en geen basis speler. Verder maken we het allemaal wel groot imo. Wil je regels strenger maken dan gaan alle jong teams weer weg want dan heeft het te weinig nut voor die teams
Het toelaten van ‘jeugd’ teams van BVC in de Eerste Divisie is bedoeld om jeugdspelers een springplank te geven, niet als trampoline voor selectiespelers van eredivisieclubs.

Pure en onversneden competitievervalsing.

Pagina: 1 ... 206 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023