Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.201 views

Onderwerpen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Ajax heeft contract met Jay Gorter met 1 jaar verlengd tm 2026. Daarnaast wordt hij per direct verhuurd aan Aberdeen FC.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:43:
[...]
Feyenoord kan zich beter de moeite besparen, na alle uitspraken van Streuer de laatste weken. Zou het schandalig vinden om hem dan nu alsnog weg te doen.
Zou het dan toch ;-)

https://www.msn.com/nl-nl...ec46c46f3bfc5b1412fe2f77f

[ Voor 28% gewijzigd door rikoos op 31-01-2023 13:50 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FC Twente weigert ook acht miljoen euro 'vast' voor Zerrouki
Martijn Krabbendam
14.11, Vandaag
ik zou er niet vanuit gaan

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:54:
[...]

[...]

ik zou er niet vanuit gaan
Blij van. Je gaat toch geen 10 miljoen neerleggen voor hem.
8 is wel echt het maximale met nog 1,5 jaar contract.
Klaar met dat Twente. En door..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:41
Vos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:28:
[...]

Denk dat iedere aanvulling momenteel wenselijk is? Hazard is al twee(?) jaar niet bepaald in vorm, ben benieuwd. Wel leuke naam voor de eredivisie :)
Speelt ook niet echt goed voor het systeem, maar bij PSV zou die mooi passen op de wings denk ik. Maar het is wederom een risico inderdaad.
De linksbuiten komt op huurbasis over van Borussia Dortmund. PSV neemt de salarisverplichtingen over en heeft geen optie tot koop afgesproken voor Hazard, die in Duitsland nog een contract tot medio 2024 heeft.

Aanvallende impuls
PSV had behoefte aan een extra aanvallende impuls, omdat Cody Gakpo en Noni Madueke bij de club zijn vertrokken. Hazard moet daarin voorzien en stond al langer op het lijstje van PSV, dat tal van spelers op de radar had. Zo vielen onder meer de namen van Adnan Januzaj, Anthony Elanga, Arnaut Danjuma en Viktor Tsygankov als opties in de pers. Met al die spelers is PSV de afgelopen tijd in meer of mindere mate bezig geweest.

Bij PSV is het nu nog afwachten of Johan Bakayoko nog vertrekt. Een eerste bod is afgewezen. Bij een verkoop kan de club een andere aanvaller aantrekken.

[ Voor 50% gewijzigd door carpebios op 31-01-2023 15:01 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Ah ik dacht dat die aan een Frans team (ook eigendom City) verhuurd was. My bad.
Ik kan mij ook zoiets herinneren dat dat het plan was maar dat de speler het liefst naar PSV wou en dat dat toen geregeld was. Maar misschien weet een PSV'er er meer van.

• Pompi
carpebios schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Speelt ook niet echt goed voor het systeem, maar bij PSV zou die mooi passen op de wings denk ik. Maar het is wederom een risico inderdaad.

[...]
Een 5/6 maanden huur? Dan moet je hopen dat hij snel weer in vorm is en het niet pas gebeurd als hij weer vertrekt.

• Quad

Quad

Doof

Ik hoorde gisteren tijdens Roda JC - PEC dat ze met Thomas van den Belt in onderhandeling waren en met PEC er nog niet uit waren, die raken mogelijk een belangrijke speler kwijt.

nggyu nglyd

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Pompi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:08:
[...]

Ik kan mij ook zoiets herinneren dat dat het plan was maar dat de speler het liefst naar PSV wou en dat dat toen geregeld was. Maar misschien weet een PSV'er er meer van.
Savio was geocht door Man City. Die wilde hem ergens bij een van hun eigen clubs stallen, dat is Troyes geworden (daar is hij aan verkocht). PSV huurt hem nu dus van Troyes.

Meteen even opgezocht waarom hij er nu niet is, omdat hij voor Brazilië meedoet in het Comenbol(?) toernooi meedoet. Kost een hele maand.

[ Voor 13% gewijzigd door ElPaco op 31-01-2023 15:47 ]

WoT stats

• Pompi
Moet wel zeggen dat ik redelijk teleurgesteld ben in de transferperiode in het algemeen, in de zomer werd het zo op gehypte dat veel spectaculaire transfers zouden plaats vinden omdat de spelers pas na het WK wouden verhuizen van clubs. Behalve de Madueke transfer en wat Chelsea allemaal doet lijkt het een redelijk normale (misschien zelfs rustige) transferperiode te worden.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 14:03
ElPaco schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:46:
[...]

Savio was geocht door Man City. Die wilde hem ergens bij een van hun eigen clubs stallen, dat is Troyes geworden (daar is hij aan verkocht). PSV huurt hem nu dus van Troyes.

Meteen even opgezocht waarom hij er nu niet is, omdat hij voor Brazilië meedoet in het Comenbol(?) toernooi meedoet. Kost een hele maand.
Het rare is imo dat ze hem maar voor een jaar huren en ik snap echt niet wat ze daar nou precies mee willen bereiken. Ik bedoel z'n stats waren nou ook weer niet zo impressive, dus ik zie niet in wat PSV hier nu precies voor waarde inziet, maar dat ligt misschien aan mij.

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 08:49
Goeie transfer periode geweest voor me eigen cluppie. Sarr voor goud geld verkocht, goed geïnvesteerd in 2 jonge aankopen en verder 3 spelers transfervrij binnen kunnen hengelen!

• rikoos
Agent47 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:55:
[...]
10 is idd echt teveel voor deze speler, ik zou hem er graag bij hebben maar het is niet een absolute topper.
Maar geloof mij hij gaat einde seizoen wel want anders loopt hij na volgend seizoen gratis de deur uit bij Twente.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:59
Agent47 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Nee hoe jullie dit aanpakken verdiend de schoonheidsprijs.. 8)7

Twente komt eraan!

• JoteW
rikoos schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:59:
[...]

10 is idd echt teveel voor deze speler, ik zou hem er graag bij hebben maar het is niet een absolute topper.
Maar geloof mij hij gaat einde seizoen wel want anders loopt hij na volgend seizoen gratis de deur uit bij Twente.
Dat is afgelopen zomer al met hem afgesproken, en deze winter weer. Oud nieuws ..

Twente komt eraan!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
rikoos schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:59:
[...]

Ik denk eigenlijk dat Twente hem liever houdt. Af gezien van het bedrag. Gewoon om dit seizoen goed te presteren in de competitie.

Is het niet zo dat straks de eerste twee plaatsen recht geven op directe deelname aan de CL?
Tel uit je winst als je dat haalt.

Snap Twente wel dan. En je maakt anders ook nog een concurrent sterker.

Bij Fc Groningen huppelt de zoveelste Scandinaviër inmiddels binnen.
Fledderus zal wel denken,des te meer spelers,des te meer kans dat er een tussen zit die wél goed kan voetballen :p

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 31-01-2023 19:23 ]

• ElPaco
Harribo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Is het niet zo dat straks de eerste twee plaatsen recht geven op directe deelname aan de CL?
Nee, pas vanaf seizoen 24/25.

WoT stats

• ElPaco
Snowdog schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Het rare is imo dat ze hem maar voor een jaar huren en ik snap echt niet wat ze daar nou precies mee willen bereiken. Ik bedoel z'n stats waren nou ook weer niet zo impressive, dus ik zie niet in wat PSV hier nu precies voor waarde inziet, maar dat ligt misschien aan mij.
Snap ik ook niet. Volgens mij is er namelijk ook geen optie tot koop.

In ander nieuws, PSV weigert een bod van 15 miljoen op Bakayoko van PSG. Dat is best veel voor een Jong PSV speler dacht ik zo.

WoT stats

• JoteW
Harribo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Ik denk eigenlijk dat Twente hem liever houdt. Af gezien van het bedrag. Gewoon om dit seizoen goed te presteren in de competitie.

Snap Twente wel dan. En je maakt anders ook nog een concurrent sterker.
Gewoon meer dan logisch inderdaad. Als je als Twente zijnde de ambitie uitspreekt om Europees voetbal te halen, sta je gigantisch voor lul als je dan een paar uur voor de deadline ineens je belangrijkste speler verkoopt, en dan ook nog eens aan Feyenoord.

Tuurlijk is Feyenoord een grotere club, hoger salaris, etc etc etc. Maar dit seizoen is dusdanig raar qua resultaten en uitslagen dat er het komende half jaar nog ontzettend veel kan gebeuren. En dan zou Twente ook zomaar ineens 3e kunnen wordden o.i.d.

Snap de beredeneringen van Feyenoorders dan ook totaal niet. Volkomen logisch dat Twente de poot stijf houdt. Maargoed, dat gaat geen Feyenoorder toe geven natuurlijk :')

Twente komt eraan!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Nee, pas vanaf seizoen 23/24.
Dat is het volgende seizoen? :?

• ElPaco
toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Dat is het volgende seizoen? :?
Oh my bad, het niet het seizoen eens zijn, 24/25.

Dit jaar gaan we (vermoedelijk) over Portugal heen. Dan is er een tussenseizoen, dan het seizoen dat er oogsten. Ik Edit mijn andere post even.

WoT stats

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Gewoon meer dan logisch inderdaad. Als je als Twente zijnde de ambitie uitspreekt om Europees voetbal te halen, sta je gigantisch voor lul als je dan een paar uur voor de deadline ineens je belangrijkste speler verkoopt, en dan ook nog eens aan Feyenoord.

Tuurlijk is Feyenoord een grotere club, hoger salaris, etc etc etc. Maar dit seizoen is dusdanig raar qua resultaten en uitslagen dat er het komende half jaar nog ontzettend veel kan gebeuren. En dan zou Twente ook zomaar ineens 3e kunnen wordden o.i.d.

Snap de beredeneringen van Feyenoorders dan ook totaal niet. Volkomen logisch dat Twente de poot stijf houdt. Maargoed, dat gaat geen Feyenoorder toe geven natuurlijk :')
Ik ben als Feyenoorder wel blij eigenlijk… 8mio die we in de pocket houden, goed voor de financiële positie. Hopelijk kan Wieffer zich nu verder ontwikkelen.

Voor Zerrouki is het jammer, hopen voor hem dat Twente levert, als ze inzakken en Feyenoord (of Ajax of PSV) heeft geen interesse meer dan is zijn kans op een stap omhoog wel verkeken denk ik.

Als Feyenoorder ben ik overigens wel teleurgesteld over de aanwinsten (of het uitblijven daar van) deze periode.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Nee hoe jullie dit aanpakken verdiend de schoonheidsprijs.. 8)7
Haha hou op hoor. In de zomer 6 miljoen roepen. In november 8 en vandaag ineens 10.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JoteW
Agent47 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:33:
[...]

Haha hou op hoor. In de zomer 6 miljoen roepen. In november 8 en vandaag ineens 10.
T is ook heel normaal om in de winter meer te vragen dan in de zomer, als het om je betere spelers gaat.. In dit geva;l zeker aangezien er gewoon duidelijke afspraken met Zerrouki zijn gemaakt afgelopen juli/augustus waar door alle kampen mee ingestemd is.

"En vandaag ineens 10" gek he Sherlock, een paar uur voor de deadline. Ga met die club van je lekker ergens anders voor een dubbeltje op de eerste rij zitten ;w

[ Voor 15% gewijzigd door JoteW op 31-01-2023 19:41 ]

Twente komt eraan!

• JoteW
dr.lowtune schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:31:
[...]

Ik ben als Feyenoorder wel blij eigenlijk… 8mio die we in de pocket houden, goed voor de financiële positie. Hopelijk kan Wieffer zich nu verder ontwikkelen.

Voor Zerrouki is het jammer, hopen voor hem dat Twente levert, als ze inzakken en Feyenoord (of Ajax of PSV) heeft geen interesse meer dan is zijn kans op een stap omhoog wel verkeken denk ik.

Als Feyenoorder ben ik overigens wel teleurgesteld over de aanwinsten (of het uitblijven daar van) deze periode.
Als hij zo door gaat komt daar echt wel een prachtige buitenlandse club voor hoor. Zijn meer stappen omhoog dan alleen Feyenoord, Ajax of PSV he :P

Twente komt eraan!

• Quad

Quad

Doof

Ajax heeft afscheid genomen van Victor Jensen, Victor heeft tm 2026 getekend bij FC Utrecht.

nggyu nglyd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04
ElPaco schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:25:
[...]

In ander nieuws, PSV weigert een bod van 15 miljoen op Bakayoko van PSG. Dat is best veel voor een Jong PSV speler dacht ik zo.
voor dat geld had ik hem weg gedaan.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:38:
[...]

Als hij zo door gaat komt daar echt wel een prachtige buitenlandse club voor hoor. Zijn meer stappen omhoog dan alleen Feyenoord, Ajax of PSV he :P
Wie weet, of misschien gaat Twente toch ook goed Europa in, kan ook.

Ik heb zelf de fascinatie met Zerrouki niet zo goed begrepen, helemaal niet toen Wieffer eigenlijk best goed in zijn rol bleek te zijn. Hopen maar voor Streuer dat dit niet net zo’n scenario wordt als Jorgensen toen bij Feyenoord.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Idem maar de jongen is pas 19 en PSV heeft al 2 buitenspelers verkocht, dan mag je best wat hoger inzetten helemaal waar het om een club met diepe zakken gaat.

Only fools are enslaved by time and space.

• Deadsy
LoneRanger schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Idem maar de jongen is pas 19 en PSV heeft al 2 buitenspelers verkocht, dan mag je best wat hoger inzetten helemaal waar het om een club met diepe zakken gaat.
Is gewoon slecht dat ze geen schaduwlijst hebben.
Dat er interesse in Gakpo en Madueke is weet je al pakweg een jaar of langer.
Dat je dan niet voor beide spelers een lijst hebt met vervangers is iets waar je de scouting op kunt aankijken.

• Quad

Quad

Doof

Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Dat je dan niet voor beide spelers een lijst hebt met vervangers is iets waar je de scouting op kunt aankijken.
Misschien is dat er wel maar blijkt het niet (meer) haalbaar te zijn.

nggyu nglyd

• Deadsy
Quad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:29:
[...]

Misschien is dat er wel maar blijkt het niet (meer) haalbaar te zijn.
Als de 2 of 3 opties die je had om je linker en rechter vleugel in te vullen niet meer haalbaar waren dan is dat een vrij slechte fout van de scouting.
Je schaduwlijst hoor je continu bij te werken.

Zegt ook wel wat over het netwerk van Brands.

Nu kom je aanzetten met een vrij speler die al een tijdje niet in vorm is en waar je ook nog een vrij leuke huursom voor mag betalen.

En daar mag de club de RVC die wilde dat Gakpo snel verkocht zou worden ook op aankijken.

edit:
Deze puinhoop is ook denk ik de reden dat de boekjesschrijver zo snel met pensioen wilde.
Hij heeft mede schuld aan deze situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 31-01-2023 20:35 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:13
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Die is er wel. Psv richt zich nu op huur en gaat zich de komende maanden voorbereiden op de zomerse transferperiode. Dus nu short term oplossingen, en vanaf maart mag steward zijn best gaan doen.

Zero.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik word ook niet echt warm van een huurspeler eigenlijk.. Maar als die ons kampioen maakt, sure goeie zet..

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd wat ie PSV gaat kosten, zal bij Dortmund ook redelijk verdiend hebben.

• JoteW
Kan die rare snoeshaan van een presentator nog meer van die achterlijke vragen stellen bij ESPN? Meine liebe zeg

Twente komt eraan!

• Quad

Quad

Doof

JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:02:
Kan die rare snoeshaan van een presentator nog meer van die achterlijke vragen stellen bij ESPN? Meine liebe zeg
Vond Gorter wel positief.

nggyu nglyd

• JoteW
Quad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Vond Gorter wel positief.
Ja Gorter. Maar ik irriteer me al de hele avond mateloos aan die presentator. Vreselijk wat een niveau. Jordi is nog wel prima, ook bij FC Afkicken vorige transferdeadline day. Maaskant heeft het alleen maar over Maaskant, dat ze die nog een podium geven.

Twente komt eraan!

• Quad

Quad

Doof

JoteW schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Ja Gorter. Maar ik irriteer me al de hele avond mateloos aan die presentator. Vreselijk wat een niveau. Jordi is nog wel prima, ook bij FC Afkicken vorige transferdeadline day. Maaskant heeft het alleen maar over Maaskant, dat ze die nog een podium geven.
Heb je geluk, er is deels wisseling van de wacht. ;)

nggyu nglyd

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:01:
Ben ook wel benieuwd wat ie PSV gaat kosten, zal bij Dortmund ook redelijk verdiend hebben.
Voor zover ik kan vinden betalen ze 3M salaris en 500K vergoeding aan Dortmund.
PSV haalt met Thorgan Hazard een grootverdiener in huis en moet enkele miljoenen vrijmaken voor het salaris van de Belg. Volgens cijfers van de Duitse tak van Sky gaat de Rode Duivel bijna drie miljoen euro verdienen in Eindhoven.
bron

Only fools are enslaved by time and space.

• Quad

Quad

Doof

Groningen versterkt zich met Elvis Manu, wordt gehuurd.

nggyu nglyd

• carpebios
LoneRanger schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Voor zover ik kan vinden betalen ze 3M salaris en 500K vergoeding aan Dortmund.

[...]

bron
Er zijn momenten in mijn leven dat ik minder verdien op een half jaar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• bennieeee
Quad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:18:
Pfoe.. k had als Groningen zijnde liever Walemark binnen gehaald.

Heerenveen heeft officieel Sahraoui binnen! Die gaat ontzettend geliefd worden in het stadion.

• Harribo
bennieeee schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:47:
[...]

Nou ik niet. Vleugelspelers zat, en met Antman hebben ze er weer 1. Echte spitsen hebben "we" niet. Prima huur.
Ik hoop alleen eens op vleugelspitsen die hun man voorbij komen.
Heerenveen heeft officieel Sahraoui binnen! Die gaat ontzettend geliefd worden in het stadion.
Eerst zien. Je wilt niet weten hoeveel "geweldige" talenten uit Scandinavië we bij Groningen hebben lopen.
Veelbelovend allemaal, bijna allemaal konden ze het niveau niet aan behalve Jorgen Strand Larsen.

• Quad

Quad

Doof

[...]

Is echt een pleister voor de rest van het seizoen. Heeft Eredivisie ervaring en kan goals scoren.
Ik verwacht vanavond verder niet veel meer aan echt nieuws.

nggyu nglyd

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:59
[...]

Mooi dat je enthousiast bent. Ik hoop dat we weer eens hartverwarmend voetbal kunnen zien, de tweede seizoenshelft. De tijden van Foppe de Haan liggen al veel te lang achter ons.

• carpebios
Ze betalen Max 1,7 miljoen voor de huur van hazard.

• Quad

Quad

Doof

Prima aanvulling voor PSV.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 31-01-2023 23:34 ]

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Was 8 wat met bonussen 15 zou kunnen worden. Maar die kun je wel vergeten want zo'n jongen gaat nooit veel spelen bij PSG.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:40:
[...]

Was 8 wat met bonussen 15 zou kunnen worden. Maar die kun je wel vergeten want zo'n jongen gaat nooit veel spelen bij PSG.
Hangt er natuurlijk vanaf wat de voorwaarden van die bonussen behelsen. Als dat niet om speelminuten gaat maar om prestaties van de selectie kan het wel aantrekkelijk zijn. Is er iets bekend over de voorwaarden van de bonussen?

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Hoe kijken jullie aan tegen het commentaar dat Feyenoord nu veel tegen heeft qua Var/scheids. Ik moest denken aan de wedstrijd tegen Ajax dat Brobbey niet werd gefloten en de rood + penal voor Nec. Oftewel het heft elkaar toch wel op?
Los daarvan is het slim om te doen? Ik vind het niet chique maar wie weet levert het wel op dat in de toekomst scheidsen meer met Feyenoord meefluiten? Of geloven jullie daar niet in.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:22

gws24

Thinking is hard!

Joel22 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:49:
Hoe kijken jullie aan tegen het commentaar dat Feyenoord nu veel tegen heeft qua Var/scheids. Ik moest denken aan de wedstrijd tegen Ajax dat Brobbey niet werd gefloten en de rood + penal voor Nec. Oftewel het heft elkaar toch wel op?
Los daarvan is het slim om te doen? Ik vind het niet chique maar wie weet levert het wel op dat in de toekomst scheidsen meer met Feyenoord meefluiten? Of geloven jullie daar niet in.
Is allemaal standaard voetbal commentaar onzin. Soms zit het mee en soms zit het tegen, voor de rest is er geen zinnige discussie over te voeren en zal je echt niet scheidsrechters kunnen beïnvloeden door nu calimero te gaan lopen spelen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Snowdog
  • Laatst online: 30-11 14:03
ElPaco schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:25:
[...]

Die optie is er inderdaad niet en dat bedrag voor Bakayoko (al was 't 8+7 geloof ik) is belachelijk en gaat nergens over. De hele markt gaat zo wel goed naar de knoppen als zelfs dat soort spelers (onbewezen talenten bedoel ik daarmee) al voor dat soort bedragen verkocht kunnen worden.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
gws24 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 01:22:
[...]
Is allemaal standaard voetbal commentaar onzin. Soms zit het mee en soms zit het tegen, voor de rest is er geen zinnige discussie over te voeren en zal je echt niet scheidsrechters kunnen beïnvloeden door nu calimero te gaan lopen spelen.
Is zeker standaard voetbal commentaar en heft elkaar vaak wel op. De situatie (rood en penalty) Nec heft natuurlijk de 2 verliespunten tegen Twente niet op, ik denk ook vooral dat het daarom gaat, bij Nec was het niet beslissend voor winst /gelijkspel/ verlies maar bij Twente wel. En dan voelt het onrecht nog meer onterecht.
Een ander voorbeeld leek mij toch wel de handsbal bij Nec, waar wel naar werd gekeken maar de scheidsrechter wilde niet op dat moment al beslissend zijn leek het wel. Was niet van ongelooflijk dichtbij, VAR liet de scheidsrechter nog kijken die wilde er niet aan.

Gewoon wat vragen die in mij opkomen om hier echt antwoord op te kunnen geven:
Wanneer heeft Feyenoord bijvoorbeeld dit seizoen echt mazzel gehad met de arbitrage in die zin dat daardoor de wedstrijd hun kant op viel? (dus Nec telt daarin niet mee, want die kwam er al niet aan te pas en stonden al achter en zouden met 2-0 achter komen door de strafschop maar alleen niet met 10 man verder hoeven).

Hoe zijn dezelfde situaties bij andere clubs beoordeeld als het voor of tegen Feyenoord werkte en waren die net zo beslissend?

Het gevoel kan ik mij in ieder geval zeker voorstellen, al geloof ik niet dat dit soort dingen expres worden gedaan. Kan ook zijn doordat de uitslagen van Feyenoord niet heel overtuigend zijn, waardoor dit soort momenten vaker beslissend zijn.

• ElPaco
jbdeiman schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:27:
[...]

Is zeker standaard voetbal commentaar en heft elkaar vaak wel op. De situatie (rood en penalty) Nec heft natuurlijk de 2 verliespunten tegen Twente niet op, ik denk ook vooral dat het daarom gaat, bij Nec was het niet beslissend voor winst /gelijkspel/ verlies maar bij Twente wel. En dan voelt het onrecht nog meer onterecht.
Een ander voorbeeld leek mij toch wel de handsbal bij Nec, waar wel naar werd gekeken maar de scheidsrechter wilde niet op dat moment al beslissend zijn leek het wel. Was niet van ongelooflijk dichtbij, VAR liet de scheidsrechter nog kijken die wilde er niet aan.

Wanneer heeft Feyenoord bijvoorbeeld dit seizoen echt mazzel gehad met de arbitrage in die zin dat daardoor de wedstrijd hun kant op viel? (dus Nec telt daarin niet mee, want die kwam er al niet aan te pas en stonden al achter en zouden met 2-0 achter komen door de strafschop maar alleen niet met 10 man verder hoeven).

Hoe zijn dezelfde situaties bij andere clubs beoordeeld als het voor of tegen Feyenoord werkte en waren die net zo beslissend?

Het gevoel kan ik mij in ieder geval zeker voorstellen, al geloof ik niet dat dit soort dingen expres worden gedaan. Kan ook zijn doordat de uitslagen van Feyenoord niet heel overtuigend zijn, waardoor dit soort momenten vaker beslissend zijn.
Het punt is weer je niet weet of het beslissend is. Als ik het zo lees kwam Volendam er ook niet aan te pas tegen Ajax, maar pissen ze er wel een in. Daarom is het heel wezenlijk om van 1-0 met 11 tegen 11 naar 2-0 met 11 tegen 10 te gaan.

Al de keren dat psv een 1-0 niet over de streep geeft weten te trekken, pff, ik kan er nog niet goed van worden.

Maar zolang er dit spel maar in 1 enkele werkelijkheid spelen zal je nooit weten wat de invloed van een beslissing gaat zijn. Dan zou je 2 parallellen werkelijkheden naast elkaar moeten hebben waarbij in de een de penalty wel wordt gegeven en de ander niet.

WoT stats

• ElPaco
Snowdog schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 04:27:
[...]

Die optie is er inderdaad niet en dat bedrag voor Bakayoko (al was 't 8+7 geloof ik) is belachelijk en gaat nergens over. De hele markt gaat zo wel goed naar de knoppen als zelfs dat soort spelers (onbewezen talenten bedoel ik daarmee) al voor dat soort bedragen verkocht kunnen worden.
Was 8 vast en 7 aan bonussen ja. Complete onzin dat zulke bedragen worden geboden. Als je ook ziet wat er deze winter in Engeland allemaal betaald is, echt niet grappig.

WoT stats

• rikoos
Snowdog schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 04:27:
[...]
Dat is het al jaren, hoeveel jeugd spelers worden er niet gekocht puur om het feit dat grote clubs vrezen dat men te laat is als blijkt dat het toch een talent is en onbetaalbaar dan is.

PS ALLE clubs zorgen er ook voor dat de hype enorm opgedreven wordt omtrent jeugd spelers en ik krijg vaak het gevoel dat clubs dit bewust doen om evt te cashen (bv de nieuwe Frenkie loopt al rond in de A1 of de B1 keeper is de komende wereld topper of die jeugd spits gaat een wereld ster worden etc etc etc). Tevaak horen we dit soort zaken om daarna nooit meer van die bewuste jeugd spelers ooit nog wat te horen ;-) Spelers verkopen is tegenwoordig heel normaal geworden.

• T-MOB
  • Laatst online: 23:23
[...]

Als de scheids beslissend is ben je zelf niet beslissend genoeg :) Ik kan ook nog wel sippen over al dan niet buitenspel van Wolfswinkel tegen Vitesse. Maar als Twente gewoon eerder een goal had gemaakt (of scherp was gebleven bij de 1-1) had niemand er wakker van gelegen. Het wordt pas een dingetje als je zelf niet levert.
Als Feyenoord een pingel had gehad was er niets op af te dingen geweest. Als Çerny in de kuip geel ipv rood had gehad dan had de VAR dat ook niet teruggedraaid lijkt me zo. Trouwens, als Bijlow een kaart voor tijdrekken had gekregen had de wedstrijd ook heel anders verlopen. Maar goed, Twente kwam goed weg zondag. Mooi dat het spannend blijft zo :)

Regeren is vooruitschuiven

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 14:56
Quad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:18:
Precies wat ze in Groningen nodig hebben voor een last minute ontsnapping.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik weet nog niet wat ik er nou van vind dat Heitinga het seizoen afmaakt bij Ajax.
Het voelt een beetje als armoede. Niet dat ik iets tegen hem heb, maar er lag dus nog helemaal geen plan voor een vervanger, ookal ging het met Schreuder al heel lang niet goed.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• rikoos
ph4ge schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:00:
[...]

Precies wat ze in Groningen nodig hebben voor een last minute ontsnapping.

[YouTube: Feyenoord - Zorya met radiocommentaar]
Krijg nog kippevel als ik het gezang minuten lang na de wedstrijd voor Manu hoor. Een volle kuip: Mmmmmmaaaannnnuuuu... Mmmmmmaaaannnnuuuu...Mmmmmmaaaannnnuuuu...

Als hij de inzet gaat tonen die hij toen had dan heeft Groningen er echt een aanwinst aan. (al moet ik eerlijk zeggen dat het na zijn vertrek, zover ik begreep, nooit meer eruit is gekomen)

• ephymerous
  • Nu online
DirtyBird schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:40:
Ik weet nog niet wat ik er nou van vind dat Heitinga het seizoen afmaakt bij Ajax.
Het voelt een beetje als armoede. Niet dat ik iets tegen hem heb, maar er lag dus nog helemaal geen plan voor een vervanger, ookal ging het met Schreuder al heel lang niet goed.
Na alle berichten over hoe de directie en de RvC op dit moment (niet) functioneren verbaasd dat je toch hopelijk niet? :)

Het is te hopen dat Heitinga zich op z'n Frank de Boers aan de bestuurlijke malaise kan onttrekken en met enigszins -niet op z'n Frank de Boers- aangenaam voetbal alsnog een goed resultaat kan neerzetten.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
[...]

Is zeker standaard voetbal commentaar en heft elkaar vaak wel op. De situatie (rood en penalty) Nec heft natuurlijk de 2 verliespunten tegen Twente niet op, ik denk ook vooral dat het daarom gaat, bij Nec was het niet beslissend voor winst /gelijkspel/ verlies maar bij Twente wel.
Knap dat je dat bij een bevoordeling van Feyenoord zeker weet dat het geen invloed heeft, en bij een nadeel ook absoluut zeker bent dat het dat wel is... Beetje raar, niet?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
ephymerous schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:50:
[...]

Na alle berichten over hoe de directie en de RvC op dit moment (niet) functioneren verbaasd dat je toch hopelijk niet? :)

Het is te hopen dat Heitinga zich op z'n Frank de Boers aan de bestuurlijke malaise kan onttrekken en met enigszins -niet op z'n Frank de Boers- aangenaam voetbal alsnog een goed resultaat kan neerzetten.
Helemaal mee eens. Ik denk dat er op korte termijn geen al bewezen toptrainer beschikbaar was. Nu heb je iemand die die jongens en Ajax kent. Van mij krijgt Heitinga het voordeel van de twijfel. Al kan hij er wel zijn eventuele trainersloopbaan mee opblazen.

• DeKever
Megupe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Helemaal mee eens. Ik denk dat er op korte termijn geen al bewezen toptrainer beschikbaar was. Nu heb je iemand die die jongens en Ajax kent. Van mij krijgt Heitinga het voordeel van de twijfel. Al kan hij er wel zijn eventuele trainersloopbaan mee opblazen.
.
Aan de ene kant is het een zwaktebod om zo'n onervaren trainer voor de groep te zetten. Aan de andere kant, beter een goede keus dan een net niet match.

Het zou voor mij een mirakel zijn als het onder Heitinga zou gaan lopen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
DeKever schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:31:
[...]

.
Aan de ene kant is het een zwaktebod om zo'n onervaren trainer voor de groep te zetten. Aan de andere kant, beter een goede keus dan een net niet match.

Zou zeker gek zijn als het nu ineens wel gaat lopen. Los van welke trainer er voor de groep staat moet je 100% inzet verwachten van een prof. Maar toch denk ik bij een rechtlijnig beleid en een goede klik dat 100% geven makkelijker gaat en je betere resultaten haalt dan met pijn en moeite 100% geven voor een trainer waar je niks mee hebt.

Ondanks de vele fouten tegen excelsior zag ik toch bij de spelers wel iets meer vreugde en grinta (kijkend door mijn roze ajax bril met een jetlag), dus mijn steun heeft ie.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Het vervelende voor mij is vooral dat het nu 3 x gebeurt tegen een directe concurrent voor de titel.

Als het tegen Volendam was, tja. Dom. Maar nu had je eigenlijk weg kunnen lopen in een onderling duel wat dus je ontnomen is. Niet afhankelijk zijn van wat je tegenstander nog doet, zeker gezien de programmas de komende weken zou een fijne zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2023 14:36 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
[...]

.

Van Gaal was ook onervaren toen ie werd aangesteld, niet verkeerd uitgepakt.
De Boer was ook onervaren en toch 4 titels(met verschrikkelijk voetbal).

Geen ervaring hoeft dus niet verkeerd te zijn.

• toolkist
  • Niet online
[...]

.

Als je de berichten mag geloven hebben ze van diverse grote namen afwijzingen gehad. Of dat komt wegens überhaupt geen interesse of alleen niet in het midden van een seizoen, geen idee.
Maar ze hebben het dus wel geprobeerd.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Cocu idem.

Het materiaal sloot aan bij de ambities, maar ook was de trainer iemand met veel krediet en een enorme staat van dienst, op hoog niveau - daarmee dwing je van nature wat af bij je spelers.

Wat ook hielp: spelers met 'het veld voor zich' hebben vaak veel meer overzicht, weten wat dienend spelen is en hoe je dat organisatorisch regelt. Tekortkomingen compenseren, waneer niet elke speler volledig voldoet, etc. - gouden grepen voor opstellingen en wissels.

Maar met elke startende trainer loop je enig risico, het biedt nou eenmaal geen garanties. Een trainer moet aan een paar kwalificaties voldoen waar spelers bij lange na niet allemaal goed in zijn - communiceren bijvoorbeeld.

Ook daarmee dwing je heel wat af. En daar zat iemand als Van Gaal natuurlijk wel meteen goed. (y)

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2023 14:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• rikoos
toolkist schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Knap dat je dat bij een bevoordeling van Feyenoord zeker weet dat het geen invloed heeft, en bij een nadeel ook absoluut zeker bent dat het dat wel is... Beetje raar, niet?
Dat soort dingen gebeuren wel vaker hier hahaha ;-)

• Quad

Quad

Doof

De jonge honden uit Jong-Ajax weten dat ze met Heitinga misschien een kans hebben, de gearriveerde garde weet dat met Heitinga een coach met speler-DNA en winnaarsmentaliteit staat. Dus misschien zien ze de coach nu minder als 'baas' en meer als collega waar ze samen mee een traject in gaan.

En reken maar dat daar binnen de groep aardig wat oppeppraatjes zijn geweest al met Heitinga.

Het zal erom spannen hoe dit tactisch gaat lopen, kan Ajax een evt. achterstand straks ombuigen, klopt de tactiek wel enz..

nggyu nglyd

• jbdeiman
toolkist schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Nee, zo bedoel ik dat helemaal niet (geldt overigens ook voor de eerdere reaguurders). Natuurlijk kan je nooit weten hoe het dan verder gelopen was, het gaat mij erom dat het gevoel van onrecht zwaarder is wanneer het je eigen club betreft en (gevoelsmatig) direct van invloed is op 1 of 3 punten (of 3 of 1 punt als hierdoor een 1-0 voorsprong wordt verspeeld en bedenk zelf de andere casussen maar).
Zo'n beslissing bij en 3-0 voorsprong (of achterstand) is gevoelsmatig niet zo beslissend.

Dat is waar ik op doel, NEC zal echt niet het idee hebben gehad dat ze met 11 man wél van de 2-0 achterstand terug waren gekomen tegen Feyenoord, daar doet die rode kaart niet zoveel aan af. De strafschop was wél terecht, daar is iedereen het volgens mij in elk geval over eens. Het is daarbij niet zo zwaar beslissend, of voelt dat niet als het andere voorbeeld.

Volgens mij ben ik (ik probeer dat althans wel altijd) best wel reëel in wat ik schrijf en zeg ik ook nergens dat het zo is. Sterker nog ik geef nog aan dat dit om het gevoel gaat, want je weet nooit hoe het daarna verder loopt, voor het zelfde geldt krijg je wel een strafschop, wordt die gemist, of je maakt hem en binnen 2 minuten is het alsnog gelijk.

Maar jullie als mede voetbalsupporters (ongeacht clubvoorkeur) zullen het gevoel toch wel herkennen en ook het verschil erkennen dat wanneer je in de laatste minuut bij een 1-1 stand een strafschop zou verdienen, maar die niet krijgt dat dat meer balen is (meer frustreerd en veel 'oneerlijker voelt' dan wanneer je diezelfde strafschop op hetzelfde moment niet krijgt terwijl het al 5-0 is en de wedstrijd is gespeeld?
Dit is dus waar ik op doelde, naast het feit dat ik me daadwerkelijk niet dusdanig (voordelige) dwalingen voor de geest kan halen, die dus positief waren (in beslissende zin, voor het gevoel dus) voor Feyenoord wanneer we naar dit seizoen kijken?

• jbdeiman
rikoos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:20:
[...]

Dat soort dingen gebeuren wel vaker hier hahaha ;-)
Ik bedoelde dus niet te zeggen dat je dat zeker weet, maar dat de ene beslissing (1-1 stand, kort voor tijd) zwaarder voelt dan bij een 2-0 achterstand in de eerste helft. NEC zal daarbij niet zelf het gevoel hebben gehad dat ze met 11 man wel een (minimaal) gelijkspel eruit hadden gehaald.
Iedere voetbalsupporter zal dat gevoel herkennen en als je zelf voetbalt en er een gelijkspel op het bord staat en je eigenlijk een paar minuten voor tijd een penalty moet hebben, ben je daar meer/ langer gefrustreerd over dan wanneer dit de eerste helft gebeurt.
Immers gaat er een levensgrote kans op een voorsprong (en winst) verloren, omdat er in een paar minuten gewoon minder kans is dat het nog mis gaat dan wanneer dit in de 2e minuut van de wedstrijd was gebeurt.

[ Voor 33% gewijzigd door jbdeiman op 01-02-2023 16:50 ]

• mavaros
  • Laatst online: 19:48
RKC heeft vakkundig gehakt gemaakt van Go Ahead Eagles.

RKC hangt voorlopig aan de top 8 van de competitie en GAE moet met dichtgeknepen billen naar onderen kijken.

RKC pakt op de goede momenten de punten, en dat is best knap.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Terranova schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Heitinga is een Ajacied in hart en nieren en dat is wat Ajax nu nodig heeft.
Geen gelul maar trots zijn te spelen voor Ajax en dat uitdragen en laten zien op het veld.
En wil je niet hard werken? Sta je aan de kant. (Brobbey)
De achterstand is er, maar die is ook wel groter geweest en toen werd Ajax toch nog kampioen.

We gaan zien of Heitinga dit aankan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

flyyy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:41:
Heitinga is een prima assistent voor Ajax1 :)

Iemand als Heitinga wil je er naast hebben wanneer je een trainer met ervaring aan trekt. En een ervaren trainer is in mijn ogen een must. Ajax heeft de ambitie uitgesproken aansluiting te willen krijgen bij de top van Europa, daar past een onervaren trainer niet bij, dan kies je voor een trainer met een trackrecord, aangevuld door iemand met een Ajax-achtergrond, iemand die de cultuur snapt en bepaalde status heeft opgebouwd bij de club en achterban. Ajax is een opleidingsclub, maar niet voor trainers bij het eerste elftal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Han schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:12:
[...]

Heitinga is een prima assistent voor Ajax1 :)

Iemand als Heitinga wil je er naast hebben wanneer je een trainer met ervaring aan trekt. En een ervaren trainer is in mijn ogen een must. Ajax heeft de ambitie uitgesproken aansluiting te willen krijgen bij de top van Europa, daar past een onervaren trainer niet bij, dan kies je voor een trainer met een trackrecord, aangevuld door iemand met een Ajax-achtergrond, iemand die de cultuur snapt en bepaalde status heeft opgebouwd bij de club en achterban. Ajax is een opleidingsclub, maar niet voor trainers bij het eerste elftal.
Ja ik bedoel ook meer voor dit seizoen, gezien de geruchten gaan dat hij het seizoen zal afmaken.
En dan met de eventuele toevoeging van Lodeweges denk ik dat er een goede mix is van ervaring en clubkennis.

Is hij er klaar voor? Daar kom je maar op 1 manier achter...

Je kan wel een ervaren trainer willen halen, maar dat moet wel passen en op korte termijn gevonden worden.
Dus tot die tijd lijkt me dit een prima stand-in tijdens de zoektocht.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
flyyy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Heitinga is een Ajacied in hart en nieren en dat is wat Ajax nu nodig heeft.
Geen gelul maar trots zijn te spelen voor Ajax en dat uitdragen en laten zien op het veld.
En wil je niet hard werken? Sta je aan de kant. (Brobbey)
De achterstand is er, maar die is ook wel groter geweest en toen werd Ajax toch nog kampioen.

Ja precies. Heitinga heeft ook 1 groot voordeel. Hij is zeer populair bij de fans en had al z'n eigen liedje, dus 't publiek zal toch iets meer geduld met hem hebben

• Han
  • Niet online

Han

flyyy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:27:
Je kan wel een ervaren trainer willen halen, maar dat moet wel passen en op korte termijn gevonden worden.
Dus tot die tijd lijkt me dit een prima stand-in tijdens de zoektocht.
Ik denk ook dat Heitinga een prima tussen-oplossing is maar zeker niet niet de definitieve, Ik ben wel van mening dat Ajax geen overhaaste beslissingen moet nemen, tenzij de keuze valt op Bosz, dan moet je die nu binnehengelen aangezien deze nu beschikbaar is. Mocht ze een andere trainer willen dan zouden ze rust moeten houden en Heitinga het seizoen af laten maken (slechter dan dat het ging kan haast niet). Aankomende zomer zal het aanbod van trainers groter zijn, doorgaans wordt er na een seizoen meer afscheid genomen dan tijdens een seizoen. Dat zelfde geldt voor trainers die zelf vinden toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. DIe gaan nu niet weg, in de zomer wellicht wel.

Maar wanneer je nu leest welke namen allemaal al de revue passeren dan krijg ik het gevoel dat ze weer paniekvoetbal aan het spelen zijn en wekrt men de indruk eigenlijk geen vertrouwen te hebben in Heitinga, zelfs niet als interim. Er komen namen als Gallardo en Dalić voorbij, toch vrij bijzondere namen en niet geheel logisch. Tevens melden insiders dat Bosz niet tot de gegadigden behoort, wat op zich logisch is aangezien Bosz en van der Sar niet door één deur kunnen (vd Sar koos destijds de kant van de assistenten en niet de kant van de hoofdtrainer). Toen liet van de Sar al zien niet geschikt te zijn als alegmeen directeur.

Maar Ajax moet zich eerst gaan focussen op een nieuwe technische directeur. In mijn ogen totaal onbegrijpelijk dat er nog geen vervanger voor Overmars is aangetrokken. Persoonlijk zou ik Frank Arnesen z.s.m. binnenhengelen. Een zeer capabele man. Vanuit daar kan je rustig verder gaan bouwen aan het technisch beleid wat nu compleet zoek is. In de zomer kan je dan verder kijken naar een nieuwe trainer, dit seizoen mag je vanwege alle commotie als verloren beschouwen. Alle plekken boven plek 5 mag je als winst beschouwen, waarbij een kampioenschap zelfs per ongeluk tot de opties behoort vanwege de wanprestaties van de concurrenten. Dit is echter compleet afhankelijk of Feyenoord wel of niet hun traditionele 2e seizoenshelft dip gaat beleven.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Ja precies. Heitinga heeft ook 1 groot voordeel. Hij is zeer populair bij de fans en had al z'n eigen liedje, dus 't publiek zal toch iets meer geduld met hem hebben
Geduld is leuk, maar CL missen kan Ajax niet hebben (qua centen en qua spelers die dan wellicht willen vertrekken of niet willen komen).
Laten we dus maar niet gaan gokken dat een als trainer onervaren Heitinga het wel even op gaat lossen

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:37:
Laten we dus maar niet gaan gokken dat een als trainer onervaren Heitinga het wel even op gaat lossen
Yep... maar aan de andere kant heb je halverwege het seizoen ook geen tijd en ruimte om de selectie aan te passen naar een nieuwe trainer zonder Ajax verleden. Ik denk dat rust nu het meest belangrijkste is, naast enkele broodnodige maar drastische beslissingen qua selectie en basiselftal. Dergelijke zaken zijn eenvoudiger wanneer je een intrim-trainer het seizoen laat afmaken. Stel je nu een nieuwe trainer aan dan kan er ook een hoop mis gaan die een negatief effect hebben op het volgende seizoen. Idealiter stel je een nieuwe trainer aan wanneer het huidige seizoen is afgelopen en nog voordat de voorbereiding van het nieuwe seizoen is begonnen. Maar dat laatste valt en staat met een krachtige en kundige technisch directeur. Dat wat er nu zit heeft bewezen het geld niet effectief te besteden.

• jbdeiman
Han schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Yep... maar aan de andere kant heb je halverwege het seizoen ook geen tijd en ruimte om de selectie aan te passen naar een nieuwe trainer zonder Ajax verleden. Ik denk dat rust nu het meest belangrijkste is, naast enkele broodnodige maar drastische beslissingen qua selectie en basiselftal. Dergelijke zaken zijn eenvoudiger wanneer je een intrim-trainer het seizoen laat afmaken. Stel je nu een nieuwe trainer aan dan kan er ook een hoop mis gaan die een negatief effect hebben op het volgende seizoen. Idealiter stel je een nieuwe trainer aan wanneer het huidige seizoen is afgelopen en nog voordat de voorbereiding van het nieuwe seizoen is begonnen. Maar dat laatste valt en staat met een krachtige en kundige technisch directeur. Dat wat er nu zit heeft bewezen het geld niet effectief te besteden.
Het enige waar ik wat angstig voor ben is dat het lastig wordt om straks (wordt Ajax 1e of 2e, haalt het CL) Heitinga gedag te zeggen want een nieuwe trainer. En andersom, als hij het niet aan de praat krijgt kan je maar zo zijn trainerscarriëre een flinke deuk geven eigenlijk voordat hij goed en wel begonnen is.
Ik snap dat een keuze lastig is, maar kan me toch ook niet voorstellen dat men al die tijd (het gaat al een tijd lang niet goed met Schreuder aan het roer) niet een plan had voor als Schreuder er toch uit moest. Of al die trainers willen nu niet, omdat ze geen zin hebben in het wespennest dat er nu lijkt te zijn.

• bennieeee
Groningen is eindelijk verlost van Fledderus. Bijzonder dat ze hier niet eerder voor hebben gekozen bijvoorbeeld voor de transfer window open ging.

• T-MOB
  • Laatst online: 23:23
bennieeee schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:25:
Groningen is eindelijk verlost van Fledderus. Bijzonder dat ze hier niet eerder voor hebben gekozen bijvoorbeeld voor de transfer window open ging.
Ziedaar, het geduld van Ajax wordt beloond. Als ze dan gelijk doorpakken kan Dirk Kuijt voor de spelersgroep en over 2 jaar is Ajax dan weer kampioen (kkd).

Regeren is vooruitschuiven

• Harribo
Eindelijk!
Zijn we af van al die nieuwe Scandinavische c-categorie talenten.
Dat je dat zo lang zonder gezond verstand mee door gaat...ik krijg bijna het idee dat Fledderus inmiddels aardig wat smeergeld heeft verdiend.

Maar helaas te laat vrees ik. Zijn versterkingen in de winter zijn net zo matig tot nu toe.

• jbdeiman
Harribo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Eindelijk!
Zijn we af van al die nieuwe Scandinavische c-categorie talenten.
Dat je dat zo lang zonder gezond verstand mee door gaat...ik krijg bijna het idee dat Fledderus inmiddels aardig wat smeergeld heeft verdiend.

Maar helaas te laat vrees ik. Zijn versterkingen in de winter zijn net zo matig tot nu toe.
Ik hoop voor Groningen (en de E.D.) dat het nog niet te laat is, ook een Ado, Willem II (en in mindere mate NAC/ Roda/ VVV) laten zien dat het niet zomaar gezegd is dat je als voorheen stabiele eredivisionist snel weer terug komt op het hoogste Nederlandse niveau.
Groningen is de enige club in de regio daar en heef daarmee best wat potentie in mijn optiek (daarnaast komt veel familie uit die regio, mijn ouders hun oorsprong) en heb ik daarmee ook wel een beetje een zwak voor de club.
Maar eerlijk is eerlijk, als het niet beter gaat dan verdienen ze het ook niet, want het ging wel vrij rap van kwaad tot erger.

• DeKever
Deed die man het nou slecht werk? Zijn aankopen renderen niet echt, maar vorige jaren was het toch best prima?

Bij Ajax ontslaan ze de coach. Dat hadden ze natuurlijk bij Groningen al gedaan.

• mavaros
jbdeiman schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik hoop voor Groningen (en de E.D.) dat het nog niet te laat is, ook een Ado, Willem II (en in mindere mate NAC/ Roda/ VVV) laten zien dat het niet zomaar gezegd is dat je als voorheen stabiele eredivisionist snel weer terug komt op het hoogste Nederlandse niveau.
Groningen is de enige club in de regio daar en heef daarmee best wat potentie in mijn optiek (daarnaast komt veel familie uit die regio, mijn ouders hun oorsprong) en heb ik daarmee ook wel een beetje een zwak voor de club.
Maar eerlijk is eerlijk, als het niet beter gaat dan verdienen ze het ook niet, want het ging wel vrij rap van kwaad tot erger.
Voor veel clubs die degraderen uit de ED loopt het gewoon fout af. U noemde al wat clubs, maar de lijst is natuurlijk veel langer. FC Den Bosch, MVV, Roda JC. Roda speelde dertig jaar geleden nog regelmatig in de Europacup. (Toen hadden ze wel een echte suikeroom, maar die is nu al een tijd dood.)

En volgens mij heb je dan ook weer iets als Sparta rondlopen. Ooit ook gedegradeerd, en pas een jaar of tien later keerden ze terug in de eredivisie. Maar dat zijn de uitzonderingen.

Meestal is het een paar seizoenen jojoën tussen de ED en KKD, en uiteindelijk wint het bestaan in de KKD. Dan zie je na een poosje de club ook helemaal vergroezelen en kijk je tegen lege tribunes aan en die paar supporters die er nog komen, zien een armoedig elftal aanklooien. Dus dan ga je nog depressiever naar huis, als je al was toen je naar dat tochtige stadion in verval ging, om je club toe te juichen.

• Harribo
DeKever schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Deed die man het nou slecht werk? Zijn aankopen renderen niet echt, maar vorige jaren was het toch best prima?
Nee. Alleen Jörgen Strand Larsen was een goede aankoop.
Voor de rest allemaal miskopen. En langzamerhand de goede spelers verkopen.
Dat wat Groningen nu staat, is een proces geweest van jaren, wat iedereen helaas al aan zag komen.
En nu ook weer, nood aan de man en zelfs nu weer matige spelers erbij.

Het is nu zo dat Groningen weg moet zien te blijven van de onderste 3 plaatsen. Ook promotie/degradatie wedstrijden tegen teams uit de top van de kkd, lopen vaak slecht af.
Het kan nog wel. Het zorgelijke is alleen dat nu weinig er op wijst dat het ook gaat lukken.
Groningen staat op het randje van de afgrond naar de kkd.

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 03-02-2023 17:12 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:34
mavaros schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:34:
Meestal is het een paar seizoenen jojoën tussen de ED en KKD, en uiteindelijk wint het bestaan in de KKD.
De Graafschap is wat mij betreft wel een uitzondering daarop die al zolang als ik kan herinneren (vanaf ongeveer 2000) vrijwel elk seizoen ofwel in de top van de KKD (lees: Minimaal een playoff plek) meedoet ofwel in de straat van de Eredivisie. Alleen laat dit seizoen nu net een uitzondering zijn :+

• mavaros
FCE is gisteren een beetje uitgegleden. 4-0 verlies.

Als dit een voorbode is naar Zondag, vrees ik een horrorweekend voor de PSV-supporters en de club. PSV kan nu natuurlijk geen verlies lijen en Feyenoord rommelt zich sowieso wel naar een punt.

• Exocet
  • Niet online
Bijlow niet fit, de kansen stijgen voor PSV.
Justin Bijlow heeft een breuk opgelopen in zijn pols. De doelman zal hierdoor voor langere tijd niet in actie kunnen komen.

[ Voor 63% gewijzigd door Exocet op 04-02-2023 19:25 ]

• carpebios
Exocet schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:18:
Bijlow niet fit, de kansen stijgen voor PSV.

[...]
Juist niet, de vorige keer tegen PSV stopte die echt alles, de wedstrijd van z'n leven.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54
Het is weer droevig bij AZ, ben benieuwd wie er kampioen wilt worden dit jaar haha

• Exocet
  • Niet online
krissie100 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:04:
Het is weer droevig bij AZ, ben benieuwd wie er kampioen wilt worden dit jaar haha
Echt een bizarre competitie wat dat betreft.
Als Feyenoord wint morgen, staan ze er wel heel erg goed voor

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:28

Vos

AFCA

Wat is dit met Volendam zeg, die pakken ook ineens veel punten. Slecht voor Emmen ;)

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:43
1-1 Grrrrrr ;w

• Quad

Quad

Doof

Vitesse lijkt ook eindelijk eens op een winst af te steven.

nggyu nglyd

• ParaDroid2
  • Laatst online: 01:51
Vorige week ook al overtuigend gewonnen bij Heerenveen. Vitesse is op de goede weg :)
Pagina: 1 ... 200 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023