[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 340 Laatste
Acties:
  • 547.226 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 07:39:
Na een nachtje slapen is er eigenlijk maar 1 conclusie te trekken... Higler: totaal ongeschikt om op Eredivisie niveau te fluiten.

Overduidelijke elleboog missen, harde tackle vol op de enkel missen, handsballen missen, inconsequent fluiten en misschien nog wel het ergste, richting einde wedstrijd zelf aan het tilten geslagen (waardoor elke miniscule overtreding of opmerking ineens geel was waar dat eerder in de wedstrijd niet was) wat dan weer oversloeg op de spelers.
Schreuder mag wel eens een hartig woordje spreken met Alvarez (over z'n gedrag in het veld, 2x rood had zomaar gekunnen en over het continu laten lopen van Til) en Rensch (zelfs een lantaarnpaal zou beter verdedigd hebben

[edit]Uiteraard nog 1 'conclusie' vergeten.. Blind heeft nog steeds een mega dikke plaat voor z'n kop als Ajax verliest, het is altijd 'onterecht, we waren beter, als dit als dat blablabla.'

Ik ben echt blij als die vent met pensioen gaat.
Goed om te lezen dat ik weinig heb gemist. Same old, same old.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
ephymerous schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Goed om te lezen dat ik weinig heb gemist. Same old, same old.
Het was anders een zeer vermakelijke wedstrijd :) alleen op het einde wellicht wat minder, toen was er vooral frustratie in het spel.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
bregweb schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:38:
Dit resultaat had niets met Higler te maken. Actie van Alvarez was heel dom, had ook rood op kunnen leveren.

Twee tegenstanders die aan elkaar gewaagd waren, maar beslissend was de match Gakpo/Renschen en het verschil in keepers.
Rensch en Gorter kwamen duidelijk te kort, maar vond Benetiz ook niet per se ijzersterk, die had toch af en toe ook een Drommel-momentje. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal op basis van 1 wedstrijd.

Wat mij, als Ajacied, zorgen maakte is dat Bassey speelde alsof hij een olifant in een porseleinen kast was, leek vanaf de tribune niet heel erg balvaardig. Misschien dat LCV hem dan ook beter past dan LB bij Ajax.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Gynnad schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:01:
[...]Wat mij, als Ajacied, zorgen maakte is dat Bassey speelde alsof hij een olifant in een porseleinen kast was, leek vanaf de tribune niet heel erg balvaardig. Misschien dat LCV hem dan ook beter past dan LB bij Ajax.
Nieuwe speler wil zich bewijzen en hij kwam er in toen Ajax op jacht moest naar een gelijkmaker, wat natuurlijk niet zijn kwaliteit is.

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal op basis van 1 wedstrijd.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Rensch en Gorter kwamen duidelijk te kort, maar vond Benetiz ook niet per se ijzersterk, die had toch af en toe ook een Drommel-momentje. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal op basis van 1 wedstrijd.

Wat mij, als Ajacied, zorgen maakte is dat Bassey speelde alsof hij een olifant in een porseleinen kast was, leek vanaf de tribune niet heel erg balvaardig. Misschien dat LCV hem dan ook beter past dan LB bij Ajax.
Als een verdediger bij een Schotse club opvalt zal het niet zijn omdat ie zo enorm goed kan passen/voorzetten kan geven nee ;)
Die jongen moet je gewoon centraal achterin zetten, alleen heeft Schreuder hem waarschijnlijk willen laten wennen door hem eerst op linksback te zetten. In z'n drang om zich te bewijzen maakt ie vervolgens een te harde net iets te late tackle. Straks gewppm centraal achterin zetten zodat je daar meer snelheid en fysiek hebt.
En ik blijf erbij, een RCV erbij zodat Timber op de plek voor de verdediging kan gaan spelen ipv Alvarez (of wissel die 2 maar eens van plek). Zeker weten dat ie daar veel beter past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
bregweb schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Nieuwe speler wil zich bewijzen en hij kwam er in toen Ajax op jacht moest naar een gelijkmaker, wat natuurlijk niet zijn kwaliteit is.

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal op basis van 1 wedstrijd.
Ik zat ook in het stadion, vak 418 dus op de positie van linksback Ajax 2e helft. Ik vond dat bassey wel met veel power speelde, de bal doorgaans strak in de voeten van een teamgenoot. Maar daarbij moet ik wel toegeven dat het qua techniek niet van enorme weelde was.

Ik vraag me af wat uit "supporters" nou van toegevoegde waarde zijn bij een wedstrijd. PSV had het binnen 5 minuten voor elkaar dat ze het met rond hun vak volledig gesloopt hadden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Resultaat had niks met de scheidsrechter te maken. Dat het een beroerde scheidsrechter is staat vast.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:11
Dan van PSV kant gezien na een nachtje slapen
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 07:39:
Na een nachtje slapen is er eigenlijk maar 1 conclusie te trekken... Higler: totaal ongeschikt om op Eredivisie niveau te fluiten.
Eens
Overduidelijke elleboog missen, harde tackle vol op de enkel missen, handsballen missen, inconsequent fluiten en misschien nog wel het ergste, richting einde wedstrijd zelf aan het tilten geslagen (waardoor elke miniscule overtreding of opmerking ineens geel was waar dat eerder in de wedstrijd niet was) wat dan weer oversloeg op de spelers.
Absoluut waar.
Schreuder mag wel eens een hartig woordje spreken met Alvarez (over z'n gedrag in het veld, 2x rood had zomaar gekunnen en over het continu laten lopen van Til) en Rensch (zelfs een lantaarnpaal zou beter verdedigd hebben
Hoever deed zeker de eerste 30 minuten hard zijn best om slechter te zijn dan Rensch, en ik denk dat hij met vlag en wimpel is geslaagd! Alvarez deed zijn best om rood te pakken (de gecombineerde gele kaarten die hij had moeten hebben hadden ook 3x rood kunnen zijn), maar Higler wilde er niks van weten.
[edit]Uiteraard nog 1 'conclusie' vergeten.. Blind heeft nog steeds een mega dikke plaat voor z'n kop als Ajax verliest, het is altijd 'onterecht, we waren beter, als dit als dat blablabla.'

Ik ben echt blij als die vent met pensioen gaat.
Wij zijn blij dat hij nog niet met pensioen is, zeker met bewegelijke aanvallers (hallo Bakayoko en Saibari).

Dan verder:
- Bakayoko zal nog moeten groeien, maar ga er maar aan staan tegen Ajax, ik geef hem nog tijd.
- Saibari is echt een beest, die 4-2 kwam vanuit hem en hij deed het erg goed, hopelijk gaan we meer zien van hem.
- Hoever gaat het moeilijk krijgen om zijn basisplek vast te houden.
- Ramalho terug in de verdediging is fijner dan de tandem Obispo/Teze.
- Wat een baas die Benitez, in de 1e minuut rustig even Tadic uitkappen op 2 meter van de goal _/-\o_

Beter dan Drommel, maar hij moet verder wel beter kunnen dan gister, die van Antony was bijvoorbeeld houdbaar.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
paulvitesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:29:
Wat wordt er weer veel door een Ajax of PSV bril gekeken. Ik heb gewoon een hele leuke wedstrijd gezien. Verder kan je er allemaal theorieën op los laten op basis van voorgaande jaren etc. Aan het einde van het seizoen zien we wel weer wie er boven aan staat.
Klopt, heb net pas de wedstrijd bekeken en aan het einde heeft de beste ploeg echt wel terecht gewonnen hoor. Heel veel persoonlijke fouten bij de doelpunten en vooral een drama scheidsrechter waarbij vooral de arbitrale fouten mbt Alvarez voor mij echt schandalig waren (had hij nou echt een VAR nodig om zaken te zien en dan nog geen rood geven?). Wel jammer dat in de post interviews de spelers vooral steeds spraken over fouten van hen ipv de kwaliteiten van de ander te benoemen. Dat is eigenlijk wel altijd zo mede door de emotie vlak na een wedstrijd maar daarmee doe je wel je tegenstander vaak onterecht te kort.

Persoonlijk vond ik het vooral leuk om Xavi Simons eindelijk eens op de Nederlandse velden te zien en als de aan hem toegedichte kwaliteiten er uit gaan komen gaat PSV er veel plezier aan hebben (al moeten we niet vergeten hoe jong hij nog is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Voor wie Bassey wat langer dan een paar minuten bezig wil zien (en als LCV), op ESPN oefent Ajax momenteel tegen Almere

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo en hij legt daar ff een cross pass van linksachter naar rechtsbuiten neer.... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Brobbey eruit na 60 minuten.
Als we nu naar 2x 30 minuten zuivere speeltijd gaan dan kan Brobbey het misschien net redden.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Feyenoord speelt straks zn generale repetitie tegen Osasuna. Inmiddels is de selectie redelijk op niveau al missen Trauner, Kokcu en die Mexicaan natuurlijk nog. Hoop dat we nu een goede wedstrijd krijgen want de voorbereiding houdt nog niet over en tegen Vitesse mag je geluk aan de bak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

paulvitesse schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:29:
Wat wordt er weer veel door een Ajax of PSV bril gekeken. Ik heb gewoon een hele leuke wedstrijd gezien.
Ajax speelt tegen PSV en jij vindt dat er teveel door een bril van de een of de ander wordt gekeken. No shit sherlock! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:10:
Zo en hij legt daar ff een cross pass van linksachter naar rechtsbuiten neer.... :D
Die op Pasveer? :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

ph4ge schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:00:
Feyenoord speelt straks zn generale repetitie tegen Osasuna. Inmiddels is de selectie redelijk op niveau al missen Trauner, Kokcu en die Mexicaan natuurlijk nog. Hoop dat we nu een goede wedstrijd krijgen want de voorbereiding houdt nog niet over en tegen Vitesse mag je geluk aan de bak.
Niet live te volgen toch? Dus wel. En ze staan in de 40e minuut achter met 0-1

Even teruggespoeld, en lijkt me dat Bijlow er bij een vrije trap niet goed bij zat.

[ Voor 14% gewijzigd door OMX2000 op 31-07-2022 17:49 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Leeg stadion, nieuwe spelers die amper meegetraind hebben: die wedstrijd is nauwelijks een serieuze "opening" te noemen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Fc Groningen - Osasuna was gisteren 2-1.
Bleek bij osasuna een mix van eerste en tweede te zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Harribo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:54:
Misschien niet een gek idee? Niet wat mij betreft vanwege de sfeer maar omdat het grotendeels Ajax is waar hier over gesproken wordt?.
Wil eventueel wel een poll maken?
Dat is al zo vaak hier ter sprake gekomen. Echokamers zijn er al genoeg op internet, het is juist de charme van dit topic dat het door elkaar loopt (al is dat de laatste seizoenen steeds minder aan het worden). Je kan naar Ajax Showtime als je dat niet bevalt, imo.
D-e-n schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:49:
Leeg stadion, nieuwe spelers die amper meegetraind hebben: die wedstrijd is nauwelijks een serieuze "opening" te noemen volgens mij.
Die goal had daar weinig mee te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 31-07-2022 18:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harribo
Ok.

Trouwens gisteren dus fc Groningen in het echt aan het werk gezien.
Sinds lange tijd kon Radinio Balker als cv weer meedoen. Had ik nog nooit aan het werk gezien.
Die was gisteren echt top. Zo verschrikkelijk goed, snel, behendig, sterk, goede passen... Tjonge..
Nieuwe linksback Mäatta uit Zweden deed het ook aardig.
Ngonge samen met strand larsen weer gevaarlijk.

Maar een Postema... Zucht...
Te Wierik... Zucht...
Mogen samen met D&D (dammers en Dankerlui) wat mij betreft verkassen.

Wilde jullie ff een fc Groningen update geven voor de nodige algemene ontwikkeling :)

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 31-07-2022 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:05

snmght

imho dan he

Die Anthony heeft overigens nog wel wat werk te doen qua meeverdedigen. Kun je leuk met gebaartjes proberen het publiek op te zwepen, leg eerst maar eens wat meer energie in een wedstrijd. Bergwijn deed dat meteen al beter en een Ziyech was daar ook sterk in. Vind het maar een luie mooiweervoetballer die er heus wel wat van kan maar de hype niet waar maakt.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Vandaag weer wat stukken terug gezien. Toch wel echt een vermakelijke wedstrijd. Als enige PSV fan met 3 Ajacieden in huis toch gerust gaan slapen :)

Higler was wel echt heel slecht. Maar scheidsrechters kunnen vaak ook weinig goed doen bij alle supporters.

Denk dat het dicht bij elkaar ligt en hopelijk wordt de titelstrijd spannend.

Vond alleen die Simons bij PSV niet echt likable, beetje Noa Lang/ Anthony gevoel bij hem. Maar als die echt heel goed is ga ik hem vanzelf wel mogen.

We zijn vertrokken.
Succes iedereen met je club dit competitiejaar!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We gaan geen apart Ajax draadje toestaan, net zo min als een losstaand topic voor een andere club

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nee Bassey, van linksachter in de loop voor Conceicao. Tot 2x toe perfecte pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Nee Bassey, van linksachter in de loop voor Conceicao. Tot 2x toe perfecte pass.
‘Perfect passen’ zonder enige druk zullen er wel meer kunnen. Sterker nog, ik neem aan dat elke betaald voetballer dat moet kunnen.

Was er in beide gevallen ook sprake van enige druk op de bal? ;)

#durftevragen

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:04:
[...]

‘Perfect passen’ zonder enige druk zullen er wel meer kunnen. Sterker nog, ik neem aan dat elke betaald voetballer dat moet kunnen.

Was er in beide gevallen ook sprake van enige druk op de bal? ;)

#durftevragen
Dit was gewoon tijdens een wedstrijd waar er op de bal gejaagd wordt enzo en over een afstand die genoeg spelers niet zo zuiver voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:17:
[...]

Het lijkt wel of ik het topic van 2021/2022 weer zit te lezen :P
Nu de eerste wedstrijd nog punten laten liggen en het deja-vu feestje is helemaal compleet.
Beetje laat to the party maar ik vond Ajax helemaal niet zo slecht? Ja het stond achterin niet goed maar dat was toch volkomen verwacht? Gorter maakte tijdens de voorbereiding al niet zo een beste indruk, Rensch ook niet. Ik heb niets gezien waar ik bang van werd als Ajacied. Allemaal zaken die al duidelijk waren én te fixen zijn én nu niet onder het tapijt worden geschoven omdat er gewonnen werd (hoewel ik dat echt veel liever had gedaan).

Pasveer op doel en een rechtsback erbij en je hebt het opgelost. Denk nog steeds dat Ajax 'gewoon' weer kampioen wordt. Met deze aanval zit een nieuwe aanval op het doelpunten record er ook zeker in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Beetje laat to the party maar ik vond Ajax helemaal niet zo slecht? Ja het stond achterin niet goed maar dat was toch volkomen verwacht? Gorter maakte tijdens de voorbereiding al niet zo een beste indruk, Rensch ook niet. Ik heb niets gezien waar ik bang van werd als Ajacied. Allemaal zaken die al duidelijk waren én te fixen zijn én nu niet onder het tapijt worden geschoven omdat er gewonnen werd (hoewel ik dat echt veel liever had gedaan).

Pasveer op doel en een rechtsback erbij en je hebt het opgelost. Denk nog steeds dat Ajax 'gewoon' weer kampioen wordt. Met deze aanval zit een nieuwe aanval op het doelpunten record er ook zeker in.
Pasveer heeft het prima gedaan, maar is op leeftijd.
Gorter is te ligt bevonden, die moet dit seizoen gewoon elders vlieguren maken en hem dan eventueel opnieuw beoordelen of kunnen verkopen.
Dus mijn conclusie is dat ajax sowieso een keeper moet kopen. Het is begin augustus, is er in zuid amerika niet een goalie die ajax kan aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
groggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Gorter is te ligt bevonden, die moet dit seizoen gewoon elders vlieguren maken en hem dan eventueel opnieuw beoordelen of kunnen verkopen.
Dus mijn conclusie is dat ajax sowieso een keeper moet kopen. Het is begin augustus, is er in zuid amerika niet een goalie die ajax kan aantrekken.
Dichterbij ook wel, Vandevoort van Genk schijnt een groot talent te zijn. (groot in ieder geval letterlijk, 1.92m)
Speelt in Belgie <21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
groggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Maar het blijkt nog niet uit zijn prestaties. Precies hetzelfde voor Blind en Tadic. Daar wordt de hele tijd op de leeftijd gehamerd maar zolang Tadic nog 38 goals+assists doet in 44 wedstrijden zie ik geen reden om het niet op te stellen.
Mijn zorg is eigenlijk dat na Onana Ajax geen echt waardige opvolger heeft kunnen vinden. Met een top keeper aan het roer had ik daar wel meer van verwacht. Kjel, Gorter, Raatsie, Kotarski allemaal jonge talenten die het niet hebben gered. En dan mis ik vast nog wat namen. En uit de eigen jeugd valt het al helemaal tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Ik heb de wedstrijd ook pas later terug kunnen kijken aangezien ik sociale verplichtingen had op zaterdag.
Op een niet ingespeelde verdediging na en een Ajax wat nog niet topfit is zag ik weinig problemen. Grotendeels hetzelfde riedeltje als vorig jaar waarbij PSV wat verder is in de voorbereiding.

De knikkers werden gelukkig echter niet in deze wedstrijd verdeeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:45

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Beetje laat to the party maar ik vond Ajax helemaal niet zo slecht?
Oh dat is niet wat ik bedoelde met mijn post hoor ;)
Ik was ook blij met wat ik op het veld zag. Een beetje olie in deze machine en ik ben ervan overtuigd dat ze soepeltjes gaat draaien.
Welkom op het feestje!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:54:
[...]
De knikkers werden gelukkig echter niet in deze wedstrijd verdeeld :)
Dankzij de winst kan PSV toch wel €30.000,- meer aan prijzengeld op de bankrekening bijschrijven dan dat Ajax heeft kunnen doen.

De transfersom die Ajax uitgeeft voor Bergwijn levert PSV dankzij de opleidingsvergoeding meer op dan het winnen van de Supercup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Maar het blijkt nog niet uit zijn prestaties. Precies hetzelfde voor Blind en Tadic. Daar wordt de hele tijd op de leeftijd gehamerd maar zolang Tadic nog 38 goals+assists doet in 44 wedstrijden zie ik geen reden om het niet op te stellen.
Is dat niet kortzichtig? Als hij ook nog eens direct betrokken is bij 10 tegengoals, dan heb toch liever iemand die 34 goals+assists doet en betrokken is bij 3 tegengoals?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Dat klopt, pasveer deed het nog aardig. Maar het is natuurlijk wachten tot zijn leeftijd zijn prestaties in de weg gaat zitten. Ajax moet echt actie ondernemen op de keeperspositie. En dan een die er direct kan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
groggy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:53:
[...]

Dat klopt, pasveer deed het nog aardig. Maar het is natuurlijk wachten tot zijn leeftijd zijn prestaties in de weg gaat zitten. Ajax moet echt actie ondernemen op de keeperspositie. En dan een die er direct kan staan..
Mja, wel eens maar ik kan voorlopig beter leven met geen nieuwe keeper en een rechtsback die er direct staat dan andersom. Rensch is niet goed genoeg en is dat al maanden en maanden dat is echt een groter probleem dan een keeper van 38 die fit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Welkom in Nederland Bassy; twee wedstrijden schorsing. Rood was terecht maar ik vind twee wedstrijden en één voorwaardelijk stevig.

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:31:
Welkom in Nederland Bassy; twee wedstrijden schorsing. Rood was terecht maar ik vind twee wedstrijden en één voorwaardelijk stevig.
Maar wel consequent. In 2019 kregen Viergever en Hendrix voor vergelijkbare rode kaarten in die 3-0 nederlaag bij Utrecht ook twee plus één voorwaardelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:45

Superkiwi

Hoi doei

Dat vond ik van zijn overtreding ook ;)
In mijn optiek een gepaste straf.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Bazoer voor 3 jaar naar AZ.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heerlijk nieuws, was nog steeds bang dat hij naar Feyenoord zou komen. Blij dat dat nu niet door gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

gws24

Thinking is hard!

Daramy waarschijnlijk voor een jaar verhuurd aan zijn oude club: https://www.voetbalprimeu...terug-bij-kopenhagen.html. Lijkt mij een goede zaak want op links met Tadic en Bergwijn op dit moment heeft hij eigenlijk nul kans op speeltijd.

En Feyenoord heeft linksback Marcos López als het goed is binnen: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406414

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik zat dat stuk rondom ihataren te lezen maar blijft een gek verhaal. Hij was toch ook niet mee naar Oostenrijk op trainingskamp? Mij lijkt dreiging rondom persoon het juist wel handig dat je naar Oostenrijk gaat ipv in NL te blijven. Lekker ver weg van je bedreiging 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Crysania schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:32:
Ik zat dat stuk rondom ihataren te lezen maar blijft een gek verhaal. Hij was toch ook niet mee naar Oostenrijk op trainingskamp? Mij lijkt dreiging rondom persoon het juist wel handig dat je naar Oostenrijk gaat ipv in NL te blijven. Lekker ver weg van je bedreiging 🤷
Zonder vooroordelen te hebben, maar ik mag hopen dat hij in ieder geval wel met z’n club communiceert. Anders heeft hij z’n carrière echt vergooit, t is een goede voetballer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Volgens een recent bericht van Ihattaren zelf was er daar juist helemaal geen sprake van.
Waarom hij er dan niet is, blijft onduidelijk.

Schreuder kwam er ook niet echt lekker uit toen hij die vraag kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:50:
Volgens een recent bericht van Ihattaren zelf was er daar juist helemaal geen sprake van.
Waarom hij er dan niet is, blijft onduidelijk.

Schreuder kwam er ook niet echt lekker uit toen hij die vraag kreeg.
Als er echt sprake is van een bedreiging (waarom dan ook) uit criminele hoek snap ik wel dat je daar niet (volledig) open over kan zijn. En ook dat je niet mee gaat op trainingskamp naar Oostenrijk. Je wil door Ihattaren én de rest van de Ajax selectie geen risico nemen. Tot dat er duidelijkheid is zal het gissen blijven en zullen we moeten afwachten. Ergens heb ik wel zoiets dat als het echt aan Ihattaren te wijten was de huur vast al opgezegd was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Deze week PSV, AZ en FC Twente Europees in actie. AZ en FC Twente zouden moeten kunnen winnen, lastig in te schatten wat de verhoudingen zijn tussen PSV en AS Monaco.

Poll: Wat wordt de uitslag bij AS Monaco - PSV?
Winst AS Monaco
Gelijkspel
Winst PSV
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404712&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 58% gewijzigd door Gynnad op 02-08-2022 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is toch standaard voor direct rood wegens een harde tackle?
Volgens mij krijg je alleen bij neerhalen doorgebroken speler minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

Is toch standaard voor direct rood wegens een harde tackle?
Volgens mij krijg je alleen bij neerhalen doorgebroken speler minder.
Dat kan maar zo, ik blijf het in ieder geval fors vinden. Jammer dat hij het begin van de competitie moet missen. Laten we hopen op een Chivu scenario, die pakte in het begin ook wel eens rood :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

gws24 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:31:
Daramy waarschijnlijk voor een jaar verhuurd aan zijn oude club: https://www.voetbalprimeu...terug-bij-kopenhagen.html. Lijkt mij een goede zaak want op links met Tadic en Bergwijn op dit moment heeft hij eigenlijk nul kans op speeltijd.

En Feyenoord heeft linksback Marcos López als het goed is binnen: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406414
Haha, en als Bergwijn en Tadic er niet waren dan zou met het spel wat hij liet zien de kans op speeltijd niet groter zijn geworden :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
Nou PSV, Monaco verslaan en je mag je echt gaan schamen als je het dan niet redt:
https://sportnieuws.nl/vo...elijke-tegenstanders-psv/

Daarna namelijk de winnaar van Union St Gillis en Rangers.

WoT stats

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gynnad
ElPaco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:22:
Nou PSV, Monaco verslaan en je mag je echt gaan schamen als je het dan niet redt:

Monaco lijkt inderdaad de moeilijkste horde - aan de andere kant stond Rangers afgelopen seizoen wel in de finale van de Europa League, dus onderschatten moet je ze ook niet.

Voor Twente en AZ is de voorloting ook geweest:

Twente weet zodoende al dat het een aantal relatief zware tegenstanders kan treffen. De ploeg van Ron Jans is namelijk niet geplaatst. Als de Tukkers doorgaan, spelen ze tegen de winnaar van Brøndby-FC Basel, Breidablik-Istanbul Basaksehir, APOEL-Kyzylzhar Petropavlovsk of Fiorentina.

AZ is wel geplaatst, waardoor de potentiële tegenstanders van de Alkmaarders op papier een stukje zwakker zijn. De ploeg van Pascal Jansen kan gaan spelen tegen de winnaar van Paide Linnameeskond-RSC Anderlecht, Wolfsberger AC-Gzira United, Riga FC-Gil Vicente, AIK-KF Shkëndija of Viborg FF-B36 Tórshavn.

Om 14:00 volgt de definitieve loting voor hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo

De winnaar van Union - Rangers wordt ook een taaie kluif.
Psv zal nu al moeten tonen dat het CL waardig is.

Daarbij is Madueke echt een gemis want zijn vervanger Bakayako heb ik nog niets bijzonders van gezien laatst.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 02-08-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Gynnad schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Monaco lijkt inderdaad de moeilijkste horde - aan de andere kant stond Rangers afgelopen seizoen wel in de finale van de Europa League, dus onderschatten moet je ze ook niet.
Rangers is sowieso beter te doen dan Benfica. Hoewel het natuurlijk heerlijk zou zijn om Schmidt uit te schakelen })

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online

Doe nou niet, dan mochten we tegenwoordig wel weer eens aansluiten bij de coefficientenpolonaise dat betekent nog niet het een makkie wordt. PSV hoeft zich nergens voor te schamen als zij het niet redden, NLers gaan echt te snel blaten. De Europa League is het niveau van Ajax en PSV en wellicht ook Feyenoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
Tristan Wins schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Doe nou niet, dan mochten we tegenwoordig wel weer eens aansluiten bij de coefficientenpolonaise dat betekent nog niet het een makkie wordt. PSV hoeft zich nergens voor te schamen als zij het niet redden, NLers gaan echt te snel blaten. De Europa League is het niveau van Ajax en PSV en wellicht ook Feyenoord.
Mwa, ik schat Monaco echt wel hoger in dan de Rangers, dus als je het niveau kan laten zien om die te verslaan dan moet de Rangers echt wel lukken (er even van uit gaande dat die hun pot winnen).. Alleen ben ik er absoluut niet zeker van dat PSV van Monaco gaat winnen, afgelopen weekend werd wel duidelijk dat er achterin nog genoeg gaten zijn. Ik heb gelezen dat de verwachtte opstelling van PSV met achterin Max - Ramalho - Obispo - Teze gaat zijn, dus geen Hoever meer, maar dan nog, Teze is eigenlijk gewoon een centrale verdediger.

Ik zie PSV alleen winnen als ze goed omgaan met hun kansen, zoals tegen Ajax. Als ze met hun kansen omgaan zoals tegen Real Betis dan gaat het heel lastig worden.
Overigens zijn ze bij de Rangers nu een van hun belangrijkste verdedigers (Bassey) kwijt, het is nog afwachten of zijn vervanger het net zo goed gaat doen.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

Mwa, ik schat Monaco echt wel hoger in dan de Rangers, dus als je het niveau kan laten zien om die te verslaan dan moet de Rangers echt wel lukken (er even van uit gaande dat die hun pot winnen).. Alleen ben ik er absoluut niet zeker van dat PSV van Monaco gaat winnen, afgelopen weekend werd wel duidelijk dat er achterin nog genoeg gaten zijn. Ik heb gelezen dat de verwachtte opstelling van PSV met achterin Max - Ramalho - Obispo - Teze gaat zijn, dus geen Hoever meer, maar dan nog, Teze is eigenlijk gewoon een centrale verdediger.

Ik zie PSV alleen winnen als ze goed omgaan met hun kansen, zoals tegen Ajax. Als ze met hun kansen omgaan zoals tegen Real Betis dan gaat het heel lastig worden.
Overigens zijn ze bij de Rangers nu een van hun belangrijkste verdedigers (Bassey) kwijt, het is nog afwachten of zijn vervanger het net zo goed gaat doen.
OKee, ik vond enkel dat 'schamen' wat extreem. Maar dat zal ongetwijfeld supporterspraat zijn. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Was misschien ook wel wat extreem, helemaal zonder de context die ik nu wel heb getypt :)

CL is geen garantie, maar als van Monaco wordt gewonnen dan mag PSV wel echt naar zichzelf kijken als het daarna niet lukt.

WoT stats

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Wel apart dat die coëfficiënten grotendeels gehaald zijn door Ajax in de Champions League dan. En niet in de Europa League. Los daarvan doe je AZ en Vitesse behoorlijk te kort aangezien die afgelopen seizoen ook hard hebben geknokt voor de punten. Dat Nederlanders te snel gaan blaten ben ik ook al niet met je eens. Als je de clubs uit NL en de Europese prestaties van de laatste jaren afzet tegen het gigantische geld wat er in de buitenlandse competities wordt omgezet dan blaten ze daar juist veel te hard of wij te zacht.

Het grote probleem van de NL clubs was stelselmatig dat er maar 1 of hooguit 2 teams serieus punten pakte in Europa en de rest kansloos uitgeschakeld werd tegen nietszeggende clubs. Daar zijn ook Ajax, PSV en Feyenoord ooit debet aan geweest. Zodra er echter meer teams punten pakken is het go go go.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 02-08-2022 14:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
De Europa League is het niveau van Ajax
In de laatste vier edities samen 47 van de 72 punten in de poulefase gehaald en twee keer de eerste ronde overleefd. Hoezo stel je dan dat Ajax EL niveau is?

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02
Typhone schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Wel apart dat die coëfficiënten grotendeels gehaald zijn door Ajax in de Champions League dan. En niet in de Europa League. Los daarvan doe je AZ en Vitesse behoorlijk te kort aangezien die afgelopen seizoen ook hard hebben geknokt voor de punten. Dat Nederlanders te snel gaan blaten ben ik ook al niet met je eens. Als je de clubs uit NL en de Europese prestaties van de laatste jaren afzet tegen het gigantische geld wat er in de buitenlandse competities wordt omgezet dan blaten ze daar juist veel te hard of wij te zacht.

Het grote probleem van de NL clubs was stelselmatig dat er maar 1 of hooguit 2 teams serieus punten pakte in Europa en de rest kansloos uitgeschakeld werd tegen nietszeggende clubs. Daar zijn ook Ajax, PSV en Feyenoord ooit debet aan geweest. Zodra er echter meer teams punten pakken is het go go go.
Daarnaast als je naar de UEFA 5-year Club Ranking 2023 kijkt en er in de CL 32 teams spelen, zou je kunnen zeggen dat Ajax wel CL niveau heeft met de 10de plaats en dat Feyenoord (40ste), PSV (44ste) en AZ (49ste) aan de bovenkant van de EL zitten. En met een beetje geluk qua looting of verrassingen in nationale competities is het dan ook niet eens zo gek om te kunnen stellen dat deze ploegen ook het CL niveau aantikken of er in horen.
Bijvoorbeeld een Salzburg (28ste), Slavia Praag (31), Bayer Leverkusen (25ste, die zijn afgelopen week nog uit de Duitse beker gegooid door een 3de Liga club) vind ik niet bepaald zoveel sterker dan een PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Daarnaast als je naar de UEFA 5-year Club Ranking 2023 kijkt en er in de CL 32 teams spelen, zou je kunnen zeggen dat Ajax wel CL niveau heeft met de 10de plaats en dat Feyenoord (40ste), PSV (44ste) en AZ (49ste) aan de bovenkant van de EL zitten. En met een beetje geluk qua looting of verrassingen in nationale competities is het dan ook niet eens zo gek om te kunnen stellen dat deze ploegen ook het CL niveau aantikken of er in horen.
Bijvoorbeeld een Salzburg (28ste), Slavia Praag (31), Bayer Leverkusen (25ste, die zijn afgelopen week nog uit de Duitse beker gegooid door een 3de Liga club) vind ik niet bepaald zoveel sterker dan een PSV
Dan kan je beter naar het jaar 2021/22 kijken. Nu wordt een heel jaar aan prestaties weggestreept en neem je effectief enkel de bonuspunten/punten uit voorrundes mee waardoor het eerder een 4-year club ranking is.

Doet overigens niets af aan de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
FC Twente gaat het lastig krijgen met Fiorentina als ze hun eerste ronde doorkomen, al weet ik niet in hoeverre ze vorig jaar zo hoog zijn geeindigd doordat Vlahovic tot de winter nog bij hun speelde en toen naar Juve is gegaan.

Het zou mooi zijn als AZ "gewoon" van Dundee wint, aangezien ze dan tegen een Portugese ploeg kunnen komen en zou het voor de 6de plek behouden mooi zijn als de Nederlandse clubs al een eerste klap uit kunnen delen door een Portugese deelnemer uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Napo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Dan kan je beter naar het jaar 2021/22 kijken. Nu wordt een heel jaar aan prestaties weggestreept en neem je effectief enkel de bonuspunten/punten uit voorrundes mee waardoor het eerder een 4-year club ranking is.

Doet overigens niets af aan de rest.
Ik twijfelde een beetje over op welke lijst de UEFA hun geplaatste en niet geplaatste ranking baseerde dus maar de laatste genomen. Ook omdat de meest recente resultaten in mijn mening meer zeggen over de sterkte van teams dan oudere resultaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
De beste ranking lijst is natuurlijk die van kassiesa :)
Hier de ranking van clubs van de afgelopen 5 voltooide seizoenen
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2022.html
Ajax 15e, Feyenoord 42e, PSV 49e, AZ 58e, Vitesse 104e (maar van de 5 jaar waren 2 met 0 punten).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

In de laatste vier edities samen 47 van de 72 punten in de poulefase gehaald en twee keer de eerste ronde overleefd. Hoezo stel je dan dat Ajax EL niveau is?
Waar staat dat als je je kwalificeert voor de CL dus punten kunt halen dat dat maatgevend is voor het niveau? Allicht hanteren we een andere definitie wat niveau is, mijn interpretatie is dat je het toernooi zou kunnen winnen. Wat in de CL ondenkbaar is en de EL eventueel wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CL kunnen ze allemaal op papier winnen, in de praktijk misschien maar 6-8 clubs. Waarom de rest meedoet is dan ook een raadsel. /sarcasme

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
Tristan Wins schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Waar staat dat als je je kwalificeert voor de CL dus punten kunt halen dat dat maatgevend is voor het niveau? Allicht hanteren we een andere definitie wat niveau is, mijn interpretatie is dat je het toernooi zou kunnen winnen. Wat in de CL ondenkbaar is en de EL eventueel wel.
Dat staat nergens maar het is toch een logische redenatie dat als je in staat bent punten te halen in de CL dat de CL een passend niveau is? Als je 4 punten per editie haalt dan speel je mijns inziens een bijrolletje. Ik ben nieuwsgierig naar de reden dat je stelt dat Ajax EL niveau is.
ElPaco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:21:
Ajax 15e, Feyenoord 42e, PSV 49e, AZ 58e, Vitesse 104e (maar van de 5 jaar waren 2 met 0 punten).
Op basis van dit soort ranglijsten kan je volgens mij alleen maar constateren dat Ajax de laatste jaren in de CL thuishoort.

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 02-08-2022 15:55 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:21:
Kassiesa is inderdaad the go to maar https://coefficienten.nl/uefa-coefficienten-ranglijst/ is ook prima en snel up to date.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Tristan Wins schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Dan zijn er dus ongeveer 14 clubs in de Nederlandse competitie niet van Eredivisie niveau? Ietwat vreemde definitie van niveau imo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Als er echt sprake is van een bedreiging (waarom dan ook) uit criminele hoek snap ik wel dat je daar niet (volledig) open over kan zijn. En ook dat je niet mee gaat op trainingskamp naar Oostenrijk. Je wil door Ihattaren én de rest van de Ajax selectie geen risico nemen. Tot dat er duidelijkheid is zal het gissen blijven en zullen we moeten afwachten. Ergens heb ik wel zoiets dat als het echt aan Ihattaren te wijten was de huur vast al opgezegd was.
Het is wat makkelijk praten, ik ben nog nooit bedreigd, maar voetballers worden toch aan de lopende band bedreigd door idioten die niets beters te doen hebben?

Is het al duidelijk dat het uit criminele hoek komt? In dat geval ben je als voetballer ook knap onnozel. Ik denk niet dat Davy Klaassen ooit bedreigt is door criminelen.

Hoe dan ook, de lofzang op het aantrekken van Ihataren is inmiddels wel verstomd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:22
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door donleone83 op 02-08-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
@Tristan Wins zet het misschien wat scherp aan, maar als je naar de feiten kijkt heeft hij ergens toch best wel gelijk. Als je naar de “gemiddelde” prestaties kijkt en bijvoorbeeld het beste en het slechtste seizoen weg streept, heeft Ajax de afgelopen 10 jaar 1 keer de laatste 16 gehaald en is het de laatste vijf jaar na de zeer duidelijk uitgesproken ambities ook niet gelukt dit om te zetten in daden. Dan is Ajax in feite toch ook gewoon poulevulling in de Champions League? Tuurlijk is er hoop dat dit beter gaat worden en zijn er best gunstige voortekenen, maar het is net zo realistisch dat 2019 en de poulefase vorig seizoen de uitzonderingen waren en Ajax niets te zoeken heeft op dat niveau. Statistisch over de afgelopen jaren zou die kans zelfs vrij groot zijn. Nu laat voetbal zich slecht vangen in statistieken, maar die 15e plek op de ranglijst over de afgelopen 5 jaar is natuurlijk ook voornamelijk aan 1 geweldig seizoen te danken. Dat je dan ondanks die halve finaleplek over de afgelopen 5 jaar nog amper de beste 16 haalt (wat wel je ambitie en uitgavenpatroon is), kan je ook als zorgelijk zien in plaats van dat je daar trots op bent. 4 van die 5 jaren waren gewoon best wel brak. Hoor je er dan thuis? Ik weet het zo net nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 02-08-2022 18:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:23:
@Tristan Wins zet het misschien wat scherp aan, maar als je naar de feiten kijkt heeft hij ergens toch best wel gelijk. Als je naar de “gemiddelde” prestaties kijkt en bijvoorbeeld het beste en het slechtste seizoen weg streept, heeft Ajax de afgelopen 10 jaar 1 keer de laatste 16 gehaald en is het de laatste vijf jaar na de zeer duidelijk uitgesproken ambities ook niet gelukt dit om te zetten in daden. Dan is Ajax in feite toch ook gewoon poulevulling in de Champions League? Tuurlijk is er hoop dat dit beter gaat worden en zijn er best gunstige voortekenen, maar het is net zo realistisch dat 2019 en de poulefase vorig seizoen de uitzonderingen waren en Ajax niets te zoeken heeft op dat niveau. Statistisch over de afgelopen jaren zou die kans zelfs vrij groot zijn. Nu laat voetbal zich slecht vangen in statistieken, maar die 10e plek op de ranglijst is natuurlijk ook maar aan 1 seizoen te danken.
Maar je als je het zo gaat bekijken, dan hebben alle andere Nederlandse ploegen, op PSV en AZ na, helemaal niks in Europa te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Exocet schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Maar je als je het zo gaat bekijken, dan hebben alle andere Nederlandse ploegen, op PSV en AZ na, helemaal niks in Europa te zoeken.
Ja statistisch gezien is dat ook de vrij harde realiteit denk ik. Laat voorop staan dat Ajax sowieso als enige echt iets toegevoegd heeft de afgelopen jaren, maar nogmaals: de ambitie en uitspraken en uitgaven om structureel bij de laatste 16 van Europa te horen worden nog absoluut niet waargemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
Opstelling PSV is bekend. Mwene ipv Hoever en Saibari ipv Bakayoko.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFrbqM3b90wWA3QeEQzGjrAqC68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8Vou0LAqAbhxig1FoortfVf.jpg?f=fotoalbum_large

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
donleone83 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:25:
@Tristan Wins zet het misschien wat scherp aan, maar als je naar de feiten kijkt heeft hij ergens toch best wel gelijk.
Ik presenteerde feiten zonder wat weg te strepen. Het is ook niet zinvol om zolang terug te kijken. Ajax is sinds 4 seizoenen geleden een ander beleid gaan voeren. Salarisplafond omhoog en trachten een andere categorie spelers te halen. En natuurlijk is het niet realistisch om structureel hoge ogen te gooien in de CL. Leuk meedoen en regelmatig overwinteren lijkt (!) op basis van de laatste vier seizoen realistisch.

@Tristan Wins zet het niet scherp aan. Door zonder onderbouwing te stellen dat club X niet op niveau Y terecht hoort ben je mijns inziens een trol.

Anyway nog even een rondje op de racefiets en dan voetbal kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 02-08-2022 19:10 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Exocet schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Waarom noem je nu wel AZ en niet de ploeg die recent nog een finale heeft gehaald?

"Niks te zoeken" is altijd gelul wat mij betreft, of het nu Europees voetbal, EK of WK betreft. Als je je plaatst heb je er wat te zoeken, je was dan kennelijk beter dan de andere kandidaat deelnemers. Toernooien bestaan tenslotte ook bij de gratie van deelnemers die niet direct kunnen winnen. Voor een ploeg als Twente is de groepsfase bereiken ook gewoon mooi natuurlijk.

Verder is het een vrij zinloze discussie. In principe kunnen er maar een ploeg of zes a acht de CL echt winnen dus in die zin is de rest "vulling". Maar dan maakt het wat mij betreft nog wel uit of je in de groepsfase nog meedoet voor overwintering of met nul punten alles kansloos verliest. Uit het eerste kun je wel eer behalen natuurlijk.

Als een Nederlandse ploegen echt wat willen winnen zullen ze aan de ConL of EL moeten meedoen maar je gaat natuurlijk niet expres verliezen bij de kwalificatie of expres derde worden in de eredivisie. Er is ook geld mee gemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Leuk, eindelijk een oud-voetballer met iets meer uitstraling en intelligentie dan “Rafa”, Wes” en “Andy”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Deruxian schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:39:
Leuk, eindelijk een oud-voetballer met iets meer uitstraling en intelligentie dan “Rafa”, Wes” en “Andy”
Alsof dat zo moeilijk is :p

Nou hup Psv! :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Deruxian schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:39:
Wie zat er? Beugelsdijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Mwene... Dat is geen beste verdediger en voorin durft hij niks.

De Jong helpt ons wel

Edit :hoorde ik nu 30+ graden? Pfff

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 02-08-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik kan wel begrijpen dat die Fransen geen woord Engels kunnen, zelfs de graphics worden vertaald naar hun eigen taal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:58:
[..]

Edit :hoorde ik nu 30+ graden? Pfff
Jij bent nog niet buiten geweest vandaag? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Terechte gele kaart. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Haha
Nee Ruud! Verademing wel zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Monaco toch doortastender de eerste 10 minuten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Waarom noem je nu wel AZ en niet de ploeg die recent nog een finale heeft gehaald?

"Niks te zoeken" is altijd gelul wat mij betreft, of het nu Europees voetbal, EK of WK betreft. Als je je plaatst heb je er wat te zoeken, je was dan kennelijk beter dan de andere kandidaat deelnemers. Toernooien bestaan tenslotte ook bij de gratie van deelnemers die niet direct kunnen winnen. Voor een ploeg als Twente is de groepsfase bereiken ook gewoon mooi natuurlijk.

Verder is het een vrij zinloze discussie. In principe kunnen er maar een ploeg of zes a acht de CL echt winnen dus in die zin is de rest "vulling". Maar dan maakt het wat mij betreft nog wel uit of je in de groepsfase nog meedoet voor overwintering of met nul punten alles kansloos verliest. Uit het eerste kun je wel eer behalen natuurlijk.

Als een Nederlandse ploegen echt wat willen winnen zullen ze aan de ConL of EL moeten meedoen maar je gaat natuurlijk niet expres verliezen bij de kwalificatie of expres derde worden in de eredivisie. Er is ook geld mee gemoeid.
Omdat we kennelijk het beste en slechtste resultaat moesten wegstrepen, dan blijft er niet veel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Wat is het plan precies van PSV? Counteren wat niet lukt?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
HollowGamer schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:01:
[...]

Jij bent nog niet buiten geweest vandaag? ;)
Ik woon noordelijker, is het koeler :)

Til passt slecht, verder staat het aardig
carpebios schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:16:
Wat is het plan precies van PSV? Counteren wat niet lukt?
Ja zoiets.
Passing bij PSV moet echt beter

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 02-08-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Krijg een slecht gevoel bij deze wedstrijd. Weinig overtuigend allemaal nog.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Ik vind het allemaal nog maar mager. Maar daarentegen brengt Monaco helemaal niets, ik heb wel vertrouwen in een goede afloop. Dit Monaco gaat het niet brengen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Wat een gek beeld alsmaar bij die hoekschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
PSV en handsballen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Pingel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Goede scheids!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Als psv een strafschop tegen krijgt hiervoor, dan slaat het nergens op.
Edit :gelukkig niet, moet ook niet gekker worden

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 02-08-2022 20:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Goed gedaan door de scheidsrechter. Genoeg die 'm geven.

Higler was niet eens gaan kijken. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 02-08-2022 20:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:32:
Wat een gek beeld alsmaar bij die hoekschoppen.
Ja, waarschijnlijk is die camera stuk. Ze gebruiken een andere camera nu zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:34:
Als dit een strafschop hier tegen krijgt hiervoor, dan slaat het nergens op.
Edit :gelukkig niet, moet ook niet gekker worden
Hoezo niet? Hij draait in daardoor maakt hij zich breder met behulp van zijn arm.. Als hij frontaal was blijven staan en de bal werd tegen z'n arm naast z'n lichaam geschoten had ik het geen hands gevonden.
Pagina: 1 ... 21 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023