Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.202 views

Onderwerpen

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vos schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:58:
[...]

Wie zou jij willen zien als tijdelijke oplossing?
Van Gaal tot het einde van het seizoen zou fantastisch zijn. Hopelijk mag het van Truus.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:44
Typhone schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:49:
Het is toch ABSURD dat je in dezelfde opstelling begint als tegen Feyenoord waar 0,0 voetbal in zit/zat?
En dat al weken op rij. Natuurlijk zijn zoals ook waarde vriend @Gonadan al zei niet alle problemen nu als sneeuw voor de zon verdwenen. No way natuurlijk. Maar het begin is er.
Stel gvd eens normale mensen op een normale plek op en durf keiharde beslissingen te nemen door non presteerders op non actief te zetten (lees: op de bank).

Niet dit halfbakken zooitje. Bassey kan niet voetballen, dus zetten we hem linksback.
Het was alleen niet dezelfde opstelling als tegen Feyenoord:
  • Rensch speelde ipv Sanchez
  • Brobbey speelde ipv Kudus
  • Bergwijn speelde ipv Conceicao
Echter was dit ook het hele probleem, elke wedstrijd zijn er meerdere wisselingen in de opstelling waardoor er totaal geen vastigheid in het elftal zit en het vertrouwen bij de spelers ook niet al te best is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Het liefst een trainer zoeken die ook komend jaar trainer gaat zijn, dit seizoen helder krijgen wie/wat wel niet werkt op het veld en dan volgend jaar het elftal samenstellen naar een team dat die nieuwe trainer wilt hebben staan.
Pas in de zomer nieuwe definitieve trainer zoeken gaat denk ik alleen maar vertraging opleveren in dat proces.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:59:
[...]

Echter was dit ook het hele probleem, elke wedstrijd zijn er meerdere wisselingen in de opstelling waardoor er totaal geen vastigheid in het elftal zit en het vertrouwen bij de spelers ook niet al te best is.
Gewoon eigenlijk wat Schmidt vorig jaar bij PSV deed (en wat daar ook zo geweldig werkte ;w )

WoT stats

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik hoor Vd Sar in het interview het woord spelplezier (dat ontbreekt) in de mond noemen. Lijkt me zomaar eens een belangrijk criterium in de aanstelling van de nieuwe trainer en dan ga je toch al gauw richting Peter Bosz.

Ik heb het niet zo op trainers die al in het verleden ergens hebben gewerkt opnieuw aanstellen, maar we laten ons binnenkort hopelijk positief verassen.

[ Voor 26% gewijzigd door SterqVerhael op 27-01-2023 09:09 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 14:56
Gynnad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:59:
[...]

Voor mij is dit een voorbeeld van een trainer die het nooit goed kan doen. Sanchez speelt al een poos slecht en Rensch was nou eenmaal geschorst maar speelt normaal gesproken dus is het logisch dat hij weer terugkeert. Bergwijn viel vorige wedstrijd sterk in terwijl Conceicao niks liet zien, logisch dat hij een kans krijgt. Een pure spits zoals Brobbey opstellen als je tegen een muur speelt is ook logisch.

Natuurlijk is Schreuder onhoudbaar, terecht of niet de geest is uit de fles en die krijg je er niet meer terug in. Ik blijf er bij dat het grotere probleem is dat de selectie gewoon simpelweg niet zo goed is als de fans dachten, en dat dat samen ging met te hoge verwachtingen.

De meeste clubs ontwikkelen zich in golven. Na een aantal vette jaren komen weer een aantal magere jaren, en andersom. Bij Ajax zijn ze teveel gaan geloven dat de vette jaren onder Ten Hag de norm waren. Je zag aan het einde van vorig seizoen ook wel dat de rek uit de groep was, Ten Hag is op het juiste moment vertrokken. Ja, er zijn veel (reserves) vertrokken maar puntje bij paaltje is er te weinig ververst.

Had Schreuder meer en langer vertrouwen gehad en de verwachtingen iets realistischer dan waren de resultaten waarschijnlijk ook net iets beter geweest en had je zelfs in een minder jaar nog bovenaan gestaan. Kampioen worden kan trouwens nog steeds.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is toch ABSURD dat je in dezelfde opstelling begint als tegen Feyenoord waar 0,0 voetbal in zit/zat?
En dat al weken op rij. Natuurlijk zijn zoals ook waarde vriend @Gonadan al zei niet alle problemen nu als sneeuw voor de zon verdwenen. No way natuurlijk. Maar het begin is er.
Stel gvd eens normale mensen op een normale plek op en durf keiharde beslissingen te nemen door non presteerders op non actief te zetten (lees: op de bank).
Even de feiten: hij startte dus niet met dezelfde opstelling als bij Feyenoord. Hij startte met de opstelling waar hij tegen Feyenoord ongeveer mee eindigde, de opstelling die wél lekker draaide en nog bijna de winst over de streep trok. Persoonlijk vind ik dat logischer dan beginnen met de groep die niet lekker ging, net wat jij zegt dus.

Echter ben ik het wel eens dat dat continue husselen gewoon niet werkt.
Niet dit halfbakken zooitje. Bassey kan niet voetballen, dus zetten we hem linksback.
Hetzelfde verhaal als met Blind, ken de kwaliteiten van je speler maar ook zijn valkuilen. Als je Blind opstelt moet je dat verdedigend compenseren, doe je dat niet dan laat je Blind opdraaien voor je eigen keuzes. Nu ook Bassey, die kan niet opbouwen maar wel verdedigen en is groot (feitelijk tegenovergestelde van Blind). Die zet je dan dus gewoon centraal en dan compenseer je zijn gebrek aan opbouw door mensen eromheen te zetten die dat wel kunnen. Wil je dat niet of heb je die niet dan laatje Bassey dus opdraaien voor je eigen keuzes.

Waarbij de eerste vraag natuurlijk moet zijn waarom je spelers koopt die niet comfortabel aan de bal zijn, want dat is over het algemeen eis #1 op de lijst van kwaliteiten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52

Agent47

I always close my contracts.

Volgende trainer moet het lef hebben om Tadic of op 10 te zetten of op de bank. Die hoort niet op linksbuiten.
Excelsior uit heb je ook nog lang niet gewonnen op dat ku(ns)tgras.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:34
Van Volendam had men gewoon 3-0 moeten winnen, ook met dit team.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Gonadan

Gonadan

Frituurman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:17:
Achteraf denk ik, als het een KNVB-complot zou zijn tegen Ajax
Wie heeft het over een Anti-Ajax complot dan? Higler kan gewoon niet fluiten en heeft dat gisteren voor de zoveelste keer bewezen. Net als een dag eerder waar hij als VAR ook al bewees er werkelijk waar geen hol van te snappen.

Dit heeft niets met Ajax te maken, dit is gewoon een overduidelijk gebrek aan benodigde kwaliteiten om scheidsrechter betaald voetbal te kunnen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Agent47 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:24:
Volgende trainer moet het lef hebben om Tadic of op 10 te zetten of op de bank. Die hoort niet op linksbuiten.
Hij hoort niet op rechtsbuiten, hij moet links of in het centrum. Wil je dat niet dan inderdaad op de bank.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
ph4ge schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Voor mij is dit een voorbeeld van een trainer die het nooit goed kan doen. Sanchez speelt al een poos slecht en Rensch was nou eenmaal geschorst maar speelt normaal gesproken dus is het logisch dat hij weer terugkeert. Bergwijn viel vorige wedstrijd sterk in terwijl Conceicao niks liet zien, logisch dat hij een kans krijgt. Een pure spits zoals Brobbey opstellen als je tegen een muur speelt is ook logisch.
Ik ben het eens wanneer je een wisseling doet omdat iemand in vorm is of iemand eruit haalt die ondermaats presteert. Maar bij Ajax zijn er elke wedstrijd wisselingen en dat is niet goed, volgens mij is er in de laatste 5 wedstrijden geen 1 startopstelling hetzelfde.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb helemaal gemist dat Bosz ontslagen is bij Olympique :X Nou, dat lijkt me de uitgelezen kans voor Ajax om een trainer voor de komende 2,5 jaar aan te trekken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
Bosz mag van mij zo terug, echt genoten van het spel onder hem en ook logische keuzes altijd.

Zorg wel voor een goede technische staf verder. Ik ken de man verder niet maar Reiziger doet toch iets goed blijkbaar als die mag blijven.

• SterqVerhael
Agent47 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:24:
De volgende trainer moet eerst een duidelijk speelplan hebben en dat laten uitvoeren. Binnen dat speelplan de juiste spelers op de juiste plekken, voor het uitvoeren van dat plan.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:23:
Nu ook Bassey, die kan niet opbouwen maar wel verdedigen en is groot (feitelijk tegenovergestelde van Blind).
En dus zet Schreuder hem steeds op linksback, waar ie ook nog aan moet vallen wat ie niet kan en waar niemand hem helpt waardoor ie zwaar voor lul staat en nog minder zelfvertrouwen krijgt...

Bij de rest heb je het idee dat elke speler in zo'n bingo molentje zit, en op die manier de opstelling gemaakt wordt om vooral niet eens 3 wedstrijden op rij met dezelfde spelers op dezelfde posities te spelen..

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Mog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:32:
Ik heb helemaal gemist dat Bosz ontslagen is bij Olympique :X Nou, dat lijkt me de uitgelezen kans voor Ajax om een trainer voor de komende 2,5 jaar aan te trekken.
Vind wel dat de periode Bosz bij de meesten een beetje te positief gezien wordt. Hoge pieken (vooral de EL campagne), maar af en toe ook echt hard onderuit met zijn kamikazevoetbal. Heb ook het idee dat hij niet helemaal geweldig weggegaan is toentertijd.
Aan de andere kant, zou nou ook niet echt iemand anders weten.

• SterqVerhael
Henkie_NtA schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Vind wel dat de periode Bosz bij de meesten een beetje te positief gezien wordt. Hoge pieken (vooral de EL campagne), maar af en toe ook echt hard onderuit met zijn kamikazevoetbal. Heb ook het idee dat hij niet helemaal geweldig weggegaan is toentertijd.
Marcel Bielsa, Luis Enrique, Zinedine Zidane :+, Thomas Tuchel.

Genoeg buitenlandse namen beschikbaar.

• Henkie_NtA
  • Nu online
SterqVerhael schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Haha, je mag altijd hopen.

• SterqVerhael
Beter geven we nu meer miljoenen uit aan een zwaargewicht als trainer, dan 30 miljoen voor een speler.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:55:
Ik vraag me af wat de Ajax fans hier als eerste zouden doen als ze trainer van Ajax zouden zijn. Bepaalde spelers eruit trappen?
Ik denk eerst eens goed aanhoren van de spelers wat zij nu oprecht vinden, want we horen nu voornamelijk wat die azijnbak van een Valentijn vindt dat de spelers vinden.

Verder simpel houden, zet spelers op hun eigen plek of op de bank, geen gekloot. Bassey in het midden maar dan Fitz-Jim ervoor want die durft tenminste te voetballen., of Alvarez in plaats van Bassey. Tadic niet op rechts, dan liever banken. Bergwijn vragen of hij kan stoppen met chagrijnen en gaan voetballen, of anders maar gewoon op de tribune gaan zitten. Een Wijndal vertellen dat hij moet werken met z'n bast omdat anders Baas er gewoon een tijdje in staat.
En dat laatste is in mijn optiek het belangrijkst, even vasthouden aan je keuze. Gewoon een aantal wedstrijden laten wennen. Volgens mij is dat nog belangrijker dan welke keuze je precies maakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
En vooral de jeugd weer inpassen naast ervaring ipv al die matige voetballers.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
SterqVerhael schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Bielsa is gewoon Bosz in een Argentijns jasje. Zelfde type voetbal, nooit prijzen gepakt. De andere namen zijn veel te hoog gegrepen.

• Gonadan

Gonadan

AMARONE schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:35:
Bosz mag van mij zo terug, echt genoten van het spel onder hem en ook logische keuzes altijd.
Bereid je dan maar wel vast voor op de discussies over het gebrek aan verdedigen. Het aanvallende spel van Bosz was leuk, maar het kamikazegehalte is wel heel erg groot. Zeker Europees hebben we daarmee zomaar de helft verloren maar ging Ajax een ronde door omdat ze iets minder ruim verloren dan ze de eerste wedstrijd gewonnen hadden.
En het beroemde Plan B had hij ook niet. In feite krijg je dus gewoon dezelfde discussies als nu. :P

Maar laat maar komen hoor. Ik wil gewoon dat er iemand zit met een plan, die duidelijkheid geeft en resultaten gaat boeken. Dan komt het plezier bij de spelers én kijkers ook weer terug. Wie er dan precies zit boeit mij eigenlijk niet zoveel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
Henkie_NtA schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Ik ben ook niet zo fan van Bosz, af en toe zeker leuk voetbal maar het was wel alles of niets, met geluk haalden we toen de finale van de Europa League.

In de CL voorronde eruit tegen Rostov. Kwartfinale en halve finale Europa League thuis goed spelen maar in de uitwedstrijden ga je met de hakken over de sloot door.

KNVB beker er in de achtste finale tegen Cambuur eruit.

In de competitie 2e met 81 punten, dat is qua punten aantal gewoon prima.

• SterqVerhael
Als je dan toch voor Bosz gaat, doe er dan een assistent bij die hem tegengas geeft in het verdedigende aspect: Bogarde.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Weet iemand of het ook mogelijk is om hele wedstrijden terug te kijken op espn of espn.nl/espn app?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
hoevenpe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat de spelers gisteren Schreuder een oor aan genaaid hebben om van hem af te komen. Als je 11 random namen trekt uit de huidige selectie en die zonder trainer het veld op stuurt hadden ze nog van Volendam moeten kunnen winnen.
Afgelopen maandag was crisis beraad, gelijkspel tegen Feyenoord had voldoende moeten zijn om Schreuder te laten gaan. De spelers hebben notabene na die wedstrijd het vertrouwen in de trainer opgezegd. Blijkbaar hebben ze hem nog 1 kans gegeven, 12 punten uit 4 wedstrijden en anders volgt ontslag.

Nu inderdaad de vraag hoe gaat ze het oplossen. Onder Overmars/ten Hag is gebouwd aan een model wat in de Europese subtop mee moet kunnen, dit betekent hoge uitgaven, dus CL groepsfase noodzakelijk. Als je nu een trainer voor de toekomst haalt is het nog maar de vraag of je dat gaat redden. Je kunt ook een tijdelijke trainer aanstellen die redt wat er te redden valt. Eigenlijk komt het ontslag te laat, had na Napoli al moeten gebeuren of uiterlijk tijdens het WK.

• Henkie_NtA
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Ik ben ook niet zo fan van Bosz, af en toe zeker leuk voetbal maar het was wel alles of niets, met geluk haalden we toen de finale van de Europa League.

In de CL voorronde eruit tegen Rostov. Kwartfinale en halve finale Europa League thuis goed spelen maar in de uitwedstrijden ga je met de hakken over de sloot door.

KNVB beker er in de achtste finale tegen Cambuur eruit.

In de competitie 2e met 81 punten, dat is qua punten aantal gewoon prima.
Het was inderdaad te vaak alles of niets. De EL campagne was geweldig, maar de manier waarop die finale verloren ging was enorm typerend voor de periode Bosz. Die portugese galbak wist precies hoe ze het spel onder Bosz moesten ontregelen en toen was het ook gelijk klaar.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 14:56
De periode Bosz is inderdaad een beetje geromantiseerd, en laten we ook niet vergeten dat hij sindsdien bij 3 clubs op rij ontslagen is en nog nooit een prijs pakte als trainer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• T-MOB
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:49:
Weet iemand of het ook mogelijk is om hele wedstrijden terug te kijken op espn of espn.nl/espn app?
Nee dat kan niet meer sinds ESPN het overgenomen heeft. Erg jammer wat mij betreft, want ik mocht graag wedstrijden uitgesteld kijken als ik op het echte tijdstip wat anders te doen had (en het lukte om de stand niet al ergens onder de neus te krijgen). Als je ESPN op televisie hebt kun je misschien wel terugkijken via programma / uitzending gemist van je TV-aanbieder.

Regeren is vooruitschuiven

• JanW
Wil je Groningen - Cambuur nog een keer kijken? :o

• Gynnad
Bij Ziggo is het mogelijk om 7 dagen terug te kijken, ook voor ESPN.

• Harribo
T-MOB schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Nee dat kan niet meer sinds ESPN het overgenomen heeft. Erg jammer wat mij betreft, want ik mocht graag wedstrijden uitgesteld kijken als ik op het echte tijdstip wat anders te doen had (en het lukte om de stand niet al ergens onder de neus te krijgen). Als je ESPN op televisie hebt kun je misschien wel terugkijken via programma / uitzending gemist van je TV-aanbieder.
Inderdaad, ik kan Volendam - Groningen niet live zien aankomende zondag.
Dat wordt dus dan slechts een samenvatting kijken.

• Harribo
Gynnad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:06:
[...]

Bij Ziggo is het mogelijk om 7 dagen terug te kijken, ook voor ESPN.
Ja maar ook live?
Edit: thanks dat wil dus via Ziggo
Ik deed het nu via de Ziggo app

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 27-01-2023 10:10 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Bosz is natuurlijk goed, en kamikazevoetbal, maar wellicht in combinatie met Bogarde voor verdedigende tactieken kan het wel eens een leuk gaan worden.

Ik blijf erbij dat Bogarde terug zou moeten keren bij Ajax, liefst vandaag nog.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Zit net de samenvatting te kijken en het is echt onvoorstelbaar dat het 1-1 is geworden gezien de kansen.

• Harribo
Exocet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Zit net de samenvatting te kijken en het is echt onvoorstelbaar dat het 1-1 is geworden gezien de kansen.
Ajax was al kampioen kansen missen en dat record hebben ze weten te verbeteren.

Dat is een kwestie van scherp zijn. Zit hem tussen de oren. Een trainer is daar een factor in als je het mij vraagt

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 27-01-2023 10:12 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Quad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:08:
Bosz is natuurlijk goed, en kamikazevoetbal, maar wellicht in combinatie met Bogarde voor verdedigende tactieken kan het wel eens een leuk gaan worden.

Ik blijf erbij dat Overmars en Bogarde terug zou moeten keren bij Ajax, liefst vandaag nog.
ftfy ;)

discogs

• Harribo
JanW schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Wil je Groningen - Cambuur nog een keer kijken? :o
Ja ik hou ervan mijzelf te pijnigen :p
Och wat was dat ábominábel slecht (om maar de woorden van Mulder te gebruiken)
Van beide kanten

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 27-01-2023 10:14 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Van Gaal tot eind van het jaar. En Bosz erna. Ff die gasten wat discipline bij brengen.

• SterqVerhael
De (tactische) discipline is niet slecht. Het probleem is dat er geen tactiek is.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:48

Frituurman

Mjam!

Gonadan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Wie heeft het over een Anti-Ajax complot dan? Higler kan gewoon niet fluiten en heeft dat gisteren voor de zoveelste keer bewezen. Net als een dag eerder waar hij als VAR ook al bewees er werkelijk waar geen hol van te snappen.

Dit heeft niets met Ajax te maken, dit is gewoon een overduidelijk gebrek aan benodigde kwaliteiten om scheidsrechter betaald voetbal te kunnen zijn.
Ik bedoel meer als 'al zou het' dat zijn. Dan nog zou het juist niet anti-ajax zijn, want ik denk niet dat dit nou echt slecht is voor Ajax.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:14:
Van Gaal tot eind van het jaar. En Bosz erna. Ff die gasten wat discipline bij brengen.
Ik zie Ajax wel aankloppen bij Ron Jans. Wat hij de laatste 2 jaar met Twente doet is uitstekend. Niet dat dat automatisch betekend dat hij geschikt zou zijn voor Ajax maar daar hebben ze met Schreuder al bewezen dat ze op dat punt weinig visie hebben de laatste tijd :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Ik zie Ajax wel aankloppen bij Ron Jans. Wat hij de laatste 2 jaar met Twente doet is uitstekend. Niet dat dat automatisch betekend dat hij geschikt zou zijn voor Ajax maar daar hebben ze met Schreuder al bewezen dat ze op dat punt weinig visie hebben de laatste tijd :+
Ik denk eerder dat ze voor Jonk gaan.
Degenen waarmee Jonk een probleem had zijn volgens mij allemaal weg inmiddels?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-11 21:26
SterqVerhael schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:16:
Het probleem is dat er geen tactiek is.
welke tactiek je er ook op los laat als je niet scoort maakt een tactiek ook geen reet uit

• toolkist
  • Niet online
Frituurman schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Ik bedoel meer als 'al zou het' dat zijn. Dan nog zou het juist niet anti-ajax zijn, want ik denk niet dat dit nou echt slecht is voor Ajax.
Ook bij een 2-1 na een penalty in de 89e minuut was ie ontslagen, 100%.

• Gynnad
Moeten ze niet gewoon Arne Slot halen }:O

• Erapaz
Gynnad schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:42:
Het enige juiste antwoord. Tijdens de klassieker hadden ze hem gewoon in de rust een riant aanbod moeten doen.

• SterqVerhael
bie100 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:26:
[...]
welke tactiek je er ook op los laat als je niet scoort maakt een tactiek ook geen reet uit
Je speelplan is nogal bepalend voor het maken van doelpunten. Een doelpunt maken worden makkelijker en kansrijker als je een goede tactiek hebt.

Ik zie geen scenario waarbij Ajax voor een permanente oplossing gaat in de komende weken. Er is geen directeur Spelerszaken en zolang die er niet is heeft het geen enkel nut om een trainer met een meerjarig contract aan te stellen.

Het is veel logischer dat er een tussenpaus komt die het seizoen afmaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door SterqVerhael op 27-01-2023 10:53 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Ik denk dat ze die alleen laten als er 100 miljoen+ op tafel komt. En zelfs dan kunnen ze het eigenlijk niet maken.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat ze die alleen laten als er 100 miljoen+ op tafel komt. En zelfs dan kunnen ze het eigenlijk niet maken.
Ik denk dat Slot vooral aan z’n familie denkt. Wat een heisa rondom Berghuis, tot en met netten in het stadion aan toe. Is dat een promotie (waar je op dit moment over kan twisten) waard?
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:14:
Ik ben groot voorstander. Vooral omdat Bosz tijd nodig heeft om zijn speelwijze in te slijpen. Van Gaal is denk ik in staat om op korte termijn resultaten te behalen.

En ik gun het @Typhone vooral. Hij en Bosz zijn natuurlijk grote vrienden *;

[ Voor 34% gewijzigd door ephymerous op 27-01-2023 11:05 ]

XXXVI

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Daarom de clubs lekker laten fuseren, is voor allebei beter.

*kiwi rent snel weg

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

Erapaz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Het enige juiste antwoord. Tijdens de klassieker hadden ze hem gewoon in de rust een riant aanbod moeten doen.
Er valt niks te halen & winnen bij Ajax voor Arne Slot, die gaat dit jaar kampioen met Feyenoord worden en dan naar het buitenland.

• D-e-n
  • Laatst online: 30-11 23:12
Waarom zou die dat op dit moment in godsnaam doen? Hij heeft nog steeds de kans zich onsterfelijk te maken bij Feyenoord terwijl hij zijn hele naam te grabbel gooit als hij geen kampioen wordt met Ajax.

• Henkie_NtA
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Er valt niks te halen & winnen bij Ajax voor Arne Slot, die gaat dit jaar kampioen met Feyenoord worden en dan naar het buitenland.
Denk inderdaad dat de wet van Alderweireld voor hem niet opgaat.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Waarom zou die dat op dit moment in godsnaam doen? Hij heeft nog steeds de kans zich onsterfelijk te maken bij Feyenoord terwijl hij zijn hele naam te grabbel gooit als hij geen kampioen wordt met Ajax.
Geld...
Of ie daar gevoelig voor is geen idee, maar hij kan bij Ajax ongetwijfeld 2-4x meer verdienen dan bij Feyenoord.
Maar, van mij hoeft het niet hoor. Niet omdat ik hem geen goede coach vind, maar laat hem lekker bij Feyenoord en zoek zelf een andere goede trainer. Zijn er genoeg.

Verwijderd

De vraag is natuurlijk ook; welke trainer gaat zich wagen aan het wespennest in Amsterdam?
Ik blijf er bij, met een andere coach wordt het niet opeens veel beter.

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:35:
De vraag is natuurlijk ook; welke trainer gaat zich wagen aan het wespennest in Amsterdam?
Waarom zou het niet veel beter worden? Op papier is het ook gewoon de sterkste selectie van Nederland. Ik denk juist een trainer die weet waar hij het over heeft spelers kan prikkelen en beter kan maken.

Ik hoop ook niet op Heitinga want die is te onervaren, maar een Peter Bosz of een van Gaal zou prachtig zijn met eventueel Heitinga ernaast.

Een goede trainer maakt zijn elftal beter. Dat deed Ten Hag en dat deed Schreuder absoluut niet, sterker nog hij maakte de selectie slechter.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-11 21:26
SterqVerhael schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:51:
[...]

Je speelplan is nogal bepalend voor het maken van doelpunten. Een doelpunt maken worden makkelijker en kansrijker als je een goede tactiek hebt.

Ik zie geen scenario waarbij Ajax voor een permanente oplossing gaat in de komende weken. Er is geen directeur Spelerszaken en zolang die er niet is heeft het geen enkel nut om een trainer met een meerjarig contract aan te stellen.

Het is veel logischer dat er een tussenpaus komt die het seizoen afmaakt.
zeker is je speelplan bepalend maar de spelers die ze hebben moeten toch gewoon winnen tegen Volendam ook zonder speelplan

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:35:
Goede vraag, er rommelt natuurlijk zeker meer. Maar een trainer kan heus wel veel invloed hebben. En wat is veel beter...als het 10% beter gaat pak je al veel meer punten :p. Feit is dat het zo niet langer door kon gaan.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
2 mogelijkheden:
1) een interim trainer gaat ongeveer op dezelfde voet verder met ongeveer zelfde poppetjes op dezelfde plek
2) een interim trainer gaat ingrijpen en voert wisselingen uit op posities en werkt met vaster basis 11

Nummer 2 gebeurd helaas niet heel vaak :/

Float like a butterfly, sting like a bee.

• SterqVerhael
bie100 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:54:
[...]

zeker is je speelplan bepalend maar de spelers die ze hebben moeten toch gewoon winnen tegen Volendam ook zonder speelplan
Blijkbaar niet, getuige de uitslag.

Laatste nieuws zou zijn dat Heitinga zondag op de bank zit, met Reiziger en Witschge.

Feit blijft dat het geen nut heeft om een trainer met een meerjarig contract aan te stellen, zolang er geen Directeur Spelerszaken is (nieuwe Overmars).

[ Voor 30% gewijzigd door SterqVerhael op 27-01-2023 12:01 ]

• toolkist
  • Niet online
'Laat ik het zo zeggen: ze hoeven mij niet te bellen', zei Van Basten, toen hij de vraag kreeg hoe het verder moet bij Ajax.
Lijkt me een prima plan :)

• Erapaz
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Iedereen wil naar Ajax, desnoods komen ze op de fiets.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52

Agent47

I always close my contracts.

Had me wel goud geleken:

Komt van Basten die trap op die het veld betreed, staat die gozer er weer:

Hé Marco, je bent nog steeds een pannekoek!

_/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
Als je echt denkt dat Slot nu de overstap naar Amsterdam gaat maken dan heb je het echt niet scherp hoor.

Er is 0,0 reden om die stap naar beneden te maken. Hoogstens geld, hij krijgt naar verluid 2 miljoen per jaar dus dat is al dikke prima.

Volgend jaar gaat die of nog 1 jaar verder in de CL met Feyenoord of naar het buitenland voor een echte carrière.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
Als we hier toch namen gaan roepen van mensen waarvan je hoopt dat ze het niet worden. Aangezien er laatst in de media was dat ze nu voor buitenlandse coach willen gaan en ze al eens een Frank gehad hebben, hoop ik niet dat je uiteindelijk met Frank Lampard opgescheept gaat worden nu hij bij Everton weg is.

• SterqVerhael
De kans dat het Lampard wordt is echt kleiner dan 0,0001%. Er gaat echt geen trainer komen die tot nu toe alleen maar heeft bewezen niet geschikt te zijn.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
SterqVerhael schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:49:
De kans dat het Lampard wordt is echt kleiner dan 0,0001%. Er gaat echt geen trainer komen die tot nu toe alleen maar heeft bewezen niet geschikt te zijn.
Zoals Schreuder ook was die bijna overal ontslagen was of voortijdig vertrok? Er is wel bewezen dat de directie van Ajax op dit moment een zooitje is.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 27-01-2023 13:51 ]

• SterqVerhael
Pompi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Zoals Schreuder ook was die bijna overal ontslagen was of voortijdig vertrok? Er is wel bewezen dat de directie van Ajax op dit moment een zooitje is.
Schreuder kwam als kampioen met Club Brugge. Dat maakte hem overigens niet opeens geschikt. :+

• Gonadan

Gonadan

Superkiwi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Daarom de clubs lekker laten fuseren, is voor allebei beter.

*kiwi rent snel weg
AFC AMRO?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Dwight84 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Waarom zou het niet veel beter worden? Op papier is het ook gewoon de sterkste selectie van Nederland. Ik denk juist een trainer die weet waar hij het over heeft spelers kan prikkelen en beter kan maken.
...

Een goede trainer maakt zijn elftal beter. Dat deed Ten Hag en dat deed Schreuder absoluut niet, sterker nog hij maakte de selectie slechter.
Het is geen team, maar los zand. Schreuder is er inderdaad niet in geslaagd het zooitje beter te maken. Maar ze hebben hem opgezadeld met allerlei miskopen.
Een andere trainer kan wellicht weer wat goede zin brengen, maar ik zie ze niet opeens weer veel beter gaan spelen. Dit kost tijd en dat is precies wat Ajax niet heeft.

• JanW
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Het is geen team, maar los zand. Schreuder is er inderdaad niet in geslaagd het zooitje beter te maken. Maar ze hebben hem opgezadeld met allerlei miskopen.
Een andere trainer kan wellicht weer wat goede zin brengen, maar ik zie ze niet opeens weer veel beter gaan spelen. Dit kost tijd en dat is precies wat Ajax niet heeft.
Opgezadeld met miskopen heeft Schreuder ook deels zelf gedaan. Hij heeft zelf wat spelers voorgedragen en er zijn er zelfs een paar op zijn voorspraak gekomen. Wie dat zijn is dan weer niet duidelijk geworden, maar het is echt niet zo dat Schreuder geen blaam treft in de aankopen.

Daarnaast doe je imo net wat te dramatisch. Er is best wat tijd, als een trainer een aantal van de vorige wedstrijden analyseert ziet ie snel wat er mis gaat. Spelers staan te hoog, spelers functioneren niet op bepaalde posities. Zoals Tadic op rechtsbuiten bijvoorbeeld, geen succes. Of spelers functioneren helemaal niet. Daar moet je wat mee. En het systeem moet de zwaktes van de spelers op kunnen vangen, dat is wat er nu ook niet gebeurt. Daarom zijn ze bijvoorbeeld constant kwetsbaar op de counter, tegen welk team dan ook.

Van het huidige team is best wel iets te smeden. Zeker weten een team dat weer kan meedoen om de bovenste plaatsen.

Verwijderd

JanW schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Opgezadeld met miskopen heeft Schreuder ook deels zelf gedaan. Hij heeft zelf wat spelers voorgedragen en er zijn er zelfs een paar op zijn voorspraak gekomen. Wie dat zijn is dan weer niet duidelijk geworden, maar het is echt niet zo dat Schreuder geen blaam treft in de aankopen.

Daarnaast doe je imo net wat te dramatisch. Er is best wat tijd, als een trainer een aantal van de vorige wedstrijden analyseert ziet ie snel wat er mis gaat. Spelers staan te hoog, spelers functioneren niet op bepaalde posities. Zoals Tadic op rechtsbuiten bijvoorbeeld, geen succes. Of spelers functioneren helemaal niet. Daar moet je wat mee. En het systeem moet de zwaktes van de spelers op kunnen vangen, dat is wat er nu ook niet gebeurt. Daarom zijn ze bijvoorbeeld constant kwetsbaar op de counter, tegen welk team dan ook.

Van het huidige team is best wel iets te smeden. Zeker weten een team dat weer kan meedoen om de bovenste plaatsen.
Schreuder heeft inderdaad zelf ook spelers aangedragen, mede doordat Huntelaar en Hamstra te licht zijn gebleken voor dat werk.
Topaankoop Bergwijn begon aardig aan het seizoen, maar heeft daarna helemaal niks meer laten zien. Is dat ook de schuld van de trainer?
Ik heb ook geregeld gezien dat er 3 van de 4 verdedigers staan ingeschoven, waardoor er 1 vs 1 ontstond in de counter. Dat is gewoon dom van de spelers.
En ja, Tadic had al lang op de bank gemoeten. Oke dat kun je hem aanrekenen.

Je kan het dramatisch doen noemen, maar op deze manier wordt Ajax hooguit nog 3e. Dus geen CL volgend seizoen. Dat is volgens mij behoorlijk dramatisch voor de begroting.

Verwijderd

En o ja, vd Sar is ook gewoon een grote slapjanus. Neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Toen met Overmars niet en nu weer niet.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:49:
En o ja, vd Sar is ook gewoon een grote slapjanus. Neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Toen met Overmars niet en nu weer niet.
Hij zou wel in een spiegel kijken, maar wellicht kijkt ie in een lachspiegel..

• JanW
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Schreuder heeft inderdaad zelf ook spelers aangedragen, mede doordat Huntelaar en Hamstra te licht zijn gebleken voor dat werk.
Topaankoop Bergwijn begon aardig aan het seizoen, maar heeft daarna helemaal niks meer laten zien. Is dat ook de schuld van de trainer?
Helemaal met je eens dat het technische beleid in de zomer ver onder de maat was. Bergwijn had nooit gehaald moeten worden. Te duur en een te grote gok. Bassey is amper gescout. Met Ocampos is er ook een gegokt en die is ook verkeerd uitgepakt. Gelukkig niet de 20M voor betaald...
Ik heb ook geregeld gezien dat er 3 van de 4 verdedigers staan ingeschoven, waardoor er 1 vs 1 ontstond in de counter. Dat is gewoon dom van de spelers.
Beide. Spelers krijgen schijnbaar instructies mee, waardoor de restverdediging niet goed staat. Maar de spelers die er staan moeten dan slim genoeg zijn om geen grote gok te nemen.

Tadic hoeft niet per se op de bank van mij. Als het net wat beter staat is Tadic nog heel belangrijk. Zijn voorzetten zijn vaak heel erg zuiver en hij kan ook goed een bal bijhouden.
Je kan het dramatisch doen noemen, maar op deze manier wordt Ajax hooguit nog 3e. Dus geen CL volgend seizoen. Dat is volgens mij behoorlijk dramatisch voor de begroting.
Hooguit derde?? Want vijf punten in 16 wedstrijden zijn niet goed te maken?

• Dwight84
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Het is dan ook de taak van een trainer om van de selectie een team te maken. En opgezadeld met allerlei miskopen? Lol Bassey kwam uit zijn maffe koker. En die Grillitsch was ook een favorietje van Schreuder.

Ajax heeft echt een hele goede selectie voor Nederlandse eredivisie begrippen, hiermee zou je als capabele trainer bent gewoon dik kampioen mee worden.

Ik denk ook dat dit seizoen verder kansloos is en dat neem ik van der Sar ook kwalijk dat ze niet voor het WK van die clown af zijn gegaan. Dan had de nieuwe trainer een mooie aanloop gehad naar de 2de helft van de competitie.

Met een nieuwe trainer zal het ongetwijfeld beter gaan, slechter is eigenlijk gewoon onmogelijk.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

JanW schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:40:
[...]
Nu Schreuder weg is moeten we er niet vanuit gaan dat alles opeens gaat lopen en er elke week 3 punten binnenstromen. Er moet opnieuw gesmeed worden, (zelf)vertrouwen gekweekt worden en weer structuur in de organisatie aangebracht worden. Dat proces zal wel wat tijd in beslag nemen en daarom denk ik dat we de eerste of tweede plaats wel uit ons hoofd kunnen zetten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Superkiwi schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Nu Schreuder weg is moeten we er niet vanuit gaan dat alles opeens gaat lopen en er elke week 3 punten binnenstromen. Er moet opnieuw gesmeed worden, (zelf)vertrouwen gekweekt worden en weer structuur in de organisatie aangebracht worden. Dat proces zal wel wat tijd in beslag nemen en daarom denk ik dat we de eerste of tweede plaats wel uit ons hoofd kunnen zetten.
16 wedstrijden te gaan, 12 winnen en ik denk dat je dan alsnog een prima seizoen hebt gedraaid met deze malaise achter je

discogs

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56
Dwight84 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Het is dan ook de taak van een trainer om van de selectie een team te maken. En opgezadeld met allerlei miskopen? Lol Bassey kwam uit zijn maffe koker. En die Grillitsch was ook een favorietje van Schreuder.

Ajax heeft echt een hele goede selectie voor Nederlandse eredivisie begrippen, hiermee zou je als capabele trainer bent gewoon dik kampioen mee worden.

Ik denk ook dat dit seizoen verder kansloos is en dat neem ik van der Sar ook kwalijk dat ze niet voor het WK van die clown af zijn gegaan. Dan had de nieuwe trainer een mooie aanloop gehad naar de 2de helft van de competitie.

Met een nieuwe trainer zal het ongetwijfeld beter gaan, slechter is eigenlijk gewoon onmogelijk.
Dat is nog maar afwachten, de huidige selectie is niet bepaald in balans waarbij het de vraag is of een andere trainer hier wel meteen resultaten mee neerzet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JanW
@Superkiwi dat verwacht ik ook niet, maar zo stellig zeggen dat 't niet gaat gebeuren, dan wil ik daar graag op happen ;)

En de rest zie ik ook zeker niet alles winnen.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Han schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Dat zou best laat zijn, doe maar voor 00:00 uur, scheelt weer een dag ellende
toch gelukt :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Aldus Valentijn Driessen was Ruud Brood de beoogde assistent van Schreuder. Potverdorie die heeft natuurlijk wel de benodigde ervaring om een topclub in nood erbovenop te trekken :+

XXXVI

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Is er nog iets gebeurd bij Ajax of zo?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21
carpebios schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:35:
zoals eerder al gemeld heeft Ajax zich gisteren zo goed als zeker vastgesteld van eredivisievoetbal volgend jaar

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
carpebios schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:35:
ze schijnen 100% in te zetten op peter bos, deze wilt echter liever in het buitenland actief blijven.

ben benieuwd vond hem bij ons (vitesse) altijd wel een goede trainer, bij ajax ook redelijk gedaan alleen zijn speel stijl in het buitenland nek hem steeds.

verder weinig beschikbaar?

• Dwight84
Bossie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Dat is nog maar afwachten, de huidige selectie is niet bepaald in balans waarbij het de vraag is of een andere trainer hier wel meteen resultaten mee neerzet.
De balans is zelf gecreëerd.. Jeugd is niet of nauwelijks toegepast afgelopen jaar en er is niet door geselecteerd. Laat een aantal van die jonge honden maar aan het grote werk ruiken en niet voor de laatste 5 minuten.

Er dient door de nieuwe coach echt gekeken te worden naar wie het beste presteert. doe je dat niet dan ga je lekker banken. De selectie is echt voor eredivisie niet slecht en gewoon kampioen materiaal. Echter als je zoals ik al eerder zei een clown voor de groep zet dan werkt het gewoon niet.

Verwijderd

JanW schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:40:
[...]

Ja ik zie ze AZ niet meer inhalen eerlijk gezegd.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:48:
Ja, want die begon te klooien met wie er achter hem stond ipv ingespeeld te raken met 1 speler.
Of een instructie van de coach? Als ze het zo vaak doen??
Of gewoon op links waar ie altijd goed speelde.
Ajax wordt nog 'gewoon' minimaal 2e. 5 punten achter op AZ is niks met dit competitieverloop.

• Bossie
Dwight84 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:47:
[...]

De balans is zelf gecreëerd.. Jeugd is niet of nauwelijks toegepast afgelopen jaar en er is niet door geselecteerd. Laat een aantal van die jonge honden maar aan het grote werk ruiken en niet voor de laatste 5 minuten.

Er dient door de nieuwe coach echt gekeken te worden naar wie het beste presteert. doe je dat niet dan ga je lekker banken. De selectie is echt voor eredivisie niet slecht en gewoon kampioen materiaal. Echter als je zoals ik al eerder zei een clown voor de groep zet dan werkt het gewoon niet.
Hoe de situatie is ontstaan is niet relevant, de vraag is vooral hoe je dat op eventueel korte termijn kan omkeren.

En welke trainer is gek genoeg om in deze moordkuil in te stappen :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:52
[...]

Voor 100 miljoen mogen ze hem van mij hebben. Weet je wat voor fantastische aankopen je daarmee kan doen waarmee je de Nederlandse ereidivisie echt volledig ontrgoeit en structureel mee kan gaan doen bij de laatste 16 van de Champions League! [/sarcasm]

• Dwight84
Bossie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Hoe de situatie is ontstaan is niet relevant, de vraag is vooral hoe je dat op eventueel korte termijn kan omkeren.

En welke trainer is gek genoeg om in deze moordkuil in te stappen :D
Dat is zeker wel relevant voor de nieuwe trainer, aangezien hij dan kan zien hoe het niet moet. Duidelijk is dat de nieuwe trainer de spelers duidelijke taken moet meegeven en niet bang is om spelers op de bank te zetten die niet presteren.

Ik gok dat er heel veel trainers met deze selectie aan de slag willen gaan. Daar twijfel ik niet aan.
Grootste clown is in ieder geval weg.

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Ajax wordt nog 'gewoon' minimaal 2e. 5 punten achter op AZ is niks met dit competitieverloop.
Right. Nog 16 potjes en we weten het.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55
toolkist schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Ja, want die begon te klooien met wie er achter hem stond ipv ingespeeld te raken met 1 speler.

[...]

Of een instructie van de coach? Als ze het zo vaak doen??

[...]

Of gewoon op links waar ie altijd goed speelde.

[...]

Tjah, Bergwijn is geen rechtsbuiten die kan dat net zo min als Tadic. Maar Bergwijn is geen type Ajax speler, die is goed (zoals bij het nl elftal? ) Als je vanuit de omschakeling momenten hebt, dan kan hij zijn snelheid gebruiken. Als de tegenstander al op de 16 staat, dan heeft hij het lastig.
Ligt dat aan de speler achter hem, dat denk ik niet, het ligt aan het type tegenstander dat hem niet ligt.

Tadic heeft die keren dat hij wel op links speelde ook niet echt meer wat laten zien vind ik de laatste keren. Komt gewoon weinig uit, het is ook altijd kont erin, bal aannemen en proberen te draaien. Dat redt hij gewoon niet meer.

Voor wat betreft het doorschuiven heb ik eerder al eens aangehaald dat zowel Schreuder als een speler aanhaalde dat de afspraak is, linksback mee in de aanval, rechtsback zakt wat in en knijpt naar binnen toe (en vice versa dus).
Dat is ook hoe je doorgaans de balans bewaakt, maar als spelers dat gewoon dus niet doen, luisteren ze niet naar de coach, houden ze zich niet aan afspraken of ze zijn ongeschikt doordat ze niet meer helder kunnen nadenken als ze aan het voetballen zijn. :+

Qua selectie had Ajax gemakkelijk mee moeten kunnen doen, maar ik vind niet dat het een lekker geheel is om eerlijk te zijn. Sommigen zijn niet goed genoeg, maar lijken ook gewoon geen idee te hebben. Hoe ga je dat opvangen?

Op wat is overigens de aanname gebaseerd dat Ajax wel even 2e wordt? Omdat zij wel even alle wedstrijden winnen? Ze moeten ook nog tegen AZ, Feyenoord, Twente, Psv en dat zij teams waar ze allemaal nog voorbij moeten ( of ja, 3 van de 4 dan). En dan reken je ook buiten het feit dat veel Teams bloed ruiken momenteel bij de Amsterdammer.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 27-01-2023 18:40 ]

• Bossie
Dwight84 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Dat is zeker wel relevant voor de nieuwe trainer, aangezien hij dan kan zien hoe het niet moet. Duidelijk is dat de nieuwe trainer de spelers duidelijke taken moet meegeven en niet bang is om spelers op de bank te zetten die niet presteren.

Ik gok dat er heel veel trainers met deze selectie aan de slag willen gaan. Daar twijfel ik niet aan.
Grootste clown is in ieder geval weg.
Zolang de zak geld die Ajax bied maar groot genoeg is idd.

Het zou best kunnen dat de prestaties dadelijk nog verder dalen en het blijkt dat Schreuder het niet eens zo slecht deed.

Er zijn daar een behoorlijk aantal dingen mis, ook met de spelersgroep. Beetje jammer dat ik zelf geen Ajax speler ben, want blijkbaar kun je in het voetbal probleemloos onderpresteren zonder dat daar consequenties tegenover staan.

• Dwight84
Bossie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Zolang de zak geld die Ajax bied maar groot genoeg is idd.

Het zou best kunnen dat de prestaties dadelijk nog verder dalen en het blijkt dat Schreuder het niet eens zo slecht deed.

Er zijn daar een behoorlijk aantal dingen mis, ook met de spelersgroep. Beetje jammer dat ik zelf geen Ajax speler ben, want blijkbaar kun je in het voetbal probleemloos onderpresteren zonder dat daar consequenties tegenover staan.
Of omdat Ajax gewoon een waanzinnig mooie uitdaging is om aan te gaan. Grote selectie. goede spelers en grote kans om ieder jaar kampioen te worden.

En zie daar dus de consequentie van een clown Schreuder die spelers eigenlijk liet staan ondanks dat ze niet hebben gepresteerd.

Een frisse en duidelijke wind zal Ajax goed doen en de boel weer ouderwets op scherp zetten dat als je niet presteert je er naast staat ongeacht naam of status.

Ik geloof niet in een kampioenschap meer dit jaar, maar goed voetbal is voor mij al een flinke stap vooruit dan komen de resultaten ook weer vanzelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Dwight84 op 27-01-2023 18:51 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55
dutchgio schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:42:
[...]

Dit is ook een vorm van werkweigering, een signaal dat de spelers niet meer achter de staf staan.
En dat al vanaf die andere wedstrijd tegen Volendam, toch knap dat ze dat zolang in stand houden.
En dat keuren we zomaar goed, dat spelers omdat ze de coach niet lief vinden maar negeren en slecht gaan spelen? Natuurlijk heeft Schreuder echt debet aan de huidige stand van zaken, maar man dat er niemand in de club met de vuist op tafel slaat en zegt dat spelers die niet luisteren gewoon worden gebankt of bij Jong Ajax mogen meetrainen. Dat is niet alleen aan Schreuder.

Verwijderd

Ik ben nu erg benieuwd naar Zondag tegen Excelsior.

Als daar opeens een monsterscore word neergezet ben ik ervan overtuigd dat sommige spelers ook gewoon een spelletje hebben gespeeld.

Ik vind trouwens Heitinga wel een echte Ajax type, en hij doet het bij Jong erg goed.
Maar, Van Nistelrooij is een echte PSV man en deed het ook bij Jong erg goed.

Erg groot risico om Heitinga eventueel langer te laten zitten, ook al heeft dat in het verleden goed uitgepakt met Frank de Boer.
Maar, ik denk alleen dat Heitinga zal gaan werken als je tegen hem zegt "Dit seizoen is weg, zorg dat we in ieder geval dat we Europees voetbal halen dit jaar, en je kan gaan bouwen voor volgend jaar."

Maar, ik denk niet dat de meeste Ajacieden dat bereid zijn te accepteren.
Zeggen, "Geen CL volgend jaar."

Een ervaren man zou het beste zijn in dat opzicht, maar waar vind je een "echte" ervaren Ajax type?
Pagina: 1 ... 194 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023