Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 340 Laatste
Acties:
  • 548.202 views

Onderwerpen

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:13:
Ik ben nu erg benieuwd naar Zondag tegen Excelsior.

Als daar opeens een monsterscore word neergezet ben ik ervan overtuigd dat sommige spelers ook gewoon een spelletje hebben gespeeld.

Ik vind trouwens Heitinga wel een echte Ajax type, en hij doet het bij Jong erg goed.
Maar, Van Nistelrooij is een echte PSV man en deed het ook bij Jong erg goed.

Erg groot risico om Heitinga eventueel langer te laten zitten, ook al heeft dat in het verleden goed uitgepakt met Frank de Boer.
Maar, ik denk alleen dat Heitinga zal gaan werken als je tegen hem zegt "Dit seizoen is weg, zorg dat we in ieder geval dat we Europees voetbal halen dit jaar, en je kan gaan bouwen voor volgend jaar."

Maar, ik denk niet dat de meeste Ajacieden dat bereid zijn te accepteren.
Zeggen, "Geen CL volgend jaar."

Een ervaren man zou het beste zijn in dat opzicht, maar waar vind je een "echte" ervaren Ajax type?
Volgens mij viel dat bij Jong PSV wel tegen, die verliezen nog even vaak als toen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Jong Ajax staat er overigens ook niet zo goed meer voor, al ligt dat wel aan de wisselende beschikbaarheid van spelers

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:26
dutchgio schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:28:
Jong Ajax staat er overigens ook niet zo goed meer voor, al ligt dat wel aan de wisselende beschikbaarheid van spelers
en vooral dat ze bijna het hele team hebben geruimd dit jaar. Allemaal spelers die wel goed genoeg waren voor de KKD, maar niet voor Ajax. Dus het is dit jaar vooral Atjes die voor 't eerst bij de senioren spelen

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
Ga toch weg met slot, leuke trainer maar lekker bij Feyenoord blijven. Ajax kan gewoon nog kampioen worden door logische opstellingen en duidelijkheid.

Schreuder faalde in alles (ten Hag begon trouwens ook zo met rare opstellingen en wissels). Ze zullen wel voor een ervaren man gaan nu. Wie, geen idee. Bosz ben ik altijd wel gecharmeerd van (icm Heitinga en?). Zou niet weten wie anders.

Het zegt genoeg dat een totale chaos bij Ajax zelfs nu nog maar 7 punten achterstand is. Psv zal zich wel opvreten omdat dit het jaar was om even een titel te pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door AMARONE op 27-01-2023 19:44 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:23
Volgens de Telegraaf gaat Heitinga het seizoen afmaken en wellicht daarna gewoon vaste trainer. Wat een armoede.

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:18

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

hotymoty schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:50:
Volgens de Telegraaf gaat Heitinga het seizoen afmaken en wellicht daarna gewoon vaste trainer. Wat een armoede.
Bron? Hoe ik het lees is dat zeker nog geen uitgemaakte zaak.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:59

Vos

AFCA

hotymoty schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:50:
Je zegt het zelf, wellicht.

Dus stel hij doet het goed dan kan hij blijven. Dat is toch niet zo vreemd? Zie De Boer eerder.

• hotymoty
Rtoo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Bron? Hoe ik het lees is dat zeker nog geen uitgemaakte zaak.
Podcast van de Telegraaf

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik zag net het speelschema van Ajax voor de komende tijd voorbij komen, en ik vrees het ergste voor die club. Ajax gaat zo op het eerste gezicht heel veel punten verspelen

Ellendiger kan het schema niet, gezien al de ellende.

• hotymoty
mavaros schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:05:
Ik zag net het speelschema van Ajax voor de komende tijd voorbij komen, en ik vrees het ergste voor die club. Ajax gaat zo op het eerste gezicht heel veel punten verspelen

Valt best mee toch. Excelsior, Cambuur, RKC en Sparta moet je “normaal” wel gewoon kunnen winnen

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30
hotymoty schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Valt best mee toch. Excelsior, Cambuur, RKC en Sparta moet je “normaal” wel gewoon kunnen winnen
Sparta is niet aan een normaal seizoen bezig, die gaan super lekker. Daar moet je toch een beetje voor oppassen!

WoT stats

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:11:
[...]

Oh, jij vind RKC een makkie, weet je wel wie daar allemaal spelen, noem ze is dan? Jij zet RKC weg als dat is een makkie, dat is gewoon een ervaren goede ploeg. :P

Maar ik denk dat hij bedoeld dat het een [voornamelijk] kunstgras rijtje is, dat maakt het lastig[er].

Only fools are enslaved by time and space.

• mavaros
Dat wil ik nog weleens zien gebeuren.

Sparta vliegt op dit moment door de eredivisie heen, RKC kan goed voetballen, en is daarom gevaarlijk en Exelsior profiteert van de Rotterdamse voetbalovername in de eredivisie. En als je tegen deze drie clubs zomaar ineens veel punten kan verliezen, en dat kan het huidige Ajax zomaar kunnen overkomen, kan je ook van Cambuur punten kwijtraken.

En FC Twente in de beker is nu ook niet echt iets om naar uit te kijken.

Het kan snel verkeren. Een paar jaar geleden sprongen we een gat in de lucht, toen Ajax de ene na de andere Europese grootmacht over de knie legde. En nu maken we ons zorgen of Ajax niet gaat afglijden naar het rechter rijtje.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Eindhoven is zichzelf lekker aan het verpesten.. 2 rode kaarten in 3 minuten, de 2e was een Mauro'tje.. Idiote overtreding.
Hopelijk kan Heracles nog profiteren!

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• ElPaco
Ze wilde Heracles een kans geven. Gelukkig heeft FCE toch weten te winnen! Lekker hoor!

WoT stats

• mavaros
ElPaco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:59:
Ze wilde Heracles een kans geven. Gelukkig heeft FCE toch weten te winnen! Lekker hoor!
Als het zo ook na carnaval blijft doorgaan, hebben we hier straks twee clubs in de eredivisie. Dat is een ongekende luxe, die niemand anders heeft.

Wel jammer dat PEC Zwolle een net iets beter seizoen draait, maar ze staan wel terecht bovenaan.

[ Voor 12% gewijzigd door mavaros op 27-01-2023 22:15 ]

• ElPaco
Behalve Rotterdam, maar dat telt niet ;)

WoT stats

• Quad

Quad

Doof

ElPaco schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:59:
Helaas, 15 minuten was alsnog te weinig om overwicht in spelers om te zetten in de score.

nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
mavaros schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:05:

Let jij maar eerst op je eigen clubje ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:13:
Ik ben nu erg benieuwd naar Zondag tegen Excelsior.

Als daar opeens een monsterscore word neergezet ben ik ervan overtuigd dat sommige spelers ook gewoon een spelletje hebben gespeeld.

Ik vind trouwens Heitinga wel een echte Ajax type, en hij doet het bij Jong erg goed.
Maar, Van Nistelrooij is een echte PSV man en deed het ook bij Jong erg goed.

Erg groot risico om Heitinga eventueel langer te laten zitten, ook al heeft dat in het verleden goed uitgepakt met Frank de Boer.
Maar, ik denk alleen dat Heitinga zal gaan werken als je tegen hem zegt "Dit seizoen is weg, zorg dat we in ieder geval dat we Europees voetbal halen dit jaar, en je kan gaan bouwen voor volgend jaar."

Maar, ik denk niet dat de meeste Ajacieden dat bereid zijn te accepteren.
Zeggen, "Geen CL volgend jaar."

Een ervaren man zou het beste zijn in dat opzicht, maar waar vind je een "echte" ervaren Ajax type?
even apeldoorn bellen

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
mavaros schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:23:

Sparta vliegt op dit moment door de eredivisie heen, RKC kan goed voetballen, en is daarom gevaarlijk en Exelsior profiteert van de Rotterdamse voetbalovername in de eredivisie. En als je tegen deze drie clubs zomaar ineens veel punten kan verliezen, en dat kan het huidige Ajax zomaar kunnen overkomen, kan je ook van Cambuur punten kwijtraken.

Het kan snel verkeren. Een paar jaar geleden sprongen we een gat in de lucht, toen Ajax de ene na de andere Europese grootmacht over de knie legde. En nu maken we ons zorgen of Ajax niet gaat afglijden naar het rechter rijtje.
Ajacieden die zorgen maakt over RKC, Sparta en Excelsior……

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
mavaros schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:23:

Je hebt helemaal gelijk! Ik denk inderdaad dat de kans groter is dat Ajax daar punten verspeeld dan wint. Wellicht is het een idee dat jij van der Sar mailt met de vraag of Ajax gewoon een no show doet?

Verwijderd

AMARONE schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:40:
Ga toch weg met slot, leuke trainer maar lekker bij Feyenoord blijven. Ajax kan gewoon nog kampioen worden door logische opstellingen en duidelijkheid.

...
Het zegt genoeg dat een totale chaos bij Ajax zelfs nu nog maar 7 punten achterstand is. Psv zal zich wel opvreten omdat dit het jaar was om even een titel te pakken.
Slot blijft denk ik ook heel graag bij Feyenoord. Ajax kan zeker nog kampioen worden, alles is nog mogelijk. 7 punten is echter best een aardig gat. Verder onderschat je even dat er 4 clubs boven je staan. Je moet er dus nog 4 voorbij in punten.
Het komende programma ziet er gunstig uit maar de laatste 5 wedstrijden sluit Ajax achtereenvolgens af tegen;
PSV, AZ, Groningen, Utrecht, Twente.
Lastig zat dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:59:
Verder onderschat je even dat er 4 clubs boven je staan. Je moet er dus nog 4 voorbij in punten.
De vorige keer met een vergelijkbare stand.

Februari 2012

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEs2Wkj1MqjlwOwrOFArK08a240=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/51EQvMZRpATDPQnD3R8gVrnm.png?f=user_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Februari 2012

[Afbeelding]
Ik zie geen nieuw Frank De Boer scenario met Heitinga.

Simpelweg omdat de mentaliteit van deze spelers/coaches niet meer geaccepteerd word door de overbetaalde zere zieltjes.
Wat de kracht was van types zoals De Boer, Heitinga, Kuyt, Van Bommel, is nu hun valkuil.

Tenzij jezelf al heb bewezen zoals een Simeone/Klopp, word het gewoon niet meer geaccepteerd.
Dit terwijl types zoals een Bergwijn deze mentaliteit heel goed zouden kunnen gebruiken.

Ik wens Johnny het beste, maar als er geen zeer ervaren man naast hem komt te zitten word het een heel kort verhaal.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
Meulensteen is de beoogde assistent toch?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 23:12
toolkist schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Of gewoon op links waar ie altijd goed speelde.
Dan had je Bergwijn niet moeten halen. Bergwijn is een prima speler voor de top van de eredivisie en de subtop van Europa maar als je hem haalt moet hij ook spelen daar waar hij het best rendeert: op links. Dat geschuif helpt hem ook niet natuurlijk.

Gratis advies van een Feyenoorder: Ajax moet kiezen. Dus of je schrijft die miljoenen af en kiest voor Tadic of je kiest voor Bergwijn en zet Tadic op de bank. Ik zou dan naar de toekomst kijken.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:52
D-e-n schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Dan had je Bergwijn niet moeten halen. Bergwijn is een prima speler voor de top van de eredivisie en de subtop van Europa maar als je hem haalt moet hij ook spelen daar waar hij het best rendeert: op links. Dat geschuif helpt hem ook niet natuurlijk.

Gratis advies van een Feyenoorder: Ajax moet kiezen. Dus of je schrijft die miljoenen af en kiest voor Tadic of je kiest voor Bergwijn en zet Tadic op de bank. Ik zou dan naar de toekomst kijken.
Ik ben het niet met je eens. Bergwijn rendeert alleen met ruimte voor hem. Het PSV waarin hij zo succesvol was, was een counterploeg. Tegen ploegen die zich ingraven, heb je weinig aan hem. In het NL elftal had hij ook een heel andere rol als vrije tweede spits, maar ook daar speelde hij goede wedstrijden met name als er ruimte lag.

Ajax heeft mijns inziens ingeschat dat Bergwijn zich voldoende kon doorontwikkelen tot een speler die op de vierkante centimeter een mannetje kan uitspelen, ondanks dat hij nog nooit in zijn carrière bewezen heeft dat te kunnen. Daar hebben ze dus veel te veel geld voor betaald.

Bergwijn kan je zeker wel laten renderen, maar dat moet je spelprincipe overhoop en moet Ajax het hoog druk zetten en de hoge balcirculatie loslaten maar vanuit een gesloten organisatie een tegenstander laten komen tot over de middellijn. Het wrange is dat, als je naar dit Ajax kijkt, dat type voetbal wellicht beter bij deze selectie zou passen. Ook gezien de bezetting van het middenveld (zonder breker en zonder loper), een spits als Brobbey en een verdediging die aan de bal matig is en slecht met ruimte in de rug kan spelen. Maar ja, er is geen coach die zijn handen gaat branden daaraan en Ajax zo gaat laten spelen, of het moet een buitenlander worden met lak aan alle historie.

De laatste trainer die Ajax realistisch naar zijn toenmalige mogelijkheden liet voetballen is na vier landstitels op rij de Arena uitgejaagd omdat het spel niet goed genoeg was. Terwijl Bosz met zijn kamikazevoetbal matig presteerde op een Europese finale na (met mega veel geluk) en nu weer in beeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 28-01-2023 13:38 ]

• Dwight84
D-e-n schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Bergwijn had ook nooit gehaald moeten worden, echt samen met Bassey de grootste miskoop. En ook Bergwijn heeft regelmatig zijn wedstrijden gehad op links waarin het er gewoon niet uitkomt. Het is ook totaal geen Ajax speler. Echt een voetballer die met ruimte voor zich moet voetballen en waar je niets aan heb in de kleine ruimte. Veel te traag en dat grote lichaam helpt ook niet.

Ik zou wel Bergwijn resterende wedstrijden op links laten staan. Tadic is toch weg na dit seizoen en wellicht komt er nog een club die zo gek is om Bergwijn voor een paar miljoen op te pikken.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-11 11:13
donleone83 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Bergwijn rendeert alleen met ruimte voor hem. Het PSV waarin hij zo succesvol was, was een counterploeg. Tegen ploegen die zich ingraven, heb je weinig aan hem. In het NL elftal had hij ook een heel andere rol als vrije tweede spits, maar ook daar speelde hij goede wedstrijden met name als er ruimte lag.

Ajax heeft mijns inziens ingeschat dat Bergwijn zich voldoende kon doorontwikkelen tot een speler die op de vierkante centimeter een mannetje kan uitspelen, ondanks dat hij nog nooit in zijn carrière bewezen heeft dat te kunnen. Daar hebben ze dus veel te veel geld voor betaald.

Bergwijn kan je zeker wel laten renderen, maar dat moet je spelprincipe overhoop en moet Ajax het hoog druk zetten en de hoge balcirculatie loslaten maar vanuit een gesloten organisatie een tegenstander laten komen tot over de middellijn. Het wrange is dat, als je naar dit Ajax kijkt, dat type voetbal wellicht beter bij deze selectie zou passen. Ook gezien de bezetting van het middenveld (zonder breker en zonder loper), een spits als Brobbey en een verdediging die aan de bal matig is en slecht met ruimte in de rug kan spelen. Maar ja, er is geen coach die zijn handen gaat branden daaraan en Ajax zo gaat laten spelen, of het moet een buitenlander worden met lak aan alle historie.

De laatste trainer die Ajax realistisch naar zijn toenmalige mogelijkheden liet voetballen is na vier landstitels op rij de Arena uitgejaagd omdat het spel niet goed genoeg was. Terwijl Bosz met zijn kamikazevoetbal matig presteerde op een Europese finale na (met mega veel geluk) en nu weer in beeld is.
Wat een onzin, De Boer heeft zichzelf de Arena uitgejaagd door het laatste seizoen belachelijk te spelen en vooral te wisselen. De eerste seizoenen onder hem waren wel prima dus deels was het spelers materiaal ook niet goed genoeg misschien.

Bosz kwam na die puinhopen en kreeg het sinds Willem 2 thuis in de beker op de rit, een seizoen langer en het had nog beter kunnen worden.

• Vos

Vos

AFCA

donleone83 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Ik ben het niet met jou eens ;). Bergwijn kan wel renderen vind ik. Kan een man voorbij, heeft een prima voorzet en schot in huis. Echter zijn vorm (of vertrouwen?) is maanden zoek. In het begin was hij van absolute meerwaarde. Misschien tegen kleinere ploegen, maar zie nu wat ze doen tegen kleinere ploegen ;). Wel moet je een keuze maken en niet Tadic op rechts zetten en Bergwijn links.

Geen breker? Alvarez?

Geen loper? Taylor en Klaassen lopen naar mijn weten voldoende.

Slecht met ruimte in de rug. True, maar dat is omdat ze over de middenlijn staan en Timber veelal in de andere 16 staat. Zak 10/15 meter in, of houdt een back terug en het probleem is weg.

• mavaros
Vos schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Ik ben het niet met jou eens ;). Bergwijn kan wel renderen vind ik. Kan een man voorbij, heeft een prima voorzet en schot in huis. Echter zijn vorm (of vertrouwen?) is maanden zoek. In het begin was hij van absolute meerwaarde. Misschien tegen kleinere ploegen, maar zie nu wat ze doen tegen kleinere ploegen ;). Wel moet je een keuze maken en niet Tadic op rechts zetten en Bergwijn links.

Geen breker? Alvarez?

Slecht met ruimte in de rug. True, maar dat is omdat ze over de middenlijn staan en Timber veelal in de andere 16 staat. Zak 10/15 meter in, of houdt een back terug en het probleem is weg.
Volgens mij is Bergwijn gewoon een miskoop. Hij zal best goed kunnen voetballen, maar bij Ajax heeft hij niks te zoeken. Die past volgens mij beter bij een PSV of dat soort teams.

Verder bestaat het huidige Ajax uit veel meer miskopen, en die moeten ze dumpen en dan neem je het verlies maar voor lief. Ze hebben toch poen genoeg.

Ajax moet hun jeugdopleiding opkrikken. Dat was ooit hoogstaand, maar tegenwoordig druppelt er maar verdomde weinig talent door naar de hoofdselectie.

Dit is natuurlijk mijn mening, en met Ajaxbril op mijn hoofd hier neergetikt. Met die wetenschap zou ik ook een lofzang op Ajax kunnen houden, maar daar is de tijd nu niet naar.

• carpebios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgwNM_HyNYBS2oObTvvVKB5HcW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KAnP5iz9Na2OArrlhu1ja8G.jpg?f=fotoalbum_large

Daar gaan we weer. Het leed dat …. Heet

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:52
Vos schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Geen breker? Alvarez?

Fijn dat dat kan ☺️ Ik vind Bergwijn slecht in kleine ruimtes. Bij zowel PSV, Tottenham, het NL elftal en nu ook bij Ajax zie ik hem vooral mensen voorbij gaan op snelheid in de ruimte. Die er nu niet is.

Klaassen en Taylor vind ik geen box to box midfielders. Zijn wel spelers die loopacties de 16 van de tegenstander in maken. Alvarez vind ik te weinig vuile meters maken voor die positie. Gravenberch wordt wat mij betreft echt heel erg gemist. Iemand met de power en de inhoud om als stofzuiger te fungeren, gaten dicht loopt en de counter van de tegenstander er uit te halen.

Eens dat 10/15 meter verder naar achteren beter zou zijn. Alleen betekent dat ook dat je hele team verder naar achteren moet gaan spelen om de onderlinge afstanden niet te groot te laten worden. Dan kan je dus minder pressie en op de aanval spelen en dat is volgens mij precies wat ik zeg 😉

Met Bosz gaat dat niet gebeuren. Dit Ajax is mijns inziens niet goed genoeg voor zijn volgas voetbal. Volgens mij is Heitinga wel een realist. Veel slechter dan de afgelopen maanden kan het toch niet worden voor Ajax.

• mavaros
Op de radio zegt de verslaggever dat er veel lege stoeltjes zijn in het PSV stadion. Uit eigen optiek zie ik uit mijn raam nog hele volksstammen in PSV-kleuren op weg naar het stadion lopen. Het stadion loopt dus straks wel vol.

Welke gek bedenkt het trouwens dat je op zaterdag om 16.30u moet gaan voetballen. Zaterdagwedstrijden horen gewoon in de avond gespeeld te worden. Niet op een moment dat de ene helft naar het voetbal wilt, en de andere helft van de weekmarkt komt of uitgewinkeld is in de stad. Er is nu dus een compleet verkeersinfarct ontstaan.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Eind hoof uh!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PSV veel beter, niet spannend dit

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 22:08
De wedstrijd golft echt van de ene naar de andere kant. Eigenlijk alleen maar counters van beide kanten, zou dus nog niet heel ontspannen op de tribune zitten als PSV supporter. Pas als ze een extra 1 of 2 goals voor staan zou ik kunnen relaxen, want paar keer lag de defensie goed open voor GAE om in te duiken.

• carpebios
Pompi schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:57:
De wedstrijd golft echt van de ene naar de andere kant. Eigenlijk alleen maar counters van beide kanten, zou dus nog niet heel ontspannen op de tribune zitten als PSV supporter. Pas als ze een extra 1 of 2 goals voor staan zou ik kunnen relaxen, want paar keer lag de defensie goed open voor GAE om in te duiken.
Echt wel

• mavaros
Ik hoor nu al meer dan een halfuur niks meer over de wedstrijd van PSV. Dus waarschijnlijk is het een slaapverwekkende vertoning. Dat zie ik vanavond wel bij de samenvatting.

Je zou denken dat PSV figuurlijk de kop van GAE zou afbijten, maar ik vrees voor de PSV-supporters onder jullie, dat dit toch wat te hoog gegrepen is.

Ajax ging ook nat tegen Volendam, dat alom bekend staat als een vissersdorp met wat zangers. Dat liep ook niet helemaal goed af.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:33

Superkiwi

Hoi doei

@mavaros waar kunnen we eind van het seizoen een bundel met al jouw uitspraken kopen?
:*)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2023 17:29 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• carpebios
mavaros schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:27:
Ik hoor nu al meer dan een halfuur niks meer over de wedstrijd van PSV. Dus waarschijnlijk is het een slaapverwekkende vertoning. Dat zie ik vanavond wel bij de samenvatting.

Je zou denken dat PSV figuurlijk de kop van GAE zou afbijten, maar ik vrees voor de PSV-supporters onder jullie, dat dit toch wat te hoog gegrepen is.

Ajax ging ook nat tegen Volendam, dat alom bekend staat als een vissersdorp met wat zangers. Dat liep ook niet helemaal goed af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGmrTpRGX8ogQQvncspgeR9W9nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmYqWWvgtk4y7airfb6bAsYQ.jpg?f=fotoalbum_large

We beginnen!

• carpebios
El ghazi scoort eens zeg

• mavaros
Ik zit zo die foto te bestuderen, en volgens mij zit Alfred Schreuder gewoon tussen het publiek. Hij is wat verdekt en zit niet in de skybox.

edit: Ondertussen scoort PSV de 2-0.

[ Voor 12% gewijzigd door mavaros op 28-01-2023 17:53 ]

• Gynnad
  • Nu online
Hij was mij nog niet opgevallen maar gaat toch voor een aardig bedrag weg.

Verwijderd

Dwight84 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Bergwijn had ook nooit gehaald moeten worden, echt samen met Bassey de grootste miskoop. En ook Bergwijn heeft regelmatig zijn wedstrijden gehad op links waarin het er gewoon niet uitkomt. Het is ook totaal geen Ajax speler. Echt een voetballer die met ruimte voor zich moet voetballen en waar je niets aan heb in de kleine ruimte. Veel te traag en dat grote lichaam helpt ook niet.

Ik zou wel Bergwijn resterende wedstrijden op links laten staan. Tadic is toch weg na dit seizoen en wellicht komt er nog een club die zo gek is om Bergwijn voor een paar miljoen op te pikken.
Ik ben het er mee eens dat Ajax nooit Bergwijn had moeten overnemen.

Ajax heeft altijd wel een aantal spelers gehad die "arrogant" waren, maar deze wel 100% in teamverband werkte.
Dat is Bergwijn totaal niet.
Deze is precies hetzelfde type als een Depay. Deze voetballen voor zichzelf en functioneren het beste wanneer het hele team om hun draait.

Hoe irritant ik een Tadic ook vind, en zijn maniertjes niet kan pruimen. Ik zou hem altijd de voorkeur geven boven een Bergwijn.

Berghuis begint ook steeds meer maniertjes te vertonen die die ook in zijn laatste jaar bij Feyenoord deed.
En, ik hoop voor Ajax dat die zijn hoofd een beetje koel kan houden, anders worden dat weer een aantal frustratie rode kaarten.

Ajax heeft gewoon een totale schoonmaak van de selectie nodig, maar... wie moet dat doen?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Prima overwinningkje zo eigenlijk

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 08:49
Gynnad schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:02:
Hij was mij nog niet opgevallen maar gaat toch voor een aardig bedrag weg.

[Embed]
Wat een bedrag, gewoon keer 6 in een jaar tijd. Voor Heerenveen niet te weigeren, wel enorm jammer want de echte Sarr hebben we amper gezien.

• mavaros
Hup RKC!

edit: Zo, RKC maakt 2-0, zoals verwacht.

Die 40 meegereisde Emmenaren gaan een lange en desolate terugreis tegemoet.

Hup RKC!

[ Voor 89% gewijzigd door mavaros op 28-01-2023 19:16 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Droog verdekt schotje. Kat in het bakkie voor Real Madrid Waalwijk :)

**rode kaart!
Valt zeker iets voor te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2023 19:55 ]

• Vos

Vos

AFCA

mavaros schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:51:
Hup RKC!

edit: Zo, RKC maakt 2-0, zoals verwacht.

Die 40 meegereisde Emmenaren gaan een lange en desolate terugreis tegemoet.

Hup RKC!
-1 :(

Dit is dus weer zo'n pot. Leuk dat je van PSV wint, maar ik wil tegen deze ploegen een keer een resultaat zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 28-01-2023 20:05 ]

• Quad

Quad

Doof

Vos schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:55:
[...]

-1 :(

Dit is dus weer zo'n pot. Leuk dat je van PSV wint, maar ik wil tegen deze ploegen keer een resultaat zien.
Misschien dat de rode kaart gaat helpen.

nggyu nglyd

• mavaros
Hup Sparta!

Ik heb niks met Sparta, maar als je dan toch een superseizoen aan het draaien bent, gun ik je als club ook alle succes.

Ajax dwarsliggen is ook nog een tweede optie, maar zelfs Cambuur zou dat kunnen lukken, dus dat is niet echt bijzonder dit seizoen.

Hup RKC!

@Vos Niet gaan wanhopen. De competitie duurt nog lang genoeg en RKC is gewoon een heel nare tegenstander. Die kunnen serieus voetballen, en dan is het een hele opgave om te winnen of überhaubt een punt te pakken.

Ook Emmen is nog niet uitgeschakeld in het voetbalspel, al lijkt het wel zo.

[ Voor 34% gewijzigd door mavaros op 28-01-2023 20:21 ]

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 08:49
Gatenkaas achterin sinds van Beek geblesseerd is.

Verwijderd

Is Heerenveen nou zo slecht, of krijgt Cocu langzamerhand Vitesse aan de praat?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:08:
Is Heerenveen nou zo slecht, of krijgt Cocu langzamerhand Vitesse aan de praat?
Vitesse begint wel beter te spelen ja, gelukkig maar. Een 1-3 voorsprong wat een weelde!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Poeh, Utrecht perst er een aantal fraaie aanvalletjes uit!
Terechte voorsprong.

**en gelijk de verdubbelaar ingezet .
Utrecht gaat hard :D

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2023 21:18 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52

Agent47

I always close my contracts.

Lekker Utrecht :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

1-2! Retteketet AZ!
Potje golft lekker op en neer :)

**wat een leuke pot!
Half uur gespeeld, 2-2 :D

**en 3-2 oOo

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 28-01-2023 21:35 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52

Agent47

I always close my contracts.

Wat een wedstrijd

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:38
Bizarre pot zo op de tribune.

• Dwight84
Wat een wedstrijd! Heerlijk. Er gebeurt zoveel lol.

[ Voor 29% gewijzigd door Dwight84 op 28-01-2023 22:29 ]

• carpebios
4-4 al

• Quad

Quad

Doof

Allemensen, wat een leuke pot!

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De tweede helft gaat gewoon door waar de eerste geëindigd is; wat een feestwedstrijd :D

• krissie100
Ik word gek hier.
Pavlidis wereldspits!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Prima lucht verdedigd door Toornstra.. Je zou eens bij Pavlidis gaan lopen zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 28-01-2023 22:38 ]

• Quad

Quad

Doof

Wtf.

nggyu nglyd

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De 10e(!) goal van de wedstrijd :D

• toolkist
  • Niet online
En das een kaartje voor de keeper lijkt me zo? Die zat wel heel erg mis.

• carpebios
Wat een wedstrijd is dit

• LZ86
  • Laatst online: 08:21
Wtf zeg

• toolkist
  • Niet online
Mag toch aannemen dat ze vd Streek nu uit voorzorg wisselen??

• mavaros
@Superkiwi Dat wordt geen dure fles whiskey.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:39:
En das een kaartje voor de keeper lijkt me zo? Die zat wel heel erg mis.
Bizar dat die geen rood kreeg, bal was allang weg. Moet je op het middenveld eens zo te laat zijn...

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
T-MOB schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Bizar dat die geen rood kreeg, bal was allang weg. Moet je op het middenveld eens zo te laat zijn...
Keepers mogen wat dat betreft zo'n beetje alles. Stompen, knie omhoog, spelers frontaal omver springen zoals hier, ze komen echt overal mee weg.

• carpebios
Waarom was die zo buitenproportioneel boos?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Je hebt wel het aantal doelpunten goed, dat is ook knap ;)

• LZ86
  • Laatst online: 08:21
`Wow wat een wedstrijd zeg

• krissie100
Pavlidis is en blijft een waanzinnig complete spits.

• mavaros
AZ heeft gewoon twee punten vernaggeld. In Rotterdam viert een deel van het volk al feest, want die kropen door het oog van de naald afgelopen avond.

Voorlopig blijft het een spannend seizoen.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
mavaros schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:12:
AZ heeft gewoon twee punten vernaggeld. In Rotterdam viert een deel van het volk al feest, want die kropen door het oog van de naald afgelopen avond.

Voorlopig blijft het een spannend seizoen.
Morgen winnen we hopelijk en kruipen we weer een heel klein beetje op een afstand

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Februari 2012

[Afbeelding]
Iets met resultaten uit het verleden..

• toolkist
  • Niet online
Goh, wie zou er nou toch verantwoordelijk zijn voor de zooi bij Ajax...
Onder meer het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax een jaar geleden al een akkoord had bereikt met Alex Kroes om als technisch directeur in de Johan Cruijff ArenA aan de slag te gaan. De toenmalig eigenaar van Go Ahead Eagles had zijn aandelen in de club uit Deventer al verkocht, maar bedankte vervolgens voor de baan nadat Edwin van der Sar zonder medeweten Alfred Schreuder aanstelde als de nieuwe hoofdtrainer.

Ook Raad van Commissarissen-voorzitter Leen Meijaard was van gedachten veranderd. De voorzitter zag in Kroes de perfecte opvolger van Marc Overmars, maar veranderde van mening na meerdere gesprekken met Van der Sar. De algemeen directeur had het plan om Gerry Hamstra en Klaas Jan Huntelaar samen de openstaande vacature in te laten vullen, waarbij hijzelf zich ook nadrukkelijker met de technische zaken zou gaan bemoeien.
Waarom zit Edje nog steeds zo vast op z'n plekje?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:26
Wat denken jullie, zou Heitinga het aandurven om iets te veranderen in de opstelling?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:53:
Wat denken jullie, zou Heitinga het aandurven om iets te veranderen in de opstelling?
Tadic bank en ik gok Regeer rechtsback. Die stond op het punt om verhuurd te worden en heeft dat nu toch maar afgezegd.

• carpebios
Hoeveel staat het ondertussen bij Ajax?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Feyenoord, Feyenoord wat gaan we doen vandaag?! Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag!!

Zin in! Alleen dat winnen is nog wel behoorlijke uitdaging. Toch zie ik het gebeuren.

• carpebios
Lekkerboeie86 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:19:
Feyenoord, Feyenoord wat gaan we doen vandaag?! Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag!!

Zin in! Alleen dat winnen is nog wel behoorlijke uitdaging. Toch zie ik het gebeuren.
Ik zou m’n toto idd op Feyenoord zetten.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
toolkist schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:07:
[...]

Tadic bank en ik gok Regeer rechtsback. Die stond op het punt om verhuurd te worden en heeft dat nu toch maar afgezegd.
Daar ga ik ook vanuit. Regeer kan niet slechter zijn dan hetgeen daar tot dusverre heeft gespeeld. Door Tadic te wisselen laat je direct zien wie de baas is :)

Gelijkspelletje in Enschede en de wereld kan ineens heel anders ogen. Overigens verwacht ik dat FCT daar wint.

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 29-01-2023 09:46 ]

XXXVI

• Gynnad
  • Nu online
Martinusz schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:53:
Ik verwacht Wijndal linksback, Rensch rechtsback, centrum met Bassey en Timber. Alvarez op het middenveld met Taylor en Berghuis/Klaassen. Voorin geen verrassingen, kan mij haast niet voorstellen dat hij Tadic laat banken.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Ik verwacht Wijndal linksback, Rensch rechtsback, centrum met Bassey en Timber. Alvarez op het middenveld met Taylor en Berghuis/Klaassen. Voorin geen verrassingen, kan mij haast niet voorstellen dat hij Tadic laat banken.
Ik ben bang dat tadic op de bank zetten geld kost. Ik denk echt dat er hij een boete clausule in zijn contract heeft.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
groggy schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Ik ben bang dat tadic op de bank zetten geld kost. Ik denk echt dat er hij een boete clausule in zijn contract heeft.
Maar daarom hadden ze juist zoveel spelers verkocht, om daaraan te kunnen voldoen toch?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Gimenez krijgt weer de kans vandaag. Had ik niet verwacht eigenlijk. Hup Feyenoord!

• mavaros
carpebios schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Ik zou m’n toto idd op Feyenoord zetten.
Een kolkende Kuip is, gelukkig voor FC Twente, geen garantie dat Feyenoord gaat winnen. Ik doel daarmee op de wedstrijd tegen Ajax, dat op een teleurstellende 1-1 eindigde.

Voor de competitie zou het goed zijn als FC Twente vandaag gaat winnen, maar daar zullen anderen het niet mee eens zijn.

• toolkist
  • Niet online
Met de voorwaardes die Molenaar beschrijft lijkt me dit een prima plan.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

mavaros schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Een kolkende Kuip is, gelukkig voor FC Twente, geen garantie dat Feyenoord gaat winnen. Ik doel daarmee op de wedstrijd tegen Ajax, dat op een teleurstellende 1-1 eindigde.

Voor de competitie zou het goed zijn als FC Twente vandaag gaat winnen, maar daar zullen anderen het niet mee eens zijn.
Zeker niet, maar Twente is een taai ploegje, die zullen er wel echt een wedstrijd van willen maken (en dat kunnen ze ook).

Edit: Lindhout dus als scheidsrechter, FC Twente, gefeliciteerd met jullie 3 punten!

[ Voor 7% gewijzigd door dr.lowtune op 29-01-2023 12:17 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:15
toolkist schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:42:
[...]

Met de voorwaardes die Molenaar beschrijft lijkt me dit een prima plan.
Zou geweldig zijn voor Ajax, maar zie niet in waarom Overmars dit zou willen. Voor hem is heel de affaire achter de rug en weer een nieuwe baan. Terug naar Ajax betekent dat de media alles gaat oprakelen en dat hij ongetwijfeld nogmaals door het stof moet om vervolgens een complete chaos te moeten oplossen. Ik zou in zijn situatie voor de eer bedanken.

• Quad

Quad

Doof

Twente speelt heerlijk hoor. Ik zit er van te genieten.

nggyu nglyd

Verwijderd

Overmars heeft een besmeurde reputatie, kan nooit meer terug naar ajax.
Pagina: 1 ... 195 ... 340 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 /2023
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023